Bezpieczeństwo? Nie mam czasu...
4175 wyświetleń 10 grudnia 2021 (234 opinie)Niektórzy chyba nie powinni dostawać prawa jazdy...
Więcej na ten temat
Opinie (234) 8 zablokowanych
-
2021-12-10 10:49
Opinia wyróżniona
coraz więcej kierowców wogóle nie umie bezpiecznie jezdzić bez wzgledu na warunki jazdy (3)
ale najgorsze w tym jest to - że ogóle nie maja takiej świadomości
- 296 6
-
2021-12-10 18:05
Jeśli w normalnych warunkach masz prędkość bezpieczną x, to w deszczu x-10, w śniegu na asfalcie x-20, w śliskim śniegu na asfalcie x-30, a na nieodśnieżonym jeszcze dodatkowe -10 km/h a więc jeśli było tak jak dzisiaj rano, to bezpieczna prędkość wynosiła około 60-70 może 80. A jak ktoś jechał wolniej to tylko dobrze o jego rozumie świadczy.
Jeśli w normalnych warunkach masz prędkość bezpieczną x, to w deszczu x-10, w śniegu na asfalcie x-20, w śliskim śniegu na asfalcie x-30, a na nieodśnieżonym jeszcze dodatkowe -10 km/h a więc jeśli było tak jak dzisiaj rano, to bezpieczna prędkość wynosiła około 60-70 może 80. A jak ktoś jechał wolniej to tylko dobrze o jego rozumie świadczy. Lepiej się spóźnić kwadrans niż wylądować na barierkach.
Stopień drogowego chamstwa na obwodnicy trójmiasta jest porażający: liczba "bohaterów" prujących po 140 jest znacznie większa niż nadostrożnych jadących w padającym śniegu po nieodśnieżonej nawierzchni 50.- 13 8
-
2021-12-10 15:14
ma Ryja prowadzi barany.
- 1 2
-
2021-12-10 11:45
Prędkość Bezpieczna
Sobiesław Zasada zapytany o to, jaka jest prędkość bezpieczna odpowiedział: dla każdego inna
- 22 1
-
2021-12-10 10:06
Opinia wyróżniona
60 km/h wygląda właśnie na bezpieczną prędkość w tych warunkach (31)
Ograniczenie do 120 nie oznacza, że masz tam tyle cisnąć niezależnie od pogody. Ruch jest spory, droga śliska i jeśli będzie potrzeba nagle wytracić prędkość to zapewniam Cię, że Twoje umiejętności nie oszukają fizyki.
Jadąc 60 wszyscy byśmy spokojnie i bezpiecznie dotarli do celu. Dzięki asom kierownicy średnio raz dziennie musimy stać w kilometrowych korkach czekając aż straż pozbiera ich łopatami z jezdni.- 471 159
-
2021-12-14 07:36
No wlasnie o Tobie jest komentarz wyżej :)
Myslisz ze kumasz, ale nie kumasz. Nie masz pojęcia w jakim stanie jest asfalt czym jest pokryty czym moze byc pokryty za chwile. Hipotetyzujesz na podstawie filmiku, To Ty powinienes zostac w domu albo pojechac inaczej do pracy.
- 0 0
-
2021-12-11 23:12
Co nie zmienia faktu
Że polska kultura "mistrzów lewego pasa" w każdym warunkach utrudnia jazdę. Na lewym Matiz 55km/h, na prawym puściutko....
- 0 1
-
2021-12-10 17:21
Lepiej dla wszystkich, zebys nie wyjezdzal z domu. Pozdrawiam
- 2 0
-
2021-12-10 17:13
odpowiedz : 60 km/h wygląda właśnie na bezpieczną prędkość w tych warunkach
jadac tak powoli zalecalbym tez regularne zjedzanie na pobocze i probowanie butem, jaka jest przyczepnosc.
Wlokac sie jak "uszkodzony samochod" nie zapewniasz bezpieczenstwa tylko generujesz zator i nerwowa atmosfere. Chcesz byc taki mily i bezpiecznie jechac, zjedz na prawo- 7 4
-
2021-12-10 16:23
(2)
Wleczenie się lewym pasem, gdy prawy pusty, to też "bezpieczna jazda"?
Prędkość bezpieczna, to taka jak określił S.Zasada, a nie żadne 60 km/h.- 4 3
-
2021-12-10 18:07
Samolotem schodzenie poniżej tej prędkości jest wysoce niebezpieczne, no chyba że przy samym lądowaniu. Ale samochodem w polskich realiach 120-130 latem to max.
- 1 0
-
2021-12-10 16:54
Dla mnie bezpieczna prędkość to 300 km/h.
Pasuje ci ona ?
- 1 5
-
2021-12-10 15:57
(1)
Widać że należysz do tych nieświadomych, że jeździć nie potrafią. Każdym sprawnym samochodem osobowym z przynajmniej średnimi oponami da się spokojnie ponad 100 nawet w największą śnieżyce jechać z ogromnym marginesem bezpieczeństwa. JTo że przepisy nie zabraniają jechać wolniej to nie znaczy że jest to bezpieczne. Jeśli musisz osobówką zwalniać na
Widać że należysz do tych nieświadomych, że jeździć nie potrafią. Każdym sprawnym samochodem osobowym z przynajmniej średnimi oponami da się spokojnie ponad 100 nawet w największą śnieżyce jechać z ogromnym marginesem bezpieczeństwa. JTo że przepisy nie zabraniają jechać wolniej to nie znaczy że jest to bezpieczne. Jeśli musisz osobówką zwalniać na lewym pasie drogi szybkiego ruchu do 50 bo śnieżek popadał to znaczy że nie jesteś kierowcą przygotowanym do jazdy w takich warunkach sprzętowo i pod kątem umiejętności, a najgorsze jest to że kurs parkowania zaliczony prawko wydane "jestę kierowcą" i nikt cię nie uświadomił o braku tych umiejętności.
- 7 10
-
2021-12-10 16:53
Koleś, nigdy nie będzie równych umiejętności
wśród kierowców, w tym tych co mogą jedynie samochodem dojechać do pracy.
Zatem może niech pracodawcy przyjrzą się umiejętnościom jazdy autem swoich pracowników i niech ich zatem zwolnią.
Jednak wydaje mi się, że musieliby zwolnić więcej niż 50 % ludzi.- 1 0
-
2021-12-10 14:35
(4)
Ale o czym Ty człowieku piszesz? Jak masz starego trupa na 10 letnich oponach zimowych to się wcale nie dziwie, że boisz się jechać więcej niż 90km/h na obwodnicy.
Nie każdy jest obsr*ny po uszy widząc 2 cm śniegu na nawierzchni i nikt tu nikomu nie każe jechać z dozwoloną prędkością (120km) i tym bardziej blokować lewy pas jeśli ktoś inny chciałby pojechać szybciej niż zawrotne 50km na obwodnicy :)- 13 11
-
2021-12-10 16:01
(1)
O widać z twojej wypowiedzi że jesteś mistrzem prostej ! A później przez takich gamoni jak ty stoi cała obwodnica !
- 8 4
-
2021-12-11 17:23
Ja jestem z tych szybkich i wściekłych co to potrafią i 220 jechać obwodnica, samochodem jeżdżę od 12 lat i nigdy wypadku nie miałem... wiec gdzie tu stanie przeze mnie w korku? Tak wiem, nigdy nie znam dnia ani chwili, ale nie będę tez ciagle myslal o tym, że coś może się stać... rownie dobrze przy 60 jak Ci opona przednia peknie w taka pogode, zaczniesz się obracać. Wiec skończcie cwaniakowac, bo zaraz się okaże ze jedyna dozwolona i sluszna czynnością na obwodnicy bedzie pchanie samochodu...
- 0 6
-
2021-12-10 15:17
Nie każdy jest obsr*ny...a potem stoimy w korkach bo ten nieobsrany zapierdzielał (1)
- 16 9
-
2021-12-10 16:05
Z skrajności w skrajność. Ciężki los normalnych ludzi, z przodu lebiegi, z tyłu poganiacze.
- 17 2
-
2021-12-10 14:32
Inna kwestią jest to, że lewy pas służy do wyprzedzania. Domyślnie poruszasz się prawym.
- 12 1
-
2021-12-10 12:14
Widać, że nie potrafisz jeździć w takich warunkach
Nieprawdą jest, że jadąc 60 km/h wszyscy byśmy spokojnie i bezpiecznie dotarli do celu. Dla niektórych ta prędkość jest nieosiągalna percepcyjnie.
Poza tym tu nie chodzi o samą prędkość, a o styl i sposób jazdy.
Przyklejenie się do lewego pasa, nawet jadąc 60tką, nie jest zachowaniem bezpiecznym.
I nie mówię tu o szarżowaniu- 35 6
-
2021-12-10 12:14
Zostań w domu
- 14 3
-
2021-12-10 12:07
(1)
Nie mam nic przeciw abyś jechał nawet 50 ale zajmij prawy pas bo tak stanowią przepisy o ruchu drogowym. Nikt i nic nie upoważnia cie do szeryfowania !!!!
- 38 3
-
2021-12-10 18:06
Ale to nie on był szeryfem tylko ci co na niego donoszą do mediów.
- 1 9
-
2021-12-10 11:57
W opisywanym przypadku jazda 60km/h... (2)
nie jest takim dużym problemem. Problemem jest fakt, że gość jadąc lewym pasem i utrudniając wyprzedzanie prawym celowo blokuje wszystkich, którzy chcą/mogą jechać szybciej, bo z jakiejś przyczyny uważa, że takie ma prawo.
- 50 2
-
2021-12-10 18:20
(1)
Policja nie reaguje, to obywatele muszą sami dbać o własne bezpieczeństwo, przyhamowując tych, którym się wydaje, że w takich warunkach mogą jechać 100km/h.
- 3 10
-
2021-12-11 17:19
Szkoda, ze na ekspresowych nie ma skrzyzowqn bo jeden z drugim dostaliby w lepek i przestaliby pajacować jako samozwańczy policjanci
- 2 1
-
2021-12-10 11:31
Owszem, co do prędkości masz częściowo rację. Ale przeczytaj całość tekstu zamieszczonego w artykule, opisującego całą sytuację.
- 15 3
-
2021-12-10 10:54
gdybyś myślał - wogóle byś tego nie napisał - bo choć zgadzam sie co do predkosci bezpiecznej (1)
to temat w czym innym, i jest o głupim zachowaniu kierowcy na lewym pasie i wogóle o bezrozumnej jeździe lewym pasem na drodze szybkiego ruchu - no ale to już trudniejszy temat co widać po lajkach
- 39 4
-
2021-12-10 15:06
No ale to albo o zimie, albo o chamskich zachowaniach. Jedno nie ma nic z drugim wspólnego.
- 3 8
-
2021-12-10 10:19
(1)
Masz rację. I warto dodać, że trzeba się bać raczej tych, którzy na śliskiej nawierzchni czują się pewnie.
- 64 27
-
2021-12-11 17:18
Gdzie przepraszam bardzo masz Śląska nawierzchnie? Asfalt na obwodnicy jest czarny, jedynie mokry. Gdyż o dziwo zgodzie z prawami fizyki tarcie powoduje wzrost temperatury nawierzchni, bo przecież prawo zachowania energii funkcjonuje. Tak więc wez swoje prawa fizyki które w podstawowoce zakończylies studiować i zjedz ladnie na prawy pas. Jakos
Gdzie przepraszam bardzo masz Śląska nawierzchnie? Asfalt na obwodnicy jest czarny, jedynie mokry. Gdyż o dziwo zgodzie z prawami fizyki tarcie powoduje wzrost temperatury nawierzchni, bo przecież prawo zachowania energii funkcjonuje. Tak więc wez swoje prawa fizyki które w podstawowoce zakończylies studiować i zjedz ladnie na prawy pas. Jakos codziennie od lat jeżdżę obwodnica i nigdy nie było sytuacji by ta Śląska nawierzchni kogos zaatakowała... to nie śnieżyca, ze faktycznie śnieg nie zdążyłem na czas się roztopić. A Śląska nawierzchnia wstepuje i owszem na środku oraz miedzy zmianami pasa ruchu. Prawda jest taka, że większość jeździć nie potrafi i boli ich to, ze inny nie maja z tym problemu. Tak samo jak w pracy większość gdzie większość ludzi jest przeciętna to najchetniej jednostki odznaczające się zatrzymałyby na swoim poziomie...
- 4 2
-
2021-12-10 10:07
tak ale prawym pasem (3)
Za blokowanie lewego mandat .
- 118 22
-
2021-12-12 10:22
Na obydwu moj drogi obowiazuja te same przepisy i zasady
- 0 1
-
2021-12-10 10:12
Tak, ale nie ty go egzekwujesz (1)
Trzymaj odstęp i cierpliwie czekaj na wolną drogę.
- 51 56
-
2021-12-10 16:30
Ale po pierwsze primo
Na drodze ekspresowej, a taką jest Obwodnica Trójmiasta, należy jechać prawym pasem. Wyjątkiem są moment wyprzedzania i inne niebezpieczne sytuacje
- 23 4
-
2021-12-10 10:05
Opinia wyróżniona
400 000 km za mną . (6)
Na złośliwość na drodze najlepsza jest uprzejmość. NIc nie udowodnimy kolejnej złośliwej osobie w kolejnym samochodzie. W domu juz nie bedziemy o tym pamiętać. W każdym razie są wśród nas kierowcy dla których to pierwsza zima i mają pełne majtki ( ja tez miałem) i wole takich i po mału do celu niż zator przez mistrza dynamiki i przyczepności w śniegu. Oczywiscie mi też nerwy puszczają , ale uczę się nad nimi panować bo to nigdy nic nie dało ...
- 175 9
-
2021-12-10 18:39
brawo (1)
jak przejedziesz pierwszy milion, to zrozumiesz, jak jeszcze mało umiesz.
- 2 0
-
2021-12-10 19:57
Jak przejedziesz dwa, to będziesz mógł coś sensownego napisać.
- 1 0
-
2021-12-10 18:08
Problemem nie są ci co jadą powoli w fatalnych warunkach drogowych - tym to akurat należy się medal. Problemem są ci którzy jadą powoli w dobrych warunkach.
- 6 1
-
2021-12-10 10:25
(2)
Brawo - właśnie o to chodzi na drodze. Mistrzowie szybkości, dla których inni "nie powinni jeździć, jak nie potrafią", sami na ogół mają mizerne umiejętności. Owszem, potrafią jechać szybko - ale do czasu, gdy trzeba się z fizyką zmierzyć. A ona nie ma litości. Trudno, jak zrobią krzywdę sobie - gorzej, gdy przez takich "pewnych i szybkich" giną inni.
- 28 6
-
2021-12-10 10:44
(1)
No u mnie charakter pracy wymusza częste podróże . Zdażały się poślizgi w deszczu na A1 przy 120km (aquaplaning ). Było rzucenie d*pci na błocie pośniegowym przy zmianie pasa. Człowiek doświadczenie ma ale powinien wyjeżdzać zawsze z respektem do pogody. Niestety kiedyś jeździłem bardziej zachowawczo bo miałem samochód tylko z ABS z 1998r i po prostu był strach. Aktualne auta naszpikowane systemami bezpieczeństwa dają większe poczucie bezpieczeństwa ale w większości złudne.
- 18 1
-
2021-12-15 13:12
Tzn. musisz jeszcze ćwiczyć i nabrać doświadczenia bo wpadanie w poślizg zle rokuje.
- 0 1
-
2021-12-10 09:41
Wiem jak niebezpieczna może być taka gruba warstwa śniegu i lodu spadająca z auta. (1)
Jeżeli płatek śniegu wbije się bezpośrednio w serce to poszkodowany może zostać zimnym draniem. Widziałem to w Królowej śniegu.
- 34 12
-
2021-12-10 15:19
Lady Balbine mimo wszystko trzYmie się dzielnie Stolca prezesowego .
- 1 0
-
2021-12-10 09:12
Albo wymagana jakaś wiedzą tajemna (10)
Albo A głupi jestem by zrozumieć przesłanie filmiku...
- 27 25
-
2021-12-10 09:49
śnieg na aucie nawet świateł nie widać
- 1 0
-
2021-12-10 09:14
No to chyba jesteś (5)
Czas się z tym pogodzić... Nie wiesz, że trzeba odśnieżać samochód i po co?
- 17 1
-
2021-12-10 09:18
Ja tu wypatruje zagrożenia w jeździe (4)
Patrzę na krzyż sw Krzyśka insuzkam przejazdu...
A Ty z kolei pokazałeś że sam jesteś głupiutki, bo nawet nie wiesz że widoczność przez lusterko wsteczne nie jest wymagana:) masz obowiązek odśnieżyć dach, tablice, światła i lusterka boczne. Szyba tylnia nie jest wymagana bo nie stanowi zagrożenia na drodze i nie jest wymagana widoczność przez nią- 9 11
-
2021-12-10 09:50
Tylna szyba nie jest wymagana, ale sama warstwa śniegu jest wymagana do odśnieżenia, ponieważ przy odpowiednim wietrze może ona polecieć na samochód z tyłu ograniczając jego widoczność.
Jak to jest, że ludzie prują się za nieodśnieżone ciężarówki, a sami pozytywnie reflektują nieodśnieżony dach samochodu??- 2 0
-
2021-12-10 09:45
(1)
Czyli nieodśnieżony dach wedle ciebie nie jest problemem? Mam nadzieję że się nie spotkamy na drodze.
- 3 0
-
2021-12-10 15:23
Dla mnie.u kogoś innego?
Nie stanowi problemu: trzymam większy dystans i tyle.
Sam odśnieżam cały samochód, włącznie z blachami, dachem i zderzakiem.
A to że ktoś jest głupi i tego nie robi to już nie moja sprawa, sam sobie wizytówkę wystawia i ryzykował by w normalnym kraju mandatem...
Ale w Polsce? Trzeba mieć pecha by trafić na patrol któremu dodatkowo by sie chciało wypisać mandat. W kraju gdzie nie ma wymogu zamiany opon, mimo temperatury i opadu śniegu...- 0 0
-
2021-12-10 09:21
Koryguję swoją wypowiedź
Rzeczywiście wymagane jest odśnieżenie tylniej szyby... Ale jak wieziesz w bagażniku kartony pod sufit to już ok.... Co za bezsens prawny...
- 5 4
-
2021-12-10 09:15
(2)
Bo tylna szyba w sniegu serio gosciu ma nudne zycie
- 4 8
-
2021-12-10 09:18
W życiu by mi nie przyszło przez myśl...
Widzę asów z.okienkiem wyszorowanym na przedniej szybie. To powyżej to pikuś.
- 3 1
-
2021-12-10 09:19
Cały dach w śniegu i potem sypie na ciebie przez cała drogę w ciągu samochodów..
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2021-12-10 09:12
Albo wymagana jakaś wiedzą tajemna (10)
Albo A głupi jestem by zrozumieć przesłanie filmiku...
- 27 25
-
2021-12-10 09:14
No to chyba jesteś (5)
Czas się z tym pogodzić... Nie wiesz, że trzeba odśnieżać samochód i po co?
- 17 1
-
2021-12-10 09:18
Ja tu wypatruje zagrożenia w jeździe (4)
Patrzę na krzyż sw Krzyśka insuzkam przejazdu...
A Ty z kolei pokazałeś że sam jesteś głupiutki, bo nawet nie wiesz że widoczność przez lusterko wsteczne nie jest wymagana:) masz obowiązek odśnieżyć dach, tablice, światła i lusterka boczne. Szyba tylnia nie jest wymagana bo nie stanowi zagrożenia na drodze i nie jest wymagana widoczność przez nią- 9 11
-
2021-12-10 09:21
Koryguję swoją wypowiedź
Rzeczywiście wymagane jest odśnieżenie tylniej szyby... Ale jak wieziesz w bagażniku kartony pod sufit to już ok.... Co za bezsens prawny...
- 5 4
-
2021-12-10 09:45
(1)
Czyli nieodśnieżony dach wedle ciebie nie jest problemem? Mam nadzieję że się nie spotkamy na drodze.
- 3 0
-
2021-12-10 15:23
Dla mnie.u kogoś innego?
Nie stanowi problemu: trzymam większy dystans i tyle.
Sam odśnieżam cały samochód, włącznie z blachami, dachem i zderzakiem.
A to że ktoś jest głupi i tego nie robi to już nie moja sprawa, sam sobie wizytówkę wystawia i ryzykował by w normalnym kraju mandatem...
Ale w Polsce? Trzeba mieć pecha by trafić na patrol któremu dodatkowo by sie chciało wypisać mandat. W kraju gdzie nie ma wymogu zamiany opon, mimo temperatury i opadu śniegu...- 0 0
-
2021-12-10 09:50
Tylna szyba nie jest wymagana, ale sama warstwa śniegu jest wymagana do odśnieżenia, ponieważ przy odpowiednim wietrze może ona polecieć na samochód z tyłu ograniczając jego widoczność.
Jak to jest, że ludzie prują się za nieodśnieżone ciężarówki, a sami pozytywnie reflektują nieodśnieżony dach samochodu??- 2 0
-
2021-12-10 09:15
(2)
Bo tylna szyba w sniegu serio gosciu ma nudne zycie
- 4 8
-
2021-12-10 09:18
W życiu by mi nie przyszło przez myśl...
Widzę asów z.okienkiem wyszorowanym na przedniej szybie. To powyżej to pikuś.
- 3 1
-
2021-12-10 09:19
Cały dach w śniegu i potem sypie na ciebie przez cała drogę w ciągu samochodów..
- 4 0
-
2021-12-10 09:49
śnieg na aucie nawet świateł nie widać
- 1 0
-
2021-12-10 09:26
Nie ma obowiązku odśnieżenia tylnej szyby. (4)
Przepisami jest wymagane odśnieżenie szyby czołowej i bocznych przez które patrzy kierowca.
Odśnieżony musi być także dach auta, lusterka boczne i wszystkie światła samochodu.
Nie zapominajmy także, że tablice rejestracyjne auta muszą być czytelne!
Tylną szybę możesz sobie nawet zakleić czarną taśmą.
Odśnieżać jej tym bardziej nie musisz.
(jeśli facet ma kamerę cofania to tylnej szyby i tak nie używa)- 27 14
-
2021-12-10 09:34
a myślisz, że przednią odśnieżył?
- 2 0
-
2021-12-10 09:46
Ale na filmie dach też jest nieodśnieżony.
- 4 0
-
2021-12-10 09:56
Trzeba ją odśnieżać, nie dlatego, że przez nią nie widać, rzeczywiście, ale dlatego, żeby ten śnieg nie poleciał/nie "dymił" na tego z tyłu przy każdym, przyspieszeniu.
- 3 2
-
2021-12-10 11:49
to że nie ma obowiązku to od razu zwalnia z myślenia? jemu też byłoby wygodniej mieć widoczność w każdą stronę i to co dzieje się z tyłu. Polacy to dziwna nacja....
- 1 0
-
2021-12-10 09:26
jak jeżdżą dostawcy bez tylnych szyb w ogóle, geniuszu ?
- 6 3
-
2021-12-10 09:41
Wiem jak niebezpieczna może być taka gruba warstwa śniegu i lodu spadająca z auta. (1)
Jeżeli płatek śniegu wbije się bezpośrednio w serce to poszkodowany może zostać zimnym draniem. Widziałem to w Królowej śniegu.
- 34 12
-
2021-12-10 15:19
Lady Balbine mimo wszystko trzYmie się dzielnie Stolca prezesowego .
- 1 0
-
2021-12-10 10:05
Opinia wyróżniona
400 000 km za mną . (6)
Na złośliwość na drodze najlepsza jest uprzejmość. NIc nie udowodnimy kolejnej złośliwej osobie w kolejnym samochodzie. W domu juz nie bedziemy o tym pamiętać. W każdym razie są wśród nas kierowcy dla których to pierwsza zima i mają pełne majtki ( ja tez miałem) i wole takich i po mału do celu niż zator przez mistrza dynamiki i przyczepności w śniegu. Oczywiscie mi też nerwy puszczają , ale uczę się nad nimi panować bo to nigdy nic nie dało ...
- 175 9
-
2021-12-10 10:25
(2)
Brawo - właśnie o to chodzi na drodze. Mistrzowie szybkości, dla których inni "nie powinni jeździć, jak nie potrafią", sami na ogół mają mizerne umiejętności. Owszem, potrafią jechać szybko - ale do czasu, gdy trzeba się z fizyką zmierzyć. A ona nie ma litości. Trudno, jak zrobią krzywdę sobie - gorzej, gdy przez takich "pewnych i szybkich" giną inni.
- 28 6
-
2021-12-10 10:44
(1)
No u mnie charakter pracy wymusza częste podróże . Zdażały się poślizgi w deszczu na A1 przy 120km (aquaplaning ). Było rzucenie d*pci na błocie pośniegowym przy zmianie pasa. Człowiek doświadczenie ma ale powinien wyjeżdzać zawsze z respektem do pogody. Niestety kiedyś jeździłem bardziej zachowawczo bo miałem samochód tylko z ABS z 1998r i po prostu był strach. Aktualne auta naszpikowane systemami bezpieczeństwa dają większe poczucie bezpieczeństwa ale w większości złudne.
- 18 1
-
2021-12-15 13:12
Tzn. musisz jeszcze ćwiczyć i nabrać doświadczenia bo wpadanie w poślizg zle rokuje.
- 0 1
-
2021-12-10 18:08
Problemem nie są ci co jadą powoli w fatalnych warunkach drogowych - tym to akurat należy się medal. Problemem są ci którzy jadą powoli w dobrych warunkach.
- 6 1
-
2021-12-10 18:39
brawo (1)
jak przejedziesz pierwszy milion, to zrozumiesz, jak jeszcze mało umiesz.
- 2 0
-
2021-12-10 19:57
Jak przejedziesz dwa, to będziesz mógł coś sensownego napisać.
- 1 0
-
2021-12-10 10:06
Opinia wyróżniona
60 km/h wygląda właśnie na bezpieczną prędkość w tych warunkach (31)
Ograniczenie do 120 nie oznacza, że masz tam tyle cisnąć niezależnie od pogody. Ruch jest spory, droga śliska i jeśli będzie potrzeba nagle wytracić prędkość to zapewniam Cię, że Twoje umiejętności nie oszukają fizyki.
Jadąc 60 wszyscy byśmy spokojnie i bezpiecznie dotarli do celu. Dzięki asom kierownicy średnio raz dziennie musimy stać w kilometrowych korkach czekając aż straż pozbiera ich łopatami z jezdni.- 471 159
-
2021-12-10 10:07
tak ale prawym pasem (3)
Za blokowanie lewego mandat .
- 118 22
-
2021-12-10 10:12
Tak, ale nie ty go egzekwujesz (1)
Trzymaj odstęp i cierpliwie czekaj na wolną drogę.
- 51 56
-
2021-12-10 16:30
Ale po pierwsze primo
Na drodze ekspresowej, a taką jest Obwodnica Trójmiasta, należy jechać prawym pasem. Wyjątkiem są moment wyprzedzania i inne niebezpieczne sytuacje
- 23 4
-
2021-12-12 10:22
Na obydwu moj drogi obowiazuja te same przepisy i zasady
- 0 1
-
2021-12-10 10:19
(1)
Masz rację. I warto dodać, że trzeba się bać raczej tych, którzy na śliskiej nawierzchni czują się pewnie.
- 64 27
-
2021-12-11 17:18
Gdzie przepraszam bardzo masz Śląska nawierzchnie? Asfalt na obwodnicy jest czarny, jedynie mokry. Gdyż o dziwo zgodzie z prawami fizyki tarcie powoduje wzrost temperatury nawierzchni, bo przecież prawo zachowania energii funkcjonuje. Tak więc wez swoje prawa fizyki które w podstawowoce zakończylies studiować i zjedz ladnie na prawy pas. Jakos codziennie od lat jeżdżę obwodnica i nigdy nie było sytuacji by ta Śląska nawierzchni kogos zaatakowała... to nie śnieżyca, ze faktycznie śnieg nie zdążyłem na czas się roztopić. A Śląska nawierzchnia wstepuje i owszem na środku oraz miedzy zmianami pasa ruchu. Prawda jest taka, że większość jeździć nie potrafi i boli ich to, ze inny nie maja z tym problemu. Tak samo jak w pracy większość gdzie większość ludzi jest przeciętna to najchetniej jednostki odznaczające się zatrzymałyby na swoim poziomie...
- 4 2
-
2021-12-10 10:54
gdybyś myślał - wogóle byś tego nie napisał - bo choć zgadzam sie co do predkosci bezpiecznej (1)
to temat w czym innym, i jest o głupim zachowaniu kierowcy na lewym pasie i wogóle o bezrozumnej jeździe lewym pasem na drodze szybkiego ruchu - no ale to już trudniejszy temat co widać po lajkach
- 39 4
-
2021-12-10 15:06
No ale to albo o zimie, albo o chamskich zachowaniach. Jedno nie ma nic z drugim wspólnego.
- 3 8
-
2021-12-10 11:31
Owszem, co do prędkości masz częściowo rację. Ale przeczytaj całość tekstu zamieszczonego w artykule, opisującego całą sytuację.
- 15 3
-
2021-12-10 11:57
W opisywanym przypadku jazda 60km/h... (2)
nie jest takim dużym problemem. Problemem jest fakt, że gość jadąc lewym pasem i utrudniając wyprzedzanie prawym celowo blokuje wszystkich, którzy chcą/mogą jechać szybciej, bo z jakiejś przyczyny uważa, że takie ma prawo.
- 50 2
-
2021-12-10 18:20
(1)
Policja nie reaguje, to obywatele muszą sami dbać o własne bezpieczeństwo, przyhamowując tych, którym się wydaje, że w takich warunkach mogą jechać 100km/h.
- 3 10
-
2021-12-11 17:19
Szkoda, ze na ekspresowych nie ma skrzyzowqn bo jeden z drugim dostaliby w lepek i przestaliby pajacować jako samozwańczy policjanci
- 2 1
-
2021-12-10 12:07
(1)
Nie mam nic przeciw abyś jechał nawet 50 ale zajmij prawy pas bo tak stanowią przepisy o ruchu drogowym. Nikt i nic nie upoważnia cie do szeryfowania !!!!
- 38 3
-
2021-12-10 18:06
Ale to nie on był szeryfem tylko ci co na niego donoszą do mediów.
- 1 9
-
2021-12-10 12:14
Zostań w domu
- 14 3
-
2021-12-10 12:14
Widać, że nie potrafisz jeździć w takich warunkach
Nieprawdą jest, że jadąc 60 km/h wszyscy byśmy spokojnie i bezpiecznie dotarli do celu. Dla niektórych ta prędkość jest nieosiągalna percepcyjnie.
Poza tym tu nie chodzi o samą prędkość, a o styl i sposób jazdy.
Przyklejenie się do lewego pasa, nawet jadąc 60tką, nie jest zachowaniem bezpiecznym.
I nie mówię tu o szarżowaniu- 35 6
-
2021-12-10 14:32
Inna kwestią jest to, że lewy pas służy do wyprzedzania. Domyślnie poruszasz się prawym.
- 12 1
-
2021-12-10 14:35
(4)
Ale o czym Ty człowieku piszesz? Jak masz starego trupa na 10 letnich oponach zimowych to się wcale nie dziwie, że boisz się jechać więcej niż 90km/h na obwodnicy.
Nie każdy jest obsr*ny po uszy widząc 2 cm śniegu na nawierzchni i nikt tu nikomu nie każe jechać z dozwoloną prędkością (120km) i tym bardziej blokować lewy pas jeśli ktoś inny chciałby pojechać szybciej niż zawrotne 50km na obwodnicy :)- 13 11
-
2021-12-10 15:17
Nie każdy jest obsr*ny...a potem stoimy w korkach bo ten nieobsrany zapierdzielał (1)
- 16 9
-
2021-12-10 16:05
Z skrajności w skrajność. Ciężki los normalnych ludzi, z przodu lebiegi, z tyłu poganiacze.
- 17 2
-
2021-12-10 16:01
(1)
O widać z twojej wypowiedzi że jesteś mistrzem prostej ! A później przez takich gamoni jak ty stoi cała obwodnica !
- 8 4
-
2021-12-11 17:23
Ja jestem z tych szybkich i wściekłych co to potrafią i 220 jechać obwodnica, samochodem jeżdżę od 12 lat i nigdy wypadku nie miałem... wiec gdzie tu stanie przeze mnie w korku? Tak wiem, nigdy nie znam dnia ani chwili, ale nie będę tez ciagle myslal o tym, że coś może się stać... rownie dobrze przy 60 jak Ci opona przednia peknie w taka pogode, zaczniesz się obracać. Wiec skończcie cwaniakowac, bo zaraz się okaże ze jedyna dozwolona i sluszna czynnością na obwodnicy bedzie pchanie samochodu...
- 0 6
-
2021-12-10 15:57
(1)
Widać że należysz do tych nieświadomych, że jeździć nie potrafią. Każdym sprawnym samochodem osobowym z przynajmniej średnimi oponami da się spokojnie ponad 100 nawet w największą śnieżyce jechać z ogromnym marginesem bezpieczeństwa. JTo że przepisy nie zabraniają jechać wolniej to nie znaczy że jest to bezpieczne. Jeśli musisz osobówką zwalniać na lewym pasie drogi szybkiego ruchu do 50 bo śnieżek popadał to znaczy że nie jesteś kierowcą przygotowanym do jazdy w takich warunkach sprzętowo i pod kątem umiejętności, a najgorsze jest to że kurs parkowania zaliczony prawko wydane "jestę kierowcą" i nikt cię nie uświadomił o braku tych umiejętności.
- 7 10
-
2021-12-10 16:53
Koleś, nigdy nie będzie równych umiejętności
wśród kierowców, w tym tych co mogą jedynie samochodem dojechać do pracy.
Zatem może niech pracodawcy przyjrzą się umiejętnościom jazdy autem swoich pracowników i niech ich zatem zwolnią.
Jednak wydaje mi się, że musieliby zwolnić więcej niż 50 % ludzi.- 1 0
-
2021-12-10 16:23
(2)
Wleczenie się lewym pasem, gdy prawy pusty, to też "bezpieczna jazda"?
Prędkość bezpieczna, to taka jak określił S.Zasada, a nie żadne 60 km/h.- 4 3
-
2021-12-10 16:54
Dla mnie bezpieczna prędkość to 300 km/h.
Pasuje ci ona ?
- 1 5
-
2021-12-10 18:07
Samolotem schodzenie poniżej tej prędkości jest wysoce niebezpieczne, no chyba że przy samym lądowaniu. Ale samochodem w polskich realiach 120-130 latem to max.
- 1 0
-
2021-12-10 17:13
odpowiedz : 60 km/h wygląda właśnie na bezpieczną prędkość w tych warunkach
jadac tak powoli zalecalbym tez regularne zjedzanie na pobocze i probowanie butem, jaka jest przyczepnosc.
Wlokac sie jak "uszkodzony samochod" nie zapewniasz bezpieczenstwa tylko generujesz zator i nerwowa atmosfere. Chcesz byc taki mily i bezpiecznie jechac, zjedz na prawo- 7 4
-
2021-12-10 17:21
Lepiej dla wszystkich, zebys nie wyjezdzal z domu. Pozdrawiam
- 2 0
-
2021-12-11 23:12
Co nie zmienia faktu
Że polska kultura "mistrzów lewego pasa" w każdym warunkach utrudnia jazdę. Na lewym Matiz 55km/h, na prawym puściutko....
- 0 1
-
2021-12-14 07:36
No wlasnie o Tobie jest komentarz wyżej :)
Myslisz ze kumasz, ale nie kumasz. Nie masz pojęcia w jakim stanie jest asfalt czym jest pokryty czym moze byc pokryty za chwile. Hipotetyzujesz na podstawie filmiku, To Ty powinienes zostac w domu albo pojechac inaczej do pracy.
- 0 0
-
2021-12-10 10:08
(4)
Zamysl wpisu sluszny, ale jakim optymista trzeba byc zeby wierzyc, ze to przyniesie skutek. d**ile na droga byly, sa i beda.
- 22 9
-
2021-12-10 11:07
Deb!le to na obwodnicy (2)
Lewym 60 jadą. Nie umiesz jezdzic- zjedz na prawy pas - tam jest Twoje miejsce. A najlepiej to omijaj obwodnicę i wróć jak się nauczysz jeździć.
- 3 5
-
2021-12-10 12:46
O sobie piszesz ?
- 2 0
-
2021-12-10 16:58
Nie jest koleś, ludzie nie będą ryzykować np.
jazdy między Tirami.
Poza tym ty od razu zdobyłeś mistrzostwo F1 gdy wsiadłeś pierwszy raz w życiu w ogóle za kierownicę ?- 1 0
-
2021-12-10 12:46
Całe szczęście ,że ty korzystasz z komunikacji miejskiej w Kartuzach .
- 0 1
-
2021-12-10 10:10
Panie redaktorze (25)
Przepisy nakazują dostosowywanie prędkości do warunków jazdy. Zarówno deszcz, jak i śnieg obligują do takiego zachowania. W Niemczech na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do ok 100km/h.
Aprobowanie opinii takich mistrzów kierownicy kończy się potem tragediami na drodze. Trochę rozwagi i odpowiedzialności za publikowane treści- 84 42
-
2021-12-10 10:12
(13)
We wspomnianych Niemczech za blokowanie lewego pasa dali by Ci taki mandat ze na mandarynki na święta to byś mógł tylko przez szybe popatrzeć
- 34 14
-
2021-12-10 10:22
(7)
We wspomnianych Niemczech zwraca się też uwagę ma mistrzów lewego pasa popędzających innych czy nie dostosowanie prędkości do warunków. A na drodze większym zagrożeniem jest kierowca "czujący się pewnie" w złych warunkach niż jadący wolniej lewym pasem.
- 26 6
-
2021-12-10 11:09
Blokowanie lewego powolna jazdą (6)
Powinno być karane mandatem 5000zl. Nie umiesz jeździć- zjedz na prawy. Koniec kropka. Po co się zmóżdżasz na lewym blokując go? Przynosi Ci radość spowalnianie lewego? Masz jakąś misję?
- 10 13
-
2021-12-10 11:37
co to znaczy blokowanie? (3)
Jesli prawy jest zapchany gęstym ruchem to jazda lewym jest po prostu jazdą lewym a nie żadnym blokowaniem.
Z reszta co to znaczy wolna jazda? Dla takich asów jak TY jazda maksymalna dopuszczalną prędkością jest "wolna"- 13 9
-
2021-12-10 14:33
Wolna jest gdy lewym (2)
Jedziesz z tą samą prędkością co jedzie prawy, albo gdy Cię prawym wyprzedzają. Nie do tego służy lewy pas. Jeśli nie rozumiesz to nigdy nie wjeżdżaj na lewy, bo nie jest dla Ciebie...
- 7 5
-
2021-12-10 15:00
nie kolego to ty nie rozumiesz realiów
można jechać szybciej niz prawym, można jechgać maksymalna dozwolona ale dla wszystkich asów i tak będzie to blokowanie.
- 6 3
-
2021-12-10 17:01
Ty jestes szeryfem, że chcesz decydować
kto ma jechać lewym pasem ?
Nie ośmieszaj się publicznie.- 1 2
-
2021-12-10 15:19
Ale wiesz, że na tym lewym pasie dopuszczalna prędkość jest taka sama jak na prawym
- 6 3
-
2021-12-10 17:00
Nie ośmieszaj się.
- 0 0
-
2021-12-10 10:38
w niemczech to by ci dali mandat za podjezdzanie pod zderzak i za mruganie swiatlami. wiec sie tam nie pyszcz dzieciaku
- 20 4
-
2021-12-10 10:51
Mandacik za jazdę na zderzaku (2)
Ty byś dostał biedaku...
- 6 4
-
2021-12-10 16:12
Niestety nic by nie dostal
Za jazdę na zderzaku na lewym pasie. Zastępca komendanta w Brwinowie oświadczył ze na lewym jest to manewr wyprzedzania i jestes zwolniony z trzymania odległość xD
- 0 3
-
2021-12-10 16:12
https://youtu.be/lSmMBntxYSM
- 0 0
-
2021-12-10 12:03
Czytaj ze zrozumieniem, o ile potrafisz
Pokaż mi miejsce, gdzie zalecam jazdę lewym pasem, pomijam już definicję blokowania tegoż pasa
- 1 0
-
2021-12-10 10:22
(2)
Aprobowanie uporczywej jazdy lewym pasem i zmuszanie do wyprzedzania prawym kończy się potem tragediami na drodze. Jeśli każdy z nas będzie się starał być policjantem na drodze i uczył jazdy innych to niedobrze się to skończy dla wszystkich...
- 20 7
-
2021-12-10 14:44
(1)
dokładnie, zwłaszcza jeżeli dopuszczalna prędkość jest 120km/h a ktoś jedzie taką prędkością po lewym pasie, raz dwa dojedzie do kogoś kto jedzie pustym pasem lewym 50km/h i może się to skończyć nieprzyjemnie dla obu kierowców, po co blokować na sile lewy pas jak prawy jest pusty, zwłaszcza ze wyprzedzanie pasem prawym jest niedozwolone, tak samo jazda lewym pasem gdy prawy jest pusty jest wykroczeniem, czemu nikt tego nie przestrzega?? takie praktyki są spotykane tylko w Polsce, wszędzie za granicą jest wzajemny szacunek na drodze, wpuszczanie kierowców którzy próbują włączyć się do ruchu, a w Polsce - na silę jeszcze taki szeryf przyspiesza bo chce pokazać że wcale taki wolny nie jest albo trzyma się zderzaka żeby nie wpuścić kogoś, blokując tym samym drogę. Pytanie po co jak można z wzajemnym szacunkiem jechać i dać innym którzy potrafią jeździć w takich warunkach jechać szybciej? A teksty o tym, że dostosowanie się do warunków bo jak pada śnieg to max 60km można jechać i tłumaczenie tego jest absurdem, bo jeżeli ktoś jest doświadczonym kierowcą, ma zimowe opony, a droga jest choćby zasypana piaskiem lub solą, to można spokojnie jechać nawet 100 km/h bez ryzyka żadnego- przyczepność samochodu jest zachowana.
- 3 3
-
2021-12-10 17:07
Bzdury gadasz. Tylko stan auta decyduje o
ewentualnym poślizgu ?
A stan drogi to nie ? Wszędzie mamy równiutkie asfaltowe nawierzchnie ? Zawsze drogi będą super odśnieżone - nigdy nie będą leżały jakieś grudy, nie będzie brei ? Z żadnej ciężarówki nie spadną kawałki lodu, które spadną na asfalt ?
I ty prawisz morały innym szeryfie drogowy ?- 2 3
-
2021-12-10 10:22
Drogi czytelniku (3)
pomyliłeś kraj jeżeli chodzi o ograniczenie prędkości. W Niemczech 40 % dróg autostradowych nie ma ograniczenia prędkości a jedynie zalecana prędkość to 130 km/h. Nie wiem skąd te ograniczenie 100 km/h?
Od kilku lat niemiecki rząd planuje wprowadzić ograniczenie prędkości na autostradach do 130 km/h ale jak na razie społeczeństwo jest temu przeciwne.
"Trochę rozwagi i odpowiedzialności za publikowane treści"
Pozdrawiam- 15 7
-
2021-12-10 12:07
Zanim coś napiszesz, to sprawdź (2)
W Niemczech, tak jak u nas, są nad autostradami ZZT. W momencie kiedy zaczyna padać lub pojawia się mgła - zapalają się znaki ograniczenia prędkości do 100 km/h
- 7 2
-
2021-12-10 12:56
Przed napisaniem sprawdziłem... (1)
" Niemczech na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do ok 100km/h." Jest to błędnie sformułowane zdanie ponieważ w Niemczech na autostradach nie ma limitu prędkości a zalecana prędkość to 130 km/h.
Jeżeli pojawi się znak ograniczenia prędkości to masz obowiązek się do niego stosować nie zależnie czy jest to spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi czy robotami drogowymi. W przypadku gdy nie ma takiego znaku możesz jechać ile chcesz.- 3 3
-
2021-12-10 17:09
Bzdury piszesz. Odcinki bez limitu nie stanowią
większości, szczególnie przy miastach.
- 2 3
-
2021-12-10 10:51
Dokładnie, (2)
Nie ma to jak cytować opinie "czytelnika". Może niech "czytelnik" nie wjeżdża na obwodnicę to nie będzie miał problemu.
- 4 6
-
2021-12-10 12:09
Dzieciaku (1)
Mam za sobą kilka milionów przejechanych kilometrów, z czego większość w Niemczech i Holandii, więc nie wyjeżdżaj że dzczeniackimi tekstami, no takich "miszczów" kierownicy widziałem dziesiątki bpid płachtami na poboczu
- 4 2
-
2021-12-10 12:43
Uwielbiam te argumenty upośledzonych
Ja jestem kiewrowcą takim a takim, wiem lepiej. A ja, wybraź sobie, byłem kierowcą JP2. Nie wyjeżdzaj szczylu na obwodnicę, dla wszystkich będzie bezpieczniej, także dla Ciebie ;)
- 0 4
-
2021-12-10 16:08
W Niemczech na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do ok 100km/h
I wszyscy jadą równiutko płynnie 98km/h.- 1 1
-
2021-12-10 10:11
Były czasy kiedy mało kto coś mówił o zimowych oponach
Wtedy ja, na letnich, posuwałem swoim Fordem Escortem, 120km/h, po ośnieżonej Obwodnicy.
Dzisiaj przechodzą mnie ciarki, jak o tym wspomnę, chciałbym napisać że to była młodzieńcza fantazja, ale chyba jednak nie- 23 6
-
2021-12-10 10:21
Ehhh
Zawsze się jakiś AS znajdzie co będzie narzekać.. nie lepiej wolniej ale bezpieczniej i do celu...
- 24 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.