Latający rowerzysta
66924 wyświetlenia 15 maja 2023 (609 opinii)Problematyczny wyjazd na Rakoczego obok galerii Morena. Rowerzyści jadący z górki często nie są w stanie w tym miejscu wyhamować. Nie jest to jedyna taka sytuacja.
Więcej na ten temat
Opinie (609) ponad 50 zablokowanych
-
2023-05-15 10:19
Opinia wyróżniona
Dzień jak co dzień... (5)
Notorycznie rowerzyści na tym odcinku jadąc 'z góry' osiągają prędkość, która stwarza zagrożenie. Takie są fakty. To nie pierwszy incydent. Nie wspomnę o hulajnogach.
- 77 43
-
2023-05-15 11:01
kierowcy osiagaja jeszcze wieksza!
- 14 2
-
2023-05-15 10:52
Jedynym winnym tutaj jest kierowca, nie umiesz jezdzic to won do busa i tyle.
- 23 9
-
2023-05-15 10:33
(2)
Tutaj wyłącznie kierowca spowodował zagrożenie - zatrzymał się standardowo - dopiero blokując przejazd. Dzień jak co dzień, kierowcy robią to notorycznie - wymuszają pierwszeństwo na niechronionych uczestnikach ruchu drogowego.
- 29 5
-
2023-05-15 12:07
(1)
No chyba jednak nie - skoro to cyklista wjechał w auto. Rowerofczyk nie dostosował prędkości do warunków, i nie zachował należytej ostrożności w obrębie skrzyżowania. A teraz cyklofaszyści możecie szczekać, jak to świat, a prawa fizyki w szczególności, was nie kochają.
- 10 17
-
2023-05-16 12:45
Naucz się przepisów.
Może i rowerzysta nie zachował ostrożności, ale to kierowca skręcając nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście poruszającemu się wzdłuż drogi, którą opuszczał... Więc jak byś nie kombinował, wina kierowcy. Równie dobrze mógłby zajechać drogę innemu autu zmieniając pas, to też byś powiedział że ten drugi winny bo nie uważał...
- 7 0
-
2023-05-15 10:14
Opinia wyróżniona
tylko że jest tam droga rowerowa (20)
która poruszał się rowerzysta, zapewne rowerzysta miał zielone tak jak samochód i to kierowca auta spowodował kolizje
nie tłumaczcie kierowcy że nie widział, kierowca ma obowiązek cały czas obserwować drogę, a tym bardziej jak wykonuje manewr skrętu
a rowerzysta będzie miał nauczkę że przez skrzyżowanie się przejeżdża a nie przelatuje, rowerzysta tez ma hamulce i może je użyć- 172 60
-
2023-05-18 14:45
Odp.
Jeden i drugi ,powinni obserwować drogę ! Więc nie pisz głupot !
- 0 1
-
2023-05-16 09:34
Zlikwidować ścieżkę rowerową. (1)
Niech przeprowadzają rowery pieszo. Jak kierowca na zobaczyć rowerzystę, jeśli przejazdy są tak kretyńsko budowane, że samochód nie może ustawić się tak, żeby kierowca mógł spojrzeć normalnie w prawo. To nie sowy żeby wykręcać głowy o 180 stopni. Jeśli już to ścieżka powinna być za przejściem a nie przed.
- 4 8
-
2023-05-19 09:01
Tu akurat wjazd został kretyńsko zrobiony - tuż przy początku prawoskrętu do stacji paliw, bezpośrednio przy drodze rowerowej. Zlikwidować kretyński wjazd. Niech kierowcy jeżdżą na około, nic im się nie stanie i może nikomu nie zrobią krzywdy.
- 0 0
-
2023-05-15 19:27
przejazd rowerowy a pierwszeństwo (4)
warto pamiętać, że rower ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym, ale w przeciwieństwie do pieszych, rower zbliżający się do przejazdu, już takiego pierwszeństwa nie ma.
Rowerzystów też obowiązuje ciągła obserwacja drogi i zasada ograniczonego zaufania.- 7 7
-
2023-05-16 01:31
Gdzie widzisz tu przejazd rowerowy i przejście dla pieszych? Wjazd przecina drogę rowerową i chodnik, a kierowca zjeżdża z jezdni wprost pod nadjeżdżających rowerzystów. Ci akurat stosując zasadę ograniczonego zaufania, mieli prawo oczekiwać od kierowcy przestrzegania przepisów, które dokładnie wskazują jak ten powinien się zachować.
- 5 1
-
2023-05-15 21:14
Pieszy zblizajacy tez nie ma, w przepisach jest mowa o wchodzacym. (1)
- 1 2
-
2023-05-16 01:37
Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo. Rowerzysta na drodze rowerowej też ma pierwszeństwo. Jeszcze tylko kierowcy musieli by rozróżniać wjazd od skrzyżowania i zechcieli przestrzegać przepisów i było by tak pięknie!
- 3 2
-
2023-05-15 19:53
Na czym polega zasada ograniczonego zaufania?
- 4 0
-
2023-05-15 14:22
(1)
A ped**arze jada z gorki nawet nie zwalniajac. Mieszkam tam i nagminne jest ze ze przez ped**arza dochodzi do potracenia pieszych. A co was nie obowiazuje przepuszczanie ? Moze nauczy tego gląba zeby nastepnym razem zwolnil przed przejazdem bo nie jest swieta krowa na drodze. A to dowodzi jednego wyladowal bo mial pierwszenstwo !!!
- 7 13
-
2023-05-15 19:43
w punkt. mordercy na pedałach
- 4 4
-
2023-05-15 13:49
(1)
Wyobraź sobie e w każdym pojedzie samochodowym występuje coś takiego jak martwe pole. Nie, w nim kierowca nie zobaczy.
- 1 12
-
2023-05-15 17:53
Wystarczy, że kierowca obserwując sytuację na drodze, nieco się przechyli. Uczą tego na kursach.
- 9 1
-
2023-05-15 11:36
Tam nie ma świateł (2)
To wjazd na osiedle robyg. wydaje mi się że to jednak większa wina kierowcy, chociaż rowerzysta też powinien zwolnić.
- 14 5
-
2023-05-15 14:03
Rowerzysta zwolnił. tylko to nie wystarczyło jak kierowca zamiast się rozejrzeć przed skrętem, wjechał nagle tuż przed nim.
- 7 0
-
2023-05-15 13:43
Faktycznie, masz rację
- 3 1
-
2023-05-15 10:58
nie ma świateł
tam nie ma świateł... to nie jest skrzyżowanie Rakoczego z Piekarniczą..
- 23 7
-
2023-05-15 10:49
nie tym razem, tam są kierunkowe światła, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone!
- 12 15
-
2023-05-15 10:41
gdy kierowca ma zielone to piesi i rowery tam mają czerwone (2)
- 13 21
-
2023-05-15 10:48
(1)
Też mi się tak wydaje.
- 9 17
-
2023-05-15 14:24
Nie wydaje sie tylko tak jest. Mam nadzieje ze dowala mu taki mandat ze bedzie musial sprzedac ta swoha wierchowine
- 6 10
-
2023-05-15 10:09
Opinia wyróżniona
(29)
Rowerzysta miał pierwszeństwo, ale powinien zwolnić przed przejazdem. Kierowca w takim miejscu z dużym prawdopodobieństwem może go nie widzieć!
- 265 56
-
2023-05-15 12:08
Skąd wiesz, że miał pierwszeństwo? (3)
Ukrainiec miał zielone światło kierunkowe do prawoskrętu, a rowerzysta miał czerwone
- 4 15
-
2023-05-15 20:03
Wiem bo ze mnie taki omnibus! A ty skąd wiesz, że było inaczej?
- 0 0
-
2023-05-15 19:20
Ty wiesz, ale...
no i co z tego, że tam nie ma żadnych świateł?
- 3 0
-
2023-05-15 19:16
Zwłaszcza, że brak świateł.
- 10 0
-
2023-05-15 10:50
(1)
Jeżeli nie jestes w stanie zauważyć rowerzysty to prawko do kopery, na pierwszy komisariat i do autobusu.
- 19 7
-
2023-05-15 13:48
Zabawny.
- 1 5
-
2023-05-15 10:46
(3)
od kiedy na czerwonym miał pierwszeństwo?
- 2 18
-
2023-05-15 20:03
Czerwone jak nic przecież nawet na filmie widać DDR w kolorze czerwonym, czyli zakaz jazdy po drodze dla rowerów!
- 0 2
-
2023-05-15 11:20
Jakim czerwonym? Tam świateł nie ma, wyjazd/wjazd na osiedle przecina chodnik i DDR. (1)
- 15 2
-
2023-05-15 12:10
nie DDR bo już nie ma , teraz to tylko RFN !
- 5 6
-
2023-05-15 10:35
(3)
Kierujący autem też powinien zwalniać przed każdym wyjazdem z posesji. Nigdy nie wiadomo czy ktoś akurat nagle im nie wymusi pierwszeństwa. Blacharnie pełne są aut, które miały pierwszeństwo.
- 23 3
-
2023-05-15 13:19
(2)
I kierowcy tak robią
- 2 7
-
2023-05-15 19:41
(1)
g..wno robią
- 0 2
-
2023-05-15 20:07
poczułeś w ustach?
- 1 1
-
2023-05-15 10:20
(3)
jechał normalnym tempem wnioskując po filmie, tym bardziej zjeżdżając z górki.. może miałby jeszcze zejść z roweru, bo święta krowa w aucie nie potrafi spojrzeć w prawo?
- 50 19
-
2023-05-15 10:32
wystarczyło przyhamować, a nie przyspieszać aby zdążyć na zielonym (2)
- 8 34
-
2023-05-16 09:15
Tam nie ma świateł.
- 4 0
-
2023-05-15 10:38
wystarczy nie kłamać
- 22 6
-
2023-05-15 10:17
(7)
Rowerzysta nie ma pierwszeństwa na przejeździe rowerowym. Cyt.". Co do zasady rowerzystom wolno przejeżdżać po jezdni w miejscu, gdzie jest tzw. przejazd dla rowerzystów. W takim miejscu rowerzyści mają pierwszeństwo przed pojazdami, jednak dopiero wtedy, gdy już znajdują się na przejeździe"
- 31 48
-
2023-05-16 01:58
Niestety nie wcelowałeś we właściwy przepis. Wjazd w który skręcał kierowca, przecina drogę rowerową. Kto na drodze rowerowej ma pierwszeństwo?... Co kierowca musi zrobić, żeby zgodnie z przepisami przejechać w poprzek drogi rowerowej i chodnika?...
- 4 0
-
2023-05-15 10:28
(5)
No i się nie popisałeś:
"Skręcając w drogę poprzeczną, kierowca zawsze musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście wjeżdżającemu na przejazd."- 54 9
-
2023-05-15 12:09
No chyba, że ma zielone prawokierunkowe
- 1 9
-
2023-05-15 10:47
(3)
teraz to ty się popisałeś, kierowca miał zielone, rowerzysta czerwone
- 10 37
-
2023-05-15 11:01
Tam niema (1)
Świateł, to jest wjazd na Shell.
- 11 5
-
2023-05-15 11:09
To nie jest wjazd na Shell, a jeden wjazd wyżej, do bloków.
- 23 1
-
2023-05-15 10:59
kierowca wczoraj miał zielone... na poprzednim skrzyżowaniu były światła , a tu jest tylko wjazd bez świateł
- 29 3
-
2023-05-15 10:17
No niestety, kierowca widzi zawsze tylko do przodu. (2)
- 33 34
-
2023-05-15 10:35
(1)
~~ wydaje mi się, że te wszystkie komentarze piszą osoby,które nigdy nie kierowały autem !! tzw. "święte krowy" łażące po mieście i szukające "Wczorajszego dnia" !!
- 47 24
-
2023-05-15 10:37
nie, one nie jeździły rowerem. Samochodem zapewne jeżdżą.
- 14 13
-
2023-05-15 19:51
Tak czy inaczej Rowerzysta też ponosi winę za niezachowanie bezpiecznej predkości i uwagi (2)
Powinien zwolnić i przewidzieć sytuację.
- 9 5
-
2023-05-17 15:43
Czy jeśli będziesz przejeżdżał przepisowo przez skrzyżowanie na zielonym, nie ruszając z pod świateł czyli jakieś 50 kmh, i ktoś ci wjedzie bo przejechał na swoim czerwonym, to będzie twoja wina? Jadąc przez skrzyżowania zwalniasz? Widząc samochody czekające na podporządkowanej by się włączyć do ruchu także zwalniasz?
- 2 0
-
2023-05-16 02:11
no tak...
Każdy rowerzysta powinien wozić ze sobą po mieście kryształową kulę! Jeszcze fusy, dla pewności.
- 2 0
-
2023-05-15 19:32
(1)
przed kazdym przejsciem powinny byc barierki zwalniajace aby nie jechali a przechodzili, wszystko do czasu az ktos zginie
- 6 3
-
2023-05-16 02:17
To świetny pomysł! Tylko jak kierowca odnajdzie swój samochód za przejściem, jak zostawi go przed barierką?
- 3 0
-
2023-05-15 19:22
widze ze szoszon
nie zauważył rowerzysty !!!
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2024-03-11 13:41
Trzeba zatem zwiększyć grawitację
Dobrze, że rowerzysta cały.
- 1 0
-
2023-12-06 09:30
Ukraiński bonzo w Audi
i ta mafijna rejestracja 11111 :)
- 0 1
-
2023-05-22 14:20
Rejestracja
Tak w ogóle to chyba nie nasz kierowca, rejestracja jakaś nie teges
- 0 1
-
2023-05-18 10:48
Problematyczny wyjazd (5)
Sorry mieszkam na tym osiedlu nie wyjazd jest problemem a mający wszystko gdzieś użytkownicy rowerów, którzy nie zwalniają mimo, że przed wyjazdem jest zmiana pasa rowerzysty z prawje na lewą i przejście dla pieszych na którym nikt z nich nie zwalnia
- 85 21
-
2023-05-21 08:26
Odp
Rower czy pieszy... niema znaczenia.
Czy pieszy przebiega czy rower jedzie szybciej, a moze inne wasze tlumaczenie. Wazne ze auto ma zielona strzalke czyli ma ustapic przejscia. I ma obowiazek sie zatrzymac. Niestety to kierowcy aut nie potrafia sie do tego stosowac w 90 procentach. Powinni usunac te strzalki ze wszystkich swiatel i bedzie o niebo bezpieczniej. Juz nie bedzie gadania ze rower jest za szybki albo ktos nie widzial staruszki jak o balkoniku wyszla- 1 1
-
2023-05-19 15:17
jako rowerzysta
nigdy nie mialem wypadku z udzialem z inna osoba(badz poajzdem), wystarczy dostosowywac jazde do warunkow, w tej sytuacji rowerzysta mial pierszenstwo, ale jednoczesnie powinien zakladac ze ludzie to d**ile i moga nie respektowac prawa
- 5 1
-
2023-05-19 07:08
Jako rowerzysta przyznaję Ci 100% racji. (2)
Mało tego, rowerzyści to obecnie jedyna grupa, która nie przepuszcza pieszych na przejściu dla pieszych. Mało to razy, kiedy zwolniłem żeby przepuścić pieszego to pięciu mnie jeszcze wyprzedziło...
- 12 3
-
2023-05-19 12:00
(1)
we wrześniu 2022 zmieniły się przepisy
- 0 0
-
2023-05-19 14:07
pokaż mi
przejscie na drodze dla rowerow, w gdansku znajdziejsz moze kilka wyjatkow. to tylko jakies pasy pomlowane. zeby cos bylo przejsciem dla pieszych musi miec znak pionowy i pasy poziome
- 0 2
-
2023-05-20 14:13
Też jeżdźę na rowerze. Jak dojeżdźam do skrzyżowania zawsze zwalniam, bez względu na to, czy mam pierszeństwo czy nie.
Niestety wychowanie lewackie powoduje takie sytuacje. Pieszy przechodząc przez jezdnię, nawet na zielonym świetle też powinien uważać. Różne są sytuacje. NIestety lewactwo robi wodę z muzgów.
- 1 0
-
2023-05-20 14:04
Czy rowerzysta miał wykupione OC, przegląd techniczny roweru, wymagane wyposażenie roweru w światła, podstawową wiedzę i
- 1 0
-
2023-05-16 09:48
Hit 2 (8)
Druga sprawa w Polsce wciaż są dużo za niskie kary za przekroczenia drogowe. Od tego co jest teraz po podwyżkach to powinno być jeszcze co najmniej 10 razy w góre - najtańszy mandat to powinno być przynajmniej
1000 zł- 42 150
-
2023-05-16 10:02
Oczyiście masz na myśli kary dla rowerzystów którzy jadą jak samobójcy...?? (3)
i kompletnie nie szanują ani pieszych, ani zmotoryzowanych. Czas może zacząć piętnować jak rowerzyści jeżdżą na czerwonym, na chodniku zamiast zwolnić do 5km/h pędzą jak nienormalni... Ale od kierowców to się wymaga! Grunt to mieć za plecami dobry lobbing sfrustrowanych pseudo ekologów i histerycznych rowerzystów!
- 34 15
-
2023-05-16 10:33
Chciałbym to zobaczyć (1)
Jak jedziesz czasówką 5 km/h najlepiej w butach spd
- 10 6
-
2023-05-20 09:27
czasówką w butach spd jedź na tor
a nie do miasta. Jak chcesz zapitalać jak pogrzany, to chodnik i przejścia dla pieszych nie są dla ciebie.
- 2 0
-
2023-05-16 14:24
W punkt
Dokładnie tak
- 3 6
-
2023-05-17 10:08
i tak 1000 zł to za malo. 1500 zł bylo by lepiej, wtedy bedzie bardzo bolesny.
- 1 3
-
2023-05-16 20:35
miliard
złotych!
- 1 2
-
2023-05-16 16:13
???
Dlaczego mi się wydaje że na drodze jesteś świętą krową?
- 4 3
-
2023-05-16 14:24
Aha
Dla rowerzystów zwłaszcza, bo są bezkarni. Skaczą tylko ulica- chodnik i nawet pieszym nie ustepują pierszenstwa. Święte krowy
- 15 9
-
2023-05-16 17:43
Granatnik (1)
W krajach rozwiniętych (przynajmniej SzwajcariaiFrancja) ped**arz zawsze ma znak ustąp pierwszeństwa przed przejazdem!
- 1 4
-
2023-05-20 09:15
a może inne kraje porównasz, też rozwinięte?
w których ruch rowerowy jest duży - Holandia, Dania, Niemcy. W nich rowerzysta to przysłowiowa "święta krowa", jedzie bo ma pierwszeństwo - takie zasady
- 0 0
-
2023-05-15 20:02
(48)
Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że pomimo ewidentnej winy kierowcy, w zdarzeniach z udziałem pieszego lub rowerzysty zawsze wypomina się mu, że 'miał pierwszeństwo ale powinien się zatrzymać, zwolnić itd'. Kiedy w końcu skończy się ta wschodnioeuropejska mentalność?
- 313 350
-
2023-05-20 07:42
Koń ma przewagę
Kopanie się koniem nie jest zalecane! Rowerzysta musi pamiętać że nie ma żadnych szans! Kierowcy i rowerzyści z pierszeństwem mają pierwszy rząd na cmentarzu!!!!! Ostrożnie!
- 1 0
-
2023-05-19 18:35
Odpowiedź
Kierowca wschodnioeuropejski przecież
- 0 0
-
2023-05-16 09:06
Smutne jest, że tam jest kierunkowe światło a dzban na rowerze poleciał na czerwonym (2)
- 2 18
-
2023-05-19 08:51
Przy tym wjeździe na osiedle, przecinającym drogę rowerową i chodnik, nie ma żadnej sygnalizacji świetlnej. To się słabo wykazałeś z tym kierunkowym i czerwonym...
- 1 0
-
2023-05-16 10:43
to ty daltonistą jestes
- 10 1
-
2023-05-16 21:20
(2)
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale każdy użytkownik drogi musi zachować szczególną ostrożność w miejscach newralgicznych, takich jak skrzyżowania, przejścia dla pieszych, wzniesienia, zakręty itd. Dlatego, że różne rzeczy mogą się wydarzyć. To po to, że faktycznie czasem powinieneś przyhamować, jeśli z jakiejś przyczyny ktoś na Ciebie jedzie. Różnie może być. Mógł Cię nie zauważyć, mógł zasłabnąć, może mieć awarię hamulców ( taki wypadek był nawet w Gdansku - ciężarówka wjechała w panią przechodzącą przepisowo po pasach, bo hamulce wysiadły, kierowca od dłuższego czasu trąbił...ale pani miała zielone więc weszła pod pędzącą ciężarówkę) Ostrożność masz zachować nie po to, żebyś miał czas przygotować się psychicznie na wypadek, tylko żeby mieć możliwość reakcji, aby tego wypadku uniknąć.
- 6 6
-
2023-05-17 22:09
tak, racja dlatego kierowcy zwalniają z 50 do 20 czy 10 km/h nawet gdy mają zielone (1)
tylko ci rowerzyści tak szybko jeżdżą że nikt nie zdąży ich zauważyć, a może coś pomyliłem...
- 10 0
-
2023-05-18 21:54
Nic nie pomyliłeś.
Może, tak jak na drogach dla samochodów, wprowadzić śpiące na ścieżkach rowerowych przed przejazdami przez ulice.
przecież to z jaką prędkością rowerzysta wjechał na skrzyżowanie dyskwalifikuje go jako kierowcę.- 2 3
-
2023-05-18 06:37
Auto bylo pierwsze na przejezdzie (1)
Tu taj wg PORD rowerzysta jest winny kolizji!
- 2 7
-
2023-05-18 15:16
nie, bo wymusił pierwszeństwo - czy też nagłe hamowanie, by uniknąć kolizji. tu uniknąć się nie udało.
- 1 1
-
2023-05-15 20:31
(8)
To nie mentalność, tylko instynkt samozachowawczy - jeśli będziesz mieć pierwszeństwo, ale zginiesz, to na grobie sobie możesz co najwyżej napisać "Miałem rację". Tylko co to da? Jesteś bardziej wrażliwym uczestnikiem ruchu? Przez wzgląd na swoje bezpieczeństwo, jeśli ci zależy na zdrowiu i życiu uważasz bardziej. Instynkt samozachowawczy i zasada ograniczonego zaufania.
- 122 35
-
2023-05-16 08:59
to nie mentalność, jak wyjdziesz an dzielnice i zostaniesz skrojony to twoja wina (3)
mogles cwiczyc sztuki walki i pakowac na siowni. To natura ze silniejsi biją słabszych, prawo prawem, mozesz byc ofiara wybitymi zebami, pametaj
- 27 22
-
2023-05-18 13:18
i właśnie dlatego
w kierowczyków trzeba profilaktycznie tłuc kamieniami lub butlami po czarnej szmacie; pamietaj - możesz zwolnić a możesz być szybki i mieć wybitą szybę
- 1 15
-
2023-05-17 21:57
(1)
w sumie to za duze skroty myslowe zastosowalas
- 5 3
-
2023-05-18 07:46
To zgwałcony. Wybierz co ci bardziej pasuje.
Mentalność i patologia jest ta sama.
- 3 7
-
2023-05-16 08:59
Powiedzenie (1)
Jest takie fajne powiedzenie: na zachodzie jeździs ztak aby nikogo nie zabić, w Polsce tak aby nie zginąć... subtelna ale jakże ogromna różnica w mentalności na drodze...
- 33 2
-
2023-05-17 23:31
jakieś brednie
- 3 6
-
2023-05-17 23:17
Śmieszna ta twoja teoria
Zobaczymy jak będziesz gadał gdy z ulicy podporządkowanej ktoś ci wyjedzie ciekawe czy będziesz równie wyrozumiały gdy skasuje ciebie.
- 8 1
-
2023-05-16 09:00
Właśnie przez takie podejście mamy tyle wypadków w Polsce
Nie wychodź z domu, bo samochód cię przejedzie i co z tego że jego wina
- 27 0
-
2023-05-18 10:59
W Twojej zachodnioeuropejskiej mentalności kraje pomyślały o problemie "żywych torped na dwóch kółkach" i np. w Holenderskich miastach na ruchliwych skrzyżowaniach masz bezkolizyjne wjazdy dla rowerzystów i samochodów, a nawet ograniczenia prędkości rowerzystów... kiedyś widziałem patrol z suszarką w mieście jak łapał skutery i rowery. Mniej uczęszczane skrzyżowania posiadają ograniczniki prędkości dla rowerów i aut w różnych formach. Dodatkowo, widzisz, że Ci ludzie sami wykazują zdrowy rozsądek, zwalniają i rozglądają się. To jest mentalność zachodnioeuropejska... zapobieganie i rozsądek.
Problem polega na tym, że w Polsce jak dasz komuś prawo do czegokolwiek, to momentalnie załącza się sarmacki animusz i beztroskie zachowanie. Nie rozejrzy się, nie zatrzyma, a nawet jak zauważy to i tak wejdzie na jezdnię, bo przecież ma pierwszeństwo... a potem wózek do końca życia, marna renta od sprawcy i plucie sobie w brodę, że wystarczyło się zatrzymać.
Żeby nie było, że jestem kompletnie antyrowerowy. To samo tyczy się zachowania na drogach przez kierowców.- 1 1
-
2023-05-16 13:15
Kary dla rowerzystów. (2)
Rowerzyście święte krowy, których nie obowiązują żadne przepisy. Nie sygnalizują nie respektują zmaków, jedżą w słuchawkach.
- 5 16
-
2023-05-18 07:59
Gdyby tak samo kierowcy byli karani jak chcesz od rowerzystów, na drogach nie byłoby samochodów ;-) (1)
Każdy, dosłownie każdy w mieście jeździ powyżej 50. O ile nie stoi w korku. Jakieś konsekwencje? Nie domagasz się tutaj żadnych sankcji? Nie przeszkadza ci to, czy też do nich należysz? Jeżeli tak, jeżeli ty możesz łamać prawo, jakim prawem wymagasz jego poszanowania od innych?
- 7 3
-
2023-05-18 10:03
On wymaga od innych, żeby nie oczekiwali od niego przestrzegania prawa, tylko się jego bali, bo jest większy.
- 3 2
-
2023-05-15 21:20
Przepisy przepisami (7)
Jednak ja jako kierowca i rowerzysta po prostu zwalniam w obu przypadkach zbliżając się do przejścia. Jako rowerzysta jeszcze nawiązuję kontakt wzrokowy z kierowcą, żeby mieć pewność że mnie widzi. Właśnie po to, żeby uniknąć tego co na filmie. Po prostu trzeba analizować co się dzieje na drodze i stosować zasadę ograniczonego zaufania. Nie każdy tak umie
- 87 8
-
2023-05-16 09:00
Prawidłowo (2)
Prawidłowo. Nikomu nie można ufać, szczególnie w Polsce. Palce na klamkach, oczy i uszy dookoła głowy, kontakt wzrokowy i mnóstwa wyczucia i doświadczenia. Poza tym - migające światełko! Mocne! Z doświadczenia wiem, że światło stałe znika w zalewie innych świateł w mieście
- 7 3
-
2023-05-17 08:46
Jak komuś strzelisz (1)
stroboskopem po oczach to z pewnością cię zauważy, nic nie będzie później widział przez pół minuty, ale co tam!
- 10 2
-
2023-05-18 07:55
Po zmroku - tak! W ciągu dnia, błyskający punkt, choćby najmocniejszy, nie oślepia
Kontrast między światłem dziennym i światłem jest dużo niższy, a oko o tej porze jest zaadaptowane do warunków dziennych. No chyba, że spawasz ;-) ale to inna zupełnie inna moc
- 1 1
-
2023-05-16 01:18
Tylko że tutaj wjazd przecina drogę rowerową i chodnik. (3)
Zaciekawiła mnie twoja historia. - Jak nawiązujesz kontakt wzrokowy z kierowcami po obu stronach drogi rowerowej?
- 12 20
-
2023-05-18 07:51
Gimbus jesteś czy tylko bezmyślny tuman?
Wystarczy chcieć, to będziesz wiedział też jak.
- 1 3
-
2023-05-17 08:52
A mi gaciowego nie szkoda,zwłaszcza od czasu gdy parę razy mało mi nie potrącili na chodniku córkę,i od tego czasu stwierdziłem że najlepsza metoda wyhamowania na chodniku takiego sprawnego inaczej jest taki liść na ekopyszczek w czasie wyścigu...działa
- 9 19
-
2023-05-16 09:01
Dosłowność
Wszystko traktujesz tak dosłownie? :) Wyobraźnia czyni cuda, spróbuj!
- 8 6
-
2023-05-15 20:56
Powinni takim kasowac prawko albo konfiskowacc blachosmroda to by sie szybko nauczyli (3)
- 38 61
-
2023-05-15 21:42
Nam się zdarzyło... (1)
że w naszego blachosmroda wjechał rowerkiem facio z parkingu między domami, przeleciał nad blachosmrodem, pogiął go, porysował. Przyjechała policja i pogotowie i okazało się że ten typek miał dwa promile z hakiem. To kogo w takim wypadku konfiskować?
- 34 13
-
2023-05-18 07:49
Czego nie zrozumiałeś?
Kasować każdego pijanego, chamskiego czy bezmyślnego. Bez segregacji rasowej na rowerzystów, pieszych, kierowców, itd,, jak ty to właśnie zrobiłeś.
- 8 2
-
2023-05-16 09:07
Za co? Że miał zielone?
- 2 8
-
2023-05-17 23:30
nie wschodnioeuropejska mentalność tylko zachodnioeuropejski kołchoz.
jest właśnie wtedy kiedy zapomina się o prawach fizyki. albo w ogóle ich się nie zna. albo uważa się że nie działają w pewnych sytuacjach. rowerzysta to dureń któremu się wydaje że skoro ma pierwszeństwo to jest "twardszy od stali". poza tym w kodeksie jest wzmianka o tzw. "ograniczonym zaufaniu". ale kto o tym pamięta.
- 1 7
-
2023-05-17 22:06
ja tam bym sobie chętnie rower na nowy zamienił z oc sprawcy, stary już trochę się psuje
dlatego nie zwalniam gdy mam pierwszeństwo, warto tylko pamiętać o kasku, za połamane ręce też mam szansę odszkodowanie od sprawcy dostać czyli ok ale czaszkę i kark trzeba chronić żeby w ogóle przeżyć, no i kamerka obowiązkowo żeby pieski nie kombinowały jak uniewinnić kierowcę, oni są takimi samymi złomiarzami najczęściej więc gdy tylko nie ma nagrania to od razu kombinują żeby winę na rowerzystę zrzucić
- 4 5
-
2023-05-17 09:14
Szczegolna ostrożność
Zachowanie szczególnej ostrożności, myślenie i wyobraźnia co może się wydarzyć dotyczy każdego użytkownika drogi a nawet życia codziennego
- 2 1
-
2023-05-17 05:45
Większość Kwirytów znad Vistuli i Viadrusa jest abderyckiej proweniencji, to się nigdy nie zmieni. Swoją drogą sam nie rozumiem "kolaży sosowych", są jacyś inni, nie patrzą przed siebie w trakcie jazdy. Riderzy enduro, DH czy dirt są jednak normalni.
- 1 4
-
2023-05-16 20:43
Tse
Nigdy się nie skończy. To jest w Polsce śpiewka stara jak Bogurodzica. Nie zatrzymałem się i nie rozjerzałem przed warunkowym skrętem - wina roweru bo zza krzaków się teleportował. Zasuwam 100 km/h po zabudowanym i ściągam pieszego - wina pieszego bo powinien mieć lampki led na głowie i lusterka za uszami. Jeszcze jak jakieś dziecko zginie to trochę się przymkną, ale w większości przypadków czytanie komentarzy pod takimi postami to masochizm. Polacy nie umieją jeździć i taka jest prawda
- 17 3
-
2023-05-16 07:14
(2)
To nie jest smutne tylko sensowne, jak na rowerze dostaniesz samochodem to możesz skończyć w szpitalu. A większość rowerzystów i motocyklistów nie myśli o własnym zdrowiu tylko o tym, że mają pierwszeństwo. Ogólnie są idealnym przykładem, że immunitet i prawo swoje, a fizyczna krzywda swoje.
- 8 10
-
2023-05-16 10:43
bezmózgowiec mówi ze inni nie mysla a to dobre :) wystarczy ze pirat drogowy z blachosmroda bedzie przestrzegał przepisów (1)
- 12 8
-
2023-05-16 16:38
Rozwal sobie juz ten glupi leb. Mozesz nawet przy tym miec racje.
- 3 10
-
2023-05-16 14:28
Wina a rozwaga
Jedyne co ewidentnie jest wiadomo jeszcze przed jakimkolwiek wypadkiem/zdarzeniem drogowym jest to, że rowerzysta bądź pieszy nigdy nie będzie miał fizycznych szans przy zaistnieniu takiej sytuacji. Jeżeli masz szczęście wygrasz sprawę, może nawet uda ci się uzyskać jakieś odszkodowanie, winny poniesie karę, lecz jeżeli szczęście ci nie dopisze na samym początku to nici z odszkodowania czy z satysfakcji ukarania sprawcy bo jedynie co po tobie pozostanie to nekrolog.
- 4 5
-
2023-05-16 09:01
Może wolniej tym rowerem
- 11 17
-
2023-05-16 08:58
Nigdy
Nigdy ewentualnie każdego kierowcę auta trzeba by wysłać na kilka dni do Berlina, Wiednia lub Kopenhagi na szkolenie.....
- 10 2
-
2023-05-16 05:57
(1)
najsmutniejsz jest o ze nie czytasz znakow poziomych!,operator stoi na przejsciu ,audi zatrzymuje sie przed ewentualna sciezka,rowerzysta ,,prostuje"sciezke i wali w prawidlowo zatrzymany pojazd.
- 15 10
-
2023-05-16 08:43
nie kłam
- 7 2
-
2023-05-19 23:18
95% wypowiedzi na temat tej kolizji to bzdety.
Dlatego żenadą jest to czytać. Mam konkretne pytanie do władz. Rozumiem, że do mózgowców się nie zaliczacie ale mimo to dlaczego nikt z was nie wpadł jeszcze na oczywisty pomysł by nakazać wszystkim kierowcom z Ukrainy , którzy znaleźli u nas dach nad głową po bandyckiej napaści na ich kraj, by w terminie do trzech miesięcy każdy zaliczył obowiązkowy egzamin z przepisów polskiego ruchu drogowego? Dla dobra ich i ich rodzin w samochodach oraz oczywiście naszego.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.