Specjalne budki do nauki w gdańskiej szkole
4302 wyświetlenia 18 lutego 2021 (128 opinii)Umożliwiają naukę w ciszy dzięki czemu wspomagają koncentrację, służą do przeprowadzania zajęć indywidualnych lub po prostu odpoczynku dla ucznia - w Morskiej Szkole Podstawowej im. Aleksandra Doby w Gdańsku pojawiły się specjalne kabiny. To wyciszone, przeszkolone pomieszczenia z dwoma miejscami siedzącymi stolikiem i komputerem. Jak przekonują pedagodzy pomysł na stworzenie tej indywidualnej przestrzeni do nauki powstał z myślą o uczniach z niepełnosprawnościami, ale na pewno skorzystają z nich wszystkie dzieci, które będą miały taką potrzebę.
Więcej na ten temat
Opinie (128) 8 zablokowanych
-
2021-02-20 14:08
Rygor
Ale beda smiechy i przesladownia... nie bede tu podsuwac pomyslow. Lepiej wprowadzic wiekszy rygor, aby nie biegac i gardel nie drzec. Dac im jakies zajecie podczas przerwy.
Pamietam te czasy szkoly. Najgorsi dojrzewajacy chlopaki. Tyle bzdet w glowie. Ani chwili spokoju. Musialam sie chowac za szkola. Na niektorych lekcjach nie dalo sie na niczym skupic.- 0 0
-
2021-02-20 10:25
W takiej budce mozna przebywać najwyżej 2 godziny, a potem powinna być zdezynfekowana
- 0 0
-
2021-02-18 08:53
Czy to sie dzieje naprawdę??? (20)
Nie mogę uwierzyć do czego doszliśmy w edukacji. Szok , że pedagodzy , nauczyciele, dyrekcją no i chyba rodzice biorą udział w tej szopce.
- 94 77
-
2021-02-20 02:08
tymczasem masoneria wymyśliła pandemię i depopulację ludzi pseudo szczepionkami..
to jest dopiero szopka :)
- 0 2
-
2021-02-19 15:57
no cóż biura stoją puste to trzeba gdzieś upchnąć towar...
a wiadomo że urzędnicy zawsze są skłonni pomóc przedsiębiorcy w potrzebie- 1 1
-
2021-02-18 09:05
(12)
A co konkretnie nie podoba się tobie w takiej budce? Pracowałam z uczniami z autyzmem i z perspektywy czasu widzę, że niektórym z moich podopiecznych taka forma bezpiecznej, odcinające od nadmiaru bodźcu przestrzeni, bardzo by się przydała.
- 33 10
-
2021-02-18 09:38
To pewnie też wiesz (11)
że takie osoby żle znoszą pobyt w szkole gdzie jest tylu uczniów. I co, cały dzień mają siedzieć w tej budce?
- 20 14
-
2021-02-18 09:42
(10)
Nie cały dzień, tylko w razie potrzeby. Lub podczas zajęć terapii pedagogicznej, bądź zajęć wspomagających.
- 15 7
-
2021-02-18 10:18
Sorry, ale czy w tej szkole nie ma świetlicy, biblioteki... (9)
przecież tam, można wygospodarować kawałek normalnego pomieszczenia do tych celów, a nie jakiś karcer metr na metr
- 16 14
-
2021-02-18 10:26
(8)
Nie, nie można wygospodarować miejsca w bibliotece i świetlicy, bo go nie ma. W świetlicy dzieci są od rana do wieczora, biblioteka jest miejscem z innym przeznaczeniem.
W szkołach jest często ponad 500 dzieci (często nawet 1000+), właściwie w każdej klasie jest 1-2 (albo i więcej) dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Budynek szkoły nie jest z gumy, nie da się go dowolnie rozciągnąć.- 16 7
-
2021-02-18 11:06
No to oczywiste jest że do takich molochów nie powinny uczeszczać dzieci z takimi dysfunkcjami , czy tez autyzmem (7)
Po co te izolatki, skoro te szkoły są po prostu przeludnione?
- 9 12
-
2021-02-18 11:47
(6)
Ale uczęszczają.
- 5 8
-
2021-02-18 12:42
Brawo, rozwiązalismy wiec problem ktory sami stworzyliśmy (5)
Jakie to charakterystyczne dla rządzącej formacji w naszym mieście
- 5 6
-
2021-02-18 14:56
(4)
Przepraszam, a gdzie mają uczęszczać osoby z autyzmem, ZA w normie intelektualnej lub z lekkim Uu? Przecież oczywiste ze nie do szkoły specjalnej.
- 11 1
-
2021-02-18 22:45
do szkoły gdzie nie ma 500 lub 1000 uczniów (3)
a jest np 100 , 200, 300 to chyba oczywiste
- 1 6
-
2021-02-19 10:19
(1)
I jak to sobie wyobrażasz? Że postawiliby ze dwie szkoły dla takich dzieci w całym mieście i sprowadzaj teraz ich samych z drugiego końca miasta a rodzina ma teraz wywracać swoje życie do góry nogami aby ich dziecko bezpieczne dojechało do szkoły, poświęcając przy tym życie zawodowe które pozwala im w końcu na dydaktykę swojego dziecka w jakiś lepszych standardach. Kocham generalizowanie osób które już zarzucają że to obiekt przesiadywania całego dnia w kapsule, w ogóle nie zwracając uwagi na to że zamiast inkubatora można taką rzecz potraktować jako ostoje lub chwilowe miejsce wyciszenia się dla każdego ucznia który po prostu tego potrzebuje.
- 14 0
-
2021-02-19 11:12
Nie ma sensu z takimi ludźmi dyskutować. Chociaż z drugiej strony cieszę się, że to zrobiłeś. Fajnie rzeczowo naświetliłeś problem do którego miałem stosunek ambiwalentny. Pozdrawiam.
- 2 1
-
2021-02-19 08:40
To pobożne życzenie. Szkoły integracyjne w mojej okolicy mają ponad 1000 uczniów
- 4 1
-
2021-02-18 09:28
Skaleczone pokolenie (3)
Bez sr*jfona w mieście się zgubi
- 13 18
-
2021-02-18 09:51
(1)
Kto obecnym dzieciakom dał komórki? Nasze pokolenie.
- 19 1
-
2021-02-19 11:02
nie moje
ja nawet sam uzywam sporadycznie. jak normalny tel kiedys.
- 2 4
-
2021-02-18 10:07
Skaleczone jest poprzednie pokolenie.
Zero umiejętności nauki, a jeszcze się swoim technologicznym upośledzeniem chwalą...
- 13 5
-
2021-02-19 10:11
Jak dla mnie super, jestem osobą która nadmiernie odbiera bodźce i nawet chwila na wyciszenie w przeciągu kilku godzin pracy czy jest dla mnie bardzo ważna i żałuję że w szkole nie miałam takich możliwości jak teraz.
- 11 0
-
2021-02-19 23:57
bzdura, zdowu wydawanie publicznych pieniedza na blupoty zeby cwaniaczki kase wyciagneli
- 0 0
-
2021-02-19 23:20
Po co ta budka skoro i tak jest teraz nauka online?
- 3 1
-
2021-02-19 12:07
Ja chodziłem za PRL i to była szkoła życia i wyrośliśmy na ludzi (1)
Dziś wszyscy mają dysgrafię i dysortografię bo są leniami!!
- 5 2
-
2021-02-19 18:22
Ja tez chodziłam do szkoły w czasach PRL i czary-mary, mam zaświadczenie z poradni p-p z lat osiemdziesiątych o dysortografii.
- 0 0
-
2021-02-19 11:29
przyuczenie do pracy w boksie (1)
w ołpensepjsie
- 5 1
-
2021-02-19 18:21
Zdecyduj się boks czy os?
- 0 0
-
2021-02-19 10:20
(1)
Horror. Moze lepiej zajac sie tym, zeby dzieci w koncu wrocily do szkol??? Czas skonczyc z tym zartem, nazywanym nauka zdalna.
- 5 4
-
2021-02-19 18:20
Powrót do szkół i budka wyciszajacą to dwie odrębne sprawy. Jedna nie wyklucza drugiej.
- 0 0
-
2021-02-18 09:03
jprd nas było po 36 w klasie, chodziliśmy i w soboty do szkoły, hałas w klasie i na korytarzu (16)
i jakoś żyjemy, pokończyliśmy studia bez korków, matury bez korków, praca bez pomocy tatusiów i cioć a tu klatki do koncentracji???? co będzie dalej?? czip w d*pie z przesyłem lekcji bez konieczności chodzenia do szkoły??? już mamy lekcje w domu i poziom ich to dno
- 106 51
-
2021-02-18 11:29
Wtedy nikt się nie cackał. (8)
Jeżeli ktoś nie nadawał się do normalnej szkoły (z różnych powodów) to bardzo szybko trafiał do specjalnej. Kiedyś każdy wiedział co za szkołą mieści się na Batorego. Dzięki temu jeden szkodnik nie utrudniał nauki 30 osobą. No i nie było nauczycieli wspomagających. A dziś, co drugi z jakąś dysfunkcją i nic nie można zrobić a jedynie "trzeba zrozumieć".
- 13 14
-
2021-02-18 11:49
(6)
Jednak widzę, że tamta szkoła nie nauczyła cię szacunku.
- 11 8
-
2021-02-19 07:48
(4)
Dobrze napisał. Często przez jednego innego cierpi cała klasa. Madka sobie z nim nie radzi, wspomagający też nie, bąbelek robi co chce, uniemożliwia prowadzenie lekcji. I co? Wszyscy mają go rozumieć i tolerować? W imię czego? 25 dzieci ma mieć złe warunki do nauki, bo jeden jest nie dostosowany społecznie albo niepełnosprawny umysłowo? Jeden taki ostatnio dostał 25lat za zabicie nożem kolegi w szkole. Wcześniej były z nim problemy ale właśnie w imię waszej źle rozumianej tolerancji dla inności nic nie zrobiono. I też powiecie, że trzeba go zrozumieć i uszanować?
- 8 5
-
2021-02-19 09:04
W klasie mojego dziecka też taki był (1)
Przeszkadzał na lekcjach. Był agresywny, zaczepiał inne dzieci, niszczył im rzeczy, psuł wyposażenie szkoły. Oczywiście wszyscy byli winni poza Tomusiem i jego rodziną. Dopiero groźba strajku szkolnego ze strony reszty klasy spowodowała reakcję dyrekcji i wymuszono na rodzicach zabranie dziecka do szkoły specjalnej.
- 7 2
-
2021-02-19 18:15
Co to ma wspólnego z budką wyciszającą?
- 2 0
-
2021-02-19 08:43
(1)
Madka, bąbelek i wszystko jasne. Odezwał się ten lepszy, który najlepiej wprowadziłby segregację na wszystko i dla wszystkich. Skoro tak ci przeszkadzają dzieci z nieoelnosprawnoscią, to czemu nie podoba się tobie pomysł z budkami? Przecież mają służyć do zapewnienia spokoju.
- 5 3
-
2021-02-19 08:57
Madka bąbelka zawsze na posterunku XD
- 2 4
-
2021-02-18 17:44
Nie nauczyła go też ortografii, za to nauczyła patrzenia tylko na czubek własnego nosa.
- 9 4
-
2021-02-19 17:25
OsobOM, nie osobą......
- 0 0
-
2021-02-19 11:02
a teraz stoicie w korkach
na co wam przyszlo ?:)
- 0 0
-
2021-02-19 10:21
to chyba nie jest trefiony argument
dlaczego teraz ma być jak 20-30 lat temu? dlaczego nie podnosić komfortu zwłaszcza dzieci niepełnosprawnych - przecież pisano o dzieciach z autyzmem, że te wydzielone strefy to głównie
z myślą o nich? to chyba lepiej, że myśli się o nowych rozwiązaniach. 100 lat temu też jakos żyli ale to nie znaczy, że było tak "różowo"...- 5 1
-
2021-02-18 22:47
Mon
Pomysł kobieto tam jest dużo dzieci autystycznych
- 3 3
-
2021-02-18 19:35
nie wierze
trudno jest zrozumiec, ze kazdy jest inny i ma inne potrzeby?
- 5 4
-
2021-02-18 09:19
(2)
Ja pamietam ze szkoły podstawowej (lata 80) dwie osoby, które obecnie miałyby postawioną diagnozę autyzm . Uwierz mi szkolne przebodzcowanie było dla nich koszmarem ( nie wspominając o piekle, które zgotowały im inni uczniowie), dziewczynka na każdej przerwie siedziała zapłakana, z zaciśniętymi uszami, była jak spłoszona sarenka. Chłopiec był oszołomiony. Mysle ze w sali lekcyjnej gdzie liczba uczniów dobijała często do 40 osób, nie było im łatwiej. Myślę, że takie budki dałyby im chwilę ulgi.
- 28 9
-
2021-02-18 09:40
Dobrze napisałaś - chwilę ulgi (1)
A potem co?
To nie jest rozwiązanie, tylko pseudodziałanie .- 11 6
-
2021-02-18 09:49
Mój komentarz odnosił się do części - kiedyś to były czasy, teraz czasów nie ma. Pomysł z budką mi się podoba, gdyż może podnieść dobrostan dziecka w momencie kryzysu. Pracowałam z osobami ze spectrum autyzmu i żałuję, że w tych placówkach nie było miejsca na wyciszenie, bądź chwilowe odizolowanie ze względu na przebodzcowanie w gorszych chwilach ( nie cały czas).
- 14 0
-
2021-02-19 17:30
cała szkoła powinna być przyjaznym miejscem do nauki, dla każdego. Powinny być raczej wytłumione sale dla tych dzieciaków co to chcą sobie pokrzyczeć na przerwie.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.