Uroczystości na Westerplatte. 1 września
3902 wyświetlenia 1 września 2020 (708 opinii)Uroczystości związane z 1 września. Obchody na Westerplatte.
Więcej na ten temat
Opinie (708)
-
2020-09-02 09:56
Dziś przywracamy powagę temu miejscu.
"Spotykamy się w tym miejscu szczególnym, które przez lata było zaniedbane. Dziś przywracamy powagę temu miejscu."
No tak przeciez w poprzednich latach zawsze byly tam tylko spotkania pijakow, mlodzi malowali sprayem po budynkach a odwiedzajacy sikali na chodniki.
Dobrze ze obezna "doba zmiana" zajela sie tym miejscem. Teraz prosimy dobra zmiane o zajecie sie jakas bezludna wyspa... najlepiej osobiscie.- 1 5
-
2020-09-02 09:36
Piękny podniosły Marsz Bohaterów
- 0 0
-
2020-09-01 08:12
(47)
Byłem i ja.Wzruszająca uroczystość.Narzekaczom stanowcze nie,nie czas na kłótnie i polityczne gierki.
- 348 128
-
2020-09-01 09:07
Uszczypliwości ?!? (35)
"Spotykamy się w tym miejscu szczególnym, które przez lata było zaniedbane."
Co uszczypliwego jest w tym zdaniu stwierdzającym fakt. Przez 25 lat ten teren należał do miasta Gdańska i urzędnicy od pana Adamowicza i pani Dulkiewicz urządzili tam śmietnisko.
A taki brak elementarnej kultury nie tłumaczy nawet pro Niemieckość władz samorządowych miasta Gdańska. Śmietniska nie zrobili tak nawet Niemieccy naziści w latach 1939-1945 dopiero lokalni działacze PO postanowili zniszczyć to miejsce. Dlatego dobrze że państwo Polskie odebrało ten teren sympatykom Niemiec i zaczęło przywracać to miejsce zbiorowej pamięci, na początek usunięto śmieci rozpoczęto ekshumacje, badania . Imponujący plan inwestycji by miejsce to wreszcie w sposób godny przypominało wszystkim o Niemieckiej napaści na Polskę i to jak Polacy bronili się dzielnie mimo krytycznej sytuacji i braku możliwości odsieczy.
Dobrze też że pani Dulkiewicz która rok temu razem ze swoimi Niemieckimi przyjaciółmi w radosnych pląsach świętowała 1 września 2019 osiemdziesiątą rocznicę przyłączenia Gdańska do rzeszy Niemieckiej. W tym roku postanowiła w ten dzień dowiedzieć się czym 1 września jest dla Polaków. Myślę że ta wiedza ubogaci ją intelektualnie. Może kiedyś zorganizuje jakieś obchody upamiętniające obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku.
Bo o ile Gdańszczan na Westerplatte wśród obrońców nie było o tyle w śród obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku Gdańszczanie byli a historia dziecka żywcem spalonego przez Niemców 1 września które umierało jeszcze tygodniami w ogromnych mękach na oczach obojętnych Niemieckich lekarzy znana zbyt mocno nie jest.a szkoda. Samorząd mógłby się tym zająć bo to też była Gdańszczanka i w ogóle Poczty bronili Gdańszczanie Polacy.- 27 38
-
2020-09-02 09:31
Słuszne słowa, choć dla POdpasek niewygodne.
- 1 0
-
2020-09-01 11:40
(3)
"AS" żałosny pisowy trollu najpierw napisz komentarz poprawnie po Polsku jak już krytykujesz kogoś za rzekomy brak patriotyzmu i**oto.
- 7 6
-
2020-09-01 14:15
(2)
A tak oprócz wyzwisk to pustka.
Pustka w głowie pustka we wpisach.- 4 2
-
2020-09-01 15:04
U ciebie w głowie to próżnia doskonała. (1)
- 1 3
-
2020-09-01 16:32
To cóż dopiero powiedzieć o twojej próżni?
Ho, ho!
- 1 2
-
2020-09-01 09:30
Drogi Asie (7)
Widzę, że propaganda weszła mocno.
Tak, Westerplatte nie było nowoczesnym centrum naukowo-edukacyjnym. Ale dzięki temu oddawało istotę miejsca. Nie widzę tam szklanych molochów i muzeów.
Mówisz o badaniach i ekshumacjach, wybacz ale od kiedy badania naukowe leżą w gestii samorządu? Celowo rząd ruszył z przytupem, by pokazać że jest taki pro-polsku itp, a tym czasem sam pluje na Polaków, tylko dlatego że w wyborach oddali głos nie na nich. I ty teraz robisz to samo. Sam fakt, że rok temu zebrała się społeczność międzynarodowa by upamiętnić te smutne wydarzenia nadawał wagi. A teraz? Kaczyński może przez swoje marionetki krzyczeć ile wlezie ale do kogo? Swojej świty która już ma tak wyprany mózg nienawiścią?
Czy ty widzisz co sam piszesz? Takiwgo właśnie języka używali naziści by objąć władze, a ty idziesz dokładnie trasa wytyczoną przez Kaczyńskiego, który ewidentnie studiował dojście Hitlera do władzy. Nie wierzę, że aż taka zbieżność działań jest przypadkowa...- 24 6
-
2020-09-01 11:29
Z ciekawą opinią warto polemizować. C.D. (5)
" Kaczyński może przez swoje marionetki krzyczeć ile wlezie ale do kogo? Swojej świty która już ma tak wyprany mózg nienawiścią?"
Mógłbyś powstrzymać się od prymitywnych i chamskich wyzwisk a skupić się na merytoryce to ułatwia polemikę bo co mam Ci odpowiedzieć na ten bluzg.
Nie ma dziś dyktatury można legalnie nie lubić Kaczyńskiego, Dudy czy Morawieckiego. To w latach 2008-2014 trafiało się do aresztu na wiele miesięcy z nie lubienie Bronisława Komorowskiego czy Donalda Tuska (kibice krzyczący na stadionach)
"Takiwgo właśnie języka używali naziści by objąć władze, a ty idziesz dokładnie trasa wytyczoną przez Kaczyńskiego, który ewidentnie studiował dojście Hitlera do władzy"
To akurat to kompletna bzdura Kaczyński nie wzoruje się na Hitlerze radzę poczytać książki historyczne rożnych autorów a nie powielać kalki propagandowe z TVN czy GW. Bo gdybyś miał rację to TVN i GW było by zlikwidowane a ty i redaktorzy bylibyście w odosobnieniu w Berezie Kartuskiej a nie spokojnie pisali swoje obelgi. Kaczyński chce i robi raz lepiej raz nie poradnie rozwodu Polski z komuną i postkomunizmem który tu w latach 90 siątych elity 3 RP nam zainstalowały. A temu akurat ja bardzo kibicuję bo michnikowszczyzna i 3 RP to post komunistyczne g.... im szybciej zginie tym lepiej dla Polaków.
"Nie wierzę, że aż taka zbieżność działań jest przypadkowa... "
Wierzysz w spiski ???
A na poważnie to nie minęły 2 lata od przejęcia władzy przez Hitlera a nie było już parlamentu ani trój podziału władzy a Niemcy były już po nocy długich noży tysiące było już zabitych i uwięzionych.
Kaczyński najważniejszy jest już 5 lat i nawet budynku w Warszawie nie może postawić . Kto jest w areszcie poza złodziejami z PO (kol. Nowak bo kol. Gawłowski już wypuszczony) niestety śladu dyktatury czy represji nawet tych Tuskowych z 2012 roku nie ma. Co to za dyktator co w stolicy nic nie może zbudować a tacy jak ty swobodnie i dowolnie mogą mu ubliżać. W czasie Jaruzelskiego za takie wpisy byś siedział.- 4 12
-
2020-09-01 11:46
Nie czytam ani nie oglądam mediów które wymieniłeś. (4)
Wybacz, ale nazwanie tych dwóch Panów marionetkami.jest prawdziwe w moim odczuciu i napewno nie było bluzgiem, chyba że obecnie zarzucenie komuś brak wlanego zdania jest wulgaryzmem.
Odnośnie zarzutki że Kaczyński nie czerpie garściami: stworzył podział w społeczeństwie na dwa obozy, gdzie ci drudzy nie są prawdziwymi rodakami, podjudza ludzi do ksenofobii, kultywuje pamięć narodową, zniszczył trójpodział władzy (jak inaczej nazwać obsadzenie całej władzy własnymi ludźmi), pragnie zdelegalizować media niezależne od jego woli. Wybacz ale jeżeli to nie są kroki dyktatorskie to ja nie wiem co. Kwestię "ułatwień" wyborów już nie poruszam.
A co do Westerplatte, tak, masz częściowo rację: powinno być bardziej zadbane ale zmieniać ten teren na szklane muzeum? Lepiej wykarczować krzaki, zrobić iluminacje porzadna, może wystawy audio np z dźwiękiem ostrzału z pancernika. ale szklane gmachy? To tak jak by postawić szklany budynek w Auschwitz mający upamiętniać tragizm miejsca: choćby nie wiem jak dobrze było by to zrealizowane, nie spełni się lepiej niż spacer w ciszy po terenie byłego obozu nazistów...- 11 5
-
2020-09-01 15:49
Perełka
" kultywuje pamięć narodową, "
A Prawdziwa prezydent mówiła że Kaczyńskiemu to chodzi wyłącznie o Polskę !!!
Kultywowanie pamięci i tradycji narodowych w każdym cywilizowanym kraju to komplement. No może poza naszymi zachodnimi sąsiadami z Niemiec i wschodnimi z Rosji. Bo ich tradycja to komory gazowe w 20 wieku i wynaradawianie Polaków w 19 wieku. Rozumiem że za Odrą nie ma zbyt wielu chętnych do kultywowania takich tradycji.
Na wschodzie mamy tradycję wywózek całych narodów w rożne zakątki azjatyckiej części Rosji zarówno w 19 jak i 20 wieku jak i masowe mordowanie ludzi w łagrach lub po prostu głodzenie milionów na śmierć.
Rozumiem że te tradycje tak nie bardzo można masowo upamiętniać raczej obywatele tych krajów wolą udawać że tego nie było niż kultywować swoje narodowe tradycje. Ale Polacy mają inne tradycje narodowe i jest wielu którzy chcą i pamiętają o nich.
Chociażby zdecydowany opór przeciw nazistom z Niemiec czy komunistom z ZSRR. W zdarzeniu z ich bestialstwem byliśmy ofiarami.
Chociażby obrona Westerplatte która zakończyła się poddaniem z braku amunicji a nie zdobyciem przez zdecydowanie liczniejszych najeźdźców.- 1 2
-
2020-09-01 14:00
Polemika krótka na koniec.
"nie spełni się lepiej niż spacer w ciszy po terenie byłego obozu nazistów..."
Piszesz o jakiś "nazistach" jak gdybyś miał jakiś kompleks niemiecki.
Jakby ci naziści byli z kosmosu.
Fakt za Hitlera walczyli nie tylko Niemcy ale też wielotysięczne oddziały ochotników do SS z Rosji, Ukrainy, Francji, Holandii, Szwecji, Norwegii, Belgii, Hiszpanii, Włoch z wielotysięcznych chyba nie pominąłem nikogo.
Ale całość maszerowała i została zorganizowana przez rząd państwa niemieckiego. to pod Niemiecką flagą maszerowali na Polaków. Nie mogę zrozumieć dlaczego piszesz o nazistach a odbierasz narodowi Niemieckiemu "zasługi" w ludobójstwie i bestialstwie 2 wojny. Akurat w Wolnym Mieście Gdańsku NSDAP i Hitler byli bardziej popularni niż PO za najlepszych lat.
To Niemcy i ich darzony społeczną sympatią rząd wymyślił i zrealizował ustawę Ostateczne rozwiązanie kwestii Żydowskiej popularną w wielu krajach Europy zachodniej.
To ludobójstwo odbyło się wyłącznie dzięki narodowi Niemieckiemu i jego rządowi. A naziole zdarzająsię w każdym kraju jak każda lewicowa ideologia zwolenników ma nie mało. Ale realizacja piekła lat 1939-1945 możliwa była wyłącznie dzięki niemcom.- 5 2
-
2020-09-01 13:40
Polemika C.D.
" pragnie zdelegalizować media niezależne od jego woli."
Media z partyjną propagandą i partyjnym przekazem nie są ani nie były nigdy niezależne a mimo to nikt nie zamierza ich likwidować to znowu bajki z TVN.
Jest przygotowywany projekt ustawy wprowadzający w Polsce standardy UE.
A nie likwidujący jakieś media.
Standardem UE jest to iż 3/4 mediów ma kapitał krajowy a nie zagraniczny i takie unijne standardy są jak najbardziej wskazane bo u nas 80% ma kapitał zagraniczny. Nie chodzi nawet żeby było jak w Niemczech gdzie szefowie mediów dostają wskazówki z rządu co na jaki temat pisać a nie dostosowanie się to dymisja natychmiastowa. Nie tak jak w Niemczech nie ma być ma być tak jak w UE gdzie 3/4 mediów ma krajowych właścicieli to wystarczy GW i do 2013 TVN też miał krajowych i do tego trzeba wrócić.
"Kwestię "ułatwień" wyborów już nie poruszam."
A ja przypomnę 2014 rok w wyborach samorządowych 18% głosów nie ważnych a PSL otrzymuje 25% mandatów. Co 4 mieszkaniec Gdyni okazł się wyborcom PSL-u nigdy wcześniej ani później takie cuda w Gdyni się nie zdarzały ot cud nad urną.
Co do Westerplatte to stan obecny to dewastacja przez zaniedbanie z ostatniech 25 lat+ działanie Armii Czerwonej która zniszczyła w 1945 cześć budynków. Dlatego należy przywrócić stan z jesieni 1939 roku. A przy okazji zbudować atrakcyjne nowoczesne muzeum. W Gdańsku jest jedno nowoczesne Muzeum 2 wojny. Jest też część muzealno- edukacyjna w koszmarnym budynku ECS. Jakoś tego nie krytykujesz.
A nowoczesne muzea przyciągają miliony chętnych do poszerzenia wiedzy. Ruiny i iluminacje nie przyciągają.
Akurat w Auschwitz bilety do muzeum kupiłem w szklanym budynku może nie gmachu ale mały to on nie był. Muzeum powstania w Warszawie też jest nowoczesne w nowoczesnym Budynku wszystko zależny od projektu. Muzeum musi być nowoczesne takie jakie chcą oglądać ludzie. Westerplatte to nie Auschwitz tu można obok zabudowań historycznych opowiedzieć Polską opowieść o 1939 roku i obronie tego miejsca.- 3 3
-
2020-09-01 13:18
Polemika.
"Wybacz, ale nazwanie tych dwóch Panów marionetkami.jest prawdziwe"
Nie jest bluzgiem ponieważ nie podajesz przykładów tylko inwektywy.
Prezydent Duda zawetował w 1 kadencji 9 ustaw w tym 2 tak kluczowe jak reforma sądownictwa. Po tych wetach PIS rozważało zmianę kandydata w 2020 roku. Dla porównania Komorowski w tym samym okresie zawetował 4 ustawy i nikt łącznie z Tobą nie przypomni jakie tak były one nie istotne.
Czy o nim też twierdzisz że jest marionetką Tuska ??
Premier Morawiecki jest członkiem PIS to niby jaki program miałby realizować jego rząd program PO którego nikt nie zna? Sześciopak Schetyny którego sam autor nie zna? Program posłanki Muchy który pisze od 2015 roku?
To nie wina PIS że przed 2015 wszystkie rządy działały tak jak mówił pan Rostowski że obietnice i program wyborczy obowiązuje tylko tych którzy w nie wierzą.
Program PIS może się legalnie nie podobać i być legalnie krytykowany. Ale dziwisz się że działacze PIS po wygranych wyborach obsadzają swoimi stanowiska i realizują swój program ???
Podział w Polskim społeczeństwie sięga co najmniej początku 18 wieku
i jest stałym elementem życia wtedy jedni uważali że dobra przyszłość Polski jest w sojuszu z Rosją inni że z Francją i zachodem.
W 2 RP że najlepsza jest Sanacja a inni twierdzili że właśnie że nie ijest przyczyną kłopotów.
W 1920r Jedni bronili Polski przed sowietami a drudzy odliczali godziny do wybuchu rewolucji.
W PRL jedni trzymali z komuną i ZSRR a drudzy się buntowali i strajkowali ci pierwsi wyszli z Tego duuużo bogatsi ci drudzy mają bieda emerytury większość najniższe możliwe.
Totalna wojna z PIS to był efekt przegranych wyborów przez Tuska w 2005 roku i jego ogromnej frustracji z tego powodu. Do listopada 2005 roku prowadzono rozmowy nad rządem POPIS-u premierem miał być pan Rokita. Ale frustracja Tuska zakończyła rozmowy i zaczęła wojnę Polsko- polską która decyzją wyborców z 2020 roku dobiega końca.- 3 4
-
2020-09-01 11:07
Z ciekawą opinią warto polemizować.
"Westerplatte nie było nowoczesnym centrum naukowo-edukacyjnym. Ale dzięki temu oddawało istotę miejsca."
Nie oddawało bo zdewastowane zarośnięte i zaśmiecone budynki nie mają nic wspólnego ze stanem z 1939 roku. Właśnie teraz jest plan przywrócenia tego stanu.
Nowoczesne muzea (szklane molochy) przyciągają miliony czego nie można powiedzieć o terenie Westerplatte w obecnym kształcie po 25 latach zarządzania przez Gdańskie PO.
"Mówisz o badaniach i ekshumacjach, wybacz ale od kiedy badania naukowe leżą w gestii samorządu?"
Bezpośrednio nie leżą ale już instytucje zarządzane przez samorząd ( na przykład ECS mogą prowadzić dowolne badania) a przez 25 lat można było taką instytucję powołać do życia (samorząd Warszawy jest współwłaścicielem muzeum powstania warszawskiego jak się chce to można).
"Celowo rząd ruszył z przytupem, by pokazać że jest taki pro-polsku itp,"
To akurat jest sukces marketingu politycznego. PO akcentuje bardziej swoją europejskość PIS bardziej polskość w ostatnich latach lepiej wychodzi się na akcentowaniu Polskości. A jeśli chodzi o plucie na Polaków poproszę o przykłady bo w drugą stronę proszę bardzo. Setki jak nie tysiące artykułów w GW obraźliwych wobec wyborców PIS. Moje ulubione pisowska szarańcza i biomasa.
Promowane przez TVPO wypowiedzi pana Hołdysa i innych Sadurskich czy Mikołejków którzy o wyborcach nie o politykach wypowiadają się wyłącznie z pogardą i chamstwem. Prof. poseł Godula o tym pisał były obszerne badania na UW. Wielu po to włącza TVPO żeby tego słuchać i to dostaje co dzień od ulubionej stacji.
Ja robię to samo poproszę o przykład ??
"Sam fakt, że rok temu zebrała się społeczność międzynarodowa by upamiętnić te smutne wydarzenia nadawał wagi."
Jakie wydarzenie? Co upamiętniała? Bo w oficjalnej ulotce zapraszającej na wydarzenie prezydent Gdańska napisała o radosnych pląsach. 1 września radośnie można wspominać jedynie fakt włączenia Gdańska do rzeszy Niemieckiej
bo nie wiem co innego tego można radośnie wspominać.- 6 9
-
2020-09-01 09:11
Lolaboga (5)
Czy zdajesz sobie sprawę jak masz zryty beret i jakie neonazistowskie i**otyzmy z tvpis wypisujesz?! Pomysł o leczeniu lub elektrowstrzasach...
- 27 14
-
2020-09-01 09:43
(3)
Proponujesz leczyć elektrowstrzasami bolszewiku? To były wasze sposoby...
- 4 13
-
2020-09-01 15:02
Towarzysz Piotrowicz coś wie na ten temat, ale przecież PiS rozgrzeszył swoich komuchów. (2)
- 2 1
-
2020-09-01 15:29
W PIS tow. Piotrowicz (1)
W PO Towarzyszy z PZPR i ich dzieci tyle że miejsca tu zabraknie na wyliczenie najważniejszych.
Wystarczy że przypomnę że od 2011 Gebels stanu wojennego zawsze głosuje na PO.- 0 4
-
2020-09-01 15:40
KO=Miler, Cimoszewicz, Balcerowicz, Arłukowicz
komuchów jak skwarek w dobrej kaszy, oni znajdują jakiś 2 skruszonych z PiS i ucieszeni
- 2 4
-
2020-09-01 09:20
TROLL
Internetowy Troll dobrzy opłacony przez Sławka Neumanna nigdy nie polemizuje tylko wyzywa i poniża. Nigdy też się nie podpisze bo za to Neumann nie płaci.
To jakiś nazista po prostu.- 8 19
-
2020-09-01 15:39
ta baba to pusty i głupi dzban lewacki, jej sie nie da intelektualnie udobacić
- 1 4
-
2020-09-01 10:15
Powiem ci kto tam smietnisko zrobil. (1)
Dwa samochody z Warszawy.Jeden z 3 ma workami smieci drugi z tvp info....polaczysz kropki? Nigdy tam zadnego smietniska nie bylo.Nie klam pisowski aparatczyku!!!
- 13 4
-
2020-09-01 14:14
Nie ośmieszaj adamowicza.
Paweł Adamowicz po reportażu w TVP kazał sprzątnąć to śmietnisko i podobno wydał na ten cel ekstra 2 miliony z kasy miasta. Twierdzisz że kłamał ?
Ale kłamał że sprzątał teren ?? Czy że wydał ekstra 2 miliony ???
Ja Adamowiczowi w sprawie sprzątania wierzę jednak bardziej niż tobie.
Jak się zrobił szum medialny wziął sprawę na klatę i szybko posprzątał nie patrząc na koszt. NIE kłam kłamczuszku.- 2 5
-
2020-09-01 09:20
łżesz o tym śmietnisku tak samo, jak PISowski dziennikarz z Lublina... (4)
rozrzucający śmieci przed kamerą.
A co do Poczty, to właśnie tam miasto na czele z Panią Prezydent organizuje dzisiaj uroczystości i przypomina o historii zamordowanych tam Polaków.- 23 8
-
2020-09-01 10:07
To Dobrze (3)
W osiemdziesiątą rocznicę w 2019 roku miasto radosnymi pląsami świętowało przyłączenie Gdańska do 3 rzeszy.
W osiemdziesiątą pierwszą już bez międzynarodowego szumu po cichu byle nie narazić się Niemieckim kolegom upamiętnią ofiary Gdańszczan broniących Polskości i Poczty. Może wspomną o dziecku żywcem spalonym przez Niemieckich żołnierzy nie przez jakiś nazistów z kosmosu. Dobre i tyle.
Zobaczymy ile temu czasu antenowego poświęci TVPO w faktach i inne zaprzyjaźnione z PO media bo o obchodach 80 rocznicy było dużo relacja kilku minutowa. Zobaczymy jak będzie dziś wieczorem w 81 rocznicę czy media PO opowiedzą coś o tych uroczystościach. Bo warto to uczcić.
Tak powinno być na przyszłość Państwo organizuje rano na Westerplatte upamiętnienie wybuchu wojny. A samorząd upamiętnia obronę poczty przez Gdańszczan. Każdy będzie mógł upamiętnić i przypomnieć wszystkim historię swoich ofiar oby już bez partyjnej naparzanki bo oba zdarzenia godne są upamiętnienia i przypominania. Nie możemy o tym zapomnieć.- 5 13
-
2020-09-01 10:17
Wynocha PiSi trollu! (2)
- 11 7
-
2020-09-01 12:48
Skontaktuj się z lekarzem (1)
Wszystko kojarzy ci się z PIS.
Powinieneś porozmawiać o tym z lekarzem.
Bo dalsze hodowanie w sobie tej nienawiści upodabnia cię do Nazistów.
Oni pisali to co ty.- 7 7
-
2020-09-01 13:18
Napisał czopek który wszędzie widzi winę PO o_O
- 5 5
-
2020-09-01 09:14
Nigdy tam nie byłeś, jak widać. (5)
Śmietnisko?
Może na terenach skarbu państwa PiS.
A może dziennikarz z tvpis tam był :D
Ja Westerplatte odwiedzam kilka razy w roku i jakoś tego śmietnisko nie widziałem.- 35 13
-
2020-09-01 09:43
Byłem nie raz. (2)
Mieszkam niedaleko i bywam często.
Nim dziennikarze TVPIS wyemitowali 2 lata temu głośny reportaż i pokazali wszystkim w Polsce jak wygląda teren wokół pomnika na Westerplatte zarządzany przez Gdańskie PO to teren ten wyglądał gorzej. Moim zdaniem ten materiał nakręcono już po tym jak do pana Adamowicza dotarły informacje o tym śmietnisku i rozpoczęto sprzątanie. Wcześniej wyglądało gorzej TVPIS spóźniło się o 2 miesiące wtedy możliwe że nakręcono by materiał o menelach imprezujących tam spokojnie bo te śmieci i odchody nie przyleciały tam same. Śmietnisko, dewastacja obiektów , zarastanie przez krzaki i drzewa oraz kompletny brak pomysłu na ten teren to było 25 lat zarządzania Westerplatte przez działaczy Gdańskiego PO. Na szczęście mamy to już za sobą.
Szkoda też że przez te 25 lat partyjna TVN choć lubiła tematykę swastyk z wafelków układanych w lesie to zaniedbaniami na Westerplatte nigdy jakoś (podobnie jak losem ofiar "prywatyzacji" kamienic w Warszawie) się nie zainteresowała. Albo ma widzów za głupków albo to nie pasowało by do propagandowej linii partii. Jakoś tak to już jest że oficjalnie to cała prawda całą dobę ale tematu Westerplatte albo "prywatyzacji" w Warszawie albo źródeł pochodzenia gigantycznego majątku Adamowiczów to dział cenzury nie pozwala ruszyć nigdy.- 13 21
-
2020-09-01 09:51
Wyplules tabletki? (1)
A kto odnowił 10 lat temu alejki i postawił tablice w kilku językach? Meneli nigdy nie było bo nie mieli jak dojechać. Od lat 90 całe liceum morskie zawsze bralo udział wraz z wieloma innymi. Śmieci się pokazywały jak ludzie zostawiali żarcie rodzince lisów, o której wie ten co bywał. Teraz partyjniki stworzyły se historyjkę by mieszać w regionie i obstawić kilka stołkow za mln opisialym sługusom
- 21 8
-
2020-09-01 12:41
Nie kompromituj samorządu gdańskiego
Naprawdę było tak jak piszesz że samorząd gdański nic nie robił a sprzątali wyłącznie uczniowie liceum morskiego!!!
Dbanie o teren miasta nie tylko tak ważny historycznie jak Westerplatte ale każdy teren w mieście jest obowiązkiem samorządu. Alejki, ławki, kosze na śmieci, tablice w kilku językach to nie łaska to obowiązek !!
Zagospodarowanie a nie pozostawienie samemu sobie tak ważnego historycznie miejsca jest obowiązkiem szczególnym na który to cel nawet ktoś kto miał dziadka w Wermachcie i za unijne srebrniki rzucił posadę premiera żeby emeryturę mieć największą w Polsce to nawet on by pieniędzy na zagospodarowanie nie pożałował, tylko samorząd o nie nie wystąpił. Bo miał to gdzieś!- 6 6
-
2020-09-01 09:51
Gratulacje
"Ja Westerplatte odwiedzam kilka razy w roku i jakoś tego śmietnisko nie widziałem."
Gratuluję porządnych partyjnych różowych okularów. Może gdyby wszyscy takie mieli i patrzyli tam gdzie ty do dziś by śmietniska i zaniedbań nie widzieli.
Nie broń przegranej sprawy nie do obrony bo tylko się ośmieszasz bardziej niż ci którzy do tego bałaganu na Westerplatte dopuścili bo oni milczeli licząc że właśnie tacy jak ty za nich będą bronili przegranej sprawy. Ośmieszasz się.- 7 20
-
2020-09-01 09:16
Ja tez odwiedzam i widzę bałagan zaniedbania.
- 12 12
-
2020-09-01 12:15
bzdura, bo z mapy co innego wynika
do miasta należy/należała tylko 1 działka z pomnikiem i otoczeniem,
gdzie odbywały się zawsze uroczystości, czyli ta najbardziej uporządkowana część półwyspu
stanowiąca tylko ok 10% jego powierzchni,
miejsce z bramą kolejową to od zawsze był skarb państwa,
także pan Błaszczak po prostu kłamie i to jest sprawdzalne w dokumentach
90% planowanych teraz obiektów "muzealnych" znajduje się na terenie
od zawsze należącym do skarby państwa, który faktycznie zawsze był słabo uporządkowany,
czyli śmieci i bałagan to miał pan Błaszczak w swoim obejściu- 7 4
-
2020-09-01 10:16
Ot jesteś tylko po prostu nienormalny i tyle w temacie.
- 0 0
-
2020-09-01 21:55
Gierki to właśnie głównie rząd sobie urządza, po co te złośliwości i jak można nie dopuścić do glosu prezydenta miasta chore i czy to ważne czy PO czy PIS przecież Ci co walczyli dla Polski to byli podzielę i raczej nie
- 2 1
-
2020-09-01 14:05
Każdy wie,że moje wpisy to dno i metr mułu. (1)
Dziwi mnie tylko,jak w ciągu paru minut uzyskuję kilkaset lajków?To legalne?
- 2 1
-
2020-09-01 16:01
Hmmm.
Za Tuska i Jaruzelskiego już byś siedział w areszcie.
Za Kaczyńskiego zanim ktoś się Tobą zajmie zdążysz odejść do krainy wiecznych łowów.- 0 4
-
2020-09-01 08:35
Z pretensjami o polityczne gierki to idź do PiSu. (2)
Już w zeszłym roku wyrwali mikrofon harcerzowi, bo trzeba było apel smoleński wcisnąć.
- 41 10
-
2020-09-01 14:32
Ale budki pod ambasadą nie spalili
- 1 2
-
2020-09-01 08:48
Dwa lata temu
- 17 0
-
2020-09-01 12:36
Dyskusja na poziomie , jak oborowa przed wyborami zrobila kampanie na tle rozpadajacej sie szopy .
Takie populistyczne klamstwa , oszustwa nadal funkcjonuja w przsestrzeni tepych neobolszewickich wyznawcow.
- 2 2
-
2020-09-01 09:10
przeciez to kwintesencja politycznej gierki
- 2 4
-
2020-09-01 08:58
Ta... A świstak siedział i zawijał w te sreberka...
- 7 1
-
2020-09-01 08:47
Ta, jasne, na pewno byłeś
Przecież ty istniejesz tylko tutaj, bocie...
- 17 4
-
2020-09-01 08:17
Sven ty to jesteś nasz lokalny patriota
Twoja postawa napawa optymizmem
- 26 14
-
2020-09-01 08:10
Latali mi nad uchem tymi samolotami! (43)
strsznie się nie wyspałem
- 146 328
-
2020-09-01 08:31
(17)
Zmień pracę,weź kredyt.
Szogun- 21 12
-
2020-09-01 08:41
Wolę popracować trzy miesiące w Spółce Skarbu Państwa i wziąć milion odprawy. (16)
Tylko muszę wyrobić legitymację jedynej słusznej partii.
- 37 10
-
2020-09-01 08:45
(13)
PoKo?Tylko nie zaPOmnij kupić zegarka za 40 tysi))
- 19 28
-
2020-09-01 09:06
Fakt, zegarek za 40tys jest gorszy niż 70mln na wybory których nie było, albo zakup maseczek bez atestu za grube miliony. (4)
- 25 11
-
2020-09-02 09:28
Oddaj 300 mld. VAT za każdy rok waszych nierządów.
- 0 2
-
2020-09-01 09:28
Wyborów nie było dzięki mnie. (2)
Kidawa - Błońska
- 15 10
-
2020-09-01 09:53
Taki był przekaz z Nowogrodzkiej? (1)
- 11 8
-
2020-09-01 12:11
wy lubicie przekazy z Berlina i Brukseli
- 7 5
-
2020-09-01 11:30
grunt t przyznac sobie 300 baniek dotacji
i samemu se pokwitować jak szumoski. o maskach testach i respiratorach nie wspominając. NIKT i NIC nie przebije pisowskiego złodziejstwa zuchwałości bezczelności chamstwa zakłamania i obłudy
- 9 2
-
2020-09-01 09:08
Wolałem ministra z zegarkiem za 40k i ośmiorniczki (3)
Niż wybory Sasina, rajdy BOR, plucie na konstytucję, EU, innych Polaków i wmawianie że wstajemy z kolan.
- 27 16
-
2020-09-01 09:11
i dramatyczny spadek wartosci SSP (2)
- 5 5
-
2020-09-01 09:28
Spada to PKB (1)
- 6 5
-
2020-09-01 10:55
Za to rośnie inflacja.
- 4 1
-
2020-09-01 09:02
PiS zegarek za 40tyś nie warto wstawać rano do pracy. (1)
- 13 6
-
2020-09-01 10:08
Dziadek mowil ze Niemiec to orderca
- 2 6
-
2020-09-01 09:03
Wartosc zegarka rosnie, jak inflacja za pisu.
- 14 5
-
2020-09-01 11:52
I musisz wreszcie skończyć podstawówkę
- 2 1
-
2020-09-01 09:48
Jak się do pisu zapiszesz
to wcale nie będziesz musiał pracować. No i wtedy będziesz mógł podziwiać samoloty wczesnym rankiem.
- 12 1
-
2020-09-01 08:23
Straszne (9)
Za rok przełożą obchody żebyś mógł się wyspać
- 35 17
-
2020-09-01 08:26
niech swietuja bez przelotow (6)
- 39 24
-
2020-09-01 10:00
Dobre to było , każdy zapyta o co chodzi i się historii dowie (2)
Dobry pomysł
- 5 2
-
2020-09-01 14:57
Może mniej religii, a więcej lekcji historii w szkołach? (1)
- 8 2
-
2020-09-02 09:27
Więcej jednego i drugiego a gender wyrzucić całkowicie.
- 0 1
-
2020-09-01 08:30
(2)
Pretensje do nadpatriotow z pisu
- 32 19
-
2020-09-01 09:57
To pozerzy a nie zadni patrioci. (1)
- 20 6
-
2020-09-01 10:53
Patriotyczny napis na wieńcu PiS - "Hwała bohaterom" - mówi sam za siebie.
- 10 4
-
2020-09-01 09:30
(1)
jak musieli się nie wyspać mieszkańcy gdańska 01.09.1939!
- 16 8
-
2020-09-01 14:57
Jak?
- 2 3
-
2020-09-01 09:52
co sie dziwisz, przeciesz wszyscy wiedza ze nad westerplatte byla bitwa powietrzna (1)
wieksza niz bitwa o anglie
- 15 3
-
2020-09-01 18:46
bez sensu
I brały w niej udział 50 letnie Iskry, cud polskiej myśli technicznej XXI wieku? A może one były elektryczne?
- 0 0
-
2020-09-01 08:42
Też mnie obudziily te samoloty. (6)
Po co oni robią taką szopkę? Żeby garsttka notabli miała zaciesz? Tylko ludzi wkurzyli.
- 34 19
-
2020-09-01 08:54
Jakoś nigdy na Westerplatte nie było samolotów, a obchody zazwyczaj były godne. (5)
Nawetj godniejsze od tych ostatnich, z których robi się polityczny spektakl
- 40 12
-
2020-09-01 18:43
Mylisz się
Gdzieś w początkowych latach 70-tych jako harcerz z drużyną byłem rano na Westerplatte i wtedy też przeleciały 3 MIGi 21 z włączonymi na chwilę dopalaczami. Łomot był. ale krótko i poleciały sobie na Babie Goły.
- 0 0
-
2020-09-01 09:15
nigdy nie były godne jak organizowała je peowska kamaryla (2)
- 16 27
-
2020-09-01 14:59
Niegodne to było jedynie wyrwanie mikrofonu harcerzowi, żeby żołnierz mógł apel smoleński wyklepać.
- 4 3
-
2020-09-01 09:29
a było tak godnie że wystąpił Zenek
z twoje oczy zielone?
- 16 2
-
2020-09-01 09:21
Jestem zdziwiony
Że nie było wystąpienia Zenka, ostatnio faworyta TVP
- 14 5
-
2020-09-01 16:59
Tak trzeba.
Latali i się nie bali ? Chyba latali nisko i powoli.
- 2 1
-
2020-09-01 12:28
do jakiej szkoły chodziłeś?
nie wiedziałem że się można strasznie nie wyspać.
- 6 1
-
2020-09-01 09:30
jesli twoje ucho uchem peowca, to co dzień ci powinni latać nad nim i trabić (1)
- 8 19
-
2020-09-01 10:00
Aż tak przepełniony jesteś nienawiścią
I ty się nazywasz Polakiem, Katolikiem?
Hitler że śmiechu w piekle nie może wyrobić...- 12 3
-
2020-09-01 09:59
Byłeś już trzeźwy?
- 1 6
-
2020-09-01 08:29
To trzeba bylo spac w lozku w domu a nie gdzies na drzewie, skoro latali ci nad uchem
- 19 21
-
2020-09-01 08:08
Chwała i Cześć Bohaterom! (53)
I tym z Westerplatte i tym, ktorzy walczyli przez cala wojne!
- 505 20
-
2020-09-01 09:08
Żenujacy (3)
jest ten patriotyzm na pokaz.Komu chcesz zainponowac tym wyswiechtanym haslem?
- 13 10
-
2020-09-01 09:57
Randapem w Niemca ! (2)
- 1 7
-
2020-09-01 14:55
"Hwałą" w bohaterów XD (1)
- 1 0
-
2020-09-02 09:25
Sam zjedz tą twoją a tęczową hałwę
- 0 1
-
2020-09-01 08:33
(44)
Dokładnie,w końcu to miejsce będzie godnie upamiętnione.
- 48 46
-
2020-09-01 08:42
Co to za tytuł "poranne uroczystości" (37)
Taki tytuł to dla poprawin weselnych Dulkiewicz można dać!
Niemiec w redakcji pracuje?
"91 rocznica napaści zbrodniczych Niemiec na Polskę" to jest właściwy tytuł!- 43 25
-
2020-09-01 08:47
A jest ktoś kto nie wie, że to Niemcy napadli na Polskę? (34)
Chyba wszyscy wiemy co się stało. Tytuł jest adekwatny, przecież uroczystości nie kończą się na tych porannych.
- 15 11
-
2020-09-01 08:51
I tu się mylisz... (11)
brak wiedzy zarówno w polskim społeczeństwie jak i w świecie poraża.
- 14 2
-
2020-09-01 11:28
Niemcy uczą swoje dzieci, że byli odpowiedzialni za wybuch IIWŚ. (5)
Polacy wolą swoje dzieci uczyć klepać paciorki.
- 13 7
-
2020-09-01 15:06
dlatego w niemczech postepuje ateizacja i islamizacja (3)
Uczmy dzieci katechizmu, przekazujmy wiare, bo inczej zamiast narodu będziemy miec bezideową ogłupiona masę, konsumpcyjną i nihilistyczną społecznośc, wyzutą z wartosci, przyzwoitosci, moralności, wciagająca kreski w publicznych toaletach, machająca teczowymi falgami, zorientowana na zaspakajanie swoich przyziemnych potrzeb, bez przyszłości
- 2 7
-
2020-09-02 09:23
Niestety już wielu polskojęzycznych jest taka jak opisałeś.
Ale ta zdrowa grupa świadomych Polaków obroni Wiarę i Ojczyznę przed neomarksizmem
- 2 1
-
2020-09-01 17:30
Wiara czyni czuba.
- 3 0
-
2020-09-01 16:40
Bardziej ogłupionej masy aniżeli te 51% w Polsce, to nie ma na całym świecie
- 4 2
-
2020-09-01 15:01
Tych przyjezdnych też uczą ?
- 0 3
-
2020-09-01 09:49
Przyszli aby nas zabijać i tworzyć sobie nowe tereny do zamieszkania Niemców (4)
- 11 3
-
2020-09-01 11:49
Nas? ... (3)
... Przecież żyjemy!
- 4 6
-
2020-09-01 17:03
Tak Nas!?! (2)
Tak Nas! nie uczyłeś się historii? Dzięki Bogu Niemcy przegrali tę wojnę i przerwano to szaleństwo. Prawie u każdego z Nas ktoś w rodzinie nie przeżył tej wojny.
- 1 1
-
2020-09-01 17:29
Gdyby Goebbels miał TVPiS, to Niemcy by do dzisiaj nie wiedzieli że przegrali wojnę. (1)
- 1 0
-
2020-09-02 09:18
mieli zato takie ichne tefałeny ze swastykami
- 1 1
-
2020-09-01 08:50
Nie wiedzą! Mówią, że to hitlerowcy a nie Niemcy (21)
A Grzelak wiceprezydent twierdzi, że złe słowo Polaka zaczelo wojnę!
PS. 81 rocznica- 32 11
-
2020-09-01 09:46
I myślisz, że podzielenie Polaków coś da? (10)
Że jak Duda i Morawiecki potupia 01.09 na Westerplatte i poprawiają politykę wewnętrzną to świat nagle się obudzi?
Wszystkie rządy śpią w tej kwestii, wymagany tu jest wieloletni program zwalczania kłamstwa historycznego, wymagane są akcje edukacyjne za granicą. A tym czasem, skupiają się na tym by pokazać jakie to Gdańsk i Pomorze nie są pro-niemieckie...- 7 10
-
2020-09-01 09:48
Nigdy Niemcom nie darujemy (3)
- 9 10
-
2020-09-01 09:58
U właśnie dlatego stoimy w miejscu... (2)
Czas wybaczyć, ale pamiętać, i iść do przodu. To było ponad 80 lat temu... Spójrz co nacjonalizm i pielęgnowanie historycznej nienawiści daje..
- 13 11
-
2020-09-01 10:04
Nigdy (1)
Niemcy by chcieli ale ,,kiedy my żyjemy ,, nie!
- 6 10
-
2020-09-01 16:33
Jak pod respirator szumowskiego trafisz, to długo nie pożyjesz
- 3 2
-
2020-09-01 10:47
Muzeum II Wojny wspólnie z Min. Spraw Zagranicznych (5)
prowadziło wielką akcję edukacyjną. Zorganizowano mnóstwo wystaw, od USA po Chiny i Japonię.
- 8 9
-
2020-09-01 11:01
Za Tuska przepraszalismy Niemców i Ruskich (1)
- 10 10
-
2020-09-01 15:01
całe szczęscie, że nie ma już volksdojcza w polityce
poszedł na wycug do niemca, na zasłuzony odpoczynek, choć dalej pluje na Polske
- 1 7
-
2020-09-01 14:53
Zwłaszcza tym jachtem za kupę milionów, co by paru kolesi się mogło w żeglarstwo pobawić. (1)
- 3 0
-
2020-09-01 15:00
Tak Kulczyk kupił sobie jacht za 130 milionów euro
- 1 2
-
2020-09-01 10:56
Mówisz o fundacji.narodowej?
Bicz please... To był wałek za który powinni polecieć, a dostali medale...
- 9 8
-
2020-09-01 09:03
Zdradzę ci mały sekret. (9)
Niemcy byli pierwszymi ofiarami Hitlerowców. Każdy kto nie popierał Adolfa Hitlera lądował w obozie pracy przymusowej, razem z rodziną.
- 22 30
-
2020-09-01 13:45
Zgadza sie....... (1)
Bardzo duzo niemcow wtedy zginelo.
- 1 1
-
2020-09-01 14:59
A co nas jakiś Szwab obchodzi ?
- 1 3
-
2020-09-01 09:51
Wszyscy Niemcy to mordercy (4)
Dokonali IV rozbioru Polski w zmowie z Rosjanami
- 12 13
-
2020-09-01 14:22
Pewnie, że
mordercy!
Żołnierze podczas wojny walczą z żołnierzami i ew. z ruchem oporu, a Niemcy eksterminowali ludność cywilną, rozstrzeliwali i wysiedlali - zwykli mordercy.- 5 3
-
2020-09-01 10:07
A wszyscy Polacy zabili Popiełuszkę i zmasakrowali górników w Wujku (2)
Czy tutaj już ta narracja magicznie przestaje obowiązywać?
- 18 13
-
2020-09-01 10:59
Popiełuszkę zabili funkcjonariusze podlegli Moskwie (1)
- 11 7
-
2020-09-01 12:02
Trudno powiedzieć że to są Polacy.
Jeden to nawet nazwisko zmienił i w Wyborczej pracuje . U ruskich
- 6 7
-
2020-09-01 10:01
Dobrze że pół Niemca pijaka nie było
- 3 4
-
2020-09-01 09:05
A ja myślalem, że Żydzi
No cóż, chyba innej historii się uczyliśmy. Einstein uciekł do Ameryki bo był Niemcem a nie Żydem.
Baw, skoro Niemcy ofiarami to wyplaćmy im separację wojenne aby zadośćuczynić zbrodniom nazistów nieniemieckich- 23 13
-
2020-09-01 08:58
chyba 81, ale co tam, ważne, że jadem pojechałeś (1)
- 5 5
-
2020-09-01 09:03
Ale co 81? Kosmici wylądowali tam i są poranne uroczystości święta?
Tytuł byle nie użyć słowa Niemcy, zbrodnia, wojna, etc. Tańcami można uczcić, nie?
- 12 4
-
2020-09-01 09:51
Gdyby nie te polityczne wtrętki Prezydenta Dudy, to może było by godnie. (5)
A wyszło jak przepychanki przedszkolaków w piaskownicy i nawet myśliwcami tego nie uratują.
- 16 10
-
2020-09-01 10:45
wyszło super, nie było platfusów, nikt nie zepsuł patriotycznej atmosfery, (3)
nie kłamał o złym słowie Polaka, nie bredził o łamaniu konstytucji itd
- 14 12
-
2020-09-01 15:07
tylko niepotrzebny był Grodzki, jak widze to cos, to mi POdnosi cisnienie
- 1 5
-
2020-09-01 14:54
PiSidiotycznej atmosfery chyba. (1)
Jak na wieńcu od pRezydenta - "Hwała bohaterom" XD
- 3 2
-
2020-09-01 15:02
Dobrze że PO już nigdy tam mieć nie nasmieci
- 2 5
-
2020-09-01 09:56
Przyjechali na kurtuazyjna wizyta
Trzeba uważać jak się Niemca zaprasza do domu , może zabić okraść a później powiedzieć że go sprowokowalismy
- 5 7
-
2020-09-01 11:33
wielki szacunek
szacunek dla nich
- 4 2
-
2020-09-01 09:02
(2)
Nie mehr Krieg.
- 2 5
-
2020-09-01 10:26
Ty uczylsia niemietskowo? (1)
- 4 2
-
2020-09-01 11:04
,, ja uczilsia germanskowo jazyka,,
Nie kompromituj się
- 2 0
-
2020-09-01 18:12
stop!! (2)
Koniec świętowania P.....skie leniuchy do roboty. Wrócę tu na pradawne ziemie: Prusy Wschodnie, Pomorze, Śląsk i Wielkopolskę. W nagrodę dostaniecie za darmo 10 letniego wieswagona, oczywiście z silnikiem Diesla, dam wam polizać lakier od mojego Porsche.
- 1 13
-
2020-09-02 09:07
Najpierw spotkasz się ze mną i ...
- 0 0
-
2020-09-01 22:28
Nie zdazysz glupku
- 0 0
-
2020-09-01 08:14
i (50)
I jeszcze ta wyjąca kolumna samochodów ok. 6.00, róbcie sobie takie szopki w Warszawce, w Gdańsku was nie chcemy
- 335 333
-
2020-09-01 08:36
przez to wasze głupie podskakiwanie już nikt się z wami nie liczy! (14)
Pomorze zakała Polski.
- 33 61
-
2020-09-01 09:00
Jeżeli Polska ma być ksenofobicznym, skrajnie prawicowym obozem dyktatora Kaczyńskiego (9)
To wtedy z wielką chęcią będziemy "zakałą" dla takiej "Polski".
PiS zawłaszczył sobie patriotyzm i wciska ludziom w gardło nacjonalizm udający te szlachetną ideę, a tak naprawdę są tak dalecy od tej postawy że aż łza w oku się kręci...- 36 33
-
2020-09-01 20:24
Dyktaturę to masz w głowie. Moi uczniowie w Gdańsku poznają wasza chorobę psychiczną totalni (1)
- 1 2
-
2020-09-02 08:37
Katecheta to nie pedagog czopku.
- 0 1
-
2020-09-01 09:04
PiS to dno rynsztoka (2)
nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić postępowanie kaczyńskiego i pisowców
- 25 29
-
2020-09-01 18:15
Jesteś dnem rynsztoka (1)
nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić twoje zachowanie.
- 2 2
-
2020-09-01 19:41
Nie.Dnem rynsztoka to są takie osobniki jak ty tania tutko.
- 1 1
-
2020-09-01 14:58
Polska jest i ma pozostać ksenofobiczna, bez murzynów mna ulicach, lgtb, obcych (2)
patriotyzm, katolicyzm to ideologie, która nalezy kultywowac i wtłaczac do umysłów mlodych pokoleń
- 2 9
-
2020-09-01 15:32
bez lgbt? to sie pozbadzcie pedofili z waszego ukochanego katolickiego kosciola (1)
- 5 8
-
2020-09-01 16:40
Co ma LGBT do pedofilów w czarnych kieckach?
- 6 2
-
2020-09-01 14:48
Napisz coś jeszcze.
Lubię sobie czasem poprawić humor głupotkami, opowiadanymi przez kmiotków.
- 1 5
-
2020-09-01 09:04
(1)
Bohaterowie z swietokrzyskiego NSZ-tu.
- 13 7
-
2020-09-01 15:12
chwała bohaterom NSZ i żołnierzom Brygady Świetokrzyskiej
za walke z niemieckim, sowieckim i bolszewickopolskim okupantem z nadania Moskwy
- 6 5
-
2020-09-01 09:59
Podlasie dumą.
- 6 5
-
2020-09-01 08:54
Pryszczata ho...a pisowska wydobyła się z szamba.Wracaj tam.Tam twoje miejsce płatny trollu.
- 23 22
-
2020-09-01 11:50
mów za siebie ciubaryku - co tym masz wspólnego z Gd? (17)
- 11 3
-
2020-09-01 13:25
(16)
W przeciwieństwie do takich przybłęd jak ty to jestem rodowitym gdańszczaninem tekturowa walizeczko.
- 2 10
-
2020-09-01 14:19
trzymasz jeszcze łapcie z łyka po dziadziusiu? (7)
- 3 4
-
2020-09-01 14:33
(6)
Mój dziadek siadał na konia z grzbietu takiego fornala jak ty tekturowa walizeczko.
- 5 3
-
2020-09-01 20:23
Twój Dziadzio w walizeczce złoto z robót w Niemczech przywiózł? Złote zęby Żydom wyrywał? (1)
- 1 3
-
2020-09-01 20:42
Raczej twoi przodkowie.Byli szmalcownikami.
- 2 0
-
2020-09-01 14:44
W czworakach? (3)
Teraz pojechałeś po bandzie.
- 1 6
-
2020-09-01 15:30
(2)
Z czworaków to pochodzą twoi przodkowie pasożycie pisowski.
- 4 4
-
2020-09-01 18:17
Z czworaków to pochodzą twoi przodkowie pasożycie anty pisowski. Czego jesteś namacalnym dowodem.
- 1 3
-
2020-09-01 16:35
Napisz coś jeszcze w stylu miejscowej elity
- 2 4
-
2020-09-01 14:18
gdybyś był gdańszczaninem to byś tak nie szczekał na patriotyczne uroczystości (7)
bohaterom należy się szacunek
- 8 5
-
2020-09-01 14:44
(6)
Bo z niego taki gdańszczanin, jak z koziej d...y trąba.
- 3 5
-
2020-09-01 14:59
to berliński gdańszczanin z Brukseli, opłacany przez Moskwę (5)
- 4 5
-
2020-09-01 15:04
(4)
Przy najmniej opłacany a nie kradnący pieniądze z budżetu jak hołota pisowska.
- 5 4
-
2020-09-01 18:52
(1)
Polska jenzyka to trudna jenzyka, nieprawdaż, mój drogi fornalu?
- 1 2
-
2020-09-01 19:42
Fornalem jesteś ty kmiocie ze czworaków.
- 1 1
-
2020-09-01 18:18
A co to za zwrot "przy najmniej"?
- 0 1
-
2020-09-01 15:10
a budżet brukselski to nie z pieniedzy podatników, też polskich
złodzieje jakich mało, swołocz unijna
- 3 5
-
2020-09-01 13:26
(4)
Ale wylazło tutaj patologii pisowskiej.Ile bierzecie za komentarz albo lajk.Bo wątpię abyście byli tacy tępi tanie tutki.
- 6 9
-
2020-09-01 14:45
(3)
Biorę połowę twojej stawki, anty pisowski patolu.
- 3 6
-
2020-09-01 15:05
(2)
Czyli to prawda że każdy zwolennik pisu ta tania tutka.
- 4 3
-
2020-09-01 18:22
(1)
Wasze fobie da się wyleczyć, mój drogi fornalu.
- 0 3
-
2020-09-01 20:37
Twoje też.
- 2 0
-
2020-09-01 08:54
(8)
Szanujących się gdańszczan tam nie było.
- 8 33
-
2020-09-01 14:58
byli szanujący się Polacy, volksdojczy nie zapraszano, równiez miejscowych (2)
- 6 5
-
2020-09-01 15:03
(1)
Nie nadużywaj słownictwa którego nie rozumiesz przybłędo.Ile bierzesz za każdy wpis i lajk?
- 4 6
-
2020-09-01 18:54
I vice versa, mój drogi fornalu.
- 0 3
-
2020-09-01 12:30
Chyba folksdojcza. .. (2)
Prawdziwy Polak który mógł, był...
- 8 8
-
2020-09-01 15:05
Hitlerowcy też dzielili na ludzi i podludzi. (1)
- 4 4
-
2020-09-01 15:09
a co, uwazali, że są ludzie i POdludzie?
- 4 5
-
2020-09-01 14:46
Zgadza się.
Tych w pierwszym lub drugim pokoleniu. Bo to nie gdańszczanie jeszcze.
- 2 2
-
2020-09-01 09:04
Aż tak daleko bym nie szedł...
Mogli być tam upamiętnić bohaterów, nie by popatrzeć i wysłuchać uzurpatorów przybranych w szaty demokracji...
- 13 15
-
2020-09-01 17:52
a kim ty jesteś ?
marzy ci się Danzig?- 2 5
-
2020-09-01 17:02
Jadą, jadą.
Niechaj wszyscy wiedzą i słyszą, że PANY jadom.
- 3 3
-
2020-09-01 13:47
to wyjedź do pacanowo jak ci się nie podoba
- 1 2
-
2020-09-01 08:32
(2)
Mariusz, wiem, że mnie nie lubisz, bo z racji urodzenia i zamieszkania jestem jawna opcja niemiecka (lub wręcz hitlerowska, jak mówią w tvp) ale nie lataj mi po moim niebie tymi swoimi wszystkimi czterema samolotami o szóstej rano!
- 89 79
-
2020-09-01 08:41
Nikt nie będzie mówił Warszawiakowi co ma robić (1)
- 2 9
-
2020-09-02 07:56
na drzewo
stołeczna człekokształtna
- 0 0
-
2020-09-02 06:54
Brawo, w końcu prawdziwe obchody wybuchu II wojny światowej.
- 4 2
-
2020-09-01 08:43
Nie oglądam w tym roku. (2)
Z żalem muszę przyznać, że tak wielkie i znaczące święto zamieniono na propagandowo-polityczny spektakl układu rządzącego.
- 82 85
-
2020-09-01 08:48
(1)
Skoro nie oglądasz w tym roku, to skąd wiesz? Najpierw oglądnij, a potem się wypowiedz. Typowy Polak, nie widział, a już wie, że źle i nie tak
- 9 8
-
2020-09-02 04:52
Z zapowiedzi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.