Więcej na ten temat
Opinie (131) 5 zablokowanych
-
2014-06-20 11:29
(4)
A ceny biletów też się zmienią?
- 36 21
-
2014-06-20 11:39
Ja kupuje najtansze bilety na balkonie - np w czwartek jest tyle pustych miejsc... (1)
...ze jestem proszony przez obsluge o zajecie miejsca bardziej prestizowego!
- 17 3
-
2014-06-20 21:30
TechnikMaliniak - oceniam, że w naszym teatrze to nie byłeś w ogóle... Od lat cena biletów w ten dzień tygodnia jest taka sama na wszystkie miejsca i we wszystkich scenach Teatru Wybrzeże: obecnie to 20 zł, a bilet nazywa się "teatralny czwartek" - bez względu na "prestiżowość" miejsca...
- 9 0
-
2014-06-20 12:18
komentarz napisany przez osobę, która chyba nigdy w teatrze nie była - ale tak to jest w internecie - akurat TW ma bardzo atrakcyjne ceny
- 21 1
-
2014-06-20 16:55
póki co - to poziom artystyczny drastycznie się pogorszył
- 6 7
-
2014-06-20 11:35
Powinien wrócić (29)
do projektu z 1900r
- 199 40
-
2014-06-20 11:47
Projekt z 1900 najlepszy z projektów (9)
Trafne spostrzeżenie,jestem tego samego zdania.Bardzo ambitny projekt,który by się doskonale harmonizował z bryłą wielką zbrojowni.Dosyć juz tych pseudoprojektów nie pasujących do tkanki historycznej miasta Gdansk.
- 48 16
-
2014-06-20 12:35
doskonale harmonizował z bryłą wielką zbrojowni (3)
doskonale harmonizował z bryłą wielką zbrojowni
Zartujesz prawda ?- 13 5
-
2014-06-21 15:18
Niestety, ale on - tak jak znaczna część nowych gdfańśzczan - wierzy w te brednie (2)
Bo przecież wszystko, co tu w Gdańsku jest to zbudowali Niemcy. I nie był to Gdańsk tylko Danzig. O tęsknotach z WMG lansowanych i stosowanych w praktyce już nie wspomnę. Niestety, jak pochodzi się z wicoch bez historii, gdzie jedynym trwałym obiektem jest stara obora po Niemcach i dwudziestoletni stop razy naprawiany VW Golf II, to o czym tu mówić.
- 3 5
-
2014-06-22 15:12
Połowę zbudowali Niemcy. Drugą połowę Holendrzy, chyba nawet więcej niż Niemcy. Gdyby Gdańsk należał do Polski w latach 1795-1945 to budowali by Polacy. Z drugiej strony można powiedzieć, że duża część Warszawy jest rosyjska, bo przecież tam był zabór rosyjski, a Krakowa austriacki, bo przecież tam był zabór austriacki. Historii się nie zmieni, budowali w ówcześnie panującym stylu. Chodzi o to, aby Starego i Głównego Miasta nie zabudowywać szklanymi klockami, które każdy dzieciak umie narysować.
- 5 2
-
2014-06-22 15:15
A Ty pewnie jesteś gdańszczaninem z dziada, pradziada co najmniej od pięciu pokoleń, a wicoch to widziałeś tylko przejazdem w drodze na egzotyczne wakacje.
- 1 1
-
2014-06-20 12:35
Ambicja była domeną ówczesnych ludzi , dziś łatwizna i oby jakoś to było. (1)
- 11 8
-
2014-06-20 13:04
łatwizna to była za PRL-u - wyburzyć powojenne pozostałości i postawić socjalistyczne "cudo"!
Teraz zostało tylko rzeźbienie w G., które nawet się udało, jeśli w realu wyjdzie tak, jak na wizualizacjach.
- 5 5
-
2014-06-20 13:00
rozumiem, że widz i adalbert sponsorują wyburzenie istniejącego teatru, wybudowanie nowego i zapewnienie miejsca działalności na
- 2 2
-
2014-06-21 13:36
Oczywiście, że powinien wrócić projekt przedwojenny ! Był piękny i doskonale pasował do otoczenia
Dość mam juz tych identycznych szklanych klocków bez fantazji. Jak ta kupa metalu i szkła bedzie wygladała obok zbrojowni i w sąsiedztwie starówki? Kto to w ogóle wymyslił?
- 2 8
-
2021-02-05 15:18
widze ze dla ciebie wszystko przed 1900 harmonizuje ze sobą..."drzewiej to się budowało"
zbrojownia jest z XVII wieku i za cholere nie harmonizuje z projektem teatru z 1900...idąc twoim dyletanckim rozumowaniem architekt w 1900 powinien zaprojektować coś w XVII wiecznym stylu a jednak tego nie zrobił
oj dziady kalwaryjskie, uparcie ignorujecie XX wieczną awangardę:)!- 0 0
-
2014-06-20 12:41
kwestia gustu, dzisiaj nowobudowane kolumienki są trochę kiczowate (7)
generalnie architektura powinna być dostosowana do potrzeb i technologii. Nie nalezy jej bezmyślnie kopiować. Stare dworce kolejowe na przykład - dzisiaj są często niefunkcjonalne i nowe powinny być lepiej dopasowane. Podobnie z teatrem.
- 8 12
-
2014-06-20 13:06
(6)
Kiczowate są właśnie dlatego, że próbuje się dostosowywać je do technologii. Wystarczy "historyzować" w starej technologii a wszystko będzie OK. To akurat najmniejszy problem - cegła, zaprawa beton, drewno i kamień najprawdopodobniej zawsze będą dostępne a zwykła murarka to nie jest sztuka nie do opanowania.
No ale to kosztuje więcej, niż lane betony, gazobetony i kartongipsy - tu jest pies pogrzebany.- 15 8
-
2014-06-20 15:47
człowieku miasto to nie skansen, zwłaszcza Gdańsk zniszczony przez Sowietów (5)
może cofnąć się do XV wieku - bez utwardzonych porządnie dróg, kanalizacji. Będzie "stylowo".
100-200 lat temu duże okna, płaskie dachy, gładkie drogi lub konstrukcje bez podpór były technologicznie niedostępne. Teraz tamte ograniczenia bierze się za "styl". I tworzy się kolumienki, łuczki, szprosy, bruk na ulicach kompletnie bez uzasadnienia- drogo i niefunkcjonalnie.- 9 10
-
2014-06-20 17:19
Stare i Glowne Miasto to skansen.
- 5 7
-
2014-06-22 14:58
(3)
Czyli wyburzyć wszystkie starówki, Stare Miasta i zabudować wieżowcami a NY. Przecież po co utrzymywać skansen na Długiej, Długim Targu, Mariackiej, Piwnej, Ogarnej itd. Taniej i łatwiej szklany prostopadłościan.
- 1 2
-
2014-06-22 15:45
@leon
w życiu liczy się coś więcej niż "taniej i łatwiej" . Jak dorośniecie i dojrzejecie, fani stalowo-szklanych klocków, to może kiedyś to zrozumiecie...
- 0 1
-
2014-06-22 21:05
dorośnij - argumentacja przez przekręcanie czyjejś wypowiedzi to dziecinada (1)
nigdzie nie pisałem o wyburzaniu, natomiast "sztuka" w stylu budowy nowych zamków i pałaców w starym stylu, replik starych aut lub obrazów mnie nie przekonuje. Mimo, że mogą być na swój sposób piękne, to nie wnoszą nic nowego - takie "gargamele". Taki obiekt zawsze będzie podróbą.
- 1 1
-
2014-06-23 19:37
Gdańska starówka też według twojej (!) nomenklatury jest "podróbą " co nie przeszkadza miastu kosić kasy na turystach z historycznym sentymentalizmem. Teatr musi sie komponowac wizualnie z otoczeniem czy tego chcesz czy nie. Stalowo-szklane potworki możecie sobie stawiac z kumplami nieudolnymi architektami przy olivia gate.
- 0 1
-
2014-06-20 12:51
germańsko pruska architektura tamtego teatru była szkaradna (7)
gdzie tutaj szacunek i harmonia do zbrojowni??
bi.gazeta.pl/im/32/e8/d4/z13953074Q.jpg
gdansk.fotopolska.eu/foto/253/253406.jpg
jak pięść do oka. straszny grzmot.- 16 15
-
2014-06-20 21:40
(5)
Zgadzam się z opinią! I jeszcze jedno: odrobina wyobraźni, by zauważyć, że w tym budynku z 1900 roku brak jakiegokolwiek zaplecza poza widownią: wchodzisz na spektakl "z ulicy" nie ma nic poza tym - gratuluję tym, którym to odpowiada....
- 9 1
-
2014-06-21 15:30
Im wystarczy, że to zbudowali Niemcy (1)
Alles deutscher ist besten in der Welt - ta dewiza imigrantów z pipidów wszystko tłumaczy, nawet jak ich golfy były po sto razy naprawiane u wuja w stodole i tak są najlepsze. No i przecież się nie psują - książka serwisowa jest czysta.
- 3 4
-
2014-06-22 15:06
Mały człowieku... Nie, nie wystarczy, że zbudowali Niemcy. Tylko jak się ma np. budynek m.in. Krewetki do Dworca Głównego PKP, budynek NOT-u do Wielkiego Młyna, obecny budynek Teatru Wybrzeże do Wielkiej Zbrojowni, Katowni, Złotej i Wyżynnej Bramy. Nijak. Jak już stoi to zostawić, ale więcej takich nie stawiać na Starym Mieście. A swoim komentarzem pokazujesz małopolaczkowe zakompleksienie.
- 2 2
-
2014-06-22 15:02
(2)
Można zaprojektować, żeby wyglądem przypominało stare, a wewnątrz zrobić całe potrzebne zaplecze socjalne, technologiczne itp. Jeśli architekt tego nie potrafi, to d*pa, a uprawnienia pewnie d*pą zdobył.
- 2 2
-
2014-06-22 15:49
o to właśnie chodzi. Tylko do tego to trzeba mieć kunszt i umiejętności.Od prostego szablonu według projektu jakich wiele to i ja moge zbudować, powiedzmy za połowę tej ceny. Zwłaszcza, ze wielkiej budowy tu nie będzie, ot wymienia okna od frontu :)
- 1 0
-
2021-02-05 15:34
człowieku, dziewiętnasty wiek sie skończył obudz się!!! przespałeś cały XX, obudziłeś się w XXI i chcesz uczyć architektury XDD
- 0 0
-
2021-02-05 15:31
dziadom kalwaryjskim wystarczy że przypomina dworek sarmacki i już jest ładne
- 0 0
-
2014-06-20 17:07
Zbudowanie od nowa teatru zgodnie z (1)
jego wygladem z 1900 roku takze kosztowalo by ze trzy razy drozej. W nowym gmachu musi byc klimatyzacja oraz rozwiazania techniczne podporzadkowane zaleceniom klasy LEED obowiazujacej nie tylko w UE ale na calym swiecie.
- 5 2
-
2014-06-21 13:38
Trudno, skoro nie potrafisz zaprojektowac zgodnie z duchem otoczenia, to nie zarobisz
Wynocha z ta kupą szkła ze starówki.
- 2 6
-
2014-06-21 11:42
Z 1801 r., w 1900 zrobiono zdjęcie.
- 1 0
-
2014-06-20 11:36
Mogliby elewacjie z przodu poprawić bo pasuje do otoczenia jak G... w lesie (4)
- 85 18
-
2014-06-20 11:53
I tak lepsza niż elewacja Teatru Muzycznego w Gdyni,
wzorowana na wizjach i technologiach końca lat 70. Chcieli go, chyba upodobnić do hotelu Gdynia i kościoła obok, albo hotelu Victoria w Warszawie, chyba żeby nagrać kolejnego Misia.
- 12 7
-
2014-06-20 12:10
(1)
G... w lesie jest czymś zupełnie naturalnym, jak byś nie wiedział.
- 14 2
-
2014-06-20 17:40
Raczej drzewo a ni G...!
- 4 4
-
2014-06-20 17:57
G ... w lesie.
Jest akurat bardzo na miejscu.
Zwierzęta nie używają toalet !- 8 1
-
2014-06-20 11:36
Bravo! I zamknąć tę spelune obok - Absynth! (2)
- 53 39
-
2014-06-20 11:42
Od Absyntu wara! (1)
Najlepsza imprezownia w Gdańsku!
- 18 26
-
2014-06-20 11:47
Chyba ćpalnia! A obok oaza kultury czyli teatr.....to tak jakby obok teatru postawic second - hand
- 26 12
-
2014-06-20 11:57
(2)
"Budynek teatru miejskiego przebudowano w 1934 roku, jednak nie przetrwał II wojny światowej"
stary teatr przetrwał wojnę.Widać go na powojennych fotach Kosycarza.Teatr przedwojenny stał jeszcze w 1954r.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 70 0
-
2014-06-20 18:55
(1)
ja bardzo dobrze pamiętam stary teatr..był taki jak przed wojną...piękny był..potem nie wiem dlaczego przebudowali....Kto pamięta przystanek tramwajowy przy teatrze?...tam gdzie teraz jest knajpka...a były filary...tam jechała się 6 na Orunię a 3 do Nowego portu...
- 4 0
-
2014-06-20 20:43
REDAKCJO
ale opisu pod zdjęciem nie zmieniliście !
- 2 0
-
2014-06-20 12:02
Budynek ze zdjęcia z 1900 - cudo. (15)
Reszta nie dorasta mu do pięt.
- 90 27
-
2014-06-20 12:16
Przecież ten budynek z 1900 to żenada (9)
Cudo bo ma kolumienki?
Zobacz sobie np. teatr krakowski z tego okresu. Ten gdański to pretensjonalny prowincjonalizm.- 21 18
-
2014-06-20 12:29
Wypowiedział się znawca z zabitej dechami wiochy na Kresach lub Mazurach
Oczywiście najlepszy jest beton i szkło,dużo betonu i szkła.I jeszcze stal,taaak.Dużo stali tak jak w galerii handlowej.
- 17 13
-
2014-06-20 12:55
A co ci przeszkadzają kolumny? (6)
Od starożytnego Egiptu, Grecji i Rzymu do XX w. stosowano kolumny, ale teraz odmóżdżeni modą "modernizmu" "architekci" używają tego jako coś, co należy wykpić. TAK - było ładne MIĘDZY INNYMI dlatego że miało piękne kolumny. PS nie podważam urody krakowskiego teatru.
- 9 6
-
2014-06-20 15:36
stosowali bo musieli - podpory zabezpieczały przed skutkami naprężeń (5)
teraz mamy stal i kolumienki są zbyteczne - taki gadżet, który tylko zabiera światło i przestrzeń. Ogarnij się trochę - uczyłeś się chyba fizyki.
- 6 8
-
2014-06-20 17:22
(4)
Jak uwazasz ze Rzymianie stosowali pilastry i kolumny tylko ze wzgledow konstrukcyjnych (nie mowiac juz o pozniejszych czasach) to gratuluje znajomosci historii sztuki.
- 6 5
-
2014-06-20 18:38
nie pisałem, że "tylko" (3)
niemniej jednak moje argumenty są sensowne
- 5 4
-
2014-06-20 19:39
(2)
No sensowne nie sa. Skoro jak przyznajesz stosowano je nie tylko do celow konstukcyjnych ale dlatego ze sa piekne, to dlaczego teraz nie stosowac ich z uwagi na piekno?
- 2 7
-
2014-06-20 23:16
dzisiaj to trąci cepeliadą (1)
bezmyślne naśladownictwo
- 8 4
-
2014-06-21 09:35
bezmyślne naśladownictwo szkaradztw LeCorbusiera? o to chodzi?
- 3 5
-
2014-06-22 22:39
Teatr Balszoj jeszcze lepszy...
- 0 0
-
2014-06-21 15:34
Zbrojownia nie dorasta mu do pię?
Co bierzesz? W każdym razie - odstaw i to szybko. A jak nic nie bierzesz, to idź jeszcze szybciej do lekarza, może zdąży pięty ci uratować
- 3 0
-
2014-06-21 16:10
Gloryfikacja wszystkiego starego i niemieckiego to pomyłka (3)
Bardzo dobrze że teatr zyska nowoczesną fasadę, trzeba iść do przodu i nie oglądać się na niechlubną przeszłość...
- 4 4
-
2014-06-22 15:51
Teatr zyska nowe okna i wnętrze jak u mnie wkuchni (2)
wielkie mi co.
- 0 2
-
2014-06-22 17:23
(1)
W kuchni to ty chyba pracujesz, bynajmniej nie jako chef...
- 0 1
-
2014-06-23 19:40
strasznie zabawne. Te wnętrza to wnętrza kuchenne współczesnych domów mieszkalnych.
- 0 0
-
2014-06-20 12:03
Sklep meblowy ... (2)
Niestety z zewnatrz sie nie zemieni i bedzie dalej wygladac jak fasada sklepu meblowego z lat 80...
- 75 12
-
2014-06-20 12:05
modernizacja za 30 mln?
Modernizacja teatru za 30 mln, za to by mozna posatawic calkiem ladny nowy teatr...
- 21 6
-
2014-06-20 12:07
"Elewację głównego budynku, którą stanowią stare, aluminiowe okna, zastąpią szklane tafle."- czyli poprostu wymienia okna... i tyle z odswiezenia elewacji od strony targu.
- 16 1
-
2014-06-20 12:05
Super, ze wyremontuja teatr (7)
Bo jest juz bardzo zniszczyny i hmm brzydki z zewnatrz. Chodze do teatru raz w tygodniu. Naprawdę warto! Pozdrawiam pania aktorke, ktora gra T I T U B E. Jest pani genialna!
- 28 5
-
2014-06-20 14:01
(2)
brzydki to mało powiedziane! Fajnie, że teraz będzie wyglądał tak reprezentacyjnie! Zobaczcie jaki jest piękny Teatr Muzyczny i mam nadzieję, że ten będzie mu dorównywał.
- 6 6
-
2014-06-20 21:49
A co z zewnatrz sie zmieni, chyba niezbyt duzo...
- 3 2
-
2014-06-21 10:48
teatr muzyczny nie jest piękny...
Wręcz uważam, że się nie postarali i wygląda mizernie. A były możliwości i miejsce na coś super.
- 4 2
-
2014-06-20 14:50
chodzisz "raz w tygodniu do teatru" i...
nie znasz nazwiska aktorki... hmmm
- 11 2
-
2014-06-20 22:05
Titubę w "Czarownicach z Salem" gra Pani Sylwia Góra - Weber. Uważam ją za jedną z najlepszych aktorek Teatru Wybrzeże. Jej równie znakomite kreacje to Śmierć w "Martwych duszach" oraz Nikola w "Intymnych lękach"... "Fazy delta" nie widziałem, dlatego o Justynie nie napiszę (spektakl zobaczę - mam nadzieję - na Scenie Letniej w Pruszczu Gdańskim, wszak przedstawienia tam grane będą za free). Na "Broniewskiego" bilety mam już kupione (tu też zagra Pani Sylwia Góra - Weber). Pani Sylwio chylę czoła i życzę wielu następnych rewelacyjnie granych postaci!
- 8 0
-
2014-06-21 18:25
To Sylwia Góra- Weber! (1)
W Wybrzeżu jest wielu wyśmienitych aktorek i aktorek! A i przedstawienia na wysokim poziomie!
- 4 2
-
2014-06-22 15:54
Fakt jest genialna, a ten jej śpiew...ciary na plecach :)
Pozdrawiam P. Sylwię i polecam spektakl !
- 1 0
-
2014-06-20 12:10
(2)
A kiedy remont Długiej i Długiego Targu? Bo nie tak powinna wyglądać reprezentatywna ulica miasta...
- 46 4
-
2014-06-20 12:25
ECS Nowa walowa teatrzyk stadion itd itp..za to by byl mistrz na zuzlu i nowe ulice juz dawno temu
- 5 5
-
2014-06-21 10:45
Reprezentacyjna
A poza tym zgadzam się, przydałby się remont nawierzchni (niekoniecznie wymiana, ta która jest, jest dobra)
- 4 0
-
2014-06-20 12:21
Lepiej żeby to (2)
szkaradztwo zburzyli w cholerę i przy okazji mogą zburzyć też LOT.
- 60 17
-
2014-06-20 21:51
jeszcze pare lat i LOT bedzie objety ochrona konseratora... wtedy dopiero bedzie problem taki kloc w Strefie Prestizu ;)w
- 7 3
-
2014-06-20 21:59
Dokładnie tak. Ten teatr, do spółki z blaszanym budynkiem LOTu pasują do architektury starego miasta jak siodło do świni. Wyburzyć w diabły i zbudować coś, co z grubsza choć pasuje do sąsiedztwa zabytkowej Zbrojowni i Złotej Bramy (bezpośrednie sąsiedztwo teatru).
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.