Wejdź z nami do wnętrza Muzeum II Wojny Światowej
15533 wyświetlenia 29 marca 2016 (218 opinii)Muzeum II Wojny Światowej wciąż jest placem budowy udało nam się wejść z kamerą i zwiedzić wszystkie jego zakamarki.
Więcej na ten temat
Opinie (218) 5 zablokowanych
-
2016-03-30 07:06
Festung Danzig (1)
Matołom w rodzaju "Wojciecha" czy "IPN Power" warto uświadomić, że w marcu 1945 roku Gdańsk był miastem nie tyle niemieckim, co wręcz hitlerowskim. W dodatku ta zbrodnicza swołocz ogłosiła miasto twierdzą (Festung Danzig) i zdecydowała o jego obronie do ostatniego żołnierza. Liczenie na to, że Sowieci ominą łaskawie takie gniazdo hitlerowskiego oporu i pójdą dalej na Berlin świadczy o wyjątkowej tępocie każdego, kto podważa tezę o wyzwoleniu Gdańska.
Chyba, że nie o matołów tu chodzi lecz niemiecką V kolumnę i nieuleczalnych folksdojczów dostrzegających zalety hitlerowskiego panowania nad miastem oraz mordowania jego polskich mieszkańców.- 7 5
-
2016-03-30 09:57
Ale miasto nie było oblegane jak Wrocław czy Królewiec...
mogli sobie ogłosić ale nie mieli sił i środków do obrony, która trwała raptem 7 dni...
- 1 0
-
2016-03-30 09:38
trochę " sztuczne" muzeum (1)
ja akurat się interesuję II WŚ i zwidzałem kilkanaście miejsc muzealnych dla tego okresu. Są albo w miejscach historycznych ( budowalach) albo mają masę oryginalnych eksponatów. Tu ani tego ani tego. Robi się jakąś multimedialną " dekorację".enie akcentów. Ile np. dowiemy się o wojnie na Pacyfiku albo w Indochinach czy w Afryce. Może lepsze byłoby "Muzeum Udziału Polaków w IIWŚ" i pościagać ze wszystkich muzeów w Polsce i zagranicą eksponaty związane z Polakami np. Enigmę, Spitfire'a itp.
Obawiam się, że obecna konwencja będzie tylko słuzyła naprawiaczom historii z IPN i PiSu do manipulowania wybiórczego i dowiemy sie, że mordów typu Jedwabne dokonali przebrani agenci Tuska.- 6 3
-
2016-03-30 09:50
Jak się skupią na dokumentowaniu 2WŚ w okolicy to nie będzie źle
dużo się tu działo a nawet w PL mało o tym wiadomo. Oczywiście kloc za 400mln bez sensu
ale dokumentowanie Niemieckich zbrodni w DanizgWestpreussen + Warthegau, eksperymentów rasowych i GeneralnegoPlanu Wschodniego, zaangażowanie w to setek niemieckich naukowców
(RuSHA) może być przykre dla niejednej niemieckiej uczelni w której taki gagatek robił karierę do lat 70tych
A Jedwabnym już się zajął "wybitny historyk" Gross i wystarczy- 1 0
-
2016-03-30 09:20
By zrozumieć, co się obecnie dzieje potrzebny jest obraz historii (1)
, który sięga daleko w przeszłość. Kim jest człowiek? Dlaczego tu jesteśmy? Jaka role odgrywamy w tych przełomowych czasach? Ziemia nasza jest wyjątkowym skrawkiem wszechświata gdyż jest biologiczną biblioteką, zamieszkaną przez miliony różnych stworzeń. Wiele zwierząt pojawiło się nagle gdyż zostały tutaj sprowadzone z innych planet, co można łatwo udowodnić ( nie powstały w wyniku ewolucji). Z człowiekiem mogło być podobnie i mamy wiele dowodów na to, iż WSZYSCY pochodzimy z konstelacji LIRA. Przybyliśmy tu na Ziemię po atakach Reptilian z Konstelacji DRACO, którzy to stworzyli niezwykle zaawansowaną cywilizację. Wtedy to ludzie, którzy pojawili się tu około 500 tysięcy lat temu posiadali 12 helis DNA i żyli w zgodzie z naturą po ponad 1000 lat. Ziemie zamieszkiwały również inne rasy takie jak wywodzące się z owadów Mantiz jak i oryginalni Reptilianie, których to mamy, co najmniej 3 różne grupy. Około 300 tysięcy lat temu rozgrywały się na Ziemi wojny z udziałem broni atomowej i kto w nich uczestniczył? Anu nakki to bogowie reptiliańscy pochodzący z planety X, nasi stwórcy, którzy około 200 tysięcy lat temu STWORZYLI CZŁOWIEKA NA SWÓJ OBRAZ. Reptilianie Anu z planety x żyją miliony lat, są mistrzami genetyki i większość obecnych ludzi wierzy, iż to On jest bogiem. Ten, który stworzył nas na swoje podobieństwo. To jednak tylko istota o boskich umiejętnościach, która również podlega prawom źródła kreacji czyli Anu nakki wiedzą, że nie są bogami i wiedzą, że muszą stosować się do uniwersalnego prawa karmy. Dlaczego reptilianie Anu toczyli ze sobą walki? A na jakich fundamentach opiera się nasza obecna cywilizacja? Czyż nie jest to zasada RZĄDZ I DZIEL? WŁADZA, RYTUAŁY, CEREMONIE to domena reptilian Anu. Jednak nie wszyscy bogowie reptyliańscy są tacy sami. W czasach, kiedy Envil i Marduk postanowili stworzyć człowieka, jako swojego niewolnika o 2 helisach DNA ( Posłużono się materiałem genetycznym od 22 ras poziaziemskich i dlatego człowiek różni się wyglądem, kolorem skóry itp.) Enki ( Jeden z bogów Anu, brat Envil) miał, co do ludzi wielkie plany i postanowił ukryć kod genetyczny, by człowiek kiedyś pod wpływem odpowiednich warunków mógł ponownie ewoluować do 12 helis DNA. To dar od boga ENKI, który to obecni naukowcy nazywają śmieciowym DNA, a który to aktywuje się w czasach ostatecznych. Wspominałem, iż Ci bogowie żyją miliony lat gdyż inaczej postrzegają czas i potrafią reinkarnować w nowe ciało. 1 dzień życia boga Anu to 7 naszych ziemskich lat. I tutaj dochodzimy do rzeczy związanych z czasem, który w rzeczywistości istnieje jednocześnie- mamy tylko TERAZ. Stworzono różne rodzaje kalendarzy by można było odmierzać teraz i przypisywać im wyjątkowe cykliczne zdarzenia. Co około 25800 lat nasza ziemia okrąża centrum naszej galaktyki ( masywnej czarnej dziury, czarnego słońca) Ten okres podzielono na 12 znaków zodiaku po około 2160 lat. Każdy znak zodiaku reprezentuje inna Epoke i mniej więcej, co 2 tysiące lat następują energie, które mogą aktywować nasze uśpione DNA. Do tej pory mieliśmy 6 prób uwolnienia się ludzkości- Wszystkie zostały stłumione. Obecna 7 próba uwolnienia ludzkości wspomagana jest przez inne potężne istoty JEDNAK to MY jesteśmy głównymi aktorami tej sceny. To MY musimy ewoluować by pokazać reptilianom jak się pogubili. To My przechodzimy do 5 wymiaru- i to My jesteśmy nadzieja i wielkim eksperymentem Enki by powstrzymać przyszła Tyranię, która zagościła w galaktyce w przyszłości. Pomaga nam wiele różnych istot z przyszłości gdyż One wiedzą, że przyszłą tyranię musza powstrzymać Ludzie tutaj na Ziemi- Uwolnienie ludzkości będzie oznaczać zmianę linii czasowej i zmianę dla całej galaktyki.
- 0 2
-
2016-03-30 09:48
nadmiar techniki szkodzi duchowości
- 2 0
-
2016-03-29 11:11
budynek szpeci starówkę (6)
Budynek 2WS szpeci widok starego miasta, mamy wyjątkową starówkę, coraz więcej odnowionych miejsc, a tu niespodzianka, nowy budynek, kolejne muzeum, niestety, do całosci nie pasuje, wygląda jak w d... kij. Najgorsze jest to, że te koszmarne projekty są podpisywane przez ludzi z zewnątrz, pochodzących z Warszawy, wschodnich granic Polski, nie czujących ani potrzeb Gdańska, ani morza, koszmar.
- 35 6
-
2016-03-29 23:28
Czy na pewno szpeci? (1)
Czy wieża Eiffela szpeci Paryż?, a tak twierdziło wielu Francuzów w 1889 roku. Czy jesteś pewien, że w 1346 roku gdy rozpoczynano budowę Bazyliki NMP to w Gdańsku byli tylko entuzjaści tego pomysłu. Ilu było wtedy sceptyków Twojego pokroju?
- 0 3
-
2016-03-30 07:33
oczywiście że byli
Sami entuzjaści. Tylko w czasach współczesnych buduje się to co się nie podoba ludziom żyjącym.
- 1 1
-
2016-03-29 11:17
nie wiem co ty gadasz, w 3-Mieście wygrywa tylko Fort i Kwadrat (1)
obie firmy z pomorza.
- 3 0
-
2016-03-30 07:33
Ale ludzie nie z Pomorza.
- 0 0
-
2016-03-29 11:26
(1)
?? Ostatecznym akceptującym był Donald Tusk.
- 4 1
-
2016-03-29 23:31
??
Bzdura, projekt zaakceptowała międzynarodowa komisja architektów.
- 0 0
-
2016-03-29 10:29
Najwięksi wygrani II wojny światowej (12)
Niemcy, Japonia no i USA. Największy przegrany:Polska.
- 87 18
-
2016-03-29 10:36
Bo Polak-Katolik przed szkodą i po szkodzie głupi. (10)
Gdy w naszym narodzie tliły się jeszcze resztki pogańskiej wiary za panowania Piastów i Jagiellonów to Polska rosła w siłę.
Polska nie powstała w 966 roku.
Wcześniej nie mieszkaliśmy na drzewach.- 18 15
-
2016-03-29 10:45
największy przegrany - Jugosławia (w niedalekiej okolicy) (9)
Polska wygrała 70 lat pokoju, brak konfliktów etnicznych, lepsze i bezpieczniejsze ziemie niż Kresy, powszechną edukację i opiekę zdrowotną oraz 15 mln nowych Polaków.
- 19 4
-
2016-03-29 11:19
(7)
Z tym się zgodzę, to, że Polska po II WŚ stała się jednolita etnicznie uchroniło kraj od kolejnych domowych wojenek - multi kulti nie wypalało u nas tak jak nie wypaliło na zachodzie.
- 5 3
-
2016-03-29 12:22
(5)
O czym świadczy historia Polski od Xv wieku. :-) Państwo wielokulturowe!
Jesteś historycznym ignorantem i najprawdopodobniej debilem nie umiejącym wyciągać wnioski!- 5 4
-
2016-03-29 14:05
(4)
Faktycznie XVI i XVII wiek to pokazuje, średnio co 15 lat rewolta na Ukrainie, prawosławni leją się z katolikami, faktycznie świetnie na tym wyszliśmy. Na tyle dobrze, że Chmielnicki prawie doprowadził do rozbioru RP w połowie XVII wieku.
- 3 1
-
2016-03-29 14:10
tak, tak - zostawić Polsce Kresy (to było niemożliwe) to miałbyś w 1990+ (3)
drugą Jugosławię
- 1 3
-
2016-03-29 14:13
(2)
Zgadza się ale jak widać po wpisie historyka od XV wieku, wciąż są sentymentaliści, którzy nie widzą, że wielokulturowość kresów była jedną z ważniejszych przyczyn upadku RP oraz późniejszych tragedii w XIX i XX wieku.
- 1 2
-
2016-03-30 07:21
O wielokulturowości można mówić od XIX w. gdy powstało pojęcie narodu. Wcześniej broniono swojego króla, niezależnie od rzekomej narodowości. Powstanie Chmielnickiego jako jeden z głównych postulatów miało zwiększenie liczebności wojsk siczowych. Czyli zrobili powstanie bo nie chcieli ich przyjmować do POLSKIEGO wojska. Oczywiście prawdziwą przyczyną była bieda wynikająca z polityki królewiąt.
- 0 0
-
2016-03-29 15:03
A co z wielokulturowym Pomorzem, Wielkopolska czy Slaskiem?
Najbogatszymi i najlepiej rozwinietymi terenami?
Co z wielokulturowa Lodzia? Najprezniejszym osrodkiem przemyslu wlokienniczego?- 0 3
-
2016-03-29 12:58
nie ma niczego zlego w spoleczesntwach wielokulturowych
pod warunkiem, ze kultury te nie sa do siebie wrogo nastawione. Polacy w Anglii nie sprawiaja wilkich problemow, a ich dzieci w sumie sa bardziej angielskie niz polskie.
Problem pojawia sie, kiedy mamy spora mniejszosc, ktora uznaje sie za lepsza, zada praw, nie uznaje kultury i stylu zycia gospodarzy i lubo ich morduje.
To jednak nie ma nic wspolnego z multi-kulti. To jest po prostu glupota ospalych Europejczykow, ktorzy boja sie powiedziec prawde, bo polityczna poprawnosc brzmi ladniej. A im bardziej zalezy na tym, aby nikt nie powiedzial, ze sa nietolerancyjni niz aby ich wnuki zyly w kraju o wartosciach w jakie oni wierza.
Inna sprawa, ze spoleczenstwa zlaicyzowane ewidentnie nie doceniaja swoich wartosci i uznaja, ze wszystkie wartosci sa rownie dobrze. Moze idea piekna, ale nie sprawdza sie w zetknieciu z prymitywniejsza kultura/cywilizacja.- 10 0
-
2016-03-29 11:18
Slowenia, ktora byla takze czescia Jugoslawii
nie wyszla tak zle.
Polska na pewno nie wygrala IIWS. Natomiast mimo wszelkich okropnosci i gigantycznej dziejowej niesprawiedliwosci (szkalowanie Bohaterow, skazywanie ich na smierc, czesto zapomnienie, nagradzanie totalnych szumowin bez honoru).
Mimo wszystko mozna bylo przegrac ja bardziej. Choc wolalbym, aby Polske odbijali alianci, to "wyzwolenie" sowieckie bylo lepsza opcja niz dalsza okupacja nazistowska.- 9 0
-
2016-03-29 12:28
Jakoś tak nam nie przeszkadza
kto nami rządzi. Zawsze jesteśmy do usług. To między sobą się wciąż kłócimy, jak szakale nad resztką pożywienia. Nie wszyscy? Oczywiście!!! Tym nie wszystkim potem walniemy tablicę albo pomnik, ale za życia należy ich niszczyć. A to polska właśnie! Historia Polski jest bardzo różna, my preferujemy tylko te jasne strony i to często mocno polakierowane.
- 0 0
-
2016-03-29 10:23
Czym więcej oferty kulturalnej tym lepiej (9)
widać po wielu pisowskich komentarzach na tym portalu, że mamy niedobór.
- 34 32
-
2016-03-29 10:28
racja, ale kina w województwie zlikwidowaliśmy i dziś w kino-marketach straszy (7)
Rój ze zwiastunami Smoleńska.
- 8 8
-
2016-03-29 12:52
zaloz kino i krzew kulture (5)
Przeciez to nie sa lata 30. Kazdy ma telewizor czy internet (czesto jednoczesnie) i moze obrzejrzec kazdy film.
Moze po prostu kina wychodza z obiegu.- 0 1
-
2016-03-29 14:08
przecież kina zlikwidowali bonzowie z PO (ps. szcz*m na PIS) o ile Trójmiasto jakoś sobie (4)
poradzi, to prowincja nie. I nie poradziła sobie.
- 5 3
-
2016-03-29 15:02
tak, bo ludzie drzwiami i oknami biegli do kina (3)
a mimo to wstretne PO zamknelo.
Ludzie, w jakich czasach zyjecie, ze oczekujecie od polityka, aby zbudowal wam _kino_!- 2 3
-
2016-03-29 18:55
na pewno w nienormalnych. Kina były ale nie dano im szansy (2)
- 0 1
-
2016-03-30 00:12
czylli co? (1)
splajtowaly. Jakos jest wiele innych interesow, do ktorych nie trzeba dokladac i nie plajtuja.
- 0 2
-
2016-03-30 00:42
nie, zostały wyprzedane pod spakulacje
wy Korwiniści z kultura macie tyle wspólnego, że używacie sztućce.
- 1 0
-
2016-03-29 12:51
nie ma tez dzis kowala we wsi :(
A moze kina padaja, bo ludzie wola film obejrzec w VOD, na DVD czy zwyczajnie spiratowac?
Poza tym, kino wcale nie musi oznaczac kultury... Niektore filmy to sztuka, inne to nawet nie jest porzadne rzemioslo :/- 2 2
-
2016-03-29 11:08
Plus za naglowek
minus za wspomnienie o jakiejkolwiek partii.
Jest inny swiat niz tylko polityka.- 5 2
-
2016-03-29 15:51
Słyszałem ze gruba baba od krzywego nosa na swoich plecach przyciągnie tramwaj do muzeum wojny (5)
- 15 8
-
2016-03-29 16:07
(4)
Jesteś lemingiem Gazety Polskiej dla którego funkcjonariusz SB do którego OBOWIĄZKOW SŁUŻBOWYCH należało kłamanie, tworzenie fałszywek i oczernianie działaczy opozycji demokratycznej stał się wyrocznią i krynicą prawdy. Jest to przerażający i w pewnym sensie pośmiertny( choć nie do końca!) triumf SB. Swego czasu na bloogu Lecha Wałęsy dostępne były dokumenty SB z jego teczki, w których były wytyczne / zalecenia jak skompromitować Wałęsę. Zalecano aby dotrzeć w otoczenie państwa Gwiazdów, Wyszkowskiego, śp Walentynowicz i Macierewicza i oskarżać Wałęsę o przywłaszczenie przez niego pieniędzy na Solidarność, że SB pomogło mu w otrzymaniu mieszkania i wiele innych rzeczy których już dokładnie nie pamiętam a nie chcę zmyślać. Porażająca " lektura" z pieczątkami i podpisami SBków i co najfajniejsze to były te same bzdury, które od lat ludzie z kręgu braci mniejszych wygadują na Wałęsę. Widzisz może SB była tak łaskawa w stosunku do Macierewicza i reszty typu Gwiazda, Wyszkowski czy Walentynowicz bo byli im potrzebni do skompromitowania " góry" Solidarności. Ten sam mechanizm oczerniania prawdziwych ikon Solidarności działał też wobec p. Krzywonos.
- 1 8
-
2016-03-29 16:36
Bezstronny?:):):) (2)
Obejrzyj sobie 28 minutowy film na google... " Henryka Krzywonos podrabiana bohaterka"
Potem pogadamy lemingu:)- 5 1
-
2016-03-29 23:18
:):):)?
Może nie bezstronny, ale raczej bezrefleksyjny nie wspominając już o bezrozumnym
- 1 0
-
2016-03-29 18:23
Takich "filmów" można fabrykować na pęczki na temat każdego od lewa do prawa. Kto wierzy w jakiś filmik który gdzieś znalazł w sieci, nie ważne kogo szkalujący temu współczuję
- 0 4
-
2016-03-29 16:38
Zakłamany czytelnik wyborczej. Słów brak na taka głupotę i podatność na manipulację. Jesteś ja białorusin czu rosjanin.. Wstyd mi, ze żyjemy pod jednym niebem....
- 3 2
-
2016-03-29 10:09
to small... (4)
Muzeum bardzo potrzebne, super pomysł, tylko skala lekko uboga.
Rozmiar budynku jak i ekspozycji powinien być dużo większy, ażeby muzeum samo w sobie stanowiło godne upamiętnienie koszmaru wojny i stanowiło atrakcję na skalę europejską dla mieszkańców i turystów.- 47 62
-
2016-03-29 22:26
jak mieli budowac kladke przez motlkae to portal stworzyl artykul o tym
ze konserwator boi sie ze zmieni nieodwracalnie panorame gdanska taka budowla
szkoda ze teraz konserwator nie mial proboemu z taka bryla duza, ktora nijak sie ma do otoczenia..
jak widac jesli projekt jest przyklepany, to problemow nie ma.. jesli nie jest na reke, to zawse mozna wywolac kontrowersje i zwalic na cokolwiek
brak konsekwencji i rzetelnosci zarowno u konserwatora jak i na portalu- 5 3
-
2016-03-29 21:53
małe?
większość budynku jest pod ziemią...
- 1 1
-
2016-03-29 12:35
Muzeum potrzebne ale rozmiar z pewnością nie jest za mały
- 5 4
-
2016-03-29 10:24
Tzn. chodzi o to żeby zbudowano większy pustostan?
dorzuć się ze swoich, OK?
- 14 15
-
2016-03-29 21:40
w muzeum powinny być
dwie sale kinowe, pierwsza dla hansa klossa druga dla pancernych i psa
- 4 2
-
2016-03-29 21:16
Turyści do Gdańska .....
przyjeżdżają żeby zobaczyć Stare i Główne Miasto. Po co wydawać pieniądze na centrum solidarności, muzeum II woiny światowej. Turyści oglądają ratusz , dom Uphagena, katownię, kościół mariacki, żurawia itp.
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.