Zobacz w akcji balijskie szpaki
4384 wyświetlenia 19 listopada 2017 (72 opinie)Już tylko ok. 50 dorosłych szpaków balijskich żyje w naturalnym środowisku, czyli na indonezyjskiej wyspie Bali . Dlatego od lat w ogrodach zoologicznych trwa akcja odbudowy dziko żyjącej populacji tych ptaków. Rozmnażać te ekstremalnie rzadkie ptaki będzie próbować również gdańskie zoo.
Więcej na ten temat
Opinie (72) 6 zablokowanych
-
2017-11-19 18:57
odwiedzalbym zoo czesciej (3)
ale ...30zl za 1 osobe???troszke przesada.wiem.karmienie,pielegnowanie itd kosztuje ale 30zl za 1 osobe to wrecz ...no juz nie wiem jak to nazwac,,rozbpj w bialy dzien to chyba adekwatne.20 zl to juz jest dosc duzo ale mozna pojsc ale 30??nie to ze jestem malostkowy ale zobaczcie.idziecie z rodzina ja 30 zona 30 2ka dzieciakow po polwie czyli juz wychodzi 90zl.do tego wez nie zjedz po okolo 4 godzinach chodzenia.czyli wychodzi okolo 150zl za taka "wycieczke" .150zl to poltora dniowki w pracy dla duzo osob wiec...???przyoszczedzi,nie przyjdzie tak jak ja i zoo wogole nie zarobi.ubolewam nad tym bo lubie patrzec na zwierzeta ktore naprawde kocham.sam mam zwierzaka w domu psa rasy doberman bo ciegnie do zwierzat ale nie za taka cene.naprawde ekipo zoo.opanujcie sie bo stracicie klientow!!!pozdrawiem serdecznie
- 4 6
-
2017-11-30 16:04
Na drugie dziecko masz 500+, to wykorzystaj na to wyjście właśnie, a nie marudź.
- 1 0
-
2017-11-20 03:47
Jezeli do zoo tak kilka razy do roku ciagnie to polecam karte roczna. Jak bida w domu to juz nie robic dzieci i mozna ta smieszna karte mieszkancs wyrobic. Jak skapiradlo to isc z dziecmi do kina na listy do m albo do galerii handlowej.
- 5 1
-
2017-11-19 20:52
jak zwykle gdy jest artykul o zoo to jakis biedak, skąpiradlo który wylicza ile go wyjscie z rodzinką musiało kosztować hehehe a ceny ustala miasto a nie "ekipa zoo"
- 2 2
-
2017-11-19 12:01
(10)
no to jest news w to niedzielne popołudnie ;)
- 21 8
-
2017-11-19 13:53
zoo nie jest zadnym rozwiazaniem (8)
bo wychowuje sieroty jedynie, ktore z ptakami maja malo juz wspolnego. Prawdziwy ptak to myszolow nad lasami czy kormoran przy zatoce.
- 2 5
-
2017-11-19 17:14
(7)
Jakie "sieroty" ... O czym Ty piszesz ? Zajmujesz się hodowlą ptaków zagrożonych wyginięciem ? Zajmujesz się reintrodukcją do naturalnego środowiska ? Masz w tym jakieś realne doświadczenie ? ... Jeśli nie, to nie dołuj ludzi, którzy chcą coś zrobić dla zwierząt.
- 7 2
-
2017-11-19 20:48
Sprostowanie (5)
Dokładnie, autor tego posta słyszał, że dzwoni ale nie wie gdzie ;) takie sieroty powstają np. gdy ktoś znajdzie pisklaka powiedzmy wróbla, wykarmi go, wykocha, a potem wypuści, nawet w ośrodkach rehabilitacji wykarmianie piskląt nie zawsze ma sens bo najczęściej ptaków jest za dużo,a ludzi i pieniędzy za mało żeby każdemu zapewnić odpowiednią opiekę. Ale te programy, w których biorą udział ogrody zoologiczne to duże, międzynarodowe projekty, starannie przygotowane i jeżeli już takie zwierzęta są wypuszczane na wolność to dokładane są wszelkie starania aby te osobniki miały takie same szanse na przeżycie w naturze jak osobniki, które w tej naturze faktycznie się urodziły.
- 4 2
-
2017-11-19 21:59
(4)
Masz 100% racji :)
- 3 3
-
2017-11-21 01:03
zero procent. zwyczajnie usprawiedliwiasz swoje chore teorie o hodowli. (3)
tego co dzikie i niehodowlane.
- 1 4
-
2017-11-21 23:38
(2)
Tak? Akurat tak się składa, że to nie teorie ale praktyka w moim wypadku i doświadczenie.
- 4 1
-
2017-11-22 00:17
znaczy, ze jestes psychicznie skrzywiuony jesli to praktykujesz. (1)
- 0 4
-
2017-11-26 00:25
Raczej nie, chyba że fascynacja światem zwierząt i chęć niesienia im pomocy to skrzywienie...za to podobno chęć podbudowywania swojej osoby poprzez wyżywanie się na innych w anonimowych komentarzach nadaje się do psychologa. W odpowiedzi poproszę o merytoryczne argumenty przeciw programom ochrony ginących gatunków bo inaczej szkoda czasu na czytanie :)
- 1 1
-
2017-11-21 01:01
nie zajmuje sie hodowla ptakow niehodowlanych
rozumiesz abnegacie?
- 2 2
-
2017-11-19 17:08
Przyszła zmiana i szpak dziobał bociana...
- 2 2
-
2017-11-20 12:25
Do gara a nie do ZOO!! (3)
Takimi gadzinami można się w sumie najeść...
- 3 5
-
2017-11-20 22:58
(1)
Zalatuje słabym trollem :)
- 3 2
-
2017-11-21 01:19
ty zalatujesz urzednikiem trollu.
- 0 5
-
2017-11-21 01:19
dokladnie
tak robimy w Oliwie na Karwienskiej.
- 0 4
-
2017-11-19 21:23
(1)
Super, wspaniale, że Zoo w Gdańsku angażuje się w takie projekty!
- 6 1
-
2017-11-21 01:16
bij brawo zwyrolom
brawo ty
- 0 5
-
2017-11-19 17:56
uwaga (2)
ZOO działa wbrew naturze.
Skoro w naturze ten gatunek ginie, to ZOO walczy z naturą.- 5 6
-
2017-11-19 18:42
(1)
Rozumiem, że dowcipkujesz pisząc -
"zoo działa wbrew naturze, bo w naturze ten gatunek ginie (..)" !
przecież wiesz, że to nie natura wykańcza masowo gatunki zwierząt,
tylko robi to człowiek kłusując + zabierając zwierzętom naturalne miejsca życia.
zoo i inne przedsięwzięcia ekologiczne wspomagają naturę, chociażby tak, jak w przypadku szpaków balijskich.- 3 2
-
2017-11-21 01:16
mowi jak jest
- 1 1
-
2017-11-19 15:29
działalność człowieka w ostatnim czasie jest niepokojąca (2)
Coraz większa industrializacja,coraz większa motoryzacja i zabieranie ziemi gatunkom chronionym zamiast budować nowe rzeczy zacznijcie myśleć o tym co już mamy czyli o remoncie industrializacji która już jest - nie snujcie planów o nowych osiedlach, zabudowach ,portach, stoczniach i przekopach
- 8 3
-
2017-11-19 17:31
(1)
Ok, zacznijmy masowo eksportować Polaków zagranicę. Zlikwidujemy/zaorzemy opuszczone przez nich domy, miejsca pracy , drogi i koleje. Zakażmy rozmarzania się Polakom, bo na pewno ci młodzi będą chcieli gdzieś mieszkać, będą chcieli gdzieś pracować.
Jest to najlepsza droga do spełnienia Twojego postulatu -
"nie snujcie planów o nowych osiedlach, zabudowach ,portach, stoczniach i przekopach".
Podsumowując - zwijajmy interes. Proponuję - zacznij od siebie i swoich najbliższych.- 3 1
-
2017-11-21 01:14
zwijaj sie sloiku stad
- 1 0
-
2017-11-19 13:47
siedliska malych ptakow w Gdansku niszczone sa przez ostatnie lata przez deweloperow (11)
zajmujacych ostatnie spokojne rejony miasta o czystym powietrzu i niskim dotad halasie. To tereny lesne, ale tez pasy nadmorskie, stare sady i dworki.
o tych zagrozeniach warto wspomniec.- 42 4
-
2017-11-19 14:45
gdyby biura turystyczne nie panoszyly sie rejonach i na wyspach egzotycznych (6)
to by te wszystkie zwierzeta mialy sie dobrze. Wiec zamiast tego przestancie ulegac zachodnim biurom podrozy, ktore trzepia na tym kase, ale o zwykle oczyszczalnie sciekow juz czesto nie zadbaja.
"Na indonezyjskiej wyspie Bali żyje już zaledwie około 50 dorosłych szpaków balijskich. O przetrwanie tego gatunku walczą ogrody zoologiczne, które starają się rozmnażać zagrożone wyginięciem ptaki. Wśród nich jest również gdańskie zoo, w którym niedawno zamieszkały cztery balijskie szpaki."- 11 3
-
2017-11-19 22:16
tak biura turystyczne winne (1)
wycinają lasy i kłusują
- 0 2
-
2017-11-21 01:13
turysci smrodza, tak jak kiedys harcerze w bieszczadach.
- 0 1
-
2017-11-19 14:47
i z pewnoscia jak wywioza te ptaki do kazdego zoo po kilka sztuk (2)
to populacja na Balii wzrosnie.
- 4 1
-
2017-11-19 22:07
(1)
"Oni" będą przywozić !!!! na Wyspę Bali szpaki balijskie urodzone w zoo na całym świecie,
a nie wywozić!!!!! te szpaki z wyspy.
"Oni" to znaczy organizacje wraz z ogrodami zoologicznymi w ramach międzynarodowych programów ochrony gatunków zagrożonych.- 1 1
-
2017-11-21 01:11
chybas nie lał
ludzki gatunek jak cos robi to tylko to co sie oplaca. oplaca sie wiezic ptaki bo dyrektorzy zoo maja kase z tego. Nalezy wygaszac zoo.
- 1 0
-
2017-11-20 03:30
Szpaki balijskie maja nieco inny problem. Sa lapane i sprzedawane jako domowe pupilki.
- 1 1
-
2017-11-19 17:10
Za to na plus powiększa się populacja mew
wron i gołębi śmietnikowych.
- 4 1
-
2017-11-19 15:42
Reasumują- na tzw Morenie, przy "ocieplaniu" bloków, zawsze kilka otworów wentylacyjnych na poddaszu są nie zakryte kratkami, tak by Wróble czy Czyż zwyczajny miały sposobność do gniazdowania..Pamiętajmy że co roku , UM w Gdańsku dystrybuuje karmę dla ptaków..Zabierzcie dzieciaki z niech Tata zbuduje karmnik, budkę itp..Spacerek i obserwacje jak licznie odwiedzać będą ptaśki ;)..Książkę polecam ;)..
- 5 1
-
2017-11-19 13:54
liczą, ze przez ten artykul beneficienci karty budyn kadencja+ sie skusza ;P
- 7 5
-
2017-11-19 13:50
i kilka takich agzotycznych ucieknie i mamy katastrofe w lokalnej przyrodzie.
dyrektorom zoo powinno sie kiedys cos pod kopula otworzyc. nie liczy sie tylko ich posadka do konca zycia.
- 0 9
-
2017-11-19 13:14
Nie sądzę,aby były zachwycone (5)
Kilka lat temu byłam w oliwskim zoo i warunki w ptaszarni były dla nędzne.Być może obecnie jest lepiej.
Uważam,że zamiast sprowadzać nowe gatunki lepiej poprawić warunki już tutaj żyjącym.- 15 18
-
2017-11-19 23:49
(1)
szpak balijski już był w zoo więc sprowadzenie mu towarzystwa jest poprawą warunku życia
- 3 1
-
2017-11-21 01:08
a tym na balii to pomaga?
kiedy zabiera sie kolejne ?
- 1 0
-
2017-11-19 13:48
o to wlasnie chodzi. nikt nie patrzy, ze niszczac miasto budyn zagraza lokalnym gatunkom (2)
ktore zyly tu od lat.
- 3 8
-
2017-11-19 17:19
(1)
A co ma rozwój miasta przez "budynia" do hodowli zagrożonych ptaków egzotycznych w ptaszarni oliwskiego zoo ?
- 9 2
-
2017-11-21 01:06
cos bardzo banalnego. uwazaj teraz.
Mysl globalnie - dzialaj lokalnie. Inteligentym ludziom to powinno wystarczyc.
myslac o swiatowych zagrozeniach- dostrzegaj i zapobiegaj zagrozeniom najpierw w swoim otoczeniu.- 1 0
-
2017-11-19 12:05
Trzeba dbać o ptaszka (3)
- 42 2
-
2017-11-19 13:52
owszem ale zostawiajac mu szanse zycia na wolnosci. (2)
nie dewastujac reszty ich siedlisk na terenie Gdanska.
- 6 1
-
2017-11-19 21:55
(1)
Przepraszam, ale Ciebie nie rozumiem. Czy chcesz dawać szpakowi balijskiemu (z tropikalnej Azji) "szanse życia na wolności bez dewastacji ich siedlisk na terenie Gdańska" ?????????? Przecież to nie jest nasz rodzimy szpak !
- 4 2
-
2017-11-21 01:04
bez dewastacji jego lokalnej wyspy.
analogicznie w Gdansku. Lepiej zapobiegac.
- 2 0
-
2017-11-20 17:27
„Caustic Grip” (1)
Pozdrawiam Pana Jakuba , porusza interesujące tematy , oby tak dalej ..
- 4 2
-
2017-11-20 22:57
Tak!:)
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.