Locha z młodymi na Osiedlu Pogodnym w Gdańsku
13897 wyświetleń 6 kwietnia 2023 (726 opinii)Mieszkańcy mówią, że czują się sterroryzowani przez dziki. Boją się wypuszczać dzieci z domu i wychodzić z psami.
Więcej na ten temat
Opinie (726) ponad 50 zablokowanych
-
2023-04-11 07:30
Opinia wyróżniona
Brawa dla autorki listu (63)
Brawa dla Pani, wreszcie ktoś mądrze spojrzał na temat. Szkoda tylko, że w naszym społeczeństwie jest sporo egoistów wychowanych w przekonaniu, że wszystko należy tylko do człowieka i jak widać po innych komentarzach, idących w zaparte żeby wybić niewinne stworzenia. Stworzenia, które zawędrowały do miasta przez ludzi. Spójrzmy na Otomino, Sulmin coraz bardziej zabudowane. W Sulminie w lesie jedno co słychać od lat to odgłosy strzelnicy !!!!
- 392 843
-
2023-04-11 23:16
Tylko, że z tego tekstu nadal nic nie wynika
- 3 1
-
2023-04-11 16:42
a bo po drugiej stronie lasu maż strzelnicę i to dużą- to Kolbudy !
- 0 0
-
2023-04-11 12:33
Dziękuję Pani, że poświęciła Pani czas
Aby stanąć po stronie bezbronnych zwierząt w tych czasach totalnej, wszechobecnej przemocy wobec słabszych i znieczulicy
- 8 18
-
2023-04-11 12:17
Spalcie swoje bloki i domy. Pójdźcie mieszkać do lasu. W szałasie. (1)
Problemu dokarmiania dzików nie rozwiąże się gdyż ludzie będą dokarmiać zwierzęta mimo zakazów a nikt nie potrafi, nie chce egzekwować nawet obecnych przepisów.
Miasta będą się rozrastać - niestety. To nieuniknione.
Wywożenie dzików za miasto to bzdura. Dzik to nie łoś. Lekcje biologii się kłaniają. Proszę sobie sprawdzićProblemu dokarmiania dzików nie rozwiąże się gdyż ludzie będą dokarmiać zwierzęta mimo zakazów a nikt nie potrafi, nie chce egzekwować nawet obecnych przepisów.
Miasta będą się rozrastać - niestety. To nieuniknione.
Wywożenie dzików za miasto to bzdura. Dzik to nie łoś. Lekcje biologii się kłaniają. Proszę sobie sprawdzić Ile dziki mogą w jednym roku mieć młodych.
Do szkoły dorosłe dzieci :)
Pif, paf nie ma dzika. Nie ma problemu. Jest pasztet z dzika.- 16 5
-
2023-04-11 23:53
I jaki dobry. I bez konserwantow. I stek z dziczyzny oraz pieczen wyjdzie z tego. Brac ARy i kalachy i walic do calych stad seriami. I na trojmiasto do raportu filmiki wrzucic i sluchac trzaskanie dolnej czesci plecow :)
- 2 0
-
2023-04-11 11:34
Wszystkie odłowione dziki przetransportować do mieszkania autorki listu. Proste rozwiązanie problemu.
- 20 6
-
2023-04-11 10:53
Niech weźmie je do domu.
- 17 3
-
2023-04-11 10:50
Zobaczymy (1)
Czy jak dziki zaatakują autorkę na spacerze z psem i na jej oczach pies zostanie zjedzony przez lochę, to czy nie zmieni swojego stanowiska. Sytuacja autentyczna, znajomi wrócili ze spaceru bez psa.
- 25 4
-
2023-04-11 13:59
Biedne urocze stworzonka
To może są dla tych osób, które zwierzęta widzą na zdjęciach, a sami nie użerają się z takim problemem. Gdyby autorka pod oknami miała stado, w tym lochy z małymi, zaraz punkt widzenia by się zmienił.
- 13 3
-
2023-04-11 10:44
A gdzie ludzie maja mieszkać ty tu znajduje się brzydkie słowo jest wystarczająco lasów i taka propagandę zostawcie w swoim świecie.!!!
- 6 3
-
2023-04-11 10:29
(3)
Niesamowite, te same osoby, które nie tak dawno opowiadały, że każda matka może zabić swoje dziecko, dzisiaj bronią dzików... Do czego zmierza ten chory, lewacki świat...
- 20 12
-
2023-04-11 20:28
(1)
Niesamowite. Te same osoby ktore krzyczały że będą bronić każdego życia poczętego, nawet blastuli zlozonej z kilku komórek, teraz nawołuja do masowego mordowania bezbronnych zwierząt. Co jest z wami nie tak ?
- 4 5
-
2023-04-11 21:06
A z tobą
Wszystko ok ?
- 4 0
-
2023-04-11 18:50
Jesteś chory idź do weta !
- 2 4
-
2023-04-11 09:38
O szczurach też masz takie zdanie?
Zawędrowały do miasta przez ludzi.
Dzik niczym od takiego szczura się nie różni, poza tym, że jest dużo większy i wyrządza większe szkody materialne.- 26 3
-
2023-04-11 09:29
bez
Tych szczurow miejskich jakimi sa golebie i mewy tez pewnie pani szkoda xD No jak to tak zabijac zwierzatka, ach jakiego ma pani pieknego kotka! urodzonego morderce(!!!). Alu tu problemu nie ma. Głupota ludzka nie zna granic
- 22 5
-
2023-04-11 08:59
Natura sama się zjadała i regulowała populację
Wilki, niedźwiedzie, żbiki, lisy - to wszystko polowało, jak nie na duże okazy to na ich młode. Teraz dziki się nadmienie rozrosły, trzeba je odstrzelić. Tylko patrzeć jak dojdzie do wypadku.
A obrońców dzików - zapędzić do pomocy przy ich przenoszeniu ;-)- 32 8
-
2023-04-11 08:12
(3)
> "wybić niewinne stworzenia"
A co są winne np. szczury, wszy czy karaluchy? Albo komary?
A może autor/-ka wpisu również jest przeciwny/-a ich zabijaniu?- 53 10
-
2023-04-11 08:34
Nie odróżnia pasożyta od zwykłego, lokalnego gatunku kręgowca? (2)
Na biologii grał w piłkarzyki na kartce
- 7 24
-
2023-04-11 10:30
Szczury są tak samo kręgowcami i ssakami, jak dziki.
Co sprawia, że je zabijasz z czystym sumieniem, a nad dzikami płaczesz?- 26 2
-
2023-04-11 09:10
Lokalny?
Znaczy się dzik miejski?
- 19 0
-
2023-04-11 08:09
sama sobie odpisuje, więcej botoksu
- 20 2
-
2023-04-11 08:06
(4)
Jest jeszcze jedna kwestia, o której mało kto mówi. Mianowicie to, że taka "symbioza" to proszenie się o hodowlę patogenów i nowego wirusa, który szuka i w końcu znajdzie sposób, by zainfekować ludzi. Mało mamy takich przypadków?
- 32 14
-
2023-04-11 18:47
Ale świnki w chlewie będą zdrowe
- 0 0
-
2023-04-11 12:23
Wirus z Wolnego Miasta Gdańska może być bardziej niebezpieczny od tego z Wuhan (2)
Wiadomo przecież, że dzika świnia jest bardziej niebezpieczna od nietoperza latającego tylko nocą. W dodatku nie mającego niemieckich resentymentów.
- 5 6
-
2023-04-11 18:48
ASF nie jest groźny dla ludzi. A poza tym nasze dziki są zdrowe. (1)
- 3 3
-
2023-04-12 20:10
Taa, mój pies po ich ataku w posiewie krwi miał 6 różnych szczepów bakterii.
- 0 0
-
2023-04-11 08:03
Po "lajkach" widać mądrość artykułu XD
- 35 6
-
2023-04-11 08:04
Nienaturalny jest rozrost populacji dzików, bo nie mają naturalnych drapieżników (2)
Z pomocą naturze przychodzi człowiek. Dzik nie jest niewinny, dzik jest dziki. Podniesie się larum dopiero jak dziki stratują komuś dziecko, czy wyznawcy Gai powiedzą, że ludzi i tak jest za dużo?
- 50 15
-
2023-04-11 09:09
Przecież mówią to otwarcie (1)
- 9 0
-
2023-04-12 20:09
I nie chcą dać przykładu i się zutylizować
- 0 0
-
2023-04-11 08:04
Niech weźmie je wszystkie pod swój dach.
- 46 13
-
2023-04-11 07:59
gdzie ta mądrość? (4)
dziki mnożą się jak króliki. Populacja rocznie się podwaja. Brak wrogów naturalnych. Czekam na pierwsze fotki dzików na ulicy Długiej.
- 78 14
-
2023-04-11 16:44
są na Straganiarskiej, nie daleko
- 2 0
-
2023-04-11 13:40
A to ciekawe bo od 2010 populacja dzika spadła z 220tys do 70tys. (2)
- 9 14
-
2023-04-11 22:06
Ale tylko wg danych Gus, wg danych Polskiego Związku Łowieckiego jest ich 229 tysięcy.
A u Niemców naliczone jest ponad 4 miliony sztuk dzików.- 4 1
-
2023-04-11 21:04
Ryli?
Jakoś nie widzę tego po stanie mojego ogrodu
- 7 0
-
2023-04-11 08:01
no właśnie, a przecież dziki pomagały bambi
- 24 5
-
2023-04-11 07:55
Dzików jest za dużo, to gatunek inwazyjny (24)
Niestety, nic z nimi innego nie można zrobić. Nie może być tak że duża część miasta jest dla ludzi wyłączona, szczególnie po zmroku, właśnie w obawie przed spotkaniem dzików. To nie są zwierzątka domowe, są zdolne nawet do tego żeby człowieka zabić. Jeszcze pół biedy jakby populacja dzików była na stałym poziomie, ale rośnie ona w bardzo szybkim tempie. Autorki tego artykułu dzik zapewne nigdy nie gonił gdy szła skrótem przez krzaki między osiedlami.
- 102 34
-
2023-04-11 21:03
Ludzi jest za dużo . To gatunek inwazyjny (1)
- 1 6
-
2023-04-11 22:24
Zacznij eliminację od siebie
- 4 1
-
2023-04-11 20:13
Sam jesteś największym szkodnikiem na Ziemii (1)
Takich jak ty należałoby wyeliminować to skończyłby się problem z ociepleniem klimatu, głód, przeludnienie i wojny.
- 4 8
-
2023-04-11 21:03
I koklusz
- 4 0
-
2023-04-11 12:46
Co to jest duża cześć miasta ? (3)
Na razie z tego co widzę, to głównie problem maja jakieś dzielnice na zad*piach Gdańska. O ile dziki to problem. Wychowałem się na dolnych tarasach i pamietam je od zawsze. Teraz u mnie ich w ogóle nie widzę. Jednak jak były, to nikt nie uznawał tego za problem. Może po prostu nie mają tutaj takiego dostępu do jedzenia, bo ludzie się bardziej ogarnęli ;)
- 8 23
-
2023-04-11 14:47
(2)
Orunia Górna, Oruńskie Przedmieście, Chełm, Jasień, Morena, Wrzeszcz... no faktycznie zad*pia
- 15 4
-
2023-04-12 20:08
Zaspa, Przymorze, Żabianka czy Jelitkowo.
Pod ergo areną też przeryte.- 0 0
-
2023-04-11 14:55
Poza Wrzeszczem
Tak.
- 4 12
-
2023-04-11 09:40
Wolałabym żeby gonił mnie dzik niż zboczeniec (1)
Człowiek to gatunek inwazyjny
- 29 36
-
2023-04-11 20:41
Masz człowieku chore fantazje
- 7 3
-
2023-04-11 08:32
(13)
Od 1825 roku w całych Stanach Zjednoczonych dziki zabiły... 5 osób. Faktycznie, plaga...
- 37 56
-
2023-04-11 09:40
Tylko że w Ameryce dziki nie są obecne w miastach tak jak u nas na każdym trawniku (4)
- 34 3
-
2023-04-11 12:07
I pomimo tego, że dziki są na każdym trawniku, bardzo rzadko kogoś zabiją (3)
Ostatni przypadek to starszy mężczyzna w 2017 roku w okolicy Gorlic.
- 4 13
-
2023-04-11 12:17
(2)
Ale to nie znaczy, że codziennie mam się bać wychodząc z klatki do pracy, z psem ma spacer czy na zakupy.., to jest terror:((
- 28 8
-
2023-04-11 22:08
U nas dziki bawią się z psami
Machają ogonem na widok ludzi i psów :) Takie mamy oswojone.
- 2 4
-
2023-04-11 12:42
Dziki to pikuś
Pamietam przymorze i inne dzielnice z lat 90. Wtedy był strach przed dresami i innymi szemranymi typami. Dziki przy tym to małe piwko i spokój :D
- 18 14
-
2023-04-11 09:22
Fajnie, a teraz wejdź na Wikipedię (2)
I zobacz obszar występowania dzików. W Stanach prawie ich nie ma.
- 41 10
-
2023-04-11 18:45
To trzeba je tam eksportować ;-)
- 3 0
-
2023-04-11 12:02
Tak, tak i każdy ma broń
Ile osób zabiły dziki np. w Polsce od wojny? Będzie chociaż te 5?
Cała ta histeria to temat zastępczy i nakręcanie spirali strachu- 12 16
-
2023-04-11 08:41
Powiedz to bliskim tych zabitych przez dziki.. (4)
- 44 31
-
2023-04-11 13:29
a ty powiedz o holocauscie dzików ich rodzinom.
- 5 21
-
2023-04-11 08:44
5 osób przez 200 lat (2)
więcej ludzi ginie potykając się.
- 34 26
-
2023-04-11 10:02
Miałem dziki pod blokiem. (1)
Spały obok śmietnika. Już głupie wyrzucanie śmieci - idź wyrzuć śmieci zanim dziki wstaną... Było dość uciążliwe, ale najgorsza była droga dzieci do szkoły. Sam byłem świadkiem gdy uciekające przed dzikiem dziecko omal nie wpadło pod samochód... Jak by to wyglądało w statystykach? Dziecko potrącone przez samochód, prawda?
- 61 14
-
2023-04-11 12:20
Dziki ważniejsze od dziecka no chyba, że dziecko miało tęczową czapeczkę :)
- 12 16
-
2023-04-11 07:30
Opinia wyróżniona
(38)
Szkoda mi dziczków, ale prawda jest jedna i bolesna. Ich populacja rozrosła się do niebywałych rozmiarów. Albo sami ją ograniczymy, albo musimy się w lasach dochować watah wilków w lasach, które to za nas zrobią. Musi być równowaga w przyrodzie. Mimo, że mam fatalne zdanie o myśliwych, to wolę odstrzał. Zwiększenie populacji wilków w lasach będzie oznaczać jedno - do lasu chodzili byśmy wyłącznie uzbrojeni tak jak to dawno temu w Polsce było.
- 739 110
-
2023-04-12 00:11
ale skoro tych dzików jest tak dużo i są wszędzie gdzie nie spojrzysz. To czemu ich nigdzie nie widzę? przecież mamy plagę dzików...epidemie...szarańczę! dzik dzikiem goni na dziku siedzi! to ja się pytam gdzie one są? jadę do pracy wracam z pracy do sklepu idę i tak od paru lat a dzika ani razu nie widział. oczywiście ślady ich pobytu widzę ale co z tego? przeryty trawnik nikogo jeszcze nie zabił...a jeśli zabił to miał niebywałego pecha.
- 0 1
-
2023-04-12 00:00
Szkoda mi LUDZI ale prawda jest jedna i bolesna. Ich populacja rozrosła się do niebywałych rozmiarów. Albo sami ją ograniczymy, albo musimy się w miastach dochować ZOMO Likwidatorow, które to za nas zrobią. Musi być równowaga w przyrodzie. Mimo, że mam fatalne zdanie likwidatorach, to wolę odstrzał. Zwiększenie populacji KONTRoLEROW będzie oznaczać jedno - chodzili byśmy wyłącznie uzbrojeni tak jak to dawno temu w Polsce było.
- 0 1
-
2023-04-11 21:57
Poczytajcie sobie Pismo Święte lewackie bezbozne kreatury
Wszelkie zaś zwierzę na ziemi i wszelkie ptactwo podniebne niechaj się was boi i lęka. Wszystko, co się porusza na ziemi i wszystkie ryby mor- skie zostały oddane wam we władanie. Wszystko, co się porusza i żyje, jest przeznaczone dla was na pokarm, tak jak rośliny zielone daję wam wszyst- ko (Rdz 9, 23)
- 2 2
-
2023-04-11 21:25
Czytałeś człowieku ze zrozumieniem, to nie populacja dzików się rozrosła a my zajmujemy coraz więcej naturalnych terenów bytowania tych zwierząt ? Samo budowanie dróg sprawia, ze skołowane zwierzeta maja poszatkowane szlaki i miejsce życia co dopiero rozrastająca sie na potęgę deweloperka. Plus dokarmiamy je tym samym wabiąc na tereny miejskie? A straszenie AMF jest na wtyrost i w interesie Kół Łowieckich. Myśleć, myśleć i więcej empatii i zrozumienia dla żywych istot !!!
- 0 8
-
2023-04-11 10:32
Wilki by się przydały, bo przepłaszanie to bardzo naiwna idea (1)
Pani chyba nie widziała dzików i nie zna ich zachowań.
- 8 2
-
2023-04-11 12:38
No przydałyby się
Ale człowiek je wybił. Plus zurbanizował tereny. Według danych w Polsce wilki mogą głównie odbudować populacje u nas, ponieważ potrzebują dużego areału. A w pomorskim nie ma dużych aglomeracji poza naszą.
- 1 1
-
2023-04-11 09:17
Człowiek sam zaburza równowagę w przyrodzie, a potem udaje, że umie ją przywracać- nie umie.
- 7 6
-
2023-04-11 08:58
Bzdura (4)
GUS Leśnictwo 2022
Populacja dzika w 2015 - 300 tysięcy
Populacja dzika w 2023 - 50 tysięcy- 6 13
-
2023-04-11 09:38
(1)
Gdzie niby wystarczy sobie uzmysłowić ile dzików rodzi locha rodząca młode dwa razy w roku
- 12 3
-
2023-04-11 20:32
Albo raz, gdy jej młodych nie zabijesz od razu.
- 2 2
-
2023-04-11 09:36
(1)
Statystyka, genialne narzędzie do podpierania kłamstw. A jak populacja dzika miejskiego? Ktoś liczy?
- 12 2
-
2023-04-11 20:31
Spytaj Jarka, jak tam jego świnie!
- 3 0
-
2023-04-11 08:42
(6)
ludzka populacja również
- 3 8
-
2023-04-11 08:51
(5)
W Polsce mamy przyrost ujemny, najniższy od dekad.
- 13 2
-
2023-04-11 09:19
To dlaczego wszędzie brakuje miejsc w żłobkach i przedszkolach? (4)
- 2 11
-
2023-04-11 21:31
serio o to pytasz ?!
Ukraińskie dzieci zapełniaja
- 1 0
-
2023-04-11 09:37
(2)
Bo mamy gości tzw drugi naród
- 10 9
-
2023-04-11 11:54
(1)
A wczesniej?
- 3 4
-
2023-04-11 19:46
A wcześniej nie mieliśmy
- 2 1
-
2023-04-11 08:16
Myśliwi przyczyniają się do zwiększenia populacji dzików w miastach. (6)
Populacja dzika wcale nie wzrosła drastycznie. Zwiększyła się ich ilość w mieście ponieważ w lesie się do nich strzela, a w miastach nie. Lasy się wycina na potęgę (wystarczy zerknąć na mapy google), zmuszając dzikie zwierzęta do szukania siedlisk w pobliżu ludzi. Może trzeba poszukać przyczyn migracji dzików i je wyeliminować, a nie mordować ...
Populacja dzika wcale nie wzrosła drastycznie. Zwiększyła się ich ilość w mieście ponieważ w lesie się do nich strzela, a w miastach nie. Lasy się wycina na potęgę (wystarczy zerknąć na mapy google), zmuszając dzikie zwierzęta do szukania siedlisk w pobliżu ludzi. Może trzeba poszukać przyczyn migracji dzików i je wyeliminować, a nie mordować ... Zresztą odstrzał dzików w lesie nie zmniejszy ich populacji w mieście, a raczej zwiększy...
Chciałam jeszcze przy okazji zwrócić uwagę na przepisy dotyczące roznoszenia ASF. Zastanówcie się w jaki sposób dziki mogą zarazić świnie hodowlane? I w jaki sposób wywożenie dzików z miast do lasów miałoby się do tego przyczynić? Świnie są zarażane ASF przez rolników nieprzestrzegających środków ostrożności, a nie dziki, które nie mają kontaktu z trzodą. Dajcie im żyć w spokoju, a one dadzą żyć nam ...- 37 38
-
2023-04-11 12:54
Nie pleć bzdur. Populacja dzika wzrosła, bo nie ma odstrzału, a kiedyś był. Koniec. kropka. (3)
- 8 4
-
2023-04-11 21:28
bzdury
Oczywiście, ze sa regularne odstrzały nie mówie o masowym wybijaniu dzików kilka lat emu pod pretekstem AMF. Nie wciskaj nam tu kitu
- 1 0
-
2023-04-11 20:30
Kiedyś był odłów z wywózką. W miastach (1)
nie wolno strzelać, bo ślepi myśliwi mylą dziki z dziećmi!
- 3 4
-
2023-04-11 21:30
pijani nie ślepi
Znam mysliwych oni nie sa slepi ale jada się zalać i pozabijać, to psychopaci. Większosść z nich nie powinna mieć zgody na broń ale przydały by sie psychotesty ci rok minimum
- 3 1
-
2023-04-11 09:37
Popieram w 100% (1)
Dodam jeszcze, że są dowody na to, że to myśliwy dołożyli się do rozprzestrzenienia ASF. Był dokument o tym. Po pijaku wydepczą się w krwi, i jadą na kolejne łowisko.
- 16 8
-
2023-04-11 09:49
ASF to ściema.
- 8 7
-
2023-04-11 08:05
Niekontrolowany rozrost populacji dzików, podobnie jak łosi oraz wilków przez głupotę ekologów i przyklaskujących im takich osób jak autorka tekstu.
- 53 25
-
2023-04-11 08:07
Pamiętaj (5)
że wataha może zaatakować także człowieka.
- 28 31
-
2023-04-11 08:28
(4)
Podaj przykład, kiedy wilk zaatakował człowieka w Europie w ciągu ostatnich 50 lat?
- 27 15
-
2023-04-11 10:43
(3)
Wygoogluj sobie, ostatnio pod Przemyślem wilki zjadły 64 letniego człowieka. Była z tego afera i dyskusja czy go zabiły czy tylko zjadły zwłoki.
- 14 7
-
2023-04-11 23:58
Był już martwy. Trudno mówić tu o ataku.
- 0 2
-
2023-04-11 20:28
A potem się okazało, że bezdomne psy.
Pierw dziki, potem gołębie, rudzi, łysi, niscy, garbaci, starzy, kulawi, żydzi...
To już było. Nie musicie żreć schabowych i szyneczek. Możecie wołowinę i ryby.- 3 2
-
2023-04-11 14:29
I Czerwonego kapturka też zjadł wilk
- 4 5
-
2023-04-11 08:04
Wilki (3)
Boją się ludzi i nie są niebezpieczne. Czerwony kapturek to tylko bajka, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością
- 52 21
-
2023-04-11 09:45
Nieee...to jest bajka tylko? (2)
- 5 5
-
2023-04-11 10:39
(1)
tak, wilk to metafora pedofila
- 9 2
-
2023-04-12 01:31
w czerwonym
czyli kardynał
- 0 1
-
2023-04-11 07:53
Właśnie czytałem artykuł w innym serwisie informacyjnym
Że mimo, iż wilk jest pod ochroną to oficjalnie zabito ich w zeszłym roku ok 150. To oczywisice liczba oficjalna, nieoficjalnie można się tylko domyślać. Także niestety to my doprowadziliśmy do zbyt dużego rozrostu dzików, saren, lisów właśnie dlatego, że pozbyliśmy się ich naturalnego wroga jakim niewątpliwie jest wilk. Teraz, gdy jego populacja
Że mimo, iż wilk jest pod ochroną to oficjalnie zabito ich w zeszłym roku ok 150. To oczywisice liczba oficjalna, nieoficjalnie można się tylko domyślać. Także niestety to my doprowadziliśmy do zbyt dużego rozrostu dzików, saren, lisów właśnie dlatego, że pozbyliśmy się ich naturalnego wroga jakim niewątpliwie jest wilk. Teraz, gdy jego populacja się bardzo powoli odradza, zaczynamy robić to ponownie pod pretekstem tego, że wilk zabija nam serenki i jelenie. Czy ktoś tu widzi jakąś normalność czy sens?
- 46 13
-
2023-04-11 07:23
Opinia wyróżniona
Problem sam nie zniknie (22)
"Jednak dla wielu członków społeczeństwa: koneserów literatury, kina, teatru, malarstwa, tańca i niezliczonych innych hobby, które nikogo nie ranią i nie krzywdzą - takie radykalne rozwiązania będą okupione cierpieniem, traumą, a być może też problemami psychicznymi: lękami, nerwicami, depresjami."...No cóż chodzę do kina i do teatru. Lubię tańczyć
"Jednak dla wielu członków społeczeństwa: koneserów literatury, kina, teatru, malarstwa, tańca i niezliczonych innych hobby, które nikogo nie ranią i nie krzywdzą - takie radykalne rozwiązania będą okupione cierpieniem, traumą, a być może też problemami psychicznymi: lękami, nerwicami, depresjami."...No cóż chodzę do kina i do teatru. Lubię tańczyć i mam inne hobby, a jednak nie mam traumy jak się poluje na dziki. Traumę będzie miał ten, którego dzik na grzbiecie przewiezie. Z autorką się zgodzę co do dokarmiania. Przykładem jest tutaj Niedźwiednik. W lasach w około osiedla pełno jedzenia, w tym resztek po obiedzie. Samo tam się nie znalazło.
- 412 67
-
2023-04-11 21:34
TY nie
TY nie a ja juz tak, jedni sa empatyczni inni nie co nie znaczy, że brak empatii jest jednoznaczny z racjonalizmem, bo argumentów takowi szukaja po swojej myśli
- 0 4
-
2023-04-11 18:56
(3)
Lubisz tańczyć, chodzisz do kina i teatru - lubisz umca-umca w klubie, chodzisz na filmy Patryka Vegi i do teatru na sztuki z Katarzyną Cichopek? Ja nie lubię tańczyć, słucham poezji śpiewanej i do kina nie chodzę, ale za to chodzę do sztuki mniej komercyjne. I z moją wrażliwością kłóci się zgoda na śmierć niewinnego stworzenia.
- 1 7
-
2023-04-11 21:26
A mięsko jesz? (2)
Rybki? Jaja?
- 5 1
-
2023-04-11 22:08
(1)
Rzeczywiście, kury cierpią, znosząc jaja. Chciałeś się dop...., ale nie wyszło, boś za głupi:)
- 0 4
-
2023-04-12 11:56
Ciekawe
A warunki w hodowlach kur to rozumiem pięciogwiazdkowe...
- 1 0
-
2023-04-11 11:24
Nie pasują ci dziki to .....uśmiercić !!!! A może nie pasuje ci jakaś nacja albo wyznanie ??? Hitlerowi też nie pasowało !!! (1)
- 2 15
-
2023-04-11 13:51
A szczury...
...Pasuja? Jakby lataly i roznosily choroby to tez sa ok? Latajacych szczurow juz mamy pod dostatkiem.
- 6 1
-
2023-04-11 10:35
Żadna akcja edukacyjna nic tu nie da, bo zawsze się znajdzie jakiś jeden baran...
Poza tym w mieście rosną mlecze, cebulki i mniej strzelają. I można jeść nocą, bo latarnie i cywilizacja. Każdy mądry by się przeprowadził mimo ryzyka odstrzału.
- 7 0
-
2023-04-11 08:51
Światła inteligencja jeszcze niedawno twierdziła, że aborcja jest ok (1)
Dodawali sobie nawet do zdjęć pioruny z hasłem "wybór, nie zakaz". A teraz okazuje się jednak, że zabijanie niewinnych istot powoduje traumę. Ale się pozmieniało. Cóż, lepiej późno niż wcale.
- 19 14
-
2023-04-11 09:22
Szkoda, że w szkole nie uczą czytania ze zrozumieniem
- 12 12
-
2023-04-11 07:32
(11)
Wydaje mi się, że cała cywilizacja od początku była oparta na wybijaniu tubylców. A na pewno ta zachodnia.
- 14 34
-
2023-04-11 16:31
Ciekawe jaka cywilizację stworzyło by lewactwo w tamtych czasach?
Z cackaniem się nad każdym żyjątkiem, jedzeniem tylko roślin, stosowaniu aborcji. O rozmnażaniu się i prokreacji już nie wspomnę.
- 5 3
-
2023-04-11 08:32
Drogi pacyfisto (1)
Zwierzeta rowniez przejmuja tereny innych zwierzat i tez nie wypraszaja ich grzecznymi slowami. Wszystko jest zapisane w naszej naturze.
- 21 5
-
2023-04-11 20:38
Gratuluję tobie zezwierzęcenia!
- 0 6
-
2023-04-11 07:48
(6)
Co ty z tiktoka bierzesz informacje nt historii dzieciaku?
- 21 9
-
2023-04-11 08:39
Takie czasy, że lepiej brać wiedzę z tiktoka, niż z podręcznika "Historia i Teraźniejszość" zatwierdzonego przez pożal się Boże ministra edukacji.
- 10 23
-
2023-04-11 08:41
Na pewno obiło Ci się o uszy to, w jaki sposób "odkryto" amerykę (4)
poczytaj też np. o historii kolonijnej Wielkiej Brytanii. Historia Australii też jest całkiem ciekawa, wyspa skazańców, gdzie tubylcy w ogóle się nie liczyli i zostali marginesem społecznym. Albo nowsza historia - misje pokojowe w Iraku itp. A inwektywy o dzieciakach zachowaj dla siebie.
- 6 11
-
2023-04-11 20:36
A czy wiecie, czemu w Gdyni jest muzeum emigracji?
Nasze państwo tak kochało obywateli, że wyganiało ich w świat, jak niewolników.
- 1 3
-
2023-04-11 18:21
(1)
No w jaki? Redukcje jezuickie niosły Indianom pomóc, a konkwistadorzy pomogli podbitym ludom Ameryki środkowej wyzwolić się spod władzy Azteków których główna atrakcja było wyrywanie serca żywcem. To źle?
- 4 2
-
2023-04-11 20:37
A potem zabili ich katarem.
Gdzie ty czytałeś te bajki o aztekach, u proboszcza czy jkm?
- 1 5
-
2023-04-11 13:49
Ktora wersja?
Hiszpanie/Vikingowie/Chinczycy?
- 3 0
-
2023-04-11 07:36
A wschodnia to gołąbek pokoju z gałązką w dziobie?
- 57 5
Wszystkie opinie
-
2023-04-06 19:28
(4)
Czyli gdzie?
- 9 14
-
2023-04-06 19:28
(3)
raczej - gdzie nie ma dzików
- 7 0
-
2023-04-06 19:35
(2)
To jakas dzielnica?
- 4 3
-
2023-04-06 19:36
(1)
nie, wymyślone miejsce jak narnia
- 2 4
-
2023-04-06 19:47
Pewnie dlatego te pogodne dziki się tam pojawiają.
- 5 1
-
2023-04-06 19:30
Dziki żyją w zgodzie z naturą. (1)
Nie pobierają 500 plus, a potomstwa mają mnóstwo.
- 58 12
-
2023-04-06 21:46
Za te zryte trawniki ta locha powinna dostać w ryj .
- 11 2
-
2023-04-06 19:32
Szkodniki (1)
Likwidują polską trzodę a szkodniki zostawiają
- 36 26
-
2023-04-07 05:31
Brawo za komentarz
Warto wejść na stronę Agrouni i tam są filmiki jak bez żadnych badań. Które by potwierdzały chorobę . Zabija się całe stada świnek. Nie ważne czy malutkie czy duże . Zabijają wrzucają na samochód. Gospodarze odszkodowania nie dostają. A z dzikami nic nie robią. Cały ten odstrzał to żart jeden.
- 6 3
-
2023-04-06 19:33
Pogodna loszka
- 38 12
-
2023-04-06 19:34
(1)
Stoi i sie gapi jak zieleń niszczą
- 6 21
-
2023-04-06 19:38
A co ma zrobić? Zostać osiedlowym kamikaze?
- 9 0
-
2023-04-06 19:34
Nie zwracać uwagi, problemu nie ma.
- 36 20
-
2023-04-06 19:35
(1)
Słodkie te małe.
- 64 26
-
2023-04-06 20:02
W sam raz na grila
- 16 6
-
2023-04-06 19:36
(2)
Kurde zjadłby takiego młodego dziczka...
- 28 47
-
2023-04-07 13:56
Dziki
Zjedz zjedz.. Obyś się nabawił włośnicy.. Z pozdrowieniami.. Dziki
- 1 1
-
2023-04-07 16:29
Włośnica (trychinoza) to choroba pasożytnicza, której objawami są między innymi ból mięśni, obrzęki wokół oczu, gorączka.
- 0 0
-
2023-04-06 19:42
Opinia wyróżniona
Optuję za stworzeniem rezerwatu dla miejskich dzików w ramach budżetu obywatelskiego, który byłby atrakcją regionu. (10)
Nie wyszło z owcami, palmą, z dzikami może się uda.
- 270 17
-
2023-04-06 20:01
genialne
- 21 0
-
2023-04-06 20:03
Ha ha ha ha (1)
Jutro zapoluję ne tę loszkę, żebyś nie miał obiektu westchnień
- 2 12
-
2023-04-06 21:01
bez komentarza
żenada
- 3 1
-
2023-04-06 20:38
Łapać i sterylizować lochy (3)
- 10 4
-
2023-04-06 21:07
nie radz
spróbuj złap,wysterylizuj - kozak
- 4 0
-
2023-04-06 21:08
A po co (1)
Dziki nikomu są w mieście niepotrzebne,tylko szkody wyrządzają i strach,wybić i tyle
- 10 11
-
2023-04-07 15:25
w sumie tak jak sporo ludzi
- 0 0
-
2023-04-07 00:05
Jedyny plus dzików w mieście to świeża rezerwa białka w razie W
jw
- 3 1
-
2023-04-08 15:06
To jest fajny pomysł
- 0 0
-
2023-04-08 15:07
bardzo dobrze
Swietny pomysł,,jestem cala ZAAA !!!!..Mozna to zrobić na wzór takich obiektow w sasiednich krajach ..Oczywiście dobrze by było gdyby to byl sporych rozmiarow teren ogrodzony i oczywiscie pod stała opiekę .
- 0 0
-
2023-04-06 19:59
Co za lochy
Tylko ryją wszystkie osiedla Poryte
- 32 34
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.