Port Gdynia - Port Zewnętrzny
18021 wyświetleń 18 października 2018 (241 opinii)Projekt Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia.
Więcej na ten temat
Opinie (241) 4 zablokowane
-
2018-10-19 12:55
Po co port w Gdyni? (4)
Ja rozumiem historyczne uwarunkowania, które w początkach XX wieku tak ukształtowały Gdynię, która po prostu wyrosła wokół budowanego portu.
Ale dziś mamy XXI wiek, gdzie po pierwsze należy odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum zajmowane obecnie przez stocznie i porty, włącznie z powtórnym zasypaniem basenów portowych.
Port należy wybudować poza miastem i prawdę mówiąc w Gdyni nie ma na to miejsca.
Niepotrzebne są w jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty.
Port należy rozbudowywać jako jeden, z doskonałą lokalizacją jaką są Stogi, a nie Gdynia.
Dziś jest XXI wiek, pracownicy do portu nie muszą iść do pracy piechotą (co uzasadniało w latach 20-tych budowę miasta bezpośrednio wokół zakładów przemysłowych), a każdy ma samochód, jest komunikacja i nie ma dziś przeszkód żeby mieszkańcy Gdyni pracowali w porcie na Stogach.
Port należy przenieść w oddalenie od osiedli, gdzie ani hałas, ani zapachy nie będą nikomu przeszkadzać.
Gdzie ruch kołowy do i z portu nie będzie przebiegał drogami w mieście (jak Estakada), czy trójmiejską trasą średnicową (nazywaną historycznie obwodnicą).
A budując się za miastem, jest miejsce i na węzły drogowe i centra logistyczne, magazyny, firmy, przemysł. Na który w Gdyni nie będzie miejsca niezależnie czego by nie kombinować z umiejscowieniem samego portu, choćby miał być na sztucznej wyspie na środku zatoki.- 3 10
-
2018-10-20 13:30
(1)
Poniekąd słusznie odniosłeś się do kryterium czasowego. Obecnie budowa portu gdyńskiego nie miałaby sensu, skoro lepsze warunki są w okolicach odzyskanego po wojnie Gdańska. Chodzi mi głównie o dostępność morską i lądową tamtego portu, a właściwie portów. To głównie dlatego tam umiejscowiło się DCT, czego zdają się nie zauważać opluwacze poprzedniego zarządu portu. Niemniej, nie da się nie zauważyć, że port w Gdyni jest, i to dosyć nowoczesny i stale się modernizujący. Jego potencjał przeładunkowy jest dla Polski niebagatelny i nie można tego zlekceważyć i zaprzepaścić. Poza tym, istotą i gospodarczym kołem napędowym dla miasta Gdyni i okolic jest właśnie ten port, dzięki któremu to miasto powstało i osiągnęło rozwojowy sukces. Gdyby zlikwidować port, to z Gdyni zrobiłaby się głównie sypialnia dla Gdańska i trochę apartamentów dla przysłowiowej "warszafki". Osobiście nie zgadzam się na marginalizację portu gdyńskiego, ale też uważam, że między bajki należy włożyć obietnice jego znacznej rozbudowy, w szczególności na zatoce, o ile wcześniej nie znajdą się niepaństwowi poważni inwestorzy do budowy i eksploatacji ewentualnego rozbudowanego portu, jak to ma miejsce np. w przypadku gdańskiego DCT, który stał się hubem dla międzynarodowych gigantów przewozów oceanicznych.
- 2 0
-
2018-10-20 18:35
jajko czy kura?
Do tego można sprowadzić te dywagacje na temat sensu istnienia Gdyni.
Okoliczności sprawiły, że w np. Europie Zachodniej istnieje wiele portów. Teoretycznie, mogłoby ich być przynajmniej połowę mniej. Ale istnieją i dają sobie radę.
Podobnie jest z Trójmiastem.
Należy sobie jedynie życzyć, aby koniunktura pozwoliła na dalszy rozwój a długofalowa polityka (o ile taka istnieje) na tym terenie spowoduje, że będzie on bardziej zrównoważony. Oraz, że rozsądek przeważy nad partykularyzmami i ambicjami dla których wybiera się jedynie rozwiązania "tu i teraz".
Niewątpliwie jest sukcesem dct. należy jednak mieć na względzie fakt, że to nie jest port gdański (będzie może nim za 16 lat) a jego rekordy to i tak okolice 10% Hamburga, tylko jednego z niemieckich portów.
Więc jest z kim się ścigać a dywagacje "po co nam Gdynia" są, mówiąc wprost, mało rozsądne i stronnicze.
Najnowsza historia pokazuje, że łatwo oddajemy potencjał, który posiadamy. Również miało to miejsce w Gdyni.- 2 0
-
2018-10-19 14:05
O widzę tu dewelopera który chce podnieść wartość planowanego do wybudowania nowego wieżowca w rejonie portu :P
Ironizując: "zlikwidujmy port i postawmy mieszkania, centra handlowe i biurowce, przecież usługi związane z portem to samo zło..."- 7 0
-
2018-10-19 13:26
ad vocem
"odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum" - dyskusyjna i subiektywna ocena. Są cenne, bo uzbrojone i oplątane siecią interesów. Nic faktycznie "cennego" tam się nie znajduje.
"jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty" - konkurencja tkwi jedynie w głowach plemiennych kacyków, podsysających animozje w celu "zarządzania" krótką kołdrą i odpędzenia wyimaginowanej konkurencji. Wypisz-wymaluj, myślenie "gdańskiej spółdzielni". Mamy z kim konkurować, bo "rekordowe" wyniki DCT to zaledwie 10% Hamburga.
"Port należy wybudować poza miastem" - to miasto powinno budować się poza portem a nie pasożytować na uzbrojonych terenach. Od tego jest miastem i od tego jest urbanistyka.
"doskonałą lokalizacją jaką są Stogi" - powiedz to mieszkańcom Stogów, również zasypywanych węglowym pyłem i dręczonych hałasem
"pracowali w porcie na Stogach" - dojedź na Stogi z Gdyni i opłać tego koszty.
"nie muszą iść do pracy piechotą" - jesteś nie na czasie, właśnie w XXI wieku do pracy chodzi się piechotą albo w ogóle nie chodzi.
"Port należy przenieść w oddalenie od osiedli" - port jest nad wodą, nie w Radomiu. To osiedla powinny być budowane w odpowiedni sposób, z zapewnieniem izolacji i strefy buforowej a nie tam gdzie opłaca się developerowi i gdzie ma zachciankę robić kasę. Oczywiście, są odwrotne sytuacje. Ale w tych przypadkach, nowy port buduje się PRZED oddaniem terenu miastu. Tak tworzone m.in Hamburg, często powoływany jako przykład.
"Gdyni nie będzie miejsca niezależnie" - w Gdyni jest cała dolina wokół Oksywia. Jej zagospodarowanie hamowane jest partykularyzmami miejscowych kacyków i gerontów, którzy wolą stworzyć SOBIE spokojne habitaty, kosztem żyjących tu ludzi. Zachęcając ich do wędrówek do pracy na Stogi. Albo na emigracji.
Więc demagogia czystej wody te tezy.- 6 0
-
2018-10-19 16:12
Port (3)
A jak będzie wyglądał transport tych kontenerów w głąb Kraju? Którędy?
- 1 4
-
2018-10-19 16:35
przejrzyj zamieszczone pod tym artykułem opinie. (2)
Metody zasadniczo sa cztery:
a. feedery
b. kolej
c. ciężarówka
d. samolot
Feedery to oczywistość.
Linia (praktycznie dedykowana) kolejowa jest budowana.
Największy problem dla Gdyni to transport drogowy, bo tu zaniedbania są wielkie. Jednak do czasu uruchomienia, zostanie nadrobione. Gdzie było S7, Sucharskiego, tunel w 2004 roku, gdy ruszała budowa DCT?
Lotnisko jest niedaleko.- 2 1
-
2018-10-20 12:57
(1)
Chodzi ci o feedery wiślane? :) i samoloty kontenerowe? :)
- 0 2
-
2018-10-20 14:52
oczywiście, masz zamiar sobie poturlać bekę
Celowo umieściłem wszytkie możliwości, nawet marginalne i niezbyt dorzeczne.
Ale to zawsze zalezy od klienta. Ma potrzebę, ma kasę, ma usługę.
I w tym miejscu można mu ją dostarczyć.
Faktycznie jesteśmy chyba bandą narzekaczy i niewolników, którzy widzą tylko przeszkody a nie zadania i szanse...- 1 1
-
2018-10-18 13:25
Pierd...nie przedwyborcze. (3)
Tak w największym skrócie skomentuję wypowiedzi tych cymbałów dla cymbałów.
- 25 6
-
2018-10-19 13:42
Treść komentarza świadczy o poziomie intelektualnym piszącego (1)
- 1 1
-
2018-10-20 12:48
Treść komentarza jest adekwatna do poziomu tej propagandy i do poziomu jej odbiorców.
Wiele razy merytorycznie komentowałem tu sprawy związane z portem, ale w tym przypadku i w tym czasie nie uważam, żeby to zasługiwało na lepszy komentarz.
- 0 2
-
2018-10-18 13:27
tak samo komentowano budowę DCT
Szczególnie w Gdyni.
A teraz ślina kapie...
A że korelacja jest, no cóż... Pewne rzeczy nalezy uświadamiać.- 6 2
-
2018-10-18 11:53
ile tych kontenerów bedzie przypływac do Polski? (11)
w Gdańsku DCT 2, DCT 3, port zewnętrzny i jeszcze port zewnętrzny w Gdyni???
- 58 29
-
2018-10-18 11:59
(10)
coraz więcej, pociągi z kontenerami z chin utykają na jedynym przejściu z Białorusią, jeden most, pociąg za pociągiem, potrzeba nam rozwoju portu w Gdyni, Gdańsku oraz po przekopie Mierzei - budowy nowego portu w Elblągu
bez transportu i logistyki nigdy nie osiągniemy poziomu naszych zachodnich sąsiadów
robić na koszta nie patrzyć!- 24 12
-
2018-10-20 08:05
już słyszałem że Elbląg
Jeden pisowiec zapewniał że Port w Elblągu będzie miec potencjał przeładunkowy 10 milionów ton.
Jak uważasz.. będzie mieć..????.. a dlazcego nie 20 mln.???- 0 0
-
2018-10-18 12:12
Z centrum Gdyni jaki masz wyjazd, ile torów i dróg wyjazdowych? jeszcze gorzej niż w Brześciu. (8)
- 18 10
-
2018-10-18 13:07
(1)
zanim wybudują ten port zewnętrzny to i kolej zmodernizują
- 10 8
-
2018-10-18 20:50
Jaka kolej. Wszystko teraz się wsadza na TIR-y.
- 3 7
-
2018-10-18 13:26
(5)
dlatego priorytetem jest budowa drogi Czerwonej łączącej port z obwodnicą oraz modernizacja połączenia kolejowego. Do tej pory wszelkie inwestycje w Gdyni były zamrażane bo cała kasa szła na polecenie rudego jąkały do Gdańska.
Mam nadzieję że choć pisiory cos ruszą w temacie.- 16 17
-
2018-10-18 14:37
(3)
przeciez te kontenery z gdyni beda musialy cale trojmiasto przejechac koleja albo zakorkowana obwodnica ...w gdansku nie ma tego problemu pissuarowy ekspercie od logistyki ...no chyba ze myslisz ze te kontenery pojada na hel albo do slupska
- 12 12
-
2018-10-18 15:51
pojadą przez Kościerzynę (2)
Tak jak przed wojną węgiel, tylko w drugim kierunku.
Magistrala 201 jest obecnie przebudowywana do dwóch torów i elektryfikowana. Gdynia będzie miała "własną" linię kolejową, omijającą Trójmiasto.
Połączenia drodowe istotnie są problemem, który przez wiele lat był spychany ze światła dziennego. Przebudowa układu drogowo-kolejowego dzielnic przemysłowych Gdyni jest koniecznością. Podobnie jak odbudowa dawnego Gdańska Towarowego i sieci na lewym brzegu Martwej Wisły.
Konkurencja dobrze zrobi na myślenie zarządzająch portami aby nie polegali na politycznych poparciach.
Daruj sobie te "polityczne" wycieczki i włącz myślenie. Pracy i obrotu wystarczy dla wszystkich. Mamy z kim konkurować i nie jest to port za miedzą.- 13 6
-
2018-10-18 17:20
Kościerzyna mówi NIE! (1)
Gdynia niech sobie wozi morzem
- 6 13
-
2018-10-18 17:24
Kościerzyna i Wierzchucin grubo na tym zyskają
A z ciebie Kaszuba jak z koziej d**y trąba, bo oni liczyć i pracować potrafią.
- 9 5
-
2018-10-18 14:04
pisowcy chcieli budowac, problem jest w twoim szczurku...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html
- 9 8
-
2018-10-19 11:47
Rak (2)
Co powoduje raka na terenach nadmorskich? Spaliny z siłowni okrętowych.
- 0 5
-
2018-10-19 23:07
Byłeś ostatnio w siłowni okrętowej?
Raczej nie, więc nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz pojęcia!
- 2 0
-
2018-10-19 12:00
absurd...
to najmniejszy z czynników zanieszczyszczających środowisko.
Znacznie mniejszy niż to co spływa rzekami z całej Polski i osadza sie w pobliżu ujścia oraz pływa rozpuszczone w wodzie.
Myslę, że również mniejsze niż dzienna porcja piardów wszystkich gdańszczan...- 3 0
-
2018-10-18 15:57
ZMPG - a o drogę czerwoną to Horałę i jego łopatę pytajcie ... (3)
przecież on z Aricszewską i Śniadkiem mieli ją wybudować jak tylko dojdą do władzy...
- 13 6
-
2018-10-19 01:08
widocznie jeszcze nie doszli (2)
a na pewno nie doszły wymienione osoby...
Może i dobrze...- 1 0
-
2018-10-19 10:19
a czy Horała i wyżej wymieniona spółka (1)
to nie przedstawiciele miłościwie nam panujących ?
Doskonale pamiętam konferencję prasową zorganizowaną przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi, gdzie wyżej wymienieni wbijali łopaty na końcu obwodnicy odgrażając się czego to oni nie wybudują jak tylko pis dojdzie do władzy ...- 1 1
-
2018-10-19 18:57
Na raze terminuja w zawodzie
Wladza to jeszcze nie jest.
I niewielu z nich ma szanse na czeladnika.
Jednak inni maja je jeszcze mniejsze . A my bedziemy utrzymywac kolejnego impotenta na dobrej pensji.- 0 0
-
2018-10-18 15:09
(6)
Co ten Keller za brednie ludziom opowiada , kto wybuduje terminal kontenerowy który będzie kosztował 500 milionów euro gdzie w Gdańsku jest cały czas rozbudowywany terminal dct .nikt nie zaryzykuję budować taki terminal obok istniejącego, projekt jest skazany na niepowodzenie już teraz.Ale niech szukaja może jakiegoś naiwnego znajdą.
- 13 12
-
2018-10-18 16:54
Wybudują... (1)
Pomimo, że DCT ma kolejne nabrzeże - nie jest w stanie zapewnić przeładunku - nie wyrabia fizycznie z przeładunkiem (dlatego w planach jest przedłużenie i poszerzenie obecnego pirsu (odpowiednio o 100m i 300m - aby statki mogły cumować po drugiej stronie od strony Stogów - tam,też planowany jest kolejny plac tymczasowego postoju / depozytu kontenerowego i nowe bocznice kolejowe, granica placu była by w pobliżu pętli tramwajowej na Stogach - i to nie jest bajka, a plany, które są spisane - na część inwestycji są już wyrobnione pozwolenia, pozostałe są w toku prac). W ciągu najbliższych 25 lat szacowany jest wzrost przeładunku o blisko 500 %....więc gdzieś to musi się odbywać....
- 5 2
-
2018-10-19 16:46
miasto cofnęło swoją przychylność dla tej ekspansji na wschód.
Plaża jest wartością unikalną (Australia to dobrze wie) a pudełka to sobie można układać w mniej cennym miejscu.
Jest w tym na pewno wyborcza hipokryzja ale bunt mieszkańców powinien jednak nieco ostudzić radnych PO. A konstelacja na pewno się nieco zmieni.- 2 1
-
2018-10-19 12:25
a masz pojęcie, że PKM i tunel w Gdańsku kosztowały kwotę porównywalną
Do budowy DCT?
Nie są to "drobne" ale równiez nie są to ogromne kwoty w skali tego interesu. A w odróżnieniu do wymienionych przedsięwzięć, budowa portu jest faktyczną inwestycją, przynoszącą realny dochód.- 3 0
-
2018-10-18 16:17
widzisz, tę prawdę objawił mi pewien starszy pan, sprzedawca ze sklepu meblowego (2)
kiedy go zapytałem, czy nie obawia się powstającego obok większego i nowszego sklepu również z meblami.
"To będzie szcvzęście, jeśli powtaną jeszcze ze cztery!" - bo wtedy przyjdzie tu znacznie więcej ludzi i interes dopiero sie rozkręci. A moja głowa w tym, aby na tym skorzystać.
I tego trzeba się uczyć.
Jedyny zysk z DCT, to czynsz dzierżawny za grunt. Więc to, że tam istnieje, w żaden sposób nie jest konkurencją dla innego portu. To jedynie głupia propaganda. Zarobią na obrocie a ważnym jest, gdzie płyną pieniądze z tego handlu.- 3 4
-
2018-10-19 10:14
zaiste rewolucyjna teza ! (1)
coś na miarę miłościwie nam panujących i idei lotniska w Radomiu położonego bliżej Egiptu!
- 0 2
-
2018-10-19 12:04
faktycznie, Adrian jesteś
a raczej "janusz" - pies ogrodnika.
Teza nie jest rewolucyjna, to oczywistość, która jest szokująca dla takich "burków".- 2 0
-
2018-10-19 15:15
Czego czepiacie się władz miasta ? (1)
T są pomysły obecnego Zarządu Portu Gdynia który nie ma nic wspólnego z władzami miasta a większość pracowników pochodzi wprost z nadania miłościwie nam panującej partii.
- 1 3
-
2018-10-19 16:40
tak, władze miasta nie mają/miały nic wspólnego z portem
oprócz stanowisk w radzie nadzorczej i udziałów.
Nadanie dla pracowników portu są różne - miejskie też. Mówimy tu o ostatnich 20 latach "wielkiej smuty" w tej instytucji.- 3 0
-
2018-10-18 11:51
irracjonalne pomysły Szczurka (12)
jak tyle milionów kontenerów wywieźć z portu który będzie w centrum Gdyni?
- 78 69
-
2018-10-19 14:21
co ma Szczurek do Portu? (1)
- 1 3
-
2018-10-19 14:54
udziały
i miejsca w radzie nadzorczej
- 3 1
-
2018-10-18 20:54
W końcu jakiś głos rozsądku, to byłby logistyczny koszmar.
- 1 4
-
2018-10-18 13:24
to nie są pomysły Szczurka (6)
On akurat jest całkowicie innego zdania, co do roli tego miejsca.
- 21 6
-
2018-10-18 14:03
nie słyszałem pomysłu szczurka na temat innego miejsca. (5)
- 9 11
-
2018-10-18 15:55
zorientuj się w sytuacji (2)
a potem zabieraj głos.
Obecny "garnitur", związany z UM w Gdyni jest przeciwny istnieniu portu w tym mieście.- 12 4
-
2018-10-18 18:53
zrodlo czy tylko bedzisz tak pluc? (1)
- 2 9
-
2018-10-18 20:26
gospodarkamorska. pl
Poszukaj sobie i wyciagnij wnioski. Jesli jeszcze Ci malo codziennych przykladow.
- 8 0
-
2018-10-18 16:31
(1)
Sztuczna wyspa z apartamentowcami i hotelem na wodzie, jak w Dubaju. Nawet chyba na Trójmiasto.pl o tym pisali... Takie miał Szczurek plany, ale to było jeszcze przed lotniskiem i kosmodromem.
- 9 4
-
2018-10-18 16:45
hotel miał być pod wodą
ale to nie w miejcu portu a w okolicach "Oceanarium" i basenu jachtowego.
Tak, to jest właśnie stylistyka UM, według której miała być Gdynia przystrojona...
A w porcie marina jak w Monako i gondole wożące "letników" z dworca kolejowego do SeeTower.
Gdy o tym przeczytałem (chyba jeszcze poprzednia kadencja), zapaliło mi się czerwone światło.- 10 2
-
2018-10-18 15:47
lotnisko (1)
Można samolotem.
- 7 6
-
2018-10-18 15:53
a dlaczego nie?
Klient ma potrzebę, klient płaci...
Klient ma.- 6 2
-
2018-10-18 19:49
No cóż w TVN nie mówią o geoekonomicznym (2)
miejscu Polski.
- 4 3
-
2018-10-19 14:03
o takich rzeczach się nie mówi, takie rzeczy się robi.
Kto chce, ten wie.
- 2 0
-
2018-10-18 21:00
W TVPiS straszą uchodźcami i napadami
w Polsce im Kaczyniaka
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.