Barbakan zamknął skrót do Planety X ...
2616 wyświetleń 19 maja 2023 (574 opinie)Zamknięto drogę prywatna która utrudnia funkcjonowanie
Więcej na ten temat
Opinie (574) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 07:09
Opinia wyróżniona
A miasto rozkłada ręce (40)
Już dawno miasto powinno wykupić kawałek Wodnika od PKP, zrobić go, powiązać z Międzygwiezdną
Ale po co przecież te 350 metrów płyt i błota pomiędzy oboma asfaltowymi rondami nie wygląda tak źle- 247 61
-
2023-05-19 12:46
miasto walczy o konstytucję
- 3 4
-
2023-05-19 10:12
Zdecydowanie popieram! (1)
Miasto pozostawia właśnie takie absurdy! To 300 metrów drogi i wykonanie skrzyżowania z Międzygwiezdną. Rada Osowy przecież od dawna o to wnosiła, a miasto jak zwykle nic!
Nasza "władza"...- 5 7
-
2023-05-19 12:48
to niech nie "wnosi"
- 4 1
-
2023-05-19 09:10
PKP jeszcze nikomu nic nie sprzedała chociaż tak właściwie wszystko należy do Państwa czyli nas obywateli (1)
Kolej potrafi tylko zabierać i płacić grosze za zabrany grunt
- 13 2
-
2023-05-19 15:38
nieprawda. Wiele budynków przy torach, gdzie wcześniej urzędowali różni zawiadowcy, zostało sprzedanych
W dobie automatyki przemysłowej zawiadowcy nie są już potrzebni na taką skalę.
- 5 0
-
2023-05-19 09:00
(4)
I czym miasto ma się jeszcze zajmować? kupnem papieru toaletowego?
- 23 8
-
2023-05-19 15:36
wystarczy, że będzie wykonywało swoje podstawowe obowiązki, czyli budowę infrastruktury i doprowadzeniem jej do osiedli (1)
mieszkaniowych.
- 4 4
-
2023-05-19 16:50
Jest doprowadzona
Nie musi być z każdej strony
- 6 1
-
2023-05-19 12:47
darmowych podpasek - nie czytałeś?
- 5 1
-
2023-05-19 09:35
Do sprzedaży węgla zostało już zmuszone
- 10 5
-
2023-05-19 08:14
Dokładnie, płace podatki w tym miescie, miasto ma na eventy, (11)
Na rydwany. In vitro, swiatowe zjazdy politycznego lgbt. A dla zwykłych mieszkańców płacących podatki nie ma. Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi.
- 18 40
-
2023-05-19 11:02
"Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi." (1)
Buhahahaha. 50m jednego pasa na Havla kosztowało 8 rydwanów :)
- 10 3
-
2023-05-19 15:35
porównałeś wykup kawałka pola do wybudowania trzypasmowej drogi. buhahahaha
- 4 1
-
2023-05-19 10:03
Rydwan z 2015 roku
A Ługin wspomina go, jakby był kupowany codziennie.
- 16 5
-
2023-05-19 08:26
Drogi osiedlowe buduje inwestor a nie miasto! A miasto jeśli chce może je przejąć, ale nie musi zwłaszcza gdy (7)
taka droga nie spełnia norm. Na tym polega wiele problemów na Osowie.
- 39 5
-
2023-05-19 15:33
słusznie - osiedlowe. A my mówimy tu o dojeżdzie do osiedla, a nie o drogach wewnętrznych (1)
- 1 2
-
2023-05-19 16:50
Dojazd jest
- 4 0
-
2023-05-19 10:13
Nie jest to droga osiedlowa (1)
Sprawdź własność gruntów i plany miejscowe, a przekonasz się, że tam ma być droga lokalna. Zresztą "Wodnika" to jednak z głównych dróg w Osowej i te 350-metrów z płyt wygląda jak żart.
- 7 17
-
2023-05-19 12:35
Sprawdziłam MPZP w tym rejonie. Jest teren wydzielony pod drogę 020-81 ale jest prowadzony wokół osiedla. Droga publiczna jest prowadzona na zewnątrz terenu osiedla. Zamknięty został dostęp do działki prywatnej nr 1248/20 i 1248/67 a nie droga publiczna.
- 15 2
-
2023-05-19 10:15
(2)
Tylko powiedz kto wydaje warunki zabudowy, zatwierdza projekt budowlany, kto ma wizję urbanistyczną miasta?
A może lepiej zadać pytanie - kto w Gdańsku powinien to robić?
Zapytałbym pannę prezydentkę, ale ona ciągle z dupiarzem gdzieś lata i protestuje.- 10 8
-
2023-05-19 10:37
Niejaki Perucki zanim został radnym twierdził, że ten krótki odcinek powstanie. No ale został radnym i mu się zapomniało.
- 6 1
-
2023-05-19 10:24
Warunki zabudowy określają miejsce wjazdu na posesję z drogi publicznej
jak sobie inwestor poprowadzi drogi wewnętrzne, jego sprawa
- 16 1
-
2023-05-19 07:12
A niby dlaczego miasto ma wykupić z moich podatków. Sam sobie wykup z sąsiadami. (17)
- 85 31
-
2023-05-19 11:59
(2)
Bo miasto powinno tak akceptować projekty budowlane by była dobra sieć drogowa. Niestety poraz kolejny z przyklepali deweloperowi projekt, kupujący mieszkania tez nie patrzą jak to jest organizacją ruchu i własnościami gruntów a potem bezzasadne pretensje.
- 14 3
-
2023-05-19 13:35
Mają komuś coś nakazywać? PRL pełną gębą. (1)
- 3 3
-
2023-05-19 19:34
Nie nakazywać tylko wymagać dobrego planowania osiedli przez deweloperów. Mówisz że PRL, a teraz co ma miasto mieszkańcom co kupili z takim dojazdem osiedle wybudować drogę lub wykupić od SM? To deweloper powinien oddać osiedle z odpowiednim dojazdem, ale wiadomo droga to teren. A jak teren przeznaczy się na drogę to nie będzie kolejnego bloku.
- 6 0
-
2023-05-19 08:15
Bo płacą oni podatki. Koniec kropka. Od tego jest miasto (5)
- 11 35
-
2023-05-19 08:49
To jak się nazbiera tyle, by pokryć koszty przebudowy i utrzymania tej bezczelnej prowizorki, przejmie (4)
wypadnie za jakieś 100 lat
- 21 2
-
2023-05-19 09:37
Otóż to! (3)
Trudno uzyskać efekt skali przy takiej małej liczbie mieszkańców, ale przecież chcieli oni na wieś się wyprowadzić.
- 22 2
-
2023-05-20 12:11
Mam nadzieje, że jak będziesz potrzebował przeszczepu, albo operacji, NFZ też będzie czekać z tobą, aż ci się nazbiera ze
Czyli za jakieś 200 lat. Myślenie pustego polakówa, chama i prostaka.
- 1 0
-
2023-05-19 15:32
najwyraźniej nie dostrzegasz faktu ile z podatków mieszkańców Osowej trafia do wspólnej kasy (1)
tu nie mieszkają ludzie ubodzy... ale nie będą robić czegoś, co powinno zrobić miasto, bo ich stać.
- 5 10
-
2023-05-19 19:51
Na warunki Bojana czy Chwaszczyna może nie ubodzy
na warunki Trójmiasta - ostatnia ćwiartka pod względem mediany cen nieruchomości.
- 0 3
-
2023-05-19 07:15
(7)
Cała Wodnika jest już miejska tylko nie odcinek z płyt, którego miasto nie chce przejąć.
Przez to nie ma tam nawet chodnika czy oświetlenia. Temu.- 30 25
-
2023-05-19 07:33
To weźcie kredyt jako wspólnota czy co tam i ogarnijcie (1)
Najpierw kupują co popadnie, nie wymagają, deweloperzy robią, co chcą, a potem reszta miasta ma się składać. Miasto powinno bardziej naciskać na wykonawców a nie ich wyręczać.
- 58 6
-
2023-05-19 09:48
Bo jak się kupowało mieszkanie do takiego dewelopera to się teraz płacze...
- 15 0
-
2023-05-19 07:26
Typowa kombinacja po osowsku. Domy postawili sami, ale drogi, chodniki, instalacje ma im zrobić miasto. i utrzymać! (4)
Tak powstało w latach 70. i 80. wiele kwartałów na Osowie, na pół dziko. Potem lament i zmuszanie miasta do przejęcie i utrzymania. Specjalizowały się w tym dwie radne.
- 68 18
-
2023-05-20 12:08
Podatki ziemskie miasto pobiera baaardzo chętnie od tych mieszkańców jak od każdych innych ;-)
Tylko za co, jeżeli nie jest w stanie spełnić podstawowego prawa do dojazdu do własnej posesji? Qr.wa, co za poy.ebane miasto?!
- 1 0
-
2023-05-19 15:27
typowa kombinacja biedoty. Dajcie mieszkanie! Mieszkanie prawem nie towarem!
Nie mam to mi dajcie!
Podaj przykłady tych "kwartałów", które powstały w latach 70-tych i 80-tych :))))) Dobra beka. Ja sobie nie życzę żeby z moich podatków utrzymywano opiekę zdrowotną dla ciebie. Nie jesteś przydatny społecznie.- 4 3
-
2023-05-19 12:46
znamy, znamy
- 2 0
-
2023-05-19 09:53
Co ty gadasz
To co było budowane w latach 70-80 było od razu odpowiednio zurbanizowane.
To nowa dewelopera tak działa.
Dodatkowo, Orfeusza i okoliczne drogi były robione przez dewelopera, dopiero później oddane miastu żeby nimi zarządzało.
Problem jest w tym że Barbakan chce je sprzedać a nie oddać!- 10 11
-
2023-05-19 07:29
Opinia wyróżniona
(44)
Skoro teren należy do spółdzielni to mieli prawo tak zrobić, choć moim zdaniem można znaleźć rozwiązanie problemu, które umożliwi dla dobra wszystkich, przejazd pojazom uprzywilejowanym.
- 467 22
-
2023-05-23 12:37
i naprawde 40% z was uwaza, ze moga zamknac i tyle??? pewnie zdanie sie zmieni, jak karetka nie dojedzie do was albo komus wam bliskiego. i sie zacznie szczekanie, ze tyle czasu zajmuje sluzbom dojazd na miejsce
- 1 0
-
2023-05-20 12:31
Mogliby zrobić sobie szlaban i problem z służbami rozwiązany. Za porządek i konserwację terenu płacą mieszkańcy osiedla więc reszta niech się odczepi. Dużo jest osiedli które z czasem się ogrodziły. Sam mieszkam na osiedlu ktore trzeba było ogrodzić bo nie dość że brakowało miejsc parkingowych to jeszcze nie sprzątali po swoich psach i niszczyli mienie. Chciałbym żeby osiedla były otwarte ale buractwa nie brakuje.
- 5 0
-
2023-05-19 15:03
Rozliczony powinien zostać ten co wydał warunki zabudowy. (1)
Wystarczyło wpisać do warunków służebność drogi i po problemie.
- 1 7
-
2023-05-19 16:56
To się stosuje, gdy nie ma bezpośredniego dostępu z drogi publicznej
A jest. Do tego służebność jak najbardziej może być odpłatna, a tu mamy do czynienia z typowym dej
- 11 0
-
2023-05-19 11:53
Jakie widzisz inne rozwiązanie umożliwiające przejazd służbom a nie prywatnym autom? Stosowne znaki drogowe były tam od lat. Nikt ich nie przestrzegał a Policja i Straż miejska mają gdzieś kontrole na prywatnym terenie. To jest zwykłe chamstwo i brak kultury u naszych kierowców. Brak poszanowania norm społecznych. W związku z tym nie ma innych metod jak szlabany, ogrodzenia i jak tutaj blokady.
- 15 1
-
2023-05-19 07:38
(1)
Niestety jest pełno takich którzy bardzo chętnie rozporządzają cudzą własnością, ale za to do swojej w życiu nikogo nie dopuszczą..
- 76 2
-
2023-05-19 13:10
Zminusował pan Jarosław.
- 7 2
-
2023-05-19 07:33
(36)
nie mieszkam tam ale z mapy i z rozkładu ulic wynika, że tam nie ma innego rozwiązania. Ich teren prywatny - mają prawo zrobić co się żywnie podoba. Tyle w temacie
- 105 7
-
2023-05-19 07:55
(1)
a moim prawem jest chodzic chdnikiem!,a tam stoja zaparkowane auta ogrodzonych!,bo za miejsce parkingowe nie placa!.
- 7 25
-
2023-05-19 10:10
W opłatach czynszu jest opłata za grunty.
W ramach tej opłaty jest też istniejący parking czy trawnik, nie tylko budynek.
- 15 1
-
2023-05-19 07:47
(13)
Macie swoje dzikie, wschodnie grodzenie osiedli w srodku miasta. A do obroncow wlasnosci - oby to do was nie dojechala karetka.
- 23 83
-
2023-05-20 11:22
A ja ci życzę żeby menele zrobili sobie skrót do żabki przez twoje mieszkanie :)
- 3 0
-
2023-05-19 14:00
co ty bredzisz ? dojazd jest, ten teren to nie ściernisko gdzie możesz jezdzić jak chcesz i gdzie chcesz ,to jest miasto i to mi
na swoim prywatnym polu możesz jezdzić nawet w poprzek i na dachu - na swoim prywatnym polu. Nie podoba się to kup sobie pole i tam będziesz "rządził"
- 9 1
-
2023-05-19 09:39
(7)
argument z karetką ;-) tylko tyle?
- 17 3
-
2023-05-19 10:02
(6)
Jak ci zdechnie ktos bliski, to nam tu wtedy sie pochwalisz, co sadzisz o wadze tego argumentu.
- 6 36
-
2023-05-19 10:45
Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby napisać "jak ci zdechnie ktoś bliski"? (4)
- 36 1
-
2023-05-19 15:30
Nie każdy miał kochających, wychowujących rodziców. (2)
- 6 2
-
2023-05-19 22:16
(1)
Zwolennicy grodzenia osiedli w srodku miasta nie mieli takowych na 100%. W zadnym cywilizowanym, zachodnim kraju tego sie nie praktykuje. Wolska wiocha.
- 3 1
-
2023-05-20 11:02
Ładnie tak o panu Jarosławie z Planety X?
- 0 0
-
2023-05-19 14:44
To jeden z tych, którzy wiedzą, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi... o karetkę. A tu tylko chodzi o to, że publiczne to utrzymane z podatków, a prywatne to utrzymane z portfela. Widzę, że wielu by chciało 0 na utrzymanie i 100% na korzystanie, bo karetka nie dojedzie. No każdy by tak chciał...
- 13 1
-
2023-05-19 10:13
Karetka trafi legalnym dojazdem
- 37 3
-
2023-05-19 07:52
(2)
I po co zlozeczysz co?
- 47 7
-
2023-05-19 09:02
(1)
a ty co ? antylopa gnu że musisz mieć wybieg ogrodzony ? co ci to daje ? nic ! typowe polakówowate - moje i nie dam XXI wiek i taka ciemnota
- 6 31
-
2023-05-19 09:34
Ograniczanie dostępu samochodom
Nie kłóci się z krytyką grodzonych osiedli. Akurat ta wspólnota wybrała, moim zdaniem, rozwiązanie kompromisowe.
- 40 3
-
2023-05-19 07:36
Bzdura pod drogę można wywłaszczyć (19)
- 8 76
-
2023-05-20 12:34
Jeżeli jest inna droga to nie mają prawa. Wiem że co niektórzy tęsknią za komuną gdzie niby wszystko było wspólne ale ludzie płacą kupę kasy za ten teren więc wara od niego. Na upartego mogli by ogrodzić osiedle o nikogo z poza nie wpuszczać ale dasz palec to ci rękę urwą.
- 1 0
-
2023-05-19 13:42
napisz jeszcze że można zastosować "specustawę"
wtedy okaże się że jesteś po prostu głupi . Mieszkam w tej dzielnicy i jestem "na" Barbakanie 2 raz w tygodniu , i nie mam problemu z zawróceniem na wąskich zastawionych autami uliczkach, zaakceptowałem fakt postawienia
"betonów" bo i tak długo dziwiłem się że kierowcy "olewali znaki B1 - "zakaz ruchu" . Teraz tylko lament nieudaczników iwtedy okaże się że jesteś po prostu głupi . Mieszkam w tej dzielnicy i jestem "na" Barbakanie 2 raz w tygodniu , i nie mam problemu z zawróceniem na wąskich zastawionych autami uliczkach, zaakceptowałem fakt postawienia
"betonów" bo i tak długo dziwiłem się że kierowcy "olewali znaki B1 - "zakaz ruchu" . Teraz tylko lament nieudaczników i roszczeniowców . Czekam kiedy policja zdyscyplinuje kierowców ignorujących znaki zakazu skrętu z Galaktycznej w Jednorożca, i wjeżdżających z Jednorożca w Galaktyczną - tam stoi znak zakaz ruchu , panowie policjanci momentalnie wyrobiliby "dzienną normę mandatową" , a buce za kółkiem przyhamowaliby na jakiś czas swoje "olewactwo" znaków drogowych. Niektórych da się edukować tylko wysokimi karami- 11 0
-
2023-05-19 12:06
Oczywiście, że można wywłaszczyć, ale trzeba zapłacić odszkodowanie i tu jest problem (2)
- 9 2
-
2023-05-19 12:49
Coraz częściej obserwuję, że wiele osób lubi zawłaszczać :) Co Twoje, to moje, a mojego nie ruszaj :))) (1)
Wywłaszczyć to można teren pod budowę drogi publicznej, a nie zawłaszczyć prywatną drogę wewnętrzną. To, że nie ma szlabanu nie stanowi o tym, że droga jest publiczną (oburzonym proponuję dowiedzieć się, czym jest droga publiczna, bo 99% osób tego nie ogarnia). Dostępność prywatnej drogi wewnętrznej i jakiegokolwiek innego obiektu jest taka, na
Wywłaszczyć to można teren pod budowę drogi publicznej, a nie zawłaszczyć prywatną drogę wewnętrzną. To, że nie ma szlabanu nie stanowi o tym, że droga jest publiczną (oburzonym proponuję dowiedzieć się, czym jest droga publiczna, bo 99% osób tego nie ogarnia). Dostępność prywatnej drogi wewnętrznej i jakiegokolwiek innego obiektu jest taka, na jaką zgadza się właściciel. Nie ma nic do dodanie w temacie. Protestujący niech sprawdzą w urzędzie, jaki dojazd do ich lokali ustalił deweloper stawiając budynki. Jak nie ma dogadanego przejazdu po terenie prywatnym, to nikt nikogo nie zmusi. A jeżeli dojazd jest dookoła, to jest i kolejna kropka. Znajomość (brak znajomości) przepisów i zasad życia społecznego się kłania. Nie właź z butami do czyjegoś ogródka. Do garnka też zaglądasz i podjadasz, bo może ma lepiej???
- 25 0
-
2023-05-19 13:13
Kawa na ławę dla wszelkiej maści socjalistów i komuchów
- 7 1
-
2023-05-19 11:39
Jeśli nie ma innej drogi dojazdowej, a tutaj jest i to całe 100m dalej.
- 24 0
-
2023-05-19 08:11
Mozna (9)
Owszem, mozna. Miasto dostalo taka propozycje - powiedzieli, ze ich nie stac. Kilka lat temu wspolnota sasiednia (z Planety X, tam skad jest autor skargi) tez dostala propozycje dorzucenia sie do kosztow utrzymania drogi to powiedzieli, ze placic nie beda.
- 93 3
-
2023-05-20 12:35
Więc jak nie chcieli płacić to niech zamkną mordy. Najlepiej żeby inni płacili a oni korzystali. Klasyczny przykład kmiotka.
- 4 0
-
2023-05-19 11:44
Machanie szabelką jakiegoś frustrata chcącego usuwać zapory - dajcie spokój :) Niech się rządzi na swoim podwórku. Prywatna droga czy tam dojazdy - nikt nie ma prawa tego tknąć. Nie po to ludzie mają swój przejazd, żeby mieć pod oknami eldorado dla wszystkich innych liczonych w setkach. A potem jak przychodzi czas naprawy ze środków własnych wspólnoty, to sąsiedzi nagle zapominają, że tamtędy jeżdżą i oczywiście jakim prawem mają się dokładać. Brawo spółdzielnia.
- 42 1
-
2023-05-19 08:52
(6)
Ale czemu miasto miałoby przejmować ten teren? Zaraz wszyscy by mówili, że to taka niegospodarność i czemu z miejskich pieniędzy utrzymuje się parkingi wybranych mieszkańców
- 32 3
-
2023-05-19 08:56
Parkingi powinny zostać jak najbardziej mieszkańców. (5)
Za to jeżeli droga prowadzi gdzieś dalej niż tylko do tych miejsc, powinna być zwykłą miejską drogą, jak każda inna.
- 4 35
-
2023-05-19 11:40
Aha, miasto ma wam kupić drogę, ale zostawić parkingi? Idź się leczyć na nogi, bo na głowę już za późno. (1)
- 10 1
-
2023-05-19 12:10
Ależ oczywiście.
Parkingi nie powinny być własnością miasta, a na trzymanie samochodu na dłuższy czas każdy powinien mieć swój własny.
- 3 1
-
2023-05-19 10:30
Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę (2)
Jak jakaś dzielnica sabotuje inwestycje, to spada na sam koniec kolejki we wszystkich tematach infrastrukturalnych. No nie, na sam koniec się już nie da - tam się bezpiecznie osadziła właśnie Osowa, tuż przed Żabianką
- 12 4
-
2023-05-19 13:45
"Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę" (1)
i ma - jasną i klarowną politykę skierowaną na "rozwój" tęczowych , na resztę "zabrakło" kasy
- 6 8
-
2023-05-19 16:53
Póki co 42% uczestników ruchu w GD
Konsumuje ponad 90% budżetu na inwestycje komunikacyjne. A dla 58% wiecznie brakuje
- 2 5
-
2023-05-19 07:51
Przecież napisał ci że to nie droga tylko dojazd do miejsc postojowych (2)
- 78 1
-
2023-05-19 10:07
(1)
To się to zmieni, co nie? W czym problem
- 1 23
-
2023-05-19 13:02
W uspołecznianiu kosztów
- 11 2
Wszystkie opinie
-
2023-05-19 07:02
nie ma większej patologii urbanistycznej niż grodzenie osiedli (21)
- 90 64
-
2023-05-19 07:08
(3)
Dopóki ludzie zachowują się jak patologia, to najlepszym zabezpieczeniem przed ich zachowaniem jest płot i barykady
- 49 9
-
2023-05-19 12:12
Dokładnie (2)
Mieszkam na osiedlu zamkniętym i nie wyobrażam sobie mieszkania obok na terenie spółdzielni z PRL
- 7 6
-
2023-05-19 13:24
Mam tylko nadzieję, że pieski odsikujecie na własnym, ogrodzonym terenie a nie na trawnikach z PRLu
- 10 2
-
2023-05-19 13:42
Ale przez teren spółdzielni to sie chodzi???
... Spółdzielnie też powinny się odgrodzić ale był by płacz...
- 4 0
-
2023-05-19 07:11
(7)
Przecież to nie jest żadne grodzenie, możesz nadal przejść i przejechać rowerem. To jest tylko ograniczenie ruchu samochodów i ciężko się dziwic mieszkańcom, że nie chcą hałasu i spalin pod oknami. A tuż obok masz równoległą ulicę z pełnym przejazdem.
Żeby nie było - mieszkam w okolicy, korzystałem z tego skrótu (nielegalnie) i wcale się reakcji mieszkańców nie dziwię.
Teraz będę musiał nadłożyć 100m samochodem - jakoś przeżyję :)- 65 4
-
2023-05-19 07:14
(6)
Więc niech ci mieszkańcy jeżdżą swoimi samochodami tylko po swoim osiedlu i nigdy poza nie nie wyjeżdżają.
- 10 47
-
2023-05-19 07:16
(5)
O nie misiu, na gminne drogi publiczne to oni płacą podatki jak każdy mieszkaniec Gdańska.
- 51 4
-
2023-05-19 07:23
(4)
o nie misiu za miejsce parkingowe placa?,bo z tego co wiem parkuja na okolicznych trotuarach,a to juz jest,,moje"!
- 6 29
-
2023-05-19 07:26
(2)
To dzwoń do SM, tylko co ma piernik do wiatraka.
Ewidentnie czujesz się pokrzywdzony i wyszukujesz jakieś niezwiązane z tematem pretensje.- 34 1
-
2023-05-19 07:39
No i powinien dzwonić (1)
- 6 0
-
2023-05-19 07:44
na Berdyczów
- 6 1
-
2023-05-19 09:56
Twoje w cudzysłowie. Boli cię, że ktoś chroni swoją prywatną własność... symptomatyczne.
- 7 0
-
2023-05-19 08:56
(1)
Ale to nie jest grodzenie, tylko zamknięcie przejazdu dla aut. Przejść możesz.
- 23 1
-
2023-05-19 10:13
I nawet przejechać rowerem można
- 11 1
-
2023-05-19 09:51
Większą patologią jest brak urbanisty
Przecież na Osowej jak i większości nowych dzielnic Gdańska nie ma żadnego planowania przestrzennego. Miasto Gdańsk kompletnie olało i olewa ten temat. Osowa była pięknym obszarem na którym można było zaplanować przestrzeń - drogi główne, drogi dojazdowe, kwartały etc. A jest kompletny chaos. Nie wspominając o burdelu jaki jest w temacie podziału działek i geodezji - dramat.
- 13 3
-
2023-05-19 11:17
Dziwi cię to? (1)
Tak to jest jak gołodupcy pojadą na zmywak do Londynu, to po powrocie do Polski czują się właścicielami posesji do tego stopnia, że na ogrodzeniu powinno się wieszać tabliczki "uwaga! zły właściciel" wraz z jego wizerunkiem - i dla tych którzy są gotowi pomyśleć, że się pomyliłem, że powinno być "uwaga! zły pies", od razu wyjaśniam, że nie o psa mi chodzi, gdyż pies jest bardziej inteligentny od nowobogackich gołodupców, którzy trzęsących rąk dostają kiedy ktoś "nie daj Boże", wtargnie na ich posesje. Zaplują się ze złości przy tym płocie, utopią sąsiadów w toczonej ślinie.
- 2 6
-
2023-05-19 13:59
A skąd wiesz, że ów Jarosław pracował kiedykolwiek w Londynie?
- 5 0
-
2023-05-19 12:16
Ogródki działkowe - potrzymaj mi piwo
- 1 1
-
2023-05-19 13:58
A Jarosław na takim mieszka i sobie chwali.
- 4 0
-
2023-05-19 17:58
nie ma większej patologii urbanistycznej niż grodzenie domów jednorodzinnych. Przecież i jedno i drugie jest prywatną własnością
- 1 0
-
2023-05-19 23:25
Dlatego sie nie ogrodzili.
Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem?
- 2 0
-
2023-05-19 07:05
Janusze z Warmii (7)
Nowi gdańszczanie szaleją.
I jeszcze płot będzie- 38 78
-
2023-05-19 07:15
(3)
I powinni postawić płot, skoro sąsiedzi nie potrafią uszanować ich decyzji i chcą usunąć siłą te zapory. Niektórzy żyją jeszcze mentalnie w komunie i nie rozumieją, co oznacza własność prywatna.
- 44 6
-
2023-05-19 08:21
Popieram w 100% (1)
Własność prywatna to jest świętość, ale dużo ludzi ewidentnie chce komuny, niech dzieła swoje mieszkanie z obcymi za darmo to może zobaczą problem. A tak klapki na oczach, szkoda gadać...
- 25 6
-
2023-05-19 08:35
Ciekawe ile to rzeczywiście własność a ile to bank xD
- 6 14
-
2023-05-19 09:28
Tylko zapory? A pola minowe, zasieki?
- 1 13
-
2023-05-19 09:28
witamy w Osowej
- 5 0
-
2023-05-19 14:52
płotu nie będzie bo uchwała krajobrazowa nie pozwala
- 1 1
-
2023-05-20 11:05
Płot wokół osiedla pana Jarosława już jest...
Januszem z Warmii - sami się grodzą, ale do innych pretensje.
- 3 0
-
2023-05-19 07:05
Ogrodzenie (6)
Niech się tak ogrodzą aby już stamtąd nie wychodzili. Coraz gorzej już z ludźmi, zero jakiejś empatii, tylko myślenie o sobie.
- 48 143
-
2023-05-19 07:20
Nikt się nie odgrodził, przejście jest
Dojazd także jest - na około. Tranzyt przez osiedle został tylko ukrócony.
- 59 3
-
2023-05-19 07:21
Zbuduj prywatną drogę pod domem i udostępnij ją innym
Ja proponuje by ją otworzyli ale pobierali opłatę za przejazd 2 zł/ auto
- 36 3
-
2023-05-19 07:24
I widzisz jaki jesteś nieogarnięty dzięki takim cepom jak ty to zrobili.
- 23 6
-
2023-05-19 10:15
Teraz wiesz, jak się czują mieszkańcy dolnego tarasu, którym w ramach "empatii" podrzuca się samochody na trawniki i chodniki
i skąd się biorą słupki, strefy zamieszkania, strefy płatnego parkowania i inne woonerfy
- 7 1
-
2023-05-19 13:47
Tak to się Planeta X ogrodziła.
- 6 0
-
2023-05-20 11:06
Niech biorą przykład z pana Jarosława
Ogrodzić swoje osiedle i domagać się od innych osiedli bezwarunkowego dostępu...
- 3 0
-
2023-05-19 07:05
Przecież ta droga zawsze była prywatna (13)
I stał tam znak zakaz ruchu z dopiskiem nie dotyczy mieszkańców.
Skoro wszyscy mieli to gdzieś, traktując to jako skrót (włącznie ze mną) to się wcale nie dziwię, że w końcu mieszkańcy się wkurzyli i postanowili wymusic egzekwowanie prawa. I słusznie.
Czy będzie to niedogodność? Drobna.
Czy będzie to problem? Żaden.
Czy mieli prawo tak zrobić? Jak najbardziej.
Czy jest zachowane przejęcie piesze? Jak najbardziej.- 313 19
-
2023-05-19 07:12
Mieszkańców czego? Osowej? To jeździli. (1)
- 3 49
-
2023-05-19 07:16
Mieszkańców tego osiedla.
Od lat jest tabliczka "teren prywatny"
I znak zakaz ruchu z napisem "nie dotyczy mieszkańców osiedla Barbakan"
Te komentarze rzekomych sąsiadów, że bariery usuną siłą są po prostu żałosne.- 98 2
-
2023-05-19 07:17
To powinni odgrodzić mieszkańców od publicznej drogi (3)
- 4 68
-
2023-05-19 07:20
(1)
Odróżniasz własność publiczną od prywatnej?
- 74 3
-
2023-05-20 19:34
Prywatna to moja, publiczne to wszystkie pozostałe.
- 1 0
-
2023-05-19 07:21
Od tej drogi, na którą ci mieszkańcy płacą podatki? Nie rozśmieszaj mnie :)
- 47 3
-
2023-05-19 07:22
Szlaban wstawić i opłatę za przejazd 2 zł :-)
- 33 0
-
2023-05-19 10:03
niesamowite, nie narzekacie na rowerzystów tylko na dużą ilość samochodów i brak przejazdu ha ha ha (4)
- 6 10
-
2023-05-19 10:20
Na rowerzystów nikt nie narzeka. Skąd taki pomysł?
- 7 0
-
2023-05-19 10:23
(2)
spokojnie, jak już wszyscy wsiądą na rowery to ci co ich nie preferują ustawią im progi zwalniające dla rowerów.
- 1 6
-
2023-05-19 10:42
Przecież już próbują, na przykład na nadmorskiej ścieżce. (1)
Tyle tylko, że próg dla rowerów mógł wymyślić chyba tylko ktoś kto nigdy rowerem nie jeździł... Bez problemu pokonuje się je bez zwalniania.
- 4 4
-
2023-05-19 10:59
no tak, bo rowerzysta ma tylko prawa
- 6 5
-
2023-05-19 10:18
Prawda!
- 4 0
-
2023-05-19 07:06
To jak q Gdańsku planuje się zabudowę, to prawdziwy skandal (2)
Płoty i nieład przestrzenny. Deweloperzy robią co chcą
- 64 28
-
2023-05-19 10:13
Przecież ten problem dotyczy całego kraju a nie tylko Gdańska. Same dziurawe jak sito MPZP to za mało aby miasto miało realny wpływ na cokolwiek.
- 3 3
-
2023-05-19 15:52
Bo miasto powinno sprzedawać tylko parcele a nie całe hektary
i problemu by nie było - do tego każdy by wiedział, czyj teren jest miasta a czyj prywatny. A teraz jedziesz gdzieś, parkujesz pod jakimś slumsem a za chwilę kartka "teren prywatny, opłata dodatkowa".
Do tego inne problemy: straż wiejska na prywatnym terenie interweniować nie może, kto ma taką drogę naprawiać i odśnieżać itp. itd. etc.- 2 2
-
2023-05-19 07:06
(5)
Zamiast betonowych zapór należy zrobić szlaban z możliwościa podnoszenia przez uprzywilejowane pojazdy
- 95 17
-
2023-05-19 07:17
Najlepiej niech mieszkańct ogrodzą osiedle i przestaną wpuszczać januszy z sąsiedztwa. Współczuję sąsiadów, którzy nie mają szacunku do własności prywatnej.
- 56 1
-
2023-05-19 08:29
Ale szlaban będzie generował następne koszta. (1)
Mogli by zrobić, tak jak ktoś w komentarzach pisał, żeby pobierać opłatę 2 zł za przejazd. Ale na pewno znalazły by się osoby co sobie dorobią pilot i będą korzystać za darmo...
- 15 3
-
2023-05-19 08:32
Tym tokiem myślenia niech odłącza prąd i gaz xD to też generuje koszt
- 2 15
-
2023-05-19 21:56
proponuję wystąpić do sądu (1)
o nakaz ustanowienia służebności przejazdu tą drogą
- 0 6
-
2023-05-20 00:06
Wystąpić można, ale służebność nie przejdzie bo są dojazdy drogami publicznymi.
Argumenty pana Jarosława to za mało.
- 7 0
-
2023-05-19 07:07
Jakie to osowskie postępowanie.
Oczywiście te dziesiątki samochodów nadających się do odholowania będą zastawiać chodniki jak dotychczas.
- 30 12
-
2023-05-19 07:07
(22)
wydaje im sie ze to jest ichne,bo za kredyt kupili mieszkanie!!,reszta miasta jest ,,nasze",a za miejsce parkingowe placisz,czy auto na publicznym trotuarze,czyli,,moim"parkujesz!!.
- 9 84
-
2023-05-19 07:21
(12)
Teren jest prywatny, więc jest ich
- 43 2
-
2023-05-19 07:30
(11)
a te autka co zajmuja caly ,,moj"trotuar to sa czyje,na miejsce parkingowe zabraklo?.
- 2 33
-
2023-05-19 07:48
(10)
Twój czyli publiczny masz na myśli?
- 23 1
-
2023-05-19 08:00
Publiczny, czyli wszystkich. (6)
Co za różnica czy ogrodzisz sobie kilkanaście m2 publicznego chodnika płotem i powiesz "moje, nie wchodzić", czy zrobisz to samo zastawiając je swoim szrotem?
- 2 19
-
2023-05-19 08:10
(4)
Publiczny, czyli nie twój. Widzisz różnica jest taka, że publicznego nie możesz ogrodzić, bo jest wspólne, a prywatne możesz ogrodzić, bo jest twoje. Jeśli auto jest nieprawidłowo zaparkowane w publicznym miejscu, to wzywasz SM albo policję. Jeśli prawidłowo, to nie toczysz piany z ust.
- 24 1
-
2023-05-19 08:16
SM ani policja nie mają czasu na takie pierdoły. (2)
Tymczasem człowiek nie może skorzystać z głupiego chodnika, na który wszyscy się zrzuciliśmy, bo jaśnie pana nie stać na parking, więc sobie zagrabi tak z 90% szerokości przejścia.
I nie są to pojedyncze przypadki, a dziesiątki Januszy na całej długości...- 3 14
-
2023-05-19 08:18
(1)
A ile razy zgłaszałeś do SM albo na policję? Pewnie ani razu, bo prościej napluć na innych niż zrobić coś samemu.
- 17 0
-
2023-05-19 11:44
Nie zgłasza, bo sam by mandat dostał XD
- 7 0
-
2023-05-19 17:27
piane to ty toczysz!,auto zajmuje saly trotuar do chodzenia i jeszcze malo tego to wciska sie poze beton w zielen!
- 0 3
-
2023-05-19 13:49
Skoro wszystkich to tych parkujących też.
- 2 1
-
2023-05-19 08:03
(1)
trotur tez publiczny,czyli moj podatek za niego plce,a loni sobie parking zrobili!.
- 2 11
-
2023-05-19 17:30
trotuar sluzy jak sama nazwa mowi do chodzenia nie parkowania aut poza platny miejscem w kwartale zamknietym!!.ja za to tez podatek place!.
- 0 3
-
2023-05-19 17:25
nie wiesz co toto,, ",a trotuar to chodnik do chodzenia ,nie parkowania bo miejsce parkingowe w twoim kwartale osiedla jest platne?
- 0 2
-
2023-05-19 07:56
Co Ty masz z tym "trotuarem" (6)
Piszesz to już po raz enty.
I co to jest "ichne"?- 20 0
-
2023-05-19 08:04
(5)
trotuar to nie parking!!.
- 2 11
-
2023-05-19 08:10
To zgłoś do SM.
- 11 0
-
2023-05-19 10:18
a Gdańsk to nie Moskwa (3)
tu są chodniki; przepraszam, jezdniki ;)
- 3 2
-
2023-05-19 17:32
(2)
trotuar staropolska nazwa rownoznaczna z chodnikiem,masz problem?,wykup miejsce parkingowe,nie parkuj na trtuerze!.
- 0 5
-
2023-05-19 19:04
Akurat mam wykupione
Wujku dobra rada. I w odróżnieniu od Ciebie, nie mam problemu z formułowaniem zdań w j. polskim
- 3 0
-
2023-05-19 19:34
staropolska?
archaizm pochodzenia francuskiego używany na terenach byłego ZSRR, typowy dla ludów przesiedleńczych
- 1 0
-
2023-05-19 09:30
Na publicznym "trotuarze" to sobie może nawet sam papież Franciszek swój papamobile zaparkować. (1)
I nic ci do tego mentalny komuchu.
- 7 2
-
2023-05-19 12:12
A potem każdy ma święte prawo po tym trotuarze przejść
A że się Twój papamobile trochę pogniecie, nikogo nie obchodzi, nie masz chodnika na wyłączność.
- 0 7
-
2023-05-19 07:09
Opinia wyróżniona
A miasto rozkłada ręce (40)
Już dawno miasto powinno wykupić kawałek Wodnika od PKP, zrobić go, powiązać z Międzygwiezdną
Ale po co przecież te 350 metrów płyt i błota pomiędzy oboma asfaltowymi rondami nie wygląda tak źle- 247 61
-
2023-05-19 07:12
A niby dlaczego miasto ma wykupić z moich podatków. Sam sobie wykup z sąsiadami. (17)
- 85 31
-
2023-05-19 07:15
(7)
Cała Wodnika jest już miejska tylko nie odcinek z płyt, którego miasto nie chce przejąć.
Przez to nie ma tam nawet chodnika czy oświetlenia. Temu.- 30 25
-
2023-05-19 07:26
Typowa kombinacja po osowsku. Domy postawili sami, ale drogi, chodniki, instalacje ma im zrobić miasto. i utrzymać! (4)
Tak powstało w latach 70. i 80. wiele kwartałów na Osowie, na pół dziko. Potem lament i zmuszanie miasta do przejęcie i utrzymania. Specjalizowały się w tym dwie radne.
- 68 18
-
2023-05-19 09:53
Co ty gadasz
To co było budowane w latach 70-80 było od razu odpowiednio zurbanizowane.
To nowa dewelopera tak działa.
Dodatkowo, Orfeusza i okoliczne drogi były robione przez dewelopera, dopiero później oddane miastu żeby nimi zarządzało.
Problem jest w tym że Barbakan chce je sprzedać a nie oddać!- 10 11
-
2023-05-19 12:46
znamy, znamy
- 2 0
-
2023-05-19 15:27
typowa kombinacja biedoty. Dajcie mieszkanie! Mieszkanie prawem nie towarem!
Nie mam to mi dajcie!
Podaj przykłady tych "kwartałów", które powstały w latach 70-tych i 80-tych :))))) Dobra beka. Ja sobie nie życzę żeby z moich podatków utrzymywano opiekę zdrowotną dla ciebie. Nie jesteś przydatny społecznie.- 4 3
-
2023-05-20 12:08
Podatki ziemskie miasto pobiera baaardzo chętnie od tych mieszkańców jak od każdych innych ;-)
Tylko za co, jeżeli nie jest w stanie spełnić podstawowego prawa do dojazdu do własnej posesji? Qr.wa, co za poy.ebane miasto?!
- 1 0
-
2023-05-19 07:33
To weźcie kredyt jako wspólnota czy co tam i ogarnijcie (1)
Najpierw kupują co popadnie, nie wymagają, deweloperzy robią, co chcą, a potem reszta miasta ma się składać. Miasto powinno bardziej naciskać na wykonawców a nie ich wyręczać.
- 58 6
-
2023-05-19 09:48
Bo jak się kupowało mieszkanie do takiego dewelopera to się teraz płacze...
- 15 0
-
2023-05-19 08:15
Bo płacą oni podatki. Koniec kropka. Od tego jest miasto (5)
- 11 35
-
2023-05-19 08:49
To jak się nazbiera tyle, by pokryć koszty przebudowy i utrzymania tej bezczelnej prowizorki, przejmie (4)
wypadnie za jakieś 100 lat
- 21 2
-
2023-05-19 09:37
Otóż to! (3)
Trudno uzyskać efekt skali przy takiej małej liczbie mieszkańców, ale przecież chcieli oni na wieś się wyprowadzić.
- 22 2
-
2023-05-19 15:32
najwyraźniej nie dostrzegasz faktu ile z podatków mieszkańców Osowej trafia do wspólnej kasy (1)
tu nie mieszkają ludzie ubodzy... ale nie będą robić czegoś, co powinno zrobić miasto, bo ich stać.
- 5 10
-
2023-05-19 19:51
Na warunki Bojana czy Chwaszczyna może nie ubodzy
na warunki Trójmiasta - ostatnia ćwiartka pod względem mediany cen nieruchomości.
- 0 3
-
2023-05-20 12:11
Mam nadzieje, że jak będziesz potrzebował przeszczepu, albo operacji, NFZ też będzie czekać z tobą, aż ci się nazbiera ze
Czyli za jakieś 200 lat. Myślenie pustego polakówa, chama i prostaka.
- 1 0
-
2023-05-19 11:59
(2)
Bo miasto powinno tak akceptować projekty budowlane by była dobra sieć drogowa. Niestety poraz kolejny z przyklepali deweloperowi projekt, kupujący mieszkania tez nie patrzą jak to jest organizacją ruchu i własnościami gruntów a potem bezzasadne pretensje.
- 14 3
-
2023-05-19 13:35
Mają komuś coś nakazywać? PRL pełną gębą. (1)
- 3 3
-
2023-05-19 19:34
Nie nakazywać tylko wymagać dobrego planowania osiedli przez deweloperów. Mówisz że PRL, a teraz co ma miasto mieszkańcom co kupili z takim dojazdem osiedle wybudować drogę lub wykupić od SM? To deweloper powinien oddać osiedle z odpowiednim dojazdem, ale wiadomo droga to teren. A jak teren przeznaczy się na drogę to nie będzie kolejnego bloku.
- 6 0
-
2023-05-19 08:14
Dokładnie, płace podatki w tym miescie, miasto ma na eventy, (11)
Na rydwany. In vitro, swiatowe zjazdy politycznego lgbt. A dla zwykłych mieszkańców płacących podatki nie ma. Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi.
- 18 40
-
2023-05-19 08:26
Drogi osiedlowe buduje inwestor a nie miasto! A miasto jeśli chce może je przejąć, ale nie musi zwłaszcza gdy (7)
taka droga nie spełnia norm. Na tym polega wiele problemów na Osowie.
- 39 5
-
2023-05-19 10:13
Nie jest to droga osiedlowa (1)
Sprawdź własność gruntów i plany miejscowe, a przekonasz się, że tam ma być droga lokalna. Zresztą "Wodnika" to jednak z głównych dróg w Osowej i te 350-metrów z płyt wygląda jak żart.
- 7 17
-
2023-05-19 12:35
Sprawdziłam MPZP w tym rejonie. Jest teren wydzielony pod drogę 020-81 ale jest prowadzony wokół osiedla. Droga publiczna jest prowadzona na zewnątrz terenu osiedla. Zamknięty został dostęp do działki prywatnej nr 1248/20 i 1248/67 a nie droga publiczna.
- 15 2
-
2023-05-19 10:15
(2)
Tylko powiedz kto wydaje warunki zabudowy, zatwierdza projekt budowlany, kto ma wizję urbanistyczną miasta?
A może lepiej zadać pytanie - kto w Gdańsku powinien to robić?
Zapytałbym pannę prezydentkę, ale ona ciągle z dupiarzem gdzieś lata i protestuje.- 10 8
-
2023-05-19 10:24
Warunki zabudowy określają miejsce wjazdu na posesję z drogi publicznej
jak sobie inwestor poprowadzi drogi wewnętrzne, jego sprawa
- 16 1
-
2023-05-19 10:37
Niejaki Perucki zanim został radnym twierdził, że ten krótki odcinek powstanie. No ale został radnym i mu się zapomniało.
- 6 1
-
2023-05-19 15:33
słusznie - osiedlowe. A my mówimy tu o dojeżdzie do osiedla, a nie o drogach wewnętrznych (1)
- 1 2
-
2023-05-19 16:50
Dojazd jest
- 4 0
-
2023-05-19 10:03
Rydwan z 2015 roku
A Ługin wspomina go, jakby był kupowany codziennie.
- 16 5
-
2023-05-19 11:02
"Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi." (1)
Buhahahaha. 50m jednego pasa na Havla kosztowało 8 rydwanów :)
- 10 3
-
2023-05-19 15:35
porównałeś wykup kawałka pola do wybudowania trzypasmowej drogi. buhahahaha
- 4 1
-
2023-05-19 09:00
(4)
I czym miasto ma się jeszcze zajmować? kupnem papieru toaletowego?
- 23 8
-
2023-05-19 09:35
Do sprzedaży węgla zostało już zmuszone
- 10 5
-
2023-05-19 12:47
darmowych podpasek - nie czytałeś?
- 5 1
-
2023-05-19 15:36
wystarczy, że będzie wykonywało swoje podstawowe obowiązki, czyli budowę infrastruktury i doprowadzeniem jej do osiedli (1)
mieszkaniowych.
- 4 4
-
2023-05-19 16:50
Jest doprowadzona
Nie musi być z każdej strony
- 6 1
-
2023-05-19 09:10
PKP jeszcze nikomu nic nie sprzedała chociaż tak właściwie wszystko należy do Państwa czyli nas obywateli (1)
Kolej potrafi tylko zabierać i płacić grosze za zabrany grunt
- 13 2
-
2023-05-19 15:38
nieprawda. Wiele budynków przy torach, gdzie wcześniej urzędowali różni zawiadowcy, zostało sprzedanych
W dobie automatyki przemysłowej zawiadowcy nie są już potrzebni na taką skalę.
- 5 0
-
2023-05-19 10:12
Zdecydowanie popieram! (1)
Miasto pozostawia właśnie takie absurdy! To 300 metrów drogi i wykonanie skrzyżowania z Międzygwiezdną. Rada Osowy przecież od dawna o to wnosiła, a miasto jak zwykle nic!
Nasza "władza"...- 5 7
-
2023-05-19 12:48
to niech nie "wnosi"
- 4 1
-
2023-05-19 12:46
miasto walczy o konstytucję
- 3 4
-
2023-05-19 07:09
A oznakowanie ze jest ślepa? (2)
- 34 6
-
2023-05-19 07:18
Jest. Wczoraj sprawdziłem, bo sam byłem ciekaw.
Jak ktoś jeździ na pamięć i celowo łamie zakaz ruchu, to jego problem.- 44 1
-
2023-05-19 08:00
To nie droga publczna
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.