Więcej na ten temat
Opinie (1341) ponad 100 zablokowanych
-
2022-06-15 12:07
Opinia wyróżniona
(161)
Gdyby doszło do wypadku (na szczęście nic się nie stało) wina byłaby kierowcy, bo ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem, w myśl nowych przepisów. Oczywiście, dziecko powinno być pod stałą opieką rodziców.
- 357 340
-
2022-06-17 10:08
Wina byłaby nieodpowiedzialnej matki nie kierowcy !!
- 1 0
-
2022-06-17 08:43
tylko ze to jest jako wtargnięcie na jezdnię, myśl
tylko ze to jest jako wtargnięcie na jezdnię, myśl
- 1 0
-
2022-06-16 23:00
i to była strefa zamieszkania
- 0 1
-
2022-06-16 08:52
Na przejście dla pieszych nie wolno wbiegać. Wina matki za brak opieki plus telefon przed oczami.
- 1 0
-
2022-06-15 23:33
Winny jest tylko i wyłacznie głupi rodzic.
- 5 1
-
2022-06-15 23:23
z pewnością
szczególnie kiedy pieszy biegnie przez przejście dla pieszych, a auto jest jak kadr z filmu -robisz pauzę i auto zatrzymuje sie w miejscu
- 1 0
-
2022-06-15 22:56
nie ma takiego obowiązku zawsze, tylko w momencie gdy ktoś stoi przy przejściu lub się zbliża. Na wtargnięcie nie ma siły. Tu była mała prędkość więc się udało. Stare przepisy co do wtargnięcia nadal obowiązują i nie mozna na chama wbiegać na przejście. Tu zawiódł rodzic. Z pewnością miał dobre zamiary ale mała nieuwaga i mogło dojść do tragedii.
- 3 0
-
2022-06-15 22:52
To nie takie pewne. To tylko nagłówki z gazet. Nadal obowiązują przepisy o wtargnięciu i obowiązek opiekuna nad dzieckiem. Tutaj decydowałby sąd o "priorytecie".
- 2 0
-
2022-06-15 19:41
Z tym nagraniem raczej nie
Majać ten filmik kierowca by się mógł wybronić, jest przepis że nie wolno wybiec na jezdnie bezpośrednio przed auto, a młodego raczej nie było widać przez zaparkowane auto. Matka wtedy powinna beknąć.
- 4 0
-
2022-06-15 19:40
to jest zaspa
tam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.
Cytat: Strefy zamieszkania są tworzone w celu ułatwienia pieszym swobodnego poruszania się w pobliżu ich domów. Służą między innymi zapewnieniu bezpieczeństwa nie tylko dorosłym pieszym, ale i dzieciom.
Te ostatnie tylko w tej strefie mają prawo dotam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.
Cytat: Strefy zamieszkania są tworzone w celu ułatwienia pieszym swobodnego poruszania się w pobliżu ich domów. Służą między innymi zapewnieniu bezpieczeństwa nie tylko dorosłym pieszym, ale i dzieciom.
Te ostatnie tylko w tej strefie mają prawo do samodzielnego poruszania się po drodze nawet wtedy, gdy jeszcze nie skończyły 7 lat. Wynika to z faktu, że strefy zamieszkania nie dotyczy przepis mówiący, że dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek 10 lat. Dzięki ograniczeniom praw kierowców w strefie zamieszkania dzieci mogą przemieszczać się bez obaw.
Poza tym w strefie zamieszkania pieszy może poruszać się po całej szerokości drogi i nie ma obowiązku ograniczać się tylko do chodnika czy drogi dla pieszych. Co najważniejsze, w całej tej strefie pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem. Jest to kolejny przywilej pieszych w strefie zamieszkania, który znacząco wpływa na zobowiązania i ograniczenia dotyczące kierowców.- 1 4
-
2022-06-15 18:45
Bzdura. Ewidentnie dziecko wbieglobez opieki
- 4 0
-
2022-06-15 18:28
Matka winna widac na filmie ze gapila sie w smartfona!
- 5 0
-
2022-06-15 17:30
Fakt, że pieszy w strefa zamieszkania ma pierwszeństwo, nie uzasadnia, że może on bez uwzględnienia innych uczestników ruchu zmieniać tor ruchu. W strefie zamieszkania poruszają się pojazdy i pieszy winien zachować ostrożność. Pierwszeństwo pieszego w strefie zamieszkania ma na celu jego ochronę, jednak nie zwalnia go od zachowania zasad ostrożności. (Postanowienie Sądu Najwyższego Izba Karna z dnia 20 grudnia 2016 r. II KK 367/16)
- 6 0
-
2022-06-15 17:20
Tak?
Proszę podać podstawę prawną.
- 2 0
-
2022-06-15 16:45
Gdzie w nowych przepisach jest zpisany naka zatrzymania się przed przejściem?
Przede wszystkim nie ma pierwszeństwa pieszy wbiegający na przejście!
- 7 1
-
2022-06-15 16:41
Na szczęście na nagraniu widać, że dziecko jest bez opieki i wbiegło na ulice. Kierowca czysty. Cała wina spoczywałaby na madce
- 11 2
-
2022-06-15 16:05
Szanowny "kierowca".
Samo czytanie przepisów to nie wszystko, należy je znać, mieć pełną wiedzę i wiedzieć, rozumieć co się czyta. Oczywiście w świetle nowych przepisów pieszy wchodzący na przejście i będący na nim ma pierwszeństwo, ale nadal działa uzupełnienie tych przepisów w postaci zdrowego rozsądku, czyli: bezpośrednio przed jadącySzanowny "kierowca".
Samo czytanie przepisów to nie wszystko, należy je znać, mieć pełną wiedzę i wiedzieć, rozumieć co się czyta. Oczywiście w świetle nowych przepisów pieszy wchodzący na przejście i będący na nim ma pierwszeństwo, ale nadal działa uzupełnienie tych przepisów w postaci zdrowego rozsądku, czyli: bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie wolno pieszemu wchodzić. Obaj mają zachować szczególną ostrożność, pieszy nie może przechodzić w miejscu o ograniczonej widoczności oraz zza pojazdu. Czy to tak trudno ogarnąć jedną makówką ? Oczywiście, to kierowca pojazdu zostałby ukarany, bo działa zasada w domyśle obrony słabszego, chronionego uczestnika ruchu, pod warunkiem jednak, że nie ma nagrania z kamery, wtedy jest wszystko jak na talerzu i dlatego w dzisiejszych czasach nie wyobrażam sobie poruszania się bez takowej.- 7 3
-
2022-06-15 16:01
Nie bylaby wina kierowcy
Jakby doszło do wypadku to szkoda kierowcy, który nie musi spodziewać się biegnącego dziecka. Jak sama nazwa wskazuje jest to przejscie dla pieszych. Żaden kierowca nie musi się tego spodziewać. Nieodpowiedzialni rodzice to jest smutne, że nie dbają o bezpieczeństwo własnych dzieci ani o swoje grzebiąc właśnie w telefonie na przejściu. Liczba
Jakby doszło do wypadku to szkoda kierowcy, który nie musi spodziewać się biegnącego dziecka. Jak sama nazwa wskazuje jest to przejscie dla pieszych. Żaden kierowca nie musi się tego spodziewać. Nieodpowiedzialni rodzice to jest smutne, że nie dbają o bezpieczeństwo własnych dzieci ani o swoje grzebiąc właśnie w telefonie na przejściu. Liczba potrąceń na pasach zwiększyła się odkąd wszedł przepis o tym, że to kierowca musi przepuścić pieszego i to właśnie na kierowców spadł obowiązek dbania o bezpieczeństwo wszystkich i swoje i pieszych. Przykre. Jestem kierowcą jak i pieszym i nie wyobrażam sobie wtargnąć na przejście tylko dlatego że mam pierwszeństwo i kierowca musi mnie przepuścić....
- 9 1
-
2022-06-15 14:59
Do Redakcji: to jest strefa zamieszkania, to zmienia postrzeganie tej sytuacji!
Winny byłby kierowca, bo to jest strefa zamieszkania. Piesi mają tam pierwszeństwo, dzieci do lat 7 mogą poruszać się drogą bez opieki dorosłego. Te pasy to tylko pasy a nie przejście bo brakuje tam oznaczenia pionowego ale i tak to bez znaczenia bo przejść dla pieszych nie stosuje się w strefie zamieszkania bo tam pieszy może chodzić gdzie chce. Samochody zaparkowane tam wzdłuż krawężnika są zaparkowane nieprawidłowo bo poza wyznaczonymi miejscami - do odholowania wszystkie.
- 7 8
-
2022-06-15 14:53
Nie bardzo (1)
To jest wtargnięcie ; nie przejście.
- 7 1
-
2022-06-15 16:02
W PoRD nawet nie ma pojęcia wtargnięcia
Jest art. 14.1, niezrozumiały i dla redaktora (ostatnia pozycja ankiety) i połowy komentujących nieuków tutaj.
- 1 1
-
2022-06-15 14:45
Nie ma zadnego obowiazku zatrzymania sie przed przejsciem (3)
Jesli na przejsciu nikogo nie ma to nie musi sie zatrzymywac. Nikogo na przejsciu nie bylo , dziecko wtargnelo na przejscie. Kierowca ma obowiazek zachowac szczegolna ostroznosc zblizajac sie do przejscia co tez uczynil gdyz zdazyl zahamowac. Calkiem mozliwe ze jechal szybciej niz dopuszczalane tam 20km/h co nie zmienia faktu ze zdazyl zahamowac. Granatowy seat nie powinien tam parkowac bo ogranicza widocznosc przejscia. O pani z telefonem sie nie bede wypowiadal bo kazdy widzial.
- 11 3
-
2022-06-15 16:01
Nie no, przez pół jezdni dzieciak się przecież teleportował, wcale go na jezdni nie było ;)
- 0 1
-
2022-06-15 14:52
(1)
Kazdy, kto prowadzi auto, widzi, jak szybko jechal kierowca, wiec przestan chrzanic, ze "byc moze".
- 4 4
-
2022-06-15 15:03
Powinienes robic za "radar" w policji
Skoro potrafisz ocenic predkosc jadacego auta patrzac na nie z boku na filmie. Brawo.
Zahamowal, zachowal ostroznosc, nie doprowadzil do potracenia. Kierowca zrobil wszystko jak nalezy w przeciwienstwie do kobiety,dziecka i wlasciciela granatowego Seata- 7 2
-
2022-06-15 14:24
Nie, ponieważ w Prawie o ruchu drogowym wciąż jest art. 14 mówi, że: Pieszemu zabrania się: (1)
"wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych"
a także między innymi przebiegania przez jezdnię.- 11 3
-
2022-06-15 16:00
Kolejny, który nie rozróżnia jezdni od pasa ruchu.
- 1 2
-
2022-06-15 14:03
Nie ma obowiazku zatrzymania. Oddaj prawko nieuku.
- 6 5
-
2022-06-15 14:06
Madka nie przejeła się specjalnie sytuacją, pewnie ma w domu jeszcze kilka takich.
- 14 1
-
2022-06-15 12:49
Nawet nie tylko dlatego. To strefa zamieszkania (gdzie notabene obowiązuje max. 20 km/h, ten kierowca jechał wyraźnie szybciej), więc pieszy ma prawo poruszać się całą szerokością drogi, a dzieci mogą poruszać się bez opieki.
- 8 22
-
2022-06-15 12:46
A przez przejście się przechodzi nie przebiega, a samochód nie zatrzyma się w miejscu , słyszeliście o drodze chamowania? Nawet jakby uderzył to lekko . Tylko i wyłącznie wina matki , brawa dla kierowcy !!!
I tak miał serce w gardle i ciśnienie na miesiąc podwyższone !!- 26 7
-
2022-06-15 12:43
nie było by winy kierowcy bo to wtargnięcie na jezdnię (4)
obowiązkiem rodziców jest pilnowanie smarka, jak nie jest w stanie za nim nadążyć niech mu smycz z szelkami założy. Fakt obecne i**otyczne przepisy sprawiły, że ludzie zachowują się czasami jak zombie na przejściach nie patrząc wcale czy coś jedzie czy nie i gapiąc się w telefon, bo on ma pierwszeństwo. Potem zgrzyt zębami, że pomimo pierwszeństwa leży x czasu połamany albo idzie do piachu, bo np auto ciężarowe w miejscu nie staje.
- 38 7
-
2022-06-15 14:26
Doucz się. (2)
- 3 2
-
2022-06-15 15:18
wracaj do książek i elementarza (1)
bo zaraz masz poprawkę testu ośmioklasisty
- 3 1
-
2022-06-15 15:59
Co, już artykuł 2 PoRD i definicja jezdni przerosła?
Frustruj się dalej.
- 3 1
-
2022-06-15 13:00
Jaka jezdnia?
Tam jezdni nie ma! :)
- 5 10
-
2022-06-15 12:32
Matka oczywiście zajęta smartfonem gdy dziecko biegnie w kierunku przejścia. Gratulacje dla Karyny. (1)
- 54 2
-
2022-06-15 13:01
Kilka metrów za nim idzie mama, zapatrzona w telefon komórkowy.
Jaki to telefon, ile cali, jaka pamięć , kolor....
- 10 3
-
2022-06-15 12:31
Zakaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych! (2)
Dlatego właśnie jest zakaz parkowania w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych. Strefa ta powinna zostać wolna właśnie po to, aby nie ograniczać widoczności zarówno pieszym jak i kierowcom. Na tym filmie dokładnie to widać - na skrzyżowanie wbiega mały/niski chłopiec, który jest całkowicie przysłonięty przez zaparkowane granatowe auto. Widać, że kierowca który hamował jechał ostrożnie bo inaczej by nie zdążył zatrzymać auta, ale nadbiegającego chłopca nie mógł nawet zauważyć.
- 42 0
-
2022-06-15 12:35
PS. Golf hakiem przy przejściu (1)
Jeśli jezdnia jest dwukierunkowa to zasłania wszystko.
- 4 1
-
2022-06-15 14:55
Droga jednokierunkowa
- 2 0
-
2022-06-15 12:30
(2)
Pokaż mi ten przepis który mówi o obowiązku zatrzymania się przed przejściem dla pieszych?? przepisy mówią że pieszy ma pierwszeństwo bedac na przejściu ale także w momencie wchodzenia... czytaj gdy podchodzi do krawędzi jezdni. Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
Pokaż mi ten przepis który mówi o obowiązku zatrzymania się przed przejściem dla pieszych?? przepisy mówią że pieszy ma pierwszeństwo bedac na przejściu ale także w momencie wchodzenia... czytaj gdy podchodzi do krawędzi jezdni. Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu. Zgodnie z przepisami pieszy może wejść na jezdnię w miejscu dozwolonym, po wcześniejszym upewnieniu się, że jego wejście na jezdnię i jej opuszczenie nie utrudni ruchu drogowego. Nie wolno także przebiegać przez jezdnię, wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie można też wychodzić na jezdnię na przykład zza autobusu. To mówią przepisy wiec czyja byłaby wina?? Do tego mamusia zapatrzona w telefon.. mandacik.
- 42 4
-
2022-06-15 15:58
Sam sobie odpowiedziałeś, kierowcy
"Kierowca zbliżając się do przejścia ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu".
Dzieciak był na przejściu przez dobre kilka kroków.- 0 8
-
2022-06-15 14:26
Ten dzieciak był i na drodze i na jezdni
Zanim wszedł na pas ruchu, którym porusza się kierowca. Czy strefa zamieszkania czy nie, trzeba bezwzględnie ustąpić i tyle
- 4 15
-
2022-06-15 12:29
(2)
To nie jest prawda co piszesz. Kierowca ma obowiązek zatrzymać się przed przejściem, gdy pieszy stoi na chodniku i chce przejść na drugą stronę. Pieszy nie może wtargnąć przed jadący pojazd, co widzimy na tym filmiku. To nie jest tak, że pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo na przejściu dla pieszych.
- 60 6
-
2022-06-15 15:57
Pieszy nie może wejść na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd
I dziecko na jezdnię nie weszło w takiej sytuacji, bo na pasie ruchu od jego strony nie było żadnego pojazdu.
- 2 6
-
2022-06-15 14:02
Pieszy wcale musi stac w swietle obowiazujacych przepisow. Przeciwnie - moze na przejscie wchodzic.
- 4 5
-
2022-06-15 12:19
Ale pieszemu nie wolno wtargnąć gwałtownie na drogę (wbiegnięcie tym jest) a matka ma obowiązek nadzoru dziecka (12)
Czyli co najmniej współwinna matka.
- 90 12
-
2022-06-15 12:22
W strefie zamieszkania cała przestrzeń jest formalnie chodnikiem!!!!!! (11)
tam pieszy nie ma na co wtargnąć
- 19 68
-
2022-06-15 12:52
kto ci powiedział że to strefa zamieszkania ? (5)
- 12 4
-
2022-06-15 12:57
nikt! znam się na znakach! Jest D-40 przy wjazdach! (4)
- 7 10
-
2022-06-15 13:19
W strefie zamieszkania nie ma przejść dla pieszych (3)
- 19 2
-
2022-06-17 13:55
To pokaż artykuł, mówiący że przejście dla pieszych odwołuje strefę zamieszkania
A tak poza tym, o przejściu dla pieszych stanowi znak pionowy, nie zebra na jezdni.
- 0 0
-
2022-06-15 14:54
Prawdopodobnie przejscia byly wyznaczone zanim znak D-40 postawili
A ze u nas jest znakowa samowolka to nie zlikwidowali przejscia w strefie zamieszkania.
Nie wydaje mi sie jednak ze pieszy moze tak sobie bezkarnie wbiec pod auto nawet w strefie zamieszkania. Kierowca ma obowiazek zachowac szczegolna ostroznosc co uczynil ale matka ma obowiazek pilnowania dziecka czego nie uczynila.- 10 2
-
2022-06-15 13:40
w Gdańsku są. Maluje Pan Wawrzonek
- 8 1
-
2022-06-15 12:30
To po co te pasy w tamtym miejscu? Skoro dla ciebie jezdnia to chodnik?
- 37 6
-
2022-06-15 12:23
dywanem najlepiej i bawialnią (3)
- 39 11
-
2022-06-15 13:24
Dywaniem nie, bawialnią tak (2)
Strefa zamieszkania to takie jedno wielkie podwórze, gdzie dzieci mogą się bawić bez nadzoru dorosłych. Fakt, nie opinia.
- 6 34
-
2022-06-16 00:27
Opiekun dziecka do lat 7 ma obowiązek nadzorować jego bezpieczeństwo zawsze i wszędzie
Kodeks drogowy to nie jedyne prawo w Polsce.
- 6 0
-
2022-06-15 23:14
bez nadzoru dorosłych? xD
mam nadzieję ze nie masz dzieci
- 6 0
-
2022-06-15 12:19
sugeruję zapoznać się z przepisami (6)
Właśnie takie uproszczone rozumienie przepisów prowadzi do tragedii. Nie - kierowca nie ma obowiązku zatrzymać się przed przejściem dla pieszych. Pieszy ma pierwszeństwo kiedy znajduje się na przejściu lub wchodzi na przejście, to wcale nie znaczy, że może wtargnąć pod nadjeżdżający pojazd. Nie - nie byłaby wina kierowcy. Winna byłaby matka, która nie dopilnowała dziecka, które wtargnęło na jezdnię.
- 124 21
-
2022-06-16 06:33
Strzał w stopę - strefa zamieszkania.
- 0 1
-
2022-06-15 19:48
bzdura!
to jest zaspa - tam obowiązuje strefa zamieszkania
- 0 4
-
2022-06-15 12:25
(3)
Wina by była wspólna - bo jest tam faktycznie obowiązek 20km/h - aczkolwiek i przy takiej prędkości jakby facet byłby kawałek dalej to dziecko by oberwało, a przy jego wzroście to mogło by zostać rozjechane i nawet nie zauważone jakby samochód był wyższy. Ale zgadzam się całkowicie, że 'uproszczanie przepisu' jest najgłupszą rzeczą, bo zaraz
Wina by była wspólna - bo jest tam faktycznie obowiązek 20km/h - aczkolwiek i przy takiej prędkości jakby facet byłby kawałek dalej to dziecko by oberwało, a przy jego wzroście to mogło by zostać rozjechane i nawet nie zauważone jakby samochód był wyższy. Ale zgadzam się całkowicie, że 'uproszczanie przepisu' jest najgłupszą rzeczą, bo zaraz stworzy nam się druga grupa świętych krów obok ped**arzy (nie rowerzystów, którzy przestrzegają przepisów jak należy). - ale to też kampania społeczna by się przydała, bo ta co była odniosła skutek jeśli chodzi o kierowców bo naprawdę rzadko ktoś się przed pieszym który wchodzi na pasy nie zatrzyma, ale jak pieszemu się wydaje, że nagle jest nietykalny to jest to delikatnie mówiąc złe
- 33 14
-
2022-06-15 13:37
Wina byłaby kierowcy (2)
bo to strefa zamieszkania. To rozwiązuje wszelkie wątpliwości. Pieszy może sobie biegać, tańczyć itp. bo to w zasadzie jeden wielki chodnik.
- 12 42
-
2022-06-16 10:01
A jak będzie tańczył i biegał bez nóg, gdy następnym razem wpakuje się pod śmieciarkę? Która ma długa drogę chamowania?
- 2 0
-
2022-06-15 14:05
yhy, to puszczaj sobie dziecko samopas - pewnie jest tam nieśmiertelne ;-)
jest tam jezdnia, można poruszać się po jezdni z konkretną prędkością i ta, jak dzieciak by tam się bawił to powinien się zatrzymać, ale jak wbiega pod maskę samochodu który MOŻE sięt am poruszać, to jest to zaniedbanie swoich obowiązków jako opiekun i nieważne co się Tobie wydaje, argumentem tutaj na końcu zawsze jest zderzak.- 23 7
-
2022-06-15 12:10
Do wypadku nie doszło dzięki szybkiej reakcji kierowcy (93)
Matka do ukarania za brak nadzoru i kontroli nad dzieckiem.
- 286 26
-
2022-06-16 12:54
W strefie zamieszkania maksymalna prędkość wynosi 20 km/h...
..., więc ta szybka reakcja o której piszesz, to nie powinien być żaden wyczyn....
- 0 0
-
2022-06-15 19:42
Bzdura
tylko dla blachosmrodów jest to ciężkie do pojęcia
- 0 7
-
2022-06-15 15:24
To jest wina matki patrzyła w smartfona i miala w nosie dziecko. Widac ze ma w reku smartfona.
- 28 0
-
2022-06-15 15:04
Znam równie dzikie dziecko, nieustająco pouczane o zagrożeniach (2)
Brawa dla kierowcy, ale z gromami na matkę bym sę wstrzymał.
- 1 14
-
2022-06-16 09:58
Mamę należy pochwalić? Czy wstrząsnąć babiszonem bezmózgim?
- 0 0
-
2022-06-15 15:21
A dlaczego wstrzymałbyś się z gromami na matkę? To tylko i wyłącznie jej wina. Gdyby matka dziecka pilnowała, trzymała go za rękę i obserwowała otoczenie, ulicę a dziecko by się jej wówczas wyrwało to można by było nie jojczyć na matkę. Ale ta matka puściła dziecko samopas, nie zwracała na nie uwagi a sama była zapatrzona w telefon, który w tym momencie był dla niej ważniejszy. Więc gromy jak najbardziej matce się należą.
- 33 4
-
2022-06-15 12:25
Całkiem możliwe, że zahamował za niego samochód jeśli ma taki system (2)
- 9 21
-
2022-06-15 17:28
Czasami samochody mają takie systemy
Szkoda, że matki zapatrzone w telefon nie mają systemu, który by zafundował jej solidnego plaskacza, przypominając o dziecku.
- 11 0
-
2022-06-15 12:50
całkiem możliwe to, że matka była pijana, a smarkfon też był pijany
i kierowca i dziecko też
- 31 7
-
2022-06-15 12:16
Szybkiej reakcji? (83)
Dziecko doebiegło do połowy przejścia a ten dopiero dał po hamulach, nie mówiąc o tym, że nie dochował obowiązku zwolnienia przed przejściem. Na szczęscie wg nowych przepisów to całkowicie jego wina.
- 65 335
-
2022-06-15 23:41
Mówisz o przepisach
Dobrze. To zapoznaj się z tymi starymi. Dla pieszych. Nie można na przejście wbiegać, nie można na nim zwalniać ani się zatrzymywać. Poczytaj sobie. W przypadku dziecka to opiekun jest odpowiedzialny za to żeby nie wbiegało na jezdnię. Jak dzieciak wypadnie z 10 piętra to też nie ona będzie winna tylko grawitacja?
- 4 0
-
2022-06-15 19:23
Szybkiej reakcji? Haaaalo do zajścia nie doszło by gdyby ,,mamusia,, zamiast w telefon się gapić, trzymała by dziecko za rączkę!!!!!!!
- 6 0
-
2022-06-15 13:56
Odezwał się mistrz refleksu
- 0 5
-
2022-06-15 13:52
Czy tak małe dziecko może samo przechodzić przez przejście dla pieszych ? NIE (2)
Odpowiedź jest zatem oczywista kto jest winien, że dziecko samo bez nadzoru osoby dorosłej znalazło się na drodze.
- 53 8
-
2022-06-15 19:47
bzdura! (1)
ono ma tam więcej praw niż kierowca blachosmrodu - strefa zamieszkania
- 1 14
-
2022-06-16 09:56
Prawa może sobie wsadzić do ogródka ja wpakuje się następnym razem prosto pod koła. Należy bezwzględnie karać takie i**otki mamuśki.
- 2 0
-
2022-06-15 12:48
ty tak poważnie ? (24)
jest ograniczenie i się go trzymasz jak jedziesz a nie zwalniasz przed każdym przejściem do 5km/h bo jakaś roztargniona Grażyna prowadzi swojego kaszojada 20 metrów dalej. Jeśli idzie z takim smarkiem to niech ciągnie go za rękę a nie puszcza w samopas jak na placu zabaw.
- 82 13
-
2022-06-15 14:00
(10)
Komentarz typowy dla wolactwa. Na calym cywilizowanym swiecie takie ulice na osiedlach to jest jedna wielka strefa pieszego, w ktorej kierowca musi miec oczy dookola glowy i jechac wolno. Tak, dziecko trzeba prowadzic za reke, to prawda. Bywaja jednak rozne sytuacje, kto ma dziecko ten wie, ze wystarczy czasem sekunda, zeby sie wyrwalo i bylo metry
Komentarz typowy dla wolactwa. Na calym cywilizowanym swiecie takie ulice na osiedlach to jest jedna wielka strefa pieszego, w ktorej kierowca musi miec oczy dookola glowy i jechac wolno. Tak, dziecko trzeba prowadzic za reke, to prawda. Bywaja jednak rozne sytuacje, kto ma dziecko ten wie, ze wystarczy czasem sekunda, zeby sie wyrwalo i bylo metry od ciebie. Wlasnie dlatego kierowcy na zachodzie od dawna rozumieja, ze na drodze nie sa jej wlascicielami i nie udzielaja laskawie pieszym pozwolenia na przejscie, tylko sa ta strona, na ktorej ciazy wieksza odpowiedzialnosc za innych, bo prowadza urzadzenie, ktore dosc latwo zabija.
- 11 22
-
2022-06-15 17:30
Mimo wszystko są dzieci tzw. szatany, do których tłumaczenia ustne nie trafiają
Po tym wydarzeniu młody będzie się bał ulicy. Miał jednak wielkie szczęście, ze nie stracił życia.
- 3 0
-
2022-06-15 15:33
i dziecko wyrwało się (6)
a matka w telfonie nawet głowy nie podniosła. Odpowiedzialność karna ciązy na wszystkich. Matki obowiązkiem jest pilnowanie dziecka. Kierowcy uwaznosc
- 16 1
-
2022-06-15 19:47
bez sensu
nie wiesz co to strefa zamieszkania?
- 0 3
-
2022-06-15 15:53
(4)
Widzimy fragment rzeczywistosci, o ktorej nie mamy pojecia. Moze byla na instagramie, moze odpowiadala spoznionej opiekunce do dziecka albo czekala na jakas istotna wiadomosc nt np. zdrowia kogos bliskiego. Nie wiemy - powstrzymajmy sie od ocen. Faktem jest, ze dziecko wbieglo, choc nie powinno, ale tak bywa z dziecmi. I ze kierowca jechal za szybko, nie obserwujac okolic przejscia, do czego obliguje go prawo.
- 0 18
-
2022-06-15 19:07
Nerwy mi już puszczają czytając brednie tępych ludzi a ty jesteś największą amebą. Piesi też mają obowiązki a nie tylko przywileje. Wina leży tylko i wyłącznie po stronie tej tępej baby, która nie potrafi przypilnować kaszojada. Ile on jechał skoro twierdzisz, że za szybko?
- 10 1
-
2022-06-15 17:25
Kierowca nie potrącił dziecka. Dlaczego twierdzisz, że jechał za szybko?
- 10 2
-
2022-06-15 16:40
nie jestem pewien czy to o instagramie to ironia (1)
- 5 0
-
2022-06-15 17:57
Patrząc na resztę wypowiedzi obawiam się, że to o instagramie
jest na poważnie.
- 4 0
-
2022-06-15 15:13
sam sobie odpowiedziałeś (1)
a zachód to chyba znasz z opowiadań. Pojedź do Włoch, Belgii albo do Francji, o UK nie mówiąc i wyjdź pospacerować po jakiejś jezdni. Jeśli pierwszy lepszy sfrustrowany kierowca cię nie zwyzywa to drugi raczej na bank spuści ci oklep. To że dzieciak jest raz tu raz tam to chyba wie każdy rodzic, więc jeśli błąka się z nim po mieście wśród ruchu
a zachód to chyba znasz z opowiadań. Pojedź do Włoch, Belgii albo do Francji, o UK nie mówiąc i wyjdź pospacerować po jakiejś jezdni. Jeśli pierwszy lepszy sfrustrowany kierowca cię nie zwyzywa to drugi raczej na bank spuści ci oklep. To że dzieciak jest raz tu raz tam to chyba wie każdy rodzic, więc jeśli błąka się z nim po mieście wśród ruchu drogowego powinien uważać szczególnie. Samochód to nie rower który staje w miejscu a rozpędzona masa , dodaj do tego czas reakcji i głupotę pieszych, którzy o fizyce mają takie pojęcie jak przeciętny Chińczyk o żyrafach i zdarzenie gotowe. Droga tonie plac zabaw i przedszkole.
- 16 6
-
2022-06-15 15:51
Wlochy to nie Zachod. Mieszkam na Zachodzie.
- 2 5
-
2022-06-15 13:14
20km/h to prędkość maksymalna nie nakazana (3)
- 11 5
-
2022-06-15 13:32
Idz na piechotę (2)
- 4 3
-
2022-06-15 13:55
Dokładnie, tak (1)
W strefie zamieszkania pieszy ma zawsze pierwszeństwo, więc prędkość należy dostosować do prędkości pieszego
- 9 17
-
2022-06-15 19:04
hahahaha mistrz. Podaj przepis w pord, bo kisne.
- 4 0
-
2022-06-15 12:57
Wiecie, dlaczego "Grażyna" w sensie ubliżającym? (8)
Bo jest to czysto polskie imię, które pierwszy użył Adam Mickiewicz. Dlatego wszyscy o zacięciu antypolskim lubią je w takiej formie używać.
Przeproś, jeśli tego nie wiedziałeś- 5 48
-
2022-06-15 19:01
zbłaźniłeś się tym, ale to nie pierwszyzna w twoim życiu.
- 1 0
-
2022-06-15 17:28
Otoż to nie jest czysto polskie imię, lecz urobione (faktycznie przez wieszcza) z litewskiego słowa 'graži'
czyli 'piękna'
- 5 0
-
2022-06-15 15:05
xd (1)
o zacięciu antypolskim ? co ty jarałeś ?
- 4 3
-
2022-06-15 19:02
spacja przed znakiem interpunkcyjnym? Jarałeś chyba to samo.
- 1 0
-
2022-06-15 14:43
Janusz i Grażyna w popkulturze (1)
Janusz i Grażyna to określenie odnoszące się żartobliwie do postawy życiowej pokolenia 50+
które często wiąże się z przywarami określanymi jako tzw. "cebula". W opozycji dla nich stoi Karyna i Sebastian lat 20-30 oraz ich potomstwo Jessica oraz Bryan. Więc możliwe jest nawet że bohaterką artykułu jest Karyna i jej mała Jessica a nie Grażyna xd. Lece... i miłego dnia życzę- 21 4
-
2022-06-15 15:06
heh
Karyna i Jessica, jeszcze Denisa brakuje z dziarą pod okiem
- 6 0
-
2022-06-15 13:40
no i trolle
antypolskie się spieniły
- 5 1
-
2022-06-15 13:03
otóż nie ...
Janusz i Grażyna były maga popularne imiona na pocz lat 70tych...
reszta jest milczeniem * - LOL- 20 3
-
2022-06-15 12:25
Dziecko było i tak zasłonięte dla kierowcy przez niebieski samochód stojący za blisko przejścia po lewej stronie (51)
Nie gdybaj o winie kierowcy, bo wypadku nie było, a jego reakcja była szybka, kiedy dziecko znalazło się w jego polu widzenia.
- 222 19
-
2022-06-16 23:19
Strefa zamieszkania -parkowanie w miejscu do tego niewyznaczonym
Jeśli to jest strefa zamieszkania, to czy auta zaparkowane przed i za przejściem (ograniczając widoczność) stoją w miejscu do tego wyznaczonym? Czy tam są wymalowane i oznakowane miejsca postojowe?
- 0 0
-
2022-06-15 18:12
Kierowca wymusił pierszeństwo na pieszym (1)
Mandat bez dyskusji. Miał farta ze nie doszło do wypadku.
- 3 22
-
2022-06-15 19:00
Lecz się póki nie jest za późno. Tępa matka woli fejsbuczka przeglądać niż opiekować się kaszojadem. Z tym nagraniem kierujący zostałby uniewinniony a cała wina leży na tępej matce.
- 22 1
-
2022-06-15 17:47
Czyli jechał na ślepo. Niezły kolo.
Wyobraźnia konia. Zabrać mu prawko i tyle.
- 3 15
-
2022-06-15 12:41
Ewidentna wina kierowcy byłaby w przypadku nieszczęścia. (16)
Dziecko wbiegło (mogło wejść taki sam efekt) na przejście 2sec przed nadjeżdzającym autem. Inaczej, ono już 2sec było na przejsciu.
To jest droga osiedlowa, jednokierunkowa, nie przelotowa. Na takich odcinkach nie powinno przekraczać się 30km/h. Przy takiej prędkości spokojnie mozna zwolnić i z wyprzedzeniem zauważyć pieszego, szczególnie, że zblizamy się do przejścia. Sensacje i wine dziecka widzicie tylko dlatego, że dziecko wbiegło.- 29 81
-
2022-06-16 13:27
Ta, kierowcy, oraz matki. Też by była to jej wina.
- 0 0
-
2022-06-15 18:30
(1)
A zauwazyles, ze matka idac gapi sie w smartfona?!!! Spojrz jeszcze raz kto tu jest winny!
- 20 1
-
2022-06-15 19:01
A babcia śpi w mieszkaniu a kot się przeciąga w ogródku...
I tak samochód jedzie za szybko a kierowca nie obserwuje okolicy drogi.
- 1 22
-
2022-06-15 14:28
Gdyby to był dorosły to tak, ale tu mamy malucha, co auto stojące przed przejściem zasłaniało go (1)
w całości aż nie wszedł na przejście. Kierowca nawet jadąc 20 km/h nie dostrzegłby go wcześniej.
- 29 3
-
2022-06-15 15:33
On wbiegl 2sec zanim auto sie pojawilo.
Zakladajac, ze jechalby przepisowe 20km/h, spokojnie zdazylby go zauwazyc i zahamowac bez wjezdzania na pasy.
- 4 31
-
2022-06-15 13:53
A na przejscie sie wchodzi czy wbiega?
- 50 5
-
2022-06-15 12:49
(3)
zdrowy jesteś? Jaka jest droga zatrzymania auta w miejscu?uczyli na kursie i w szkole na fizyce?
widać,że komentarze pisze madka z rodzinką- 56 12
-
2022-06-15 15:31
Tak uczyli. Zalezna od predkosci. (2)
Jadac 2km/h potrzebujesz mniej niz metra na zatrzymanie. Jadac 200km/h ponad 150m. Jakies pytania jeszcze?
- 4 11
-
2022-06-16 06:56
Czyli jadąc 20 potrzebujesz 15 metrów???
- 1 1
-
2022-06-15 17:22
Ten samochód zatrzymał się po około trzech metrach od naciśnięcia hamulca
W związku z tym mam pytanie? Z jaką prędkością jechał ten kierowca, licząc po twojemu?
- 9 2
-
2022-06-15 12:46
Tam jest ograniczenie do 20km/h (5)
- 20 5
-
2022-06-15 15:29
Jesli jest ograniczenie do 20km/h to tym bardziej (2)
winien kierowca. Przy takiej predkosci droga hamowania to max 1,5 dlugosci auta, a wiec 7m. A wiec nawet widząc dziecko z odleglosci 10m, co bylo mozliwe powinien po heblach zapodac. Inna sprawa, ze auto zaslanialo przejscie. Ale to tym bardziej sie zwalnia aby upewnic sie, ze nikt nie przechodzi.
- 5 30
-
2022-06-15 15:48
misiu patysiu, kierowca nie miał szans zauważyć go wczesniej bo dziecko było zasłonięte zaparkowanym autem. (1)
- 16 6
-
2022-06-15 17:24
Dziecko wbiegło na ulicę.
- 20 0
-
2022-06-15 13:54
(1)
Ten kierowca nie jechal 20...
- 9 11
-
2022-06-15 18:57
a ile? bo wiesz skoro negujesz a jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.
- 9 0
-
2022-06-15 12:32
No masakra (29)
Dziecko było zasłonięte :) Jak przejście jest zasłonięte tym bardziej trzeba zwolnić albo nawet się zatrzymać, żeby się upewnić, że nikt nie zbliża się do przejścia (notabene ma bezwzgędne pierwszeństwo). Jak spowodujesz wypadek wyjeżdżając spod podporządkowanej żadna zła widoczność cię nie usprawiedliwa, ale wiem nie spowodujesz wypadku bo wtedy uważasz a pieszy co tam , można go walnąć. Przejście dla pieszych jak nazwa wskazuje to oaza pieszych niczym chodnik a nie przejazd dla samochodów...
- 55 173
-
2022-06-15 19:16
Nie ma czegoś takiego jak " bezwzględnie " pierwszeństwo.Pieszy także musi upewnić się o możliwości bezpiecznego przejścia.Natomiast małoletni musi być pod opieką dorosłych.Tu zawiodło jedno i drugie, mama pilnowała telefonu, a od dziecka trudno wymagać rozwagi.
- 18 0
-
2022-06-15 18:53
pierdzielisz głupoty jest takie coś jak wtargnięcie pod nadjeżdżający pojazd nawet na przejściu, więc skończ pleść takie bzdury.
- 20 1
-
2022-06-15 16:47
Co ty bredzisz! (1)
Pieszy nie ma całkowitego pierwszeństwa! Nie może tak po prostu wejść sobie pod koła. A tym bardziej wbiec. Metrowe dziecko, kierowca nie miał szans zareagować szybciej. Od obserwacji bombelka jest jego matka. Kierowca obserwuje drogę i przejście po dwóch stronach ulicy, czy nikt nie oczekuje na przejście przez jezdnię. Oczekuje. A nie wbiega zza maski auta.
- 45 4
-
2022-06-15 19:44
bzdura!
to jest zaspa
tam obowiązuje strefa zamieszkania, którą większość blachosmrodów ma gdzieś.- 3 17
-
2022-06-15 15:26
Oaza dzwona
Oaza? widać że komunikacja miejska jezdzisz
- 1 3
-
2022-06-15 13:27
Pieszy to nie święta krowa, jak komuś życie nie miłe to niech nie patrzy co się dzieje w okolicach przejścia/ulicy. (5)
Nie jeden poległ, który myślał że nie trzeba zwracać uwagi jak się wchodzi na przejście dla pieszych.
- 60 15
-
2022-06-15 14:09
Patrząc na ilość minusów można dojść do wniosku że tyle osób nie zwraca uwagi i czuje się nieśmiertelnymi. (1)
- 35 5
-
2022-06-15 15:18
z takim nagraniem może miałby szansę się wybronić
Gdyby doszło do wypadku to okazałoby się, że 1) matka trzymała dziecko za rękę, 2)szli powoli uważnie rozglądając się na boki, 3) kierowca jechał za szybko. Tymczasem kierowca jechał powoli skoro zdążył, a wina jest matki, że dziecka nie pilnuje. Mam nadzieję, że młody i pani Matka coś wyciągnęli z tej lekcji. Ja za g*wniarza wyszedłem zza autobusu
Gdyby doszło do wypadku to okazałoby się, że 1) matka trzymała dziecko za rękę, 2)szli powoli uważnie rozglądając się na boki, 3) kierowca jechał za szybko. Tymczasem kierowca jechał powoli skoro zdążył, a wina jest matki, że dziecka nie pilnuje. Mam nadzieję, że młody i pani Matka coś wyciągnęli z tej lekcji. Ja za g*wniarza wyszedłem zza autobusu i oparłem się ręką o maskę samochodu, też zdążył zahamować. Od tamtej pory już nie sprawdzam kto ma pierwszeństwo i czyja ewentualnie wina. Wolę przepuścić dzbana niż potem się użerać w sądzie a co gorsza zdrowie tracić.
- 48 5
-
2022-06-15 13:35
W strefie zamieszkania pieszy jest świętą krową (2)
To jest jeden wielki chodnik.
- 25 44
-
2022-06-15 15:46
a jakie prawo zwalnia pieszego z bycia ostrożnym?
- 41 4
-
2022-06-15 13:52
W strefie zamieszkania nie ma pasow a Tu sa. Znaczy sie strefy brak.
- 35 14
-
2022-06-15 12:50
ty prawa jazdy to chyba nie masz (1)
albo kupiłeś je na wschodzie
- 20 11
-
2022-06-15 13:10
kiedyś raz takie prawko - to do płatków śniadaniowych dawali
a i jeszcze był Paszport - polsatu
- 4 5
-
2022-06-15 12:46
Jaka masakra? (5)
"Dziecko dobiegło do połowy przejścia a ten dopiero dał po hamulcach" Napisałem ci tylko dlaczego kierowca zaczął hamować dopiero jak biegnące dziecko już było na pasach.
Zresztą o czym my tu dyskutujemy? Zgodnie z przepisami, kierowca ma obowiązek zachować bezpieczną prędkość, pozwalającą uniknąć wypadku, czy kolizji. Zatrzymał się? Zatrzymał. Potrącił dziecko? Nie. Nie ma żadnych podstaw do wieszania psów na kierowcy, bo zachował się prawidłowo.- 120 14
-
2022-06-16 12:59
Prawdopodobnie jechał za szybko....
Szybciej niż dozwolone 20 km/h
- 2 2
-
2022-06-15 14:01
(3)
Art. 14.
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię:
a)
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b)
spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3)
rozwiń...Art. 14.
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię:
a)
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b)
spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3)
zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
4)
przebiegania przez jezdnię;
5)
chodzenia po torowisku;
6)
wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
7)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują;
8)
korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.- 123 8
-
2022-06-16 13:06
Strefa zamieszkania...!!! szach-mat
Te twoje wypociny tutaj nie działają...
- 3 1
-
2022-06-15 16:04
Brawo
Dokładnie tak. Piesi też powinni znać przepisy. A nie oczekuje się tego tylko od kierowców. Usłyszeli "ma obowiązek przepuścić..." i nic więcej dla nich się nie liczy. Nie czują poczucia dbania o własne życie i zdrowie.
- 56 7
-
2022-06-15 14:20
Rozróżniasz jezdnię od pasa ruchu?
- 3 24
-
2022-06-15 12:42
(1)
Przecież zwolnił!
- 40 13
-
2022-06-15 12:53
z 20 km/h które tam są dozwolone do 0
a może z 40?
- 16 26
-
2022-06-15 12:39
(7)
No ale czubie on jechał na tyle wolno, że wyhamował, czego Ty nie rozumiesz troglodyto?
- 152 35
-
2022-06-15 19:43
bzdura!
wo jest strefa zamieszkania
- 1 0
-
2022-06-15 13:11
Poza tym to jest strefa zamieszkania (5)
Jeden wielki chodnik. Nie ma oczym dyskutować , tylko i wyłącznie wina kierowcy.
- 35 157
-
2022-06-16 13:21
A czego dotyczy ta wina? Zatrzymania się na pasach? :)
- 2 0
-
2022-06-15 13:29
to jest pseudostrefa, która nie funkcjonuje gdy są chodniki czasem ścieżki i wyznaczone przejścia (1)
to esencja działań tutejszego ZDiZ
- 43 7
-
2022-06-16 12:58
A gdzie to wyczytałeś, że strefa zamieszkania nie funkcjonuje gdy są chodniki...?
- 3 0
-
2022-06-15 13:26
to czemu jest przejście dla pieszych? Pewnie w tym miejscu już/jeszcze nie ma strefy. (1)
- 64 13
-
2022-06-15 14:47
Tam jest nadal strefa zamieszkania. Konczy sie jakies 20 metrow dalej.
- 15 5
-
2022-06-15 12:06
Opinia wyróżniona
(25)
Brawo dla kierowcy za refleks, a matce dożywotnio zabrać telefon...
- 1046 45
-
2022-06-17 20:23
Niedzielny tatus w akcji !
- 0 1
-
2022-06-17 20:22
Co to za ojciec? Dlaczego gapil sie w telefon zamast pilnowac maluszka na ulicy?
Wspolczucia dla mamy chlopca.
- 0 1
-
2022-06-17 20:21
Dziecko bylo z patotatusiem co widac na filmie !
Kobieta w czerwonej kurtce to obca osoba, probowala je ratowac . W ostatniej chwili nadbiega tatunio bo sie zorientowal dopiero ze dzieciak juz przejechal ulice i w linii prostej wpadnie pod tramwaj. Zadna matka by na cos takiego nie pozwolila ! A tatusiowie chca teraz juz nie tylko sie opiekowac ale sami wychowywac dzieci ktore ukradna matkom.
- 0 1
-
2022-06-16 12:51
Swoją drogą - co ten pan Tomasz akurat nagrywał?
- 2 0
-
2022-06-15 22:21
Jaki refleks? (1)
Dzieciak przeszedl juz jeden pas. Kierowca jakby tylko dotknął dzieciaka to mialby PJ zatrzymane i czekalby na rozprawe. A ten pojazd zaparkowany byl 10m od przejscia? Tam w momencie potracenia byloby trzech winnych
- 2 10
-
2022-06-16 13:02
Spójrz na czas, jaki upłynął (widać na nagraniu) od wbiegnięcia dziecka na pasy do zatrzymania samochodu - sekunda...
- 1 2
-
2022-06-15 16:01
Dziecko lepiej zabrać- przeszkadza, jak widać, w zabawie snartfonem.
- 23 1
-
2022-06-15 13:44
Jak dla mnie to kierowca miał szczęście że nic się nie stało bo poszedłby pierdzieć na długie lata (2)
Dzieciak był na przejściu kilka dobrych sekund i miał pierwszeństwo. Jeśli S. zamieszkania to tym bardziej na niekorzyść kierowcy. A na dostosowanie prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności to nie wygląda. Tak się po mieście nie jeździ, właśnie dlatego, że zawsze może wbiec dziecko. Ale, przecież codziennie prowadzimy auta, widzimy jak ludzie bezrefleksyjnie jeżdzą, prawda?
- 7 46
-
2022-06-15 23:03
kierowcy nic by nie groziło (1)
dziecko wbiegło na przejście, nie ma żadnych dobrych sekund. Hamowanie z 30 km/h to sekunda czyli 8 metrów zanim auto się zatrzyma. Jak się doda sekundę reakcji to się robi 16 metrów. Widać że kierowca jechał wolno.
- 9 1
-
2022-06-17 08:28
brak znajomosci przepisow
madka nieodpowiedzialna, ale wina zawsze bedzie kierowcy, to jego obowiazek "zachowac szczegolna ostroznosc"
- 0 1
-
2022-06-15 13:25
jaki refleks kierowcy? (1)
zatrzymał się w ostatniej chwili. Co robił wcześniej, gdy dziecko było już na pasach?
- 6 45
-
2022-06-15 23:00
hamował
natomiast zauważył je dopiero gdy wbiegło czego nie wolno robić. Zawinił rodzic
- 8 1
-
2022-06-15 12:20
Jaki refleks? ile on jechał w strefie zamieszkania? (9)
dlaczego nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu w strefie zamieszkania?
z bandyty drogowego robicie bohatera? skandal- 17 109
-
2022-06-15 22:59
jechał wolno i ustąpił pierwszeństwa bo nie doszło do kolizji
natomiast pieszy wtargnął na przejście czego nie powinien robić. Co prawda trudno tu winić dziecko, ale rodzic pozwolił sobie na nieuwagę.
- 6 0
-
2022-06-15 17:40
a ty z kierowcy, z ofiary przypadkowej sytuacji bandytę.. szkoda słów
- 5 0
-
2022-06-15 13:53
Madko dziecka odpuść sobie. Raczej podziękuj kierowcy za refleks.
- 40 2
-
2022-06-15 12:50
Co Ty (1)
Bredzisz
- 2 0
-
2022-06-15 12:57
co Ty bredzisz
- 1 1
-
2022-06-15 12:39
(3)
W strefie zamieszkania nie ma przejść dla pieszych.
- 43 12
-
2022-06-15 13:42
Ale malują, bo jak nie namalują to nasi dzielni kierowcy obstawią chodniki tak szczelnie, że z torbą się nie przeciśniesz
- 4 7
-
2022-06-15 12:51
tam też nie ma. paski na nawierzchni to nie przejście dla pieszych
przejście dla pieszych oznaczone jest znakiem pionowym d-6 !!! widzisz tam taki znak?
- 11 6
-
2022-06-15 12:51
kobieto przestań pisać i wybielać swoją ewidentną winę-czyli brak nadzoru nad małoletnim
- 72 7
-
2022-06-15 12:17
Jesteś zbyt okrutny.
Już kara śmierci byłaby łagodniejsza ;).
- 48 6
-
2022-06-15 12:14
I odebrać 500+ (1)
- 106 6
-
2022-06-15 18:51
"Na filmie widać wzorową postawę kierowcy, który wykazał się refleksem i zimną krwią, bo jeśli i on by zawiódł, to byłbym świadkiem wielkiej tragedii"
czy ja wiem, czy wielkiej tragedii? Ile warte jest dzisiaj 500+?- 3 9
-
2022-06-15 12:03
Opinia wyróżniona
(75)
Zbliżając się do przejścia dla pieszych kierujący jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność. Nic nie zasłaniało kierującemu widoku matki zajętej telefonem i dziecka, które biegło. Mógł a właściwie powinien to przewidzieć. Ja osobiście zawsze obserwuję
- 150 765
-
2022-06-17 05:08
Przecież zachował szczególną ostrożność!
To widać wyraźnie po bardzo krótkiej drodze hamowania. Dzięki temu to dziecko żyje! Jakby to był gorszy samochód (słabe hamulce) albo gorszy/głupszy kierowca to prawdopodobnie nie żyłoby! Pierwszeństwo nie ma oznaczać głupoty i wbiegania sobie pod maskę. Spójrz co robi matka w tym momencie! Taki dzieciak powinien już wiedzieć, że nie ma prawa wchodzić sam na drogę i ma zaczekać na matkę.
- 0 0
-
2022-06-16 14:25
Owszem! Ale matka zbliżając się z małym dzieckiem do przejścia, tez powinna przewidzieć sytuację i zachować ostrożność
- 1 0
-
2022-06-16 08:12
Na pewno uwierzę...
- 0 0
-
2022-06-15 22:00
Głupoty wygadujesz
Dziecko jest małe, przed przejściem zaparkowane auto i krzaki. Z perspektywy kierowcy g. Było widać. Kierowca wykazał się właśnie należytą uwagą, w przeciwieństwie do Matki dziecka. Sam jestem kierowcą i mam małe dzieci i w zarówno w jednej i drugiej roli trzeba mieć oczy dookoła głowy. Nowe przepisy są bardzo trafne, nie mniej widać , że bardziej
Dziecko jest małe, przed przejściem zaparkowane auto i krzaki. Z perspektywy kierowcy g. Było widać. Kierowca wykazał się właśnie należytą uwagą, w przeciwieństwie do Matki dziecka. Sam jestem kierowcą i mam małe dzieci i w zarówno w jednej i drugiej roli trzeba mieć oczy dookoła głowy. Nowe przepisy są bardzo trafne, nie mniej widać , że bardziej stosują się do nich kierowcy niż piesi, którzy często czują się zwolnieni z obowiązku jakiejkolwiek uwagi: nos w telefonie, nagłe wejście na pasy (wbieganie, szybki wjazd hulajnogą, etc.).
- 4 0
-
2022-06-15 19:16
(1)
Ludzie o czym piszecie,rozumiem ze kierowca ma obowiazek,ale przede wszystkim czemu nikt nie potepia matki tego dziecka ile takich obrazkow jest na co dzien i zadnej refleksji?????Telefon na pierwszym miejscu to jest straszne,dlaczego matka tego dziecka nie zostala ukarana porzadnym mandatem moze "zmadrzala"by
- 6 1
-
2022-06-15 20:20
Bo jest u siebie na osiedlu, strefie zamieszkania, może czuć się bezpiecznie, a nie zakładać przestępczość na każdym kroku. Po tej asfaltowej ścieżce, po której jechał ten pojazd, dziecko może nawet i raczkować i grać w piłkę. Wszystko. A kierowca jest gościem.
- 0 5
-
2022-06-15 17:05
Błąd - tam jest strefa ruchu. (1)
Przejscia nie powinno być wymalowanego.
Piesi mają prawo poruszać sie cała szerokością drogi i mają pierwszeństwo przed pojazdami.
Dodatkowo strefa ruchu oznacza ograniczenie prędkości do 20 km\h a patrzac na to kiedy i jak zatrzymało sie auto - kierowca powinien stracic prawo jazdy gdyż przepisów nie przestrzegał.- 4 7
-
2022-06-16 10:11
Nie, tam jest strefa zamieszkania a nie strefa ruchu, nie gadaj głupot.
- 1 0
-
2022-06-15 15:50
Samochód zaparkowany nieprzepisowo zasłaniał.wina matki i właściciela zaparkowanego auta
- 5 2
-
2022-06-15 14:57
krzaki i zaparkowane samochody zasłaniały małę dziecko także strzał kulą w płot niestety bredzisz
- 3 1
-
2022-06-15 14:39
Tym tokiem rozumowania nikt by nie wyjechal samochodem. Ciekawe jak ten gościu co rozjeżdżał ludzi po Długiej tak nie myślał
- 1 2
-
2022-06-15 14:24
No nie wiem czy była by to wina kierowcy (3)
To się nazywa wtargnięcie na pasy ostatnio w internecie było podobnie z dziewczyną która została potrącona i była to jej wina do tego jeszcze brak nadzoru nad dzieckiem tu z kolei wina matki.
- 12 8
-
2022-06-15 17:08
To jest strefa zamieszkania
Tam nie musi być przejscia dla pieszych (nawet nie powinno).
Piesi mają prawo poruszać sie całą szerokością drogi i mają bezwzgledne pierwszeństwo przed pojazdami.
W strefie zamiwszkania nie istnieje coś takiego jak "wtargniecie".
To pojazd jest "gościem" w strefie zamieszkania.- 5 3
-
2022-06-15 16:10
Nie, nie nazywa się. (1)
- 6 6
-
2022-06-15 16:37
Nazywa.
- 6 3
-
2022-06-15 13:35
Kiedys bedzie taki moment (2)
Że sam rąbniesz kogoś na pasach lub w innej sytuacji gdzie nie jesteś winny i zmieni ci się pogląd
- 7 8
-
2022-06-15 15:31
Będzie ? Co ty pitolisz koleś. Mam prawko od 1985 roku i do tej pory żadnego potrącenia. (1)
A do 2000 roku za bardzo grzeczny za kierownicą to nie byłem. W pierwszym roku obowiązywania punktów karnych (1994) uzbierałem 20 pkt na 21 (wtedy nie było limitu 24 jak jest obecnie). Musiałem mocno uważać, aby prawka nie utracić i jeździć wolno moją ówczesną Mazdą 323. Po 2000 roku ? Ostatnie punkty karne i mandat otrzymałem w 2006 roku.
A do 2000 roku za bardzo grzeczny za kierownicą to nie byłem. W pierwszym roku obowiązywania punktów karnych (1994) uzbierałem 20 pkt na 21 (wtedy nie było limitu 24 jak jest obecnie). Musiałem mocno uważać, aby prawka nie utracić i jeździć wolno moją ówczesną Mazdą 323. Po 2000 roku ? Ostatnie punkty karne i mandat otrzymałem w 2006 roku.
Jak wtedy nie potrąciłem żadnego pieszego, to teraz tym bardziej. Chyba, że jako stary ponad 80-letni (za 22 lata) piernik będę się upierał jeździć samochodem do końca życia.- 2 3
-
2022-06-15 19:18
Na prawdę?
To stan umysłu.....
- 0 0
-
2022-06-15 13:25
przejście dla pieszych
a nie bieżnia dla stworzeń niższych niż maska auta
- 18 7
-
2022-06-15 13:20
Co Ty pi...olisz?!?!?!?! (5)
Dziecko wyskakuje z za samochodu. Jak kierowca ma przewidzieć? Ma przed każdym przejściem niezależnie od sytuacji hamować do 20km/h?
Jesteś ograniczony umysłowo.- 26 9
-
2022-06-16 10:11
Tam nie ma przejścia dla pieszych - to jest strefa zamieszkania.
- 0 1
-
2022-06-15 16:11
tak, dokładnie tak powinien postąpić, tak samo jak pieszy powinien zatrzymać się przed przejściem nawet gdyby miał zielone światło, a rowerzysta zejść z roweru na drodze rowerowej... ;-)
- 4 1
-
2022-06-15 15:24
To ty pitolisz w zwłaszcza w drugiej części wypowiedzi.
Stojący samochód zbyt blisko przejścia nie jest, zatem sprawa dyskusyjna.
Ale przed przejściami niekiedy trzeba wyhamować nawet do 20 km/h. A tym bardziej jak do przejścia są niemal przyklejone zaparkowane samochody, jak np. u mnie w Redłowie przy budynku "Altusa" od strony Legionów. Na równoległej do Legionów uliczce przy budynku są 2Stojący samochód zbyt blisko przejścia nie jest, zatem sprawa dyskusyjna.
Ale przed przejściami niekiedy trzeba wyhamować nawet do 20 km/h. A tym bardziej jak do przejścia są niemal przyklejone zaparkowane samochody, jak np. u mnie w Redłowie przy budynku "Altusa" od strony Legionów. Na równoległej do Legionów uliczce przy budynku są 2 przejścia dla pieszych i codziennie stoją przy nich jakieś samochody zasłaniające widok na nie.
Poza tym niemal regułą jest zachowanie pasażerów "zbiorkomu" po wysiadce z autobusów w PL. Wiele razy jadąc przez kraj zbliżając się do stojących na przystankach autobusów PKS zwalniałem powoli do 20, 30 km/h, bo spodziewałem się wyjścia jego pasażerów zza niego wprost na jezdnie. I moje przewidywanie sprawdzało się.
Gdybym słuchał takich jak ty, tobym przejechał wielu pieszych. A tak moje konto w tym zakresie od 1985 roku to zero.
Tak samo robię przy przejściach jak widzę w ich pobliżu pieszych - zazwyczaj lekko zwalniam i jestem gotowy do zatrzymania.
Lżejsze czy mocniejsze zwalnianie zależne jest od tego jaki mam widok na przejście i jego bliskie okolice. Mocno przysłonięte (przez inne samochody, drzewa, słupy itp.) to bardziej zwalniam.
A może ty chcesz mnie pouczać, jak takiś mądry w jeździe samochodem ? Tylko w latach 90 miałem parę lekkich kolizji z innymi samochodami i to było wszystko w tym zakresie. Ostatnie punkty karne to miałem w 2006 roku.- 3 2
-
2022-06-15 14:29
Tak. Ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa
- 8 2
-
2022-06-15 14:26
ale tam można jechać max 20 na godzinę a nie zwalniać tylko przed zebrą
- w strefie zamieszkania można wejść na ulicę w każdym miejscu nie tylko wyznaczonym jako przejście - co ciekawe wyjeżdżając z takiej strefy traktowany jesteś jako włączający się do ruchu...
- 12 5
-
2022-06-15 13:11
Jak nic nie zasłaniało? Krzaczory wyższe, niż dzieciak, a ta przyspawana do tego badziewia w garści. Zastanów się, zanim coś nasmarujesz.
- 17 2
-
2022-06-15 13:03
(1)
Serio? A ta pseudo matka z geba w telefonie to jest spoko? Widzę, że najlepiej to myśleć za wszystkich i przewidywać każde zachowanie.
- 27 3
-
2022-06-17 22:45
U nas wczoraj, msza św. po której ruszała procesja Bożego Ciała dookoła naszego kościoła
Ksiądz wychodzi przeczytać Ewangelię, czyta - czyli proklamuje Słowo Boże - a tu telefon dzwoni u starego babska. Dłuugo minęło, zanim wyłączyła. A wiem, że babsko, choć nie widziałem, bo po kilkunastu sekundach poziom dzwonienia wzrósł, czyli dopiero komórkę niezdarnie "wydłubała" z uprzednio zamkniętej czy pół-zamkniętej torebki.
- 0 0
-
2022-06-15 13:02
Nieodpowiedzialna matka (1)
Przed przejściem stał nieprawidłowo zaparkowany samochód (dlatego właśnie nie wolno parkowac przed przejściem!), który mógł całkowicie zasłonic wybiegajace z chodnika dziecko. To matka zachowała się nieodpowiedzialnie i wykazała się całkowitym brakiem wyobraźni. Tak male dziecko przez przejścieprowadzi sie za rękę. Ale widac tetefon byl w tym momencie ważniejszy.
- 32 5
-
2022-06-16 05:48
dlatego takie przepisy
jak priorytet dla pieszych na przejściu, strefy 30 itp. są niebezpieczne, bo dają złudne poczucie bezpieczeństwa i zatracenie instynktów samozachowawczych;
piesi nie myślą, bo nie czują zagrożenia- 1 0
-
2022-06-15 12:58
(1)
Strefa zamieszkania nie zwalnia też z puszczania dzieci luzem i nie pilnowania ich. Wina wyłącznie tej durnej krowy co puściła to dzieckoluzem
- 34 6
-
2022-06-15 16:09
I dlatego właśnie kierowcy taśmowo przegrywają sprawy o kolizję z pieszym na przejściu
Zero wiedzy. Tak, właśnie biegania m.in. dzieci luzem ma prawo i obowiązek spodziewać się kierowca w strefie zamieszkania. To jest główny powód ich wyznaczania.
- 5 9
-
2022-06-15 12:50
a Karyna ma prawo patrzeć (2)
w smartfona i puszczać dzieciaka luzem i powodować wypadki.
- 40 3
-
2022-06-15 13:10
(1)
Coraz więcej takich przypadków. Nieodpowiedzialne matki puszczają swoje kilkuletnie dzieciaki poza kontrolą na rowerkach, hulajnogach a obok ruch uliczny, samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, chwila nieuwagi takiego kierowcy bombelka i ląduje pod kołami i tragedia gotowa. Dziwię się takim matkom, że mają takie zaufanie do swoich kilkuletnich
Coraz więcej takich przypadków. Nieodpowiedzialne matki puszczają swoje kilkuletnie dzieciaki poza kontrolą na rowerkach, hulajnogach a obok ruch uliczny, samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, chwila nieuwagi takiego kierowcy bombelka i ląduje pod kołami i tragedia gotowa. Dziwię się takim matkom, że mają takie zaufanie do swoich kilkuletnich dzieci i dynamicznego w ruchu otoczenia. Ale cóż, zawsze taka potem powie, że dziecko miało pierwszeństwo, że to na nie inni mają uważać, tylko co z tego jak już dojdzie do tragedii...?
- 22 2
-
2022-06-15 13:58
Mnie az sciska ze stresu jak widze 2-3 latki na hulajnogacj przy ruchliwej ulicy 10m od matki czy ojca albo bawiace sie pilka w takim miejscu.
- 18 3
-
2022-06-15 12:46
akurat przed przejściem dla pieszych sytuację zasłaniało mu zaparkowane auta - do tego dziecko poniżej metra wysokości - 10 metrów od przejścia, skrzyżowania nie powinno być nic zaparkowane!
- 23 3
-
2022-06-15 12:42
(2)
No i przewidział troglodyto bo nie uderzył w dzieciaka.
- 29 6
-
2022-06-15 13:08
Tak przewidział, że aż artykuł o nim napisali :) (1)
Nic nie przewidział
- 8 24
-
2022-06-15 19:24
Artykuł jest o matce z telefonem przed oczami zamiast dziecka.
- 8 1
-
2022-06-15 12:25
niebieski samochod na poboczu
A niebieski samochód stojący po lewej? Nie zasłaniał widoczności? Tego malutkiego chłopca nie było widać z perspektywy nadjeżdżającego.
- 50 2
-
2022-06-15 12:23
Gratuluję rentgena w patrzałkach. (2)
Mój wzrok nie przenika zaparkowanych samochodów i krzaczorów.
- 49 7
-
2022-06-15 20:14
Bo tam nie powinno być żadnych samochodów, tam jest zakaz parkowania.
- 2 2
-
2022-06-15 16:07
To jedź wolniej
- 5 14
-
2022-06-15 12:13
Kierowca (7)
nie mógł przewidzieć, że dziecko wbiegnie na jezdnię, a matka była jeszcze sporo od przejścia. Wina mamusi. Zamiast trzymać telefon nalezy trzymac dziecko za rękę!
- 84 13
-
2022-06-15 13:17
Dokładnie, kuźwa.
- 8 3
-
2022-06-15 12:24
Nie mógł przewidzieć, że na przejściu może być pieszy? (5)
Obowiązek zmniejszenia prędkości przed przejściem i zachowanie szczególnej ostrożności to gdzie?
- 16 58
-
2022-06-16 10:09
To nie jest przejście dla pieszych - to strefa zamieszkania.
- 1 1
-
2022-06-15 12:34
gdyby nie zachował szczególnej ostrożności (3)
to ten film inaczej by się skończył. Wielką tragedią.
- 50 5
-
2022-06-15 17:57
tyle, że zachowanie szczególnej ostrożności powinno (2)
było poskutkować zatrzymaniem się przed przejściem, a nie na nim
- 1 12
-
2022-06-15 18:07
Tak bo samochód staje w miejscu. (1)
Wszyscy mądrale którzy piszą takie głupoty powinni pójść na kurs i zobaczyć jak się hamuje i co widzi kierowca.
- 16 1
-
2022-06-15 20:13
To niech jedzie 10 km/h, to było w strefie zamieszkania!
- 1 5
-
2022-06-15 12:11
(2)
Zobowiązana zachować szczególną ostrożność to jest matka dziecka ! Zamiast siedzieć z pyskiem w telefonie niech się dzieciakiem zainteresuje.
- 89 4
-
2022-06-15 17:55
ok, a jakby matka szła z mężem?
to wtedy co? w interesie pieszego jest upewnienie się, czy kierowca nie łamie przepisu, a obowiązkiem kierowcy jest przejeżdżać przez przejście tak, żeby nie zrobić pieszemu krzywdy. to dość proste, nie rozumiem co jest trudne do zrozumienia tu.
- 3 4
-
2022-06-15 13:04
Sprawdzala termin na hybryDki bo 500 plus wpadlo
- 35 4
-
2022-06-15 12:05
(20)
Jak widać kierowca zareagował poprawnie. Madka nie.
- 166 14
-
2022-06-15 12:23
Kierowca zareagował poprawnie? (19)
Zatrzymanie samochodu w połowie przejścia, gdy pieszy już na nim był od dłuższego czasu jest poprawne? Kierowca nie planował w ogóle hamowania. O zgrozo nie zakładał obecności pieszego na przejściu. Do hamowania zmusiła go dopiero sytuacja.
- 35 130
-
2022-06-15 21:01
Pieszy (1)
nie powinien wbiegać na przejście. Tak samo jak rowerzysta nie może przez nie przejechać, chyba że jest w tym celu oznaczone.
- 7 1
-
2022-06-17 08:33
to ze ktos czegos "nie powinien" nie zwalnia kierowcy z obowiazku stosowania sie do przepisow ruchu drogowego
- 0 1
-
2022-06-15 13:54
Tak, od 3 godzin dziecko było na pasach.
- 20 5
-
2022-06-15 13:15
Tak jest, jak piszesz, jak się balkonik prowadzi. Kierowca znakomicie zareagował.
- 23 6
-
2022-06-15 13:00
pieszy był od dłuższego czasu na przejściu? (6)
Ty ślepy jesteś? Dzieciak wbiegł na przejście a nie przebywał na nim od dłuższego czasu !
- 74 8
-
2022-06-15 16:07
I od pierwszego kroku po przejściu miał już pierwszeństwo (5)
a czasu wystarczyło na przebycie połowy jezdni
- 7 30
-
2022-06-15 16:35
To jest wtargnięcie, (4)
a to jest wyraźnie zapisane w kodeksie. Pieszemu nie wolno wtargnąć przed pojazd nawet na przejściu. Doucz się kodeksu.
- 36 8
-
2022-06-16 10:06
Wtargnięcie pieszego w strefie zamieszkania?? Grubo! Gdzie wtargnął? Pieszy ma prawo chodzić nawet na rękach na całej szerokości drogi a kierowca ma obowiązek mu ustępować, jechać max 20 km/h i tak, żeby nie stwarzać zagrożenia. Skoro tu stały nielegalnie zaparkowane pojazdy zasłaniające widok to powinien jechać 5 km/h bo w każdym momencie z każdej strony miało prawo wyskoczyć dziecko.
- 2 2
-
2022-06-15 20:58
(2)
Co Ty p**szysz? Jakie wtargnięcie? Wtargnięcie jest wtedy gdy pieszy stoi przed przejściem, a nagle zmienia zamiar i na nie wchodzi pod najeżdżający pojazd. Tutaj bąbelek zbliżał się do przejścia ze stałą prędkością... A że kierowca go zbyt późno zauważył? Również jego wina (mimo nieuwagi matki, któraw mojej ocenie byłaby współwinna).
- 3 20
-
2022-06-16 10:07
(1)
Tam nie ma przejścia dla pieszych - to jest strefa zamieszkania!!! Nauczcie się w końcu przepisów, albo przestańcie się udzielać i siać dezinformację.
- 0 0
-
2022-06-19 11:23
Nie znam się, to się wypowiem ..
Po co wyznaczać przejścia w takich strefach skoro grono mądrali i tak uważa, że wolno tam wszystko i wszędzie? Każdemu z nich życzę podobnych przygód przy codziennym opuszczaniu osiedla!
- 0 0
-
2022-06-15 12:29
(7)
oczywiście że poprawnie, to jest przejście dla pieszych, a nie bieżnia dla bombelka by sie wybiegał
- 135 18
-
2022-06-15 12:35
to jest strefa zamieszkania. pieszy może sobie robić co chce w takiej strefie!!!! (6)
- 23 116
-
2022-06-15 13:25
Gwarantuję ci mądralo... (3)
Że jeśli kierowca będzie jechał przepisowe 30km/h i rzucisz mu się pod koła, to będziesz miał połamane nogi. Oznakowanie nie zwalnia z myślenia.
Tym bardziej mądralo, że małe dzieci ciężko z auta dostrzec. A już szczególnie wbiegające zza jakiegoś auta.
A do tego jak dziecko biega, a matka z nosem w telefonie - to jest patologia, a nie wina kierowcy.- 85 8
-
2022-06-15 16:06
Patologią to jest narzucanie pieszym nieistniejących obowiązków przy ignorowaniu swoich. (1)
Zdarzenie miało miejsce na skraju (ale jeszcze w obrębie) strefy zamieszkania. Krótki przegląd: (1) zakaz parkowania poza miejscami wyznaczonymi (złamany); (2) limit prędkości pojazdu 20 km/h (złamany); (3) bezwzględny zakaz używania sygnałów dźwiękowych; (4) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu w dowolnym punkcie jezdni (niewiele brakowało); (5) dzieci legalnie mogą znaleźć się w tej strefie nawet bez opieki dorosłego.
- 11 38
-
2022-06-15 19:21
Co za głupoty,takie komentarze bezwzględnie powinny być usunięte.
- 7 2
-
2022-06-15 15:20
20 km/h
Kierowca miał szczęście, bo to byłaby jego wina.
- 12 13
-
2022-06-15 12:51
a ty znowu swoje
- 11 5
-
2022-06-15 12:46
Strefa zamieszkania czy nie
Pieszy nadal musi myśleć a nie włazić pod koła.
Jest multum ulic, wyjazdów itp. gdzie kierujący nie ma żadnej widoczności i to jest największy problem.
Każdy użytkownik chodnika powinien chociaż na 2 sec stanąć przed przejściem zanim na nie wejdzie/wjedzie, ludzie są tak bezmyślni że tego nie da się nawet opisać. Powyższa sytuacja jest przerażająca, dziecko jak dziecko nie pomyśli ale ta kobieta z głową w telefonie to brak mi słów.- 92 18
-
2022-06-15 12:02
(6)
Gdzie byli rodzice???Ludzie pilnujcie swoich pociech a nie nos w telefonie...
- 165 14
-
2022-06-15 20:22
Jestem kierowcą i muszę stwierdzić, że... (2)
Nie masz racji. Otóż ustawodawca uchwalając przepisy związane ze strefą zamieszkania ... "wylał dziecko z kąpielą". To jest moja subiektywna opinia.
- dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi bez opieki osoby, która ukończyła wiek conajmniej
10 lat. (art.43 pkt 1).
Co to oznacza? Ano to, że w tym opisywanym przypadku, mamaNie masz racji. Otóż ustawodawca uchwalając przepisy związane ze strefą zamieszkania ... "wylał dziecko z kąpielą". To jest moja subiektywna opinia.
- dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi bez opieki osoby, która ukończyła wiek conajmniej
10 lat. (art.43 pkt 1).
Co to oznacza? Ano to, że w tym opisywanym przypadku, mama tego dziecka - w myśl tych przepisów - nie ma obowiązku opiekować się dzieckiem? Tak, tak... Tak mówi ów przepis...
Czyli 2 letni brzdąc może brykać pomiędzy samochodami.. Chory przepis? Tak!!!
Kierowco! Chcąc cofając zaparkować pojazd w strefie zamieszkania, korzystaj z pomocy osób trzecich, bo w przypadku najechania na 2 letniego biegacza masz prokuratora!!!
W licznych komentarzach doradców prawnych, można przeczytać, iż ustawodawca przepisy ani o strefie zamieszkania zabezpieczył bezpieczeństwo bawiących się dzieci.
Czy na pewno o to chodziło ustawodawcy?
Moim zdaniem, w sprawie tego przepisu, wykładnię prawną winien przedstawić Sąd Najwyższy. Dlatego, że jest on w konflikcie z innymi przepisami prawa.- 1 0
-
2022-06-15 20:38
Czyli co, dziecka w tym wieku nie masz prawa zostawić bez opieki nigdzie, poza strefą zamieszkania? (1)
Bo za zostawienie dziecka w wieku 2-3 lat bez opieki we własnym domu można dostać zarzuty, ale zostawienie go, żeby sobie pobiegało po jezdni w strefie zamieszkania, w oczach ustawodawcy jest już spoko...
- 3 0
-
2022-06-15 21:00
Właśnie o tym piszę, że jest to sprawa dla Sądu Najwyższego.
Czytając przepisy o strefie zamieszkania ... włos się jeży.
- 2 0
-
2022-06-15 12:06
Doktorze Svencjuszu (2)
A nie chciałby doktor do okulisty się udać?
- 5 10
-
2022-06-15 12:16
(1)
Chciec to można ale kolejka na 2025)
- 10 2
-
2022-06-15 14:26
Tylko dla biedaków puchatku.
Ahahahahaha
- 0 5
Wszystkie opinie
-
2022-06-15 08:22
Opinia wyróżniona
brawa dla kierowcy za reakcję (49)
30 km/h prawda?
- 559 11
-
2022-06-15 08:23
obowiązuje tam ograniczenie do 20km/h (6)
- 20 27
-
2022-06-15 08:43
Wariat. Zapisać tablice i wysłać na policję! (4)
- 10 121
-
2022-06-15 08:54
Brawo kierowca! (3)
Kierowca jechał zgodnie z przepisami, wyjeżdżał z miejsca parkingowego, nawet nie zdążył się rozpędzić. Oprócz tego dziecko jest na tyle niskie, że kierowca ze swojej pozycji go nie widział. A matka... w telefonie - brawo mamusiu...
- 106 10
-
2022-06-15 09:10
Tyle, że tam jest ,,gościem,, a nie ,,u siebie,,! (2)
- 2 36
-
2022-06-15 09:23
Szok ilu ślepych siada za kółkiem! (1)
Na początku jednokierunkowej ,,Żwirki i Wigury,, stoi znak ,,Strefa zamieszkania,, Za znakiem można malować nawet słonie na asfalcie, a i tak nie stanowi on jezdni do odwołania znakiem ,,koniec strefy zamieszkania,,!
- 10 42
-
2022-06-15 11:51
jak widzę że ktoś minusuje opinie co to jest strefa zamieszkania
to powinien zwrócić prawo jazdy do urzędu, w strefie zamieszkania to pieszy nawet ten poniżej 7 lat jest Panem, a kierowca gościem
- 4 12
-
2022-06-15 12:03
w strefie zamieszkania pasy sa opcjonalne - wszędzie można wejśc na jezdnię stąd taka niska dopuszczalna prędkość
- 4 1
-
2022-06-15 08:35
to smutne że ludzie tu podziwiają bandytę drogowego (32)
w tym miejscu jest strefa zamieszkania. pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo, kierowca może maksymalnie 20kmh jechać..... a tu mu wszyscy biją brawa? za co? wstydźcie się.
- 27 137
-
2022-06-15 08:39
Przy 20 też można krzywdę zrobić. (6)
Dzieciak może wyciągnie lekcje z tego incydentu.
- 55 9
-
2022-06-15 08:45
Niech kierowca wyciągnie (4)
posiedziałby za zabicie dzieciaka to by zmądrzał
- 15 106
-
2022-06-15 10:47
(3)
Gwarantuję Ci że dzięki temu nagraniu nie posiedziałby, a problemy miałaby matka. Być może nawet będzie je miała.
- 35 5
-
2022-06-15 11:53
doucz się przepisów (2)
W obszarze objętym strefą zamieszkania to piesi mają pierwszeństwo. pieszy może bawić się na "ulicy". Pieszy ma prawo poruszać się całą szerokością drogi, nie musi korzystać z chodnika, a dzieci do lat 7 nie muszą przebywać pod opieką osoby starszej.
- 1 16
-
2022-06-15 12:03
jeśli pozwalasz swoim dziecko bawić się na ulicy to musisz być wspaniała matka, pozazdrościć odpowiedzialności
- 21 3
-
2022-06-15 12:04
MUSZA przebywać pod opieka dorosłego, zacznij czytać ze zrozumieniem co piszesz
- 15 1
-
2022-06-15 11:52
nikt nie każe jechać 20km/h może jechać 1 km/h
20 km/h jest dopuszczalną wartością a nie nakazem nakaz jazdy to taki niebieski okrągły znaczek z cyferkami, uczuli o tym w podstawówce w 4 klasie
- 3 1
-
2022-06-15 08:40
bezwzględne?
Tak, ma bezwzględne pierwszeństwo ale nie do wbiegania pod koła samochodu .. takie pierwszeństwo to mieli Ci co znajdują się na cmentarzu. Poza tym spójrz jakie to dziecko jest małe, kierowca mógł go nie zauważyć. To matka powinna być pociągnięta do odpowiedzialności bo naraziła dziecko na niebezpieczeństwo, jest na to nawet paragraf.
- 129 13
-
2022-06-15 08:48
(5)
A rodzic ma bezwzględny obowiązek zajmować się dzieckiem tak by nie stała mu się krzywda.
- 84 2
-
2022-06-15 08:54
nie prawda. w strefie zamieszkania nie ma takiego obowiazku (4)
- 6 65
-
2022-06-15 09:12
(2)
jest cos takiego jak prawo.Jako opiekun do 13 roku życia dziecka masz zasr*ny obowiązek sprawować opiekę nad małoletnim.Dziękuję.
Narodziło się pokolenie roszczeniowych madek i ich kaszojadów i mamy efekt- 62 4
-
2022-06-15 09:25
Zdaje ci się, ale jak zdasz egzamin na p.j. to pogadamy!
- 3 17
-
2022-06-15 10:19
W samo sedno, szczególnie ostatnie zdanie
- 3 0
-
2022-06-15 09:29
Faktycznie
Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat.
Nie dotyczy to strefy zamieszkania.- 14 5
-
2022-06-15 08:49
(2)
"w tym miejscu jest strefa zamieszkania"
pierwszy raz widzę w strefie zamieszkania przejście dla pieszych? W strefie zamieszkania pieszy ma pierwszeństwo na drodze więc pasów się nie maluje...- 20 6
-
2022-06-15 08:55
a widzisz znak pionowy?
tam nie ma przejscia w mysl przepisow drogowych
- 7 9
-
2022-06-15 08:58
ale jak były pasy przed wprowadzeniem strefy to po co je zamalowywać
- 7 2
-
2022-06-15 08:59
(2)
Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? Matka nie zwraca uwagi na dziecko które wbiega prosto na ulicę pod jadący samochód a ty oskarżasz o to kierowcę? Powinieneś się leczyć widac że jesteś tak samo nieodpowiedzialny jak ta mamuśka!
- 68 4
-
2022-06-15 09:40
nie kierowcę, a posiadacza samochodu. (1)
Aby być kierowcą trzeba znać przepisy, zdać egzamin i stosować się do znaków!
- 4 21
-
2022-06-15 12:06
nie zmienia to faktu ze matka nie pilnuje swojego dzieciaka tylko siedzi z łbem w telefonie
- 9 0
-
2022-06-15 09:09
Tak pieszy mass pierwszeństwo. (5)
Tyle że tu mamy klasyczne wtargnięcie, a to już inna para kaloszy. Gdyby policja była w stanie ustalić że kierujący autem przekroczył prędkość, to tylko taki mandat by otrzymał. Winny dalej jest pieszy, w tym przypadku akurat matka dziecka wbiegającego na przejście.
- 37 3
-
2022-06-15 09:18
dokładnie!!!
- 13 2
-
2022-06-15 09:37
ale bredzisz (2)
samochód jedzie po chodniku! w strefie zamieszkania wszystko jest chodnikiem!
- 5 16
-
2022-06-15 10:57
nie, to nie jest chodnik, to jest droga
- 10 1
-
2022-06-15 11:37
Nawet Twój mózg jest chodnikiem jak widać.
- 7 1
-
2022-06-15 11:55
strefa zamieszkania i wtargniecie
oddaj kwity, bo kiedyś zrobisz komuś krzywdę przy takiej znajomości przepisów
- 1 8
-
2022-06-15 09:17
bezwzględnie to ty masz siedzieć cicho i czekać aż szanowny kierowca raczy cię przepuścić
- 2 16
-
2022-06-15 09:58
Jaki bandyta? Przecież wyhamował. (1)
Znaczy, że jechał powoli. Po to jest ograniczenie do 20km/h, żeby w takiej sytuacji wyhamować. A dziecko wybiegło mu z za samochodu.
- 19 1
-
2022-06-15 10:51
Nie przetłumaczysz, ludzie maja wyobrażenie że 20km/h to jest całkiem wolno ale w tym czasie przemieszczamy się ponad 5m/s
- 5 0
-
2022-06-15 10:45
On jechał około 20 km/h, czyli pokonuje drogę około 5,5metra w czasie 1 sekundy. Za dużo religii i historii jest w szkłach, a za mało fizyki, chemii, matematyki i ekonomii.
- 9 1
-
2022-06-15 10:52
to zeby nie było fragment wyroku w podobnej sprawie
Fakt, że pieszy w strefa zamieszkania ma pierwszeństwo, nie uzasadnia, że może on bez uwzględnienia innych uczestników ruchu zmieniać tor ruchu. W strefie zamieszkania poruszają się pojazdy i pieszy winien zachować ostrożność. Pierwszeństwo pieszego w strefie zamieszkania ma na celu jego ochronę, jednak nie zwalnia go od zachowania zasad ostrożności. (Postanowienie Sądu Najwyższego Izba Karna z dnia 20 grudnia 2016 r. II KK 367/16)
- 16 0
-
2022-06-15 11:04
Pieszemu zabrania się wchodzenie bezpośrednio pod jadący pojazd.
To, że w strefie zamieszkania nawet piłka ma pierwszeństwo, nie upoważnia, żeby smroda nie pilnować.- 13 0
-
2022-06-15 09:10
(2)
to sie nazywa plaga naszych czasow- bez stresowe wychowanie i nosy w komorkach
- 33 3
-
2022-06-15 09:35
(1)
Piszesz o kierowcach przekraczających prędkość w strefach zamieszkania?
- 4 14
-
2022-06-15 10:52
Po czym wnioskujesz że ten kierowca przekroczył prędkość?
- 9 1
-
2022-06-15 10:10
Kto z was jest w stanie ocenić prędkość? (1)
- 5 2
-
2022-06-15 10:54
Z tego filmu dokładność niewielka ale tak około 20km/h mógł jechać, więcej nie, bo wtedy by nie wyhamował. Jadąc te 20km/h samochód przemieszcza się w czasie 1 sekundy o 5,56 metrów.
- 3 1
-
2022-06-15 10:44
Prędkość można oszacować po odległości i czasie (1)
Jeśli ta część samochodu którą widać to jakieś 3 i pół metra załóżmy, film ma 24klatki na sekundę a hamowanie to jakieś 25klatek od momentu jak pojawia się samochód w kadrze (nie wiemy czy hamował wcześniej, a może później?), zatrzymuje się 25klatek później, czyli sekunda. Samochód w kadrze jest w klatce 92, w 117-ej już stoi. Dzieciak wbiega na ulicę w ok. 72-5 klatce. Nie wiem ile długości ma taki samochód- a nie widzimy całego- jeśli 3.5m to prędkość przy hamowaniu to 12.6km/h. Jeśli 4m, a wątpię że więcej- to 14.4km/h. Przecież tyle to rower jedzie, tu samochód zajmuje cały kadr więc wydaje się że wyskakuje nie wiadomo skąd. Oczywiście to prędkość hamowania a nie wcześniejsza, ale nie wiemy też kiedy dokładnie zaczął hamować, dzieciak wbiega na ulicę raptem ok 0.7sek wcześniej niż widać w kadrze samochód wiec na bank nie jechał np. 40 bo by w życiu nie wyhamował w takim czasie... Niebieski seat klasycznie zaparkowany na jezdni tak że zasłania kierowcom widok na chodnik.
- 12 0
-
2022-06-15 11:10
I to jest odpowiedź człowieka który uważał na lekcjach fizyki.
- 6 0
-
2022-06-15 11:38
telefon to największe zlo naszych czasów, zjadacz czasu , powód wielu nieszczęść , alienacji i takich jak ta sytuacji - pełno takich
- 3 0
-
2022-06-15 11:43
to strefa zamieszkania 20 km/h czyli miejsce gdzie dzieci mogą przebywać bez opieki dorosłego
i gdzie mogą bawić się na drodze, to auto jest tam gościem
douczyć się przepisów !- 2 6
-
2022-06-15 08:23
szkoda, że matka nie miała takiego refleksu jak kierowca.. (5)
- 292 6
-
2022-06-15 08:27
refleks refleksem ale kierowce pewne przepisy obowiązują (1)
ten widać wyznaje zasadę koko jambo i do przodu
- 1 52
-
2022-06-15 10:05
Pieszych też obowiązują przepisy ruchu drogowego Jak zachowanie szczególnej ostrożności, opieka nad dzieckiem, nie przebieganie przez jezdnię.
- 21 1
-
2022-06-15 08:38
Miała refleks, żeby szybko sprawdzić, czy są nowe posty na insta.
- 36 1
-
2022-06-15 20:46
maDka jak coś
- 4 0
-
2022-06-15 21:50
Jak nie miała refleksu, przecież ona jednym palcem ogarnia tik toka i facebooka 5 kliknięć na sekundę!
- 4 0
-
2022-06-15 08:24
Opinia wyróżniona
(29)
wcale to nie jest wina matki która od 20 metrów od pasów przejścia dla pieszych nie szła z nosem w telefonie w d*pie mając swoje dziecko! Matka powinna za to grubo beknąć a nie kierowca - kierowcy należy się pochwała że był w stanie szybko zareagować a matka nawet nie spieszyła się by zabrać dziecko z pasów!!! Do d*py z taką matką oby dopadły ją jakieś konsekwencje za nieodpowiedzialność!!!
- 1139 25
-
2022-06-15 08:27
też tak uważam (2)
Matka plus telefon, dzieciak zero nadzoru, mały jeszcze
- 146 4
-
2022-06-15 11:41
czy to była matka tego Dziecka? (1)
Czy opiekunka...?
Odebrać tej istocie prawa człowieka.- 21 3
-
2022-06-15 21:43
TAAAaak
popieram...karac , napiętnować .zdało by się niejednaistotę chodzącą z tel. przed NOSEM...!!!
- 2 0
-
2022-06-15 09:00
tam nie ma pasów bo jest strefa zamieszkania (11)
wszystko jest chodnikiem, przestrzenią pieszą
- 8 106
-
2022-06-15 09:10
(2)
a to białe to co?
tak sie tylko pytam- 82 5
-
2022-06-15 09:23
te białe paski bez znaku pionowego nic nie znaczy! (1)
tam pieszy i tak ma wszędzie pierwszeństwo jak by był napoasach
- 7 65
-
2022-06-15 09:27
napisała madka i jej rodzina, bo chcą usprawiedliwić brak opieki
- 98 7
-
2022-06-15 09:38
No widzisz. (4)
No widzisz - masz rację. Tam jest strefa zamieszkania i obowiązuje przepis - Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.
- 46 0
-
2022-06-15 09:49
(3)
a gdzie tam jest znak D-40, że to strefa zamieszkania? To, że droga idzie przez osiedle jeszcze nie znaczy, że z automatu staje się strefrą zamieszkania. Na wjeździe na ulicę Żwirki i Wigury brak jest tego znaku.
- 18 7
-
2022-06-15 09:58
Przy wjeździe. Tobie trzeba oddzielnie?
A może za dużo znaków?
- 5 2
-
2022-06-15 10:33
Na wjeździe
W miejscu zdarzenia nie ma znaku od strony Rzeczypospolitej bo to jest jednokierunkowa i można nią tylko wyjechać z osiedla. Zaraz za przejściem w stronę Rzeczypospolitej jest koniec strefy zamieszkania. Znak ustawiony jest na wjazdach, np. przy ETC. Kiedyś był też na wjeździe na parking przy Gildi (Biedronce) ale już go nie ma.
- 7 0
-
2022-06-15 11:48
jest znak i na wjeździe i na wyjedzie
- 2 1
-
2022-06-15 11:46
pasy sa ale ich nie powinno być (2)
strefa zamieszkania to taka strefa gdzie dziecko może się bawić na środku drogi a kierowca ma zaczekać aż dziecko zejdzie z drogi i umożliwi mu kontynuowanie jazdy
- 5 14
-
2022-06-15 11:57
XD
A może tak zacząć się interesować swoimi dziećmi i zacząć je uczyć, ze na ulicy się nie bawi i nie biega? Zamiast siedzieć w telefonie, niech ludzie zaczną wychowywać dzieci, pozdrawiam
- 23 4
-
2022-06-15 21:46
oportunisto
gdybys miał olej w głowie , to nie pisał byś bredni....
- 0 1
-
2022-06-15 09:01
Jeszcze gdyby maluch się wyrwał i uciekł, przecież tak sie zdarza, ale tutaj..puszczony samopas, matka wyj ebka, założę sie ze potem wrzeszczała brajan ty się zastanów, masz ty rozum?! Do trzylatka...
- 94 2
-
2022-06-15 09:44
Madkę należy zgłosić o spowodowanie niebezpieczeństwa dla małoletniego. Brawa dla kierowczyka, rowarzysta by niewyhamował.
- 58 4
-
2022-06-15 10:01
To jest twój obowiązek uważać na pasach - nie ma czego podziwiać.
- 3 42
-
2022-06-15 10:22
dokładnie (8)
policja powinna ją pouczyć jak należy przeprowadzać dziecko przez jezdnię
- 28 4
-
2022-06-15 11:49
to jest strefa zamieszkania ! (7)
"W obszarze objętym strefą zamieszkania to piesi mają pierwszeństwo. Mają prawo poruszać się całą szerokością drogi, nie muszą korzystać z chodnika, a dzieci do lat 7 nie muszą przebywać pod opieką osoby starszej."
- 2 20
-
2022-06-15 11:58
(5)
chyba jesteś ta matka co go nie pilnowała? Bo obrona osoby która ma w d.pie swoje dziecko jest głupota, zastanów się
- 23 2
-
2022-06-15 12:10
nie jestem tą matką ale to chore ilu "kierowców" nie zna przepisów (4)
- 2 16
-
2022-06-15 12:15
(3)
to widze rodzinka pani odpowiedzialnej z filmiku, twoje komentarze są śmieszne, skoro uważasz ze jeśli jest strefa zamieszkania to można sobie dziecko puścić samopas i niech się bawi na ulicy
- 16 1
-
2022-06-15 12:28
to jest chore że kierowcy nie znają przepisów (2)
i wielu kierowców nie wie co to strefa zamieszkania, co to strefa ruchu a co to droga wewnętrzna
- 2 14
-
2022-06-15 12:48
ale popatrz na to z innej strony, kto jest odpowiedzialne za dziecko? Opiekun. Czemu nie przeprowadza dziecka za rękę, albo chociażby obok siebie, dlaczego gapi sie w telefon? Naprawdę bronisz jakiejś nieodpowiedzialnej laski?
- 17 0
-
2022-06-15 12:51
Ps poczytaj sobie art.43 bo napisałaś ze do 7lat nie musza przebywać pod opieka, a tutaj Cię zaskoczę. Musza, czytanie ze zrozumieniem i cytowanie widzę sprawiają problemy, mniej gapienia się bezmyślnie w telefon, więcej czytania i samorozwoju, buziaki
- 8 1
-
2022-06-15 13:27
Wow.. Ale chyba wychodząc z domu powinno brać się ze z
Sobą mózg nie? To że ma pierwszeństwo nie znaczy że musi wybiegać pod samochód- 11 0
-
2022-06-15 10:24
Skupiłbym się też na zaparkowanym przed "zebrą" Seacie który nie zachowuje 10 metrowej odległości przed przejściem co w znacznym stopniu ogranicza widoczność. Kiedy to dziecko wbiegało na pasy nie było widoczne zza Seata !! Także brawa dla kierowcy za refleks.
- 24 4
-
2022-06-15 21:40
mamuśka zaślepiona wiadomościami.
mało ze głupek jeden z dugim ,widzi wine kierowcy.naeży takie zachowanie matki o p i e k u nki ,,zgłosić policji do ukarania je j. wina ewidentna,za brak nalezytej opieki...!!!
- 2 0
-
2022-06-15 08:26
(1)
Zawartość smartfonika ważniejsza niż bombelek.
- 321 3
-
2022-06-15 12:42
Do matki by doszło dopiero gdyby 500zł na koncie zabrakło.
- 11 1
-
2022-06-15 08:26
kierofczyk tradycyjnie zaskoczony przejściem dla pieszych! (22)
czy to prawda że teraz na kursach na prawko uczą lepienia pierogów i szydełkowania?
nic o przepisach drogowych nie ma?- 25 445
-
2022-06-15 08:27
(7)
komentarz napisała chyba ta matka
- 82 5
-
2022-06-15 08:39
Chyba tak, podobnie jak i te kilka wyżej. Mądra to ona nie jest.
- 46 4
-
2022-06-15 08:43
komentarz napisała osoba ogarniająca przepisy prawa ruchu drogowego (4)
Poszukajcie sobie co to "strefa zamieszkania" znak D-40... ludzi litości. Ja się nie dziwie że mamy tyle wypadków z taką znajomością przepisów u kierowców
- 8 57
-
2022-06-15 08:52
Jak ludzie, dzieciaki wbiegają pod samochód "bo ja mam pierwszeństwo" często kończą na cmentarzu. A dziecko w takim wieku powinno być w takiej odległości od opiekuna by mógł błyskawicznie zareagować.
- 42 6
-
2022-06-15 10:20
Wtargniecie pod pojazd
Tez o tym poczytaj owieczko
- 27 2
-
2022-06-15 13:13
a ja się dziwie ze rodzice nie potrafią opiekować się dziećmi, nie umiesz wychować i być odpowiedzialnym? Nie rób dzieci, bo nie jest ono niczemu winne, a przez takie nieodpowiedzialne matki dzieciom dzieje się krzywda
- 16 1
-
2022-06-16 09:11
masz kolego radar w oku :((
- 0 0
-
2022-06-15 09:49
Niestety wyborycy pisu z iq 10 powinni miec zakaz głosowania i komentowania...
- 10 6
-
2022-06-15 10:15
serio to piszesz...? (9)
Przemyśl, co piszesz... Matka i**otka z nosem w komórce. Dzieciak bez kontroli. Reakcja kierowcy idealna! Radzę-raz jeszcze przemyśl, co piszesz.
- 31 3
-
2022-06-15 13:12
A wiesz gdzie to było? (8)
Posiadacz pojazdu jedzie ponad 40km/ h w strefie zamieszkania. Coś dodać, czy ogarniasz kuwetę?
- 4 17
-
2022-06-15 13:15
(5)
Radar w oczach? Wróż Maciej? Tworzenie faktów na potrzeby wypowiedzi?
Przy 40 km/h droga hamowania to ok 14 metrów. Teraz popatrz raz jeszcze na filmik.- 16 2
-
2022-06-15 14:21
Ooo, człowiek z traumą po nienarodzonym teraz atakuje dziecko?!
- 0 11
-
2022-06-15 14:59
I co tu widać? Pirata i dziecko. Strefa zamieszkania, spowalniacz z niepotrzebnie namalowaną zebrą... Za długo jeżdżę (3)
abys mi wciskał kit, że to mniej niż 40...
- 2 16
-
2022-06-15 17:06
Ludzie dobrze ci piszą, przy hamowaniu z 40 km/h rozmazał by gila na asfalcie
- 10 1
-
2022-06-16 09:13
zmien czlowieku licznik w aucie lub idz do okulisty
- 0 0
-
2022-06-19 07:44
jakos niue widze nigdzie znaku ,,strefa zamieszkania "
- 0 0
-
2022-06-19 07:41
w strefie zamieszkania nie maluje sie pasow na przejsciach bo ich nie ma ... (1)
- 0 0
-
2022-06-20 09:10
Wlasnie, ze sie maluje, ale nie stawia sie znakow. Zebra bez znaku pionowego to tylko malunek, to zaden znak drogowy.
- 0 0
-
2022-06-15 23:31
twój "kierofczyk" nie ma kamery nad autem aby widzieć metrowego bombelka, tymbardziej że przed przejściem stał inny samochód i bombelek wleciał na przejście z bomby więc go nie widział, może ty masz jakieś zdolności i byś go zauważył, podziel się to chętnie wezmę porady :)
- 6 0
-
2022-06-16 09:10
atakuj matke nie kierowce
- 0 0
-
2022-06-16 10:00
K
Kierofczyk nie był zaskoczony, bo zareagował i dzięki temu nic się nie stało. Za to madka, postawa godna patologi, dziecko leci przed siebie, a ona z nosem w telefonie...
- 4 0
-
2022-06-16 14:58
nie
Niestety nie masz kolego racji. Kierowca jakby za szybko jechał to dzieciaka by nie było wśród żywych, miałbyś prawo jazdy i samochód to byś wiedział. Po za tym jest przepis że dziecko na dworze , na chodniku do 7 lat MUSI być pod ścisłą kontrolą rodziców, a dzieciak ewidentnie wbiega na pasy , co swoją drogą jest złamaniem przepisów, bo chodź pieszy ma teraz pierwszeństwo, to nadal nie wolno mu wkroczyć na pasy nie upewniwszy się że nic nie jedzie bo to jest wtargnięcie, a że jest to małe dziecko i nie wiele wie, to odpowiada za niego opiekun w tym przypadku matka, która złamała przepisy poruszania się po chodniku , ewidentnie nie pilnując dziecka. Wina leży tylko i wyłącznie po stronie matki,bo kierowca jechał przepisowo, gdyby tak nie było to dzieciak byłby teraz gdzie indziej!
- 0 0
-
2022-06-15 08:26
(5)
Co za matka że nie pilnuje dziecka tylko gapi się w telefon.
- 342 6
-
2022-06-15 08:48
(2)
Jestem mamą szkraba i nosz kurcze az bym karynie wygarnęła jak tak można dziecka nie pilnowac przy jezdni wina w 1000% jej wyłącznie, kierowcy kwiaty. Swoje trzymam za rączkę chwytem dżudo a ta łazi nos w telefon maluch bryka samopas pa to lo gia
- 42 1
-
2022-06-15 11:12
(1)
Ten 1000% to zdecydowanie za dużo, odpowiednie będzie 100%.
- 2 7
-
2022-06-20 09:11
Daj spokoj, przeciez tu pisza niemal sami Polacy, i tak nie zrozumieja.
- 0 0
-
2022-06-15 14:16
To teraz niestety standard.
Cholerne media społecznościowe w smartfonach odebrały ludziom ostatnie pokłady zdrowego rozsądku. Ludzie wpatrzeni w te komórki jak zahipnotyzowani. Nie tylko piesi. Widziałem ludzi na rowerach a nawet w samochodach jadących z nosem w komórce. To się musi kiedyś źle skończyć :(
- 13 1
-
2022-06-17 23:01
To nie matka. To Karyna.
- 1 0
-
2022-06-15 08:26
Tutaj (41)
To i wina kierowcy i matki. Kierowca przed pasami za szybko jechał, a matka bezmyślna, że takie małe dziecko puszcza przed ulicą zamiast trzymać za rękę.
- 51 266
-
2022-06-15 08:29
(4)
Jakby jechał szybko, to by się tak z miejsca nie zatrzymał. Pomyśl o drodze hamowania.
- 61 7
-
2022-06-15 09:35
No na szczęście (2)
kierowca zahamował, ale też ta prędkośc nie byla taka jak powinna być przed przejściem dla pieszych. Dobrze że miał refleks także chwała mu za to.
- 5 29
-
2022-06-15 09:43
Za co? Za próbę wymuszenia pierwszeństwa w strefie zamieszkania?!
- 4 20
-
2022-06-15 21:48
RG
A jaka powinna być przed przejściem?
- 0 0
-
2022-06-15 14:59
Nie każdy ma starego malucha...
- 0 0
-
2022-06-15 08:33
Wina jest wyłącznie po stronie matki. To jej obowiązkiem jest pilnowanie dziecka. Kierowca zachował się prawidłowo. Gdyby nie jego szybka reakcja dziecko byłoby już co najmniej kaleką.
- 53 8
-
2022-06-15 08:44
wina jest wyłacznie kierowcy (21)
pieszy w strefie zamieszkania może robić co mu się podoba.
- 8 51
-
2022-06-15 08:54
(14)
Mimo wszystko to nie wybieg. A ci co myślą że tak jest zazwyczaj źle kończą.
- 23 3
-
2022-06-15 09:02
a właśnie że tak (13)
wyszukaj sobie znak d-40 i ogarnij co tam na nim jest
- 4 17
-
2022-06-15 09:56
znak d-40 (12)
niewiele by pomógł gdyby ten samochód uderzył w to dziecko. Co z tego że strefa zamieszkania? Co z tego że pierwszeństwo? Dziecko w takiej sytuacji nie ma szans i żaden znak drogowy nie zapewnia magicznej ochrony przed skutkami wypadku. Ot, co najwyżej będzie 'satysfakcja', że wina kierowcy.
Osoby broniące tej nieodpowiedzialnej matki, to są osoby przez które muszę stwierdzić, że duża część naszego społeczeństwa nie dojrzała do tego żeby jako pieszy mieć pierwszeństwo nad pojazdami - i choć popieram ten przepis z pierwszeństwem na przejściu dla pieszych, to zbyt często piesi przyjęli, że jak pierwszeństwo to nie trzeba patrzeć czy coś jedzie. Jakimś dziwnym trafem przeważnie to matki z kilkuletnimi bąbelkami.- 24 3
-
2022-06-15 10:01
Nie umiesz jeździć, to nie siadaj za kółkiem. Inni sobie radzą!
- 0 20
-
2022-06-15 10:03
czego to kierofczyki nie wymyślą żeby wybielić kierowce (9)
winny jest w 100% kierowca. koniec kropka.
w strefie zamieszkania dziecko nie musi być pod opieką dorosłego.- 2 23
-
2022-06-15 10:33
czy na pewno? (3)
prędkość trudno oszacować z nagrania, możliwe że przekroczył dozwolone 20, ale to jest jedna rzecz.
Zupełnie inną kwestią jest wtargnięcie dziecka na jezdnię - pierwszeństwo nie daje prawa do robienia tego, nawet w strefie zamieszkania. Kolejną kwestią jest spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym - przepis ten obowiązuje również w strefach zamieszkania, może to dotyczyć kierowcy, jeżeli przekroczył prędkość, na pewno dotyczy matki, która patrząc w telefon nie dopilnowała dziecka.- 18 1
-
2022-06-15 11:17
(2)
Nie przekroczył 20km/h, bo to jest w przeliczeniu około 5,5m/s i jakby jechał szybciej to, by nie wyhamował. Zobacz spokojnie ten film klatka po klatce.
- 12 1
-
2022-06-15 15:01
A tramwaj 45 m, z 15km/ h. A jednak wciskacie się swymi bolidami! (1)
- 0 0
-
2022-06-15 17:10
brak argumentów i sensu to się tramwaja czepił
- 2 0
-
2022-06-15 11:15
Winny czemu?
- 2 1
-
2022-06-15 11:36
100% winny uratowania dziecku życia. Matka 100% winna bycia bezmyślną i nieodpowiedzialna.
- 10 1
-
2022-06-15 21:50
RG
Winny czego?
Może byś się zastanowił chwilę.- 0 0
-
2022-06-16 13:19
Jestes d...
Deb...
- 0 0
-
2022-06-18 09:05
Tjrjjf
W strefie zamieszkania nie ma przejąć dla pieszych tam jest normalna 30stka
- 0 0
-
2022-06-20 09:18
Akurat strefa zamieszkania w zalozeniu jest wlasnie takim miejscem, w ktorym czujnosc mozna zmniejszyc.
W miejscu tym obowiazuje m.in. calkowite pierwszenstwo pieszych, nie tylko na niepotrzebnie wymalowanej zebrze, a predkosc pojazdow ograniczona jest do 20 km/h, czyli ponizej predkosci biegnacego, przecietnego czlowieka. Inna rzecz, ze tylko ostatni i**ota zawierzy los swojego potomstwa i zaufa w to, ze jakis losowo wybrany Polak prawidlowo oceni sytuacje, w ktorej sie znajduje, a potem jeszcze prawidlowo sie zachowa, bo to przekracza mozliwosci intelektualne statystycznego Polaka.
- 0 0
-
2022-06-15 09:38
Co mu się podoba...jasne (4)
np. rzucać pod nadjeżdżające auto?
- 15 2
-
2022-06-15 10:02
Tak! To nie jest jezdnia! (1)
- 1 16
-
2022-06-15 17:13
Nie, to twoja kuweta była
- 2 0
-
2022-06-15 10:04
(1)
raczej auto rzuca się pod przechodzącego pieszego jak już.
- 2 12
-
2022-06-15 11:36
wtf
- 2 2
-
2022-06-15 11:14
Pewnie wina jest Tuska, bo zaraz jak matka nie upilnuje dziecka to też bedą na niego zwalać.
- 4 0
-
2022-06-15 21:47
RG
Skąd wiesz jak szybko jechał samochód? A może polityczna poprawność (czytaj głupota) przeszkadza ci myśleć?
- 0 0
-
2022-06-15 22:06
Husys
kurka powinnien jechać do tyłu albo najlepiej pchać ten samochod
- 1 0
-
2022-06-15 22:51
Masz rację
Jak Putin rąbnie atomówkę na Polskę, to powiedz ze ma dużo świeżego powietrza.... brawo
- 0 0
-
2022-06-16 03:26
Za szybko.
Co ty człowieku bredzisz. Za szybko jechał. Gdyby jechał za szybko, to z guwniaka plama by została.
- 0 0
-
2022-06-16 07:30
Czyby?
Gdyby jechał za szybko to tytuł byłby zgoła inny
- 0 0
-
2022-06-16 08:06
XD
jaka wina kierowcy jak nic sie nie stało dzięki temu, że zachował czujność i zdążył zahamować
- 0 0
-
2022-06-16 10:37
Do Tutaj
Gdyby kierowca jechał za szybko to dziecka by juz nie było tutaj. Matka urodziła te swoje 500+ i ma w nosie opieke nad nim. Facebook jest ważniejszy a 500+ jest bez znaczenia jak nie to to urodzi następne.
- 0 0
-
2022-06-16 10:47
No nie do końca się z tym zgodze że kierowca jechał za szybko bo gdyby jechał za szybko to by uderzył w to dziecko miał dobry refleks odpowiednią prędkość i się udało a to dziecko ewidentnie wbiegło praktycznie pod same koła
- 0 0
-
2022-06-16 22:54
niby czemu wina kierowcy? Co ty myślisz, że auto to zatrzymuje się jak rower? Kierowca z lewej strony miał zasłonięty obraz przez zaparkowane auto. Jechał może z prędkością 20km/h i po czasie reakcji był przygotowany na ewentualne hamowanie gdzie i tak auto przejechało co najmniej długość pojazdu. Tutaj jest wina tylko po stronie matki, która miała w głęboko w poważaniu bezpieczeństwo swojego dziecka.
- 0 0
-
2022-06-17 01:34
Odpowiedź użytkownikowi: Tutaj
xddddd
Jedźmy 5 km/h bedzie eco i mniej wypadków może chodźmy na piechotę. Jak bardzo byśmy się starali zawsze może coś pójść nie tak ludzie będą ginąć i będą zostawać kalekami taka natura. Uważam ,że po mieście trzeba sie stosować znaków bo jest duzo osob wielkie ryzyko ale 30 km/h nikt tego przestrzegal nie bedzie i tak ,że teraz jeżdza w miare te 50 km/h ale przy 30 km/h bedzie to lamane notorycznie a jedno zlamanie bedzie powodowalo kolejne złamania przepisow.
( Nie mowie tu obszarze poza miastem)
Jezeli chodzi o jazde poza miastem to nasza infrastruktuta drogowa jest do poprawy tak samo jak milon przejsc dla pieszych i znako 40 km/h 70 km/h 50 km/h 90 km/h co za idota to wymyślił nikt nie bedzie jezdzik przepisowo dopuki nie bedzie sie dobieralo znaki do panującej drogi, ryzyka wypadku, widocznisci nikt nie bedzie tego przestrzegal znaki powinny byc dobierane do drogi nie ogolnikowo bo tak jest w przepisach. Wowczas jakiekolwiek zmiany nawet 30 km/h w miescie mialo by sens bo kierowac wiedział by ,że znaki są dobrane odpowidni i w takim wypadku jakby ktoś przekroczył predkosc nawet o 30 km/h to ja bym prawko zabierał. Najwiekszym batem dla kierowcow są warunki, nawierzchnia, i to ,żeby się nie zabić ...- 0 0
-
2022-06-17 23:47
A co ci chodzi ?
Gdyby jechal za szybko to by doszlo do
potrącenie !!!- 0 0
-
2022-06-18 09:04
Bshsha
Zmierzyles mu prędkość? Podziel się zznami ile wyszło na Twoim urządzeniu?
- 0 0
-
2022-06-19 11:05
Żeby za szybko jechał to by tego dziecka już nie było .Znawco mądralo
- 0 0
-
2022-06-15 08:27
Super Mamusia - telefon ważniejszy od dziecka, pomijając fakt że dziecko powinno być uczone ze nie wolno samemu przechodzić.
- 292 5
-
2022-06-15 08:27
Telefon (1)
Polecam czasem go schować do kieszeni :) Wtedy dużo więcej się widzi
- 181 3
-
2022-06-15 10:15
zwłaszcza, jak kierujesz!
- 3 10
-
2022-06-15 08:30
Matka roku (7)
Po komentarzach widzę że ludziom nie przeszkadza mamuśka w telefonie nie pilnującą dziecka przed ulica tylko kierowca najgorszy bo uniknął tragedi :/ świat się kończy...
- 317 7
-
2022-06-15 08:50
To chyba ta mamuśka z rodziną pisze te komentarze, albo mamuśki o podobnych standardach odpowiedzialności ;)
- 50 2
-
2022-06-15 08:55
(5)
"bo ma pierwszeństwo " a jezdnia zmienia swoją funkcję na wybieg dla dzieciaków
- 16 5
-
2022-06-15 09:13
Jaka jezdnia? (3)
W strefie zamieszkania masz jezdnie? Zostań w domu, jeśli chcesz nie siedzieć za kratką!
- 2 29
-
2022-06-15 09:23
tak, w strefie zamieszkania masz jezdnie (2)
to że pieszy może z nich korzystać i ma pierwszeństwo, nie zmienia jezdni w chodnik czy inny deptak.
- 26 2
-
2022-06-15 09:44
Zmienia!!!
- 1 21
-
2022-06-15 09:57
Zgodnie z przepisami
W strefie zamieszkania piesi mogą poruszać się całą szerokością jezdni, a samochody max 20kmh i przy zachowaniu szczególnej uwagi.
- 10 2
-
2022-06-15 09:14
bo ulica to taki nowoczesny plac zabaw-wybiegamy przed maske bo gramy ile kto ma żyć, rzucamy kamykami bo gramy w ile razy zawyje alarm
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.