Te drzewa miały ponad 100 lat. Wycinka zgłoszona do prokuratury
5923 wyświetlenia 15 marca 2021 (1873 opinie)W parku przy al. Zwycięstwa na Aniołkach, na terenie za pomnikiem-czołgiem, wycięto 10 blisko stuletnich drzew. Zdaniem wojewódzkiego konserwatora zabytków wycinka została przeprowadzona nielegalnie. - Teren dawnego parku Steffensów od połowy ubiegłego roku objęty jest procedurą wpisu do rejestru zabytków, a to z mocy prawa całkowicie wstrzymuje wszelkie prace - komentuje rzecznik prasowy konserwatora. Sprawa znajdzie swój finał w prokuraturze.
Więcej na ten temat
Opinie (1873) ponad 100 zablokowanych
-
2021-03-15 14:09
Opinia wyróżniona
Co dalej? (29)
Kto jest za to odpowiedzialny - to pierwsze pytanie, które się nasuwa. Ale ważniejsze - jak ten błąd zostanie naprawiony? Poczekamy 100 lat, aż drzewa odrosną? Mamy czas?
- 489 6
-
2021-03-18 12:51
Winny jest wojewódzki konserwator zabytków.
- 0 0
-
2021-03-18 12:42
Winny jest konserwator zabytków, który wszczyna postępowanie administracyjne i nie potrafi sprawy zakończyć w 6 miesięcy. Gdyby sprawę zakończył to decyzja UM byłaby odmowna. A tak nie było podstawy do odmowy, a deweloper ma pretekst żeby palić głupa. Pan konserwator wojewódzki działa na szkodę Gdańska.
- 0 0
-
2021-03-15 14:46
Odpowiedzialnosc powinna poniesc Pani Prezydent A. Dulkiewicz. (3)
A ta odpowiedzialnosc powinna byc z majatku wlasnego pani prezydent.
- 31 3
-
2021-03-15 15:00
kiepawy ten majatek. (2)
moze lepiej ja wyslac na roboty
- 11 0
-
2021-03-15 19:53
nic nie da (1)
Ma dość niskie kwalifikacje. Nadaje się tylko na prezydenta miasta. Ew może być dyrektorem
- 2 1
-
2021-03-17 09:56
moze byc prezesem Orlenu?? albo PZU chociaz? osobiście wolałbym byc prezesem CPK albo Izery ... nie istnieją a maja zarząd, sprytnie, co??
- 0 1
-
2021-03-15 14:27
tak teraz macie swoje wolne media - w tvn 24 nic na ten temat (9)
znowu kraj i europa ma sie niedowiedziec jak rzadza w Gdansku?
- 47 6
-
2021-03-15 22:29
A co się niby takiego stało?! (3)
Jak rozumiem, właściciel nieruchomości wyciął sobie kilka drzew na niej rosnących.
- 4 5
-
2021-03-15 23:14
To skandal (2)
jak śmiesz. Za to powinno być dożywocie lub 100 lat łagru. Te cztery 100 letnie drzewa to Polskie pomniki przyrody, nasze dziedzictwo narodowe, święte symbole polskości. Nigdzie na świecie nie było takiej tragedii. Te działanie dewelopera to było bardziej haniebne niż rozbiory i II Wojna Św. i covid. Nie kumasz tego facet, 4 drzewa na prywatnej działce. To jest więcej warte niż 100 mld rozkradzionych dolarów.
- 2 4
-
2021-03-16 09:39
ale prowokacja, taka nie za smieszna...
- 1 1
-
2021-03-16 09:11
Dobre;-)
- 1 0
-
2021-03-15 14:42
(3)
A w tvpis coś było?
- 8 22
-
2021-03-16 03:02
Tak, było i właśnie dlatego postkomunę tak boli istnienie TVP Info. A było tak dobrze, można było wszystko i wszystko (1)
"wolne media" i "wolne sądy" zamiatały pod dywan, nawet bandycką reprezentację w Warszawie, aż przyszedł ten "wstrętny PiS" i teraz TVP patrzy na ręce również drugiej stronie, która zawsze była bezkarna!
- 2 4
-
2021-03-16 03:05
I na tym właśnie polega pluralizm mediów, TVN patrzy na ręce PiS, TVP patrzy na ręce reszcie, ale wyborcy PO nie chcą pluralizmu
chcą powrotu do 100% dominacji i para-dyktarury jaka panowała za rządów PO.
- 3 2
-
2021-03-15 14:58
nie pokazuja innej telewizji niz tvn24 w gdanskich urzedach
- 28 1
-
2021-03-15 14:29
I wolne sądy
Zaraz powiedzą że nic się nie stało. Da się tylko kawalerkę komuś
- 31 3
-
2021-03-15 14:36
w gdańsku cieli drzewa a posłanka z Gdańska Pomaska w tym czasie lansowała się pod domeme brata Obajtka (7)
dlaczego Pomaska nie zajmie się sprawami Gdańska????
- 38 5
-
2021-03-15 14:50
Jak Szyszko ciął Puszczę to Duda lansował się na nartach (6)
Dlaczego Duda nie zajmie się sprawami Polski ????
- 19 29
-
2021-03-15 14:59
Nie obchodzi cie stan Gdanska? (5)
jak tak bardzo kochasz puszcze to tam zamieszkaj.
- 20 12
-
2021-03-15 19:30
Strasznie głupi ten Twój wpis. (4)
Jeśli się przejąłeś tymi drzewami w Gdańsku, ale zupełnie gdzieś masz rzeź w Puszczy Białowieskiej, to znaczy żeś troll pisowski, kundel partyjny, zakłamana menda. Nie można uczciwie potępiać jednego i bagatelizować drugie. Zło to zło i przynależność partyjna nie ma znaczenia. Choć w tej sytuacji przyznaję rację Płażyńskiemu, to nie zapominam o tym co jego kolesie wyprawiają i jest dla mnie tak samo wiarygodny jak Dulkiewicz, która wydała zgodę na piśmie, choć z wycinką się nie zgadza.
- 7 5
-
2021-03-15 19:39
lepiej żeby kornik zżarł puszcze (3)
niż PiS wyciął drzewa. Jakoś Niemcy nie mieli z tym problemu. Cięli aż miło.
- 5 5
-
2021-03-16 02:08
To jest kłamstwo. Ruski fake z Russia Today, który powielił Saryusz-Wolski. Ta sprawa została już wyjaśniona, a ty dalej powielasz te brednie, czyli jakby nie patrzeć- jesteś ruskim trollem.
- 2 2
-
2021-03-15 21:43
Tak, wiemy jacy ci Niemcy idealni w kazdej dziedzinie.
Ale to ponoc Gdansk jest proniemiecki, tymczasem Niemcow jako wzor stawia sobie w kazdej dziedzinie PiS i jego pacholki.
- 2 2
-
2021-03-15 19:59
Propaganda Ci mózg zżera, a nie kornik Puszczę.
- 6 4
-
2021-03-15 14:58
Kogo tu nasciagal budyn? Takze do UM. (3)
To już jest patologia z recydywą co sie wyprawia w mieście
a urodzilem sie tu, chodzilem do szkol i tu sie zakochalem
od jakis kilkunastu lat nie poznaje mojego miasta. bandytyzm stal sie powszechnoscia.
Nawet na drogach wsrod kierowcow to widac.- 21 2
-
2021-03-15 15:49
A ja już całej Polski nie poznaję (1)
wszędzie zło i głupota, wzajemna nienawiść i chęć zysku. Urzędnicy kradną na potęgę, deweloperzy niszczą miasta i przyrodę, kler jest bezkarny, policja nikogo już nie chroni, wojsko zostało wyposażone w doklejkę w postaci WOTu, zabytki niszczeją, ludzie głupieją, szkoły nie uczą, ludzie nie żyją tylko wegetują.
- 12 10
-
2021-03-15 23:17
Republika bananowa
w końcu prawdziwe oblicze tej krainy się ukazało
- 2 0
-
2021-03-15 19:21
od jakiś kilkunastu lat, komu chcesz wcisnąć bajki ze chodziłes do szkol, skoro nie odróżniasz jakiś od jakichs
- 1 3
-
2021-03-15 14:28
Najważniejsze żeby posadzili tam drzewa
A nie rozpoczęli budowę osiedla
- 18 3
-
2021-03-15 14:04
Jest i Kacperek (39)
spokojnie, i tak znowu przegrasz z Olą
- 195 424
-
2021-03-15 15:11
Szkoda kacperku że nie widzisz jak najwieksze firmy Gdańska, wycinają twoji funfle. (8)
Sami wprowadziliście zgodę na wycinkę drzew na prywatnej posesji. Tow. szysz ko
Skleroza ?- 33 50
-
2021-03-15 17:48
Co ty mu proponujesz czytać ? Akt ? (3)
Przecież to jakiś imbecyl
- 16 7
-
2021-03-16 03:15
A kto inny głosuje na Dulkiewicz/PO? Tylko tacy (1)
- 4 1
-
2021-03-18 12:49
Jacy dokładnie głosują na PO?
- 0 0
-
2021-03-16 14:40
Jadwiga imbecyl
- 0 1
-
2021-03-15 23:50
nie wycinają firmy (1)
tylko stary układ rodzinno-kolesiowski, żeby mogli zastąpić go nowym i lepszym, bo swoim
- 3 1
-
2021-03-16 10:59
Ahahahaha
- 0 0
-
2021-03-16 03:14
I 35gr z UM Gdańsk wpadło
- 4 0
-
2021-03-15 15:19
weź leki
i przeczytaj akt prawny ze zrozumieniem
- 38 17
-
2021-03-15 14:11
On taki chojrak bo przy korycie - zobaczymy czy też taki będzie jak PiS przegra wybory i zaczną się zarzuty ? :) (7)
- 49 74
-
2021-03-15 14:14
(5)
przy korycie to akurat PO jest w Gdańsku
- 84 37
-
2021-03-15 17:02
Ale jak widać (4)
Już nie długo
- 28 8
-
2021-03-15 18:39
Marzenia nieudacznika Kacperka (3)
Masz robotę czy znowu żebrasz o dotację z urzędu pracy?
- 17 25
-
2021-03-16 03:12
To są marzenia prawie wszystkich gdańszczan, Dulkiewicz WON! (1)
- 7 6
-
2021-03-16 11:19
Tia
Wszyscy albo większość narzeka a jak nadejdzie czas wyborów to i tak wybiorą jak poprzednio.
- 5 0
-
2021-03-15 19:00
Widzę żeś oblatany
jak pies po śmietnikach
- 20 4
-
2021-03-15 18:59
Pomarzyć ....
dobra rzecz
- 5 1
-
2021-03-15 18:46
Kacper (3)
oprócz gadania i promowania wlasnej osoby nic nie robi.
- 9 18
-
2021-03-16 03:19
To i tak 1000 razy lepiej niż Dulkiewicz
- 7 0
-
2021-03-16 00:13
Kacper nie sprawuje władzy (1)
A rolą opozycji jest patrzenie władzy na ręce. I choć nie znoszę Pisu to muszę przyznać, że w tym względzie robi całkiem sporo.
- 10 1
-
2021-03-16 01:28
Masz rację... z jednym małym ale
W Gdańsku jest w opozycji, ale jego partia rządzi tym krajem i to jego "patrzenie na ręce władzy" jest tak obrzydliwą hipokryzją, że aż się niedobrze robi. Nie ma złudzeń, że nie chodzi mu o to co ktoś zrobił, tylko czyje to były ręce, a na te które mu kasę dają, już uwagi nie zwraca. W kategorii opozycjonista na pewno bije Dulkiewicz na głowę, ale w kategorii prezydent byłby równie fatalny, albo nawet gorszy.
- 4 9
-
2021-03-15 18:43
(4)
Sorry m8 ale ta baba nie ma żadnych szans z nikim już w tej chwili. Jedyne co ona może teraz zrobić by to miasto miało jakiekolwiek szanse uchować się przed pisowskimi rządami, to nie kandydować i nawet poparcia nikomu przekazać nie powinna, bo to może tylko zaszkodzić takiemu potencjalnemu kontrkandydatowi Kacperka.
- 13 1
-
2021-03-15 22:00
Przeciez nigdy nie liczylo sie, co "ta baba" umie, reprezentuje soba itd. tylko kto jest kontrkandydatem. (3)
Aktualnie mamy "tylko" jakichs konserwatorow zabytkow i wiecznie lansujacego sie na blahostkach Kacperka, ale pomysl co by bylo, gdyby prezydent byl z PiS? Za zrujnowanie miasta dostalby takie nagrody i pozycje, ze Obajtek moglby tylko pozazdroscic.
- 7 8
-
2021-03-16 03:18
Może być Kacper, może być losowo wybrany mieszkaniec Gdańska. Byle by nie to wstrętne babsko
- 6 1
-
2021-03-16 03:17
Każdy! Powtarzam: k a ż d y!!! Jest lepszy niż Dulkiewicz!
- 4 0
-
2021-03-16 00:24
No i właśnie w tym tkwi problem, że nie głosujemy na kogoś tylko przeciw komuś i to jest chore! Daliśmy sobie wmówić, że jesteśmy w stanie wojny domowej i ulegamy takiemu wzajemnemu zastraszaniu się, że jak tamci przyjdą to będzie jeszcze gorzej. Jedni i drudzy rujnują nasze miasta, nasz kraj i kradną nasze pieniądze, bo choćby te premie, które sobie legalnie wypłacają, to są nasze pieniądze i żaden wyborca nie jest z tego zadowolony, ale nic z tym nie zrobi, bo przecież tamci będą jeszcze gorsi. W ten sposób żaden darmozjad nigdy nie będzie rozliczony ze swojej nieudolności i braku kompetencji. Ja tego nie kupuję. Jak ktoś dał ciała, to na niego nie zagłosuję choćby mnie nie wiem jakim Kaczyńskim straszył.
- 4 2
-
2021-03-15 14:15
(3)
Ale on nigdy z nią nie przegrał? Chociaż byś napisał coś mądrego a nie takie głupoty wypisywać.
- 50 21
-
2021-03-15 17:41
(2)
A ona nic nie wygrała. Niech już się skończy ta jej żenująca prezydentura.
- 32 8
-
2021-03-15 18:40
No jeszcze trzy lata tego narciarza długopisa (1)
- 16 19
-
2021-03-16 03:13
Duda przy Dulkiewicz to wspaniały człowiek i wzorowy polityk, a to powinno ci na prawdę powiedzieć dużo o dzisiejszej prezydent
- 8 8
-
2021-03-16 03:10
Wolę "Kacperka" niż tą wstrętną babę Dulkiewicz! Chyba nie można sobie wyobrazić gorszych wladz, niż obecne!
- 6 0
-
2021-03-15 16:58
(1)
Cieszy cię to gamoniu?
- 8 1
-
2021-03-15 18:41
Czemu Kacper to gamoń?
- 3 15
-
2021-03-15 16:59
Niestety.
- 2 2
-
2021-03-15 16:29
(1)
Kacperek z Rudym przy boku :) Żeby nie było niczego.
- 10 29
-
2021-03-15 16:54
Podnóżka Makreli przy nim nie widzę.
- 22 6
-
2021-03-15 15:17
Kacperek jak tam twoja firma założona z bezrobocia ?
- 24 36
-
2021-03-15 14:41
no jak tak dalej pójdzie to nie wiem
- 14 2
-
2021-03-15 14:29
zwlaszcza jak zaplaci znow tvn 24 za propagande i brak info o tym co tu ona wyprawia.
- 42 16
-
2021-03-18 11:55
To był teren prywatny a nie parku ️
- 0 1
-
2021-03-15 15:00
Opinia wyróżniona
Mam nadzieje, że w końcu władze miasta odpowiednio odpowiedzą za tę hańbę ekologiczna. (30)
I nie będzie to śmieszne 75 tys.zł. Konsekwencje powinny ponieść indywidualnie także urzędnicy którzy chętnie wyrażali zgody na zlecenia spółdzielni o "podcięcie" drzew, bo komuś coś zasłaniał np. widok na swój samochód, zasłaniał billboard, itd. W następstwie drzewa traciły piękne korony, chorowały a i usychały. Dziwi mnie to, że w dzisiejszych czasach zabezpieczenie przed hałasem, spalinami, ... na Zaspie jest ważniejsze także od widoczności na swój samochód od drzew i krzewów. Przecież zieleń zwłaszcza w miejscach takich jak ochronny parku czy blokowisko Zaspy jest nam bardzo potrzebna
- 493 32
-
2021-03-16 12:44
konserwator w gdańsku to jakaś kpina (2)
Zamiast rozwoju miasta mamy cofanie się, bo nie podoba się mu wysoka zabudowa która powinna dominować na młodym mieście, bo nie podoba mu się rozwój miasto, bo nic mu się nie podoba, terminu załatwiania jakichkolwiek spraw to skandal! Chociażby sprawa wyżej opisanego parku, 2 miesiące na czas załatwienia tej sprawy dawno minął i nic się nawet nie ruszyło, nawet ani kartki pisma że się przedłuża i czemu. Jeśli to ma tak działać to masakra, więcej psuje niż naprawia. Jeśli nie zaczniemy budować wysoko to zaraz budować niskie bloczki będzie trzeba albo nad wodą albo godzinę jazdy od centrum! Miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało a nie tak jak starzy mieszkańcy sobie myślą, młodzi 20-30 latkowi są przyszłością i trzeba zrobić dla nich miejsce a nie tak jak babciom i dziadkom marzy się spokojne miasto, spokojnie jest za miastem, w mieście ma być ruch, gwar, biznes, imprezy i ludzie!
- 1 2
-
2021-03-16 14:51
(1)
Co to znaczy "miasto powinno się rozwijać jak na 21 wiek przystało"? Wycinać 100letnie drzewa i budować biurowce w parkach? To jest takie nowoczesne Twoim zdaniem? Są miejsca gdzie powinna być wysoka zabudowa i takie gdzie jej nie powinno być, takie gdzie może być ruch, gwar i takie gdzie powinna być cisza, spokój i trochę zieleni. Jest coś czego młodzi ludzie zazwyczaj nie rozumieją: we wszystkim trzeba zachować umiar. Myśląc o przyszłości, pomyśl też o tym, że kiedyś i Ty będziesz starszy i może będziesz miał dzieci, z którymi będziesz chciał iść na spacer do parku, a nie na dyskotekę. Ale tak, masz rację, konserwator to kpina, jak każdy urzędnik w tym kraju. Nie wiedziałeś o tym?
- 0 0
-
2021-03-18 09:54
Czy w tamtym miejscu jest według ciebie uczęszczany park ? Moim zdaniem zbyt blisko grunwaldzkiej, zbyt mało atrakcji typu nasadzenia, stawiki i inne tego typu rzeczy. Oczywiście powinna znaleść się w Gdańsku przestrzeń do spacerów ale moim zdaniem nie w tym miejscu, jest wiele innych ciekawych zielnych miejsc które należało by ukształtować jako tereny rekreacyjne. Wysoka zabudowa w gdańsku niestety nie może powstać przez konserwatora i upartość niektórych... Oczywiście myślę tu głownie o terenach stoczniowych gdzie śladem "młodego miasta" powinna iść tam wysoka zabudowa po kilkadziesiąt pięter, szkoda tak dobrej lokalizacji na tak niską zabudowę. Oczywiście należało by również zadbać o układ drogowy itd. a jest tam na to miejsce.
- 0 0
-
2021-03-17 09:24
kury
kury im szczać prowadzać , a nie rządzić miastem!
- 0 0
-
2021-03-17 09:02
75 tys jest ok, ale za każde jedno drzewo. Przecież to ewidentnie działanie metodą faktów dokonanych, drzewa wycięte, kara się zapłaci i po temacie
- 0 0
-
2021-03-15 17:02
Tą kaste trzeba poprostu (1)
Wyrzucić...oczyścić wszystkie spółki miasta...z kolesi..
Były prezydent Sopotu zostaje prezesem w Gdańskich Usługach Komunalnych
Bez szkoły ,bez wiedzy...byle swój był na stanowisku- 27 6
-
2021-03-16 16:31
Tu się z Tobą zgadzam, chciałbym jednak by ktoś kto to zrobi, przekonał mnie, że nie będzie to tylko zastąpienie jednej kasty drugą, a nikomu z pisu w taką bajeczkę nie uwierzę.
- 2 0
-
2021-03-16 14:45
Deweloper zapłaci a czy pani prezydent zapłaci?
Jakim prawem wydała zgodę na wycięcie tych drzew? Deweloper może słusznie się odwoływać od kary, bo czyje decyzje stoją wyżej rangą, prezydenta czy konserwatora zabytków? Szkoda się stała, a zaraz okaże się, że winnych nie ma, bo to tylko "nieporozumienie". I w ten sposób niebawem całe miasto zamieni się w beton, a deweloperzy będą rządzić już nie tylko dzięki łapówkom dla urzędników.
- 0 0
-
2021-03-15 15:51
(4)
Wszystko zgodnie z wytycznymi Najwyższej Gdańskiej Rady Deweloperów. Załatwili sobie kładki przez Motławę, wyrzucenie Białej Floty spod Zielonej Bramy, ograniczenie prędkości na Zwycięstwa itd. ...
- 53 5
-
2021-03-16 12:32
I co miastu zrobicie? Nic. Sady to koledzy i koleżanki a opozycja będzie broić olki jak platformianej niepodległości. Jeszcze do unii zaskarża nękanie olki przez mieszkańców i polityków.
- 1 3
-
2021-03-16 01:09
(1)
wycinajacy powinien przesadzic w miejsce wycietych drzew drzewa w tym samym wieku, przedsiewziecie kosztowne ale mozliwe
- 4 0
-
2021-03-16 01:13
Jest powiedzenie, ze starych drzew sie nie przesadza
- 3 0
-
2021-03-16 00:59
Kacperek to niech lepiej pojedzie do Puszczy Białowieskiej, albo na przekop mierzei i zobaczy co zrobił Szyszko i jego koledzy
- 8 22
-
2021-03-15 15:55
Nie jest to takie oczywiste (4)
Wyobraź sobie, że jesteś lokatorem mieszkania na parterze a nawet 1 piętra. W chwili oddawania osiedla ktoś posadził małe drzewko pod oknami. Po latach to już duże drzewo które może zacieniać dolne kondygnacje. Nie byłoby tego gdyby wcześniej ktoś o tym pomyślał. Sam znam przypadek jak pewna pani po świętach wsadziła sobie pod oknami choineczkę z doniczki. Administracja nie zadziałała. Po 9 latach - ciemnica w mieszkaniu...sąsiada.
- 14 33
-
2021-03-16 08:52
(1)
Ja mam odwrotnie. Było drzewa, nie ma drzewa. Teraz pół dnia świeci mi słońce wprost w okno, nie dość że robi mi saunę w pokoju, to nie da się pracować na komputerze.
- 7 0
-
2021-03-16 10:34
Rozumiem. I to też kiepska sytuacja.
Wszystko zależy od konkretnej lokalizacji. Zacienione mieszkanie trudniej sprzedać czy wynająć. Tobie pozostaną dobre rolety. Uroki miasta.
- 0 0
-
2021-03-15 22:35
Wolę mieć widok na drzewo (1)
niż na sąsiedni blok
- 16 2
-
2021-03-16 10:11
To sobie kup teren na który chcesz mieć widok!
Wara Ci od tego co robię na swoim terenie!
- 0 4
-
2021-03-16 10:15
Dulkiewicz jest winna
- 1 0
-
2021-03-15 20:07
(4)
Muszę pochwalić autora artykułu - jest w nim zawarte stanowisko każdej ze stron i nie ma z góry założonej tezy - to powinien być standard a nie wyjątek, niestety.
- 20 0
-
2021-03-15 22:06
Tutaj tłumaczenie każdej strony jest żenujące (3)
Wszyscy dali d..y. Pytanie czy świadomie.
- 10 1
-
2021-03-15 23:54
Całkowicie się z Tobą zgadzam. (2)
To jest tak żenujący obraz, że ręce opadają. Wszyscy po kolei dali d..y i nikt nie ma sobie nic do zarzucenia, łącznie z Kacperkiem, który przy tej okazji kreuje się na obrońcę parków i przyrody, zapominając nagle, że jego kolesie tną właśnie drzewa na potęgę, łącznie z największym pomnikiem przyrody w tym kraju - Puszczą Białowieską. Otacza nas banda zakłamanych nieudaczników, darmozjadów, pasożytów we wszystkich instytucjach państwowych i bezwzględnych, chciwych "inwestorów", bez wyobraźni, dla których pracują sprzedajne prostytutki. To nie jest państwo, to jest jakaś popierdółka!
- 7 3
-
2021-03-16 08:44
Pomyśl, co piszesz!!! (1)
A co Kacperek ma do tej sprawy? Wydał jakąś decyzję? Był stroną w sprawie? Twoje zaślepienie i bezczelność są porażające. Ale Pełowcy tak mają. Sami nawalili a winnych szukają gdzie indziej.
- 5 4
-
2021-03-16 09:48
A co ma pis do wycinania drzew pytasz?
Rozejrzyj się chłopie. To tak jakby kłusownik robił wykład na temat męczenia zwierząt w cyrku. Gdyby on tam się zjawił wcześniej i powstrzymał tą wycinkę to nic bym nie mówił, ale robienie konferencji prasowej w momencie gdy dziennikarze zajęli się już tą sprawą, a jego koledzy dewastują ostatni nizinny las naturalny w Europie jest właśnie szczytem zaślepienia i bezczelności. Ja nie jestem "pełowcem". Po prostu bezczelność i zakłamanie polityków przyprawia mnie o mdłości. Wszystkich polityków, ale tych z pisu w szczególności, bo są w tej dziedzinie niekwestionowanymi liderami.
- 3 0
-
2021-03-16 08:49
zobaczcie Państwo jakie kuriozum
drzewa te przeżyły faszystów, II wojnę, a władz platformy w Gdańsku nie przeżyły. przykre.
- 6 2
-
2021-03-15 23:45
opłata 75tys zostanie po rowno rozłozona na nowych nabywców apartamentów
te 75tys kary to sa jaja, a nie kara. teraz kazdy developer za tą sumę będzie rąbał 100-letnie drzewa jeno bedzie furczało, bo prawdziwy koszt kary poniesie nabywca.
- 8 0
-
2021-03-15 20:39
Władze miasta tak odpowiedzą, że zostaną wybrani na następną kadencję
Wystarczy że tutejsza gawiedź zostanie postraszona pisem.
- 19 1
-
2021-03-15 18:59
Tak, napewno odpowiednio odpowiedzą...
Najpierw zapłacą za koszty postępowania, a następnie zapłacą jeszcze karę za wydanie zgody na wycinkę pomników przyrody. Szkopuł w tym, że to będą nasze pieniądze, a sami, z własnego portfela, nie tylko nic nie wyciągną, lecz jeszcze dołożą premię, którą sami sobie przyznają i wypłacą.
- 15 0
-
2021-03-15 18:07
Kazdy obywatel ma prawo zgłosić sprawe do sadu.
- 5 1
-
2021-03-15 16:50
Nadzieja pożywką naiwnych. Trzeba dokonywać trafnych wyborów na podstawie dokonań a nie obietnic.
- 19 0
-
2021-03-17 20:23
Odnośnie wycinki drzew przy Alei Zwycięztwa. Dulkiewicz nie tu nic do gadania. Za przyszłą inwestycją stoją pośrednicy z USA i inwestorzy z Izraela. Pierwsze akademiki z żydowskich pieniędzy powstały już przy Traugutta. Teraz idzie dalsza część inwestycji. To czy będzie jakieś dochodzenie pod publiczkę nie będzie miało żadnego wpływu na wycinkę. Dlaczego pozwoliła bo już wie kto za tym stoi. Ludzie myślą że wybierają swojego prezydenta, naiwniacy. Oni są tylko namiestnikami niewidzialnego okupanta.
- 0 0
-
2021-03-16 09:36
Mieszkańcu drogi. Kiedy w końcu zrozumiesz... (3)
... Że dzieje się źle? Nie reagujesz, jak pod oknem zrobia ci płatny parking? Ok, nie lubisz samochodów. Że przez tramwaj spóźniasz się 4 x w miesiącu? OK, masz rower. Ale jak pod oknem postawią Ci "dominantę" I twoje słoneczne mieszkanie stanie się piwnicą? Jak drzewa, które dają latem chłód a zimą mitygują wiatr zamienią na gigantyczne donice z rachitycznymi patykami? Jak osiedlowy sklep zastąpi apartamentowiec z "żabką" na parterze? Co wówczas zrobisz? Wyprowadzisz się, jak radzą tu niektórzy? Przecież to miasto jest też Twoje. To własność niema wyłącznie komunalna, a nie prywatna (jak w Gdyni), i to urzędnicy decydują, co i gdzie będzie wybudowane. Przyznajcie, że Wasz ukochany "nie-pis" niszczy nieodwracalnie wasze miasto do spóły z deweloperami? Naprawdę macie alternatywne miejsce zamieszkania, bez korków, ogrodzonych osiedli, zabudowanych trawników i ukrytych podatków?
- 12 2
-
2021-03-17 15:23
Zgadzam się w 100% !
- 0 0
-
2021-03-16 09:59
Wszystko racja. Ale skoro mówią w tv że jest dobrze to jest dobrze, rozumiesz?
- 0 2
-
2021-03-16 09:52
Madre slowa.
- 1 1
-
2021-03-17 15:12
licze na rozliczenie podpisujacej zgode.
- 0 0
-
2021-03-14 12:44
Wielomiesięczna procedura wpisu. Bolszewia, (9)
sprzedaż działki z zamiarem degradacji krajobrazowej to wałek miejski, ale to, że przez ileś lat nie udało się wpisać terenu do rejestru to nieudolność konserwatora.
- 434 37
-
2021-03-14 13:18
(5)
Akurat ten konserwator rozpoczął procedurę wpisu co z miejsca, wg prawa, uniemożliwiało wycinkę. Wycinający z premedytacją złamali prawo, tak samo by zrobili gdyby wpis był.
- 55 6
-
2021-03-15 00:44
Kwestia priorytetów. PIS to hamulcowy, nie (4)
lubi zmian, a miasto nie jest pisowskie. Zapewne gdyby w Gdańsku rządził PIS to działkę dostałaby kuria za 1 zł i sprzedała temu biznesmenowi od SKOKów, a pisowski konserwator nie wpisałby tych drzew w rejestr.
- 11 10
-
2021-03-17 12:26
"Co by było gdyby..."
Można pisać dowolne bzdury.
- 0 0
-
2021-03-15 01:01
To prawda (2)
kwestią priorytetu jest myślenie PO, wszystko sprzedać, kasę podpindolić a ludzie niech sobie radzą (trzeba było wziąć kredyt). PIS nie lubi zmian głupich bo za tym zawsze stoi przewał. Gdyby rządził PIS to pewnie nie było by różowo ale takie jak ty słoiki trollujące za kasę UM nie miały by rubelków i git.
- 10 2
-
2021-03-16 00:53
i zgarnales rubelki
- 0 0
-
2021-03-15 17:03
Bredzisz. Takie działki sprzedawane są na przetargu - kto da więcej. Kasa trafia do budżetu miasta, z którego
realizowane są inwestycje. Miasto bierze pieniądze z podatku od nieruchomości. Niestety 100 zł za rok to śmieszna kwota. Jeżeli to wszystko jest wałem PO jak piszesz gdzie są wyroki, gdzie donosy do ziobrowskiego proroka.
Jak na razie to pisowski Obajtek mógł przytulić rabat od developera, który jest właścicielem drużyny sponsorowanej z państwowego.- 1 0
-
2021-03-15 08:27
już sama procedura wpisu czyniła wycinkę nielegalną. (1)
- 5 1
-
2021-03-16 00:54
samowola pisowska jest porazajaca
- 0 0
-
2021-03-14 13:39
Przecież ta wycinka to czyste bandziorstwo, w 100% wbrew prawu
- 36 4
-
2021-03-17 10:39
To nie JA ?
Skoro Pani Dulkiewicz wydała zgodę deweloperowi na wycinkę 11 drzew w parku Steffensów to powinna ponieść tego konsekwencje.
- 1 0
-
2021-03-17 10:22
smietniki na podwórkach to wysypiska śmieci
Gdańsk tonie w śmieciach!!! Katastrofa. Urzadnicy przyspawani do biurek potrafia nakladac kary. Na ulicach brak koszy na śmieci. Ulice chodniki toną od śmieci. Pety papierosowe, smieci maseczki butelki małpki puszki po piwie to jest wizytówka prezydent "czyste miasto"smutne
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.