Wyspa Spichrzów - trwa budowa pierwszych obiektów
8694 wyświetlenia 23 stycznia 2017 (118 opinii)Budowa inwestycji Deo Plaza na Wyspie Spichrzów i wnętrze spichlerza Deo Gloria przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych. Stan na 19 stycznia. Zalewanie stropu parteru części hotelowej, w części mieszkaniowej skrzynia garażu otwarta.
Więcej na ten temat
Opinie (118) ponad 10 zablokowanych
-
2017-01-23 06:10
nazwy inwestycji typowo polskie. brawo... (11)
- 95 13
-
2017-01-23 06:26
(2)
nazwy odpowiednie dla zakompleksionych
- 23 10
-
2017-01-23 08:20
(1)
Dobrze, że Cię nie stać. Nie masz przez to kompleksów
- 6 11
-
2017-01-23 11:14
powinno być "Wyspa Wybudowanie"
- 6 0
-
2017-01-23 08:01
(6)
Ulubiony problem pislamistow nazwy osiedli, bo to ze kraj tonie w długach dyktatorka to juz nie problem
- 24 12
-
2017-01-23 09:56
kodożerca (1)
Zobaczymy ile KOD zrobi jak dojdzie do władzy :) Może faktycznie aż tak dużo nie nakradną. Zastanawia mnie to. Za 3 lata mają szanse powalczyć w demokratyczny sposób. No chyba że sejm się szybciej rozwiąże. Wtedy porozmawiamy.
- 5 5
-
2017-01-23 15:01
a ty nie w szkole?
matka wie, że wagarujesz?
- 2 2
-
2017-01-23 11:15
to dobrze że długi zrobione przez rudego zniknęły ... (1)
- 2 3
-
2017-01-23 11:32
nie zniknely, tyle tylko, ze aktualnie zadluzamy sie szybciej
zadluzenie wtedy bylo niewlasciwe. Jednak dzisiaj dorzucono: 500+ i obnizono wiek emerytalny.
Brawo. To zdecydowanie pomaga.
Poza tym, warto tu pamietac, co w czasie kryzysu mowil Kaczynski: wzorem UK i USA powinnismy sie mocniej zadluzac, aby rozruszac gospodarke. Tego juz nikt nie pamieta? Pomyslem PiS na "przetrwanie" kryzysu bylo 10% deficytu ROCZNIE.- 4 2
-
2017-01-23 12:21
Za zlodzeji nie tonal haha , wez przestan sie osmieszac.
- 1 2
-
2017-01-23 16:20
Tusk podwoil w 8 lat zadluzenie kraju z 0,5 do 1 BILIONA zl
o jakich "dlugach dyktatorka " piszesz ,ty kodzi mozdzku?
- 0 1
-
2017-01-23 10:40
Z jednej strony się zgadzam, ale z drugiej to czy trzeba pisać ten sam komentarz pod każdym artykułem tego typu?
- 3 0
-
2017-01-23 06:45
Podłoga garaży 9 metrów grubości ? (2)
Takie rozmiary należały do jednego z najeźdźców na Polskę przy budowie bunkrów.
- 17 41
-
2017-01-23 08:00
a gdzie tam jest napisane o grubości 9m??? czytamy ze zrozumieniem:
"Dolny parking będzie miał podłogę na głębokości dziewięciu metrów poniżej poziomu ulicy Chmielnej"
czyli góra posadzki parkingu będzie 9 m poniżej ulicy....- 26 1
-
2017-01-23 18:07
na głębokości czytaj co piszą
- 2 0
-
2017-01-23 06:49
(8)
Deo Plaza.....
Markietingowcy od siedmiu boleści.- 91 9
-
2017-01-23 07:03
nawet z taka glupia nazwa sie sprzedadza a marketingowcy powiedza ze to dzieki tej durnej nazwie
- 15 5
-
2017-01-23 08:21
Deo to nazwa historyczna. (4)
To tak jakbyś się dziwił że miasto nazywa się Gdańsk...
A plaza, staję się już tak popularnym słowem że chyba każdy wie co oznacza..Każde miasto ma już swoje "plaza" :)
Aczkolwiek czasami inwestorzy przeginają z obcymi nazwami, to jednak myślę że w tym przypadku nie jest źle. Mieli nazwać Deo miejsce" ? :)
W tak atrakcyjnym miejscu Gdańska, inwestują też ludzie z zagranicy. :)- 12 13
-
2017-01-23 08:52
Co Wy macie z tymi ludźmi z zaranicy? (3)
W szale podlizywania się jesteście się w stanie wyrzec wszystkiego. Jakim problemem dla zagraniczniaka byłoby wymówienie Spichlerz? - ano łamałby sobie język, powiedziałby to dziwacznie i... nic więcej. Kompletnie nic.
Brytyjczycy na pewien sklep meblowy o prostej nazwie mówią ajkija - i co? I nic..
Argument o zaraniczniakach nie ma racji bytu, a lizusostwo jest negatywną cechą- 18 5
-
2017-01-23 10:52
To nie lizusostwo... To realne pieniądze.
Dlaczego przytaczasz słowo "spichlerz" ? Nie ma w nazwie...
- 3 5
-
2017-01-23 11:45
ocalaly spichlerz nazywa sie "deo gloria" (1)
i nie byla to jedynie niepolska nazwa na Wyspie.
Komplesy maja ci, co w tym wypadku maja problem z deo plaza. Ja nawet niezbyt zauwazylem te nazwe. Troche nawiazuje do hisotrycznej, troche laczy z nowym trendem.
Jesli chcesz kupic deo spichlerz to zglos sie do inwestora, pewnie sprzeda ci calosc za jednym zamachem i mozesz to sobie nazwac jak chcesz.- 5 3
-
2017-01-23 21:09
Nie łączy starego z nowym
pokazuje jak nisko upadliśmy jako społeczeństwo. Serio. Jeśli nawet nie zauważasz jak potworna jest ta nazwa, to właśnie o tym piszę. Jest potworna bo:
- plaza - bo w tłumaczeniu to "plac". Mówimy o budynku, a nie o placu. Zupełnie nie pasuje.
- potworek językowy - używamy łaciny pomieszanej z angielskim w sercu polskiego miasta
- w imię źle pojętego (sic!) ułatwiania życia cudzoziemcom, wyzbywamy się charakteru miejsca. Plaze to sobie można mieć w Waszyngtonie, Nowym Jorku czy Londynie. Tu mamy Plac albo spichlerz. To jest nasze. Unikalne.
Deo Plaza to makdonaldyzacja języka polskiego. Słabe...- 2 3
-
2017-01-23 11:06
(1)
Tak, potwierdzam, kiedyś to będzie plaża.
- 3 0
-
2017-01-23 15:02
i podwodne renifery
ze szklanymi kopytami
- 0 0
-
2017-01-23 06:53
(2)
Wyspa Spichrzów w budowie... Normalnie nie wierzę...
A jeszcze do niedawna latem pod wieczór słychać było stamtąd rechot żab :D- 78 0
-
2017-01-23 08:34
To były księżniczki, trzeba było pocałować
- 20 0
-
2017-01-23 16:25
QUIZ-podaj przyczyne gwaltownego ozywienia inwestycyjnego ...
na wszystkich najdrozszych dzialkach w centrum grodu budynia.Dlaczego przez 26 lat nie dzialo sie nic,a od roku nagle ruszylo wszystko?
- 2 0
-
2017-01-23 07:04
a może miejsce na pomnik by się znalazło? (9)
- 11 22
-
2017-01-23 07:18
Ciekawe kogo ;) (8)
Ja proponuję prezydenta 1050lecia.
- 8 2
-
2017-01-23 07:29
Kwaśniewskiego? (1)
ale on jeszcze żyje..
- 4 4
-
2017-01-23 07:33
Jest jak roślina
Póki się podlewa to żyje :D
- 8 4
-
2017-01-23 08:18
(5)
Wara od Prezydenta Dudy i PiSu. Wara
- 6 13
-
2017-01-23 08:21
Dał 500+, to od razu musi być co najmniej beatyfikacja (4)
- 9 5
-
2017-01-23 09:33
(3)
a żebyś wiedział. Wyciągnął Polskę z ubóstwa i nędzy. Wstaliśmy z kolan. Żołnierze wyklęci - pamiętamy
- 6 9
-
2017-01-23 10:39
Ha ha
Zmień zioła
- 8 4
-
2017-01-23 15:05
Szkoda tylko
że sam musi klęczeć na spotkaniach w 4ry oczy ze swoim szefem, a dawanie jałmużny, to nie wyciąganie z nędzy...
Wyciąganie z nędzy polega przede wszystkim na dawaniu sprawiedliwej pracy, możliwości edukacji, sprawiedliwym systemie prawnym, a nie ukrywanie problemu, co dokładnie w taki sam sposób robiono za komuny. Prawe i sprawiedliwe, będzie państwo, gdzie ludzie sami są kowalami własnego losu, a nie czekają na zasiłek,bo jak skończą się pieniądze, okaże się że poziom ubóstwa, jest taki sam, jak nie większy, ale oczywiście zwalą to albo na zły zachód, albo na opozycję, albo na przedsiębiorców, którzy specjalnie stwierdzili, że będą zarabiać mniej, by dopiec tym jakże wspaniałym polakom, którzy jak prezes TVP, który po podniesieniu sobie pensji o 26tys zł, do zabójczych 52tys., stwierdza, że telewizja "publiczna" nie ma pieniędzy i nie wiadomo jak długo pociągnie...- 1 0
-
2017-01-23 16:26
Zapomniałeś o ruinach
- 0 0
-
2017-01-23 07:06
(10)
Z historycznego punktu widzenia, tę inwestycje są niedopasowane, niezgodne z historycznym charakterem miejsca, nie koresponduja ze sobą. Ale kto by się tym przejmował.
- 62 40
-
2017-01-23 07:18
A masz kasę i chęć aby ją wydać na to co napisałeś (1)
Bo wcześniej wszyscy czekali na takich i nic z tego nie wychodziło. Ile dziesiąt lat mielismy jeszcze czekać?
Poza tym miasta charakteryzuja sie rozwojem i rozne czesci lub punkty daja info, ze cos kiedys sie zmienilo. Inaczej nadal zylibysmy w sredniowieczu. Ot rozwoj.- 15 11
-
2017-01-23 11:10
po przyjeździe ze wsi nabrałeś takich mądrości słoiku?
odczep się od naszego miasta
- 9 3
-
2017-01-23 07:23
To co byś chciał tam postawić?
Młyny i stajnie?
- 13 10
-
2017-01-23 08:00
(3)
Nie, niech inwestują. Kto powiedział o stajniach i mlynach? Chodzi głównie o architektoniczne korespondowanie z otoczeniem, a nie jego przytlaczanie czy używanie nieodpowiednich materiałów. Wracamy do eklektyzmu? Nowoczesne formy warto zachować na obrzeża miasta, a nie na historyczne Główne Miasto.
- 15 5
-
2017-01-23 09:30
(2)
Znaczy mają być takie udawane stylizowane na zabytki koszmarki? już chyba wolę szkło i stal
- 2 10
-
2017-01-23 10:29
Budowla w określonym stylu nie musi być "stylizacją" tylko, zwyczajnie, budowlą w określonym stylu. Nie musi też być koszmarkiem, nikt nie każe okładać tego pseudo-klinkierem i styropianową dekoracją. Dostępne są też tradycyjne, porządne materiały.
- 12 1
-
2017-01-23 11:28
za to beda szklane koszmarki. za jakis czas do wyburzenia. tylko gdzie wysiedlic zamieszkałych tam snobów? straszne... zmarnowana szansa i oszpecone przepiekne miasto!
- 8 1
-
2017-01-23 08:28
hajs....
Gdybyśmy odbudowali, spichlerze, magazyny do przechowywania produktów, to kto by chciał w nich mieszkać, pracować?? To były bunkry bez okien...
- 3 6
-
2017-01-23 09:55
Z wysokości widać jakim koszmarem architektonicznym jest Muzeum ll Wojny Światowej.
- 11 3
-
2017-01-23 10:31
Historyczny punkt widzenia miałeś tam do tej pory...
Ortodoksyjni wyznawcy Karty Weneckiej zapewne byli zachwyceni - tylko oryginalna "substancja", zero rekonstrukcji a i całe otoczenie korespondujące z tym.
- 1 4
-
2017-01-23 07:24
Jeżeli na najwyższej kondygnacji (5)
powstanie jakaś restauracja, kawiarnia, to będzie to lokal o najlepszej lokalizacji i największym zainteresowaniu. Wspaniały widok na cały Gdańsk. Tak sobie latem usiąść tam i popijając kawkę podziwiać Miasto- coś pięknego!
- 62 11
-
2017-01-23 07:26
z cena taka ze bedziesz podziwial tylko z zewnatrz (2)
- 11 8
-
2017-01-23 07:30
Ew. z tabliczką na drzwiach
"Wpuszczamy tylko z ojro"
- 10 8
-
2017-01-24 10:40
Tfu, iść gdzieś gdzie trzeba płacić pieniądze!
- 0 0
-
2017-01-23 08:34
fajnie,że jeszcze ktoś potrafi pozytywnie coś skomentować!
brawo!
- 10 0
-
2017-01-23 16:27
To bedzie knajpa "nur fur Deutsche und Tusk" nie dla takich jak ty
- 1 3
-
2017-01-23 07:31
(17)
Żałosne jak to ma sie z wyglądem do Starego miasta? Wszystko w tym mieście z innej bajki
- 61 47
-
2017-01-23 07:35
Idź na Zaspę, tam wszystko jest identyczne (2)
Cała dzielnica klocków w różnej wysokości
- 13 12
-
2017-01-23 07:41
klocka (1)
to ty idz zrób
- 11 6
-
2017-01-23 09:58
Masz obsesję? A może to zboczenie?
- 4 5
-
2017-01-23 07:42
(10)
Tak rozwijają się miasta na całym świecie. Stare sąsiaduje z nowym. Właśnie dlatego że każda kamieniczka jest inna, reprezentuje różne epoki, miasto nie jest nudne i przewidywalne. Nie ma w tym nic żałosnego. Miasta są przede wszystkim dla ich mieszkańców. Ratusze, kościoły i domy były budowane przez naszych poprzedników dla ich potrzeb i wygody.
- 24 9
-
2017-01-23 08:08
(7)
Bzdura. Jakbym słyszał komuchów z "Poszukiwany poszukiwana".
- 9 19
-
2017-01-23 08:22
(6)
To już wszystkie Twoje argumenty ?
- 9 6
-
2017-01-23 10:55
(5)
A jakie mam przedstawić? Zobacz jak wygląda np. Wilno, Praga, Budapeszt - historyczne centrum jest tradycyjne, a szklane wieżowce buduje się w zupełnie innych miejscach.
- 6 7
-
2017-01-23 14:15
(4)
Podobnie jak u nas. Kiedyś podjęto decyzję, że rekonstrukcji i odbudowie będzie podlegało Główne Miasto. W pozostałych tzn. na Starym Mieście, Starym Przedmieściu, Dolnym Mieście odtworzeniu będą podlegać tylko najcenniejsze zabytki i tego nadal się trzymamy. Miasta które wymieniłeś nie podległy takim zniszczeniom jak Gdańsk. Lepiej porównywać do Wrocławia, Poczdamu, Berlina, Hamburga.
- 3 3
-
2017-01-23 15:05
byłem i żadne betony nie wyparły historycznej zabudowy (3)
więc nie wiem co masz na myśli
- 3 4
-
2017-01-23 15:24
(2)
Mam jedynie na myśli, że w żadnym z tych miast nie podjęto trudu odtworzenia zabytkowej części miasta na taką skalę i w taki sposób jak miało to miejsce w Gdańsku. Nie mamy się czego wstydzić i nie uznaję tego wysiłku naszych rodziców za żałosny. Spacerując ulicą Długą, Mariacką i Chlebnicką, Piwną, Tkacką podziwiam umiejętności powojennych architektów, kamieniarzy i artystów. Pomimo tego nie uważam, że do końca świata mamy budować jedynie takie budynki. Mamy zdolnych architektów z ambicjami i umiejętnościami. Zdobywają międzynarodowe nagrody. Niech proponują nowe rozwiązania. Nowoczesna forma mnie nie przeraża. Pomimo zaawansowanego wieku jestem otwarty na nową architekturę. Gdyby poczytał Pan jakie kontrowersje budziła wieża Eiffla lub Opera w Sydney to okazałby Pan więcej zaufania nowym rozwiązaniom. Ręczę Panu, że za 100 lub 200 lat będą zabytkami.
- 4 0
-
2017-01-23 16:34
Pan Panie Mirku chyba nie zrozumial istoty sporu... (1)
Nikogo nie razi nowoczesnosc, lecz beznadziejna topornosc i zasciankowosc tej pseudoarchitektury.Buduja prostackie bunkry,zamiast zachecic ludzi do podziwiania ciekawej formy architektonicznej.Co jest do ogladania w szklanej tafli? Byl pan w Berlinie,hamburgu i nie widzi tej porazajacej roznicy??
- 1 2
-
2017-01-23 19:49
Nie rozumiem jak można użyć do opisu tego projektu określenia "beznadziejna toporność i zaściankowość pseudoarchitektury" Nie rozumiem określenia "prostackie bunkry". Szanuję Pana gust, ale ja również mam prawo do nowoczesnego Gdańska. Zabudowa szachulcowa, tak ładnie sprzedająca się na obrazkach kojarzy mi się z nietrwałością i tandetą. Szkło metal i beton z nowoczesnością. Tak mam. Szkło uważam za znakomity materiał architektoniczny. Świetny izolator, zwłaszcza w postaci płyt zespolonych. Widok jaki rozpościera się przez wielką szklaną taflę z wysokiego piętra nie zastąpi Pan widokiem z małego okienka podzielonego szprosami. Tak mam i proszę to uszanować.
- 2 0
-
2017-01-23 16:09
Pojedź do Włoch (1)
To zobaczysz jak powinno dbać się o centra starych / ważnych historycznie miast. Nowa zabudowa jest odbudowywana zgodnie ze stylem otaczających budynków, nie wznosi się o kilka pięter wyższych szklanych kartonów w pobliżu starych kamienic itp. Ale tam są myślący logicznie planiści a nie stado baranów, które zaklepuje wszystko, byle by stało.
- 3 2
-
2017-01-24 10:30
Rzym nigdy nie był zniszczony tak jak Gdańsk. Nikomu tam nie przychodzi do głowy odbudowywać term Karakali lub Koloseum. U nas nacisk na budowę średniowiecznych lub renesansowych budynków jest tak duży że powstają z tego koszmarki jak południowa pierzeja przy Długich Ogrodach.
- 0 0
-
2017-01-23 10:42
(2)
Nawet nie wiesz gdzie w Gdansku jest Stare Miasto, a nas pouczasz.
- 8 1
-
2017-01-23 11:18
(1)
To już wszystkie Twoje argumenty?
- 1 5
-
2017-01-23 15:06
potrzebujesz argumentów przed obroną miasta przed dzikim zalewaniem betonem?
- 1 3
-
2017-01-23 07:47
Tylko czemu budowlanycy niszcza swiezo zbudowana Stagiewna? Ich auta tamtedy jezdza mimo zakazow, zagrodzili czesc ulicy i sluzy jako magazyn mat. Budowlanych, a do tego czesc kostki rozebrali.
- 41 8
-
2017-01-23 08:05
(5)
A gdzie w ankiecie opcja "tak, ale nie w takivh szklanych słoikach"?
- 23 12
-
2017-01-23 08:29
Zazdrość (4)
Polska specjalizacja - zawiść. Ktoś ma więcej albo stara się żeby coś osiągnąć to już złodziej. Idź odbierz swoje 500+ i zamknij py.k pisowcu.
- 2 9
-
2017-01-23 08:55
Jaka zazdrość? Co ma wspólnego krytyka formy z zazdrością?
- 7 1
-
2017-01-23 10:50
(2)
Zazdroszczę tym co w Oliwie mieszkają w pięknych wyremontowanych starych kamienicach. Tutaj zazdrościć nie ma czego.
- 5 0
-
2017-01-24 11:00
(1)
Mi dużo bardziej do gustu przypada nowa forma.
Wolę metal, szkło i cegłę niż stare zatęchłe kamienice ze zdobieniami które w swoich czasach uchodziły za kicz.
Żyjemy w XXI wieku a nie w XIX wiecznej powieści.- 0 2
-
2017-01-24 11:16
Po prostu przedkładasz funkcjonalność nad piękno. Twoje prawo. Kwesta taka jednak ny wśród historycznej zabudowy nie wstawiać nowoczesnych brzydactw (jak i wśród nowoczesnej zabudowy nie buduje się pałacyków i kamienic - no chyba że się jest cyganem).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.