Problem z wjazdem na przystanek Brętowo PKM
4223 wyświetlenia 2 września 2015 (374 opinie)Problem ze zwrotnicą na przystanku Brętowo PKM sprawił, że motorniczy nie wiedział jak się zachować i ostatecznie wypuścił pasażerów przed podjazdem do krawędzi peronowej.
Więcej na ten temat
Opinie (374) 10 zablokowanych
-
2015-09-03 12:05
Za komuny nie było tramwaju który dawałby radę na wzniesieniach. (20)
Ot taka to przyczyna zarzucenia pomysłu.
- 143 19
-
2015-09-03 12:08
Współny przystanek blokuje ruch? (5)
O tym już było wiadomo od samego początku, taki jest efekt powstania tego przystanku.
- 34 11
-
2015-09-03 12:32
tia a w Szczecinie spokojnie są takie miejsca ...... (1)
...... i jakoś dają radę ,,, a propos Danziger, jesteś tak sądzę po podpisie, przyjezdny ?
- 20 16
-
2015-09-04 00:26
Stetin czy Danzing też są Strassban
- 1 1
-
2015-09-03 15:07
We wrocku tez tak mają i super sprawa taki przystanek
- 6 0
-
2015-09-03 17:29
Gdańsk Południe coraz bardziej się rozbudowuje, a ilość komunikacji miejskiej taka sama jak 5 lat temu (1)
- 7 5
-
2015-09-05 11:25
a ktoś komuś każe brać mieszkania z kartonu na odrolnionym, bez dróg i niczego?
przecież "samochodem się dojedzie", więc o co chodzi? wystarczy że tramwaj na łostowice był planowany 40 lat krócej niż na p-m, gdzie ile ludzi mieszkało 10 lat temu a ile tam
- 1 0
-
2015-09-03 13:13
Pitolisz kolego trzy po trzy (1)
Zanim napiszesz kolejna bzdurę, popatrz i poczytaj trochę.
Zobacz, jakie wzniesienia pokonują tramwaje choćby u nas w Krakowie na starych liniach.- 11 8
-
2015-09-03 17:30
ul. Budowlanych na Kokoszkach, coraz więcej firm powstaje,a autobus jak przyjedzie to sukces jest
- 12 4
-
2015-09-03 13:18
Obywatel (2)
To był wersja dla większości mieszkańców.
- 5 0
-
2015-09-03 13:44
(1)
Przede wszystkim wydaje się, że jest dość długi czas przejazdu z Brętowa do Siedlec - 12 minut. To jest moim zdaniem największy mankament, ale może to zostanie jeszcze poprawione.
- 7 3
-
2015-09-03 14:49
Można tylko wydłużyć
rozkłady są bardzo napięte, szybciej się już tą trasą nie da, już teraz w tych warunkach, na kolizyjnych przejazdach to jest szybkość prowadząca do tragedii, już teraz się jedzie jak kamikadze, bez możliwości w razie czego wyhamować ze względu na duże prędkości i duża ilość kolizyjnych miejsc
- 7 1
-
2015-09-03 13:44
Nie o to chodzi (1)
Problemem nie jest podróż do góry. Tramwaje mają wystarczającą moc i przyczepność by się wspiąć. Tutaj chodzi o podróż w dół. W tramwajach mamy 3 systemy hamowania. W starych pojazdach hamulce niestety nie pozwalały na podróż z wysokich wzniesień.
- 29 0
-
2015-09-03 16:59
Tragedia w Szczecinie z 1967r. pokazała jak niezbędny jest w tramwaju dobry system hamowania.
- 8 0
-
2015-09-03 17:14
Rozwój komunikacji tramwajowej w Gdańsku (5)
Może znajdzie się odważny redaktorek , który podejmie temat komunikacji tramwajowej w Gdańsku i wyjaśni :
1.Dlaczego podczas modernizacji ul. Słowackiego nie zostało wzięte pod uwagę budowy linii tramwajowej ?
2.Dlaczego tramwaj doprowadzono do PKM Brętowo górą a nie poprowadzono dołem do ul. Słowackiego ?
3.Dlaczego nie rozważono połączenia Wrzeszcza z Moreną linią tramwajową przez ul. Słowackiego ?
4.Dlaczego przy modernizacji ul. Łostowickiej nie połączono Chełma z Siedlcami ?
5. Dlaczego PKM obsługują spalinowe zespoły trakcyjne a nie elektryczne - gdzie ekologia ?
Czekam na odważnego REDAKTORA , który podejmie ten temat- 24 7
-
2015-09-04 09:59
po co ci odważny redaktor, samemu nie lepiej się dokształcić? (2)
1-3: tramwaj na Słowackiego nie wchodził nigdy w rachubę. W szczególności pod Potokową wjechać by się nie dało - zbyt duże pochylenie. Na pocieszenie: wzdłuż PKM od Brętowa przez Strzyżę do Zaspy zachowano rezerwę pod ewentualny tramwaj.
4. To samo z Łostowicką. Zbyt duże pochylenie. W zamian będziesz miał tramwaj Migowo - Ujeścisko - Havla.
5. Elektryfikacja PKM miałaby sens, gdyby to samo zrobiło PKP z linią Gdańsk - Kościerzyna. Ponieważ PKP dopiero myśli o takim rozwiązaniu, nie pozostało nic innego, jak zrezygnować na razie z druta nad PKM. W przeciwnym wypadku na Porcie Lotniczym pasażerowie czy to na Osową albo do Gdyni, czy to do Kościerzyny albo Kartuz musieli by się przesiadać z pociągu do pociągu.
W każdym bądź razie: jak PLK zacznie działać, PKM powiesi druta również - cała linia jest do tego zawczasu przygotowana.- 4 2
-
2015-09-04 11:46
odp
Baranku sam się dokształć !!!!!!!!!!! Tak samo jak wybudowano wiadukt do PKM można było wybudować wiadukt na ul. Potokowej niewiele zwiększając koszty.
W czasach PRL też tłumaczono , że na Morenę tramwaj nie może kursować , bo jest za duzy stopień nachylenia terenu - i co można było ????!!!- 3 0
-
2015-09-04 14:26
nachylenie można by zniwelować
tyle, że pewnie trzeba by dobrze kombinować, żeby zgrać skrzyżowanie z wiaduktem PKM.
Jednak warto (by?) (było?) - połączenie z trasą przez Al Grunwaldzką jest czymś logicznym. Plus daje to wyjście w kierunku na obwodnicę i na Niedźwiednik (w przyszłości). I możliwość zmniejszenia ruchu busów.
Puszczenie tramwaju wzdłuż PKM to absurdalny pomysł. Moim zdaniem lepiej już by było zrobić na Brętowie przesiadkę tramwajową.- 1 0
-
2015-09-04 10:18
Większość pytań słusznych... (1)
Na pytania 1 i 4 można odpowiedzieć następująco: samochody uber alles. Dla wielu specjalistów i niespecjalistów było to oczywiste, że Nowa Słowackiego (nie pamiętam jak ona się nazywa teraz) rozetnie dzielnicę i będzie tak naprawdę autostradą w mieście. Władze przekonały się o tym dopiero parę lat po jej zrealizowaniu.
Co do pytania 5. Otóż elektryfikacja wymagałaby większych pieniędzy, których nie dało się prawdopodobnie wyciągnąć w ramach finansowania unijnego z okresu 2007-2013. Może tego nie wiesz, nie pamiętasz ale była całkiem konkretna bitwa, żeby wciągnąć PKM na listę najważniejszych projektów w ramach POIiŚ. Tak czy inaczej elektryfikacja planowana jest do 2020 roku. Z elektryfikacją i ekologią sprawa w naszych warunkach nie jest taka oczywista, na co zwracają też uwagę unijni eksperci, poniekąd kwestionując sens elektryfikacji. W Polsce stan infrastruktury przesyłowej i dystrybucyjnej, jak również efektywność wytwarzania energii elektrycznej, ogólnie rzecz biorąc, jest na tyle kiepska, że tak naprawdę podchodząc do tematu całościowo - efekt ekologiczny wcale nie byłby taki oczywisty jak się może wydawać. Generalnie więcej spalin generowałaby EDF Wybrzeże, co wcale nie przełożyłoby się na większą efektywność.- 1 1
-
2015-10-07 22:23
g@wno wicie ale się wypowiadacie...
...tow. szmaciaku. Idź najpierw do szkoły wyższej technicznej i dopiero zabieraj głos w merytorycznych dysputach. Inaczej jest to kompletny bełkot i to tyle w tym temacie.
- 0 0
-
2015-09-04 08:46
Powstanie tras 6, ztm 3
To ze te linie powstały to extra i pewnie wszyscy sie ciesza, innym aspektem jest brak umiejętności ztm w planowaniu komunikacji po miescie. Wystrczy spojrzeć na 164,168 i ich linie , zupełnie bzdurne pomysły.
- 2 1
-
2015-09-03 12:08
Nadal nie rozumiem... (18)
Nadal nikt mnie nie przekonał, że tramwaj na Morenę musiał "zdewastować" komunikację między Centrum a Jasieniem, Karczemkami , Otominem... Tymczasem jest lato, zatem prócz nerwów związanych z możliwością spóźnienia (a czasem już spóźnieniem) więcej się nie dzieje jak tramwaje do Centrum nie jeżdżą... a zimą? Zabierając pasażerom możliwość wyboru, czy chcą jechać bezpośrednio do Centrum, czy też chcą jechać z przesiadkami urzędnicy pokazali, że totalnie ignorują potrzeby i zdanie "szarego człowieka". WSTYD :(
- 342 32
-
2015-09-03 12:21
Bez mozgu
Dokladnie, kiedys dojazd z jasienia do centrum zajmowal nawet 15 minut teraz ponizej 30 minut ciezko dojechac. Padaka jakas nie rozumiem po co autobusy zamiast do centrum jada do wrzeszcza, toz tak jezdzi PKM
- 52 7
-
2015-09-03 12:47
Tan artykuł nie ma nikogo do nieczego przekonywać, to odtrudka po wczorajszym (2)
Wczorajszy artykuł o dewastacji rozkładów autobusowych, pod którym w komentarzach mieszkańcy Gdańska nie zostawili suchej nitki na roszadach rozkładowych, zniknął rano z wykazu aktualnych wydarzeń jako jedyny, a w jego miejsce pojawiło się to: "no nie jest źle, ale nie jest też bardzo dobrze".
Takt to widzę; wieczorny telefon do redakcji: towa...eee. panie redaktorze, no krytyka powinna być, ale wicie rozumicie, no musicie jakoś przeciwdziałać, no napiszcie tam redaktorze, tak jak wy potraficie, no rozumiemy się?- 56 5
-
2015-09-03 17:01
Będziemy się rozumieć - będzie dobrze. Nie będziemy - nie będzie dobrze. (1)
Rozumiemy się?
- 17 1
-
2015-09-03 18:46
Tak. Ja wam wszystko wyśpiewam. Co tylko chcecie...:-)
- 6 1
-
2015-09-03 13:41
Ale dlaczego się czepiasz?? (4)
Przecież zarząd ZTM musi skądś wziąć pieniądze na premie więc muszą usuną bezpośrednie połączenia bo wtedy ludzie muszą płacić więcej lub kupować bilety okresowe lub dobowe=większy zysk dla ZTM a to że pasażerom się to nie podoba no cóż nie da się wszystkich zadowolić (czytaj nam (zarząd ZTM) ma być dobrze a inni mogą się powiesić).
Niestety część ludzi musi korzystać z komunikacji miejskiej i oni o tym wiedzą więc robią co chcą.
A przy okazji załóż się że ci którzy to wymyślili mieszkają na Siedlcach bo przecież w tej chwili to najlepiej skomunikowana dzielnica Gdańska i dojedziesz z tamtą prawie wszędzie bez przesiadek!!!!- 23 7
-
2015-09-03 14:20
ZTM jest tylko wykonawcą ustaleń i zrobili co mogli (2)
A ustalenia były takie: musicie nam (PKM=UMarsz.) napędzić pasażerów, bo polegniemy jak lotnisko w Gdyni. To może być dopiero początek radosnego dowiązywania komunikacji miejskiej w Gdańsku do PKM.
A tak przy okazji: ZTM jest jednostką budżetową funkcjonującą wg schematu wpyłwy=wydatki. Nie ma zysku z założenia, premie ustala w budżecie Prezydent jak dla pracowników urzędu miasta.- 19 3
-
2015-09-03 18:59
(1)
PKM to SKM po PLK.
- 3 0
-
2015-09-04 08:27
Mówię o inwestycji
a nie przewoźniku. Za inwestycję odpowiedzialny jest PKM - spółka samorządu województwa. Co ciekawe to Urz.Marsz. będzie rozliczał tę inwestycję, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego będzie rozliczał spółkę tegoż województwa. Ta ja się pytam, jaki jest możliwy wynik audytu?
- 2 0
-
2015-09-04 10:01
ZTM musi skądś wziąć pieniądze na premie
Dowcipniś. O takich rzeczach pracujący tam wolontariusze dawno nie słyszeli.
- 0 1
-
2015-09-03 13:56
Dokładnie. (7)
Chciałem wczoraj wieczorem dojechać do Głównego Miasta z Kiełpinka.
Kiedyś wsiadałem 167/168 i w max 20 minut byłem na miejscu.
Obecnie:
- 167/168 do Siedlec i przesiadka w tramwaj. Na mobilecie 5,60zł, do tego jechałem prawie 40 minut, bo tramwaj co chwile stał na światłach.
- PKM do Wrzeszcza i przesiadka w SKM do Głównego - zajmuje też około 40 minut.
Co komu przeszkadzały bezpośrednie 167/168? Bardzo cieszę się z PKM, dojazd do Wrzeszcza to teraz bajka, ale do głównego to dramat :(- 43 5
-
2015-09-03 14:20
Oooo to 167 kończy na Siedlcach? (5)
ja jeżdżę do Wrzeszcza wiec już tylko PKM i zapominam o autobusie ale jak będę sie wybierał do Głównego....
Hmmm ....
....pojadę jednak kolejką bo mam miesięczny na PKM i SKM ale przyznaje ze w podróży do Śródmieścia to utrudnienie,
PKM powinna jeździć do Głównego!- 19 2
-
2015-09-03 15:15
nie ma miejsca na torach dla PKM i dobrze o tym wiadomo (4)
PLK nie puści tam setki pociągów dziennie ekstra
- 4 4
-
2015-09-03 15:54
A co ty teraz ściemniasz? Podobno od października ma PKM do Głównego ruszyć. (3)
Tak jakiś cep zapewniał pod artykułem o Bogdanie i PKM-ie. Zresztą takie obietnice były też ostatnio w różnych artykułach, że z Gdańska Głównego przynajmniej dwie na godzinę PKM-ki będą jeździć. Znowu jakaś zmiana frontu?
- 7 4
-
2015-09-03 22:03
To będzie ta pkm-ka z Głownego czy nie będzie???? (2)
- 2 0
-
2015-09-03 22:37
Nooo, to ważne pytanie jest :/ (1)
- 1 0
-
2015-09-05 11:33
PKM będzie do GŁÓWnego
PKM będzie dojeżdzał do GD głównego. Problem jest prosty. Tak planowali dobrze tą inwestycję ze zapomnieli za wczasu zrobić rezerwację czasu na przejazd pociągami SKM/PKM. Napewno od grudnia projekt PKM ruszy pełną parą na kaszuby.
- 0 0
-
2015-09-17 09:14
Co przeszkadzało? Zaraz Ci wyjaśnię.
Przy tym natężeniu ruchu podjęto w sumie słuszną decyzję,że w centrum tylko tramwaje (a przynajmniej ograniczenie autobusów do centrum). I tak właśnie powinno być; jedyne co bym usprawnił,to przesiadki,priorytet na skrzyżowaniach dla tramwajów i będzie lepiej. To nie Rosja czy Ukraina gdzie nawet busiki dojeżdżają do centrum...
- 0 1
-
2015-09-03 14:02
A ja się nie dziwię.
- 1 3
-
2015-09-03 12:09
kpina (3)
ta cała inwestycja tramwajowa to jest utrudnienie dla ludzi, kpina po prostu ....autobusy 167 i 168 niech jeżdżą jak wcześniej...
- 214 46
-
2015-09-03 12:29
a autobus 164? (2)
jedyny autobus na PKM kiełpinek i ma opóźnienie 20 minut! to z czym on jest skomunikowany bo na pewno nie z PKM.
kto wogole wymyslil aby autobus 164 ktory jedzie sobieskiego i kartuska gdzie nie ma zatok autobusowych i tworza sie ogromne korki powodujace opoznienia wysylac jeszcze dalej na kielpino?!
kto w ZTM nie ma wyobrazni?- 27 6
-
2015-09-03 13:36
(1)
Włącz myślenie. Gdyby były zatoki to jechałby jeszcze dłużej.
- 10 7
-
2015-09-03 14:45
nie sądziłem że ktoś mógby wpaść na taką głupotę :D
zdelegalizować zatoki!- 5 3
-
2015-09-03 12:09
Ile razy tłumaczyć (5)
Nie ma tramwajów Pesa Jazz duo, tylko jest Jazz duo wykonany w fabryce Pesa w Bydgoszczy
- 42 67
-
2015-09-03 12:11
Ile razy tłumaczyłem, że nie ma fachowców, są tylko internetowi specjaliści z wąsami?!?!?!
- 37 5
-
2015-09-03 13:05
Nie ma Fiata 126p, jest tylko 126p wykonany w fabryce Fiata
- 41 2
-
2015-09-03 14:57
(2)
..nie w fabryce PESA tylko w fabryce tramwajów firmy PESA z miasta Bydgoszcz ... fachowcu
- 13 1
-
2015-09-03 16:42
(1)
Nie ma czegoś takiego, jak fabryka firmy Pesa, ponieważ pełna nazwa to "Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz".
- 7 1
-
2015-09-04 08:36
nie ma takiego miasta jak londyn. jest ladek, ladek zdroj...
- 5 0
-
2015-09-03 12:11
ocena inwestycji (9)
1. Zasadność tramwaju na Morenę 5, PKM 4
2. Sposób zaprojektowania linii PKM 3
3. Sposób zaprojektowania linii tramwajowej 4
4. Projekt Węzła Kartuska -1! do natychmiastowej poprawki nim zdarzy się pierwsze nieszczęście!!!
5. Sposób skomunikowania Węzła Kartuska z liniami autobusowymi 1!
6. Sposób uzgodnienia tras autobusów po uruchomieniu linii tramwajowej i PKM -100!!!
7. Sposób wprowadzenia nowych tras i rozkładów - 100!
Dodam, że linia tramwajowa i PKM miały być uzupełnieniem dotychczasowej komunikacji, aby ją polepszyć. A tu jak grom z jasnego nieba, okazuje się, że to zamiast.- 235 19
-
2015-09-03 12:38
zasadność - (3)
z moreny do gdanska mozna jechac autobusem. co mi zmienia tramwaj. wystarczyl buspas !! i miliard w kieszeni.
- 25 14
-
2015-09-03 13:12
zamknąć kartuską i zrobić z niej bus pas?! (1)
idź lepiej do gimnazjum się poduczyć, 1 września już był
- 11 16
-
2015-09-03 13:34
ciebie zamknac tepaku
- 8 12
-
2015-09-17 09:17
Spadaj na drzewo ;)
Na autobusy to gamonie stawiały kilkadziesiąt lat temu,teraz wreszcie stawia się na transport szynowy i dobrze ;)
- 0 1
-
2015-09-03 13:04
jeszce jedno: zaprojektowanie położenia i skomunikowania przystanku Rębiechowo (kiedyś - Banino) (4)
ocena: -10 000.
To jest śmiech na sali:
1. Ani nie ma tam parkingu Park and Ride, a miał być największy ze wszystkich na trasie PKM
2. ani nie ma tam drogi dojazdowej, jest tylko fragment,
3. ani nie ma tam autobusu dojeżdżającego,
4. ani nie ma tam ścieżki rowerowej,
5. ani nie ma tam ludzi korzystających i planującyh z tego czegoś korzystać. PKM traci potencjalnych tysiące pasażerów! Przecież to ogromne pieniądze!
6. ani nie wiadomo co dalej!
Kto na to wydał pieniądze? Kto to podpisał? Dlaczego te kaszuby nic nie robią? Kim jest ten burmistrzyna od siedmiu boleści? Ze zrzeszenia skansenowego? Co on w ogóle planuje? Czy w ogóle ktoś coś planuje ? Czy może cały czas trwa oblewnie otworzenia przystanku na lotnisku i trwa PR-owe strzelanie fotek?- 24 5
-
2015-09-03 15:03
lokalny wójt (1)
a) nie ma pieniędzy
b) udaje że nie ma pieniędzy
c) jeździ samochodem i uważa że każdy powinien
Trzeba zapytać kogoś z urzędu gminy wiejskiej Żukowo.- 14 0
-
2015-09-04 10:59
Tylko, że dopiero po dożynkach.
- 0 0
-
2015-09-03 18:58
i to kilka kilometrów od osiedli. (1)
niezłego burmistrza wybrali mieszkańcy Banina. Pogratulować tylko. Ale co on teraz na to, nie rozumiem? On na to nic? To co na to nic mieszkańcy? Może odwołać dziada?
- 5 0
-
2015-09-04 10:03
Gmina Żukowo to totalne dziady
Na 126 częściej nie mają, na drogi nie mają, nawet na rozbudowę szkoły środki wyżebrali w MEN.
- 0 0
-
2015-09-03 12:11
Taki artykuł powinien być po kazdej dużej inwestycji (8)
To na co idą moje podatki to dramat. Wolałbym już całość dać owsiakowi przynajmniej byłby większy pożytek.
- 94 42
-
2015-09-03 12:13
A opiszcie studzienki po "remoncie" Grunwaldzkiej
Od 3 lat wszyscy jeżdżą slalomem w stronę centrum na Żabiance. We wgłębieniu na studzienkę mój kot by się zmieścił.
- 17 3
-
2015-09-03 13:03
za co biorą kasę fachowcy od 7 boleści
jak to jest że urzędnicy nie potrafią czerpać z dobrych wzorców z poprzednich inwestycji ?? Jeśli nie dają rady - to do zwolnienia. Po każdej takiej inwestycji za te minusy powinno być kilka zwolnień, aż się nauczą że takie rzeczy trzeba oceniać przed inwestycją na poziomie projektu, a nie po, jak kasa jest już wydana, tym bardziej że są przykłady z wcześniejszych realizacji że można dobrze coś zrobić
np.
"Niestety są one niedopasowane do użytkownika roweru i daleko im do chyba najlepszego rozwiązania tego typu, zastosowanego przy okazji budowy ul. Nowej Wałowej."
Niedostosowane też wiaty i perony ( w jednym miejscu dobrze a na innym przystanku kpina)
Zwolnić tych co nie dają rady, a premie dla tych co myślą i wydają naszą kasę z sensem- 13 5
-
2015-09-03 13:10
rozdawaj swoje pieniądze a nie podatników
- 9 2
-
2015-09-03 13:13
Artykuł PO INWESTYCJI - (1)
- ale analiza poszczególnych elementów - PRZED. Nie wierzę, że nie można było niektórych rzeczy sprawdzić zanim wydało się kupę pieniędzy. Ale wiadomo, zrobi się źle, to będzie trzeba zrobić poprawki, więc znowu ktoś zarobi.
Do inwestycji przyczepiłbym jeden ogromny minus, który wiąże się z poprzednią budową (wzdłuż al. Havla) - dlaczego na ul. Łostowickiej nie przewidziano miejsca na tramwaj? Chyba, że w planach jest wyłączenie jednego pasa ruchu na buspas i torowisko?...
Ogólnie na plus, ale tak, jak z PKM - fajnie, że jest, szkoda, że niedopracowana.- 8 5
-
2015-09-03 14:54
Dlatego, że za duża góra.
- 4 0
-
2015-09-03 19:14
(2)
Budują źle ! Nie budują źle ! Wam to chyba nikt nie dogodzi no może prócz Jarka
- 5 6
-
2015-09-03 20:22
Tak. Cieszmy sie jak za Gierka. (1)
- 4 2
-
2015-09-03 21:56
A potem jak za Gierka powiedzą - przecież wszyscy to "przejedliście", więc skąd fochy że zadłużenie
kraju wzrosło ;-)
A że większość nic "nie przejadła", a niepotrzebne do niczego inwestycje wisiały im kalafiorem, to już nikogo nie interesowało.
Teraz będzie dokładnie tak samo. Za kilka lat będziemy drugą Grecją wyżyłowaną przez banksterów i innych życzliwych pożyczkodawców, którzy jak haraczownicy przyjdą po swoją kaskę.- 2 1
-
2015-09-03 12:12
(16)
Mam rodzinę na Morenie, ale jak się mam kilka razy przesiadać to pojadę samochodem albo rowerem.
- 178 21
-
2015-09-03 12:18
po co ? (1)
na co komu jakas rodzina na morenie. Tam tylko dresy mieszkaja
- 15 38
-
2015-09-03 14:22
Wiec powiem babci żeby dresy kupiła....
- 34 0
-
2015-09-03 12:18
np z Zaspy na Morene (12)
Przez Siedlce to masochizm...
- 38 7
-
2015-09-03 12:52
masz 127.. jedziesz tak jak zwykle... (4)
Tylko przed wyjściem sprawdź rozkład l, bo znowu bd pkacz ze nie wiedziałeś i musiales czekać!!
- 26 1
-
2015-09-03 13:06
to po ha tramwaj ? (3)
- 4 11
-
2015-09-03 15:00
a nie po to, żeby do centrum zjechać?
kto nie ma rozumu, ten myśli, że teraz na morenę już tylko tramwajem z każdego miejsca w mieście...
- 8 3
-
2015-09-04 08:32
(1)
na wysokość opery tramwaj jedzie ok 25 min, jak się jedzie z moreny przez wrzeszcz lepiej nie wyjdzie bo przesiadki a tak to jeden tramwaj i jesteś w kinie, operze, polibudzie. Poza tym można poczytać (jak sie potrafi, bo ktoś pisał że tam tylko dresy .... ja też musze w takim razie kupić dresy dla całej rodziny). Ale tramwajem do wrzeszcza to sie nie da w skończonym czasie. Z jednej strony tramwaj na okolo z drugiej korki na słowockiego i jaśkowej więc autobusy stoją i czekają w ogonku z osobowymi. Może nowa politechniczna tu pomoże ?
- 1 1
-
2015-09-04 10:04
Słusznie piszesz
Wczoraj akurat 25 min. 168 z Wrzeszcza na Siedlce jechał...
- 0 0
-
2015-09-03 13:37
Jedź PKM-ką z Wrzeszcza na Morenę (2)
- 10 7
-
2015-09-03 13:43
haha i drugie tyle z buta zapiepszasz... (1)
- 16 4
-
2015-09-03 17:59
masz tramwaj. tyle, ze przez najblizszy rok jeszcze na osobnych biletach...
- 4 1
-
2015-09-03 14:45
bardzo prosto... (2)
mamy do wyboru aż 2 nowe trasy:
1. SKM do Gdańska Głównego, stamtąd tramwajem przez Siedlce na Morenę.
2. SKM do Wrzeszcza, stamtąd PKM do Brętowa, stamtąd tramwajem na Morenę.
każda trasa jakieś 3x dłużej niż samochodem.
a dotychczasowe rozwiązanie: autobus 127 - jeździ teraz rzadziej w związku z... budową linii tramwajowej na Morenę :)- 15 4
-
2015-09-03 16:01
Dwa niezależne środki transportu w obu przypadkach = 100% podwyżki biletów.
- 11 2
-
2015-09-03 17:10
w dodatku 127 nie jeździ spod dworca we Wrzeszczu, więc jeszcze trzeba dymać z buta na odpowiedni przystanek
- 12 1
-
2015-09-03 19:17
Do studzienki zrobią tramwaj i będzie lepiej skomunikowana z Wrzeszczem a przez to z zaspą też
- 0 1
-
2015-09-04 13:38
Po
pijaku???
- 1 1
-
2015-09-03 12:12
Kolorystyka tramwai jest nudna !. Jak z PRL . (4)
Mozna w koncu zmienic ich barwy na jakies srebrne laczone z czernia i pomaranczem etc . bo wizualizacja jest rowniez wazna. Zaraz ktos powie '' tradycja etc. zgadza sie lecz tradycyjne symbole w kole barw tradycyjnych mozna umiescic jako maly symbol . a calosc ogolnie zaczac inaczej malowac aby tramwaje nabraly wizualnie pozytywnej energii i dynamiki. Nasze otoczenie mimo nowych'' spraw wciaz tkwi w jakims szarym PRLu i jakos nie widac aby projektanci sie od tego odrywali bo wszystko w ksztalcie '' klocka '' a kto powiedzial ze wiaty nie moga miec ksztaltow futurystycznych ? moze projektanci sa juz wypalonymi starymi dziadkami ? moze . Przerozne detale miejskie ..slupki czy porecze owszem sa nowe lecz ich ksztalt i wyglad jest identyczny jak z PRL . 3-city nie ma chyba wizji zeby sie zmienic w 21 wieku.
- 23 98
-
2015-09-03 14:46
taaa (1)
proponuję tramwaje w kolorze torów, a autobusy w kolorze asfaltu :> pomyśl trochę.
- 8 3
-
2015-09-03 15:32
jakich torow i asfaltu '' mis '' ? zdrowy jestes ?
samochody tez sa czarne i srebrne to moze idz je zawiez na szrot to zobaczymy co ci wlasciciele powiedza . W USA sa srebrne pociagi ,autobusy etc ...te barwy z PRL to dziadowo i nuda.Moze tez sie caly czas do konca zycia ubieraj na bialo - czerwono ) niezle masz beret zrypany )
- 2 8
-
2015-09-03 17:17
dla ciebie to wszystko kojarzy się z prelem
dlatego chcesz zburzyc pałac kultury w wawie no i bedać architektem chcesz od razu stawiac swoj projekt
- 2 3
-
2015-09-04 09:52
Barwy tramwajów
Kolorystykę tramwajów zmieniono w 1930 roku. Więc nie ma nic wspólnego z PRL-em, ale jak najbardziej z tradycją. Dominuje w niej kolor czerwony będący również w herbie gdańska kolorem przeważającym. Może Twoim zdaniem herb również jest nudny i nieciekawy i powinno się go zmienić w 21 wieku? Najlepiej zróbmy tramwaje w kolorze tęczy - na pewno będzie weselej :P
- 4 1
-
2015-09-03 12:14
?
Zbyt łaskawa ocena.
2+ / 3-- 123 22
-
2015-09-03 12:14
Propaganda (6)
Oczywiscie taak tramwaj OK, ale zmiany w komunikacj ocena 1!!!!! Ignorancja jescze raz ignorancja. Ten tramwaj mial byc uzupelnieniem obenego systemu i jego poprawa w szczegolnosci dla Moreny. I ok gdyby nie bylo pozostalych zmian i ograniczen, Prosze o odp. na te pytanie ktore jest kluczowe - Co ZTM i UM zamierzaja zrobic z balaganem komunikacyjnym? Dla informacji coraz wiecej ludzi przesiada sie do aut by nie tracic czasu na przesiadki, opoznienia. Kluczem transportu miejskiego jest ograniczenie ilosci przesiadek, atrakcyjna cena, krotki czas dojazdu. Zmiany tego nie zapewniaja mieszkancom Zoborni, Jasienia, czesci Moreny, Kielpina itd.
- 225 18
-
2015-09-03 17:23
A gdzie połączenia dla innych mieszkańców? (1)
Dodatkowo tramwaje kierowane tylko w stronę Wrzeszcza I Nowego Portu jakby zapomniano o mieszkańcach dzielnic Dolne Miasto, Przeróbka, Stogi itp.
- 11 1
-
2015-09-04 10:06
Pokaż, jak teraz tramwaj ma skręcić z Nowych Ogrodów na Stogi
podpowiedź: nie ma takich rozjazdów
- 0 1
-
2015-09-03 18:51
Niedźwiednik też poszkodowany....tragedia
- 12 1
-
2015-09-11 14:17
Masz rację, (1)
Słowackiego w obu kierunkach zatkana totalnie rano i po południu! Bardziej niż przed tramwajem i PKM, czyli przed likwidacją /ograniczeniem linii autobusowych.
- 1 0
-
2015-09-17 09:20
I bardzo dobrze!
Jedź PKM, będziesz szybciej.
- 0 1
-
2017-03-25 17:50
Nigdy w WPK, PKM, ZKM, oraz obecnie Gait, nie było jak to się mówi-chłopa z ikrą zazwyczaj dbali zawsze o stolki, motorniczy i
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.