Wypadek z udziałem rowerzysty 08.10.2021
12431 wyświetleń 8 października 2021 (425 opinii)Wczoraj około 18:30 Gdańsk Chełm. Czyja wina, bo zarówno kierowca jak i rowerzysta mieli czerwone światło?
Więcej na ten temat
Opinie (425) ponad 10 zablokowanych
-
2021-10-08 08:49
Wygląda jakby sie zatrzymal i ruszył, wnioskuj3, bo przyspiesza, ale operator kamerki, to się nie zatrzymal. Rowerzysta wjechal na czerwonym.
- 12 7
-
2021-10-08 08:51
W momencie kolizji widać nawet, że na sygnalizatorze mruga (6)
pomarańczowe światło ostrzegawcze dla kierowców informujace, że na przejściu jeszcze mogą być piesi/rowerzyści.
Kierowca totalnie to zignorował i doprowadził do potrącenia.
Rowerzysta wjechał jak mrugało zielone.
Auto nie zatrzymało się na zielonej strzałce warunkowej.- 48 17
-
2021-10-08 09:20
(5)
1.W momencie dojechania do pasów światło ostrzegawcze już nie mrugało.
2. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, czy rowerzysta wjechał na mrugającym zielonym, czy już na czerwonym.
3. Światło zielone mrugało już na tyle wcześniej, że rowerzysta powinien zatrzymać rower przed przejazdem.
4. Na nagraniu nie widać czy auto nie zatrzymało się na zielonej strzałce.- 4 14
-
2021-10-08 09:47
Nie jest ważne czy się zatrzymało ale jeśli przejeżdżało na zielonej strzałce to miało obowiązek się zatrzymać j ustąpić pierwszenstwa
- 13 2
-
2021-10-08 10:02
Dzbanie nawet gdyby rowerzysta czy pieszy wszedł na czerwonym to burak miał obowiazek sie zatrzymac by go nie potracic! (2)
- 7 3
-
2021-10-08 10:43
To po co są światła dla pieszych i rowerzystów, skoro i tak zawsze jest wina kierowcy? (1)
- 2 3
-
2021-10-08 11:26
to po to deb..lu że pieszy może być niedołężnym starcem który nie zdąży przejść przez jezdnię w te 10 sekund czy ile to tam trwa ten śmieszny zielony sygnał a tłuki w samochodzikach nie mogą takiej osoby potrącić nawet jak wam się zapali zielone tak stanowią przepisy rowerem dzbanie też możesz jechać powoli i wjechać na skrzyżowanie na zielonym a zjechać kiedy samochody z boku już mają zielone na dużym skrzyżowaniu jest coś takiego możliwe
- 8 5
-
2021-10-08 11:15
Buhhha
Widziałeś kiedyś kierowcw albo sam prowadząc swój blachosmrod zatrzymałeś się jak mrugalo zielone? Nie zartuj
- 1 2
-
2021-10-08 08:58
szukanie winy (5)
Może zamiast szukać winnego (od tego są odpowiednie instytucje i osoby) pomyślmy nad własnym bezpieczeństwem - rowerzystom polecam montować oświetlenie co zdecydowanie poprawia ich widoczność oraz skupianie się na jeździe , natomiast kierowcom polecam skupiać się bardziej na prowadzeniu auta...
W tej sytuacji najpierw zadałbym pytanie czy nikomu nic poważnego się nie stało.
pozdrawiam- 32 2
-
2021-10-08 09:09
(2)
Skoro kierowca nie widział świateł na sygnalizatorze to jak niby miałby dostrzec światła na rowerze?
- 10 0
-
2021-10-08 09:23
(1)
Skoro rowerzysta nie widział, że zielone mruga już od dawna i będzie jechał na czerwonym...
- 3 6
-
2021-10-09 00:22
To, czy zielone mruga czy nie nie ma żadnego przełożenia na legalność wejścia na przejście/wjazdu na przejazd rowerowy
- 3 0
-
2021-10-08 10:05
Rower może się świecić jak choinka, ale to na nic jeśli kierowca nie spojrzy w jego kierunku (1)
Ale jeśli ten konkretny rowerzysta był bez świateł (a chyba tak było) to kierowca może się wybronić że go nie miał szans zauważyć
- 6 0
-
2021-10-09 00:27
Nie wybroni się
ma bezpośrednio wyrażony w ustawie obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy wykonywaniu tego manewru. Do tego sama zabawa w udowadnianie, że było po zmroku gdy zdarzenie nastąpiło razem z zachodem słońca (rowerzysta ma obowiązek używania oświetlenia tylko po zmroku, a interpretacje tego momentu są mocno rozbieżne) byłoby superkarkołomne. Już pomijając takie drobnostki, jak to, że kierowca w rozumieniu PoRD jechał na czerwonym świetle (musiał się zatrzymać na linii zatrzymania) + art 27 PoRD i art 8 Konwencji Wiedeńskiej. Pozamiatane.
- 3 0
-
2021-10-08 09:00
rower wjechal na zielonym
- 30 17
-
2021-10-08 09:06
Proste, jak budowa cepa. (7)
Kierujący, skręcający w drogę poprzeczną ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu znajdującym się na skrzyżowaniu. Nie ma nic na temat świateł.
- 40 11
-
2021-10-08 09:20
W koncu glos rozsądku (1)
- 10 2
-
2021-10-08 09:36
Ten i 3 komentarze wyżej piszący o tym, że gdy miga zielone dla pieszych/rowerzystów jest to informacja, że trzeba zawijać się ze przejścia, a nie że można jeszcze na nie wjeżdżać.
- 7 3
-
2021-10-08 09:40
Czyli gdyby kierowca miał zielone i skręcał w prawo, a pieszy wszedłby na czerwonym, to wciąż to wina kierowcy? (3)
- 1 4
-
2021-10-08 10:08
tak, winny zawsze jest ,,czerwony kapelusz" zawsze
- 3 1
-
2021-10-08 21:33
Miał czerwone! Należy mu się?
Kup sobie kodeks drogowy i czytaj. Jak prawo pozwala uszkodzić czy zabić i z tego korzystasz to idź zamknij się w psychiatryku aspołeczny socjopato.
- 3 0
-
2021-10-09 00:29
Tu akurat było dokładnie odwrotnie...
- 3 0
-
2021-10-08 16:27
Nie ma nic na temat świateł, bo dotyczy skrzyżowania bez świateł.
- 1 0
-
2021-10-08 09:07
Fajna ta fotka, pokazuje że mruga zielone, ale nie pokazuje że rowerzysta jeszcze jest wtedy przed przejściem (2)
W momencie wjazdu przedniego koła na jezdnię rowerzysta już miał czerwone
- 24 12
-
2021-10-08 10:06
to buraku niema zadnego znaczenia
- 2 5
-
2021-10-08 11:27
i co z tego?
- 1 0
-
2021-10-08 09:11
Zielona strzałka dotyczy zielonego sygnału z jezdnią w poprzek (2)
To jest znak stop, ale przed wjazdem na skrzyżowanie z ruchem poprzecznym z którego zjechał bez kolizji i trafił na rowerzystę, który wjechał na przejazd na czerwonym świetle. Co więcej, rowerzysta uderzył w koło samochodu, czyli to właściwie rowerzysta wjechał w samochód.
Dodam jedną rzecz, która najpewniej się przyczyniła - rowerzysta był ubrany ciemno i nie miał widocznych świateł po zachodzie słońca, ani widocznego odblasku. Wypadki to bardzo często zbieg kilku błędów, a nie jednego.- 16 12
-
2021-10-08 10:08
Kolejny pirat drogowy za zam wpis powinni ci prawo jazdy odebrac !Pirat drogowy miał obowiazek sie zatrzymac albo przynajmniej
- 5 2
-
2021-10-08 11:39
Nie. Masz obowiązek ustąpić wszystkim. Tym z ruchu poprzecznego również
- 6 1
-
2021-10-08 09:11
Wina kierowcy. (2)
Przecież widać migające światło ostrzegawcze, że na pasach mogą się znajdować ludzie. Skręcając zawsze trzeba zachować szczególną ostrożność i umożliwić pieszym i rowerzystom bezpieczne opuszczenie przejścia. Ale o czym ja mówię, w tym kraju jak kierowca potrąci kogoś na chodniku to i tak znajdą się tacy co będą obwiniać pieszego.
- 18 9
-
2021-10-08 09:26
Wina rowerzysty (1)
Przecież widać czerwone światło zakazujące wjazdu na przejście dla pieszych i rowerów. Ale o czym ja mówię, tutaj nawet jak tramwaj potrąci pieszego to i tak będą winni kierowcy.
- 2 8
-
2021-10-08 09:55
Wjechał na zielonym. Taka rada - odpal sobie filmik, bo na razie g wiesz a komentujesz.
- 6 2
-
2021-10-08 09:13
"Mryga" - w jakim to języku? (1)
bartoszyckim?
- 9 5
-
2021-10-08 10:33
"Y" jest obok "U" na klawiaturze qwerty.
Duża szansa, że źle kliknął.
Ale pewnie jesteś z tych co jak zobaczą źle postawiony przecinek w opisie aksjomatu to już go nie zrozumiesz lub odrzucisz nie posiadając żadnego kontrargumentu :)- 5 0
-
2021-10-08 09:14
proponuję podejść do tego inaczej (8)
1. nie mamy nagrania a jedynie zeznania kierowcy i poszkodowanego
2. przyjazd policji
3. zeznanie kierowcy - wjechałem/am na warunkowej zielonej strzałce
4. rowerzysta - wjechałem na mrugającym zielony
5. Policja - do rowerzysty: Pan już nie powinien wjeżdżać na przejazd rowerowy na mrugającym zielonym, do kierowcy: warunkowa strzałka karze ustąpić wszystkim uczestnikom ruchu
6. sprawa w sądzie : do kierowcy - rowerzysta jest mniej chronionym uczestnikiem ruchu, Pan/Pani miał strzałkę warunkową, powinien Pan/Pani ustąpić pierwszeństwa rowerzyście (nawet jak go tam nie powinno być) - wina kierowcy- 18 10
-
2021-10-08 09:16
wina rowerofczyka.
- 6 8
-
2021-10-08 09:30
(1)
Potem nie dziwmy się, że za 90% potrąceń obwinia się kierowców, nawet jeśli to nie była ich wina.
- 5 8
-
2021-10-08 09:42
Bo to była wina kierofczyka
- 7 6
-
2021-10-08 09:30
Piękna opowieść.
Wiele zdarzeń bez nagrań miałoby zupełnie inne zakończenie przed Policją. Ale mając nagranie możemy właśnie wgłębnie przeanalizować co się wydarzyło i czy może jednak prawda nie leży trochę gdzie indziej.
- 1 1
-
2021-10-08 10:30
Podaj przepis konkrety paragraf lub artykuł, (1)
który zabrania wjazd na przejazd, wejście na przejście, przy migającym zielonym.
- 7 1
-
2021-10-08 15:47
Czy na wszystko musi być przepis? A może wystarczy odrobina zdrowego rozsądku, podstawowa zdolność przewidywania i posiadanie instynktu samozachowawczego? To nie gra, tu nie ma drugiego życia.
- 0 6
-
2021-10-08 11:40
mrugające zielone to dalej zielone
a kierowca miał warunkowy wjazd!
mało tego. rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo. kierowca powinien mu umożliwić zjazd.- 7 1
-
2021-10-08 12:54
Pan już nie powinien wjeżdżać na przejazd rowerowy na mrugającym zielonym
A jaki to paragraf Kodeksu drogowego? Poważnie pytam, ja nic takiego nigdy nie widziałem
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.