Studenci PG ścigali się łodziami podwodnymi
2714 wyświetleń 20 sierpnia 2018 (71 opinii)Kilkunastoosobowy zespół studentów Politechniki Gdańskiej najpierw w ciągu kilku miesięcy zbudował regatową łódź podwodną, a następnie zadebiutował w międzynarodowych zawodach w Anglii. Już teraz myślą o kolejnym projekcie i kolejnym wyjeździe, tym razem do Stanów Zjednoczonych.
Więcej na ten temat
Opinie (71) 1 zablokowana
-
2018-08-20 13:28
Ci uśmiechnięci studenci na zdjęciu (9)
To po prostu dzieci które złożyły puzelki do kupy i pobawiły nową kinder- niespodzianką. Całość projektu została opracowana i policzona już dawno temu przez dawnych absolwentów WOiO. Jak wspomina Pani koordynator (która jest studentką wydziału na Politechnice Gdańskiej): "..tak naprawdę rozpoczynając ten projekt mieliśmy zerową wiedzę"
- 24 40
-
2018-08-20 14:16
(1)
No brawo, "policzone", przedmiot czy dyplom zaliczony, projekt do szuflady. Jakoś mnie to nie zaskakuje.
Moim zdaniem poskładać coś co działa to jednak jest większe osiągnięcie niż zrobić projekt na studiach. Na papierze stateczniki wyglądają ok, przecież prawdziwe okręty też takie mają, ale co z tego jak w praktyce nie działają?- 13 1
-
2018-08-20 21:13
jestem rybom, jestem rybom
chłopaki, jestem rybom
- 3 2
-
2018-08-20 15:05
Zabawa kinder niespodzianką
Szanowny panie właścicielu tego posta.
Rozumiem, że z za komputera dobrze się komentuje, ale zapewniam, że ten projekt nie polegał na "złożeniu ze sobą puzelków". Każdy z uczestników angażował się przez ponad 8 miesięcy w prace nad łódką, jest to raczej sporo jak na zwykłą układankę.
Nikt z PG ,a nawet z Polski nie budował wcześniej łódki podwodnej, gdzie występują inne problemy konstrukcyjne niż w nawodnej jednostce. Wykonanie projektu, o którym Pan wspomina to może 10% sukcesu-tak przynajmniej było w tym przypadku. A w rzeczywistości okazuje się, że dogranie wszystkich systemów m.in. sterowanie, napęd, sys. bezpieczeństwa, oddechowy nie udaje się "od ręki".
Ponadto na całym świecie istnieją takie grupy dorosłych dzieci, które od ponad 10lat bawią się w takie układanki, a następnie swe dzieła sprawdzają w wodzie pod okiem projektantów prawdziwych łodzi podwodnych pracujących m.in. dla rządu Brytyjskiego. Znaczy, że chyba nie dla wszystkich jest to taka błaha sprawa. a jeśli dla Pana tak, to proszę wrócić do swojego prawdziwego, dorosłego życia i pozwolić się rozwijać studentom, bo każdy od czegoś zaczynał.
uszanowanie- 28 4
-
2018-08-20 15:54
Ale sfrustowany jełop. Dla takich komentarzy warto czytać gazety.
- 10 2
-
2018-08-20 16:11
Masz rację. Osoba, która to policzyła także była na tych zawodach
- 4 0
-
2018-08-20 17:16
Zapraszamy do lektury raportu technicznego
Ten komentarz jesteśmy w stanie bardzo łatwo zweryfikować - zapraszamy do przeczytania naszego raportu końcowego, oraz porównania z ''całością projektu opracowaną dawno temu'', a następnie podzielenia się refleksją.
Zapewniamy że oprócz czcionki nie będzie punktów wspólnych. :)- 7 0
-
2018-08-21 17:12
Też mi coś... (2)
Nie takie rzeczy się w Ds2 i na gościnnych występach w innych ds'ach budowalo...:) ale ogólnie szacun! A przy okazji Pozdro to Bollo, Śledziu, Arsen, Guri, Guru, Skiba, King, Anczyk, Opel, Wojtas, Songo, Soldi, Włodi, Samurai, Kuziem, Maniek, Kob, Kuki, Kulczyk, Piotr C. (kurde ksywy Twojej zapomniałem :)) a także Orlos, Orys, Rutek, Biały, Wąski, Wysial, Plastik,
- 1 0
-
2018-08-21 17:17
Aaa i zaoomnialem
Jeszcze dla ekip T29 i Boruta Squad
- 0 0
-
2018-08-21 17:42
piotrowi c.
Było Jurkill ;)
.- 0 0
-
2018-08-20 13:37
(4)
Ta łódź trochę mało płynie na tych filmach.
Przy małych prędkościach stateczniki chyba nie bardzo dają radę sterować pochyleniem łodzi, co zresztą widać na filmie w okolicy 1:30. Jak nie zbiorniki balastowe to może jakiś odważnik zmieniający środek ciężkości?- 8 3
-
2018-08-20 14:46
Z łodzią jest wszystko OK, to sternik na tych filmikach był niedoświadczony.
- 0 0
-
2018-08-20 15:06
stateczniki
Na zawodach stateczniki świetnie się sprawdziły, zapewniam ;)
- 1 0
-
2018-08-20 18:07
(1)
Racja, nie wygląda to tutaj najlepiej.
Zachęcamy więc do obejrzenia oficjalnych filmów z zawodów eISR 2018, na których widać jak łodzie zachowują się pod wodą , oraz w skrócie pokazany jest duch zawodów :)
Ps. Jedna z drużyn z UK wykorzystała w tym celu właśnie taki odważnik! ;)- 0 0
-
2018-08-20 22:51
To stronę znalazłem, ale filmów już nie.
Na marginesie PG zmieniła swoją angielską nazwę wieki temu. Jest GUT, a nie TUG.- 0 2
-
2018-08-20 13:41
9. miejsce na 12 to jest sukces? (3)
Nie rozśmieszajcie mnie...
- 20 25
-
2018-08-20 14:47
Jeśli startujesz w zawodach po raz pierwszy i nie jesteś ostatni, to już jest sukces. konkurowanie z politechnikami typu MIT bez wcześniejszych doświadczeń to bardzo wysokie progi.
- 18 2
-
2018-08-20 15:13
Tak!
Dla nas ogromny!
Pierwszym, największym sukcesem było dla nas samo dostanie się na zawody i przejście kwalifikacji, do której zgłosiło się 18 drużyn.
A pokonanie 3 innych ekip, które mają za sobą ogromny bagaż doświadczeń i startują przynajmniej od 10 lat w tego typu zawodach, bylo więcej niż naszym spełnieniem marzeń :)
Pozdrawiam serdecznie wraz z całą naszą ekipą :)- 26 2
-
2018-08-20 21:14
masz lepszą łódź?
bo ja mam
- 1 1
-
2018-08-20 13:50
(2)
Ja szybciej płyne
- 8 10
-
2018-08-20 15:11
Szybki (1)
Wydaję mi się, że człowiek ma delikatnie mniejsze opory niż taka łódź, która i tak jest jedną z mniejszych, które się pojawiły na zawodach.
- 1 0
-
2018-08-20 20:21
Opory oporami, większe znaczenie ma bezwładność wody, którą trzeba pchać wewnątrz, więc im mniejsza objętość, tym lepiej.
- 1 1
-
2018-08-20 13:54
(2)
Taki projekt mogą spokojnie opchnąć do Hameryki Pd. jak znalazł do przerzutu towaru.
- 26 1
-
2018-08-20 13:58
:D
chociaż jeden sensowny komentarz :)
Miłego dnia.
wszystkim!- 7 0
-
2018-08-20 15:14
Rodrigez
Mira esto !
- 2 0
-
2018-08-20 14:13
Coś nie chce się domknąć ten kokpit z dziurrą. (2)
- 9 6
-
2018-08-20 15:42
Niedomykajaca się klapa
Kokpit pozostał otwarty, ponieważ łodzią sterował inny członek drużyny i był większy od pilota. W środku jest naprawdę mało miejsca, różnica kilku centymetrów spowodowała konieczność otwarcia klapy.
- 1 1
-
2018-08-20 15:47
Trzeba
projekt zgłosić do plaszczaka, oni to wezmą i defiladę sukcesu urządzą.
- 1 3
-
2018-08-20 14:14
ponad 42tys za coś co ma napęd na pedały i steruje się linkami... (10)
wgl co ten projekt niby wniósł do świata techniki?
Jak jeszcze rozumiem jak budują bolidy napędzane energią słoneczą albo elektryki, ale taka bezwartościowa bzdura?
już leonardo da vinci zaprojektował łódź podwodną napędzaną pedałami...- 16 21
-
2018-08-20 14:38
(8)
Od kiedy studenckie projekty muszą coś wnosić do świata techniki?
W czym pojazd na słońce jest niby bardziej wartościowy? Że ktoś kupił od Chińczyka gotowe panele i podłączył do kupionych silników?
Takie projekty czy koła naukowe są po to, żeby 1. coś robić na studiach, 2. poznać innych ludzi, którym chce się coś robić. Kto prędzej założy firmę, uczestnik takiego projektu czy koleś który pierdzi w krzesło i odbębnia przedmioty?- 8 5
-
2018-08-20 15:11
Tak idioto własnie sie marnuje kase podatnika .To nie jest kółko majsterkowicza tylko studia Politechniczne (2)
I to nie jest miejsce spotkan towarzyskich.Na politechnice ludzie maja własnie wprowadzac inowac je uczyc sie i osiogac i zdobywac sukcesy dla uczelni i kraju!
To nie jest idioto przechowalnia małolatów dla zabawy.- 2 13
-
2018-08-20 15:41
Kasę podatnika to się marnuje, jak szanowny profesor bierze grant na dwa miliony i pieniądze się rozpływają na pensje, efekt nieważny byleby się papiery zgadzały.
Na pewno wiesz lepiej, ale jakbym miał kogoś zatrudniać to prędzej takiego małolata, który ze znajomymi zmontował łódź podwodną, niż takiego co w życiu nic nie zrobił.- 10 0
-
2018-08-20 16:03
Mój drogi,
rodzimy odpowiedniku amerykańskiego bejsbola! Dlaczego pisząc swoją epistołę używasz inwektyw? Czy bluzgając na adwersarza czujesz się lepiej, bardziej dowartościowany? A może chcesz w ten sposób poczuć się kimś ważniejszym, niż w rzeczywistości jesteś?
- 5 0
-
2018-08-20 15:13
Zgadzam się co do bezwartościowości tej łodzi. (4)
Pojazd elektryczny jest w tym wartościowszy, że można testować i szukać lepsze rozwiązania, bo to przyszłość transportu.
Łódź na pedały to nie rozwój myśli technicznej, a cofanie się w rozwoju.
Jakby np miała panele słoneczne, które ładowałaby po wynurzeniu, a po zanurzeniu pływała na baterii, to miałbo większy sens...
To niech studenci płacą z własnej kieszeni jak chcą się bawić i poznawać ludzi.
A nie, że musimy się składać na ich zabawe, bo pewnie mieli dofinansowanie od uczelni, a uczelnia skad ma pieniadze?
Z naszych podatków!- 2 6
-
2018-08-20 15:17
źródło domysłów (1)
Nie radzę wysuwać wniosków o źródłach dofinansowania bez poparcia :)
Czasami może się to okazać oszczerstwem.- 1 0
-
2018-08-22 12:54
No akurat tutaj był to MEN
- 0 0
-
2018-08-20 15:54
(1)
Jakie testować, jakie kurna lepsze rozwiązania? W pojekcie studenckim za kilkadziesiąt tysięcy? Bądźmy poważni, chodzi o to żeby zadziałało, a nie o innowacje.
Całe szczęście, że o finansowaniu takich projektów decydują ludzie o trochę szerszych horyzontach niż "grażyna trzymej mie, wydajom moje piniondze".- 5 0
-
2018-08-22 15:40
A te innowacje to oni tak od ręki zrobią?
Pierw trzeba nabrać wprawy, poznać realia realizowania projektów, żeby potem się skupić na problemie, a nie zastanawiać czemu te śruby nie trzymają jak powinny.- 0 0
-
2018-08-20 16:12
To sobie zbuduj sam jak to takie proste
- 0 0
-
2018-08-20 14:20
(3)
trzech z czterech panów bym przytuliła na tym obrazku ;) fajnie , ze przystojni Panowie mają głowę równeiż do nauki , nie tylko gier i zbaw..
pozdrawiam i zycze sukcesów- 13 3
-
2018-08-20 14:28
Seksistowski komentarz.
- 8 1
-
2018-08-20 15:18
Za to panie potwierdzają swoim wyglądem, że na politechnice nie ma co szukać żony xD (1)
- 6 2
-
2018-08-20 19:36
Ja widocznie miałem szczęście :)
- 1 0
-
2018-08-20 14:27
Powodzenia
Podoba mi się ich zapał, :)
- 17 0
-
2018-08-20 15:00
Na pedały? (3)
Mam watpliwosci czy budowanie lodzi na pedaly rozwinie zasob wiedzy inzynierskiej tych mlodych ludzi.
- 5 13
-
2018-08-20 15:14
Pedały górą (1)
Kwestia nie w tym, że jest na pedały, ale co zrobimy dalej z momentem napędowym, kiedy już go odbierzemy z pedałów. Istnieje kilkanaście rozwiązań które się już pojawiły na zawodach, a każde z nich zaczynało się od pedałów. :)
PS. Proszę napisać swoja propozycję napędu, możliwe, że zostanie uwzględniona w przyszłej jednostce.- 2 0
-
2018-08-20 15:58
Regulamin
Regulamin jasno określa że siła napędową musi pochodzić z ludzkich mięśni więc pedały wydają się być uzasadnione.
- 4 0
-
2018-08-20 16:02
Pedały się nie podobają?
A co, napęd powinien być na wiosła z monstrancji?
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.