Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?
8484 wyświetlenia 4 października 2022 (232 opinie)Łącznik Łucznicza-Niepołomicka był inwestycja bardzo wyczekiwaną przez mieszkańców południowych osiedli, teraz mieszkańcy zastanawiają się czy został on poprawienie wykonany. Czy po pierwszych przymrozkach i opadach śniegu samochody nie będą wypadać na pobocze.
Więcej na ten temat
Opinie (232) 5 zablokowanych
-
2022-10-05 15:05
Opinia wyróżniona
Zakręty są zrobione w ten sposób jak zawsze z oszczędności (6)
Odprowadzenie jest zrobione tylko z jednej strony drogi i dlatego zawsze jest pochylona w tą samą stronę.
Żeby zakręt miał odpowiednie pochylenia także z drugiej strony powinno być odprowadzenie wody.- 111 19
-
2022-10-09 10:36
Drogi
Ten odcinek drogi jak i wiele innych, projektowała osoba niemająca wiedzy o podstawowych prawach fizyki. Gdzie tu bezpieczeństwo na drodze? Jeśli ukształtowanie terenu nie pozwalało go inaczej wyprofilować to trzeba było zmienić ukształtowanie, wykonać rów odprowadzający wody opadowe po wewnętrznej stronie zakrętu i wykonać przepust pod powierzchnią jezdni, a nie mówić że się nieda.
- 1 0
-
2022-10-05 17:48
No i bardzo dobrze, przejechać się da wiec po co przepłacać?
- 3 10
-
2022-10-05 17:27
wystarczy jechać przepisowo (2)
tam jest 30.
- 16 15
-
2022-10-06 08:38
Przy gołoledzi nawet 5kmh wyrzuci na pobocze. Pocieszajace jest tylko to, że nie będzie czołówki, bo z dołu nikt tam nie podjedzie w tych warunkach.
- 7 0
-
2022-10-05 17:43
inaczej mówiąc warto nie lekceważyć limitów prędkości tam i gdzie indziej
jeśli ktoś w mieście wypada z jezdni, należy go pozbawić prawa do prowadzenia samochodu co najmniej na 3 miesiące.
- 14 13
-
2022-10-05 16:26
gdzieś trzeba uciąć żeby starczyło na kozy...
- 22 5
-
2022-10-05 13:47
Opinia wyróżniona
(24)
Drogi powinno się budować tak, żeby wybaczały nawet największe błędy. Stwierdzenie "przy 30km/h nie da rady wypaść" jest bzdurą, bo np. podczas oblodzenia da rady wypaść i ewentualne argumenty typu "to trzeba dostosować prędkość do panujących warunków" nie mają nic do rzeczy, bo kierowca jadący przepisowe 30km/h nie musi wiedzieć, że zaraz trafi na źle wyprofilowany zakręt.
- 303 147
-
2022-10-06 08:37
Chłopie, 30km/h to prawie jakbyś stał. (1)
Musiałaby być naprawdę szklanka, żeby przy takiej prędkości wypaść z drogi, albo trzeba być mistrzem. Podejrzewam, że mistrzowie to będą wypadać nie tylko z powodu złego wyprofilowania, ale też z powodu nachylenia terenu i zakrętów. No i dla mistrzów właśnie wybudowano te ładne rowo-schodki po boku.
PS. To nawet dobrze, że zakręty odsieją niektórych, przynajmniej nie będą wpadać w niekontrolowany sposób na Niepołomicką, gdyż stanowiliby zagrożenie.- 0 0
-
2022-10-08 01:02
Skoro to taka prędkość "jakbyś stał"
to kto będzie tego ograniczenia przestrzegać? Nieżyciowe podejście mają ci drogowcy, oj nieżyciowe.
- 1 0
-
2022-10-05 22:55
Z takim podejściem należy pamiętać, że
droga zaraz po wybaczeniu grzecznie kładzie kierowcę spać do rowu.
- 1 0
-
2022-10-05 22:46
Spokojnie.
Jeśli wypadnie to zatrzyma się na słupkach, które zablokują koła. W najgorszym wypadku będzie dachowanie. O wszystkim pomyśleli ;D.
- 0 1
-
2022-10-05 20:20
Jeśli nie zna drogi i ciężkie warunki drogowe to tym bardziej redukujesz prędkość a nie bo ulica mnie nie pozwoliła grzać ile fabryka dała.
- 3 0
-
2022-10-05 18:13
Tego typu rozwiązanie jak tam zastosowane jest oczywiście niezgodnie ze sztuką budowlaną i wytycznymi budowy dróg. W przypadku oblodzenia jezdni, a nawet zwykłych opadów deszczu dojdzie do tragedii nawet przy prędkości 30 km/h. Ten kto tak zaprojektował tę drogę uprawnienia budowlane zapewne uzyskał za przysłowiowego świniaka.
- 9 2
-
2022-10-05 14:56
Takim myśleniem
To nie wychodź z domu. Bo jak możesz przewidzieć idąc po malu że się przewrócisz, jak możesz przewidzieć że wchodzisz na przejście dla pieszych przy zielonym światełku potrąci ciebie auto itd
- 5 7
-
2022-10-05 13:57
Wiadomo (2)
Drogi powinny nie tylko wybaczać nawet największe błędy, ale i przytulić w potrzebie, pocieszyć i poczęstować gorącą herbatą.
- 90 52
-
2022-10-05 14:55
(1)
Oczywiście! Należy również zaufać drodze i wciskać gaz do dechy!
- 39 9
-
2022-10-06 07:53
czeakm az ktos na rowerze tam sie wypitol.... i wtedy szybko zrobia remont
- 6 3
-
2022-10-05 13:59
(3)
Jak ktoś wygrał prawo jazdy w czipsach, to sorka, ale nawet i lepsze drogi nie uratują osobnika gnającego bez wyobraźni. Przez ostatnie 10 lat poczyniono ogromny skok infrastruturalny, a mimo tego śmiertelność na naszych drogach jest prawie najwyższa w Europie.
- 23 30
-
2022-10-05 14:52
(2)
ale mówimy tu o dwóch aspektach. Jeden to kierowcy którzy przeginają a drugi to dziadowska droga na której musi stać takie ograniczenie żeby się ludzie nie pozabijali. Co ci po tym że jesteś rozważny jeśli ktoś na ciebie wpadnie i cię zabije? Ludzie niestety popełniają błędy i to nigdy nie minie. M.in. dlatego przepisy lotnicze dostosowuje się do ludzkiej ułomności po to by piloci mieli jak najmniej miejsca na błąd. Jak widać w przepisach drogowych to nie działa.
- 29 7
-
2022-10-05 16:01
(1)
Nareszcie głos rozsądku.
- 17 4
-
2022-10-05 16:51
Autor po prostu potrafi stosować analizę ryzyka, a nie gadać trzy po trzy.
- 7 4
-
2022-10-05 13:57
normalni kierowcy nigdy nie maja problemow z zakretami ani z drzewami przydroznymi (4)
- 28 30
-
2022-10-05 19:11
Normalni kierowcy (1)
przewidują niebezpieczne sytuacje. Tak jak autor spostrzeżenia. Ale normalny kierowca nie zapobiegnie oblodzeniu. A tam przy dobrym lodzie przy każdej prędkości samochód będzie się ślizgał.
- 12 2
-
2022-10-05 19:46
Jużeli zakręt z fotki by mieł pochylenie do środka,
to przy małych opadach powstanie duży staw.
- 7 1
-
2022-10-05 14:14
(1)
jesteś tego absolutnie pewien alfo i omego?
- 18 15
-
2022-10-05 14:49
on jest alfą i romeą
- 18 2
-
2022-10-05 13:57
Wybaczyc to trzeba najwyrazniej Tobie (4)
Za pisanie takich bzdur
- 46 35
-
2022-10-05 14:04
Nie masz racji. (3)
Przepisy mówią wyraźnie, że ograniczenie prędkości to nie wszystko. Trzeba dostosować prędkość także do warunków na drodze. Ale nie wszyscy o tym pamiętają. Tak samo jazda we mgle na drodze z ograniczeniem do 90 km/h może być wykroczeniem. Ale profil zakrętu jest kiepski, to fakt.
- 40 3
-
2022-10-05 14:48
masz rację, prędkość trzeba dostosować ale jest jedno ale i nie chodzi tu o przepisy (2)
jeśli coś robimy to róbmy to porządnie zamiast zasłaniać się ograniczeniem do 30 bo dojdzie do tego że jak będzie fuszerka to postawią znaki z ograniczeniem do 10 km/h. Pamiętam jak jeszcze był stary wiadukt na wysokości urzędu wojewódzkiego. Stan drogi przez lata się pogarszał, aż przestali ją remontować i postawili właśnie znak ograniczenia do 30 km/h. Wcześniej - 20 lat temu było 60.
- 22 7
-
2022-10-06 07:45
Bzdury (1)
Ograniczenie na starym wiadukcie związane było z brakiem bariery energochłonnej - między pojazdami, a potencjalnym spadnięciem na tory kolejowe była jedynie krucha poręcz - a nie "stanem drogi". Po zainstalowaniu bariery ograniczenie zostało usunięte. Komentarze wszystko przyjmą...
- 1 2
-
2022-10-06 10:58
bzdury to ty piszesz
20 lat temu bariera była ta sama i ograniczenia do 30 nie było.
- 1 0
-
2022-10-05 13:45
Opinia wyróżniona
Ciężko wyjechać. (20)
Wszystko super, fajnie, że ta drogą powstała ale dlaczego na końcu Łuczniczej nie ma ronda bądź świateł? Żeby przeciąć ulice i jechać na wprost czasem trzeba naprawdę długo czekać gdyż Niepołomicka jest ruchliwa drogą. Czy jest szansa na światła w tamtym miejscu?
- 86 36
-
2022-10-08 01:06
Światła? Czemu nie, ale pod warunkiem że wraz z monitoringiem i sterowaniem przy pomocy SI (sztucznej inteligencji). Niech system automatycznie nauczy się optymalizować zmiany świateł i zmienia je w taki sposób, aby skrócić korki z zapewnieniem sprawiedliwego czasu oczekiwania na przejazd.
- 0 0
-
2022-10-07 08:17
Ślimak
mają Wam wybudować. Z domku do pracy prosto i to bardzo dobre ułatwienie.
- 0 0
-
2022-10-05 17:35
Proponuje przesiąśc sie na rower skoro chcesz przeciąć ulice i jechać nawprost
- 3 3
-
2022-10-05 17:23
więcej świateł
jeszcze proponuje światła na skrzyżowaniu z przebiśniegową... a i jeszcze może ze srebrną .. jeszcze jest jakaś ulica z której ciężko się włączyć w Niepołomicką?
- 5 1
-
2022-10-05 14:08
Dlaczego
ciężko? Przecież to po polskawemu!!!
- 4 1
-
2022-10-05 13:58
rondo musi byc to kwestia czasu (4)
- 6 9
-
2022-10-05 14:36
Rondo nic nie pomoże (3)
Korki będą nadal. Jest tyle aut i tyle mieszkań, ze takie uliczki po prostu nie dają rady obsłużyć takiej ilości aut. To infrastruktura dostosowana do zabudowy jednorodzinnej.
- 24 2
-
2022-10-06 11:08
nie chodzi o korki a o bezpieczeństwo
- 0 0
-
2022-10-05 19:12
(1)
Niepołomicka widnieje na planach przestrzennych już z lat 50. Więc to nawet nie pod domki jednorodzinne a przejazd dla gospodarza wozem z koniem
- 4 1
-
2022-10-06 11:07
skoro istnieje tak długo to znaczy że była wylotówką i w sumie nadal nią jest, a takie drogi powinny mieć odpowiedni przepust. Tyle że kiedyś powstanie nowa Niepołomicka i tylko dlatego tej nie rozbudowują.
- 0 0
-
2022-10-05 13:50
Nie!!! Nigdy!!! (9)
Już wystarczy że korkujecie swoimi autami przebiśniegową i Starogardzką na zjeździe na trakt, trzeba było myśleć przy kupowaniu mieszkania nad możliwością wyjazdu z terenów, a nie się teraz jeszcze światełek zachciało, całą Niepołomicką zakorkujecie swoimi zachciankami
- 18 34
-
2022-10-05 14:54
(6)
jak z niej nie korzystasz to po co się udzielasz? Ludzie kupowali tam mieszkania świadomie bo wiedzieli że infrastruktura drogowa ulegnie poprawie. Natomiast nie tego tyczyła się ta wypowiedź a wprowadzenia świateł i upłynnienia ruchu.
- 7 7
-
2022-10-06 06:32
Nie podoba sie to wracac do siebie (1)
Sloje. Tansze miejsznia to gorszy standard. Trzeba bylo sie z tym liczyć. Nie ma mowy żeby teraz rozbudowywać sloikowo z pieniędzy podatników.
- 1 3
-
2022-10-06 11:06
standard mieszkań a nie infrastruktury słoju
ja tu mieszkam od pokoleń w przeciwieństwie do ciebie więc dla mnie to ty jesteś słoikiem
- 0 0
-
2022-10-05 15:34
Mieszkam właśnie na Niepołomickiej (3)
Niedaleko tego skrzyżowania, w miejscu gdzie jeszcze korki się nie pojawiają co jest rzadkością na Niepołomickiej. I nie chcę świateł, które miałyby tam powstać i zakorkować pozostałą część tej ulicy. Wyspy spowalniające, przejścia dla pieszych powinny być wystarczające. Chcecie zakorkować wszystko jak na Ujeścisku
- 9 7
-
2022-10-06 11:03
nic się nie zakorkuje, wystarczy odpowiednio ustawić te światła
dla Niepołomickiej zielone, przykładowo bo nie chodzi tu o liczby, 5 razy dłużej niż dla Łuczniczej i Pastelowej. Dlatego że Niepołomicka jest bardziej obciążona. Zwiększy to bezpieczeństwo, ale na ruch w ogóle nie wpłynie. Idealne natomiast byłoby tam rondo, ale to są koszta.
- 0 0
-
2022-10-05 16:52
(1)
Ale tam są już znacznie większe morski niż na Ujescisku. Ta droga to porażka. Patologia gdańskiej myśli zabudowania przestrzennego.
- 3 4
-
2022-10-05 19:24
Bardziej morski?
Raczej nie. Bardziej morski jest np. Nowy Port.
- 1 1
-
2022-10-05 14:21
(1)
No pewnie, bo Niepołomicka to przecież twoja prywatna własność, prawda? No jak ktoś śmie się włączać tam do ruchu! Skąd się biorą takie typy...
- 23 13
-
2022-10-05 15:37
Oczywiście, że nie
Ale wy z tych terenów, które chcą stamtąd wyjechać właśnie się tak zachowujecie jakby to był wasz prywatny teren. Dać Wam palec z wyjazdem, to teraz jeszcze światła. Jeszcze rondo to rozumiem, ale światła nie
- 9 9
-
2022-10-05 13:33
No to kto podpisał odbiór? Albo kto zaprojektował i podpisał projekt? (5)
Urzędników do odpowiedzialności! dość dziadostwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 73 44
-
2022-10-09 07:31
(1)
Nie skowycz tylko jeżdzij jak człowiek.
- 0 4
-
2022-10-09 16:33
Zamiast bronić fuszerki zajmij się czymś pożytecznym.
- 3 0
-
2022-10-05 15:16
Szurostwo i interpunkcja. Dwa światy.
- 1 5
-
2022-10-05 13:57
proponuję prześledzić zasady interpunkcji (1)
- 8 8
-
2022-10-05 15:10
miażdżący, merytoryczny argument
brawo
- 9 3
-
2022-10-05 13:33
Obyty (6)
Jeżeli "czytelnik" ma pojęcie o otaczającej go rzeczywistości (a zakładam, że nie bardzo...) to powinien dostrzec, że jest wyraźne oznakowanie zarówno odcinka jak i pozostałej drogi jako strefa 30... Tym samym, katapulta przy jeździe zgodnej z przepisami raczej jest niewykonalna...
- 66 71
-
2022-10-08 01:10
Ale kto jeździ 30km/h? Przecież to praktycznie prędkość stania. Zgodnie z regułami dobrej sztuki należy taką mikro-prędkość przekroczyć o 10km/h i do tego zakręt powinien być przystosowany.
- 4 1
-
2022-10-05 18:57
(1)
Wjazd do tunelu pod Wisła jadąc w kierunku Hallera też jest na zewnątrz tj zakręt w prawo a pochyl w lewo i nikt nie wali w ściany jadąc 7 złotych czynawet więcej więcej
- 2 2
-
2022-10-05 22:19
A po polsku?
- 1 0
-
2022-10-05 15:11
no to pojedź sobie rowerem 30 km/h (2)
i jeszcze raz zastanów się czy jest niewykonalna.
- 12 9
-
2022-10-05 18:59
Jechałem tam rowerem wielokrotnie
Potwierdzam, katapulta niewykonalna, chyba że ktoś jeździć nie potrafi
- 4 5
-
2022-10-05 15:21
Jedyna możliwość wylecenia stamtąd rowerem przy 30km/h to bycie zepchniętym przez jadącego "szybko ale bezpiecznie" Janusza.
- 7 12
Wszystkie opinie
-
2022-10-04 16:57
Normalny zakręt (5)
Te katapulty to są tylko w waszych głowach
- 94 106
-
2022-10-05 14:08
Będą i w realu (3)
Jeśli husaria nie nauczy się respektować ograniczeń prędkości. Ale to już problem zap..dalającego. Droga prawidło pozbędzie się patałacha wyrzucając go na pobocze. A skoro wyląduje na poboczu, a nie na przeciwległym pasie, to problemu nie widzę.
- 16 24
-
2022-10-05 14:14
(2)
Naucz się pierw prowadzic a nie tracisz energię na narzekanie
- 16 11
-
2022-10-05 14:37
(1)
Ja narzekam? A w którym to miejscu? Może zacznij czytać ze zrozumieniem.
- 10 12
-
2022-10-08 17:42
zanim sie zorientujesz bedziesz w rowie.
- 5 1
-
2022-10-05 18:10
Przyjdzie zima, zobaczymy.
- 2 0
-
2022-10-04 19:28
Opinia wyróżniona
Jak kierowcy nie będą szaleć to nie wypadną
- 21 9
-
2022-10-05 08:06
Opinia wyróżniona
A jakby zakręt był wyprofilowany zgodnie ze sztuką to byłoby prawidłowo i bezpiecznie
- 13 6
-
2022-10-05 13:31
Katapulty zakręty są niezykle ważne dla dogrzewania opon. Powie to każdy slalom policjant na motorze...
- 14 0
-
2022-10-05 13:33
No to kto podpisał odbiór? Albo kto zaprojektował i podpisał projekt? (5)
Urzędników do odpowiedzialności! dość dziadostwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 73 44
-
2022-10-05 13:57
proponuję prześledzić zasady interpunkcji (1)
- 8 8
-
2022-10-05 15:10
miażdżący, merytoryczny argument
brawo
- 9 3
-
2022-10-05 15:16
Szurostwo i interpunkcja. Dwa światy.
- 1 5
-
2022-10-09 07:31
(1)
Nie skowycz tylko jeżdzij jak człowiek.
- 0 4
-
2022-10-09 16:33
Zamiast bronić fuszerki zajmij się czymś pożytecznym.
- 3 0
-
2022-10-05 13:33
Obyty (6)
Jeżeli "czytelnik" ma pojęcie o otaczającej go rzeczywistości (a zakładam, że nie bardzo...) to powinien dostrzec, że jest wyraźne oznakowanie zarówno odcinka jak i pozostałej drogi jako strefa 30... Tym samym, katapulta przy jeździe zgodnej z przepisami raczej jest niewykonalna...
- 66 71
-
2022-10-05 15:11
no to pojedź sobie rowerem 30 km/h (2)
i jeszcze raz zastanów się czy jest niewykonalna.
- 12 9
-
2022-10-05 15:21
Jedyna możliwość wylecenia stamtąd rowerem przy 30km/h to bycie zepchniętym przez jadącego "szybko ale bezpiecznie" Janusza.
- 7 12
-
2022-10-05 18:59
Jechałem tam rowerem wielokrotnie
Potwierdzam, katapulta niewykonalna, chyba że ktoś jeździć nie potrafi
- 4 5
-
2022-10-05 18:57
(1)
Wjazd do tunelu pod Wisła jadąc w kierunku Hallera też jest na zewnątrz tj zakręt w prawo a pochyl w lewo i nikt nie wali w ściany jadąc 7 złotych czynawet więcej więcej
- 2 2
-
2022-10-05 22:19
A po polsku?
- 1 0
-
2022-10-08 01:10
Ale kto jeździ 30km/h? Przecież to praktycznie prędkość stania. Zgodnie z regułami dobrej sztuki należy taką mikro-prędkość przekroczyć o 10km/h i do tego zakręt powinien być przystosowany.
- 4 1
-
2022-10-05 13:35
Nie da się wyprofilować....normalnie
W Gdańsku można tylko...odwrotnie
- 38 22
-
2022-10-05 13:36
(1)
Zbuduj coś dla kierowców, to i tak będą niezadowoleni. Strata kasy.
- 39 60
-
2022-10-05 16:26
Peowczyki zawsze sa niezadowolone
Nie dogodzisz, a jak masz inne zdanie to cie może zhejtują, a na pewno obrażą
- 2 14
-
2022-10-05 13:37
A te zapory w rowie do czego służą ?? (4)
- 9 20
-
2022-10-05 13:39
Do zatrzymania tych co wypadną.
- 24 1
-
2022-10-05 14:21
Żeby mistrz jadący dozwolona+49
po zaklinowaniu się na nich bokiem kołami zaczął obrót o 90 stopni i skończył ten piruet na betonowych słupach, co się je później dostawi
- 7 2
-
2022-10-05 14:52
To jest mini retencja
Mają spowolnić płynięcie wody. Ale że zakręt jest wyprofilowany w drugą stronę będą też hamować auta które wypadną z drogi.
- 9 2
-
2022-10-05 15:12
do niszczenia zawieszeń pojazdów które wypadną z zakrętu
lub będą musiały zjechać na pobocze
- 4 1
-
2022-10-05 13:39
No przy naszych kierofczykach to będzie rzeź (4)
mało który nawet prosto potrafi jechać, a tu taki zakręt.
- 52 64
-
2022-10-05 14:10
Skasuje auto to się nauczy (2)
Że ograniczenie do 30 po coś jednak tam jest.
- 11 18
-
2022-10-05 14:20
całe szczęście że chodnik jest po wewnętrznej. (1)
- 10 1
-
2022-10-05 15:14
myślisz że auto w poślizgu nie może wypaść na wewnętrzną stronę??
- 1 4
-
2022-10-05 14:37
Napisał pieszofczyk, którego nie stać na samochód! :)))
- 15 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.