13-letnia Weronika przeprowadzi się do normalnego mieszkania
7944 wyświetlenia 12 grudnia 2015 (443 opinie)Chora 13-letnia Weronika Rasała, która mieszka w domu grożącym zawaleniem, dostanie mieszkanie komunalne. Poznaj jej historię.
Więcej na ten temat
Opinie (443) 10 zablokowanych
-
2015-12-12 13:23
(14)
Ja nie mogę zrozumieć jednej podstawowej rzeczy. Matka dziewczynki mieszkała w tym baraku od lat 80-tych. To daje 35 lat, na ogarnięcia normalnego miejsca zamieszkania. Odpowiedzialni ludzie zanim zabiorą się za robienie dzieci pomyślą czy są w stanie im zapewnić byt i godne życie. A nie mieszkanie w rozpadającym się baraku.
Boli mnie że wszyscy jadą po urzędnikach, a urzędnik nie może robić wyjątków ze względu na obowiązujące prawo, idąc tym tokiem myślenia, ludzie zaczną chodzić od urzędu, brać dziecko pod pachę, płakać i mieszkanie się znajdzie - to jest właśnie skandal. Na mieszkania socjalne czeka wiele ludzi - wszystkich powinny obowiązywać takie same przepisy.
A jak was tak bardzo boli to przyjmijcie tę mała pod swój dach.
P.S. Ciekawe kiedy moderator usunie ten komentarz- 102 39
-
2016-03-28 15:40
Racjonalna
Tak sie akurat sklada, ze znam te rodzine. Prosze przeczytac dokladnie artykul, tam jest wyjasnienie panskich watpliwosci. Mama i tata Weroniki wprowadzili sie do tego domu okolo 35 lat temu. Wtedy nie byla to ruina. Dom jak to kazda nieruchomosc ulega wplywom czasu i nie bylo z tym domem problemu, dopóki tata nie umarl. Nikt nie narzekal, bylo biednie ale nikt nie liczyl, ze jakis urzednik bedzie robil wyjatki, co sugerujesz w swojej wypowiedzi panie Racjonalny.
Wszyscy jada po urzednikach, bo ewidentnie nie wykonali swoich obowiazkow wobec tej rodziny. Sama sluchalam wypowiedz pani viceptezydent i wlos mi sie jeży na glowie do dzis, po tym co uslyszalam. To urzednicy wbili sobie nóż w kolano i teraz probuja sie glupio usprawiedliwiac. Panska wypowiedz jest obrzydliwie tendencyjna i smiem podejrzewac, ze list ten pisal pan na swoim biurku w Urzedzie Miejskim w Gdyni....- 0 0
-
2015-12-14 15:16
Jaki Ty człowieku jesteś ograniczony, aż żal, nie czytałeś , że dopóki ojciec żył to dawali sobie radę?
Zapewne jesteś jednym z tych urzędników, którzy są tam po to aby nagrabić w pierwszej kolejności dla siebie.
Nie wszyscy podchodzą do posiadania dziecka tylko w wymiarze posiadania, niektórzy mają trochę wyższe uczucia, są zdolni do miłości , a nie tylko do posiadania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 1 1
-
2015-12-13 22:38
Też tak uważam
Ludzi w trudnej sytuacji życiowej jest wielu. To nie tylko rodzina Weroniki jest w takiej potrzebie. Nie można tylko niektórych wypychać przed szereg. Jakieś normy muszą być zachowane i obowiązywać wszystkich. Kto wie ile osób w gorszej sytuacji znajduje się na liście przed rodziną Weroniki. Współczuję, ale zachowajmy też zdrowy rozsądek. Chwała ludziom dobrej woli za chęć niesienia pomocy. Swoją drogą ciekawe ilu z nas zrezygnowało z zakupu kolejnych ozdób świątecznych itp. i przelało pieniążki na konto wspomagając Weronikę i jej rodzinę??
- 2 1
-
2015-12-12 19:47
powalony jesteś a nie racjonalista, co to za państwo co buduje pomniki świętym rozdaje majątek kościołowi (2)
a nie potrafi zadbać o obywateli tych najbiedniejszych! pewnie z pisu jesteś!
- 6 13
-
2015-12-13 00:34
Dobrze,że peło zadbało:/ Ciekawe co oni przez 8 lat rządów zrobili dla biednych?NIC!!! Oszuści i hipokryci.Kieszenie sobie wypchali,Polskę rozprzedali a teraz wielce praworządni się zrobili.A ci co im jeszcze wierzą to mają papkę zamiast mózgu.
- 7 5
-
2015-12-12 20:33
może pisowcy...
- 4 1
-
2015-12-12 16:24
co ty wypisujesz za farmazony (2)
Na pewno da się zaprogramować cały życie. Chorobę syna, niepelnosprawnosc młodszej córki, śmierć męża, raka i własne śmierć. Widać w życiu jeszcze nie dostałaś kopa, skoro tak łatwo oceniasz innych ludzi.
- 14 17
-
2015-12-12 21:43
Pewnie, że się nie da przewidzieć, ale zdaje się, że oni 35 lat temu, jak tam zamieszkali, nie byli bogaczami. Później też nie.
- 10 1
-
2015-12-12 19:39
Słyszałeś o ubezpieczeniach? Ten niewielki comiesięczny koszt może Cię nieźle podratować w cięższej sytuacji. Po drugie oszczędzaj jeśli się da - nigdy nie wiadomo kiedy się przyda.
- 12 5
-
2015-12-12 14:26
jestes zalosny (2)
Nie, lepiej nie miec dzieci wogole, tak jak Ty i milon innych zalosnych singli, ktorych byloby stac, ale nie............bo marzy Im sie wygodne zycie i pelen dobrobyt
- 9 35
-
2015-12-12 19:51
nie masz racji
Dzieci trzeba planować . Zapewnić im godziwy start.
W sytuacji tej rodziny trójka to zbyt duży luxus. Tym bardziej , że syn był niepelnosprawny, to już nie powinni decydować się na kolejne.- 19 2
-
2015-12-12 15:07
Tak. Lepiej nie mieć w ogóle niż skazywać na biedę i cierpienie.
- 27 4
-
2015-12-12 15:07
Mądre słowa Racjonalny. Przynajmniej nie kierujesz się emocjami.
Ludzie nie tyle zaczną chodzić do Urzędów, co od razu do Telewizji.
Przyjdzie czas na tych, którzy np. wzięli kredyt na mieszkanie, stracili pracę, a to straszne miasto (czy państwo) nie udziela im pomocy (nie spłaca kredytu).- 28 1
-
2015-12-12 14:05
Cicho tam, czy sie stoi, czy się leży, 500 złotych się należy
- 18 3
-
2016-02-10 19:52
Z mojego punktu widzenie najważniejsze jest dobro dziecka i zdrowie tej dziewczynki. Reszta nie ma najmniejszego znaczenia. Zastanawia tylko fakt, że nikt z opieki, szkoły, przychodni lekarskiej nie zainteresował się zdrowiem tego dziecka abstrahując od rodziny. Bardzo ważne dla dziecięcego organizmu jest podjęcie działań jak najwcześniej celem zapobiegania nieprawidłowościom w przyszłości. Z tego płyną bardzo smutne wnioski dla nas jako społeczeństwa, które ma w nosie większość spraw jakie dookoła się dzieją. Otaczają nas ludzie o różnych specjalnościach i wykształceniu. Doprawdy trzeba aż urzędasów i telewizji żeby cokolwiek zrobić w naszym sąsiedztwie?
- 0 0
-
2015-12-17 14:12
Sa pieniadze na emigrantow
a Polacy, we wlasnym kraju nie dostaja pomocy??? Co za paranoja!!! Nie wierze w to co mowi teraz MOPS.
- 2 0
-
2015-12-12 12:35
:( (22)
Mi się wydaje że te problemy zdrowotne dziewczynki to jednak zaniedbanie rodziny.
- 83 118
-
2015-12-13 12:08
Weronika... (1)
A mi się wydaje,że siostra nieźle się oblowi lo śmierci matki...za którą weroniczka ma dostać pieniążki. Najważniejsze dla siostry jest status prawny wobec małej... A potem samo się rozwiąże. W artykule są zawarte słowa...wyplacenie pieniążków za mamę,renta dla małej,zasiłek itd...szkoda mi małej Weroniki i brata dla którego już miejsca nie ma. Zrozumiałe...młody jest dorosły i kasa idzie dla niego a za młodą oni dostaną...straszne to. Lecz niewątpliwie pomóc jest potrzebna...tylko żeby siostra i jej rodzina nie korzystała więcej niż sama Weroniczka.
- 6 5
-
2015-12-17 13:15
Czekałam na taki post.
Czekałam na wiecznie podejrzliwego,małego człowieczka,który wszedzie węszy podstęp.
- 1 0
-
2015-12-12 12:37
A wiesz ze fundusz z byle powodu moze odmówic refundacji?? (3)
albo nie było pieniedzy np na dojazdy do szpitala a rodzina nie miala z czego...
- 39 8
-
2015-12-12 14:01
Z Orłowa do szpitala w Redłowie nie było jak dojechać? (2)
- 15 29
-
2015-12-17 13:13
Miejsce gdzie mieszkała ta dziewczynka
Jest na takim zad""""upiu orliwa,ze nawet drogi asfaltowej tam nie ma.to jest gdzieś w lesie miedzy Orłowem a kolibkami.
- 0 0
-
2015-12-12 17:35
a znasz tam endykrynologa który zajął by się tam bez umowy z nfz???
w Gdyni nie ma endykrynologa dziecięcego,można iść ale prywatnie a to ładnie kosztuje!!!
- 22 1
-
2015-12-16 11:55
sprostowanie
nie Rodziny Szerloku tylko pieniędzy !! Z kąd masz mieć na leczenie dziecka jak nie ma na nic !! Uchodźcom chcą dawać kwit a swoich Polaków maja w du*** Polsko obudź się i jak Phiniks POWSTAŃ z popiołów !!
- 0 1
-
2015-12-15 09:03
karla
tata chory na raka,brat z epilepsja,mama z rakiem zlosliwym,zrobili dziecku podstawowe badanie hormonu wzrostu i wyszlo super,a dziecko chore,zaniedbanie???bez pieniedzy czlowiek nie jest w stanie isc do zadnego lekarza,dzisiaj zeby sie leczyc w tym kraju trzeba miec zdrowie i pieniadze,a ci biedni ludzie byli tak schorowani ze nie mieli szans ratowac wlasne zycie i robic dalsze szczegolowe badania weroniki,ludzie troche empatii...
- 2 0
-
2015-12-13 20:14
Roma
a z czego mieli rodzice jej pomoc jak nawet nie raz na jedzenie nie mieli . a gdzie opieka , szkoła i w szkole pedagog nic o tym nie wiedzieli? O losie , takie życie dla dzieci z biednych rodzin ---pomocy nie ma , a jak jest to grosze na przeżycie 2-3 dni i cieszą się wszyscy z Urzędu ze pomogli...........haha
- 1 0
-
2015-12-12 13:13
.... (5)
D......u trzeba brać drogie leki a niby skąd mieli wziąć pieniądze pajacu!
- 38 7
-
2015-12-12 14:45
(3)
Pieniądze na leki by się znalazły, gdyby była pod opieką lekarza - przyjmują również na NFZ. Chyba, że nie byli ubezpieczeni? ale chyba uczniowie szkół są ubezpieczeni w placówkach oświatowych.
Na wizytę i leki mogli się złożyć z całą rodziną - wraz z wujkiem z Niemiec. Ona nie miała tylko i wyłącznie mamy....- 17 11
-
2015-12-12 16:31
(2)
Chyba nie wiesz ile hormon wzrostu kosztuje (mówię tu o jednej dawce), to są takie koszta, że nawet wujek w Niemczech musiałby na to 2 miesiące pracować. Jedna ampułka to koszt ok. 6 tys, a do tego dochodzą też leki odpornościowego, żeby między przyjmowaniem leku nie spadła odporność- to też mało nie kosztuje. A NFZ skutecznie wnioski o refundację odrzuca.
- 24 0
-
2015-12-13 19:02
Jeśli rodzic się postara (kilka wizyt lekarskich i wizyt na oddziale) a dziecko się kwalifikuje - leczenie hormonem dostanie. Problemem tu był słaby dostęp do informacji, brak środków na dojazdy i wizyty lekarskie, nie wina NFZ-tu że odrzuca skutecznie wnioski
- 0 1
-
2015-12-12 17:12
wiem ile kosztuję i wiem również, że istnieją inne formy leczenia.
a nawet jakby musiała brać hormon wzrostu to kto twoim zdaniem miałby to sfinansować? gdyby mieszkali w komunalnym też nie byłoby ich stać - zwłaszcza, że doszedł by czynsz- 15 5
-
2015-12-12 13:45
słyszałem i mam co miesięczne potwierdzenie na koncie, że pieniądze biorą się z uczciwej pracy, ale nie którzy dalej wierzą w pieniądze spadające z nieba (500 zł na dziecko, dofinansowanie z UE i inne tego typu pierdoły)
- 39 10
-
2015-12-13 13:24
oczywiście podzielam że to wina rodziny z zaniedbania moje dziecko równiez ma problemy endokrynologiczne i gdyby nie moja w tym zasługa to dziecko by tez nie urosło nie opisujcie głupot że nie ma endokrynologa w gdyni to jedż do gdańska owszem czekałam na termin na nfz ale zapłaciłam za badania i jedną wizytę i dzieciak jest do chwili obecnej pod kontrolą lekarza na nfz tylko tżeba chcieć samo nie przyjdzie
- 7 2
-
2015-12-12 13:56
Mi też.... (1)
Mój syn ma niedobór wzrostu, konsultacje, leki, pobyty w szpitalu dziecięcym to była kwestia wydreptania.
- 26 6
-
2015-12-13 10:53
Taa
Ale ona nie choruję od wczoraj na wizytę długo się czeka to fakt ale trzeba się zapisać bo niestety lekarz sam do domu nie zapuka.
- 6 1
-
2015-12-12 22:05
Przecież ta siostra mówiła w TVN że lekarz nie kazał brać hormonu wzrostu
- 8 0
-
2015-12-12 14:08
może kasy nie mieli (1)
teraz w rodzinie hormon wzrostu płaci 1000 zł kuzynka dla dziecka bo jej NFZ nie chce zrefundować więc nie pisz że to zaniedbania poprostu nie masz kasy nie leczysz się jak NFZ ci odmówi
- 20 4
-
2015-12-12 14:47
wcale nie trzeba przyjmować hormonów wzrostu ! nawet nie jest zalecany - jedynie w skrajnych przypadkach kiedy w ogóle się nie rośnie i narządy wewnętrzne zaczynają się buntować - a ona rośnie, tylko wolniej
- 5 12
-
2015-12-12 14:40
Endokrynolog jest bezpłatny, no ale trzeba czekać około roku na pierwszą wizytę (na kolejne zapisują od razu i czas oczekiwania na kontrolę nie jest długi).... ciekawe czy była w ogóle zapisana.....
- 14 11
-
2015-12-17 10:03
Telewizja to pierwsza władza w Polsce
i bardzo dobrze. Dopóki nie pokażą patologi urzędniczej w tv (widziałem te żenujące wypowiedzi robotów z UM Gdynia) to nic się nie dzieje. Po drugie: dlaczego rodzina musi zbierać na leczenie dziewczynki. Kaczyński rozdaje po 500 zł. na dziecko bez względu na status rodziny a nie ma na leczenie dzieci i nie tylko dzieci. Polityka prorodzinna ? ŻENADA
- 1 2
-
2015-12-15 09:17
Agnieszka Rasała mbank nr konta: 871140 2004 0000 3402 7150 5869. (1)
Pomoc jest teraz potrzebna !
fundacje, stawija na nieletnie dzieci do zbierania pieniędzy!
NIGDY ale to NIGDY nie przekażę żadnej kwoty na żadną fundację. Nie będę wkładał
pieniędzy OSZUSTOM. Ja na miesiąc dostaje z ZUS 1280zł a oni opływają w luksusach.
Jest to obrzydliwe.- 1 3
-
2015-12-17 08:32
1280 i tak za dużo
to twoje konto - masz rację nie pomagam ludziom - bo im więcej ich poznaję, tym bardziej wolę Pomagać zwierzakom... - a Państwo jest jak d... od s... by pomagać ludziom w tego typu przypadkach...
- 1 0
-
2015-12-17 08:29
Porażka urzędasów
Za to na dyrdymały i głupoty miasto ma pieniądze.... zamiast urządzać denne noworoczne polsaty - może by pomóc potrzebującym? Ile kosztuje chore wystrzeliwanie fajerwerków ?
- 1 0
-
2015-12-16 12:52
zabrac dziecko
poniewaz rodzina nie mogla nawet desek poprzybijac co doprowadzilo dom do ruiny powinni zabrac dziecko do rodziny zastepczej
- 0 0
-
2015-12-15 21:08
a pani wiceprezydent Gdyni sarkastycznie w reportarzu mówiła cyt.." będzie mi pani przerywać" Widać zainteresowanie władz
wywiad dla TVN......Katarzyna Gruszecka-Spychała
Wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki- 3 0
-
2015-12-12 16:16
(4)
Przecież to nie dorzeczne bo gdy:
- jest kasa na baseny olimpijskie
- na lotnisko które zapewne nigdy nie będzie działać
- infoboxy
to chyba jest kasa żeby zbudować rocznie z 30-40 mieszkań czynszowych?
Nie ma?
Ciekawe.
Uważam że muszą być atrakcje typu infobox i inne bo to ważne dla miasta, ale nie należy zapominać o ludziach taka jest prawda.
Druga sprawa - budowanie ala ścieżek rowerowych - namalowanie pasów za pare set tyś zl? milionow?
Bez jaj- 21 15
-
2015-12-15 19:28
Oj źle się w Polsce dzieje ,że zamiast się wzbogacać ,to budujemy TBS'sy dla coraz licznej ludności uboższej.Czy naprawdę miasta mają iść w kierunku budowania i utrzymywania tych lokali?Kiedy często słyszymy,że one są dewastowane.
PS: Infobox posiada lokal ,który jest wynajmowany,więc nie jest do końca inwestycja bezzwrotna,a zresztą pomijając to infobox powstał dla mieszkańców,jako miejsce gdzie można przyjść i spotkać sie ze znajomymi lub dopytać się o jakieś informacje.Kiedyś był tam stary zaniedbany skwer ,który odstraszał wyglądem i na dodatek był mieszkaniem/miejscem zbiorek pijaków.Czy to naprawdę ,aż taka zła inwestycja?- 3 0
-
2015-12-12 16:52
(2)
czyli znaczy, że nie ma być niczego, a w tym miejscu jedynie wielkie socjalne bloki dla ubogich?
- 12 6
-
2015-12-13 01:13
(1)
to znaczy, ze normalny czlowiek ma zapieprzac 24/7 na mieszkania i jedzenie dla lumpów, sam nie ma dzieci, bo go nie stać, ale lumpy się jakoś mnożą jak króliki...
- 8 2
-
2015-12-13 08:25
Jak Szydło zacznie wypłacać 500 zł to dopiero rodziny patologiczne zwiększą przyrost naturalny
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.