Wypadek z udziałem rowerzysty 08.10.2021
12437 wyświetleń 8 października 2021 (425 opinii)Wczoraj około 18:30 Gdańsk Chełm. Czyja wina, bo zarówno kierowca jak i rowerzysta mieli czerwone światło?
Więcej na ten temat
Opinie (425) ponad 10 zablokowanych
-
2021-10-09 08:29
Wina wspólna -rowerzysta "nie oświetlony" ..
Kierowca nie przewidział, że coś takiego nastąpi. Rower mógł się schować za słupkami karoserii w momencie gdy kierujący się oglądał. wina miasta- przejście słabo oświetlone......
- 0 0
-
2021-10-09 06:43
Hehe co za ludzie
Kierowcy nie ma obchodzi jakie światło ma rowerzysta czy pieszy. On ma się trzymać swoich przepisów czyli przepuścić wszystkich innych jeżeli skręca na zielonej strzałce. Jeżeli rowerzysta wjechał na czerwonym to należy mu się mandat ale wypadek spowodował kierowca samochodu.
- 1 0
-
2021-10-08 08:27
(26)
Wina jest obopólna. Rowerzysta nie powinien wjeżdżać na pasy, a kierowca powinien zachować ostrożność (co na psach to powinno się już przepuścić).
- 136 44
-
2021-10-08 08:29
Z racji na czerwone światło dla rowerzysty, kierowca miał prawo uważać że go tam nie będzie. (10)
- 6 18
-
2021-10-08 08:35
(8)
Facetowi na rowerze światło zmieniło się w chwili, gdy wjeżdżał na przejazd. Widać to na nagraniu. Celowo olał żółte, ale kierowca miał strzałkę warunkową i nie zachował ostrożności.
- 13 4
-
2021-10-09 05:47
Skoro dla rowerzysty mrrugalo zielone, to dla kierowców już dawno nie było zielonej strzałki ..
Nikt tego nie zauważył, że tak działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach????
- 0 0
-
2021-10-08 08:39
Widać, że pojęcia w temacie nie masz ( żółte dla rowerów ) ale się wypowiadasz. (6)
Rowerzysta był w stanie przewidzieć zbliżając się do skrzyżowania, że w momencie wjechania na nie światło zmieni się na czerwone. Migało światło dla rowerów już dużo prędzej zanim dojechał do skrzyżowania. Mimo to wjechał na nie i zaryzykował, że spowoduje kolizję.
- 8 7
-
2021-10-08 08:46
(5)
Kierowca auta był w stanie przewidzieć, że na zielonej strzałce warunkowej należy się zatrzymać (ale tego nie zrobił).
Był w stanie też przewidzieć, że na przejeździe rowerowym skoro zapaliło się czerwone 0.5 sekundy wcześniej - może ktoś jeszcze być (kto wjechał jak ten rowerzysta - na zielonym).
Mimo tego kierowca auta wjechał na skrzyżowanie bez zatrzymania się i bez zachowania szczególnej ostrożności i przez to doprowadził do kolizji/wypadku.- 16 5
-
2021-10-08 09:57
Kierowca nie był w stanie (4)
Przewidzieć że przy czerwonym świetle rowerofczyk się nie zatrzyma.
To samo tyczy się i**otów zawracających przy sygnalizatorze ze strzałką tylko w lewo. Ci którzy wyjeżdżają z drugiej ulicy muszą ustąpić zawracających bezprawnie, ale sądy już się wypowiedziały i kierowca nie jest duchem świętym wszystkiego nie przewidzi.- 3 7
-
2021-10-08 10:27
Według ciebie jak jedzie sie rowerem przez przejazd lub jak pieszy przechodzi przez przejście (2)
i zaświeci się czerwone światło to rowerzysta lub pieszy mają stanąć na środku przejazdu/przejścia, tak?
Cóż przepisy wyraźnie wskazuję, że w takie sytuacje pieszy/rowerzysta maja prawo przejść/przejechać na druga stronę a kierowcy MUSZĄ im ustąpić.- 7 3
-
2021-10-08 16:53
(1)
Tak trudno to zrozumieć? Migające zielone oznacza, że masz zejść z przejścia a nie na nie wchodzić. Migające zielone oznacza stop dla pieszych czy rowerzystów. Działa tak samo jak żółte dla samochodów, przeskakiwanie na żółtym to wykroczenie.
- 0 4
-
2021-10-09 01:32
Tylko część ostatniego zdania po przecinku jest zgodna z prawdą
Co do całej wcześniejszej części , tu już autor wypowiedzi musi trochę postudiować przepisy
- 1 0
-
2021-10-08 10:03
Ale to samochód miał czerwone
Ej Ale to auto miało czerwone :) On warunkowo skręcał z zachowaniem obowiązku ustąpienia wszystkim innym uczestnikom ruchu. Kwestia światła dla rowerzysty jest dyskusyjna bo część osób uważa że wjechał na migającym a cześć że na czerwonym.. ale akurat wina kierowcy jest bezsprzeczna.
- 11 2
-
2021-10-08 08:59
Jesteś w błędzie - kierowca auta wcześniej miał czerwone światło z zieloną strzałką . A więc skręcając w prawo musi ustąpić pierwszeństwa tym z lewej i jego prawej strony - w tym przypadku też wszystkim osobom znajdującym się na tych pasach .
- 9 2
-
2021-10-08 08:28
(12)
A no to jak pieszy mi na czerwonym wbiegnie w samochód, to moja wina?
- 11 18
-
2021-10-08 14:39
(2)
Rowerzysta nie wjechał na czerwonym w samochód, tylko opuszczał przejazd rowerowy. To samochód w niego wjechał, a powinien umożliwić mu opuszczenie jezdni.
- 8 2
-
2021-10-08 22:18
wyjaśnij jak samochód wjechał w rowerzystę skoro uszkodzone są drzwi przedniego pasażera co?
- 0 2
-
2021-10-08 21:55
Bzdura
- 0 5
-
2021-10-08 11:35
samochód też wjechał na czerwonym
zielona strzałka to czerwone światło. przejazd jest warunkowy.
- 8 1
-
2021-10-08 09:38
To zależy z jaką prędkością jechałeś. Jeśli z dopuszczalną to ok, ale jeśli była przekroczona to już nie jest sprawa oczywista, były już takie sprawy w sądach i wyroki zapadały różne.
- 4 0
-
2021-10-08 08:33
(6)
Jeżeli nie będziesz w stanie wyhamować i miałeś zielone to nie - nie będzie to twoja wina. Na nagraniu kierowca skręcił ze skrzyżowania, a rowerzysta, gdy wjeżdżał miał zielone, lub żółte światło. Rowerzysta powinien opuścić przejazd, a kierujący przed każdym przejściem winien zachować ostrożność.
- 14 11
-
2021-10-08 08:44
(2)
"Rowerzysta powinien opuścić przejazd" - WTF?
Tam jest przejście dla pieszych + przejazd rowerowy (patrz na znak po prawej stronie).
Rowerzysta miał prawo przejechać przez przejazd i mrugało zielone światło gdy na niego wjeżdżał.
Czerwone zapaliło się jak już był prawie w połowie przejścia.
Tylko kierowca auta zawinił.- 16 12
-
2021-10-08 09:07
Już są screeny, jak rowerzysta nie jest nawet w 1/3 przejazdu, a jest już czerwone (1)
- 8 5
-
2021-10-08 09:27
Jeżeli wjechał na zielonym, ma prawo opuścić przejście
Nawet jak idzie z balkonikiem i zajmie mu to kolejne 2 zmiany świateł. Takie jest prawo. Doucczie się pseudo znafffcy.
- 14 7
-
2021-10-08 08:35
(1)
Tak tak rowerzysta miał żółte światło. I tyle mi wystarczy na zakończenie dyskusji z tobą.
Miłego weekendu ;)- 14 13
-
2021-10-08 09:25
Gdzie jest taka sygnalizacja?
Z żółtymi światłami dla pieszych?! Kiedykolwiek w swoim krótkim i tępym życiu zwracałem uwagę na sygnalizatory?
- 11 2
-
2021-10-08 09:15
Nie, rowerzysta podczas wjeżdżania na skrzyżowanie miał już czerwone
- 10 9
-
2021-10-08 10:24
Pasy!?! Jechał przejadłem dla rowerów!
- 6 0
-
2021-10-08 09:46
Tam nie są pasy a ścieżka rowerowa
- 4 0
-
2021-10-09 05:41
Wina rowerzysty bo jechal na czerwonym a osobowy mial zielona strzałkę
- 0 1
-
2021-10-09 05:05
Zawsze winny jest rowerzysta.
Przez przejscie dla pieszych powinien rower przeprowadzac,a nie na nim jechac.Korona by mu z glowy nie spadla.Najwyzej na chwilke przy przechodzeniu przez przejscie ciadne gacie powrzynalyby sie mu troche w d*pe.Moze spodobalaby sie akurat przejezdzajacemu Teczynskiemu.
- 0 1
-
2021-10-08 08:34
Samochód w którym była zamontowana kamerka (7)
też się nie zatrzymał przed zieloną strzałką. Wina czech.
- 104 12
-
2021-10-09 04:10
Gdzie w tym wypadku widzisz winę Czechów?Wg mnie wszystkiemu winne jest PO.
- 1 1
-
2021-10-08 21:40
Po to sa odblaski aby z daleka bylo widać ludzi,a tu ich brak. (2)
Z drugiej strony jak kierowca mógł go nie widzieć na przejściu?
- 0 1
-
2021-10-08 22:22
ciemny strój rowerzysty, brak oświetlenia roweru, a dodatkowo mogło się tak niefortunnie złożyć, że przez (1)
pewien czas rowerzystę zasłaniał przedni słupek w samochodzie
- 2 4
-
2021-10-09 00:17
I dlatego właśnie kierowca na strzałce warunkowej
ma obowiązek się zatrzymać i zachować szczególną ostrożność. Nie zrobił tego i spowodował kolizję.
- 3 0
-
2021-10-08 09:52
Czechów w to nie mieszaj już dosyć nasz rząd z nimi nawywijał (2)
- 7 1
-
2021-10-08 10:16
(1)
"czech" ten ktoś napisał z małej literki - mała subtelna różnica tak jak ziemia i Ziemia.
Diabeł tkwi w szczegółach jak mawiają.- 2 3
-
2021-10-08 18:42
A szydera i Szydera to to samo? Bo nie załapałeś żadnej
- 1 1
-
2021-10-09 04:08
Wina rowerzysty mimo że zielone migaalo on dalej jechał . Na ulice wjechał już na czerwonym świetle.
- 0 1
-
2021-10-09 03:01
Wina rowerzysty
Od kiedy rowerzysta może jeździć po pasach dla pieszych?
- 0 1
-
2021-10-08 08:23
(55)
Wina rowerzysty
- 350 346
-
2021-10-08 08:41
Niestety to auta wjechały bez zatrzymywania na zielonej strzałce warunkowej. (29)
Rowerzysta wjechał na przejazd rowerowy jak mrugało zielone światło.
Zatem miał prawo jeszcze wjechać (jakby żółte światło dla samochodów).
Wyłączna wina kierowcy auta.- 81 51
-
2021-10-08 09:54
(5)
To, że auta wjechały bez zatrzymania na strzałce, mimo że nielegalne, nie miało żadnego wpływu na wypadek i jest tu całkowicie nieistotne.
- 11 19
-
2021-10-08 10:10
Lol (4)
Jest istotne to że wjechały na strzałce bo mają obowiązek ustąpić pierwszeńśtwa wszystkim uczestnikom ruchu
- 20 11
-
2021-10-09 01:58
dokładnie
wszystkim którzy mają zielone, ale rowerzysta miał czerwone.
- 0 0
-
2021-10-08 22:55
nawet rowerzyscie na czerwonym :) (1)
- 1 5
-
2021-10-09 00:01
Wjeżdżający na warunkowej bez zatrzymania też wjeżdża na czerwonym
a co dalej - zachęcam do lektury art 27 PoRD
- 3 0
-
2021-10-08 22:04
Nie pisz głupot.
- 1 6
-
2021-10-08 08:52
stary piszesz ten sam komentarz dziesiąty raz (13)
przed chwilą sądziłeś jeszcze, że rowerzyści mają żółte światło.
Na nagraniu nie widać, czy pierwsze auto się nie zatrzymało na strzałce. Nie da się stwierdzić czy rowerzysta wjechał już na czerwonym czy jeszcze na mrugającym zielonym, które powinien już dostrzec z daleka i przygotować się na to, że czerwone zaraz się zapali.- 30 28
-
2021-10-08 09:36
(7)
zatrzymał czy nie zielona strzałka to warunkowe czyli musisz się zatrzymać przed i szczególnie uważać tym bardziej że sygnalizacja na przejściu dalej migała żółtym światłem dla kierowców żeby zachowali szczególną ostrożność
- 35 11
-
2021-10-08 09:55
(4)
A w obowiązku rowerzysty jest posiadać wszystkie niezbędne akcesoria:
Światło przednie: przynajmniej jedno, białe albo żółte, świecące światłem ciągłym lub migającym.
Światło tylne: przynajmniej jedno czerwone światło odblaskowe.
Światło tylne: przynajmniej jedno świecące ciągle lub migająco.
Hamulec: przynajmniej jeden i koniecznie sprawny.
Sygnał dźwiękowy: np. najpopularniejszy dzwonek.- 30 14
-
2021-10-08 18:59
I tak jest wina kierowcy samochodu (3)
A że rowerzysta nie miał świateł to niczego nie zmienia pod względem winy
- 14 5
-
2021-10-08 22:01
ruch auta i roweru wskazuje też, że przez pewien czas rowerzysta mógł być idealnie schowany za słupkiem A (2)
w samochodzie i kierowca dostrzegł go dopiero jak już było za późno
- 0 7
-
2021-10-08 23:59
Jakby się zgodnie z prawem zatrzymał przed warunkową i zachował szczególną ostrożność
to by zobaczył
- 4 0
-
2021-10-08 23:36
To nie problem rowerzysty
- 7 1
-
2021-10-08 22:53
Rowerzysta na czerwonym
- 1 7
-
2021-10-08 12:08
Na przejeździe rowerowym i przejściu było czerwone, nie ściemniaj.
- 17 10
-
2021-10-08 10:07
A kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa (4)
jw. Wijeżdzasz na zielonej strzałce oznacza że musisz ustąpić pierwszeństwa... Kwestia wjazdu roweru jest dyskusyjna ale wina kierowcy jest bezsprzeczna jedynie co to pytanie o wspólwinę.
- 26 16
-
2021-10-08 22:54
Rowerzysta wiechał na czerwonym
- 1 7
-
2021-10-08 15:28
Niw ma to żadnego znaczenia dla samego wypadku, znaczenie ma, że rowerzysta miał czerwone i koniec kropka! (2)
Nie jakieś migające nie pomarańczowe, miał czerwone i nie powinno go być na jezdni, czaisz?
- 7 15
-
2021-10-08 21:47
(1)
a co interesuje światło dla pieszych i rowerzystów skręcającego na zielonej strzałce kierowcę? To nie jest informacja dla niego!
- 4 4
-
2021-10-08 22:03
Jest.
- 0 3
-
2021-10-08 09:39
(4)
no nie, kierowca auta 100 PLN i 2 pkt zdaje się ale rowerzysta na czerwonym 500PLN i 10 pkt
- 10 31
-
2021-10-08 10:09
Od kiedy jest 100 za spowodowanie kolizji? (3)
Coś mało Panie :) Plus rower nie ma pkt karnych plus mylisz przepisy:D bo kierowca ma po prostu nieustąpienie pierwszeństwa czym dopuszcza do kolizji :) A nie brak zatrzymania się :)
- 12 8
-
2021-10-08 15:30
Ale jakie pierwszeństwo miał rowerzysta na czerwonym świetle dla niego, co wyraźnie widać na filmie?? (2)
- 6 8
-
2021-10-08 22:02
rowerzysta zawsze i wszędzie ma pierwszeństwo, a zwłaszcza jak ma obcisłe gacie (1)
- 4 3
-
2021-10-08 23:38
Powiedz to w sądzie cwaniaku
- 1 1
-
2021-10-08 12:07
Rowerzysta wjechał na przejazd rowerowy jak mrugało zielone światło. Zatem miał prawo jeszcze wjechać (3)
Nie miał prawa.
- 9 10
-
2021-10-08 22:56
Wjechał na czerwonym jak widać Gdzie ty masz zielone
- 1 5
-
2021-10-08 21:42
Miał (1)
- 7 2
-
2021-10-08 22:03
hau hau
- 0 6
-
2021-10-08 13:41
Wina obojga (7)
Tylko każdy czego innego.
Rowerzysta wjechał na czerwonym już świetle (prawdopodobnie), więc jest winny temu.
Niestety, samego potrąceniu winny jest wyłącznie kierowca: ewidentnie nie upewnił się czy może jechać: gdyby rower wjechał na zielonym i jechał wolniej to też by został potrącony. Lub pieszy który się tam znajdował.
Więc mandaty dla obydwu uczestników ruchu:
1. Rowerzysta za niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej.
2. Kierowca za brak zatrzymania się na warunku, brak zachowania szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia/przejazdu oraz nieustapienie pierwszeństwa.
Taka niestety smutna prawda, że wystarczyło by że którykolwiek z uczestników zachował się zgodnie z przepisami to całej tej sytuacji by nie było.- 9 7
-
2021-10-08 21:42
Po pierwsze (1)
Nie ma prawa przejezdzac przez paspo drugie kup sobie okulary
Po 3 oddaj prawko do chipsow
Po 4 inyernet nie dla i**otow- 1 6
-
2021-10-09 00:04
Zastosuj się do wszystkich tych rad
Tam jest przejazd rowerowy, ślepy, posiadający prawko wyciągnięte z chipsów ćwierćinteligencie
- 3 1
-
2021-10-08 15:33
(3)
Wszyscy piszą tu o potrąceniu rowerzysty przez kierowcę samochodu. Kilka razy obejrzałem filmik i za każdym razem widzę, że to rowerzysta wjechał w bok samochodu poruszając się na przejściu/przejeździe rowerowym, na czerwonym świetle...
- 11 11
-
2021-10-08 15:57
Proste (2)
Rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe.
Samochód skręcając na warunkowym ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i ustąpić innym uczestnikom ruchu. Kierowca nie wykonał nic z tego. Wjazd rowerzysty na czerwonym jest dyskusyjny i de facto niewiele tu wnosi do sytuacji: na tym przejsxuu mógł być równie dobrze pieszy.
To że wjechał w bok samochodu czy przód nie ma najmniejszego znaczenia.- 9 10
-
2021-10-08 22:06
ależ ma znaczenie, bo skoro wjechał w bok samochodu (nie wspominając o tym, że wjechał na czerwonym) to jego wina (1)
to rowerzysta wjechał w samochód, a nie odwrotnie, miałem podobny przypadek i też się obcisły ciskał i rzucał, więc wezwałem Policję i dostał 500zł plus regres od ubezpieczalni za szkody, których narobił. Poszedł do sądu i kara dla niego została utrzymana.
- 4 6
-
2021-10-09 00:03
A świstak siedzi i zawija w te sreberka
Przy nieustąpieniu pierwszeństwa przez pojazd będący w ruchu nie gra najmniejszej roli, którą częścią zetkną się pojazdy uczestniczące w kolizji
- 3 1
-
2021-10-08 15:44
najczęściej
jest właśnie tak, że do wypadku potrzebny jest jakiś błąd obu uczestników. Jak do tanga ;) trzeba dwojga.
- 2 1
-
2021-10-08 23:59
Ewidentna wina Tuska!
- 2 0
-
2021-10-08 08:36
(10)
wjechal na zielonym jeszcze
- 63 58
-
2021-10-08 08:56
Rowerzysta wjechał już na czerwonym (2)
- 76 51
-
2021-10-08 09:41
(1)
Oszczerstwo
- 26 24
-
2021-10-08 22:51
do okulisty jak nie widzisz czerwonego
- 2 6
-
2021-10-08 22:51
Ewidentnie czerwone
- 1 6
-
2021-10-08 11:33
(2)
Nawet jesli, to proszenie się o kłopoty.
1. brak swiatła
2. czerwo (pozne zielone).
3. bez kasku
Co mu po pierwszeństwie, jak pewnie z połamanymi gnatami bedzie +6 tyg w gipsie.
Głupota gościa na rowerze, albo syndrom niesmiertelności.- 38 17
-
2021-10-08 13:08
kierowca też bez kasku (1)
co to ma do rzeczy?
- 21 18
-
2021-10-08 21:21
A pasy zapięte były?
- 5 5
-
2021-10-08 12:44
bzdura
- 5 0
-
2021-10-08 10:43
kup sobie okulary
- 21 12
-
2021-10-08 08:41
no nie powiedziałbym
- 55 47
-
2021-10-08 10:32
(1)
Zawsze będzie wina rowerzysty bo to on jest tym "słabszym" i bardziej powinien uważać !!
- 12 9
-
2021-10-08 21:25
Dlaczego w Polsce nie ma dostępu do broni? Każdy ponad każdym... Mam pistolet mogę strzelać, mam samochód mogę jechać!!!
- 4 1
-
2021-10-08 20:49
Tak, wina rowerzysty że nie kupił samochodu...
- 0 1
-
2021-10-08 10:36
przejście śmierci
Powinni iść śladem nowoczesności i zrobić zwężenie do jednego pasa, tak jest bezpiecznie
- 2 4
-
2021-10-08 10:08
oddaj
prawko
- 2 4
-
2021-10-09 01:53
sprawa jest prosta
wina głównie rowerzysty który wiechał na czerwonym lub migającym zielonym informującym że zmienia się światło na czerwone i powinien się zatrzymać. Co prawda samochód też przed strzałką powinien się zatrzymać lecz wiechał na skrzyżowanie gdy rowerzysta miał już czerwone więc nie musiał mu ustąpić pierwszeństwa
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.