Moment potrącenia rowerzystki na przejeździe rowerowym
42909 wyświetleń 21 października 2022 (1126 opinii)Dzien dobry, ku przestrodze przesyłam nagranie z wczorajszego potracenia rowerzysty na skrzyżowaniu ul. Sucharskiego z Wosia Budzysza pod mostem wantowym, kierowca nie zatrzymał się na strzałce z impetem wjezdzajac w rowerzystke.
Więcej na ten temat
Opinie (1126) ponad 50 zablokowanych
-
2022-10-21 09:30
Opinia wyróżniona
ewidentna wina kierowcy, ale gdzie rowerzystka miała oczy?? (31)
Jeżdze tyle lat na rowerze i obiązują te same zasady - brak zaufania na drodze, tak to już bym był nie raz rozjechany.
Wg mnie cały problem polega na ignorancji i braku szacunku. Kierowcy bo wiechał i nie patrzył, rowerzystka myślała że jest najważniesza bo przecież zielone i miała w nosie żeby nawet spojrzeć.- 129 166
-
2022-10-23 18:06
Wypadek - NIE przypadek
Po 40 latach w rolach Piechura, Rowerzysty i Kierowcy , sobie , na szlakach , ścieżkach i drogach , przypisuję rolę drugorzędną
Więc w pierwszej kolejności okazuję szacunek i troskę pozostałym Użytkownikom To się opłaca
Gdziekolwiek Jestem i czymkolwiek się poruszam , nie oddaję swojego bezpieczeństwa w cudze ręce
Dlatego , będąc 70+ , Nadal - ne mylić
z Rafą , jestem w dobrym , ogólnie,
stanie Pozdrawiam- 0 0
-
2022-10-22 08:51
Wina kierowcy samochodu, ale mówiąc obiektywnie w każdej grupie użytkowników dróg baranów nie brakuje, a właściwie są w przeważającej liczbie, czy to kierowcy aut czy rowerzyści. Pierwszeństwo przejazdu nie zwalnia z myślenia, trzeba uważać za siebie i innych, przewidywać. Niektórzy rowerzyści, piesi uważają się za niezniszczalnych, pierwszeństwo wyłącza myślenie.
- 0 0
-
2022-10-22 08:39
Tępota
twoja poraża, to według ciebie jakie okoliczności muszą być spełnione żeby mając zielone światło móc bezpiecznie przejechać ulicę, może jakaś wysuwana zapora przed przejazdem dla rowerów, żeby następny tępy kierowca skupiony na wszystkim tylko nie na uważnym prowadzeniu auta zatrzymał się i nie zrobił nikomu krzywdy!!!
- 0 0
-
2022-10-21 13:29
Nie rozumiem tych minusów. Prawdę mówisz. Ewidentna wina kierowcy, bo powinien ustąpić, ale na drodze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i rozejrzeć sie trzeba! Co Ci po nagrobku z napisem "nie obejrzałem się bo miałem pierwszeństwo" lub po kalectwie do końca życia?!
Abstrahując od powyższej sytuacji, obecne przepisy niestety sprawiająNie rozumiem tych minusów. Prawdę mówisz. Ewidentna wina kierowcy, bo powinien ustąpić, ale na drodze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i rozejrzeć sie trzeba! Co Ci po nagrobku z napisem "nie obejrzałem się bo miałem pierwszeństwo" lub po kalectwie do końca życia?!
Abstrahując od powyższej sytuacji, obecne przepisy niestety sprawiają że piesi są oduczani rozglądania się i wchodzą na pasy nawet w nocy przy słabym oświetleniu lub wychodząc zza przeszkód uniemożliwiających zauważenie ich odpowiednio wcześniej. Niestety prawo to zamiast chronić będzie powodowało zwiększenie ilości wypadków i zwiększą się statystyki zgonów pieszych...- 1 3
-
2022-10-21 10:43
glabie , w dudzie mial oczy , bo czerwone dla blachosmrodow to znaczy zielone.
- 4 2
-
2022-10-21 10:26
Nie wiem, co gorsze
To, że jesteś tpą ofiarą czy to, że 45 osób Ci przyklaskuje
- 5 0
-
2022-10-21 09:58
Dokładnie. Gwałciciel może i winny, ale jakby była brzydka to by nie zgwałcił! Jest współwinna!
- 22 1
-
2022-10-21 09:58
(3)
Do rowerzysty - zgadzam się z Tobą. Cmentarze są pełne tych, co powinni mieć na nagrobkach wyryte "miałem pierwszeństwo". Wina kierowcy bezdyskusyjna. Nawet jeśli miał strzałkę, to winien się był zatrzymać przed linią. Niemniej instynkt samozachowawczy w obecnych czasach jest w zaniku i sporo użytkowników nie tylko dróg woli cierpieć w myśl racji i przepisów.
Dziwne czasy.- 8 11
-
2022-10-21 11:04
no nie... (1)
Zasada ograniczonego zaufania to jedno, ale gdyby iść tym tropem to każdy kierowca jadący drogą z pierwszeństwem powinien wykazywać instynkt samozachowawczy i zatrzymywać się na każdym skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną, nawet gdy skrzyżowanie jest z sygnalizacją i ma zielone światło bo przecież ktoś może wymusić więc trzeba sprawdzić by mieć absolutną pewność... Rezultatem byłby absolutny paraliż ruchu drogowego.
- 8 1
-
2022-10-22 18:47
porównujesz dwa samochody do pieszego vs samochód.... w pierwszym przypadku wystarczy zwolnic - jak coś walnie z lewej lub prawej to i tak masz szanse przeżyć... jak samochód walnie w pieszego to ten ma duże szanse zobaczyć św Piotra... adekwatne byłoby porównanie samochód vs pociąg....
- 0 0
-
2022-10-21 10:12
no dokładnie
wina kierowcy, ale nie rozumiem podejścia "mi się należy" .
Potem pobyt w szpitalu i może wtedy nastąpi jednak olśnienie "że jestem nieśmiertelny".- 7 10
-
2022-10-21 09:33
(10)
wina kierowcy ale jednak wina rowerzystki bo na zielonym jechała XD boże czy wy siębie słyszycie ?
- 79 14
-
2022-10-24 09:14
ale tu nie chodzi o jej winę
Tylko o to samo co u motocyklistów, którzy zeszli na jednośladzie z tego świata. U dobrych 90% z nich na nagrobkach można by napisać: "to nie była jego wina". Tylko co z tego jak życia to nie wróci?
Co z tego że to nie była wina tej rowerzystki, jeśli mogła zginąć, bo w konfrontacji z autem nie ma szans?
Wjechała na przejazd rowerowyTylko o to samo co u motocyklistów, którzy zeszli na jednośladzie z tego świata. U dobrych 90% z nich na nagrobkach można by napisać: "to nie była jego wina". Tylko co z tego jak życia to nie wróci?
Co z tego że to nie była wina tej rowerzystki, jeśli mogła zginąć, bo w konfrontacji z autem nie ma szans?
Wjechała na przejazd rowerowy jak cielak, bez rozglądania się tam gdzie jest największe ryzyko.
I jasne - nie ma takiego obowiązku i to nadal nie jej wina, tylko co z tego jak najbliższe tygodnie/miesiące będzie cierpiała..
Nigdy w życiu, nawet na drobnym osiedlowym skrzyżowaniu na zielonym świetle nie wjadę rowerem bez upewnienia się. nigdy. są czasami tak durne skrzyżowania że do samego końca biegnie jakiś wysoki płot / krzewy, więc wtedy zwalniam, mimo że mam zielone!- 1 0
-
2022-10-21 10:00
zasada ograniczonego zaufania, rowerzystka jechała na oślep jak i kierowca, (4)
oboje mieli otwarte pole do jazdy, żadnych ograniczeń w widoczności.
- 6 36
-
2022-10-22 08:23
Jazda na oślep.
To kierowczyk zignorował zieloną strzałkę, widać z jaką prędkością pakuje się na przejście.
- 3 0
-
2022-10-21 13:03
Jechała przed siebie, jak każdy kto ma pierwszeństwo
Kierowcy też nie hamują przejeżdżając na zielonym.
- 14 0
-
2022-10-21 12:01
Używasz pojęć jakich nie rozumiesz
Naprawdę w obecnych czasach sprawdzenie co oznacza dane słowo, sformułowania jak w tym przypadku "zasada ograniczonego zaufania" nie wymaga wiele wysiłku. Doucz się.
- 6 0
-
2022-10-21 10:43
Rowerzystka miała owszem, otwarte pole. Kierowca niekoniecznie, on miał warunkowe po obowiązkowym zatrzymaniu pojazdu.
Tyle w temacie.
- 24 0
-
2022-10-21 09:37
czy wjechała na zielonym?? watpie (3)
- 7 49
-
2022-10-21 09:59
Na niebieskim wjechała. (2)
Jaki ty tępy jesteś. Ale dobrze, że piszesz, ludzie zobaczą twoją głupotę.
Gratuluję. Ile klas podstawówki? Chyba, że trollisz z konfy czy innej moskwy.- 37 8
-
2022-10-21 11:54
(1)
No to dałeś POPiS, swojej tępoty umysłowej. Nieważne czego dotyczy wpis, ważne żeby wylać swój hejt na Konfederacje.
- 2 12
-
2022-10-21 12:39
Jaki hejt?
Hejtować można kogoś kto nie jest pośmiewiskiem. To zwykłe wyśmiewanie :D
- 4 1
-
2022-10-21 09:34
Jak macie pisać takie go*no to lepiej zamilczcie bo tylko udowadniacie jako kierowcy że nawet w 1% nie zasługujecie na to miano i prawo jazdy
- 30 8
-
2022-10-21 09:50
na pewno nie zboku głowy.......proszę zerknąć na czas filmu.....2 sekundy?
- 1 0
-
2022-10-21 09:53
człowieku to są ułamki sekund mam zielone wjeżdżam/wchodze a jakiś d**il który powinien sie zatrzymać jedzie bez hamulców. To co czekać az wszyscy se pojada spać i może będzie pusto dopiero przechodzić/przejeżdżać??
- 15 2
-
2022-10-21 09:38
A on sie w ogóle zatrzymał (2)
na zielonej strzałce?
- 29 0
-
2022-10-21 10:28
no właśnie nie, to jest niezatrzymanie sie na stopie i za to jest 1000zł i 10 punktów. w teori to w praktyce większość na czele z policją na to leje
- 9 0
-
2022-10-21 09:41
To nawet nie był california roll
- 1 0
-
2022-10-21 09:37
(2)
Wchodząc na pasy na zielonym zawsze upewniam się, czy wszyscy się zatrzymali. Różnie to bywa. Potem co mi z tego, że miałam pierwszeństwo, jak kości połamane.
- 28 5
-
2022-10-21 10:43
Jadąc obwodnicą zawsze zatrzymuję się przed wlotami podporządkowanych dróg.
Różnie to bywa. Co mi z tego że miałem pierwszeństwo, jak kości połamane?
- 10 1
-
2022-10-21 09:54
po dłuższym upewnianiu się
zielonego już nie ma i można walić w pieszego
Czas przejścia skrzyżowania dla pieszych jest = bardzo = krótki żeby samochodów mogło jak najwięcej przejechać
Chcę mieć możliwość przejścia jak jest zielone a nie dodatkowo upewniać się i zastanawiać- 9 6
-
2022-10-21 10:43
zielona strzałka? (1)
ile ofiar maja projektanci tych dróg? ścieżka rowerowa z zielonym światłem i tez zielone dla samochodów, tutaj akurat warunkowe ale jest mnóstwo skrzyżowań z zielonym dla samochodów skręcających np w prawo i w tym samym momencie zielone dla pieszych. Władzę ZDiZ cieszycie się z następnej ofiary?
- 1 1
-
2022-10-21 12:40
Zielona strzałka to czerwone światło (z warunkowym umozliwieniem wjazdu na skrzyzowanie)
Jeśli jest zielone światło kierunkowe S-3 (czy w prawo czy w lewo) zapewnia ruch bezkolizyjny, tam nigdy nie będzie w tym samym momencie zielone dla pieszych,
Tak się dzieje tylko w przypadku zwykłego światła S-1- 1 0
-
2022-10-21 10:32
Dwie zasady:
1) Szanuję przepis, który wymyślono dla mojego dobra, i zawsze staję przy zielonej strzałce. Podobnie jak mniej więcej 10-20 % innych kierujących.
2) Zawsze stosuję zasadę ograniczonego zaufania i staram się mieć oczy dookoła głowy. Jako pieszy, rowerzysta lub kierowca. A i tak, poza "gablotą", będąc na chodniku lub ścieżce rowerowej, czuję się nieustannie zagrożony potrąceniem lub rozjechaniem przez jakiegoś wariata/wariatkę.- 1 0
-
2022-10-21 10:13
Zaufała, że na zielonym wyegzekwuje swoje pierwszeństwo i to był błąd
a blaszana puszka o masie 1 tony zrobi krzywdę niezależnie czy jest zielone czy nie.
Wniosek: nigdy nie ufaj cięższemu i szybszemu. Zrezygnuj z pierwszeństwa i nie ważne co się świeci na sygnalizatorze- 3 2
-
2022-10-21 10:01
Zwróćcie uwagę że ta rowerzystka przejeżdżając przez jezdnię patrzyła się w lewo - to widać.
Z lewej strony jechały samochody w kier.Gdańska więc kierowca musiał mieć czerwone.
- 0 0
-
2022-10-21 09:03
Łysy skur...syn (5)
Norma na przejściach z warunkową zieloną strzałką dla kierowców. Ch..e bardzo rzadko się zatrzymują. A tam, gdzie i pieszy/rowerzysta i kierowca ma zielone światło-jadą z impetem bez hamowania.
- 26 11
-
2022-10-21 09:31
Kobieta, a takie słowa od rana... ;) (4)
Nie neguję winy kierowcy, ale wszędzie i zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania oraz zachowania szczególnej ostrożności - zwłaszcza na skrzyżowaniach. Niestety w szkołach tego nie uczą od najmłodszego, a powinni, bo obowiązuje w banku, urzędzie i na drodze.
Panienka na rowerze jakby nie jechała na pewniaka (co zakrawa na brakNie neguję winy kierowcy, ale wszędzie i zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania oraz zachowania szczególnej ostrożności - zwłaszcza na skrzyżowaniach. Niestety w szkołach tego nie uczą od najmłodszego, a powinni, bo obowiązuje w banku, urzędzie i na drodze.
Panienka na rowerze jakby nie jechała na pewniaka (co zakrawa na brak rozumu, bo wiadomo jak się skończy kolizja z większym samochodem) to zobaczyłaby samochód, który się nie zatrzymał na strzałce i zahamowałaby na czas. Wina kierowcy, ale brak wyobraźni u rowerzystki.- 3 8
-
2022-10-21 09:59
to kiedy w końcu pieszy czy rowerzysta może bezpiecznie przekroczyć jezdnę (3)
może trzeba chodzić z bronią i jak " większy " samochód będzie na ciebie jechał na zielonym to wyciągasz gnata i samochodzik robi się taaaki malutki . I zahamować zdąży ..
- 4 1
-
2022-10-21 11:19
Ani pieszy ani rowerzysta ani kierowca NIGDY nie będzie 100% bezpieczny! (2)
I po to są zasady ograniczonego zaufania i zachowania szczególnej ostrożności! Po minusach oraz powyższym komentarzu wygląda na to, że zasada wyłączenia myślenia obowiązuje więcej ludzi niż myślałem. Brawo Wy! Ewidentnie rasa ludzka wymrze! :D
Co do noszenia gnata to też nie trafiłeś/-aś. Jeżeli zobaczyłbym nieumundurowanego gościaI po to są zasady ograniczonego zaufania i zachowania szczególnej ostrożności! Po minusach oraz powyższym komentarzu wygląda na to, że zasada wyłączenia myślenia obowiązuje więcej ludzi niż myślałem. Brawo Wy! Ewidentnie rasa ludzka wymrze! :D
Co do noszenia gnata to też nie trafiłeś/-aś. Jeżeli zobaczyłbym nieumundurowanego gościa wyciągającego gnata na ulicy na mnie lub innego uczestnika ruchu to od razu i bez zastanowienia użyłbym samochodu jako środka obrony i tylko dodałbym gazu. Każdy sąd by mnie uniewinnił. Dla pewności jeszcze bym cofnął sprawdzić, czy żyje. :D
Ehh, dalej walcie na pewniaka bo macie pierszeństwo! Życzę Wam powodzenia w Waszym krótkim, ale jakże emocjonującym życiu!
Miłego weekendu wszystkim!- 3 2
-
2022-10-21 12:21
(1)
Nie wymyślaj, tylko przeczytaj na czym polega zasada o której próbujesz się wypowiadać. Ekspert z Ciebie żaden.
- 1 3
-
2022-10-21 13:27
Widze kolejnego fana zasady zaufania, bo ja tam wole zasade ograniczonego zaufania. Kolega woli ufac, ze inni przestrzegaja zasad - wolna wola. Ja wole nie ufac nikomu na drodze - to ta druga czesc definicji, która wszyscy mieli na prawku, ale nikt nie pamieta!
- 0 0
-
2022-10-21 09:19
Opinia wyróżniona
Tak sie dzieje, gdy obie strony nie zachowaja ostrożnosci. (9)
Tu mieli pecha. Przepisy oczywiście, ale rowerzystka nawet nie raczyła spojrzeć, czy może bezpiecznie przejechać. Zdrowy rozsądek podpowiada, by chociaż rzucić okiem, bo nie jest nieśmiertelną. I niestety tym razem miała pecha, trafiła na kierowcę, który popełnił błąd.
Kierowca musi uważać na innych kierowców, pieszych, rowerzystów, biegające dzieci, hulajnoga jadące 30km/h, psy i resztę. A ona nie musi. Bo ma zielone.- 93 80
-
2022-10-22 11:26
no jak widać ten kierowca na nic nie uważał
- 2 0
-
2022-10-21 15:09
On nie popełnił błędu, tylko ma po prostu wywalone na zatrzymywanie, bo uważa że to bez sensu albo wręcz uważa że on ma pierwszeństwo na strzałce
- 6 1
-
2022-10-21 09:34
dokładnie (2)
wjechała jak "świeta krowa" bo przecież zielone się pali to nawet nie raczy spojrzec czy jest bezpiecznie.
To jest też skrajne podejście - mam zielone to mam w d... wszystko inne, bo mam zielone, jestem najważnieszy/najważniejsza.
Kierowca winny, ale żaden rowerzysta ktory ma troche oleju w głowie patrzy też dookoła co sie dzieje.- 9 36
-
2022-10-22 08:17
do "rowerzysty"
Problemem nie jest to, że rowerzysta jadący na zielonym albo np. kobieta idąca z wózkiem nie rozejrzał się wchodząc na przejście, ale to że kierowca samochodu mający czerwone światło nie zastosował się do obowiązujących przepisów wjeżdżając na skrzyżowanie, koniec i kropka. Nie ma po co wybielać kierowcy i atakować rowerzysty.
- 5 0
-
2022-10-21 09:38
czy ona miała zielone??
- 10 0
-
2022-10-21 09:25
(1)
Kierowca musi się po prostu zatrzymać przed sygnalizatorem - i od razu będzie mu łatwiej uważać na "innych kierowców, pieszych, rowerzystów, biegające dzieci, hulajnoga jadące 30km/h, psy i resztę". Bo to jego zasr*ny obowiązek. A kto tego nie rozumie - niech nie siada za kierownicę.
- 38 2
-
2022-10-21 09:45
to jest za trudne do pojęcia dla nich, lepiej zhejtować pana Wojciecha z artykułu z 30 letnim stażem że poucza innych, bo teraz jeździ sie inaczej
- 3 4
-
2022-10-21 09:20
(1)
Dalej usprawiedliwiaj sprawcę kolizji. Oby tylko nie trafiło na kogoś z rodziny.
- 33 5
-
2022-10-21 09:30
Ciężko nie życzyć aby temu kto pisze taki komentarz stało się to samo tylko jemu lub jemu bliskiemu, żeby potem powiedział to samo co tu napisał
- 5 9
-
2022-10-21 09:14
Opinia wyróżniona
(6)
Bezsprzeczna wina kierowcy. Nie rozumiem zarowno pieszych jak i rowerzystow: bezrefleksyjnie wchodza na pasy, wjezdzaja na skrzyzowanie, nikt sie nie rozglada. Zasada ograniczinego zaufania dotyczy nie tylko kierowcow. Co mi z tego, ze mam pierwszenstwo, jak zostane kaleka.
- 92 25
-
2022-10-22 02:02
I tu Jolu masz rscję, o swoje zdrowie trzeba dbać
- 2 0
-
2022-10-21 12:29
Jola,
zanim się wypowiesz, najpierw przeczytaj przepis, poproś kogoś o wytłumaczenie, na czym ta zasada polega.
- 6 2
-
2022-10-21 09:19
(3)
A ty Jolka jak masz zielone to sie zatrzymujesz w swoim samochodziku i rozgladasz przed wjazdem na skrzyzowanie zeby sie upewnic, czy ktos 40 tonowym zestawem nie jedzie na czerwonym zeby cie zabic?
- 30 4
-
2022-10-21 09:27
(2)
tak - kiedy wiem, że zbliżam się do przejazdu kolejowego to zawsze zwalniam i się rozgldam.... niby rogatki otwarte a może popsute ??? Nie masz tak na przejściu dla pieszych ??? idziesz - masz zielone... jesteś królem przejścia i nagle rąb - samochod mial awarie... kierowca zasłabł..... i jesteś kaleka.... nie życzę tego ale myśleć czasem warto....
- 12 18
-
2022-10-21 12:59
Koleś, że nie znasz się z jakich powodów dochodzi do kolizji. Pojęcia wahania się czy wzajemnej zachęty
obydwu uczestników ruchu jest ci obce ?
- 3 0
-
2022-10-21 09:47
O kurde, ty nawet nie umiesz pisac co dopiero mowiac o jezdzie samochodem. :(
- 15 6
Wszystkie opinie
-
2022-10-21 08:11
Opinia wyróżniona
Jak tak (13)
Jak tak to jego wina wiadomo. Aczkolwiek warto i tak samemu spojrzeć jadąc rowerem czy aby na pewno na drugim pasie nikt nie jedzie z impetem :/
- 86 53
-
2022-10-21 08:23
Jasne! Należy zjeść z roweru i rozglądać się i tak przez kilka zman świateł? (1)
- 32 13
-
2022-10-21 09:31
tak. tak nalezy a jak nie to moze sie trafic ta szansa 1/100000 kiedy zostanie sie potraconym. Ty i twoje ryzyko.
Pasy to czesc jezdni. To nie jest chodnik gdzie szanse na potracenie wynosi 1/10000000- 3 9
-
2022-10-21 08:25
(3)
Impet 15km/h. Rzeczywiście przelatuje przez to skrzyżowanie.
- 15 18
-
2022-10-21 09:54
zróbmy eksperyment. (2)
wjadę w ciebie autem z prędkością 13km/h. Zobaczysz, czy to takie spoko. Dobra? Wskaż czas i miejsce, specjalnie przyjadę. Może nawet szef mi swojego jeepa pożyczy.
- 12 2
-
2022-10-21 10:14
(1)
ja z chęcią to zobaczę
- 2 1
-
2022-10-21 11:18
Ja tez
Trzepie
- 1 0
-
2022-10-21 08:26
Dokładnie (2)
Nawet jak masz pierwszeństwo to ja samochodem na każdym skrzyżowaniu się zatrzymuje i patrzę i się rozglądam.
- 25 5
-
2022-10-21 08:45
Ja wysiadam i się upewniam dla lepszej widoczności
wiadomo życie ma się jedno..... nie rozumiem tylko dlaczego na mnie wszyscy trąbią. Bezpieczeństwo najważniejsze.
nie ma większych hipokrytów niż kierowcy. wszyscy mają zwalniać,a sami przez skrzyżowania 90kmh cisną i jest to według nich ok.- 36 5
-
2022-10-21 09:40
No i widać jak pan kierowca się zatrzymał i rozejrzał
A nie miał nawet pierwszeństwa. Miał czerwone światło. i warunkową możliwość jazdy w prawo. Pod warunkiem właśnie zatrzymania się na linii.
- 16 0
-
2022-10-21 09:10
(1)
Oczywiście że masz rację. Jak ja jadę TIRem to też nie patrzę czy mam pierwszeństwo, niech osobówki uważają, czy nie przejeżdżam na czerwonym. Kilku już skasowałem i nie mieli pretensji widząc moją pałkę teleskopową.
- 8 5
-
2022-10-21 09:15
I prawidłowo, cmentarze są pełne tych co mają pierwszeństwo
Niech więc uważają, jeśli im życie miłe. Jak ktoś jest na tyle nieodpowiedzialny, żeby poruszać się po mieście autem jedynie do 3.5t to sam się prosi o kłopoty
- 9 2
-
2022-10-21 09:29
29 osob zminusowało ten komentarz. Przerazajace jest jaki procent ludzi nie lubi komentarza który mowi o tym ze o swoje bezpieczenstwo trzeba zadbac samemu. Dla tych 29 czy i wiecej osob co minusuje to znaczy ze liczy sie prawo drogowe przed wlasnym rozsadkiem.
- 4 10
-
2022-10-21 10:58
to trzeba za kazdym razem sie zatrzymywac jak się ma pierszenstwo i ustepować. Jak ktos jedzie z impetem to zwolnienie nic nie da i tak wjedzie
- 1 1
-
2022-10-21 08:11
Jak buty nie spadły... (10)
..to znaczy, że żyje..Według sądu sprawca jest niepoczytalny..
- 30 50
-
2022-10-21 08:15
I co z tego, skoro zostaną wielkie, fioletowe siniaki, stłuczenia lub mogła być nawet mała fragmentacja kości?
- 2 3
-
2022-10-21 08:18
(4)
A gdyby się przypadkiem okazało, że to znany artysta to jego dorobek będzie dodatkową okolicznością łagodzącą
- 15 4
-
2022-10-21 09:29
Patrz: Najsztub, Sztuhr
- 6 2
-
2022-10-21 09:36
Jeżeli to radny PiS to jest to atak na Polskę.
Patrz Artur M.
- 2 6
-
2022-10-21 10:49
Sprawdzić czy kierowca nie wiózł Szydła. Jeśli tak, to wina rowerzystki i do więzienia trafi. (1)
- 4 7
-
2022-10-21 10:50
to wcale nie jest śmieszne :-)
- 5 1
-
2022-10-21 08:19
zalezy jakie buty bo jak gumowce to smiertelny a jak klapki to niekoniecznie
- 2 3
-
2022-10-21 08:30
niepoczytalnośc określa psychiatra a nie sąd (1)
- 1 3
-
2022-10-21 23:12
Ale brak osadzenia w zakładzie zamkniętym to wina sądu
Na Zachodzie mało sprawców obiera niepoczytalność bo to większe kłopoty. U nas luzik "czasowa niepoczytalność".
- 1 0
-
2022-10-21 08:57
To z butami
to prawda
- 1 1
-
2022-10-21 08:12
Dramat z tymi kierowcami na strzałce. Ludzie pamiętajcie strzałka =STOP. (10)
- 340 18
-
2022-10-21 08:14
(2)
Tu nie chodzi nawet o to, że strzałka jest. Kierowca w ogóle się nie rozejrzał.
- 83 0
-
2022-10-21 08:40
(1)
Niestety - obecnie częstym problemem niektórych kierowców jest to że w ogóle nie patrzą na drogę. A to się jednak czasem przydaje.
- 43 0
-
2022-10-21 09:07
Patrzą w miejsce docelowe gdzie jadą. Jak za 100 metrów mają parking to miejsca postojowego szukają już 100 metrów wcześniej. A tu kurcze skrzyżowanie jeszcze było!
- 16 1
-
2022-10-21 09:11
Ludzie pamietajcie !!!! (6)
Pierwszeństwo jest do piachu. Upewn8j się ze możesz wejść ma pasy, wjechać autem na sjrxyxowanie lub rowerem . Nie idz / jedz bezmyślnie na pale
- 6 34
-
2022-10-21 09:18
(2)
Dokładnie. Nie jedź na pałę, patrz na światła, naucz się przepisów - bo możesz komuś zrobić krzywdę.
- 34 1
-
2022-10-21 09:28
(1)
a jak masz awarie albo zasłabłeś ???
- 0 14
-
2022-10-21 10:21
Ile razy ci się zdarzyło?
Albo twoim znajomym? Jestem po 40tce i nie znam ani jednej osoby, której zdarzyło się zasłabnąć za kierownica, a przez lata życia poznało się tysiące ludzi. Awarie się zdarzają, owszem, ale po pierwsze zwykle samochód wcześniej ma *objawy* i jedziesz ostrożniej, po drugie gdy zbliżasz się do skrzyżowania, do tego na czerwonym, to i tak powinieneś zwolnić.
- 16 0
-
2022-10-21 10:19
Co ty bredzisz? (1)
Kobieta już była na przejeździe, zanim się zbliżył. Każdy normalny nie tylko ma obowiązek się zatrzymać, ale zrobiłby to zwyczajnie z rozsądku.
- 20 0
-
2022-10-21 10:58
Nawet nie msuaila być na przejeździe żeby mieć pierwszeństwo w tym wypadku. Tam światła określają pierwszeństwo i skręcające auto na strzałce musi ustąpić wszystkim na przejściu czy przejeździe. Ten as nawet się nie rozejrzał i wjechał jak po swoje. Prawko zabrać na parę lat, żeby rozumu nabrał.
- 13 1
-
2022-10-21 11:55
Kary więzienia powinny pokazać ze pierwszeństwo jednak ma znaczenie
- 4 0
-
2022-10-21 08:13
(6)
Czyli klasycznie traktowanie zielonej strzałki jak zielonego, nawet nie zwolnił przed pasami....
- 360 9
-
2022-10-21 10:53
czyli strzałka jest niebezpieczna (2)
skoro takich sytuacji są setki tzn ze coś nie działa i zagraża życiu. Strzałka do likwidacji
- 18 6
-
2022-10-21 11:11
Nie strzałka niebezpieczna tylko kierowcy mający w nosie przepisy... Czerwone też zlikwidujemy, bo są wypadki na skrzyżowaniach? Szlabany na przejazdach kolejowych? Znaki o pierwszeństwie? Co za ignorancja...
- 9 7
-
2022-10-21 13:53
wszyscy kierowcy znają przepis że na strzałce warunkowej trzeba się zatrzymać
powinna być odpowiedzialność zbiorowa, nie stosujecie się do przepisu to zlikwidować strzałki, trudno będą większe korki ale za to bezpieczniej..... jeżdżę na co dzień autem i tak z 90% kierowców ma w nosie zatrzymać się na strzałce, jestem w tych 10% zatrzymujących się i cieszę się jak wkurzam tego za mną, a potrafią nawet trąbić za to że się zatrzymam,
- 8 0
-
2022-10-21 12:06
(2)
Pieniądze leżą na ulicy :)
Policja może na takich skrzyżowaniach (a są i inne, z większym ruchem) kasować tak jeżdżących, a jest ich wielu.
W wyniku albo się nauczą albo spłuczą z kasy...- 9 0
-
2022-10-21 12:09
Albo zobaczą policję z 500 metrów i będą jeździć jak bozia nakazała (1)
- 0 2
-
2022-10-22 19:27
no i chyba o to chodzi, żeby jeździli przepisowo.... od tego jest policja...
- 1 0
-
2022-10-21 08:17
Powinno się zlikwidować zielone strzałki (8)
Zbyt dużo osób ginie przez ten wynalazek
- 133 61
-
2022-10-21 09:06
(1)
Zielone strzałki są ok. Kierowcy, którzy nie zatrzymują się przed nimi, to po prostu bubki.
- 15 2
-
2022-10-22 08:04
Ale tych bubków jest 9 na 10 kierujących
- 3 0
-
2022-10-21 09:12
A ile (2)
osób zmarło z powodu takich kolizji. Masz statystykę - dawaj - jestem ciekawy
- 5 6
-
2022-10-21 12:47
A ile jest takich strzałek w normalnych krajach ? Wcale. (1)
- 3 1
-
2022-10-21 16:52
Ja się
tylko pytam o poziom śmiertelności w takich wypadkach. Napisz też jakie warunki ma spełniać "normalny" kraj. Czy Niemcy, Szwecja i Norwegia to normalny kraj a Twoi rodzice i Ty mieszkasz w nienormalnym?
- 0 2
-
2022-10-21 09:18
Po prostu trzeba je rozdzielić z ruchem pieszym, tak jak np jest na skrzyżowaniu drogi zielonej i al grunwaldzkiej/niepodległosci na styku sopotu i gdanska. Zielona strzalka zapala sie dopiero w momencie w ktorym gasnie zielone dla pieszych, wiec nawet jak ktos sie nie zatrzyma (co jest praktycznie niemozliwe bo tam wieczny korek do prawoskretu) to nie ma w kogo wjechac.
- 2 0
-
2022-10-21 10:10
Zielone strzałki są super, powinno się zlikwidować kierowców, którzy wjeżdżają tam bez zatrzymania.
- 6 2
-
2022-10-26 07:53
111
powinni zlikwidowac sie przejazdy dla rowerów powinni schodzic z roweru
- 0 0
-
2022-10-21 08:20
A tylu mądrych wiedziało wczoraj psy na rowerzystce! (1)
- 77 7
-
2022-10-21 08:30
Kierowczykom się w takiej sytuacji włącza paniczny instynkt stadny.
Bo przecież jak to, oni są wzorem przestrzegania przepisów i kultury jazdy! To niemożliwe, żeby któryś z nich złamał przepisy, a już nie daj Bóg potrącił r o w e r z y s t ę
- 31 4
-
2022-10-21 08:20
(1)
A wczoraj wszyscy krzyczeli że po przejściu jechała. Kierowca auta to przykład patologi drogowej, prawo jazdy do zwrotu.
- 114 9
-
2022-10-21 09:25
A skąd pewność, że ma prawo jazdy?
Jakby spojrzeć na wyniki rutynowych kontroli to aż strach się bać ilu kierowców nie posiada lub ma cofnięte uprawnienia.
- 5 0
-
2022-10-21 08:22
Projekt: likwidacja " czerwonych dywanow" (10)
na przejsciach dla pieszych.
Rower należy zawsze przeprowadzic.- 66 161
-
2022-10-21 08:27
(1)
A przez skrzyżowanie pchać samochody. Wtedy też będzie bezpieczniej skoro takie łamagi jeżdżą.
- 92 7
-
2022-10-21 11:53
A przynajmniej obowiązek wyjścia z auta przed każdym przejściem dla pieszych
- 11 1
-
2022-10-21 08:27
Projekt "likwidacja zielonych strzałek"
Jak kierowcy nie potrafią się zastosować do przepisów, to niech stoją na czerwonym,
- 59 6
-
2022-10-21 08:30
A przepisów należy przestrzegać, również tych niewygodnych, jak zatrzymanie się na strzałce
- 34 1
-
2022-10-21 08:35
co ty bredzisz, to nie jest przejście tylko przejazd dla rowerów obok przejścia
a po obu stronach oprócz chodnika jest droga dla rowerów, kierowcy proponuję takie samo zachowanie ostrożności przy wjeżdżaniu na jednię, tam jeździ sporo ciężarówek, gdy się pod taką właduje to już nigdy nikomu krzywdy nie zrobi, typ jest ewidentnie umysłowo niezdolny do bezpiecznego prowadzenia pojazdu, powinien sobie bilet miesięczny kupić a nie samochód
- 32 1
-
2022-10-21 09:12
Samochód też przeprowadzaj przez pasy
- 26 1
-
2022-10-21 09:21
czy ty sie dobrze czujesz ?
- 10 0
-
2022-10-21 09:38
Odp
Na przejściu taj ale tam była ścieżka rowerowa.I ma prawo jechadz rowerem przez ulicę według przepisów.Na jezdni jest oznaczona na czerwono droga rowerowa.
- 9 0
-
2022-10-21 10:15
a piesi przed przejściem niech zdejmują buty i drepczą na boso po pasach
a kierowcy niech nie przejeżdżają przez przejście tylko przepychają swoje auta po wyłączeniu silnika ( czeski patent )
- 6 0
-
2022-10-21 12:04
Jeżeli jest ścieżka rowerowa na pasach nie trzeba schodzić z roweru
- 2 0
-
2022-10-21 08:25
Kierowca (9)
A dla kierowcy ! Który nagrywał podwójna kara ! Zamiast włączyć awaryjne światła i wysiąść i pomóc to odjechał !!! Za nieudzielenie pomocy są tez kary w taryfikatorze !!!! Wstyd ! Że nagrywają kołki ! Ale nie udzielają pomocy poszkodowanym !!!
- 22 95
-
2022-10-21 08:27
(2)
Udzielanie pomocy a robienie zbiegowiska to dwie różne sprawy.
- 30 3
-
2022-10-21 08:30
(1)
Żadne zbiegowisko ! Czysty odruch pomocy i zainteresowania ofiarą kolizji lub wypadku ! Zrozumiałeś ? Jak nie przeczytaj od początku !
- 3 27
-
2022-10-21 09:01
Byl kierowca. Podeszla Inna kobieta tez. Nie ma co robic spedu. 10 osob wokol nie pomoze a tylko narobi zamieszanie. I zablokuje do CNA skrzyzowanie wiec I pogotowie w razie potrzeby mialo by trudniej dojechac.
- 28 1
-
2022-10-21 08:49
Nie odjechał (1)
Tylko podjechał bliżej
- 16 1
-
2022-10-21 08:52
Żeby złapać w kadr skutki
- 3 10
-
2022-10-21 08:55
Pomocy powinien udzielić sprawca kolizji co zapewne uczynił, zablokowanie przejazdu przez obu kierowców raczej nie jest rozsadne, a obrazanie kogoś od kołków, dodatkowo nie znajac dalszego rozwoju sytuacji rowniez jest karane :)
- 19 1
-
2022-10-21 09:39
Może po prostu zatrzymał się dalej, żeby nie blokować ruchu na drugim pasie? O tym nie pomyślałeś, co?
- 12 0
-
2022-10-21 10:59
...
kierowca nic nie widział, to był obraz z kamery
- 1 0
-
2022-10-21 12:51
Miał blokować skrzyżowanie ? Zapewne wybrał odpowiednie miejsce do zaparkowania.
- 2 0
-
2022-10-21 08:30
Największe zaskoczenie - rowerzysta na przejeździe rowerowym
- 53 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.