Wypadek autokaru i tramwaju na wysokości Bramy Wyżynnej Gdańsk 26.09.2019
25809 wyświetleń 26 września 2019 (593 opinie)Na miejscu są służby ratunkowe. Działają ratownicy.
Więcej na ten temat
Opinie (593) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-26 22:38
Szczęście w nieszczęściu dla obu stron, że to był Konstal 105NA, a nie Pesa, bo mogłoby się to skończyć gorzej. (3)
105NA są wytrzymalszymi i lżejszymi konstrukcjami od produktów Pesy, pamiętam zderzenie Swinga z 105 sprzed paru lat, gdzie mimo niewielkiej prędkości w jej wyniku Pesa była dużo bardziej zniszczona niż poczciwy Konstal. Jeden Swing czy Jazz ważą około 43 ton, jeden wagon 105 to 17 ton czyli 2 wagonowy skład to 34 tony masy własnej. A jak wiadomo wpływ na energię zderzenia ma nie tylko kierunek ruchu, ale też prędkość i masa. Tak więc gdyby to była Pesa to prawdopodobnie skończyłoby się to w ten sposób, że tramwaj dosyć mocno wbiłby się w autokar, a sam motorniczy mógłby tego już nie przeżyć.
- 5 2
-
2019-09-26 22:45
a jakby to była mocno zapasażerowana Pesa ? Strach pomyśleć (2)
- 3 0
-
2019-09-26 23:06
To samo jakby był to mocno załadowany Konstal 105na (1)
Nie wiem jak o 14, gdy doszło do tego zdarzenia, ale gdy niemal dokładnie godzinę później wracam z pracy, kurs na tej linii w tym kierunku również zazwyczaj obsługiwany przez Konstala jest przeważnie w tym miejscu już mocno obłożony, to jest zajęte wszystkie miejsca siedzące i sporo osób stojących, czasem nawet robi się tłoczno
- 1 0
-
2019-09-26 23:20
ponoć w tramwaju było 10 osób ale nie wiadomo czy w dwóch wagonach czy w jednym
- 0 0
-
2019-09-26 18:51
Karma wraca (6)
Niemcy ktorzy rozpychaja sie w Gdansku i ukladaja lokalne wladze wlasnie zasmakowali wplywu nieudacznikow na rzadzenie miastem. Te pomysly na przecinanie torowiska by mozna bylo zawrocic czy tez samo usytuowanie tramwaju na glownej drodze to pewna smierc. Te drogi w Gdansku to trzeba zaorac i zaprojektowac wszystko od nowa.
Naprawde nie trzeba byc specjalista by wiedziec ze tramwaj powinien jezdzic w ruchu ulicznym tak tak torowisko na ulicy razem z samochodami. Linia tramwajowa powinna unikac glownych drog i trzeba ja prowadzic mniejszymi i blizej osiedli. Skrzyzowanie glownych drog tylko i wylacznie poprzez ronda (zadnych takich eksperymentow jak tutaj!!!!) Likwidacja zielonych strzalek. No i fotoradary na piratow miejskich!!!!- 9 18
-
2019-09-26 22:41
Nie miałbym nic przeciwko zatrudnieniu u nas berlińskich inżynierów ruchu drogowego. (1)
Może czas wynająć obcych zamiast brnąć w to co staje się gorsze z dnia na dzień. Powinien być osobny Zarząd dróg i studzienek kanalizacyjnych. Zieleń zostawmy ogrodnikom.
- 0 0
-
2019-09-26 23:13
Obcy znaczy lepszy? Mamy naszą Politechnikę i ludzi,którzy znają problemy.
Trzeba Gdańsk udrożnić, ambicją powinno być zlikwidowanie korków,to jest priorytet miasta. Powinna być debata gdanszczan na temat komunikacji miejskiej.
- 0 0
-
2019-09-26 18:55
Głupoty opowiadasz (2)
wystarczy, że na tory nie będą wypuszczane złomy bez hamulców
- 1 2
-
2019-09-26 19:04
i kierowcy będą się zatrzymywać na czerwonym świetle
- 1 0
-
2019-09-26 19:00
taaa
moze troche zmniejszy uderzenie ale dalej moze zabic. Tramwaj na uboczu nawet przez targ weglowy, mniejsza predkosc, blizej miasta i nie ingeruje w ruch samochodowy. Likwidacja skrzyzowan i budowa rond. To nawet by nie tak duzo kosztowalo. Dulska jednak woli konstytucja, konstytucja
- 0 4
-
2019-09-26 19:00
a kolega zsiadł już z roweru?? czy nadal pedałuje??
- 0 0
-
2019-09-26 16:28
Pytanie (7)
Czy tramwaj nie mial czerwonego swiatla? 0:05 jest czerwone
- 5 61
-
2019-09-26 19:21
(1)
to czerwone jest dla samochodów zawracających w tym miejscu, czyli m.in. dla tego autobusu
- 9 0
-
2019-09-26 23:06
Dziękuję
Za odpowiedź na pytanie. Tylko chciałem się nauczyć a tyle łapek w dół i niemiłych komentarzy.
- 3 0
-
2019-09-26 17:54
Jakie swiatla?
Tramwaje maja wlasna odrebna sygnalizacje i nie sa to kolory zielony, zolty, czerwony. To co zobaczyles owe czerwone dotyczylo autokaru.
- 7 1
-
2019-09-26 16:31
tramwaje maja inne rodzaje swiatel niz auta (2)
mam nadzieje ze nie masz prawa jazdy
- 28 2
-
2019-09-26 16:35
Dziekuje (1)
Nie, nie mam prawa. Dlatego pytanie
- 10 1
-
2019-09-26 17:02
A ja mam prawo, sam je sobie nadałem i mam.
- 1 2
-
2019-09-26 16:51
Oceń...
Jak obejrzysz dalej to jasno widać, że to nie jest czerwone dla tramwaju.
Ten pionowy pasek, który wygląda jak czerwone dla tramwaju to w rzeczywistości słońce świecące pomiędzy sygnalizarorami.
Życzę szybkiego powrotu do pełni zdrowia dla kierującego tramwajem oraz wszystkim poszkodowanym.- 5 0
-
2019-09-26 22:11
Kierowca autokaru.... (2)
... zawracał ze środkowego pasa. Manewr najbezpieczniej było wykonać na skrzyżowaniu koło Bramy Oliwskiej. Ewentualnie wcześniej na Hucisku lub koło Zieleniaka. Z filmu wynika, że zawinił niemiecki kierowca.
- 15 0
-
2019-09-26 22:16
(1)
spokojnie by zawrócił tam gdzie zawracał ale na zielonym świetle.
- 4 2
-
2019-09-26 23:01
coś nie halo ?
stoją dwa znaki poziome i po lewej i po prawej oznaczające co można robić na jakim pasie, środkowy jest tylko do jazdy na wprost
- 2 0
-
2019-09-26 23:00
Stara poczciwa 105ka dała rade!
dobrze że bez ofiar, uff
- 7 1
-
2019-09-26 17:20
Tak to jest kiedy zrobią sobie autostrady w centrum miasta. (1)
Wywalić kierowców, będzie spokojnie.
- 7 5
-
2019-09-26 22:53
To kto będzie wozić pasażerów? Oślica w złotym rydwanie?
- 0 0
-
2019-09-26 22:48
... i znowu przez tych Niemców.
Wiza dla Niemców w Polsce !
- 6 4
-
2019-09-26 18:59
bezpieczne te 105ki (3)
12osób rannych i tylko w tramwaju ucierpiał motorniczy
- 10 4
-
2019-09-26 19:04
z Pesy to była miazga (1)
- 4 0
-
2019-09-26 22:43
Pesa ma niemieckie wózki z hamulcami tarczowymi.
- 1 0
-
2019-09-26 22:42
I to jest jedyny tramwaj w którym siedzenia nie śmierdzą.
- 2 0
-
2019-09-26 22:43
Zwróćcie uwagę, że na tym skrzyżowaniu nie ma nawet linii ciągłych.
Lewoskręt czy tam zawrotoskręt nie jest oddzielony od skrajnego lewego pasa żadną linią. Po wjechaniu w ten lewoskręt można z powrotem wrócić na trzeci pas. Można tym skrętem sobie nawet wyprzedzać. A ja się pytam, czy tak ma być ? czy to jest zgodne z przepisami ?
- 6 3
-
2019-09-26 15:06
Kolizja (6)
Zlikwidować tę nawrotkę. W tamtym miejscu łatwo o kolizję.
- 68 35
-
2019-09-26 22:40
Może szlaban jak w pociągach
- 3 1
-
2019-09-26 16:15
(2)
bezkolizyjny skręt, a ty widzisz tam niebezpieczeństwo?
- 9 2
-
2019-09-26 18:14
Jaki bezkolizyjny? (1)
- 2 7
-
2019-09-26 18:54
Tak, że nie jest to zwykła sygnalizacja, tylko ze strzałkami - czyli nie tak, jak na zwykłym zielonym, gdzie zawracając musisz poczekać, az przejadą jadący z naprzeciwka (w tym oczywiście tramwaj), tylko bezpiecznie wjeżdżasz, a jadący z naprzeciwka stoją. Plus na dodatek stoi także tramwaj jadący w drugą stronę. Po to została wymyslona taka sygnalizacja, żeby na dużych skrzyżowaniach było bezpieczniej. Jak pisalam gdzieś wyżej, jeżdżę tamtędy codziennie, uważam, że ta nawrotka jest dużym udogodnieniem i odciąża Hucisko.
- 13 2
-
2019-09-26 15:33
Co to znaczy łatwo o kolizję? Masz czerwone, to stój. (1)
- 16 3
-
2019-09-26 16:44
A nie będę. Co mnie jakieś czerwone?
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.