Zrobił to specjalnie?
8030 wyświetleń 4 lipca 2023 (91 opinii)Wyglądało jakby na nich czekał, żeby postraszyć...
Więcej na ten temat
Opinie (91) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-04 10:35
zgodnie z obowiązującymi przepisami (5)
rowerzysta ma pierwszeństwo jak już jest na przejeździe dla rowerów, zbliżający się rowerzysta do przejazdu rowerowego nie ma pierwszeństwa
nie mylcie pierwszeństwa jakie mają nadani piesi
gdyby tutaj doszło do kolizja auta z rowerzysta była by wina rowerzysty
to że kierowcy puszczają rowerzystów gdy Ci zbliżają się do przejazdu rowerowego to wynika z chęci uniknięcia niepotrzebnej kolizji- 30 7
-
2023-07-11 17:26
coś tam słyszałeś, ale nie do końca. W tym przypadku rowerzysta ma pierwszeństwo. Rozwiązań infrastrukturalnych o której mówisz jest stosunkowo mało w mieście. Ja znam zaledwie kilka, gdzie po prostu droga rowerowa zmienia swoją stronę i nie ma tam sygnalizacji świetlnej.
- 0 0
-
2023-07-07 20:24
Proponuję
się zapoznać jeszcze raz z przepisami gdzie i kiedy. dzwonią dzwony, nie wiadomo w którym kościele
- 1 0
-
2023-07-04 13:54
podaj podstawę prawną twoich dyrdymałów (2)
a gdzie przepis że samochód zbliżający się do przejazdu rowerowego ma pierwszeństwo? no nie ma!
rower jedzie po drodze z pierwszeństwem, do tego jest z prawej. Ma więc praktycznie bezwzględne pierwszeństwo także zbliżając się.- 4 5
-
2023-07-04 15:15
zachęcam do powrotu do szkoły nauki na prawo jazdy lub na kartę rowerową (1)
regulacja kto ma pierwszeństwo jak w powyższej sytuacji jest w Prawie o ruchu drogowym art. 27. 1
wielokrotnie jest przytaczany w opiniach- 3 2
-
2023-07-04 19:37
Nie! To tylko jedne przepis z wielu.
Przepisy prawa o ruchu drogowym to kilkadziesiąt Art. a nie tylko jeden podpunkt.
Drogi rowerowe jak i chodniki są częścią dróg publicznych.
Obowiązują tam wszystkie przepisy ,a nie tylko te wyrywkowe dotyczące samych rowerów.- 1 1
-
2023-07-09 15:33
Rowerzysta?
Tak, specjalnie tak jeżdżą.
- 6 2
-
2023-07-04 11:30
Widzę, że komentujący są ograniczeni... (5)
Czy ktoś z Was ma chociaż prawo jazdy o aucie nie wspomnę?
Kierowca obserwuje lewą stronę, by móc wjechać na rondo, bo rondo to takie skrzyżowanie o ruchu okrężnym, gdzie samochody jadą zawsze od lewej, a do tego celem ronda jest zmniejszenie korków przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa skrzyżowania.
Więc jak tylko nadarzyła się okazja by ruszyć to ruszył.
I przy tym zachował się bardzo dużą spostrzegawczością i refleksem i zauważył też jadących rowerzystów dlatego się zatrzymał a nie rozjechał.
Doszukiwanie się tutaj złośliwości to jest zwyczajne draństwo i brak wyobraźni, wiedzy i pojęcia o życiu.- 16 5
-
2023-07-04 13:23
(3)
Złośliwości nie ma ale z tą uwagą to jednak nie do końca wyszło.
Jeżeli chce się ruszyć, to wypada rozejrzeć się w obie strony i nie tylko na jezdnie, a także na chodnik i drogę dla rowerów.
Prosta zasada, najpierw rozejrzeć się i upewnić o wolnej drodze, a potem gaz, nie na odwrót.- 4 2
-
2023-07-04 15:16
tylko że rowerzyści nie mieli pierwszeństwa przed autem (2)
wymusili to pierwszeństwo jadąc z taką prędkością i nie zwalniając przed przejazdem rowerowym
- 1 2
-
2023-07-05 11:05
Auto stało. Nie jesteś najostrzejszym ołówkiem w piórniku, jak widać.
- 1 0
-
2023-07-04 17:09
A auto z jakiego powodu miało pierwszeństwo?
- 2 1
-
2023-07-05 11:04
Właśnie widać tę uwagę. Tak to jest jak ma się na tyle ograniczone horyzonty, że za uczestników ruchu uważa się jedynie innych kierowców, a pieszymi i rowerzystami kto by się przejmował
- 1 0
-
2023-07-05 11:02
Wszyscy ci którzy uniewinniają kierowcę powinni natychmiast oddać swoje prawa jazdy (jeśli je jakimś cudem mają) i poddać się badaniom psychiatrycznym.
- 2 4
-
2023-07-04 09:36
Klasyczny kierowca (39)
Ma znak o przejeździe rowerowym, ale nie spodziewa się rowerzystów. Pieszych pewnie też na przejściu.
- 74 105
-
2023-07-04 10:28
Doucz się (37)
Zgodnie z przepisami rowerzysta ma pierwszeństwo kiedy znajduje się na przejeździe a nie podczas zbliżania się! Samochód ruszył i miał pierwszeństwo przed cudownym dzieckiem dwóch pedałów.
- 53 15
-
2023-07-04 10:34
(5)
auto ma znak ustąp pierwszeństwa....więc każdemu musi
- 7 24
-
2023-07-04 10:36
(3)
Hahahaha No nie wierze. Hahahah
Człowieku obyś nigdy nie wyjechał na drogę. Znak dotyczy ronda- 17 7
-
2023-07-04 13:51
(2)
pojazd skręcający ( z drogi podporządkowanej) ustępuje pierwszeństwa pojazdowi jadącemu prosto czyli rowerzyści. to są podstawy. mało tego. rower jest z prawej!
- 3 7
-
2023-07-04 14:02
nie ta zasada , inny artykuł (1)
- 3 3
-
2023-07-04 19:32
oczywiście że ta!
- 1 0
-
2023-07-04 12:31
~~ za znakiem !!!
- 2 0
-
2023-07-04 10:32
(11)
masz racje, zasadniczo to w ogóle powinien po nich przejechać, bo dlaczego nie. Matko i córko i ja sie dziwie jaki poziom kierowców jest w polsce jak czytam takie wypociny
- 11 35
-
2023-07-04 10:34
(10)
Dalej bądź bezmyślna forma życia i wjeżdżaj pod samochód wymuszając pierwszeństwo i miej pretensje do jadących prawidłowo. Brawo! Prawdziwy cyklista!
- 33 7
-
2023-07-04 12:44
(4)
Mieli przepuscic samochod, ktory stał? Poza tym auto ma znak przejscie piesze+przejazd rowerowy.
- 5 6
-
2023-07-04 14:00
samochód miał pierwszeństwo, proszę zajrzeć do kodeksu ruchu drogowego (2)
w tej sytuacji to rowerzyści wymusili pierwszeństwo
- 6 4
-
2023-07-04 16:13
Nie ma pierwszeństwa, bowiem rowerzyści są na rondzie. (1)
- 1 7
-
2023-07-04 19:31
są z prawej i jadą po drodze z pierwszeństwem
- 1 1
-
2023-07-04 12:51
kask im z głowy nie spadnie jak raz się zatrzymają i to oni kogoś przepuszczą.
- 2 7
-
2023-07-04 11:16
(4)
wiadomo, samochodziarze > wszyscy inni w przestrzeni publicznej. Serdecznie pozdrawiam lajkujących komentarze tego człowieka, właśnie dzięki komuś takiemu wreszcie zdecyduje się na kupno kamerki
- 7 18
-
2023-07-04 11:21
(2)
Może lepiej zainwestować w ustawę prawo o ruchu drogowym. Kamerka tylko potwierdzi, że bezprawnie wjeżdżasz na przejście wymuszając pierwszeństwo przed smaochodem.
Tak na marginesie on Ci tłumaczy jak wyglądają przepisy i kto ponosi większe ryzyko utraty zdrowia i życia w takiej sytuacji a Ty się niepotrzebnie oburzasz.- 25 6
-
2023-07-04 12:31
(1)
prawo prawem, ale wy rowerzyści to macie któreś zwoje poprzepalane - nie szkoda wam zdrowia i zycia? Ego i rowerowy honor jest ponad logicznym myśleniem? Wystarczy delikatnie zwolnić i sie upewnić, to wy macie problem w starciu z autem, was nic nie chroni...
- 10 3
-
2023-07-04 16:13
A ty masz jakieś szanse w starciu z ciężarówkami czy autobusami kiepski kierowco, skoro namawiasz innych kierowców
osobówkek do nie uważania?
- 1 6
-
2023-07-04 12:10
Ale przecież nie masz prawka to po co Ci kamerka na rower? Chyba, że udostępnisz jak jeździsz po chodniku.
- 3 2
-
2023-07-04 13:19
No właśnie, doucz się (5)
Zmiana znaczenia znaku "przejazd dla rowerów" usunęła pierwszeństwo rowerzysty ale nie nadała pierwszeństwa pojazdom na jezdni.
Skoro ten znak nie określa kto ma pierwszeństwo, to robią to inne przepisy, np. ten najogólniejszy o przecinaniu się kierunków ruchu, tutaj tzw. "prawa wolna".
Ale jak się mylę, to słucham, który przepis daje kierowcy pierwszeństwo w takiej sytuacji?- 2 5
-
2023-07-04 15:08
Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym reguluje art. 27.1. prawa o ruchu drogowym. (4)
"Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe."
ostatnie słowa tego przepisu: znajdującym się na przejeździe. Oznacza to, że rowerzysta ma pierwszeństwo, gdy już znajduje się na przejeździe. Gdy jednak dopiero się do niego zbliża, kierujący autem nie musi zatrzymywać się z myślą o przepuszczeniu go. Kiedy auto przejeżdża właśnie przez przejazd dla rowerów, to kolarz mu ustępuje."- 4 6
-
2023-07-04 17:12
(1)
Gdzie w tym przepisie danie kierowcy pierwszeństwa?
To że jednej stronie się go nie udziela, nie znaczy, że z automatu druga strona je dostaje.
To że ten przepis nie daje pierwszeństwa rowerzyście zbliżającemu się do przejazdu, bądź na niego wjeżdżającego, nie oznacza, że inne przepisy tego nie dają.- 1 1
-
2023-07-04 17:40
No...
W tym momencie rowerzysta ma pierwszeństwo gdy znajduje się na przejeździe, jeśli nie to musi ustąpić.Zmienili to ponieważ zbyt dużo było kolizji przez pędzące rowery, które często kierowca samochodu nie był wstanie dostrzec.Wtedy było bum w bok auta i wina kierowcy samochodu.Wystarczy że rowerzysta pędzi, wyskakuje z za jakiś krzaków czy z za płotu i nieszczęście gotowe. Tak tłumaczyli to ci eksperci co szczekali o zmianę właśnie tego przepisu.Nawet w sądzie był o to bój.Ja tą zmianę popieram,bo niektórzy na rowerach to faktycznie wariaty. Nawet przy dobrej intencji można łatwo go strącić z siodełka.Każdy powinien jeździć uważnie i rozważnie.Szanować się nawzajem. Ułatwić sobie i innym życie, przepuszczać,odpuszczać,by ruch był płynny, spokojny i bezpieczny.
- 3 4
-
2023-07-04 16:17
Nie wprowadzaj innych kierowców w błąd. Nie masz pojęcia o czym piszesz.. Rowerzyści są tu na rondzie i nie ma do rzeczy (1)
to, że na przejeździe.
Ty w końcu swoimi odzywkami tutaj, doprowadzisz tych kierowców, którzy ciebie posłuchają do kłopotów prawnych.- 1 6
-
2023-07-04 17:03
Nie są na rondzie!!!!!!
Na rondzie by byli, gdyby ścieżka rowerowa była na całym okręgu ronda równolegle do jezdni!!!! Nie jest i rowerzysta w tej sytuacji włącza się do ruchu z drogi podporządkowanej!!!!!!Serio ludzie,raz na jakiś czas warto się doszkolić, poczytać nowe przepisy, sprawdzić czy coś się zmieniło....
- 3 3
-
2023-07-04 16:11
Rowerzysta ma pierwszesństwo, bo jest na rondzie koleś, mimo że ma oddzielną cześć drogi na nim. (1)
- 1 4
-
2023-07-04 17:11
Nieeeee!!!!!!!
Natychmiast na szkolenie.
- 0 1
-
2023-07-04 15:35
(2)
Dokładnie: Rowerzysta znajdujący się kilkanaście metrów przed przejściem nie ma pierwszenstwa - nabywa je dopiero znajdując się na przejściu.
- 5 4
-
2023-07-04 16:26
Nie wprowadzaj ignorancie ludzi w błąd. Szczególnie kierowców. Na rondzie pierwszeństwo mają wszyscy nad (1)
dojeżdżającymi do niego, bowiem poruszają się z pierwszeństwem - kierowcy, rowerzyści i piesi.
Zapominasz też jak widać o pierwszeństwie rowerzystów będącymi jeszcze przed przejazdami, gdy jadą prosto nad kierowcami skręcającymi z drogi głównej (z pierwszeństwem) w poprzeczną - lub przy wyjeździe z niej na główną lub wprost gdy przecinają tę główną drogę z pierwszeństwem.
To, że po chodnikach dla pieszych pojawiły się odrębne drogi rowerowe, nie oznacza, że pieszym i rowerzystom odebrano pierwszeństwo gdy poruszają się prosto równolegle do ruchu aut na głównej drodze.
To samo na rondzie. gdzie ruch okrężny na nim (samochodowy, rowerowy i pieszy) ma pierwszeństwo nad dojeżdżającymi nad niego. Wbij se do łba to, bo siejesz szkodliwy zamęt.- 1 5
-
2023-07-04 17:04
Nie!!!!!!!
Ich ścieżka rowerowa nie przebiega na rondzie!!!!!!!!!!
- 2 1
-
2023-07-04 10:57
a ja dodam że na Oruni rowerzyści maja stop przed przejściem (5)
nawet nie zwalniają.
- 20 5
-
2023-07-04 16:15
Zatem po co tam jest znak B-20, czyli stop, skoro wystarczyłby tam zwykły znak A-7 ?
- 0 1
-
2023-07-04 11:46
(2)
W Sopocie na ścieżce wzdłuż morza też mają i co? NIC.
- 3 2
-
2023-07-04 12:54
za to bardzo dużo marudzą, że "nie ma znaku przejścia to mnie nie dotyczy i mam pierwszenstwo przed pieszym"
- 2 3
-
2023-07-04 12:41
w którym miejscu
jest tam "Stop"?
tak z ciekawości pytam...- 2 3
-
2023-07-04 11:30
A ja dodam, że na Oruni jest potworek z punktu widzenia przepisów i zdrowego rozsądku.
Walnięto przejazd rowerowy mimo że nie ma drogi dla rowerów się z nim łączącej - jest droga technologiczna
- 6 1
-
2023-07-04 14:32
ale on stał (i to na przejściu dla pieszych) i ruszył w momencie kiedy oni wjechali na przejazd
- 2 0
-
2023-07-04 13:49
podaj ten przepis? co ty zmyślasz
- 2 2
-
2023-07-04 14:31
Pieszych też nie, bo stał chyba na przejściu
- 0 0
-
2023-07-04 12:16
(11)
Generalnie to filmik mógłby trafić na policję, celem namierzenia rowerzystów, którzy nie zwolnili zbliżając się do przejazdu. I owszem, w tym przypadku winni byliby rowerzyści. Pieszy ma pierwszeństwo, rowerzysta go w tej sytuacji nie miał. Amen
- 9 9
-
2023-07-04 19:30
mieli pełne prawo jechać 50kmh tam !!!!
wątpię żeby jechali więcej niż 25kmh. Także mieli spory margines jeszcze. Mieli pierwszeństwo.
Doucz się przepisów. wstydu nie przynoś kierowcom- 1 0
-
2023-07-04 13:46
Ja nie miał, skoro jest tam przejazd rowerowy? (9)
- 5 0
-
2023-07-04 15:18
prawo ruchu drogowego artykuł 27. 1 zalecam zapoznać się (3)
przejazd rowerowy to nie to co przejście dla pieszych
pieszy ma pierwszeństwo w takiej sytuacji ale rowerzysta go nie ma- 1 4
-
2023-07-04 15:21
ma! pojazd na drodze z pierwszeństwem jadącym prosto ma pierwszeństwo przed (2)
tym skręcającym z podporządkowanej. To są podstawy! macie prawka z czipsów?
- 3 0
-
2023-07-04 16:02
ta zasada dotyczy sytuacji gdy droga rowerowa jest połączona z drogą dla samochodów np Kartuska na wysokości Adamowicza (1)
tam jest z prawej strony pas dla rowerów , kolejny pas jest dla samochodów i skręcając w prawo samochodem trzeba przeciąć pas rowerowy, i w takiej sytuacji to rower ma pierwszeństwo przed autem
- 0 0
-
2023-07-04 17:51
Tak
Dokładnie tak.... jednak są ludzie którzy znają przepisy.Wcale nie chodzi o nagonkę na rowery, tylko znajomość przepisów drogowych.
- 0 1
-
2023-07-04 13:50
(3)
Ale kierowca ruszył, zanim rowerzysta zbliżył się do przejazdu. Wrzucił pierwszy bieg, ruszył, nagle wjechał rowerzysta, który nie mógł chwili poczekać. Tak więc, pojazd był w ruchu, kiedy przed maskę wyskoczył mu rower.
- 1 7
-
2023-07-04 14:25
(2)
nagle wjechał rowerzysta XD wy macie wszyscy jakaś psychoze antyrowerową, całemu złu na świecie zawsze będzie winny rowerzysta, nie ważne czy jedzie 5km/h czy 100 km/h czy go widac z odgległosci kilometra czy nie. On zawsze będzie wszystkiemu winny, byle broń boże nie wyszło że to kierowca popełnił błąd
- 7 1
-
2023-07-04 15:19
bobo tutaj winni są rowerzyści (1)
zastanawia mnie czy wszyscy komentujący którzy uważają że rowerzyści mają pierwszeństwo to mają prawo jazdy? ale takie prawo jazdy gdzie odbyli kurs i zdali egzamin a nie że je "kupili"
- 1 4
-
2023-07-04 17:49
Brawo
Dokładnie tak.
- 0 1
-
2023-07-04 17:47
A co
A co ci daje przejazd rowerowy!!!!!! Uczyć się przepisów, zwłaszcza że się zmieniają.
- 0 0
-
2023-07-04 10:39
typowe (2)
jedynka, gaz i dopiero się patrze
- 13 22
-
2023-07-04 10:51
typowe dla rowerzysty wymuszać pierwszeństwo gdy się go nie ma (1)
"art. 27.1. prawa o ruchu drogowym:
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe."
słowo klucz - znajdującemu się na przejeździe a nie zbliżającemu
kolejny punkt
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić."
i ten przepis mówi o tym że gdy auto skręca musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost- 6 8
-
2023-07-04 17:44
Tylko że
Auto nie skręca!!!! Skręci dopiero na rondzie.
- 3 1
-
2023-07-04 17:26
Ogarnął, więc w czym problem?
- 0 4
-
2023-07-04 15:44
I dlatego właśnie jestem zwolennikiem poruszania się rowerami po jezdni (1)
Ponieważ w tej sytuacji mamy jakąś pseudodrogę która biegnie dookoła ronda i jest tam wiele niepotrzebnych przejazdów rowerowych na których ruch jest obustronny. Kierowca gapi się w lewo ponieważ uważa niesłusznie że tylko tym pojazdom musi ustąpić przy wjeździe na rondo. Więc gdyby rowerzyści poruszali się po jezdni razem z pojazdami to po prostu wjeżdżaliby osobnym wjazdem na rondo i dla wszystkich jest to spójne i logiczne. Ale kierowcy sami się do tego przyczyniają ponieważ uważają że miejsce rowerzysty jest poza jezdnią. Skoro tak to musicie się baczniej rozglądać bo w Polsce drogi rowerowe prowadzi się kompletnie bez sensu.
- 4 3
-
2023-07-04 15:59
oo widać wypowiedz rowerzysty... znawca przepisów
tu nie działa zasada prawej ręki, tu nie działa zasada że zbliżający się rowerzysta ma pierwszeństwo
nu nu nu
takie skrzyżowanie drogi z przejazdem rowerowym jest regulowane przez prawo o ruchu drogowym artykuł 27.1
i tak jestem za tym aby rowerzyści jeździli ulicami pod warunkiem że mają swój osobny pas i na drogach płaskich
bo jak widzę rowerzystę jadącego pod górkę ulica Świętokrzyską z prędkością 5 km/h to i braku możliwości wyprzedzenia zawalidrogi to nie dziwie się że większość kierowców chce usunięcia rowerzystów z dróg- 1 4
-
2023-07-04 15:24
zastanawia mnie poziom znajomości przepisów ruchu drogowego przez komentujących
wielokrotnie jest w opiniach przytaczana podstawa prawna kto w takiej sytuacji ma pierwszeństwo a komentujący to minusują
to co dzieci piszą te opinie?
większość dorosłych ma prawo jazdy, więc odbyli kurs i zdali egzamin i co podstawowych przepisów nikt nie zna?
ja rozumiem nie znać odpowiedzi na pytanie:
"wymiary tablic rejestracyjnych"
" długość drążka zmiany biegów" itd
ale to kto ma pierwszeństwo w takiej sytuacji jak powyżej na filmików to każdy powinien wiedzieć
przepisy ruchu drogowego są zmienianie i jako kierowcy powinniśmy znać te zmiany- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.