Sonda: niedziela handlowa czy nie?
2444 wyświetlenia 28 lutego 2020 (960 opinii)Od 1 stycznia 2020 r. przepisy o zakazie handlu w niedzielę zostały zaostrzone. Obowiązuje on we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Co o tej zmianie myślą mieszkańcy Trójmiasta?
Więcej na ten temat
Opinie (960) ponad 50 zablokowanych
-
2020-03-01 09:10
Opinia wyróżniona
Ciekawe czy obowiązkowo wolna niedziela wynagradza pracownikom sajgon, który mają w sobotę (16)
To co się dzieje w soboty zwłaszcza pod wieczór, jest niesamowite. Tłum ludzi w sklepie, tłum na parkingu. No i nic dziwnego, bo kiedy zrobić zakupy
- 753 90
-
2020-03-01 09:42
Rozumiemy
Przepraszamy pracowników za sajgon który mają w sobotę. Przepraszamy że nie mogą się pobawić telefonem, nie mogą sobie pogadać z kolegą z pracy, przepraszamy że muszą łupać kamienie na słońcu w 40-sto stopniowym upale.. Dyrekcja
- 26 77
-
2020-03-01 11:08
W pracy pracować, kto by pomyślał.
- 19 6
-
2020-03-01 11:11
Sajgon (4)
Wynagradza. Sajgon w każdą niedzielę był gorszy.
- 17 31
-
2020-03-01 12:32
(3)
Sajgon miał się przenieść do kościołów, ale się okazało, że Polacy się wypięli. Jak ich nauczyć posłuszeństwa Papieżykom?
- 29 8
-
2020-03-01 14:11
Oj lewaczku (2)
Po twoich wypocinach można wywnioskować że z inteligencją to jesteś pokłócony. Mówię to jako ateista.
- 9 24
-
2020-03-01 21:38
Ma racje.W kosciolach na szczescie coraz wieksze pustki (1)
- 13 4
-
2020-03-02 15:33
a skad ty wiesz skoro nie chodzisz?
- 0 1
-
2020-03-01 12:04
Pora wprowadzić bezwzględny zakaz zmuszania do pracy w niedzielę, również w Żabkach! (1)
A także uregulować bandycki wyzysk pracodawców w sobotę!
- 11 29
-
2020-03-01 12:34
Przypominam, że wasz Jezus odpoczywał w Sobotę, a kult niedzielny, to wymysł cesarza, kontynuowany przez podających się za jego spadkobierców!
- 27 4
-
2020-03-01 14:47
jak zawsze opinia największego głupka ,robie zakupy w sobote i leming kolejki takie same jak w kazdy inny dzien! (2)
- 7 15
-
2020-03-01 16:14
I co dalej ; (1)
Wkrótce przez koronowirusa puste półki będą w sklepach a wówczas pracownicy mogą mieć wolne nawet 5 dni w tygodniu (szósty na sprzątanie kurzu, siódmy na modły za tego wspaniałego Neo-solidarucha, który wymyślił zakaz handlu). Brawo PiS (Pogarda i Samowola) - tak trzymać. A-ha, jeszcze koniecznie wolne niedziele dla rolników, bo niektórzy w
Wkrótce przez koronowirusa puste półki będą w sklepach a wówczas pracownicy mogą mieć wolne nawet 5 dni w tygodniu (szósty na sprzątanie kurzu, siódmy na modły za tego wspaniałego Neo-solidarucha, który wymyślił zakaz handlu). Brawo PiS (Pogarda i Samowola) - tak trzymać. A-ha, jeszcze koniecznie wolne niedziele dla rolników, bo niektórzy w niedziele sieją i orzą. Koniecznie wolne dla kolejarzy, kierowców TIR i marynarzy aby nie byli daleko od domów. No i ślijcie propozycje innych uciskanych zawodów.............
- 10 7
-
2020-03-01 22:52
Że kanary pracują nawet w niedzielę to jest skandal !
- 4 0
-
2020-03-01 19:52
o jejku ,jejku ! koniec świata !
- 3 2
-
2020-03-01 22:50
Zakupy
No i dobrze że sklepy pozamykane mamy 6 dni na zakupy .Tylko w Polsce ludziom się nie dogodzi za granicą mają pozamykane i nikt nie narzeka.
- 7 13
-
2020-03-02 10:16
(1)
Ludzie, przecież jeszcze jakiś czas temu (lata 90te, 80te) w niedziele też nie było handlu i jakoś dawaliśmy radę żyć... To było wtedy normalne i oczywiste.
- 1 2
-
2020-03-02 11:44
Był.
Supermarkety w miastach były otwarte w soboty 8-16 i w niedziele 9-15 lub 10-14.
- 0 0
-
2020-03-01 09:16
Opinia wyróżniona
(50)
My w dużych miastach nie odczuwamy tak tego, niestety mniejsze miejscowości mają gorzej.
Rodzina kilka razy w roku przyjeżdża by zrobić zakupy typu ubrania, meble itd.
Oczywiście wszyscy pracują, więc kończą pracę o 18 od poniedziałku do piątku.
Teraz po tej lepszej zmianie zostaje im tylko sobota, gdzie dojazdy nie zajmują już 4My w dużych miastach nie odczuwamy tak tego, niestety mniejsze miejscowości mają gorzej.
Rodzina kilka razy w roku przyjeżdża by zrobić zakupy typu ubrania, meble itd.
Oczywiście wszyscy pracują, więc kończą pracę o 18 od poniedziałku do piątku.
Teraz po tej lepszej zmianie zostaje im tylko sobota, gdzie dojazdy nie zajmują już 4 godzin a 6.
Każdy taki wyjazd to zniszczona sobota. Niedziela wolna a nie można nawet nic w ogrodzie zrobić, bo wszyscy wychowani w wierze katolickiej.
Teraz przy tak zniszczonej sobocie nie ma czasu, na ogród, na działkę, na sprzątanie w domu czy jakieś mini remonty.
A pracownicy chyba wiedzą, czy mają pracować w niedzielę czy nie. To nie jest jakaś magia przy zatrudnieniu i mogą wybrać.- 578 201
-
2020-03-01 10:53
Jest internet
- 19 15
-
2020-03-01 10:58
To mieszkańcy mniejszych miejscowości (4)
głosowali na rządzących, tych którzy wprowadzili zakaz handlu.
To nieudolne działanie pod publiczkę i w porozumieniu z KK mające na celu wypchanie w niedziele ludzi do kościołów. Zapomnieli tylko że Polacy są przekorni i tym bardziej do kościoła nie pójdą.
A rządzącym jak by chodziło o dobro pracowników w handlu to by wprowadzili prawo nakazujące za pracę w niedziele minimalną stawkę godzinową nawet trzykrotnie wyższą niż obecna minimalna godzinowa.- 45 17
-
2020-03-01 11:07
(1)
Fajny masz mały swiat we łbie. Albo sklep albo kościół. Mentalna pustka, zamknęli sklepy i nie wie co ma robić hahaha
- 29 33
-
2020-03-01 21:35
Ale ten czlowiek ma racje. Pis to zrobilo pod kler ale i tak mlodzi maja gdzies kosciol. Na szczescie
- 16 9
-
2020-03-01 11:09
to na wsi nie pracują w polu? (1)
świat oszalał
- 5 13
-
2020-03-01 18:39
Nie, nie pracują. Stara zaszłość, która już od wielu lat jest już nieprawdą. Jedynie pozostały duże gospodarstwa, którym się to opłaca.
- 6 0
-
2020-03-01 11:00
Poradz rodzince zeby zmienila prace na taka,gdzie sie konczy robote o 15. (1)
Beda mieli wiecej czasu na szlajanie sie oo galeriach.
- 20 25
-
2020-03-01 11:52
Ciekawe kto wtedy będzie przyjmował w przychodni i jeździł do ludzi, którzy są tak chorzy, że nie ruszają się z domu.
Akurat w tym przypadku, lekarz i pielęgniarka więc słaby z ciebie troll.- 15 8
-
2020-03-01 11:08
(4)
Wszyscy wychowani w wierze katolickiej więc źli, że nie mogą w ndz isc do galerii...Uwielbiam taką hipokryzję. Hobbystycznie nic nie zrobią w ndz ale płaczą, że shopping nie może się odbyć. Już im nie przeszkadza, że ktoś inny pracuje w ndz?
- 27 19
-
2020-03-01 12:01
To jest hipokryzja (3)
Z własnej woli nie robią różnych rzeczy w niedzielę.
Jeśli ktoś się zatrudnił w sklepie to również z własnej woli zgadza się pracować w niedzielę.
Ja nie narzucam im, że mają być sklepy otwarte. Wy narzucacie im by były zamknięte.
To nie jest wolna wola o jakiej głosi kościół.- 16 6
-
2020-03-01 12:40
to jest czarny watykański but w każdym domu i napis "Gott mit uns" i to wcale nie żart.
- 9 6
-
2020-03-02 07:58
Nie każdy zatrudnia się bo chce pracować gdzie pracuje (1)
Ale Ty pewnie masz idealną pracę albo jesteś właścicielem firmy wyzyskującej z minimalną krajową pracowników?
Rzeczywistość nie jest taka kolorowa i trzeba pracować czasem "gdziekolwiek" żeby rodzinę utrzymać !- 7 6
-
2020-03-02 09:17
trzeba sie było uczyć, a nie kamieniami rzucać w szkołę, a teraz lamentowac
- 4 6
-
2020-03-01 11:27
Może dla odmiany i w ramach samopomocy ''poszkodowanych'' zatrudnicie się całymi gminami w handlu niedzielnym ? (2)
- 9 2
-
2020-03-01 12:24
to byłby pomysł (1)
jakby zwolennicy handlu po 10osób wzięli biedronkę we franczyzę z wyższymi cenami w niedzielę, w którym by pracowali wszystkie niedziele, to wszyscy byliby zadowoleni. Ludzie z promienia 100km by przyjeżdżali, a tych 10 współwłaścicieli mieli by takie kokosy że 6 dni mogli by leżeć.
- 13 3
-
2020-03-01 12:47
kiedyś planowano uspołecznienie zakładów pracy, ale pojawili się agenci twierdzący, że co wspólne, to złe, a szybko państwowego należy się pozbyć nawet za przysłowiową "złotówkę". Ta propaganda trwała już za komuny i zbierała żniwo.
- 4 2
-
2020-03-01 11:50
(4)
A jak sobie rodzina radziła w niedziele i soboty za komuny?
- 14 5
-
2020-03-01 12:42
(2)
Wszyscy byli przyzwyczajeni, a wolne miały być właśnie soboty i niedziele.
- 5 1
-
2020-03-01 19:22
raczej niedziele (1)
wolne soboty wprowadzono dopiero u schyłku komuny
- 8 0
-
2020-03-02 09:16
1973. Schyłek to to nie jest.
- 2 3
-
2020-03-02 09:19
i wlasnie miedzy innymi o to walczyliśmy z komuną, wolność wyboru wiesz co to znaczy?
czy pracownicy mają nakaz pracy w handlu?
- 3 1
-
2020-03-01 12:00
Jedna sobota może faktycznie tak ale są jeszcze trzy
- 3 1
-
2020-03-01 12:03
To niech przestaną pracować jak niewolnicy do 18! Pora skończyć z feudalizmem pracodawców! (6)
Bezrobocie jest najniższe w historii Polski, więc to pracodawcy muszą szanować pracowników i się do nich dostosować, a nie na odwrót!
- 8 13
-
2020-03-01 13:57
W porządku (3)
Jako lekarz zamknę gabinet/przychodnię/oddział o 15.00, wyznaczę 5 niedziel w roku, kiedy będę pracował i będzie sprawiedliwie. Wtedy zdążę wszystko załatwić od poniedziałku do piątku między 15.00, a 18.00, a w weekendy wreszcie będę miał czas dla rodziny. I żona przestanie marudzić, i dzieci ojca w końcu będą częściej widzieć...
- 14 2
-
2020-03-01 14:21
(1)
A jak osoby pracujące pójdą do lekarza? Jeśli ten będzie miał wolne gdy oni kończą pracę
Pomysł dobry się niestety nie działa.- 3 4
-
2020-03-01 22:59
urzędom to nie przeszkadza
rządowi w przypadku sprzedawców też nie. jak widać w przypadku lekarzy już tak, podobnie w przypadku wielu innych zawodów.
- 7 2
-
2020-03-01 23:37
?
Porównanie osoby wykształconej, no ładnie...
- 3 1
-
2020-03-01 19:04
Czyżbyś czytał Lenina ?
- 3 0
-
2020-03-01 22:57
ale ja pracuję rano i popołudniami (w różnych miejscach), bo mi to odpowiada i się opłaca...
za to weekendy postanowiłem mieć wolne. gdybym dostał odpowiednia stawkę, mógłbym pracować w weekend, ale to mało prawdopodobne, wiec... :D
- 2 0
-
2020-03-01 12:17
4 godziny dojazdy? 6 godzin? (4)
to po drodze z grudziądza czy innych suwałk nie ma innego centrum handlowego?. Musza koniecznie do sklepu pod domem autora?
Zwykła Ściema.- 18 16
-
2020-03-01 13:47
(2)
Sama droga do Trójmiasta to 1,5h czyli 3h w obie strony. Jeśli chcesz odwiedzić kilka miejsc to w samochodzie spędzasz 6 godzin.
Przeczytaj czasami raport i zobacz ile może zająć wyjazd z parkingu.- 14 6
-
2020-03-01 22:33
Mieszkaniec czego ?
Gdzie ty chłopie mieszkasz ?
Dzisiaj ludzie sami wyprowadzają się na peryferie i narzekają, inni na odwrót do miast i też źle. Czysty zajob.- 5 3
-
2020-03-02 07:59
Można zaprakować 500m od Galerii i przejść się...
Zaoszczędzisz czas i dla zdrowia dobrze... no ale najlepiej wjechać do galerii samochodem prawda ? :)
- 2 2
-
2020-03-01 23:44
hulajnogą owszem
chociaż... Biedronka jest wszędzie.
- 1 1
-
2020-03-01 12:21
A kto Ci broni niedziele w ogrodzie robić ? (4)
Jezus nic o tym bie wspominał
- 7 2
-
2020-03-01 12:43
(1)
Jezus w niedziele pracował z ojcem w stolarni.
- 7 1
-
2020-03-01 17:29
Z ojcem? Ale biologicznym czy tym drugim?
- 5 3
-
2020-03-01 14:23
(1)
Po pierwsze proboszcz, na wsiach oni wiedzą wszystko i z pewnością przy pierwszej okazji Tobie o tym przypomną.
Niestety tak to właśnie wygląda.- 7 3
-
2020-03-02 08:00
To się wypisz z parafii....
I co Ci zrobią? Jesteś lekarzem więc to TY jesteś bardziej wsi potrzebny niż oni i proboszcz Tobie. Jedź na 2 tygodnie na urlop to szybko zrozumieją :)
- 2 1
-
2020-03-01 12:59
Katolstwo to wrzód. Ale czarni są na dobrej drodze do samozaorania.
- 6 4
-
2020-03-01 17:12
(2)
Ale narzekasz ..ja pracuje tez w soboty często -2 razy w mcu minimum bo taka branża i sory nie marudzę tylko planuje zakupy w piątek lub w sobotę po 15.00
- 6 6
-
2020-03-01 19:13
(1)
Jak się ma 10 minut do galerii to nie problem, jak widać dla ciebie problem jest z czytaniem.
- 5 3
-
2020-03-01 20:29
Dla Ciebie jest problemem życie, ale zawsze możesz ten problem zakonczyć.
- 5 4
-
2020-03-01 22:11
Wychowani w wierze katolickiej i spędzali niedziele na zakupach? Wzruszyła mnie Twoja historia.
- 6 2
-
2020-03-01 22:59
Zmień pracę szczurze.
- 1 1
-
2020-03-01 23:34
"A pracownicy chyba wiedzą, czy mają pracować w niedzielę czy nie. To nie jest jakaś magia przy zatrudnieniu i mogą wybrać."
niech szukają pracy, żeby piątki mieć wolne na zakupy Wolny wybór no nie?- 3 1
-
2020-03-02 07:33
większych bzdur dawno nie czytałem. Zapewne zwierząt też nie karmicie w niedziele bo religia wam zabrania.
- 3 0
-
2020-03-02 07:56
Przeprowadźcie się do miasta....
To nie duże miasta głosowały na PiS.... chcieliście to macie !
Przeprowadźcie się do miasta i zatrudnijcie np. w na stacji beznzynowej - praca zawsze :)
Zobaczymy jak wtedy pogadacie...
Aaaa zapomniałem - pewnie żyjecie na wsi z pola które dostaliście po rodzinie i z dotacji Unijnych. Na nic sami nie zapracowaliście więc łatwo gadać takie pierdoły.
Zapraszam wieś do miasta :)- 2 2
-
2020-03-02 10:36
Dokładnie
Ja pracując w niedzielę bylam zadowolona bo dzieki temu mialam wolne w inny dzień i moglam zalatwic inne sprawy np. isc do lekarza czy urzedu...
- 6 0
-
2020-03-04 09:59
????
A gdzie oni mieszkają, że dojeżdżają tyle godzin do sklepu? W tygodniu sklepy są czynne do 20-22, więc można spokojnie jeden wieczór zrobić zakupy na jakiś czas, ja mieszkam w mieście dużym i na zakupy jeżdżę raz w miesiącu plus Wędliny/ mięso w tygodniu po pracy w małym sklepiku.... Kilka razy w roku zakupy typu ubrania , meble.... jak kupują meble kilka razy w roku to chyba do biednych nie należą , więc pewnie auto mają... Sami na siłe nakręcacie się na to wszystko.....
- 0 0
-
2020-03-01 09:42
Opinia wyróżniona
(85)
A wystarczyło by wprowadzić, że za pracę w niedzielę pracownik ma mieć obowiązkowo dwa dni wolne w inne dni tygodnia. A jeśli czyjaś praca byłaby pracą dorywczą lub innego typu w której to wykonywaniu nie dałoby się zrekompensować tymi dwoma dniami wolnymi, to za pracę w niedzielę wprowadzić stawkę np. czterokrotność stawni za pracę w dzień powszedni. Za nieprzestrzeganie tego wprowadzić wysokie grzywny dla pracodawców i nakazać inspekcji pracy dokładniejszą kontrolę takich umów.
- 785 124
-
2020-03-01 09:56
Oprócz wyższej stawki powinny być też inne godziny handlu w niedzielę, na pewno nie od 9.00 do 21.00. (25)
- 28 29
-
2020-03-01 11:01
pewnie, najlepiej z przerwą od 11 do 15 (5)
na mszę, familiadę, rosół i schabowy.
- 78 29
-
2020-03-01 11:59
A to coś złego? Lepiej siedzieć na kasie? (4)
- 19 29
-
2020-03-01 15:49
Skoro ktoś się podejmuje pracy w niedzielę (3)
to po co mu specjalnie dłuższa przerwa? Odbierze sobie w inny dzień wolne.
- 34 4
-
2020-03-02 08:44
SmaRkAĆ na wolne (2)
powinno być po prostu każda praca w Niedzielę to 4x dniówka- stawka godzinowa
- 11 0
-
2020-03-02 19:57
20x dniówka (1)
Żeby plebs po podstawówce miał za co na zenka iść
- 0 3
-
2020-03-03 08:49
Tylko po co to komu?
Normalny człowiek w niedzielę odpoczywa i regeneruje się. Przepracowywanie się jest szkodliwe. Jak kto nie umie zorganizować swojego własnego czasu daje rady innym? Wycieczki, wypady za miasto czy na miasto i zwiedzanie sie i bawienie sie. Pracować niestety powinni jedynie ci co muszą ale wtedy winni mieć dobrze płacone. Dla mnie praca w weekend to
Normalny człowiek w niedzielę odpoczywa i regeneruje się. Przepracowywanie się jest szkodliwe. Jak kto nie umie zorganizować swojego własnego czasu daje rady innym? Wycieczki, wypady za miasto czy na miasto i zwiedzanie sie i bawienie sie. Pracować niestety powinni jedynie ci co muszą ale wtedy winni mieć dobrze płacone. Dla mnie praca w weekend to wariactwo. Nie życzę innym tego czego sam sobie bym nie zyczył. I żeby było jasne jak jest otwarte to kupuje ale jak będzie zamkniete kłopotu nie widzę.
- 1 2
-
2020-03-01 11:59
W niedzielę po prostu sklepy powinny być zamknięte! Tak jak są w całej Europie na zachód od Polski! (18)
- 30 104
-
2020-03-01 12:15
(7)
Tak chce Watykański bożek, więc poddani muszą realizować projekty z jego encyklik.
- 57 27
-
2020-03-01 12:41
(6)
KODziarski bożek chce pracy niewolników 24h na dobę 7 dni w tygodniu i do śmierci.
- 28 52
-
2020-03-01 13:53
(5)
nie wiesz naprawdę o czym mówisz, kazali ci się szarpać na łańcuchu i bezmyślnie to robisz.
- 35 12
-
2020-03-01 16:27
(2)
Nie wiem o czym mówię? Wystarczy mi pamięć co się działo w latach 2007-2015.
- 14 25
-
2020-03-02 08:49
Pamiętamy Pamiętamy (1)
Mi$iewicz jeszcze bez medalu, sprzątał aptekę
Gra$ nie wynajmował jeszcze pokoi na godziny
Bana$ nie był taki pancerny
nie było poPiSowych króliczków Glapiń$kiego
nieoPiSanej totalnej afery GetinBanku+
i kopert od zasłużonej córki leśniczego dla Srebrna księdza+ kaczyń$kiego- 17 7
-
2020-03-03 08:52
Siedzisz i tracisz czas.
Sprawa dotyczy naszego wolnego czasu a ty jestes przykładem jego marnotrawienia. Watków politycznych i wyborczych nie brakuje ale taki jak ty fanatyk ma uwage zaprzatnieta tylko innymi zamiast sobą.
- 1 0
-
2020-03-01 21:28
(1)
Ha ha ha kazali ci sie szarpac i to robisz... Genialny komentarz na dzbankow z pisu
- 15 10
-
2020-03-01 21:48
"Genialny komentarz na dzbankow z pisu" Dziwne byś cos innego napisał w swoim kółku wzajemnej adoracji.
- 9 7
-
2020-03-01 12:37
Polska to wolska a nie europa
- 12 9
-
2020-03-01 12:52
Kłamiesz. (4)
Tylko w 9 z 28 państw unijnych+UK wprowadzono znaczące ograniczenia dotyczące handlu w niedziele i święta. W pozostałych 19 przez cały tydzień zakupy można robić bez przeszkód.
- 66 4
-
2020-03-01 13:54
kłamstwo w ustach kościelnego parobka jest normą
- 30 16
-
2020-03-02 15:49
Handel niedzielny w Niemczech (2)
Byłem w lutym w Berlinie. Na dworcu OstBahnhof jest kilka potężnych sklepów między innymi REWE, które są otwarte codziennie od 7.00 do 24.00 i w niedziele są tam tłumy.
- 4 1
-
2020-03-03 12:05
(1)
A na kasie Krysia i Grażyna z Polski bo Niemcy w niedziele wypoczywają
- 0 0
-
2020-03-03 23:55
kto chce ten pracuje
nie jak w polsce
- 0 0
-
2020-03-01 14:12
bzdura wszedzie ejst wybor (2)
w holandii to wlasciceil decyduje czy ma w niedziele otwarte czy nie
roznica jest taka za niedziele pracownik dostaje 200% pensji za sobote 130% i nikt nie ma problemu z praca w niedziele- 58 3
-
2020-03-01 14:37
(1)
ale nie chodziło o to, by płacić więcej za pracę w niedzielę, bo to policzyli i uzgodnili sobie wcześniej z solidarnością i episkopatem.
- 19 7
-
2020-03-02 10:30
Episkopat myślał że jak ludzie w Niedziele nie pójdą do Sklepu to zajrzą do kościoła
bo z roku na rok wiernych w kościele coraz mniej ...a w takim tempie już w 2040r Kościoły trzeba będzie w połowie kraju pozamykać.
dlatego Kościół w Polsce nie chce 1%podatku od Wiernych - woli doić państwo na lewo z funduszu kościelnego i szemranych złodziejskich państwowo-gminnych dotacji+
Biskupi się panicznie boją, że przy 1% podatku na kościół - od razu połowa Wiernych im zniknie w Polsce+- 9 0
-
2020-03-02 07:11
a ty gdzieś byłeś
dalej niż na tej twojej Oruni ?
- 4 0
-
2020-03-01 10:59
to już lepiej zamknąć w niedzielę (2)
a może stawka x 10 i 10 dni wolnego?
- 8 24
-
2020-03-01 14:39
(1)
A dlaczego nie? Ja się zgłaszam do pracy w niedzielę, nawet 24h za podwójną stawkę. Dam radę. za to poddam się tej niedogodności i cały tydzień będę się przygotowywał do tej roboty.
- 15 2
-
2020-03-02 10:33
Dokładnie tak - 4x stawka
i niech Pracodawca czy Sklepikarz decydują sami - czy im się w Niedziele opłaca interes prowadzić.
- 4 0
-
2020-03-01 10:59
To by odpowiednio ustawiono stawki godzinowe. To jest bez sensu pomysł. Taki psychologiczny, finansowo to samo.
- 7 3
-
2020-03-01 11:18
(7)
A co nie nie ma czasu na zakupy przez sześć dni w tygodniu? Sklepy przecież nie są otwarte tylko przez osiem godz.ale o wiele ,wiele dłużej .Więc dla chętnego nic trudnego. Marudzenie,niezadowolenie,krytyka wszystkiego to niestety nasza cecha.Więcej optymizmu i spojrzenia na problem z drugiej strony- może coś zmieni,może uda nam się zobaczyć drugiego człowieka a nie tylko własny nos.Pozdrawiam
- 31 81
-
2020-03-01 11:34
(3)
Teresa siedzisz na d*pie w domu to masz czas.nie komentuj
- 47 29
-
2020-03-01 11:50
(2)
A Ty co robisz, bo wydaje mi sie, że to samo.
- 21 11
-
2020-03-01 14:41
(1)
Nie, bo siedzę na twarzy.
- 6 11
-
2020-03-01 19:45
na czyjej twarzy
- 4 1
-
2020-03-01 13:05
Inni ludzie pracują i widują się tylko na zakupach.
- 6 4
-
2020-03-01 20:34
Żenada
Jest czas, ale w pt a w sobotę to już na bank pólki puste przed ta wolna nd!!!
A jak byly nd pracujace to w sb wszystko bylo!!!- 14 2
-
2020-03-02 12:42
Właśnie nie ma czasu. Czasem niedziela to jedyny dzień kiedy można zrobić większe zakupy. Do knajpy można iść ale załatwić większe sprawunki już nie? Paranoja. Poza tym niektórym odpowiada praca w niedzielę, dlaczego ma się im zabierać te możliwość? To pracownik powinien decydować czy chce pracować w niedziele i dostawać za ten dzień większą stawkę i tyle. Wtedy każdy podejmowałby taką decyzję jaka jest dla niego najbardziej korzystna i tyle.
- 6 0
-
2020-03-01 11:23
(6)
Lewiatan proponował to rozwiązanie, Solidarność się nie zgodziła...
- 28 2
-
2020-03-01 12:01
Lewiatan widocznie tęskni do czasów niewolnictwa. (5)
- 10 36
-
2020-03-01 12:32
(4)
Jak nastąpi automatyzacja to będą płakać że jednak mogą pracować w niedziele ;D
- 45 7
-
2020-03-01 12:55
A nastąpi bardzo szybko, bo o ile wcześniej w PL nikt się takimi rzeczami nie przejmował (3)
teraz prace nad automatyzacją w wielu sieciach idą pełną parą
- 37 3
-
2020-03-01 19:46
(2)
para idzie w gwizdek
- 3 6
-
2020-03-01 22:42
no nie, ja np. w makecie zawsze podchodzę do automatycznej kasy (1)
wolę to niż znosić humory osoby na kasie:)
- 10 7
-
2020-03-01 23:03
Jak ma znosić takich przygłupów jak Ty to kasjer ma prawo mieć zepsuty humor.
- 8 7
-
2020-03-01 11:25
Za trudne dla solidaruchów i pseudowłaścicieli sklepów !
- 23 3
-
2020-03-01 11:56
Znowu redakcja Trójmiasto pl promuję skrajnie lewacką opinię! Dlatego przestałem odwiedzać ten portal! (6)
Teraz robię to wyjątkowo i kolejny raz widzę że to była słuszna decyzja.
- 10 52
-
2020-03-01 12:27
Czyli niekatolicką? Niezły szum w głowie wam zrobili agenci ciemnogrodu, że prawe i narodowe wartości = katolickie.
Ktoś, kto śpi i nic nie rozumie, nie zrozumie słów "Polsko, twa zguba w Rzymie".- 31 9
-
2020-03-01 12:56
jak się przeczyta słowo "lewak" w zdaniu, to już jasne, że merytorycznie nie będzie (3)
notabene, obecna władza od PZPR-owskiej skrajnej lewicy różni się tylko stosunkiem do kościoła
- 41 6
-
2020-03-01 13:36
Nooo, (2)
kościół na kontaktach ze śp. Partią źle nie wychodził, szczególnie od lat 70-ych, wcześniej, poza paroma incydentami, też nie mogli narzekać (oczywiście biorąc pod uwagę ówczesne realia). Zresztą to temat na długi wieczór...
- 11 4
-
2020-03-01 13:57
(1)
Kto ma odrobinę rozumu ten wie jak działa ta organizacja i czemu służy. Politycy nie bez powodu wspierają ciemnotę.
- 17 4
-
2020-03-01 19:47
rozumiem że ciebie wspierają
- 7 9
-
2020-03-01 14:13
nara zegnam
i wieciej sie nie pojawiaj.
- 7 3
-
2020-03-01 11:58
No pewnie! Niech niewolnik zap....la tak jak to pasuje pracodawcy, a kiedy dzień wolny? (4)
Wtedy kiedy pan wyznaczy... może we wtorek, a może w piątek, a może w poniedziałek. Niewolnik się dostosuje do swojego właściciela.
- 16 40
-
2020-03-01 12:29
(1)
Każdy ma swojego Pana, twój Pan Papierz z Watykanu powiedział, że masz mieć wolne w Niedzielę, a Polska jest podległa, więc te rozkazy realizuje, nawet wprowadzając kary za ich nieprzestrzeganie.
Co dalej, może palenie ludzi za nieuznanie waszych bożków?- 22 13
-
2020-03-01 14:00
ale chyba już takie są i nazywają się "uczucia religijne"
Czy nie można za to nawet siedzieć?
Teraz pytanie gdzie postawimy granicę tej obrazy, czy jak będę w niedzielę robił pranie lub mył samochód, to czy mi inkwizycja nie zrobi w końcu porządku we własnym domu? Pytanie tylko kiedy?- 14 6
-
2020-03-01 14:14
z czym ty masz problem?
pracowdawca daje grafik niektorzy wola pracowac w niedziele a miec wolny dzien powszedni zeby np cos w urzedzie zalatwic
- 17 4
-
2020-03-02 06:42
Ale to, że ktoś pracował w niedziele to jaest dla Ciebie równe z tym, że pracuje 7 dni w tygodniu?? System zmianowy coś Ci to mówi?? Jak ktoś miał zmianę w niedziele to w tygodniu miał wolne...
- 8 3
-
2020-03-01 12:02
(5)
Przecież to nie chodzi o odpoczynek i wolne w inne dni tygodnia. To chodzi o to, żeby masa szła do kościoła na msze.
- 34 17
-
2020-03-01 12:38
(3)
dokładnie, tylko to coś im nie wyszło. Polacy jednak nie są już w średniowieczu, by bajeczkami ich ogłupiać.
- 17 9
-
2020-03-01 19:08
(2)
Oby do maja, będę pełen płaczu ze śmiechu jak wam japy opadną. dowiecie się dobitnie czego Polacy chcą :) Juz słyszę ten kwik, ze wybory sfałszowane :)
- 7 7
-
2020-03-01 21:32
Jaki kwik kretynie?W Gdansku nigdy Pis nie wygral i nie wygra (1)
- 8 7
-
2020-03-01 23:04
Właśnie taki kwik jak Twój :)
- 7 5
-
2020-03-02 09:01
to pewnie w waszej demokratycznej (inaczej) europie , tzn. Niemczech, Francji też pewnie chodzi o obecność owieczek w kościołach...
- 2 2
-
2020-03-01 12:18
ela
Nakazać to sobie można , tak jak wszystko w naszym kraju ,a i tak wszycy maja w d*pie..
- 6 1
-
2020-03-01 12:44
Wystarczy sie nie wtracac! (2)
Przestan rakiem walczyc z syfilisem. Zakaz handlu jest zly, bo ingeruje w swobode umow miedzy pracodawca a pracownikiem. Podobnie Twoje rozwiazanie.
- 22 8
-
2020-03-01 14:25
To kłamliwa demagogia. (1)
Swoboda jest tylko co do zawarcia umowy o pracę. Potem pracodawca przejmuje niemal całkowitą kontrolę nad prawcownikiem.
- 10 12
-
2020-03-01 14:47
Gdyby chodziło o prawo człowieka, to w umowie zawierano by klauzulę
o preferowanym dniu wolnym, bez pytania o wyznanie itd. Nawet cały weekend np. z zastrzeżeniem, że pracujemy w piątek do 12 itp.
Grafik powinien być dostosowany do takich spraw, a ci co są skłonni pracować w niedzielę powinni dostawać wyższe wynagrodzenie.- 5 1
-
2020-03-01 12:50
(2)
Wyższe wynagrodzenie = podniesione ceny by mieć z czego zapłacić pracownikowi..
- 6 8
-
2020-03-01 14:48
(1)
rozumiem, że jak sklep jest zamknięty, wtedy nie ma kosztów.
- 9 3
-
2020-03-02 06:16
Oczywiście, że ma koszty ale podobne koszty ma w momencie gdy sklep jest czynny.. A jak dodać jeszcze czterokrotnie większe stawki co będzie wynosić ok. 60 zł na godzinę to będzie logiczne, że koszt tego poniosą osoby kupujące
- 2 3
-
2020-03-01 13:07
Dla pieniędzy,
zrobię wszystko?
- 4 3
-
2020-03-01 14:11
Niewystarczające
Jest dawać komuś na siłę wolne kiedy potrzebuje je mieć to już nic z tego...
- 6 2
-
2020-03-01 14:13
Kontrolę?
Słabo to się sprawdza choć na papierze ..ten przyjmie wszystko..
- 2 1
-
2020-03-01 14:42
wolne niedziele.
Wrowadzić czterokrotną zapłatę za pracę ale w niedzile wszystkie ceny cztery razy wyższe.Zobaczli byśy ilu byłoby tych co zapomnieli w sobotę kupić chleb.
- 9 4
-
2020-03-01 15:21
Polscy prywaciarze i tak by kombinowali , oszukiwali i nic by z tego nie wyszło, a stratny na tym by był tylko pracownik.
- 5 6
-
2020-03-01 16:24
Dla PISu
to zbyt skomplikowane. Oni pielą grządki spychaczem.
- 9 7
-
2020-03-01 22:06
Tylko czy ludzie są przygotowani na ceny 2x droższe (1)
Niż od poniedziałku do soboty ?? Wtedy właściciele będą wstanie płacić 2x więcej za pracę w niedzielę ;)
- 5 6
-
2020-03-01 22:51
nie, bo obrót będzie większy
ci, co nie mają czasu w tygodniu wpadną na szybko i mniej kupią. gdyby szli z zapasem czasu, kupiliby więcej, bo więcej czasu spędziliby w sklepie. w przypadku galerii handlowych do wielu sklepów nawet by nie zajrzeli...tak, niektórzy mają pieniądze, które sa w stanie przeznaczyć na rzeczy, które nie są im bezwzględnie konieczne, ale 'w sumie
ci, co nie mają czasu w tygodniu wpadną na szybko i mniej kupią. gdyby szli z zapasem czasu, kupiliby więcej, bo więcej czasu spędziliby w sklepie. w przypadku galerii handlowych do wielu sklepów nawet by nie zajrzeli...tak, niektórzy mają pieniądze, które sa w stanie przeznaczyć na rzeczy, które nie są im bezwzględnie konieczne, ale 'w sumie czemu nie' :) np. ciuchy, cały asortyment sklepu tchibo:), butelka wina do kolacji, ksiażka, płyta, gra itd. ale trzeba wyjść i zobaczyć, że takie coś istnieje:D
- 3 3
-
2020-03-01 22:09
Już Ci odpowiadam jakby się skończyło u Januszy biznesu. W te 2 inne wolne dni w tygodniu pracownik pracowałby za darmo (wolontariat), a w najlepszym wypadku miałby wolne na etacie, ale pracował na umowę o dzieło za dowolnie niską stawkę.
- 3 4
-
2020-03-01 23:18
Pomysł dobry ale właściciele sklepów zatrudnialiby ludzi na działalności gospodarczej i nakaz dwóch dni za pracę w niedzielę by ich nie dotyczył.
- 4 2
-
2020-03-02 11:00
wg ustawy o ile pamięć mnie nie myli, wolny dzień w tyg przysługuje za sobotę a za niedzielę jest kasa... ale szczerze to ja wolę mieć wolną niedziele i spędzić czas ze znajomymi, rodziną czy mieć po prostu czas dla siebie... nie wszyscy pracują w handlu i w tyg wolnego nie mają więc na spotkania czy spędzanie czasu razem poświęcamy weekendy
- 0 0
-
2020-03-03 06:42
BEz sensu
a co Ci po wolnym w inne dni tygodnia, skoro czasu z rodziną i znajomymi i tak nie spędzisz
- 0 0
-
2020-03-03 10:58
Masz to wszystko w kodeksie pracy
Nie o to jednak chodzi. Kowalski ma kupować w Żabkach lub na stacjach benzynowych, bo tam jest wyższa marża i wyzysk tak właścicieli ajencji jak i pracowników.
- 0 0
-
2020-03-03 13:54
Isc tam do pracy najlepiej
- 0 0
-
2020-03-05 13:48
Niedziele handlowe
Denerwuje mnie teza że niedziele bez handlu, bo w Niemczech sklepy też są zamknięte. Otóż dla niedoinformowanych, Niemcy to naród nieco zamożniejszy od nas i tam ludzie nie chcą pracować w niedzielę jeśli nie muszą. W Polsce są ludzie którzy chętnie w handlu w niedzielę by popracowali, ale im się ustawowo tego zabrania. paranoja piS'owska !!! Kto
Denerwuje mnie teza że niedziele bez handlu, bo w Niemczech sklepy też są zamknięte. Otóż dla niedoinformowanych, Niemcy to naród nieco zamożniejszy od nas i tam ludzie nie chcą pracować w niedzielę jeśli nie muszą. W Polsce są ludzie którzy chętnie w handlu w niedzielę by popracowali, ale im się ustawowo tego zabrania. paranoja piS'owska !!! Kto wpadł na taki pomysł. Do Trójmiejskich galerii handlowych w weekendy (kiedy niedziele były handlowe) przybywali turyści ze Skandynawii i krajów nadbałtyckich, na zakupy. Był zysk dla handlu,kantorów, przewoźników promowych i transportu drogowego (prom - galeria, a banda i**otów to zniszczyła. Kolejna paranoja.
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2020-02-29 02:00
Zamknąć na 6 dni w tygodniu !!! (20)
Człowiek jest tak skonstruowany , że z czasem może przyzwyczaić do wszelkich możliwych niewygód . Ja myślę że gdyby otworzyć sklepy tylko na jeden dzień w tygodniu , to też by się ludzie przyzwyczaili , czemu ? Bo nie mieli by innego wyboru . A jaka korzyść , ile wówczas wszyscy , zarówno sprzedający i kupujący czasu mieli by dla swoich rodzin .
- 600 151
-
2020-03-01 09:05
Bredzisz, paliłeś coś ? (9)
- 18 83
-
2020-03-01 09:44
Nie zrozumiałeś aluzji w `zamknąć na 6 dni w tygodniu` ? (8)
Pójdę dalej: zamknąć sklepy na 7 dni w tygodniu ! :) Po co w ogóle sklepy ? kaczyniak w ogóle do sklepu nie chodzi i żyje :)
- 78 10
-
2020-03-01 10:22
Ale was trolli tu się nazbierało, czekaliście z pianą na pyskach na ten artykuł. Ubaw po pachy :)
- 7 27
-
2020-03-01 10:25
Albercik (6)
Czy ty nie potrafisz żyć w niedzielę bez zakupów?
- 8 18
-
2020-03-01 10:51
(4)
Zupełnie tak jak alkoholik nie umie żyć bez alkoholu lub narkoman bez narkotyków. Zakupoholizm też się leczy.
- 8 14
-
2020-03-01 10:57
Socjalizm i gospodarka nakazowo-rozdzielcza też się leczy (2)
tylko sama - upada
- 13 4
-
2020-03-01 11:09
(1)
Socjalizm jest od 89 roku. Gdyby nie bylo socjalizmu nie bylo by przymusowego ZUS i innych danin dla państwa.
- 10 4
-
2020-03-01 14:02
Aha...
A przed 89 była demokracja i wszelka sprawiedliwość...Wspaniałe czasy...Może wrócą...?
- 4 1