Strajk nauczycieli: pierwszy dzień
5465 wyświetleń 8 kwietnia 2019 (2242 opinie)Strajk nauczycieli: pierwszy dzień.
Więcej na ten temat
Opinie (2242) ponad 100 zablokowanych
-
2019-04-08 07:31
18 godzin pracy w tyg.... (238)
wakacje itd itp. A zarobki rzędu 5-6k brutto im śmierdzą... i Więcej, więcej...więcej. Źle im? niech zmienią zawód.
- 1093 1150
-
2019-04-08 07:32
(48)
Skąd masz takie informacje? Chciałbym tyle zarabiać będąc nauczycielem.
- 185 53
-
2019-04-08 07:38
(8)
Sołtysowa Broszka z Matołuszem mówili w TV Info
- 165 30
-
2019-04-08 07:48
i Dzienniku telewizyjnym
tam są jedyne słuszne wiadomości
- 110 23
-
2019-04-08 08:35
Skandal ! PO niszczy dzieci i ich przyszłość! (6)
Jak można dzieci krzywdzić w imię partyjnego szału ?
- 28 78
-
2019-04-08 09:05
Zapytaj Zalewskiej i PiS.
- 58 9
-
2019-04-08 09:14
Jakie PO? Od 3 lat rządzi PIS. Pis przeprowadził "reformę" oświaty. Więc do kogo pretnesję?
- 60 10
-
2019-04-08 09:21
??? (1)
Niszczeniem dzieci i prawdziwym jest fundowanie im edukacji w klasach po 25 lub więcej uczniów, manipulowanie historia - vide żołnierze zaklęci i inne mity, upartyjnianie edukacji i negatywna selekcja w oświacie poprzez żenująco niskie wynagrodzenia.
- 46 10
-
2019-04-08 13:57
śmierdzi lewicowym zaburzeniem....
- 4 5
-
2019-04-08 14:19
rząd PiS nienawidzi edukacji bo chce zniszczyć Polskę (1)
ten niepolski rząd jest sterowany i kontrolowany przez Moskwę i Watykan
- 2 6
-
2019-04-10 09:03
Rząd nie lubi edukacji
Niewyedukowany naród jest bardziej plastyczny i podatny na manipulację, stąd ta nienawiść do edukacji i wszystkiego co się z tym wiąże.
- 0 0
-
2019-04-08 08:21
Ile nauczyciel zarabia na godzinę? (36)
Chciałbym tyle zarabiać na godzinę i tylko tyle godzin pracują w tygodniu. Ja pracuję przeciętnie 12 godzin dziennie i jeszcze muszę się dokształcać, bo wiedza przyrasta.
Chcecie zarabiać więcej? Czekają stocznie, huty, kopalnie.
Gdzie etos nauczyciela? W jednej chwili chcą zniszczyć kraj, który wreszcie zaczyna podnosić się z kolan.- 61 118
-
2019-04-08 08:34
PO ludzie rozniosą ! (12)
Jak można krzywdzić dzieci , Panie Schetyna???!!!
- 24 63
-
2019-04-08 08:37
Wow, 12 godzin dziennie.
Na pewno jesteś przez 12 godzin w pełni wydajny. Siedzenie w pracy nie oznacza pracy, a pisanie, że nauczyciel pracuje 18 godzin to jawne kłamstwo ignoranta.
- 71 23
-
2019-04-08 08:45
Ponawiam pytanie: ile nauczyciel zarabia na godzinę? (6)
- 26 21
-
2019-04-08 09:23
(1)
RODO
- 6 9
-
2019-04-08 09:35
Nie bredź!
- 7 2
-
2019-04-08 10:39
do tego właśnie nie chcą się przyznać
- 12 5
-
2019-04-08 14:27
nauczyciel nie ma stawki godzinowej (1)
a menedżerowie mają? lekarze? prawnicy? marynarze? kierowcy zawodowi? żołnierze? programiści? długo można wymieniać. najczęściej podpisują kontrakt ze stawką miesięczną i nie mają uregulowanych godzin pracy. druga strona medalu: niejawność zarobków w Polsce jest patologią wynikającą z faktu, że ludzie wstydzą się przyznawać, jak mało zarabiają.
- 5 3
-
2019-04-09 07:59
Wstydzą się że na podobnych stanowiskach jeden zarabia 7 netto a drugi 2 netto. Wystarczy mieć znajomości aby wskoczyć wyżej, reszta szarakow pracuje za blisko min.
Znam dwóch nauczycieli i pracują na dwa etaty dzięki karcie nauczyciela ja pracuje do 10h dziennie i dwa etaty u mnie to nie możliwe.- 0 0
-
2019-04-09 09:20
Mało
Jestem pracownikiem biurowym, który pracuje 1 godzinę dziennie więcej niż nauczyciel mianowany a mam jeszcze raz taką pensję.
- 1 0
-
2019-04-08 09:15
Raczej Panie Jarku, jak można krzywdzić dzieci i nie dać kasy nauczycielom? (1)
- 27 9
-
2019-04-08 13:15
ale przecież on daje kase, widocznie tyle ile można, ale nie...mało..oni chcą wincyj, wincyj od razu!
- 6 5
-
2019-04-08 09:25
zamknij się pisiorski trollu teraz to ps rozniosą (1)
brawo nauczyciele rozwalcie tą patologię z pis co rozdaje kasę innej patologii a na ważne rzeczy nie ma kasy
- 25 15
-
2019-04-08 10:50
Niech znowu Bronek rządzi. Mam nadzieję, że na polowanie pójdzie do Ciebie
- 9 7
-
2019-04-08 08:48
z kolan, to sie Kaczyński podnosi (7)
Polska już tak upadła za rządów Pisu, że może się nigdy nie podnieść!
- 33 13
-
2019-04-08 09:16
(6)
wróćmy do PO. Jakie miałeś podwyżki nauczycielu za czasów PO ? ile i jakie kwoty? wróćmy do PO a wszyscy będziemy robić do 67 lat albo i dłużej..
- 17 26
-
2019-04-08 10:17
Historia podwyżek (4)
w 2008 roku – jednorazowa 10 proc. podwyżka;
w 2009 – dwie 5 proc. podwyżki.
w 2010 przyznano 7 proc. podwyżki,
w 2011 – znowu 7 proc.
w 2012 – 4 proc.
2016 r. – 0 proc.;
2017 r. – 1,3 proc. od stycznia (waloryzacja);
2018 r. – 5,35 proc. od kwietnia;
2019 r. – 5 proc. od stycznia;- 24 2
-
2019-04-08 10:51
a polowania?
- 2 1
-
2019-04-08 11:33
No to co roku mieli podwyżki (1)
I jeszcze dalej kwiczą??
- 8 8
-
2019-04-09 09:23
haha
Minimalna płaca co roku się mniej więcej o tyle podnosi także jak nie ogarniasz to się nie wypowiadaj.
- 0 0
-
2019-04-08 19:48
co ty bierzesz że widzisz te podwyżki za nierządów po****anych?
- 0 1
-
2019-04-10 09:11
I dobrze Człowiek, który pracuje nie myśli o głupotach, a tu wypowiadają się lenie z piwskiem w ręku, którzy nie myślą o pracy tylko jak wyrwać od państwa trochę pieniędzy - a może zrobić jeszcze jedno dziecko ?
- 0 0
-
2019-04-08 08:51
(5)
Etos ? A co to za potrawa bo nie wiem a jeść muszę .?
- 22 6
-
2019-04-08 09:29
(4)
Dlaczego więc tak kurczowo trzymasz się tej profesji?
- 8 14
-
2019-04-08 10:05
(3)
Bo studiowałam mnóstwo lat i to moja pasja . Dziś na kilka lat przed emeryturą nie zmienię pracy bo nic innego robić nie umiem i nie chcę .Nie przesadza sie starych drzew .
- 23 9
-
2019-04-08 10:41
artyści i pasjonaci umierają z głodu nad dziełami swego życia, nie uczyłeś się o tym?
- 6 10
-
2019-04-08 18:26
(1)
A co warto podkreślić, nauczycieli odchodzących na emerytury nie będzie kim zastąpić, bo chętnych brak z oczywistych względów.
- 1 2
-
2019-04-09 09:24
zgadzam się
Zgadza się, teraz są same celebrytki i gamerzy
- 0 0
-
2019-04-08 09:17
Żyj etosem. Etos nakarmi dzieci nauczyciela, etos opłaci mieszkanie, zapłaci rachunki. (3)
Nauczyciele to nie mnisi z klasztoru, którzy żyją pracą i modlitwą.
- 33 7
-
2019-04-08 10:37
Powiedzmy posłom, senatorom, prezesom spółek. (2)
By żyli etosem patriotycznym.
- 17 2
-
2019-04-08 12:07
Dokładnie. Bo przecież to służba dla kraju, bycie posłem!! Niech robią za friko.
- 13 1
-
2019-04-08 18:21
Tak jest! Do polityki nie idzie się dla pieniędzy, jak to pewien poseł ujął.
- 1 0
-
2019-04-08 09:23
Etos
Gdzie jest etos w Twojej pracy - dlaczego oczekujesz za nią wynagrodzenia, pracuj dla naszego wspólnego dobra, pełna miska ryżu raz dziennie powinna Ci wystarczyć.
- 19 4
-
2019-04-08 09:42
Tp zostan nauczycielem.
Proste.
- 5 4
-
2019-04-08 11:58
Co zaczyna? Podnosić się? Hahahaha
- 4 0
-
2019-04-08 14:52
to zostan nauczycielem
proste,nie???
- 2 0
-
2019-04-10 09:05
A Ty już wstałeś z kolan ?
- 0 0
-
2019-04-08 08:32
Dobrze że PO-PSL nie jest u władzy, (1)
Bo by strzelali już do nauczycieli, jak za Tuska do górników ...
- 17 31
-
2019-04-08 09:58
Strzelalo????
Rzuć na xachodzie w policjanta kamieniem, to zobaczysz co ci zrobi. Gdyby gornicy nie rzucali w policjantów kamieniami, ci nie musieli by strzelac. Proste.
- 16 7
-
2019-04-08 07:33
Alboś głupi, alboś płatny troll (5)
- 95 12
-
2019-04-08 07:55
(4)
Jedno i drugie :)
- 40 2
-
2019-04-08 08:31
Dokładnie. Jedno nie wyklucza drugiego :) (3)
- 12 1
-
2019-04-08 08:44
PO nawet dzieci atakuje (2)
- 9 27
-
2019-04-08 08:50
gdzie ty durniu
ataki Platformy na dzieci widzisz ?
- 23 8
-
2019-04-08 09:19
Trzeba normę komentarzy wyrobić, żeby zelceniodawca zapłacił co?
Główny przekaz. PO wykorzystuje ZNP do walki politycznej z rządem kosztem dzieci. Powtarzaj, powtarzaj jak mantrę to.
- 15 3
-
2019-04-08 07:34
według zasady - nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem
- 51 9
-
2019-04-08 07:35
to już było powtrzane i dementowane tyle razy
że nikt w to nie uwierzy
- 24 5
-
2019-04-08 07:37
(31)
5-6 ?!? 1800 na koncie czlowieku!!
- 74 16
-
2019-04-08 07:48
(29)
Gdybym ja podzieliła moja pensje na pół ( bo 18 godzin to trochę mniej niż pół etatu) to bym miała 1300. Bez długich wakacji , ferii bez wolnego w Boże narodzenie i przed innymi świętami.
- 59 69
-
2019-04-08 07:52
(21)
Miałabyś 1300 Bez siedzenia w domu na pracami klasowymi, kartkowami, bez wychdodzenia z domu na wywiadówki, bez marnowania własnego prądu/ komputera na przygtowywanie wszystkiego.
18 godzin- a kto bierze pod uwagę czas poza lekcjami?- 64 43
-
2019-04-08 07:58
(4)
Taka praca. Prawie każy z nas zabiera ją do domu!
- 28 53
-
2019-04-08 08:00
Chwalisz się czy żalisz?
- 15 7
-
2019-04-08 08:14
A co takiego robisz? (2)
- 5 3
-
2019-04-08 08:22
Wychowuje bombelka! To praca cięższa niż górnika!!! (1)
- 17 15
-
2019-04-08 14:56
wychowywanie dziecka to ciezsza praca niz praca górnika
ty z dzieciakiem w domu nie zjezdzasz kilkaset metrow pod ziemie, nie grozi ci, ze cos ci na glowe spadnie, ze nie wrocisz, wiec nie pi**rz, bo gornik zapiep**a, zeby takiej i**otce jak ty było w d*pe ciepło.
- 3 1
-
2019-04-08 08:11
Rób to wszystko w szkole! (6)
- 27 21
-
2019-04-08 08:17
(1)
Ar wtedy nie mów ze ktoś pracuje 18 godzin tygodniowo
- 15 4
-
2019-04-08 09:20
A w którym miejscu tak piszę?
- 1 3
-
2019-04-08 08:22
Znajdź w szkole miejsce to tak zrobię. (3)
- 21 5
-
2019-04-08 09:19
Zrób to sam! (2)
- 2 3
-
2019-04-08 09:32
Toć robią, w swoich domach i**oto.
- 0 2
-
2019-04-08 18:14
Sam ma dobudować nowe pomieszczenia w szkole i je wyposażyć do pracy biurowej? Serio?
- 0 0
-
2019-04-08 08:12
Rozwiązanie: (1)
Nie robić kartkówek!
- 12 9
-
2019-04-09 09:27
ta...
A potem rząd usuwa maturę z matematyki, bo dzieci są za głupie aby ją zdać
- 0 0
-
2019-04-08 08:41
biedactwa
- 6 6
-
2019-04-08 08:53
Powiedz kiedy ja mam czytać setki stron nowych durnych przepisów wymyślanych przez obecną władzę? Przepisów pisanych w dodatku w taki sposób żeby były jak najmniej zrozumiałe i bez wyszukania i przeczytania interpretacji ekspertów się nie obejdzie. Nie ma też pewności, że Urząd Skarbowy nie zacznie interpretować tych przepisów po swojemu w
Powiedz kiedy ja mam czytać setki stron nowych durnych przepisów wymyślanych przez obecną władzę? Przepisów pisanych w dodatku w taki sposób żeby były jak najmniej zrozumiałe i bez wyszukania i przeczytania interpretacji ekspertów się nie obejdzie. Nie ma też pewności, że Urząd Skarbowy nie zacznie interpretować tych przepisów po swojemu w poszukiwaniu pieniędzy na rozdawnictwo. W pracy nie mam na to czasu bo muszę zapierdzielać 40 godzin z 1 przerwą na kanapkę. Nie mam trzynastki, deputatów, płatnych wakacji, benefitów, ubezpieczenia medycznego i nawet premii. Też bym chętnie poszedł strajkować ale kto będzie mnie słuchał?
- 29 7
-
2019-04-08 09:10
heehe (1)
tak ten od plastyki i wf to musi się przygotować eehheeh
- 15 5
-
2019-04-09 09:07
Idź do szkoły i zobacz
Ano musi. Jak masz 30 bachorow, które marzą jedynie o tym, żeby mogli pograć na telefonie albo na fb posiedzieć, to trzeba ze skóry wyłazić, żeby się łaskawie lekcją zainteresowali. Nic im się nigdy nie przyda, szycie, liczenie, czytanie, bieganie, gra w piłkę.
- 0 0
-
2019-04-08 11:01
To prawda, niewielu bierze pod uwage prace w domu ale (2)
nie jest tak, że wszyscy nauczyciele ja wykonują i to dobijając do 40h w tygodniu. czysta sprawa by była gdyby nauczyciele zgodzili się wykonywać te pracę pozalaekcyjna w szkole i siedzieć w niej 40 godzin tygodniowo. Powiedzmy z 40h 26 lekcje, reszta te prace pozalekcyjne - wszystko na terenie szkoły. Uwzględniamy inne wolne w czasie wakacji, ferii itp. dając pensje powyżej średniej (godzinowej)j i dodatkowe 5 dni urlopu za to , że nauczyciele nie maja swobody brania urlopu.
- 12 0
-
2019-04-08 18:13
Jak najbardziej należy wprowadzić porządną ewidencję czasu pracy nauczycieli, ale dobicie do 26 godzin tablicowych w ramach łącznie 40 godzin w tygodniu to akurat nie jest realne. Gdyby zdjąć z nauczycieli wszelkie poboczne obowiązki biurokratyczne, organizacyjne i administracyjne, to na pewno by się zmieściło więcej czystej dydaktyki, ale to
Jak najbardziej należy wprowadzić porządną ewidencję czasu pracy nauczycieli, ale dobicie do 26 godzin tablicowych w ramach łącznie 40 godzin w tygodniu to akurat nie jest realne. Gdyby zdjąć z nauczycieli wszelkie poboczne obowiązki biurokratyczne, organizacyjne i administracyjne, to na pewno by się zmieściło więcej czystej dydaktyki, ale to wymagałoby znacznie głębszych zmian. Tym niemniej, najpierw rzetelnie rozliczać, ile czasu na co schodzi, a potem można rzeczowo dyskutować nad pensum i co wchodzi w jego skład.
A co ważniejsze: w szkołach obecnie nie ma warunków do pracy obecnie wykonywanej w domu - żadnej przestrzeni biurowej, sprzętu czy czegokolwiek innego, żeby usiąść i pracować. Nauczyciele na pewno by się ucieszyli, gdyby nie musieli wreszcie targać prac, notatek itp.- 2 0
-
2019-04-09 09:10
Jasne, ale
Cena za swobodę i często prace tez w weekendy jest to, ze nauczyciele ogarniają 2 szkoły i dzięki temu maja za co żyć. Wychowawczyni mojego dziecka ogarnia librusa po 22 często i w weekend (widzę, kiedy dostaje powiadomienia). Po bilety do kina jeździ po godzinach swojej pracy, a do 16 siedzi często w świetlicy i odrabia z dziećmi lekcje.
- 0 0
-
2019-04-08 08:03
To nie dziel swego etatu tylko idź do szkoły i tam pracuj 18 godzin. Pensum to godziny "przy tablicy" a przygotowane do zajęć , ocena uczniów , sprawdzanie prac , cała biurokracja zwiazana z uczniem ?Piszesz jak byś nigdy nie chodził do szkoły albo nie miał dzieci w wieku szkolnym.
- 25 9
-
2019-04-08 08:14
A jakie masz wykształcenie?
Jakie kompetencje?
- 5 1
-
2019-04-08 08:26
No to zostań nauczycielem (1)
Szkoły w wielu przedmiotach ciągle szukają i znaleźć chętnych nie mogą.
Tylko wtedy się okaże, że aby etat mieć to tak jak nauczyciele przedmiotowi musisz chodzić do 2-3 szkół.
To jest właśnie ból nauczycieli, że wielu z nich jest na niepełnych etatach, bo nie zawsze jest możliwość znalezienia szkoły obok, aby uzupełnić etat, a do tegoSzkoły w wielu przedmiotach ciągle szukają i znaleźć chętnych nie mogą.
Tylko wtedy się okaże, że aby etat mieć to tak jak nauczyciele przedmiotowi musisz chodzić do 2-3 szkół.
To jest właśnie ból nauczycieli, że wielu z nich jest na niepełnych etatach, bo nie zawsze jest możliwość znalezienia szkoły obok, aby uzupełnić etat, a do tego musi zezwolić dyrektor.
A jak nauczyciel się dowiaduje, że chętnie Pana/Panią przyjmiemy, ale pół etatu lub 3/4 i liczy, że dostanie wtedy 1300zł to idzie do innej pracy.
Sam znam wielu byłych nauczycieli i z nimi pracuje w branży w ogóle nie związanej z oświatą, bo się przekształcili, bo mieli dość.- 24 6
-
2019-04-08 09:11
zmień pracę weź kredyt
zmień pracę weź kredyt
- 7 2
-
2019-04-08 08:34
(2)
Masz trójkę dzieci to dziś dostajesz 1000 a od czerwca dostaniesz 1500 bez wychodzenia z domu a nauczycielom chcesz płacić 2600 za pracę .I nie opowiadaj bzdur o 18 godzin bo sama wiesz że to bzdura , pensum to godziny "przy tablicy" a gdzie reszta?
- 22 13
-
2019-04-08 08:41
jak reszta ? część owszem robi w domu ale większa część niestety nie. Zrób sobie 3 dzieci i je utrzymaj za 1500 bez wychodzenia z domu. Rozpuszczona banda
- 20 18
-
2019-04-09 12:15
A co nauczyciele dzieci nie mają?
- 0 0
-
2019-04-08 08:35
Zrób sobie 3 dzieci to dostaniesz 1500 w gratisie
- 9 3
-
2019-04-08 07:37
(11)
Zawsze możesz ty iść i ich zastąpić, to wtedy Ty szanowny Internauto będziesz 18 godzin w pracy, zarabiać będziesz kokosy i jeszcze wakacje i wszystkie święta będą wolne!
- 73 11
-
2019-04-08 07:41
no właśnie nie mogę (9)
nie ma miejsc
- 20 29
-
2019-04-08 08:00
Większość szkół przyjmuje z pocałowaniem w rękę. (3)
Jest bardzo dużo wakatów.
- 23 8
-
2019-04-08 08:10
Dobry żart tymfa wart:) (2)
- 3 10
-
2019-04-08 08:23
Jak szukasz ogłoszeń o pracę na portalach randkowych, to siebie dziwię, że nic nie możesz znaleźć. (1)
- 9 5
-
2019-04-08 09:26
A gdzie ja piszę, że nie mam pracy?
- 0 7
-
2019-04-08 08:01
Nie ma miejsc? (3)
To ja nie wiem gdzie ty żyjesz, bo nam rąk do pracy brakuje!
- 14 3
-
2019-04-08 09:09
Nie ma chętnych (2)
Czy nie ma etatów? Bo to całkiem spora różnica...
- 2 5
-
2019-04-08 19:50
(1)
Nie ma chętnych - oferty pracy wiszą na stronie Kuratorium Oświaty i jest ich dużo.
- 1 0
-
2019-04-09 06:19
Strona Kuratorium Oswiaty
Podaj link. Sprawdze.
- 0 0
-
2019-04-08 19:49
Są, wystarczy wejść na stronę Kuratorium Oświaty - jest w czym wybierać.
- 1 1
-
2019-04-08 11:08
W święta to tylko pracują lekarze, kolejarze, tramwajarze, i cała reszta innych usługodawców
- 3 1
-
2019-04-08 07:38
(14)
Zawód zmienić miżna z tym że do szkół chętnych nie ma. Kto będzie uczył?
- 24 9
-
2019-04-08 07:43
(8)
Już nie udawajcie takim dobrych samarytaninow. Że pracujecie niby za marne grosze w szkole bo nikt inny nie chce. Żałosne. A jak się was prosi o dodatkowe zajęcia to nadgodziny albo dodatkowo płatne.
- 25 50
-
2019-04-08 07:45
A kim to są samarytaninowie? Polska język trudna język? Ty chyba nie miałeś nauczyciela
- 37 5
-
2019-04-08 08:07
(3)
Ale 500 + za nic się należy?
- 16 3
-
2019-04-08 12:05
(2)
wiesz co drogi nauczycielu, tobie też się należy o ile jakieś dzieci masz. jak jesteś bezdzietnym teoretykiem no to na to kasy obecnie nie dają.
- 5 3
-
2019-04-08 12:38
A jak ma dorosłe dzieci to co? Ludzie sobie kiedyś radzili bez 500 plusa bo pracowali a nie rozdawnictwo w imię populizmu i głosów
- 4 2
-
2019-04-08 14:45
Dzieci się ma na własny rachunek ale ty uważasz ze ja bezdzietny teoretyk powinienem płacić na twoje dzieci. To jest chore.
- 2 2
-
2019-04-08 08:15
A jak Ty zostajesz w pracy to za darmoszke?
- 19 0
-
2019-04-08 08:29
Dziwisz się (1)
A co nie chciałbyś zarobić dodatkowo do ich 1800zł na rękę.
Gdzie i tak muszą raz w tygodniu zostać na radzie do tego wywiadówki i inne wyjścia szkolne- 10 3
-
2019-04-08 12:37
Rady, wywiadówki
Rady pedagogiczne odbywają się prędzej raz na msc, a nie raz w tygodniu.. Wywiadówki raz na 2 miesiące. Wyjścia poza szkołę jeśli już, to w trakcie godzin lekcyjnych, zamiast lekcji!
- 5 2
-
2019-04-08 07:57
Opinia wyróżniona
Bez przesady (4)
Nie ma chętnych, bo dzieci które przychodzą do szkoły są niewychowane. Na palcach jednej ręki można policzyć dzieci, których rodzice są zaangażowani w życie szkoły i w to co dzieje się z ich dziećmi!
A nauczyciele spoczywają na laurach. Tych naprawdę zaangażowanych jest niewiele. Ok, reforma oświaty nie była dobra i nie wiadomo po co zostałaNie ma chętnych, bo dzieci które przychodzą do szkoły są niewychowane. Na palcach jednej ręki można policzyć dzieci, których rodzice są zaangażowani w życie szkoły i w to co dzieje się z ich dziećmi!
A nauczyciele spoczywają na laurach. Tych naprawdę zaangażowanych jest niewiele. Ok, reforma oświaty nie była dobra i nie wiadomo po co została zrobiona. Chyba tylko aby udowodnić, ze moje jest moisze. Ale strajk to przegięcie. Bo to jest szantaż. I kosztem dzieci i kosztem rodziców.
Faktem jest, że z roku na rok dzieci maja więcej wolnego: egzaminy, wycieczki itp.- 36 18
-
2019-04-08 08:13
(1)
A dlaczego reforma oświaty nie była dobra? Ja sobie chwalę.
- 9 22
-
2019-04-08 19:43
A co dokładnie ta reforma zmieniła? Podział obowiązkowej edukacji na kolejne oficjalne etapy nie ma większego znaczenia. Taką samą głupotą było wprowadzanie jak i likwidowanie gimnazjów - za każdym razem wprowadzało to tylko niepotrzebne zamieszanie.
Co jeszcze teraz zmieniono? Ano przepisano na nowo programy nauczania, tyle że zamiastA co dokładnie ta reforma zmieniła? Podział obowiązkowej edukacji na kolejne oficjalne etapy nie ma większego znaczenia. Taką samą głupotą było wprowadzanie jak i likwidowanie gimnazjów - za każdym razem wprowadzało to tylko niepotrzebne zamieszanie.
Co jeszcze teraz zmieniono? Ano przepisano na nowo programy nauczania, tyle że zamiast solidnej długiej dyskusji o ich kształcie mieliśmy przepychanie bez konsultacji byle czego (na zapoznanie się z programem i przesłanie uwag było 9 dni, co zrobiono z uwagami to już też oddzielny temat). Nowe podręczniki były pisane zanim jeszcze ostateczny kształt programów nauczania był znany, żeby tylko zdążyć je wydać na czas. Czy w takiej sytuacji były one poprawnie zredagowane i przemyślane? Nie było na to szans.
Czy rozwiązano jakiekolwiek faktyczne problemy w szkole? Nie, bo nadal czas pracy nauczycieli nie jest ewidencjonowany, ważne egzaminy opierają się na testach (które promują bezmyślną pamięciówkę), wręcz zwiększono limity liczby dzieci w klasach I-III (zamiast stopniowo zmniejszać liczebność klas w ogóle), nadal nikt nie przewidział jakichś funduszy na pomoce naukowe i wyposażenie pracowni, nadal uczniowie mają przeładowane plecaki, nadal religii jest więcej niż jakichkolwiek przedmiotów przyrodniczych czy informatyki. W zasadzie więcej niż religii jest tylko języka polskiego, matematyki i WFu - dobre chociaż to.
Do tego, dzięki "reformie" wiele szkół znowu pracuje w trybie zmianowym jak za ostatniego wyżu demograficznego parędziesiąt lat temu.- 3 1
-
2019-04-08 09:40
(1)
Dzieci może tak, ale te egzaminy i wycieczki to krasnoludki prowadzą?
- 4 4
-
2019-04-08 11:41
Krasnoludki pomagają
Jak chodziłam do szkoły to nie było ciągłych kartkówek, szło się do tablicy i pani odpytywała. Teraz wiecznie się pisze bo ustna odpowiedź wzmaga stres. Kto to wymusił? Rodzice. Może warto się zastanowić co my rodzice robimy dla szkół? Czy normalne jest to jak psujemy własne dzieci? Każemy nauczycielom wychowywać? Może ich praca byłaby lżejsza gdyby miał poparcie u nas..?
Chociaż nadal nie popieram strajku!- 5 2
-
2019-04-08 07:40
(2)
Ja bym ich wysłał w ramach kompanii karnej wysłał do najbardziej patologicznych szkół w rejonie. Po 3 kubłach na śmieci wsadzonych na łeb mogą utyskiwać że mają ciężką pracę.
- 15 32
-
2019-04-08 08:18
Pewnie twoje dzieci są takie,że to robią.
A ty pewnie patriota z lechii.
- 16 7
-
2019-04-08 08:19
Bo ty byś chcial zeby to szkoła wychowała twoje dziecko . Odebrano nauczycielom wszelkie narzędzia dyscyplinujace a żądamy cudów Nie wolno ucznia którego wlasny ojciec sie boi skarcić nie wolno wyprosić z lekcji który nie wykonuje poleceń badź jest arogancki bo przybiega rozjuszony rodzic wraz z prokuratorem że jego "dobremu dziecku" dzieje się
Bo ty byś chcial zeby to szkoła wychowała twoje dziecko . Odebrano nauczycielom wszelkie narzędzia dyscyplinujace a żądamy cudów Nie wolno ucznia którego wlasny ojciec sie boi skarcić nie wolno wyprosić z lekcji który nie wykonuje poleceń badź jest arogancki bo przybiega rozjuszony rodzic wraz z prokuratorem że jego "dobremu dziecku" dzieje się niewymowna krzywda. Miałem w podstawowej szkole pana od geografii który miał drewniany wskaźnik do pokazywania na mapie którym nas dyscyplinował , spróbowałbym sie poskarżyć ojcu że dostałem wskaźnikiem po łapie to ojciec by mi jeszcze dołożył. Ale dziś pół wieku po ukończeniu szkoły o północy wyrwany ze snu odpowiem na pytanie jakie miasto jest stolicą Somalii mimo że tam nigdy nie byłem . Dopóki nie będzie współpracy nauczyciel rodzic , dopóki do zawodu nie beda szli ludzie pasjonaci kochajacy to co robią ale bedą wynagradzani za to satysfakcjonująco to żadna reforma nie ma zadnego sensu.
- 32 2
-
2019-04-08 07:42
Trolik (36)
Skoro największa pensja netto na rękę to niecałe 2700, nie wliczając dyrektora, to ciekawe skąd trolowi wyszło 5-6tys brutto. Nie patrząc na tvp, to średnio nauczyciel ma 5h dziennie co daje min 25h a nie 18.
Inna sprawa, że jest to taka specyfika zawodu. Mogłeś iść za nauczyciela. Patrząc Twoim myśleniem to obetnij pensje strażakom, policjantom, lekarzom bo oni też nieraz siedzą i nic nie robią. A ciekawe kto będzie uczył dzieci za 20 lat jak nie będzie chętnych na ten zawód- 48 17
-
2019-04-08 07:47
Jakto? poseł Suski mówił (2)
że nauczyciel zarabia niewiele mniej niż szeregowy poseł, czyli coś kolo 8 tys.
- 35 1
-
2019-04-08 08:25
(1)
Bo pan Suski to nasz skarb narodowy , jego uwagi i pytania przejdą do historii i zostana zapisane złotymi zgłoskami..
- 18 1
-
2019-04-08 09:21
"Ale co jest w tym śmiesznego" - poseł Suski po pytaniu o nazwisko carycy Katatrzyny.
- 6 0
-
2019-04-08 07:53
On manipuluje, Ty też manipulujesz. (26)
Na umowie każdy Polak ma płacę brutto. A 2700 netto to 4000 brutto - i to już nie jest wcale tak mało. Podpowiem: doktor habilitowany na uczelni zarabia w praktyce tyle samo, co magister w szkole po tylu latach, ile on potrzebował do zdobycia stopnia naukowego. A habilitowanym zostaje może jeden na dwudziestu.
- 18 14
-
2019-04-08 08:03
Utrzymaj za to rodzinę w Trójmieście. (14)
Ja jako facet nie mogłem sobie na to pozwolić i zmieniłem zawód. Niedługo dzieci będą uczyć Ukraińcy, ciekawe co wtedy powiesz ciekawego?
- 31 8
-
2019-04-08 08:42
A dlaczego Ukraińcy, a nie Filipińczycy albo Wietnamczycy? (11)
A co narodowość ma do tego? Jeśli mają predyspozycje pedagogiczne, odpowiednie wykształcenie i mówią po polsku, niech uczą! Na pewno nie będą gorsi od sporej części tych polskich belfrów.
- 17 22
-
2019-04-08 09:27
Jeśli ukraińcy nie beda uczuli J polskiego i przede wszystkim historii, to dla mnie moga pracować
- 7 4
-
2019-04-08 09:29
(9)
Chcialbyś zeby , z całym szacunkiem,Wietnamczyk uczył twoje dziecko polskiego czy historii?
- 7 6
-
2019-04-08 09:34
A co masz przeciwko Wietnamczykowi? (8)
Skoro Polacy uczą angielskiego w UK, to dlaczego świetnie wykształcony i wykwalifikowany Wietnamczyk nie może w polskiej szkole uczyć np. fizyki, matematyki, biologii, historii, muzyki, czy chemii?
- 12 5
-
2019-04-08 10:15
(4)
Wolę żeby polskiego i historii Polski uczył Polak i nie ma to nic wspólnego z rasizmem . Chodzi o to żeby uczący znał kontekst tego czego uczy a nie przytaczał suchych dat. Historia jest szczególną nauką bo jak widać dzisiaj te same fakty są inaczej przedstawiane przez Polaków a co dopiero kiedy będzie je przedstawiał obcokrajowiec który je zna z
Wolę żeby polskiego i historii Polski uczył Polak i nie ma to nic wspólnego z rasizmem . Chodzi o to żeby uczący znał kontekst tego czego uczy a nie przytaczał suchych dat. Historia jest szczególną nauką bo jak widać dzisiaj te same fakty są inaczej przedstawiane przez Polaków a co dopiero kiedy będzie je przedstawiał obcokrajowiec który je zna z książek tylko czy z właściwych książek .Co do nauki języka polskiego to nauka ta nie polega tylko na skladaniu. liter w wyrazy. No ale to jest moja opinia .
- 6 7
-
2019-04-08 12:44
Faktów nie można "inaczej" przedstawiać. Mają być obiektywne i prawdziwe. (2)
Historyk musi być obiektywnym narratorem dziejów ktore nie były jego udziałem.
Obiektywizm historyka powinień być czystą naukową bezstronnością.
Historyk nie może ulegać emocjom przedstawiając fakty z ktorymi prywatnie moze zgadzać się bądź nie musi. Najważniejsza musi być „czystość” przekazu historycznego.
Historyk, któryHistoryk musi być obiektywnym narratorem dziejów ktore nie były jego udziałem.
Obiektywizm historyka powinień być czystą naukową bezstronnością.
Historyk nie może ulegać emocjom przedstawiając fakty z ktorymi prywatnie moze zgadzać się bądź nie musi. Najważniejsza musi być „czystość” przekazu historycznego.
Historyk, który oczernia lub wybiela fakty lub celowo je pomija nie jest historykiem lecz politrukiem.
Poza tym, w szkole obiektywnej historii nie nauczą. O Polsce przed 966 rokiem cisza, ciemne karty polskiej historii przemilczane.- 5 1
-
2019-04-08 14:51
(1)
Tak , popatrz jak to różni historycy róznie interpretuja nasza historię choćby tą po 1980 roku . Nie mów mi więc o zadnym obiektywiźmie bo to puste słowo . Dziś się dowiaduje ze to Mateusz Morawiecki wprowadził Polskę do UE a Lech Kaczyński stworzył Solidarność .
- 2 2
-
2019-04-08 20:05
gdzie się o tym dowiedziałeś? czy tylko są to mokre sny?
- 1 0
-
2019-04-09 12:23
No tak, bo wszyscy historycy pamiętają bitwę pod Grunwaldem i stąd znają jej kontekst. Wcale nie wyczytali tego w książkach tylko na własne oczy dwa nagie miecze widzieli.
- 0 0
-
2019-04-08 12:17
(2)
Też tego podejcia nie kumam.. Ciekawe czy Ci co Cb minusuą powiedzą jak będą np. Na wakacjach za granicą np. W Egipcie czy na Dominikanie I np zachorują. Czy też będą się wzbraniać przed leczeniem przez lokalnych lekarzy, bo przecież to "czorne" I się nie zna na leczeniu
- 2 1
-
2019-04-08 14:53
(1)
Widze ze rzeczywiście niewiele "kumasz ".Pozdrawiam.
- 0 1
-
2019-04-08 18:29
Gdzie napisałem:" że niewiele kumam"?! napisałem jedynie, że nie rozumiem Twojego podejścia do sprawy nauczania, pracy cudzoziemców w Polsce.
Chyba musisz wrócić do szkoły, gdzie opanujesz naukę czytania ze zrozumieniem
Również pozdrawiam, ;-)- 1 0
-
2019-04-08 09:32
(1)
Czasem obcokrajowiec ma większe poczucie obowiązku i uwielbienia kraju w którym jest niż niektórzy obecni eko-vege nauczyciele :)
- 9 4
-
2019-04-08 10:16
Czasami tak,.
- 4 1
-
2019-04-08 08:37
(5)
Pracuję w IT i nawet nie wiem ile zarabiam brutto. Nie obchodzi mnie to. Ważne ile dostaję co miesiąc na konto i o takich pieniądzach mówi się na rozmowach kwalifikacyjnych w mojej branży.
- 21 1
-
2019-04-08 08:43
To przykre, że nie wiesz ile zarabiasz! (2)
- 2 16
-
2019-04-08 09:31
Dostaje tyle na ręke ze nie musi sie zastanawić ile brutto .
- 11 0
-
2019-04-08 12:22
konia z rzędem temu kto widział te ilozoryczne brutto
- 2 1
-
2019-04-08 09:24
(1)
Dziwny to informatyk, co nie umie liczyć
- 2 7
-
2019-04-08 09:45
W IT od liczenia mamy takie małe krzemowe kostki ze złotymi nóżkami. A brutto interesuje mojego pracodawcę, jego księgowych i urząd skarbowy a nie mnie. Ja programuję, księgowy wylicza płacę, sprzątaczka myje podłogę - każdy robi co do niego należy i biznes się kręci.
- 16 0
-
2019-04-08 08:39
Co ty pitolisz z tym doktorem habilitowanym. (2)
Masz oficjalne rozporządzenie ministra nauki o minimalnym wynagrodzeniu dla naukowców, a uniwerki i tak zwiększają te minimalne wynagrodzenie, żeby trzymać naukowców u siebie. Poza tym, naukowcy mają naliczane koszty uzyskania przychodu z tytułu pracy twórczej oraz wiele możliwości zwiększenia swojej pensji jak np. wygranie grantu, sfinansowanie części swojego wynagrodzenia z uzyskanego projektu naukowego.
- 11 3
-
2019-04-08 09:24
Co ty pitolisz o szkolnictwie wyższym?
PKB na szkolnictwo wyższe wynosi ok 0.43% Z czego chcesz naukowcom dokładać?
- 3 0
-
2019-04-08 12:38
to sprawdź sobie to minimum, nie krępuj się
I dokładnie tyle dostają - pensja + wszystko pozapensyjne = minimum z rozporządzenia. Czy się stoi czy się leży, minimum się należy. Grantem możesz dorobić max 40% do pensji (czystej, bez dodatków). Więc np. w działce IT na uczelniach pracują tylko ci, co (1) są na tyle dobrzy, firmy szkoleniowe ich biorą do szkoleń z pocałowaniem rączki; (2)
I dokładnie tyle dostają - pensja + wszystko pozapensyjne = minimum z rozporządzenia. Czy się stoi czy się leży, minimum się należy. Grantem możesz dorobić max 40% do pensji (czystej, bez dodatków). Więc np. w działce IT na uczelniach pracują tylko ci, co (1) są na tyle dobrzy, firmy szkoleniowe ich biorą do szkoleń z pocałowaniem rączki; (2) pracują gdzie indziej i kształcą (a częściej pracują po prostu naukowo), bo mają takie zamiłowanie; (3) sieroty, które bez mapy i GPSu nie znajdą swoich 4 liter
- 1 1
-
2019-04-08 18:02
(1)
Co do doktora habilitowanego to są jakieś brednie, bo kilka lat temu jako adiunkt ze stopniem doktora miałem pensję rzędu 4700 brutto. Jak to dokładnie wygląda po habilitacji, to nie mam aktualnych informacji, ale mniej być przecież nie może. A jak ktoś już wspomniał, praca na uczelni oznacza też bardzo wysokie koszta uzyskania, czyli mniej podatków do płacenia.
- 1 2
-
2019-04-08 21:12
Ja się pożegnałem 2 miesiące temu już za tych nowych, podobno wyższych stawek
Asystent 3205 brutto
Doktor i dr hab. bez profesury uczelnianej 4680 brutto
Profesor nadzwyczajny 5320 brutto
Profesor belwederski 6410 brutto- 3 0
-
2019-04-08 08:20
dokaldnie, jako DJ pracuje 12h tygodniowo w jeden wieczor i mam 2k za wesele, polowinki, studniowke i co tam jeszcze klient chce ;)
Lekarz do ktorego chodze bierze 120zl za 15 minut, co daje 480zl na godzine, co za dzien roboczy 8 godzin daje 3840zł.
A wy robicie dym, bo nauczyciel chce 1000zl wiecej podwyzki. Moze po prostu chcielibydokaldnie, jako DJ pracuje 12h tygodniowo w jeden wieczor i mam 2k za wesele, polowinki, studniowke i co tam jeszcze klient chce ;)
Lekarz do ktorego chodze bierze 120zl za 15 minut, co daje 480zl na godzine, co za dzien roboczy 8 godzin daje 3840zł.
A wy robicie dym, bo nauczyciel chce 1000zl wiecej podwyzki. Moze po prostu chcieliby moc wynajac kawalerke (koszt ok 1700zl miesiecznie) i miec coz na zycie, a nie bawic sie ze szczurem w drodze do smietnika po resztki jedzenia w szybkich i wscieklych ;)- 22 3
-
2019-04-08 08:35
Skoro nauczyciele mają tak źle, niech zrezygnują, nie ma bezrobocia (2)
Wszędzie znajdą lepiej płatną pracę skoro zarabiają najmniej. A swoją drogą żądać 30 % podwyżki to samo w sobie przegięcie, nikt ni słyszał o takich podwyżkach, 10% to bardzo dużo.
- 15 21
-
2019-04-08 15:04
10 % z pensji nauczyciela to bardzo duzo???
dla poczatkujacego nauczyciela to nie cale 20 zł. na Majorke i na pol roku zycia wystarczy.
- 2 3
-
2019-04-08 17:55
No i coraz więcej nauczycieli rezygnuje a nowych chętnych do zawodu coraz mniej.
- 0 3
-
2019-04-08 09:10
2700 netto to 4k brutto (1)
A gdzie dodatki i 13 pensja?
- 10 5
-
2019-04-08 18:13
Pis zlikwidowal
Wrax z kartą nauczyciela.
- 1 1
-
2019-04-08 07:46
Nie zmienią zawodu bo nic nie potrafią (5)
a są tak leniwi, że do rozdawania ulotek czy krojenia filetów w porcie się nie nadają.
Poza tym po co pracować jak można być belferzyną, odbębnić program napisany przez partię parę godzin w tygodniu, kosić hajs i benefity a na resztę mieć wyj...
Chyba żadna inna grupa nie jest tak rozpieszczona jak belfry.
Każdy chciałby być belfrem, ale nie każdy ma znajomości.- 24 58
-
2019-04-08 08:06
Po twojej wypowiedzi widać, że nie masz pojęcia o pracy nauczycieli. (2)
Wielu ludzi ciągnie po 3 etaty do późnej nocy, żeby jakoś związać koniec z końcem. A braki kadrowe są coraz większe, nikt normalny nie chce iść do tego zawodu. Złóż swoją aplikację, skoro to tak cudowny zawód. Przyjmie cię pierwsza szkoła z brzegu.
- 20 6
-
2019-04-08 09:12
3 etaty, czyli 10k na rękę (1)
Żeby związać koniec z końcem...
- 4 9
-
2019-04-08 09:35
Ty przecież wszystko wiesz najlepiej.
Ciekawe, czemu w nauczycielskim fachu nie ma już prawie mężczyzn? Bo za takie pieniądze nie utrzymasz rodziny.
- 5 3
-
2019-04-08 08:43
każdy chciałby być belfrem...? Imbecyl?
- 8 0
-
2019-04-08 20:00
To dlaczego na stronach Kuratorium Oświaty wisi tyle ogłoszeń? Jakoś chętni nie walą drzwiami i oknami.
- 0 0