Co jeden to lepszy kierowca
6888 wyświetleń 12 sierpnia 2020 (143 opinie)Pierwszy nie umie włączyć się do ruchu. Drugi staje na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym. Trzeci wyprzedza i omija na skrzyżowaniu. I wszyscy mają prawo jazdy... Przynajmniej teoretycznie.
Więcej na ten temat
Opinie (143) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-12 09:25
(25)
ale nie mógłbyś chwile poczekać ? co za społeczność
- 198 66
-
2020-08-12 09:27
Ale co, nie poczekała? (1)
Nie hamowała? Przywaliła w niego?
- 6 19
-
2020-08-12 11:02
Niecierpliwie sygnalizowala z daleka ze nadjezdza, dzwoneczkiem.
- 12 5
-
2020-08-12 09:32
A kierowca Mercedesa (13)
nie mógł zatrzymać się przed przejazdem rowerowym skoro nie miał możliwości kontynuowania jazdy???
- 22 12
-
2020-08-12 09:47
(12)
Nie miał takiego obowiązku - z powodu braku miejsca nie wolno mu wjechać na skrzyżowanie, ale - stosując argument rowerzystów z Sopotu - przecięcie z przejściem dla pieszych i DDR nie jest skrzyżowaniem. Karma wraca.
- 20 12
-
2020-08-12 10:04
"nie miał takiego obowiązku" - kwintesencja wiedzy kierowców (11)
Tymczasem fakty: Art. 49.1.2 Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m. przed tym przejściem lub przejazdem
- 11 16
-
2020-08-12 10:10
Kwintesencja wiedzy rowerzystów (10)
Tymczasem fakty: art. 49.4 Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
Zablokowanie przejazdu przez poprzedzający pojazd to jak najbardziej warunki ruchu drogowego.- 12 10
-
2020-08-12 11:24
Zablokowanie przejazdu przez poprzedzający pojazd to jak najbardziej warunki ruchu drogowego.???? (9)
Powiedz to w sądzie. Tylko załóż przyłbicę, żeby nie parsknął śmiechem.
- 9 4
-
2020-08-12 11:26
(8)
Oczywiście że tak. Inaczej wszyscy stojący w korku na obwodnicy popełnialiby wykroczenie - wszak na drodze ekspresowej zatrzymywać się nie wolno.
- 6 8
-
2020-08-12 12:02
To nie jest to samo (7)
Tu z warunków ruchu nie wynikało, ze musi się zatrzymać na przejściu ponieważ mógł to zrobić przed przejściem. Rozumując w ten sposób mozna zatrzymac sie rowerem na przejezdzie w przypadku gdy zaraz za przejazdem ktos zaparkowalby auto na drodze rowerowej ?
- 5 4
-
2020-08-12 12:04
(3)
Jest to samo, bo nie mógł jechać dalej. Zresztą - na tej zasadzie każde zatrzymanie się bliżej niż 10 metrów od pasów byłoby wykroczeniem, co jest oczywistą bzdurą.
- 3 7
-
2020-08-12 12:11
tzn że mogę się zatrzymać na przejeździe rowerem (2)
i poczekać aż zostanie usunięta przeszkoda z drogi rowerowej? Ok. Tylko nie dostań tam piany czekając aż zjadę z przejazdu :)
- 1 2
-
2020-08-12 12:25
(1)
Rower nie jest samochodem z rozumieniu PRD. Jak masz niedostępną DDR - jeździsz innymi częściami drogi.
- 2 6
-
2020-08-12 13:03
Maniek - twórca i dopasowywacz przepisów
Rower nie jest samochodem. To fakt. Rower jest pojazdem. Tak jak samochód. PRD milczy na temat "samochodów". Wg Mańka samochód może wjechać na przejazd i się na nim zatrzymać bo jest samochodem i zatrzymanie wynika z warunków ruchu. Natomiast rower nie może bo nie jest samochodem. Samochodowi wolno, rowerowi nie wolno.
- 4 1
-
2020-08-12 14:10
Oczywiście, że to jest dokładnie to samo.
- 0 0
-
2020-08-12 15:07
(1)
rowerzyści na swój sposób i dla własnej potrzeby interpretuję inaczej i jak im wygodnie
- 0 4
-
2020-08-13 11:56
prze;pis jest jasny baranie nie masz prawa blokować ruchu a stawanie swoim złomem w poprzek przejazdu rowerowego gdy za nim nie ma miejsca do jazdy jest blokowaniem ruchu temu który ma możliwość jazdy zrób tak dzbanie na egzaminie
- 0 0
-
2020-08-12 09:37
(4)
A Ty czekasz jak masz pierwszeństwo
- 5 4
-
2020-08-12 19:12
brak znajomości przepisów (3)
jeśli przejazd przez jezdnię jest niedrożny (bez względu z jakiego powodu), rowerzysta nie może przejechać przez przejście. Musi zejść z roweru i go przeprowadzić.
- 2 2
-
2020-08-13 11:56
(2)
g... musi palancie
- 0 1
-
2020-08-13 12:48
(1)
na pewno policja przyjmie ten dojrzały argument ;D
- 0 0
-
2020-08-13 15:26
zacznijmy od tego szmato że nie wjeżdża się na przejścia i przejazdy rowerowe samochodem by zatarasować innym przejazd bądź przejście jeśli chamie nie nauczono cię tego zawsze można ci pysk wyklepać i zaręczam nauczysz się tego
- 1 1
-
2020-08-12 09:56
Nikt nie może poczekać
Każdy się wyrywa. Ciekawe, ile zamie czasu, aby ktoś przestał widzieć poprzez szufladkę czego kto jest właścicielem, a spojrzy prawdzie w oczy i zobaczy co tak na prawdę powoduje wypadki na drogach. W Polsce jest kultura zapier... W pracy, na drodze, w życiu. To nie południe Europy.
- 10 1
-
2020-08-12 11:37
(1)
Samochodziarz nie mogl poczekac? Powinien ustapic, a blokuje przejazd
- 4 1
-
2020-08-12 14:11
jak spotkam ciebie na chodniku to strącę w imię zasad
- 1 3
-
2020-08-12 15:23
A na co ma czekać rowerzysta ?
By spóźnić się do pracy czekając na każdej krzyżówce ?
- 3 2
-
2020-08-12 09:26
Ale to przecież rowerzyści nie mają OC (4)
tablic rejestracyjnych i w ogóle nie umieją jeździć...
- 149 30
-
2020-08-12 09:29
Bo nie umieją - widać to na drogach na co dzień.
- 16 7
-
2020-08-12 10:07
Może i umieją. Kłopot w tym, że kierowców zawsze traktują jak wrogów. Ten film to dobrze pokazuje.
- 8 11
-
2020-08-12 10:36
jeżdżę na rowerze
mam OC. i co, łyso?
- 12 1
-
2020-08-12 12:39
Nie mają OC
Bo jaka potencjalnie może być skala szkód, wyrządzonych przez rower, a przez samochód?
Wiem, że wymagać od polaka odrobiny myślenia, to zbyt wiele, ale apeluję choć o próbę.- 6 1
-
2020-08-12 09:29
Wziął wzór z rowerzystów, i uznał że DDR jest umieszczona nieprawidłowo.
- 17 12
-
2020-08-12 09:29
Kierowcy w Trójmieście to beka do kwadratu (8)
Wystarczy pojechać na tydzień do Warszawy, Krakowa, Poznania czy Wrocławia - od razu widać, że u nas szkoły nauki jazdy to jakiś totalny śmiech.
- 11 44
-
2020-08-12 09:32
(4)
Warszawę to ty chyba na mapie widziałeś.
- 16 3
-
2020-08-12 11:52
(3)
A ty o niej tylko slyszałeś,bo ze swojej wioski nigdzie nosa nie wyściubiasz
- 1 6
-
2020-08-12 12:06
(2)
No i tu się mylisz, bo akurat jestem w Warszawie dość często. Ale oczywiście jak ktoś ma pedały zamiast mózgu, to będzie się upierał.
- 6 4
-
2020-08-12 12:09
(1)
Biedny czlowieku,szkoda dyskutowac z kims kto jest inteligentny bezobjawowo jak ty
- 2 4
-
2020-08-12 12:14
Jak nie chcesz dyskutować - to idź stąd.
- 4 2
-
2020-08-12 09:50
Byłem
No to musisz pojechać - ja byłem i nie potwierdzam
- 4 1
-
2020-08-12 09:54
Pojeździe rowerem po Warszawie
to się mocno zdziwisz, jak wylądujesz na poboczu po OTB czy lekkim muśnięciu lusterkiem. Tam mają wyje....ane na rowerzystów. Wiem, bo jeździłem tam 7 lat autem i rowerem.
- 8 2
-
2020-08-18 15:56
Chyba w Gdyni
- 0 0
-
2020-08-12 09:32
Rowerzyści... (1)
A jak się macie zatrzymać bo na ścieżce są pasy to wielki ból ze to hamuje ruch. Nic nic się nie stanie jak przystaniesz
- 71 15
-
2020-08-12 15:28
Chcesz koleś powodować opóźnienia
moich pracowników ? Coś ci się pomyrdało i z łaski swej usuń się z drogi rowerowej.
- 0 4
-
2020-08-12 09:35
(3)
Pewnie rowerzysta mógłby poczekać ale skoro ma pierwszeństwo to woli tego nie robić i nie wjeżdża się na psy skoro nie można ich od razu opuścić. A jak już się wjeżdża na pasy to wystarczy podnieść rękę w ramach przeprosin. Kultura by tego wymagała.
- 17 6
-
2020-08-12 09:39
Znając cyklistów, to uznałby podniesienie ręki za narodowo-socjalistyczne pozdrowienie.
- 5 7
-
2020-08-12 10:40
Według mnie przejazdy rowerowe (1)
To prawny bubel. W zeszłym tygodniu przy ostroznym przejezdzaniu przez przejście dla pieszych wyskoczył mi rowerzysta pedziwiatr zza budynku wprost pod koła.
Hamulec w podłogę i udało mu się przejechać 50cm przed maską.- 7 5
-
2020-08-12 15:08
trzeba było go stuknąć, dałbyś przykład jak traktować święte krowy
- 3 2
-
2020-08-12 09:37
No jak by była taka sytuacja w drugą stronę (11)
że rowerzysta przyblokuje kierofczykom skrzyżowanie to by tego rowerzystę zagryźli na śmierć, a tu jest wszystko super. rowerzysta może poczekać. może sobie koc przecież rozłożyć i piknikować.
Bo przecież kierowcy wszystko wolno. Ma za małe lusterka, jest za ciemno a rowerzysta nie ma lampek więc go nie widać......Co go obchodzą inni uczestnicy.
Takie sytuacje to standard co skrzyżowanie.- 26 37
-
2020-08-12 09:58
Typuję, że sam jesteś cyklistą. (9)
I nie lubisz kierowców.
- 8 8
-
2020-08-12 10:49
nie lubie bo to w 80% dzbany samolubne bez żadnej wiedzy o przepisach (8)
- 8 5
-
2020-08-12 10:53
(7)
Cóż - lepiej niż cykliści, którzy samolubnymi dzbanami są w 95%.
- 6 7
-
2020-08-12 11:46
(6)
Nie wiem maniek czym jezdzisz,ale dzbanem jesteś i bez żadnego pojazdu!!
- 5 5
-
2020-08-12 12:19
(5)
Czyli potwierdza się - cykliści pieszych też nienawidzą. No cóż - potem będzie puacz że nikt was nie lubi, i że zewsząd was gonią.
- 5 4
-
2020-08-12 12:34
(3)
Płacz nastąpił po przeczytaniu twoich wypocin
- 3 4
-
2020-08-12 12:36
(2)
Urzekła mnie twoja historia. A teraz weź rower - i idź z nim na autobus.
- 4 4
-
2020-08-12 14:16
Popieram (1)
Maniek ma rację. Należy zaostrzyć przepisy wobec rowerzystów... i po problemie.
Stop świętym krowom- 4 2
-
2020-08-12 22:21
A który to przepis należało by zaostrzyć? Czy tak ogólnie wszystkie? A może podnieść mandaty, np. za przekroczenie prędkości i nie udzielenie pierwszeństwa ?
- 0 0
-
2020-08-12 15:30
Ktoś mnie goni antyrowerowy pieniaczu ?
- 0 2
-
2020-08-12 15:36
Co go obchodzą inni uczestnicy.
i vice versa
- 0 0
-
2020-08-12 09:59
Nie wierzę
Dzwonił dzwoneczkiem ha ha co za dzban ha ha
- 60 9
-
2020-08-12 10:00
kierowca i rowerzysta (12)
Jeśli poruszasz się jedynie rowerem nie jesteś w stanie zrozumieć kierowców. Nie wiesz jak wyglądała sytuacja przed twoim nagraniem. Nie wykluczone że kierowca stojący na pasach miał do tego powód lub wcześniejszy pojazd wskazywał na to że rusza i dołącza się do ruchu. Naturalne jest, że dla zachowania płynności podjechał do przodu.
Poza tym przed każdym przejściem rowerzysta powinien zwolnić i się rozejrzeć a nie jechać jak święta krowa.
Zadaj sobie pytanie ile razy tak zrobiłeś i zamknij jape bo hejt w tym wykonaniu to żenada- 58 16
-
2020-08-12 10:03
(2)
Słuszny komentarz. To się jednak chyba nigdy nie zmieni. Ta nienawiść rowerzystów do kierowców.
- 13 9
-
2020-08-12 10:14
(1)
Nie nienawiść do kierowców, tylko do wszystkich. Pieszych także nienawidzą. TdP pokazał, że siebie nawzajem też.
- 8 6
-
2020-08-19 10:54
majka
Nie ma co klasyfikować, każdy uczestnik ruchu powinien mieć przede wszystkim wyobraźnię i umieć ocenić a nawet przewidzieć zagrożenie z wynikającego postępowania...ale to jest jak widać zbyt trudne...ciepło jest....upał...myśleć się nie chce...a potem....
- 1 0
-
2020-08-12 10:03
Za to ty jeśli poruszasz się tylko autem nie jesteś w stanie zrozumieć rowerzysty i tak w kółko....
- 7 8
-
2020-08-12 10:50
Nie masz możliwości zjechać to nie wjeżdżasz i nie blokujesz innym przejazdu (4)
na skrzyżowanie też tak sobie wjedziesz i zaparkujesz na środku na cały cykl świateł?
nic dzbana nie usprawiedliwia- 10 7
-
2020-08-12 10:57
(2)
Przecięcie z DDR nie jest skrzyżowaniem.
- 6 6
-
2020-08-12 22:27
Jest pasem ruchu. A czy rowerzysta może zatrzymać się na DDR w miejscu przecięcia z pasem ruchu innych pojazdów?
- 0 0
-
2020-08-13 12:00
i ci z tego d**ilu?Wolno blokować i tamować ruch?Gdziekolwiek?
- 0 1
-
2020-08-19 11:02
majka
Pierwszy samochód ruszył, potem jednak się zatrzymał dlatego drugi samochód dolączył, w zasadzie to pierwszy wstrzymał ruch. Trzeci samochód widać nie wytrzymał opieszałości i wyminął oba samochody lewą stroną mimo podążania w tym samym kierunku co pozostałe....Wystarczy włączyć myślenie o całej sytuacji a nie wybiórcze....
- 0 0
-
2020-08-12 15:35
Bredzisz. I nie pouczaj mnie jako
kierowcy, bo w takich miejscach zatrzymuję się samochodem przed przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym - nie zagradzam pieszym i rowerzystom ich drogi. I czekam w tym miejscu na możliwość wyjazdu.
A tu przed ruszeniem zawsze oglądam się nie tylko w lewo, ale też w prawo - by nie potrącić pieszego czy rowerzysty.- 2 2
-
2020-08-19 10:45
majka (1)
Dołączam się do opinii, nic dodać nic ująć...jest ciepło ruch jest zdecydowanie większy, zwłaszcza na ścieżkach rowerowych.Każdy uczestnik ruchu powinien być zarówno czujny jak i wyrozumiały, Niestety większość rowerzystów stosuje zasadę bezwzględnego pierwszeństwa niezależnie od sytuacji. Myślę że gość z roweru mógł niedawno sam zostać skajany za jakieś przewinienie i teraz dwa razy bardziej przeżywa sytuację..
- 0 0
-
2020-08-19 10:50
majka
tak jak napisał Kuglarz93, wielce prawdopodobne że kierowca chciał zachować płynność ruchu, za nim był juz kolejny samochód
- 0 0
-
2020-08-12 10:04
rowerzysto (1)
umieść swoje zdjęcie, żebym wiedział kogo omijać
- 30 7
-
2020-08-12 10:40
Musisz omijać każdego
Cieszę się że mogłem pomóc
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.