Rozbiórka kładki na Zaspie
2707 wyświetleń 13 czerwca 2019 (760 opinii)Trwa rozbieranie schodów prowadzących na kładkę dla pieszych nad al. Rzeczpospolitej i al. Jana Pawła II na Zaspie.
Więcej na ten temat
Opinie (760) ponad 10 zablokowanych
-
2018-07-19 06:02
(93)
Jeden z symboli myśli inżynierskiej PRL znika
- 427 60
-
2018-07-19 06:05
(10)
A może wykopać tam tunel?
- 22 26
-
2018-07-19 08:13
(2)
Który bedzie zalewany w czasie burzy
- 51 0
-
2018-07-19 08:15
Ale przed wyborami można przeciąć wstęge. A jak problem będzie uporczywy to zrobi się tam pływalnie i też będzie sukces
- 28 4
-
2018-07-19 09:56
Jak przy ulicy Burzyńskiego, to musi być zalewany, pani kierowniczko!
- 7 1
-
2018-07-19 10:04
widać myśl inżynierska PRL nadal żywa
- 1 3
-
2018-07-19 11:19
Załóżmy, że tunel kosztuje 50 mln złotych (5)
zamiast brać te pieniądze z budżetu, wprowadźmy opłatę za przejazd samochodem - 1 zł.
Okaże się, że nikt nie chce tamtędy jeździć. No, chyba, że po drodze sfinansowanej z podatków także emerytek czy rencistów (którzy mają problem z tą kładką), bo Janusz musi jechać szybko Golfem.
Pieniądze w budżecie pochodzą od mieszkańców płacących podatki (NIE pochodzą z podatków w paliwie - te idą do budżetu centralnego). Rozwiązania drogowe powinny być budowane z podatków celowych (opłaty za wjazd do miasta, parkingi, posiadanie samochodu w mieście). Tyle tylko, że gdyby kierowcy rozumieli, że np. tunel pod Martwą Wisłą kosztuje każdego mieszkańca 10 zł dziennie (i tyle mieliby płacić za jazdę nim) to uznaliby, że wcale go nie potrzebują.
Taka różnica między wyborcą a obywatelem.- 8 9
-
2018-07-19 13:09
A gdyby tak pobierać 1zł od rowerzysty za przejazd... (4)
I tylko z tych środków finansować budowę DDR, bo przecież tylko rowerzyści z nich korzystają, a za przejazd drogą 50gr bo współdzielą z kierowcami....
- 18 7
-
2018-07-19 13:31
Jeżeli moje podatki nie pójdą na kierowców, zgoda (1)
I tak będę parę tysięcy rocznie do przodu.
- 6 7
-
2018-07-20 23:33
No widzisz a moje podatki idą między innymi na twoje ścieżki.
- 4 0
-
2018-07-19 14:24
każdy kilometr przejechany rowerem generuje dla miasta i jego mieszkańców (1)
tzw. korzyści zewnętrzne (głównie w postaci oszczędności wydatków na ochronę zdrowia są szacowane w Europie na €0,28 do € 0,47 )
Każdy kilometr przejechany samochodem generuje dla miasta i jego mieszkańców dużo większe koszty zewnętrzne, nie pokrywane wpływami z podatków (akcyzy i vat ze sprzedaży paliwa).
lepiej myśleć niż grozić kijem komukolwiek- 10 8
-
2018-07-20 10:23
podatki z paliw idą do budztu centralnego
miasto nic z tego nie ma
chyba że masz na myśli 500+ czy 300+- 1 0
-
2018-07-19 06:18
XXI wiek i miasta nie stać na montaż wind i remont schodów??? (63)
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo ze ktoś ma interes do zrobienia kosztem pieniędzy publicznych własnego interesu. Windy, schody, schody ruchome nie!! ale przejście przez jezdnie jak w Pcimie TAK.
- 53 49
-
2018-07-19 06:19
Ale tam są windy... (3)
- 37 3
-
2018-07-19 06:23
to dlaczego miasto robi wszystko aby zniszczyć kładkę? (1)
a remonty należy robić i wind i kładki i schodów
- 32 27
-
2018-07-19 08:22
Bo pewnie za te kilka(naście) lat i tak by była do wyburzenia ze względu na stan techniczny. Gruntowny remont może kosztować więcej niż postawienie czegoś mniejszego od nowa.
- 35 6
-
2018-07-19 08:43
A skąd Nowogrodzki troll ma to wiedzieć, skoro nigdy tam nawet nie był?
Przyszedł mail z Ministerstwa Propagandy żeby PiSać, to troll PiSze..
- 29 13
-
2018-07-19 06:38
Dokladnie (50)
Nie będzie się jak w Azji, robić autostrad przez osiedle a ludzie mają przemykac tunelami czy innymi kladkami. Trzeba uspokoić ruch. Tak wiem, nienawiść jest szczera, zabrać chce wolność wszystkim kochającym swoje samochody
- 38 41
-
2018-07-19 06:46
Bułki, zaopatrzenie do "twojego" warzywniaka niech tragarze donoszą, szerpowie mleko itd. (16)
- 26 26
-
2018-07-19 06:51
(7)
Przynajmniej ludzie będą mieć prace. Zamiast jednego dostawczaka będzie rozwozić 10 tragarzy.
- 12 19
-
2018-07-19 07:30
(6)
i placic za to w wiekszych cenach bedziesz Ty !
- 27 5
-
2018-07-19 09:57
(5)
Stać mnie, cebularzu.
- 4 17
-
2018-07-19 10:16
(4)
Czyli to dla twojej wygody bo cie stać
- 12 1
-
2018-07-19 11:36
(3)
Czy to nie jest dokładnie myślenie kierowców?
Nie pojadę autobusem, bo stać mnie na samochód...- 7 6
-
2018-07-19 18:46
(2)
Nie pojadę autobusem, bo nie wiem czy przyjedzie, rozumiesz deklu?
- 7 1
-
2018-07-20 10:24
(1)
Przecież tak samo nie wiesz, czy Twój szrot ruszy.
Więc skąd to oburzenie, deklu?- 0 2
-
2018-07-20 23:35
Prędzej mój 'szrot' ruszy i mnie dowiezie, niż twój autobus się zjawi spóźniony na przystanku (o ile w ogóle się zjawi).
- 1 1
-
2018-07-19 07:43
a kto mowi o wywalaniu calkowicie ruchu? (5)
januszowe myslenie: albo autostrada, albo nic. Mozna zrobic droge, po ktore nie bedzie sie dalo jechac szybciej niz 50
- 32 15
-
2018-07-19 07:50
Jak widać można zrobić mózg który działa wolniej.
- 15 14
-
2018-07-19 08:37
Tak wygląda typowa "dyskusja" na temat zmian w ruchu drogowym (3)
Każda rozsądna propozycja ograniczania ruchu jest od razu atakowana pseudo argumentem o całkowitej eliminacji ruchu, o braku dróg dla dostawców i ogólnie o całej apokalipsie, czyli sprowadzanie dyskusji do absurdu.
Dlatego nie ma co takim tłumaczyć i dyskutować, bo utwierdza to ich w przekonaniu, że ich argumenty coś znaczą i warto z nimi polemizować.- 29 6
-
2018-07-19 08:45
Rzucanie hasłami typu "trzeba uspokoić ruch" nazywasz dyskusją? Rozsądną propozycją? (2)
- 11 17
-
2018-07-19 09:30
A jakie masz inne propozycje na zmniejszenie liczby wypadków w Polsce?
Ograniczanie prędkości nic nie daje, bo wiekszość kierowców nawet nie uważa mandatu za skutek swojego zachowania, tylko za 'pecha miałem'
A ciołkom trąbiącym na jadących przepisowo powinno się zwyczajnie zabierać prawo jazdy.- 24 7
-
2018-07-19 14:29
oczywiście jest to propozycja rozsądna
w Sopocie większość ulic ma uspokojony ruch i zadowoleni są wszyscy mieszkańcy - również kierowcy, za wyjątkiem mających trudności z elementarną refleksją.
Ci potrafią tylko pomstować na inaczej myślących.
Mają także trudności ze słuchaniem argumentów.- 3 0
-
2018-07-19 10:08
zaopatrzenie do warzywniaka stoi w korkach spowodowanych przez ludzi
przyspawanych mentalnie do foteli swoich dwuśladowych pojazdów, wożących swoje pociechy do szkół odległych od domu na 1,5 km lub mniej.
Poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów kosztem niewielkiego ograniczenia komfortu ruchu pojazdów jest jedynym sposobem odwrócenia trendu stopniowego pogarszania się jakości życia w miastach.- 9 4
-
2018-07-19 10:40
Biedacy w takiej Kopenhadze muszą niedojadać...
- 5 2
-
2018-07-19 08:29
Kolego... (25)
Ludzie nie kochają swoich samochodów. Przynajmniej większość ich posiadaczy jest zmuszona do jazdy nimi żeby dojechać do pracy.
Miasto i tak jest już dawno nieprzejezdne w godzinach szczytu.
Chcesz je całkiem zablokować?
Zrobia przejście na tym samym poziomie i będa czekać samochody i palić benzynę w miejscu. I ludzie będą czekać. Wszyscy będą stać, marnować czas i przy okazji będą mieć szansę na wypadek :)- 25 21
-
2018-07-19 08:39
(24)
Nikt nie jest zmuszony dojeżdżać samochodem. Jeśli ktoś jest na tyle głupi, że woli stać w korku aby dojechać parę kilometrów do roboty, to jego problem. Alternatywy są i to nie jedna. Nie można tworzyć infrastruktury pod takich właśnie samochodziarzy, którym się wydaje, że to ich jedyny transport.
- 20 17
-
2018-07-19 08:51
Alternatywy? (10)
Polecam wejść czasem na "raport trójmiasta" i poczytać o tych alternatywach i ich codziennych awariach. Druga sprawa, transport publiczny się nie synchronizuje ze sobą na pętlach przesiadkowych, nie znajdziesz idealnego połączenia między dwoma krańcami miasta.
- 23 10
-
2018-07-19 09:20
Obwodnica tak samo w tym raporcie codziennie stoi... (9)
Więc Twój argument jest trochę od czapy
- 19 2
-
2018-07-19 09:26
Szczerze? (8)
Wolę wygodnie siedzieć w swoim aucie stojąc w korku na obwodnicy, niż stać w zatłoczonym autobusie mknącym buspasem. Do tego nikt mi spod pachy nie śmierdzi, nie muszę słuchać płytoteki DJ'a bez słuchawek, miłosnych rozterek 13latek i historii chorobowej c*otki Halinki..
- 18 15
-
2018-07-19 09:32
Twój wybór. (7)
Gorzej, że jednocześnie krzyczysz, jak to bardzo kierowcy są uciskani i należy im się więcej infrastruktury, kiedy za te pieniądze można by zrobić porządek z tym zatłoczonym autobusem i rozwiązać problem.
- 12 6
-
2018-07-19 09:38
Jak na razie, to najwięcej krzyczą tacy jak ty. (6)
"... za te pieniądze można by zrobić porządek z tym zatłoczonym autobusem i rozwiązać problem...". I niby jaki masz pomysł na higienę współpasażerów, chamstwo młodzieży i trajkoty w komunikacji miejskiej?
- 7 6
-
2018-07-19 10:12
Więcej luzu w autobusach i klimatyzacja. (1)
Do tego działająca ochrona wypraszająca żuli i pozamiatane.
Co do tego, kto krzyczy, polecam komentarze pod dowolnym artykułem o remoncie/budowie ulic. Zaraz jest wyliczanka, jak to źle kierowcom i jak im się należy...- 8 3
-
2018-07-19 11:54
Ale ja nie pisałem o żulach. Niestety, ale Polacy nie dbają o higienę.
A jak się wraca popołudniowy kursem, w gorący dzień.. to otwarte okna nie wyrabjają.
- 3 2
-
2018-07-19 10:14
dlaczego piszesz, że krzyczę jak nie używam dużych liter? (3)
dlaczego nie bierzesz pod uwagę możliwości docierania do pracy/ szkoły inaczej niż tylko własnym samochodem lub komunikacją zbiorową?
Wystarczy zauważyć, że na krótkie odległości wystarczy spacer, rower, hulajnoga, rower publiczny, rower wspomagany elektrycznie, dla niewydolnych nawet rower trójkołowy.
Gdy miasto jest pocięte drogami pseudoszybkiego ruchu amatorzy wszystkich ww. opcji mają w plecy. Gdy oni się zdecydują, to i ty Kubusiu przyspawany mentalnie do samochodu będziesz miał lepsze warunki zaspokajania swojej potrzeby zachowania poczucia własnej wartości.
Zwróć jednak uwagę, że takim jak ty najbardziej w mieście ruch blokują inni myślący tak jak ty.
Jak to zrozumiesz, stopień rozumienia czynników wpływających na twoją jakość życia podniesie się radykalnie.- 6 4
-
2018-07-19 10:23
(2)
Juz ci tlumacze bo twoje miasto daje pozwolenie na budowe wilkich budynkow korpo w srodku miasta a dzielnice buduje obrzeżu wiec musisz sie przebijac przez cale miasto a na drugi koniec miasta cisniesz zeby dzieciaka do przedszkola zawiesc bo tam sie akurat dostalo. Zrobcie porzadna komunikacje przedszola i szkoly na dzielicach i wtedy bede jezdził komunikacja
- 7 4
-
2018-07-19 10:32
Nie ma za co, trzeba remontować drogi.
- 2 0
-
2018-07-19 14:32
mam wrażenie, że chyba niewiele kumasz
komunikacja miejska naprawdę nie jest jedynym poważnym substytutem jeżdżenia samochodem do pracy.
- 1 1
-
2018-07-19 09:04
(6)
Zobacz gdzie budowane sa wszystkie osiedla na obrzezach do roboty 20,30 i wiecej km jak ci ludzie mają dojechac skoro transport publiczny tam lezy i kwiczy. Wiem kupic mieszkanko w centrum za
8-16tys za m2 ale za co..musisz zarabiac co najmniej 5_6 tys na reke druga polowka rowniez.- 12 5
-
2018-07-19 10:16
20-30 kilometrów? (5)
gdzieś pod Tczewem?
O czym ty piszesz? Przyjedź tramwajem na Piekarniczą, tam się mury pną do góry, a tramwaj krąży do centrum co 3-5 minut.
Rowerem do centrum nie więcej niż 15 minut.- 4 4
-
2018-07-19 10:30
Piekarnicza to nie poludnie gdanska
- 6 1
-
2018-07-19 10:59
Tramwaje mają kilka awarii dziennie (3)
- 5 2
-
2018-07-19 11:10
Zazwyczaj po kolizji z samochodem... (1)
- 2 3
-
2018-07-19 21:09
Fakt albo z płotami. Akurat jak wypadają ze schrzanionych szyn.
- 1 0
-
2018-07-19 14:34
dlatego więcej osób przesiada się z samochodu na rower
niż na tramwaj.
Jedynie SKM jest alternatywą poważnie traktowaną przez kierowców, jeśli jeździłaby w takcie 5 minut lub częstszym.- 0 1
-
2018-07-19 09:06
(4)
Mam dla Ciebie szokującą wiadomość, niektórzy robią nawet ponad 100km dziennie na dojazdy do pracy.
- 10 3
-
2018-07-19 10:18
przeciętna odległość pokonywana do pracy rowerem wspomaganym elektrycznie (2)
sięga 12 km, to znaczy, że jest wielu dojeżdżających tym środkiem transportu z odległości 30 km.
Ile osób / jaki procent ludności województwa pomorskiego mieszka dalej niż 30 km od najbliższej stacji kolejowej położonej na linii Tczew - Wejherowo przez Gdańsk, Sopot i Gdynię?
Przypuszczam że pomijalnie mały.- 2 4
-
2018-07-20 07:07
Zima, minus 25 stopni a ja rowerem dygam 15 km. (1)
na sama myśl o tym wyczynie co dzień przez 2 miesiące jest mi już bardzo goraco.
- 0 0
-
2018-07-20 10:27
Wyobrażasz sobie przy tych -25 przejść z buta 1,5km?
Czas marznięcia ten sam, a nie musisz skrobać samochodu/odśnieżać wjazdu do garażu.
- 0 0
-
2018-07-19 10:24
I na pewno by się ucieszyli jakby dojeżdżający 1,5km dziennie nie blokowali im drogi...
- 6 0
-
2018-07-19 21:06
Serio. Proszę podaj mi alternatywę na dojazd komunikacją z nowego portu w okolice lotniska. Ale taką żebym dojechał chociaż w te pół godziny - tak jak samochodem i żebym miał pewność, że autobus przy GB nie będzie spóźniony 20 min na pierwszym przystanku. Bardzo chętnie kupię wtedy sieciówkę na ztm.
- 1 0
-
2018-07-19 10:05
(6)
to zlikwiduj jeszcze tunele pod torami kolejowymi. Przecież ruch w miastach musi być uspokojony. Do tego starsi ludzie osoby z dziećmi i niepełnosprawne nie mogą się dostać zwyczajną drogą na pociąg.
- 4 2
-
2018-07-19 10:21
Troll czy przyspawany mentalnie do swoich poglądów? (5)
Uspokajanie ruchu kolejowego jako element polityki uspokajania ruchu w mieście?
Oczywiście poprawa dostępu pieszych (w tym niepełnosprawnych) do stacji SKM w Gdańsku to powinien być priorytet w polityce inwestycyjnej miasta.
Pierwszy przykład potrzebnych działań: tunel dla pieszych z dostępem do południowej strony peronów SKM na stacji Gdańsk Oliwa (może być rampa tak jak na stacji Gdynia Główna).- 4 4
-
2018-07-19 10:34
(3)
to się decyduj albo likwidujesz te okropne tunele albo je budujesz. Można zrobić zastosowanie takie jak na przystanku Gdańsk Zaspa gdzie ludzie mogą legalnie przejść przez tor kolejowy. Bez niego dojście gdziekolwiek byłoby dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi ogromną trudnością.
- 2 2
-
2018-07-19 10:41
Transport zbiorowy traktuje się inaczej. Jest najbardziej efektywny ekonomicznie
- 3 2
-
2018-07-19 11:11
Wiadomo, lepiej by było mieć tory na wiadukcie albo pod ziemią
A przejście na wysokości gruntu. Ale jak się nie da, robisz najlepszą możliwą rzecz.
- 2 0
-
2018-07-19 14:36
małe tunele pod koleją dla pieszych i rowerzystów tak
duże tunele dla samochodów niekoniecznie
tunele dla pieszych pod drogami dla samochodów nie
czy jeszcze ci trzeba wyjaśniać proste rzeczy, czy dalej nie kumasz?- 2 1
-
2018-07-19 11:04
Rampa to rodzaj kładki?
- 0 2
-
2018-07-19 07:04
windy akurat są - wybudowane kilka lat temu (4)
ale właśnie skończył się okres trwałości UE to likwidują
- 17 3
-
2018-07-19 10:24
fundusze przeznaczone na windy i ich utrzymanie powinny być przeznaczone na budowę kładek (3)
projektowanych obecnie.
Mleko się rozlało, całe szczęście że pojawiły się próby wyprostowania błędnych decyzji.
Priorytetowe działania w mieście to poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów.
Uspokojenie ruchu, przejścia w poziomie jezdni lub kładki bez schodów umożliwiające przejście pieszych i rowerzystów do przystanków SKM lub innego transportu szynowego.- 2 2
-
2018-07-19 10:31
(2)
W urzedzie pracujesz czy z tej partii rowerowej jestes?
- 3 2
-
2018-07-19 10:33
Chciałbym, żeby ktoś z takimi poglądami jak wyżej był z urzędu...
- 2 2
-
2018-07-19 14:38
pudło. Nie jestem pracownikiem urzędu, nie należę do żadnej partii
jestem z obywatelskiego ruchu myślących mieszkańców.
Mam wrażenie, że należysz do nieformalnej partii bezrefleksyjnych użytkowników samochodów.- 2 1
-
2018-07-19 09:09
(2)
Najłatwiej napisać by po montować schody ruchome, widny itp. Ale już o późniejszym utrzymaniu nikt nie wspomina. Co jeżeli za 10 lat części do tej windy lub schodów będą niedostępne? Miasto może odnowa wymieniać z naszych pieniędzy?
Poza tym, ta kładka jest w opłakanym stanie technicznym i czas najwyższy by odeszła w niebyt.
Ludzie uważają, że inwestycje publiczne to wydatek kilku set złotych - w końcu on za tyle kupił kostki betonowej, to miasto nie może?- 9 1
-
2018-07-19 10:41
Skoro miasto stac na tak wiele roznych dobr ekskluzywnych (1)
To tym bardziej powinno być je stać na te najbardziej podstawowe, to przecież oczywiste.
- 2 3
-
2018-07-19 14:39
warto, by miasto prowadziło rachunek kosztów - korzyści
wtedy by się okazało, że najbardziej efektywne są inwestycje w infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.
- 2 0
-
2018-07-19 06:40
najprościej... (3)
najprościej wyburzyć , rozwalić ,zniszczyć...zamiast wyremontować to na łatwiznę...
- 28 30
-
2018-07-19 08:00
Przestańcie.
Pomyślcie o wszystkich, którzy coś dźwigają lub mają kłopoty z chodzeniem. Jak mają się przedostać przez te schody, windy od czasu do czasu nie działają.
- 19 5
-
2018-07-19 16:23
Przecież ten klamot i tak prędzej czy później byłby do wyburzenia.
- 1 0
-
2018-07-19 18:29
żeby to chociaż wyglądało
ale ani praktyczne ani ładne to
- 1 2
-
2018-07-19 06:56
to skrzyzowanie winno byc przebudowane na normalne.. bo to CHYBA jedyne skrzyzowanie wielopoziomowe kolizyjne! (1)
- 28 5
-
2018-07-20 10:27
bo taka była myśl inzynieryjna za PRLu
wybudowali trzy poziomowe skrzyżowanie i postawili tam 4 znaki STOPu
- 1 0
-
2018-07-19 08:49
nienawidzę komuny (6)
ale wtedy przynajmniej była jakaś myśl inżynierska spożytkowana dla dobra ludzi. Gdyby nie drogi budowane w PRLu z przepustowością obliczaną na wyrost, teraz jeździlibyśmy konno po przedwojennym bruku
- 20 14
-
2018-07-19 09:33
Albo byśmy mieli działający transport zbiorowy (5)
Jak na zachodzie.
- 6 8
-
2018-07-19 10:27
mielibyśmy także spójną sieć dróg dla rowerów i pieszych. (4)
zachód też miał swoje okresy zafascynowania pojazdami, wiele miast się z tego wycofuje bardzo radykalnie, z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.
Inspirującą wyobraźnię planistów jest idea miasta 8-80 - miasta taniego, bezpiecznego dla dzieci w wieku 8 lat i seniorów w wieku ponad 80 lat.- 2 3
-
2018-07-19 10:36
(3)
Ale to ma isc z rozwojem komunikacji, na zachodzie jest metro itd.
- 2 1
-
2018-07-19 11:12
U nas jest SKM i PKM (2)
Mało na razie, ale spełnia tą samą rolę.
- 3 4
-
2018-07-19 11:56
Hahahahahahahahaha... (1)
- 2 3
-
2018-07-19 14:40
chyba powinieneś posłuchać bajki o wężu...
ssss...z tego portalu
- 0 3
-
2018-07-19 10:06
od razu niech postawia znak "Zakaz wjazdu pojazdom powyzej 3,5 metra"
bo bedzie sie powtarzac historia z TIRami na Hallera, które chcą zabrac most ze soba
- 4 1
-
2018-07-19 10:15
Cała zaspa wygląda jak myśl inżynierska PRL, powinniśmy otoczyć ją płotem i kasować za zwiedzanie tego skansenu.
- 4 12
-
2018-07-19 16:49
No to mamy świetny stan finansów Gdańska
skoro wybudowanie 4 przejść ulicznych trzeba rozkładać na lata. Brawo
a na mojej ulicy nadal tylko resztki asfaltu z 1966 roku- 4 0
-
2018-07-19 20:03
Powinni to zachować ku pamięci. Jedyne na świecie 3-poxiomowe skrzyżowanie kolizyjne. Polak potrafi.
- 3 0
-
2018-07-19 21:09
No i dobrze
Ja np bałam się tamtędy chodzić. Poza tym ten obiekt jest paskudny.
- 0 0
-
2018-07-19 06:03
Brawo (42)
Wkońcu Gdańsk staje się miastem przyjaznym dla pieszych.
- 200 370
-
2018-07-19 07:22
"przyjazne" prosto na cmentarz (12)
- 39 34
-
2018-07-19 08:58
Zakładasz jazdę niezgodnie z przepisami? (7)
Z góry zakładasz wjazd na czerwonym świetle lub nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na pasach?
Zacznij zmieniać Świat od siebie!- 29 22
-
2018-07-19 09:00
(1)
Wejście na czerwonym świetle czy wtargnięcie na przejście ze słuchawkami na uszach.
- 32 12
-
2018-07-19 09:34
Niezatrzymanie się na zielonej strzałce
Czy wtargnięcie na przejście z włączonym radiem w samochodzie?
- 24 17
-
2018-07-19 10:06
przykłady z ostatniego roku z mniej więcej tego samego miejsca (4)
al. Jana Pawła II pasy co kilkaset metrów, sygnalizacja świetlna, ofiary śmiertelne, al. Rzeczpospolitej zero pasów - zero wypadków
- 28 7
-
2018-07-19 10:15
Długa, 0 samochodów, 0 wypadków. (2)
Wniosek nasuwa się sam.
- 14 14
-
2018-07-20 08:23
(1)
Poza pobiciami i kradzieżami...
- 0 0
-
2018-07-20 10:29
Dobry argument
Ale z drugiej strony, na bezkolizyjnej A1 też się kibole tłukli, więc chyba zostaje z tym żyć...
- 0 0
-
2018-07-19 10:29
zero wypadków na al. Rzeczpospolitej?
wolne żarty.
limit prędkości powyżej 50 km/h w mieście to prowokacja do wypadków między "miszczami" kierownicy , którzy jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" (do czasu).- 6 20
-
2018-07-19 11:23
(3)
Rozwijając Twoją teorię to lepiej by było żeby piesi w ogóle nie mieli prawa przechodzenia przez ulicę, chyba że w jakiś tunelach albo składkach. A wszystko to dla wygody osoby siedzącej w samochodzie, której nie chce się użyć jednej stopy do naciśnięcie hamulca. Tą świętą stopą można naciskać tylko na gaz.
- 11 11
-
2018-07-19 11:42
(1)
Nie, wszystko to dla wygody tych co korzystają z komunikacji miejskiej.
- 5 4
-
2018-07-19 14:42
do przystanków komunikacji miejskiej trzeba jakoś dojść lub dojechać
najlepiej pieszo lub rowerem.
Dlatego stawianie na likwidację barier ruchu pieszych i ten projekt ma sens.- 6 3
-
2018-07-19 14:09
Spoko będzie bezpiecznie, ale będą tu się robić ogromne korki.
- 3 4
-
2018-07-19 07:33
(9)
Jestem pieszym i schodów się nie boję, ale nie którym nic się nie chce, po prostu leniwi
- 45 35
-
2018-07-19 08:01
Niektórzy są starzy, słabi lub niepełnosprawni. . (6)
- 44 16
-
2018-07-19 08:48
(5)
WINDY!
- 14 9
-
2018-07-19 08:52
Działające czy nie? (4)
- 15 2
-
2018-07-19 08:58
Działające (3)
wwoziłem rower w niedzielę
- 18 3
-
2018-07-19 10:30
a pogoda u nas była dwa lata temu w środę po południu (2)
nie ma to jak wiedza anegdotyczna.
Przypuszczalnie kolega autora posta na temat braku wypadków na alei Rzeczpospolitej.- 3 2
-
2018-07-19 10:48
A Twoja wiedza jaka jest? (1)
Twierdzisz, ze w tym momencie tam jesteś i windy nie dzialaja?
- 5 1
-
2018-07-19 14:43
wiem, że windy ulegają częstszym awariom niż tramwaje
- 1 0
-
2018-07-19 08:16
(1)
No właśnie jak się nie chce tyłka po schodach ruszyć to im postawili przy schodach windy ale też widać za ciężko niektórym. Jak kogoś tam samochód stuknie bo będzie biegł na tramwaj to niech winę bierze na siebie pomysłodawca wyburzenia tej kładki.
- 23 28
-
2018-07-19 11:19
Jeśli będzie przebiegał w niedozwolony miejscu to jego wina ale jeśli będzie przechodził albo ewentualnie przebiegał na pasach to już wina kierowcy. I tyle w temacie. Jeśli kierujący pojazdami nie zaczną traktować pieszych jak równoprawnych uczestników ruchu to w końcu będą mieć sygnalizację świetlną co 50-100 metrów i sami będą sobie winni.
- 6 11
-
2018-07-19 08:12
chyba dla leniwych (14)
którzy nawet w centrach handlowych musza jeździć schodami ruchomymi i platformami, o windzie nie wspomnę...
- 21 23
-
2018-07-19 08:53
Do tego one służą. (13)
Rozumiem, że ty leniwy nie jesteś i na obiad sam polujesz?
- 14 15
-
2018-07-19 09:16
dla leniwych są też przejścia dla pieszych na poziomie jezdni (10)
a niestety dla Ciebie tych pieszych jest więcej niż kierowców w mieście.
Pamiętaj, że miasto powinno się rozwijać wpierw zważając na potrzeby pieszych, a później całej reszty- 14 11
-
2018-07-19 09:27
Każ to sobie na nagrobku napisać :-) (7)
- 10 10
-
2018-07-19 09:36
Może w końcu pora zacząć ścigać morderców? (6)
A nie zwalać winę na ofiary?
- 12 8
-
2018-07-19 09:41
Hmmmmmm... (5)
Jestem pieszym, nie posiadam samochodu i codziennie widzę dziesiątki zombie na przejściach dla pieszych, słuchawki na uszach, nos w smartfonie i lezie toto bezmyślnie nawet nie patrząc czy może. Instynkt samozachowawczy poniżej zera.
- 26 3
-
2018-07-19 09:57
no tak
i codziennie dziesiątki zabitych i rannych pieszych na ulicach Gdańska ;) Pieszy powinien czuć się bezpiecznie, niezależnie czy przechodzi na zielonym po pasach czy tunelem.
Jedno zawsze mnie zastanawia, dlaczego zielone dla pieszych pali się krócej niż dla kierowców, w końcu to kierowca siedzi sobie wygodnie w fotelu :)- 13 15
-
2018-07-19 10:02
Jesteśmy jednym z niewielu krajów, gdzie to problem pieszego.
Wszędzie indziej ma pierwszeństwo i to kierowca ma się martwić.
A słuchawki na uszach nic nie zmieniają, jak idziesz na słuch zamiast się rozglądać, rozwali Cię pierwszy napotkany Leaf albo inna Tesla...- 9 15
-
2018-07-19 10:31
jasiu mnemonik: nie udawaj symetrysty moralizatorze (2)
- 5 0
-
2018-07-19 10:49
nie udaję i nie zamierzam udawać :) (1)
A to co tu robię, to głoszę tylko pogląd, że jednostką nadrzędną w mieście jest pieszy i to w pierwszej kolejności pod niego powinno się projektować infrastrukturę, dopiero później dla rowerzystów, komunikacji miejskiej itd. itp. Tymczasem u nas jest zupełnie na odwrót, Ci którym jest najwygodniej, najwięcej krzyczą i wymagają nie dając jednocześnie nic ponadto
- 11 6
-
2018-07-19 14:44
sorry, mój post był do twojego przedpiścy
- 1 0
-
2018-07-19 10:39
(1)
Piesi tam chodza od 30 lat i wszyscy dawali rade ale teraz znalazlo sie kilku co nie daja wiec trzeba to zmienic
- 15 2
-
2018-07-19 12:34
A co mieli zrobić?
Wkurzają się i idą dalej.
- 3 1
-
2018-07-19 09:45
Schody (1)
Schody ruchome sluza do chodzenia po nich. A u nas wszyscy stoją....
- 7 3
-
2018-07-19 10:32
nie wszyscy.
Ja regularnie chodzę po nich.
Nie uogólniaj - to popularny błąd myślenia.- 6 2
-
2018-07-19 14:02
ale za tyle pieniądzy?
Ciekawe jak to zrobią.. można zastosować inne rozwiązanie a nie fortunę na 4 przejścia...
- 1 2
-
2018-07-19 23:04
Racja, Kurcze jak tam wiało!!! Iść sie nie dało!!!
- 1 0
-
2018-07-20 05:16
Zły pomysł
Spowolni to ruch samochodów, a niejeden przechodzień tu zginie
- 2 2
-
2018-07-20 19:23
cmoku! nie mieszkasz na Zaspie wiec sie nie wypowiadaj!!!
Kladka musi zostac!
- 1 0
-
2018-07-19 06:03
Założę się że kładka przeszkadza seweloperom (26)
Ich plany jej nie uwzględniają.
- 519 125
-
2018-07-19 06:51
(2)
Pieniądz rządzi światem, człowiek nie liczy się.
- 27 6
-
2018-07-19 07:39
A kto ci zabrania żyć bez pieniędzy ? (1)
Na śmietnikach można znaleźć wystarczająco dużo żywności nadającej się do spożycia więc w czym problem?
Może wtedy będziesz się liczył......- 18 25
-
2018-07-19 16:17
Trójmiejscy freeganie. Szukają dobrego jedzenia w śmietnikach
Był o tym artykuł na tym portalu w maju 2016
- 2 1
-
2018-07-19 07:40
(17)
Dokładnie bo na rogu chcą postawić kolejne wieżowce. Znowu działanie na szkodę mieszkańców.
- 46 16
-
2018-07-19 07:51
widać znajomość tematu.... (10)
Proponuję zapoznać się z planami - to co się buduje to dwa bloki wysokości 5 pięter. A jeżeli chodzi o pas startowy to w związku z odwołaniem się spółdzielni SM Młyniec - firma Budimex przygotowuje się do odsprzedaży terenu oferentom zainteresowanym budową magazynów dla swojej firmy i dla kolejnego centrum handlowego. - Wieżowców nie będzie - będzie mega większy ruch samochodowy :)
- 17 16
-
2018-07-19 09:08
(6)
Kur....a a chcialem tam kupic kawalerke i d*pa won z centrem handlowym
- 10 3
-
2018-07-19 16:33
Kup w Zajezdni Wrzeszcz, do morza tyle samo (5)
- 2 0
-
2018-07-19 16:36
Do morza? (4)
Raczej do szamba.
- 5 3
-
2018-07-19 16:47
(3)
Szambo masz w ogródku
- 3 3
-
2018-07-19 16:51
Nie wiesz głąbie kapuściany że kąpieliska są zamkinięte (2)
bo w morzu gnojówa pływa?
- 5 2
-
2018-07-20 07:55
Sinice pływają kołku (1)
- 1 0
-
2018-07-20 08:28
Jedno i drugie. Na triathlonie nie było pływania bo e-coli sanepid znalazl i zamknęli kąpieliska. Teraz dodatkowo pojawiły się sinice.
- 0 1
-
2018-07-19 10:49
Bedzie milion wiekszy ruch samochodowy
Bo nie powstaną nowe apartamentowce?
- 4 4
-
2018-07-19 11:28
Budowa obecnych budynków chyba już naruszyła prawo w wielu aspektach więc jeszcze więcej paragrafów chcą naruszyć?
- 3 4
-
2018-07-19 16:48
Skąd to info o tym budimexie i magazynach?
Gdzie można o tym się dowiedzieć?
- 3 0
-
2018-07-19 08:34
Na szkodę mieszkańców to działa ta kładka.
- 6 16
-
2018-07-19 09:28
Projekt budowy kolejnych budynków INPRO jest znany od dawna, nie koliduje z istniejącym przejściem (4)
- 10 1
-
2018-07-19 11:30
(3)
Przy budowie budynków INPRO przecież chyba naruszono kilka paragrafów?
- 3 5
-
2018-07-19 11:55
Jakich ? Pisałem o kolejnych budynkach które maja powstać obok istniejących sześciu wież City Parku (2)
- 3 0
-
2018-07-19 12:24
(1)
zabrali pod budynki część parku od strony pętli tramwajowej.
- 3 5
-
2018-07-19 12:44
Wzięli i zabrali ? Gdyby plan na to nie pozwalał to budynki by tam nie powstaly
- 4 0
-
2018-07-19 12:42
Przywrocic Lotnisko a ten taras widokowy zostawic. lotnisko juz nie lecha walesy. (4)
- 5 8
-
2018-07-19 14:28
Pisuarze won (2)
Goń się pisuarski trollu
- 8 9
-
2018-07-19 15:39
(1)
ooo, troll bolkowy daje znak, tzn bredzi coś bo na tyle stac po 6 klasach podstawówki, podobnie jak mentora z totolotkiem
- 5 5
-
2018-07-19 18:12
medrcy bolka - odnajduja sie w jego belkocie ;)
- 1 1
-
2018-07-19 21:24
Tak tylko powiem, ze...
...jak ladowac, to tylko na Lechu!
- 0 1
-
2018-07-19 06:04
Czy wyburzenie kładki (40)
Jest zgodne z konstytucją?
- 316 64
-
2018-07-19 06:23
tamtedy idą na posiedzenie sędziowie SN (4)
to zamach na wolność sądów!
- 51 18
-
2018-07-19 07:51
(2)
Ale zabawne PiSokatolu!!!
- 17 33