Maszyna, która drążyła tunel, poszła na złom
9666 wyświetleń 28 grudnia 2020 (603 opinie)Damroka, czyli gigantyczne wiertło, które wykorzystano przy budowie Tunelu pod Martwą Wisłą, ostatecznie trafiło na złomowisko w Gdańsku. Pracownicy firmy Panta rozbierają je na części.
Więcej na ten temat
Opinie (603) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-28 07:07
(47)
Ładna niegospodarnosc trzeba przyznać poza tym ten śmieszny tunel i tak nie został zbudowany należycie. Jest za wąski olano kompletnie istnienie innych użytkowników dróg niż smierdzace samochody
- 84 270
-
2020-12-28 07:18
Śmieszny to ty tutaj jesteś koleżko (1)
- 101 23
-
2020-12-28 07:25
On śmierdzi a nie śmieszy ;)
- 42 9
-
2020-12-28 07:24
Intrnetowy spec (1)
Takich szanuję na wszystkim się znają..mam nadzieję że ironię zrozumiałeś choć wątpię z tym ilorazem..
- 42 3
-
2020-12-28 12:56
To dlatego że on ma iloczyn raczej a nie iloraz
- 6 0
-
2020-12-28 07:42
Jest też dla autobusów
Dla tych co nie maja samochodu - jest autobus, kursujący cały dzień, cały tydzień. Przypominam, że stary prom kursował tylko od poniedziałku do piątku od 6:00 do 19:15. Ci którzy mieli do pracy na 6:00 musieli jechać naokoło.
- 39 7
-
2020-12-28 07:45
most to samo brak możliwości przejścia jako pieszy (9)
i**ota projektował,i**ota zatwierdził itd z tunelem to samo ,maszyna była trzeba było jeszcze jedna dziurę wywiercić dla pieszych i wtedy sprzedać ,a tak cała ta trasą jakąś niedorobiona .
- 24 49
-
2020-12-28 10:19
Leming raczej przydała by sie dla do tunelu dla Donalda Tylko ze on uciekł do Brukseli i nie zamierza wracac. (8)
,bo sie boi wiec został tam już na stałe.
- 13 37
-
2020-12-28 10:41
To nie Tusk mieszka na parkingu policyjnym na Żuliborzu ze strachu przed suwerenem. (7)
- 49 12
-
2020-12-28 10:54
To tylko świadczy o poziomie inteligencji pewnej grupy (6)
Nikt normalny nie będzie chodził pod czyjś dom i darł tam otwór. Normalny uszanuje demokrację i pokaże swoją siłę w wyborach. Niestety nie mają siły przebicia i nie będąc większością chodzą i pokazują swoje maniery w taki a nie inny sposób. I nie suweren tylko dzicz.
- 19 32
-
2020-12-28 11:22
(4)
Czyli ci co demonstrowali pod domem Jaruzela i Wałęsy nie byli normalni? Spoko, nie będę się kłócił.
- 24 4
-
2020-12-28 11:54
Jeden sprzedawca narodu (1)
Drugi zbrodniarz. Super porównanie Maniek! Brawo ty
- 10 12
-
2020-12-28 14:55
Jak najbardziej słuszne porównanie, nie wiem w czym "balbina" niby lepszy. Poza tym dyskusja jest o darciu ryja pod cudzym domem - a dom, to dom.
- 8 2
-
2020-12-28 12:36
Pod dom
Jaruzela nie chodziłem, to jego "ludzie" przychodzili do mojego...
- 3 3
-
2020-12-28 18:18
wychodzi tez na to ze pisowcy ktorzy pod domem tuska urzadzali sobie miasteczko z niamiotow w ramach prostestu tez nie byli normalni??? za to moim zdaniem normalne bylo to ze porzadku pilnowalo tam 3policjantow a nie polowa sil z wojewodztwa...
- 9 2
-
2020-12-28 14:31
Nie, to tylko świadczy o tym, że suweren ich wcale tak nie kocha jak twierdzą w mediach.
- 7 1
-
2020-12-28 07:45
(12)
Zaapeluj do władz Austrii i Szwajcarii o wyznaczenie ścieżek rowerowych w alpejskich tunelach i koniecznie przejścia dla kotów i psów z okolicy.
- 80 9
-
2020-12-28 08:26
W Norwegii (3)
W wielu tunelach jest możliwość jazdy rowerem. Tylko w tych najdłuższych jest zakaz.
- 9 42
-
2020-12-28 22:16
Norweskie tunele (1)
Pokaż mi jeden tunel w Norwegii , gdzie można poruszać się rowerem i samochodem
- 10 0
-
2020-12-29 08:31
dobre pytanie
"ekspert" już się nie odezwał, ani żaden z tych 9 co go poparli
- 5 0
-
2020-12-28 22:29
to tak jak u nas
w najdłuższym jest zakaz jazdy rowerem
- 3 0
-
2020-12-28 09:14
słuchaj ale my żyjemy w Polsce (1)
a nie w jakieś tam austri czy szwajcarii
- 19 10
-
2020-12-28 09:46
No właśnie niestety...
- 13 11
-
2020-12-28 10:20
Dzbanie tunele są dostepne dla pieszych i rowerzystów w Holandi .dostepne też w skandynawi (3)
W innych krajach też.Ale ty w D byleś i G wiedziałeś ,zato cos ci sie wydawało i sie tym chwalisz
- 5 28
-
2020-12-28 11:13
Byłem w wielu krajach i tuneli ze ścieżkami rowerowymi nie widziałem. Nie twierdzę, że takich nie ma, ale na pewno nie jest tak, jak napisałeś.
A jest tak z bardzo prostego powodu - fizyki nie oszukasz. Zbyt duże masy powietrza przepychane na skutek szybko jeżdżących aut + szkodliwe spaliny powodują, że wpuszczanie pieszych i rowerzystów do tak długich tuneli jest skrajnie niebezpieczne i niezdrowe, na dodatek w tunelu który ma formę niecki. Nie każda infrastruktura musi być przystosowana dla pieszych i rowerzystów, bo to nie ma sensu. Ciąg rowerowy wzdłuż A1 czy obwodnicy może jeszcze byś chciał, dzbanie?- 35 2
-
2020-12-28 14:10
w Holandii ?
po prostu kłamiesz
To czemu najważniejsze tunele w Amsterdamie tj Zeeburgertunnel, Wijkertunnel czy też Coen nie są dostępne dla pieszych ani rowerzystów ?- 19 1
-
2020-12-28 19:49
konkretnie, gdzie widziałeś takie tunele ?
- 6 0
-
2020-12-28 11:08
po co apelowac ?gdybys tylko tam troche pojezdzil pochodzil to zobaczylbys ze kazdy tunel ma alternatywe obok i dla pieszych i (1)
- 1 15
-
2020-12-28 13:34
Maja ale tylko te bardzo krotkie
Tunel Gottarda ma wlasna stacje radiowa I podczas przejazdu prosza aby zamknac szyby I wlaczyc wew obieg powietrza. Z drugiej strony tunel pod Wisla nie jest jakis niebotycznie dlugi...
- 8 1
-
2020-12-28 08:09
Opinia wyróżniona
Większość maszyn TBM tak kończy, zazwyczaj po wykonaniu przewiertu cofa się i zaczyna wiercić pod skosem aż wydrąży sobie grobow (12)
w którym zostanie na zawsze zamurowana. Logistyka maszyny ważącej 3000 ton jest bardzo kosztowna, jej rozmiar często wykracza rozmiary drogi, a jej konstrukcja jest odchudzona na ile się da, żeby obniżyć jej koszt i wytrzymała co najwyżej do końca tego jednego lub podwójnego odwiertu.
- 241 24
-
2020-12-28 09:14
Maszyna
Szkoda sprzętu,wiadomo "starosc nie radosc "biedna papa
- 12 0
-
2020-12-28 09:40
aż jakoś smutno mi się zrobiło
taka jakaś metafora życia w ogóle z tego wyszła panu, panie "zły"
:(- 18 2
-
2020-12-28 09:51
Dzięki za tą informację, zabrakło jej w tekście. Z artykułu można wywnioskować, że to niegospodarność i marnotrawstwo, a tymczasem to normalna kolej rzeczy. Ale i tak trochę smutno.
- 44 1
-
2020-12-28 10:50
Ale fantazja Ciebie ponosi. (6)
Takie maszyny wyjeżdżają z drugiej strony. Tam zostają rozbrojone
- 2 13
-
2020-12-28 11:17
(4)
Tak, wyjeżdżają i w większości przypadków kończą tak jak 'zły' napisał, ze względu na koszty i logistykę. Nie ma gdzie tego trzymać ani serwisować, montaż i demontaż kosztuje fortunę a specyfikacja i wymiary tuneli są różne, więc też i maszyny się różnią od siebie. Pewnie w niektorych przypadkach, przy ściśle określonych uwarunkowaniach można takiej maszyny użyć ponownie lub zachować częściowo, ale to skrajne przypadki.
- 21 0
-
2020-12-28 11:41
na pewno się opłaci ją pociąć i zdemontować i nie wierzę że kakakolwiek firma (2)
zostawia taką kasę pod ziemią bo sie jej "nie opłaci"
- 2 10
-
2020-12-28 12:00
Polecam sprawdzić ile by transport takiego kolosa kosztował i jaka jest obecnie cena z tonę złomu. (1)
- 9 2
-
2020-12-28 17:07
Dolicz jeszcze gazy techniczne do ciecia i roboczogodzine tnacego pracownika.
- 7 0
-
2020-12-28 13:26
to, plus fakt że nikt normalny dla zaoszczędzenia 5-10% wartości całej inwestycji nie kupi używki bez gwarancji i serwisu.
Sprzęt się rozkraczy pod ziemią i co zrobisz? Producent stwierdzi, że "No się popsuła bo nie pod ten tunel robiona była, mogliście kupić nówkę sztukę, zarobieni jesteśmy widzicie, będziemy za 2 miesiące..."
a robota stoi, terminy lecą...- 18 0
-
2020-12-29 10:17
Ta, szczególnie te pod kanałem La Manche...
- 1 0
-
2020-12-28 11:40
kompletna bzdura (1)
nie wierzę że ktoś zostawia maszynę wartą nawet jako złom miliony
- 3 14
-
2020-12-30 19:53
to_uwierz
Bo to jest normalka - wiedza to szwajcarzy, ktorzy trzymaja te maszyny zamorowane w grobowcach obok tuneli.
- 0 0
-
2020-12-28 08:33
MIŚ 2 (4)
Stadion w letnicy 800mln zł wybudowany w w tym samy okresie i na taką samą pojemność stadion Juventusu 105mln E= 440mln . Dlaczego wytypowano lokalizację gdzie najdroższe było przygotowanie terenu i wywózka grzęzawiska ?
- 23 27
-
2020-12-28 10:07
Bo było miejsce, a nikt nie wiedział że będzie potrzeba wymiany gruntu. (1)
- 4 18
-
2020-12-28 15:54
Czyli najpierw zadecydowano o miejscu
A dopiero później zrobiono badania gruntu? Super.
- 5 6
-
2020-12-28 10:42
Misia to możesz na Mierzei Wiślanej zobaczyć.
- 17 10
-
2020-12-28 11:50
Nie kłam misiu2.
- 2 2
-
2020-12-31 08:42
Nie pomyślano o przelatujących samolotach i helikopterach. ;)
- 0 0
-
2020-12-28 07:07
Czyli sprawne technologiczne urządzenie zostało zniszczone? (34)
Z drugiej strony jeżeli nikt nie chciał tej maszyny kupić lub wypożyczyć to świadczy że może się coś w niej zepsuł
- 99 142
-
2020-12-28 07:17
Inne tunele może drazy się innymi metodami
- 20 3
-
2020-12-28 07:26
W tym zaściankowym kraju jedyny tunel do wydrazenia (21)
To tunel ewakuacyjny dla kaczora, Matousza Notariusza i całej tej smerfnej bandy jak ich ludzie z pochodniami pogonią..
- 58 37
-
2020-12-28 08:27
I dla Ciebie też, bo taką pustką zioniesz...
- 19 26
-
2020-12-28 08:52
jesteś głupszy niż ustawa przewiduje (17)
przez komentarze takich ameb intelektualnych, które jeżdżą szparagi wycinać w wakacje w Holandii wielu imbecyli z zachodu, którzy nie znają żadnego obcego języka mają o nas taką opinię. Tak się składa, że trwają pracę przy tunelu łączącego Uznam z Wolin 2325 m.
1. Tunel drogowy pod Ursynowem w ciągu budowanej drogi S2 - Południowa Obwodnica Warszawy na odc. w. Puławska - w. Przyczółkowa - 2305 m
2. Tunel drogowy pod masywem Luboń Mały w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój na odc. Naprawa - Skomielna Biała 2060 m
3. Tunele drogowe w ciągu budowanej drogi S52 - Północna Obwodnica Krakowa na odc. w. Modlnica - w. Kraków Mistrzejowice 2x900m
4. Tunel drogowy w Starych Bogaczowicach w ciągu budowanej droga S3 Legnica (A4) - Lubawka na odc. w. Bolków - w. Kamienna Góra Północ (bez węzła) 2x2400 m
oraz
Obecnie w trakcie postępowania przetargowego są tunele drogowe w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała-Żywiec-Zwardoń na odc. Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki) 2x 900m
1. Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek na odc. w. Rzeszów Południe - w. Babica 2100m
2. Tunele drogowe w ciągu drogi S19 Rzeszów - Barwinek na odc. w. Babica - w. Domaradz
tunel I - długość 1 730 m,
tunel II - długość 1 590 m,
tunel III - długość 1 240 m,
3. Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) - Warszawa (S8) na odc. Czosnów - Warszawa (S8)
długość 1 000 m - dzielnica Bielany,
długość 1 123 m - dzielnica Bemowo,
4. Tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 - Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina
długość ok. 3 130 m
Tak, że płatny trollu wracaj do prenumeraty czerwonego szmatławca jąkały i żyj dalej w swojej bajce.- 38 22
-
2020-12-28 09:36
Tunel S2 na Ursynowie nie jest drążony TBM
Najpierw się dokształć, potem realizuj na trójmiasto.pl
- 22 2
-
2020-12-28 09:47
no ale co z tego wynika komuchu? (4)
Prywaciarz sprzedał prywaciarzowi, czego nie rozumiesz? Ja rozumiem te wszystkie plany kłamców pisowskich....no i jak chcą wiercić to mogli tą maszynę kupić....za twoje.
- 24 10
-
2020-12-28 10:04
komuch ? (3)
komuchy skakały razem z towarzyszem Budką i Czarzastym na wiecach poparcia gdy obcinano im przywileje emerytalne - więc nie kompromituj się. Gdybyś sprzedał obrabiarkę za parę baniek drugiemu przedsiębiorcy za parę stówek miałbyś kontrolę - domyśl się dlaczego
- 12 19
-
2020-12-28 10:30
Nie widziałem tam Piotrowicza. (2)
- 16 4
-
2020-12-28 12:48
Sledze wymiane wiadomości
Zestawienie ok.
Ale jak już o komuchsch i utrzciwych mowa to proszę rzucić oko na zdjecia z imprezy.
Bienia, Sławek i reszta ferajny budzą politowanie...- 3 4
-
2020-12-28 20:11
Bo Piotrowicz to dobry komuch, bo z PiS...
- 7 0
-
2020-12-28 11:07
(4)
No dobra tylko co to ma do tej maszyny?Tunel w Warszawie na S2 jest już wydrążony tunel na Zakopiance został już dawno wydrążony zupełnie inną metodą ta maszyna spowdowałaby katastrofę budowlaną w luźnym skalistym podłożu po co pisać takie rzeczy?
- 11 2
-
2020-12-28 11:31
Jaką katastrofę chłpie (3)
Nie ma przeciwwskazań do wiercenia. Większą trudność sprawia tylko woda i gas. Wszystko oczywiście do pokonania. Paru ludzi co czyta takie rzeczy, a zna się w temacie uśmieje się
- 1 12
-
2020-12-28 11:46
a co ty tam wiesz z ciebie się smieją
bo udajesz że coś wiesz, tunele drążone są wieloma metodami i liczy się głównie cena a tbm należy do najdroższych
- 9 0
-
2020-12-28 15:03
Panie inżynierze... (1)
Co to jest gas???
- 5 1
-
2020-12-28 19:05
Gastro, zamknięte
- 4 0
-
2020-12-28 11:44
sam sobie zaprzeczasz, jeśłi już trwają prace to znaczy że mają swoje tbm-y albo inaczej to kopią
wiec spadaj na drzewo z głupimi przykładami
- 9 0
-
2020-12-28 12:29
Przecież to firma OHL sprzedała maszynę, bo drążenie tuneli w naszym kraju im się nie opłacało, do kogo więc pretensje ? (2)
- 9 0
-
2020-12-28 12:52
Koperty za drogie ? (1)
- 0 5
-
2020-12-28 19:08
Zapytaj księdza Sawicza jak go znajdziesz...
- 5 0
-
2020-12-28 12:52
To tylko w Gdańsku moglo sie wydarzyć
- 1 13
-
2020-12-28 15:04
A ktoś bronił twoim Panom z Nowogrodzkiej odkupić tę maszynę od Panty?
W tekście jest napisane, że szukali kupca i nic, więc postanowili ją przerobić na żyletki żeby mieć z niej pieniądze.
- 5 1
-
2020-12-28 09:03
Żeby tylko
sobie łapek nie popalili tymi pochodniami...
- 5 7
-
2020-12-28 15:00
???
Wyżej wymienieni do Gdańska nie mają wstępu...
Ich elektorat jest bardziej na wschód.
Lubelskie ich kocha, to może tam się zaszyją...- 5 3
-
2020-12-28 07:56
takie mamy podatki sprzęt się zamortyzował i nikomu się nie opłaca go użytkować dalej :)
- 10 2
-
2020-12-28 08:26
Taką maszynę po prostu buduje się pod parametry konkretnego tunelu (1)
I nie chodzi tu tylko o wymiary ale też np. warunki geologiczne. Nie ma co na siłę naprawiać Świata. Skoro dla wykonawców bardziej opłacalne jest zamówienie nowej maszyny do innej budowy to widocznie tak jest i nie ma co strzępic o to klawiatury...
- 46 2
-
2020-12-28 20:24
W sedno !
- 6 0
-
2020-12-28 08:54
Takie były założenia (1)
Od początku przewidywano taki los - pisano o tym jeszcze na początku prac. Maszyny TBM zazwyczaj buduje się pod konkretne zadania. Można próbować szukać podobnego zadania, ale jak widać nikt nie był zainteresowany - może koszt przewozu za duży, może nie było akurat zadania o podobnych parametrach.
- 21 1
-
2020-12-28 12:33
Nie trzeba było nigdzie przewozić tej maszyny, mogłaby zacząć drążyć kolejny tunel od razu, do Szwecji na przykład...
- 2 1
-
2020-12-28 09:06
(1)
Chodzi o rozmiar. Trzeba by kopać te same przekroje tuneli, a tak się nie robi
- 7 2
-
2020-12-28 14:43
Nie tylko rozmiar
Także warunki geologiczne, założone koszty...
- 4 0
-
2020-12-28 14:57
Jaka maszyna?
Wiertło poszło na złom, nie maszyna. Czyli część, która się zużywa...
- 0 5
-
2020-12-28 18:20
(1)
aneta ale Ty jestes przenikliwa... normalnie mi zaimponiłaś tera...
- 4 0
-
2020-12-29 10:46
Przecież to Mariolka, podpisała się Aneta tak dla zmyłki
- 1 0
-
2020-12-28 20:29
Ktoś wykręcił bezpiecznik
- 2 0
-
2020-12-28 07:11
A jak ma się sprawa OHL - miasto o 100 baniek? Dogadali się? (6)
- 119 21
-
2020-12-28 07:28
Mogła wiercić tunel Chylońska-Pucka :) (2)
Albo na Hutniczej pod torami obok Piaskowej. Ale nasz prezydent czeka na reakcje PKP, ci łaskawie go nie pytają o zgodę czy mogą drążyć.
- 34 10
-
2020-12-28 08:56
Rumia z iloscia mieszkacow 46 943
buduje tunel w Rumi Janowie. Idzie im to calkiem sprawnie. Wjazd na Grunwaldzkiej obk goralskiej chaty i wyjazd na Dokerow juz po stronie Hutniczej. Szacun Rumia :)
- 33 2
-
2020-12-28 09:24
Tu człowieku starczy kilka koparek do wykopania tunelu
- 13 1
-
2020-12-28 10:32
tajemnice zostały zabrane do grobu
- 5 5
-
2020-12-28 12:50
pytasz (1)
o kaczyńskiego, szumowskiego, morawieckiego, maciarewicza, czy rydza cegiełki?
- 7 9
-
2020-12-28 23:23
Co wyżej wymienieni mają wspólnego z miejską inwestycją ?
- 7 1
-
2020-12-28 07:12
Coś musi być na rzeczy, (15)
Że nikt nie chciał tego kupić/wynająć. Przecież takich maszyn nie ma za dużo na świecie. Dziwna sprawa.
- 146 73
-
2020-12-28 07:21
Twój przechodzony samochód też wszyscy się rzucą kupić? (1)
Czy może z braku kupca trafi jednak na złom? Myślenie nie boli!
- 45 23
-
2020-12-28 07:46
Udawanie boli
- 15 3
-
2020-12-28 10:48
(9)
@Madman w 90% maszyny TBM na samym początku projektowania i użycia mają wpisane kasacja lub pogrzebanie żywcem w tunelu
- 23 0
-
2020-12-28 11:04
Jakie pogrzebanie żywcem w tunelu (5)
Jesteście świadomi o czym wy tu napisaliście... Masakra
- 1 20
-
2020-12-28 12:08
Eurotunel (1)
Mówi Panu to coś?
- 13 0
-
2020-12-29 14:42
Dobry przykład obydwie maszyny pozostały pod ziemią.
- 4 0
-
2020-12-28 13:23
(2)
Czyli inaczej mówiąc to , ta maszyna skreca wprawo, w lewo lub w głab ziemi i tam zostaje w dodatkowym tunelu zamurowana .I wogóle nie jest wydobywana na piowieszchnie ziemi .A tu w tym przypadku to weszła z jednej strony i wyszła z drugiej strony wisły . Idlatego było można ją rozebrać na części i prubować wykorzystać ją poraz trzeci
- 12 2
-
2020-12-28 14:05
Rany Boskie!
Ortografia!!!
- 9 4
-
2021-01-27 16:07
człowieku!!!
Idź ponownie do szkoły podstawowej
- 0 0
-
2020-12-28 12:14
Ano widzisz Pan redaktor jak pisał artykuł to mógł się trochę rozeznać w temacie. (2)
Ja nie miałem pojęcia, że tak to się robi. Ale zawsze jest 10% żeby ktoś to kupił albo wynajął. Widocznie nikt nie chciał i dlatego tak kończy.
- 9 0
-
2020-12-28 22:51
Częściej demontuje się osprzęt (który może być użyty ponownie)
Korpus jednak i sama tarcza idą na złom. Czasem tarczę się eksponuje w jakimś miejscu.
- 1 1
-
2021-01-02 19:15
Taka maszyne robi się pod konkretny tunel jednorazowa zabawka, ale głąby biją pianę bo G..o wiedzą...
- 0 0
-
2020-12-28 12:32
mgr (2)
pewnie była awaryjna , kozty naprawy trudne do oszacowania i brak winnych
- 3 5
-
2020-12-28 12:55
Niemiecka? Awaryjna ? No coś ty? (1)
- 1 8
-
2020-12-28 20:01
Nie awaryjna tylko wyeksploatowana, bo była zaprojektowana tylko do tego jednego zadania, nie do kilku tuneli
- 4 0
-
2020-12-28 07:13
Czy ktoś za to beknie???? (8)
Ja tu tylko sprzątam.
- 74 118
-
2020-12-28 07:22
Więc sprzątaj dalej (1)
To ci jednak lepiej wychodzi niż bełkot na trójmiasto.pl
- 35 7
-
2020-12-28 17:35
Słodowego zatkało, lub rzeczywiście poszedł sprzątać...
- 5 0
-
2020-12-28 07:41
Tak (2)
Jarozbaw.
- 19 5
-
2020-12-28 10:56
Później na prąd nie ma (1)
I w Gdańsku wyłączają światło jak za PRLu
- 3 15
-
2020-12-28 14:08
Nie jak za PRL.
Nic nie wiesz o PRL, bo cię na świecie cieciu jeszcze nie było, a teraz się wymądrzasz!
- 7 0
-
2020-12-28 08:55
Za co beknie?
Za to, że nikt nie chciał kupic maszyny od OHL??? Właścicielem maszyny był OHL
- 20 1
-
2020-12-28 10:40
Przeczytaj wyróżniony komentarz
- 5 0
-
2020-12-28 13:46
Marek by się nią zajął.
- 5 0
-
2020-12-28 07:13
nie wierzę, że taka maszyna mogła się zepsuć. (27)
taki sprzęt jest budowany by nie zawodzić podczas operacji, po jednym tunelu oddali na zlom.. takie cuda tylko w polsce.
- 150 86
-
2020-12-28 07:23
Mogłeś odkupić. (2)
Po co teraz te zawodzenie?
- 36 11
-
2020-12-28 12:54
Głupi wpis (1)
Kupili jednorazówkę ? Za 800 000 000?
- 0 10
-
2020-12-28 13:35
Koszt budowy tunelu 885 000 000, koszt maszyny drążącej 80 000 000 czyli niecałe 10%.
To jest strata na którą można sobie pozwolić przy takiej inwestycji i była wliczona w koszta zapewne.
- 13 1
-
2020-12-28 08:37
twoja wiara nie ma tu znaczenia (4)
maszyna należy do prywatnej firmy, jest unikalna, jej cena była wliczona w koszt budowy tunelu. Firmie się nie przyda, kupca nie było, brak konserwacji zrobił swoje i tyle.
- 31 2
-
2020-12-28 11:03
Dziwne że akurat tam gdzie rządzi PO takie numery (2)
- 2 22
-
2020-12-28 13:38
80 000 000 tylko 1.14 sasina i w przeciwieństwie do wyborów tunel jest. (1)
- 12 2
-
2020-12-29 08:59
Nie zapomnij kto te wybory bojkotował
Zabójcze koperty Kopertnika
- 2 0
-
2020-12-29 10:10
aha... brak konserwacii? dzieki
- 0 0
-
2020-12-28 09:11
(9)
TBM są przeważnie jednorazowego użytku . Czyli 80% maszyn jest projektowana używana do drąrzenia konkretnego tunelu. A te w górach są poostawiane w środku góry nawet nie są rozebrane .
- 33 2
-
2020-12-28 11:06
No to wytłumacz mi jak jest zostawiana w tej górze? (3)
Ty tak na poważnie??
- 2 16
-
2020-12-28 11:24
(2)
W którymś z powyższych komentarzy było to opisane - maszyna drąży tunel, gdy wydrąży cofa się i pod skosem drąży boczny tunel dla siebie, gdzie zostaje na zawsze.
- 17 2
-
2020-12-28 12:20
Po niżej opisałem Ci coś na ten temat (1)
- 4 1
-
2020-12-28 19:18
Trollowi nie wytłumaczysz...
- 3 1
-
2020-12-28 12:19
Do wszystkich co piszą głupoty o cofaniu się maszyny do tyłu. (4)
Średnica drążonego otworu to np. 10 metrów. Średnica wykończonego otworu to nieco ponad 9 metrów. Wykończenie ma grubość 40/50 cm maszyna drąży nieco ponad szerokość kręgu po czym układane są elementy kręgu ( od 5 elementów po tak zwany 6 klucz) Następnie odpycha się siłownikami, jednocześnie wiercąc. Następną odległość nieco większa od szerokości kręgu. Inteligentna osoba zamiast dawać łapki w górę, dojdzie do tego że jest to niewykonalne. Po pierwsze rozmiar jest za mały. Cały przód jest większy o ok 1 metr niż wykończony tunel. I to wystarczy. Ale pójdźmy dalej. W magiczny sposób rozmiar jest taki sam. Jak ta maszyna ma się cofnąć? Ciągnięta przez bogów? Nie ma napędu. No ok.. powiedzmy że jest w środku tego tunelu i chce zacząć wiercić jak ktoś podał w głupim komentarzy na skos. Aby wierciła do przodu musi mieć zaparcie. Nie wagoników od tyłu tylko części wierzącej. Nie ma o co się zaprzeć. Idziemy dalej. Tarcza nie ma takiej skrętności aby w wydrążonym tunelu mogła skręcić na tyle aby zabrać się i wiercić bok. Mógłbym pisać do wieczora. Porównał bym to do.... Ciężko mi to porównać do czegokolwiek. Świadczy to tylko o kompletnej niewiedzy, pisania głupot no i braku wyobraźni.
- 5 10
-
2020-12-28 12:26
na discovery był kiedyś odcinek o drążeniu tuneli
na discovery był kiedyś odcinek o drążeniu tuneli i w tym odcinku 2 maszyny drążyły tunel w obu kierunkach. Jedna z maszyn wykonała odwiert w dół i tam została pochowana. Więc pewnie do tego odnoszą się moi przedmówcy.
- 11 0
-
2020-12-28 12:34
Z cofaniem to racja... Bardzo często w górach drąży się tunel z 2 stron jednocześnie i w pewnym momencie jedna z maszyn jest kierowana na "boczny tor" gdzie zostaje na zawsze natomiast druga prawdopodobnie rozbierana i złomowana
- 10 0
-
2020-12-28 20:15
paru ostrych chłopaków, na wścieku pociągnie
ale muszą być robotni nie rurkowcy z brodami
- 5 0
-
2020-12-29 10:12
a caemu nie moze wyjechac przodem po drugiej stronie?
- 0 0
-
2020-12-28 09:24
Zrozumcie, że to strata wykonawcy nie miasta! (6)
- 21 8
-
2020-12-28 10:28
Zrozum że pisiory znajdą byle powód żeby dowalic wladzom tego miasta. Malo się znają, w d*pie byli stolec widzieli ale wszystko (4)
Wiedza najlepiej.
- 21 10
-
2020-12-28 11:02
Miasto sobie samo wystawia laurkę niegospodarności
- 5 20
-
2020-12-28 12:54
Ojej , znowu się wydała niegospodarność ? (2)
- 3 11
-
2020-12-28 13:39
Niegospodarność prywatnej firmy mi wisi i powiewa. (1)
- 13 2
-
2020-12-29 09:01
Za którą płacisz ty
Logika leminga
- 1 2
-
2020-12-28 11:08
Jasne! To żeś poszedł
Strata wykonawcy. W prezencie... He he he Za wszystko.placisz ty, ja i inni a na pewno nie miasto a tym bardziej wykonawca....jesteś tragedyja panie
- 4 11
-
2020-12-28 17:57
Tunel
Tak zarządza PO w Gdańsku
- 3 7
-
2020-12-29 13:36
Takie cuda tylko wszędzie
A co Ciebie to interesuje? Martwi Cie jak prywatna firma odda wszystkie koparki na złom po wybudowaniu autostrady? Państwo zapłaciło za wybudowanie tunelu i czy ta maszyna będzie dalej pracować czy nie to ten tunel ani nie będzie tańszy ani my nie zyskamy na tym.
- 3 0
-
2020-12-28 07:14
(6)
Skoro maszyna była na chodzie, trzeba było ją wykorzystać i zacząć wiercić tunele metra.
Metro pod obecnym torowiskiem SKM, za nasze oczywiście pieniądze. A zwolnione miejsce na powierzchni "okazyjnie" sprzedać deweloperom.- 114 41
-
2020-12-28 07:26
Kto miał kupić? SKM?! (3)
Wyjaśnienie -> SKM podmiot należący kapitałowo do PKP, spółki skarbu państwa obsadzonej z góry do dołu przyjaciółmi królika z dojnej zmiany.
- 23 5
-
2020-12-28 08:11
Samorządy będące współudziałowcami w SKM (2)
Udziałowcami pkp skm w Trójmieście Sp. z o.o. są w kolejności wg liczby objętych udziałów:
Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie,
Gmina Miasta Gdańsk,
Województwo Pomorskie,
Gmina Miasta Gdynia,
Gmina Miasta Sopot,
Gmina Miasta Pruszcz Gdański,
Gmina Miasta Rumia.- 5 16
-
2020-12-28 08:23
przy czym samorządy mają łącznie zaledwie ~30%
pakowanie grubych miliardów w patologiczną spółkę nad którą nie masz kontroli to nigdy nie jest dobry pomysł.
- 16 3
-
2020-12-28 09:06
przykład klasycznej manipulacji
dlaczego nie podajesz ilości udziałów jakie mają samorządy? Nie podajesz dlatego, że samorządy są tylko mniejszościowym udziałowcem, a SKM kontroluje Skarb Państwa (czyli Sasin) przez PKP.
- 16 3
-
2020-12-28 10:05
Toć stoi jak wół napisane, że zostaną wykorzystane jej podzespoły! :/
Czyli to, co w tej maszynie ma wartość i funkcję. Reszta to konstrukcja nośna, wykonana pod konkretne wymiary tunelu i to ona jest cięta na złom. Konstrukcja nośna, czyli coś jak rusztowanie na budowie - też się buduje rusztowanie do konkretnego budynku i konkretnej pracy..
- 12 0
-
2020-12-30 07:17
A ty oczywiście sfinansujesz budowę tego metra chłopie co ty za głupoty wypisujesz. Nawet jak by chcieli je wykorzystać to po 3 latach postoju tylko na złom by się nadawały no chyba że jesteś jakimś cudotwórcą i zaprojektujesz takie metro wyłonisz wykonawcę i znajdziesz fundusze na to w przeciągu poł roku
- 1 0
-
2020-12-28 07:23
Warto aby tej sprawie przyjrzała się prokuratura. (11)
Kosztująca mnóstwo pieniędzy maszyna, która miała być dalej używana trafiła na szrot. Ogromna niegospodarność. Ale taka jest różnica między państwowymi inwestycjami a prywatnymi. Nikt prywatny na takie marnotrawstwo by sobie nie pozwolił.
- 122 147
-
2020-12-28 07:25
(7)
Szczególnie że maszyna była własnością prywatnej firmy.
- 84 1
-
2020-12-28 07:32
ZERO uwielbia niuchać w prywatnym biznesie
Tam nie ma kumpli z dojnej zmiany, więc można coś wyhaczyć.
- 37 6
-
2020-12-28 08:52
(5)
A to niegospodarność w prywatnej firmie nie jest karana?
- 4 26
-
2020-12-28 09:06
tak, bankructwem (3)
- 34 2
-
2020-12-28 19:58
lub utratą zysków conajmniej (2)
- 6 0
-
2020-12-29 08:10
(1)
Przeciesz w 100% za tą maszyne zapłacili mieszkańcy miasta. Firma sprzedała maszyne na złom i zarobili na tym. Koszty były wliczone w koszt przekopu tuneli
- 0 9
-
2020-12-29 10:37
OHL dołożył do budowy tego tunelu, więc nic nie zarobił, tak trudno przeczytać artykuł ?
- 4 0
-
2020-12-28 11:25
Przeczytaj wyróżnioną opinię
- 7 0
-
2020-12-28 14:09
Już jadą się przyjrzeć!
Twoje życzenie jest dla nich rozkazem.
- 9 0
-
2020-12-29 06:16
Widzę Inżynier znawca weź pod uwagę że maszyny TBM są budowane pod dany plac budowy. Każdy tunel który jest drążony jest inny i projektowany do potrzeb. Więc na logikę maszyna także jest przystosowana do drążenia takiego tunelu. Drugą kluczową sprawą jest to że maszyna była własnością firmy która wykonywała prace a wycofała się z działalności w Polsce nie udało się jej wykorzystać ponownie w ciągu roku więc co miała leżeć kolejne 5 lat i czekać potem serwis był by droższy niż zbudowanie nowej. Więc jaka mowa tu o nie gospodarności skoro Gdańsk nie był właścicielem maszyny
- 6 0
-
2021-01-02 08:27
Nie wiesz dzieciaku o czym mówisz. Lwia część tych maszym powstaje zadaniowo, a potem służy jako " magazyn" części zamiennych.
- 0 0
-
2020-12-28 07:27
Zrobiło się protokół zniszczenia jak w Misiu (29)
Brawo PO, wy to umiecie "gospodarzyć" jak z tymi firmami co jako podwykonawcy budowały stadiony i drogi przed Euro a potem upadały bo cwaniaki powiązani zgarniali zapłatę
- 183 199
-
2020-12-28 07:33
Co to za bełkot?! (1)
Ty w ogóle czytasz te bzdury co tu wysmradzasz?
- 50 17
-
2020-12-28 10:52
Jaki wstyd na cały kraj
- 2 10
-
2020-12-28 08:09
Odnoszę wrażenie pisiorku