Sopot - czas zwolnił #zostanwdomu
9288 wyświetleń 24 marca 2020 (467 opinii)Poniedziałkowy poranek w mieście… Czas w Sopocie wyraźnie zwolnił… #zostanwdomu
Więcej na ten temat
Opinie (467) ponad 20 zablokowanych
-
2020-03-24 12:42
Opinia wyróżniona
(9)
Dokladnie, swiat zwariowal i postawil wszystko na glowie dla ratowania starszych, schorowanych osob. To nienormalne!!
Jestesmy smiertelni, tak nawet uczy religia!
W tym roku urodzilo sie juz 32 mln ludzi na swiecie, zmarlo 13mln. Czyli 19mln na plusie! Takim tempem to ziemia nie da rady.
Dlaczego ludzkosc zwariowala, bo kilka tysiecy osob umarlo?
To promil tego co sie dzieje na swiecie.
Ziemia i tak jest przeludniona.- 77 95
-
2020-03-24 13:06
(3)
Jakbys byl stary inaczej bys spiewal.
- 19 6
-
2020-03-24 13:14
pewnie tak, jest jednak wielkie ALE (2)
zabijamy nasza przyszłość i naszych dzieci w imię ratowania emerytów to jest sprzeczne z naturą.
Pomijając już, że ludzie starsi niewiele dobrego wnoszą do społeczeństwa. To okres życia gdzie więcej się bierze niż daje. I w porządku tyle tylko, że tych starych jest niemal 2 razy więcej niż tych co pracują by ta cała gospodarka sie kręciła.- 10 18
-
2020-03-24 16:42
(1)
Teraz powiedz to samo wszystkim młodym astmatykom, cukrzykom.
- 12 3
-
2020-03-24 18:41
Tylko, ze obecnie ci astmatycy i cukrzycy moga umrzec, bo w aptekach nie mozna dostac lekow, a dostep do lekarzy jest utrudniony a praktycznie niemozliwy.
Wiem, bo w domu mam astmatyka i jestem przerazona nie z powodu wirusa, tylko ze nikt go nie uratuje od astmy.
Wirus to nie jest jedyna choroba na swiecie.- 16 6
-
2020-03-24 15:47
co ciekawe zamknięte urzędy nikomu nie przeszkadzają
wynika z tego, że są zbędne, przynajmniej 90% wydziałów
- 25 2
-
2020-03-24 18:57
To przyłóż się do zatrzymania przeludnienia Ziemi
- 2 1
-
2020-03-24 19:10
patrz na zgony i urodzenia w Europie, a nie na całym świecie
to że Afryka mnoży się na potęgę, nie znaczy że Europa może spokojnie sobie wymrzeć, bo bilans jest na plus...
- 5 2
-
2020-03-25 10:08
Ile masz lat?
Pewnie mlody jestes ale zycie zleci szybko i co wtedy powiesz gdy mlodzi beda chcieli cie usmiercic bo jestes starcem tak samo powiesz? Watpie bo bedziesz chcial zyc . Przemysl naipierw co piszesz , takich jak ty bylo cale mnostwo w historii.
- 4 0
-
2020-03-25 15:05
Tacy jesteście wszyscy mądży ale są dzieci ze słabą odpornością i mają raka jak również ludzie w różnym wieku nie tylko starsze osoby to z waszych poglądów wynika że najlepiej nikogo nie leczyć naturalna selekcja a wam wszystkim chodzi o wypchane portfele .Ludzie przetrwali obozy koncentracyjne to i z tym siebie poradzą a tak wogóle to się ludziom już w d*pach poprzewracało niech dostaną po pazurach i poszanują kromkę chleba .A nie krewetki ,homar i inne rzeczy.
- 1 0
-
2020-03-24 12:42
Opinia wyróżniona
Proszę o poważne odpowiedzi (58)
Przypadkiem znalazłem link do artykułu z Wiki opisującego falę upałów w sierpniu 2003. W Europie zmarło wg różnych szacunków od 50 do 70 tys. (sic!) seniorów i ludzi schorowanych. We Włoszech było to 18 tys. Na dzisiaj we Włoszech podawanych jako przykład totalnego armagedonu zmarło 6 tys, a na całym świecie 16 tys, czyli mniej niż w samych
Przypadkiem znalazłem link do artykułu z Wiki opisującego falę upałów w sierpniu 2003. W Europie zmarło wg różnych szacunków od 50 do 70 tys. (sic!) seniorów i ludzi schorowanych. We Włoszech było to 18 tys. Na dzisiaj we Włoszech podawanych jako przykład totalnego armagedonu zmarło 6 tys, a na całym świecie 16 tys, czyli mniej niż w samych Włoszech z powodu upałów w 2003 r. O co tu i komu chodzi, że teraz się tak zachowujemy???? Czy tamci seniorzy nie byli zabierani do szpitali? Nie mieli wtedy problemów ze zwłokami? Nikt o tym głośno nie mówił, a przynajmniej nie było robione nic więcej niż zawsze - nie wychodź z domu, pij dużo płynów...
- 229 64
-
2020-03-24 12:52
(8)
chodzi o krach gospodarczy niespłacone mienie na kredytach przejmą sobie banki o ograniczenie swobód obywatelskich i zarobek lobby farmaceutycznego chodzi o pretekst do wycofywania płatności gotówką i odbieranie ludziom wolności ekonomicznych chodzi o ogranuczenie i rozluźnienie więzi międzyludzkich człowiek ma się obawiac podświadomie drugiego
chodzi o krach gospodarczy niespłacone mienie na kredytach przejmą sobie banki o ograniczenie swobód obywatelskich i zarobek lobby farmaceutycznego chodzi o pretekst do wycofywania płatności gotówką i odbieranie ludziom wolności ekonomicznych chodzi o ogranuczenie i rozluźnienie więzi międzyludzkich człowiek ma się obawiac podświadomie drugiego człowieka unikać go nie ufać mu ma się bać rodziny znajomych ma się bać iść do kościoła wyjść do knajpy itd tresura ludzi trwa i przynosi świetne efekty sądząc po ilości filmów i zdjęć ze świętym oburzeniem jak ktoś miał czelność wyjść z domu na spacer itd
- 85 20
-
2020-03-24 13:10
W sedno.
- 27 14
-
2020-03-24 14:33
Tak zapewne tak jest (2)
Cały Świat zafundował sobie kryzys o ciężkich do określenia skutkach żeby mieć kontrolę. Tak trzymać!
- 29 6
-
2020-03-24 14:54
zanim (1)
gruby schudnie, to chudy umrze...
- 13 3
-
2020-03-24 20:08
zanim
zanim chudy ucieknie, grubego zabiją ;)
- 8 1
-
2020-03-24 16:09
A te zwloki wywozone przez wloska armie (2)
to spisek masonow i komunistow.
- 18 12
-
2020-03-24 16:47
(1)
a skąd wiesz czy tam sa zwłoki w Iraku miała być śmiercionośna broń i co było bezczelne kłamstwo
- 20 7
-
2020-03-24 18:36
No pewnie manekiny podkładają. A setki chińczyków zabito zeby uwiarygodnić twoja teorie spiskowa. Tak trzymać! Masoni śmieją się pewnie czytając takie komentarze.
- 8 10
-
2020-03-25 07:45
Smutne to
ale możliwe że masz rację
- 1 0
-
2020-03-24 13:05
Widziałem liczby, że przecietnie miesięcznie umiera we włoszech 52 tys ludzi. (6)
z czego szczyt to luty i marzec. teraz umarło 57 tys ludzi. Też trudno mi uwieżyć w to, że trzeba wykorzystywać wojsko. Wystarczyłoby 30 minut nadgodzin wśród osób które zajmują się zwłokami.
- 19 14
-
2020-03-24 14:45
no właśnie (1)
na początku byłem przekonany, że politycy wykorzystują to do swoich celów... Ale jak nawet najbardziej zatwardziała i prawdziwa opozycja (i to praktycznie na całym świecie) mówi, że musimy się temu wszystkiemu poddawać, to trochę zmieniłem optykę. Potem jak zacząłem analizować liczby to mogę powiedzieć, że "wiem, że nic nie wiem"...
- 22 2
-
2020-03-25 09:06
Najwiekszy walek wszechczsow, chodzi o wojne handlowa z chinami
USrael straci duzo , ale Chiny jeszcze wiecej i na tym to polega , aby zachod USraelski dalej zachowal swoja dominacje nad swiatem
- 4 0
-
2020-03-24 17:10
Glowny problem jest w Lombardii! (1)
Problem w tym zalozeniu jest taki, ze rozkladasz po rowno ilosc zgonow na cala populacje Wloch. Na dzien dzisiejszy w Lombardii, gdzie zyje okolo 1/6 populacji Wloch (czyli okolo 10 milionow ludzi), z powodu COVID-19 zmarlo tam 3776 osob (vs 6077 w calych wloszech). Przy takiej populacji, region ten jest przygotowany na okolo 300-350 cial ciennie, a w tej chwili maja przyrost o dodatkowe 240 zgonow dziennie, czyli o dodatkowe 80% powyzej mozliwosci...
- 18 0
-
2020-03-24 17:55
Zawsze jest ten problem gdy coś się dzieje
Katastrofy naturalne czy choćby lokalne epidemie salmonelli czy czerwonki. Dlatego chorych i ciała się rozwozi do innych szpitali czy nawet sąsiednich krajów. W Europie to nie jest problem, to nie 3 świat. Poza tym z tym wojskiem to już dawno obalone, że fejk.
- 3 5
-
2020-03-24 23:53
Zgony nie są teraz równomiernie rozłożone po całych Włoszech tylko koncentrują się w kilku rejonach. Statystycznie w Bergamo każda rodzina kogoś straciła i mówimy tu tylko o marcu
- 2 1
-
2020-03-25 02:46
Ale to się nie rozłożyło równomiernie na całe Włochy
Dlatego transportuja zwłoki bo lokalne krematoria nie dają rady.
- 2 0
-
2020-03-24 13:15
Upał to nie wirus. (3)
- 11 13
-
2020-03-24 13:35
tak ale dotykał wszystkich, podobnie jak wirus (2)
i uwaga przeżywali ci o silnych organizmach bez chorób przewlekłych i w młodszym wieku.
Jak by nie patrzeć sytuacja identyczna.
Ale wtedy paniki nie było i rozkręcania histerii w mediach.
Bo ze słońcem nie wygrasz a z wirusem można udawać że coś sie robi.- 22 6
-
2020-03-24 14:42
No właśnie o to mi chodziło
wtedy nie było paniki i system się nie załamywał. Rozumiem, że może z powodu upałów umiera się inaczej - nie leży się tygodniami pod respiratorem, tylko w miarą szybko?
- 9 2
-
2020-03-25 23:56
Oczywiście, że nie identyczna. Żar leciał z nieba, a nie przenosił się pomiędzy osobnikami ludzkiego gatunku.
Zalecenia były i są adekwatne do sytuacji. A sytuacja, w jakiej się obecnie znajdujemy pełna jest niewiadomych, którym staramy się jakoś zaradzić. Takim, jak choćby mutacje wirusa i możliwość ponownego zachorowania. Rzeczy, które stawiają wszystko na głowie.
- 0 0
-
2020-03-24 13:17
Spróbuję poważnie odpowiedzieć (11)
Oczywiście na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci były sytuacje w których z jakichś powodów umierało kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Natomiast podany przez Ciebie przykład moim zdaniem jest totalnie nietrafiony. W przypadku śmieci spowodowanej upałem (w szerokim rozumieniu tego słowa) Ty jako osoba młoda nie masz w żaden sposób na to wpływu. W
Oczywiście na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci były sytuacje w których z jakichś powodów umierało kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Natomiast podany przez Ciebie przykład moim zdaniem jest totalnie nietrafiony. W przypadku śmieci spowodowanej upałem (w szerokim rozumieniu tego słowa) Ty jako osoba młoda nie masz w żaden sposób na to wpływu. W przypadku koronawirusa Ty jesteś największym zagrożeniem dla seniorów. Oczywiście możemy założyć, że taki ich los i dla dobra gospodarki czyli nas wszystkich trudno - muszą być ofiary. Koronawirus zabiera ok.10% osób zarażonych po 70-tce. W Polsce jest ok. 5 mln ludzi po 70-tce czyli byłoby to jakieś 500 tys. trupów (nie liczymy innych "obciążonych"). Pamiętaj, że jeżeli nic nie będziemy robić i nie wyplenimy tego z nas wszystkich lub ograniczymy jego przemieszczanie zanim wymyślą na to lek czy szczepionkę to ten wirus będzie krążył w społeczeństwie. Trochę jak to się dzieje z grypą tylko z innymi skutkami. Nie da się zamknąć wszystkich seniorów w gettach, a to oznacza, że w skali kilkunastu miesięcy zarażą się oni wszyscy, bo nosicieli będzie od cholery i trochę. Jesteś gotów poświęcić 0,5 mln emerytów dla dobra społeczeństwa i gospodarki? Jeżeli tak to jesteś twardziel. Przy czym w ten sposób jest tylko krok do przyjęcia, że akcja T4 była racjonalnym gospodarowaniem zasobami medycznych i dążeniem do poprawy ogólnego stanu zdrowia społeczeństwa. Mam nadzieję, że w takim świecie nie będę żył, czego i Tobie życzę. Pozdrawiam.
- 29 12
-
2020-03-24 13:40
Zawsze gdy nakładasz moralność na czytstą analizę faktów otrzymasz konflikt. (8)
Tak jestem gotowy poświęcić i nawet 2 miliony emerytów dla ratowania gospodarki.
Po to by 2 miliony dzieci i 2 miliony rodziców miało za co żyć i nie umierało z głodu, lub z powodu braku miejsc w szpitalach okupowanych przez ludzi starych.- 22 34
-
2020-03-24 14:09
łaał (3)
Swoją matkę i ojca także? Mówiłeś im to?
- 32 9
-
2020-03-24 14:13
Tak bo mamy realistyczne podejscie do życia, i nie oczekujemy ratunku od społeczeństwa (2)
- 10 29
-
2020-03-24 14:34
A Ty nie tworzysz społeczeństwa? (1)
A może i Ty jesteś już w tej grupie którą należy poświęcić? Kto ma zadecydować o Tobie? Może jesteś za mało produktywny dla gospodarki, może za mało płacisz podatków, może jesteś za gruby, a może masz cukrzycę i jesteś za dużym obciążeniem dla systemu zdrowotnego? Może Twoja żona nie może mieć już dzieci, w związku z tym lepiej ratować taką
A może i Ty jesteś już w tej grupie którą należy poświęcić? Kto ma zadecydować o Tobie? Może jesteś za mało produktywny dla gospodarki, może za mało płacisz podatków, może jesteś za gruby, a może masz cukrzycę i jesteś za dużym obciążeniem dla systemu zdrowotnego? Może Twoja żona nie może mieć już dzieci, w związku z tym lepiej ratować taką kobietę, która jeszcze może? Może Twoje dziecko ma inne schorzenia i szanse na jego uratowanie są mniejsze niż innego, które ma tylko koronawirusa, więc szkoda dla niego respiratora? Oczywiście możesz nie oczekiwać dla Was ratunku. Przecież poradzisz sobie sam, tak jak inni powinni sobie sami radzić. Jesteście realistami - zrozumiecie.
- 57 9
-
2020-03-24 16:38
Dziękuję Zdzichu za twój głos.
- 18 2
-
2020-03-24 15:01
Napiszę ci jeszcze raz. Dla mnie, to ty troglodyto, dla ratowania gospodarki, możesz nawet
poderżnąć gardła swoim starym rodzicom. Natomiast dla ratowania gospodarki, nie bądź gotowy poświęcać żadnego innego ludzkiego życia, bo szybko znajdą się tacy, którzy dla miejsca w szpitalu poświęcą ciebie
- 34 15
-
2020-03-24 17:47
ciekawe jest poświęcanie emerytów podczas ratowania więźniów (1)
zawsze mnie zastanawia skąd się biorą takie pomysły
- 2 0
-
2020-03-24 18:54
pomysły ratowania zdrowych i silnych kosztem starych i chorych
są głęboko zakorzenione w ideologii faszystowskiej - pomyśl do czego nawołujesz...
- 11 1
-
2020-03-24 18:50
smierć emerytów (i nie tylko) jest na dzień dzisiejszy realna
umieranie z głodu dzieci z powodu kwarantanny to na dziś fantazja - takie są fakty
- 4 1
-
2020-03-24 14:49
no tak... Dziękuje za odpowiedź (1)
w rewanżu mogę powiedzieć, że w Polsce umiera co roku 400 tys. ludzi. Wiesz ile z tych istnień udało by się uratować gdybyśmy od np. 30 lat temu zreformowali i dofinansowywali porządnie służbę zdrowia? Idąc tym tropem, to czymże jest lista leków refundowanych jak nie właśnie taką decyzją - czy ratujemy życia, czy ratujemy gospodarkę...
- 24 2
-
2020-03-24 17:25
Dokładnie, mielibyśmy teraz pewnie nawet 120-ltaków w dobrej formie, uprawiających codziennie poranny jogging. :P Ludzie by w ogóle nie umierali. Dajcie wirusowi decydować kto ma przeżyć a kto nie, zamiast zawalać całą gospodarkę światową żeby uratować parę osób.
- 6 14
-
2020-03-24 16:06
(4)
W 60 milionowym kraju jakim są Włochy niech zarazi się 50% osób w całej epidemi, z tych 50% niech nawet będzie śmiertelność 0,5% to masz 150 tys. ludzi.
To tylko statystyki, ale gdy umiera bliska osoba, babcia, tata, ciotka itp. to te statystyki przestają mieć znaczenie i zaczynasz sobie zadawać pytanie, czy był jakiś sposób by temu zapobiec?- 14 4
-
2020-03-24 17:29
Może ty zaczynasz zadawać, ale nie każdy. Mój ojciec jest otyły, ma chore serce i jego ulubionym zajęciem jest jedzenie przed telewizorem. Matka natomiast pali paczkę dziennie od 40 lat. I jedno i drugie może umrzeć w losowym momencie, zawał, wylew. Ludzie umierają. Po co tu zadawać jakiekolwiek pytania, takie jest życie. Wiadomo że są to ludzie których zna się całe życie i trzeba nauczyć się żyć bez nich, ale to nie jest żadna nowość, dzieje się tak od zarania dziejów.
- 23 4
-
2020-03-24 17:48
Jak na razie śmiertelność we Włoszech wynosi 40% (1)
więc nie pitol od rzeczy
- 0 22
-
2020-03-24 17:58
xD 150% od razu. Kolego, zapomniałeś wziąć dzisiaj tabletek.
- 20 0
-
2020-03-24 18:34
Czlowiek zyje az do smierci. I nie, nie jestesmy niesmiertelni.
Kazdy kiedys umrze, to jest pewne.- 7 0
-
2020-03-24 16:07
Jesteśmy na początku epidemii - zmarło 16 tys. ludzi (4)
Ciekawe czy porównasz to do fali upałów, gdy za 3 miesiące na świecie będzie 100 tys. zgonów. W pół roku.
- 7 5
-
2020-03-24 16:54
zależy ile na świecie umiera z powodu upałów (3)
oficjalne dane mówią o tym, że z powodu powikłań zwykłej grypy jest to 600 000, czyli 6x więcej niż mówisz. 200 mln osób rocznie zostaje zarażonych malarią przez komary i z powodu chorób, które przenoszą umiera rocznie 725 000 ludzi na całym świecie. Te 100 000, o których piszesz umiera w Polsce co roku na raka...
- 13 1
-
2020-03-24 19:01
jak służba zdrowia zadławi sie tysiącami pacjentów extra (2)
to śmiertelność na inne choroby też wzrośnie - po to jest ta cała kwarantanna żeby służba zdrowia całkowicie się nie zatkała i ratowała ludzi z innymi chorobami chory z koronawirusem tygodniami leży pod respiratorem zajmując miejsce innym
- 4 1
-
2020-03-24 19:25
jaki % ludzi z koronawirusem potrzebuje respiratora i szpitala? (1)
80% ludzi ponoć bezobjawowo, ile ma takie objawy, że może leczyć się w domu, ile potrzebuje respiratorów? Wszyscy w Polsce bez obciążenia chorobami przewlekłymi czują się dobrze. Czy wszyscy leżą pod respiratorami?
- 5 2
-
2020-03-24 23:57
Chińczycy potrzebowali 20000 łóżek zakaźnych w Wuhan
gdy normalnie wystarczało 5000 (mowa o około 60000 oficjalnie potwierdzonych przypadków na 11 milionów mieszkańców)
Polska według najoptymistyczniejszych wizji da radę ogarnąć 10 000 łóżek zakaźnych na 38 milionów obywateli - jeśli zapewnilibyśmy podobny poziom opieki medycznej jak Chińczycy powinniśmy mieć 100 000 łóżek a nie 10 000- 6 0
-
2020-03-24 17:09
Bez sensu jest ta duskusja
Przeczytałem wasze argumenty i stwierdzam, że obie strony częściowo mają rację, a częściowo jej nie mają. Z jednej strony rozwalając gospodarkę narażamy, na utratę życia i zdrowia, pewnie nawet większą liczbę osób. Z drugiej- jeżeli możemy coś zrobić, by kogoś ocalić to powinniśmy to zrobić. Jeżeli ktoś mówi, że jest gotów poświęcić czyjeś życie,
Przeczytałem wasze argumenty i stwierdzam, że obie strony częściowo mają rację, a częściowo jej nie mają. Z jednej strony rozwalając gospodarkę narażamy, na utratę życia i zdrowia, pewnie nawet większą liczbę osób. Z drugiej- jeżeli możemy coś zrobić, by kogoś ocalić to powinniśmy to zrobić. Jeżeli ktoś mówi, że jest gotów poświęcić czyjeś życie, choćby nawet jedno byle nie swoje, by ratować swój biznes, to prawdę mówiąc mam w du... jego i jego biznes, ale z drugiej strony- trzeba mieć świadomość, że gdy nadejdzie fala bankructw, to najbardziej ucierpią ci najbiedniejsi. Dlatego uważam, że ta dyskusja jest bez sensu, bo do niczego nie prowadzi. Według mnie wszyscy powinniśmy się zgodzić z tym, że ten wirus jest realnym zagrożeniem dla całego świata, bo nie tylko chodzi o to, że rozprzestrzenia się błyskawicznie i zabija jakiś procent ludzi, ale jeśli nie uda się nad nim zapanować teraz, to będzie mutował i wracał cyklicznie, silniejszy, zbierając coraz większe żniwa, bo wątpliwe jest to, że się uodpornimy na niego i jego wszystkie kolejne mutacje. Poza tym, z tym tempem rozprzestrzeniania się i tak paraliżuje gospodarkę. Myślę, że chodzi teraz głównie o to by go trochę zatrzymać, spowolnić, by dać czas naukowcom, by opracowali metody leczenia, szczepionki itd. Jednak podstawowe pytanie brzmi: Czy to co nam się proponuje, to faktycznie jedyny, albo najlepszy sposób na osiągnięcie tego celu? Ja to widzę tak, że rząd nam mówi: Nie możemy wam zapewnić maseczek, płynów do dezynfekcji, większej ilości i sprawniej przeprowadzanych testów, nie możemy przekazać większych środków na służbę zdrowia, nie zaryzykujemy pomysłu wprowadzenia jakiegoś podatku na ten cel- przedsiębiorcy się na to nie zgodzą, ani odebrania wam świadczeń- wyborcy byliby oburzeni, więc pójdziemy na łatwiznę i każemy wam siedzieć w domach, a potem każemy wam zapłacić za ten przestój, za te przymusowe wakacje. Możemy wam co najwyżej odroczyć trochę płatności, żebyście mieli czas sobie na nie uzbierać.
- 15 3
-
2020-03-24 17:20
...i żeby nie było, że tylko się czepiam PISu- jak ktoś tu zauważył, ciekawe jest to, że wszystkie partie opozycyjne, chyba we wszystkich krajach, w zasadzie się z tym zgadzają, bo oni też kalkulują. Wiedzą, że nie mogą zaproponować czegoś innego, bo nikt by tego nie poparł. Lepiej przecież posiedzieć w domu, bo jakoś to będzie i w sumie nawet
...i żeby nie było, że tylko się czepiam PISu- jak ktoś tu zauważył, ciekawe jest to, że wszystkie partie opozycyjne, chyba we wszystkich krajach, w zasadzie się z tym zgadzają, bo oni też kalkulują. Wiedzą, że nie mogą zaproponować czegoś innego, bo nikt by tego nie poparł. Lepiej przecież posiedzieć w domu, bo jakoś to będzie i w sumie nawet fajnie się pobyczyć trochę, niż zgodzić się na likwidację 500+. W dodatku wszelkie żale spadną później na rządzących i może nawet lepiej, żeby było jak najgorzej, to wtedy powiemy: a my byśmy to inaczej zrobili.
- 8 0
-
2020-03-24 17:34
38 tysięcy zmarło.....
Propaganda platformy...
- 0 4
-
2020-03-24 18:42
o co w tym chodzi
- 3 0
-
2020-03-24 18:56
To wszystko kupy się nie trzyma.
- 1 0
-
2020-03-24 18:59
(3)
Ale to porównanie jest trochę bezsensu. Bo w przypadku fali upałów mamy sytuacje całkowicie niekontrolowaną, a w przypadku tego wirusa sytuacja jest jakimś stopniu kontrolowana właśnie poprzez wprowadzenie różnych sankcji. Nie wiadomo tak naprawdę jak wyglądała by statystyka gdyby nikt nie wprowadzał żadnych sankcji. Może to w jakimś stopniu
Ale to porównanie jest trochę bezsensu. Bo w przypadku fali upałów mamy sytuacje całkowicie niekontrolowaną, a w przypadku tego wirusa sytuacja jest jakimś stopniu kontrolowana właśnie poprzez wprowadzenie różnych sankcji. Nie wiadomo tak naprawdę jak wyglądała by statystyka gdyby nikt nie wprowadzał żadnych sankcji. Może to w jakimś stopniu spowoduje to że odpowiednie władze zaczną się zastanawiać nad stworzeniem systemu szybkiej reakcji na takie zdarzenia. W tym przypadku problemem było zbyt późne zawieszenie połączeń lotniczych z chinami i brak dokładnej kontroli osób powracających z tamtych rejonów w czasie największego rozprzestrzenienia się wirusa.
- 3 4
-
2020-03-24 19:28
tak, ale jakim kosztem? (2)
To jest temat artykułu. Ja zwracam tylko uwagę, że z innych powodów o których się nie mówi regularnie umiera o rzędy wielkości więcej ludzi i nikt świata z tego powodu nie zatrzymywał. Aż do teraz...
- 5 0
-
2020-03-24 19:35
Chociażby to: (1)
Malaria: Jest to najczęstsza na świecie choroba zakaźna, na którą co roku zapada ponad 220 mln osób, a umiera 1-3 mln (są to głównie dzieci poniżej 5 roku życia z Czarnej Afryki). Szacuje się, że w roku 2016 zachorowało na malarię 216 milionów osób, to jest o 5 milionów osób więcej w porównaniu z rokiem 2015. Za Wiki. Nic się nie dzieje...
- 5 0
-
2020-03-25 02:53
Bo to w Afryce, nie u nas.
A korona dotknęła bezpośrednio Europy i USA stąd taka histeria.
- 3 0
-
2020-03-25 00:04
OLO
widze ze coraz wiecej ludzi widzi że coś jest tutaj nie tak ! ktoś nas robi w uja !
- 4 1
-
2020-03-25 08:42
Chiny nie chcialy sie ugiac w negocjacjach decydujacych do dominacji gospodarczej na
nastepne dekady wiec pewne sluzby pomogly im w podjeciu slusznych decyzji i zrozumieniu kto rzadzi swiatem
- 0 0
-
2020-03-25 08:45
Odp
Upał potrwał kilka dni... korona wirus zbiera żniwo już kilka miesięcy.
- 0 0
-
2020-03-25 15:22
Proszę o konkrety .
Proszę o konkretne dane potwierdzone a nie wyssane z palca statystyki .
- 0 0
-
2020-03-25 17:45
Dokładnie
Wkońcu słychać głosy rozsądku.
Dzięki za ten komentarz, przyczyniasz się do tego, że moze wkońcu te zmanipulowane masy się obudzą z korono-letargu- 0 0
-
2020-03-28 12:15
Było głośno. Pamietam jak dzis informacje że we włoszech brakuje miejsc na cmentarzu aby pochowac ludzi. Emocje byly na prawde duże ale nie było paniki bo na polnocy europy nie bylo az tak zle
- 0 0
-
2020-03-30 16:06
to było rozłożone w czasie
nie umierało setki ludzi dziennie
- 0 0
-
2020-03-24 12:50
Opinia wyróżniona
Nareszcie ktoś to zaczyna mówić głośno!!! (1)
Sami popadliśmy w histerię. Zamiast chronić słabych i starych zaczęliśmy zarzynać gospodarkę, czyli wszystkich!
- 155 44
-
2020-03-25 17:29
Co nie?
Lepiej niech umrą słabe jednostki. Gospodarka jest najważniejsza. Ważne, by w końcu można byłoby zjeść big maka na miejscu
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-03-24 12:32
(25)
Pogoda nie rozpieszcza do przebywania na dworzu. Ale za 2-3 tygodnie ma byc 10-20 stopni i wtedy ludzie beda mieli problem z pozostaniem w domu. No bo ile mozna siedziec w 4 scianach ?
- 178 33
-
2020-03-24 12:34
Ale gdzie jest ten dwórz? (12)
Na dworze lub na podwórzu.
- 17 25
-
2020-03-24 12:38
Na zewnątrz na pewno nie ma ,sprawdzałem..
- 7 3
-
2020-03-24 12:48
(5)
Liczba minusów pod tym wpisem świadczy tylko o poziomie ludzi. Proponuję otworzyć słownik i sprawdzić poprawność tej formy. Czasem warto się przyznać przed samym sobą, że się używało niepoprawnej formy słowa przez całe życie.
- 6 7
-
2020-03-24 13:11
Nie należy uczyć wieśniaków poprawnej polszczyzny (3)
Bez gwarowych naleciałości będą łatwiej podszywać się pod mieszczan
- 17 6
-
2020-03-25 04:29
A co ci po poprawnej polszczyznie jak jesteś cham i prostak!!!
- 1 0
-
2020-03-25 10:23
(1)
Ale się dowartościowałeś. Jeśli wieś wstrzyma produkcję żywności, to twoja atywność skupi się na poszukiwaniu produktów do jedzenia i nie będzie Ci przeszkadzało, że dostarczają je ludzie, którzy nie są purystami językowymi. Nie od każdego należy wymagać nagannej polszczyzny. Zwłaszcza że te same osoby w rozmowach używają przeważnie wulgaryzmów.
- 1 0
-
2020-03-25 10:45
Miało być nienagannej, ale zniknęło "nie".
- 0 0
-
2020-03-25 10:58
Janusz Miodek
wielki humanista, nagrodę nobla dla tego pana :D
- 0 0
-
2020-03-24 15:10
My idziemy na dwór, w Warszawie też tam idą (2)
A w Krakowie idą na pole. Wszyscy tak mówią, to nie ma nic wspólnego ze wsią czy miastem. Z choinki spadłeś?
- 11 1
-
2020-03-24 23:25
(1)
Chodzi o to, że mówi się "na dworze" a nie "na dworzu". Serio miałaś problem ze zrozumieniem tego, co napisałem?
- 2 1
-
2020-03-25 00:16
Czy warto się czepiać
o takie pierdoły? Chyba zrozumiałeś, co miał na myśli? A kulturę pokazałeś taką se. Czy wszystko dobrze napisane?
- 3 1
-
2020-03-24 22:05
Nie odzywaj się skoro jesteś napływowy (1)
I nie znasz siły wyrażenia "na dwór". Tak się mówi na Pomorzu od wieków.
- 3 2
-
2020-03-24 23:26
"na dwór" odmienia się "na dworze" a nie na dworzu". Serio, skąd się urwałeś.
- 2 2
-
2020-03-24 12:39
ile wlezie
a jak nie to areszt domowy
- 3 4
-
2020-03-24 12:39
Postawić ściankę działową z karton gipsu i będzie już 8 ścian. (1)
- 8 2
-
2020-03-24 17:52
będzie 5 ścian, ale więcej powierzchni.
do tego sufit i podłoga pewnie.
- 0 1
-
2020-03-24 12:53
Pomyśl ile można leżeć w szpitalu na wirusa
I wybierz dom czy szpital.
- 5 4
-
2020-03-24 13:33
Ludzie czego Wy sie czepiacie, napiszcie cos madrego
- 4 0
-
2020-03-24 13:34
Kiedy jeszcze moja mlodsza corka chodzila do szkoly (chodzi o podstawowke) na jednem z zebran Pani nauczycielka omawiala prace klasowe dzieci. Jedna z matek zaatakowala slownie nauczycielka, ze jej corka niesprawiedliwie dostala 4 poniewaz praca byla wspaniala. Ta Pani powiedziala do nauczycielki"ja pracuje w biurze mecenasa....... i wiem najlepiej jak sie pisze to slowo" chodzilo o brzuch. ta Pani od mecenasa klocila sie z nauczycielka i innymi rodzicami (ktorzy wg niej rowniez nie mieli racji bo mecenas...), ze nie mowi sie brzuch tylko powinno sie mowic brzuchO. Okazalo sie, ze ta Pani sprzata u mecenasa i do konca zebrania burczala pod nosem, ze ona "jeszcze udowodni" jak sie powinno mowic i pisac. Tyle w temacie "na dworzu"
- 11 2
-
2020-03-24 14:51
Łapka w dół za błąd: nie "na dworzu", a "na dworze". Brrrr!
- 0 3
-
2020-03-24 16:29
To jest nagrywane o 9,00 rano pokażcie w południe wtedy ludzie spacerują
- 1 0
-
2020-03-24 19:12
No i zlać to. Iść i juz, nie ma wirusa. To jest mit.
- 0 0
-
2020-03-25 08:57
Nie rozpieszcza?
Jest pięknie - słoneczko, słaby wiaterek albo jego brak, umiarkowanie ciepło...
- 1 0
-
2020-03-25 10:42
25 lat...
znając życie...
- 0 0
-
2020-03-28 06:59
Zgadzam sie ale lepjej przeczekać teraz w 4 ścianach gdy tem. są jeszcze niskie i cieszyc sie możliwością wyjscia za 4 tyg.
- 0 0
-
2020-03-24 12:32
Izolacja niewiele daje (11)
I tak starsi chorują i umierają. Mamy to samo co na początku we wszystkich krajach. Czyli izolacja nie pomogła, a firmy padają, już są zwolnienia!
- 144 160
-
2020-03-24 12:44
Jak można być takim ..... (3)
I mówić że izolacja nie pomaga? Szkołę kończyłeś? Czy może pole całe życie orałes? Jak teraz wszystko zamknęli to efekty będą za 2/3 tygodnie... Zacofanie straszne...
- 44 19
-
2020-03-24 14:58
Są tacy, którzy orzą i skończyli szkoły. Użycie przez Ciebie alternatywy, jest zatem błędem logicznym, drogi świszczypało.
- 17 7
-
2020-03-24 18:02
Według najnowszych informacji
Wirus może utrzymywać się w ciele człowieka nawet przez 37 dni, a na powierzchni do 17 dni.
- 4 5
-
2020-03-25 11:00
Wspomaga więcej zgonów
Izolacja pomaga chorym na inne dolegliwości, przekładając im ważne operacje i badania na za rok, dzieciom w edukacji na playstation, a dorosłym w pracy na zwolnieniu i wypowiedzeniu :D
- 3 1
-
2020-03-24 12:54
Idź powiedz to Włochom Francuzom i Hiszpanom
Izolacja nic nie daje panowie. Nic się u was złego nie dzieje. Dobrze że czekaliście do ostatniej chwili
- 48 8
-
2020-03-24 13:15
Totalny niech się domyśli ale napiszę bbbbbb.
- 1 4
-
2020-03-24 13:56
Wania znowu bredzisz
do budy!
- 3 3
-
2020-03-24 13:57
I podawanie jako przykładów krajów
w których nie ma warunków do rozwoju epidemii jest słabe. W Tajlandii już w styczniu były przypadki wirusa i jakie tam niby specjalne środki wprowadzono i "dzielnie" zwalczono wirusa? Starzy i schorowani i tak umrą, jak nie na wirusa to na coś innego a dołożymy do tego tysiące ofiar braku diagnostyki, przełożonych/odwołanych operacji, zamkniętych SORów, samobójstw z powodów ekonomicznych i nie wiadomo ilu jeszcze. Walka ma sens, ale trzeba się też liczyć ze stratami.
- 17 6
-
2020-03-24 15:20
Izolacja nie pomaga kiedy się jej nie przestrzega. Starzy by nie umierali, gdyby się nie zarazili. Tyle w temacie
- 10 6
-
2020-03-24 15:27
Ciebie pewnie nikt nie kocha .
Nie lubie takich jak ty.
Szacunek dla ludzi w starszym wieku !
Jesteśmy im to winni.- 12 2
-
2020-03-24 17:18
Cham
- 3 2
-
2020-03-24 12:32
(22)
Tu chodzi tylko o zastraszenie ludzi i wprowadzenie nowego porządku świata. Wirus jak każdy inny tylko o nim się mówi! Kto nie dba o siebie ten ma pecha. Wycofać kwarantanny i niech wszystko wraca do normy już teraz
- 135 172
-
2020-03-24 12:51
dokładnie tak
nwo testuje społeczeństwo, jak po 11/09 wprowadzano ograniczenia teraz postuluje kolejne, likwidacja pieniadza gotówkowego, aplikacje do kwarantanny, de facto do kontroli wszystkiego, geolokalizacja, skanowanie rysów twarzy
- 18 11
-
2020-03-24 12:55
To przenieś się do Włoch (4)
Zobacz jak tam ludzi zastraszają. U nas tylko w domu zalecają zostać
- 16 13
-
2020-03-24 13:31
(2)
jeden kraj wybrali żeby głupich zastraszyć stara metoda
- 12 9
-
2020-03-24 13:58
Lecz się na nogi (1)
Bo na głowę za późno.
- 10 11
-
2020-03-24 16:51
broń biologiczna była w Iraku prawda pacanie?
- 4 2
-
2020-03-25 11:02
A ty zobacz już teraz, jak izolacja pomaga chorym na inne dolegliwości, przekładając im ważne operacje i badania na za rok, dzieciom w edukacji na playstation, a dorosłym w pracy na zwolnieniu i wypowiedzeniu :D
- 1 0
-
2020-03-24 13:04
(4)
Na glupote nie ma szczepionki. Szkoda.
- 9 6
-
2020-03-24 13:31
(3)
szczepionki z rtęcią polecam i**otom którzy wierzą w ich zbawienną moc
- 7 8
-
2020-03-24 13:35
Takich dekli anty szczepionkowcow wywozic do Włoch (2)
- 8 6
-
2020-03-24 16:51
wywieź d**ilu o ile się założysz że wróciłbym stamtąd zdrowy?
- 2 4
-
2020-03-25 11:04
Szczepionki nie będzie!
Szczepionka nie powstanie wcześniej, niż za 2 lata, a najpewniej w ogóle jak w przypadku poprzednich odmian koronawirusów!
- 0 0
-
2020-03-24 13:36
Oj za duzo glupot z you tuba.
- 5 3
-
2020-03-24 13:38
brawo! w koncu odważny głos....
... mam nadzieję, że będziesz miał równie dużo szczęścia co odwagi gdy jakich chory człowiek nakaszle na ciebie w windzie, sklepie czy komunikacji miejskiej... chyba, ze jesteś tym jednym z niewielu szczęśliwców i mieszkasz w bieszczadach, uprawiasz swoje warzywa i kozy i nie opuszczasz zagrody.... to wówczas możesz tak mówić.
- 9 9
-
2020-03-24 13:41
co za bzdury (3)
Ty wiesz lepiej, co tam WHO, co tam służba zdrowia, epidemiolodzy Ty wiesz lepiej.
Pewnie w weekend na plaże czy na jakiś inny spacer??- 6 15
-
2020-03-24 16:52
(1)
co mnie obchodzą dz..wki które za odpowiednią gratyfikcję powiedzą i zrobią wszystko WHO nie rozśmieszaj mnie tam pracują lachociągi korporacji lekowych
- 10 2
-
2020-03-25 08:48
Tak z czystej ciekawości, jakim wykształceniem i wiedzą możesz się pochwalić?
- 1 1
-
2020-03-25 11:05
Wg twoich epidemiologów, szczepionka nie wcześniej, niż za 2 lata, a najpewniej w ogóle jak w przypadku poprzednich odmian koronawirusów :D
- 0 0