Odcinkowy pomiar prędkości już działa
8467 wyświetleń 5 grudnia 2016 (304 opinie)Odcinkowy pomiar prędkości - pierwszy na Pomorzu - już działa na drodze na Hel. Wszyscy grzecznie 60 km/h, a nawet i wolniej. Pod górkę spokojnie się nie złapie, ale w dół już lepiej uważać. Na tej drodze od lat dochodziło do groźnych wypadków właśnie z powodu nadmiernej prędkości. Teraz za przekroczenie prędkości grozi natomiast mandat i punkty karne.
Więcej na ten temat
Opinie (304) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-05 16:23
W końcu jakiś bat na "miszczów" (1)
Powinno być tego więcej, szczególnie na obw. 3miasta.
- 6 8
-
2016-12-17 21:32
Powinien byc system autoscope, ktory odczytuje nr tabli a pozniej analizuje i zapisuje info kto jak szybko jechal. To lepsze niz fotoradar. Taki system dziala na trasie Krakow>Zakopane - do nadzoru ruchu - nie karania.
- 0 0
-
2016-12-05 16:30
W końcu (38)
Radary powinny być w każdej miejscowości na wszystkich krajówkach.
Państwo powinno być dla ludzi a nie dla samochodów.- 166 407
-
2016-12-05 16:35
A w tych samochodach to kto, Twoim zdaniem, podróżuje? (18)
Kosmici?
- 88 39
-
2016-12-05 16:38
Debile tacy jak ty za nic majacy zycie innych (16)
- 54 64
-
2016-12-05 16:42
Z wściekłości pisałeś tak szybko, że ogonki pogubiłeś? (15)
Pamiętaj - prędkość zabija!
- 35 23
-
2016-12-05 16:46
To uważaj na światło. Jego prędkość jest naprawdę imponująca. Zgon na miejscu.
- 27 8
-
2016-12-05 16:48
nie denerwuj się, jego ojciec był ormowcem, więc ma pewne naleciałości :). To dopiero resortowe dziecko :)))))))
- 13 23
-
2016-12-05 17:03
Nie prędkość tylko nagła jej utrata, jak będziesz jechał szybko i wylądujesz w polu to nie koniecznie zginiesz. (6)
Takie pierdu, pierdu gdy będzie jechało tym samym odcinkiem drogi jeden za drugim z tą samą prędkością i jeden wypadnie z drogi a drugi nie to co jeden dostosował prędkość a ten co wypadł nie? Kupy się nie trzyma takie wytłumaczenie, po prostu nikomu się nie chce dociekać jaki błąd popełnił kierowca, łatwiej powiedzieć "nie dostosował" . A wystarczyło, że kierowca ruszył minimalnie kierownicą i zerwał przyczepność na letnich oponach.
- 21 14
-
2016-12-05 18:03
(3)
Tak, ale im większa prędkość tym większa jej utrata. :)
- 14 5
-
2016-12-05 20:13
Przy 5km/h uzyskamy prawie pewne bezpieczeństwo
Dodatkowo proponuje laufera przed autem ostrzegającego przed niebezpieczeństwem
- 14 4
-
2016-12-06 01:47
niekoniecznie (1)
ze 150 do 140 jest mniejsza niż z 40 do zera :P
- 1 1
-
2016-12-06 01:48
i końcowej.
- 0 0
-
2016-12-06 10:09
(1)
Krótka powtórka z fizyki z gimnazjum. Jaki jest wzór na energię kinetyczną? Przypominam:
E = (m * v^2) / 2
m - masa
v - prędkość
co powoduje, że wystarczy zwiększyć prędkość o ~1.41 raza by energia zderzenia z drzewem wzrosła dwukrotnie.
Czyli jeśli zamiast 50km/h pojedziesz 70km/h to skutki kolizji będą prawdopodobnie dwa razy gorsze.- 5 2
-
2016-12-06 15:38
dobry przykład
siły będą dwa razy większe a co za tym idzie łamanie kości i rozrywanie tkanki oraz organów wewnętrznych,
odpowiednio siły tnące i gnące oraz skręcające,
także szerokości szybkim i bezpiecznym
i tym miłym akcentem
alleluja i do przodu (wezwanie jakże adekwatne tutaj)- 1 0
-
2016-12-05 17:11
Zycze wam madrale zeby ta predkosc z ktorej tak szydzicie dotknela was lub wasze rodziny (5)
Zobaczymy czy wtedy bedziecie takie cwane gapy.
- 20 24
-
2016-12-05 17:14
to nie koncert życzeń kacapie.
- 14 14
-
2016-12-05 17:21
(1)
skąd się takie młotki biorą?
- 9 6
-
2016-12-05 17:28
Z mlotkowni tak jak i ty
- 5 5
-
2016-12-06 07:27
(1)
wiesz że to czego życzysz innym wraca do ciebie?
- 4 3
-
2016-12-06 11:31
Lepiej zeby debile sami sie pozabijali niz mieliby zabic niewinnych
- 2 0
-
2016-12-06 09:49
jak wielu jest piratów drogowych mozna poznac po kazdym artykule motoryzacyjnym
Natychmiast wprowadzić system skandynawski !! Skończa sie wypadki i morderstwa przez piratów drogowych!!
Za spowodowanie śmiertelnego wypadku drogowego trzeba konfiskować auto pirata zlicytować i przekazać pieniądze z licytacji dla rodziny ofiary!!
Gwarantuje ze liczba wypadków zmniejszy sie przynajmniej o 90%!!!
Obecnie pirat drogowy tylko w Polsce jest tak bardzo bezkarny!!- 7 0
-
2016-12-05 16:50
wsadź sobie radar w pupę (5)
tak jak w tytule . Fotoradary powinny stać przy szkołach. taką głupotę może napisać tylko niedzielny kierowca co w lusterko nie potrafi patrzeć lub jedyny pojazd jaki umie prowadzić to rower. W dodatku bez znajomości przepisów.
Drogi są po to by po nich jeździć , szybko czy wolno bez znaczenia . Rozważnie .
Co z tego że jest ograniczenie do 140 na autostradzie skoro jest gołoledź .
Lub mam wspaniały sportowy samochód ,który bez problemu porusza się z prędkością 250 km/h . Takie auto nie zabija. Zabija ten co nie patrzy w lusterka wyprzedza na zakręcie, na pasach , na skrzyżowaniu . Jedzie pod szkołą z dużą prędkością .
Fotoradary są po to by kasę z nasz dusić po nic innego.
Jeżeli będziemy jeździć i szanować innych to nawet prędkość nas nie zabije . Ponieważ żaden cymbał nie wyskoczy na lewy pas bez pewności ,że nikogo tam nie ma.
Jeżeli nie potrafisz szanować innych i chcesz fotoradarów wsiądź do pociągu, do autobusu.
nie jedź autem bo jak zabraknie fotoradarów to się zabijesz.- 55 43
-
2016-12-05 16:58
(3)
to ten typ, który myśli, że zakazami się wychowuje... Taki średniowieczny "pseudo-katolik". Gdyby miał trochę w głowie oleju i kilka synaps więcej, to wiedziałby, że zakazami nic się nie zwojuje...
- 17 25
-
2016-12-05 17:21
(1)
Tacy są najgorsi. A w niedzielę w pierwszej ławce. Klęka i jęzor wyciąga.
- 17 13
-
2016-12-05 21:59
idź się odkoduj barania głowo
- 3 5
-
2016-12-05 17:26
Joa
a wlasnie, ze sie wychowuje. Spojrz na normalne kraje, Norwegie, Szwajcarie, tylko zakazy i po kieszeni- tylko to dziala.
- 22 8
-
2016-12-06 14:29
jestem za karaniem was polaki, jak najdotkliwiej
nic tak polaka, potomka chlopstwa nie boli, jak kara finansowa. Ale mocno, nie jakas kpina w postaci max 500zl mandatu. Jakby tak 500zl za kazde przekroczone 10km /h.
Czytajac komentarze tych wsiokow, ktorzy piszcza o szybkiej acz bezpieczniej jezdzie, jestem bardziej za chlosta i i pozbawianiem prawa jazdy. Najwiekszym zagrozeniem sa idioci za kierownica- 3 1
-
2016-12-05 17:38
Szybko i bezpiecznie! (2)
Im szybciej jadę tym krócej stwarzam zagrożenie :)
- 15 11
-
2016-12-06 10:00
(1)
:)
- 1 1
-
2016-12-06 15:45
taki foton tunelujący
- 0 0
-
2016-12-05 17:39
Przecież radary są dla samochodów!
A nie dla ludzi! Chyba masz jakieś problemy z wyartykułowaniem swoich myśli.
- 7 4
-
2016-12-05 18:11
I w Twoim kiblu...
- 2 5
-
2016-12-05 21:34
kazik
jesteś idiotą
- 0 0
-
2016-12-06 08:12
Synuś, że ty nie potrafisz jeździć (4)
I przy szybszej jeździe byś wyleciał z drogi i pozabijal ludzi, to nie znaczy że inni też tak mają. Zostań lepiej przy swoim rowerku a jazdę samochodem zostaw kierowcom
- 1 6
-
2016-12-06 08:23
niech zgadnę poniemiecki passat TDI+światła dzienne z biedronki+kaszkiet ? (2)
- 5 2
-
2016-12-06 12:47
(1)
A widziałeś Passata innego niż niemiecki?
- 0 2
-
2016-12-06 15:45
tak, włoska passata
w tesco mają
- 3 0
-
2016-12-06 15:48
o, i mamy zwycięzcę gry, gościa, który twierdzi że w każdy zakręt można wejść z dowolną prędkością
czekałem bo wieziałem, ze się pojawi ten,
który auto na jezdni utrzymuje siłą umysłu,
zapomniałes religijny oszołomie o drugiej części zadania,
jaka jest prędkość wyjścia z tego zakrętu :),
odpowiem, zerowa (składowa równoległa do drogi wynosi zero
natomiast prostopadła = predkości wejścia w zakręt :))- 2 0
-
2016-12-06 08:21
co z systemem budowanym w Gda na Euro 2012?
- 1 0
-
2016-12-06 13:04
zawiść
kup sobie radar pomiar przepły fal elektro magnetycznych w głowie
- 0 1
-
2016-12-05 16:33
(8)
Noi fajnie :)
- 99 75
-
2016-12-05 16:57
(2)
Jestem za, tylko system barierek w tym momencie jest niepotrzebnym elementem.Czy pod uwaga ktoś wziął sytuację że jadący pod górę Tir nagle pada? Jak go ominąć?
- 14 5
-
2016-12-06 07:48
wyprzedzić
- 1 3
-
2016-12-06 15:49
poczekać, gdzie ci się spieszy
w kolejce w sklepie też ludziom po plecach depczesz?
- 1 0
-
2016-12-05 17:04
no i fajnie (2)
trójmiasto zawsze CI powie gdzie lepiej nie jechać szybciej niż 60km/h. Taki pomiar mija się z celem- kierowcy na okres pomiarów będą jechać zgodnie z przepisami, a potem po staremu.
- 5 15
-
2016-12-05 17:48
Nie mija się z celem (1)
Celem pomiaru jest spowolnienie kierowców w niebezpiecznym miejscu i ten cel będzie spełniony.
- 17 4
-
2016-12-06 15:50
dokładnie, na filmiku zakręt śmierci
kto nie wiedział to już wie
- 1 0
-
2016-12-05 20:30
Fajnie jest przysłonić tablice, (1)
no i naklejkę na szybie, spoko śmigasz, w zimie nie ma problemu, jak jest śnieg to się tablice oblepia, i gitara, już praktykowałem, i nic nie dostałem, a fotorady błyskały. Sorry, nikogo na drodze, ciemna noc, a ja mam trzymać 50 ?
- 1 12
-
2016-12-06 00:13
Ale rowery tablic nie mają
- 1 0
-
2016-12-05 16:37
(3)
A tak się tam pięknie latało bokami.... ;(
- 49 71
-
2016-12-05 16:45
Lataj dalej, przeciez i tak bokiem 80 km/h nie bedziesz leciał
- 13 1
-
2016-12-05 18:10
debil juz sie odezwał
Przypomniala mu sie praca w lotnictwie , jak w samolotach kible czyścił
- 9 5
-
2016-12-06 01:49
Latasz bokiem ?
Bo ja samolotem
- 4 2
-
2016-12-05 16:39
Ale zapory pomiędzy pasami ruchu (18)
Dawno tam nie jechałem. Kiedyś tam była zwykła szosa.
- 99 4
-
2016-12-05 18:02
Byla (7)
Lecz kilka wypadkow i trzeba bariery stawiac. Jestem za tym . Chamstwo i brawure trzeba wyplenic z polskich drog. Wszedzie bym stawial odcinkowe do poki by sie ludzie nauczyli
- 17 6
-
2016-12-05 18:22
(6)
niech idiota który postawił te bariery odda kasę za remont sprzed 10 lat
- 12 12
-
2016-12-06 07:20
Szkoda ze nie zmieniono rozbitych barier na zjeżdzie. Ktoś zainkasował kasę a nie wymienił tego co od lat jest zniszcone (3)
Barierka na środku w przypadku wypadku, kolizji lub zwykłej awarii nie pozwala na dojazd służb, pogotowia lub lub zwykłej lawety.
- 4 2
-
2016-12-06 15:50
fajna teoria tylko szkoda, że głupia i twoja własna (2)
- 1 0
-
2016-12-06 19:08
Głupia!!! Sam jesteś głupi (1)
Opisuje fakt. Porozbijane, poskręcane i powyrywane z ziemi barierki w kierunku redy od lat min. Czterech są nie naprawiane i zdewastowane. Tyle w temacie.
- 0 2
-
2016-12-07 10:03
opisujesz własną teorię a nie fakt
i aż się zaplułeś mitomanie,
przestań kłamać, przestań zmyślać
i przestań się miotać- 0 0
-
2016-12-06 13:09
a co, bys 10 lat jeździł po zgruzowanej nawierzchni? (1)
myślisz, że bardzo obciążona ruchem droga w sezonie letnim przy wysokich temperaturach nie ma prawa przez 10 lat się zniszczyć bardziej niż inna?
- 0 1
-
2016-12-06 19:10
Do szkoły analfabeto!
Gdzie tu jest cokolwiek napisane o nawierzchni? Skąd takie bałwany się biorą? Śnieg nie pada a bałwanów coraz więcej.
- 1 0
-
2016-12-05 19:06
Takie barierki powinny być normą na wszystkich głównych szosach.
Tak jak często to jest w Szwecji. A co parę kilometrów np. przed wzniesieniami dwa pasy w jednym kierunku by zimą można było wyminąć ciężarówki.
W społeczeństwie jest zbyt wiele jednostek ze skłonnościami autodestrukcyjnymi i trzeba je kontrolować.- 16 5
-
2016-12-05 23:23
(4)
co za głupkowate komentarze, 95% społeczeństwa ma znosić jakieś barierki, progi zwalniające, ronda i odcinkowe pomiary bo 5% nie umie jeździć?
Zamiast tych barierek powinna być normalna droga z zakazem wyprzedzania i normalnym poboczem.- 10 7
-
2016-12-06 07:24
Normalna droga!!! Nawet na obwodnicy nie ma przepisowego pobocza. (1)
Na Rekowskiej Górce ktoś wymyślił sposób na tragedię. Ciekawe jak tam dojadą służby ratunkowe kiedy naprawdę coś się stanie? Dlaczego NIKT nie naprawia tam rozbitych barierek????
- 6 1
-
2016-12-06 14:33
szerokość jezdni (nie pasa ruchu, jezdni) umożliwia swobodne ominięcie pojazdu, który uległ awarii i stoi na poboczu; analogicznie, służby uprzywilejowane ominą auta stojące w korku, jeśli tylko te będą trzymały się prawej strony - zjadą na pobocze.
Więc goń się ze swoimi "celnymi" uwagami- 1 2
-
2016-12-06 07:49
tak, bo te 5% kierowców powoduje 80% wypadków
- 4 0
-
2016-12-06 15:53
co masz na myśłi pisząc, że musimy "znosić"?
mi nie przeszkadzają
i nie rozumiem w czym tobie przeszkadzają,
rozumiem, że gdyby ich nie było to byś zasuwał z gazem do dechy,
inaczej nie potrafię wytłumaczyć dlaczego ci przeszkadzają,
że co, że musisz zwolnić? to znaczy, że jechałeś za szybko
czyli te ograniczenia są dla takich jak ty
a ie dla jakichś innych, bliżej nieokreślonych- 0 0
-
2016-12-06 10:30
fajnie się wydaje nasze pieniądze????? (1)
kilka osób przez parę lat poleciało do nieba, a ci robią jakiś odcinkowy pomiar prędkości za grubą kasę. Tam są prawie zawsze korki wiec nie ma szans aby jechać szybko.
- 0 3
-
2016-12-06 15:54
nie twoje kolego, nie twoje
ja dałem pieniądze i wyraziłem zgodę,
dlaczego, spytasz?
bo tak jest taniej niż potem płacić za skutki- 0 0
-
2016-12-06 13:12
sam, jesteś zapora (1)
To bariera separacyjna, nie żadna zapora. Zapore to masz na rzece. Dzięki tej barierce nie ma zderzeń czołowych. Pewnie niejedno życie ocaliła, i chwała jej za to, bo na zdrowy rozsądek i myślenie na drodze kierowców z Warsiawki z klapkami na oczach z napisem 'Władek wita' liczyć nie można!
- 4 1
-
2016-12-10 09:54
Nie tylko Warszawka...
Oj Warszawka owszem kiedyś, obecnie najczęściej jak ktoś przesadza na drodze to zwykle jest to młody chłopak z rejestracją GPU niestety.
- 0 0
-
2016-12-05 16:40
Kto zmierzy odcinkowa prędkość ludzi na stanowiskach ktorzy pierwsi bedą biegli do wigilijnego stołu aby sie nazrec ;)
- 32 36
-
2016-12-05 16:40
to jest bardzo słuszna koncepcja (2)
- 55 47
-
2016-12-07 12:05
ja chce strefe 30 w całym kraju!
- 0 0
-
2016-12-07 21:25
Kiedy ruszy w końcu na słowaku.....!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2016-12-05 16:41
Bardzo dobrze! (17)
Zapewne tą decyzją uratowano życie kilku ludzi.
- 82 75
-
2016-12-05 16:45
(3)
Oczywiście, po po drodze szpital, przedszkole i 5 przejść dla pieszych...
- 10 14
-
2016-12-05 17:16
Tam jest czarny punkt. (2)
Czytaj ze zrozumieniem!
- 12 3
-
2016-12-06 12:11
Wreszcie jakaś dobra zmiana w trójmieście! (1)
- 3 1
-
2017-04-13 13:03
Tak się tylko zastanawiam
czy nie można było sobie odpuścić tych barierek i zobaczyć czy odcinkowy pomiar prędkości nie rozwiąże problemu?
- 0 0
-
2016-12-05 16:46
(2)
jakich ludzi? słoików z wawy, kaszubów?
- 3 7
-
2016-12-05 17:24
piszemy ludzi, co wyklucza powyższych
- 3 4
-
2016-12-05 18:01
Kaszubi są u siebie menelu z falowca....
- 8 2
-
2016-12-05 18:37
Ile (8)
Ilu dotychczas ludzi tam zginęło ?
- 1 3
-
2016-12-05 18:55
naucz się czytać (7)
w latach 2012 - 2014 5 osób i 14 rannych
- 3 1
-
2016-12-05 18:58
Rannych (6)
Rannych czyli żyją. Wiesz ile w Polsce na drogach dziennie a nie rocznie dogochodzi do wypadków, myślisz ze rozwiązaniem jest wszędzie na wszystkich drogach montaż takich urządzeń :)
- 1 6
-
2016-12-05 19:03
Nie jest to zły pomysł, choć drogi. (1)
Niestety, polska kultura jazdy wymaga stosowania represji, to nie zachód czy Skandynawia. Smutne, ale prawdziwe...
- 5 2
-
2016-12-05 20:51
To głupie opinie czubkow którzy nawet znaków i linii na asfalcie nie umieją wyznaczać oczywiście represje mandaty od k...rew z tzw policji która sama łamie przepisy
- 1 5
-
2016-12-05 22:19
5 osób zabitych, tłuku (3)
- 2 0
-
2016-12-06 00:55
no i co baranie?Sa drogi na których ginie więcej ludzi i nie sr..ją się tam te debile tak.Powodzenia w wyprzedzaniu tirem rowerzysty jadącego przy dobrych wiatrach 20 km/h pod górę przez te osr..ne bariery nie ma odstępu i co toczymy się z minimalna prędkością przez zalesione zad..pie bo jakiś popapraniec miał wizję "poprawy bezpieczeństwa"
- 1 5
-
2016-12-06 15:42
dziennie popelnia samobojstwo ok 15 osob (1)
gdyby profilaktyke raka podniesli to mozna by miec ok 10000 - 20000 zgonow rocznie mniej. ale nie, lepiej milion wpakowac w kamerki i zarabiac.
- 0 2
-
2016-12-06 15:57
z czego 1.5 osoby wchodząc pod nadjeżdżający pojazd
czyli 10% samobójców wybiera śmierć na drodze
- 0 1
-
2016-12-05 22:29
Wątpię
Jak ktoś musi się wyszaleć to i tak to zrobi, rozwali się pół kilometra dalej po prostu albo będzie miał wyj... na jakieś pomiary.
Jak chcemy, aby było bezpieczniej to musimy zmienić swoją mentalność a nie stosować odpowiedzialność zbiorową. Dzwonów nie powodują ludzie jadący 10 km/h za szybko.- 2 2
-
2016-12-05 16:41
A w lato (6)
nie będzie co mierzyć. Bo takie korki, że więcej niż 20 km/h się nie pojedzie :D
- 291 2
-
2016-12-05 18:00
(4)
latem 20?? nie realne
- 3 1
-
2016-12-05 18:19
latem z góry wszystko się turla z prędkością pełznącego ślimaka 20 km/h to przy tym ekspres
- 9 0
-
2016-12-05 18:40
Realne, ale w nocy (1)
Przecież często nasz kwiat młodzieży pędzi tam na dyskoteki latem
- 1 2
-
2016-12-06 10:31
to sami mieszkańcy
jeżdżą tam szybko.
Ludzie z 3M przestrzegają przepisów.- 0 0
-
2016-12-06 10:03
ekologia w lecie
Tysiąc samochodów przez kilka godzin na "Jedynce". Powietrze zatrute w całym powiecie..
- 1 0
-
2016-12-05 18:46
Ale ktoś te barierki wyprodukował, ktoś je zamontował i kasy sporo wydano. Ciekawe jak będzie wypadek i duży korek jak dojadą straż i policja. Będą rżnąć te barierki.
- 5 0
-
2016-12-05 16:44
Powodzenia latem
- 118 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.