Latający rowerzysta
66894 wyświetlenia 15 maja 2023 (609 opinii)Problematyczny wyjazd na Rakoczego obok galerii Morena. Rowerzyści jadący z górki często nie są w stanie w tym miejscu wyhamować. Nie jest to jedyna taka sytuacja.
Więcej na ten temat
Opinie (609) ponad 50 zablokowanych
-
2023-05-15 10:19
Opinia wyróżniona
Dzień jak co dzień... (5)
Notorycznie rowerzyści na tym odcinku jadąc 'z góry' osiągają prędkość, która stwarza zagrożenie. Takie są fakty. To nie pierwszy incydent. Nie wspomnę o hulajnogach.
- 77 43
-
2023-05-15 11:01
kierowcy osiagaja jeszcze wieksza!
- 14 2
-
2023-05-15 10:52
Jedynym winnym tutaj jest kierowca, nie umiesz jezdzic to won do busa i tyle.
- 23 9
-
2023-05-15 10:33
(2)
Tutaj wyłącznie kierowca spowodował zagrożenie - zatrzymał się standardowo - dopiero blokując przejazd. Dzień jak co dzień, kierowcy robią to notorycznie - wymuszają pierwszeństwo na niechronionych uczestnikach ruchu drogowego.
- 29 5
-
2023-05-15 12:07
(1)
No chyba jednak nie - skoro to cyklista wjechał w auto. Rowerofczyk nie dostosował prędkości do warunków, i nie zachował należytej ostrożności w obrębie skrzyżowania. A teraz cyklofaszyści możecie szczekać, jak to świat, a prawa fizyki w szczególności, was nie kochają.
- 10 17
-
2023-05-16 12:45
Naucz się przepisów.
Może i rowerzysta nie zachował ostrożności, ale to kierowca skręcając nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście poruszającemu się wzdłuż drogi, którą opuszczał... Więc jak byś nie kombinował, wina kierowcy. Równie dobrze mógłby zajechać drogę innemu autu zmieniając pas, to też byś powiedział że ten drugi winny bo nie uważał...
- 7 0
-
2023-05-15 10:14
Opinia wyróżniona
tylko że jest tam droga rowerowa (20)
która poruszał się rowerzysta, zapewne rowerzysta miał zielone tak jak samochód i to kierowca auta spowodował kolizje
nie tłumaczcie kierowcy że nie widział, kierowca ma obowiązek cały czas obserwować drogę, a tym bardziej jak wykonuje manewr skrętu
a rowerzysta będzie miał nauczkę że przez skrzyżowanie się przejeżdża a nie przelatuje, rowerzysta tez ma hamulce i może je użyć- 172 60
-
2023-05-18 14:45
Odp.
Jeden i drugi ,powinni obserwować drogę ! Więc nie pisz głupot !
- 0 1
-
2023-05-16 09:34
Zlikwidować ścieżkę rowerową. (1)
Niech przeprowadzają rowery pieszo. Jak kierowca na zobaczyć rowerzystę, jeśli przejazdy są tak kretyńsko budowane, że samochód nie może ustawić się tak, żeby kierowca mógł spojrzeć normalnie w prawo. To nie sowy żeby wykręcać głowy o 180 stopni. Jeśli już to ścieżka powinna być za przejściem a nie przed.
- 4 8
-
2023-05-19 09:01
Tu akurat wjazd został kretyńsko zrobiony - tuż przy początku prawoskrętu do stacji paliw, bezpośrednio przy drodze rowerowej. Zlikwidować kretyński wjazd. Niech kierowcy jeżdżą na około, nic im się nie stanie i może nikomu nie zrobią krzywdy.
- 0 0
-
2023-05-15 19:27
przejazd rowerowy a pierwszeństwo (4)
warto pamiętać, że rower ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym, ale w przeciwieństwie do pieszych, rower zbliżający się do przejazdu, już takiego pierwszeństwa nie ma.
Rowerzystów też obowiązuje ciągła obserwacja drogi i zasada ograniczonego zaufania.- 7 7
-
2023-05-16 01:31
Gdzie widzisz tu przejazd rowerowy i przejście dla pieszych? Wjazd przecina drogę rowerową i chodnik, a kierowca zjeżdża z jezdni wprost pod nadjeżdżających rowerzystów. Ci akurat stosując zasadę ograniczonego zaufania, mieli prawo oczekiwać od kierowcy przestrzegania przepisów, które dokładnie wskazują jak ten powinien się zachować.
- 5 1
-
2023-05-15 21:14
Pieszy zblizajacy tez nie ma, w przepisach jest mowa o wchodzacym. (1)
- 1 2
-
2023-05-16 01:37
Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo. Rowerzysta na drodze rowerowej też ma pierwszeństwo. Jeszcze tylko kierowcy musieli by rozróżniać wjazd od skrzyżowania i zechcieli przestrzegać przepisów i było by tak pięknie!
- 3 2
-
2023-05-15 19:53
Na czym polega zasada ograniczonego zaufania?
- 4 0
-
2023-05-15 14:22
(1)
A ped**arze jada z gorki nawet nie zwalniajac. Mieszkam tam i nagminne jest ze ze przez ped**arza dochodzi do potracenia pieszych. A co was nie obowiazuje przepuszczanie ? Moze nauczy tego gląba zeby nastepnym razem zwolnil przed przejazdem bo nie jest swieta krowa na drodze. A to dowodzi jednego wyladowal bo mial pierwszenstwo !!!
- 7 13
-
2023-05-15 19:43
w punkt. mordercy na pedałach
- 4 4
-
2023-05-15 13:49
(1)
Wyobraź sobie e w każdym pojedzie samochodowym występuje coś takiego jak martwe pole. Nie, w nim kierowca nie zobaczy.
- 1 12
-
2023-05-15 17:53
Wystarczy, że kierowca obserwując sytuację na drodze, nieco się przechyli. Uczą tego na kursach.
- 9 1
-
2023-05-15 11:36
Tam nie ma świateł (2)
To wjazd na osiedle robyg. wydaje mi się że to jednak większa wina kierowcy, chociaż rowerzysta też powinien zwolnić.
- 14 5
-
2023-05-15 14:03
Rowerzysta zwolnił. tylko to nie wystarczyło jak kierowca zamiast się rozejrzeć przed skrętem, wjechał nagle tuż przed nim.
- 7 0
-
2023-05-15 13:43
Faktycznie, masz rację
- 3 1
-
2023-05-15 10:58
nie ma świateł
tam nie ma świateł... to nie jest skrzyżowanie Rakoczego z Piekarniczą..
- 23 7
-
2023-05-15 10:49
nie tym razem, tam są kierunkowe światła, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone!
- 12 15
-
2023-05-15 10:41
gdy kierowca ma zielone to piesi i rowery tam mają czerwone (2)
- 13 21
-
2023-05-15 10:48
(1)
Też mi się tak wydaje.
- 9 17
-
2023-05-15 14:24
Nie wydaje sie tylko tak jest. Mam nadzieje ze dowala mu taki mandat ze bedzie musial sprzedac ta swoha wierchowine
- 6 10
-
2023-05-15 10:09
Opinia wyróżniona
(29)
Rowerzysta miał pierwszeństwo, ale powinien zwolnić przed przejazdem. Kierowca w takim miejscu z dużym prawdopodobieństwem może go nie widzieć!
- 265 56
-
2023-05-15 12:08
Skąd wiesz, że miał pierwszeństwo? (3)
Ukrainiec miał zielone światło kierunkowe do prawoskrętu, a rowerzysta miał czerwone
- 4 15
-
2023-05-15 20:03
Wiem bo ze mnie taki omnibus! A ty skąd wiesz, że było inaczej?
- 0 0
-
2023-05-15 19:20
Ty wiesz, ale...
no i co z tego, że tam nie ma żadnych świateł?
- 3 0
-
2023-05-15 19:16
Zwłaszcza, że brak świateł.
- 10 0
-
2023-05-15 10:50
(1)
Jeżeli nie jestes w stanie zauważyć rowerzysty to prawko do kopery, na pierwszy komisariat i do autobusu.
- 19 7
-
2023-05-15 13:48
Zabawny.
- 1 5
-
2023-05-15 10:46
(3)
od kiedy na czerwonym miał pierwszeństwo?
- 2 18
-
2023-05-15 20:03
Czerwone jak nic przecież nawet na filmie widać DDR w kolorze czerwonym, czyli zakaz jazdy po drodze dla rowerów!
- 0 2
-
2023-05-15 11:20
Jakim czerwonym? Tam świateł nie ma, wyjazd/wjazd na osiedle przecina chodnik i DDR. (1)
- 15 2
-
2023-05-15 12:10
nie DDR bo już nie ma , teraz to tylko RFN !
- 5 6
-
2023-05-15 10:35
(3)
Kierujący autem też powinien zwalniać przed każdym wyjazdem z posesji. Nigdy nie wiadomo czy ktoś akurat nagle im nie wymusi pierwszeństwa. Blacharnie pełne są aut, które miały pierwszeństwo.
- 23 3
-
2023-05-15 13:19
(2)
I kierowcy tak robią
- 2 7
-
2023-05-15 19:41
(1)
g..wno robią
- 0 2
-
2023-05-15 20:07
poczułeś w ustach?
- 1 1
-
2023-05-15 10:20
(3)
jechał normalnym tempem wnioskując po filmie, tym bardziej zjeżdżając z górki.. może miałby jeszcze zejść z roweru, bo święta krowa w aucie nie potrafi spojrzeć w prawo?
- 50 19
-
2023-05-15 10:32
wystarczyło przyhamować, a nie przyspieszać aby zdążyć na zielonym (2)
- 8 34
-
2023-05-16 09:15
Tam nie ma świateł.
- 4 0
-
2023-05-15 10:38
wystarczy nie kłamać
- 22 6
-
2023-05-15 10:17
(7)
Rowerzysta nie ma pierwszeństwa na przejeździe rowerowym. Cyt.". Co do zasady rowerzystom wolno przejeżdżać po jezdni w miejscu, gdzie jest tzw. przejazd dla rowerzystów. W takim miejscu rowerzyści mają pierwszeństwo przed pojazdami, jednak dopiero wtedy, gdy już znajdują się na przejeździe"
- 31 48
-
2023-05-16 01:58
Niestety nie wcelowałeś we właściwy przepis. Wjazd w który skręcał kierowca, przecina drogę rowerową. Kto na drodze rowerowej ma pierwszeństwo?... Co kierowca musi zrobić, żeby zgodnie z przepisami przejechać w poprzek drogi rowerowej i chodnika?...
- 4 0
-
2023-05-15 10:28
(5)
No i się nie popisałeś:
"Skręcając w drogę poprzeczną, kierowca zawsze musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście wjeżdżającemu na przejazd."- 54 9
-
2023-05-15 12:09
No chyba, że ma zielone prawokierunkowe
- 1 9
-
2023-05-15 10:47
(3)
teraz to ty się popisałeś, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone
- 10 37
-
2023-05-15 11:01
Tam niema (1)
Świateł, to jest wjazd na Shell.
- 11 5
-
2023-05-15 11:09
To nie jest wjazd na Shell, a jeden wjazd wyżej, do bloków.
- 23 1
-
2023-05-15 10:59
kierowca wczoraj miał zielone... na poprzednim skrzyżowaniu były światła , a tu jest tylko wjazd bez świateł
- 29 3
-
2023-05-15 10:17
No niestety, kierowca widzi zawsze tylko do przodu. (2)
- 33 34
-
2023-05-15 10:35
(1)
~~ wydaje mi się, że te wszystkie komentarze piszą osoby,które nigdy nie kierowały autem !! tzw. "święte krowy" łażące po mieście i szukające "Wczorajszego dnia" !!
- 47 24
-
2023-05-15 10:37
nie, one nie jeździły rowerem. Samochodem zapewne jeżdżą.
- 14 13
-
2023-05-15 19:51
Tak czy inaczej Rowerzysta też ponosi winę za niezachowanie bezpiecznej predkości i uwagi (2)
Powinien zwolnić i przewidzieć sytuację.
- 9 5
-
2023-05-17 15:43
Czy jeśli będziesz przejeżdżał przepisowo przez skrzyżowanie na zielonym, nie ruszając z pod świateł czyli jakieś 50 kmh, i ktoś ci wjedzie bo przejechał na swoim czerwonym, to będzie twoja wina? Jadąc przez skrzyżowania zwalniasz? Widząc samochody czekające na podporządkowanej by się włączyć do ruchu także zwalniasz?
- 2 0
-
2023-05-16 02:11
no tak...
Każdy rowerzysta powinien wozić ze sobą po mieście kryształową kulę! Jeszcze fusy, dla pewności.
- 2 0
-
2023-05-15 19:32
(1)
przed kazdym przejsciem powinny byc barierki zwalniajace aby nie jechali a przechodzili, wszystko do czasu az ktos zginie
- 6 3
-
2023-05-16 02:17
To świetny pomysł! Tylko jak kierowca odnajdzie swój samochód za przejściem, jak zostawi go przed barierką?
- 3 0
-
2023-05-15 19:22
widze ze szoszon
nie zauważył rowerzysty !!!
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2023-05-15 09:58
Odp (25)
Nie znaju pewnie nawet mandatu nie dostanie
- 191 38
-
2023-05-15 09:59
Bez polskiego prawa jazdy (2)
Mandat płaci się na miejscu, możliwe nawet że tylko gotówką.
- 54 3
-
2023-05-15 10:08
Bzdura, wystarczy że ma pobyt stały, kartę pobytu czy co tam wydają. I normalnie kredytowany wypisują. (1)
- 29 1
-
2023-05-15 11:20
I to bez punktów niestety
- 21 4
-
2023-05-15 10:45
(19)
dlaczego ma dostać mandat? bo wjechał na skrzyżowanie na zielonym świetle? A rowerzysta chciał przelecieć dosłownie na wczesnym czerwonym?
- 13 60
-
2023-05-15 11:53
chyba raczej wjeżdzał w ulicę boczną (4)
gdy rowerzysta miał zielone i to kierowca musi ustąpić wszystkim pierwszeństwa...
- 42 4
-
2023-05-15 16:46
Jak się dobrze przyjrzeć to nie jechał ścieżką
- 6 12
-
2023-05-15 19:23
(1)
Od września 2023 już jest nieco inaczej.
- 0 4
-
2023-05-16 02:02
jeszcze nie było września 2023
- 6 0
-
2023-05-15 19:57
Nie, nie musi.
- 0 1
-
2023-05-15 12:00
oboje mieli zielone (6)
tam nie ma sygnalizacji kierunkowej
- 13 7
-
2023-05-15 12:04
Nie ma znaczenia, czy jest sygnalizacja czy nie.
Skręcając w ulicę poprzeczną, masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim, którzy przekraczają tą ulicę. Bez znaczenia czy to pieszy, rower, czy psi zaprzęg.
- 64 5
-
2023-05-15 12:32
(3)
No... z tą logiką to ci gratuluje a współczuje bliskim...... Obaj mieli zielone....... chciałbym zobaczyć jak to stosujesz w spotkaniu z" towarowym" na niestrzeżonym przejeździe albo autem ciężarowym ....
- 15 11
-
2023-05-15 13:43
to nie logika tylko przepisy (1)
Skręcasz ustępujesz
- 19 4
-
2023-05-15 19:25
Poczytajcie sobie zmiany w kodeksie z 2023
Jeśli już skręciłeś masz rower w martwym punkcie i to rowerzysta powinien zwolnic przed wjazdem na jezdnię
- 4 11
-
2023-05-15 17:42
Po co sie wypowiadasz jak nie masz zielonego pojecia o skrzyzowaniy trolu internetowy. Auto skrecajace w prawo ma zielony sygnalizator w tym czasie orzejscie i przejazd dla pedalazy maja czerwone . Debi wjechal na czerwonym swietle tym pedalowcem
- 6 16
-
2023-05-15 13:44
.
- 1 0
-
2023-05-15 12:14
Tam nie ma świateł (4)
To zjazd z Rakoczego na stację benzynową Shella przez chodnik i ścieżkę rowerową
- 9 4
-
2023-05-15 14:51
Ta,.... (3)
Jak się nie wie to się lepiej nie wypowiadać. Jest to skręt w Piekarniczą. I niestety że rowerzysta nie wyhamował to fakt, że zasuwają tam jak dzicy- to fakt. Ale niestety tutaj wina kierowcy bo nie ustąpił.
- 9 6
-
2023-05-15 16:05
To nie jest skręt na piekarniczą tylko zjazd na osiedle....
- 8 0
-
2023-05-15 19:19
Ani jeden ani drugi mądrala nie trafił...
bo to zjazd z Rakoczego na Osiedle Morenova (przed stacją Shella), ale ten pierwszy przynajmniej trafił z tym, że tam świateł nie ma i przejazd jest przez ścieżkę rowerową i chodnik, więc rowerzysta miał pierwszeństwo.
- 14 0
-
2023-05-16 09:13
spójrz
na street view w którym miejscu jest ślimak do wjazdu do CH Morena, a dopiero później mów, że się nie znam.
- 1 0
-
2023-05-15 19:14
bo to święte krowy na 2 kołach
- 3 7
-
2023-05-16 10:04
Na czerwonym wjechał
Zobacz sobie sygnalizację na tym skrzyżowaniu
- 1 1
-
2023-05-15 12:13
U niwo niet dzienieg
- 9 0
-
2023-05-15 19:56
No ale niby za co?
- 0 2
-
2023-05-15 09:58
WOW (8)
O Panie.. gruubo
- 117 2
-
2023-05-15 12:55
(4)
wystarczy jakby jechali wolniej, w takich miejscach KAŻDY jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności
- 12 6
-
2023-05-15 14:52
(3)
wystarczy aby kierowca się rozejrzał...a jak nie widzi dobrze, zatrzymał :)
- 15 5
-
2023-05-15 19:16
(2)
a wystarczylo zeby cyklista jechal sciezka rowerowa!,kierujacy autem zatrzymal sie przed sciezka!!!.
- 4 4
-
2023-05-15 19:59
(1)
Cyklista jechał ścieżką rowerową, a kierowca co prawda zatrzymał pojazd ale niedostatecznie wcześnie.
- 2 1
-
2023-05-16 07:39
na sciezce stoi filmowiec!,widzisz przed maska audi sciezke?,zatrzymal sie przed sciezka!.
- 0 2
-
2023-05-15 17:06
Rowerzysta bez kasku, odblasków i jeszcze wymusił pierwszeństwo. (2)
Rowerzysta miał by pierwszeństwo będąc już na przejeździe rowerowym, ale i tak 90% nie zna kodeksu szczególnie po nowelizacji.
Komentujących zachęcam do przeczytania ustawy zanim zaczną się kłócić.- 6 16
-
2023-05-15 17:23
Zacznij od siebie.
Przeczytaj i stosuj się, zanim będziesz osądzać i pouczać innych.
- 8 3
-
2023-05-16 13:07
Sam jesteś w tych 90% w takim razie...
A przepisów uczysz się z prasy... Auto skręcające w drogę poprzeczną musi ustąpić rowerzyście jadącemu wzdłuż opuszczanej drogi. Ale tego już nie wiesz, bo w artykule nie napisali, chociaż w kodeksie tak...
- 3 0
-
2023-05-15 09:59
(31)
Rowerzysta miał pierwszeństwo
- 155 77
-
2023-05-15 10:34
Nie zwalnia go to z hamowania przed przejazdem. (5)
Szkoda jak ludzie myślą
- 52 50
-
2023-05-15 11:18
(1)
hamował
- 26 7
-
2023-05-15 19:10
tak, hamował na masce audi
- 18 7
-
2023-05-15 21:45
Ty też hamujesz przed skrzyżowaniem?
Przez takich dzbanów są korki
- 7 5
-
2023-05-18 13:35
Dokładnie. (1)
Nie myślą ludzie ze zawsze trzeba zachować szczególną ostroznosc nawet jak się ma pierwszeństwo
- 0 1
-
2023-05-19 08:35
Ciekawe, jak myślą ci, którzy nie mają pierwszeństwa, ale co tam, jadą!
- 0 0
-
2023-05-15 10:55
(1)
Nie miał
- 16 39
-
2023-05-15 19:02
mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy....
- 20 3
-
2023-05-15 11:25
(1)
z zachowaniem ostroznosci!!,a nie cisnac na pedaly ile miesnie daly!!!.
- 20 24
-
2023-05-15 20:04
przecież widać że jechał powoli
- 6 5
-
2023-05-15 11:30
(10)
Na gipsie niech sovie teraz napisze: ale miałem pierwszeństwo
- 41 14
-
2023-05-15 12:57
(9)
Nic mu się nie stało, na szczęście. A wystarczyło żeby kierowca spojrzał czy nikt nie jedzie.
- 10 6
-
2023-05-15 13:25
(1)
Kierowca rozgląda się za podchodzącymi pieszymi, a nie pędzącym rowerzystą. Jeżdżenie na dwóch kołach chyba niszczy mózg i zdrowy rozsądek.
- 31 25
-
2023-05-15 14:54
Na czterech,
zdecydowanie bardziej... Jak widać.
- 14 12
-
2023-05-15 13:47
(6)
No przecież wjeżdżał bardzo powoli, z zachowaniem ostrożności. Odrazu gdy zobaczył rowerzystę to się zatrzymał. W jaki sposób miał go zobaczyć wcześniej? NAtomiast rowerzysta za*ierdalał, bez żadnej refleksji. No cóż, już ma nauczkę.
- 34 19
-
2023-05-15 15:07
Jak mógł nie zauważyć roweru który przed chwilą mijał? No jak? (2)
- 18 18
-
2023-05-15 20:37
(1)
No nie wiem, może np. obserwował drogę przed sobą?
- 9 7
-
2023-05-18 22:09
DDR jest częścią drogi
Podobnie zresztą jak chodnik. Gdyby obserwował drogę widziałby rowerzystę. Oczywiście zakładając, że zna art. 27 PoRD...
- 2 0
-
2023-05-15 17:38
Gdyby kierowca jechał, (2)
z zachowaniem szczególnej ostrożności, przy zmianie kierunku ruchu skręcając w wjazd na osiedle, nie było by mowy o niezauważeniu nadjeżdżającego rowerzysty, któremu miał obowiązek ustąpić. Jazda "na słuch", "na oślep" kończy się jak tutaj widać.
- 21 6
-
2023-05-15 20:01
Wyraznie widac, ze rowerzysta nie mial prawa wjezdzac na przejazd, bo juz tam w poprzek byl samochod. (1)
Generalnie to dobrze tak gamoniowi, krzywdy sobie nie zrobil, a nauczke dostal.
- 9 13
-
2023-05-15 21:47
Samochód się zatrzymał przed przejazdem żeby puścić rowerzystę
Nie pisz bzdur
- 5 4
-
2023-05-15 19:21
(4)
Tam jest kierunkowy sygnalizator. Jeżeli auto dla skrętu miało zielone to rowerzysta miał czerwone.
- 6 10
-
2023-05-15 19:31
Podniecacie sie (2)
Warto zapytać z czego zapłaci rowerzysta jak policja uzna jego winę. Kopanie się po sądach. Brak zciagalnosci auto rozwalone. Są jestem ped**arzem w nanoprenie i uważam że powinno się posiadać OC. Ja mam dokupione w tej samej firmie co auto. PS teraz głupie lusterko może kosztować 10 kafli a co dopiero przerysowany cały bok.
- 9 8
-
2023-05-15 22:38
(1)
Mentos, ty lepiej napisz sobie ściągę, bo jutro masz klasówkę z chemii i ortografii! To nie twoje zmartwienie, z czego zapłaci sprawca za uszczerbek na zdrowiu rowerzysty, zniszczenie roweru i naprawę lakieru dwóch samochodów.
- 3 6
-
2023-05-16 05:39
ortografia po drogach nie jezdzi!,obejzyj poczatek filmiku!!,operator stoi na przejsciu i sciezce,kierowca audi zatrzymuje sie na przerywanej,rowerzysta prostuje sciezke i wali w prawidlowo stojace audi.kropka.
- 4 3
-
2023-05-16 12:41
Tam nie ma świateł, bo to nie jest skrzyżowanie Rakoczego z Piekarniczą, to wjazd do osiedla.
- 4 0
-
2023-05-15 20:34
Nie miał pierwszeństwa
Nie wolno wyprzedzać z prawej strony pojazdy sygnalizującego skręt w prawo.
- 0 10
-
2023-05-16 08:27
stan umysłu
Tak jak już ktoś napisał nie miał pierwszeństwa, tam jest sygnalizator kierunkowy więc rowerzysta miał czerwone. Ale jak wszyscy wiemy rowerzystów sygnalizacja świetlna nie obowiązuje, podobnie jak kierunki ruchu i wiele innych przepisów. Ale prawa fizyki jak widać to już inna bajka.
- 3 5
-
2023-05-16 17:29
?
Na cmentarz ?
- 0 2
-
2023-05-16 22:33
Pierwszeństwo nie daje nieśmiertelności.
- 2 2
-
2023-05-17 07:33
Miał pierwszeństwo, ale nie przed uk.rem. Oni zawsze i wszędzie mają pierwszeństwo.
- 1 2
-
2023-05-15 09:59
Rowerzysta oczywiście bez OC (21)
Więc teraz niech płaci za szkody na obu samochodach
- 159 196
-
2023-05-15 10:03
(8)
bo osoba, która zajechała mu drogę myślała, że ma pierwszeństwo? błagam
- 79 26
-
2023-05-15 10:59
(7)
nie myślała, tylko miała, tam jest kierunkowe światło do zjazdu w piekarniczą, widać że za audi inne auto też już ruszyło więc mieli zielone, a rowerzysta czerwone
- 20 47
-
2023-05-15 11:14
(5)
dobra, nie wierzyłem więc sprawdziłem - tak, jest tam kierunkowe światło .
Wiec rowerzysta jak najbardziej moze miec problem finansowy jak OC nie ma- 27 21
-
2023-05-15 11:19
To nie jest to skrzyżowanie. Trochę niżej w dół, wjazd na osiedle ciut przed zjadem na Shell. (3)
Tam nie ma świateł i rowerzysta miał absolutne pierwszeństwo. Gościu z Audi zapłaci za wszystkie uszkodzenia w tym uszczerbek na zdrowiu rowerzysty.
- 40 14
-
2023-05-15 19:26
(2)
Skąd wiesz, że jest jakiś uszczerbek? Gość się podniósł raz dwa.
- 1 14
-
2023-05-15 22:35
(1)
Ja po potrąceniu ocknęłam się po dwóch minutach. Też wydawało mi się, że nic mi nie jest, poza krótkotrwałą utratą pamięci, dezorientacją i jak się okazało w szpitalu urazem kręgosłupa szyjnego. Ale niezbyt poważnym. Kierowca uciekł z miejsca zdarzenia. Policja olała sprawę, bo "nic poważnego pani nie jest". Po trzech latach wyłażą zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa.
- 6 3
-
2023-05-16 09:13
On się nie ocknął, bo nie stracił przytomności, jaki sens porównywać takie dwa różne zdarzenia?
- 2 3
-
2023-05-15 19:15
Pytanie...
co ty właściwie sprawdzałeś? Na tym wjeździe na osiedle, który zrobił sobie robyg, nie ma żadnej sygnalizacji. Oj, nadajesz się na kierowcę jak ten z audi...
- 14 0
-
2023-05-15 19:44
To nie jest wjazd w Piekarniczą tylko następny i nie ma tam żadnych świateł.
100% winy kierowcy który nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.
- 10 1
-
2023-05-15 10:03
(3)
Kierowca audi zapłaci słono za uszkodzenia. On zmieniał kierunek ruchu, wina bezsprzeczna
- 78 14
-
2023-05-15 10:46
(1)
rowerzysta wjechał na czerwonym, dlaczego kierowca z audi ma płacić, bo wjechał na zielonym? tam jest kierunkowy sygnalizator.
- 12 44
-
2023-05-15 10:49
to jest wjazd
na osiedle przed stacją Shella na Rakoczego. Tam nie ma świateł.
- 36 3
-
2023-05-17 07:37
Nie zapłaci, bo ma przybyszowe blachy. Ich przepisy nie dotyczą.
- 1 1
-
2023-05-15 10:25
od kiedy to poszkodowany płaci za szkody?
- 41 4
-
2023-05-15 10:34
Audi pewnie też
- 4 3
-
2023-05-15 11:51
I co z tego?
- 3 0
-
2023-05-15 12:05
Ukrainiec tez pewnie bez OC
I badan technicznych
- 12 3
-
2023-05-15 20:26
Nie masz polisy OC na rower?
- 1 4
-
2023-05-16 09:32
No napewno
Szczególnie że to wina kierowcy a nie rowerzysty.
- 4 1
-
2023-05-17 09:00
Rowerzysta
Widać,ze na bakier z przepisami jestes....
- 3 0
-
2023-05-17 12:50
xD
Przecież rowerzysta miał pierwszeństwo. Art. 27 p. 1a.
- 4 1
-
2023-05-15 10:03
(4)
Kiepskie lądowanie,co najwyżej 6,5 punktu.
- 123 16
-
2023-05-15 10:04
(1)
I bez telemarku
- 23 5
-
2023-05-15 19:19
W dodatku nie ustał
- 7 1
-
2023-05-15 19:22
Ale 10 punktów
tylko karnych dla kierowcy ;-)
- 3 3
-
2023-05-19 14:21
styl V
Ja za takie lądowanie to bym góra 5 punktów dał
- 0 0
-
2023-05-15 10:08
Powinno być: "kierowca próbujący zabić prawidłowo jadącego rowerzystę" (6)
- 181 152
-
2023-05-15 12:56
Tam nie ma drogi rowerowej (4)
- 9 20
-
2023-05-15 15:40
Jest. (3)
Widać w dolnym prawym rogu filmu że jest
- 14 1
-
2023-05-15 20:04
Droga rowerowa jest tam, gdzie jest odpowiedni znak. A rozowy chodnik to nadal tylko chodnik. (1)
- 9 7
-
2023-05-15 22:43
znaków nie stawia się przy każdym wjeździe na posesję przecinającym chodnik i drogę rowerową
- 2 5
-
2023-05-16 06:59
to czyli nagrywajacy stoi na sciezce i przejsciu ,a rowerzysta wali w audi poza sciezka bo ,,prostowal droge zeby nie wjechac w nagrywajacego zajscie!.
- 0 2
-
2023-05-15 19:41
Powinno być: "Kierowca AUDI próbujący zabić prawidłowo jadącego rowerzystę"
Bo w przypadku innej znanej marki zawsze jest to podkreślone w tytule.
- 3 6
-
2023-05-15 10:09
Opinia wyróżniona
(29)
Rowerzysta miał pierwszeństwo, ale powinien zwolnić przed przejazdem. Kierowca w takim miejscu z dużym prawdopodobieństwem może go nie widzieć!
- 265 56
-
2023-05-15 10:17
No niestety, kierowca widzi zawsze tylko do przodu. (2)
- 33 34
-
2023-05-15 10:35
(1)
~~ wydaje mi się, że te wszystkie komentarze piszą osoby,które nigdy nie kierowały autem !! tzw. "święte krowy" łażące po mieście i szukające "Wczorajszego dnia" !!
- 47 24
-
2023-05-15 10:37
nie, one nie jeździły rowerem. Samochodem zapewne jeżdżą.
- 14 13
-
2023-05-15 10:17
(7)
Rowerzysta nie ma pierwszeństwa na przejeździe rowerowym. Cyt.". Co do zasady rowerzystom wolno przejeżdżać po jezdni w miejscu, gdzie jest tzw. przejazd dla rowerzystów. W takim miejscu rowerzyści mają pierwszeństwo przed pojazdami, jednak dopiero wtedy, gdy już znajdują się na przejeździe"
- 31 48
-
2023-05-15 10:28
(5)
No i się nie popisałeś:
"Skręcając w drogę poprzeczną, kierowca zawsze musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście wjeżdżającemu na przejazd."- 54 9
-
2023-05-15 10:47
(3)
teraz to ty się popisałeś, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone
- 10 37
-
2023-05-15 10:59
kierowca wczoraj miał zielone... na poprzednim skrzyżowaniu były światła , a tu jest tylko wjazd bez świateł
- 29 3
-
2023-05-15 11:01
Tam niema (1)
Świateł, to jest wjazd na Shell.
- 11 5
-
2023-05-15 11:09
To nie jest wjazd na Shell, a jeden wjazd wyżej, do bloków.
- 23 1
-
2023-05-15 12:09
No chyba, że ma zielone prawokierunkowe
- 1 9
-
2023-05-16 01:58
Niestety nie wcelowałeś we właściwy przepis. Wjazd w który skręcał kierowca, przecina drogę rowerową. Kto na drodze rowerowej ma pierwszeństwo?... Co kierowca musi zrobić, żeby zgodnie z przepisami przejechać w poprzek drogi rowerowej i chodnika?...
- 4 0
-
2023-05-15 10:20
(3)
jechał normalnym tempem wnioskując po filmie, tym bardziej zjeżdżając z górki.. może miałby jeszcze zejść z roweru, bo święta krowa w aucie nie potrafi spojrzeć w prawo?
- 50 19
-
2023-05-15 10:32
wystarczyło przyhamować, a nie przyspieszać aby zdążyć na zielonym (2)
- 8 34
-
2023-05-15 10:38
wystarczy nie kłamać
- 22 6
-
2023-05-16 09:15
Tam nie ma świateł.
- 4 0
-
2023-05-15 10:35
(3)
Kierujący autem też powinien zwalniać przed każdym wyjazdem z posesji. Nigdy nie wiadomo czy ktoś akurat nagle im nie wymusi pierwszeństwa. Blacharnie pełne są aut, które miały pierwszeństwo.
- 23 3
-
2023-05-15 13:19
(2)
I kierowcy tak robią
- 2 7
-
2023-05-15 19:41
(1)
g..wno robią
- 0 2
-
2023-05-15 20:07
poczułeś w ustach?
- 1 1
-
2023-05-15 10:46
(3)
od kiedy na czerwonym miał pierwszeństwo?
- 2 18
-
2023-05-15 11:20
Jakim czerwonym? Tam świateł nie ma, wyjazd/wjazd na osiedle przecina chodnik i DDR. (1)
- 15 2
-
2023-05-15 12:10
nie DDR bo już nie ma , teraz to tylko RFN !
- 5 6
-
2023-05-15 20:03
Czerwone jak nic przecież nawet na filmie widać DDR w kolorze czerwonym, czyli zakaz jazdy po drodze dla rowerów!
- 0 2
-
2023-05-15 10:50
(1)
Jeżeli nie jestes w stanie zauważyć rowerzysty to prawko do kopery, na pierwszy komisariat i do autobusu.
- 19 7
-
2023-05-15 13:48
Zabawny.
- 1 5
-
2023-05-15 12:08
Skąd wiesz, że miał pierwszeństwo? (3)
Ukrainiec miał zielone światło kierunkowe do prawoskrętu, a rowerzysta miał czerwone
- 4 15
-
2023-05-15 19:16
Zwłaszcza, że brak świateł.
- 10 0
-
2023-05-15 19:20
Ty wiesz, ale...
no i co z tego, że tam nie ma żadnych świateł?
- 3 0
-
2023-05-15 20:03
Wiem bo ze mnie taki omnibus! A ty skąd wiesz, że było inaczej?
- 0 0
-
2023-05-15 10:10
Szkoda tylko rowerka
przez ślepego barana w audi.
- 90 122
-
2023-05-15 10:11
JPRDL (13)
przecież dopiero co przejechał obok tego rowerzysty i wtedy go nie widział też??? kto tym ludziom daje prawo jazdy
- 156 79
-
2023-05-15 10:18
(8)
a nie pomyślałem że ten cyklista leciał grubo ponad 50 w terenie zabudowanym?
- 15 54
-
2023-05-15 10:21
300 na godzine od razu (4)
- 54 10
-
2023-05-15 19:41
weżmie poluźni gumke w majtach
- 3 2
-
2023-05-15 20:05
Nie musial 300, bo mial prawo jechac co najwyzej z predkoscia pieszego. (2)
- 4 6
-
2023-05-16 09:17
Na DDR masz prawo jechać z prędkością jaka obowiązuje na drodze wzdłuż której jest DDR - czyli tu 50 kmh (1)
- 4 0
-
2023-05-17 17:05
DDR nie istnieje od ponad 30 lat.
- 0 0
-
2023-05-15 10:25
Następnym razem pomyślisz.
"Grubo ponad 50" xD
- 28 3
-
2023-05-15 10:51
(1)
Osiągał właśnie prędkość światła, dlatego biedny kierowczyk go nie widział :(
- 27 6
-
2023-05-15 13:50
Nadświetlną, dlatego był niewidzialny...
- 5 1
-
2023-05-15 10:20
Kto im daje? Na Ukrainie? (1)
Przecież to proste - daje im ten, komu za to zapłacą.
- 29 3
-
2023-05-15 19:41
tak tak dokładnie, jak twoja żona :P tobe też...
- 1 9
-
2023-05-16 10:01
Na u..
Na uk. Się kupuje prawko nie ważne czy umiesz jeździć
- 2 1
-
2023-05-16 10:07
kupił, bo to ukr, dezerter.
- 3 1
-
2023-05-15 10:14
Opinia wyróżniona
tylko że jest tam droga rowerowa (20)
która poruszał się rowerzysta, zapewne rowerzysta miał zielone tak jak samochód i to kierowca auta spowodował kolizje
nie tłumaczcie kierowcy że nie widział, kierowca ma obowiązek cały czas obserwować drogę, a tym bardziej jak wykonuje manewr skrętu
a rowerzysta będzie miał nauczkę że przez skrzyżowanie się przejeżdża a nie przelatuje, rowerzysta tez ma hamulce i może je użyć- 172 60
-
2023-05-15 10:41
gdy kierowca ma zielone to piesi i rowery tam mają czerwone (2)
- 13 21
-
2023-05-15 10:48
(1)
Też mi się tak wydaje.
- 9 17
-
2023-05-15 14:24
Nie wydaje sie tylko tak jest. Mam nadzieje ze dowala mu taki mandat ze bedzie musial sprzedac ta swoha wierchowine
- 6 10
-
2023-05-15 10:49
nie tym razem, tam są kierunkowe światła, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone!
- 12 15
-
2023-05-15 10:58
nie ma świateł
tam nie ma świateł... to nie jest skrzyżowanie Rakoczego z Piekarniczą..
- 23 7
-
2023-05-15 11:36
Tam nie ma świateł (2)
To wjazd na osiedle robyg. wydaje mi się że to jednak większa wina kierowcy, chociaż rowerzysta też powinien zwolnić.
- 14 5
-
2023-05-15 13:43
Faktycznie, masz rację
- 3 1
-
2023-05-15 14:03
Rowerzysta zwolnił. tylko to nie wystarczyło jak kierowca zamiast się rozejrzeć przed skrętem, wjechał nagle tuż przed nim.
- 7 0
-
2023-05-15 13:49
(1)
Wyobraź sobie e w każdym pojedzie samochodowym występuje coś takiego jak martwe pole. Nie, w nim kierowca nie zobaczy.
- 1 12
-
2023-05-15 17:53
Wystarczy, że kierowca obserwując sytuację na drodze, nieco się przechyli. Uczą tego na kursach.
- 9 1
-
2023-05-15 14:22
(1)
A ped**arze jada z gorki nawet nie zwalniajac. Mieszkam tam i nagminne jest ze ze przez ped**arza dochodzi do potracenia pieszych. A co was nie obowiazuje przepuszczanie ? Moze nauczy tego gląba zeby nastepnym razem zwolnil przed przejazdem bo nie jest swieta krowa na drodze. A to dowodzi jednego wyladowal bo mial pierwszenstwo !!!
- 7 13
-
2023-05-15 19:43
w punkt. mordercy na pedałach
- 4 4
-
2023-05-15 19:27
przejazd rowerowy a pierwszeństwo (4)
warto pamiętać, że rower ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym, ale w przeciwieństwie do pieszych, rower zbliżający się do przejazdu, już takiego pierwszeństwa nie ma.
Rowerzystów też obowiązuje ciągła obserwacja drogi i zasada ograniczonego zaufania.- 7 7
-
2023-05-15 19:53
Na czym polega zasada ograniczonego zaufania?
- 4 0
-
2023-05-15 21:14
Pieszy zblizajacy tez nie ma, w przepisach jest mowa o wchodzacym. (1)
- 1 2
-
2023-05-16 01:37
Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo. Rowerzysta na drodze rowerowej też ma pierwszeństwo. Jeszcze tylko kierowcy musieli by rozróżniać wjazd od skrzyżowania i zechcieli przestrzegać przepisów i było by tak pięknie!
- 3 2
-
2023-05-16 01:31
Gdzie widzisz tu przejazd rowerowy i przejście dla pieszych? Wjazd przecina drogę rowerową i chodnik, a kierowca zjeżdża z jezdni wprost pod nadjeżdżających rowerzystów. Ci akurat stosując zasadę ograniczonego zaufania, mieli prawo oczekiwać od kierowcy przestrzegania przepisów, które dokładnie wskazują jak ten powinien się zachować.
- 5 1
-
2023-05-16 09:34
Zlikwidować ścieżkę rowerową. (1)
Niech przeprowadzają rowery pieszo. Jak kierowca na zobaczyć rowerzystę, jeśli przejazdy są tak kretyńsko budowane, że samochód nie może ustawić się tak, żeby kierowca mógł spojrzeć normalnie w prawo. To nie sowy żeby wykręcać głowy o 180 stopni. Jeśli już to ścieżka powinna być za przejściem a nie przed.
- 4 8
-
2023-05-19 09:01
Tu akurat wjazd został kretyńsko zrobiony - tuż przy początku prawoskrętu do stacji paliw, bezpośrednio przy drodze rowerowej. Zlikwidować kretyński wjazd. Niech kierowcy jeżdżą na około, nic im się nie stanie i może nikomu nie zrobią krzywdy.
- 0 0
-
2023-05-18 14:45
Odp.
Jeden i drugi ,powinni obserwować drogę ! Więc nie pisz głupot !
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.