Nie puścił pieszego, nie zauważył radiowozu
44462 wyświetlenia 23 czerwca 2022 (325 opinii)Szybka karma :)
Więcej na ten temat
Opinie (325) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-23 20:00
Opinia wyróżniona
(85)
Ustawa prawo o ruchu drogowym stanowi, że ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
Pieszy szedł normalnie. Wymuszenie nie zaszło.- 374 170
-
2022-06-26 19:51
Wymuszenie
Niestety nie masz racjj bo jest to przejście jednoetapowe i kiedy pieszy postaci stopę na nim to musisz się zatrzymać.
- 0 0
-
2022-06-26 19:29
Mylisz się
Pieszy oczekujący na przejście już ma pierwszeństwo
- 0 0
-
2022-06-24 16:11
Policja chyba też dopuściła się wykroczenia. Nie wiem czy można tak zawracać. Bomby włączyli dopiero po zakończeniu manewru.
- 2 0
-
2022-06-24 11:32
Bzdety. (2)
Proszę nie wprowadzać w błąd. Od 1 lipca 2021 roku obowiązują nowe przepisy odnośnie ruchu pieszych. Zmieniono m.in. art. 13 i 26 ust. 1. W art. 13 dodano ust. 1a o treści: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem
Proszę nie wprowadzać w błąd. Od 1 lipca 2021 roku obowiązują nowe przepisy odnośnie ruchu pieszych. Zmieniono m.in. art. 13 i 26 ust. 1. W art. 13 dodano ust. 1a o treści: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. Co to oznacza? Ano to. że taka osoba musi zachować szczególną ostrożność, ale również zyskuje pierwszeństwo przed pojazdem (z wyłączeniem tramwaju) już w trakcie wchodzenia na przejście dla pieszych, co zapisano w dodatkowym ust. 1a. Różnica pomiędzy zmienionymi przepisami jest kolosalna, bo pieszy zyskuje pierwszeństwo wcześniej, zanim znajdzie się na przejściu. Natomiast kierujący pojazdem, zgodnie z Art. 26. 1. zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a. Więc o czym Pan tu mówi? Kierowca czerwonego pojazdu, widząc wchodzącego pieszego miał już obowiązek zatrzymania się i ustąpienia mu pierwszeństwa.
- 0 2
-
2022-06-25 10:30
Dobrze zacytowane przepisy, ale przepisy należy czytać łacznie i tak je stosować. W tym przypadku nie można interpretować przepisów tylko w oparciu o art. 13 i 26 z pominięciem definicji pierwszenstwa określonego w Art. 2 ust. 23.
- 0 0
-
2022-06-24 12:09
Pieszy był na tyle daleko że nie musiał zwolnić, ani się zatrzymać więc kierowca nie wymusił na nim pierwszeństwa. Przeczytaj art. 2.23 aby się dowiedzieć jeszcze co to ustąpienie pierwszeństwa.
- 1 0
-
2022-06-24 11:23
Widać przecież, że pieszy chciał iść szybciej, ale mógł przyśpieszyć dopiero, gdy samochód przejechał.
- 1 1
-
2022-06-24 11:01
(1)
3.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
1)
wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
przed przejsciem wyprzedzał samochód skręcajacy w lewo w bezpośredniej bliskoći przejscia . Mandad 1500 zł , jak nie przyjął to dostanie wiekszy.- 0 1
-
2022-06-24 12:07
to było omijanie nie wyprzedzanie
- 1 0
-
2022-06-24 10:17
Nie umiesz czytać przepisów
W przytoczonym przepisie mowa o...pojeździe. Przepis dotyczący pieszego brzmi: "ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście".
A tutaj pieszy znajdował się już na przejściu, gdy pojazd przejechał przed jego stopami.- 0 2
-
2022-06-24 08:09
klony głupoty
może pany policjanty ,odadzą swoje uprawninia . zaczna sie też szkolic ...
- 1 4
-
2022-06-24 07:05
koleżko (1)
kultura. jak nie wiesz, jak powinno sie jeździc w cywilizowany sposób, to jazda - na Białorus. tam pasujesz
- 2 2
-
2022-06-24 09:01
Czepiaj się tych co przepisy ustalali, bo takie one są, przeczytaj sam art. 2.23 to się zorientujesz.
- 2 1
-
2022-06-24 06:54
(1)
Jak jesteś taki oczytany to powinieneś wiedzieć że przepisy się zmieniły, jeżeli pieszy zbliża się do przejścia do pieszych masz obowiązek zatrzymać pojazd i ustąpić mu pierwszeństwa, w tym przypadku pieszy był już na pasach więc mandacik jak nic. Życzę powodzenia bo niedługo też zapłacisz mandat skoro jesteś taki mądry.
- 4 6
-
2022-06-24 08:59
Pieszy wchodzący zyskał pierwszeństwo, żadne przepisy nie dały pierwszeństwa pieszemu zbliżającemu się do przejścia - skąd tą informacje masz? Na pewno nie z prawa o ruchu drogowym.
- 1 1
-
2022-06-24 06:51
Ktoś (1)
Tu przepisów prawa chyba nie zna, pieszy miał się na torowisku zatrzymać? Wyrazie widać że pasy są na całym ciągu ulicy, więc auto wymusiło pieszemu znajdującemu się na pasach.
- 5 2
-
2022-06-24 12:49
Nie wymusiło pierwszeństw o czym mówi art. 2.23 PoRD
- 2 1
-
2022-06-24 00:40
Jak dla ciebie , to zbyt trudne? (3)
To niech ci ktoś przeczyta ustawę z lutego 2021 i wytłumaczy plastycznie na stole za pomocą zapałek. Podpowiem ci tylko, boś niekumaty - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo nad pojazdem /opr. tramwaju/ już z chwilą postawienia stopy na przejściu. Tak więc dla wszystkich oprócz ciebie i mózgowców, którzy dali ci plusa sprawa jest jasna.
- 6 6
-
2022-06-24 04:06
(2)
Dla ciebie widzę jest trudne, bo nie znasz przepisów i głupoty piszesz. Po pierwsze pieszy będący już na przejściu ma pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami (w tym tramwajem), tylko nie uzyskał takowego podczas wchodzenia na nie.
Kolejna rzecz jest to, że nie rozumiesz co to ustąpienie pierwszeństwa, przeczytaj art. 2.23 prawa o ruchu drogowym, to zrozumiesz.- 5 2
-
2022-06-24 06:11
(1)
poczytaj przepis przejscie z torowiskiem,popatrz na film,z za skrecajacego w lewo kierujacy mogl nie widziec!.torowisko ,,szczegolna ostroznosc pieszego"
i wtargniecie z za pojazdu". tak sie konczy dawanie praw bez obowiazkow!.- 2 0
-
2022-06-24 09:09
Każdy posiadacz prawa jazdy powinien przewidzieć, że mimo braku widoczności tam może potencjalnie być pieszy. Tłumaczenie kierowców "nie widziałem" gdy na kursie na prawko trąbią o tym w kółko, to tylko samozaoranie.
- 1 1
-
2022-06-23 21:26
Prawo o ruchu drogowym (5)
Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. Kropka. Dobranoc.
- 26 6
-
2022-06-24 04:02
(4)
Tu nie było nieustąpienia pierwszeństwa.
Kropka. Dobrej nocy również życzę.- 5 10
-
2022-06-24 10:36
(3)
Samochód przejechał przed pieszym znajdującym się na pasach, tak? Nie udzielił pierwszeństwa pieszemu, tak? Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 0 4
-
2022-06-24 12:07
1. Prawda, przejechał. 2. Nieprawda, ustąpił. 3. Nieumiejętności czytania u niektórych
Nigdzie nie jest zapisane, że jak pieszy jest na przejściu, to nie można na nie wjechać. Jest tylko zapisane, że jak jest na przejściu lub na nie wchodzi, to nie można go zmusić do spowolnienia lub przyspieszenia kroku. https://www.youtube.com/watch?v=Tpq_ZerUOi0
- 4 0
-
2022-06-24 11:11
(1)
Czy pieszy na przejściu "blokuje" przejście na całej szerokości i nikt nie może wtedy przez nie przejechać?
- 2 0
-
2022-06-24 16:19
Tak
- 1 3
-
2022-06-23 20:57
Złamał inny przepis (7)
"Kierującemu pojazdem zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"
- 10 14
-
2022-06-23 21:13
(4)
Slepyś?
Drugi pojazd nie przepuszczał pieszego, tylko zatrzymał się, aby skręcić w lewo.- 13 3
-
2022-06-24 09:43
(1)
Tak i niejednokrotnie było to podnoszone, nie ustępuje pieszemu tylko skręca natomiast znajduje się tuż przed przejściem i ogranicza widoczność, oraz jest omijany więc obowiązkiem kierującego jest zachowanie szczególnej ostrożności i sprawdzenie możliwości wjazdu na przejście. Skoro na przejściu był pieszy, który przechodził zgodnie z przepisami to
Tak i niejednokrotnie było to podnoszone, nie ustępuje pieszemu tylko skręca natomiast znajduje się tuż przed przejściem i ogranicza widoczność, oraz jest omijany więc obowiązkiem kierującego jest zachowanie szczególnej ostrożności i sprawdzenie możliwości wjazdu na przejście. Skoro na przejściu był pieszy, który przechodził zgodnie z przepisami to powinien się zatrzymać i tyle w temacie. To że w większości piesi też nie zachowują się jak powinni i łamią przepisy to osobna kwestia - niestety bardzo słabo egzekwowana. g*wnoburza o nic i tak dostanie mandat i może się odwoływać, a Wy panowie co jesteście tacy mądrzy i interpretujecie przepisy po swojemu pamiętajcie - policja będzie je interpretować po swojemu a sąd może też inaczej :) A kłopoty i tak będzie miał kierujący więc lepiej unikać takiej sytuacji i się zatrzymać ( bynajmniej ja tak wolę) Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
- 4 1
-
2022-06-26 12:05
Niegłupi komentarz, pogrzebany całkowicie przez to bynajmniej.
Po co używasz słów, których nie rozumiesz? Chcesz błysnąć elokwencja, a wychodzisz na i**otę.
- 0 0
-
2022-06-23 21:38
(1)
A radiowóz to co?
- 2 9
-
2022-06-24 04:00
A radiowóz nie jechał w tym samym kierunku
- 7 1
-
2022-06-23 21:11
(1)
pojazd nie ustępował pierwszeństwa pieszemu tylko skręcał w lewo
- 13 4
-
2022-06-24 10:32
Obie czynności wykonywał jednocześnie. Zatrzymał się by przepuścić pieszego na pasach i następnie skręcić w lewo po przepuszczeniu samochodów jadących z przeciwnego kierunku.
- 0 3
-
2022-06-23 20:48
Co za bzdura (9)
Jak tylko był na pasach to już musisz ustąpić. Może lepiej nie wyjeżdżaj na miasto
- 51 14
-
2022-06-23 20:52
Zacytuję wcześniuejszy wpis (8)
"Ustawa prawo o ruchu drogowym stanowi, że ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku"
W którym momencie pieszy musiał zwolnic? I w którym momencie to zrobił?- 17 33
-
2022-06-24 09:01
ty mądrala, a tą prędkość jednostajną pieszego i pojazdu to czym zmierzyłeś? na OKO?
bo na oko to możesz dostać 3 tysie na dzień dobry
- 2 1
-
2022-06-23 22:51
Ale po co mam się zastosować do twej interpretacji ? Żeby biegać po sądach ? Nie koleś, wolę się zatrzymać (2)
i pieszego przepuścić.
- 19 2
-
2022-06-24 03:59
(1)
Po co ryzykować? Sprzedaj Hondę i choć na piechotę.
- 3 11
-
2022-06-24 11:24
Choć?xD
- 1 2
-
2022-06-23 21:15
(1)
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych lub wchodzącemu na to przejście 1500 zł mandatu i 10 punktów karnych
- 29 5
-
2022-06-23 21:53
To wchodźcie normalnie, na dwóch nogach, a nie czolgacie się, albo na czworaka czy jak lopery.
- 4 24
-
2022-06-23 21:14
(1)
W roku 2021 zmieniły się przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych. Stają się nadrzędnym użytkownikiem ruchu drogowego nie w momencie wejścia na pasy, a w już podczas wchodzenia na pasy. Skąd ten pomysł? Chodzi o bezpieczeństwo najsłabszych użytkowników ruchu. Chodziło też o zwiększenie poszanowania ich praw wśród kierowców. W roku 2022 nowe
W roku 2021 zmieniły się przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych. Stają się nadrzędnym użytkownikiem ruchu drogowego nie w momencie wejścia na pasy, a w już podczas wchodzenia na pasy. Skąd ten pomysł? Chodzi o bezpieczeństwo najsłabszych użytkowników ruchu. Chodziło też o zwiększenie poszanowania ich praw wśród kierowców. W roku 2022 nowe przepisy zostały uzupełnione nowymi mandatami. Taryfikator mandatów 2022 sprawia, że za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu można dostać nawet 3 tys. zł kary.
- 30 11
-
2022-06-24 03:57
W 2021 zmieniły się przepisy co do tego, kiedy pieszy ma pierwszeństwo, a nie definicja ustąpienia pierwszeństwa. Nawet przed zmianą pieszy będący (jak tu) na przejściu miał pierwszeństwo, ale nie zostało mu ono tu odebrane przez kierowcę.
- 10 7
-
2022-06-23 20:32
wjechał na przejście, kiedy stał już na nim pieszy (12)
i pozamiatane
- 68 20
-
2022-06-23 20:46
(11)
Pieszy był po przeciwnej stronie jezdni więc miał pełne prawo przejechać!
- 17 72
-
2022-06-24 10:18
skąd się biorą takie dzbany? :D (1)
Co to ma za znaczenie w jakim miejscu przejścia był pieszy?
- 2 5
-
2022-06-24 11:56
Takim, że ustąpiło mu się pierwszeństwa, i kierowca nie popełnił tu wykroczenia.
- 3 2
-
2022-06-24 08:21
i tak sie rodza plotki (1)
https://www.prawo.pl/prawo/nowe-obowiazki-kierowcow-przed-przejsciem-dla-pieszych,508356.html
W przypadku, kiedy pieszy wkracza z lewej lub prawej krawędzi, musimy się zatrzymać, podobnie gdy jest już na przejściu i zbliża się do chodnika po prawej stronie.- 6 2
-
2022-06-24 09:01
Czy możesz tu wkleić fragment artykułu z linku, który o tym mówi?
Artykuł skupia się na wyjaśnieniu czynności "wchodzenia na przejście". Wyczytałem tam tylko, że "Kluczowe jest zrozumienie czym jest ustąpienie pierwszeństwa. To powstrzymanie się od ruchu, jeśli zmusiłoby pieszego do przyśpieszenia kroku bądź zatrzymania. Przepisy nie zmieniają dotychczasowych relacji pieszego z lewej strony w stosunku do kierującego. Zmieniają relację pieszego z prawej strony."
- 5 2
-
2022-06-24 07:01
A co ma strona przejścia do tego, dzbanie??!!!! (3)
Jest na przejściu - nie możesz na nie wjechać!!! Koniec i kropka! Kto wam qr.wa daje prawa jazdy? Młodzi, tępi i zdziwieni, skąd tyle wypadków??? Jesteście zwyczajnie tępi. 90% tu się wypowiadających, nie zna podstawowych przepisów o ruchu drogowym, ale na drogach uważają, że są wybitnymi kierowcami.
- 32 5
-
2022-06-24 08:21
(2)
"Jest na przejściu - nie możesz na nie wjechać!" obrażasz innych a sam piszesz coś czego nie ma w przepisach. Nawet obecny Pełnomocnikiem MI ds. Ruchu Rowerowego i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Marek Dworak o tym jakiś czas temu mówił w swoim programie w TV (dostępne na YT) że można wjechać na przejście jak pieszy na nim jest, tylko - najważniejsze - trzeba ustąpić pierwszeństwa, o czym mówi art. 2.23.
- 5 13
-
2022-06-24 15:39
''Podstawowym obowiązkiem kierującego jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu przez przejście (rowerzyście przejeżdżającemu przez przejazd dla rowerów). Oznacza to, że nasz ruch nie może sprowokować pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Nie oznacza to, że nie można wjechać jak na przejściu znajduje się pieszy należy jednak zrobić to tak by nie wystąpiły w/w zachowania."
- 5 0
-
-
2022-06-23 23:27
Nie ma wyspowego przejścia.
- 12 1
-
2022-06-23 20:49
Nie e, to jest jedno przejscie (1)
Niestety musisz się podszkolić
- 65 11
-
2022-06-23 21:49
Kiedyś Winiarek zarzucił kursantowi złamanie przepisów, bo ten przepuścił przez pasy pieszych. A później to samo, gdy ten nie chciał tego zrobić (wrzesień 2019, jeszcze przed zmianami).
- 6 4
-
2022-06-23 20:26
(1)
O, dobrze wiedziec, w razie czego nie przyjme. A w tamtym rejonie jak i na stogach te przejscia sa tak dlugie, ze po prostu nie raz czlowiek nie zauwazy, ze 20 metrow po drugiej stronie akurat ktos wdepnal na pasy
- 29 29
-
2022-06-24 06:55
W sądzie będziesz tłumaczył, że w internetach jakiś dzban pisał, że nie muszę przyjmować???
A kim ten dzban jest, że go słuchasz? Może pisać zarówno z psychiatryka, jaki z nocnika w przedszkolu. I kto bedzię głupszy. Ten który gó.wno wie, czy ten, który go posłuchał? ;-)
- 30 4
-
2022-06-23 20:23
Nie przetłumaczysz (20)
tłuszczy. Ja mając filmik mandatu bym nie przyjął.
- 51 42
-
2022-06-24 11:03
to zobacz co zrobił Duster : (2)
wyprzedzał samochód skręcajacy tuż przed przejsciem. za to jest 1500 zł i tyle. Po prostu nie musisz przyjmowac ,a sąd ci powie ile do tego 1500 masz dopłacić ,ale twoj wybór.
- 0 5
-
2022-06-24 11:53
(1)
Nie wyprzedza a omija.
- 5 1
-
2022-06-25 00:51
sprawdź definicję wyprzedzania najpierw ;)
- 0 0
-
2022-06-24 09:56
do okulisty...pewnie pseudo prawnik pisze
- 1 3
-
2022-06-23 23:30
(7)
pojazd z naprzeciwka ustąpił to i twoim zasr... obowiazkiem jest zrobić to samo.Poczytaj przepisy zanim napiszesz głupoty.
- 44 13
-
2022-06-24 02:35
(6)
To Ty piszesz głupoty, że są takie przepisy, że jak z naprzeciwka się zatrzymał, to ty też musisz. Przytocz ten "doczytany", czy raczej urojony przez Ciebie przepis, bo nie ma takiego. Konkretnie, który artykuł PoRD lub innego aktu prawnego.
- 12 23
-
2022-06-24 08:43
Artykuł 26 (5)
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.
- 15 6
-
2022-06-24 10:44
" ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu" (2)
I wracamy do tego co na początku: "Ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku"
- 12 2
-
2022-06-24 11:06
No właśnie. Czyli czytając to dosłownie, można przejechać przed/za pieszym, o ile nie zmusi się go do zmiany jego prędkości
No i do tego osobne przepisy zakazujące wyprzedzania i omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, ale tu mamy pojazd z przeciwnego kierunku.
- 6 1
-
2022-06-24 10:51
Dokładnie to brzmi tak Art. 2) ust. 23) prawa o ruchu drogowym:
ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a osobę poruszającą się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch - do zatrzymania się, zmiany kierunku albo istotnej zmiany prędkości;
- 6 0
-
2022-06-24 08:53
(1)
No i gdzie tu mowa o tym, że jak ten z przeciwka się zatrzymał to ty też musisz? Art 26 nie zależy od tego czy z przeciwka stoi jakiś samochód czy nie. Żeby nie było, nie jestem jakimś piratem drogowym, tylko naprawdę chcę się dowiedzieć jak to jest, ale póki co nikt tu nie jest w stanie podać podstawy prawnej tego.
- 11 11
-
2022-06-24 13:13
dlatego będziesz kosił mandaty w Polsce i za granicą
- 1 6
-
2022-06-23 23:22
Nie rozumiem, czemu nikt nie odpowiedział jeszcze ;) (7)
Wszystko się zgadza co napisaliście panowie.
Ale tu niebyło 'nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przed przejściem' tylko 'wjazd na przejście na którym był pieszy' - na to jest z tego co kojarzę inny paragraf.
"jechać" możesz tylko jak pieszy już przeszedł - nawet jeśli wciąż znajduje się na pasach, a Ty przejedziesz za nim...
rozwiń...Wszystko się zgadza co napisaliście panowie.
Ale tu niebyło 'nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przed przejściem' tylko 'wjazd na przejście na którym był pieszy' - na to jest z tego co kojarzę inny paragraf.
"jechać" możesz tylko jak pieszy już przeszedł - nawet jeśli wciąż znajduje się na pasach, a Ty przejedziesz za nim...
w tym wypadku auto było PRZED pieszym, a przejście nie miało tzw. 'azylu' tylko tory...
i to było wykroczenie... bo wymuszenia faktycznie nie ma- 64 5
-
2022-06-24 10:54
No to przytocz ten paragraf co go kojarzysz.
- 3 0
-
2022-06-24 08:50
Jaka jest podstawa prawna tego 'wjazd na przejście na którym był pieszy'? (1)
Naprawdę pytam, bo nie kojarzę niczego takiego.
- 7 2
-
2022-06-24 17:01
oczywiście że nie ma
można lekko zatrąbić żeby szybciej 'sie poruszał ' Nic złego
- 0 2
-
2022-06-24 06:04
(3)
przejscie z torowiskiem!,jest inny przepis!.
- 0 21
-
2022-06-24 10:57
dawaj, mów jaki przepis (1)
- 5 0
-
2022-06-24 17:00
przepis jest nieważny
dajcie mi pieszego
jego powinni zatrzymać i wlepić mu mandat . przebiegał . w koncowym odcinku- 0 2
-
2022-06-24 06:52
Jaki???
Jak będzie studzienka na środku, to też inny paragraf wymyślisz?
- 28 0
-
2022-06-23 20:13
(3)
Pieszy wtargnął przed nadjeżdżający pojazd, nie oszukujmy się!
- 26 76
-
2022-06-24 10:55
widzisz, ludzie nie rozumieja sarkazmu :) (1)
- 5 0
-
2022-06-26 10:48
Ludzie rozumieją, małpy już nie.
- 0 0
-
2022-06-24 09:55
do okulisty
- 14 3
-
2022-06-23 19:49
Opinia wyróżniona
I cyk, 1500 zł :) (9)
- 367 48
-
2022-06-24 17:57
może go jeszcze spalowali :)
- 1 0
-
2022-06-24 06:29
(1)
i pyk, jak kierowca ma kamere jest z PZPPiS.szukaja pieszgo za wtargniecie na jezdnie z za pojazdu!.
- 4 8
-
2022-06-24 10:32
say whaaaat?
matka wie, że ćpiesz? ;]
- 0 2
-
2022-06-23 23:07
i co tak cie to cieszy januszku?
- 3 9
-
2022-06-23 21:00
Mandat
Będzie na jedzenie dla patologii z Radomia
- 5 6
-
2022-06-23 20:43
Muzyczka gra
- 6 2
-
2022-06-23 19:56
Dla policjanta za brak kierunkowskazu :) (2)
- 22 71
-
2022-06-23 21:25
Wiesz co ty jednak sobie odpuść pisanie komentarzy (1)
- 27 10
-
2022-06-24 17:25
POlicjanta tym bardziej obowiązuje przestrzeganie prawa :D
Niezgłoszenie przestępstwa jest przestępstwem, niezgłoszenie wykroczenia też :D- 2 1
-
2022-06-23 19:39
Opinia wyróżniona
Najszybsza interwencja. Pzdr
- 250 21
-
2022-06-25 18:13
Co to znaczy nie puścił pieszego?
Pieszy nawet nie musiał zwolnić kroku.
- 1 0
-
2022-06-25 00:27
Ale o co chodzi?
Przecież pieszych nie trzeba 'puszczać' a jedynie ustępować im pierwszeństwa.
Definicja ustąpienia pierwszeństwa znajduje się w ustawie i nie ma zastosowania do tej konkretnej sytuacji ponieważ ruch pojazdu przez przejście nie wywołał u pieszego zmiany prędkości czy kierunku.
A gdyby ktoś zarzucił wyprzedzanie innego pojazdu przedPrzecież pieszych nie trzeba 'puszczać' a jedynie ustępować im pierwszeństwa.
Definicja ustąpienia pierwszeństwa znajduje się w ustawie i nie ma zastosowania do tej konkretnej sytuacji ponieważ ruch pojazdu przez przejście nie wywołał u pieszego zmiany prędkości czy kierunku.
A gdyby ktoś zarzucił wyprzedzanie innego pojazdu przed przejściem to również nie ma to zastosowania do tej sytuacji ponieważ wyprzedzany pojazd zatrzymał się celem skrętu w lewo a nie przepuszczenia pieszego.
Czytać ludzie przepisy!- 5 3
-
2022-06-24 16:05
gdzie sie zapodzial poczatek filmiku?!. jak z materialami wypadku szanownej Pani Premier?
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2022-06-23 19:54
(37)
funkcionariusze przegieli pale!,zagrozil pieszemu?,jechal przepisowo,pieszy bez kolizynie przeszedl!.
- 126 236
-
2022-06-27 19:08
Tym razem bezkolizyjnie, kilka takich samych przejazdów, bo samochodzik zdąży, a pieszy już się potknie, zachwieje, albo będzie na tyle blisko, że zostanie zahaczony. Mandaty prawidłowo piętnują potencjalnie niebezpieczne zachowania kierowców.
- 0 0
-
2022-06-23 20:04
(17)
Kodeks wykroczeń jasno mówi, że gdy pieszy jest na pasach już należy się zatrzymać bezwzględnie i go przepuścić sasza
- 53 14
-
2022-06-23 20:08
(6)
Zacytujesz ten przepis?
- 16 23
-
2022-06-26 10:20
Podstawa prawna.
Art. 26. ust1
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście- 2 0
-
2022-06-24 10:16
Poszukaj sobie leniu. (1)
Ustawa z lutego 2021
- 1 4
-
2022-06-24 11:14
Dowodzenie twierdzeń tak nie działa.
To na wysuwającym twierdzenie spoczywa obowiązek jego udowodnienia, a nie na wszystkich innych że jest inaczej.
- 2 1
-
2022-06-23 21:53
(2)
w TV tak mówili, nie trzeba więc przepisu ;)
- 6 10
-
2022-06-24 02:42
Jeśli wierzysz bezwzględnie TV, nie czytając co jest czarno na białym napisane, to ja w Twoje stwierdzenia nie wierzę.
- 2 0
-
2022-06-23 23:10
Chyba że tak...
- 1 1
-
2022-06-23 21:14
(3)
Kodeks mówi też jasno że jeśli pieszy jest na pasie jezdni przeciwnej auto może po swoim pasie przejechać!
- 2 15
-
2022-06-23 21:40
Nie mówi... (2)
- 10 1
-
2022-06-24 11:16
(1)
Jeden że "mówi", drugi że "nie mówi", a żaden podstawy prawnej nie poda
- 0 1
-
2022-06-24 12:34
Przepis nie zabrania jazdy, jak się nie wymusza pierwszeństwa.
- 0 1
-
2022-06-23 21:40
(1)
dorzuciłbym jeszcze wyprzedzanie tuż przed przejściem dla pieszych - to będą dwa mandaciki plus zabrane prawko xD
- 5 5
-
2022-06-24 02:48
Nie wyprzedzał, a omijał samochód który zatrzymał się aby nie zajechać drogi policji. Gdy zobaczył że stanęli ruszył, ale ten samochód już go minął. Nie można omijać auta które zatrzymało się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu, ten w tym celu się nie zatrzymał bo przez przejście nie miał zamiaru przejeżdżać.
- 1 0
-
2022-06-23 20:27
Nie zauważyłem aby na tych szerszych przejściach kierujący będący po drugiej stronie przejścia na które wchodzi (2)
pieszy się zatrzymywał bo po prostu nie musi, chyba że jest to bardzo małe przejście i taki kierowca by wymusił pierszeństwo schodzącemu z tego przejścia
- 8 7
-
2022-06-23 21:40
Myślenie kurk. boli?!!! (1)
Jeżeli pomiędzy jezdniami znajduje się wyspa, to masz do czynienia z doma przejściami, bo są oddzielone azylem. Tu jednak jest droga wielopasmowa jednojezdniowa, bo tory nie stanowią azylu i nie są wyniesione ponad jezdnię!
- 12 4
-
2022-06-23 23:22
To jak wyjeżdżasz z podporządkowanej na 50 tce i widzisz auto na drodze z pierszeństwem
z 300 metrów to też czekasz aż przejedzie? Czy wyjeżdżasz nie stwarzając zagrożenia i wymuszenia? Może pomyśl kurk...
- 3 3
-
2022-06-23 20:15
No tak ale ten kierowca po tej samej stronie przejścia co pieszy a po drugiej to już tylko nie może spowodować wymuszenia tego
- 5 4
-
2022-06-26 10:13
złamał przepisy.
W obecnym brzmieniu przepisów kierowca musi ustąpić pierwszeństwa nawet pieszemu oczekującemu na przejście.
A ten był już na pasach bo auta z przeciwnego pasa się zatrzymały go wpuściły.
Poza tym na logikę - szybciej by nigdzie nie był bo auta i tak się ciągnęły sznurem więc jakby go puścił spokojnie za 20 sekund by wrócił na "swoje miejsce".- 2 0
-
2022-06-25 17:57
2
Nie chodzi tu o to czy bezkolizyjnie przeszedł, czy pieszy nie zmieniał tempa marszu. A jakby jednak przyspieszył i samochód go potrącił? I nie, nie jechał przepisowo, bo w przepisach jest bezwarunkowe przepuszczenie pieszego na przejściach dla pieszych. Pieszy ma zawsze pierwszeństwo na pasach
- 1 1
-
2022-06-23 20:04
bezkolizyjnie? (8)
Pieszy był na przejściu! Doucz się kierofczyku... Za pół świniaka chyba dostałeś to prawko - o ile je w ogóle masz...
- 30 19
-
2022-06-23 20:11
(3)
O, kolejny spec od obrażania.
Ale żeby zacytować jak dokładnie brzmi przepis - ale gdzie tam...
A i tak wyszedł na głupka.- 14 16
-
2022-06-23 20:42
(2)
Kierowczyku,widzisz torowisko?,sprecyzuj przepis!.
- 4 12
-
2022-06-24 12:03
przepis...?
Jest pieszy na przejściu? Jest. A resztę sobie doczytaj.... Ciekaw jestem czy też byś szukał "przepisu" jakbyś tak chłopa trafił... Mądrala z daleka...
- 1 2
-
2022-06-23 23:15
Wiesz co? Chyba szkoda na ciebie czasu.
Jeżeli do tej pory nie nauczyłeś się nawet pisać poprawnie, to co tu mówić o znajomości PoRD...- 7 0
-
2022-06-23 20:28
(2)
madralo!, z za skrecajacego w lewo mogl pieszego nie widziec !.popatrz jeszcze raz na filmik!.
- 4 8
-
2022-06-23 21:34
(1)
No właśnie, dlatego tym bardziej powinien być czujny.
- 7 0
-
2022-06-24 06:00
pieszy na przejsciu z torowiskiem powinien by czujny!,i jest jeden punkt sporny, na przejsciu z torowiskiem zazsdy po?,staremu!, tak ,,stoi" napisane.mondrale wszystkie.prawo nie jest obowiazkiem!.
- 0 2
-
2022-06-23 20:23
nie zabiegalem ale milo poznac kierowczyka!,slyszlem ze nawet karty rowerowej nie masz,caly nie wystarczyl!.
- 4 6
-
2022-06-24 10:15
Prawidłowo?
Nie kompromituj się niedouku. Tacy prawidłowi jak ty są sprawcami większości wypadków na naszych drogach
- 1 3
-
2022-06-23 20:14
14 sekund (1)
Dokładnie, masz rację. W kodeksie jest wyraźnie napisane - gdy przejście jest bardzo długie nie trzeba przepuszczać pieszego. Ale uważaj bo przez ten przepis możesz wpaść w długi.
- 11 6
-
2022-06-24 02:54
Przepis mówią o pierwszeństwie, które ten pieszy niewątpliwie miał, ale nikt na nim nie wymusił pierwszeństwa, o czym mówi art. 2.23 PoRD
- 2 0
-
2022-06-23 21:34
,,bez kolizyjne,, to ty masz obcasy!
- 0 1
-
2022-06-23 20:25
Lepiej oddaj lub zrób prawo jazdy.
- 4 4
-
2022-06-23 20:05
Dokładnie a jak przejście ma 30 m to co kierowca po drugiej stronie przejścia ma pół min czekać aż pieszy przejdzie (1)
- 13 23
-
2022-06-23 20:08
Tak
- 25 15
-
2022-06-24 21:12
Pierwszenstwo (9)
Pieszy wkraczajac na przejscie wchodzi na" obcy teren ",przeznaczony dla ruchu pojazdow. Wiec powiniem poczekac i wejsc dopiero jak to bedzie mozliwe. Kierowca samochodu wjezdzajac na chodnik ustepuje pieszym ,bo to obszar dla ruchu pieszych i to on jest tu gosciem. To chyba logiczne. Nie moze byc tak,by cala kolumna pojazdow musiala sie zatrzymac bo jeden osobnik chce przejsc przez jezdnie tj obszar przeznaczony dla ruchu pojazdow .
- 18 55
-
2022-06-25 14:08
I gdzie tu zagrożenie ? (2)
Człowiek przechodził przez przejście o ruchu przeciwległym, było jeszcze torowisko i dopiero pas, którym poruszał się nasz kierowca. I co ? Przy tak szerokiej jezdni dwustronnej z torowiskiem każdy kierowca na wszelki wypadek ma się zatrzymywać przed każdym przejściem bo może z drugiej strony zechce iść jakiś pieszy ?
A tak na marginesie: gdzie tu ekologia ? Aby jeden człowiek mógł przejść - kilka aut musi stanąć i aby ruszyć, dodać gazu i chmura spalin leci do atmosfery ...
I jeszcze jedno: robienie z takich ulic jak Lenartowicza czy też np Czyżewskiego strefy 30 km/h to jakieś nieporozumienie. Może w całym mieście zróbmy strefę 30 km/h i do tego skrzyżowania równorzędne i mamy permamentny korek 24 h.- 0 5
-
2022-06-27 19:06
Dużo tam bloków i zabudowań mieszkalnych, stąd ograniczenie jest dobrym pomysłem. Kierowcy powinni zrozumieć, że piesi nie są gorszą kategorią użytkownika przestrzeni, który może sobie stać i czekać w słońcu, deszczu, śniegu, mrozie czy też upale, bo przecież nigdzie mu się nie spieszy, i uświadomić sobie, że ich komfort jest równie ważny. A biorąc pod uwagę właśnie Twoje podejście, kierowco od 30 lat, to również dobrym rozwiązaniem było wprowadzenie bezwzględnego pierwszeństwa właśnie żeby tacy szeryfowie sobie nie wyrokowali, że ich sprawne przebycie trasy jest ważniejsze od bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.
- 0 0
-
2022-06-27 08:12
Komentuje dzban AK a pod nim dzban kierowca od 30 lat.
- 1 0
-
2022-06-27 13:33
proponuję pochodzić troche po przejściach , aby zrozumiec
Kierowca na codzień, ale jestem za tym aby pojazdy bezwzględnie ustępowały.
Podoba mi się obecny przepis.- 2 0
-
2022-06-25 22:31
głupoty gadasz, pieszy na pasach, policja stoi, pierwszeństwo ma jak już ma jedną nogę w kierunku zebry koniec
- 2 0
-
2022-06-25 19:18
Zapoznaj się z przepisami zamiast fantazjować.
Przepisy mówią dokładnie coś przeciwnego, niż twoje fantazje.
- 3 0
-
2022-06-25 13:41
Nie nie nie, pieszy już tam był a skoro był na przejściu to ma pierwszeństwo, poza tym tam na Lenartowicza jest strefa do 30 km/h więc największa pierdoła by wyhamowała. Mandat dla kierowcy jak nic.
- 5 1
-
2022-06-25 12:13
Niby tak, ale sęk w tym, że oni zrobili przepis, że pasy, czyli przejście dla pieszych - zresztą jak sama nazwa wskazuje - są terenem pieszych, a to samochód jest tam gościem. A kolumnie pojazdów przecież nic się nie stanie, gdy przepuszczą pieszego. Pieszy natomiast może czekać i czekać, aż kolumna się przetoczy. I może się nie doczekać.
- 3 1
-
2022-06-25 11:21
Ciekawe, czy taki dzban jak ty ma prawo jazdy. Dla dobra wszystkich - oddaj je, zakop, spal, zapomnij.
- 8 1
-
2022-06-27 14:03
Kaczynski
Po to wlasnie jest ten i**otyczny przepis. Żeby łoić kierowców, bo na 500 plus i inne patologiczne dodatki brakuje
- 0 0
-
2022-06-27 07:50
Czy milicjant kierowca również wypisał sobie mandat ?
- 0 0
-
2022-06-27 00:49
Pierwszeństwo
Ludzie, skąd wy macie prawo jazdy? Od czerwca zeszłego roku weszły przepisy, by zatrzymać się gdy widzisz, że pieszy zbliża się do przejścia, a tym bardziej kiedy przez nie przechodzi. pieszy ma pierwszeństwo i tego uczone są nawet dzieci w szkole podstawowej. Oczywiście jest zasada ograniczonego zaufania, ale czy to znaczy, że pieszy powinien stanąć na środku jezdni, przez to, że jakiś baran przejeżdża mu przed nosem, bo jeszcze zdąży się wbić? Skoro policja zareagowała, to znaczy że błąd popełnił kierowca, nie pieszy.
- 0 1
-
2022-06-23 20:00
Opinia wyróżniona
(85)
Ustawa prawo o ruchu drogowym stanowi, że ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
Pieszy szedł normalnie. Wymuszenie nie zaszło.- 374 170
-
2022-06-26 19:51
Wymuszenie
Niestety nie masz racjj bo jest to przejście jednoetapowe i kiedy pieszy postaci stopę na nim to musisz się zatrzymać.
- 0 0
-
2022-06-26 19:29
Mylisz się
Pieszy oczekujący na przejście już ma pierwszeństwo
- 0 0
-
2022-06-23 20:57
Złamał inny przepis (7)
"Kierującemu pojazdem zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"
- 10 14
-
2022-06-23 21:13
(4)
Slepyś?
Drugi pojazd nie przepuszczał pieszego, tylko zatrzymał się, aby skręcić w lewo.- 13 3
-
2022-06-24 09:43
(1)
Tak i niejednokrotnie było to podnoszone, nie ustępuje pieszemu tylko skręca natomiast znajduje się tuż przed przejściem i ogranicza widoczność, oraz jest omijany więc obowiązkiem kierującego jest zachowanie szczególnej ostrożności i sprawdzenie możliwości wjazdu na przejście. Skoro na przejściu był pieszy, który przechodził zgodnie z przepisami to powinien się zatrzymać i tyle w temacie. To że w większości piesi też nie zachowują się jak powinni i łamią przepisy to osobna kwestia - niestety bardzo słabo egzekwowana. g*wnoburza o nic i tak dostanie mandat i może się odwoływać, a Wy panowie co jesteście tacy mądrzy i interpretujecie przepisy po swojemu pamiętajcie - policja będzie je interpretować po swojemu a sąd może też inaczej :) A kłopoty i tak będzie miał kierujący więc lepiej unikać takiej sytuacji i się zatrzymać ( bynajmniej ja tak wolę) Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
- 4 1
-
2022-06-26 12:05
Niegłupi komentarz, pogrzebany całkowicie przez to bynajmniej.
Po co używasz słów, których nie rozumiesz? Chcesz błysnąć elokwencja, a wychodzisz na i**otę.
- 0 0
-
2022-06-23 21:38
(1)
A radiowóz to co?
- 2 9
-
2022-06-24 04:00
A radiowóz nie jechał w tym samym kierunku
- 7 1
-
2022-06-23 21:11
(1)
pojazd nie ustępował pierwszeństwa pieszemu tylko skręcał w lewo
- 13 4
-
2022-06-24 10:32
Obie czynności wykonywał jednocześnie. Zatrzymał się by przepuścić pieszego na pasach i następnie skręcić w lewo po przepuszczeniu samochodów jadących z przeciwnego kierunku.
- 0 3
-
2022-06-23 20:13
(3)
Pieszy wtargnął przed nadjeżdżający pojazd, nie oszukujmy się!
- 26 76
-
2022-06-24 10:55
widzisz, ludzie nie rozumieja sarkazmu :) (1)
- 5 0
-
2022-06-26 10:48
Ludzie rozumieją, małpy już nie.
- 0 0
-
2022-06-24 09:55
do okulisty
- 14 3
-
2022-06-24 11:32
Bzdety. (2)
Proszę nie wprowadzać w błąd. Od 1 lipca 2021 roku obowiązują nowe przepisy odnośnie ruchu pieszych. Zmieniono m.in. art. 13 i 26 ust. 1. W art. 13 dodano ust. 1a o treści: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. Co to oznacza? Ano to. że taka osoba musi zachować szczególną ostrożność, ale również zyskuje pierwszeństwo przed pojazdem (z wyłączeniem tramwaju) już w trakcie wchodzenia na przejście dla pieszych, co zapisano w dodatkowym ust. 1a. Różnica pomiędzy zmienionymi przepisami jest kolosalna, bo pieszy zyskuje pierwszeństwo wcześniej, zanim znajdzie się na przejściu. Natomiast kierujący pojazdem, zgodnie z Art. 26. 1. zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a. Więc o czym Pan tu mówi? Kierowca czerwonego pojazdu, widząc wchodzącego pieszego miał już obowiązek zatrzymania się i ustąpienia mu pierwszeństwa.
- 0 2
-
2022-06-25 10:30
Dobrze zacytowane przepisy, ale przepisy należy czytać łacznie i tak je stosować. W tym przypadku nie można interpretować przepisów tylko w oparciu o art. 13 i 26 z pominięciem definicji pierwszenstwa określonego w Art. 2 ust. 23.
- 0 0
-
2022-06-24 12:09
Pieszy był na tyle daleko że nie musiał zwolnić, ani się zatrzymać więc kierowca nie wymusił na nim pierwszeństwa. Przeczytaj art. 2.23 aby się dowiedzieć jeszcze co to ustąpienie pierwszeństwa.
- 1 0
-
2022-06-23 20:23
Nie przetłumaczysz (20)
tłuszczy. Ja mając filmik mandatu bym nie przyjął.
- 51 42
-
2022-06-24 11:03
to zobacz co zrobił Duster : (2)
wyprzedzał samochód skręcajacy tuż przed przejsciem. za to jest 1500 zł i tyle. Po prostu nie musisz przyjmowac ,a sąd ci powie ile do tego 1500 masz dopłacić ,ale twoj wybór.
- 0 5
-
2022-06-24 11:53
(1)
Nie wyprzedza a omija.
- 5 1
-
2022-06-25 00:51
sprawdź definicję wyprzedzania najpierw ;)
- 0 0
-
2022-06-23 23:22
Nie rozumiem, czemu nikt nie odpowiedział jeszcze ;) (7)
Wszystko się zgadza co napisaliście panowie.
Ale tu niebyło 'nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przed przejściem' tylko 'wjazd na przejście na którym był pieszy' - na to jest z tego co kojarzę inny paragraf.
"jechać" możesz tylko jak pieszy już przeszedł - nawet jeśli wciąż znajduje się na pasach, a Ty przejedziesz za nim...
w tym wypadku auto było PRZED pieszym, a przejście nie miało tzw. 'azylu' tylko tory...
i to było wykroczenie... bo wymuszenia faktycznie nie ma- 64 5
-
2022-06-24 08:50
Jaka jest podstawa prawna tego 'wjazd na przejście na którym był pieszy'? (1)
Naprawdę pytam, bo nie kojarzę niczego takiego.
- 7 2
-
2022-06-24 17:01
oczywiście że nie ma
można lekko zatrąbić żeby szybciej 'sie poruszał ' Nic złego
- 0 2
-
2022-06-24 06:04
(3)
przejscie z torowiskiem!,jest inny przepis!.
- 0 21
-
2022-06-24 10:57
dawaj, mów jaki przepis (1)
- 5 0
-
2022-06-24 17:00
przepis jest nieważny
dajcie mi pieszego
jego powinni zatrzymać i wlepić mu mandat . przebiegał . w koncowym odcinku- 0 2
-
2022-06-24 06:52
Jaki???
Jak będzie studzienka na środku, to też inny paragraf wymyślisz?
- 28 0
-
2022-06-24 10:54
No to przytocz ten paragraf co go kojarzysz.
- 3 0
-
2022-06-23 23:30
(7)
pojazd z naprzeciwka ustąpił to i twoim zasr... obowiazkiem jest zrobić to samo.Poczytaj przepisy zanim napiszesz głupoty.
- 44 13
-
2022-06-24 02:35
(6)
To Ty piszesz głupoty, że są takie przepisy, że jak z naprzeciwka się zatrzymał, to ty też musisz. Przytocz ten "doczytany", czy raczej urojony przez Ciebie przepis, bo nie ma takiego. Konkretnie, który artykuł PoRD lub innego aktu prawnego.
- 12 23
-
2022-06-24 08:43
Artykuł 26 (5)
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.
- 15 6
-
2022-06-24 08:53
(1)
No i gdzie tu mowa o tym, że jak ten z przeciwka się zatrzymał to ty też musisz? Art 26 nie zależy od tego czy z przeciwka stoi jakiś samochód czy nie. Żeby nie było, nie jestem jakimś piratem drogowym, tylko naprawdę chcę się dowiedzieć jak to jest, ale póki co nikt tu nie jest w stanie podać podstawy prawnej tego.
- 11 11
-
2022-06-24 13:13
dlatego będziesz kosił mandaty w Polsce i za granicą
- 1 6
-
2022-06-24 10:44
" ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu" (2)
I wracamy do tego co na początku: "Ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku"
- 12 2
-
2022-06-24 11:06
No właśnie. Czyli czytając to dosłownie, można przejechać przed/za pieszym, o ile nie zmusi się go do zmiany jego prędkości
No i do tego osobne przepisy zakazujące wyprzedzania i omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, ale tu mamy pojazd z przeciwnego kierunku.
- 6 1
-
2022-06-24 10:51
Dokładnie to brzmi tak Art. 2) ust. 23) prawa o ruchu drogowym:
ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a osobę poruszającą się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch - do zatrzymania się, zmiany kierunku albo istotnej zmiany prędkości;
- 6 0
-
2022-06-24 09:56
do okulisty...pewnie pseudo prawnik pisze
- 1 3
-
2022-06-23 21:26
Prawo o ruchu drogowym (5)
Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. Kropka. Dobranoc.
- 26 6
-
2022-06-24 04:02
(4)
Tu nie było nieustąpienia pierwszeństwa.
Kropka. Dobrej nocy również życzę.- 5 10
-
2022-06-24 10:36
(3)
Samochód przejechał przed pieszym znajdującym się na pasach, tak? Nie udzielił pierwszeństwa pieszemu, tak? Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 0 4
-
2022-06-24 11:11
(1)
Czy pieszy na przejściu "blokuje" przejście na całej szerokości i nikt nie może wtedy przez nie przejechać?
- 2 0
-
2022-06-24 16:19
Tak
- 1 3
-
2022-06-24 12:07
1. Prawda, przejechał. 2. Nieprawda, ustąpił. 3. Nieumiejętności czytania u niektórych
Nigdzie nie jest zapisane, że jak pieszy jest na przejściu, to nie można na nie wjechać. Jest tylko zapisane, że jak jest na przejściu lub na nie wchodzi, to nie można go zmusić do spowolnienia lub przyspieszenia kroku. https://www.youtube.com/watch?v=Tpq_ZerUOi0
- 4 0
-
2022-06-24 16:11
Policja chyba też dopuściła się wykroczenia. Nie wiem czy można tak zawracać. Bomby włączyli dopiero po zakończeniu manewru.
- 2 0
-
2022-06-23 20:32
wjechał na przejście, kiedy stał już na nim pieszy (12)
i pozamiatane
- 68 20
-
2022-06-23 20:46
(11)
Pieszy był po przeciwnej stronie jezdni więc miał pełne prawo przejechać!
- 17 72
-
2022-06-24 07:01
A co ma strona przejścia do tego, dzbanie??!!!! (3)
Jest na przejściu - nie możesz na nie wjechać!!! Koniec i kropka! Kto wam qr.wa daje prawa jazdy? Młodzi, tępi i zdziwieni, skąd tyle wypadków??? Jesteście zwyczajnie tępi. 90% tu się wypowiadających, nie zna podstawowych przepisów o ruchu drogowym, ale na drogach uważają, że są wybitnymi kierowcami.
- 32 5
-
2022-06-24 08:21
(2)
"Jest na przejściu - nie możesz na nie wjechać!" obrażasz innych a sam piszesz coś czego nie ma w przepisach. Nawet obecny Pełnomocnikiem MI ds. Ruchu Rowerowego i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Marek Dworak o tym jakiś czas temu mówił w swoim programie w TV (dostępne na YT) że można wjechać na przejście jak pieszy na nim jest, tylko - najważniejsze - trzeba ustąpić pierwszeństwa, o czym mówi art. 2.23.
- 5 13
-
2022-06-24 15:39
''Podstawowym obowiązkiem kierującego jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu przez przejście (rowerzyście przejeżdżającemu przez przejazd dla rowerów). Oznacza to, że nasz ruch nie może sprowokować pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Nie oznacza to, że nie można wjechać jak na przejściu znajduje się pieszy należy jednak zrobić to tak by nie wystąpiły w/w zachowania."
- 5 0
-
2022-06-24 12:00
https://www.youtube.com/watch?v=Tpq_ZerUOi0 ale same minusy, co tam
- 5 0
-
2022-06-24 10:18
skąd się biorą takie dzbany? :D (1)
Co to ma za znaczenie w jakim miejscu przejścia był pieszy?
- 2 5
-
2022-06-24 11:56
Takim, że ustąpiło mu się pierwszeństwa, i kierowca nie popełnił tu wykroczenia.
- 3 2
-
2022-06-24 08:21
i tak sie rodza plotki (1)
https://www.prawo.pl/prawo/nowe-obowiazki-kierowcow-przed-przejsciem-dla-pieszych,508356.html
W przypadku, kiedy pieszy wkracza z lewej lub prawej krawędzi, musimy się zatrzymać, podobnie gdy jest już na przejściu i zbliża się do chodnika po prawej stronie.- 6 2
-
2022-06-24 09:01
Czy możesz tu wkleić fragment artykułu z linku, który o tym mówi?
Artykuł skupia się na wyjaśnieniu czynności "wchodzenia na przejście". Wyczytałem tam tylko, że "Kluczowe jest zrozumienie czym jest ustąpienie pierwszeństwa. To powstrzymanie się od ruchu, jeśli zmusiłoby pieszego do przyśpieszenia kroku bądź zatrzymania. Przepisy nie zmieniają dotychczasowych relacji pieszego z lewej strony w stosunku do kierującego. Zmieniają relację pieszego z prawej strony."
- 5 2
-
2022-06-23 23:27
Nie ma wyspowego przejścia.
- 12 1
-
2022-06-23 20:49
Nie e, to jest jedno przejscie (1)
Niestety musisz się podszkolić
- 65 11
-
2022-06-23 21:49
Kiedyś Winiarek zarzucił kursantowi złamanie przepisów, bo ten przepuścił przez pasy pieszych. A później to samo, gdy ten nie chciał tego zrobić (wrzesień 2019, jeszcze przed zmianami).
- 6 4
-
2022-06-24 06:51
Ktoś (1)
Tu przepisów prawa chyba nie zna, pieszy miał się na torowisku zatrzymać? Wyrazie widać że pasy są na całym ciągu ulicy, więc auto wymusiło pieszemu znajdującemu się na pasach.
- 5 2
-
2022-06-24 12:49
Nie wymusiło pierwszeństw o czym mówi art. 2.23 PoRD
- 2 1
-
2022-06-24 11:01
(1)
3.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
1)
wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
przed przejsciem wyprzedzał samochód skręcajacy w lewo w bezpośredniej bliskoći przejscia . Mandad 1500 zł , jak nie przyjął to dostanie wiekszy.- 0 1
-
2022-06-24 12:07
to było omijanie nie wyprzedzanie
- 1 0
-
2022-06-23 20:48
Co za bzdura (9)
Jak tylko był na pasach to już musisz ustąpić. Może lepiej nie wyjeżdżaj na miasto
- 51 14
-
2022-06-23 20:52
Zacytuję wcześniuejszy wpis (8)
"Ustawa prawo o ruchu drogowym stanowi, że ustąpienie pierwszeństwa, to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku"
W którym momencie pieszy musiał zwolnic? I w którym momencie to zrobił?- 17 33
-
2022-06-23 22:51
Ale po co mam się zastosować do twej interpretacji ? Żeby biegać po sądach ? Nie koleś, wolę się zatrzymać (2)
i pieszego przepuścić.
- 19 2
-
2022-06-24 03:59
(1)
Po co ryzykować? Sprzedaj Hondę i choć na piechotę.
- 3 11
-
2022-06-24 11:24
Choć?xD
- 1 2
-
2022-06-24 09:01
ty mądrala, a tą prędkość jednostajną pieszego i pojazdu to czym zmierzyłeś? na OKO?
bo na oko to możesz dostać 3 tysie na dzień dobry
- 2 1
-
2022-06-23 21:14
(1)
W roku 2021 zmieniły się przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych. Stają się nadrzędnym użytkownikiem ruchu drogowego nie w momencie wejścia na pasy, a w już podczas wchodzenia na pasy. Skąd ten pomysł? Chodzi o bezpieczeństwo najsłabszych użytkowników ruchu. Chodziło też o zwiększenie poszanowania ich praw wśród kierowców. W roku 2022 nowe przepisy zostały uzupełnione nowymi mandatami. Taryfikator mandatów 2022 sprawia, że za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu można dostać nawet 3 tys. zł kary.
- 30 11
-
2022-06-24 03:57
W 2021 zmieniły się przepisy co do tego, kiedy pieszy ma pierwszeństwo, a nie definicja ustąpienia pierwszeństwa. Nawet przed zmianą pieszy będący (jak tu) na przejściu miał pierwszeństwo, ale nie zostało mu ono tu odebrane przez kierowcę.
- 10 7
-
2022-06-23 21:15
(1)
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych lub wchodzącemu na to przejście 1500 zł mandatu i 10 punktów karnych
- 29 5
-
2022-06-23 21:53
To wchodźcie normalnie, na dwóch nogach, a nie czolgacie się, albo na czworaka czy jak lopery.
- 4 24
-
2022-06-24 11:23
Widać przecież, że pieszy chciał iść szybciej, ale mógł przyśpieszyć dopiero, gdy samochód przejechał.
- 1 1
-
2022-06-24 10:17
Nie umiesz czytać przepisów
W przytoczonym przepisie mowa o...pojeździe. Przepis dotyczący pieszego brzmi: "ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście".
A tutaj pieszy znajdował się już na przejściu, gdy pojazd przejechał przed jego stopami.- 0 2
-
2022-06-24 00:40
Jak dla ciebie , to zbyt trudne? (3)
To niech ci ktoś przeczyta ustawę z lutego 2021 i wytłumaczy plastycznie na stole za pomocą zapałek. Podpowiem ci tylko, boś niekumaty - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo nad pojazdem /opr. tramwaju/ już z chwilą postawienia stopy na przejściu. Tak więc dla wszystkich oprócz ciebie i mózgowców, którzy dali ci plusa sprawa jest jasna.
- 6 6
-
2022-06-24 04:06
(2)
Dla ciebie widzę jest trudne, bo nie znasz przepisów i głupoty piszesz. Po pierwsze pieszy będący już na przejściu ma pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami (w tym tramwajem), tylko nie uzyskał takowego podczas wchodzenia na nie.
Kolejna rzecz jest to, że nie rozumiesz co to ustąpienie pierwszeństwa, przeczytaj art. 2.23 prawa o ruchu drogowym, to zrozumiesz.- 5 2
-
2022-06-24 06:11
(1)
poczytaj przepis przejscie z torowiskiem,popatrz na film,z za skrecajacego w lewo kierujacy mogl nie widziec!.torowisko ,,szczegolna ostroznosc pieszego"
i wtargniecie z za pojazdu". tak sie konczy dawanie praw bez obowiazkow!.- 2 0
-
2022-06-24 09:09
Każdy posiadacz prawa jazdy powinien przewidzieć, że mimo braku widoczności tam może potencjalnie być pieszy. Tłumaczenie kierowców "nie widziałem" gdy na kursie na prawko trąbią o tym w kółko, to tylko samozaoranie.
- 1 1
-
2022-06-24 07:05
koleżko (1)
kultura. jak nie wiesz, jak powinno sie jeździc w cywilizowany sposób, to jazda - na Białorus. tam pasujesz
- 2 2
-
2022-06-24 09:01
Czepiaj się tych co przepisy ustalali, bo takie one są, przeczytaj sam art. 2.23 to się zorientujesz.
- 2 1
-
2022-06-24 06:54
(1)
Jak jesteś taki oczytany to powinieneś wiedzieć że przepisy się zmieniły, jeżeli pieszy zbliża się do przejścia do pieszych masz obowiązek zatrzymać pojazd i ustąpić mu pierwszeństwa, w tym przypadku pieszy był już na pasach więc mandacik jak nic. Życzę powodzenia bo niedługo też zapłacisz mandat skoro jesteś taki mądry.
- 4 6
-
2022-06-24 08:59
Pieszy wchodzący zyskał pierwszeństwo, żadne przepisy nie dały pierwszeństwa pieszemu zbliżającemu się do przejścia - skąd tą informacje masz? Na pewno nie z prawa o ruchu drogowym.
- 1 1
-
2022-06-24 08:09
klony głupoty
może pany policjanty ,odadzą swoje uprawninia . zaczna sie też szkolic ...
- 1 4
-
2022-06-23 20:26
(1)
O, dobrze wiedziec, w razie czego nie przyjme. A w tamtym rejonie jak i na stogach te przejscia sa tak dlugie, ze po prostu nie raz czlowiek nie zauwazy, ze 20 metrow po drugiej stronie akurat ktos wdepnal na pasy
- 29 29
-
2022-06-24 06:55
W sądzie będziesz tłumaczył, że w internetach jakiś dzban pisał, że nie muszę przyjmować???
A kim ten dzban jest, że go słuchasz? Może pisać zarówno z psychiatryka, jaki z nocnika w przedszkolu. I kto bedzię głupszy. Ten który gó.wno wie, czy ten, który go posłuchał? ;-)
- 30 4
-
2022-06-26 13:37
Nadgorliwi policjanci
Człowiek przechodził przez przejście przez pas ruchu przeciwległego, było jeszcze torowisko i dopiero pas, którym poruszał się nasz kierowca. I co ? Przy tak szerokiej jezdni dwustronnej z torowiskiem każdy kierowca na wszelki wypadek ma się zatrzymywać przed każdym przejściem bo może z drugiej strony zechce iść jakiś pieszy ? A tak na marginesie: gdzie tu ekologia ? Aby jeden człowiek mógł przejść - kilka aut musi stanąć i aby ruszyć, dodać gazu i chmura spalin leci do atmosfery ... I jeszcze jedno: robienie z takich ulic jak Lenartowicza czy też np Czyżewskiego strefy 30 km/h to jakieś nieporozumienie. Może w całym mieście zróbmy strefę 30 km/h i do tego skrzyżowania równorzędne i mamy permamentny korek 24 h.
- 0 1
-
2022-06-26 11:22
policja
Policja przystępując do zawracania w tej sytuacji powinna włączyć "sygnały świetlne" po czym staje się pojazdem uprzywilejowanym. Na podstawie filmu powinny posypać się dwa mandaty:)
- 1 0
-
2022-06-23 19:59
nie było tam wymuszenia pierwszeństwa . Na podstawie tego nagrania każdy sąd to przyzna . (10)
- 137 131
-
2022-06-26 01:37
ojoj
kierowca ma obowiązek się zatrzymać, kiedy pieszy jest już na pasach, a czym ty bajdurzysz?
- 0 0
-
2022-06-24 01:24
takie sądy do odwołania (2)
pieszy już był na przejściu
- 7 6
-
2022-06-24 08:25
no i co z tego że był (1)
przecież przeszedł bez zwalniania tempa.
- 9 6
-
2022-06-24 10:33
a ty serio taki głupi
czy tylko prowokujesz? :)
- 3 10
-
2022-06-23 20:08
(1)
Jakie mamy społeczeństwo coraz głupsze..
- 37 19
-
2022-06-24 03:41
No właśnie obwiniają kierowcę, który nie złamał przepisów bo im się wydaje
- 11 9
-
2022-06-23 20:24
Masz rację (3)
Pieszy musi czekać aż mu ktoś ustąpi, nie może sobie od tak wbiegać wymuszając zatrzymanie
- 9 32
-
2022-06-23 20:35
(2)
On sprintem biegł.
- 9 3
-
2022-06-23 22:29
Cwałem najwyżej (1)
- 7 0
-
2022-06-23 22:40
Świńskim truchtem ;)
- 2 1
-
2022-06-25 18:50
Masakra
Tytuł sugeruje, że jak nikt nie widzi to można popełniać wykroczenia jeżeli to jest wykroczenie, to trzeba zmienić prawo, nie zrobiło to różnicy temu pieszemu, kolejna sprawa jest taka, że banda klaunów pluje na tego kierowcę jakby rozjechał ciężarna zakonnice na pasach.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.