Moment potrącenia rowerzystki na przejeździe rowerowym
42915 wyświetleń 21 października 2022 (1126 opinii)Dzien dobry, ku przestrodze przesyłam nagranie z wczorajszego potracenia rowerzysty na skrzyżowaniu ul. Sucharskiego z Wosia Budzysza pod mostem wantowym, kierowca nie zatrzymał się na strzałce z impetem wjezdzajac w rowerzystke.
Więcej na ten temat
Opinie (1126) ponad 50 zablokowanych
-
2022-10-21 09:30
Opinia wyróżniona
ewidentna wina kierowcy, ale gdzie rowerzystka miała oczy?? (31)
Jeżdze tyle lat na rowerze i obiązują te same zasady - brak zaufania na drodze, tak to już bym był nie raz rozjechany.
Wg mnie cały problem polega na ignorancji i braku szacunku. Kierowcy bo wiechał i nie patrzył, rowerzystka myślała że jest najważniesza bo przecież zielone i miała w nosie żeby nawet spojrzeć.- 129 166
-
2022-10-23 18:06
Wypadek - NIE przypadek
Po 40 latach w rolach Piechura, Rowerzysty i Kierowcy , sobie , na szlakach , ścieżkach i drogach , przypisuję rolę drugorzędną
Więc w pierwszej kolejności okazuję szacunek i troskę pozostałym Użytkownikom To się opłaca
Gdziekolwiek Jestem i czymkolwiek się poruszam , nie oddaję swojego bezpieczeństwa w cudze ręce
Dlatego , będąc 70+ , Nadal - ne mylić
z Rafą , jestem w dobrym , ogólnie,
stanie Pozdrawiam- 0 0
-
2022-10-22 08:51
Wina kierowcy samochodu, ale mówiąc obiektywnie w każdej grupie użytkowników dróg baranów nie brakuje, a właściwie są w przeważającej liczbie, czy to kierowcy aut czy rowerzyści. Pierwszeństwo przejazdu nie zwalnia z myślenia, trzeba uważać za siebie i innych, przewidywać. Niektórzy rowerzyści, piesi uważają się za niezniszczalnych, pierwszeństwo wyłącza myślenie.
- 0 0
-
2022-10-22 08:39
Tępota
twoja poraża, to według ciebie jakie okoliczności muszą być spełnione żeby mając zielone światło móc bezpiecznie przejechać ulicę, może jakaś wysuwana zapora przed przejazdem dla rowerów, żeby następny tępy kierowca skupiony na wszystkim tylko nie na uważnym prowadzeniu auta zatrzymał się i nie zrobił nikomu krzywdy!!!
- 0 0
-
2022-10-21 13:29
Nie rozumiem tych minusów. Prawdę mówisz. Ewidentna wina kierowcy, bo powinien ustąpić, ale na drodze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i rozejrzeć sie trzeba! Co Ci po nagrobku z napisem "nie obejrzałem się bo miałem pierwszeństwo" lub po kalectwie do końca życia?!
Abstrahując od powyższej sytuacji, obecne przepisy niestety sprawiająNie rozumiem tych minusów. Prawdę mówisz. Ewidentna wina kierowcy, bo powinien ustąpić, ale na drodze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i rozejrzeć sie trzeba! Co Ci po nagrobku z napisem "nie obejrzałem się bo miałem pierwszeństwo" lub po kalectwie do końca życia?!
Abstrahując od powyższej sytuacji, obecne przepisy niestety sprawiają że piesi są oduczani rozglądania się i wchodzą na pasy nawet w nocy przy słabym oświetleniu lub wychodząc zza przeszkód uniemożliwiających zauważenie ich odpowiednio wcześniej. Niestety prawo to zamiast chronić będzie powodowało zwiększenie ilości wypadków i zwiększą się statystyki zgonów pieszych...- 1 3
-
2022-10-21 10:43
glabie , w dudzie mial oczy , bo czerwone dla blachosmrodow to znaczy zielone.
- 4 2
-
2022-10-21 10:26
Nie wiem, co gorsze
To, że jesteś tpą ofiarą czy to, że 45 osób Ci przyklaskuje
- 5 0
-
2022-10-21 09:58
Dokładnie. Gwałciciel może i winny, ale jakby była brzydka to by nie zgwałcił! Jest współwinna!
- 22 1
-
2022-10-21 09:58
(3)
Do rowerzysty - zgadzam się z Tobą. Cmentarze są pełne tych, co powinni mieć na nagrobkach wyryte "miałem pierwszeństwo". Wina kierowcy bezdyskusyjna. Nawet jeśli miał strzałkę, to winien się był zatrzymać przed linią. Niemniej instynkt samozachowawczy w obecnych czasach jest w zaniku i sporo użytkowników nie tylko dróg woli cierpieć w myśl racji i przepisów.
Dziwne czasy.- 8 11
-
2022-10-21 11:04
no nie... (1)
Zasada ograniczonego zaufania to jedno, ale gdyby iść tym tropem to każdy kierowca jadący drogą z pierwszeństwem powinien wykazywać instynkt samozachowawczy i zatrzymywać się na każdym skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną, nawet gdy skrzyżowanie jest z sygnalizacją i ma zielone światło bo przecież ktoś może wymusić więc trzeba sprawdzić by mieć absolutną pewność... Rezultatem byłby absolutny paraliż ruchu drogowego.
- 8 1
-
2022-10-22 18:47
porównujesz dwa samochody do pieszego vs samochód.... w pierwszym przypadku wystarczy zwolnic - jak coś walnie z lewej lub prawej to i tak masz szanse przeżyć... jak samochód walnie w pieszego to ten ma duże szanse zobaczyć św Piotra... adekwatne byłoby porównanie samochód vs pociąg....
- 0 0
-
2022-10-21 10:12
no dokładnie
wina kierowcy, ale nie rozumiem podejścia "mi się należy" .
Potem pobyt w szpitalu i może wtedy nastąpi jednak olśnienie "że jestem nieśmiertelny".- 7 10
-
2022-10-21 09:33
(10)
wina kierowcy ale jednak wina rowerzystki bo na zielonym jechała XD boże czy wy siębie słyszycie ?
- 79 14
-
2022-10-24 09:14
ale tu nie chodzi o jej winę
Tylko o to samo co u motocyklistów, którzy zeszli na jednośladzie z tego świata. U dobrych 90% z nich na nagrobkach można by napisać: "to nie była jego wina". Tylko co z tego jak życia to nie wróci?
Co z tego że to nie była wina tej rowerzystki, jeśli mogła zginąć, bo w konfrontacji z autem nie ma szans?
Wjechała na przejazd rowerowyTylko o to samo co u motocyklistów, którzy zeszli na jednośladzie z tego świata. U dobrych 90% z nich na nagrobkach można by napisać: "to nie była jego wina". Tylko co z tego jak życia to nie wróci?
Co z tego że to nie była wina tej rowerzystki, jeśli mogła zginąć, bo w konfrontacji z autem nie ma szans?
Wjechała na przejazd rowerowy jak cielak, bez rozglądania się tam gdzie jest największe ryzyko.
I jasne - nie ma takiego obowiązku i to nadal nie jej wina, tylko co z tego jak najbliższe tygodnie/miesiące będzie cierpiała..
Nigdy w życiu, nawet na drobnym osiedlowym skrzyżowaniu na zielonym świetle nie wjadę rowerem bez upewnienia się. nigdy. są czasami tak durne skrzyżowania że do samego końca biegnie jakiś wysoki płot / krzewy, więc wtedy zwalniam, mimo że mam zielone!- 1 0
-
2022-10-21 10:00
zasada ograniczonego zaufania, rowerzystka jechała na oślep jak i kierowca, (4)
oboje mieli otwarte pole do jazdy, żadnych ograniczeń w widoczności.
- 6 36
-
2022-10-22 08:23
Jazda na oślep.
To kierowczyk zignorował zieloną strzałkę, widać z jaką prędkością pakuje się na przejście.
- 3 0
-
2022-10-21 13:03
Jechała przed siebie, jak każdy kto ma pierwszeństwo
Kierowcy też nie hamują przejeżdżając na zielonym.
- 14 0
-
2022-10-21 12:01
Używasz pojęć jakich nie rozumiesz
Naprawdę w obecnych czasach sprawdzenie co oznacza dane słowo, sformułowania jak w tym przypadku "zasada ograniczonego zaufania" nie wymaga wiele wysiłku. Doucz się.
- 6 0
-
2022-10-21 10:43
Rowerzystka miała owszem, otwarte pole. Kierowca niekoniecznie, on miał warunkowe po obowiązkowym zatrzymaniu pojazdu.
Tyle w temacie.
- 24 0
-
2022-10-21 09:37
czy wjechała na zielonym?? watpie (3)
- 7 49
-
2022-10-21 09:59
Na niebieskim wjechała. (2)
Jaki ty tępy jesteś. Ale dobrze, że piszesz, ludzie zobaczą twoją głupotę.
Gratuluję. Ile klas podstawówki? Chyba, że trollisz z konfy czy innej moskwy.- 37 8
-
2022-10-21 11:54
(1)
No to dałeś POPiS, swojej tępoty umysłowej. Nieważne czego dotyczy wpis, ważne żeby wylać swój hejt na Konfederacje.
- 2 12
-
2022-10-21 12:39
Jaki hejt?
Hejtować można kogoś kto nie jest pośmiewiskiem. To zwykłe wyśmiewanie :D
- 4 1
-
2022-10-21 09:34
Jak macie pisać takie go*no to lepiej zamilczcie bo tylko udowadniacie jako kierowcy że nawet w 1% nie zasługujecie na to miano i prawo jazdy
- 30 8
-
2022-10-21 09:50
na pewno nie zboku głowy.......proszę zerknąć na czas filmu.....2 sekundy?
- 1 0
-
2022-10-21 09:53
człowieku to są ułamki sekund mam zielone wjeżdżam/wchodze a jakiś d**il który powinien sie zatrzymać jedzie bez hamulców. To co czekać az wszyscy se pojada spać i może będzie pusto dopiero przechodzić/przejeżdżać??
- 15 2
-
2022-10-21 09:38
A on sie w ogóle zatrzymał (2)
na zielonej strzałce?
- 29 0
-
2022-10-21 10:28
no właśnie nie, to jest niezatrzymanie sie na stopie i za to jest 1000zł i 10 punktów. w teori to w praktyce większość na czele z policją na to leje
- 9 0
-
2022-10-21 09:41
To nawet nie był california roll
- 1 0
-
2022-10-21 09:37
(2)
Wchodząc na pasy na zielonym zawsze upewniam się, czy wszyscy się zatrzymali. Różnie to bywa. Potem co mi z tego, że miałam pierwszeństwo, jak kości połamane.
- 28 5
-
2022-10-21 10:43
Jadąc obwodnicą zawsze zatrzymuję się przed wlotami podporządkowanych dróg.
Różnie to bywa. Co mi z tego że miałem pierwszeństwo, jak kości połamane?
- 10 1
-
2022-10-21 09:54
po dłuższym upewnianiu się
zielonego już nie ma i można walić w pieszego
Czas przejścia skrzyżowania dla pieszych jest = bardzo = krótki żeby samochodów mogło jak najwięcej przejechać
Chcę mieć możliwość przejścia jak jest zielone a nie dodatkowo upewniać się i zastanawiać- 9 6
-
2022-10-21 10:43
zielona strzałka? (1)
ile ofiar maja projektanci tych dróg? ścieżka rowerowa z zielonym światłem i tez zielone dla samochodów, tutaj akurat warunkowe ale jest mnóstwo skrzyżowań z zielonym dla samochodów skręcających np w prawo i w tym samym momencie zielone dla pieszych. Władzę ZDiZ cieszycie się z następnej ofiary?
- 1 1
-
2022-10-21 12:40
Zielona strzałka to czerwone światło (z warunkowym umozliwieniem wjazdu na skrzyzowanie)
Jeśli jest zielone światło kierunkowe S-3 (czy w prawo czy w lewo) zapewnia ruch bezkolizyjny, tam nigdy nie będzie w tym samym momencie zielone dla pieszych,
Tak się dzieje tylko w przypadku zwykłego światła S-1- 1 0
-
2022-10-21 10:32
Dwie zasady:
1) Szanuję przepis, który wymyślono dla mojego dobra, i zawsze staję przy zielonej strzałce. Podobnie jak mniej więcej 10-20 % innych kierujących.
2) Zawsze stosuję zasadę ograniczonego zaufania i staram się mieć oczy dookoła głowy. Jako pieszy, rowerzysta lub kierowca. A i tak, poza "gablotą", będąc na chodniku lub ścieżce rowerowej, czuję się nieustannie zagrożony potrąceniem lub rozjechaniem przez jakiegoś wariata/wariatkę.- 1 0
-
2022-10-21 10:13
Zaufała, że na zielonym wyegzekwuje swoje pierwszeństwo i to był błąd
a blaszana puszka o masie 1 tony zrobi krzywdę niezależnie czy jest zielone czy nie.
Wniosek: nigdy nie ufaj cięższemu i szybszemu. Zrezygnuj z pierwszeństwa i nie ważne co się świeci na sygnalizatorze- 3 2
-
2022-10-21 10:01
Zwróćcie uwagę że ta rowerzystka przejeżdżając przez jezdnię patrzyła się w lewo - to widać.
Z lewej strony jechały samochody w kier.Gdańska więc kierowca musiał mieć czerwone.
- 0 0
-
2022-10-21 09:03
Łysy skur...syn (5)
Norma na przejściach z warunkową zieloną strzałką dla kierowców. Ch..e bardzo rzadko się zatrzymują. A tam, gdzie i pieszy/rowerzysta i kierowca ma zielone światło-jadą z impetem bez hamowania.
- 26 11
-
2022-10-21 09:31
Kobieta, a takie słowa od rana... ;) (4)
Nie neguję winy kierowcy, ale wszędzie i zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania oraz zachowania szczególnej ostrożności - zwłaszcza na skrzyżowaniach. Niestety w szkołach tego nie uczą od najmłodszego, a powinni, bo obowiązuje w banku, urzędzie i na drodze.
Panienka na rowerze jakby nie jechała na pewniaka (co zakrawa na brakNie neguję winy kierowcy, ale wszędzie i zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania oraz zachowania szczególnej ostrożności - zwłaszcza na skrzyżowaniach. Niestety w szkołach tego nie uczą od najmłodszego, a powinni, bo obowiązuje w banku, urzędzie i na drodze.
Panienka na rowerze jakby nie jechała na pewniaka (co zakrawa na brak rozumu, bo wiadomo jak się skończy kolizja z większym samochodem) to zobaczyłaby samochód, który się nie zatrzymał na strzałce i zahamowałaby na czas. Wina kierowcy, ale brak wyobraźni u rowerzystki.- 3 8
-
2022-10-21 09:59
to kiedy w końcu pieszy czy rowerzysta może bezpiecznie przekroczyć jezdnę (3)
może trzeba chodzić z bronią i jak " większy " samochód będzie na ciebie jechał na zielonym to wyciągasz gnata i samochodzik robi się taaaki malutki . I zahamować zdąży ..
- 4 1
-
2022-10-21 11:19
Ani pieszy ani rowerzysta ani kierowca NIGDY nie będzie 100% bezpieczny! (2)
I po to są zasady ograniczonego zaufania i zachowania szczególnej ostrożności! Po minusach oraz powyższym komentarzu wygląda na to, że zasada wyłączenia myślenia obowiązuje więcej ludzi niż myślałem. Brawo Wy! Ewidentnie rasa ludzka wymrze! :D
Co do noszenia gnata to też nie trafiłeś/-aś. Jeżeli zobaczyłbym nieumundurowanego gościaI po to są zasady ograniczonego zaufania i zachowania szczególnej ostrożności! Po minusach oraz powyższym komentarzu wygląda na to, że zasada wyłączenia myślenia obowiązuje więcej ludzi niż myślałem. Brawo Wy! Ewidentnie rasa ludzka wymrze! :D
Co do noszenia gnata to też nie trafiłeś/-aś. Jeżeli zobaczyłbym nieumundurowanego gościa wyciągającego gnata na ulicy na mnie lub innego uczestnika ruchu to od razu i bez zastanowienia użyłbym samochodu jako środka obrony i tylko dodałbym gazu. Każdy sąd by mnie uniewinnił. Dla pewności jeszcze bym cofnął sprawdzić, czy żyje. :D
Ehh, dalej walcie na pewniaka bo macie pierszeństwo! Życzę Wam powodzenia w Waszym krótkim, ale jakże emocjonującym życiu!
Miłego weekendu wszystkim!- 3 2
-
2022-10-21 12:21
(1)
Nie wymyślaj, tylko przeczytaj na czym polega zasada o której próbujesz się wypowiadać. Ekspert z Ciebie żaden.
- 1 3
-
2022-10-21 13:27
Widze kolejnego fana zasady zaufania, bo ja tam wole zasade ograniczonego zaufania. Kolega woli ufac, ze inni przestrzegaja zasad - wolna wola. Ja wole nie ufac nikomu na drodze - to ta druga czesc definicji, która wszyscy mieli na prawku, ale nikt nie pamieta!
- 0 0
-
2022-10-21 09:19
Opinia wyróżniona
Tak sie dzieje, gdy obie strony nie zachowaja ostrożnosci. (9)
Tu mieli pecha. Przepisy oczywiście, ale rowerzystka nawet nie raczyła spojrzeć, czy może bezpiecznie przejechać. Zdrowy rozsądek podpowiada, by chociaż rzucić okiem, bo nie jest nieśmiertelną. I niestety tym razem miała pecha, trafiła na kierowcę, który popełnił błąd.
Kierowca musi uważać na innych kierowców, pieszych, rowerzystów, biegające dzieci, hulajnoga jadące 30km/h, psy i resztę. A ona nie musi. Bo ma zielone.- 93 80
-
2022-10-22 11:26
no jak widać ten kierowca na nic nie uważał
- 2 0
-
2022-10-21 15:09
On nie popełnił błędu, tylko ma po prostu wywalone na zatrzymywanie, bo uważa że to bez sensu albo wręcz uważa że on ma pierwszeństwo na strzałce
- 6 1
-
2022-10-21 09:34
dokładnie (2)
wjechała jak "świeta krowa" bo przecież zielone się pali to nawet nie raczy spojrzec czy jest bezpiecznie.
To jest też skrajne podejście - mam zielone to mam w d... wszystko inne, bo mam zielone, jestem najważnieszy/najważniejsza.
Kierowca winny, ale żaden rowerzysta ktory ma troche oleju w głowie patrzy też dookoła co sie dzieje.- 9 36
-
2022-10-22 08:17
do "rowerzysty"
Problemem nie jest to, że rowerzysta jadący na zielonym albo np. kobieta idąca z wózkiem nie rozejrzał się wchodząc na przejście, ale to że kierowca samochodu mający czerwone światło nie zastosował się do obowiązujących przepisów wjeżdżając na skrzyżowanie, koniec i kropka. Nie ma po co wybielać kierowcy i atakować rowerzysty.
- 5 0
-
2022-10-21 09:38
czy ona miała zielone??
- 10 0
-
2022-10-21 09:25
(1)
Kierowca musi się po prostu zatrzymać przed sygnalizatorem - i od razu będzie mu łatwiej uważać na "innych kierowców, pieszych, rowerzystów, biegające dzieci, hulajnoga jadące 30km/h, psy i resztę". Bo to jego zasr*ny obowiązek. A kto tego nie rozumie - niech nie siada za kierownicę.
- 38 2
-
2022-10-21 09:45
to jest za trudne do pojęcia dla nich, lepiej zhejtować pana Wojciecha z artykułu z 30 letnim stażem że poucza innych, bo teraz jeździ sie inaczej
- 3 4
-
2022-10-21 09:20
(1)
Dalej usprawiedliwiaj sprawcę kolizji. Oby tylko nie trafiło na kogoś z rodziny.
- 33 5
-
2022-10-21 09:30
Ciężko nie życzyć aby temu kto pisze taki komentarz stało się to samo tylko jemu lub jemu bliskiemu, żeby potem powiedział to samo co tu napisał
- 5 9
-
2022-10-21 09:14
Opinia wyróżniona
(6)
Bezsprzeczna wina kierowcy. Nie rozumiem zarowno pieszych jak i rowerzystow: bezrefleksyjnie wchodza na pasy, wjezdzaja na skrzyzowanie, nikt sie nie rozglada. Zasada ograniczinego zaufania dotyczy nie tylko kierowcow. Co mi z tego, ze mam pierwszenstwo, jak zostane kaleka.
- 92 25
-
2022-10-22 02:02
I tu Jolu masz rscję, o swoje zdrowie trzeba dbać
- 2 0
-
2022-10-21 12:29
Jola,
zanim się wypowiesz, najpierw przeczytaj przepis, poproś kogoś o wytłumaczenie, na czym ta zasada polega.
- 6 2
-
2022-10-21 09:19
(3)
A ty Jolka jak masz zielone to sie zatrzymujesz w swoim samochodziku i rozgladasz przed wjazdem na skrzyzowanie zeby sie upewnic, czy ktos 40 tonowym zestawem nie jedzie na czerwonym zeby cie zabic?
- 30 4
-
2022-10-21 09:27
(2)
tak - kiedy wiem, że zbliżam się do przejazdu kolejowego to zawsze zwalniam i się rozgldam.... niby rogatki otwarte a może popsute ??? Nie masz tak na przejściu dla pieszych ??? idziesz - masz zielone... jesteś królem przejścia i nagle rąb - samochod mial awarie... kierowca zasłabł..... i jesteś kaleka.... nie życzę tego ale myśleć czasem warto....
- 12 18
-
2022-10-21 12:59
Koleś, że nie znasz się z jakich powodów dochodzi do kolizji. Pojęcia wahania się czy wzajemnej zachęty
obydwu uczestników ruchu jest ci obce ?
- 3 0
-
2022-10-21 09:47
O kurde, ty nawet nie umiesz pisac co dopiero mowiac o jezdzie samochodem. :(
- 15 6
Wszystkie opinie
-
2022-10-21 13:01
Ja tam zawsze jak przechodzę/przejeźdzam przez przejście to patrzę czy jakiś kierowca się nie zagapi/patrzę czy mnie widzi. (4)
- 141 13
-
2022-10-30 11:09
Zawsze zwalniam, nawet gdy mam pierwszeństwo
Czekam na reakcję samochodu. Gdy widzę, że przepuszcza, to jadę. Jeżdżę rowerem od 11 lat, były okresy, że codziennie. Ilość wymuszeń przez kierowców aut, 2-4 dziennie, ilość niebezpiecznych dla życia możliwych kolizji, bywa, że jedna dziennie. Samochody uderzyły mnie lub spowodowały wypadek kilkakrotnie. Głupie tłumaczenia, że spojrzała na dziecko etc. Kilkakrotnie sam spowodowałem niebezpieczeństwo, nie widząc samochodu. Ostatnio widzę tez coraz więcej pal@ntow wśród rowerzystów, jeżdżących za szybko i łamiących przepisy.
- 0 0
-
2022-10-22 15:12
No bo to twoje zdrowie czy życie i dobrze, że nie ufasz obcym.
- 1 0
-
2022-10-22 11:44
Błagam ludzie uważajcie
To jest jednak skrzyżowanie, trzeba jechać wolno i sie rozglądać, niezależnie czy się ma pierwszeństwo czy nie.
i ważne!!!! Noście już odblaski! pieszych na chodnikach, ubranych na czarno i buro, kierowca często nie widzi o zmroku!!!- 2 0
-
2022-10-21 13:47
Tak jadac
To jakby tam był pieszy to by pieszego potrącił. Pani życzę szybkiego powrotu do zdrowia, a Panu więcej rozsądku na przyszłość
- 6 7
-
2022-10-21 13:19
Opinia wyróżniona
Nie mam wątpliwości, że jeśli rowerzystka miała zielone, (117)
to kierowca jest jedynym winnym potrącenia.
Ale mam jedno ale - widzę na przybliżeniu, że do momentu zderzenia ani rowerzystka nie widzi samochodu, ani kierowca rowerzystki. Ludzie, uważajcie na siebie i wyjmijcie zmysły z d...y.- 604 124
-
2022-10-30 11:00
Kierowca musiał widzieć rowerzystkę
Tam nic nie mogło jej zasłaniać. Z jakiegoś powodu świadomie wymusił, może bezmyślnie.
- 0 0
-
2022-10-21 13:32
(46)
To prawda, przy czym rowerzystka miała prawo nie być zbyt uważna - miała zielone światło. Ja sobie nie pozwalam na taką beztroskę, zbyt wiele razy w takich miejscach musiałem uciekać przed samochodem albo stawać na środku ulicy. Dla kierowcy nie ma natomiast żadnego usprawiedliwienia - jednoczesna całkowita ślepota, ignorowanie przepisów i kompletny brak wyobraźni. Ktoś taki nie powinien kierować żadnym pojazdem. Zielone strzałki, umożliwiające przejazd przez pasy, kiedy piesi/rowerzyści mają zielone, powinny być zlikwidowane. Zbyt wielu kierowców nie potrafi z nich korzystać.
- 146 29
-
2022-10-21 16:10
Zielone światło nie zwalnia z myślenia. (6)
- 22 25
-
2022-10-21 19:20
Fantastyczne jest to zwalanie winy na ofiarę. (4)
- 33 6
-
2022-10-21 20:04
To takie typowo polskie niestety. (2)
Gdzie indziej nikt by nawet nie pomyślał o zrzucaniu odpowiedzialności na ofiarę, a u nas kierowca zawsze jest niewinny. Ewentualnie jest winny, ale. Te głupie komentarze i opinie dotyczą również ludzi potrąconych na chodniku, czy na przystanku autobusowym. Zawsze wg husarii polskiej wina rozkłada się po równo. Nie ważne, że takie kierowca jak ten złamał przepisy i miał życie innych uczestników ruchu gdzieś, gorzej, on chyba nie znał tych przepisów.
- 28 4
-
2022-10-30 10:40
Z komentarza o myśleniu
Nie wynika ocena, kto jt winny. Rozumiesz¿
- 0 0
-
2022-10-21 21:16
oczywiście, że winny kierowca, ale on siedzi w puszce, a niewinna pani pojechała ryzykując życiem
i co z tego, że ma rację, skoro jest połamana? a do tego każdy normalny człowiek jednak by jej powiedział - na przyszłość patrz w prawo i szanuj swe życie, skoro kierowcy ciebie nie szanują.
- 8 12
-
2022-10-21 21:13
no bo na filmikach często widać, że ofiary to istne ofiary - nie szanują swego życia, idą/jadą, bo mają zielone...
co miałbym powiedzieć swemu dziecku, które bym widzial na takim filmiku? że ma rację, ale powinno patrzeć?
- 4 13
-
2022-10-21 21:03
kierowca samochodu też miał zielona strzałkę i nie zwalnia go to z myslenia
Ciekawe jakie by były komentarze gdyby to było na odwrót - kobieta za kierownicą i facet na rowerze?
Wtedy zapewne już nikt rowerzyście nie zarzucał braku myślenia.
No ale skoro na rowerze była kobieta, to zapewne sama sobie winna........- 12 4
-
2022-10-21 13:41
Rowerzystka nawet chyba lekko spojrzała (37)
Ale mogła nie widzeć tego auta - mogło być schowane za innymi. Niestety, skrzyżowanie = zachowanie szczególnej ostrożności. To nie jest tor wyścigowy.
Jeżdżę rowerem sporo i zawsze zasada ograniczonego zaufania. Zawsze.- 69 14
-
2022-10-21 15:27
Bardzo dyskretnie musiała spojrzeć, bo ja tego nie widzę :) (3)
Oczywiście winny jest kierowca Hyundaia, ale jak mówi przysłowie "cmentarze są pełne tych, którzy mieli pierwszeństwo". Tak samo, jak kierowca musi być czujny, bo mu się może pieszy wpakować pod koła nie tylko na przejściu, tak samo jako pieszy patrzę, czy jednak kierowca samochodu zamierza się zatrzymać przed przejściem. I jako rowerzysta patrzę przejeżdżając przez ulicę, czy na pewno samochody mnie przepuszczają. Co mi z tego, że pośmiertnie przyznają mi rację?
- 31 18
-
2022-10-30 10:35
A Ty czego oczekujesz¿
Dama, nie gapi się, nie rozwiera ust.
- 0 0
-
2022-10-22 09:21
Głupi tekst o "pełnych cmentarzach" to zwykłe chamskie "JA, duży, mogę więcej".
Tak się składa, że zwykle z cynicznym uśmieszkiem wygłaszają ten buracki i**otyzm właśnie ci, którzy wymuszają pierwszeństwo siedząc w opancerzonej gablocie. Zapominają jakoś go zastosować do siebie i nie zatrzymują się grzecznie "rozglądając się" mając zielone światło - chociaż przecież ich też może rozjechać inny pajac w samochodzie, w ciężarówce albo w czołgu. Zawsze znajdzie się większa ryba, wy egoistyczne trolle.
- 13 4
-
2022-10-21 17:18
Ja przechodzę na światłach, mam zielone, ale patrzę, czy na pewno wszystkie samochody się przed pasami zatrzymują
3 razy młodsza małolata pewnie się rechocze idąc za mną. "Przecież jest zielone, to co ten facet robi?" Ale ja wiem, co i po co robię. Zawsze się kątem oka kontroluje, czy na pewno i na czas zwalniają, a głowa mi nie odpadnie, gdy ją o 10 stopni skręcę, aby lepiej widzieć.
- 29 7
-
2022-10-21 14:13
(17)
to praktycznie nie dałoby się jeździć gdyby tak każdy myślał jedynym problemem jest to że tzw kierowcy nadal nie rozumieją że warunkowa strzałka nakazuje się po propstu zatrzymać tyle i aż tyle dla wielu to zadanie zbyt trudne do zrozumienia
- 64 14
-
2022-10-21 21:03
Praktycznie to jest jednak zwolnić i patrzec (2)
Jeżdżę zarówno rowerem jak i samochodem, najgorszy jest skręt (auto) w prawo - szybko jadący rower jest naprawdę mało widoczny
- 11 5
-
2022-10-23 09:16
(1)
Szczególnie bez oświetlenia!
- 2 0
-
2022-10-30 09:31
Dlatego
Świecę jak choinka. 50% mniej wymuszeń od aut.
- 0 0
-
2022-10-21 15:45
Jo (13)
Zgadza się. Nie zliczę ile razy byłam karcona trąbieniem za zatrzymywanie się na zielonej strzałce. Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej.
- 46 4
-
2022-10-21 16:02
baba...po prostu... (12)
nie myśli, nie patrzy alby do przodu, nie zatrzymałaby się nawet przed TIRem gdyby tamtemu hamulce się popsuły... "przepis to przepis" - jak w kuchni :))))))))))) i przestańcie teraz ujadać bo to prawda - takie po prostu jesteście, nawet na chodniku włazicie na człowieka jakbyście uważały że chodnik należy tylko do bab... jakiś czas temu taka jedna tak sobie skróciła skrzyżowanie idąc przez nie środkiem że uderzyła w moje auto :))))))))))) - dokładnie jak na chodniku - wszyscy na bok :)))))))))))
- 25 88
-
2022-10-21 20:56
facet za kierownicą (1)
nie myśli, nie patrzy aby do przodu
- 18 7
-
2022-10-23 09:15
Tipsy pomalowane? Makijaż zrobiony w lustereczku? FB i Messenger odebrany? ;) Ach te kobiety...
- 2 7
-
2022-10-21 16:18
miała dużo szczęścia (1)
gdyby trafiła na jakiegoś dziadzię aktorzynę albo sędzinę SN to pewnie nikt by się przy niej nie zatrzymał, co gorsza gdyby jakiś prokurator z Warszawy wracał z mazur z wesela to już w ogóle by nie było czego zbierać, pewnie jeszcze by krzyknął "gdzie tym złomem na ścieżkę rowerowa?! - taka praworządność :))))))))))))))))))
- 36 24
-
2022-10-23 09:14
No właśnie!
- 1 0
-
2022-10-22 21:51
Zawsze jest jakieś wytlumaczenie - hamulce dzialaly mu sprawnie zatrzymal sie po uderzeniu w rowerzystkę
- 2 0
-
2022-10-21 19:19
Mizoginie drogi (3)
zdecyduj się, czy przeszkadzają Ci osoby przestrzegające przepisów, czy nieprzestrzegające.
Powiedziałabym, co o Tobie myślę, ale mój komentarz zostałby skasowany. Nie pozdrawiam.- 24 3
-
2022-10-22 10:03
typowy przedstawiciel płci tzw. "pięknej" - nic nie zrozumiałaś z tego co piszę... kobieta (2)
nie pisałem o tym kto tu winien a kto nie - przecież to "ślepy widzi" - chłop wjechał na durną babę i tyle. Piszę o braku wyobraźni tej połamanej która na ślepo jedzie bez jakiejkolwiek wyobraźni i tyle - "bo ma pierwszeństwo" - następnym razem będzie ostrożniejsza - kropka.
Natury nie zakrzyczysz - co do zasady - kobietom mylą się kierunki, hamulec z gazem itd. Co do natury jeszcze - idź wyciągnij pajęczynę bo chyba mocno cię uwiera :))))))))))- 6 24
-
2022-10-22 10:43
(1)
Chłopska logika - chłop złamał przepisy ale to kobieta winna
- 13 3
-
2022-10-22 14:27
plebejska, polacka
odtenteguj się i od farmerów i od normalniejszych mężczyzn
- 2 0
-
2022-10-21 19:59
Baba? A durny dziad, który łamie przepisy to co? (1)
Czemu w Polsce zawsze ofiara jest winna? Czemu sprawcy zawsze psują się hamulce? Albo oślepia go słońce, albo miał zawał?
- 35 5
-
2022-10-22 10:05
pomyśl... czy lepiej być ostrożnym na rowerze czy bezrefleksyjnie "czerpać" z przepisów ruchu drogowego :)
ta połamana to lekcja dla wszystkich - oczywiście nie zawiniła a najgorzej na tym wyszła
- 5 9
-
2022-10-21 16:56
Jo
Co za bełkot. Wstyd!
- 9 6
-
2022-10-30 09:27
W zeszły wtorek
Z drugim cyklistą zatrzymaliśmy się na czerwonym, przy przejeździe. Wyminęła nas rowerzystka, przejechała ulicę, potem poprawiła jeszcze na torze tramwajowym, przed jadącym tramwajem. Samobójczyni czy tylko itka¿
- 0 1
-
2022-10-21 15:12
(10)
W tym miejscu jadąc rowerem bardzo dobrze widać co się dzieje na pasie obok. Nie mam mowy o braku widoczności dla rowerzystki.
- 22 28
-
2022-10-21 18:58
Błąd obojga uczestników. (8)
Kobieta jechała rowerem i nawet nie spojrzała czy coś nie nadjeżdża z prawej co wyraźnie widać na filmie.
- 11 44
-
2022-10-21 20:00
Chyba cię coś ponosi, kobieta miała zielone. Zielone, powtarzaj to sobie aż zrozumiesz. (7)
- 37 10
-
2022-10-21 20:41
(2)
dlatego, że miała zielone to nie może zerknąć w prawo czy coś jedzie? zielone światło zwalnia ze wszystkiego? Przecież spoglądając w prawo czy w lewo robi to dla własnego bezpieczeństwa. W tej sytuacji, gdyby spojrzała to może zdążyłaby zahamować i nie miałaby połamanych żeber. KAŻDY powinien uważać i nikogo nie zwalnia zielone światło.
- 14 21
-
2022-10-24 11:35
x
ciekawe czy jak jedziesz autem i masz zielone to zwalniasz i patrzysz w lewo i w prawo...
- 8 0
-
2022-10-22 09:17
Tak, zielone zwalnia z czajenia się.
Nie rozumiesz? To wracaj czytać PoRD, a jeśli masz prawo jazdy - oddaj. Ciekawe, że jak jedziesz samochodem mając zielone to nie "uważasz" zatrzymując się i "zerkając" trwożliwie zanim przejedziesz. Mylisz ostrożność na skrzyżowaniu z przemykaniem jak pod ostrzałem snajperów w Sarajewie.
- 23 2
-
2022-10-21 21:10
Czarny worek (1)
Powtarzaj to sobie az zrozumiesz
- 3 10
-
2022-10-22 13:33
Czy z góry zakładasz, że kierowca jest ślepy i bezkarny? Oddaj prawo jazdy
- 9 1
-
2022-10-21 21:09
ilu przechodniów ma takie epitafium - "miałe/am zielone!"?
- 7 18
-
2022-10-21 21:05
racja, ale gdyby jednak spojrzała w prawo, to by była cała, a gość nie miałby sprawy sądowej i prawka w depozycie
- 4 26
-
2022-10-22 08:53
to co kierowca juz nie widzi??
- 10 0
-
2022-10-21 18:02
Bez urazy ale jak Wy z taką uwagą jeździcie (czymkolwiek) to nie dziwne, że są wypadki. (1)
Kobieta ma zielone ale wjeżdżając na przejazd nawet nie drgnie wręcz jeszcze "dokręca" pedałami i dopiero jak dojeżdża do połowy przejazdu to patrzy w prawo! Nie ma opcji aby nie widziała samochodu bo ten już jest na pasach... Nawet jeśli patrzysz tylko przed siebie to na wysokości krawężnika wjeżdżając zauważysz cokolwiek co się zbliża i wjeżdża na przejście. Jeśli nacisnęła hamulec to tylko lewą dłonią bo prawa nawet nie drgnęła (choć wątpię aby w ogóle hamowała). Facet to samo, wjeżdżając nie było opcji aby nie widział roweru, zawsze przez drugi wóz coś widać a wręcz chyba ją widział bo widać, że hamuje tylko zrobił to pewnie na zasadzie "skoro jadę to mnie zobaczy i też wyhamuje". Znając życie jakby dał w dechę to by się zatrzymał.
Zwracajcie większą uwagę na otoczenie i nie myślcie za innych tylko za siebie to wypadków będzie mniej. Ograniczone zaufanie to podstawa a tego w większości brakuje, nie licząc rozsądku :)- 15 17
-
2022-10-22 18:54
Przerażające jest to jaki procent ocen negatywnych jest pod tym komentarzem.
- 1 2
-
2022-10-21 17:28
Zasada ograniczonego zaufania
Mówi, że masz prawo oczekiwać, że inni uczestnicy ruchu stosują się do przepisów. Sprawdź w kodeksie.
- 25 2
-
2022-10-24 08:01
glupi jestes to glupio piszesz
rowerzystka winna sie rozejrzec, nie zrobila tego i teraz ma klopoty z zdrowiem
- 2 4
-
2022-10-24 18:22
(1)
Dokładnie tak zawsze każdy powinien mieć ograniczone zaufanie do drugiego kierowcy niewątpliwie wina kierowcy auta rowerzystka gdyby się obejrzała podjęłaby próbę hamowania
- 0 2
-
2022-10-25 10:25
No i właśnie miała do niego ograniczone zaufanie. Zaufała że się zgodnie z przepisami zatrzyma, a nie wjedzie na ślepo zza innego samochodu.
- 2 0
-
2022-10-24 18:23
Piesza idzie również jakby nic nie widziała po chwili dopiero reakcja podbiega
- 0 2
-
2022-10-21 14:13
hmmmm (28)
kierowca nie jest jedynym winnym - absolutnie nie bronie kierowcy bo to on powinien uważać bo wjeżdża na warunku ale rowerzystka nie jest ślepa i na bank widziała auto a jednak uparcie jechała!!!! wiana w tym wypadku leży po stronie dwóch stron dlatego zabranie prawa jazdy kierowcy uważam jest nadzbyt surowe!!!!!! kara i grzywna pewnie ale zabranie od razu prawa jazdy!!!
- 21 138
-
2022-10-21 14:20
(4)
gdyby kierowca sie zatrzymał wg przepisów prawa to by nie doszło do tej sytuacji. Jeśli ktoś nie chce dostosować sie do przepisów to zabierać prawko. Społeczne przyzwolenie do łamania prawa jest przerażajace. Nawet z osoba poszkodowana potem mamy statystyki rannych i śmiertelnych na drogach. Na drogach ma być bezpiecznie. Kobieta jest w szpitalu, a nie tylko sie przewróciła!
- 74 4
-
2022-10-21 14:24
(3)
Numery w totka też podajesz? Skąd wiesz, że, gdyby się zatrzymał, to by ją zobaczył?
- 6 55
-
2022-10-24 10:13
Gdyby się zatrzymał, nawet na pół sekundy, zdążyła by spokojnie przejechać przez przejazd rowerowy.
Przez to że tego nie zrobił, nie dał jej żadnej szansy uniknąć wypadku.
Nadjechał nagle, szybciej od niej, tylko udając, że hamuje - zwykły przecinak, jakich na drogach można spotkać wielu.
Myślisz, że piesi i rowerzyści mają obowiązek trafnie obstawiać w "totka" - rozjedzie mnie, czy nie rozjedzie?
Czy raczej zakładasz, że każdy kierowca łamie przepisy?- 2 1
-
2022-10-21 15:04
nie dyskutujcie z tym i**otą
- 33 3
-
2022-10-21 14:37
Przede wszystkim ruszając z zatrzymania nie miałby takiej prędkości. Zatrzymałby się w miejscu, ona też miałaby szansę zareagować.
- 43 5
-
2022-10-21 15:51
(3)
Masz rację, trzeba z góry zakładać, że kierowcy po prostu nie umieją myśleć i znaleźli prawko w czipsach. I rozejrzeć się czy taki cymbał nie chce przypadkiem w ciebie wjechać, pomimo, że masz zielone światło.
- 25 2
-
2022-10-21 17:10
(2)
Światła tylko ustalają pierwszeństwo. Nie gwarantują bezpieczeństwa.
- 10 13
-
2022-10-22 13:38
Nie, w cywilizowanych społeństwach zielone światła są gwarantem bezpieczeństwa
Nie mam szacunku dla ludzi przebiegających przez ulicę na czerwonym, poza przejściami dla pieszych, i dla kierowców, którzy mają gdzieś przepisy. A jeszcze mniej szacunku mam dla usprawiedliwiających takich pieszych lub kierowców. Polska to dziki kraj, w kwestii szacunku dla prawa i innych jesteśmy jaskiniowcami.
- 6 1
-
2022-10-22 09:28
powtarzaj to sobie za każdym razem, jak masz zielone - i zatrzymuj swój samochodzik na każdym skrzyżowaniu rozglądając się "ostrożnie", po czym powolutku ruszając. Zobaczymy, co na to współuczestnicy tej farsy a jak się trafi patrol to może ci wytłumaczą, jak się poruszać na drodze. A, możesz też zastosować super-radę, którą wielu daje rowerzystom: przepychaj swój samochodzik przez skrzyżowanie! Przecież na pewno od razu zrobi się od tego znacznie bezpieczniej, niż gdyby to tylko rowerzyści byli do tego zmuszani.
- 10 2
-
2022-10-21 14:55
(11)
miała prawo sądzić że kierowca ją widzi i zamierza się zatrzymać przed samym przejściem a nie taranować.... Jedyny w 100 winny to kierowca samochodu.
- 57 5
-
2022-10-21 15:21
(9)
Miała też prawo upewnić się, czy kierowca ją widzi i czy się zatrzymuje. Nie skorzystała z niego.
- 7 39
-
2022-10-22 13:34
I upewniła się, dlatego wjechała.
- 5 0
-
2022-10-21 15:39
Dlatego wjechał w jej bok? (5)
- 16 0
-
2022-10-21 17:07
(3)
Czego nie rozumiesz? Że się zagapił, że nie zauważył jej?
- 3 20
-
2022-10-21 17:12
To jako pasażer ZTM się nie zagapi (2)
- 12 0
-
2022-10-21 17:41
(1)
On nie, ale jest jeszcze wielu innych. Warto ryzykować? Może lepiej jednak zawsze rozejrzeć się przed wejściem na przejście, nawet na zielonym?
- 3 11
-
2022-10-21 20:08
A jak już jesteś na przejściu to co wtedy? Unosisz się w powietrzu żeby kierowca o morderczych instynktach mógł jechać?
Nie chrzań głupot.
- 16 3
-
2022-10-21 17:22
tez sie zastanawiam nad tym, lepiej jest od frontu
- 0 0
-
2022-10-21 15:37
a jak jedziesz samochodem drogą i masz zielone (1)
to czy przy każdym skrzyżowaniu upewniasz się że samochody na prostopadłej ulicy zauważyły swoje czerwone i się zatrzymały? no pewnie, że nie więc nie oczekuj że rowerzysta na każdym przejeździe ze światłami gdzie kierowcy mają dobrą widoczność będzie sprawdzał czy jakiś nie zamierza jednak nielegalnie pojechać
- 45 5
-
2022-10-21 17:04
Gdy widzę, że jakiś samochód dojeżdża do skrzyżowania szybko, to zwalniam, nawet mając zielone. Ty nie? Skąd wiesz, że to miłośnik szybkiego zużywania hamulców, a nie zwykły człowiek, który się zagapił? Niestety nie mam daru jasnowidzenia, więc uwzględniam najgorszy rozwój wypadków.
- 10 11
-
2022-10-21 21:19
a widziała filmik, kiedy to kierowca wali autem przez szlaban i w pociąg?
kierowca może mieć zawał, skurcz kopyta czy inny wylew...
- 1 11
-
2022-10-21 20:06
Jesteś chyba niepełnosprawny umyślnie, oddaj prawo jazdy. (1)
A nie przyszło ci do głowy, że mogła myśleć, że ten baran się zatrzyma. Przecież to nie jest normalne, że ktoś wjeżdża na ludzi na przejściu widząc zielone i inne samochody, które się zatrzymały. nic dziwnego, że w Polsce jest tyle wypadków.
- 14 1
-
2022-10-21 21:21
widziałeś gościa, który prawie przejechał rowerzystkę, przeleciał przez szlaban i wpadł na pociąg w ruchu?
jak myślisz - co on zakombinował?
- 1 10
-
2022-10-21 17:30
Dobrze, dam ci w głowę tłuczkiem do miesa
I karą będzie odebranie licencji na robienie kotletów - a nie sorry, to zbyt surowo.
- 10 0
-
2022-10-21 14:42
(1)
boze zaczyna się
- 8 3
-
2022-10-21 15:13
boze tu nie pomoże
- 5 0
-
2022-10-21 14:20
jesteś niestety i**otą
- 63 2
-
2022-10-21 14:15
zabrania prawa jazdy gdzie ludzie i tak bez prawka jeżdżą to prawdę mówiąc zbyt łagodna kara
- 34 5
-
2022-10-23 09:11
Przecież
rowerzyści nie maja żadnego obowiązku rozglądania się...? Co najmniej jest to dziwne.
- 0 1
-
2022-10-21 16:40
(5)
I dlatego tam jest zielona strzałka - żeby się zatrzymać przed i zobaczyć czy nie ma pieszych/rowerzystów
- 18 1
-
2022-10-21 17:14
(4)
To nadal niczego nie gwarantuje. Zwiększa szanse, ale nie gwarantuje. We własnym interesie każdy uczestnik ruchu powinien dbać o swoje bezpieczeństwo, a nie zdawać się tylko na innych.
- 2 12
-
2022-10-22 09:37
(1)
Zatem jadac samochodem przez kazde skrzyzowanie z sygnalizajca swietlna, zatrzymujesz sie, mimo, ze masz zielone, zeby zobaczyc, czy jakis impotent umyslowy nie postanowi przejechac na czerwonym?
Serio, jesli masz prawo jazdy i glosisz takie teorie, powinienes je oddac. Dla dobra swojego i innych- 4 0
-
2022-10-23 03:23
nie, on trolluje tylko w Internecie...
- 2 0
-
2022-10-21 23:49
To nie ma niczego zagwarantować ale ma spowodować kołku że siła ewentualnego uderzenia i prędkość samochodu będzie na tyle niska że auto stanie praktycznie w miejscu w razie nagłego pojawienia się rowerzysty o to chodzi z tym wymogiem zatrzymania żeby kołku tępy nie było sytuacji że id..ta samochodowy pędzi wzdłuż szpaleru samochodów na innym pasie ruchu i potrąca np pieszego czy rowerzystę który wychodzi na jezdnię z lewej strony zasłonięty np przez autobus stojący jako pierwszy przed przejściem właśnie dlatego jest bezwzględny nakaz zatrzymania pojazdu w celu dokładnego rozeznania w sytuacji
- 9 0
-
2022-10-21 22:09
Takie podejście tylko rozzuchwala bandziorów
- 9 1
-
2022-10-21 22:39
ja tam widze ciele , ktore nawet nie spojrzało, w prawo czy moze wjechac tak beztrosko na jezdnie (1)
kierowca jest winien wjechania w rtowerzystkę, przepisy jakie są takie są, trzeba przestrzegac, ale kunwy nędzy ped**arze takich jak wy przeswiadczonych o swoim pierwszenstwie pełno jest juz w niebie, kiedy sie opamietacie i zaczniecie sie rozgladac zanim wjedziecie na "swoje mam pierwszenstwo" ???
- 3 11
-
2022-10-22 13:47
Naucz się, że pieszy na przejściu na zielonym ma bezwzględne pierwszeństwo.
Czym innym jest wtargnięcie na przejście bez świateł prosto pod samochód, a czym innym wkroczenie na przejście na zielonym, zwłaszcza, że większość wypadków to koszenie pieszych na środku przejścia lub schodzących z przejścia. Jak to jest, że polscy husarze potrafią się zastosować do przepisów w Austrii, w Skandynawii i paru innych miejscach Problemy mają tylko w kraju nad Wisłą.
- 6 1
-
2022-10-21 17:25
Ale mam jedno (2)
Ale.
Nie ma ale. Winny- 4 1
-
2022-10-21 21:26
winny, ale ona nierozsądna - dobrze, że żyje! (1)
widziałeś łajzę, która się wywaliła na rowerze na rondzie i została przecięgnięta przez auto? Czyja wina?
- 2 10
-
2022-10-22 13:44
Nierozsądny to jesteś ty, piszesz straszne głupoty.
- 4 0
-
2022-10-21 15:43
co to kogo obchodzi ze patrzycie jak dojezdzacie ? (2)
przestancie gadac bzdety co robicie. winny kierowca samochodu, a ona wcale nei musiała patrzec caly czas na samochod bo ma patrzec na drogę takze,
- 27 2
-
2022-10-21 17:13
(1)
Nie musiała patrzeć. Nikt jej jednak nie zabronił. Gdyby patrzyła, uniknęłaby wypadku. Co z tego, że winę ponosi kierowca, skoro ona wylądowała w szpitalu? Warto tak ryzykować?
- 4 18
-
2022-10-22 13:43
Oj, widać, że polska szkoła nie uczy logicznego myślenia.
Nie pisz o ryzyku w odniesieniu do kobiety, która poruszała się po przejściu zgodnie z przepisami. Przejście dla pieszych to nie front wojenny ani też poligon.
- 5 0
-
2022-10-21 15:41
to nie zwalaj czesciowej winy na rowerzystke, bo to robisz (4)
robisz wspolwine, jednoczesnie powiac ze tylko kierowca samochodu jest winny.
- 25 3
-
2022-10-21 17:34
Nie zwalam (3)
Gdy moje dzieci idą do szkoły, to często im mówię: znaj swoje prawa i bądź przezorny, bo inni mogą być głupi lub mogą nawet niechcący zrobić Ci krzywdę.
- 7 9
-
2022-10-21 20:10
(2)
A jak głupek jakiś je przejedzie, to biegniesz do szpitala im krzyczeć nad głową, że nic z Twojej lekcji nie wyniosły i biedny kierowca się zagapił? bzdura. wtedy jesteś pierwszy, co krzyczy, że mu kierowca dzieci zabił, że dureń i prawko ma oddać. Jesteś hipokrytą. Każdy z nas uważa, a podczas wypadku, szczególnie Twoich dzieci, będziesz się o nie bił i nie odpuścisz kierowcy, choćby to był dyrektor hospicjum i społecznik pracy z emerytami ze stażem 10 lat. Będziesz wtedy pierwszym, który będzie męczył prokuratora o to, żeby chłopa przyszpilił na 25 lat.
- 13 1
-
2022-10-21 21:24
jeśli będą przesadnie uważać, to żaden głupek ich nie przejedzie (1)
widuję na filmikach, jak auto się zatrzymuje, pieszy idzie dalej i nie patrzy w lewo pakując się na drugim pasie pod auto, a powinien zapuścić żurawia...
- 2 11
-
2022-10-22 13:42
Niestety nie, w Polsce ludzie mogą zginać nawet na chodniku.
Tak zginęła moja sąsiadka, jakiś baran, który myśli tak jak ty po prostu jej nie zauważył na chodniku. Ruszył kiedy chodnikiem szli piesi, miał ich gdzieś, bo siedział za kierownicą. I wtedy też typowa sarmacka husaria pierniczyła o braku ostrożności pieszej. Ludzie, czym innym są piesi rowerzyści, którzy proszą się o kłopoty, a czym innym ludzie, którzy chodzą zgodnie z przepisami.
- 3 1
-
2022-10-21 14:15
Dlatego kierowca ma obowiązek zatrzymania się przed strzałką (3)
poczekać 3 sek i powoli ruszyć rozglądając się w lewo i prawo
- 36 6
-
2022-10-21 17:23
hahaha te 3 sekundy to skad masz??? acha rozumiem 3 sekundy twoj mozg potrzebuje na obrobke informacji (1)
- 3 8
-
2022-10-22 12:45
Ograniczony do maxa
- 0 0
-
2022-10-21 16:03
i do tyłu, bo z reguły ścieżki rowerowe są takie do d**y, że nic nie widzisz
- 9 9
-
2022-10-22 11:20
Jeśli chłop dojeżdża do pasów i nie widzi ludzi to chyba normalne, że się zatrzymujesz by się rozejrzeć?
- 2 1
-
2022-10-21 13:38
(3)
Miała zielone i samochody (lewy pas który widzi) stały przed przejściem, więc jedzie. A patrzała przed siebie bo tam stali ludzie przy przejściu, blisko których musiała przejechać.
- 66 10
-
2022-10-22 10:05
haha
ludzie stali na wysokości ścieżki rowerowej?
- 0 4
-
2022-10-21 19:01
Nie usprawiedliwiaj jej. (1)
Na filmie widać, że nikt po drugiej stronie przejścia nie stał.
- 4 25
-
2022-10-21 22:06
Jej nie trzeba usprawiedliwiać
- 17 1
-
2022-10-22 09:15
Po to jest to skrzyżowanie o ruchu kierowanym
żebyś nie musiał się czaić. Zasada ograniczonego zaufania mówi, że masz prawo zakładać że inni przestrzegają przepisów. Jak jedziesz samochodem mając zielone światło to nie wierzę że zatrzymujesz się na każdym skrzyżowaniu, bo ktoś może ci wjechać na swoim czerwonym - więc ciekawe, że wymagasz tego od rowerzystki.
- 8 0
-
2022-10-22 09:01
dlatego jadac autem warto sie rozgladac przy przejsciu nawet jak sie ma zielone !
- 2 1
-
2022-10-22 07:29
Mam rower.
Myśleć i uważać nie muszę.
- 3 8
-
2022-10-21 18:12
To ty wyciagnij oczy.....
...z d..y. Chłop zasuwał, mamy ruch prawostronny, a on nawet na lewo nie spojrzał.
- 6 1
-
2022-10-21 16:11
No tak, ona powinna stanąć i się zastanawiać, czy przypadkiem ktoś na zielone nie wjeżdża jak morderca. Świetne, i tak na każdych światłach co nie?
- 23 2
-
2022-10-21 15:30
Cmentarze są pełne tych, którzy mieli pierwszeństwo
Jeżdżąc rowerem (praktycznie codziennie) nigdy nie dowierzam kierowcom, choćby dlatego, że samemu zdarzało mi się zagapić czy rozkojarzyć. I to zarówno dotyczy mojej jazdy rowerem, samochodem czy motocyklem. Dlatego na każdym skrzyżowaniu już odpowiednio wcześniej upewniam się czy mogę bezpiecznie kontynuować jazdę. Co ważne - staram się być wyrozumiałym dla innych. Jesteśmy tylko ludźmi. Pozdrawiam wszystkich ! :-)
- 20 19
-
2022-10-21 15:03
Rowerzystka nie widzi i on nie widzi - i co z tego?? Myśleć proszę, przecież...
... gdyby się zatrzymał, to nie doszłoby to wypadku, bo: a) on zobaczyłby rowerzystkę (w tej konkretnej sytuacji na pewno); b) rowerzystka zobaczyłaby jego!
- 25 1
-
2022-10-21 14:29
Dlatego
Nowy widzisz jesteś tak samo ślepy jak ten kierowca czas na okulary okulary
- 12 2
-
2022-10-22 19:26
gdyby to była nasza córka, to po obejrzeniu filmiku mielibyśmy jakieś uwagi do jej zachowania? (1)
takie rodzicielskie, na przyszłość?
- 0 0
-
2022-10-29 09:44
kupić córuchnie broń palną i nauczyć używać w zagrożeniu?
- 0 0
-
2022-10-22 20:27
Zlikwidować pierwszeństwo dla rowerów (1)
To dla ich bezpieczeństwa.
- 3 1
-
2022-10-29 09:40
zlikwidować pierwszeństwo osobówek przed ciężarówkami, a małych ciężarówek przed dużymi ciężarówkami, niech na każdym skrzyżowaniu najpierw se porównują długość pindolka, zanim przejadą; choć czasochłonne i taaakie polackie, to
dla ich bezpieczeństwa- 0 0
-
2022-10-21 18:50
ja tez jestem zdania ze problem stworzył ustawodawca (2)
zielone "szczałki" sa problemem. jak doświadczenie uczy, jest czerwone i potrafimy sie zagapić. dlatego szczałka kumuluje błedy obu stron niepotrzebnie zwiekszając ryzyko. wystarczy proste porownanie danych z wypadkow na czerwonym versus na szczałce. niemniej widoczne jest to że pani starsza nawet nie spojżała w strone samochodów. nie wiem jak wy ale ja nie ufam pierwszenstwu. patrz gdzie jedziesz. jako kerofcy nie raz mi za słupkiem schował sie pieszy. a co dopiero śmigacz na rowerze. te przepisy nas zabijają. bo czlowiek jest tylko czlowiekiem. czy to w aucie, na rowerzy czy na przejsciu. uważajmy na siebie.posdro.
- 1 2
-
2022-10-22 00:10
(1)
Ustawa wymaga zatrzymania tylko tyle
- 1 0
-
2022-10-27 15:12
racja. ustawa wymaga.
tu moze by pomogło. ale obaj wiemy ze jest wiele miejsc gdzie zanim ruszysz po zatrzymaniu juz wskakuje ci następny śmigacz. to kwestia przypadku i pozamiatane.
- 0 0
-
2022-10-21 14:20
Zielona strzałka to nadal czerwone! (1)
Skutki tego, że głąby nie zatrzymują się na czerwonym, jak mają zieloną strzałkę.
- 9 3
-
2022-10-27 14:59
haha. przeczytaj sam siebie
masz czerwone bo jest zielona szcza?ka. no logiczne przecież. co brał ustawodawca kiedy na to wpadł... posdro
- 0 0
-
2022-10-26 09:21
Przykre
Obustronna ślepota
- 0 0
-
2022-10-21 08:17
Powinno się zlikwidować zielone strzałki (8)
Zbyt dużo osób ginie przez ten wynalazek
- 133 61
-
2022-10-26 07:53
111
powinni zlikwidowac sie przejazdy dla rowerów powinni schodzic z roweru
- 0 0
-
2022-10-21 09:06
(1)
Zielone strzałki są ok. Kierowcy, którzy nie zatrzymują się przed nimi, to po prostu bubki.
- 15 2
-
2022-10-22 08:04
Ale tych bubków jest 9 na 10 kierujących
- 3 0
-
2022-10-21 09:12
A ile (2)
osób zmarło z powodu takich kolizji. Masz statystykę - dawaj - jestem ciekawy
- 5 6
-
2022-10-21 12:47
A ile jest takich strzałek w normalnych krajach ? Wcale. (1)
- 3 1
-
2022-10-21 16:52
Ja się
tylko pytam o poziom śmiertelności w takich wypadkach. Napisz też jakie warunki ma spełniać "normalny" kraj. Czy Niemcy, Szwecja i Norwegia to normalny kraj a Twoi rodzice i Ty mieszkasz w nienormalnym?
- 0 2
-
2022-10-21 10:10
Zielone strzałki są super, powinno się zlikwidować kierowców, którzy wjeżdżają tam bez zatrzymania.
- 6 2
-
2022-10-21 09:18
Po prostu trzeba je rozdzielić z ruchem pieszym, tak jak np jest na skrzyżowaniu drogi zielonej i al grunwaldzkiej/niepodległosci na styku sopotu i gdanska. Zielona strzalka zapala sie dopiero w momencie w ktorym gasnie zielone dla pieszych, wiec nawet jak ktos sie nie zatrzyma (co jest praktycznie niemozliwe bo tam wieczny korek do prawoskretu) to nie ma w kogo wjechac.
- 2 0
-
2022-10-25 13:45
Wjechała na oślep nie stosując się do zasad ograniczonego zaufania . Kobiety tak mają . Za kierownicą samochodu też !!! (1)
- 0 0
-
2022-10-25 17:56
kolejny id..ta opowiada bzdury litości
- 0 0
-
2022-10-25 13:40
Gdybym za każdym razem wjeżdżał na zielonym bez upewnienia się, to miałbym sporo wypadków z pieszymi .
A skoro zawsze zachowuję ostrożność w takich przypadkach to nigdy jeszcze nie miałem kolizji czy wypadku na drodze od 55lat jeżdżenia autem !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.