Więcej na ten temat
Opinie (358) ponad 20 zablokowanych
-
2023-12-21 18:56
Opinia wyróżniona
Kolejny dowód na to, że podział kierowców na młodych i starych jest nietrafiony (34)
Kierowcy dzielą się na mądrych i głupich.
- 894 27
-
2023-12-22 12:48
dowód anegdotyczny
dowód anegdotyczny
- 1 1
-
2023-12-22 10:52
No właśnie
A to starszym chcą uprzykrzyć życie dodatkowymi testami. A to starsi są bardziej sprawni, statystycznie mniej wypadków popełniają. Wiadomo tu tylko chodzi o stres żeby starszych dobić nerwowo tak jak z ludźmi za covida wykończyć (tych co nie ogarniali że nic się nie dzieje a pandemia jest tylko w mediach), w obronie wirusa celebryty.
- 6 2
-
2023-12-22 07:57
Zasada
Kiedyś usłyszałam dobra radę. Traktuj wszystkich jak d**ili jak oni będą traktować Cię tak samo to będzie wszystko ok.
- 1 0
-
2023-12-22 07:25
Ostroznych i nierozwaznych (1)
O 17 w deszczu to nic nie widać. Tam mogło się wszystko wydarzyć. A siedzenie w telefonie jest nagminne ! Wiec oczy wkolo głowy. Bo to my piesi zapłacimy najwyższa cenę! Beż względu kto ma pierwszeństwo i jaki jest kolor swiatla
- 5 2
-
2023-12-22 11:14
Nie widzisz czerwonego światła w deszczu? To nie powinieneś jeździć. Albo kup sobie nowoczesny samochód taki jak mój (rozpoznawanie m.in. sygnalizacji świetlnej czy znaków typu STOP/ustąp pierwszeństwa przejazdu do jazdy autonomicznej).
- 5 1
-
2023-12-22 06:50
Badania (1)
Wysłać wszystkich młodych na badania psychotechniczne i dodatkowo na psychiatryczne .Hahahaha
- 8 0
-
2023-12-22 08:02
i pirotechniczne
- 0 2
-
2023-12-22 01:34
Do 25 lat nie powinni wydawac prawa jazdy (1)
Nieodpowoedzialnosc plus siedza non stop w telefonach w mediach spolecznosciowych ani na chwile nie moga sie odlaczyc
- 14 4
-
2023-12-22 19:36
zabrac wszystki prawojady co nie mają 30 lat
niech zdaja jeszcze raz egzamin wykupia 200 godzin jazdy po wyjezdzeniu beda miali prawo ubiegac sie o egzamin tylko iwyłacznie jesli egzaminator dopusci jezeli nie to nastepne 200 godzin wykupuje to tam nie wiem godzina 100 zł 20tys szkolenie i nauka idzie
- 0 1
-
2023-12-22 00:19
Podobnie na pijanych i trzezwych. Ta byla trzezwa, wiec wszystko prawidlowo. (1)
- 0 1
-
2023-12-22 09:55
Ta z Gdańska co gra na Carillonach wjechała na pasach w moja żonę
Tatuś milicjant poprzez znajomości uniewinnił ja. Ale jeszcze się spotkamy.
- 6 1
-
2023-12-21 20:27
To dziewiszcze zapewne (1)
- 5 14
-
2023-12-22 07:52
bywają palanciszcze
- 1 1
-
2023-12-21 20:21
Odebrać prawo jazdy
Wiadomo, że przy takiej pogodzie trzeba jezdzić ostrożnie wiec prawo jazdy odebrać dożywotnio.
- 17 3
-
2023-12-21 19:19
No to tatuś się ucieszył , że ma taką ,, utalentowaną " córunię .
- 23 8
-
2023-12-21 19:09
(1)
Raczej na doświadczonych i nie doświadczonych
- 22 3
-
2023-12-22 05:49
Doświadczonych gubi rutyna
vide Janusz Kulig
- 5 1
-
2023-12-21 18:57
gdzie widziałeś tych mądrych? no chyba nie w polsce (16)
zobacz jak jeżdżą i jak parkują.
- 28 92
-
2023-12-22 11:44
nie oceniaj innych - swoją miarą ;P
- 0 1
-
2023-12-22 10:53
Nie widziałeś jak się jeździ we Włoszech. W Polsce jest super kultura.
- 3 1
-
2023-12-21 23:09
1/3 kierowców jest normalna (5)
- 6 0
-
2023-12-22 09:08
dobra statystyka, też tak uważam (4)
Jeździłem w wielu krajach za granicą i nigdzie nie widziałem takiej agresji i chamstwa na drodze co w Polsce
- 12 3
-
2023-12-22 14:14
w Rosji i na Ukrainie przed wojną jeździłeś? nooo tam to po prostu sami dżentelmeni za kierownicą siedzą (1)
- 3 2
-
2023-12-22 14:56
Byłeś u matki i widziałeś?
- 1 1
-
2023-12-22 11:57
I niby w których krajach to widziałeś?
- 2 0
-
2023-12-22 10:16
To mało widziałeś.
- 4 0
-
2023-12-21 19:28
Nie bądz tak surowy dla siebie, polski kierowco
- 9 6
-
2023-12-21 19:07
Chętnie bym odpowiedział (5)
Ale nie mam zwyczaju dyskutować z kimś, kto pisze nazwę mojego kraju z małej litery.
- 79 17
-
2023-12-21 19:38
Skończ podstawówkę "geniuszu ortografii". (4)
- 6 38
-
2023-12-21 22:06
W przeciwieństwie do ciebie (z małej) on ją skończył. (3)
- 19 4
-
2023-12-22 00:24
z pałą zapewne (2)
I to nie w zeszycie
- 4 10
-
2023-12-22 05:49
(1)
smiesz mnie belfrowie w internecie,,cus"mi mowi ze jestescie niespelnieni zawodowo!!,Czarnkowo koscielna edukacja!,dysy sa wam obce!
- 2 13
-
2023-12-22 07:10
Ty się nie tylko z edukacją, ale i z rozumem rozminąłeś.
- 7 1
-
2023-12-21 19:00
Nie mierz wszystkich swoją miarą
- 94 15
-
2023-12-21 18:54
Opinia wyróżniona
Uderzenie musiałoby być bardzo mocne (25)
Nie ma co mówić, przy takiej pogodzie widoczność na drodze jest ograniczone. Dlatego zawsze przed przejściem dla pieszych (nawet jak są światła) wyciągam nogę z gazu.
- 413 23
-
2023-12-21 21:46
Na czerwonym nie przejeżdża się, tylko stoi!
Zielone było dla pieszych, nie dla samochodów. Czyli zakaz jazdy.
- 28 0
-
2023-12-21 20:37
Wyciągnij
Słownik również.
- 4 4
-
2023-12-21 19:32
Czerwone swiatła widać bardzo dobrze także w deszczu (2)
Chyba, że ktoś gapi się w telefon, wtedy nie widzi. Kierowczyni powinno być zabrane prawo jazdy dożywotnio.
- 53 2
-
2023-12-22 07:30
Kierowczyni? Co to za nowomowa? (1)
- 3 5
-
2023-12-22 10:28
Tak jak nowa Wojewódka z Wejherowa
- 3 2
-
2023-12-21 19:18
czerwone światło widać
przy kiepskiej pogodzie oczywiście jeśli patrzy się na drogę
- 38 0
-
2023-12-21 18:58
ograniczona*^
- 1 1
-
2023-12-21 18:57
nie miała prawa wjechać na to przejście (2)
Bo było czerwone
- 67 2
-
2023-12-21 21:10
Wjechała bezprawnie. (1)
Tylko czy to ma jakieś znaczenie dla poszkodowanej.
- 12 3
-
2023-12-21 22:06
Oczywiście, że ma w kontekście odszkodowania i odpowiedzialności sprawcy.
- 30 0
-
2023-12-21 18:56
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież (14)
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież
- 57 8
-
2023-12-21 19:01
(13)
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież
- 28 5
-
2023-12-21 19:24
Taaak? Od kiedy? (12)
Przytocz przepis, który mówi, że jeśli jedziesz np. 50 km/h w miejscu, w którym taka prędkość jest dopuszczalna maksymalnie, miałbyś niby zwolnić.
- 8 47
-
2023-12-21 19:50
sam sobie odpowiedziałeś, ale pewnie nie umiesz czytać ze zrozumieniem (11)
więc postaram się pomóc: "prędkość maksymalna"
- 35 6
-
2023-12-21 19:52
Jeszcze raz - przytocz przepis (10)
Do ilu trzeba zwolnić z dopuszczalnych 50 km/h, na przykład w słoneczny dzień jadąc ze słońcem za plecami? A do ilu podczas bezdeszczowej nocy, jeśli przejście jest doskonale oświetlone? Przepis poproszę. Jako kierowca z prawie 30-letnim stażem i czystym kontem chętnie dowiem się co tam nowego. Mam dla ciebie radę, jeśli niedowidzisz na drodze - #zostanwdomu.
- 15 48
-
2023-12-22 08:46
jakim cudem ty masz prawo jazdy człowieku? (1)
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście,
- 7 0
-
2023-12-22 17:59
Czyli jeśli nie ma pieszych na przejściu lub nań wchodzących, to nie zmniejsza się prędkości
Co w tym niezrozumiałego?
- 1 1
-
2023-12-22 08:12
Polacy zapominają, że prędkość dopuszczalna, to maksymalna, nie cel sam w sobie (1)
- 6 1
-
2023-12-22 17:12
Nic dziwnego, w Polsce ograniczenia prędkości są bardzo zaniżone. Nie oceniam czy słusznie, czy nie. Ale np we Francji ; wąziutkie kręte drogi bez widoczności zza zakrętu, a stoi znak 80. U nas prosta szeroka droga, każdy i mieszkaniec i przyjezdny jedzie przez wieś minimum 50, a stoi znak 30. Tak jak mówię, nie oceniam co jest właściwe, ale łatwo
Nic dziwnego, w Polsce ograniczenia prędkości są bardzo zaniżone. Nie oceniam czy słusznie, czy nie. Ale np we Francji ; wąziutkie kręte drogi bez widoczności zza zakrętu, a stoi znak 80. U nas prosta szeroka droga, każdy i mieszkaniec i przyjezdny jedzie przez wieś minimum 50, a stoi znak 30. Tak jak mówię, nie oceniam co jest właściwe, ale łatwo zauważyć gdzie znaki dają kierowcy pole do zastosowania własnego rozsądku, a gdzie (przynajmniej w założeniu) chcą trzymać za smycz. Jeżeli potrąci kogoś na ograniczeniu 80 jadąc 68 bo nie zachował ostrożności to nadal będzie jego wina. Więc nie wiem dlaczego w Polsce prędkość maksymalna na znakach jest zazwyczaj optymalną dla małego fiata. (Wiem bo jeździłem maluszkiem pare lat temu, i na możliwości tego pojazdu ograniczenia była idealne! Jadąc nowoczesnym autem naprawdę trudno czasem dostosować prędkość do archaicznych wymagań. I widoczność, i hamulce i wspomagający asystenci jazdy pozwalają na pokonanie danego odcinka szybciej, a dalej bezpieczniej.) Potrzebujemy ogólnokrajowej weryfikacji ograniczeń prędkości i uporządkowania chaosu znaków "dokładanych" od lat, często przypadkowo.
- 0 0
-
2023-12-22 07:28
Jak wali deszcz z śniegiem np to ograniczasz
A jak masz słońce za tobą to jedź 50. Jak nie kumasz takich rzeczy, to nie wsiadaj za kółko gamoniu.
- 6 0
-
2023-12-21 20:17
no i nadal robisz z siebie durnia - anonimowo więc bezkarnie, ale jednak (4)
w przepisach masz stwierdzenia typu: dostosowanie prędkości do warunków. Ustawodawca uznał że osoba która zda prawko będzie na tyle bystra by to skumać. #zostawswojedowpicapydlarodzinyalbokota
- 47 7
-
2023-12-21 21:45
No i nie przytoczyłeś. (2)
To doucz się. Masz zmniejszyć prędkość na tyle, żeby umożliwić pieszym bezpieczne przekroczenie jezdni. Czyli do zaistnienia konieczności zmniejszenia prędkości (w szczególności prowadzącego do zatrzymania pojazdu) muszą być piesi, którzy będą przechodzić przez to przejście. A nie ma żadnego obowiązku zwalniania przed przejściem jako takim, po
To doucz się. Masz zmniejszyć prędkość na tyle, żeby umożliwić pieszym bezpieczne przekroczenie jezdni. Czyli do zaistnienia konieczności zmniejszenia prędkości (w szczególności prowadzącego do zatrzymania pojazdu) muszą być piesi, którzy będą przechodzić przez to przejście. A nie ma żadnego obowiązku zwalniania przed przejściem jako takim, po prostu dlatego że ono sobie jest, a tym bardziej przy działającej sygnalizacji i wyświetlanym sygnale zielonym dla pojazdów. W takich sytuacjach kierowca ma zachować przed przejściem szczególną ostrożność i uważnie obserwować pieszych i otoczenie przejścia. Ale nie zwalniać, jeśli nie ma takiej faktycznej potrzeby.
P.S. Mój kot jest bardziej ogarnięty od masy pi**dek drogowych.- 9 19
-
2023-12-22 00:22
Przede wszystkim do koniecznosci zmniejszenia predkosci...
owa predkosc musi byc za wysoka, zeby zatrzymac pojazd przed ewentualnymi pieszymi. Jesli nie jest za wysoka, zeby im umozliwic to i tamto, to nie istnieje zaden obowiazek zmniejszania predkosci. To przeciez proste.
- 4 0
-
2023-12-21 23:10
To ja przytoczę:
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
Brak możliwości zatrzymania się w porę przed przejściem to brak panowania nad pojazdem.- 29 3
-
2023-12-21 21:13
Autor napisał sensownie.
Twoja odpowiedź jest niejasna, gmatwasz prostą sprawę.
- 6 1
-
2023-12-21 18:56
Opinia wyróżniona
Szybko ale bezpiecznie (27)
Tam musiała być bardzo duża prędkość, widać jak daleko zatrzymał się samochód. Siła uderzenia musiała być ogromna patrząc na to jak wygląda samochód. Może próbowała zdążyć na "pomarańczowym" albo wzrok i umysł był zajęty czym innym. Sąd to na pewno ustali, bo prawdopodobnie sprawa nie zakończy się na policji.
- 337 21
-
2023-12-22 17:14
Co ma wspólnego tytuł twojej wiadomości do jej treści? Raczej szybko i bardzo niebezpiecznie w wykonaniu niedoświadczonego i nieuważnego kierowcy nieskupionego na kierowaniu pojazdem. Chyba była to jedynie złośliwość.
- 0 0
-
2023-12-22 05:21
popłacze się w sądzie (2)
i ją uniewinnią
- 13 2
-
2023-12-22 11:55
Tatuś POwie ze miała okres (1)
- 5 5
-
2023-12-22 16:51
Ale co, że Kaczyński ma nieślubną córkę?
- 2 2
-
2023-12-22 00:24
Zatrzymala sie tak daleko, bo hamowac zaczela dopiero po uderzeniu, czyli jakas sekunde za przejsciem. (1)
- 17 1
-
2023-12-22 11:55
To Suka
- 5 0
-
2023-12-21 23:26
w przypadku pokolenia Z to oczy w telefonie i myslenie Off
- 24 0
-
2023-12-21 22:04
opcja z "pomarańczowym" na tym skrzyżowaniu raczej niemożliwa
wygląda, jakby po prostu zagapiła się i wpakowała na czerwonym-czerwonym.
- 26 0
-
2023-12-21 20:57
Pewnie pisała raport dla trójmiasto pl
Że wypadek jest na morskiej.
- 18 2
-
2023-12-21 20:37
Nagrywała głupawe filmiki na tiksroka
- 35 2
-
2023-12-21 20:07
E tam
Kończyła pisać sms
- 31 5
-
2023-12-21 19:44
Jak już pewnie wiecie pośpiech jest bardzo złym doradcą. (3)
- 21 1
-
2023-12-21 23:30
(2)
szczegulnie jak zonce dzieciaka masz zrobic
- 2 4
-
2023-12-22 10:10
Szczególnie
- 1 0
-
2023-12-22 09:30
Chyba że cudzej, gdy jej mąż ma się zaraz zjawić.
- 2 1
-
2023-12-21 19:24
99% komóreczka w łapie (9)
- 95 9
-
2023-12-22 09:56
Właśnie z tego powodu raz młoda dama wjechała mi w tyłek przed przejściem. A wystarczyło patrzeć na drogę i nie miałaby problemów
- 2 0
-
2023-12-22 00:34
to wina pająka (1)
Jest ciepło, więc mógł tez pająk wyjść zza fotela. Winny pewnie jest pająk. Bylo juz o tym na trójmiasto. Obstawiam tak na 50% to
- 9 2
-
2023-12-22 12:03
Potwierdzam żona też o mało nas nie rozbiła po tym jak pająk się opuścił z osłony przeciwsłonecznej przed twarz.
- 2 0
-
2023-12-21 22:05
Byłeś i widziałeś, tak? (5)
- 4 37
-
2023-12-22 11:55
Pilnujmy Prezydenta Dudę przed szwabem z Sopotu
- 2 9
-
2023-12-22 08:12
Tak, byłem i widziałem.
- 0 2
-
2023-12-21 22:15
(2)
Nie musiał być. Wystarczy, źe obserwuje, innych kierowców. Większość, a młodzi prawie wszyscy, gapią się w czasie jazdy w telefon.
- 58 2
-
2023-12-22 02:23
No właśnie to tak nie działa (1)
Laska mogła zasuwać z wielu powodów, jak również z wielu powodów być nieuważna. Twierdzenie, że "na 100%" to komórka, jest po prostu nieprawdziwe.
Nie twierdzę, że laska nie gapiła się w komórkę. Mogła się gapić. Ale nie wiemy tego "na 100%", o ile nie byliśmy świadkami, sorry.- 12 12
-
2023-12-22 09:13
No i nie napisał, że 100%
Więc polemizujesz sam ze sobą
- 15 2
-
2023-12-21 19:12
(1)
Zielone dla pieszych zapala się wyraźnie później, niż czerwone dla samochodów.
- 87 1
-
2023-12-21 23:28
nie wiem czy zwrociles uwage ale na kazdym skrzyzowaniu ze sygnalizacja przynajmniej przez 1s czerwone swieci sie dla kazdego w kazdym kierunku
- 11 2
Wszystkie opinie
-
2023-12-21 18:48
Jak można wjechać na czerwonym swietle? (17)
18 lat, pewnieTikTok w uchwycie i jazda...
- 125 16
-
2023-12-21 18:53
Nie wiadomo (8)
Mogła się gorzej poczuć, mieć zawał, udar itp. Teraz wśród młodych pogrom skutków ubocznych po preparatach genowych na tzw. covid (grypa z katarem)
- 12 47
-
2023-12-21 19:25
U ciebie to już skutek nieodwracalny (1)
Uszkodzenia kory mózgowej, zresztą miernie pofałdowanej.
- 33 5
-
2023-12-22 10:57
To sprawdź statystyki
Jest ogromny wzrost nagłych zgonów, udarów, zawałów, zapaleń i chorób autoimmunologicznych, zakrzepic i raków. Lawina pogrzebów. Idź po 6 dawkę preparatu, przecież pierwszych 5 pomogło... zarobić koncernom
- 1 4
-
2023-12-21 22:00
albo po prostu jak 3/4 młodych sprawców wypadków... zajmować się w tym czasie swoim smartfonem
- 15 0
-
2023-12-21 22:10
(1)
uuuuu, widać, że powikłania po braku szczepień są gorsze niż po szczepieniach, tu widać nieodwracalne zmiany w mózgu i niestety ciężkie upośledzenie :(
- 7 6
-
2023-12-22 11:05
Ty oczywiście o ogromnej ilości nagłych zgonów nic nie wiesz. Wierzysz TV. Trudno. Naturalna selekcja. Nie bez powodu na wymyśloną nową "chorobę" wymyślono "lekarstwo" po którym jest jeszcze gorzej. Przecież obniżenie odporności, zapalenia, raki, zgony, zakrzepice, zawały, udary itd, dotyczą przede wszystkim zaszczepionych
- 1 2
-
2023-12-21 22:17
ta, dopadła ja pomroczność jasna
- 5 0
-
2023-12-22 08:14
Może pędziła bo zaczęła rodzić, co wy na to.
- 0 1
-
2023-12-22 10:29
Ta co w Gdańsku gra na Carillonach wjechała na przejściu dla pieszych w moja żonę
Tatuś policjant pomógł i ja uniewinnił sąd. Jeszcze żyjemy i się spotkamy.
- 3 0
-
2023-12-21 19:00
normalnie. zajęta była telefonem. przecież to standard u kierowców
- 24 3
-
2023-12-21 21:17
Tragedia. Ale: piesza nie spojrzała, że (4)
Z pełną prędkością lewym pasem jedzie samochód. Miała pierwszeństwo, fakt. Tylko co jej po tym? Zawsze warto myśleć jeszcze za tego drugiego, kierowcy też popełniają błędy. Tragiczne w skutkach.
- 6 16
-
2023-12-21 22:43
Ale schowaj sobie to swoje ale
Nie rób victim blaming
- 12 3
-
2023-12-22 01:53
Ktoś pisał, że na prawym zatrzymał się autobus (2)
Więc Twój argument odpada, autobus zasłania ten drugi pas. A Ty zawsze po połowie przejścia na zielonym zatrzymujesz się i sprawdzasz, czy coś jednak nie jedzie?
- 5 0
-
2023-12-22 09:52
Tak
Przedwczoraj BMW na lewym pasie przejechało mi przed nosem - ale patrzyłem i dzięki temu jestem w pracy, a nie w szpitalu.
- 2 2
-
2023-12-22 10:31
Tak samo potrąciła ta co gra na Carillonach mają żonę
Jeden samochód się zatrzymał a ona wjechała na przejściu dla pieszych w moja żonę. Ojciec pies pomógł i ja uniewinnił sąd. Ale jeszcze się kiedyś spotkamy
- 1 0
-
2023-12-22 09:39
Jak
Codzienne widzę takich co na czerwonym przejeżdżają. Dzisiaj już, jeszcze przed 8, trafił się autobus.
- 2 0
-
2023-12-22 11:55
Jak widać można wjechać na przejście ba czerwonym świetle. Powodów może być co nie miara. Ale wykraczają one jak widać poza twoja percepcję, co jest w sumie przerażajace.
- 0 0
-
2023-12-21 18:50
Pewnie jutuberka.. (1)
..oraz córka prawnika..
- 86 19
-
2023-12-21 18:53
Za słaby samochód na córkę prawnika
- 13 2
-
2023-12-21 18:50
Pokolenie Z
- 59 8
-
2023-12-21 18:50
(3)
Dramat...teraz za tą głupotę trauma do końca życia.Młodzi,gniewni,wiecznie pędzący...deszcz,wiatr,ślisko...poszkodowanej zdrowia...uważajcie na siebie...18latce odebrać prawko dożywotnio.
- 101 16
-
2023-12-21 18:54
Chyba dla poszkodowanej, o ile przeżyje
- 14 3
-
2023-12-22 09:49
Robi się szefie
Już lecimy odebrać prawko
- 1 0
-
2023-12-22 13:57
No i odszkodowanie
Chyba, że ofiara nie przeżyje to więzienie.
- 1 1
-
2023-12-21 18:50
Przejścia naziemne (11)
Takie są właśnie skutki takich przejść.
- 38 114
-
2023-12-21 18:52
wypadki na pasach
takie są skutki poglądu, że jezdnia jest tylko dla samochodów
- 52 3
-
2023-12-21 18:56
takie są skutki dawania prawo jazdy przypadkowym osobom (3)
testy IQ i psychologiczne powinny być obowiązkowe dla kierowców jak również kursy i egzaminy. inaczej lepiej nie będzie
- 29 3
-
2023-12-21 19:19
A potem będziesz krzyczał na marszach, że jest nierówność.
- 7 10
-
2023-12-21 19:23
(1)
To mówisz, że obecnie nie ma kursów i egzaminów na p.j.?
- 2 1
-
2023-12-21 19:27
co roku nie ma, a powinny być
większość kierowców nie ma zielonego pojęcia o przepisach albo ma je na poziomie z roku w którym zdawali prawko... a przepisy się zmieniają, infrastruktura się zmienia.....i widać że większość kierowców sobie nie radzi
- 5 1
-
2023-12-21 18:56
chyba kpisz (1)
chyba kpisz
- 8 1
-
2023-12-21 18:58
Moze cierpi bo mu telewizje zabrali?
- 9 5
-
2023-12-21 18:56
głupek
- 5 0
-
2023-12-21 19:00
A może jednak tunele dla samochodów? (1)
- 18 1
-
2023-12-21 19:09
Tylko takie z ostro nachylonymi rampami i windą dla tych co nie mają terenówek.
Kierowcy nigdy nie widzą w tym żadnych problemów, więc pewnie sami też by chętnie skorzystali.
- 11 2
-
2023-12-22 09:56
I wszystkie skrzyżowania dwupoziomowe?
Równie dobrze mógł jechać samochód z poprzecznej ulicy.
Tu raczej pomogłyby zapory podnoszone po zapaleniu czerwonego światła -- takie słupy wysuwane podczas światła żółtego.- 1 1
-
2023-12-21 18:50
Można zdawać zaocznie maturę z aresztu? (1)
Pytam dla koleżanki.
- 72 8
-
2023-12-21 19:34
A po co jej matura, może za 10 lat dojrzeje do matury.
- 10 3
-
2023-12-21 18:52
Zabrać seniorom prawo jazdy (1)
Uuuupppss... ale to nie był senior.
- 61 8
-
2023-12-23 18:12
Zabrać młodym prawa jazdy !!!!
- 0 0
-
2023-12-21 18:52
Po prostu przykre
- 33 1
-
2023-12-21 18:53
(3)
Kurde, chciałbym mieć taką kie w wieku 18 lat zasponosrowana przez rodzicieli, tak jak kom wyżej, pewnie byznesmeny i inne wpływowe persony, i jednak wina pieszej będzie
- 31 48
-
2023-12-21 22:16
Nie. Wina będzie jej.
- 5 0
-
2023-12-22 08:38
To pewnie auto matki ... A wina będzie jej skoro wjechała na czerwonym. Dużo zdrowia dla poszkodowanej!
- 3 0
-
2023-12-23 19:09
Kk
I tak z wypadku juz wiecie gdzie pracowala, co studiowala, ile lat maja rodzice i ile zarabiaja. Jedno to komentarz a drugie tworzenie sobie fikcji w glowie byle powylewać zygowiny. Zalosni jestescie
- 2 0
-
2023-12-21 18:54
Opinia wyróżniona
Uderzenie musiałoby być bardzo mocne (25)
Nie ma co mówić, przy takiej pogodzie widoczność na drodze jest ograniczone. Dlatego zawsze przed przejściem dla pieszych (nawet jak są światła) wyciągam nogę z gazu.
- 413 23
-
2023-12-21 18:56
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież (14)
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież
- 57 8
-
2023-12-21 19:01
(13)
to jest obowiązek niezależnie od pogody przecież
- 28 5
-
2023-12-21 19:24
Taaak? Od kiedy? (12)
Przytocz przepis, który mówi, że jeśli jedziesz np. 50 km/h w miejscu, w którym taka prędkość jest dopuszczalna maksymalnie, miałbyś niby zwolnić.
- 8 47
-
2023-12-21 19:50
sam sobie odpowiedziałeś, ale pewnie nie umiesz czytać ze zrozumieniem (11)
więc postaram się pomóc: "prędkość maksymalna"
- 35 6
-
2023-12-21 19:52
Jeszcze raz - przytocz przepis (10)
Do ilu trzeba zwolnić z dopuszczalnych 50 km/h, na przykład w słoneczny dzień jadąc ze słońcem za plecami? A do ilu podczas bezdeszczowej nocy, jeśli przejście jest doskonale oświetlone? Przepis poproszę. Jako kierowca z prawie 30-letnim stażem i czystym kontem chętnie dowiem się co tam nowego. Mam dla ciebie radę, jeśli niedowidzisz na drodze - #zostanwdomu.
- 15 48
-
2023-12-21 20:17
no i nadal robisz z siebie durnia - anonimowo więc bezkarnie, ale jednak (4)
w przepisach masz stwierdzenia typu: dostosowanie prędkości do warunków. Ustawodawca uznał że osoba która zda prawko będzie na tyle bystra by to skumać. #zostawswojedowpicapydlarodzinyalbokota
- 47 7
-
2023-12-21 21:13
Autor napisał sensownie.
Twoja odpowiedź jest niejasna, gmatwasz prostą sprawę.
- 6 1
-
2023-12-21 21:45
No i nie przytoczyłeś. (2)
To doucz się. Masz zmniejszyć prędkość na tyle, żeby umożliwić pieszym bezpieczne przekroczenie jezdni. Czyli do zaistnienia konieczności zmniejszenia prędkości (w szczególności prowadzącego do zatrzymania pojazdu) muszą być piesi, którzy będą przechodzić przez to przejście. A nie ma żadnego obowiązku zwalniania przed przejściem jako takim, po prostu dlatego że ono sobie jest, a tym bardziej przy działającej sygnalizacji i wyświetlanym sygnale zielonym dla pojazdów. W takich sytuacjach kierowca ma zachować przed przejściem szczególną ostrożność i uważnie obserwować pieszych i otoczenie przejścia. Ale nie zwalniać, jeśli nie ma takiej faktycznej potrzeby.
P.S. Mój kot jest bardziej ogarnięty od masy pi**dek drogowych.- 9 19
-
2023-12-21 23:10
To ja przytoczę:
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
Brak możliwości zatrzymania się w porę przed przejściem to brak panowania nad pojazdem.- 29 3
-
2023-12-22 00:22
Przede wszystkim do koniecznosci zmniejszenia predkosci...
owa predkosc musi byc za wysoka, zeby zatrzymac pojazd przed ewentualnymi pieszymi. Jesli nie jest za wysoka, zeby im umozliwic to i tamto, to nie istnieje zaden obowiazek zmniejszania predkosci. To przeciez proste.
- 4 0
-
2023-12-22 07:28
Jak wali deszcz z śniegiem np to ograniczasz
A jak masz słońce za tobą to jedź 50. Jak nie kumasz takich rzeczy, to nie wsiadaj za kółko gamoniu.
- 6 0
-
2023-12-22 08:12
Polacy zapominają, że prędkość dopuszczalna, to maksymalna, nie cel sam w sobie (1)
- 6 1
-
2023-12-22 17:12
Nic dziwnego, w Polsce ograniczenia prędkości są bardzo zaniżone. Nie oceniam czy słusznie, czy nie. Ale np we Francji ; wąziutkie kręte drogi bez widoczności zza zakrętu, a stoi znak 80. U nas prosta szeroka droga, każdy i mieszkaniec i przyjezdny jedzie przez wieś minimum 50, a stoi znak 30. Tak jak mówię, nie oceniam co jest właściwe, ale łatwo zauważyć gdzie znaki dają kierowcy pole do zastosowania własnego rozsądku, a gdzie (przynajmniej w założeniu) chcą trzymać za smycz. Jeżeli potrąci kogoś na ograniczeniu 80 jadąc 68 bo nie zachował ostrożności to nadal będzie jego wina. Więc nie wiem dlaczego w Polsce prędkość maksymalna na znakach jest zazwyczaj optymalną dla małego fiata. (Wiem bo jeździłem maluszkiem pare lat temu, i na możliwości tego pojazdu ograniczenia była idealne! Jadąc nowoczesnym autem naprawdę trudno czasem dostosować prędkość do archaicznych wymagań. I widoczność, i hamulce i wspomagający asystenci jazdy pozwalają na pokonanie danego odcinka szybciej, a dalej bezpieczniej.) Potrzebujemy ogólnokrajowej weryfikacji ograniczeń prędkości i uporządkowania chaosu znaków "dokładanych" od lat, często przypadkowo.
- 0 0
-
2023-12-22 08:46
jakim cudem ty masz prawo jazdy człowieku? (1)
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście,
- 7 0
-
2023-12-22 17:59
Czyli jeśli nie ma pieszych na przejściu lub nań wchodzących, to nie zmniejsza się prędkości
Co w tym niezrozumiałego?
- 1 1
-
2023-12-21 18:57
nie miała prawa wjechać na to przejście (2)
Bo było czerwone
- 67 2
-
2023-12-21 21:10
Wjechała bezprawnie. (1)
Tylko czy to ma jakieś znaczenie dla poszkodowanej.
- 12 3
-
2023-12-21 22:06
Oczywiście, że ma w kontekście odszkodowania i odpowiedzialności sprawcy.
- 30 0
-
2023-12-21 18:58
ograniczona*^
- 1 1
-
2023-12-21 19:18
czerwone światło widać
przy kiepskiej pogodzie oczywiście jeśli patrzy się na drogę
- 38 0
-
2023-12-21 19:32
Czerwone swiatła widać bardzo dobrze także w deszczu (2)
Chyba, że ktoś gapi się w telefon, wtedy nie widzi. Kierowczyni powinno być zabrane prawo jazdy dożywotnio.
- 53 2
-
2023-12-22 07:30
Kierowczyni? Co to za nowomowa? (1)
- 3 5
-
2023-12-22 10:28
Tak jak nowa Wojewódka z Wejherowa
- 3 2
-
2023-12-21 20:37
Wyciągnij
Słownik również.
- 4 4
-
2023-12-21 21:46
Na czerwonym nie przejeżdża się, tylko stoi!
Zielone było dla pieszych, nie dla samochodów. Czyli zakaz jazdy.
- 28 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.