W Gdańsku początek protestu po wyroku TK
2642 wyświetlenia 10 października 2021 (2151 opinii)Na miejscu zbiera się coraz więcej osób. Mają ze sobą flagi Unii Europejskiej.
Więcej na ten temat
Opinie (2151) ponad 200 zablokowanych
-
2021-10-10 18:51
Opinia wyróżniona
Po pierwsze uznajemy i bronimy własnej Konstytucji, po drugie EU ma działać praworządnie i nie łamać prawa (114)
To jest zupełnie proste i oczywiste że polska konstytucja jest nadrzędna nad prawem EU. Nigdy w traktatach nie było mowy ani zgody że jest inaczej. Osoby które uważają że powiedzenie jasno że wymagamy tego co jest ujęte w traktach i nie akceptujemy wciskania poza traktatowych rozwiązań, jest jednoczesne z wyjściem z EU to dla mnie jakiś przepraszam
To jest zupełnie proste i oczywiste że polska konstytucja jest nadrzędna nad prawem EU. Nigdy w traktatach nie było mowy ani zgody że jest inaczej. Osoby które uważają że powiedzenie jasno że wymagamy tego co jest ujęte w traktach i nie akceptujemy wciskania poza traktatowych rozwiązań, jest jednoczesne z wyjściem z EU to dla mnie jakiś przepraszam ale zastój umysłowy, jak np. przyjdzie Wasz sąsiad i zażąda od Was np samochodu, do którego nie ma żadnego prawa to rozumiem że zgodnie z takim rozumowaniem oddacie mu ten samochód bo inaczej będzie czuli się wykluczeni z sąsiedztwa?
No bardzo ciekawe "rozumowanie"...- 1468 371
-
2021-10-11 18:08
To proste
Na wiecu byli po prostu albo ciemniacy, którym TVN i Tusk wcisnął kit, że PiS wyprowadzi PL z UE, albo zakamulflowani zdrajcy, albo POrzyteczni idioc. i, którzy myślą, że coś wiedzą o polityce, albo POstkomuniści lub ich POtomkowie, których w Gdańsku jest cała masa po rozwaleniu PRL, oni tu zostali i teraz próbują utrzymać władzę w tym mieście. Kiedyś odpowiadało im POddaństwo wobec ZSRR teraz pragną POddaństwa od UE. Polska POdzielona, ale zdrajcy się właśnie ujawnili.
- 3 0
-
2021-10-11 16:59
nie ogarniasz chłopie
Podam Ci przykład nieco bardziej zbliżony do sedna problemu
Ty i sąsiad macie samochody. Każdy z Was dba o nie po swojemu. Zawieracie umowę, że w miarę potrzeb możecie używać swoich samochodów nawzajem, ale żeby układ był sprawiedliwy o samochody macie dbać w określony sposób - np. regularny serwis, wymiana opon na zimowe, samochód powinienPodam Ci przykład nieco bardziej zbliżony do sedna problemu
Ty i sąsiad macie samochody. Każdy z Was dba o nie po swojemu. Zawieracie umowę, że w miarę potrzeb możecie używać swoich samochodów nawzajem, ale żeby układ był sprawiedliwy o samochody macie dbać w określony sposób - np. regularny serwis, wymiana opon na zimowe, samochód powinien być umyty itp.
Wszystko fajnie działa, ale w pewnym momencie stwierdzasz, że w sumie to przed zawarciem umowy cały czas jeździłeś na letnich, więc co ci jakiś sąsiad będzie narzucał że masz zmieniać na zimowe. Sąsiad stwierdza, że brudny samochód mu nie przeszkadza, więc będzie go mył raz w roku.
Czy umowa z sąsiadem jest ważniejsza niż Twoje prawo własności? Nie, ale podpisując umowę zobowiązałeś się do jej przestrzegania.
Czy sąsiad może Cię zmusić do przestrzegania umowy? Nie, może naliczyć kary umowne, może zabronić korzystania ze swojego samochodu, ale to tyle.
Jedyne wyjście to rozwiązanie umowy - do tego zmierza większość działań PiS (i całej Zjednoczonej Prawicy)- 1 2
-
2021-10-11 14:19
Czytałeś art. 91 Konstytucji? Wątpię!
- 2 0
-
2021-10-11 10:03
Widze tu tradycyjnie wysyp komentarzy onuc za Putinowskie dziengi
1. Pis przez 6 lat dymał kontstytucje jak chciał, obecnie przybrał sie w piórka pseudo jej obroncy
2. Wyrok TSUE nie ma nic wspolnego ze kontytucją ! MAm juz dosc wypowiedzi trolli - onuc ktorzy nie maja pojecia o polskim prawie. Jest zapis UE iz praworzadnosc w sądownictwie jest podstawa bytu UE. NIkt tu nie mowi o zadnej zgodnosci z konstytucją bo tego tem zapis kompletnie nie dotyczy !!!- 5 6
-
2021-10-11 08:03
Pisowski troll
- 3 4
-
2021-10-11 07:48
Widzisz, różnica polega na czymś innym (1)
Narracja reżimu: konstytucja jest nadrzędna więc nie musimy organizować uczciwego wymiaru sprawiedliwości. Narracja demokratów: konstytucja jest narzędna co nie zmienia tego, że poszczególne ustawy muszą organizować wymiar sprawiedliwości zapewniający europejskie standardy. Jeśli uważasz, że dopiero teraz konstytucja jest nadrzędna albo samo to stwierdzenie cokolwiek zmienia to przykro mi, ale jesteś tylko pożytecznym ciemnym ludem. Jest mi prawdziwie przykro.
- 4 5
-
2021-10-11 08:07
Mowisz do istoty nizszej intelektualnie. Niestety ta brunatna mierzwa poprze wyjscie Polski z UE, zeby moc swobodnie praktykowac swoja ksenofobie, mizoginie, homofobie, antysemityzm... Taki jest polski lud.
- 4 8
-
2021-10-11 06:22
Zanim zaczniesz " coś" pisać to postaraj się poznać materię gdyż bez tego, to pisanie jedynie kompromituje cię nieznajomością zagadnienia.
- 4 1
-
2021-10-11 01:39
nie tam, żebym próbował kogoś przekonać, w przypadku sekty to niemożliwe, ale
jakby któryś z błyskotliwych pisowskich przedstawicieli tutejszego proletariatu przeczytał wyrok, a nawet miał zdolności, by go zrozumiec, to jest promil nadziei, że zrozumiałby, że wbrew panującemu tu bełkotowi, kuchenno - agentowy TK nie orzekł , że Konstytucja jest ważniejsza od prawa unijnego, bo (również wbrew części fanów opozycji) to jest
jakby któryś z błyskotliwych pisowskich przedstawicieli tutejszego proletariatu przeczytał wyrok, a nawet miał zdolności, by go zrozumiec, to jest promil nadziei, że zrozumiałby, że wbrew panującemu tu bełkotowi, kuchenno - agentowy TK nie orzekł , że Konstytucja jest ważniejsza od prawa unijnego, bo (również wbrew części fanów opozycji) to jest oczywiste i to już stwierdził prawdziwy TK (K 18/04, K 32/09, SK 45/09). Więc wywody o tym, że ludzie rozumniejsi bronią raz Konstytucji, a potem bronią tego, że jednak prawo unijne ważniejsze, można rozbić o antenki waszych beretów. Chodzi ciemny ludu o to, że TK stwierdził, że nie prawo unijne ważniejsze od Konstytucji, tylko taka jego interpretacja dokonywana przez organy unijne, która nie pasuje rządzącym troglodytom, a więc brednie o tym, że TSUE nie ma prawa ingerować w łamanie praworządności, bo rzekomo nie ma na to podstaw. TK nie ma takiego prawa, bo ma badać zgodność ustaw z konstytucją, a nie orzeczeń innych organów. Przy okazji za jednym zamachem orzekli, że sędziowie nie mają prawa podważać nominacji quazi - sędziów rekomendowanych adrianowi przez neo - krs, co już zupełnie wykracza poza kompetencje kucharek, agentów i innych sałatek. A więc TK stwierdził dokładnie to, co bredzi partia, znerwicowane zero, prawicowe tabloidy i TVP. Tak samo, jak TK nie miał prawa negować uchwały 3 izb SN, tak samo nie ma prawa kwestionować orzeczeń TSUE, bo do tego zmierzały pytania i taka dziwnym zbiegiem okoliczności zgodna z wolą pytającego była odpowiedź. Ale wiem, na paskach w TVP piszą co innego,co?
- 6 11
-
2021-10-11 00:26
Nie odwracaj kota ogonem! Niezależność sądów to oczywistość w demokracji. Ale nagle PiS uważa, ze to za trudne? (3)
- 8 9
-
2021-10-11 11:59
Sędziowie na manifestacjach politycznych i korzystający z opłacanych zaproszeń sędziów niemieckich są niezależni?
- 3 2
-
2021-10-11 09:37
dlatego, że wzorują sie na Putinie i Łukaszence (1)
- 3 4
-
2021-10-11 12:00
Piszesz o T. i po?
- 2 0
-
2021-10-10 23:12
Tylko,że rząd zniszczył Konstytucję
wprowadzając swoje prawo
- 6 14
-
2021-10-10 22:41
nic nie rozumiesz
Nie wiesz że w tym orzeczeniu wcale nie o to chodzi. Chodzi o stwierdzenie nieważności niektórych zapisów traktatu. Daje pisowi mozliwośc nieprzestrzegania tego co jest podstawą naszej obecności w Unii. Jak nas teraz mogą traktowac inne państwa skoro my jako państwo będziemy olewać traktaty międzynarodowe.
- 6 13
-
2021-10-10 22:30
Mhm
Polski rząd nie uznaje konstytucji, a ty głupoty gadasz o UE
- 4 7
-
2021-10-10 21:56
Brawo Piotrze. Lepiej tego nie można byłoby tego wytłumaczyć.
- 2 2
-
2021-10-10 21:53
Piotruś nieźle Ci wyprali mózg.
- 2 1
-
2021-10-10 21:15
W punkt (1)
Ale I tak nikt Cie nie zrozumie
- 4 5
-
2021-10-10 21:58
Bo bełkotu nikt normalny nie zrozumie ,pachołku.
- 2 1
-
2021-10-10 20:21
I bardzo głupie porównanie (5)
Tak samo jak pisowski bełkot o tym, że tsue nie ma prawa reagować na oczywiste dla średnio rozgarniętych łamanienpraworządności
- 20 25
-
2021-10-10 21:19
A ma prawo? (4)
1. Pokaż mi zapis traktatowy o tym że TSUE może reagować na "łamanie praworządności"
2. Czym, według traktatów, jest ta "praworządność?
3. Jak w Polsce łamana jest praworządność?- 29 13
-
2021-10-11 11:55
Brawo Faclogic za merytoryczne wyjaśnienia i za chęci! (1)
- 0 2
-
2021-10-11 14:21
On niczego nie wyjaśnia, od albo kłamie (np o tym, że w 2015 roku PO wybrało 5-ciu sędziów w jednym głosowaniu), albo zadaje retoryczne pytania spodziewając się, że nikt na nie nie odpowie.
- 3 4
-
2021-10-11 08:14
ad. 1
Art. 7 ust. 1 w związku z art. 2 Traktatu o UE
ad. 2
Państwem prawa - tzn państwem którego aparat opiera się na prawie, a nie ręcznym sterowaniu.
ad. 3 Chociażby tak, że ten "wyrok" tk to odczytała Przyłębska, która wbrew Konstytucji została do tego tk wciśnięta.
Albo tak, że wbrew zapisom Konstytucji (art. 187) zwiększono do 23 liczbę członków KRS z nadania sił politycznych- 6 7
-
2021-10-10 22:48
Po pierwsze, długo by pisać
Po drugie, i tak macie klapki na oczach.
- 10 13
-
2021-10-10 20:18
(16)
Przecież tu chodzi o to, że UE nas wzywa do przestrzegania właśnie naszej, nadrzędnej Konstytucji. Ciekawe że nie przeszkadzała ci jej nadrzędność w 2015 roku, gdy pis sobie ot tak przegłosował że uchwały poprzedniego sejmu nie są wiążące i podjął decyzję po swojemu (wybór dublerów do TK). To już w ogóle nie przeszkadza?
- 40 30
-
2021-10-11 11:01
No wlasnie
Przecież tu chodzi o to, że UE nas wzywa do przestrzegania właśnie naszej, nadrzędnej Konstytucji.
Bingo. Unia Europejska ma tylko te kompetencje, ktore zostaly do niej delegowane. Kompetencje o rozstrzyganie konstytucyjnosci jakichs przepisow nie zostaly do nie delegowane, wiec jest oczywisty spor o kompetencje. Unia ich nie ma i niewiadomo dlaczego probuja sobie takie prawo roscic. To zostalo slusznie ukrocone.- 4 1
-
2021-10-10 21:18
Przypomnij sobie 2015r. (5)
Tuż przed końcem kadencji sejmu miał wybrać 2 sędziów TK, wybrał 5 i to jednym głosowaniem.
Po wyborach nowy rząd powinien wybrać trzech, ale że PO wcześniej wybrało 5 (dwóch którym się kadencja kończyła i trzech nielegalnie) jednym głosowaniem to całe to głosowanie stało się nielegalne. Dlatego PiS wybrał 5 od nowa...- 30 13
-
2021-10-10 22:44
Wiem, w TVP mówili
I mówili ze to było uzasadnienie do niszczenia praworządności, wprowadzenia chaosu, wykorzystania sytuacji i wsadzenia swoich pięciu, mimo ze TK przesądził, ze wybór trzech był prawidłowy. Dlatego agent muszyński to dubler . JesCze piskorski i wyrembak co wszedł na miejsce morawskiego. Ale wam nikt nie wytłumaczy, że białe jest białe
- 9 8
-
2021-10-10 21:31
(3)
Widzę, że nowa bzdura musiała sie pojawić w przekazie dnia bo w wieku miejscach wszyscy powtarzają jedno kłamstwo - że PO wybrało sędziów jednym głosowaniem. Otóż NIE. To było 5 odrębnych głosowąń i 5 odrębnych uchwał. Możesz je sobie nawet znaleźć na stronie sejmu. Polecam odszukać 8 października 2015 roku, uchwały 1038-1042
- 22 16
-
2021-10-11 11:51
Nie o to chodziło.
- 0 0
-
2021-10-10 23:33
A te minusy to od wolaków którzy nie mogą się pogodzić z rzeczywistością, czy od intelektualistów którzy nie potrafią tego znaleźć na stronie sejmu?
- 9 6
-
2021-10-10 22:22
Oj, argumenty?
Nie na zbyt wiele liczysz w rozmowie z trollem? :)
- 9 4
-
2021-10-10 20:28
1. suwereność i niepodległość (8)
hahaha tak wzywa nas do przestrzegania własnej konstytucji - nakazując zamkniecie naszej kopalni - ogarnij sie człowieku!!!!!!!!!!!!!
- 34 37
-
2021-10-10 21:22
Czesi podali nas do sądu (3)
i ten sąd zarządził zabezpieczenie na poczet tego, że Czesi mają dużą szanse ten spór wygrać - ale jeszcze go nie wygrali. TSUE to sąd rozstrzygający spory pomiędzy Państwami, a nie jest to Unia Europejska. Tak jak w każdym demokratycznym kraju wyroki sądu się respektuje i tutaj już UE nie może pozwolić, żeby któreś z Państw członkowskich się do
i ten sąd zarządził zabezpieczenie na poczet tego, że Czesi mają dużą szanse ten spór wygrać - ale jeszcze go nie wygrali. TSUE to sąd rozstrzygający spory pomiędzy Państwami, a nie jest to Unia Europejska. Tak jak w każdym demokratycznym kraju wyroki sądu się respektuje i tutaj już UE nie może pozwolić, żeby któreś z Państw członkowskich się do tego nie stosowało. Te zasady są w interesie wszystkich przyzwoitych ludzi i w szczególności nam Polakom powinno zależeć na ich przestrzeganiu, bo mając silnych sąsiadów właśnie TSUE może nas chronić przed wykorzystywaniem tej siły w nieuczciwy sposób.
- 17 22
-
2021-10-11 11:02
Tak i ich lewacki Premier przegrał właśnie wybory
Już trafił do szpitala... Teraz Czesi podpiszą ugodę
- 1 1
-
2021-10-11 05:26
Przykro mi, kwestie dotyczące bezpieczeństwa energetycznego i ekonomicznego (1)
państwa nie są w gesti TSUE. Co się tyczy samego trybunału. istnieje domniemanie, że pani sędzia, jedyna podejmująca decyzję (po ten zawinęła się na emeryturę) nie była obiektywna. Co więcej pani sędzi nie wydała, jak to się roi niektórym praworządnym wyroku, więc niespełnienie jej decyzji nie niesie rządnych skutków prawnych.
- 9 5
-
2021-10-11 07:58
Ruski trollu ty tak za darmo dajesz wladzy czy za kase?
- 4 8
-
2021-10-10 20:31
(3)
Naszej kopalni, która robi syf u sąsiada. Rozumiem, że jakby sąsiad z dołu odwalił grilla na balkonie, albo jadanie szlugów, to byś nie miał nic przeciwko?
No i w przypadku Turowa co ten pseudowyrok ma niby dać? UE nie wypłaci kasy na podstawie tego wyroku i tyle.
No i przypominam, że spór PiS z UE (bo PIS to NIE Polska) trwa trochę dłużej niż sprawa z kopalnią. Ten spór to już tak z 6 lat się ciągnie- 34 34
-
2021-10-11 11:42
Czy kopalnie niemieckie i czeskie są ekologiczne?
- 4 0
-
2021-10-10 22:20
15 osób nie ma nic przeciw smrodzeniu grillem z balkonu piętro niżej (1)
No cóż, na wsi takie rzeczy się dzieją - dym palonych opon z sąsiadowego komina to codzienność. Można przywyknąć.
- 14 10
-
2021-10-11 11:48
Nie chcę samochodów jeżdżących po mojej ulicy ani samolotów latających nad moim osiedlem. Nie chcę tirów jeżdżących w mieście an
- 0 0
-
2021-10-10 20:15
nic nie rozumiesz (70)
tyle tylko że tu nie chodzi o uznanie co jest wyżej - czy konstytucja czy prawo UE. To normalne, że prawo UE ma być zgodne z konstytucją. I jest. To ustawy forsowane przez PiS są niezgodne z konstytucją, a tym samym z prawem UE.
Wyrokiem pseudo trybunału, PiS robi sobie podkładkę pod to, żeby odrzucac niewygodne wyroki TSUE.
Polskatyle tylko że tu nie chodzi o uznanie co jest wyżej - czy konstytucja czy prawo UE. To normalne, że prawo UE ma być zgodne z konstytucją. I jest. To ustawy forsowane przez PiS są niezgodne z konstytucją, a tym samym z prawem UE.
Wyrokiem pseudo trybunału, PiS robi sobie podkładkę pod to, żeby odrzucac niewygodne wyroki TSUE.
Polska przystępując do unii podpisała traktat lizboński. W nim jak wół było napisane, że sądy są niezawisłe. Polska konsytucja mówi, że sądy mają być niezawisłe. Wszystko się zgadza.
Nie zgadza sie natomiast to, że pis swoimi ustawami ogranicza niezawisłość sądów i tym samym łamie i konstytucję, i prawo UE.- 155 155
-
2021-10-11 12:57
Większość rozumie
- 0 0
-
2021-10-11 11:09
za duzo tvnu ogladasz, tam pseudo eksperci takei wlasnei opinie forsują.
- 4 1
-
2021-10-11 10:16
coś piszesz, ale do końca sam nie wiesz o czym i nic nie kumasz
Tu chodzi dokładnie o to co negujesz na początku swojego posta. Tu dokładnie chodzi o uznanie prymu prawa UE nad polskim. Oni w d*** mają naszą konstytucję, chcą aby PL i inne kraje zeszły do roli czegoś co odpowiadało by województwom w kontekście naszego kraju. Chcą odgórnie nadawać prawa, karać i w dalszej perspektywie zarządzać aktywami - o nic
Tu chodzi dokładnie o to co negujesz na początku swojego posta. Tu dokładnie chodzi o uznanie prymu prawa UE nad polskim. Oni w d*** mają naszą konstytucję, chcą aby PL i inne kraje zeszły do roli czegoś co odpowiadało by województwom w kontekście naszego kraju. Chcą odgórnie nadawać prawa, karać i w dalszej perspektywie zarządzać aktywami - o nic innego. Sam konflikt na tym tle świadczy, że UE ma tyle wspólnego z demokracją ile UK szerzeniem jej na świecie w czasach kolonialnych...czyli nic. W UE są kraje w których wcale nie ma konstytucji - i co czepiają się do nich ? Jeśli tak UE chce forsować prawa niech odgórnie nakaże 1:1 w każdy z państw UE jeden schemat władzy, sądownictwa i prawa, bez żadnych ustępstw i zmian lokalnych pod pretekstem "że ten kraj tak ma, albo że to stara demokracja której się nie zmienia". Ale do tego nigdy nie dojdzie, bo tu nie chodzi o porządek ale o interesy DE.
Mówisz o niewygodnych wyrokach TSUE...
gdzie było te stado lewaków jak niemiecki sąd nie dawno wskazał dokładnie to samo orzeczenie o wyższości prawa niemieckiego nad unijnym ?
A o niezawisłości sądów to lepiej nic nie pisz, bo to korpo które dba o swoje interesy- 7 4
-
2021-10-11 09:44
to wytłumacz teraz słowo: niezawisłe
- 2 0
-
2021-10-10 20:25
prawda (7)
ty nie rozumiesz, po pierwsze konstytucja Polski - nikt nie będzie nam mówił że mamy zamykać kopalnie - znowu chcą z nas zrobić kolonie tak jak w zaborach, chcą współpracować to na zasadach partnera a nie tak jak z nas chcą zrobić wasala. Polska ma być suwerenna i niepodległa a UE może ewentualnie nas poprosić o cokolwiek, my mamy swoją konstytucje ponad każdym prawem czy traktatami.
- 54 46
-
2021-10-11 00:32
Ruski trollu - morda w kubeł !
- 5 9
-
2021-10-10 21:51
Nieważne kto, ale zamknijcie w końcu te studnie bez dna (kopalnie) (2)
Budżet państwa (i każdego Polaka) będzie wdzięczny. Jeszcze trochę i kruszywo za 300zł/tona (w hurcie) będą wyciągać z 2 km pod ziemią.
- 22 18
-
2021-10-11 08:22
no tak
i kupujmy go od niemiec które z roku na rok zwiększają wydobycie
- 8 4
-
2021-10-10 23:50
Wungiel to nie kruszywo.
- 11 1
-
2021-10-10 20:28
to konstytucja mówi coś o kopalniach? (2)
albo ja czegoś nie wiem, albo ty mieszasz różne sprawy i masz braki w edukacji...
- 46 33
-
2021-10-11 12:26
braki to masz w mysleniu (1)
żadna z decyzji pseudo TSUE które teraz są forsowane i o które się czepiają do nas nie są robione w ramach jakiejś ideologi. Tu chodzi o podporządkowanie prawa i kasę. Tylko i wyłącznie o kasę. Narzucając nam prawa narzucają nam również np własne widzimisię w sprawie energetyki. Jakiś opłacony i***a na drugim krańcu Europy stwierdzi z dnia na
żadna z decyzji pseudo TSUE które teraz są forsowane i o które się czepiają do nas nie są robione w ramach jakiejś ideologi. Tu chodzi o podporządkowanie prawa i kasę. Tylko i wyłącznie o kasę. Narzucając nam prawa narzucają nam również np własne widzimisię w sprawie energetyki. Jakiś opłacony i***a na drugim krańcu Europy stwierdzi z dnia na dzień, że energia ma być tylko z wiatru i wszystkie elektrownie konwencjonalne mają być zamknięte - i pyk Polska ma to spełnić bez gadania. Ta banda patałachów już mówiła, że energię możemy sobie importować np z DE, gdzie działa więcej elektrowni węglowych i kopalń węgła brunatnego niż u nas.
- 5 3
-
2021-10-11 12:57
A ty wiesz, że w tym pseudowyroku w ogole nie chodzi o żadną energetykę?
W ogóle to myślenie o Turowie pokazuje jak patologiczne mamy społeczeństwo - tu nikt nie rozpatruje czy wyrok był słuszny czy nie. Tu wszyscy się oburzają, że jest przeciwko nam. Nikt w ogóle nie podejmuje się obiektywnej analizy sytuacji.- 4 4
-
2021-10-10 20:18
PiS to robi celowo - nie dostaniemy kasy a oni pod byle pretekstem zwykłą większością w Sejmie wyjdą z UE :( (13)
Później wystarczy już tylko podPiS adriana.
- 46 61
-
2021-10-11 11:13
O znowu ten maliniak. I wszystko jasne.
- 2 2
-
2021-10-11 11:00
Gdzie ty się chowałeś, w Starej Kiszewie?
- 0 2
-
2021-10-10 21:42
Ty.... (1)
ubeku na pewno już nie dostaniesz żadnej kasy ,ew. parę grosików za trollowanie a i to się ci ukróciło dlatego tu kundlu ujadasz, cóż jeszcze możesz liczyć na MOPS i darmowe noclegownie ,tam jest twoja ekipa więc do budy burku ;)
- 4 25
-
2021-10-11 00:51
Nie chcesz koszulki odsprzedać? Wziąłbym za dwa piwa
- 7 2
-
2021-10-10 20:38
Co Ty bredzisz :D (8)
Przecież to świętej pamięci Kaczyński podpisał traktat Traktat lizboński ;)
- 30 16
-
2021-10-10 20:49
Tak to Lech Kaczyński podPiSał 02.04.2008 Traktat Lizboński. A teraz jego brat bliźniak go neguje :) (7)
Wprowadził to TK oraz SN dublerów wybranych niezgodnie z Prawem oraz rozgraniczył niezależność władzy sądowniczej w ten sposób że prokurator generalny może być jednocześnie ministrem sprawiedliwości. Reasumując PiS zrobił taki burdel że nie wiadomo jak to teraz odkręcić :(
- 46 43
-
2021-10-11 11:14
Pamiętam że Pech Kaczyński nie chciał go podpisać to był wyzywany przez Po że ciemnogród nie chce podpisać
- 6 3
-
2021-10-11 11:13
Znawca maliniak.
- 2 1
-
2021-10-10 23:27
Skoro Kaczyński podpisał traktat
a teraz jest to uznane za niezgodne z prawem to mamy sytuacje ,że osoba łamiąca prawo ma swoje ulice. Trzeba to zmienić i to szybko.
- 12 14
-
2021-10-10 21:15
(3)
Kaczyński podpisał traktat lizboński.
To co wyprawiają instytucje unijne wykracza jednak poza ramy traktatów unijnych które podpisaliśmy.
Czy UE szanuje prawo sama je łamiąc? Ciekawe...- 43 25
-
2021-10-11 09:45
W ramach traktatów które podpisaliśmy UE wzywa naszych rządzących do poruszania się w ramach ustroju, który ich obowiązuje.
TO jest naprawdę groteska, że PIS zasłania się konstytucją gdy UE ich wzywa do przestrzegania tejże.- 8 10
-
2021-10-11 07:48
Nie masz pojęcia o czym piszesz.
- 8 5
-
2021-10-10 22:24
A to, ze wykraczają, wiadomo, bo tak mówi pis
I jego 3ligowi prawnicy na posyłki
- 20 26
-
2021-10-10 20:22
Odpuść
To dla nich za trudne. Klapki na oczach i modlitwa za Jarosława
- 31 45
-
2021-10-10 20:18
Ty nic nie rozumiesz (42)
TK orzekł, że instytucje unijne nie mogą działać w sposób niezgodny z traktatami, a to robią. I to jest niezgodne z konstytucją.
- 152 87
-
2021-10-11 19:17
Dobry masz nick
Dotyczy twojego toku rozumowania ? Zabrakło c? Pasuje do tego bełkotu . Proponuję przeczytać wyrok ze zrozumieniem, o ile to nie przekracza twoich możliwości.
- 1 0
-
2021-10-11 10:14
tą konstutucją
nad którą czuwa "trybunał" przyłąbskiej?
- 7 6
-
2021-10-11 07:44
Nie ma obecnie TK (2)
Jest "trybunał" Przyłębskiej.
- 16 18
-
2021-10-11 11:41
TK (1)
wcześniej był Rzeplińskiego i Po-Psl?
- 10 4
-
2021-10-11 13:00
Kilku prokuratorów było...
- 1 1
-
2021-10-10 22:27
TK w tej chwili brzmi jak memu w barze (3)
Pani magister to może w garach mieszać nie w moim życiu.
- 28 31
-
2021-10-11 10:59
Tobie wystarczy zasadzić i jesteś szczęśliwy
- 1 3
-
2021-10-10 23:48
TK? Trybunał Kaczyńskiego? (1)
- 21 20
-
2021-10-11 12:59
Mieli świeczki i białe róże?
- 3 1
-
2021-10-10 20:20
W jaki sposób to robią? (32)
TK orzekł coś, co TK orzekł już w 2005 roku - że tam gdzie nie było traktatów, tam władzy UE nie ma. Tyle tylko że traktat akcesyjny mówi o poszanowaniu prawa i prawa do niezawisłych sądów. To samo mówi nasza konstytucja. A obsadzanie sądów własnymi ludźmi i wywieranie presji na sędziach, to odbieranie im niezawisłości. Pomjam już prokuratora generalnego i ministra sprawiedliwości w jednej osobie, czyli podwładnego i szefa, którym jest ta sama osoba
- 85 55
-
2021-10-11 12:29
Teraz Usłyszysz Same Kłamstwa...
- 1 0
-
2021-10-10 23:24
dyskutujesz z pisowskim trolem :) (1)
przecież ten kto to pisze o TK i UE nie ma pojęcia o co chodzi tylko dostał od apartaczyka pisowskiego co ma pisac i to pisze. Po co dyskutować, napisz sucha prawdę i tyle.
- 25 30
-
2021-10-11 11:11
Od poeskiego aparatczyka dostałeś instrukcje?
- 7 4
-
2021-10-10 20:53
Za PO sędziowie byli demokratyczne mianowani !!! (28)
Oraz tych trzech sędziów TK których PO wcisnęło niezgodnie z prawem przed przegranymi wyborami w 2015 roku . Czyli podejście PO do prawa jest na zasadzie Kalego . Jak Kali ukradnie to dobrze ale jak Kalego okradną to skandal ?
- 122 57
-
2021-10-11 14:06
za PO sędziowie byli mianowani zgodnie z prawem
obecnie neoKRS działa niezgodnie z prawem polskim i prawem UE. Tylko tyle i aż tyle.
- 3 5
-
2021-10-11 11:11
hehe demokratycznie ale ze "swoich" hehe
- 1 1
-
2021-10-11 08:41
(1)
Nie trzech tylko dwóch. I tak się składa, że Szydło nie publikując wyroku K34/15 sprawiła że (jeżeli przyjąć tak jak chciał pis - że nieopublikowany wyrok nie obowiązuje) przepis na podstawie którego dokonano tego wyboru, nie został uchylony.
Przegłosowanie niekonstytucyjnego przepisu to nie jest nic wielkiego - od tego są właśnieNie trzech tylko dwóch. I tak się składa, że Szydło nie publikując wyroku K34/15 sprawiła że (jeżeli przyjąć tak jak chciał pis - że nieopublikowany wyrok nie obowiązuje) przepis na podstawie którego dokonano tego wyboru, nie został uchylony.
Przegłosowanie niekonstytucyjnego przepisu to nie jest nic wielkiego - od tego są właśnie sądy konstytucyjne, które co roku wydają wiele wyroków o niezgodności jakiegoś przepisu z konstytucją.
I nie dzieje się nic złego póki te ustrojowe procedury działają. PIS sprawił że przestały działać.- 8 11
-
2021-10-11 10:59
7 raz też przegracie frustraty życiowe
- 3 4
-
2021-10-11 07:46
I na tym skończyła się merytoryczna dyskusja, wystarczy wystawić argumenty, a zaczyna się "przez ostatnie osiem lat". No, przez ostatnie sześć bo się wam należało.
- 10 8
-
2021-10-11 00:28
Czyli przyznajesz, ze PiS wciska swoich
- 15 15
-
2021-10-10 23:26
Ale PiS mówił że PO to patologia (1)
I ,że oni nie będą łamać prawa , a robią to ze zdwojoną siłą.
- 25 27
-
2021-10-11 10:58
Ze zdwojoną siłą czyli z 4 na 2 obniżyli tatusiowi sbecka emeryturę?
- 9 6
-
2021-10-10 23:25
(2)
wcisnęło zgodnie z prawem, a pis łamiąc prawo. To taka różnica. Sa na to wyroki, wiec skoro podważąsz wyrok sądowy to jesteś pisowskim trolem i tyle
- 14 37
-
2021-10-11 11:08
Wróć i przeczytaj.
- 0 0
-
2021-10-11 10:57
Ja nie podważom
- 0 1
-
2021-10-10 21:12
Były flagi niemieckie? (5)
- 64 30
-
2021-10-10 21:47
Nie było Północno-Koreańskich:( (4)
- 12 20
-
2021-10-11 09:39
Szesciopaskowe były, nawet najwięcej (3)
- 6 0
-
2021-10-11 10:57
Jutro zapraszam to stado na protest przeciwko gnijącym ziemniakom (2)
- 8 5
-
2021-10-11 12:06
przeciw niskim teperaturom jesienia i zima (1)
- 7 1
-
2021-10-11 12:30
Wolność dla ziemniaków.
Nie wychodzimy z kopca na zimę. Yurowa nas POpiera, koleżanka Fuska
- 7 2
-
2021-10-10 21:06
czyli skoro PO łamało przepisy, to PIS też może? (10)
czy ty czytasz co piszesz?
- 63 62
-
2021-10-11 11:05
Czyli popierasz po, bo łamało przepisy?
- 5 1
-
2021-10-11 09:49
on czyta tylko to co mu pis napisze , ewentualnie proboszcz (2)
na inną rzeczywistość ma klapki na oczach oraz na pozostałości swojego mózgu :-D
- 6 18
-
2021-10-11 12:05
TVN i Onet szkodza tym mikrocefalomco ogladaja te szczujnie
- 8 2
-
2021-10-11 11:07
A Ty piszesz, co Ci guru po napisało?
- 7 2
-
2021-10-10 21:11
Było jakieś 1000 osób, robiłem zdjęcia (5)
Te same wciąż
- 74 35
-
2021-10-11 18:12
POłowa byli UBecy
Którym KOryto się urwało i nie trzepią już takiej kasy jak kiedyś. UB to była firma, co strajkujący? Stara zasada kacapska. Strajkujących zlikwidować, wszystko załatwić przy okrągłym stole, POtem siebie POstawić w pozycji ofiary i strajkować o praworządność. Komuna wciąż żywa w Gdańsku.
- 7 0
-
2021-10-11 00:29
Masz taki ubecki nawy fotografowania twarzy? (3)
- 27 25
-
2021-10-11 09:38
Tak ja i parę innych osób, a ty się boisz czy wstydzisz że się gdzieś spotkamy? (2)
- 6 4
-
2021-10-11 11:06
To byłby wstyd raczej. (1)
- 3 2
-
2021-10-11 12:57
Znasz takie słowo?
- 0 0
-
2021-10-10 18:09
Opinia wyróżniona
Brawo!!! (118)
Nie wierzę, że musimy w ogóle poddawać pod wątpliwość obecność Polski w UE... Rządzącym nie podobają się wartości takie jak demokracja, wolność, tolerancja. Nie chcą żeby Polacy cieszyli się wspólnotą. Premier w międzyczasie twierdzi że jesteśmy samowystarczalni, ewentualnie pożyczymy w innym miejscu jak zabraknie! Gdzie się pytam?! Z Kremla jak mniemam!!! Ludzie otworzycie oczy i przestańcie żyć złudzeniami. Albo zawalczymy z tym złem z PIS albo ono nas pokona!!!
- 736 1392
-
2021-10-11 15:02
a kto poddaje w wątpliwośc obecnośc w ue?
bo chyba tylko ci co tak mocno protestowali!!!
Wyrok potwierdza jedynie nadrzędność Konstytucji RP nad traktatem europejskim.
obudź się i włącz myślenie!!!- 3 0
-
2021-10-11 08:56
I po co wam te demonstracje pochody krzyki złości jak PIS ma dzięki totalnej opozycji Trzecią wygraną z rzędu zagwarantowana
- 2 0
-
2021-10-10 23:11
Deportacja Tuska
Tym się powinien zająć Wywiad
- 4 1
-
2021-10-10 23:09
Racja synu ubeka racja
- 5 0
-
2021-10-10 21:46
d**ilizm nie zna granic.
- 0 0
-
2021-10-10 20:28
Wyjaśnię Ci coś. TK niemiecki w swoich wyrokach ciągle podkreślał wyższość prawa unijnego nad krajowym i wyrok dotyczył tylko jednej małej sprawy. Natomiast w Polsce TK orzekło, że prawo unijne jest niżej od polskiego, dodatkowo wyrok dotyczy OGÓŁU i można go stosować do wszystkiego, co niesie za sobą wiele konsekwencji, o czym albo udajesz, że nie
Wyjaśnię Ci coś. TK niemiecki w swoich wyrokach ciągle podkreślał wyższość prawa unijnego nad krajowym i wyrok dotyczył tylko jednej małej sprawy. Natomiast w Polsce TK orzekło, że prawo unijne jest niżej od polskiego, dodatkowo wyrok dotyczy OGÓŁU i można go stosować do wszystkiego, co niesie za sobą wiele konsekwencji, o czym albo udajesz, że nie wiesz albo po prostu udajesz i**otę.
Ah, no i żaden wyrok TK niemieckiego nie mówił wprost "będziemy łamać prawo, mieć sędziów na skinienie palca i g*wno nam zrobicie"- 7 11
-
2021-10-10 19:56
brawo, zlot ludzi ułomnych
Opinia nie została dodana
Powód: Niedozwolona treść
i to jest ta wasza wolność...- 14 2
-
2021-10-10 19:29
Masz mentalność niewolnika
- 12 3
-
2021-10-10 19:06
unijne warhoły......zero godności bycia Polakiem i patriotyzmu, liberalne poprawności polityczne.....masakra (3)
- 16 15
-
2021-10-10 19:47
wymiotować już się chce
od tej bogoojczyźnianej narracji. Modlą się przed figurą, a mają diabła za skórą. Tak w skrócie można ująć działania tych, pożal się boże, pseudo politycznych patriotów.
- 11 14
-
2021-10-10 19:21
wstydzę się za Polskę pis (1)
- 13 21
-
2021-10-10 23:16
Ja też. Jeżdżę za granicę. Od kilku lat wstyd się przyznać że człowiek
z takiego ciemnogrodu zapyziałego przyjechał
- 2 11
-
2021-10-10 18:54
(7)
Bycie w UE polega na wykonywaniu każdego rozkazu z Brukseli i brak możliwości posiadania innej opinii?
- 16 18
-
2021-10-10 19:06
(5)
A bycie "niepodległym" wg pis polega na tym aby łamać Konstytucję jeżeli wyborcy nie dali mandatu do jej zmiany.
- 14 17
-
2021-10-10 20:20
(4)
konstytytucja?Twoja PO ani słówkiem nie zająkuje się nad łamaniem konstytucji przy okazji koronawirusowej ściemy konstytucji przestrzegamy kiedy nam wygodnie?
- 7 5
-
2021-10-10 20:28
(3)
Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak domniemanie konstytucyjności? PIS rozwalił Tk to teraz nie ma kto orzekać.
I co to znaczy "koronawirusowa ściema"? Kolejny oświecony i "niezaleznie myślący" bo się pseudonaukii na University of Youtube naoglądał?- 5 10
-
2021-10-10 22:57
(1)
chodzi ty tumanie o to że jest kilka artykułów konstytucji które zakazują segregowania ludzi i co typie?Można typie kogoś zmuszac do szczepienia stosując szantaż że wyrzuci się go z pracy?Co o tym mówi art 32 konstytucji?Tej bandzie k..rew z PO nie przeszkadza łamanie tego prawa?Albo bezprawne zakazywanie działalności jakimś branżom np fitness
chodzi ty tumanie o to że jest kilka artykułów konstytucji które zakazują segregowania ludzi i co typie?Można typie kogoś zmuszac do szczepienia stosując szantaż że wyrzuci się go z pracy?Co o tym mówi art 32 konstytucji?Tej bandzie k..rew z PO nie przeszkadza łamanie tego prawa?Albo bezprawne zakazywanie działalności jakimś branżom np fitness gastronomia itd?Pytam czy konstytucji przestrzegamy kiedy nam wygodnie?Jak to szło na lewackich manifach moje ciało moja sprawa?No ale wiem to tylki p..zdy się tyczy i skrobanki na życzenie. Aplikować testową szczepionkę można nawet pod przymusem wtedy ciało człowieka nie jest jego sprawą
- 3 2
-
2021-10-11 06:05
A ja ci mówię o czymś takim jak domniemanie konstytucyjności, widać dalej nie rozumiesz.
I żadna szczepionka nie była testowa. Polecam zamiast "w reali 24" poczytać New England Journal of Medicine- 0 3
-
2021-10-10 21:58
eee, na youtubie tych "dokumentów" nie ma ;)
- 2 0
-
2021-10-10 18:59
dla Donka i KODu - TAK
- 18 17
-
2021-10-10 18:51
do tego lekarza nie potrzeba skierowania
- 5 5
-
2021-10-10 18:37
Pierwszeństow prawa krajowego nad unijnym mamy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech (16)
Popatrzcie, gdyby nie decyzja polskiego TK już mielibyśmy zamkniętą elektrownię. A idzie zima, a wartość tego co zarabiamy jest uzależniona od tego, ile wyprodukujemy. Zamknięcie elektowni Turów to ubytek 7% mocy.
TSUE zaczyna grać przeciwko polsce i nam, Polakom. Niezależnie czy lubimy PiS czy Platformę, taniej energii potrzebujemy tak samo. Niemiec czy Czech tanio prądu nam nie sprzeda.- 53 20
-
2021-10-10 19:15
(2)
Chłopie, przestań bajdurzyć!
O pierwszeństwie umów międzynarodowych nad ustawami to już mówi sama nasza Konstytucja (art. 91 ust. 2). A nadrzędności samej Konstytucji nikt nie negował.
Tyle, że UE przywołuje nas do przestrzegania naszej własnej Konstytucji, którą pis - nie mając większości kwalifikowanej - obchodziChłopie, przestań bajdurzyć!
O pierwszeństwie umów międzynarodowych nad ustawami to już mówi sama nasza Konstytucja (art. 91 ust. 2). A nadrzędności samej Konstytucji nikt nie negował.
Tyle, że UE przywołuje nas do przestrzegania naszej własnej Konstytucji, którą pis - nie mając większości kwalifikowanej - obchodzi ustawami, a nawet uchwałami.
No i jak w ogóle możesz rozpatrywać kwestię Turowa na poziomie "kto jest z nami, kto jest przeciwko nam". Albo są merytoryczne, prawne przesłanki do takiego rozstrzygnięcia, albo nie. Nie potrafisz ocenić sprawy merytorycznie, a jedynie jak sebek spod bloku który jedzie na sędziego, bo mu kumpla posadzili?- 15 20
-
2021-10-10 21:43
Dariuszu... (1)
Czy wierzysz w to co piszesz?
- 7 5
-
2021-10-10 22:03
Wiara jest dla i**otów. Dla mnie liczą się tylko dowody
- 6 5
-
2021-10-10 18:47
A kara dzienna od TSUE to jaki ubytek ? (12)
- 13 31
-
2021-10-10 19:03
Praworządnością narzuconą przez UE (11)
To ja gara nie zapełnię i mieszkania nie ogrzeję. Tak jak na zachodzie :
Róbmy swoje.- 27 10
-
2021-10-10 19:16
(10)
Narzuconą? No tak, bo przecież rządy prawa to jakaś fanaberia, typowy wolak cebulak to się spodziewa ręcznego sterowania podległymi instytucjami, bez ograniczników w postaci Konstytucji.
- 13 20
-
2021-10-10 20:18
(9)
ale co mają wspólnego rządy prawa z bezczelnym niszczeniem polskiej energetyki jak myślisz dzbanie skąd brakujący prąd można kupić?Zapewne od szwabów za ciężkie pieniądze ale pocieszę cię pisowscy zdrajcy taki michaś kurtyka wielki minister klimatu już wysłał zgodę do unijnego kołchozu na likwidację jeszcze paru elektrowni głupie naiwne Polacy zapłacą niebawem kafla za prąd za dwa miesiące to zobaczą jak ich wydudkali PO i Pis
- 7 7
-
2021-10-10 21:57
Brakujący prąd mamy w PL już od lat (5)
a to że rząd szedł w węgiel jak dzik w żołędzie, problem tylko odwlekał i pogłębiał.
Zamiast dywersyfikować źródła energii skupili się na głaskaniu górników.
Bo każdy może się przebranżowić (szczególnie przy braku bezrobocia), tylko nie górnik.- 4 1
-
2021-10-10 22:53
(4)
nas nie stać na te twoje dywersyfikacje co znaczą paneliki słoneczne i inne eko brednie pokazała miniona zima a taki ponoć efekt cieplarniany ale OK wincyj UE zaraz upośledzona na umyśle Spurek zakaże jedzenia mięsa
- 7 0
-
2021-10-11 06:02
(3)
O elektrowniach atomowych nigdy nie słyszałeś?
- 1 2
-
2021-10-11 11:54
atomowe (2)
to już Niemcy chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) wyłączyli?
- 2 0
-
2021-10-11 13:07
(1)
Jeszcze nie, ale jakie to ma znaczenie? Energia atomowa jest najczystszą energię.
- 0 1
-
2021-10-11 19:01
Energia
może i czysta, ale do dzisiejszego dnia nie rozwiązano problemu z odpadami, skażonym chłodziwem...no i te awarie, oraz potencjalny cel terrorystyczny...
Może jeszcze uzależnienie od dostaw prętów do rdzenia...- 1 0
-
2021-10-10 20:25
(2)
Ty rozumujesz na prymitywnym poziomie "kto z kim trzyma". W ogóle nie zagłębiasz się w kwestie merytoryczne wyroku (które zapewne są poza granicami twojego aparatu poznawczego), a jedynie oburzasz się, że to nam nie na rękę.
Przecież w przypadku Turowa nawet nie o elektrownię chodziło, a o kopalnię.- 8 9
-
2021-10-10 22:17
Darku drogi (1)
Ostatnie zdanie: Turowa nawet nie o elektrownię chodziło, a o kopalnię.
Nie masz pojęcia o czym piszesz, albo specjalnie tak :) w krótkim skrócie: jak dodajesz węgla do pieca to nie biegasz po ten węgiel do następnej dzielnicy tylko do piwnicy...
Elektrownie buduje się koło kopalni aby miały sens.
Zobacz np. Bełchatów
Tak więc nie pisz że chodziło o kopalnie, to wraz z elektrownią "jeden organizm".
Pozdrawiam- 8 3
-
2021-10-10 22:46
"Elektrownie buduje się koło kopalni aby miały sens."
Tak tak, bo o czymś takim jak straty przesyłowe to nie słyszałeś. I jaka kopalnia jest w trójmieście, aby dostarczać węgiel do elektrociepłowni w Gdańsku i Gdyni?- 5 9
-
2021-10-10 18:34
Idioci (12)
Nie może dojść do takiej sytuacji gdzie prawo Unijne jest ponad prawem kraju. Ludzie otwórzcie oczy nie dajcie tutaj zrobić kolejnego zaboru . Tutaj jest Polska. I tutaj żyją Polacy . Platforma i jej członkowie to jest nic innego jak agentura Niemiecka .
- 49 29
-
2021-10-10 18:47
Słuchasz i nic nie rozumiesz
Większośc takich jak ty nie rozumie że:
1. PIS zmienia prawo ustawami które są sprzeczne z konstytucją
2. Unia nie neguje konstytucji tylko te ustawy które PIS wprowadza
Skoro tego nie rozmiecie nie ma co się dziwić że mamy taki "rząd"- 31 29
-
2021-10-10 18:37
Uważaj kogo nazywasz i**otą (10)
wolisz być w UE, czy żeby wujek Putin zrobil ci z tyłka średniowieczną jesień.. Zapomniałam ze Polak mądry po szkodzie..
- 29 38
-
2021-10-10 20:15
(4)
bycie w unii cymbale to zarżnięcie motoryzacji zarżniecie przemysłu chora ekoterrorystyczna ideologia która sprawi że zwykli ludzie za parę lat staną się żebrakami, polskie miasta już ledwo zipią od tej unijnej manny z nieba na każdy pierd trzeba było kredyty brać skąd trójmiasto ma takie długi?Z powodu kredytów na wkład własny na te cudowne unijne dotacje
- 10 13
-
2021-10-10 22:29
większych bzdur chyba dziś nie przeczytam (3)
idę spać
- 4 2
-
2021-10-10 23:57
(1)
Inny typie przykład ogromna filharmonia w Białymstoku również sfinansowana za dotację wkład własny poniosło miasto wzięło na niego kredyt obecnie ten moloch jest deficytowy i co rok trzeba tam ładować ileś mln zł nie dość że spłaca się kredyt to trzeba płacić na ogrzanie tego oświetlenie utrzymanie obsługi itd po stronie samorządu tylko koszty zero zysku
- 6 1
-
2021-10-11 23:59
Zalatuje mentalnością zaściankową
Jak ci ktoś mówi: wyłóż 100 zł, a ja Ci dołożę 10 razy tyle, żebyś sobie kupił porządne opony zimowe, co byś dzieci bezpiecznie do szkoły woził, to Ty mówisz "furda opony, będę jeździł na łysych, a za 100 zł kupię więcej kiełbasy".
- 0 2
-
2021-10-10 23:09
wiesz może skąd się biorą pieniądze na wkład własny na taki Park Technologiczny w Gdyni?Z kredytów a utrzymanie tego molocha to miliony zł rocznie jak był lockdown to nawet do experymentu nikt nie przechodził i to g.. na siebie nie zarabiało z reszt a to nigdy nie zarabiało stąd Gdynia ma miliard długu typie min z powodu kre4dytów na takie pseudo inwestycje
- 6 1
-
2021-10-10 20:02
Przepraszam d....ilu
- 2 2
-
2021-10-10 19:36
UE albo Putin (1)
Tak właśnie myślą ludzie ze zrytym beretem
- 16 12
-
2021-10-10 20:18
Taka jest rzeczywistość
Albo decydujemy się nadal trzymać z Zachodem, albo znajdziemy się w strefie wpływów Rosji jak po II WŚ. Nie jesteśmy zasobną w ropę Norwegią ani zamożną Szwajcarią, żeby móc sobie stać z boku. Sorry, ale albo rybki albo akwarium.
- 11 8
-
2021-10-10 19:19
Hmm a Unia to pakt militarny?
- 8 3
-
2021-10-10 18:53
Groźby karalne ?
Martw się o swój
- 6 8
-
2021-10-10 18:26
Wyluzuj.
Oprócz Donka i kilku jeszcze ty tu trujesz o wychodzeniu. Wyjdź z domu i się przewietrz .
- 45 23
-
2021-10-10 18:24
(65)
Tu nie chodzi o bytność Polski w UE tylko o zapis w polskiej konstytucji, że prawo polskie jest ponad unijnym i to zamyka temat. Dokladnie taki sam zapis mają choćby Niemcy i wiele innych państw- członków UE :)
- 121 49
-
2021-10-11 08:31
obrońcy Konstutycji nagle
a jeszcze niedawno ludzie, którzy wywieszali słowo Konstytucja na pomnikach byli zatrzymywani przez policję
- 1 4
-
2021-10-11 08:08
Klapki na oczach i bezmyślna wiara w pisowskie kłamstwa
- 1 4
-
2021-10-10 21:22
Niemcy nie Maja takiego zapisu. To co piszesz to jest bzdura
Przeczytaj sobie traktat
- 3 4
-
2021-10-10 19:45
(7)
Nie powtarzaj pisowskich dyrtymałów. Głównym powodem jest to że Unia chciała mieć wgląd na co będą wydane pieniądze które mamy dostać, ale pisowskim złodziejom to nie pasuje bo nie będą mogli się obłowić. Zresztą to nie Trybunał (został wybrany z naruszeniem prawa) tylko towarzystwo herbatkowe gosposi Przyłębskiej
- 15 19
-
2021-10-10 20:13
(6)
a na co ta banda pederastów unijnych daje te pieniądze?No słucham na pseudo ekologiczne brednie albo ideolo lgbciarskie
- 16 10
-
2021-10-10 20:37
(5)
Wczoraj się urodziłeś? Jaki jest bilans rozliczeń Polska-UE od 2004 roku do końca sierpnia 2021 roku? 141 MLD euro na plusie.
Ty po prostu chyba nie pamiętasz tego co było wcześniej i wydaje ci się, że drogi, hale, dworce i lotniska to zawsze istniały.
Polska jest największym beneficjentem netto w UE.- 13 12
-
2021-10-10 22:46
(1)
jest typie ujemny jak się policzy okres stowarzyszeniowy i to ile musieliśmy obniżyć nasz potencjał w wielu sektorach gospodarki to jesteśmy mocno na minusie
- 5 5
-
2021-10-11 09:19
To może będziesz łaskaw to udowodnić?
Oczywiście skutków gospodarczych w wyniku swobody wymiany handlowej to nie uwzględnisz?- 1 4
-
2021-10-10 21:18
(2)
A co nie było. Puste pola były, geniusz jesteś. A propos tego bilansu to nie dawno był ciekawy raport
- 10 3
-
2021-10-10 21:34
(1)
tak? a czyj? Mówisz o tej pseudonaukowej pracy pana Cukiernika, który nie tylko bierze dane z czapki, ale jeszcze liczy wszystko po stronie strat?
- 8 10
-
2021-10-10 22:47
lewacka uczelnia nie miała odwagi podac prawdy? Wściekły kwik i unikanie tego tematu to najlepszy dowód ale jasne miarą sukcesu są kolorowe neony i to że mamy smartfony kocham takich infantylnych głupków
- 9 3
-
2021-10-10 18:45
Od kiedy PiSiate się Konstytucją przejmują? (4)
- 24 28
-
2021-10-10 20:54
tak samo jak tusk z po
juz zapomniales jak tusk mielil setki tysiecy podpisow bo mu bylo nie na reke?
- 10 7
-
2021-10-10 18:48
Targowico kaczystowska tutaj stoi wolna Polska :) (2)
- 16 36
-
2021-10-11 10:54
Stoi to oczadzialy z nienawisci do pis głupi maliniak
- 3 1
-
2021-10-10 18:57
wolny to ty jesteś , ale w głowie Saszka, bardzo wolny, jak żółw :)
- 23 8
-
2021-10-10 18:32
Polska w UE! ***** *** :)
- 26 41
-
2021-10-10 18:28
(9)
Prawo polskie? To ja proponuję tą Konstytucję jednak przeczytać. Art. 91 ust. 2
Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.
A nadrzędności Konstytucji nikt nigdy nie negował i nawet nie o to chodzi w tym pseudowyroku.- 31 44
-
2021-10-12 04:13
Prawda
Masz rację, ale teraz popatrz na traktat. Mogą regulować te dziedziny, gdzie oddano kompetęcje- tu ich ustawy są ponad krajowymi, natomiast w dziedzinach nie przekazanych, nie mają prawa nic się wtrącać i nie ma nigdy konfliktu, nasze polskie regulacje są święte. Koniec kropka, jak nie rozumiesz, to jesteś .......
- 2 0
-
2021-10-10 19:59
(1)
To może teraz traktat, i artykuł czego nie dotyczy to prawo eurokolchozu
- 5 5
-
2021-10-10 22:01
Traktat o UE, art 7 praworządność. Jak najbardziej dotyczy
- 6 6
-
2021-10-10 18:45
Szkoda twojego czasu (5)
Pisowcy Nie ogarną . Przexzytają jeden przepis i są konstytucjonalistami
- 22 35
-
2021-10-11 01:44
nie tyle nie ogarną, co ich to w ogóle nie interesuje (1)
od początku atakują i ośmieszają konstytucję, co jedynie dowodzi, ze to patologiczni wyborcy, którzy na wzór Targowicy, oddadzą suwerenność za 500 kopiejek
- 4 3
-
2021-10-11 10:52
Sam lub twoja rodzina bierze 500+. Nie klam
- 2 0
-
2021-10-10 18:47
(2)
Ale tu wcale nie chodzi aby pisowcy ogarnęli - tu chodzi o to, aby przekonać niezdecydowanych, którzy na dyskusję się natkną.
- 21 24
-
2021-10-10 23:06
Ale oni działają jak sekta (1)
Widziałeś zeby jakiś pisowiec powiedział coś złego na temat swoich guru ? Albo żeby uwierzył w pisowski przewał ?
- 4 10
-
2021-10-10 23:43
Przecież napisałem - nie chodzi o pisuarów. Chodzi o niezdecydowanych, o tych co nie głosują.
- 4 6
-
2021-10-10 18:26
Brawo Geniuszu! Winszuję zdolności czytania i pisania!!! (37)
Tylko w Niemczech żaden polityk w rządzie nie podsuwa diabelskiego pomysłu wyjścia z UE !!!
- 53 87
-
2021-10-10 23:27
Chyba wyjście na osła
Tylu naiwniaków dało sobie zryć berety. Niech Tusk przedstawi program a nie straszy Polexitem.
Coś innego macie do powiedzenia?- 12 3
-
2021-10-10 22:15
Tu nikt nie wychodzi
PO puściło hasło i zrobiło problem by mieć temat do wywołania zamieszek a pożyteczni
idioci tego słuchają.- 15 4
-
2021-10-10 21:22
Mowisz
- 1 1
-
2021-10-10 20:57
wyjście (1)
z UE? to tylko słyszę od totalnej opozycji!
- 17 9
-
2021-10-10 23:04
Tak właśnie w ewentualnym referendum
głosowałby pisomatoł i każdy polityk pisu wielbiący pana. Jarosława
- 3 11
-
2021-10-10 20:08
(1)
a powiedz mi jaki jest sens dalszego bycia w tym kiblu?Za sprawą lewackich oszołomów tych eko komuchów będziesz dzbanie za prąd płacić 3X tyle co teraz bo kilku d...pków zrobiło sobie biznes na handlu prawami do emisji Co2 to dopiero piramidalna głupota handel limitami emisji gazu którego wiecej niż cała ludzkość przez pół wieku wyrzuca jeden powtarzam jeden wulkan
- 15 5
-
2021-10-11 09:55
Czyli co, skasowaliśmy 140 mld euro, a teraz zabieramy zabawki i sobie idziemy? I wracamy do granic i kontroli celnych? Z kim chcesz się związać po opuszczeniu UE, z Putinem?
- 1 6
-
2021-10-10 19:53
Ja słyszę ciągle od peowcow
- 14 3
-
2021-10-10 18:41
Brawo niedorozwoju - masz dobry job jako troll w Kaliningradzie, Saszka.
w PL tylko Tusk i jego PO/PSL... propaguje , straszy Polexitem
- 31 19
-
2021-10-10 18:39
U nas (10)
o polexicie tylko mówi totalna, do znudzenia-ma się wrażenie, że tym się podniec@ją
- 51 22
-
2021-10-10 20:01
(9)
Jak ktoś straszy eurokołchozem albo brukselskim okupantem, a potem mówi że UE jest ok to trochę ciężko mu wierzyć.
- 21 9
-
2021-10-10 20:11
(8)
a kto tak mówi?Dajecie się jak głupcy nabierać na teatrzyk Pis PO ci ni ci sa zdrajcami którzy realizują tu obce interesy
- 3 13
-
2021-10-10 20:35
(7)
O, kolejny nawiedzony który wrzeszczy o zdrajcach. To teraz może łaskawie przedstawisz kryteria które pozwalają ocenić czy ktoś jest zdrajcą czy też nie, merytorycznie je uargumentujesz i wykażesz że konkretne osoby, wg tych potwierdzonych kryteriów, popełniły coś takiego jak zdrada...
Oczywiście że tego nie zrobisz. Bo jesteś jedynie chłopkiem roztropkiem z internetu, którego intelekt poza wykrzykiwaniem prostackich frazesów to za wiele nie opanował- 12 14
-
2021-10-10 22:37
(5)
przecież to całkiem jasne dla każdego kto ma mózg morawiecki co mówił na taśmie jako doradca tuska?Micha ryżu dla plebsu?Oświata służba zdrowia to fanaberie?Ideał gospodarki to biedny plebs tyrający za grosze pozwalające tylko przeżyć coś mu się odmieniło jak został pisowcem?Z resztą to że ten koleś został premierem zostało postanowione poza
przecież to całkiem jasne dla każdego kto ma mózg morawiecki co mówił na taśmie jako doradca tuska?Micha ryżu dla plebsu?Oświata służba zdrowia to fanaberie?Ideał gospodarki to biedny plebs tyrający za grosze pozwalające tylko przeżyć coś mu się odmieniło jak został pisowcem?Z resztą to że ten koleś został premierem zostało postanowione poza granicami Polski jeśli ktos sądzi że ta wojenka przed kamerami cokolwiek znaczy jest po prostu głupi.Tusk wykończył gospodarke morską morawiecki dokończy rolnictwo górnictwo i małe polskie firmy. Zdrajcą jest ten kto przekłada interes obcych krajów ponad swój tak robią wszystkie rządy od 1989r
- 4 10
-
2021-10-10 22:40
(4)
Jasne, tak robią wszystkie rządy od 89 roku, wszystkie polksię wykańczają, tylko jakoś potem wychodzi z danych, że Polska zaliczyła najlepszą transformację ustrojową w Europie. Ale z danych, ze źródeł naukowych, a nie opowieści nawiedzonych jutuberów.
- 6 6
-
2021-10-10 22:44
(3)
z danych jakich?Możesz mi człowieku wytłumaczyć jakim sukcesem jest pozbycie się praktycznie całego sektora bankowego handlu sprzedaż Polskich Hut Stali za mały procent wartości sprzedaż TPSA za mały procent wartości itd itd itd.Miara sukcesu jest zadłużenie w wysokości biliona?Sprowadzenie Polski do spluwaczki amerykańsko brukselskiej gdzie
z danych jakich?Możesz mi człowieku wytłumaczyć jakim sukcesem jest pozbycie się praktycznie całego sektora bankowego handlu sprzedaż Polskich Hut Stali za mały procent wartości sprzedaż TPSA za mały procent wartości itd itd itd.Miara sukcesu jest zadłużenie w wysokości biliona?Sprowadzenie Polski do spluwaczki amerykańsko brukselskiej gdzie kochany rząd kupuje uzbrojenie potężnie przepłacając byle wylizać rów amerykańskim nadzorcom? Dane naukowe typie?Z tego raju uciekły miliony ludzi ujemny przyrost naturalny to też sukces?
- 4 5
-
2021-10-10 23:23
(2)
Z danych makroekonomicznych. Polecam np Total Economy Database, The Conference Board, sprawdź sobie dynamikę PKB per capita PSN.
Porównajmy sobie kilka krajów w latach 1989-2019:
Czechy 74%
Rumunia 95%
Węgry 63%
Polska 160%
Warte odnotowania jest iż w 1989 roku Polska była na poziomieZ danych makroekonomicznych. Polecam np Total Economy Database, The Conference Board, sprawdź sobie dynamikę PKB per capita PSN.
Porównajmy sobie kilka krajów w latach 1989-2019:
Czechy 74%
Rumunia 95%
Węgry 63%
Polska 160%
Warte odnotowania jest iż w 1989 roku Polska była na poziomie Ukrainy.
I nie za bardzo rozumiem co to znaczy "pozbycie się" sektora bankowego. To się nazywa prywatyzacja, czyli przywrócenie efektywnej struktury własności, która była istotna dla transformacji gospodarczej.
Tak samo z jakimiś hutami. Mieliśmy jako podatnicy łożyć do związkowych grajdołków zajmujących się podstawową produkcją przemysłową? Większość gospdoarki stanowi sektor usług, tymczasem wszyscy w kółko o tym przemyśle. To jakiś fetysz jest?
Ludzie z Polski wyjechali bo mogli jechać tam, gdzie żyje im się lepiej. Nie bez powodu boom emigracyjny przypada na lata 2005-2006, czyli tuż po wstąpieniu Polski do UE. Tylko teraz sobie pomyśl, jakby nasza dynamika była niższa, a więc dystans pomiędzy takim przykładowym UK a Polską był większy, to by Polacy wyjeżdżali mniej czy bardziej chętnie?
Polecam poczytać też kilka opracowań naukowych, np:
"Strategie transformacji a doświadczenia wybranych krajów. Elementy analizy porównawczej" W. Jarmołowicz, D. Piątek, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe nr 6, 2008
"Przekształcenia własnościowe polskiej gospodarki w latach 19902012" A. Stępniak-Kucharska, 2015, ISSN 1898-5084
"Zmiany strukturalne gospodarki Polski po 1990 roku" M. Woźniak, prace komisji geografii przemysłu, 2009- 8 7
-
2021-10-10 23:54
(1)
prywatyzacja?W polskim wydaniu to się nazywała zwykła grabież i kradzież TPSA Ciech i inne takie spółki pierw sprzedano za 10% wartości paserowi jakim był niejaki kulczyk [potem paser sprzedał po cenie rynkowej nadwyżkę wziął dla siebie tak wyglądała ta twoja transformacja statystyki są fajne i te cyferki można sobie oglądać i się nimi podniecać
prywatyzacja?W polskim wydaniu to się nazywała zwykła grabież i kradzież TPSA Ciech i inne takie spółki pierw sprzedano za 10% wartości paserowi jakim był niejaki kulczyk [potem paser sprzedał po cenie rynkowej nadwyżkę wziął dla siebie tak wyglądała ta twoja transformacja statystyki są fajne i te cyferki można sobie oglądać i się nimi podniecać ale obecny bantustan polski ma mniejszą suwerenność niż miał PRL wobec Moskwy i takie są fakty. Nie id...to nie mieliście łożyć tylko restrukturyzować i unowocześniać. Fajny deal cwany hindus kupuje za 5% wartości kompleks hut z którego trzepie ogromne pieniądze a państwo czytaj wszyscy Polacy?Stracili na tej prywatyzacji bo na papierze zarobili za mało typie.To tak jakbyś miał apartament warty dwie bańki i z własnej woli go sprzedał za 100 tysięcy w życiu prywatnym takie coś nazywa się fr..jerstwem a w gospodarowaniu państwowym groszem to jest przestępcza niegospodarność i na to są typie paragrafy nie ma kraju tak głupiego żeby odsprzedać wszystkie strategiczne branże i zakłady a sprzedanie banków sprawiło że mamy najwyższe w Europie oprocentowanie kredytów jesteśmy dla nich dojnymi krowami a oni nawet tu nie płacą należnych podatków chyba mi typie nie powiesz że 70 mln zł podatku od takiego giganta jakim jest Orange to śmiech na sali a nie podatki?Usługi? Ile może być usług człowieku dlaczego państwa które są siłą w Europie i na świecie coś tworzą?Ambicją Polaka jest skręcanie długopisów czy usługi?Przestań chłopie
- 14 3
-
2021-10-11 06:01
Restrukturyzować i unowocześniać? Czyli jeszcze nie pogodziłeś się z wyższością własności prywatnej nad państwową?
Natomiast wartości za które były sprzedawane te różne firmy to skąd czerpiesz? Jakieś rzetelne źródła czy wypociny oszołomów? Jakiś czas temu czytałem "artykuł" w podobnym tonie, którego autor i**ota do wartości bankówRestrukturyzować i unowocześniać? Czyli jeszcze nie pogodziłeś się z wyższością własności prywatnej nad państwową?
Natomiast wartości za które były sprzedawane te różne firmy to skąd czerpiesz? Jakieś rzetelne źródła czy wypociny oszołomów? Jakiś czas temu czytałem "artykuł" w podobnym tonie, którego autor i**ota do wartości banków wliczył... wartość lokat.
Ciekawe też, że piszesz o najwyższym oprocentowaniu kredytów, ale już nie napiszesz jakich kredytów. I nie porównujesz stóp procentowych, ani inflacji. Rzucasz po prostu zasłyszane frazesy, których nawet do końca sam nie rozumiesz.
Co do podatku zapłaconego przez Orange... chłopie, ty jedynie piszesz o tym co ci się wydaje. Ten "gigant" to ma płacić więcej, tamten "nie gigant" to mniej. Może być to zestawił z przychodami i wynikami finansowymi?
No i nie rozumiem co chcesz wykazać w ten sposób. Metody optymalizacji podatkowej są tak samo dostępne dla kapitału zagranicznego jak i polskiego.
A co do usług i "tworzenia" - po pierwsze wszystkie gospodarki rozwinięte są oparte na sektorze usług. To tylko chłopkom roztropkom z internetu się ubzdurało, że wszyscy stoją na przemyśle, tylko nie Polska.
Po drugie dlaczego ci się wydaje, że branża usługowa nic nie tworzy?- 3 7
-
2021-10-10 21:13
Spójrz w lustro
- 4 2
-
2021-10-10 18:36
Durniu (1)
A kto podsuwa taki pomysł jak nie właśnie" tempa" opozycja
- 62 36
-
2021-10-10 21:01
Nie użyję tu nazwy jaką należało by użyć aby określić Twoją osobę !!!
" Tempa " opozycja sama się POstawiła w tym szeregu w jakim jest obecnie po przegranych wyborach w 2015 roku . A zrobił to Schetyna objawiając Polakom tzw totalną opoozycją !!!!
- 18 5
-
2021-10-10 18:29
(14)
A u nas kto podsuwa? Masz może jakiś link do takiej wypowiedzi?
- 84 39
-
2021-10-10 18:44
Wystarczy bełkot w TVP ze nie chcą wyjść z UE (2)
I ciemny lud klaszcze
- 36 46
-
2021-10-10 19:45
Wystarczy bełkot w tvn że chcą wyjść z UE (1)
I ciemny lud wychodzi na ulicę
- 43 29
-
2021-10-11 08:08
Sami sie odgrazaja, ze UE nie jest niezbedna. Trolu ruski.
- 5 5
-
2021-10-10 18:31
Pooglądaj trochę uważniej TVP to może cię oświeci (10)
- 41 78
-
2021-10-11 14:29
Podaj konkretną wypowiedź. Ktoś ciągle powtarza kłamstwo, że obecny rząd chce wyjść z UE
- 4 3
-
2021-10-11 11:19
Ty taki antypisowiec i oglądasz reżimową tv?
Jestem w szoku...jestem dalej w szoku i wcale nie przechodzi...
- 3 0
-
2021-10-10 19:16
(7)
Kto nam pożyczy, jak nam nie starczy? Pewnie Węgry, no i może Turcy. Oni zawsze nas lubili.
- 21 34
-
2021-10-11 00:53
Chinczycy bardzo chetnie, czolgi tez nam sprzedadza jak Abramsow nie beda chcieli sprzedac
az dziw bierze, ze jak zyjemy w wolnym handlu to ludzie dalej jacys zniewoleni i tyle EU i USA widza.
- 3 3
-
2021-10-10 19:56
baran żyjący na kredyt...
- 6 6
-
2021-10-10 19:56
Tylko po co (2)
Glapinski mówi że mamy tyle forsy że cały świat chce od nas pożyczać.
- 28 2
-
2021-10-10 22:24
tak jest! (1)
a jak zabraknie dla chętnych, to się dodrukuje! nobel z ekonomii dla glapy!
- 12 4
-
2021-10-11 13:54
za wkład w rozwój teorii defraudacji dużych kwot pieniędzy
- 0 2
-
2021-10-10 19:37
Ciekawe, że Turcy, mimo że Islamiści, są według Nich ok.
A Chrześcijanie Jezydzi, którym się robi push-back na Białoruską stronę, już nie są ok, więc straszy się Nimi elektorat.
- 23 7
-
2021-10-10 19:34
Cypr
- 6 5
-
2021-10-10 18:06
Opinia wyróżniona
(74)
Konstytucja RP jasno stanowi, że prawo krajowe jest ponad prawem UE. Nie wiem w czym problem. UE to nie federacja landów tylko unia niezależnych panstw. Polska jest niezawisłym państwem i stanowi swohe prawo, które w Polsce obowiązuje. To jest bardzo jasne i czytelne. Znowu tematy zastępcze.
- 1688 326
-
2021-10-11 19:49
Ale słupy z Berlina takie jak Chyży Rój i reszta grupy p....nie rozumieją
- 3 0
-
2021-10-11 12:15
Czyli wszyscy się mylą tylko władze polskie mają rację . Tylko powiedz ze tak spektakularnych problemów nie ma żadne inne państwo tylko Polska , no oprócz jeszcze Wegier tyle że Orban nigdy nie szedł na całkowite zwarcie i on sobie poradzi. . Do czego zmierza pozostałych 25 państw i dlaczego tak bardzo im zależy żeby zniszczyć czy zaszkodzić Polsce. . Jeden powód. . Piszesz ze to temat zastępczy a ja uważam ze to temat fundamentalny.
- 2 2
-
2021-10-11 10:36
nie zgodzę się
Dlatego są protesty bo to jest jeden krok przed wyjściem Polski z UE. Wiadomo, że konstytucja może odbiegać w niektórych miejscach od prawa UE, ale się na to zgodziliśmy i zgadzamy.
- 0 4
-
2021-10-11 10:06
Te tlumy tego nie wiedza.
- 2 0
-
2021-10-11 08:42
Suwerenność, niezawiślość, patriotyzm, narodowy, polski, wolność to teraz wyświechtane przez pis słowa. Kto nam zabiera suwerenność, niezawisłość? czy patriotą jest tylko pisowiec? a wszystko co pis robi to narodowe lub polskie - przecież to wiadomo, no może nie wiedzą o tym wyborcy pis, więc trzeba to zaznaczyc
- 1 3
-
2021-10-11 08:33
Jest tylko jeden drobny problem. Nieco inaczej ma się sprawa, gdy władze Polski podpiszą
traktat przekazujący część prawa do mumii. A tak zrobił PIS podpisując trakta Lizboński. Oddali część zarządzania Polski w łapy mumii europejskiej a teraz kwiczą. Zresztą podobnie jak podpisanie porozumienia o emisji CO2. Teraz my będziemy płacić słone rachunki za energię elektryczną, nie dlatego, że wzrosły koszty produkcji ale dlatego, że musimy
traktat przekazujący część prawa do mumii. A tak zrobił PIS podpisując trakta Lizboński. Oddali część zarządzania Polski w łapy mumii europejskiej a teraz kwiczą. Zresztą podobnie jak podpisanie porozumienia o emisji CO2. Teraz my będziemy płacić słone rachunki za energię elektryczną, nie dlatego, że wzrosły koszty produkcji ale dlatego, że musimy opłacać ogromne podatki do mumii europejskiej. A te podatki pójdą na pensje osłów z mumii działających m.in. na szkodę Polski. Dziękujemy ci PIS za nierozgraniętą politykę.
- 3 2
-
2021-10-11 08:10
Bo tvp tak powiedziało i teraz klapki na oczach i bezmyślna wiara w pisowskie kłamstwa
- 3 5
-
2021-10-11 07:49
To jest temat zastępczy - dałeś sobie wmówić że o to chodzi a tymczasem reżim chce mieć swój wymiar sprawiedliwości. Zrozumiesz jak zadrzesz z reżimem albo reżim z tobą.
- 3 1
-
2021-10-11 07:34
Nie kłamcie o tych tlumach
- 4 3
-
2021-10-11 04:46
Ignoracja
Ignorantem jestes tak jak ten caly suweren
- 0 4
-
2021-10-11 02:14
EUR-Lex I14548 (2)
Zgodnie z zasadą pierwszeństwa prawo wspólnotowe ma wartość nadrzędną nad prawem krajowym państw członkowskich. Zasada pierwszeństwa dotyczy wszystkich aktów wspólnotowych, które mają moc wiążącą. Państwa członkowskie nie mogą więc stosować przepisu krajowego, który jest niezgodny z prawem wspólnotowym. - to jest to do czego polska zobowiazala sie
Zgodnie z zasadą pierwszeństwa prawo wspólnotowe ma wartość nadrzędną nad prawem krajowym państw członkowskich. Zasada pierwszeństwa dotyczy wszystkich aktów wspólnotowych, które mają moc wiążącą. Państwa członkowskie nie mogą więc stosować przepisu krajowego, który jest niezgodny z prawem wspólnotowym. - to jest to do czego polska zobowiazala sie przestrzegac wstepujac do Unii i biorac setki miliardow dofinansowania. Ale spokojnie, broncie swojej konstytucji, a my pojdziemy skuć wasze autostrady i tory tramwajowe i oddamy Putinowi to co mu sie od zawsze nalezy - sklocona dumna Polske
- 4 9
-
2021-10-11 06:15
(1)
Magister Przyłębska wie przecież lepiej : nie będą nam tutaj w obcych językach mówić jak łamać własną konstytucję mamy...
- 5 5
-
2021-10-11 08:56
Mgr przed profesorem prawa konstytucjonalnego, tak właśnie w obecnej chwili wygląda pisowska prawda, zwykły mgr, kmtóry nie mieszka w Polsce wie lepiej. Mam pytanie: dlaczego ten człowieczek, który czytał wyrok tk był bardziej czerwony niż burak? dlaczego tzw. minister sprawiedliwości jak cos mówi od razu robi sie czerwony na policzkach? jest chory? a może kłamie i dlatego się wstydzi?
- 4 3
-
2021-10-10 22:51
Pisowcom zaproponowałbym przeczytać ten bełkotliwy wyrok TK Julki (1)
Ale i tak nic byście nie ogarnęli. Nikt nie neguje pierwszeństwa konstytucji . Ale w tym wyroku nie o to chodzi. Tylko o to, zebybwedle tego bełkotu nie wykonywać wyroków tsue i żeby zupełnie przy okazji nie można podważać nominacji dla pisowskich misiewiczów w sądach
- 10 7
-
2021-10-11 17:19
Sprawa jest bardzo prosta. Organem, ktory decyduje w kwestiach ustrojowych w Polsce jest Trybunal Konstytucyjny. Tej kompetencji nie delegowalismy zadnym traktatem TSUE, wiec probuje on ja przejac bezprawnie, o czym swiadczy aktualny wyrok TK. Polska moze traktatem delegowac niektore funkcje panstwa organom miedzynarodowym, ale tej funkcji nigdy nie delegowalismy.
- 3 0
-
2021-10-10 22:31
niepisior
Nie chodzi o konstytucje tylko o wstawe pisowska ktora jest sprzeczna z konstytucja i prawem .
Przestan ludziom robi wode z mozgu- 8 6
-
2021-10-10 21:42
Te d**ile też nie wiedzą. (1)
Kazali im wyjść, to bezmyślnie wyszli.
- 14 8
-
2021-10-11 08:53
Jak to dobrze, że ty jesteś tylko i**otą, tobie kazali iść na miesięcznicę to szedłeś
- 4 2
-
2021-10-10 21:08
nie wiem dlaczego epatujesz głupotą, chyba że piszesz to co ci napisali (1)
TSUE właśnie broni nas przed takimi bandytami jacy obecnie są u koryta, dla których ta konstytucja jest jak dla pawłowej flaga UE
ale jeśli już powołujesz się na konstytucję, to sprawdź art 90 i 91
ale dla płaskoziemca fakty nie sa ważne- 11 9
-
2021-10-11 01:41
przykre że mamy tylu PISowskich, czy raczej ruskich trolli tu na portalu
- 5 4
-
2021-10-10 20:23
Ameby
- 3 2
-
2021-10-10 19:54
Bolkowizna (1)
Czy bolek był z T-shirtem z napisem Konstytucja. Bo może powinien dopisać, tak, albo nie
- 17 12
-
2021-10-11 14:07
Był tam jeden facet podobny do ciebie i miał koszulkę z napisem Konstytucja, a teraz się tego wstydzisz?
- 0 1
-
2021-10-10 19:09
(5)
Komuchy i ich dzieci tego nie zrozumieja.
Chca byc bezkarni jak Tuski Nowaki- 22 22
-
2021-10-11 14:06
Przestań powtarzać to co pis wymyślił dla takiego ciemnego ludu jak ty, skoro wg nich Pan Tusk jest tak bardzo winny wszystkiego to dlaczego nikt nie sporządził aktu oskarżenia? odpowiem ci: bo nic nie zrobił a może obecnie rządzący boją się tego co powie?! a Pan Nowak ma sprawę w sądzie, więc przestań bredzić i zacznij myśleć zamiast oglądać tvpis i tvpis bis
- 1 4
-
2021-10-11 11:58
Bezkarni w kradzieży są Pisowcy.
Nawet się nazwali prawo i Sprawiedliwość, aby móc bezkarnie okradać Polaków. Złodziej zawsze pierwszy krzyczy łapać złodzieja.
- 4 4
-
2021-10-10 19:26
(2)
Komuchy? A ty wiesz w ogóle co to jest ten komunizm, czy tylko powtarzasz frazes bez zrozumienia? Wiesz w ogóle co to jest np laborystyczna teoria wartości, która pochodzi co prawda od Smitha i Ricardo, ale jest podwaliną komunizmu?
Otóż prymitywna propaganda wmówiła takim jak ty, że jest kolejna "jedynie słuszna" partia, a cała resztaKomuchy? A ty wiesz w ogóle co to jest ten komunizm, czy tylko powtarzasz frazes bez zrozumienia? Wiesz w ogóle co to jest np laborystyczna teoria wartości, która pochodzi co prawda od Smitha i Ricardo, ale jest podwaliną komunizmu?
Otóż prymitywna propaganda wmówiła takim jak ty, że jest kolejna "jedynie słuszna" partia, a cała reszta to jacyś zdrajcy, komuchy i inni masoni. To jest retoryka żywcem skopiowana od PZPR, tylko epitety zamienione.
Ale jakbyś się wczytał co to jest ten komunizm, i przeanalizował to masowe rozdawnictwo (ponad 40 mld złotych rocznie), drukowanie pieniądza, ograniczanie handlu i odrestaurowywanie własności państwowej, to byś się zdziwił. Że jakoś tak najbliżej tego komunizmu to jest PIS.- 18 15
-
2021-10-11 08:51
Swięte słowa, ci co tutaj piszą o komuchach nic na ten temat nie wiedzą tylko powtarzaja słowa jedynej słusznej partii (taka jaka była przed 1989 rokiem) bo tylko coś takiego zna pewien starzec
- 3 0
-
2021-10-10 22:39
I dlatego PiS tak się lubi z komuchami.
W TVP bryluje tow. Król (członek kc pzpr!), w TK - komunistyczny prokurator Piotrowicz, a na naszym gdańskim poletku - stary komuch Formella, który "ja to wam zawsze wszystko wyśpiewam".
- 10 6
-
2021-10-10 18:49
Gdzie się podziały koszulki konstytucja? (1)
- 52 10
-
2021-10-11 14:03
Widać, że nie śledziłeś manifestacji, owszem były chociażby na torsie Pana Wałęsy, a skoro tak bardzo się ich dopominasz to sam załóż
- 1 1
-
2021-10-10 18:43
Tłumoku konstytucja stanowi, że sądy są niezawisłe. (8)
Banda przebierańców z odkryciem towarzyskich Kaczyńskiego mgr Przyłębską nie będą stanowili prawa i zastępowali niezawisłe sądy.
- 39 43
-
2021-10-11 07:38
Światli Europejczycy. Jedyne co wam dobrze wychodzi to pogarda i chamstwo wobec inaczej myślących
- 9 3
-
2021-10-10 21:50
Atak pisobolszewickich trolli trwa :) Od Żebry? :)
- 18 11
-
2021-10-10 20:08
Jeżeli sędziowie otwarcie popierają konkretną opcję polityczną (2)
to jak sądy mają być "niezawisłe i niezależne"? Poza tym niezależność nie polega na bezkarności, bo to prowadzi do patologii
- 29 5
-
2021-10-11 07:39
Niezawisłosc nie polega na braku oceny rzeczywistosci (1)
i zabraniu praw wyborczych sedziom. Niezawislosc polega na nie wplywaniu wladzy ustawodawczej i wykonawczej na wladze sadownicza czyli nie wybieranie sedziow przez poslow.
- 1 2
-
2021-10-11 12:18
A władza sądownicza może wpływać na pozostałe władze?
- 5 0
-
2021-10-10 19:07
ale komunistyczni i pełowscy przebierańcy mogą być (2)
- 33 21
-
2021-10-11 08:48
A kto tam jest komunistyczny, poza Piotrowiczem, i jak piszesz peło? na pewno nie Pawłowicz! trzeba było oglądać tą tzw. debatę w tk, widziałbyś i słyszałbyś ten kabaret, to było wyjątkowo żenujące widowisko
- 6 1
-
2021-10-10 20:39
Ale komunista Piotrowicz to chyba nie z Po?
- 22 8
-
2021-10-10 18:29
(15)
"Konstytucja RP jasno stanowi, że prawo krajowe jest ponad prawem UE"
A ty w ogóle tą Konstytucję czytałeś, czy jedynie bajdurzysz o tym co ci się wydaje? Art. 91. ust. 2:
Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.- 43 20
-
2021-10-10 18:34
Pisowcy jak zawsze w rownoleglej rzczywistosci, dlatego nic nie kumaja z zapisow Konst.RP (14)
Art. 90
Rzeczpospolita Polska może na podstawie umowy międzynarodowej przekazać organizacji międzynarodowej lub organowi międzynarodowemu kompetencje organów władzy państwowej w niektórych sprawach.- 39 27
-
2021-10-11 12:10
Słowo klucz "może".
- 1 0
-
2021-10-11 07:20
Może,ale nie ma obowiązku.
- 0 0
-
2021-10-10 18:46
Tylko (11)
problemem i nie do przyjęcia jest fakt ingerencji UE w sprawy, ktore nie były przekazane jakimikolwiek traktatami do jej kompetencji
- 42 15
-
2021-10-10 21:32
czyli jakie sprawy ? konkretnie (9)
wyroki TSUE dotyczą tylko jednego - niezawisłości sędziów. Zgodziliśmy się że system sądów unijnych jest ze sobą powiązany i wyroki jakie zapadną w jednym kraju obowiązują w całej Unii. Ale do tego potrzebna jest niezawisłość sędziów we wszystkich krajach. PiS łamie tę zasadę i próbuje wpływać na sędziów i na wyroki jakie zapadają. Dlatego TSUE
wyroki TSUE dotyczą tylko jednego - niezawisłości sędziów. Zgodziliśmy się że system sądów unijnych jest ze sobą powiązany i wyroki jakie zapadną w jednym kraju obowiązują w całej Unii. Ale do tego potrzebna jest niezawisłość sędziów we wszystkich krajach. PiS łamie tę zasadę i próbuje wpływać na sędziów i na wyroki jakie zapadają. Dlatego TSUE reaguje bo PiS łamie naszą konstytucję gdzie jest zapisany trójpodział władzy i niezawisłość sędziowska Ziobrowymi ustawami. I nie chodzi o to jaki jest ustrój sądów i jak są zorganizowane, bo to jest w kompetencji poszczególnych krajów. Sprawa dotyczy tylko niezależności sędziów aby nie bali się wydawać sprawiedliwych wyroków i żeby ich nie szykanowano jeśli wyrok nie będzie po myśli polityków. A do tego PiS bezprawnie rozwiązał KRS i powołał nowy KRS ze swoimi nominatami. Podobnie jak do TK powołał trzech dublerów.
- 14 15
-
2021-10-11 03:59
c.d. 2/2 (7)
Ich zdaniem, jeśli sędziowie mają być niezawiśli, to nie mogą być wybierani przez parlamentarzystów, polityków. I widzą tu logiczne rozwiązanie w dopowiedzeniu sobie tych kompetencji w/w wykładnią systemową.
I tu kwintesencja sporu: czy wybór przez polityków oznacza utratę niezawisłości? Istnieje coś takiego, jak wdzięczność, ale sędziowieIch zdaniem, jeśli sędziowie mają być niezawiśli, to nie mogą być wybierani przez parlamentarzystów, polityków. I widzą tu logiczne rozwiązanie w dopowiedzeniu sobie tych kompetencji w/w wykładnią systemową.
I tu kwintesencja sporu: czy wybór przez polityków oznacza utratę niezawisłości? Istnieje coś takiego, jak wdzięczność, ale sędziowie są też nieusuwalni. Marian Banaś został powołany przez PiS, ale jest nieusuwalny, więc trudno sobie wyobrazić bardziej niezależnego, niż on prezesa NIK. Wybrał go J. Kaczyński, ale teraz prezes może go już tylko pocałować tam, gdzie sam najbardziej lubi być całowany. A sędziowie nie dość, że są nieusuwalni, to jeszcze są nimi dożywotnio, do końca życia mają zapewniony wikt i opierunek, więc politycy naprawdę nic im nie mogą zrobić.- 7 1
-
2021-10-11 14:01
co mówią niezawiśli sędziowie ? (3)
Byli sędziowie swoje zastrzeżenia zawarli w dziesięciu następujących punktach:
"nieprawdą jest, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. został wydany w celu zagwarantowania nadrzędności Konstytucji wobec prawa unijnego, ponieważ taka pozycja Konstytucji została wystarczająco utrwalona w dotychczasowymByli sędziowie swoje zastrzeżenia zawarli w dziesięciu następujących punktach:
"nieprawdą jest, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. został wydany w celu zagwarantowania nadrzędności Konstytucji wobec prawa unijnego, ponieważ taka pozycja Konstytucji została wystarczająco utrwalona w dotychczasowym orzecznictwie Trybunału (w sprawach K 18/04, K 32/09, SK 45/09);"
"nieprawdą jest, że sam wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. mieści się w ramach kompetencji Trybunału i jest zgodny z Konstytucją;"
"nieprawdą jest, że prawo unijne i dotychczasowe orzecznictwo TSUE kwestionują czy naruszają nadrzędność Konstytucji w polskim porządku prawnym;"
"nieprawdą jest, że TSUE wymaga od polskich sądów zaniechania przestrzegania i stosowania Konstytucji jako nadrzędnego prawa Rzeczypospolitej;"
"nieprawdą jest, że stosowania przez polskie sądy prawa unijnego nie da się pogodzić ze stosowaniem przez nie Konstytucji;"
"nieprawdą jest, że kwestionowanie przez instytucje unijne naruszania przez polskie ustawy i praktykę ich stosowania zasad niezawisłości polskich sędziów, orzekających także w dziedzinach objętych prawem Unii, wykracza poza kompetencje przyznane Unii Europejskiej na podstawie art. 90 ust. 1 Konstytucji;"
"nieprawdą jest, że prawo Unii Europejskiej i orzecznictwo TSUE wkracza w normowanie ustroju sądownictwa w Polsce, ponieważ obrona niezawisłości sędziowskiej nie należy do ustroju sądownictwa;"
"nieprawdą jest, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r. będzie w stanie wywołać inne skutki prawne, niż wywieranie nacisku na działalność orzeczniczą polskich sędziów i grożenie im postępowaniem dyscyplinarnym"
"nieprawdą jest, że Trybunał Konstytucyjny ma kompetencje do badania zgodności orzeczeń TSUE z Konstytucją i decydowania o wybiórczym respektowaniu orzecznictwa TSUE przez Polskę jako państwo członkowskie;"
"nieprawdą jest, że sądy konstytucyjne innych państw członkowski- 1 3
-
2021-10-11 14:05
cd. a co mówią niezawiśli sędziowie TK ? (2)
"nieprawdą jest, że sądy konstytucyjne innych państw członkowskich w sprawach relacji między prawem krajowym a prawem unijnym wydawały wyroki podobne do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r."
Pod oświadczeniem podpisali się sędziowie TK w stanie spoczynku: Stanisław Biernat, Teresa Dębowska-Romanowska, Kazimierz"nieprawdą jest, że sądy konstytucyjne innych państw członkowskich w sprawach relacji między prawem krajowym a prawem unijnym wydawały wyroki podobne do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 r."
Pod oświadczeniem podpisali się sędziowie TK w stanie spoczynku: Stanisław Biernat, Teresa Dębowska-Romanowska, Kazimierz Działocha, Lech Garlicki, Mirosław Granat, Wojciech Hermeliński, Adam Jamróz, Stefan Jaworski, Leon Kieres, Biruta Lewaszkiewicz-Petrykowska, Wojciech Łączkowski, Ewa Łętowska, Marek Mazurkiewicz, Andrzej Mączyński, Janusz Niemcewicz, Małgorzata Pyziak-Szafnicka, Stanisław Rymar, Ferdynand Rymarz, Andrzej Rzepliński, Jerzy Stępień, Piotr Tuleja, Sławomira Wronkowska-Jaśkiewicz, Mirosław Wyrzykowski, Bohdan Zdziennicki, Andrzej Zoll i Marek Zubik.- 1 2
-
2021-10-11 17:14
(1)
Pod oświadczeniem podpisali się sędziowie TK w stanie spoczynku.
Czytaj: zwykli obywatele. Wyroki wydaja aktualni sedziowie TK, nie byli sedziowie, ani tez nie Mietek spod budki s piwem.- 3 2
-
2021-10-11 18:25
Aktualni sędziowie TK, zwłaszcza ci wciśnięci przez PIS na obsadzone już stanowiska.
- 0 3
-
2021-10-11 06:07
Naprawdę ? A bezprawne zawieszenie sędziów Tulei i Juszczyszyna czym jest ? (2)
- 4 6
-
2021-10-11 12:14
Pierwsi niezależni. Gorszego przykładu nie mogłeś podać. (1)
- 4 0
-
2021-10-11 13:09
No tak, dla niektórych jedynie polityczni nominaci są niezależni.
- 1 4
-
2021-10-11 03:57
Czyli idąc Twym tokiem myślenia wszystko było OK, gdyby rozwiązać obecną KRS i powołać KRS zgodnie z konstytucją, tj. z
Zajrzałem do konstytucji RP, a tam w artykule 187 informacja, że 25-osobowa KRS składa się z prezesów SN i NSA, 7 osób wybranych przez parlament, prezydenta oraz ministra sprawiedliwości i 15 sędziów. O tym, kto ma wybierać tych 15 sędziów ani słowa. A jest to kluczowa sprawa, bo ta piętnastka stanowi 68% składu rady, więc cała reszta pełni tam
Zajrzałem do konstytucji RP, a tam w artykule 187 informacja, że 25-osobowa KRS składa się z prezesów SN i NSA, 7 osób wybranych przez parlament, prezydenta oraz ministra sprawiedliwości i 15 sędziów. O tym, kto ma wybierać tych 15 sędziów ani słowa. A jest to kluczowa sprawa, bo ta piętnastka stanowi 68% składu rady, więc cała reszta pełni tam tylko funkcje paprotek. Kiedy w 1989 roku komuniści pozwolili Polakom wybrać demokratycznie 35% sejmu nikt tego demokracją nie nazywał, a tu sędziowie oferują im tylko 32% udziałów w KRS. W tym miejscu warto przywołać słowa A. Rzeplińskiego z 2004 roku, który miał namawiać J. M. Rokitę do reformy sadów słowami, że "jak nie wyrwiemy sędziom Krajowej Rady Sądownictwa, to nic się nie da zrobić z polskim wymiarem sprawiedliwości"
Dlaczego według PiS to parlament ma wybierać tych 15 sędziów? Bo jak przywołał to choćby w Rzeczpospolitej prof. Robert Gwiazdowski art. 4 konstytucji mówi, że: "1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio." Czyli, że cała władza, w tym sądownicza musi pochodzić albo z wyborów bezpośrednio, jak prezydent, posłowie, senatorowie, albo pośrednio, jak wtedy, gdy wybrani przez Polaków parlament, prezydent wybierają premiera, RPO, czy prezesów nik, sn. to, co proponują sędziowie nie ma z tą zasadą nic wspólnego. Sędziowie sami nie będąc przez nikogo wybranymi, inaczej, niż np. parlamentarzyści, którzy demokratyczny mandat mają, nie mogą żadnych władz, w tym KRS wybierać.
Dlaczego starzy sędziowie uważają, że to błąd? Bo uważają, że choć z art. 187 nie wynika wprost, że to oni mają wybierać sędziów do KRS, to zdaniem np. pani Kancelaria Adwokacka adwokat dr Magdalena Matusiak-Frącczak wynika to z tzw. wykładni systemowej konstytucji..- 6 1
-
2021-10-10 18:52
Polska popdisując traktat akcesyjny zobowiązała się do przestrzegania pewnych zasad. Art 7 traktatu o UE jest jednym z nich - praworządność.
Patrząc z boku to jest komiczne, bo UE jedyne co robi to przywołuje nas do przestrzegania naszej konstytucji.- 32 32
-
2021-10-10 18:23
Ale nie tego dotyczy wyrok pseudo TK. Nawet nie rozumiesz za czym trollujesz. (5)
Jeśli jest konflikt między prawem krajowym, a unijnym (np są sprzeczne) to prawo unijne ma priorytet.
Mówimy tutaj o tej sferze prawa, która jest uregulowana traktatami. Czyli o tym na co sami się zgodziliśmy by regulowała u nas Unia.- 48 66
-
2021-10-10 20:36
A najlepsze że podpisywał to Kaczyński tyle że Lech
- 16 3
-
2021-10-10 19:55
(3)
Przeczytaj orzeczenie TK bo mam wrażenie, że nie czytałaś/łeś. Ten wyrok jasno mówi, że tam gdzie traktatowo nie zrzekliśmy się jako państwo swoich prerogatyw konstytucja jest nadrzędna. Jestem daleki od rządów PIS ale Unia nie może nam narzucać praw w sferach, których jako Państwo się nie zrzekliśmy np. obyczajowych.
Jeśli teraz się poddamyPrzeczytaj orzeczenie TK bo mam wrażenie, że nie czytałaś/łeś. Ten wyrok jasno mówi, że tam gdzie traktatowo nie zrzekliśmy się jako państwo swoich prerogatyw konstytucja jest nadrzędna. Jestem daleki od rządów PIS ale Unia nie może nam narzucać praw w sferach, których jako Państwo się nie zrzekliśmy np. obyczajowych.
Jeśli teraz się poddamy to hipotetycznie, jeśli za 30 lat kiedy Francja, Austria, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg i Włochy staną się państwami islamskimi i partie islamskie opanują PE i KE mogą wprowadzić prawo szariatu i tenże szariat będzie obowiązywał w Polsce. Wiem, napiszecie niemożliwe, że jestem szaleńcem ale 30 lat temu Europa Zachodnia wyglądała zgoła inaczej niż teraz...- 70 19
-
2021-10-10 20:06
Ty daleko jesteś od rozumu (2)
A konstytucję interpretujecie jak pisowcy i ten kabaret TK po swojemu
- 21 43
-
2021-10-10 20:39
(1)
Nieobrażaj, tylko to potraficie
- 19 5
-
2021-10-11 08:46
Jeżeli już to nie obrażaj, ale polskiej ortografii, gramatyki niestety nie znacie, i nawet X nie potraficie dobrze postawic przy nazwisku, no ale nic bedzie reasumpcja
- 3 6
-
2021-10-10 18:11
(11)
dokłądnie tylko że dyplomowane osły tego nie ogarniają:(
- 108 33
-
2021-10-11 07:19
Tyle warte są te ich dyplomy.
- 0 0
-
2021-10-10 18:34
Złodzieje z pisobolszewii odpowiedzą karnie za to co czynią Polsce. (9)
- 47 95
-
2021-10-10 18:45
niestety tacy "geniusze" potem głosują i jest jak jest (8)
Kolejność stanowienia prawa powinna wyglądać tak
1. Konstytucja
2. Prawo Unijne
3. Ustawy (obecnego rządu)
Ustawy PIS nie mogą być sprzeczne z prawem unijnym!
Paradoks jest taki że są sprzeczne z konstytucją!!- 44 45
-
2021-10-10 19:56
Dzisiaj była 138 miesięcznica - kartofel podkulił ogon - odważny jest tylko pośród armii ochroniarzy :) (7)
- 44 27
-
2021-10-10 20:10
Mon (4)
Maliniak a co? Chcesz go zabić? To się ściga.
- 13 11
-
2021-10-11 08:43
Widzę, że tobie to chodzi po głowie
- 0 0
-
2021-10-10 20:58
Słaba prowokacja:) jestem praworządnym obywatelem który zgodnie z prawem może wyrażać swoje opinie :) (1)
A to że narodowi socjaliści z PiS oraz kartofel nie są mi po drodze to tylko moja sprawa :)
- 19 14
-
2021-10-11 12:06
To nue sa opinie. To jest nawawianie do popełnienia przestępstwa.
- 0 0
-
2021-10-10 20:32
Nikt głośno tego nie powie ale
ogromna część społeczeństwa nie miała by nic przeciwko
- 13 7
-
2021-10-10 20:09
(1)
Zamilcz kreaturo
- 18 36
-
2021-10-10 21:59
milczę o panie, jak rozkażesz
- 7 1
Wszystkie opinie
-
2021-10-13 10:35
Myślący
Banda oszołomów
- 2 0
-
2021-10-12 22:26
Było super, ludzi pełno, siła i jedność! Pozdrawiam wszystkich!
- 1 2
-
2021-10-11 18:23
(1)
Lepiej się żyło jak piniędzy nie było i nie miało być nigdy, gdy złodzieje okradali Polskę,a nieudolni politycy sprzedawali wszystko co nasze. Komisariaty pozamykane, dworce pozamykane, nie było mowy ani o 500, ani o 300 ani o podwyżkach wypłat i emerytur. Kiedy związkowców trzeba było pałować bo władza nie wywiązywała się z obietnic. Warto wrócić do tego w imię wojny o demokrację i fałszywy polexit. Warto pseudokatolicy, pseudopolacy i pseudo... pseudo. Macie swojego guru, który was nigdy nie oszukał i nie oszuka... WARTO
- 2 0
-
2021-10-12 16:47
Brawo!!!
- 0 0
-
2021-10-12 16:37
Aleksandra
- 1 0
-
2021-10-12 14:16
Ludzie wychodzą na ulicę bo PiS to, bo PiS tamto. Nie ma dla nich znaczenia dlaczego
- 4 0
-
2021-10-12 13:49
TŁUMY
tłumy nieświadomych.tłumy wierzących że tusk i niemcy to nasza przyszłość
- 1 0
-
2021-10-12 13:32
Jestem w unii
Oby te mądre słowa i z prawa i zlewa przełożyły się na głos wyborców oby następna władza w swym statucie miała że jesteśmy z powołania i dla ludzi wtedy głos serca i rozumu popłynie wszędzie
- 0 0
-
2021-10-12 03:49
Pamiętamy! (2)
Jarosław Kaczyński jako jedyny działacz opozycji nie zostaje internowany w grudniu 1981 roku.
Jarosław Kaczyński odmawia (jak twierdzi) podpisania lojalki i jako jedyny opozycjonista odmawiający władzy PRL zostaje zwolniony bez konsekwencji do domu, co więcej, nikt go nie nęka do 1989r.
Jarosław Kaczyński jako jedyny opozycjonista ma sfałszowaną teczkę i jako jedyny opozycjonista domagający się powszechnej lustracji nie ujawnia swojej teczki.
Całkowite umorzenie długu Porozumienia Centrum, dawnej partii braci Kaczyńskich wobec Skarbu Państwa w czwartym dniu sprawowania urzędu przez PiS-owskiego ministra zaraz po przejęciu władzy przez PiS w 2005 r.
Kolejny Cud śledztwo IPN w sprawie rzekomo fałszywej lojalki podpisanej przez Jarosława zostaje umorzone w 2007r. z powodu przedawnienia. Inni obywatele przed Sądem musieli udowadniać swoją niewinność.- 1 7
-
2021-10-12 09:30
Nieprawda (1)
Donald Tusk również nie został internowany. Jak wspomina pan Tusk, 13 grudnia 1981 roku żegnał kolegę idącego do wojska, pili wódkę.
- 1 0
-
2021-10-12 12:03
Bo on ma przyjaciół, miał z kim.
Ma też rodzinę dzieci, wnuki!
Twój zbawiciel jest samotnym, zgorzkniałym, cynicznym dziadem.
A wódkę jak już pił to z WSI i KGB- 0 2
-
2021-10-12 00:15
(1)
pisowski szlam od długich godzin przepisuje przekaz dnia, biedacy nie jedzą nie piją nie oddychają, ,piszą ,piszą i wydaje się im ,że to ich własne myśli, wystarczy tupnąć nogą i szczury sp...lą do norek pod ochronę kaczego łupieża i pisowskiego zomo, z krzykiem ,że kato-patologia jest prześladowana
- 1 6
-
2021-10-12 10:19
serio ?
No popatrz, bo mam wrażenie, że wy lewackie patusy jesteście chojrakami w wielkich grupkach, ale gdy kibice niedawno zaczęli krzyczeć idziemy po was, to kurz tchórze za wami leciał jak pod radiowozy uciekaliście, heh te same radiowozy, w które wcześniej rzucaliście kamieniami...pokrętna logika lub jej brak
- 1 0
-
2021-10-12 00:19
Trójmiasto, kiedy wyczyścicie komentarze z pisowskiego opłacanego ścyerwa? (2)
to zniechęca normalnych czytelników
- 2 6
-
2021-10-12 09:46
Tylko komentarze opłaconego ścyerwa peowskiego powinny być
- 1 0
-
2021-10-12 03:20
No co ty ... sprzeciwic sie zi0bro
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.