Wycinka drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym
5612 wyświetleń 6 marca 2014 (293 opinie)Obecnie na skalę masową prowadzona jest wycinka drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Zdewastowane zostały także szlaki turystyczne, ścieżki dydaktyczne, a także leśne dukty, którymi poruszali się mieszkańcy czy to pod kątem spaceru, czy różnorodnych form rekreacji.
Więcej na ten temat
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2014-03-06 08:10
Dokładnie. (21)
Wycinają na potęgę. Jakoś te 10, czy 15 lat temu nie trzeba było aż tyle tego wycinać. Owszem, były jakieś małe wycinki. Ale teraz, gdzie nie wejdę do TPK to wycinki, i to takie na ostro, porozjeżdżany las, puste place z pniami po wycince :/ Pewnie się las w ostatnich czasach strasznie zagęścił, jak nigdy przedtem. To pewnie efekt cieplarniany ;)
- 290 26
-
2014-03-06 08:40
"Skok na kasę" Lasów Państwowych (6)
i tyle w temacie. Zatwierdzony przez rząd projekt przewiduje, że w tym i w przyszłym roku Lasy Państwowe mają przekazać do budżetu po 800 mln zł, a od 2016 r. będą do niego odprowadzać 2 proc. przychodów ze sprzedaży drewna.
- 44 5
-
2014-03-06 09:13
(1)
Jak leśniczy jeden z drugim będzie musiał sam kupić sobie mieszkanie, a nie dostawać od LP wraz z remontem, to i kasa się znajdzie. Nadleśniczy ma pensje porównywalną z pensja płemieła czy nawet wyższą.
- 20 8
-
2015-05-08 09:04
Nie znam się ale się wypowiem...
gratuluje- 2 0
-
2014-03-06 10:45
Skok na kase Tuska!!Lasy kasę przekazują do rzadu Tuska łataja dziurę nieudolnych POlityków (3)
Tak jest od kilku lat kazdy kto czesto chodził do lasu dokladnie wie od kiedy zaczeły sie coroczne wycinki w lesie na taką wielką skale!!O wszystkim wtym kraju decyduje rząd i taka jest decyzja ministrów!!Wiec piszmy jak jest i kto jest odpowiedzialny bo lesniczy niemoze sobie tak wycinam bo ma taki kaprys tylko ma taki nakaz od ministerstwa!! Chodzi tez oto ze wszystkie drogi i szlaki są potem przez kilka miesięcy nie przejezdne i wyglądają jak jedno wielkie bagno!Gdyby co kolwiek polityków obchodziło poza kasa to by kazali zaraz doprowadzic stan szlaków do stanu przed albo je wyasfaltowac .ale maja wszystko gdzies i potem te szlaki tak wygladaja az do lata albo i dłuzej
- 23 6
-
2014-03-06 13:18
Wszystko przez Tuska (1)
teraz bede glosował na pis!
- 8 14
-
2014-03-06 14:05
A kogo? Mnie? Krasnolutkow? On jest u wladzy, on odpowiada.
- 6 6
-
2014-03-06 20:13
Jak głupim trzeba być, by minusować fakty? Podziękujemy, na pewno.
- 3 4
-
2014-03-06 09:20
Spójrzmy na zdjęcia satelitarne lub lotnicze - z kosmosu widać jak TPK jest przerzedzony, szczególnie w zachodniej części.
- 25 3
-
2014-03-06 12:50
Usuwanie wywrotow i zlomow to ich obowiazek
Tak samo zainteresujcie sie planami urzadzenia tego lasu, mozliwe ze akrutat w tej dekadzie wiele drzew osiagnelo wiek rebny.
- 9 2
-
2014-03-06 14:10
Nieprawda.
Na samym początku lat 90tych była podobna skala wycinek. Ja byłem wówczas nakręconym ekologicznie GUANiarzem ze Szkoły Podstawowej i nawet chciałem gdzieś to opisać, ale brak talentu literackiego zniszczył mą inicjatywę.
- 6 4
-
2014-03-06 14:32
brac przyklad z lepszych (5)
Witam mieszkam w Szwecji tu wycinka wyglada troszke inaczej.Wycinane sa drzewa,ale po wycince wszystko jest"zamiatane" korzenie sa wyrywane przez specjalne maszyny a galezie skladowane w jedno miejsce z ktorego zabiera je ciezarowka do mielenia i robi sie z nich kompost pod nowe drzewa,wszystko pieknie i ladnie wyglada.pozdrawiam.
- 14 2
-
2014-03-06 14:36
Tych lepszych (3)
to MY pokonaliśmy pod Cżęstochową i jak się ztamtąd zawinęli to do dziś siedzą cicho. Grender, gejoza, eutanazja, kuprofilia pewnie niedługo. A ty siedź tam cicho zdrajco, Polska Bogiem silna!
- 1 25
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2014-03-06 17:47
ale oni tam Tuska ani POlityków niemają :)
- 5 1
-
2014-03-09 21:50
Nie pokonaliśmy Szwedów pod Częstochową. Klasztor zapłacił okup i odstąpili.
Wiedzę historyczną czerpiesz z "Potopu"?
- 4 0
-
2014-03-06 18:57
A popatrz gdzie te drzewa wywożą.
W porcie pakują na statki i do Szwecji. Bo tam szkoda im lasów a drewno z Polski takie samo a dużo tańsze.
- 10 0
-
2014-03-14 10:26
Na potęgę? Na prawdę?
Ciekawe stwierdzenie... zagęszczenie przez 10- 15 lat. A nie pomyślał Pan że przez te 10 -15 lat las się postarzał? jest o te 10-15 lat starszy... każdy drzewostan ma swój wiek, w którym powinien zostać odnowiony, bo jak się tego nie zrobi, to zacznie się psuć.. ciekawe jak za jakiś czas podczas sztormu poleci jakieś drzewo, nie daj Boże na jakiegoś przechodnia - to wtedy lasy będą złe i niedobre, że nie dbają i stwarzają zagrożenie, nie wycinają na czas.....
Poza tym Park Krajobrazowy nie jest Parkiem Miejskim gdzie nic nie można wycinać, są alejki, ławki itp - to LAS GOSPODARCZY, a gospodarka na tym terenie jest prowadzona obecnie głównie przez Nadleśnictwo Gdański (a wcześniej przez Niemców) wycinane jest obecnie o wiele mniej niż powinno się wyciąć zgodnie z prawidłowymi zasadami prowadzenia gospodarki leśnej..
Średni wiek drzewostanów na terenie TPK kształtuje się na poziomie powyżej 60 lat, gdzie prawidłowy wiek powinien być na poziomie 45-50.... Może trochę zdrowego rozsądku co?- 5 2
-
2014-03-14 10:28
Miejsce dla młodego pokolenia
Dla młodego pokolenia drzew trzeba zrobić trochę miejsca, aby z czasem zastępowały te starzejace się i obumierajace. Trzeba zachowac ciągłość lasu!
- 5 2
-
2014-03-14 10:48
Trzeba zrobić miejsce dla młodych drzew.
Wycinając stare drzewa powstają miejsca dla młodych drzew, które z czasem zastąpią te stare, obumierające i zostanie zachowana ciągłość lasu. Następne pokolenie mieszkańców Trójmiasta też bedzie chciało mieć swoje miejsce do spacerów! Drogi porozjeżdżane, bo ciągniki i maszyny leśne są ciężkie aby podołac tej trudnej pracy. Za wycięte i sprzedane drewno będą pieniądze również na nowe miejsca do spędzania wolnego czasu.
- 4 2
-
2017-03-15 16:37
Kazik
Kto tak wycina?
- 0 2
-
2017-03-15 16:37
Kazik
Kto tak wycina?
- 0 2
-
2014-03-06 08:12
Trzeba siać... (8)
- 51 1
-
2014-03-06 10:04
A może by tak znany lokalny "ekolog" Tomasz Dziemiańczuk coś zrobił w tej sprawie? (1)
- 12 3
-
2014-03-06 14:59
Jasne, jestem za, ale niech to załatwi ktoś za mnie
- 5 1
-
2014-03-06 10:05
las sie sadzi nie sieje (4)
siać możesz sobie trawę :P ew ryż heheheh
tak - Trzeba sadzić drzewa- 19 2
-
2014-03-06 12:17
tak ??? (1)
ciekawe skąd pochodzą sadzonki drzew, które chciałabyś sadzić ??? Otóż, żeby dokonać nasadzeń drzew sadzonkami najpierw trzeba je posiać... Więc żeby sadzić najpierw trzeba siać... pozdro Ciocia samo zło
- 7 3
-
2014-03-06 13:20
to ja maz cioci samo zło
jak przyjdzie do domu to się z nią rozliczę
- 2 0
-
2014-03-06 14:28
Sadzić to se moższe klocka (1)
las się sieje!
- 1 6
-
2014-03-06 15:12
kloca sadzi Twoj pies
a Ty po nim nie sprzątasz .
- 4 1
-
2014-03-06 14:56
no, jakby nie mogli jakiegoś ujowego wy izdowia obsiać i se tam wycinać
- 2 0
-
2014-03-06 08:13
Jeżeli na wiosnę nawierzchnię poprawią to nie widzą problemu (6)
Kiedyś muszą ciąć drzewa... Generalnie Zarząd Lasów powinien w większym
stopniu uwzględniać las jak miejsce rekreacji bo jak będzie się tylko
ograniczał do rąbania drewana to straci sojuszników jak ktoś ich będzie
następnym razem chciał sprywatyzować- 43 55
-
2014-03-06 12:56
Gruz zmieszany ze śmieciami.
Tym właśnie naprawia się leśne drogi w okolicach Pustek Cisowskich a takze w rezerwacie Cisowa.
- 11 1
-
2014-03-06 14:04
Ale tak jest co roku od kilku lat.
- 3 1
-
2014-03-06 14:52
Prywatyzacja lasów
to bzdura wprowadzona w obieg przez kilka osób lubiących siać zamęt, żeby potem zbierać podpisy i robić wrażenie, że coś się robi.
- 3 0
-
2014-03-06 15:02
dokladnie tak jest co roku od kilku lat i jak teraz z i do Osowy dojechac rowerem!!
jak nawet przejść niema jak dlatego ta droga powinna byc wyasfaltowana jak inne przez las!! na wiosnę? Wiosna praktycznie jest już droga czesno jest tylko prowizorycznie naprawiana na lato i tak co roku!!
- 1 6
-
2014-03-13 10:51
Pieniądze do budżetu państwa
Z lasów państwowych ostatnio do budżetu paśtwa przeszły grube miliony więc nie pisz bzdur, że to dla leśników są Lasy Państwowe. One robią kasę dla całej Polski.
- 1 0
-
2019-09-11 18:32
Drwal
Jak sprywatyzują las to nikt poza właścicielem nie będzie mógł do niego wejść
- 0 0
-
2014-03-06 08:16
Dlaczego w Polsce każdy zna się na wszystkim?? (14)
Zostawcie lasy leśnikom w końcu. Niech jeden z drugim autorem pójdzie do leśniczego i niech się spyta ile ma drewna na sprzedaż- to się zdziwi i to bardzo poważnie, jak się okaże, że mieszkąc na Kowalach najbliższe drzewo będzie miał na... Karwinach.
p.s las nie ma być całorocznym spacerniakiem co pewnie autor też zauważy czytając papierową gazetę na drewnianym biurku.
p.s co do rozwalonych dróg- położenie asfaltu rozwiązałoby sprawę buahahhahh- 88 203
-
2014-03-06 08:24
a tak poważnie (2)
to w lesie jest tak mokro po zimie, że zjazd leśniczego/straży leśnej z głównej drogi autem spowoduje koleiny. I może niech autor zobaczy jak prowadzi się gospodarkę leśną w jakichkolwiek innych krajach - wszędzie traktory, harvestery, forwardery zostawiają takie same ślady po przejeździe. I nasze LKT zostawiają dokładnie takie same ślady po przejeździe i ściągnięciu kłody.
Dobrze, że artykuł został skonsultowany z nadleśnictwem. Niedawno sfinalizowano kontrakt na dostawe 1150 ton tłucznia pod naprawę dróg. O tym autor wie, prawda?- 21 39
-
2014-03-06 14:04
Tłuczeń
To zmora rowerzystów, jeździ się po takiej nawierzchni zdecydowanie mało komfortowo. Biega jeszcze gorzej...
- 11 4
-
2014-03-06 21:33
będzie kolejna dostawa gruzu do lasu?
- 4 0
-
2014-03-06 08:26
Że też tacy kretyni po tym świecie chodzą.... (3)
To nie las tylko jak sama nazwa wskazuje Trójmiejski Park Krajobrazowy a rolą parku nie jest dostarczanie drewna tylko bycie oazą spokoju dla ludności miasta w tym wypadku całej trójmiejskiej aglomeracji. Niestety niektórzy świat widzą tylko przez okno samochodu i jedynym widokiem który temu towarzyszy jest asfaltowa droga ..i później takiemu delikwentowi adekwatny beton w głowie powstaje.
- 75 9
-
2014-03-06 19:01
Cytuję: (1)
"Że też tacy kretyni po tym świecie chodzą.... " Jak sama nazwa wskazuje to park, a nie ścisły rezerwat przyrody". Inteligentny zna różnice, głupi i tak nie zrozumie. A w sprawie kolein i błota to dramat normalnie! Proponuje chodniki z polbruku wszędzie, żeby się lakierki nie brudziły, bo przecież miastowi kaloszków nie uznaja...
- 4 5
-
2014-03-07 11:09
Uznają
Ale jak to tak - Huntery albo Lacosty błotem uwalić?
Co na dysce powiedzą?- 3 1
-
2014-03-19 15:47
eh
tak, a Morze Martwe jak sama nazwa wskazuje jest morzem, a nie jeziorem. a co ze świnką morską?
- 1 0
-
2014-03-06 08:33
lasy nie są wasze patałachu, i masz tam posprzątać, bo mam ochotę na spacer.
- 20 8
-
2014-03-06 12:36
gościu,jesli ten las zostaje u nas.. nie ma sprawy ale kazde jedno drzewo jest eksportowane. i Twoje biureczko z meblomaku ma się nijak do tej wycinki
- 4 0
-
2014-03-06 16:30
A co tu się znać (1)
Przez miliony lat las sam rósł i nie potrzebował niczyjej pomocy. Nagle pojawił się człowiek i teraz bez wycinki to już las sam nie da rady rosnąc? Nie chodzi o żadne odmładzanie , pomaganie czy co za inne brednie się wymyśla . Chodzi wyłącznie o KASE. Drewno jest drogię i bedzie jeszcze droższe wiec wycinki będą. A ze w Polsce wbrew propagandzie nie ma za dużo starych lasów przyszedł czas na lasy okoliczne bo narazie Puszczy Białowieskiej ciąć nie mozna. Nie zdziwię się jeśli cały stary las będzie wycięty. Potem pewnie wejdą deweloperzy....
- 10 3
-
2014-03-06 23:32
tłuczeń idzie na podbudowę drogi a nie na warstwę wierzchnią specialiści
i nie gruz tylko tłuczeń, poczytajcie sobie przetarg. TPK i tak tnie za mało! I nie każde drzewo idzie na eksport tylko DŁUŻYCA.
- 2 3
-
2014-03-06 18:22
no jestem leśnikiem (1)
i Ciebie do lasu bym nie wpuścił pajacu jeden
bo tgraktorami zdrowe drzewa wywozić ok
ale smieci, plastików butelek pralek itp sprzątnąć nie ma komu
ja już napyskowałem niejednemu a jak mnie w końcu zwolnią tooo
zzajme się sprawą po swojemu- 3 0
-
2014-03-06 21:34
fiu fiu zły leśnik, groźny leśnik
- 1 1
-
2015-05-08 12:15
chory pomysł osoby bez mózgu
1. Las nie jest własnością leśników, oni powinni się nim opiekować, a nie wycinać bez umiaru - oczywiście pod zamówienie baaaardzo ważnej osoby. Dziwnym jednak trafem wycinają tylko zdrowe drzewa, a te zarażone jemiołą omijają z daleka z nadzieją, że zaraza przejdzie na inne drzewa i uniemożliwi protesty przeciwko bezsensownej wycince.
2. Las to płuca regionu, a warto pamiętać, że pomorske przoduje w zachorowaniach i zgonach - nie jest więc zdrowym rejonem - choć poszczególne miasta noszą nazwę kurortu i pobierają opłaty klimatyczne. Po co ten stan jeszcze pogarszać.
3. Tylko masowy protest może ten obłęd powstrzymać. Musimy więc protestować, bo najwyrażniej decydenci też są pozbawieni móżgu. Dla nich istnieje tylko tu i teraz i KASA.- 1 0
-
2014-03-06 08:16
asfalt na głownych szlakach (4)
pomoze
- 20 82
-
2014-03-06 10:06
szutry na głównych szlakach (1)
wielkopolska :-)
- 5 2
-
2014-03-06 10:28
gruntowa
tylko tyle i błoto to jest najlepsza droga
- 4 1
-
2014-03-06 10:34
Tak pomoze i to bardzo bo droga bedzie przejedna i da sie nią przejsc (1)
obecnie jest jedno wielie bagno i nieda sie tematendy ani przesc ani przejechac rowertem czy czym kolwiek!
- 1 1
-
2014-03-06 14:23
O przepraszam
Ja dysponuję pojazdem, który na tych drogach czułby się jak ryba w wodzie. Ja kierując nim również. Niestety, nie wolno mi, bo nie jestem drwalem ani leśniczym :(
- 1 1
-
2014-03-06 08:21
(2)
prokurator gdzie jest ?
- 101 13
-
2014-03-06 08:57
Zajęty czytaniem bilansu AmberGolda
ma robotę do 2016 roku
- 11 1
-
2014-03-06 14:42
ciekawe gdzie ta cała ka$a z "naszych" lasów idzie
ale co się dziwić, jak zwykły leśniczy zarabia +- 7000, a nadleśniczy kilkanaście- 3 0
-
2014-03-06 08:22
(1)
Sprywatyzować lasy i będzie ok - wstawi się kolegę po układzie partyjnym do zarządu i przynajmniej ktoś zarobi.
co tam drzewa - odrosną.- 11 43
-
2014-03-14 10:34
Sprywatyzować i ogrodzić!
Sprywatyzować i ogrodzić, postawić tablice zakaz wstępu dla pospólstwa!
A jeżeli już, to wstęp za stosowną opłatą.- 0 0
-
2014-03-06 08:34
TPK to PARK (9)
TPK to park a nie fabryka drewna i główną jego rolą jest zapewnienie mieszkańcom spokoju i rekreacji czego jak widać niektóre zadymione tudzież chciwe umysły zrozumieć nie potrafią. Najsmutniejszy w tym jest fakt że pseudo leśnicy też tego nie rozumieją ....i w trosce o las (czyt. swoje kieszenie) wyżną i przeorają ten las do cna:(((
- 143 30
-
2014-03-06 11:57
Dokładnie
Pan Podbierski w tym artykule uspakaja pod szyldem ekologa, a w poprzednim pisał, że wnioskowano niby o zmniejszenie wycinki, pod szyldem Pomorskiego Zespołu Parków Krajobrazowych
czyli jest dobrze czy źle? Wnioskowano, ale jednak Lasy Państwowe takie wnioski wrzuca w grube akta na które musi wycinać coraz to więcej lasów.- 3 0
-
2014-03-06 18:30
(1)
Z całym sacunkiem. Jak już było mówione wyżej - las zostawcie leśnikom, po drugie TPK to park owszem, ale krajobrazowy i tu panują inne zasady niż w parku narodowym - gdzie gospodarki jako takiej się nie prowadzi. Żeby nie było niedomówień zacytuję ustawę o ochronie przyrody:
"W odróżnieniu od parków narodowych i rezerwatów przyrody, parki krajobrazowe nie są obszarami wyłączonymi z działalności gospodarczej, zatem leżące w ich granicach grunty rolne, leśne i inne nieruchomości pozostawia się w gospodarczym wykorzystaniu "
Przed następnym komentarzem proponuję więc dogłebniej zbadać temat a potem się wypowiadać.
Proponuję również dokształcić się z zakresu hodowli lasu - przyda się to jeżeli chodzi o obrażanie leśników w temacie troski o ich kieszenie.- 3 8
-
2014-03-07 08:29
czyli nos dla tabakiery...
No cóż...
Powyżej prezentowana logika, z której przebija tylko jedno: kasa, kasa i jeszcze raz kasa - za wszelką cenę.
Logika wg której ludzie mają służyć złym przepisom,
a ca. 30% pow kraju ( lasy ) jest własnością garstki urzędników w zielonych mundurkach sowicie opłacanych.
"Dokształcać się z hodowli lasu" ... hmm.
Dla mnie to proste - chętnie dopłacę parę groszy w podatkach żeby ten las-park ( TPK) to nie była plantacja drewna, tylko miejsce do wypoczynku gdzie się chodzi, biega, jeździ na rowerze, wdycha świeże powietrze i słucha śpiewu ptaków.
A plantacje produkcyjne drewna można urządzić dalej od 3-miasta, wbrew pozorom miejsca w tym kraju nie brakuje.- 5 0
-
2014-03-07 10:18
400 lat (4)
TPK to 19000 ha od Matemblewa po rejon Wejherowa. Wg deklaracji leśników wycinają (po przeliczeniu masy drzewnej, a więc nie tylko w postaci zrębów zupełnych) rocznie 50 ha. Przeliczyłem, że wycinka całego TPK bez odnawiania lasu zajęłaby prawie 400 lat. Może więc przyszłość TPK nie jest taka zła. Z drugiej strony szkoda tego starego lasu, bo to on stanowi o krajobrazowej atrakcyjności parku krajobrazowego. Ale cóż, młodych lasów nie ma sensu wycinać, a to jednak mimo wszystko las gospodarczy.
Co do zniszczonych dróg, to niestety, gdy wszystko jest rozmokłe po zimie, kolein nie da się uniknąć, a kiedyś trzeba drewno zwieźć. Powinno to być robione w czasie mroźnej zimy, ale takiej były może 2 tygodnie. Oby tylko wyrównali drogi po skończeniu zwózki. Mam obawy, czy mają to w swoich priorytetach, ale mogę się mylić.
A propos zimy, to prace leśne w zimie kolidują mocno z turystyką narciarską, bo przy przeciętnych i dość rzadkich opadach śniegu mało która droga nadaje się do narciarskiego użytku. Niestety, zbyt wiele grup interesu spotyka się w lesie i stąd kolizja interesów.- 2 1
-
2014-03-07 11:05
Ktoś tu kłamie i manipuluje statystykami (1)
1.Wycinają 100 000 m3 drewna rocznie w TPK.
czyli ( 100 000 m3 /ca. 20000 ha =5 m3/ha ).
2.Wycina się podobno 60% przyrostu tzw. grubizny.
Wychodzi na to że całkowity roczny przyrost grubizny to 8-10 m3/ha ( noooo nieźle ).
Podsumujmy:
1. Wg --nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl/skad-sie-bierze-drewno- zasobność lasu to średnio 254 m3/ha (2011)
Jeśli przyjąć powyższe za dobrą monetę - znaczy, że las całkowicie odrasta w 25-30 lat ( ???? ).
2.Dalej cytat ze strony jw: "naukowcy oceniają, że Lasy Państwowe będą mogły
zwiększyć pozyskanie drewna do 40 mln m sześc" ( całym kraju )
Załóżmy, że lasy mają pow ca. 10 mln ha czyli wycinka przewiduje około śr 4m3/ha
3.W odniesieniu do 1 ha w TPK ( Nadleśnictwo Gdańsk ): Jeżeli wycina się 50 ha ( 100 000 m3 ) to na 1 ha
zasobność lasu wynosiła średnio 2000 m3 grubizny ? ( hahahahahaa )- 2 0
-
2014-03-07 13:22
Policzmy to inaczej
ogólna zasobność lasów TPK :
254 m3/ha x 19000 ha = 4 826 000 m3
Rąbią 100 000 m3/ rok czyli wyrąb obejmuje ca. 400 hektarów a nie 50 !!!
Wycinka obejmuje ca. 60% rocznego przyrostu ?... czyli rocznie przybywa w lasach jakieś 160 000 m3 ?
Znaczy roczny przyrost wynosi 160 000/19 000 = 8,4m3/ha.
8,4 m3 przyrostu grubizny na hektar ?
Proszę niech to potwierdzi jakiś leśnik, że trójmiejskie lasy "produkują" średnio 8,4m3 grubizny na hektar na rok !- 3 0
-
2014-03-07 20:03
Rąbią/wycinają w TPK 100 000 m3 rocznie (1)
co oznacza 400 hektarów rocznie a nie 50 !!!
bo zasobność ( wg nadleśnictwa wynosi średnio 254m3/ha - dane za 2011)- 0 0
-
2014-03-12 17:43
cóż, oparłem się na cytacie z artykułu
http:// www.trojmiasto . pl/wiadomosci/Nawet-50-hektarow-drzew-wycina-sie-kazdego-roku-z-Trojmiejskiego-Parku-Krajobrazowego-n77203.html
Nie wiem, czy podane informacje były rzetelne- 0 0
-
2014-03-14 10:31
TPK - to LAS GOSPODARCZY
Park to jest np PARK OLIWSKI czy PARK REGANA, TPK to LAS GOSPODARCZY... taka mała różnica...
to co widzimy dziś zostało posadzone kilka dziesiątek lat temu.. jak za kilka dziesiątek lat ktoś ma po TPK chodzić i doceniać urodę lasów.. to może dajcie działać leśnikom - a nie, ze każdy polak zna się lepiej na lasach niż leśnik, na medycynie lepiej niż lekarz a na naprawie aut lepiej niż mechanik.... no LUDZIE... trochę logiki...- 1 0
-
2014-03-06 08:39
ratujmy PARK GRODOWY w Sopocie (2)
Panie Jakubie, proszę pokazać piękno jeszcze jednej sopockiej perełki......Parku Grodowego, może z Pana pomocą uda się dokonać zapisów Miejscowego Planu Zagospodarowania, dbania o niego, pozostawienia ogólnodostępnym, bez zbytniej ingerencji........nieogradzania......pomocy......to "jedyny w Polsce porośnięty starodrzewem martwy klif dawnego Morza Litorynowego, sprzed kilkunastu tysięcy lat......jedyny twór tego typu w Polsce", jak mówi prof. M. Sperski
- 70 8
-
2014-03-06 17:39
jezu kolejna nawiedzona , szanowna pani o co chodzi ...
Tam gdzie byly wczesniej szklarnie mialby ale nie musi byc budynek , tam gdzie byl dom ogrodnika takze . Wczesniej byla tam zabudowa i jakos nie przeszkadzalo to nikomu teraz jakies szalenstwo.nie ma to jak sie robi z siebie kogos innego niz sie jest brrrr.
Temat drugi całkowicie sie zgadzam , wycinka lasu zastraszajaca- 3 3
-
2014-03-07 08:29
egzaltacja na najwyzszym poziomie
- 0 0
-
2014-03-06 08:41
Wycinka
Taka sama sytuacja była w zeszłym roku przy II MPS na Witominie w Gdyni :(
- 47 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.