Tuż po otwarciu Muzeum II Wojny Światowej
15850 wyświetleń 23 marca 2017 (333 opinie)Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku zostało oficjalnie otwarte. Tworzona przez niemal 10 lat, kosztem ok. 460 mln zł placówka została udostępniona zwiedzającym 23 marca 2017 r. W ciągu pierwszych kilku godzin od otwarcia, wystawę zwiedziło ok. tysiąca osób.
Więcej na ten temat
Opinie (333) ponad 20 zablokowanych
-
2017-03-23 17:07
(14)
I ten plac Bartoszewskiego...
Chyba najbardziej upaćkane polityką muzeum w Polsce- 166 227
-
2017-03-23 17:29
(2)
Racja. Zamiast Wiadrowników to jedna banda krzyczała o Pileckim a druga o Bartoszewskim. Teraz wszyscy albo są za muzeum (PO, KOD, N i reszta) albo przeciwko (PiS i reszta). Nie ma miejsca na merytoryczną dyskusję o kosztach czy wystawie. Od razu wrzucenie do jednego worka.
- 48 10
-
2017-03-23 19:52
ladna ta swastyka na suficie
niemiecka?
- 2 9
-
2017-03-24 10:38
Wiadrowników promowała kolejna opcja polityczna, happening taki :)
Najpierw parkingi, potem Wiadrownicy.
- 2 0
-
2017-03-23 19:55
plac Euromatolka z L4
- 23 25
-
2017-03-23 23:51
wspolczuje idiocie (6)
czy ty głupku nie kumasz, ze pan Bartoszewski to jeden z największych Polaków w historii.
- 23 26
-
2017-03-24 00:31
(2)
2 zaraz po Bolku
- 21 15
-
2017-03-24 01:22
i po bierucie
- 17 9
-
2017-03-24 09:54
Tobie żadne muzeum nie jest potrzebne,
bo nic i nikt cię niczego nie nauczy.
- 4 1
-
2017-03-24 09:29
... to dlaczego go nie pochowali koło Kuronia, Geremka, Hanuszkiewicza, Kołakowskiego a tylko gdzieś samotnego na odludziu w pobliżu dwóch cegieł smoleńskich.
- 0 3
-
2017-03-24 21:07
No, był dosyć wysoki, ale do największych nie należał. Gortat , ten to jest wielki.
- 0 1
-
2017-03-26 10:16
Matury nawet matołek nie mial... Wielki mi profesor
- 0 1
-
2017-03-24 09:58
i racja po tych politycznych akcjach dyr machcewicza moja noga nie stanie w tym muzeum dopóty nie zmieniony bedzie dyrektor. Nie lubie bicia piany politycznej i to mnie odstrasza od muzeum. I podejrzewam że tak samo będzie mieszkańcami gdańska. Za taką kasę można było zrobić kilkanaście takich wystaw w całej Polsce. A tak mamy kolejny obiekt na utrzymaniu.
- 3 7
-
2017-03-24 14:12
(1)
Kogo to obchodzi. Polityka spowodowała brak zainteresowania mieszkańców Gdańska . Dość już z polityką Po dobre czy Pis złe. Ludzie opamiętajcie się jesteście jak te trolle którymi daje się sterować. Ja i moja rodzina na znak protestu nie idzie.
- 0 5
-
2017-03-24 16:18
Na znak protestu przeciw czemu??? Boisz się, że może jednak mają rację ci, którzy chwala tę wystawę?
- 2 1
-
2017-03-23 17:12
brakowało mi wśród gości prezydentów Wałęsy, Kwaśniewskiego i Komorowskiego. (8)
- 139 43
-
2017-03-23 17:35
(4)
Trzech tenorów: Olek, Bolek i Bronek z WSI
- 48 38
-
2017-03-23 19:39
Walesa Bolek Komorowski Taboret i Kwasniewski Póllitra (2)
- 25 18
-
2017-03-23 21:07
haha pół-człowiek pół-litra
- 19 9
-
2017-03-25 10:33
Duda - długopis
- 1 0
-
2017-03-24 10:54
Donos,
Polmos i Bigos - trzech muszkieterów.
- 7 0
-
2017-03-23 17:40
A Budyń był?
- 18 8
-
2017-03-23 19:39
i dziadka Tuska
- 18 14
-
2017-03-24 10:08
Mają coś wspólnego z II WŚ?
- 4 0
-
2017-03-23 17:12
pan Wojtek PiSowiec z krwi i kosci
- 38 47
-
2017-03-23 17:14
Nigdy wiecej wojny !!! (3)
- 176 16
-
2017-03-23 19:54
i nigdy wiecej PO!!!
- 23 34
-
2017-03-23 20:27
nie mozna mówic nic na ,,NIE" bo przestrzen nie rozpoznaje słowa ,,nie" ani ,,nigdy"
i wtedy rozpoznaje tylko słowa : ,,WIĘCEJ WOJNY" ! Jak już to powinienes napisac" ,,ZAWSZE TYLKO POKÓJ! "
- 9 3
-
2017-03-24 07:53
to obecne władze robią wszystko aby jednak w przyszłości była jednak wojna przy okazji osłabiając polską armie na każdym kroku
- 9 2
-
2017-03-23 17:14
Najważniejsze, że zlecenie zostało wykonane i POkazaliśmy ofiary "wypędzeń" biednych niemców wysiedlonych np. z Gdańsk (23)
Dobra robota kolegi Tuska i Merkel zadowolona :)
Odpowiedzialność za II wojnę rozmywana jest nawet Polskimi rękoma...- 106 223
-
2017-03-23 18:18
Rozmywanie odpowiedzialnośći to akurat domena pisu (5)
No bo jak można określić sytuację że nie głosowałem na pis a podatki do menel plus muszę płacić?
A od ofiar wojny to ty się z daleka trzymaj. Nikt w tym muzeum żadnych zbrodniarzy nie wychwala. Co do Niemców to nie wszyscy głosowali na Hitlera tak jak u nas nie wszyscy chcieli pisu.- 45 27
-
2017-03-23 19:49
nareszcie dzieciaki sie dowiedza ze Polacy sa winni wybuchu II WS (4)
napadlismy Niemcow. ale okazalo sie ze to nazisci. Bo niemcow od 1939 do 1945 roku nie bylo. byli wszyscy na wakacjach
- 28 30
-
2017-03-23 19:57
Brawo! W konkurencji na głąba tygodnia zająłeś miejsce trzecie...
- 28 21
-
2017-03-23 21:25
(2)
skończ z tą prymitywną propagandą.
- 6 6
-
2017-03-23 23:27
Co tydzień dostaje instrukcje z Berlina (1)
- 6 5
-
2017-03-24 10:09
chyba raczej z Moskwy od putlera
przyjaciela maciory i misia
- 3 2
-
2017-03-23 18:38
nie zapominaj gamoniu, że Polska chętnie skorzystała z klimatu na bicie słabszych. Czesi (6)
do dziś nam to pamiętają.
- 29 27
-
2017-03-23 19:18
(2)
To teraz wyobraź sobie sytuacje :
Jutro wybucha wojna rozpętana przez polityków , następnie trwa latami i w jej wyniku karzą się wszystkim Polakom z miasta wyprowadzić bo to Polska rozpętała wojnę , macie zostawić wszystko i w ciagu doby przenieść się na południe kraju.
Pomysł teraz co byś czuł i jak byś tęsknił za dorobkiem swojego życia. I jak byś tęsknił za rodzinnymi stronami.
To tak apropos wypędzonych którzy Cię tak kolą w oczy.
Decyduje słuszne , ale polityczne - spojrzenia na los zwykłego człowieka za grosz, a winni i decydenci bez karnie pewnie w swoich domach dalej by żyli.- 20 17
-
2017-03-23 20:57
(1)
Bzdury. Niemcy masowo popierali Hitlera i jego Drang nach Osten. Nie "politycy", ani "naziści", ale zwykli Niemcy uczestniczyli w potwornościach, jakie trudno sobie wyobrazić. Jaki los miałby ich za to spotkać?
- 26 3
-
2017-03-23 22:32
Niemcy zdecydowanie popierali politykę Hitlera
chcieli być potęgą i parli do tego po trupach sąsiadów
- 18 1
-
2017-03-23 20:36
Wpisz sobie w wyszukiwarkę: Atak słowacki na Polskę 1939
Nic nie dzieje się bez przyczyny
- 15 3
-
2017-03-24 10:16
Niech zgadnę: wyczytałeś w Przeglądzie czy Wyborczej?
Czesi w czasie wojny polsko-bolszewickiej wykorzystali sytuację i przejęli Zaolzie. Potem Bortnowski odebrał to co zagarnęli bo inaczej trafiłoby w ręce Niemców, a o wojnie jeszcze wtedy nikt nie rozmawiał - nawet w Niemczech.
- 7 0
-
2017-03-24 11:15
Co pamiętają Czesi?
Zaolzie, które odebraliśmy po tym jak oni nam je zabrali gdy biliśmy się na wschodzie z sowietami? Metoda ta sama, tylko sprawa słuszna, bo powinno nam przypaść.
Jeśli mamy za co Czechów przepraszać to na pewno nie za Zaolzie, a choćby za '68, ale zawsze im tłumaczę, że Jaruzel który ich wtedy najechał to nasz okupant który dwa lata później strzelał do Polaków, a potem w latach '80 wywołał wojnę domową.- 3 1
-
2017-03-23 19:28
jakbyś był takim wielkim patriotą to byś wiedział (5)
Gdańsk był przed II WŚ niemieckim miastem, więc kogo mieli stąd wypędzić, Chińczyków? No błagam. Osobiście chętnie pójdę zobaczyć to muzeum, które będzie przyciągać kolejnych turystów do naszego miasta. Szczególnie fajne do spędzenia czasu w niepogodę tak samo jak inne tego typu obiekty.
- 17 21
-
2017-03-23 20:06
co za kodziarz (2)
do szkoły nieuku
- 11 14
-
2017-03-23 21:12
uwielbiam takich spranych ludzi jak ty (1)
nie potrafisz na nic spojrzeć obiektywnie ani przeanalizować tylko wszędzie pchać politykę? Nigdzie nie wspominam ani o jednej ani o drugiej stronie politycznej a ty już swoje wiesz. Poznaj historię miasta a dopiero potem zacznij pluć. Jesteś w błędzie i tyle na temat mojego komentarza.
- 9 7
-
2017-03-24 06:55
jak kodziarz to pewnie niejaki Męczyk, prowadzący wazeliniarski profil Muzeum II WŚ na fejsie :)
- 2 2
-
2017-03-24 11:18
Gdyby przed II WŚ (1)
Gdańsk był niemieckim miastem, to prawdopodobnie nie byłoby wojny, przynajmniej jedno z żądań Hitlera byłoby absurdalne.
- 2 2
-
2017-03-24 13:49
Niemieckie miasto poza Rzeszą
To nietrudne, postarasz się, to zrozumiesz.
- 1 1
-
2017-03-23 22:11
Byłeś na wystawie, czy dla zasady prowokujesz ludzi? Pójdź, poczytaj trochę i się zastanów.
- 6 3
-
2017-03-24 05:53
Ss
Jeszcze jeden fanatycznie uposledziony.
- 0 0
-
2017-03-24 08:51
a idź w PISdu
- 2 0
-
2017-03-25 10:41
A co nie byli wypędzeni przestań człowieku robić z Polaków krystalicznie dobrych, trzeba też przyjąć odpowiedzialność na siebie nie mówię o wojnie ale o czasach powojennych , choć zdaje se sprawę jaka musiała być wtedy nienawiść i to jest na pewno też usprawiedliwienie tego co się działo każdy chciał przeżyć za wszelką cenę, wiec nie opowiadaj swoich kretyńskich historyjek bo słuchać się nie da takich ciemniaków jak TY
- 0 0
-
2017-03-23 17:14
no akurat w lipcu biorę miesiąc urlopu to pochodze (6)
- 28 13
-
2017-03-23 18:01
(4)
Gdzie pracujesz że masz urlop i to jeszcze miesiąc??
- 1 2
-
2017-03-23 18:05
Cześć.
Nie no mam normalnie ale chcę przykombinować,przedłuzyć,może lewa eLka no ale planuje w lipcu
- 3 2
-
2017-03-23 18:15
U Misiewicza!
- 10 4
-
2017-03-23 18:29
Wyobraz sobie ze ludzie maja jeszcze zalegly urlop.. i tak, mozna wziac miesiac urlopu. :) Ja planuje akurat 3 tygodniowy.
- 2 1
-
2017-03-23 19:19
26 dni pracujących to więcej niż miesiąc
- 1 0
-
2017-03-23 19:18
fajny plan na relaksację
gratuluję trafnego wyboru
- 0 0
-
2017-03-23 17:16
PIS nie spocznie, zanim nie zniszczy tego muzeum (5)
Oficer Gliński już szykuje ofensywę, żeby zameldować prezesowi "odzyskanie" muzeum...
- 169 102
-
2017-03-23 17:20
PO nie spocznie, zanim nie uhonoruje niemieckich ofiar wojny :( (2)
PO nie spocznie, zanim nie uhonoruje niemieckich ofiar - odpowiedzialność za wojnę jest rozmywana zgodnie z POleceniem od Merkel.
Tusk wykonuje polecenia.- 19 63
-
2017-03-23 22:02
A twoje polecenia lecą z Nowogrodzkiej
Tępy pisiorze
- 14 5
-
2017-03-24 12:28
O zgrozo! Jak można dostrzegać człowieczeństwo Niemców!?
Takie czasy, że dawniej mieliśmy "wybaczamy i prosimy o wybaczenie" a dziś wszyscy maja na kolanach przepraszać (jak to szło ... "nie ma wybaczenia bez przyznania się do winy i wymierzenia kary"?). To jest tragedia, że ludzie, którzy tę wojnę przeżyli potrafili sobie wybaczać a dzisiaj, ponad 70 lat po zakończeniu wojny, potrafią do kolejnej dążyć.
- 3 0
-
2017-03-23 22:52
(1)
Po i Tusk nie spoczną dopuki nie zaczną nakładać kar z uni na Polskę , złodziej Pinokio jest tyle lat prezesem uni i nic nie zrobił dobrego dla Polaków i polski
- 4 15
-
2017-03-24 13:50
Co znaczy "dopuki"?
- 1 0
-
2017-03-23 17:16
Drogo (15)
Drogi bilet
- 92 95
-
2017-03-23 17:20
23 zł to drogo? Ile kasy w weekend przepijają (2)
i przejadają w fast foodach rodacy?. To normalna cena tylko Polacy na kulturę nie chcą płacić ale za alkohol tak.
- 60 18
-
2017-03-24 09:37
(1)
wole chlać i jeść niż włóczyć się po jakimś przepłaconym bunkrze
- 2 7
-
2017-03-25 09:13
No faktycznie za 23zł to będziesz chlał i sie obrzerał
- 0 0
-
2017-03-23 17:22
(4)
Ale jak pojedziesz do Sztokholmu do np.muzeum Abby i zapłacisz za bilet 100 zł to niepłakac nie bedziesz co ???
- 35 13
-
2017-03-23 17:58
z jakiego powodu niby mam chodzić do tych muzeów?
- 6 21
-
2017-03-23 19:44
a w kijowie to za 5 zł pójdę do muzeum
idiotyczne porównania umysłowo ograniczonych
- 14 8
-
2017-03-24 07:47
w zimbabwe muzea som a darmoszke! (1)
i som tylko dwa eksponaty wiec stoją na powietrzu! a nie taki zaduch jak tu i drogo...
- 2 3
-
2017-03-24 21:00
bynajmniej,Faza w ostatnim filmiku byl w Zimbabwe i kosztuje bilet 15$
- 0 0
-
2017-03-23 17:23
podczas wojny wszystko jest droższe
- 18 2
-
2017-03-23 17:28
jest ok pół dniówki,6 godzin,jest normalnie (1)
- 2 9
-
2017-03-24 18:40
To chyba za dłubanie w nosie. Operator pilota telewizyjnego zarabia więcej.
- 1 0
-
2017-03-23 18:00
Janusz przestań pierdzielić że drogo
ale jak na przerwę do baru z dzieciakami się wybierzesz na fryty z nugetsami i kolę to ci nie drogo zapłacić dwie dychy od krzywej porcji x 4 szt
- 22 9
-
2017-03-23 21:22
mozesz pójść we wtorek
jest za darmo
- 12 0
-
2017-03-24 09:53
Ceny biletów w Prado (1)
Dorosły: 15 euro.
Ale już wszyscy do 18 roku życia, studenci do 25 i osoby niepełnosprawne za darmo. Codziennie też dwie godziny przed zamknięciem za darmo.
Tyle, że oni tam mają tylko Velázqueza, Goyę, El Greco, Rubensa, Tycjana, Rafaela, Boscha... Żadnego czołgu. Ani żadnej makiety miasta. Słabo.- 1 2
-
2017-03-24 11:39
A muzea Kapitolińskie i watykańskie są droższe.
Sporo muzeów jest droższych, choćby Galeria Uffizi, kościoły we Toskanii, Muzea Watykańskie i wiele wiele innych. W Hiszpanii muzea bywają bezpłatne w niedzielę, ale stanie w kolejce do wejścia może trwać nawet parę godzin.
Nie ma się co licytować. Problemem polskim jest to, że jedyne na co ludzie są skłonni wydać to alkohol, reszta ma być w cenie dyskontowej lub za darmo. Do alkoholu można dołożyć papierosy i felgi.- 2 2
-
2017-03-23 17:17
Czy odwiedzisz Muzeum II Wojny Światowej? Nie niebede płacisz za cos co powinno byc za darmo !! (25)
Jak bedzie za darmo dla mieszkanców to moze podjade zobaczyc ,napewno nie bede płacił po to by cieple posadki kolesiów POlityków mieli na wypłaty!
- 93 194
-
2017-03-23 17:22
(1)
No to zrób darmowe muzeum katastrofy smoleńskiej :)
- 44 18
-
2017-03-23 20:22
genialne - że sam na to nie wpadłem
- 15 4
-
2017-03-23 17:23
Znajoma z rausza mówiła,że pieniążki idą na weteranów. (2)
- 8 10
-
2017-03-23 18:03
Magdalenki chyba!
- 18 6
-
2017-03-23 18:27
Pieniążki nie chodzą. Nie mają nóżek.
- 11 2
-
2017-03-23 17:26
pamiętam o wojnie i dlatego (1)
wolę mieć w kieszeni te 23 zety, bo w razie Niemca będzie na chleb razowy
- 13 10
-
2017-03-24 11:40
W czasie wojny nie płaci się pieniędzmi.
- 3 1
-
2017-03-23 17:39
Naucz się najpierw przygłupie
pisać po polsku. Rozumu ci na pewno nie przybędzie więc tak czy siak nie upubliczniaj swojej intelektualnej uryny.
- 3 8
-
2017-03-23 17:41
jest taka mozliwość we wtorki (1)
- 12 2
-
2017-03-23 17:59
Nie mogę
w każdy wtorek mam otwarty rozporek
- 11 11
-
2017-03-23 18:12
Podobno wtorki maja być darmowe (4)
więc wpadnij.
- 13 2
-
2017-03-23 19:24
A mnie się nie chce nawet za darmo i nie jestem przekonany, żeby ryć sobie beret wojną. (2)
Szkoda mi naprawdę czasu na wspominanie wojny itd.
Nie wiem co ma mi dać wizyta w tym muzeum?
Proszę o sensowne argumenty.- 7 15
-
2017-03-24 08:16
Spokojnie. (1)
Jak widać muzea nie są dla każdego. Proponuję bardziej satysfakcjonujące zajęcie dla Pana, np. degustację pasztetu w Auchan. Podjeść można i zakupy zrobić.
- 8 3
-
2017-03-24 09:12
No to mnie przekonałeś! Cały czas jest spokojnie, wojny przecież nie ma.
Chodzeniem do muzeów nie podniesiesz sobie poziomu inteligencji i rozumienia tekstu pisanego. Poleciłbym ci bardziej wizytę u lekarza.
Chciałem sensownego argumentu na wizytę w tym muzeum, a ty wyjeżdżasz o Auchan. Muzea nie są tylko wojenne i może z sensem się wypowiesz? Jak nie muzeum to Auchan - gratuluję skali wartości.
Ty do Auchan oczywiście nie chodzisz, ale do "muzełum" we wtorki, a później biedroneczka! Po wspomnieniu wojny lepiej ci twój pasztet smakuje?
Silisz się na śmieszność, bo nic sensownego nie masz do powiedzenia, ale zaistnieć chciałeś. I do tego "Kazimierz bez przerwy Tetmajer". Człowieku! Zapewniam cię, że z przerwą, czy bez, to jakbyś chciał na siebie siodło przywdziać!- 2 3
-
2017-03-24 11:42
To wybiorę się tam napewno nie w weekend bo nie lubie ścisku i napewno nie we wtorek. Bo nie zwykłem obracać się wśród Januszy.
- 0 0
-
2017-03-23 22:14
(1)
Zabawne :) Rozumiem, że skok na stołki Twoich sympatyków politycznych (lubicie tak bardzo pisać PO... na POczątku) to jakaś fantazja? No i kto tutaj chce obsadzić swoimi ludźmi muzeum. Jakoś sobie nie przypominam, aby PO próbowała w równie bezczelny sposób wysadzić ze Stołka Ołdakowskiego i przejąć muzealny pomnik PiS czyli Muzeum Powstania Warszawskiego.
- 8 4
-
2017-03-23 22:31
"Rozumiem, że skok na stołki Twoich sympatyków politycznych (lubicie tak bardzo pisać PO... na POczątku) to jakaś fantazja?"
To taki przePIS dla trolli jedynej slusznej opcji ; )- 4 1
-
2017-03-24 07:45
A jak ma się utrzymać muzeum skoro z ministerstwa dostaje grosze?
- 1 1
-
2017-03-24 07:59
Jak nie bedziesz placil za bilet to zaplacisz z podatku debilu
- 0 2
-
2017-03-24 09:40
(1)
... to muzeum nie jest dla ciebie a dla ludzi przyjezdnych. Oni po to przyjeżdżają aby zobaczyć Gdańsk i nie tylko, a ty miejscowy to wiadomo że, nie będziesz latał tam raz w miesiącu. Pójdziesz tam we WTOREK (ten darmowy) i zobaczysz namiastkę tego muzeum, no bo za friko nie pokażą ci wszystkiego, więc nie płacz !.
- 1 0
-
2017-03-24 16:27
Taaaaak, masz rację, już ustawiają bariery i zapory na te wtorki. Pierwsza czy druga gimnazjum?
- 0 0
-
2017-03-24 13:51
Naprawde nikt tam na ciebie nie czeka :)
Serio.
- 1 0
-
2017-03-25 13:29
We wtorki za darmo
- 0 0
-
2017-03-25 15:36
muzeum
Masz rację lepiej żeby cieple posadki były dla "prawdziwych Polak"
- 0 0
-
2017-03-25 19:04
Hehe
Ale co dla mieszkańców całej Polski czy jak ??
- 0 0
-
2017-03-23 17:17
A kiedy powstanie Muzeum Smoleńskie się pytam? (4)
W każdym liczacym się ośrodku juz jest takie muzeum. Tylko na takiej prowincji jak Gdańsk jeszcze nie ma...Ile lat musimy jeszcze nadrobić?
- 29 64
-
2017-03-23 17:37
Marna prowokacja tuskinowska (1)
- 6 16
-
2017-03-23 20:24
To tylko szydera i czarny humor
Nie wszyscy żyją doniesieniami, prowokacjami i innym brudem ....
- 4 2
-
2017-03-23 20:34
Ty jesteś ch.. przeklęty.
- 4 1
-
2017-03-24 08:52
nie Muzeum Smoleńskie, tylko Muzeum Zamachu Smoleńskiego !
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.