TV

W Gdańsku początek protestu po wyroku TK

2642 wyświetlenia 10 października 2021 (2151 opinii)

Na miejscu zbiera się coraz więcej osób. Mają ze sobą flagi Unii Europejskiej.

Więcej na ten temat

Opinie (2151) ponad 200 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    Opinia wyróżniona

    (74)

    Konstytucja RP jasno stanowi, że prawo krajowe jest ponad prawem UE. Nie wiem w czym problem. UE to nie federacja landów tylko unia niezależnych panstw. Polska jest niezawisłym państwem i stanowi swohe prawo, które w Polsce obowiązuje. To jest bardzo jasne i czytelne. Znowu tematy zastępcze.

    • 1688 326

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (11)

      dokłądnie tylko że dyplomowane osły tego nie ogarniają:(

      • 108 33

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Złodzieje z pisobolszewii odpowiedzą karnie za to co czynią Polsce. (9)

        • 47 95

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          niestety tacy "geniusze" potem głosują i jest jak jest (8)

          Kolejność stanowienia prawa powinna wyglądać tak
          1. Konstytucja
          2. Prawo Unijne
          3. Ustawy (obecnego rządu)
          Ustawy PIS nie mogą być sprzeczne z prawem unijnym!
          Paradoks jest taki że są sprzeczne z konstytucją!!

          • 44 45

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Dzisiaj była 138 miesięcznica - kartofel podkulił ogon - odważny jest tylko pośród armii ochroniarzy :) (7)

            • 44 27

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (1)

              Zamilcz kreaturo

              • 18 36

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                milczę o panie, jak rozkażesz

                • 7 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Mon (4)

              Maliniak a co? Chcesz go zabić? To się ściga.

              • 13 11

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Nikt głośno tego nie powie ale

                ogromna część społeczeństwa nie miała by nic przeciwko

                • 13 7

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Słaba prowokacja:) jestem praworządnym obywatelem który zgodnie z prawem może wyrażać swoje opinie :) (1)

                A to że narodowi socjaliści z PiS oraz kartofel nie są mi po drodze to tylko moja sprawa :)

                • 19 14

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                To nue sa opinie. To jest nawawianie do popełnienia przestępstwa.

                • 0 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Widzę, że tobie to chodzi po głowie

                • 0 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Tyle warte są te ich dyplomy.

        • 0 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ale nie tego dotyczy wyrok pseudo TK. Nawet nie rozumiesz za czym trollujesz. (5)

      Jeśli jest konflikt między prawem krajowym, a unijnym (np są sprzeczne) to prawo unijne ma priorytet.

      Mówimy tutaj o tej sferze prawa, która jest uregulowana traktatami. Czyli o tym na co sami się zgodziliśmy by regulowała u nas Unia.

      • 48 66

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (3)

        Przeczytaj orzeczenie TK bo mam wrażenie, że nie czytałaś/łeś. Ten wyrok jasno mówi, że tam gdzie traktatowo nie zrzekliśmy się jako państwo swoich prerogatyw konstytucja jest nadrzędna. Jestem daleki od rządów PIS ale Unia nie może nam narzucać praw w sferach, których jako Państwo się nie zrzekliśmy np. obyczajowych.
        Jeśli teraz się poddamy to hipotetycznie, jeśli za 30 lat kiedy Francja, Austria, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg i Włochy staną się państwami islamskimi i partie islamskie opanują PE i KE mogą wprowadzić prawo szariatu i tenże szariat będzie obowiązywał w Polsce. Wiem, napiszecie niemożliwe, że jestem szaleńcem ale 30 lat temu Europa Zachodnia wyglądała zgoła inaczej niż teraz...

        • 70 19

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Ty daleko jesteś od rozumu (2)

          A konstytucję interpretujecie jak pisowcy i ten kabaret TK po swojemu

          • 21 43

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (1)

            Nieobrażaj, tylko to potraficie

            • 19 5

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Jeżeli już to nie obrażaj, ale polskiej ortografii, gramatyki niestety nie znacie, i nawet X nie potraficie dobrze postawic przy nazwisku, no ale nic bedzie reasumpcja

              • 3 6

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        A najlepsze że podpisywał to Kaczyński tyle że Lech

        • 16 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (15)

      "Konstytucja RP jasno stanowi, że prawo krajowe jest ponad prawem UE"

      A ty w ogóle tą Konstytucję czytałeś, czy jedynie bajdurzysz o tym co ci się wydaje? Art. 91. ust. 2:

      Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.

      • 43 20

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Pisowcy jak zawsze w rownoleglej rzczywistosci, dlatego nic nie kumaja z zapisow Konst.RP (14)

        Art. 90

        Rzeczpospolita Polska może na podstawie umowy międzynarodowej przekazać organizacji międzynarodowej lub organowi międzynarodowemu kompetencje organów władzy państwowej w niektórych sprawach.

        • 39 27

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Tylko (11)

          problemem i nie do przyjęcia jest fakt ingerencji UE w sprawy, ktore nie były przekazane jakimikolwiek traktatami do jej kompetencji

          • 42 15

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Polska popdisując traktat akcesyjny zobowiązała się do przestrzegania pewnych zasad. Art 7 traktatu o UE jest jednym z nich - praworządność.

            Patrząc z boku to jest komiczne, bo UE jedyne co robi to przywołuje nas do przestrzegania naszej konstytucji.

            • 32 32

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            czyli jakie sprawy ? konkretnie (9)

            wyroki TSUE dotyczą tylko jednego - niezawisłości sędziów. Zgodziliśmy się że system sądów unijnych jest ze sobą powiązany i wyroki jakie zapadną w jednym kraju obowiązują w całej Unii. Ale do tego potrzebna jest niezawisłość sędziów we wszystkich krajach. PiS łamie tę zasadę i próbuje wpływać na sędziów i na wyroki jakie zapadają. Dlatego TSUE reaguje bo PiS łamie naszą konstytucję gdzie jest zapisany trójpodział władzy i niezawisłość sędziowska Ziobrowymi ustawami. I nie chodzi o to jaki jest ustrój sądów i jak są zorganizowane, bo to jest w kompetencji poszczególnych krajów. Sprawa dotyczy tylko niezależności sędziów aby nie bali się wydawać sprawiedliwych wyroków i żeby ich nie szykanowano jeśli wyrok nie będzie po myśli polityków. A do tego PiS bezprawnie rozwiązał KRS i powołał nowy KRS ze swoimi nominatami. Podobnie jak do TK powołał trzech dublerów.

            • 14 15

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Czyli idąc Twym tokiem myślenia wszystko było OK, gdyby rozwiązać obecną KRS i powołać KRS zgodnie z konstytucją, tj. z

              Zajrzałem do konstytucji RP, a tam w artykule 187 informacja, że 25-osobowa KRS składa się z prezesów SN i NSA, 7 osób wybranych przez parlament, prezydenta oraz ministra sprawiedliwości i 15 sędziów. O tym, kto ma wybierać tych 15 sędziów ani słowa. A jest to kluczowa sprawa, bo ta piętnastka stanowi 68% składu rady, więc cała reszta pełni tam tylko funkcje paprotek. Kiedy w 1989 roku komuniści pozwolili Polakom wybrać demokratycznie 35% sejmu nikt tego demokracją nie nazywał, a tu sędziowie oferują im tylko 32% udziałów w KRS. W tym miejscu warto przywołać słowa A. Rzeplińskiego z 2004 roku, który miał namawiać J. M. Rokitę do reformy sadów słowami, że "jak nie wyrwiemy sędziom Krajowej Rady Sądownictwa, to nic się nie da zrobić z polskim wymiarem sprawiedliwości"
              Dlaczego według PiS to parlament ma wybierać tych 15 sędziów? Bo jak przywołał to choćby w Rzeczpospolitej prof. Robert Gwiazdowski art. 4 konstytucji mówi, że: "1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio." Czyli, że cała władza, w tym sądownicza musi pochodzić albo z wyborów bezpośrednio, jak prezydent, posłowie, senatorowie, albo pośrednio, jak wtedy, gdy wybrani przez Polaków parlament, prezydent wybierają premiera, RPO, czy prezesów nik, sn. to, co proponują sędziowie nie ma z tą zasadą nic wspólnego. Sędziowie sami nie będąc przez nikogo wybranymi, inaczej, niż np. parlamentarzyści, którzy demokratyczny mandat mają, nie mogą żadnych władz, w tym KRS wybierać.
              Dlaczego starzy sędziowie uważają, że to błąd? Bo uważają, że choć z art. 187 nie wynika wprost, że to oni mają wybierać sędziów do KRS, to zdaniem np. pani Kancelaria Adwokacka adwokat dr Magdalena Matusiak-Frącczak wynika to z tzw. wykładni systemowej konstytucji..

              • 6 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              c.d. 2/2 (7)

              Ich zdaniem, jeśli sędziowie mają być niezawiśli, to nie mogą być wybierani przez parlamentarzystów, polityków. I widzą tu logiczne rozwiązanie w dopowiedzeniu sobie tych kompetencji w/w wykładnią systemową.
              I tu kwintesencja sporu: czy wybór przez polityków oznacza utratę niezawisłości? Istnieje coś takiego, jak wdzięczność, ale sędziowie są też nieusuwalni. Marian Banaś został powołany przez PiS, ale jest nieusuwalny, więc trudno sobie wyobrazić bardziej niezależnego, niż on prezesa NIK. Wybrał go J. Kaczyński, ale teraz prezes może go już tylko pocałować tam, gdzie sam najbardziej lubi być całowany. A sędziowie nie dość, że są nieusuwalni, to jeszcze są nimi dożywotnio, do końca życia mają zapewniony wikt i opierunek, więc politycy naprawdę nic im nie mogą zrobić.

              • 7 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Naprawdę ? A bezprawne zawieszenie sędziów Tulei i Juszczyszyna czym jest ? (2)

                • 4 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Pierwsi niezależni. Gorszego przykładu nie mogłeś podać. (1)

                • 4 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                No tak, dla niektórych jedynie polityczni nominaci są niezależni.

                • 1 4

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                co mówią niezawiśli sędziowie ? (3)

                Byli sędziowie swoje zastrzeżenia zawarli w dziesięciu następujących punktach:

                "nieprawdą jest, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. został wydany w celu zagwarantowania nadrzędności Konstytucji wobec prawa unijnego, ponieważ taka pozycja Konstytucji została wystarczająco utrwalona w dotychczasowym orzecznictwie Trybunału (w sprawach K 18/04, K 32/09, SK 45/09);"
                "nieprawdą jest, że sam wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. mieści się w ramach kompetencji Trybunału i jest zgodny z Konstytucją;"
                "nieprawdą jest, że prawo unijne i dotychczasowe orzecznictwo TSUE kwestionują czy naruszają nadrzędność Konstytucji w polskim porządku prawnym;"
                "nieprawdą jest, że TSUE wymaga od polskich sądów zaniechania przestrzegania i stosowania Konstytucji jako nadrzędnego prawa Rzeczypospolitej;"
                "nieprawdą jest, że stosowania przez polskie sądy prawa unijnego nie da się pogodzić ze stosowaniem przez nie Konstytucji;"
                "nieprawdą jest, że kwestionowanie przez instytucje unijne naruszania przez polskie ustawy i praktykę ich stosowania zasad niezawisłości polskich sędziów, orzekających także w dziedzinach objętych prawem Unii, wykracza poza kompetencje przyznane Unii Europejskiej na podstawie art. 90 ust. 1 Konstytucji;"
                "nieprawdą jest, że prawo Unii Europejskiej i orzecznictwo TSUE wkracza w normowanie ustroju sądownictwa w Polsce, ponieważ obrona niezawisłości sędziowskiej nie należy do ustroju sądownictwa;"
                "nieprawdą jest, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. będzie w stanie wywołać inne skutki prawne, niż wywieranie nacisku na działalność orzeczniczą polskich sędziów i grożenie im postępowaniem dyscyplinarnym"
                "nieprawdą jest, że Trybunał Konstytucyjny ma kompetencje do badania zgodności orzeczeń TSUE z Konstytucją i decydowania o wybiórczym respektowaniu orzecznictwa TSUE przez Polskę jako państwo członkowskie;"
                "nieprawdą jest, że sądy konstytucyjne innych państw członkowski

                • 1 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                cd. a co mówią niezawiśli sędziowie TK ? (2)

                "nieprawdą jest, że sądy konstytucyjne innych państw członkowskich w sprawach relacji między prawem krajowym a prawem unijnym wydawały wyroki podobne do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r."

                Pod oświadczeniem podpisali się sędziowie TK w stanie spoczynku: Stanisław Biernat, Teresa Dębowska-Romanowska, Kazimierz Działocha, Lech Garlicki, Mirosław Granat, Wojciech Hermeliński, Adam Jamróz, Stefan Jaworski, Leon Kieres, Biruta Lewaszkiewicz-Petrykowska, Wojciech Łączkowski, Ewa Łętowska, Marek Mazurkiewicz, Andrzej Mączyński, Janusz Niemcewicz, Małgorzata Pyziak-Szafnicka, Stanisław Rymar, Ferdynand Rymarz, Andrzej Rzepliński, Jerzy Stępień, Piotr Tuleja, Sławomira Wronkowska-Jaśkiewicz, Mirosław Wyrzykowski, Bohdan Zdziennicki, Andrzej Zoll i Marek Zubik.

                • 1 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (1)

                Pod oświadczeniem podpisali się sędziowie TK w stanie spoczynku.
                Czytaj: zwykli obywatele. Wyroki wydaja aktualni sedziowie TK, nie byli sedziowie, ani tez nie Mietek spod budki s piwem.

                • 3 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Aktualni sędziowie TK, zwłaszcza ci wciśnięci przez PIS na obsadzone już stanowiska.

                • 0 3

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Może,ale nie ma obowiązku.

          • 0 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Słowo klucz "może".

          • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Tłumoku konstytucja stanowi, że sądy są niezawisłe. (8)

      Banda przebierańców z odkryciem towarzyskich Kaczyńskiego mgr Przyłębską nie będą stanowili prawa i zastępowali niezawisłe sądy.

      • 39 43

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        ale komunistyczni i pełowscy przebierańcy mogą być (2)

        • 33 21

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Ale komunista Piotrowicz to chyba nie z Po?

          • 22 8

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          A kto tam jest komunistyczny, poza Piotrowiczem, i jak piszesz peło? na pewno nie Pawłowicz! trzeba było oglądać tą tzw. debatę w tk, widziałbyś i słyszałbyś ten kabaret, to było wyjątkowo żenujące widowisko

          • 6 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Jeżeli sędziowie otwarcie popierają konkretną opcję polityczną (2)

        to jak sądy mają być "niezawisłe i niezależne"? Poza tym niezależność nie polega na bezkarności, bo to prowadzi do patologii

        • 29 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Niezawisłosc nie polega na braku oceny rzeczywistosci (1)

          i zabraniu praw wyborczych sedziom. Niezawislosc polega na nie wplywaniu wladzy ustawodawczej i wykonawczej na wladze sadownicza czyli nie wybieranie sedziow przez poslow.

          • 1 2

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            A władza sądownicza może wpływać na pozostałe władze?

            • 5 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Atak pisobolszewickich trolli trwa :) Od Żebry? :)

        • 18 11

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Światli Europejczycy. Jedyne co wam dobrze wychodzi to pogarda i chamstwo wobec inaczej myślących

        • 9 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Gdzie się podziały koszulki konstytucja? (1)

      • 52 10

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Widać, że nie śledziłeś manifestacji, owszem były chociażby na torsie Pana Wałęsy, a skoro tak bardzo się ich dopominasz to sam załóż

        • 1 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (5)

      Komuchy i ich dzieci tego nie zrozumieja.
      Chca byc bezkarni jak Tuski Nowaki

      • 22 22

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (2)

        Komuchy? A ty wiesz w ogóle co to jest ten komunizm, czy tylko powtarzasz frazes bez zrozumienia? Wiesz w ogóle co to jest np laborystyczna teoria wartości, która pochodzi co prawda od Smitha i Ricardo, ale jest podwaliną komunizmu?

        Otóż prymitywna propaganda wmówiła takim jak ty, że jest kolejna "jedynie słuszna" partia, a cała reszta to jacyś zdrajcy, komuchy i inni masoni. To jest retoryka żywcem skopiowana od PZPR, tylko epitety zamienione.

        Ale jakbyś się wczytał co to jest ten komunizm, i przeanalizował to masowe rozdawnictwo (ponad 40 mld złotych rocznie), drukowanie pieniądza, ograniczanie handlu i odrestaurowywanie własności państwowej, to byś się zdziwił. Że jakoś tak najbliżej tego komunizmu to jest PIS.

        • 18 15

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          I dlatego PiS tak się lubi z komuchami.

          W TVP bryluje tow. Król (członek kc pzpr!), w TK - komunistyczny prokurator Piotrowicz, a na naszym gdańskim poletku - stary komuch Formella, który "ja to wam zawsze wszystko wyśpiewam".

          • 10 6

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Swięte słowa, ci co tutaj piszą o komuchach nic na ten temat nie wiedzą tylko powtarzaja słowa jedynej słusznej partii (taka jaka była przed 1989 rokiem) bo tylko coś takiego zna pewien starzec

          • 3 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Bezkarni w kradzieży są Pisowcy.

        Nawet się nazwali prawo i Sprawiedliwość, aby móc bezkarnie okradać Polaków. Złodziej zawsze pierwszy krzyczy łapać złodzieja.

        • 4 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Przestań powtarzać to co pis wymyślił dla takiego ciemnego ludu jak ty, skoro wg nich Pan Tusk jest tak bardzo winny wszystkiego to dlaczego nikt nie sporządził aktu oskarżenia? odpowiem ci: bo nic nie zrobił a może obecnie rządzący boją się tego co powie?! a Pan Nowak ma sprawę w sądzie, więc przestań bredzić i zacznij myśleć zamiast oglądać tvpis i tvpis bis

        • 1 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Bolkowizna (1)

      Czy bolek był z T-shirtem z napisem Konstytucja. Bo może powinien dopisać, tak, albo nie

      • 17 12

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Był tam jeden facet podobny do ciebie i miał koszulkę z napisem Konstytucja, a teraz się tego wstydzisz?

        • 0 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ameby

      • 3 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      nie wiem dlaczego epatujesz głupotą, chyba że piszesz to co ci napisali (1)

      TSUE właśnie broni nas przed takimi bandytami jacy obecnie są u koryta, dla których ta konstytucja jest jak dla pawłowej flaga UE

      ale jeśli już powołujesz się na konstytucję, to sprawdź art 90 i 91

      ale dla płaskoziemca fakty nie sa ważne

      • 11 9

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        przykre że mamy tylu PISowskich, czy raczej ruskich trolli tu na portalu

        • 5 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Te d**ile też nie wiedzą. (1)

      Kazali im wyjść, to bezmyślnie wyszli.

      • 14 8

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Jak to dobrze, że ty jesteś tylko i**otą, tobie kazali iść na miesięcznicę to szedłeś

        • 4 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      niepisior

      Nie chodzi o konstytucje tylko o wstawe pisowska ktora jest sprzeczna z konstytucja i prawem .
      Przestan ludziom robi wode z mozgu

      • 8 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Pisowcom zaproponowałbym przeczytać ten bełkotliwy wyrok TK Julki (1)

      Ale i tak nic byście nie ogarnęli. Nikt nie neguje pierwszeństwa konstytucji . Ale w tym wyroku nie o to chodzi. Tylko o to, zebybwedle tego bełkotu nie wykonywać wyroków tsue i żeby zupełnie przy okazji nie można podważać nominacji dla pisowskich misiewiczów w sądach

      • 10 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Sprawa jest bardzo prosta. Organem, ktory decyduje w kwestiach ustrojowych w Polsce jest Trybunal Konstytucyjny. Tej kompetencji nie delegowalismy zadnym traktatem TSUE, wiec probuje on ja przejac bezprawnie, o czym swiadczy aktualny wyrok TK. Polska moze traktatem delegowac niektore funkcje panstwa organom miedzynarodowym, ale tej funkcji nigdy nie delegowalismy.

        • 3 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      EUR-Lex I14548 (2)

      Zgodnie z zasadą pierwszeństwa prawo wspólnotowe ma wartość nadrzędną nad prawem krajowym państw członkowskich. Zasada pierwszeństwa dotyczy wszystkich aktów wspólnotowych, które mają moc wiążącą. Państwa członkowskie nie mogą więc stosować przepisu krajowego, który jest niezgodny z prawem wspólnotowym. - to jest to do czego polska zobowiazala sie przestrzegac wstepujac do Unii i biorac setki miliardow dofinansowania. Ale spokojnie, broncie swojej konstytucji, a my pojdziemy skuć wasze autostrady i tory tramwajowe i oddamy Putinowi to co mu sie od zawsze nalezy - sklocona dumna Polske

      • 4 9

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (1)

        Magister Przyłębska wie przecież lepiej : nie będą nam tutaj w obcych językach mówić jak łamać własną konstytucję mamy...

        • 5 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Mgr przed profesorem prawa konstytucjonalnego, tak właśnie w obecnej chwili wygląda pisowska prawda, zwykły mgr, kmtóry nie mieszka w Polsce wie lepiej. Mam pytanie: dlaczego ten człowieczek, który czytał wyrok tk był bardziej czerwony niż burak? dlaczego tzw. minister sprawiedliwości jak cos mówi od razu robi sie czerwony na policzkach? jest chory? a może kłamie i dlatego się wstydzi?

          • 4 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ignoracja

      Ignorantem jestes tak jak ten caly suweren

      • 0 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Nie kłamcie o tych tlumach

      • 4 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      To jest temat zastępczy - dałeś sobie wmówić że o to chodzi a tymczasem reżim chce mieć swój wymiar sprawiedliwości. Zrozumiesz jak zadrzesz z reżimem albo reżim z tobą.

      • 3 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Bo tvp tak powiedziało i teraz klapki na oczach i bezmyślna wiara w pisowskie kłamstwa

      • 3 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Jest tylko jeden drobny problem. Nieco inaczej ma się sprawa, gdy władze Polski podpiszą

      traktat przekazujący część prawa do mumii. A tak zrobił PIS podpisując trakta Lizboński. Oddali część zarządzania Polski w łapy mumii europejskiej a teraz kwiczą. Zresztą podobnie jak podpisanie porozumienia o emisji CO2. Teraz my będziemy płacić słone rachunki za energię elektryczną, nie dlatego, że wzrosły koszty produkcji ale dlatego, że musimy opłacać ogromne podatki do mumii europejskiej. A te podatki pójdą na pensje osłów z mumii działających m.in. na szkodę Polski. Dziękujemy ci PIS za nierozgraniętą politykę.

      • 3 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Suwerenność, niezawiślość, patriotyzm, narodowy, polski, wolność to teraz wyświechtane przez pis słowa. Kto nam zabiera suwerenność, niezawisłość? czy patriotą jest tylko pisowiec? a wszystko co pis robi to narodowe lub polskie - przecież to wiadomo, no może nie wiedzą o tym wyborcy pis, więc trzeba to zaznaczyc

      • 1 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Te tlumy tego nie wiedza.

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      nie zgodzę się

      Dlatego są protesty bo to jest jeden krok przed wyjściem Polski z UE. Wiadomo, że konstytucja może odbiegać w niektórych miejscach od prawa UE, ale się na to zgodziliśmy i zgadzamy.

      • 0 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Czyli wszyscy się mylą tylko władze polskie mają rację . Tylko powiedz ze tak spektakularnych problemów nie ma żadne inne państwo tylko Polska , no oprócz jeszcze Wegier tyle że Orban nigdy nie szedł na całkowite zwarcie i on sobie poradzi. . Do czego zmierza pozostałych 25 państw i dlaczego tak bardzo im zależy żeby zniszczyć czy zaszkodzić Polsce. . Jeden powód. . Piszesz ze to temat zastępczy a ja uważam ze to temat fundamentalny.

      • 2 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ale słupy z Berlina takie jak Chyży Rój i reszta grupy p....nie rozumieją

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    (4)

    A czy protestujący mają na sobie koszulki z napisem konstytucja? Jeśli tak to po co ją noszą, skoro nigdy nie czytali i uznają, że Konstytucja jest nic nie warta, bo ważniejsze od jej zapisów są wyroki TSUE.

    • 214 33

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (1)

      Wyroki TSUE nie są źródłem prawa. W ogóle nie wiesz o co w tym chodzi.

      A może byś tak tą Konstytucję w ogóle przeczytał? Np art. 90, 91, a zwłaszcza ust. 2

      • 4 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        DArek nie wiem o czym piszesz w swoim komentarzu pod moim, albo żyjemy w alternatywnym świecie, albo nie przeczytałeś mojego ze zrozumieniem. Przecież napisałem dokładnie to samo co Ty.

        • 1 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Niech założą koszulki TSUE :) i będzie spokój

      • 6 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ogranij na czym polega problem

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    ale wyrok trybunału jest zgodny z konstytucją (1)

    te miernoty, co noszą koszulki z napisem konstytucja mają sieczkę zamiast mózgu

    • 278 48

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      A kto ci to rzeczowo i fachowo wyłuszczył, laiku ?

      Która siermięga pisowska ?

      • 1 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    A protest w sprawie smrodu? (1)

    • 160 17

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      I jednej drogi na południe która to pamięta furmanki?

      • 2 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    (6)

    Jakiego orzeczenia TK jak trójka sędziów została wciśnięta nielegalnie? Nie ma obecnie TK w rozumieniu Konstytucji RP

    • 59 236

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      DArek stwierdził nielegalność. klękajcie narody on prawdę wam powie.... (4)

      • 18 17

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (3)

        Darek? Nie, TK w wyroku K34/15

        • 18 13

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Daj spokoj

          Ważne są tylko propisowskie wyroki. Takie mamy prostackie czasy, takich rządzących i ich genialny elektorat bez szkół

          • 4 3

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Trybunał sam się klepnął, łącznie z wybranymi na zapas 2 zmiennikami z nadania PO? (1)

          • 1 0

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Podałem przecież sygnaturę, mogłeś sprawdzić kto wydał wyrok:

            Sławomira Wronkowska-Jaśkiewicz
            Leon Kieres
            Stanisław Rymar
            Andrzej Wróbel
            Marek Zubik

            Żadnemu z tych sędziów ani się nie kończyła, ani nie zaczynała kadencja w 2015 roku.

            Może przypomnijmy co zrobił PIS. Otóż ot tak sobie przegłosował, że wybór wszystkich sędziów z października 2015 nie jest wiążący. I wybrał sobie nowych.

            Może wskażesz przepis który dawał takie uprawnienia?

            • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Wyróżnijcie tą opinię.

      • 7 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    Sami starzy ludzie (6)

    Nudne życie na emeryturze, karmić mewy i protesty

    • 274 52

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (2)

      też będziesz stary

      • 12 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        I nie będziesz miał emerytury (1)

        • 14 1

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Będzie łapał mewy i do gara.

          • 4 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Co w tym złego?

      • 3 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Ile dziś płacą? Może też dorobię sobie do emerytury...

      • 7 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Podobno tacy też głosowali na PiS, bo im daje, a inni nie dawali. A najbardziej ogłupieni myślą, że PiS daje z własnej kieszeni. To jest dopiero DNO !

      • 2 2

  • Opinia do raportu

    Zobacz raport W Gdańsku początek protestu po wyroku TK

    (1)

    Na http://www.gdansk.pl dzięki kamerze ustawionej na wieży Rausza i skierowanej na pomnik Neptuna , widać to zbiegowisko . Jest tam ok. 500 osób. Żopy nie urywa .

    • 20 9

    • Opinia do raportu

      Zobacz raport W Gdańsku początek protestu po wyroku TK

      Lgbciarze ,Kodziarze i Betoniarka

      • 8 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    (1)

    Mała frekwencja cieszy. Ludzie mają dość tej wojny pomiędzy komunistami narodowymi a komunistami europejskimi.

    • 231 37

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Niedługo będziemy pod zarzadem

      prawdziwych radzieckich komunistów. Pod tym względem mała frekwencja cieszy także Putina.

      • 6 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    Uwolnilismy sie od sowietow to zdecydowali sie wstapic (4)

    do nastepnego kołchozu. W 2005 glosowalem przeciw przystapieniu do kolchozu. Myslalem ze Polska bedzie po sowietach samodzielna . Lecz jeszcze wtedy nie wiedzialem ze dlugo przed 2005 kapusta juz szla do odpowiednich instytucji itp . Ile jeszcze potrzeba zeby ludzie zaczeli samodzielnie myslec?

    • 206 76

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Nie używaj infrastruktury finansowanej ze środków UE (1)

      Jedź wszędzie używając paszportu

      Płać cło za towary które kupujesz

      Ito

      • 22 18

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        niech unia odda pieniądze

        które występowała z Polski. Zapłaci za zniszczone polskie firmy poprzez dumpingowe ceny.

        • 8 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Nie wierzę, że ta opinia ma więcej lajków niż 0 :(

      • 3 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      To ciekawe gdzie głosowałeś

      Skoro referendum było w 2003

      • 4 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

    Opinia wyróżniona

    Brawo!!! (118)

    Nie wierzę, że musimy w ogóle poddawać pod wątpliwość obecność Polski w UE... Rządzącym nie podobają się wartości takie jak demokracja, wolność, tolerancja. Nie chcą żeby Polacy cieszyli się wspólnotą. Premier w międzyczasie twierdzi że jesteśmy samowystarczalni, ewentualnie pożyczymy w innym miejscu jak zabraknie! Gdzie się pytam?! Z Kremla jak mniemam!!! Ludzie otworzycie oczy i przestańcie żyć złudzeniami. Albo zawalczymy z tym złem z PIS albo ono nas pokona!!!

    • 736 1392

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (65)

      Tu nie chodzi o bytność Polski w UE tylko o zapis w polskiej konstytucji, że prawo polskie jest ponad unijnym i to zamyka temat. Dokladnie taki sam zapis mają choćby Niemcy i wiele innych państw- członków UE :)

      • 121 49

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Brawo Geniuszu! Winszuję zdolności czytania i pisania!!! (37)

        Tylko w Niemczech żaden polityk w rządzie nie podsuwa diabelskiego pomysłu wyjścia z UE !!!

        • 53 87

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (14)

          A u nas kto podsuwa? Masz może jakiś link do takiej wypowiedzi?

          • 84 39

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Pooglądaj trochę uważniej TVP to może cię oświeci (10)

            • 41 78

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (7)

              Kto nam pożyczy, jak nam nie starczy? Pewnie Węgry, no i może Turcy. Oni zawsze nas lubili.

              • 21 34

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Cypr

                • 6 5

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Ciekawe, że Turcy, mimo że Islamiści, są według Nich ok.

                A Chrześcijanie Jezydzi, którym się robi push-back na Białoruską stronę, już nie są ok, więc straszy się Nimi elektorat.

                • 23 7

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                baran żyjący na kredyt...

                • 6 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Tylko po co (2)

                Glapinski mówi że mamy tyle forsy że cały świat chce od nas pożyczać.

                • 28 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                tak jest! (1)

                a jak zabraknie dla chętnych, to się dodrukuje! nobel z ekonomii dla glapy!

                • 12 4

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                za wkład w rozwój teorii defraudacji dużych kwot pieniędzy

                • 0 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Chinczycy bardzo chetnie, czolgi tez nam sprzedadza jak Abramsow nie beda chcieli sprzedac

                az dziw bierze, ze jak zyjemy w wolnym handlu to ludzie dalej jacys zniewoleni i tyle EU i USA widza.

                • 3 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Ty taki antypisowiec i oglądasz reżimową tv?

              Jestem w szoku...jestem dalej w szoku i wcale nie przechodzi...

              • 3 0

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Podaj konkretną wypowiedź. Ktoś ciągle powtarza kłamstwo, że obecny rząd chce wyjść z UE

              • 4 3

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Wystarczy bełkot w TVP ze nie chcą wyjść z UE (2)

            I ciemny lud klaszcze

            • 36 46

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Wystarczy bełkot w tvn że chcą wyjść z UE (1)

              I ciemny lud wychodzi na ulicę

              • 43 29

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Sami sie odgrazaja, ze UE nie jest niezbedna. Trolu ruski.

                • 5 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Durniu (1)

          A kto podsuwa taki pomysł jak nie właśnie" tempa" opozycja

          • 62 36

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Nie użyję tu nazwy jaką należało by użyć aby określić Twoją osobę !!!

            " Tempa " opozycja sama się POstawiła w tym szeregu w jakim jest obecnie po przegranych wyborach w 2015 roku . A zrobił to Schetyna objawiając Polakom tzw totalną opoozycją !!!!

            • 18 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          U nas (10)

          o polexicie tylko mówi totalna, do znudzenia-ma się wrażenie, że tym się podniec@ją

          • 51 22

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (9)

            Jak ktoś straszy eurokołchozem albo brukselskim okupantem, a potem mówi że UE jest ok to trochę ciężko mu wierzyć.

            • 21 9

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (8)

              a kto tak mówi?Dajecie się jak głupcy nabierać na teatrzyk Pis PO ci ni ci sa zdrajcami którzy realizują tu obce interesy

              • 3 13

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (7)

                O, kolejny nawiedzony który wrzeszczy o zdrajcach. To teraz może łaskawie przedstawisz kryteria które pozwalają ocenić czy ktoś jest zdrajcą czy też nie, merytorycznie je uargumentujesz i wykażesz że konkretne osoby, wg tych potwierdzonych kryteriów, popełniły coś takiego jak zdrada...

                Oczywiście że tego nie zrobisz. Bo jesteś jedynie chłopkiem roztropkiem z internetu, którego intelekt poza wykrzykiwaniem prostackich frazesów to za wiele nie opanował

                • 12 14

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Spójrz w lustro

                • 4 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (5)

                przecież to całkiem jasne dla każdego kto ma mózg morawiecki co mówił na taśmie jako doradca tuska?Micha ryżu dla plebsu?Oświata służba zdrowia to fanaberie?Ideał gospodarki to biedny plebs tyrający za grosze pozwalające tylko przeżyć coś mu się odmieniło jak został pisowcem?Z resztą to że ten koleś został premierem zostało postanowione poza granicami Polski jeśli ktos sądzi że ta wojenka przed kamerami cokolwiek znaczy jest po prostu głupi.Tusk wykończył gospodarke morską morawiecki dokończy rolnictwo górnictwo i małe polskie firmy. Zdrajcą jest ten kto przekłada interes obcych krajów ponad swój tak robią wszystkie rządy od 1989r

                • 4 10

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (4)

                Jasne, tak robią wszystkie rządy od 89 roku, wszystkie polksię wykańczają, tylko jakoś potem wychodzi z danych, że Polska zaliczyła najlepszą transformację ustrojową w Europie. Ale z danych, ze źródeł naukowych, a nie opowieści nawiedzonych jutuberów.

                • 6 6

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (3)

                z danych jakich?Możesz mi człowieku wytłumaczyć jakim sukcesem jest pozbycie się praktycznie całego sektora bankowego handlu sprzedaż Polskich Hut Stali za mały procent wartości sprzedaż TPSA za mały procent wartości itd itd itd.Miara sukcesu jest zadłużenie w wysokości biliona?Sprowadzenie Polski do spluwaczki amerykańsko brukselskiej gdzie kochany rząd kupuje uzbrojenie potężnie przepłacając byle wylizać rów amerykańskim nadzorcom? Dane naukowe typie?Z tego raju uciekły miliony ludzi ujemny przyrost naturalny to też sukces?

                • 4 5

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (2)

                Z danych makroekonomicznych. Polecam np Total Economy Database, The Conference Board, sprawdź sobie dynamikę PKB per capita PSN.

                Porównajmy sobie kilka krajów w latach 1989-2019:

                Czechy 74%
                Rumunia 95%
                Węgry 63%
                Polska 160%

                Warte odnotowania jest iż w 1989 roku Polska była na poziomie Ukrainy.

                I nie za bardzo rozumiem co to znaczy "pozbycie się" sektora bankowego. To się nazywa prywatyzacja, czyli przywrócenie efektywnej struktury własności, która była istotna dla transformacji gospodarczej.

                Tak samo z jakimiś hutami. Mieliśmy jako podatnicy łożyć do związkowych grajdołków zajmujących się podstawową produkcją przemysłową? Większość gospdoarki stanowi sektor usług, tymczasem wszyscy w kółko o tym przemyśle. To jakiś fetysz jest?

                Ludzie z Polski wyjechali bo mogli jechać tam, gdzie żyje im się lepiej. Nie bez powodu boom emigracyjny przypada na lata 2005-2006, czyli tuż po wstąpieniu Polski do UE. Tylko teraz sobie pomyśl, jakby nasza dynamika była niższa, a więc dystans pomiędzy takim przykładowym UK a Polską był większy, to by Polacy wyjeżdżali mniej czy bardziej chętnie?

                Polecam poczytać też kilka opracowań naukowych, np:

                "Strategie transformacji a doświadczenia wybranych krajów. Elementy analizy porównawczej" W. Jarmołowicz, D. Piątek, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe nr 6, 2008

                "Przekształcenia własnościowe polskiej gospodarki w latach 19902012" A. Stępniak-Kucharska, 2015, ISSN 1898-5084

                "Zmiany strukturalne gospodarki Polski po 1990 roku" M. Woźniak, prace komisji geografii przemysłu, 2009

                • 8 7

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (1)

                prywatyzacja?W polskim wydaniu to się nazywała zwykła grabież i kradzież TPSA Ciech i inne takie spółki pierw sprzedano za 10% wartości paserowi jakim był niejaki kulczyk [potem paser sprzedał po cenie rynkowej nadwyżkę wziął dla siebie tak wyglądała ta twoja transformacja statystyki są fajne i te cyferki można sobie oglądać i się nimi podniecać ale obecny bantustan polski ma mniejszą suwerenność niż miał PRL wobec Moskwy i takie są fakty. Nie id...to nie mieliście łożyć tylko restrukturyzować i unowocześniać. Fajny deal cwany hindus kupuje za 5% wartości kompleks hut z którego trzepie ogromne pieniądze a państwo czytaj wszyscy Polacy?Stracili na tej prywatyzacji bo na papierze zarobili za mało typie.To tak jakbyś miał apartament warty dwie bańki i z własnej woli go sprzedał za 100 tysięcy w życiu prywatnym takie coś nazywa się fr..jerstwem a w gospodarowaniu państwowym groszem to jest przestępcza niegospodarność i na to są typie paragrafy nie ma kraju tak głupiego żeby odsprzedać wszystkie strategiczne branże i zakłady a sprzedanie banków sprawiło że mamy najwyższe w Europie oprocentowanie kredytów jesteśmy dla nich dojnymi krowami a oni nawet tu nie płacą należnych podatków chyba mi typie nie powiesz że 70 mln zł podatku od takiego giganta jakim jest Orange to śmiech na sali a nie podatki?Usługi? Ile może być usług człowieku dlaczego państwa które są siłą w Europie i na świecie coś tworzą?Ambicją Polaka jest skręcanie długopisów czy usługi?Przestań chłopie

                • 14 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Restrukturyzować i unowocześniać? Czyli jeszcze nie pogodziłeś się z wyższością własności prywatnej nad państwową?

                Natomiast wartości za które były sprzedawane te różne firmy to skąd czerpiesz? Jakieś rzetelne źródła czy wypociny oszołomów? Jakiś czas temu czytałem "artykuł" w podobnym tonie, którego autor i**ota do wartości banków wliczył... wartość lokat.

                Ciekawe też, że piszesz o najwyższym oprocentowaniu kredytów, ale już nie napiszesz jakich kredytów. I nie porównujesz stóp procentowych, ani inflacji. Rzucasz po prostu zasłyszane frazesy, których nawet do końca sam nie rozumiesz.

                Co do podatku zapłaconego przez Orange... chłopie, ty jedynie piszesz o tym co ci się wydaje. Ten "gigant" to ma płacić więcej, tamten "nie gigant" to mniej. Może być to zestawił z przychodami i wynikami finansowymi?

                No i nie rozumiem co chcesz wykazać w ten sposób. Metody optymalizacji podatkowej są tak samo dostępne dla kapitału zagranicznego jak i polskiego.

                A co do usług i "tworzenia" - po pierwsze wszystkie gospodarki rozwinięte są oparte na sektorze usług. To tylko chłopkom roztropkom z internetu się ubzdurało, że wszyscy stoją na przemyśle, tylko nie Polska.

                Po drugie dlaczego ci się wydaje, że branża usługowa nic nie tworzy?

                • 3 7

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Brawo niedorozwoju - masz dobry job jako troll w Kaliningradzie, Saszka.

          w PL tylko Tusk i jego PO/PSL... propaguje , straszy Polexitem

          • 31 19

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Ja słyszę ciągle od peowcow

          • 14 3

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (1)

          a powiedz mi jaki jest sens dalszego bycia w tym kiblu?Za sprawą lewackich oszołomów tych eko komuchów będziesz dzbanie za prąd płacić 3X tyle co teraz bo kilku d...pków zrobiło sobie biznes na handlu prawami do emisji Co2 to dopiero piramidalna głupota handel limitami emisji gazu którego wiecej niż cała ludzkość przez pół wieku wyrzuca jeden powtarzam jeden wulkan

          • 15 5

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Czyli co, skasowaliśmy 140 mld euro, a teraz zabieramy zabawki i sobie idziemy? I wracamy do granic i kontroli celnych? Z kim chcesz się związać po opuszczeniu UE, z Putinem?

            • 1 6

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          wyjście (1)

          z UE? to tylko słyszę od totalnej opozycji!

          • 17 9

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Tak właśnie w ewentualnym referendum

            głosowałby pisomatoł i każdy polityk pisu wielbiący pana. Jarosława

            • 3 11

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Mowisz

          • 1 1

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Tu nikt nie wychodzi

          PO puściło hasło i zrobiło problem by mieć temat do wywołania zamieszek a pożyteczni
          idioci tego słuchają.

          • 15 4

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Chyba wyjście na osła

          Tylu naiwniaków dało sobie zryć berety. Niech Tusk przedstawi program a nie straszy Polexitem.
          Coś innego macie do powiedzenia?

          • 12 3

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (9)

        Prawo polskie? To ja proponuję tą Konstytucję jednak przeczytać. Art. 91 ust. 2

        Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.

        A nadrzędności Konstytucji nikt nigdy nie negował i nawet nie o to chodzi w tym pseudowyroku.

        • 31 44

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Szkoda twojego czasu (5)

          Pisowcy Nie ogarną . Przexzytają jeden przepis i są konstytucjonalistami

          • 22 35

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (2)

            Ale tu wcale nie chodzi aby pisowcy ogarnęli - tu chodzi o to, aby przekonać niezdecydowanych, którzy na dyskusję się natkną.

            • 21 24

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Ale oni działają jak sekta (1)

              Widziałeś zeby jakiś pisowiec powiedział coś złego na temat swoich guru ? Albo żeby uwierzył w pisowski przewał ?

              • 4 10

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Przecież napisałem - nie chodzi o pisuarów. Chodzi o niezdecydowanych, o tych co nie głosują.

                • 4 6

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            nie tyle nie ogarną, co ich to w ogóle nie interesuje (1)

            od początku atakują i ośmieszają konstytucję, co jedynie dowodzi, ze to patologiczni wyborcy, którzy na wzór Targowicy, oddadzą suwerenność za 500 kopiejek

            • 4 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              Sam lub twoja rodzina bierze 500+. Nie klam

              • 2 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (1)

          To może teraz traktat, i artykuł czego nie dotyczy to prawo eurokolchozu

          • 5 5

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Traktat o UE, art 7 praworządność. Jak najbardziej dotyczy

            • 6 6

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Prawda

          Masz rację, ale teraz popatrz na traktat. Mogą regulować te dziedziny, gdzie oddano kompetęcje- tu ich ustawy są ponad krajowymi, natomiast w dziedzinach nie przekazanych, nie mają prawa nic się wtrącać i nie ma nigdy konfliktu, nasze polskie regulacje są święte. Koniec kropka, jak nie rozumiesz, to jesteś .......

          • 2 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Polska w UE! ***** *** :)

        • 26 41

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Od kiedy PiSiate się Konstytucją przejmują? (4)

        • 24 28

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Targowico kaczystowska tutaj stoi wolna Polska :) (2)

          • 16 36

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            wolny to ty jesteś , ale w głowie Saszka, bardzo wolny, jak żółw :)

            • 23 8

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Stoi to oczadzialy z nienawisci do pis głupi maliniak

            • 3 1

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          tak samo jak tusk z po

          juz zapomniales jak tusk mielil setki tysiecy podpisow bo mu bylo nie na reke?

          • 10 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (7)

        Nie powtarzaj pisowskich dyrtymałów. Głównym powodem jest to że Unia chciała mieć wgląd na co będą wydane pieniądze które mamy dostać, ale pisowskim złodziejom to nie pasuje bo nie będą mogli się obłowić. Zresztą to nie Trybunał (został wybrany z naruszeniem prawa) tylko towarzystwo herbatkowe gosposi Przyłębskiej

        • 15 19

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (6)

          a na co ta banda pederastów unijnych daje te pieniądze?No słucham na pseudo ekologiczne brednie albo ideolo lgbciarskie

          • 16 10

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (5)

            Wczoraj się urodziłeś? Jaki jest bilans rozliczeń Polska-UE od 2004 roku do końca sierpnia 2021 roku? 141 MLD euro na plusie.

            Ty po prostu chyba nie pamiętasz tego co było wcześniej i wydaje ci się, że drogi, hale, dworce i lotniska to zawsze istniały.

            Polska jest największym beneficjentem netto w UE.

            • 13 12

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (2)

              A co nie było. Puste pola były, geniusz jesteś. A propos tego bilansu to nie dawno był ciekawy raport

              • 10 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (1)

                tak? a czyj? Mówisz o tej pseudonaukowej pracy pana Cukiernika, który nie tylko bierze dane z czapki, ale jeszcze liczy wszystko po stronie strat?

                • 8 10

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                lewacka uczelnia nie miała odwagi podac prawdy? Wściekły kwik i unikanie tego tematu to najlepszy dowód ale jasne miarą sukcesu są kolorowe neony i to że mamy smartfony kocham takich infantylnych głupków

                • 9 3

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (1)

              jest typie ujemny jak się policzy okres stowarzyszeniowy i to ile musieliśmy obniżyć nasz potencjał w wielu sektorach gospodarki to jesteśmy mocno na minusie

              • 5 5

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                To może będziesz łaskaw to udowodnić?
                Oczywiście skutków gospodarczych w wyniku swobody wymiany handlowej to nie uwzględnisz?

                • 1 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Niemcy nie Maja takiego zapisu. To co piszesz to jest bzdura

        Przeczytaj sobie traktat

        • 3 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Klapki na oczach i bezmyślna wiara w pisowskie kłamstwa

        • 1 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        obrońcy Konstutycji nagle

        a jeszcze niedawno ludzie, którzy wywieszali słowo Konstytucja na pomnikach byli zatrzymywani przez policję

        • 1 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Wyluzuj.

      Oprócz Donka i kilku jeszcze ty tu trujesz o wychodzeniu. Wyjdź z domu i się przewietrz .

      • 45 23

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Idioci (12)

      Nie może dojść do takiej sytuacji gdzie prawo Unijne jest ponad prawem kraju. Ludzie otwórzcie oczy nie dajcie tutaj zrobić kolejnego zaboru . Tutaj jest Polska. I tutaj żyją Polacy . Platforma i jej członkowie to jest nic innego jak agentura Niemiecka .

      • 49 29

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Uważaj kogo nazywasz i**otą (10)

        wolisz być w UE, czy żeby wujek Putin zrobil ci z tyłka średniowieczną jesień.. Zapomniałam ze Polak mądry po szkodzie..

        • 29 38

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Groźby karalne ?

          Martw się o swój

          • 6 8

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Hmm a Unia to pakt militarny?

          • 8 3

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          UE albo Putin (1)

          Tak właśnie myślą ludzie ze zrytym beretem

          • 16 12

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Taka jest rzeczywistość

            Albo decydujemy się nadal trzymać z Zachodem, albo znajdziemy się w strefie wpływów Rosji jak po II WŚ. Nie jesteśmy zasobną w ropę Norwegią ani zamożną Szwajcarią, żeby móc sobie stać z boku. Sorry, ale albo rybki albo akwarium.

            • 11 8

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Przepraszam d....ilu

          • 2 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (4)

          bycie w unii cymbale to zarżnięcie motoryzacji zarżniecie przemysłu chora ekoterrorystyczna ideologia która sprawi że zwykli ludzie za parę lat staną się żebrakami, polskie miasta już ledwo zipią od tej unijnej manny z nieba na każdy pierd trzeba było kredyty brać skąd trójmiasto ma takie długi?Z powodu kredytów na wkład własny na te cudowne unijne dotacje

          • 10 13

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            większych bzdur chyba dziś nie przeczytam (3)

            idę spać

            • 4 2

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              wiesz może skąd się biorą pieniądze na wkład własny na taki Park Technologiczny w Gdyni?Z kredytów a utrzymanie tego molocha to miliony zł rocznie jak był lockdown to nawet do experymentu nikt nie przechodził i to g.. na siebie nie zarabiało z reszt a to nigdy nie zarabiało stąd Gdynia ma miliard długu typie min z powodu kre4dytów na takie pseudo inwestycje

              • 6 1

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (1)

              Inny typie przykład ogromna filharmonia w Białymstoku również sfinansowana za dotację wkład własny poniosło miasto wzięło na niego kredyt obecnie ten moloch jest deficytowy i co rok trzeba tam ładować ileś mln zł nie dość że spłaca się kredyt to trzeba płacić na ogrzanie tego oświetlenie utrzymanie obsługi itd po stronie samorządu tylko koszty zero zysku

              • 6 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Zalatuje mentalnością zaściankową

                Jak ci ktoś mówi: wyłóż 100 zł, a ja Ci dołożę 10 razy tyle, żebyś sobie kupił porządne opony zimowe, co byś dzieci bezpiecznie do szkoły woził, to Ty mówisz "furda opony, będę jeździł na łysych, a za 100 zł kupię więcej kiełbasy".

                • 0 2

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        Słuchasz i nic nie rozumiesz

        Większośc takich jak ty nie rozumie że:
        1. PIS zmienia prawo ustawami które są sprzeczne z konstytucją
        2. Unia nie neguje konstytucji tylko te ustawy które PIS wprowadza
        Skoro tego nie rozmiecie nie ma co się dziwić że mamy taki "rząd"

        • 31 29

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Pierwszeństow prawa krajowego nad unijnym mamy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech (16)

      Popatrzcie, gdyby nie decyzja polskiego TK już mielibyśmy zamkniętą elektrownię. A idzie zima, a wartość tego co zarabiamy jest uzależniona od tego, ile wyprodukujemy. Zamknięcie elektowni Turów to ubytek 7% mocy.
      TSUE zaczyna grać przeciwko polsce i nam, Polakom. Niezależnie czy lubimy PiS czy Platformę, taniej energii potrzebujemy tak samo. Niemiec czy Czech tanio prądu nam nie sprzeda.

      • 53 20

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        A kara dzienna od TSUE to jaki ubytek ? (12)

        • 13 31

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Praworządnością narzuconą przez UE (11)

          To ja gara nie zapełnię i mieszkania nie ogrzeję. Tak jak na zachodzie :
          Róbmy swoje.

          • 27 10

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (10)

            Narzuconą? No tak, bo przecież rządy prawa to jakaś fanaberia, typowy wolak cebulak to się spodziewa ręcznego sterowania podległymi instytucjami, bez ograniczników w postaci Konstytucji.

            • 13 20

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (9)

              ale co mają wspólnego rządy prawa z bezczelnym niszczeniem polskiej energetyki jak myślisz dzbanie skąd brakujący prąd można kupić?Zapewne od szwabów za ciężkie pieniądze ale pocieszę cię pisowscy zdrajcy taki michaś kurtyka wielki minister klimatu już wysłał zgodę do unijnego kołchozu na likwidację jeszcze paru elektrowni głupie naiwne Polacy zapłacą niebawem kafla za prąd za dwa miesiące to zobaczą jak ich wydudkali PO i Pis

              • 7 7

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (2)

                Ty rozumujesz na prymitywnym poziomie "kto z kim trzyma". W ogóle nie zagłębiasz się w kwestie merytoryczne wyroku (które zapewne są poza granicami twojego aparatu poznawczego), a jedynie oburzasz się, że to nam nie na rękę.

                Przecież w przypadku Turowa nawet nie o elektrownię chodziło, a o kopalnię.

                • 8 9

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Darku drogi (1)

                Ostatnie zdanie: Turowa nawet nie o elektrownię chodziło, a o kopalnię.
                Nie masz pojęcia o czym piszesz, albo specjalnie tak :) w krótkim skrócie: jak dodajesz węgla do pieca to nie biegasz po ten węgiel do następnej dzielnicy tylko do piwnicy...
                Elektrownie buduje się koło kopalni aby miały sens.
                Zobacz np. Bełchatów
                Tak więc nie pisz że chodziło o kopalnie, to wraz z elektrownią "jeden organizm".
                Pozdrawiam

                • 8 3

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                "Elektrownie buduje się koło kopalni aby miały sens."

                Tak tak, bo o czymś takim jak straty przesyłowe to nie słyszałeś. I jaka kopalnia jest w trójmieście, aby dostarczać węgiel do elektrociepłowni w Gdańsku i Gdyni?

                • 5 9

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Brakujący prąd mamy w PL już od lat (5)

                a to że rząd szedł w węgiel jak dzik w żołędzie, problem tylko odwlekał i pogłębiał.
                Zamiast dywersyfikować źródła energii skupili się na głaskaniu górników.
                Bo każdy może się przebranżowić (szczególnie przy braku bezrobocia), tylko nie górnik.

                • 4 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (4)

                nas nie stać na te twoje dywersyfikacje co znaczą paneliki słoneczne i inne eko brednie pokazała miniona zima a taki ponoć efekt cieplarniany ale OK wincyj UE zaraz upośledzona na umyśle Spurek zakaże jedzenia mięsa

                • 7 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (3)

                O elektrowniach atomowych nigdy nie słyszałeś?

                • 1 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                atomowe (2)

                to już Niemcy chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) wyłączyli?

                • 2 0

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                (1)

                Jeszcze nie, ale jakie to ma znaczenie? Energia atomowa jest najczystszą energię.

                • 0 1

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                Energia

                może i czysta, ale do dzisiejszego dnia nie rozwiązano problemu z odpadami, skażonym chłodziwem...no i te awarie, oraz potencjalny cel terrorystyczny...
                Może jeszcze uzależnienie od dostaw prętów do rdzenia...

                • 1 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (2)

        Chłopie, przestań bajdurzyć!

        O pierwszeństwie umów międzynarodowych nad ustawami to już mówi sama nasza Konstytucja (art. 91 ust. 2). A nadrzędności samej Konstytucji nikt nie negował.

        Tyle, że UE przywołuje nas do przestrzegania naszej własnej Konstytucji, którą pis - nie mając większości kwalifikowanej - obchodzi ustawami, a nawet uchwałami.

        No i jak w ogóle możesz rozpatrywać kwestię Turowa na poziomie "kto jest z nami, kto jest przeciwko nam". Albo są merytoryczne, prawne przesłanki do takiego rozstrzygnięcia, albo nie. Nie potrafisz ocenić sprawy merytorycznie, a jedynie jak sebek spod bloku który jedzie na sędziego, bo mu kumpla posadzili?

        • 15 20

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Dariuszu... (1)

          Czy wierzysz w to co piszesz?

          • 7 5

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            Wiara jest dla i**otów. Dla mnie liczą się tylko dowody

            • 6 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      do tego lekarza nie potrzeba skierowania

      • 5 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      (7)

      Bycie w UE polega na wykonywaniu każdego rozkazu z Brukseli i brak możliwości posiadania innej opinii?

      • 16 18

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        dla Donka i KODu - TAK

        • 18 17

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        (5)

        A bycie "niepodległym" wg pis polega na tym aby łamać Konstytucję jeżeli wyborcy nie dali mandatu do jej zmiany.

        • 14 17

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          (4)

          konstytytucja?Twoja PO ani słówkiem nie zająkuje się nad łamaniem konstytucji przy okazji koronawirusowej ściemy konstytucji przestrzegamy kiedy nam wygodnie?

          • 7 5

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

            (3)

            Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak domniemanie konstytucyjności? PIS rozwalił Tk to teraz nie ma kto orzekać.

            I co to znaczy "koronawirusowa ściema"? Kolejny oświecony i "niezaleznie myślący" bo się pseudonaukii na University of Youtube naoglądał?

            • 5 10

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              eee, na youtubie tych "dokumentów" nie ma ;)

              • 2 0

            • Opinia do artykułu

              Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

              (1)

              chodzi ty tumanie o to że jest kilka artykułów konstytucji które zakazują segregowania ludzi i co typie?Można typie kogoś zmuszac do szczepienia stosując szantaż że wyrzuci się go z pracy?Co o tym mówi art 32 konstytucji?Tej bandzie k..rew z PO nie przeszkadza łamanie tego prawa?Albo bezprawne zakazywanie działalności jakimś branżom np fitness gastronomia itd?Pytam czy konstytucji przestrzegamy kiedy nam wygodnie?Jak to szło na lewackich manifach moje ciało moja sprawa?No ale wiem to tylki p..zdy się tyczy i skrobanki na życzenie. Aplikować testową szczepionkę można nawet pod przymusem wtedy ciało człowieka nie jest jego sprawą

              • 3 2

              • Opinia do artykułu

                Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

                A ja ci mówię o czymś takim jak domniemanie konstytucyjności, widać dalej nie rozumiesz.

                I żadna szczepionka nie była testowa. Polecam zamiast "w reali 24" poczytać New England Journal of Medicine

                • 0 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      unijne warhoły......zero godności bycia Polakiem i patriotyzmu, liberalne poprawności polityczne.....masakra (3)

      • 16 15

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        wstydzę się za Polskę pis (1)

        • 13 21

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

          Ja też. Jeżdżę za granicę. Od kilku lat wstyd się przyznać że człowiek

          z takiego ciemnogrodu zapyziałego przyjechał

          • 2 11

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

        wymiotować już się chce

        od tej bogoojczyźnianej narracji. Modlą się przed figurą, a mają diabła za skórą. Tak w skrócie można ująć działania tych, pożal się boże, pseudo politycznych patriotów.

        • 11 14

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Masz mentalność niewolnika

      • 12 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      brawo, zlot ludzi ułomnych

      Opinia nie została dodana
      Powód: Niedozwolona treść

      i to jest ta wasza wolność...

      • 14 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Wyjaśnię Ci coś. TK niemiecki w swoich wyrokach ciągle podkreślał wyższość prawa unijnego nad krajowym i wyrok dotyczył tylko jednej małej sprawy. Natomiast w Polsce TK orzekło, że prawo unijne jest niżej od polskiego, dodatkowo wyrok dotyczy OGÓŁU i można go stosować do wszystkiego, co niesie za sobą wiele konsekwencji, o czym albo udajesz, że nie wiesz albo po prostu udajesz i**otę.

      Ah, no i żaden wyrok TK niemieckiego nie mówił wprost "będziemy łamać prawo, mieć sędziów na skinienie palca i g*wno nam zrobicie"

      • 7 11

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      d**ilizm nie zna granic.

      • 0 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Racja synu ubeka racja

      • 5 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      Deportacja Tuska

      Tym się powinien zająć Wywiad

      • 4 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      I po co wam te demonstracje pochody krzyki złości jak PIS ma dzięki totalnej opozycji Trzecią wygraną z rzędu zagwarantowana

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tłumy na protestach po orzeczeniu TK

      a kto poddaje w wątpliwośc obecnośc w ue?

      bo chyba tylko ci co tak mocno protestowali!!!
      Wyrok potwierdza jedynie nadrzędność Konstytucji RP nad traktatem europejskim.
      obudź się i włącz myślenie!!!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Popularne, a nie widziałeś

Najczęściej oglądane