Barbakan zamknął skrót do Planety X ...
2616 wyświetleń 19 maja 2023 (574 opinie)Zamknięto drogę prywatna która utrudnia funkcjonowanie
Więcej na ten temat
Opinie (574) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 07:09
Opinia wyróżniona
A miasto rozkłada ręce (40)
Już dawno miasto powinno wykupić kawałek Wodnika od PKP, zrobić go, powiązać z Międzygwiezdną
Ale po co przecież te 350 metrów płyt i błota pomiędzy oboma asfaltowymi rondami nie wygląda tak źle- 247 61
-
2023-05-19 12:46
miasto walczy o konstytucję
- 3 4
-
2023-05-19 10:12
Zdecydowanie popieram! (1)
Miasto pozostawia właśnie takie absurdy! To 300 metrów drogi i wykonanie skrzyżowania z Międzygwiezdną. Rada Osowy przecież od dawna o to wnosiła, a miasto jak zwykle nic!
Nasza "władza"...- 5 7
-
2023-05-19 12:48
to niech nie "wnosi"
- 4 1
-
2023-05-19 09:10
PKP jeszcze nikomu nic nie sprzedała chociaż tak właściwie wszystko należy do Państwa czyli nas obywateli (1)
Kolej potrafi tylko zabierać i płacić grosze za zabrany grunt
- 13 2
-
2023-05-19 15:38
nieprawda. Wiele budynków przy torach, gdzie wcześniej urzędowali różni zawiadowcy, zostało sprzedanych
W dobie automatyki przemysłowej zawiadowcy nie są już potrzebni na taką skalę.
- 5 0
-
2023-05-19 09:00
(4)
I czym miasto ma się jeszcze zajmować? kupnem papieru toaletowego?
- 23 8
-
2023-05-19 15:36
wystarczy, że będzie wykonywało swoje podstawowe obowiązki, czyli budowę infrastruktury i doprowadzeniem jej do osiedli (1)
mieszkaniowych.
- 4 4
-
2023-05-19 16:50
Jest doprowadzona
Nie musi być z każdej strony
- 6 1
-
2023-05-19 12:47
darmowych podpasek - nie czytałeś?
- 5 1
-
2023-05-19 09:35
Do sprzedaży węgla zostało już zmuszone
- 10 5
-
2023-05-19 08:14
Dokładnie, płace podatki w tym miescie, miasto ma na eventy, (11)
Na rydwany. In vitro, swiatowe zjazdy politycznego lgbt. A dla zwykłych mieszkańców płacących podatki nie ma. Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi.
- 18 40
-
2023-05-19 11:02
"Koszt rydwanu jest większy niz wykupienia tego kawałka drogi." (1)
Buhahahaha. 50m jednego pasa na Havla kosztowało 8 rydwanów :)
- 10 3
-
2023-05-19 15:35
porównałeś wykup kawałka pola do wybudowania trzypasmowej drogi. buhahahaha
- 4 1
-
2023-05-19 10:03
Rydwan z 2015 roku
A Ługin wspomina go, jakby był kupowany codziennie.
- 16 5
-
2023-05-19 08:26
Drogi osiedlowe buduje inwestor a nie miasto! A miasto jeśli chce może je przejąć, ale nie musi zwłaszcza gdy (7)
taka droga nie spełnia norm. Na tym polega wiele problemów na Osowie.
- 39 5
-
2023-05-19 15:33
słusznie - osiedlowe. A my mówimy tu o dojeżdzie do osiedla, a nie o drogach wewnętrznych (1)
- 1 2
-
2023-05-19 16:50
Dojazd jest
- 4 0
-
2023-05-19 10:13
Nie jest to droga osiedlowa (1)
Sprawdź własność gruntów i plany miejscowe, a przekonasz się, że tam ma być droga lokalna. Zresztą "Wodnika" to jednak z głównych dróg w Osowej i te 350-metrów z płyt wygląda jak żart.
- 7 17
-
2023-05-19 12:35
Sprawdziłam MPZP w tym rejonie. Jest teren wydzielony pod drogę 020-81 ale jest prowadzony wokół osiedla. Droga publiczna jest prowadzona na zewnątrz terenu osiedla. Zamknięty został dostęp do działki prywatnej nr 1248/20 i 1248/67 a nie droga publiczna.
- 15 2
-
2023-05-19 10:15
(2)
Tylko powiedz kto wydaje warunki zabudowy, zatwierdza projekt budowlany, kto ma wizję urbanistyczną miasta?
A może lepiej zadać pytanie - kto w Gdańsku powinien to robić?
Zapytałbym pannę prezydentkę, ale ona ciągle z dupiarzem gdzieś lata i protestuje.- 10 8
-
2023-05-19 10:37
Niejaki Perucki zanim został radnym twierdził, że ten krótki odcinek powstanie. No ale został radnym i mu się zapomniało.
- 6 1
-
2023-05-19 10:24
Warunki zabudowy określają miejsce wjazdu na posesję z drogi publicznej
jak sobie inwestor poprowadzi drogi wewnętrzne, jego sprawa
- 16 1
-
2023-05-19 07:12
A niby dlaczego miasto ma wykupić z moich podatków. Sam sobie wykup z sąsiadami. (17)
- 85 31
-
2023-05-19 11:59
(2)
Bo miasto powinno tak akceptować projekty budowlane by była dobra sieć drogowa. Niestety poraz kolejny z przyklepali deweloperowi projekt, kupujący mieszkania tez nie patrzą jak to jest organizacją ruchu i własnościami gruntów a potem bezzasadne pretensje.
- 14 3
-
2023-05-19 13:35
Mają komuś coś nakazywać? PRL pełną gębą. (1)
- 3 3
-
2023-05-19 19:34
Nie nakazywać tylko wymagać dobrego planowania osiedli przez deweloperów. Mówisz że PRL, a teraz co ma miasto mieszkańcom co kupili z takim dojazdem osiedle wybudować drogę lub wykupić od SM? To deweloper powinien oddać osiedle z odpowiednim dojazdem, ale wiadomo droga to teren. A jak teren przeznaczy się na drogę to nie będzie kolejnego bloku.
- 6 0
-
2023-05-19 08:15
Bo płacą oni podatki. Koniec kropka. Od tego jest miasto (5)
- 11 35
-
2023-05-19 08:49
To jak się nazbiera tyle, by pokryć koszty przebudowy i utrzymania tej bezczelnej prowizorki, przejmie (4)
wypadnie za jakieś 100 lat
- 21 2
-
2023-05-19 09:37
Otóż to! (3)
Trudno uzyskać efekt skali przy takiej małej liczbie mieszkańców, ale przecież chcieli oni na wieś się wyprowadzić.
- 22 2
-
2023-05-20 12:11
Mam nadzieje, że jak będziesz potrzebował przeszczepu, albo operacji, NFZ też będzie czekać z tobą, aż ci się nazbiera ze
Czyli za jakieś 200 lat. Myślenie pustego polakówa, chama i prostaka.
- 1 0
-
2023-05-19 15:32
najwyraźniej nie dostrzegasz faktu ile z podatków mieszkańców Osowej trafia do wspólnej kasy (1)
tu nie mieszkają ludzie ubodzy... ale nie będą robić czegoś, co powinno zrobić miasto, bo ich stać.
- 5 10
-
2023-05-19 19:51
Na warunki Bojana czy Chwaszczyna może nie ubodzy
na warunki Trójmiasta - ostatnia ćwiartka pod względem mediany cen nieruchomości.
- 0 3
-
2023-05-19 07:15
(7)
Cała Wodnika jest już miejska tylko nie odcinek z płyt, którego miasto nie chce przejąć.
Przez to nie ma tam nawet chodnika czy oświetlenia. Temu.- 30 25
-
2023-05-19 07:33
To weźcie kredyt jako wspólnota czy co tam i ogarnijcie (1)
Najpierw kupują co popadnie, nie wymagają, deweloperzy robią, co chcą, a potem reszta miasta ma się składać. Miasto powinno bardziej naciskać na wykonawców a nie ich wyręczać.
- 58 6
-
2023-05-19 09:48
Bo jak się kupowało mieszkanie do takiego dewelopera to się teraz płacze...
- 15 0
-
2023-05-19 07:26
Typowa kombinacja po osowsku. Domy postawili sami, ale drogi, chodniki, instalacje ma im zrobić miasto. i utrzymać! (4)
Tak powstało w latach 70. i 80. wiele kwartałów na Osowie, na pół dziko. Potem lament i zmuszanie miasta do przejęcie i utrzymania. Specjalizowały się w tym dwie radne.
- 68 18
-
2023-05-20 12:08
Podatki ziemskie miasto pobiera baaardzo chętnie od tych mieszkańców jak od każdych innych ;-)
Tylko za co, jeżeli nie jest w stanie spełnić podstawowego prawa do dojazdu do własnej posesji? Qr.wa, co za poy.ebane miasto?!
- 1 0
-
2023-05-19 15:27
typowa kombinacja biedoty. Dajcie mieszkanie! Mieszkanie prawem nie towarem!
Nie mam to mi dajcie!
Podaj przykłady tych "kwartałów", które powstały w latach 70-tych i 80-tych :))))) Dobra beka. Ja sobie nie życzę żeby z moich podatków utrzymywano opiekę zdrowotną dla ciebie. Nie jesteś przydatny społecznie.- 4 3
-
2023-05-19 12:46
znamy, znamy
- 2 0
-
2023-05-19 09:53
Co ty gadasz
To co było budowane w latach 70-80 było od razu odpowiednio zurbanizowane.
To nowa dewelopera tak działa.
Dodatkowo, Orfeusza i okoliczne drogi były robione przez dewelopera, dopiero później oddane miastu żeby nimi zarządzało.
Problem jest w tym że Barbakan chce je sprzedać a nie oddać!- 10 11
-
2023-05-19 07:29
Opinia wyróżniona
(44)
Skoro teren należy do spółdzielni to mieli prawo tak zrobić, choć moim zdaniem można znaleźć rozwiązanie problemu, które umożliwi dla dobra wszystkich, przejazd pojazom uprzywilejowanym.
- 467 22
-
2023-05-23 12:37
i naprawde 40% z was uwaza, ze moga zamknac i tyle??? pewnie zdanie sie zmieni, jak karetka nie dojedzie do was albo komus wam bliskiego. i sie zacznie szczekanie, ze tyle czasu zajmuje sluzbom dojazd na miejsce
- 1 0
-
2023-05-20 12:31
Mogliby zrobić sobie szlaban i problem z służbami rozwiązany. Za porządek i konserwację terenu płacą mieszkańcy osiedla więc reszta niech się odczepi. Dużo jest osiedli które z czasem się ogrodziły. Sam mieszkam na osiedlu ktore trzeba było ogrodzić bo nie dość że brakowało miejsc parkingowych to jeszcze nie sprzątali po swoich psach i niszczyli mienie. Chciałbym żeby osiedla były otwarte ale buractwa nie brakuje.
- 5 0
-
2023-05-19 15:03
Rozliczony powinien zostać ten co wydał warunki zabudowy. (1)
Wystarczyło wpisać do warunków służebność drogi i po problemie.
- 1 7
-
2023-05-19 16:56
To się stosuje, gdy nie ma bezpośredniego dostępu z drogi publicznej
A jest. Do tego służebność jak najbardziej może być odpłatna, a tu mamy do czynienia z typowym dej
- 11 0
-
2023-05-19 11:53
Jakie widzisz inne rozwiązanie umożliwiające przejazd służbom a nie prywatnym autom? Stosowne znaki drogowe były tam od lat. Nikt ich nie przestrzegał a Policja i Straż miejska mają gdzieś kontrole na prywatnym terenie. To jest zwykłe chamstwo i brak kultury u naszych kierowców. Brak poszanowania norm społecznych. W związku z tym nie ma innych metod jak szlabany, ogrodzenia i jak tutaj blokady.
- 15 1
-
2023-05-19 07:38
(1)
Niestety jest pełno takich którzy bardzo chętnie rozporządzają cudzą własnością, ale za to do swojej w życiu nikogo nie dopuszczą..
- 76 2
-
2023-05-19 13:10
Zminusował pan Jarosław.
- 7 2
-
2023-05-19 07:33
(36)
nie mieszkam tam ale z mapy i z rozkładu ulic wynika, że tam nie ma innego rozwiązania. Ich teren prywatny - mają prawo zrobić co się żywnie podoba. Tyle w temacie
- 105 7
-
2023-05-19 07:55
(1)
a moim prawem jest chodzic chdnikiem!,a tam stoja zaparkowane auta ogrodzonych!,bo za miejsce parkingowe nie placa!.
- 7 25
-
2023-05-19 10:10
W opłatach czynszu jest opłata za grunty.
W ramach tej opłaty jest też istniejący parking czy trawnik, nie tylko budynek.
- 15 1
-
2023-05-19 07:47
(13)
Macie swoje dzikie, wschodnie grodzenie osiedli w srodku miasta. A do obroncow wlasnosci - oby to do was nie dojechala karetka.
- 23 83
-
2023-05-20 11:22
A ja ci życzę żeby menele zrobili sobie skrót do żabki przez twoje mieszkanie :)
- 3 0
-
2023-05-19 14:00
co ty bredzisz ? dojazd jest, ten teren to nie ściernisko gdzie możesz jezdzić jak chcesz i gdzie chcesz ,to jest miasto i to mi
na swoim prywatnym polu możesz jezdzić nawet w poprzek i na dachu - na swoim prywatnym polu. Nie podoba się to kup sobie pole i tam będziesz "rządził"
- 9 1
-
2023-05-19 09:39
(7)
argument z karetką ;-) tylko tyle?
- 17 3
-
2023-05-19 10:02
(6)
Jak ci zdechnie ktos bliski, to nam tu wtedy sie pochwalisz, co sadzisz o wadze tego argumentu.
- 6 36
-
2023-05-19 10:45
Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby napisać "jak ci zdechnie ktoś bliski"? (4)
- 36 1
-
2023-05-19 15:30
Nie każdy miał kochających, wychowujących rodziców. (2)
- 6 2
-
2023-05-19 22:16
(1)
Zwolennicy grodzenia osiedli w srodku miasta nie mieli takowych na 100%. W zadnym cywilizowanym, zachodnim kraju tego sie nie praktykuje. Wolska wiocha.
- 3 1
-
2023-05-20 11:02
Ładnie tak o panu Jarosławie z Planety X?
- 0 0
-
2023-05-19 14:44
To jeden z tych, którzy wiedzą, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi... o karetkę. A tu tylko chodzi o to, że publiczne to utrzymane z podatków, a prywatne to utrzymane z portfela. Widzę, że wielu by chciało 0 na utrzymanie i 100% na korzystanie, bo karetka nie dojedzie. No każdy by tak chciał...
- 13 1
-
2023-05-19 10:13
Karetka trafi legalnym dojazdem
- 37 3
-
2023-05-19 07:52
(2)
I po co zlozeczysz co?
- 47 7
-
2023-05-19 09:02
(1)
a ty co ? antylopa gnu że musisz mieć wybieg ogrodzony ? co ci to daje ? nic ! typowe polakówowate - moje i nie dam XXI wiek i taka ciemnota
- 6 31
-
2023-05-19 09:34
Ograniczanie dostępu samochodom
Nie kłóci się z krytyką grodzonych osiedli. Akurat ta wspólnota wybrała, moim zdaniem, rozwiązanie kompromisowe.
- 40 3
-
2023-05-19 07:36
Bzdura pod drogę można wywłaszczyć (19)
- 8 76
-
2023-05-20 12:34
Jeżeli jest inna droga to nie mają prawa. Wiem że co niektórzy tęsknią za komuną gdzie niby wszystko było wspólne ale ludzie płacą kupę kasy za ten teren więc wara od niego. Na upartego mogli by ogrodzić osiedle o nikogo z poza nie wpuszczać ale dasz palec to ci rękę urwą.
- 1 0
-
2023-05-19 13:42
napisz jeszcze że można zastosować "specustawę"
wtedy okaże się że jesteś po prostu głupi . Mieszkam w tej dzielnicy i jestem "na" Barbakanie 2 raz w tygodniu , i nie mam problemu z zawróceniem na wąskich zastawionych autami uliczkach, zaakceptowałem fakt postawienia
"betonów" bo i tak długo dziwiłem się że kierowcy "olewali znaki B1 - "zakaz ruchu" . Teraz tylko lament nieudaczników iwtedy okaże się że jesteś po prostu głupi . Mieszkam w tej dzielnicy i jestem "na" Barbakanie 2 raz w tygodniu , i nie mam problemu z zawróceniem na wąskich zastawionych autami uliczkach, zaakceptowałem fakt postawienia
"betonów" bo i tak długo dziwiłem się że kierowcy "olewali znaki B1 - "zakaz ruchu" . Teraz tylko lament nieudaczników i roszczeniowców . Czekam kiedy policja zdyscyplinuje kierowców ignorujących znaki zakazu skrętu z Galaktycznej w Jednorożca, i wjeżdżających z Jednorożca w Galaktyczną - tam stoi znak zakaz ruchu , panowie policjanci momentalnie wyrobiliby "dzienną normę mandatową" , a buce za kółkiem przyhamowaliby na jakiś czas swoje "olewactwo" znaków drogowych. Niektórych da się edukować tylko wysokimi karami- 11 0
-
2023-05-19 12:06
Oczywiście, że można wywłaszczyć, ale trzeba zapłacić odszkodowanie i tu jest problem (2)
- 9 2
-
2023-05-19 12:49
Coraz częściej obserwuję, że wiele osób lubi zawłaszczać :) Co Twoje, to moje, a mojego nie ruszaj :))) (1)
Wywłaszczyć to można teren pod budowę drogi publicznej, a nie zawłaszczyć prywatną drogę wewnętrzną. To, że nie ma szlabanu nie stanowi o tym, że droga jest publiczną (oburzonym proponuję dowiedzieć się, czym jest droga publiczna, bo 99% osób tego nie ogarnia). Dostępność prywatnej drogi wewnętrznej i jakiegokolwiek innego obiektu jest taka, na
Wywłaszczyć to można teren pod budowę drogi publicznej, a nie zawłaszczyć prywatną drogę wewnętrzną. To, że nie ma szlabanu nie stanowi o tym, że droga jest publiczną (oburzonym proponuję dowiedzieć się, czym jest droga publiczna, bo 99% osób tego nie ogarnia). Dostępność prywatnej drogi wewnętrznej i jakiegokolwiek innego obiektu jest taka, na jaką zgadza się właściciel. Nie ma nic do dodanie w temacie. Protestujący niech sprawdzą w urzędzie, jaki dojazd do ich lokali ustalił deweloper stawiając budynki. Jak nie ma dogadanego przejazdu po terenie prywatnym, to nikt nikogo nie zmusi. A jeżeli dojazd jest dookoła, to jest i kolejna kropka. Znajomość (brak znajomości) przepisów i zasad życia społecznego się kłania. Nie właź z butami do czyjegoś ogródka. Do garnka też zaglądasz i podjadasz, bo może ma lepiej???
- 25 0
-
2023-05-19 13:13
Kawa na ławę dla wszelkiej maści socjalistów i komuchów
- 7 1
-
2023-05-19 11:39
Jeśli nie ma innej drogi dojazdowej, a tutaj jest i to całe 100m dalej.
- 24 0
-
2023-05-19 08:11
Mozna (9)
Owszem, mozna. Miasto dostalo taka propozycje - powiedzieli, ze ich nie stac. Kilka lat temu wspolnota sasiednia (z Planety X, tam skad jest autor skargi) tez dostala propozycje dorzucenia sie do kosztow utrzymania drogi to powiedzieli, ze placic nie beda.
- 93 3
-
2023-05-20 12:35
Więc jak nie chcieli płacić to niech zamkną mordy. Najlepiej żeby inni płacili a oni korzystali. Klasyczny przykład kmiotka.
- 4 0
-
2023-05-19 11:44
Machanie szabelką jakiegoś frustrata chcącego usuwać zapory - dajcie spokój :) Niech się rządzi na swoim podwórku. Prywatna droga czy tam dojazdy - nikt nie ma prawa tego tknąć. Nie po to ludzie mają swój przejazd, żeby mieć pod oknami eldorado dla wszystkich innych liczonych w setkach. A potem jak przychodzi czas naprawy ze środków własnych wspólnoty, to sąsiedzi nagle zapominają, że tamtędy jeżdżą i oczywiście jakim prawem mają się dokładać. Brawo spółdzielnia.
- 42 1
-
2023-05-19 08:52
(6)
Ale czemu miasto miałoby przejmować ten teren? Zaraz wszyscy by mówili, że to taka niegospodarność i czemu z miejskich pieniędzy utrzymuje się parkingi wybranych mieszkańców
- 32 3
-
2023-05-19 08:56
Parkingi powinny zostać jak najbardziej mieszkańców. (5)
Za to jeżeli droga prowadzi gdzieś dalej niż tylko do tych miejsc, powinna być zwykłą miejską drogą, jak każda inna.
- 4 35
-
2023-05-19 11:40
Aha, miasto ma wam kupić drogę, ale zostawić parkingi? Idź się leczyć na nogi, bo na głowę już za późno. (1)
- 10 1
-
2023-05-19 12:10
Ależ oczywiście.
Parkingi nie powinny być własnością miasta, a na trzymanie samochodu na dłuższy czas każdy powinien mieć swój własny.
- 3 1
-
2023-05-19 10:30
Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę (2)
Jak jakaś dzielnica sabotuje inwestycje, to spada na sam koniec kolejki we wszystkich tematach infrastrukturalnych. No nie, na sam koniec się już nie da - tam się bezpiecznie osadziła właśnie Osowa, tuż przed Żabianką
- 12 4
-
2023-05-19 13:45
"Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę" (1)
i ma - jasną i klarowną politykę skierowaną na "rozwój" tęczowych , na resztę "zabrakło" kasy
- 6 8
-
2023-05-19 16:53
Póki co 42% uczestników ruchu w GD
Konsumuje ponad 90% budżetu na inwestycje komunikacyjne. A dla 58% wiecznie brakuje
- 2 5
-
2023-05-19 07:51
Przecież napisał ci że to nie droga tylko dojazd do miejsc postojowych (2)
- 78 1
-
2023-05-19 10:07
(1)
To się to zmieni, co nie? W czym problem
- 1 23
-
2023-05-19 13:02
W uspołecznianiu kosztów
- 11 2
Wszystkie opinie
-
2023-05-19 07:29
Opinia wyróżniona
(44)
Skoro teren należy do spółdzielni to mieli prawo tak zrobić, choć moim zdaniem można znaleźć rozwiązanie problemu, które umożliwi dla dobra wszystkich, przejazd pojazom uprzywilejowanym.
- 467 22
-
2023-05-23 12:37
i naprawde 40% z was uwaza, ze moga zamknac i tyle??? pewnie zdanie sie zmieni, jak karetka nie dojedzie do was albo komus wam bliskiego. i sie zacznie szczekanie, ze tyle czasu zajmuje sluzbom dojazd na miejsce
- 1 0
-
2023-05-19 07:33
(36)
nie mieszkam tam ale z mapy i z rozkładu ulic wynika, że tam nie ma innego rozwiązania. Ich teren prywatny - mają prawo zrobić co się żywnie podoba. Tyle w temacie
- 105 7
-
2023-05-19 07:36
Bzdura pod drogę można wywłaszczyć (19)
- 8 76
-
2023-05-19 08:11
Mozna (9)
Owszem, mozna. Miasto dostalo taka propozycje - powiedzieli, ze ich nie stac. Kilka lat temu wspolnota sasiednia (z Planety X, tam skad jest autor skargi) tez dostala propozycje dorzucenia sie do kosztow utrzymania drogi to powiedzieli, ze placic nie beda.
- 93 3
-
2023-05-20 12:35
Więc jak nie chcieli płacić to niech zamkną mordy. Najlepiej żeby inni płacili a oni korzystali. Klasyczny przykład kmiotka.
- 4 0
-
2023-05-19 08:52
(6)
Ale czemu miasto miałoby przejmować ten teren? Zaraz wszyscy by mówili, że to taka niegospodarność i czemu z miejskich pieniędzy utrzymuje się parkingi wybranych mieszkańców
- 32 3
-
2023-05-19 08:56
Parkingi powinny zostać jak najbardziej mieszkańców. (5)
Za to jeżeli droga prowadzi gdzieś dalej niż tylko do tych miejsc, powinna być zwykłą miejską drogą, jak każda inna.
- 4 35
-
2023-05-19 10:30
Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę (2)
Jak jakaś dzielnica sabotuje inwestycje, to spada na sam koniec kolejki we wszystkich tematach infrastrukturalnych. No nie, na sam koniec się już nie da - tam się bezpiecznie osadziła właśnie Osowa, tuż przed Żabianką
- 12 4
-
2023-05-19 13:45
"Miasto powinno mieć jasną i oficjalną politykę" (1)
i ma - jasną i klarowną politykę skierowaną na "rozwój" tęczowych , na resztę "zabrakło" kasy
- 6 8
-
2023-05-19 16:53
Póki co 42% uczestników ruchu w GD
Konsumuje ponad 90% budżetu na inwestycje komunikacyjne. A dla 58% wiecznie brakuje
- 2 5
-
2023-05-19 11:40
Aha, miasto ma wam kupić drogę, ale zostawić parkingi? Idź się leczyć na nogi, bo na głowę już za późno. (1)
- 10 1
-
2023-05-19 12:10
Ależ oczywiście.
Parkingi nie powinny być własnością miasta, a na trzymanie samochodu na dłuższy czas każdy powinien mieć swój własny.
- 3 1
-
2023-05-19 11:44
Machanie szabelką jakiegoś frustrata chcącego usuwać zapory - dajcie spokój :) Niech się rządzi na swoim podwórku. Prywatna droga czy tam dojazdy - nikt nie ma prawa tego tknąć. Nie po to ludzie mają swój przejazd, żeby mieć pod oknami eldorado dla wszystkich innych liczonych w setkach. A potem jak przychodzi czas naprawy ze środków własnych wspólnoty, to sąsiedzi nagle zapominają, że tamtędy jeżdżą i oczywiście jakim prawem mają się dokładać. Brawo spółdzielnia.
- 42 1
-
2023-05-20 12:34
Jeżeli jest inna droga to nie mają prawa. Wiem że co niektórzy tęsknią za komuną gdzie niby wszystko było wspólne ale ludzie płacą kupę kasy za ten teren więc wara od niego. Na upartego mogli by ogrodzić osiedle o nikogo z poza nie wpuszczać ale dasz palec to ci rękę urwą.
- 1 0
-
2023-05-19 13:42
napisz jeszcze że można zastosować "specustawę"
wtedy okaże się że jesteś po prostu głupi . Mieszkam w tej dzielnicy i jestem "na" Barbakanie 2 raz w tygodniu , i nie mam problemu z zawróceniem na wąskich zastawionych autami uliczkach, zaakceptowałem fakt postawienia
"betonów" bo i tak długo dziwiłem się że kierowcy "olewali znaki B1 - "zakaz ruchu" . Teraz tylko lament nieudaczników i roszczeniowców . Czekam kiedy policja zdyscyplinuje kierowców ignorujących znaki zakazu skrętu z Galaktycznej w Jednorożca, i wjeżdżających z Jednorożca w Galaktyczną - tam stoi znak zakaz ruchu , panowie policjanci momentalnie wyrobiliby "dzienną normę mandatową" , a buce za kółkiem przyhamowaliby na jakiś czas swoje "olewactwo" znaków drogowych. Niektórych da się edukować tylko wysokimi karami- 11 0
-
2023-05-19 12:06
Oczywiście, że można wywłaszczyć, ale trzeba zapłacić odszkodowanie i tu jest problem (2)
- 9 2
-
2023-05-19 12:49
Coraz częściej obserwuję, że wiele osób lubi zawłaszczać :) Co Twoje, to moje, a mojego nie ruszaj :))) (1)
Wywłaszczyć to można teren pod budowę drogi publicznej, a nie zawłaszczyć prywatną drogę wewnętrzną. To, że nie ma szlabanu nie stanowi o tym, że droga jest publiczną (oburzonym proponuję dowiedzieć się, czym jest droga publiczna, bo 99% osób tego nie ogarnia). Dostępność prywatnej drogi wewnętrznej i jakiegokolwiek innego obiektu jest taka, na jaką zgadza się właściciel. Nie ma nic do dodanie w temacie. Protestujący niech sprawdzą w urzędzie, jaki dojazd do ich lokali ustalił deweloper stawiając budynki. Jak nie ma dogadanego przejazdu po terenie prywatnym, to nikt nikogo nie zmusi. A jeżeli dojazd jest dookoła, to jest i kolejna kropka. Znajomość (brak znajomości) przepisów i zasad życia społecznego się kłania. Nie właź z butami do czyjegoś ogródka. Do garnka też zaglądasz i podjadasz, bo może ma lepiej???
- 25 0
-
2023-05-19 13:13
Kawa na ławę dla wszelkiej maści socjalistów i komuchów
- 7 1
-
2023-05-19 07:51
Przecież napisał ci że to nie droga tylko dojazd do miejsc postojowych (2)
- 78 1
-
2023-05-19 10:07
(1)
To się to zmieni, co nie? W czym problem
- 1 23
-
2023-05-19 13:02
W uspołecznianiu kosztów
- 11 2
-
2023-05-19 11:39
Jeśli nie ma innej drogi dojazdowej, a tutaj jest i to całe 100m dalej.
- 24 0
-
2023-05-19 07:47
(13)
Macie swoje dzikie, wschodnie grodzenie osiedli w srodku miasta. A do obroncow wlasnosci - oby to do was nie dojechala karetka.
- 23 83
-
2023-05-20 11:22
A ja ci życzę żeby menele zrobili sobie skrót do żabki przez twoje mieszkanie :)
- 3 0
-
2023-05-19 09:39
(7)
argument z karetką ;-) tylko tyle?
- 17 3
-
2023-05-19 10:02
(6)
Jak ci zdechnie ktos bliski, to nam tu wtedy sie pochwalisz, co sadzisz o wadze tego argumentu.
- 6 36
-
2023-05-19 10:45
Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby napisać "jak ci zdechnie ktoś bliski"? (4)
- 36 1
-
2023-05-19 15:30
Nie każdy miał kochających, wychowujących rodziców. (2)
- 6 2
-
2023-05-19 22:16
(1)
Zwolennicy grodzenia osiedli w srodku miasta nie mieli takowych na 100%. W zadnym cywilizowanym, zachodnim kraju tego sie nie praktykuje. Wolska wiocha.
- 3 1
-
2023-05-20 11:02
Ładnie tak o panu Jarosławie z Planety X?
- 0 0
-
2023-05-19 14:44
To jeden z tych, którzy wiedzą, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi... o karetkę. A tu tylko chodzi o to, że publiczne to utrzymane z podatków, a prywatne to utrzymane z portfela. Widzę, że wielu by chciało 0 na utrzymanie i 100% na korzystanie, bo karetka nie dojedzie. No każdy by tak chciał...
- 13 1
-
2023-05-19 10:13
Karetka trafi legalnym dojazdem
- 37 3
-
2023-05-19 14:00
co ty bredzisz ? dojazd jest, ten teren to nie ściernisko gdzie możesz jezdzić jak chcesz i gdzie chcesz ,to jest miasto i to mi
na swoim prywatnym polu możesz jezdzić nawet w poprzek i na dachu - na swoim prywatnym polu. Nie podoba się to kup sobie pole i tam będziesz "rządził"
- 9 1
-
2023-05-19 07:52
(2)
I po co zlozeczysz co?
- 47 7
-
2023-05-19 09:02
(1)
a ty co ? antylopa gnu że musisz mieć wybieg ogrodzony ? co ci to daje ? nic ! typowe polakówowate - moje i nie dam XXI wiek i taka ciemnota
- 6 31
-
2023-05-19 09:34
Ograniczanie dostępu samochodom
Nie kłóci się z krytyką grodzonych osiedli. Akurat ta wspólnota wybrała, moim zdaniem, rozwiązanie kompromisowe.
- 40 3
-
2023-05-19 07:55
(1)
a moim prawem jest chodzic chdnikiem!,a tam stoja zaparkowane auta ogrodzonych!,bo za miejsce parkingowe nie placa!.
- 7 25
-
2023-05-19 10:10
W opłatach czynszu jest opłata za grunty.
W ramach tej opłaty jest też istniejący parking czy trawnik, nie tylko budynek.
- 15 1
-
2023-05-20 12:31
Mogliby zrobić sobie szlaban i problem z służbami rozwiązany. Za porządek i konserwację terenu płacą mieszkańcy osiedla więc reszta niech się odczepi. Dużo jest osiedli które z czasem się ogrodziły. Sam mieszkam na osiedlu ktore trzeba było ogrodzić bo nie dość że brakowało miejsc parkingowych to jeszcze nie sprzątali po swoich psach i niszczyli mienie. Chciałbym żeby osiedla były otwarte ale buractwa nie brakuje.
- 5 0
-
2023-05-19 15:03
Rozliczony powinien zostać ten co wydał warunki zabudowy. (1)
Wystarczyło wpisać do warunków służebność drogi i po problemie.
- 1 7
-
2023-05-19 16:56
To się stosuje, gdy nie ma bezpośredniego dostępu z drogi publicznej
A jest. Do tego służebność jak najbardziej może być odpłatna, a tu mamy do czynienia z typowym dej
- 11 0
-
2023-05-19 07:38
(1)
Niestety jest pełno takich którzy bardzo chętnie rozporządzają cudzą własnością, ale za to do swojej w życiu nikogo nie dopuszczą..
- 76 2
-
2023-05-19 13:10
Zminusował pan Jarosław.
- 7 2
-
2023-05-19 11:53
Jakie widzisz inne rozwiązanie umożliwiające przejazd służbom a nie prywatnym autom? Stosowne znaki drogowe były tam od lat. Nikt ich nie przestrzegał a Policja i Straż miejska mają gdzieś kontrole na prywatnym terenie. To jest zwykłe chamstwo i brak kultury u naszych kierowców. Brak poszanowania norm społecznych. W związku z tym nie ma innych metod jak szlabany, ogrodzenia i jak tutaj blokady.
- 15 1
-
2023-05-22 09:12
życzenia
życzę by karetka i straż pożarna nie dojechała na czas do pomysłodawców
- 0 1
-
2023-05-20 11:22
to prywatny dojazd do nieruchomości!!!!! (1)
To nie droga publiczna a wewnętrzny dojazd do posesji - oni ponoszą koszty utrzymania a całość płaczu i mowa o kartkach i straży pożarnej to sciema.
To że jest błąd na mapach google to już nie ich problem.
Teraz proste rozwiązanie - nich się Państwo dołożą do utrzymania przejazdu. Daje słowo że jak tylko zobaczycie kwotę to już przestanie wam przeszkadzać objazd.- 4 0
-
2023-05-21 09:08
Przepraszam za błąd: miało być "karetkach" a nie "kartkach".
- 0 0
-
2023-05-19 08:40
Teraz jak widac na filmie jest cisza i spokój (3)
Gdyby autor próbował tak stanąć 2 tygodnie temu zostałby rozjechany 3x w ciągu min
- 11 1
-
2023-05-19 08:44
(2)
Gdyby ktoś myślał w tej spółdzielni to zamiast zapór zrobili by progi zwalniające co 30m i problem sam by się rozwiazal
- 0 13
-
2023-05-21 08:19
Próbowalismy
Próg był tak intensywnie używany że rozpadł się na kawałki. Ustawiona przenośna szykana zwężająca przejazd wylądowała w pobliskich zaroślach
- 0 0
-
2023-05-20 22:55
Po co mają sobie progi stawiać na własnej drodze wewnętrznej? Żeby ponosić koszty i psuć sobie zawieszenie? Mogą robić co chcą, a progi nie wyeliminują bezpodstawnego korzystania z drogi przez osoby, które o nią nie dbają i nie są za nią odpowiedzialne. Próg też trzeba co jakiś czas naprawić lub wymienić. Kto za to zapłaci? Sąsiedzi? Już widzę jak twoja spółdzielnia stawia progi i utrzymuje drogę dla obcych.
- 1 0
-
2023-05-19 09:10
Postawić szlaban z funkcją SOS (1)
Dla służb ratunkowych i problem się skończy. Jeśli faktycznie chodzi o życie i zdrowie a nie o wygodę tam mieszkających. Teren prywatny i dyskusji nie ma.
- 13 0
-
2023-05-20 23:00
Szlaban? Żeby Pan Jarosław przyszedł w nocy i go wyłamał by jeździć sobie jak dawniej? Szlabany nie są pancerne, szczególnie te sterowane elektronicznie. I 5 złotych nie kosztują. Pan Jarosław nie dorzuci się do tego szlabanu tylko po to żeby zbłąkana karetka mogła przejechać. Pan Jarosław powie: wy utrzymujcie ten szlaban i drogę, wyście go tu postawili to teraz musicie płacić. Bo mu się należy ale od niego nic nikomu się nie należy.
- 1 0
-
2023-05-19 08:07
Panie Jaroslawie (2)
Na pana miejscu bardziej martwilabym sie o to, ze czas dojazdu karteki na Osowe wynosi wiecej niz 8 minut, ktore wynika z przepisow. Te kilkadziesiat metrow ktore ZRM musial pokonac pieszo to 'pikus' (oczywiscie nie ujmujac calej tej sytuacji z pana dzieckiem) w stosunku do tego, ze miasto i wojewoda od lat maja w powazaniu mieszkncow Osowy i mimo iz jestesmy na terenie miasta to dojazd czasowo jest gorszy niz z wielu malych miejscowosciach czy wioskach. Tak jak miasto jak sie Planeta X budowala obiecalo zrobic lacznik z Wodnika i temat sie ciagnie juz kilkanascie lat, bo PKP (wlasciciel malego fragmentu terenu) chce za ten skrawek ziemi 3m PLN, a miasto nie uwaza tego lacznika za priorytet. To moze teraz zacznie ;)
- 15 1
-
2023-05-20 22:50
Panie Jarosławie
z tego co napisała poprzednia osoba wynika, że w Pana dzielnicy jest problem z dojazdem karetek. Nie wiem czy Pan wie, ale w Gdańsku karetki stacjonują w wielu miejscach, nie tylko w szpitalach. Ratownicy medyczni mają lokale np. przy kościele na Morenie albo dosłownie w bloku tak jak na Przymorzu. Skoro z taką łatwością dysponuje Pan cudzym mieniem, to może czas zająć się własnym i zrobić coś realnie dobrego dla dzielnicy i jej mieszkańców. Proszę dobrowolnie i nieodpłatnie oddać swój lokal i najlepiej miejsce parkingowe do użytku przez ratowników medycznych - wtedy poprawi się bezpieczeństwo na całej dzielnicy. Mam nadzieję, że nikomu się ten pomysł nie spodoba, bo może ktoś będzie się chciał upomnieć o Pańską własność (dla dobra ogółu), tak jak Pan wyciąga łapy po nie swoją drogę.
- 2 0
-
2023-05-19 10:54
Nie Jarosław obleci sąsiadów z PlanetyX z kapeluszem i zbiorą 3 mln na wykup drogi.
- 6 0
-
2023-05-19 07:48
(3)
Jeśli to ich teren, który mogli ogrodzić, a tego nie zrobili to następnym krokiem po usunięciu barier przez roszczeniowych sąsiadów powinno być postawienie płotu. Aby zrozumieli czego właściciel terenu chciał uniknąć i że powinni docenić możliwość przejścia oraz przejechania na rowerze na skróty. Nie jestem zwolennikiem odgradzania osiedli ale nie należy zapominać czyj to teren i kto ma prawo o nim decydować, kto ma się czuć na nim bezpiecznie. To miasto na etapie powstawania osiedli powinno rozwiązywać takie problemy. Zapewne postawienie znaku zakaz ruchu z tabliczką informującą, że nie dotyczy np slużb ratunkowych czy mieszkańców nie sprawdzi się, bo policja by musiała stać tam non stop, a z pewnością znalazłoby się wiele osób, które mimo zakazu po prostu by tamtędy przejeżdżały. Jakoś do ogrodzonych osiedli nikt się nie czepia, tu jest zastosowane rozwiązanie pośrednie (zachowana możliwość przejścia) ale jak widać nikt tego nie docenia. Do osób chcących dysponować cudzym mieniem - od jutra macie utworzyć w swoich mieszkaniach pomieszczenia, które będą służyć społeczeństwu, np. przyjmować dzieci z domu dziecka, osoby w kryzysie bezdomności albo oddać swój lokal pogotowiu ratunkowemu, by miało bliżej do chorych w waszej dzielnicy. Z czasem kurierzy i kierowcy karetek nauczą się którędy powinni jechać, również w nawigacjach zostanie wprowadzona zmiana. Tak jak w przypadku postawienia płotu.
- 52 0
-
2023-05-19 07:55
Kolejnym krokiem powinno być koczowanie SM na okolicznych uliczkach 24/7 (1)
Bo "moje to nie ruszaj", ale "ten wspólny kawałek jest mój i go sobie zabieram" to już nie przeszkadza, co?
- 0 17
-
2023-05-20 22:39
Z artykułu wyraźnie wynika, że nie jest to wspólny teren. Może problemy czytaniem ze zrozumieniem? Mogą zamiast drogi posadzić drzewa, zasadzić trawnik lub zbudować odkryty basen (i go ogrodzić). Gdyby coś jest wspólne to należy pamiętać o solidarnym dbaniu o to wspólne dobro, utrzymywaniu nawierzchni w dobrym stanie, odśnieżaniu zimą i dbaniu o bezpieczeństwo. A nie tylko (wy)korzystać i pojechać sobie dalej. Gdyby sąsiad korzystał z twojej wycieraczki za każdym razem gdy wejdzie w psie ekstrementy to raczej szybko byś sobie przypomniał/-a o prawie własności. Obcy ludzie przejeżdżający przez cudzy teren jak przez swój są jak pasożyty. W tym przypadku trzeba się cieszyć, że nie ma płotu i tyle. No i warto pomyśleć co by się samemu zrobiło w takiej sytuacji.
- 1 0
-
2023-05-19 08:47
Ładna esktrapolacja xD Mieszkasz na ulicy? Współczuję
- 0 8
-
2023-05-19 07:24
Zróbcie sobie szlaban. Karetki są wyposażone w piloty (8)
które otwierają prawie wszystkie tego typu urządzenia. I po problemie.
- 43 8
-
2023-05-19 07:31
(4)
Karetka ma do nałożenia całe 100m.
Problem wynika tylko z tego, że ostatnio kierowca nie zauważył, że się organizacja ruchu zmieniła.- 25 3
-
2023-05-19 07:35
On jest od ratowania życia (3)
A nie śledzenia zmian w organizacji ruchu
- 10 32
-
2023-05-20 22:27
Często zmienia się organizacja ruchu w mieście i zmiany obowiązują każdego, także karetki
- 0 0
-
2023-05-19 08:35
No to już wie i kolejny raz dojedzie bez problemu
- 19 0
-
2023-05-19 08:35
Kierowca karetki jednak trochę powinien śledzić zmiany organizacji ruchu
- 22 2
-
2023-05-20 22:26
Szlaban kosztuje. Po co mają sobie go stawiać skoro sobie radzą bez niego? Mają za niego zapłacić? Szlaban łatwo uszkodzić, wyłamać (sąsiedzi deklarują różne wybryki), a później jeździć jakby nie było problemu. Po piątej czy dziesiątej dewastacji każdy się podda.
- 0 0
-
2023-05-19 10:51
Dzięki - nie wpadliśmy na ten pomysł :)
- 1 0
-
2023-05-19 10:48
Zrobią jak zapłacisz za niego.
- 3 0
-
2023-05-19 07:05
Przecież ta droga zawsze była prywatna (13)
I stał tam znak zakaz ruchu z dopiskiem nie dotyczy mieszkańców.
Skoro wszyscy mieli to gdzieś, traktując to jako skrót (włącznie ze mną) to się wcale nie dziwię, że w końcu mieszkańcy się wkurzyli i postanowili wymusic egzekwowanie prawa. I słusznie.
Czy będzie to niedogodność? Drobna.
Czy będzie to problem? Żaden.
Czy mieli prawo tak zrobić? Jak najbardziej.
Czy jest zachowane przejęcie piesze? Jak najbardziej.- 313 19
-
2023-05-19 07:17
To powinni odgrodzić mieszkańców od publicznej drogi (3)
- 4 68
-
2023-05-19 07:20
(1)
Odróżniasz własność publiczną od prywatnej?
- 74 3
-
2023-05-20 19:34
Prywatna to moja, publiczne to wszystkie pozostałe.
- 1 0
-
2023-05-19 07:21
Od tej drogi, na którą ci mieszkańcy płacą podatki? Nie rozśmieszaj mnie :)
- 47 3
-
2023-05-19 10:03
niesamowite, nie narzekacie na rowerzystów tylko na dużą ilość samochodów i brak przejazdu ha ha ha (4)
- 6 10
-
2023-05-19 10:23
(2)
spokojnie, jak już wszyscy wsiądą na rowery to ci co ich nie preferują ustawią im progi zwalniające dla rowerów.
- 1 6
-
2023-05-19 10:42
Przecież już próbują, na przykład na nadmorskiej ścieżce. (1)
Tyle tylko, że próg dla rowerów mógł wymyślić chyba tylko ktoś kto nigdy rowerem nie jeździł... Bez problemu pokonuje się je bez zwalniania.
- 4 4
-
2023-05-19 10:59
no tak, bo rowerzysta ma tylko prawa
- 6 5
-
2023-05-19 10:20
Na rowerzystów nikt nie narzeka. Skąd taki pomysł?
- 7 0
-
2023-05-19 10:18
Prawda!
- 4 0
-
2023-05-19 07:22
Szlaban wstawić i opłatę za przejazd 2 zł :-)
- 33 0
-
2023-05-19 07:12
Mieszkańców czego? Osowej? To jeździli. (1)
- 3 49
-
2023-05-19 07:16
Mieszkańców tego osiedla.
Od lat jest tabliczka "teren prywatny"
I znak zakaz ruchu z napisem "nie dotyczy mieszkańców osiedla Barbakan"
Te komentarze rzekomych sąsiadów, że bariery usuną siłą są po prostu żałosne.- 98 2
-
2023-05-20 17:08
90 baniek
Te bańki to od rządu z tzw.nieładu na remont głównej ulicy ,która nie ma chodników. Poziom 21 wieku?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.