Skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. De Gaulle'a
3409 wyświetleń 22 grudnia 2014 (265 opinii)Ruch na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. De Gaulle'a jest sterowany sygnalizacją świetlną. Mimo że auta muszą tutaj stać przez ok. 20 sekund, nie utworzono przejścia dla pieszych, ułatwiającego dojście na Wysepkę i przez ul. Lendziona do dworca.
Więcej na ten temat
Opinie (265) 3 zablokowane
-
2014-12-28 09:17
(15)
Na tym przejściu przepuszczać pieszego to jak wysłać go na śmierć!
Kierowcy ruszają ze świateł, rozwijają prędkość i po 50m mają się zatrzymać na środku 3 pasmowej głównej arterii miasta, bo ktoś ma ochotę przejść.
Co zmianę świateł jest sytuacja kiedy tamtędy przez chwilę nic nie jedzie i można wtedy spokojnie przejść. Naprawdę nie trzeba pakować się pod kola komuś albo udawać dobroczyńcę zatrzymując się i ryzykując, że zginie na 2 albo 3 pasie!- 100 42
-
2017-04-05 19:47
mim
Fuj to głupie
- 0 0
-
2014-12-28 13:47
ano własnie, (4)
tak jak pieszych bezwzględnie puszczam tak na tym przejściu zrobiłem to raz, mało brakowało i miałbym tę osobę na sumieniu przez kretyna, który mnie ominął i dodał gazu - więcej tego nie zrobię.
Tam bezwzględnie powinna być sygnalizacja albo brak przejścia.- 14 5
-
2014-12-28 21:52
bo tak kończy się głupia uprzejmość (3)
na drodze obowiązuja przepisy, które stanowią kiedy pieszy ma pierwszeństwo a kiedy go nie ma.
Jesteś w dobrym nastroju i masz ochotę na wspaniałomyślność ale jadący obok nie ma, wg przepisów nie powinieneś zatrzymywać się skoro masz pierwszeństwo i możesz kogoś zaskoczyć swoimi pomysłami.
Kiedyś ułatwiłem komus włączenie się do ruchu a on chciał się zrewanżować, kawałek dalej zdarł hamulce bo zobaczył po drugiej stronie pijaka zbliżającego się do przejścia, o mało nie wjechałem mu w d... i miałbym swoją uprzejmość.- 5 2
-
2014-12-28 22:02
mylisz się (2)
Oprócz przepisów są jeszcze dobre obyczaje ibprzepuszczanie pieszych oraz włączających się do ruchu do nich należy. Ot, zwykła życzliwość wobec innych użytkowników drogi.
Co więcej, jeżelibja wpuszczę pieszego na przejście to ty jadąc obok masz obowiązek się zatrzymać bo pieszy na pasach ma bezwzględne pierwszeństwo.
Problem z tym konkretnym przejściemb polega na bardzo słabej widoczności (jest tam ciemno jak w d...,zza samochodów nie widać pieszych) oraz na tym, że kierowcy u nas nie są uczeni owej życzliwości.- 2 2
-
2014-12-29 00:46
skoro masz rację (1)
to wyjaśnij w sposób nie pozostawiający niedomówień co jest ważniejsze, przepisy stanowiące zasady ruchu drogowego czy dobre obyczaje i życzliwość?
Jeśli dojdzie do kolizji, wypadku to wg czego rozstrzygnąć winę, obyczajów?
A życzliwość od czego zależy, którą noga rano wstajemy?
Poczekaj aż ktoś będzie miał okazję cię wydoić z kasy za jakąś szkodę wtedy zobaczysz życzliwość.
Ja kiedyś byłem życzliwy bo nie chciałem wjechać w typa który wymusił pierwszeństwo, w efekcie przydzwoniłem w słup a on odjechał, przy policji kajał się i brał winę na siebie a później u ubezpieczyciela wykręcał się, inny sprawca miesiącami unikał załatwienia sprawy.
Od tego czasu moja życzliwość skończyła się. Ciebie ktoś wyroluje to też zmienisz zdanie.- 1 1
-
2014-12-30 20:10
wszak nie ma tu
żadnej sprzeczności z przepisami, jedź z dozwoloną prędkością, zachowuj bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu, stosuj zasadę ograniczonego zaufania i o żadnej kolizji mowy nie będzie.
Bo wpuszczenie pieszego czy włączającego się do ruchu sprzeczne z przepisami nie jest i jak we mnie w takiej sytuacji wjedziesz to zabulisz aż miło.- 0 0
-
2014-12-28 10:55
(1)
Jadąc maksymalnie 50 zdążysz wyhamować. Poza tym nie daje ci do myślenia, jak ktoś zwalnia przed przejściem na którymś pasie ? Zaczynam się was bać
- 19 15
-
2014-12-30 09:41
TWOJ POPRZEDNIK MA RACJE..to przejscie jest bardzo niebezpieczne.
Moze ty jedziesz tam 50 ka,ale to tylko twoj idealizm..tamto miejsce w sobie cos ma,ze kierowcy tam jada predko(wiekszosc)...jedynie ci co skrecaja w JESIONOWA ZWALNIAJA...DAJAC ZLUDNA NADZIEJE PIESZEMU,ZE JAK ON SIE ZATRZYMA TO NA NASTEPNYM drugim i trzecim PASIE TEZ SIE ZATRZYMAJA..(.A TAK NIE JEST)..wiec albo powinni zlikwidowac tamto przejscie abo postawic sygnalizacje swietlna na przycisk(na zadanie) dla pieszych.Mozesz sie burzyc ,ze sa lamane przepisy...ale tak tam wlasnie jest...moze sprawia to polozenie,moze kierowcy przyzwyczajeni do szybszej jazdy na odcinku do sygnalizacji..tak po prostu jezdza....nie chce nikogo usprawiedliwiac ..chyba zeby zrobic na tym odcinku pulsujace na czerwono ograniczenie do 30km/ h
- 0 2
-
2014-12-28 11:53
(2)
Niemcy, Norwegowie, Szwedzi, Anglicy, Holendrzy, Belgowie... potrafią puszczać pieszego, gdy ten ma ochotę przejść. Na trzypasmówkach też.
Można? Można.
tylko nad Wisłą "niedasię".- 20 7
-
2014-12-29 12:57
tylko że w tych państwach takich przejść i pieszych jak na lekarstwo to mogą sobie na to pozwolić
- 1 3
-
2014-12-28 12:22
przecież nie będę hamował i zużywał paliwo bo biedota bez samochodu chce przejść
- 6 11
-
2014-12-28 11:41
(3)
Jeżeli ktoś ma ochotę przejść na przejściu dla pieszych to Twoim obowiązkiem jest ustąpić mu pierwszeństwa.
Koniec, kropka.- 22 13
-
2014-12-28 21:44
Zapoznaj się z przepisami, pieszych też obowiązują (1)
to jest twoim obowiązkiem jako uczestnika ruchu i przestań pieprzyć.
Koniec kropka.- 3 5
-
2014-12-29 00:44
ja jednak proponuję
sięgnąć do PORD zamiast siać szkodliwe durnoty - nie ma obowiązku ustąpienia pieszemu nie znajdującemu się na pasach, dopiero toczy się dyskusja o takim rozwiązaniu.
- 0 2
-
2014-12-28 13:49
jak na razie
jest to tylko i wyłącznie dobry obyczaj, nie obwiązek. Na tym przejściu jest to niebezpieczne dla pieszych.
- 13 13
-
2014-12-29 14:27
To jakis żart (1)
A jak to będzie do pięknego Tristar sie Mieć ? Do zielonej lini to zaraz korek będzie znów większy bo geniusze światła wprowadzają a paręnaście metrów dalej jest krzyżówka ze światłami Ciężko przejść. W druga stronę koło galerii No nie wierze ze to tak daleko te światła to najgłupsza rzecz jaka moze wymyślić zarząd dróg niech zbadają najpierw ile ludzi tam przechodzi a dopiero potem podejmijcie decyzje bo jak mówią ze będzie zielona od Gdańska do Sopotu. To co światła będą tak ustawione ze ładować będziemy na jednym cyklu na czerwonym a potem co programowanie pod nas ze świateł czerwonych na zielona fale
Paranoja zamiast świateł i tych zwalniaczy to zlikwidować to przejście bo jest zbędne ile ludzi przechodzi co dziennie garstka bo na pewno nie tyle co od Manhattanu czy od galerii
Większej bzdury nie słyszałem
Zaraz bedzie tak ze niedługo rowerem pojedziemy szybciej niż samochodem
Bo co chwile stać na światłach czerwonych- 3 0
-
2015-02-15 13:53
i stójcie do cholery!!!!! tam mieszka duzo starszych osob! spieszy ci sie kierowco ? to kup sobie pistolet i walnij sobie w leb zdala od rodziny. A bedziesz szybciej na miejscu ! A rower to samo zdrowie !!!!! i zacznij sie ruszac niz siedziec na d*pie caly czas i pic piwsko! Auto ma zadanie dowiesc na miejsce bez pospiechu, przez takich jak wy sa wypadki i ludzie umieraja bo kierowca A chcial byc szybciej w domu od kierowcy B.
- 0 0
-
2015-02-15 13:44
mozecie pisac co chcecie i tak tylko internauci was czytaja, to wszystko na nic bo oni i tak nic nie zrobia !!!!!!!
- 0 0
-
2015-01-05 11:58
tristar?
czy ktoś się w ogóle zastanawia jak będzie wtedy pracował tristar? Przecież dodawanie kolejnych świateł będzie go totalnie rozregulowywało, a ewentualne przeróbki będą kosztowały ogromne pieniądze. Na tej samej ulicy niedługo zostanie otwarta nowa dodatkowa sygnalizacja obok nowych biurowców obok castoramy i będzie kolejne miejsce gdzie w godzinach szczytu będą robić się korki z tego powodu.
- 1 0
-
2014-12-31 00:33
to przejście nie ma racji bytu
a TY wielki szeryfie i kulturoznawco sam spowodowałeś to zagrożenie ! Jesteś tak do bólu idealny i wspaniałomyślny, że przez ciebie mogli zginąć ludzie. Rozumiem jeszcze, że jechał byś prawym pasem i się zatrzymał, ale środkowym ? chyba o niczym innym nie myślisz tylko rozglądasz się na około kogo by przepuścić. Na tych pasach zasada jest jedna- wchodze jak nic nie jedzie, ludzie zacznijcie myslec. Tam sa 3 pasy nie jeden
- 1 0
-
2014-12-28 09:12
Bardzo dobrze. Niech stoją w jeszcze większych korkach blachosmrodziarze. (61)
W wyżej rozwiniętych cywilizacjach odchodzi się od jeżdżenia samochodem po mieście, ale u nas jest odwrotnie.
Oby więcej powstawało takich przejść dla pieszych.- 106 157
-
2014-12-29 16:04
(1)
W wyzej czyli jakich? W buszu gdzieś?
- 0 1
-
2014-12-30 19:41
Cywilizacja
Ta nieznana ci cywilizacja pieszych to na przykład Hamburg i Kopenhaga. Polecam wycieczkę na zachód, nie tylko do Kaliningradu.
- 0 0
-
2014-12-28 09:19
kolejny frustrat z tekstami bez polotu (14)
na duże zakupy tez jezdzisz rowerem - a może hulajnogą?
- 36 18
-
2014-12-28 09:40
A po co w tych czasach duże zakupy ? (5)
Papier toaletowy kupujesz na rok?
Zakupy robię codziennie , po co targać do domu góry wszystkiego, potem zapewne wiele z tego ląduje w koszu na śmieci.
Trzeba mieć głowę na karku a nie pusty cymbał na szyii nosić.- 16 29
-
2014-12-28 10:09
A po to... (4)
By oszczędzić czas i pieniądze.
- 9 13
-
2014-12-28 17:12
To zamawiasz w e-sklepie (2)
z dostawą do domu.Ceny takie jak w markecie i nie jedziesz z wózkiem jak osioł tylko ci wszystko do domu przywiozą.
Ale czereśniak chce pewnie z rodziną iść na spacer do marketu:-)- 5 4
-
2014-12-29 07:39
owoce warzywa tez kupisz w e-sklepie? (1)
wtedy dostaniesz stare i podgnite
czeresniak pewnie to wie a taki madrala jak ty juz nie
poza tym nie sa to ceny jak w markecie- 0 3
-
2014-12-29 14:55
Owoce i warzywa to kupuję w dobrym warzniaku koło domu.
W markecie jest warzywny szrot.
Mięso i wędliny kupuję w dobrym mięsnym, to samo z chlebem tylko z dobrej piekarni.
I po co jechać do tego marketu.?
Zgrzewkę mleka kupić ?
To można kupić w biedrze czy lidlu, nie musisz lebiego pchac się z familiadą na wycieczkę do marketu, do kina lepiej idź.- 0 1
-
2014-12-28 10:10
stojąc w korku?
- 14 8
-
2014-12-28 18:35
jak mam duże zakupy - w jedną stronę jadę autobusem, w drugą - taksówką
rocznie taksówki wychodzą mnie (razem z autobusem) poniżej 3000 złotych. Po małe zakupy - albo na piechotę (mam sklepy kwadrans od domu) albo rowerem (jeżeli muszę pokonać średni dystans). Auta nie miałbym gdzie zaparkować. Uroki życia w mieście
- 2 4
-
2014-12-28 09:55
(2)
Tak, z pewnością największe zatory w godzinach szczytu robią osoby jadące na zakupy do galerii handlowych.
- 13 0
-
2014-12-28 11:06
(1)
To tam robi się zakupy ? Byłem raz i widziałem samych zwiedzających, bez żadnej siatki w ręku
- 3 0
-
2014-12-28 13:46
na drugi raz zdejmij zaslepki z oczu.
- 2 3
-
2014-12-28 13:19
Codziennie jeździsz na "duże zakupy"? Raz w tygodniu sobie pojedziesz trochę wolniej.
- 2 1
-
2014-12-28 12:55
doczepia sobie mniej długie ręce do targania siat. (1)
ale te oczywiście dostał przy urodzeniu od Państwa za podpisanie lojalki. ojciec był dumny z syna.
- 1 4
-
2014-12-28 13:11
Z ciebie dumny był listonosz,
ale ojciec też był dumny i nieświadomy.
- 2 0
-
2014-12-28 09:42
no ok
Popieram twoja opinie Style. Ale kij ma dwa konce , mianowicie naprawde sporo jest takich kierowcow burakow co jezdza jak traktorem po polu. Kupil szrota w niemczech i jedzie grunwaldzka 120 .
- 9 1
-
2014-12-28 09:14
(40)
Nie ma alternatywy dla samochodu w tym mieście,
- 35 33
-
2014-12-28 09:41
to przygotuj się na coraz dłuższe stanie w korkach (39)
- 27 17
-
2014-12-28 10:20
Ale on ma rację nie dlatego że chce wozić d*** w samochodzie. (38)
tylko choćby dlatego, że pieniądze czas i komfort - te wszystkie czynniki razem wzięte i tak przemawiają za samochodem. Na krotkie dystanse ok 5km samochód wygrywa nawet jeśli spali 11l/100km. 10km podróż nim po mieście to 1,1l czyli 5zł. To taniej niż 2 bilety po 3zł a na pewno na siedząco, nie musisz czekać na przystanku i jeszcze szybciej.
Jesteśmy za biednym narodem, żeby wybierać coś droższego dla idei. Mamy zbyt g***ne życie, żeby samemu jeszcze bardziej chcieć sobie je pogarszać w imię jakichś wyższych idei. Takie idee ekologiczno-społeczne są dobre dla obywateli bogaych krajów, którzy nie mają tak przyziemnych problemów jak my. My pójdziemy na każdy skrót żeby sobie ulżyć.Ja nie mówię że to jest dobre, tak po prostu jest a kraje wysoko rozwinięte są o lata świetlne przed nami i niech rząd nie p****li że jest tak cudownie bo pendolino i jakieś elektryczne autobusy wyjechały.na trasę - co Kowalskiemu z tego, jak nie ma co do gara włożyć.
Dociśnięte podatkami społeczeństwo będzie myślało tylko jak SOBIE SAMEMU i najbliższej rodzinie ulżyć a nie dobru ogólemu, bo dobro ogólne utożsamia z państwem, a pastwo ze złodziekami którzy wydzierają mu haracz z kieszeni nic za to nie dając.- 63 17
-
2014-12-28 10:37
Roomack dobrze prawi (6)
ciekawe ile czasu (i kasy) pochłonie poszukiwanie czegoś w sklepach gdyni i gdanska w wariancie auto lub komunikacja miejska (bilety na autobus, tramwaj, skm, trolejbus). Pomijając aspekt drogich biletów to jak sie komuś bardzo nudzi to może spędzić pół dnia w komunikacji miejskiej.
- 15 6
-
2014-12-28 11:38
bilet miesięczny 88 zł ciekawe ile przejedziesz za tą kwotę samochodem (4)
- 9 6
-
2014-12-28 12:13
Za 88 zł ? Cały miesiąc do pracy. (3)
Zakupy w markecie po drodze. Jest ich pełno.
Tak, poszukiwanie. Ostatnio przejechałem z 6 punktów handlowych (dużych) żeby znaleźć dokładnie takiego laptopa jak potrzebuję. Nie znalazłem, a laptopa nie kupuję jedynie oceniając parametry i nazwę na plakietce, a również wrażenia organoleptyczne (jakość wykonania, hałaśliwość, pracę klawiatury). Ciuchów zresztą czy butów też nie kupuje się w sieci bo potem trzeba odsyłać na swój koszt.
Zużyłem na to jednak tylko 2 godziny łącznie z poszukiwaniem miejsc parkingowych i wejściem do tych miejsc. Komunikacją miejską zajęłoby mi to pół dnia.- 8 5
-
2014-12-28 13:26
Ja zadzwoniłem, zapytałem i kupiłem sobie laptopa w sklepie 100m od tramwaju (1)
No,ale ja jestem tracącym czas plebsem :)
- 9 6
-
2014-12-29 07:37
zawsze kupujesz rzeczy na slowo?
sluchaj mam dla ciebie okazje bardzo dobry laptop wart 5000 ale dla ciebie za 1000 podac nr konta?
- 0 1
-
2014-12-28 12:20
czyli masz 1,5 km do pracy
- 7 1
-
2014-12-28 11:52
Poszukiwanie?
A czego Ty tak szukasz po sklepach? W obecnych czasach jak się chce coś kupić to można daną rzecz wyszukać sobie w internecie i jedynie pojechać w docelowe miejsce aby dokonać zakupu (jeżeli ktoś nie lubi kupować w sieci). Żeby kupić jakieś ubrania wystarczy pojechać do jakiegoś dużego centrum handlowego bo we wszystkich są i tak te same sklepy i ten sam asortyment.
- 8 5
-
2014-12-28 10:30
A koszt paliwa to wszystko? (18)
A naprawy,ubezpieczenia i obsługa?
To nic nie kosztuje?- 18 12
-
2014-12-28 10:54
Tego tak nie czuć. (17)
Koszty dodatkowe mojej Toyoty Corolli:
wymiana opon na zimowe/letnie: 120zł na rok
przegląd: 700/rok: oleje/filtry/płyny/klocki
OC: 600/rok (bezwypadkowa jazda)
Części ? Toyoty się nie psują.
Moja 10-latka jest całkowicie bezawaryjna i dobre 5 jeszcze nią pojeżdżę robiąc tylko podstawowe naprawy eksploatacyjne.
To jest 1400zł na rok a robię ok 10tys km = 14 groszy dopłacam do kilometra, do 10km dopłacę 1,40zł to jest nadal ok 6zł czyli równowartość biletu i nieoceniona wygoda jeżdżenia samochodem. 20 kilometrowa podróż: paliwo 10zł plus 70gr kosztów ogólnych = 11zł i kolosalna oszczędność czasu (dostań się komunikacją na drugi koniec miasta i wróć = 2h, samochodem 1h nawet w lekkich korkach) Poza tym dochodzi komfort posiadania samochodu w sytuacjach nagłych. Zapłatą za ten komfort można uznać te wszystkie koszty dodatkowe.
Właśnie gdyby poziom życia był wyższy to starczyłoby i na papu i na coś lepszego niż golf III. Ale samochód niestety jest wydatkiem koniecznym w naszej świadomości przez brak czasu tak jak pisze style.
Pracujemy bardzo dużo godzin (przez 120 dni wolnych w roku) i nie mamy na nic czasu. Za to w te 9-dniowe długie weekendy trzeba gdzieś wyjechać nie ?
Ja nadal podkreślam że nie uważam to za słuszne. Ja tylko wyjaśniam przyczynę stanu rzeczy. BYT KSZTAŁTUJE ŚWIADOMOŚĆ.- 28 5
-
2014-12-28 13:23
Roomack,w tej twojej tojocie za wymianę żarówki biorą 90 PLN,zatem nie zalewaj :) (4)
- 3 3
-
2014-12-28 15:46
(3)
jak ktoś jest gamoń to i płaci za wszystko. Normalne samochody mają tak zrobione żarówki że sobie poradzisz. Ja u siebie pod domem zmieniam koła, mam dwa komplety felg i nie muszę co pół roku płacić 60zł za zmianę kół, pod domem lewarek i zmieniam, ewentualnie jadę na wulkanizację wyważyć i płacę za 4 koła 20zł, także samochód w dzisiejszych czasach nie jest wcale drogi jak się o niego należycie dba.
A jeszcze wam posole po oczach i powiem że ja tankuje paliwo za 2,30zł, dokładnie tyle wychodzi litr paliwa z Rosji, w weekend sobie jadę robię 200km i wracam z zatankowanym samochodem, do tego kupię sobie fajeczki po 5zł paczka i przywiozę jakiś alkohol. Jak się chce to się da!- 4 7
-
2014-12-28 17:06
Jeszcze pewnie bierzesz widerko i gąbkę (1)
i pucujesz swoje ferrari pod oknami na trawniku.
Typowy czereśniak bo kto normalny pali papierosy i pije alko z niepewnego źródła.- 6 4
-
2014-12-29 07:33
typowy zarozumialy idiota
"Typowy czereśniak bo kto normalny pali papierosy i pije alko z niepewnego źródła."
sklep w rosji to niepewne zrodlo?
no to w rosji jest prawie 140 mln "czeresniakow" co kupuja alkohol i fajki w tym samym miejscu- 1 0
-
2014-12-28 17:11
boże co za cebulak
- 5 3
-
2014-12-28 11:40
a ja wydaję 1000 zł rocznie na bilety miesięczne i jeżdżę ile chcę (5)
OC 600 zł to chyba kilka lat temu no i nie podałeś ceny zakupy auta, jak dałeś 10 000 to ja tyle wydam na bilety przez 10 lat
- 7 13
-
2014-12-28 15:42
(1)
ja płacę dokładnie 488zł za Passata B5 1.9 TDi, to jest koszt samego OC, NW nie biorę bo umnie w domu wszyscy są ubezpieczeni to po co dokładać
- 2 1
-
2014-12-28 17:10
ale tamte ubezpieczenia nie działają jako NW które kosztuje kilkadziesiąt złoty
- 3 1
-
2014-12-28 11:56
Płacę 600 za OC przy 60% zniżce za bezszkodową jazdę. (2)
tyle mam za ostatni rok. Silnik 1.4. Cena samochodu to sprawa względna.
Można kupić trupa z 2000r za 1500 i też będzie jeździł. Ci co mają merce po 500tysięcy - tym to się dopiero nie opłaca.
Możesz mnie nagrywać ile chcesz. Zapewniam że gdyby płacili prowizję za mandaty, nic byś na mnie nie zarobił. Jeżdżę spokojnie, nie lubię się stresować za kierownicą, jak ci którzy muszą mi się wcisnąć na 20 metrze przed skrętem w prawo :-) Tych nagrywaj :-)- 12 2
-
2014-12-28 12:19
jak kupisz trupa za 2000 to w rok wydasz 5000 na naprawy
- 5 2
-
2014-12-28 12:00
w przszłym roku ubezpiczenia idą ostro do góry
I nie będzie 600 a 1200,
A gdzie masz AC jeszcze?- 2 9
-
2014-12-28 12:05
a teraz policz ile wydasz jeżdżąc rowerem...
- 4 2
-
2014-12-28 11:10
(1)
Nie dyskutuj Roomack z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Merytoryczna dyskusja jest wówczas kiedy obie strony mają konkretne argumenty, więc... Pozdrawiam
- 14 5
-
2014-12-28 12:01
Znazsz to z autopsji?
Rodzinne rozmowy?
- 4 9
-
2014-12-28 11:33
(2)
Nie doliczyłeś kosztów parkingów i czasu potrzebnego na zaparkowanie i dotarcie piesze do celu podróży. W centrach miast to istotnie wpływa na wyliczenia.
Do tego zimą czas potrzebny na skrobanie i odśnieżanie auta, większa wrażliwość na sytuacje awaryjne i jeszcze kilka aspektów.
Pzdr- 8 16
-
2014-12-28 11:50
Znam miasto jak własną kieszeń i nie pamiętam kiedy ostatnio zapłacilem
za parkowanie na mieście. A nie łamię przy tym przepisów i nie parkuję dalej niż 3 minuty piechotą od celu podróży. Traktuję to jak jogging bo mam zbyt siedzący tryb życia.
Nie doliczyłem za to kosztu samych opon - 400zł na rok czyli 4gr do kilometra.
Przy takich zimach jakiem mamy i srebrnej macie na szybie praktycznie nie muszę go skrobać (max 2-3min na boczne szyby lusterka i światła, tylną odmrożę ogrzewaniem) i to przez kilka dni w roku. Margines.
Jak masz sprawny samochód i o niego dbasz, to nie ma sytuacji awaryjnych, chyba że masz na myśli że gdzieś jest wypadek i stoisz godzinę w korku przez to - ten sam problem dotyczy komunikacji miejskiej.- 13 2
-
2014-12-28 11:37
nie doliczył też mandatów a ja kupiłem kamerę i będę wysyłał filmy na policję
- 7 7
-
2014-12-28 18:30
standardowy argument: jest tanio, bo samo paliwo wychodzi taniej (1)
dorzuć amortyzację, naprawy, ubezpieczenia, koszty parkowania, jakiś mandat raz do roku... I nagle szlag trafia oszczędności.
- 4 4
-
2014-12-28 22:51
A to w zkm nie daja mandatow? Daja - i nie trzeba wiele się starac by dostac. A to skm awari nie ma? Bo wiele lat jezdzilam skm'a az zdecydowalam się na auto. I jakoś stratna wiele się nie czuje. A w korkach stalam zdecydowanie mniej niz było awari skm przez ktore co rusz trzeba było dluzej w pracy zostawac. Porownaj. Pojezdzij rok dwa i tak i tak. Potem pisz.
- 4 1
-
2014-12-28 22:48
Z uwagi na korki na miescie i ogolna wariavje drogowa dla dobrego samopoczucia zostawilam samochod pod domem a wybralam skm. 4.90 PLN w jedna strone czyli prawie 10 na dzien na sam skm. Auto taniej. Poza tym co mnie już pierwszego ranka przywitalo - a no skm'owa norma czyli browar zza pazuchy, otwieranie na osciez okien niech innynm glowy ukrecaja przeciagi bo szlachta musi zapalic. I wiecie cooo - wale ideologie, ekologie itp. Jak ja placac 10 zeta nie jestem w stanie w kulturalnych warunkach dojechac do i wrocic z pracy gdzie de facto na ten bilet pracuje się - to chocby litr benzyny byl za te 10 zeta - wole dac zarobic Orlenowi, wole stac w korkach ale mam spokoj.
- 3 0
-
2014-12-28 13:44
tekst o przejsciu dla pieszych a Ty flustrujesz innych podatkami i garnkami (1)
napisz jeszcze cos i Seszelach bo one tez maja duzo wspolnego z przejsciem dla pieszych.
- 2 2
-
2014-12-28 21:54
flustrujesz
Kocham cię
- 6 0
-
2014-12-28 10:27
Niby do gara nie ma co włożyć, (6)
ale na starego golfika i paliwo to wysupła.
- 25 19
-
2014-12-28 11:35
będę jadł parówki z Biedronki ale nie zniżę się do poziomu korzystania z komunikacji miejskiej (5)
- 16 16
-
2014-12-28 19:35
Tak
bo w komunikacji śmierdzi jak w chlewie.
Pewnie z powodu bojkotu mydła przez ekologicznych.- 9 2
-
2014-12-28 14:33
(1)
Ale ty masz kompleksy ? Z jakiej wiochy pochodzisz ? Taka wypowiedź o komunikacji świadczy o twoim płytkim charakterze . Mam dobre auto , ale do pracy jeżdżę tramwajem i przez myśl mi nie przeszło , aby myśleć o sobie jako gorszej . Ale , żeby tak myśleć trzeba mieć o samym sobie dobre zdanie .A nie leczyć frustracje w samochodzie . Ja nie jem parówek z biedronki , bo mam świadomość , co w nich jest .
- 6 9
-
2014-12-28 17:37
A co w nich jest?
Sądzisz, że co innego niż w innych parówkach?
P.S. Przed znakami przestankowymi (kropka, przecinek), NIE dajemy odstępu. Mogłabyś poczytać o tym podczas swoich podróży tramwajem, bo twoja wypowiedź trąci wiochą.- 5 1
-
2014-12-28 12:05
...
Ale jesteś miałki.
- 4 3
-
2014-12-28 11:57
brawo tak trzymć
na niedzielę możesz je pokroić i wymieszać z keczupem,będzie wersja ekskluziw.
- 23 3
-
2014-12-28 20:23
Głupi jesteś ! Dzięki autom stojącym na światłach będziesz wdychał więcej spalin, niż gdyby szybko przejeżdżały !!!!!!!!!!!!!
- 4 3
-
2014-12-28 19:27
Osobliwe pojęcie cywilizacji
Przemysł motoryzacyjny i pozostałe gałęzie przemysłu elektronicznego, przetwórstwa tworzyw sztucznych szeregu i pozostałych związanych jest również rozwojem cywilizacji.
Korzystanie z innych zdobyczy cywilizacji też jest szkodliwe, komórki, przetworzona żywność, chemia w jedzeniu i środkach czystosci, szkodzą.
Chcesz chodzić na pieszo, twoja sprawa, możesz również mieszkać na drzewie, myć się w rzece raz do roku i jeść owady ale nie zmuszaj innych do tego.
Miasto zawsze było miejscem cywilizacji.
Precz z eko terrorystami.- 6 1
-
2014-12-28 17:33
...
Bardziej rozwiniętych cywilizacjach? O kosmosie sie naoglądałeś?
- 6 0
-
2014-12-29 10:41
W CZYM JEST PROBLEM ? (2)
Jak ktoś jest ciotą i nie umie przejść przez przejście to niech nie wymyśla głupot. Przechodzę przez to przejście dwa razu dziennie a jakoś ciągle żyje. Wyremontujcie drogi a nie stawiacie sygnalizacje !
- 5 2
-
2014-12-30 10:03
Swiatla,lub likwidacja
Moze dla pryszczatego dresa to przejscie nie stanowi problemu niemniej dla osob starszych czy kobiet z dzieckiem moze to stanowic jakis problem.
- 1 1
-
2014-12-29 10:59
gdy wielu kierowców to tacy kretyni jak widać z niektórych komentarzy powyżej,
to remontowanie dróg prowadzi do zwiększonej śmiertelności, właszcza wśród pieszych.
- 2 2
-
2014-12-28 09:56
(1)
Kolejne koszta .najlepiej postawic tam patrol żeby ukarał szoferòw za to że nie ustępuja pierszenstwa pieszym na pasach dziennie możnaby z milion złotych do budżetu dorobić.
- 12 3
-
2014-12-30 09:52
Oj starczylo by dla kilka nowych KIA dla Policjii.Tak.... tamto miejsce to zyla zlota.
- 0 0
-
2014-12-28 09:07
A może tunel? (9)
Sądzę że powinno być dojście do skrzyżowania z galerią, wychodząc z Manhattanu nie można przejść od razu na druga stronę grunwaldzkiej, trzeba przejść przez płyty. A tu natężenie pieszych jest sto razy większe niż jakieś wysepki. Zlikwidować przejście przez ulicę na wysepkę.
- 99 113
-
2014-12-28 11:39
Nareszcie (1)
Kierowcy nie myślący szczególnie jadący lewym pasem.
- 7 4
-
2014-12-30 07:15
Wystarczyłoby oświetlenie
Tego przejścia nie widać tam jest zbyt ciemno.
- 0 0
-
2014-12-29 10:13
obok płynie rzeka, koszt byłby astronomiczny
Światła nie zmienią świętej przepustowości. Nie bój żaby.
- 1 0
-
2014-12-29 08:49
po co tunel?
może od razu kolejkę linową? jak rozmach, to rozmach.
- 2 0
-
2014-12-28 20:39
jo godom
Dobrze mowi kolega, polać mu ; D
- 1 0
-
2014-12-28 12:51
Kierowco.... weź samochód pod pachę i sam wejdź w tunel (1)
Takich kretyńskich pomysłów nie brakuje. Dla niektórych nowobogackich w puszkach pieszy to pasożyt który może łazić jak szczur po tunelach. To pokazuje jak dla części osób posiadanie samochodu i własna wygoda przesłania mózg.
Kierowco, po drodze też mieszkają ludzie!- 37 23
-
2014-12-28 19:09
Przecież pieszemu tunel ułatwia przemieszczanie się, trzeba go tylko sprzątać. Nie ma nic gorszego od stania na czerwonym.
- 14 10
-
2014-12-28 14:23
Tunel dobry (1)
Tunel jest dobrym pomysłem, ale pod warunkiem że to samochody go będą miały. Ludzie powinni pozostać na powierzchni.
Tylko takowa inwestycja za droga w porównaniu z sygnalizacją świetlaną.- 38 7
-
2014-12-28 15:11
nie koniecznie drożej - może być pośrednie rozwiązanie
częściowe onlniżenie dla samochodów i tramwajów i podwyższenie przejścia dla pieszych. W Niemczech tak robią - dlatego trafiają do nas wysokie tramwaje :)
- 8 2
-
2014-12-29 14:15
Bezpieczeństwo
Po pierwsze drugie i trzecie: B E Z P I E C Z E Ń S T W O - nie chcielibyście żeby was czy kogoś z bliskich przechodzących prawidłowo po przejściu dla pieszych rozjechał idiota z drugiego lub trzeciego pasa.
Te niewiniątka są zazwyczaj bardzo skruszeni w sądach. Cóż z tego życia i zdrowia to nie przywraca.- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.