Zepchnął mnie i jeszcze ma pretensje
16939 wyświetleń 9 listopada 2023 (415 opinii)Jechałem rowerem Świętokrzyską około 40km/h, równo z tempem innych samochodów, ale kierowcy dostawczaka najwyraźniej to nie pasowało, więc stworzył zagrożenie, wyprzedził bezpośrednio przed przejściem, a żeby się zmieścić pomiędzy azylem dla pieszych, a chodnikiem najzwyczajniej mnie zepchnął. Podczas rozmowy można było odnieść wrażenie, że to miała być nauczka za nie korzystanie ze "ścieżki dla rowerów" której nie było w kierunku jakim się poruszałem...
Więcej na ten temat
Opinie (415) ponad 20 zablokowanych
-
2023-11-09 12:24
Opinia wyróżniona
Tam jest wysepka wiec kierowca zblizyl sie do rowerzysty (22)
Nie sądzę aby to było celowe, wynikało z sytuacji
- 131 205
-
2023-11-09 16:29
Do mnie tak się zbliżył na wysepce (1)
Skończyło się zerwanych więzadłach w kolanie i ucieczce kierowcy.
Co z tego, że nie było celowe, jak kosztowało mnie to 20k za operację + po roku rehabilitacji?- 7 7
-
2023-11-12 09:25
No tak, ale przynajmniej nauczyło cię to, że warto być ubezpieczonym.
- 1 0
-
2023-11-09 12:57
Ehh te złośliwe wysepki ,wyskakujące z zaskoczenia na sam środek drogi....
- 13 2
-
2023-11-09 12:26
to się nie wyprzedza! jak nie ma miejsca - tak stanowią przepisy (1)
do sądu dostawczaka i już, 1500 + 10 pkt.... i się nauczy chociaż jeden
wyślij samo nagranie na skrzynkę stopagresjidrogowej - nie znam dokładnego adresu...
nawet danych nie musisz podawać tylko film + rejestrację i tyle....- 69 31
-
2023-11-09 12:41
dokładnie....
po pierwsze musi być odstęp minimum 1m od rowerzysty
po drugie nie wolno przed ani na przejściu wyprzedzać ani omijać!!!- 47 10
-
2023-11-09 12:28
Czy tam jest po lewej ciąg pieszo rowerowy czy nie? (15)
Jeśli tak to rowerzysta powinien zamienić ciasne gacie na coś luźniejszego, bo nie ma racji. Ścieżka w kierunku w którym się przemieszcza, to nie ścieżka po prawej stronie, tylko taka, która umożliwia przemieszczanie się w danym kierunku. Jeśli jest po lewej to nie ma racji taki rowerzysta.
- 30 53
-
2023-11-12 09:15
Doucz się
- 0 0
-
2023-11-09 12:51
Nie. (4)
Rowerzystę obowiązuje DDR wytyczony dla jego kierunku ruchu. Konwencja Wiedeńska (której Polska jest sygnatariuszem) jasno wskazuje, że dla krajów z ruchem prawostronnym taka jest wytyczana po prawej stronie drogi. A choćby tam nawet balerina balety kręciła, to i tak nie uprawnia kierowcy do spychania z drogi. Brak predyspozycji psychicznych do prowadzenia pojazdu mechanicznego
- 31 9
-
2023-11-09 14:52
w polsce droga rowerowa ktora nie jest czescia jezdni, tylko od niej oddzielona nie jest jednokierunkowa (3)
wiec nie moze nie byc zgodna z "jego kierunkiem ruchu"
- 9 8
-
2023-11-09 17:27
No to w Gdańsku znadziesz co najmniej kilka fikołków i to "świeżo" budowanych - np. Kartuska w dół od Biedronki (przy stacji benzynowej) do skrzyżowania Kartuska/Adamowicza jest poprowadzona w jednym kierunku, a jest wydzielona.
Kolejna sprawa - DDR/CPR jest wtedy, gdy jest oznakowana znakami, a nie namalowana na czerwono albo wyłożona czerwoną kostką.- 3 0
-
2023-11-09 16:46
Może sobie być i trójkierunkowa w trójwymiarowej płaszczyźnie, stanu prawnego to nie zmieni
- 6 7
-
2023-11-09 15:02
Też mnie to zastanawia bo ścieżka wyraźnie jest dwukierunkowa widać to na streetview
- 10 4
-
2023-11-09 12:46
Jak już to jest ciąg z dopuszczeniem ruchu rowerowego
A nie z obowiązkiem. Przy kombinacji znaków C-16+T-22 można poruszać się po jezdni
- 16 4
-
2023-11-09 12:43
(6)
Raz, że rowerzystę, podobnie jak innych uczestników ruchu, obwiązują znaki po prawej, a nie jakieś po lewej wskazujące, że jest tam ciąg pieszo-rowerowy.
Dwa, ciąg pieszo-rowerowy to nie droga dla rowerów i rowerzysta nie ma obwiązku nią jechać.
Trzy, to, że Świętokrzyska jest słaba do jazdy rowerem i pewnie sam bym pojechał tą chodniko-ścieżką, ale zwyczajnie nie masz racji, zgodnie z prawem rowerzysta ma prawo jechać tu jezdnią- 52 18
-
2023-11-09 17:15
Akurat rowerzysta ma obowiązek jechać CPR
Ale tylko po prawej. Jako rowerzysta mówię niestety - bo taki ciąg zazwyczaj jest posiekany wjazdami do posesji, zamiast przejazdów rowerowych są przejścia albo nie ma wyznaczonego przejścia wcale - ot ciąg się kończy.
- 8 2
-
2023-11-09 15:22
Od ronda
To znaki po prawej stronie od ronda z górna orunia mowia o scieszce rowerowej po prawej stronie. Niestety rowerzysta przyspieszył filmik by tego nie bylo widac. Ale spojrz na google maps i sam zobaczysz. A on dalej cisnie droga. To niech swoje dane poda jak wysle to na policje by mu tez mandat wlepili. A nie wroc to tylko od kierowcow wymagajmy przestrzegania przepisow
- 13 9
-
2023-11-09 12:46
(3)
dobra, sorry, tam akurat jest ddr'ka ale patrz punkt 1, rowerzysta nie złamał przepisów
- 16 2
-
2023-11-09 12:48
a nawet jeśli by złamał.... (2)
to nie uprawnia żadnego innego uczestnika drogi do łamania innych przepisów :)
np. wyprzedzanie na tzw. 'gazetę' bez zachowania 1m odstępu ani tym bardziej do wyprzedzania przed przejściem dla pieszych- 31 6
-
2023-11-09 15:15
Skoro (1)
Skoro rowerzysta może łamać przepisy to niech sie liczy ze inni też moga łamać przepisy. Przecierz one nic nie znacza dla niego to czemu maja znaczyć dla innych.
- 10 30
-
2023-11-12 09:19
Sugerujesz wyraźnie, że mam prawo przejechać pieszego przechodzącego ulicę poza pasami.
Ale to nazywa się samosąd.
- 2 1
-
2023-11-09 12:40
synu ale to nie jest w tym momencie istotne czy była ścieżka czy nie :D
to tak, jak byś napisał: (wybierz sobie)
"pił na ulicy więc go rozjechałem" :D
"złamał prawo, więc go zabiłem"
"jechał ulicą, więc ja nie zachowałem odstępu i wyprzedziłem tuż przed przejściem"
masz mózg?- 66 28
-
2023-11-09 12:30
Wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem ?? Może warto poczytać przepisy.
- 22 4
-
2023-11-09 12:12
Opinia wyróżniona
Brak empatii na drodze (8)
Po pierwsze nie powinien wyprzedzać przed przejściem dla pieszych a po drugie powinien zachować co najmniej 1m odległości od rowerzysty... a mógł to zrobić wcześniej zgodnie z przepisami a przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo rowerzysty który nie jest chroniony metalową puszką !
Więcej empatii na drodze- 224 105
-
2023-11-10 08:30
Bnialuki
Rower nie jest pojazdem samochodowym w/g przepisów prawa o ruchu drogowym
- 1 2
-
2023-11-10 00:47
Przecież tam się nic takiego nie stało (2)
Nie zepchnął go na krawężnik, nic mu nie zrobił. Dla mnie nawet nie był super blisko, tylko blisko. Normalka na drodze. Robienie z igły widły
- 13 10
-
2023-11-10 08:57
dokładnie tak (1)
afere robi rowerzysta zeby miał o czym gadać, nic się nie stało,
- 5 2
-
2023-11-11 12:41
tym razem
nic się nie stało...
- 1 0
-
2023-11-09 17:40
Rowerzysta przynajmniej trzykrotnie dokładnie powiedział czego chciał. Chcesz się zmierzyć, chcesz się zmierzyć, chcesz się zmierzyć? No i się zmierzył.
- 10 2
-
2023-11-09 13:43
(2)
a czy rowezryta zachował odległość wyprzedazając od prawej?
- 12 19
-
2023-11-09 14:06
zgodnie z prawem rowerzysta nie musi "zachowywać odległości z prawej" (1)
- 12 6
-
2023-11-10 04:31
a podwojna ciagla!.
- 2 5
-
2023-11-09 12:34
Typowy kaszubski busiarz.
Pustak zamiast głowy.
- 14 24
-
2023-11-09 11:52
Opinia (1)
Zgłoś sprawę na policję pokaż film zabrać mu prawo jazdy tępić bandytów drogowych
- 69 192
-
2023-11-09 12:42
Chodzi o rowerzystę oczywiście któremu
Gacie jajka ścisnęły bo ktoś śmiał go wyprzedzic
- 26 17
Wszystkie opinie
-
2023-11-09 11:52
Kierowczyk (22)
Chłop Cię wyprzedził bo chciał jechać więcej jak Twoje 30km/h co w tym dziwnego, a tu wielki szeryf na rowerze się oburzył bo ktoś go wyprzedził jak miał ku temu powód. Więcej wyobraźni rowerzysto!
- 233 96
-
2023-11-09 12:07
Pamiętaj głąbie, że wyprzedzanie na i bezpośrednio przed przejściem, na którym ruch nie jest kierowany (5)
jest zabronione. Nawet wyprzedzanie roweru czy ciągnika.
- 35 36
-
2023-11-10 08:28
Banialuki (1)
Rower to nie jest pojazd samochodowy
- 1 1
-
2023-11-14 09:00
Driver
Idz oddaj prawko albo się dokształć. Rower to pojazd, to nic, że silnikowy.
- 0 0
-
2023-11-10 04:40
,,g...bie"bezpostrednio przed przejsciem,kumasz kilkadziesot metrow przed przejsciem byl juz na swoim pasie ruchu,napisz jeszcze o podwojnej ciaglej,jaki mandat,i o odleglosci miedzy rowerzysta a poprzedzajacym go pojazdem,kilomerer?.
- 5 1
-
2023-11-09 12:13
Kierowczyk (1)
Szkoda że ustawodawca nie określił jaka odległość to jest ta bezpośrednio przed przejściem, z drugiej strony kierowca busa siedział wysoko i wdział całe otoczenie dzięki czemu mógł wykonać manewr z zachowanie wyjątkowej ostrożności.
- 21 20
-
2023-11-09 12:50
Nie zachował jej.
- 17 9
-
2023-11-09 13:44
Lubię samochody (2)
Dokładnie rowerzyści wieczne pretensje do wszystkiego i do wszystkich. Może zazdroszczą innym, że innymi mają samochody. Śmieje się czasami, jak jadę samochodem, a widzę rowerzystę w deszcze jedzie, mokry, zdyszany, widzę, że się męczy, ale nie musi udowodnić, że rower można o każdej porze, niech jedzie, ale niech szanuje innych uczestników ruchu drogowego.
- 20 13
-
2023-11-10 19:43
Widać jak ty szanujesz (1)
Wielu z rowerzystów ma rower dodatkowo do samochodu, a nie jako jedyny środek transportu. JA śmieję się z codziennego stania samochód na małomiejskiej, na obwodnicy, na bulońskie. j
- 1 2
-
2023-11-12 19:16
A ja codziennie się śmieję z ludzi, którzy nie potrafią pisać po polsku.
- 0 0
-
2023-11-10 16:28
Przepisy !
Poczytaj przepisy. Są po to abyś je mądralo przestrzegał a. Nie wypisywał, co byś sobie wymarzył bo d. z samochodu nie chcesz ruszyc
- 0 0
-
2023-11-10 11:10
Tu chyba chodzi o bezpieczne wymijaniem czego kierowca dostawczaka nie zrobił..,
- 0 0
-
2023-11-09 15:01
Chcesz się zmierzyć? Chcesz się zmierzyć? XD (1)
- 5 1
-
2023-11-09 15:38
Eee,tam....
....zaraz zmierzyć , czasami nie trzeba dużo mierzyć gdy dzwi się niechcący otworzą ;)
- 3 4
-
2023-11-09 12:15
Jasne - mógł go nawet rozjechać skoro chciał jechać szybciej ️ (6)
Log
- 28 5
-
2023-11-09 12:21
Kierowczyk (5)
Jakoś go nie rozjechał, a kamera wygląda na szeroki kąt przez co nie widać jaka odległość była zachowana, ale widać jak bus przekracza środkowy pas na jezdni więc raczej ten przepisowy metr był zachowany.
- 24 15
-
2023-11-09 12:30
(3)
życzę ci żebyś keidyś doświadczył tego swojego "metra" od busa/ciężarowego pojazdu
- 18 10
-
2023-11-09 12:56
widziałem na filmiku (2)
jednego rowerzystę którego tir wyprzedzał, to powinna być przestroga dla rowerzystów
- 2 9
-
2023-11-09 13:39
widzialem twoje komentarze
to powinna byc przestroga dla matek pijacych w ciazy
- 4 1
-
2023-11-09 13:34
masz ewidentnie problemy ze zdroworozsądkowym myśleniem, brak empatii może również wskazywać problemu natury psychicznej
- 5 3
-
2023-11-09 13:38
Czyli jechał po obszarze wyłączonym z ruchu!
Czyli dalej zle
- 3 1
-
2023-11-09 12:56
dokładnie było jak napisałeś
- 1 0
-
2023-11-09 12:50
I spotkali się chwilę później na światłach
Tyle pożytku z tego szybszego jeżdżenia po mieście.
- 15 6
-
2023-11-14 08:57
Ciekawe, że jeden jadący rowerzysta tak przeszkadza
Ale jak na drodze pieszo-rowerowej (całe Podwale Przemiejskie aż do mostu) cały rok stoją samochody to nikomu to nie przeszkadza, nawet straży miejskiej. I jakoś nie widziałem żadnego rowerzysty, który kopnąłby auto, albo robił z tego tytułu wielkie problemy, chociaż miejsca wcale tam nie ma za wiele - ten odcinek to antywizytówka miasta.
- 0 0
-
2023-11-09 12:20
Przepisy są jasne i durne (3)
Jeżeli jest ścieżka rowerowa w kierunku którym się porusza - to musi z niej korzystać rowerzysta. Jeśli nie ma - to MUSI się poruszać jezdnią. Nie wolno mu jechać chodnikiem, chyba że asystuje dziecku do 12 roku zycia, lub ma do 12 lat.
Rowerzyści powinni móc korzystać z chodnika jeśli nie ma ścieżki pod warunkiem ustąpienia pieszym. Tak jest najlepiej.
Ul. Kołobrzeska w Gdańsku - dozwolona jazda wyłącznie jezdnią - chora sprawa.
Ciasnogaciowcy niestety mają gdzieś przepisy, ale w tym wypadku to miał rację pan na rowerze i tyle. Szkoda tylko, że aby zgłosić przypadek na policję to musi podać swoje dane, opisać zdarzenie i wystąpić jakoświadek - samo nagranie to za mało na mandat.- 6 17
-
2023-11-09 14:41
nie musi jechac ulicą bo może jechać ddr po drugiej stronie (2)
- 4 2
-
2023-11-09 23:08
Tam nie ma DDR (1)
tam jest CPR. Nie ma obowiązku jechać CPR.
- 0 4
-
2023-11-12 19:29
Oczywiście, że ma obowiązek.
- 0 0
-
2023-11-09 11:53
(32)
Jechałbyś ściezką dla rowerów to by nie było problemu. Ale on musi inaczej udowadniać coś komuś, nie wiem po co.
- 224 66
-
2023-11-09 11:59
Może jak by była to by jechał. (27)
Widzisz tam ścieżkę? Chyba czas na okulary.
- 41 25
-
2023-11-09 12:06
Kolo McDonalda jest sciezka rowerowa (17)
- 24 7
-
2023-11-09 12:10
Z lewej strony (13)
Nie ma obowiązku z niej korzystać, bo w Polsce obowiązuje ruch prawostronny.
- 24 44
-
2023-11-09 12:21
(5)
Droga rowerowa po lewej nie jest jednokierunkowa, więc może się nią poruszać w kierunku w którym jechał. Więc jak najbardziej ma obowiązek się nią poruszać.
- 40 13
-
2023-11-09 12:25
Może, ale obowiązku nie ma (4)
Nie jest wyznaczona w kierunku, w którym się porusza.
- 14 27
-
2023-11-09 12:39
(2)
Jest wyznaczona w tym kierunku, bo nie jest jednokierunkowa.
- 18 6
-
2023-11-09 13:44
Rowerzysta tego nie wie bo jedzie jezdnia. Dla jego kierunku jazdy żadnego znaku nie ma (1)
Znak musi być po prawej stronie. Co po lewej to nieistotne
- 4 3
-
2023-11-12 19:21
To jest jego problem, że jest ślepy.
A raczej jest ślepy wybiórczo. Ddr/cpr taki nigdy nie zauważy, a dlaczego?
Bo on ma szosuuufke i pendzi 40km/h, no i wogle to on nie może jechać po 'śmieszce' po to niebespieczne, a jego rower jes za szypki, śmieszka nie równa, szytki mu pospadajo i w ogóle to jest po złej stronie i nie w jego kierunku no i w ogole to konwencja wiedeńska.- 0 0
-
2023-11-09 12:26
A w jakim kierunku się porusza?
- 5 10
-
2023-11-09 17:15
I jak czytam takich geniuszy, to popieram kierowcę Busa. Gdyby nie budowano waszym zdaniem bezużytecznych ścieżek to by można było zrobić szerszą drogę. Ale wasi przedstawiciele lobbują żeby wydawać kasę na niepotrzebne waszym zdaniem inwestycje. To ja pytam , po co są te "ścieżki" . To się zdecydujcie może ?
- 11 4
-
2023-11-09 12:18
A gdy chodnik jest tylko po jednej stronie? (3)
Co powinni zrobić piesi wg ciebie?
- 29 12
-
2023-11-09 13:41
Mogą iść poboczem
- 2 2
-
2023-11-09 12:41
(1)
a widziałeś kiedyś znak drogowy "chodnik"?
- 12 7
-
2023-11-09 13:14
C16
Tak widziałem nie raz a w myśl art16 ustawy o drogach z września 2022 chodnik i droga dla pieszych to to samo
- 3 4
-
2023-11-09 12:38
I dlatego powinien jechać prawą stroną DDR. Jak już na ta DDR wjedzie - czas najwyższy.
- 5 1
-
2023-11-09 12:25
To jest DDR jak znaki wskazują obustronne.
- 11 4
-
2023-11-09 13:40
Tak. Na obrońców wybrzeża jest :D
Nawet z płyt ażurowych :D
Kto kojarzy miejsce ten się nie smieje- 1 1
-
2023-11-09 12:45
ścieżki to są w lasach (1)
- 4 1
-
2023-11-09 12:58
to jedź rowerem w lesie a nie po ulicy w mieście stwarzając zagrożenie dla siebie i innych
- 11 8
-
2023-11-10 17:06
tam akurat jest ciao pieszo rowerowy
- 0 0
-
2023-11-09 23:25
tam jest ścieżka , ale po drugiej stronie ulicy czyli z lewej strony
- 2 0
-
2023-11-09 12:04
Widze szeroki pusty chodnik (4)
- 8 39
-
2023-11-09 14:11
to spójrz na lewo i zobaczysz ścieżkę rowerowa.
- 12 6
-
2023-11-09 12:32
To potem będziesz bredził że po chodniku jedzie
- 20 3
-
2023-11-09 12:25
Ojoj,
pusty chodnik i pusto w twojej głowie.
- 17 6
-
2023-11-09 12:09
Za jazdę rowerem po chodniku jest mandat
- 41 6
-
2023-11-09 13:10
Dwukierunkowa Droga dla rowerów jest po lewej stronie i można nią jeździć
- 14 2
-
2023-11-09 12:17
z lewej strony jest i jest ona dwukierunkowa
kończy się za rondem
- 24 6
-
2023-11-09 12:42
Jak nie ma ścieżki możesz jechać dchodnikiem a nie być (1)
Zawalidroga
- 3 16
-
2023-11-10 09:34
Rowerem po chodniku nie można!
Jazda rowerem po chodniku jest zabroniona. Dopuszcza się wyjątkowo w 3 sytuacjach:
- opiekujesz się dzieckiem do 10 r.ż.
- panują niekorzystne warunki pogodowe (wichura, silny porywisty wiatr, ulewa, gołoledź, gradobicie)
- jednocześnie spełnione są 3 warunki: brak drogi dla rowerów, szerokość chodnika conajmniej 2 m, prędkość na jezdni powyżej 50 km/h)- 0 0
-
2023-11-09 14:10
jest - po przeciwnej stonie drogi. Tamtędy powinien jechać.
- 6 3
-
2023-11-09 12:07
To mu namaluj!
- 1 3
-
2023-11-12 10:47
Co tu dyskutować
ten rowerkiem powinien jechać po ścieżce a nie się pchać na ulicę i się mądrzy powinien dostać mandat jeszcze za blokowanie ulicy
- 0 0
-
2023-11-12 10:41
Rowerowy zawalidroga
Z tym rowerem spadaj na ścieżkę rowerową!
- 1 0
-
2023-11-09 12:24
Opinia wyróżniona
Tam jest wysepka wiec kierowca zblizyl sie do rowerzysty (22)
Nie sądzę aby to było celowe, wynikało z sytuacji
- 131 205
-
2023-11-09 16:29
Do mnie tak się zbliżył na wysepce (1)
Skończyło się zerwanych więzadłach w kolanie i ucieczce kierowcy.
Co z tego, że nie było celowe, jak kosztowało mnie to 20k za operację + po roku rehabilitacji?- 7 7
-
2023-11-12 09:25
No tak, ale przynajmniej nauczyło cię to, że warto być ubezpieczonym.
- 1 0
-
2023-11-09 12:28
Czy tam jest po lewej ciąg pieszo rowerowy czy nie? (15)
Jeśli tak to rowerzysta powinien zamienić ciasne gacie na coś luźniejszego, bo nie ma racji. Ścieżka w kierunku w którym się przemieszcza, to nie ścieżka po prawej stronie, tylko taka, która umożliwia przemieszczanie się w danym kierunku. Jeśli jest po lewej to nie ma racji taki rowerzysta.
- 30 53
-
2023-11-09 12:43
(6)
Raz, że rowerzystę, podobnie jak innych uczestników ruchu, obwiązują znaki po prawej, a nie jakieś po lewej wskazujące, że jest tam ciąg pieszo-rowerowy.
Dwa, ciąg pieszo-rowerowy to nie droga dla rowerów i rowerzysta nie ma obwiązku nią jechać.
Trzy, to, że Świętokrzyska jest słaba do jazdy rowerem i pewnie sam bym pojechał tą chodniko-ścieżką, ale zwyczajnie nie masz racji, zgodnie z prawem rowerzysta ma prawo jechać tu jezdnią- 52 18
-
2023-11-09 12:46
(3)
dobra, sorry, tam akurat jest ddr'ka ale patrz punkt 1, rowerzysta nie złamał przepisów
- 16 2
-
2023-11-09 12:48
a nawet jeśli by złamał.... (2)
to nie uprawnia żadnego innego uczestnika drogi do łamania innych przepisów :)
np. wyprzedzanie na tzw. 'gazetę' bez zachowania 1m odstępu ani tym bardziej do wyprzedzania przed przejściem dla pieszych- 31 6
-
2023-11-09 15:15
Skoro (1)
Skoro rowerzysta może łamać przepisy to niech sie liczy ze inni też moga łamać przepisy. Przecierz one nic nie znacza dla niego to czemu maja znaczyć dla innych.
- 10 30
-
2023-11-12 09:19
Sugerujesz wyraźnie, że mam prawo przejechać pieszego przechodzącego ulicę poza pasami.
Ale to nazywa się samosąd.
- 2 1
-
2023-11-09 17:15
Akurat rowerzysta ma obowiązek jechać CPR
Ale tylko po prawej. Jako rowerzysta mówię niestety - bo taki ciąg zazwyczaj jest posiekany wjazdami do posesji, zamiast przejazdów rowerowych są przejścia albo nie ma wyznaczonego przejścia wcale - ot ciąg się kończy.
- 8 2
-
2023-11-09 15:22
Od ronda
To znaki po prawej stronie od ronda z górna orunia mowia o scieszce rowerowej po prawej stronie. Niestety rowerzysta przyspieszył filmik by tego nie bylo widac. Ale spojrz na google maps i sam zobaczysz. A on dalej cisnie droga. To niech swoje dane poda jak wysle to na policje by mu tez mandat wlepili. A nie wroc to tylko od kierowcow wymagajmy przestrzegania przepisow
- 13 9
-
2023-11-12 09:15
Doucz się
- 0 0
-
2023-11-09 12:51
Nie. (4)
Rowerzystę obowiązuje DDR wytyczony dla jego kierunku ruchu. Konwencja Wiedeńska (której Polska jest sygnatariuszem) jasno wskazuje, że dla krajów z ruchem prawostronnym taka jest wytyczana po prawej stronie drogi. A choćby tam nawet balerina balety kręciła, to i tak nie uprawnia kierowcy do spychania z drogi. Brak predyspozycji psychicznych do prowadzenia pojazdu mechanicznego
- 31 9
-
2023-11-09 14:52
w polsce droga rowerowa ktora nie jest czescia jezdni, tylko od niej oddzielona nie jest jednokierunkowa (3)
wiec nie moze nie byc zgodna z "jego kierunkiem ruchu"
- 9 8
-
2023-11-09 17:27
No to w Gdańsku znadziesz co najmniej kilka fikołków i to "świeżo" budowanych - np. Kartuska w dół od Biedronki (przy stacji benzynowej) do skrzyżowania Kartuska/Adamowicza jest poprowadzona w jednym kierunku, a jest wydzielona.
Kolejna sprawa - DDR/CPR jest wtedy, gdy jest oznakowana znakami, a nie namalowana na czerwono albo wyłożona czerwoną kostką.- 3 0
-
2023-11-09 16:46
Może sobie być i trójkierunkowa w trójwymiarowej płaszczyźnie, stanu prawnego to nie zmieni
- 6 7
-
2023-11-09 15:02
Też mnie to zastanawia bo ścieżka wyraźnie jest dwukierunkowa widać to na streetview
- 10 4
-
2023-11-09 12:46
Jak już to jest ciąg z dopuszczeniem ruchu rowerowego
A nie z obowiązkiem. Przy kombinacji znaków C-16+T-22 można poruszać się po jezdni
- 16 4
-
2023-11-09 12:40
synu ale to nie jest w tym momencie istotne czy była ścieżka czy nie :D
to tak, jak byś napisał: (wybierz sobie)
"pił na ulicy więc go rozjechałem" :D
"złamał prawo, więc go zabiłem"
"jechał ulicą, więc ja nie zachowałem odstępu i wyprzedziłem tuż przed przejściem"
masz mózg?- 66 28
-
2023-11-09 12:57
Ehh te złośliwe wysepki ,wyskakujące z zaskoczenia na sam środek drogi....
- 13 2
-
2023-11-09 12:26
to się nie wyprzedza! jak nie ma miejsca - tak stanowią przepisy (1)
do sądu dostawczaka i już, 1500 + 10 pkt.... i się nauczy chociaż jeden
wyślij samo nagranie na skrzynkę stopagresjidrogowej - nie znam dokładnego adresu...
nawet danych nie musisz podawać tylko film + rejestrację i tyle....- 69 31
-
2023-11-09 12:41
dokładnie....
po pierwsze musi być odstęp minimum 1m od rowerzysty
po drugie nie wolno przed ani na przejściu wyprzedzać ani omijać!!!- 47 10
-
2023-11-09 12:30
Wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem ?? Może warto poczytać przepisy.
- 22 4
-
2023-11-11 21:00
(1)
Sprawdziłem na google mapa tam jest droga dla rowerów w dwóch kierunkach więc rowerzysta powinien jechać tamtędy no ale po co lepiej jechać bardzo ruchliwa wąska droga aby utrudniać ruch, brak słów i jeszcze się pruje, sam jeżdżę często rowerem i korzystam właśnie z dróg dla rowerów i nawet na myśl mi by nie przyszło aby tamtędy jechać drogą.
- 26 4
-
2023-11-11 21:15
Widzisz kolego dostałeś czerwoną łapkę od rowerowego pajaca który nie potrafi zachować się na drodze
- 1 1
-
2023-11-11 21:00
He he he śmiać mi się chce z tego rowerzysty , pyta się kierowcy czy chcesz się zmierzyć , przecież wiadomo że gdyby rowerek dostał baty to odrazu wzywałby policję i kierowca miałby sprawę w sądzie. Oni zawsze prowokują kierowców a potem wstawiają filmiki że kierowca jest agresywny. Powtarzam złomowate rowerki powinny jeździć daleko w polu z dala od jezdni gdzie jeżdzą auta.
- 0 0
-
2023-11-11 17:30
...
Ja bym się z nim zmierzył...niestety tych rowerowych baranów to naprawdę na drogach nie brakuje...powinni mieć rejestracje i ubezpieczenia skoro poruszają się razem z autami po tych samych drogach. bo jeśli spowoduje jaką kolwiek szkodę to co ja mam za nim gonić i wpier.... odrazu rozumiem bo co innego
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.