Rowerzysta na ul. Morskiej
14590 wyświetleń 11 października 2016 (1031 opinii)Wyprzedzanie rowerzysty na ul. Morskiej przez autobus.
Więcej na ten temat
Opinie (1031) ponad 10 zablokowanych
-
2016-10-18 06:06
(40)
Uwielbiam ten skok adrenaliny, kiedy jadąc rowerem muszę skręcić z Morskiej w kierunku ulicy 10 Lutego i przejechać środkowym pasem prowadzącym do ul. Podjazd ! ;) Lepsze niż skok na spadochronie !
- 215 50
-
2016-10-18 07:21
skok.. (10)
..na spadochronie czy ze spadochronem ?
- 28 3
-
2016-10-18 07:52
(1)
Żeby poczuć skok adrenaliny to raczej na spadochronie. ;)
- 27 2
-
2016-10-18 09:08
wtedy to poczujesz "uderzenie" adrenaliny : )
- 11 0
-
2016-10-18 09:59
Antyszczur (7)
Czemu pedalarz nie jedzie po ścieżce i jeszcze z d... strzela?
A swoją drogą to karę powinien dostać szczur za to, że od lat nie zrobił ciągłego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż chodników i stąd się biorą takie idiotyczne sprawy.- 19 25
-
2016-10-18 10:36
(6)
Ehh ci pedalarze. Jak nie na przejściach sie wpitzielają przed maskę, to teraz nawet na środek ulicy. Moim zdaniem autobus go ominął na ile mógł, a nie bedzie jechac za sz.p pedalarzem 20km/h wiec go wyminął a prosze pamiętać,że autobus to nie osobówka i jest troche większy. Moim zdaniem caly ten filmik jest troche na pokaz. Kiedyś był hejt na motocyklistów,ze zapieprzaja po miescie,hałasują i stwarzają zagrożenie, ale wg mnie wieksze stanowią wlasnie pedalarze.
- 25 26
-
2016-10-18 11:10
Waszczykowski, to ty gamoniu? (3)
Krążą pogłoski że ten cyklista jest dodatkowo wegetarianinem!
- 16 4
-
2016-10-18 12:32
i prawo studiuje (2)
- 7 0
-
2016-10-18 15:57
(1)
alternatywa jest tylko druga poprawka nienaszej konstytucji
(przeciw autobusowi to raczej rpg)- 0 0
-
2016-10-19 13:58
Spieszył sie na crossfit na pewno
Kierowca jest winien
- 0 3
-
2016-10-19 07:11
O ironio! (1)
Kierowca autobusu, prawo jazdy, psychotesty, przewóz ludzi, x lat za kierownicą dostaję mandat po skardze rowerzysty, który nie musi mieć prawa jazdy, ale musi jeździć ruchliwymi ulicami, bo ma zakaz po chodniku. Gdzie ja żyje.
- 9 8
-
2016-10-19 09:55
...
Problem nie w tym, że przypadkowo "skrzywdził rowerzystę", problem w tym, że był knutem.
- 1 3
-
2016-10-18 07:47
(18)
Ja uważam, że rowerzyści nie powinni mieć prawa jazdy tak ruchliwą, wielopasmową ulicą. Dla mnie są utrudnieniem ruchu a nawet zagrożeniem; już bezpieczniej by poruszali się po chodniku. Ale oczywiście jasno musiałyby to określać przepisy.
- 79 18
-
2016-10-18 08:23
(5)
Dokładnie, ale Rowerowa Gdynia pracuje już nad umożliwieniem jazdy rowerem po obwodnicy. Nawet jest wersja z wytyczoną ścieżka pod prąd jak na Starowiejskiej. Się pomaluje farbą i jest !
- 35 11
-
2016-10-18 09:10
ale tylko na odcinku gdyńskim
bo w Gdańsku dalej można jeździć 120
- 6 6
-
2016-10-18 12:53
Centra miast bez samochodów. (3)
Tak jak w każdym cywilizowanym europejskim mieście. Oby jak najsz
- 9 12
-
2016-10-18 12:54
(1)
ybciej. Wtedy będzie można śmigać na rowerze do woli.
- 7 1
-
2016-10-18 15:59
albo...
już teraz najszybciej jadę jak blacha stoi na sztywno w korkach,
tylko trochę niewygodnie, czasem się jakieś lusterko zbierze,
ale jadę ile mama i bozia w nogach dała- 2 3
-
2016-10-18 16:54
to chyba jeszcze nigdzie po za wioska rybacka nie byles
- 3 4
-
2016-10-18 08:56
(11)
Czy to nie jest tak, że jak jest ścieżka rowerowa o rowerzysta nie ma prawa do poruszania się po drodze? A tam ścieżka jest...
- 12 18
-
2016-10-18 09:04
Czytałeś artykuł? (9)
Cała druga połowa artykułu wyjaśnia dlaczego jechał jezdnią
- 14 4
-
2016-10-18 10:23
taaa dobrze,że nie zjechał ze ścieżki w Chyloni (8)
bo za 10 km będzie skręcał w lewo... Mógł się włączyć do ruchu na Morską kilka razy później (np. na wysokości PUP) tak jak to robią samochody zaparkowane w tym miejscu po prawej stronie a nie wskakiwać przed autobus beż żadnej sygnalizacji manewru. Jaśnie panu nawierzchnia ścieżki nie pasowała i tyle. Mógł też zjechać na bok i puścić autobus w miejscu wyprzedzania.
To kolejny rowerzysta robiący g*wnoburzę. Ciągle widzę takich ekshibicjonistów odczuwających niezrozumiałą potrzebę pokazywania tyłka w obcisłych gaciach kierowcom mimo,że obok jest ścieżka. Żądają szacunku i uprzejmości a sami maja głęboko za lycrą innych użytkowników dróg. Tylko psują opinię normalnym rowerzystom i podnoszą ciśnienie samochodziarzom.
Co do kierowcy autobusu- i tak pewnie straciłby premię za spóźnienia (przez takich "rowerzystów".- 28 12
-
2016-10-18 10:39
(3)
Ciekawe jaką ty robiłbyś g*wnoburzę, gdyby jakiś kierowca autobusu usiłował cię tym autobusem zabić?
- 11 16
-
2016-10-18 22:38
Cóż... (2)
gdybym spacerował sobie jego torem jazdy w miejscu gdzie nie powinno mnie być bo obok jest chodnik to jednak byłaby to moja wina a nie kierowcy.
- 8 3
-
2016-10-18 22:39
(1)
wiedza i terminologia debilnego matolstwa powala na kolana chodniki są do chodzenia a nie jazdy na rowerze
- 2 6
-
2016-10-19 10:23
ale czytanie ze zrozumieniem jest podstawą rozsądnej dyskusji
"...gdybym spacerował ..." to raczej po chodniku, czy spacerować po chodniku nie można tylko trzeba chodzić?
- 2 1
-
2016-10-18 11:48
a jak sobie wskoczył z chodnika przez przejście na jezdnię, niezły hulaka (3)
tak właśnie jeżdżą pajace,
wskakują sobie na przełaj
i prosto na jezdnię pod jadące auta- 14 3
-
2016-10-18 17:43
sam jesteś pajacem tumanie (2)
Włączył się do ruchu z przejścia, za przejściem - bez różnicy.
Wszystko zgodnie z przepisami, bo rowerem można nawet z chodnika się włączyć do ruchu - takie to trudne do pojęcia?- 3 12
-
2016-10-19 10:24
z przejścia dla pieszych nie można (1)
z chodnika również ( bo chodnik nie jest od jeżdżenia po nim rowerem)
- 5 2
-
2016-10-19 13:23
Czyli auto stojące na chodniku
też nie może włączyć się do ruchu?
- 2 1
-
2016-10-18 09:06
masz wyjasnione to w artykule. Dobra zasada, najpierw przeczytaj całośc potem komentuj
- 9 2
-
2016-10-18 08:25
(3)
Co się takiego wielkiego stało 10 lutego, że nawet tak sobie ulicę nazwaliście?
- 1 12
-
2016-10-18 08:35
10 lutego
My Polacy mieliśmy zaślubiny z morzem.
- 11 0
-
2016-10-18 08:49
Jesteś głupszy niż temat tego artykułu
- 7 2
-
2016-10-18 11:13
Ty chyba z Wolnego Miasta Danzig jesteś, bo Polacy nad morzem wiedzą co było 10 lutego
- 6 4
-
2016-10-18 10:10
to nie jeździj, nam też będzie łatwiej
- 1 2
-
2016-10-18 10:25
(1)
jak tak oglądam te filmiki, to mam wrażenie, że kręcone to było gdzieś na Ukrainie bądź w Rosji. Ta infrastruktura, dziurawe drogi i chodniki pełne kałuż. Auta na chodnikach i trawnikach, lawety ze szmatami reklamowymi....
- 26 1
-
2016-10-18 11:51
słuszne masz wrażenie, nawet Rosjanie nie zauważają, że z Rosji wyjechali
a im człowiek więcej świata zwiedzi
tym bardziej oczy pękają
i uszy też,
homosovieticus, jeszcze 150 lat potrzeba
aby z tego kawałka Euroopy coś więcej niż tylko małpę zrobić,
a tym czasem borem lasem- 10 1
-
2016-10-18 18:52
Pedalarzu (2)
Dlaczego nie jechałeś prawym pasem tylko środkowym,prawo o ruchu drogowym nakazuje jazdę przy prawej krawędzi jezdni.Ale przecież ty masz w d....e przepisy ruchu drogowego.
- 9 8
-
2016-10-18 21:49
Biedny mistrzu fajery...
Przeczytaj jeszcze raz cały artykuł, a jeśli dalej nie wiesz, to jeszcze raz i jeszcze raz... Może sobie rozkujesz ten łeb zakuty w końcu...
- 7 6
-
2016-10-19 13:25
Boję sięo życie
Jeżeli taka jest znajomość przepisów wśród"driverów zawodowych" to lepiej się do jezdni nie zbliżać.
- 3 2
-
2016-10-18 06:07
Zjechał na prawo to i kierowca też zjechał. (59)
- 177 67
-
2016-10-18 06:52
Dokładnie! (5)
Jakoś się temu rowerzyście nie spieszyło ze skrętem na prawy pas. Jak widać na filmie, cwaniak szybko jedzie a udaje, że pasa nie zdążył zmienić. Głupi prowokator.
- 97 37
-
2016-10-18 08:18
(4)
Bo on nie chcial skrecac w prawo tylko jechac prosto. A z pasa skrajnie prawego prosto nie pojedzie. Gdybys czytal/a uwaznie to nie trzeba by bylo tlumaczyc ze autobus go zepchnal na ten pas.
- 40 26
-
2016-10-18 08:33
(3)
I tu jesteś w błędzie, bo ze wszystkich pasów można jechać prosto. No i mamy znawcę kodeksu na rowerze co zawsze przy krawędzi jeździł.
- 32 25
-
2016-10-18 08:38
(2)
I to właśnie nie jest w błędzie bo gdyby nie jechał tym pasem to już by za nic do Podjazd nie zjechał. Z prawego na Podjazd nie zjedziesz, bo dwa skrajne pasy wchodzą w Śląską.
- 27 5
-
2016-10-18 08:45
(1)
To zwolnij aby zdążyć trafić w ten pas co potrzeba. Wytrawny rowerzysta jedzie do oporu i w poprzek jezdni zmienia kierunek jazdy
- 11 17
-
2016-10-18 10:44
Wytrawny sobie poradzi, gorzej jak trafi na nie wytrawnego kierowcę
- 7 1
-
2016-10-18 07:50
Dlaczego rowerzyści korzystają z dróg publicznych na równych prawach z innymi? (36)
Taki rowerzysta nie ma obowiązku posiadania uprawnień = nie ma obowiązku znać przepisy ruchu drogowego - skandal!
Nie ma obowiązku posiadania polisy OC (odpowiedzialność cywilna) - skandal!
Nie posiada żadnych cech identyfikacyjnych takich jak numer rejestracyjny w innych pojazdach - skandal!
Pomimo powyższych rowerzyści uzurpują sobie prawo do korzystania z dróg publicznych na równych prawach z innymi pojazdami - skandal.- 92 37
-
2016-10-18 07:53
(17)
Racja, a piesi jeszcze gorsi!
Potrzebne są obowiązkowe tablice rejestracyjne dla pieszych i coroczne badanie butów + wpis dowodu rejestracyjnego pieszego!- 55 33
-
2016-10-18 08:13
Nie ośmieszaj się. (14)
Piesi chodzą po chodnikach a nie po jezdni.
- 44 28
-
2016-10-18 08:59
A wiesz ze (7)
Chodnik jest rowniez ciagiem komunikacyjnym i droga piesza?
- 22 9
-
2016-10-18 09:35
Tak, wiem. Dlatego napisałem "jezdnia" (2)
Jezdnia - część drogi kołowej przeznaczonej do ruchu pojazdów.
Chodnik - utwardzony pas terenu służący do poruszania się pieszych.- 14 6
-
2016-10-18 15:18
(1)
"do ruchu pojazdów" powiadasz? ;)
- 7 0
-
2016-10-18 20:43
i się zapędził :)
zgodnie z logiką, nie można mieć za złe
- 3 0
-
2016-10-18 11:54
jezdnia nie jest drogą pieszą, przestań na siłę naciągać fakty i pogódź się z nimi (1)
- 4 3
-
2016-10-18 13:45
a chodniki matoły nie są od jeżdżenia na rowerze zatem malowane na chodniku drogi a raczej śmieszki rowerowe są debilizmem i anachronizmem
- 5 2
-
2016-10-19 10:26
co to jest "droga piesza"? (1)
- 2 0
-
2016-10-20 23:07
pielgrzymka
- 0 0
-
2016-10-18 09:12
chodnik to część drogi jak by nie patrzeć. (5)
a tak na poważnie. Rowerzysta ma obowiązek znać przepisy to po pierwsze. Nie musi mieć żadnego papieru to potwierdzającego, ale jak dobrze wiemy kierowcy go mający wcale lepiej od rowerzystów nie jeżdżą. Nie ma obowiązku OC bo szkody wyrządzane przez rowerzystów są symboliczne i można je pokryć z własnej kieszeni. Jak by było inaczej to firmy ubezpieczeniowe nie dawałyby takiego ubezpieczenia praktycznie gratis np. do ubezpieczenia mieszkania.
- 10 8
-
2016-10-18 09:54
Szkody są symboliczne ? Chyba żartujesz . (4)
Rowerzysta zahaczył mi o lusterko i je złamał . Cena lusterka do meganki w sklepie renault + lakierowanie 2700 zł. To nie jest symboliczna cena .
- 17 3
-
2016-10-18 10:22
Rowerzysta myśli zawsze jak by piechotą szedł i każdy przepis odwróci na swoją korzyść.
- 6 0
-
2016-10-18 11:17
Jak francuskim autem jeździsz to dobrze ci tak. Kup se lusterko od śmigłowca z Mielca
- 1 10
-
2016-10-18 11:20
2700, a nie 27 000?
- 4 4
-
2016-10-18 13:47
a zabicie człowieka samochodem kosztuje więcej niż twoje j..ne lusterko tyle w temacie
- 9 7
-
2016-10-18 08:18
Czytaj ze zrozumiemiem!
- 5 3
-
2016-10-18 08:25
Ale oni poruszają się chdnikami a nie jak auta ulicami
- 3 5
-
2016-10-18 08:19
(4)
piesi nie mają uprawnień i korzystają i co palancie?Polisa OC a w którym kraju idioto się jej wymaga?W którym kraju idioto rejestruje się rowery?
- 10 17
-
2016-10-18 10:00
W Polsce tablice rejestracyjne przy rowerach obowiązkowe były do końca lat 60 tych XX w . (3)
Tak jak teraz samochody kiedyś rejestrowano rowery w Urzędach Gminy lub w Urzędach miast lub dzielnic. Właściciel musiał do rejestracji udokumentować pochodzenie roweru i dostawało imienny dokument wraz z tablicą rejestracyjną na tylny błotnik. Obowiązek rejestracji rowerów i wydawanie tablic obowiązywał w wielu krajach świata , bardzo możliwe ze przetrwał on jeszcze gdzieś w Azji.
Juz w 1880 roku w Rzeszy Niemieckiej większość rowerów była wyposażona w tablice rejestracyjne ,wprowadzone w celu identyfikacji osób lekkomyślnie kierujących rowerami powodując częste kolizje.
Velovignette to rodzaj licencji rowerowej i numer rejestracyjny, do dnia 31 grudnia 2011 były obowiązkowe ubezpieczenia O.C dla rowerów w Szwajcarii i Królestwie Liechtenstein. Velovignette były małe naklejki w formie winiety który były wydane co roku i były przymocowany do roweru. Etykiety te miały unikalny numer i rok ważności. Okres ważności wynosił od 1 stycznia wyjściu roku do dnia 31 maja następnego roku. Velovignette w ostatniej formie istnieje od 1990 roku, wcześniej przeszły Velonummer z płyty aluminiowej, która została przykręcona do roweru. 2010, parlament uchwalił zniesienie Velovignette 1 stycznia 2012 roku a w 2011 roku po raz ostatni mogły być zamontowany na rowerze.- 7 2
-
2016-10-18 10:07
ta tabliczka była tylko dlatego, że kradziono rowery... wojskowe
potem uznano, że z racji upowszechnienia szlifierek - tabliczki są bez sensu
- 2 1
-
2016-10-18 10:22
w1880 to było milion samochodów w gdansku
- 2 2
-
2016-10-20 23:08
a przed 1410 byli krzyżacy
- 1 0
-
2016-10-18 09:10
(6)
1. Nie musi mieć uprawnień, ale musi znać przepisy. Szacunkowo około 3/4 rowerzystów ma prawo jazdy, a już na pewno ci którzy jadą tak szeroką jezdnią.
2. Nie ma obowiązku OC, bo nie da rady wyrządzić tak wielkich szkód jak samochód. Odpowiedzialność cywilną ciągle ponosi, z własnego majątku.
3. Nie ma rejestracji, bo i tak byłaby nie do wyegzekwowania i byłaby bardzo droga do wprowadzenia
4. To raczej ty uzurpujesz prawo do dróg PUBLICZNYCH tylko dla samochodów. Publiczne to publiczne, a rower to pojazd.
5. Skandal to widzenie tylko czubka własnego nosa- 22 12
-
2016-10-18 10:09
(4)
Nie wyrządzi dużej szkody na rowerze? Wjedź na mnie rowerem na chodniku albo potrąć mnie na przejściu to do końca życia nie zarobisz.
- 12 9
-
2016-10-18 11:27
Pseudonim do czegoś zobowiązuje - do bycia burakiem hehe
- 7 3
-
2016-10-18 13:48
(2)
mogę spytać ile jest takich wypadków i jakie jest ich prawdopodobieństwo?
- 5 1
-
2016-10-19 10:29
zbyt dużo (1)
patrząc na ilość pedalarstwa na chodnikach i na przejściach
- 3 1
-
2016-10-20 16:24
jakoś o nich nie słychać tak często jak o wypadkach samochodowych
- 0 1
-
2016-10-18 10:12
Lubię rzeczowe dyskusje.
ad1.
Jeżeli nie musi posiadać potwierdzenia znajomości przepisów drogowych (choćby kartą rowerową) to uważam, że nie wielu jest chętnych do zapoznania się z kodeksem drogowym - jednak to tylko moja opinia a nie ocena.
ad2.
Przypadki są różne. Rowerzysta może spowodować szkody w takich samych rozmiarach jak każdy inny pojazd. Nie mam na myśli wielkości szkody a wartość. Oczywistym jest, że jeżeli porównamy skutki uderzenia auta i roweru w budynek, różnica będzie ogromna. Natomiast rozpędzony rowerzysta uderzając pieszego może spowodować nawet jego śmierć.
ad3.
Uważam inaczej.
ad4.
Nie zrozumiałaś/eś przekazu.
ad5.
Tak. Użycie słowa skandal to wyrażenie mojej opinii.
Jednak jako podsumowanie przedstawię pewną sytuację:
Główna arteria komunikacyjna trójmiasta. Wraz z samochodami jezdnią porusza się rowerzysta. Wszystkie pojazdy zbliżają się do skrzyżowania z sygnalizacją, która nadaje sygnał czerwony. Samochody zatrzymują się przed przejściem dla pieszych. Rowerzysta nie zwalniając przebija się pomiędzy autami do przodu i wjeżdża w grupę pieszych, która zdążyła wejść na przejście. Potrącił kilka osób, z których dwie przewrócił. Sam też stracił równowagę ale z roweru nie spadł. Rowerzysta nie wzruszony wjechał na chodnik o pocisnął dalej a jedna z przewróconych osób - młoda dziewczyna z urazem ręki i głowy pojechała do szpitala.- 9 3
-
2016-10-18 15:02
(5)
"Dlaczego rowerzyści korzystają z dróg publicznych na równych prawach z innymi?"
Dlatego, że tak jest od ~220 lat w każdym cywilizowanym państwie ;)
Zanim wymyślono maszynę parową i samochody ludzie jeździli na rowerach od 70 lat :D
A będą mieli jeszcze więcej uprawnień - tak jak w każdym cywilizowanym państwie.
"Taki rowerzysta nie ma obowiązku posiadania uprawnień = nie ma obowiązku znać przepisy ruchu drogowego"
Pokaż przepis, który mówi, że rowerzysta nie musi znać przepisów ;)
Poruszając się drogami publicznymi MA taki obowiązek.
Taki rowerzysta zapłaci równie wysoki mandat jak Ty jeśli zostanie złapany.
Taki rowerzysta trawi na 100% do szpitala jeśli wjedzie komuś pod koła...
Taki rowerzysta z pewnością z premedytacją pcha się pod koła aut żeby wylądować na srebrzysku :)
"Nie ma obowiązku posiadania polisy OC (odpowiedzialność cywilna)"
Bez znaczenia, płaci z własnej kieszeni jak nie ma OC.
A zapewniam Cię, że jak ktoś jeździ codziennie rowerem do pracy to MA OC.
Jak ktoś natomiast jeździ od święta w lato - to nie jeździ ulicami bo się boi debili w blachosmrodach :)
"Nie posiada żadnych cech identyfikacyjnych takich jak numer rejestracyjny w innych pojazdach"
A po co? Pomijając fakt, że pewnie rowerzysta skończy w gipsie.
Rower nawet po lekkiej stłuczce nie będzie w stanie jechać ;)
"Pomimo powyższych rowerzyści uzurpują sobie prawo do korzystania z dróg publicznych na równych prawach z innymi pojazdami"
"uzurpują"? ;))))))))))
Wiesz barani łbie, że kiedyś nie było samochodów?
Były natomiast rowery...
Były również drogi wyobraź sobie!
WŁĄCZ myślenie.
Zero logiki w tym co napisałeś.
Zero faktów.
Skrajne niemożliwe do wystąpienia w realnym świecie sytuacje które podałeś są śmieszne...
Boli Was cebularze, że:
"rowerzyści nie płacą na drogi" - myślenie typowego zawistnego zera co nic w życiu nie osiągnęło...
Co jest dodatkowo nieprawdą, bo większość rowerzystów ma też samochody ;)
Większość rowerzystów ma prawo jazdy.
Większość rowerzystów ma OC na rower chociażby z polisy ubezpieczeniowej domu.
A na drogi płacą w podatkach wszyscy. Opłata paliwowa i akcyza to dojenie kasy z frajerów - a nie kasa na remont i budowę dróg.
A nawet jeśli by nie płacili - to to bez znaczenia :) Wybieraliście od 30 lat piz/sld/peło i inne ścierwa do sejmu, więc macie socjalizm pełną parą - wszystko jest wszystkich dla wszystkich po równo! ;)- 12 4
-
2016-10-18 15:45
(1)
Tyle się tu naprodukowałeś kolarzu za dychę i nawet lajka nikt nie postawił :(
- 1 6
-
2016-10-18 15:47
Jak bym pisał dla lajków to bym nie obrażał ~95% społeczeństwa w co drugim poście ;)
- 4 3
-
2016-10-18 22:58
większość ludzi nie myśli
Problem polega na braku wyobraźni rowerzystów i kierowców. Kierowcy jeżdżą za szybko obok rowerzysty czasami nawet nie omijając go a rowerzyści często poruszają się ulicą chociaż obok jest droga rowerowa ale ulica jest równiejsza wiec lepiej się na niej jedzie
- 3 0
-
2016-10-19 10:32
typowa kultura wypowiedzi kogoś komu siodełko na sztorc się ustawiło (1)
- 2 0
-
2016-10-19 16:25
Argumentów odeprzeć się nie da, więc jedziemy po cechach osobowych ;)
Najs. Typowe dla Janusza z GWE 2.0 TDI ;)- 0 0
-
2016-10-18 08:19
Dlaczego rowerzysta nie zjechał na prawy pas? (2)
Przecież prawy pas też jechał prosto... Czemu rowerzysta jedzie środkowym pasem skoro może jechać prawym? Samochody też mają jeździć prawym pasem, o to wszyscy się sr**** ale rowerzysta to już najlepiej niech obwodnicą lewym pasem jedzie non stop.
- 34 18
-
2016-10-18 08:55
Jak ktoś daje minusa to proszę napisz dlaczego rowerzysta jedzie środkiem (1)
Serio nie wiem. Do pracy jeżdżę rowerem (co prawda ulicą jednopasmową) i nie w głowie mi jeżdżenie środkiem jakiejś alei czy nawet trzymanie się lewego skraju pasa drogi jednopasmowej. Wolę być cały niż udowadniać wszystkim jaki to ja jestem rowerzysta.
- 17 10
-
2016-10-18 09:12
Wszystko jest wyjaśnione w drugiej połowie artykułu
W skrócie: bo to jedyny legalny sposób dojechania tam gdzie on chciał jechać. Pretensje proszę kierować do zarządcy drogi który to wymyślił.
- 19 9
-
2016-10-18 08:47
(5)
Stan ścieżki jaki jest taki jest ale jest ona i rowerzysta powinien się nią poruszać, kierowca nie powinien robić takiego manewru bo chyba przewidział że to dla rowerzysty może się źle skończyć ale sam rowerzysta też chyba wiedział że ryzykuje.
- 9 11
-
2016-10-18 09:13
(4)
Ścieżka nie prowadzi w kierunku w którym rowerzysta zamierzał jechać. Kończy się "ślepo" na chodniku, skąd legalnie nie da się nigdzie pojechać.
- 6 5
-
2016-10-18 11:58
ścieżki są dwukierunkowe tak jak chodniki (3)
nie słyszałem o ścieżkach rowerowych jednokierunkowych
ale jeśli takie są to proszę mnie poprawić- 1 5
-
2016-10-18 12:07
(2)
Są jednokierunkowe. Przyklad pierwsz z brzegu orlowo. Przy centrum masz w kierunku sopotu. Po przeciwnej stronie w kierunku centrum. P.S na zachodzie praktycznie nie ma dwukierunkowych drog rowerowych. Tworzy sie jednokierunkowe pasy rowerowe
- 7 1
-
2016-10-19 16:13
czyli pasy rowerowe są dwukierunkowe jak na zachodzie (1)
to czemu zaczynasz zdanie od "są jednokierunkowe"
- 0 0
-
2016-10-20 16:34
pasy rowerowe w jezdni są zawsze jednokierunkowe bo wyznacza się je przy prawej krawędzi jeżeli pas prowadzi pod prąd ruchu samochodowego to jest to kontrapas ale dla rowerzysty także jest on jednokierunkowy ponieważ pas rowerowy w jezdni ma zbyt małą szerokość (1m) by obsługiwać ruch obustronny (rower wg przepisów ma do 90cm szerokości z kierownicą)Dwukierunkowa droga rowerowa musi mieć minimum 2 m szerokości
- 0 0
-
2016-10-18 10:41
To po co miasto buduje drogi dla rowerzystów skoro... (5)
Tam jest droga rowerowa, więc dlaczego poruszał się po tak ruchliwej ulicy??
- 6 9
-
2016-10-18 11:59
bo mu się nie chciało (2)
bo on ma "rower" i on jest teraz "modny"
i on będzie jechał tak, jak mu się podoba,
na ukos- 6 8
-
2016-10-18 13:51
rowerzysta jechał dalej niż prowadzi chodnik po którym można jechać na rowerze dlatego zjechał na jezdnię
- 6 2
-
2016-10-18 20:57
pewnie dlatego, że kierowcy i tak parkują na ukos
nawet wtedy, jak mają linie wymalowane do parkowania równoległego, tak jak na Abrahama.
Podtrzymuję zatem poziom dyskusji.- 1 1
-
2016-10-18 13:50
co miasto wybudowało matołku w tamtym miejscu pomalowanie białej kreski na krzywym chodniku to budowanie czegoś?
- 4 2
-
2016-10-19 09:51
dobre pytanie... sam jeżdżę sporo na rowerze i wg mnie drogi rowerowe są budowane bezmyślnie i lepiej byłoby dla wszystkich gdyby remontowali ulice i poszerzali prawe pasy w celu wydzielenia kawałka dla rowerzystów.
- 1 1
-
2016-10-19 17:44
Rowerzysta zmienił pas bo dla pojazdów było w tym czasie czerwone światło.On to wiedział i po prostu wykorzystał sytuację.Pytanie dla rowerzysty czemu tak uczynił bez jakiejkolwiek sygnalizacji ręką.Widocznie nie miał czasu na takie gesty przecież wszyscy widzą co robi.Albo też nie zna się na przepisach ruchu drogowego.Obstawiam to drugie,ponieważ zapomniał w dalszym etapie jazdy o tym,że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny.Skoro mógł zmienić pas na skrajny prawy jadąc w dalszym ciągu prosto przez skrzyżowanie to dlaczego tego nie uczynił.Odniosę się teraz do kierowcy aby być obiektywny.Nie zachował on z całą pewnością bezpiecznej odległości od rowerzysty.Trzeba przypomnieć też wszystkim,że istnieje coś takiego jak martwy punkt.Mogło dojść do takiej sytuacji, że kierowca chciał zmienić pas aby wyprzedzić rowerzystę, ale zorientował się że ma kogoś z lewej strony i z powrotem powrócił na środkowy tor jazdy.Szacunek dla rowerzysty za refleks.Polecam po takim zdarzeniu muzykę ambient bo naprawdę szkoda nerwów.A na drodze wszyscy powinni pamiętać o tym że nie są mistrzami kierownicy nawet tej umieszczonej w rowerze.
- 2 0
-
2016-10-18 06:08
dzieci i rowerzyści... (8)
Dzieci i rowerzyści to najbardziej nieprzewidywalna grupa na drodze...oj trzeba uważać i to bardzo
- 401 53
-
2016-10-18 07:17
(7)
Gdzie masz oświetlenie rowerzysto ?
- Odblask wystarczy.
Ale słabo ciebie widać.
- Przepisy nic nie mówią aby lepiej mnie było widać.
To załóż gamoniu dodatkowe światełko !
- Tego przepisy nie wymagają i choćby skały sr*...y to nie założe. Ja jestem rowerzysta !- 28 20
-
2016-10-18 09:07
(2)
Próbuje Pan być zabawny czy się tylko skrajnie ośmieszyć? Nawet żart Panu nie wychodzi. Przepisy jasno wskazują jakie powinno być oświetlenie roweru.
- 13 12
-
2016-10-18 09:59
(1)
Przepis jest martwy i pochodzi z epoki dynama do żarówki 4.8V a rowerzysta ma jedno życie i brak zdrowego rozsądku.
- 6 3
-
2016-10-18 15:40
Sprzed 3 lat bodajże
- 2 1
-
2016-10-18 09:14
(3)
Przepisy mówią że odblask nie wystarczy. Coś ci nie wyszło, drogi stanie umysłu.
- 2 7
-
2016-10-18 09:57
(2)
No i mamy już dwóch co myślą, że to żart i film SF. Niestety, to życie i przykład jak właśnie rozumieją świat rowerzyści.
- 4 3
-
2016-10-18 12:02
dokładnie, jadą w stroju ninja (jak pijani rolnicy szwedający się po międzymiastówkach) (1)
skrzyżowania skracają na ukos, międz lampami i znakami,
jak ta krowa lecą na ośloep powodując chaos dookoła
a potem się dziwią jak nie żyją,
dziwny gatunek,
coś jak kanapowy trol tyle że z kółkami,
ta sama mentalność- 7 2
-
2016-10-18 21:09
dziekuje, dobranoc :)
- 1 0
-
2016-10-18 06:09
Odpowiadając na pytanie czemu jechał po jezdni (32)
Niestety ścieżki rowerowe w GDY to żart. Często trzeba jechać
po jezdni bo to to co udaje ścieżkę nie nadaje się do niczego...
Nb. ostatnio w GDY zginął facet co jechał po chodniku, wpadł w dziurę itp.
Tak też wygląda nawierzchnia wielu ścieżek w Gdyni: Garby, dziury, krawężniki...
Sto lat za Gdańskiem a Gdynia to miasto dużo młosze więc by się wydawało
że zrobienie ścieżek będzie tańsze (szersze ulice itp)- 172 78
-
2016-10-18 06:31
(19)
Całkiem niedawno był artykuł stwierdzający, że jeśli ścieźka rowerowa nie jest w jasny sposób wydzielona z pasa drogowego (czyli np. maźnięta farbą linia na chodniku) nie ma obowiązku jazdy po niej.
- 12 11
-
2016-10-18 07:43
Żart (7)
"Gdy droga rowerowa jest w złym stanie, można jeździć po ulicy"
Czytamy z zrozumieniem: Gdy ulica jest w złym stanie można jeździć po drodze rowerowej
Taki mamy klimat i jeździmy po tamto dali....- 13 5
-
2016-10-18 08:20
(6)
tak się składa baranku boży że w miejscu gdzie zaczyna się film g..wnko pieszo-rowerowe kończy się
- 4 7
-
2016-10-18 09:55
(4)
ale wyprzedzanie jest gdy jest jeszcze ścieżka rowerowa wiec mandat dla rowerzysty.
- 8 8
-
2016-10-18 13:54
(3)
i co z tego że jest baranie a kawałek dalej jest znak kończący to g..nko w polu zaczyna się zwykły wąski chodnik a po chodniku zgodnie z przepisami jechać nie wolno kiedy na jezdni jest 50 km/h poza tym ów chodnik wyprowadza na ulicę warszawską a jeśli rowerzysta nie chce tam jechać to co? więc w czym rzecz matole?Rowerzysta zjechał na jezdnię w miejscu dla niego dogodnym i w momencie kiedy ruch samochodowy był wstrzymany przez światła na przejściu dla pieszych
- 4 2
-
2016-10-18 17:36
Jesteś potomkiem barana i osła. (2)
Sprawdż dokładnie jak wygląda ciąg komunikacyjny przed skrzyżowaniem i jak jest oznakowany. A pajace na rowerach jeżdżą tam jak im się podoba. To są święte krowy, czyli w tłumaczeniu na polski: idioci którym się wszystko należy, głównie za ich zachowanie na jezdni wielokrotnie tęgi oklep.
- 2 5
-
2016-10-18 17:46
a ty potomkiem tego potomka
z defekiem w mózg
- 0 1
-
2016-10-18 18:29
sprawdziłem debilu urywa się przed warszawską a rowerzysta ma pełne prawo jechać dalej tam gdzie sobie chce i nie musi debilu chodnikiem na warszawską wjeżdżać bo może chce jechać na podjazd i 10 lutego pytanie debilu dlaczego nie wyznaczono wjazdu na ulicę z tego pseudo chodnika podzielonego na pół?Zabrakło matołkom w magistracie wyobraźni?Nie debilu idioci którym się wszystko należy tylko debilu użytkownicy drogi których jeśli się zmusza do jazdy po chodniku pieszo- rowerowym debilu to trzeba coś wymyślić by mogli dalej przepisowo jechać w kierunku sobie zamierzonym jeśli chodnik pieszo- rowerowy się kończy wiesz przygłupie gdyby wam samochodowe przygłupy stworzyć takie idiotyzmy jakie na swojej drodze napotykają rowerzyści to byście barany się pozabijali
- 4 1
-
2016-10-18 13:32
za bluźnierstwo
minus ode mnie
- 1 0
-
2016-10-18 07:55
zależy jakie masz oznakowanie pionowe (10)
jak drogę dla rowerów to musisz nią jechać, jak drogę dla pieszych i rowerów to możesz jezdnią..
- 5 1
-
2016-10-18 08:20
(6)
Zastanawia mnie Wasze perfekcyjne rozeznanie w kodeksie, wyłącznie z naciskiem na to, gdzie rower może jechać, nawet gdy rozum mówi - nieeeee ! Pozostałe zasady rowerzystów nie dotyczą.
- 9 5
-
2016-10-18 08:21
(5)
mnie zastanawia po co debilny pajac w samochodzie np poucza rowerzystę jak ma jechać gdy sam łamie przepisy czy to nie jest zabawne?
- 10 3
-
2016-10-18 08:30
(4)
Problem w tym, że tego pajaca w rajstopach nikt nie pyta czy coś wie, a kierowca autobusu powinien świecić przykładem
- 5 4
-
2016-10-18 08:48
(2)
ale nie świeci masa tych buraków robiła prawo jazdy jeszcze w wojsku za komuny i ich wiedza o przepisach zatrzymała się na latach 70 czy 80
- 8 2
-
2016-10-18 09:18
przynajmniej byli w wojsku (1)
natomiast takie c*otki jak wy z lat 90 w obcisłych rajtuzach nawet nie wie co to znaczy dostać w kość.
- 10 6
-
2016-10-18 13:56
ależ mi osiągnięcie być w wojsku naprawdę sukces życia
- 6 1
-
2016-10-18 10:23
Oczywiście, że powinien!
To jego praca i bierze odpowiedzialność nie tylko za siebie ale i za przewożonych ludzi więc wypadałoby żeby miał pojęcie! A koleś na rowerze jest sam więc jak mu nie zależy to jego problem.
- 1 1
-
2016-10-18 09:16
(2)
No niestety, ale po DDRiP też jest obowiązek jechać. Nie ma obowiązku gdy jest droga dla pieszych z tabliczką "nie dotyczy rowerów".
- 1 5
-
2016-10-18 13:58
Ale nie ma tam rowerzysta w zasadzie czego szukać jeśli idzie np duża grupa pieszych a ci nie muszą mu wcale robić miejsca więc jest to martwy przepis stworzony przez ludzi wybitnie pokrzywdzonych przez los wrodzonym debilizmem droga dla rowerów i pieszych to zwykły chodnik który nie spełnia żadnych norm jakie są wymagane dla dróg rowerowych
- 2 1
-
2016-10-18 16:02
wierutna bzdura
- 1 0
-
2016-10-18 07:47
(2)
Jeśli nie ma ścieżek to zostaw rower w domu i jedź do pracy jak normalny człowiek a nie spocony świnie.
- 15 19
-
2016-10-18 08:03
Panie hrabio z GWE na rejestracji (1)
jak ci przeszkadzają rowerzyści, to kup sobie drogę do roboty i na prywatnej będzie mógł
jeździć szybko i wygodnie- 15 14
-
2016-10-18 08:36
A rower parkujesz na balkonie w tym falowcu?
- 4 4
-
2016-10-18 07:56
Horyzonty myślowe rządzących Gdynią niestety nie są taj szerokie jak gdyńskie drogi :/
- 4 2
-
2016-10-18 08:22
Szczurek do dymisji, nie panujesz nad miastem, zero inwestycji, marazm. Daj nam żyć!! (1)
weź ze sobą Marka CBA Ł!!!
- 5 5
-
2016-10-18 12:04
ruskie konta propagandowe w UK zamknęli ale PiS nie śpi i wspomaga ruskie trole
- 4 1
-
2016-10-18 08:28
Przecież Gdynia ma najlepsze...
Miasto Gdynia przecież już zbudowało za 100 miliinów złotych 3 kilimetrową, szeroką, podobno bez mgły ścieżkę rowerową w Kosakowie! A tym rowerzystom ciągle mało! Dajcie na wstrzymanie!
- 6 5
-
2016-10-18 13:00
Żart nie żart. Takie są realia i przepisy.
Wiele dróg to żart. Czy to uprawnia kierowców do jeżdżenia po chodniku jak jest w lepszym stanie?
- 3 3
-
2016-10-18 16:35
(3)
Ulice to samo tylko że na ulicy jak coś auto potrąci to ty bezmozgu będziesz połamanych. Masz drogę rowerowa to po niej jedziesz !!!!!!
I właśnie po to powinniscie płaci OC !!!!!- 3 3
-
2016-10-18 22:41
(2)
po co mamy płacić OC bo nie rozumiem związku jednej sprawy z drugą
- 2 1
-
2016-10-18 23:08
po to (1)
że jak zarysujesz mi auto to bedzie cie stac z czego spłacać 2000-3000 tyś za lakierke
- 2 1
-
2016-10-20 16:42
nie mam zamiaru ci niczego rysować pajacu prędzej ty mi zrobisz szkodę niż ja tobie tak wynika z wszystkich statystyk wypadków drogowych
- 1 0
-
2016-10-18 06:15
(31)
Super kara, stracił premie...
W innej robocie, gdy pracownik przez swoją głupotę prawie kogoś zabił to by z roboty wyleciał.
Jakie jest tłumaczenie?
Nie widziałeś? Nie nadajesz sie na kierowcę.
Myślałeś ze sie zmieścisz? Nie nadajesz sie na kierowcę.
Aha, jeszcze okłamał pracodawcę co do okoliczności...- 114 338
-
2016-10-18 06:18
gff (1)
Widzę ze ktos tutaj to człowiek bez winy do wszystkiego sie nadaje czyli do niczego! P
- 28 11
-
2016-10-18 20:44
Andrzej
W Polsce mamy ruch prawostronny. Rowerzysta miał obowiązek zjechania na prawy pas. Nie znajdował się przed bezpośrednim rozjazdem. Blokował przez to ruch. Zachował się niezgodnie z przepisami. Kierowca autobusu miał nadzieję że rowerzysta zachowa się poprawnie. Tyle w temacie.
- 3 7
-
2016-10-18 07:20
Ty za to jesteś taki święty, że aż nakolanniki od kafelkarza używasz do mszy na niedzielę.
- 14 13
-
2016-10-18 09:56
Jakby odrazu zwalniali za takie i podobne rzeczy to zabraknie kierowców
Zresztą juże brakuje
- 11 3
-
2016-10-18 11:22
Januszu... (5)
Sluchaj Januszu trojmiasta... pewnie nie masz pojecia o zawofowym.prowadzeniu pojazdow wiekszych niz TICO !! czlowieku cyklisci robia co chca na drogach i czuja sie bezkarni a kazdy maly incydent urasta do rangi morderstwa na duza skale ... zastanowcie sie jak yo jest jezdzic z rozkladem i uwazac na cyklistow przez np 8 czy 10 h ... nic takiego sie nie stalo i nir kumam dramatu ludzi ... a swoja droga rowerzysta w dosc ekwilibrystyczny sposob wogole wlaczyl sie do ruchu ... pozdrawiam wszystkich ekspertow za 10 zl
- 15 6
-
2016-10-18 13:23
Zastanów się jak to jest być policjantem i przesłuchiwać podejrzanych bez możliwości pobicia, a przecież sami się nie przyznają.
Albo handlować solą i nie dać tej odpadowej jako spożywczej, no trudna sytuacja na rynku.
To że ty nie umiesz jechać zgodnie z przepisami, to nie znaczy, że się nie da, kierowco za dychę.- 5 3
-
2016-10-18 13:40
(1)
Akurat to jest próba zabójstwa i powinien się znaleźć prawnik, który o to pozwie kierowcę. Jeżeli ktoś jest kierowca zawodowym, jeździ przeglubowym autobusem to doskonałe zdaje sobie sprawę czym skończy się zapchniecie z drogi rowerzysty, którego nie chroni nic poza kaskiem. Ja na miejscu rowerzysty szukalbym takiego właśnie prawnika.
- 6 8
-
2016-10-18 21:34
no niestety, sam to przyznał, że przyciął go za "spowalnianie", a to już zamierzona sytuacja.
- 1 0
-
2016-10-18 14:00
(1)
a ileż wy macie tych cyklistów na drodze w ciągu tej waszej pracy po Morskiej jeździ garstka rowerzystów więc są to problemy z d.. wzięte
- 4 1
-
2016-10-18 16:02
po tym poznasz ruska
że nie widzi powodu by nielicznym i słabszym ograniczać prawa
a szanuje tylko silniejszych od siebie samego- 4 1
-
2016-10-18 13:16
Chyba jakiś nawiedzony rowerotalib pisał ten komentarz... (19)
Po pierwsze,to niedopuszczalne jest to że jakiś gnojek chciał sobie pojechać 30 km/h i to sam,przez co blokuje szybszy autobus miejski z kilkudziesięcioma osobami na pokładzie. Czysty tryumf egoizmu! Jeszcze gdyby blokował samotnego kierowcę w aucie,to można się zastanawiać i podawać argument o nieemisyjnosci roweru; w tym wypadku rower zupełnie się nie broni! Cholera jasna,trzeba wreszcie zmienić przepisy,żeby cholerni egoiści na dwóch kółkach choć zbiorkomowi musieli ustępować!
- 11 7
-
2016-10-18 13:44
(13)
A co miał zebrać cały peleton żeby dojechać do pracy?. Palnij się w ten głupi łeb. Może zacznij zamykać blachosmrodziarzy, którzy jeżdżą w pojedynkę i powodują korki, a przez to biedny autobus nie może przejechać
- 7 5
-
2016-10-18 14:14
Mówimy o blokowaniu autobusu,durny pe**larzu! (12)
Popi...ło wam się we łbach od zmian w ostatnich latach,ale tak dobrze żeby jeden pedalarz blokował cały autobus to nie będzie! Pojedynczego blachosmroda to sobie możesz,ale wszystkich fajansie pod swój kaprysy nie ustawisz; a jak będziesz próbować,to cię brutalnie sprowadzą na ziemię!
- 6 8
-
2016-10-18 14:31
(4)
pedalarze tego nie rozumieją że w autobusie gnije 100 ludzi. oni uważają się za pojazd uprzywilejowany, który może sobie jeździć po ulicy i zamulać ruch, albo po chodniku, rozjeżdżając staruszków i matki z dziećmi. i żadne głupie światła ich nie dotyczą
- 5 5
-
2016-10-18 16:57
(1)
Po chodniku nie, po ulicy nie. To gdzie psycholu jak ddrow nie ma?
- 4 3
-
2016-10-19 16:19
w ogóle nie jeździć jeśli nie masz dobrej drogi
kto ci wmówił, że rower to środek transportu?
rower to rekreacja dla tych, którzy nie moga nic zaawansowanego robić,
dla dzieci namiastka pojazdu mechanicznego,
najszybsze urządzenie jakim mogą się poruszać,
ja bym jechał bocznymi i całe życie tak robiłem,
przynajmniej od lat 90tych jak się samochody w Polsce zaczęły pojawiać,
za ciasno jest i za szybko współczesne pojazdy jeżdżą,
żeby kozą na główną ulicę wyjeżdżać- 0 0
-
2016-10-18 17:52
jak nie może bezpiecznie wyprzedzić, niech jedzie za rowerem (1)
- 4 3
-
2016-10-19 16:20
lepiej niech rower jedzie za autobusem
wszyscy będą zadowoleni i bezpieczniej będzie
- 0 0
-
2016-10-18 16:54
(4)
Będzie egoisto! Rowerzysta jest takim samym uczestnikiem ruchu, co 80 letni dziadek w Tico jadący 30 km/h i możesz mi naskoczyc
- 6 3
-
2016-10-18 18:52
Potrafisz pedalarzu czytać ze zrozumieniem?! (3)
Bo widzę,że nie! Przestań manipulować wciskając na siłę pojedynczego kierowcę w TICO,bo nie to rozpatrujemy. Rozpatrujemy rower kontra autobus z kilkudziesięcioma osobami na pokładzie; cykliści usiłują manipulować bo doskonale wiedzą że takie zestawienie wypada bardzo niekorzystnie dla rowerzysty i zagraża dwukołowej świętej krowie!
- 2 4
-
2016-10-18 19:37
Idź jutro do szkoły gimbo i niech Ci nauczyciel przeczyta co jest napisane wyżej.
- 3 2
-
2016-10-18 23:33
Wytłumacz proszę (1)
Idąc Twoim złożonym tokiem rozumowania, jadąc rowerem, mam zjeżdżać przed autobusem, ale już osobówki mogę blokować? A może mam liczyć ile osób jedzie w aucie, które chce mnie wyprzedzić? Jak jedna - blokujemy, a jak dwie lub więcej, to wypier...lam na chodnik bo przecież transport publiczny jedzie.
To nie jest karetka, autobus nie jest autem uprzywilejowanym i tak samo nie jest nim rower.
Do cholery jasnej nie narzucajcie komuś czy ma się poruszać. Chcę jeździć rowerem, więc jade rowerem, ale po ulicy - źle, po chodniku - źle, po DDRiP jeśli jest, jadę ale muszę swoje wysłuchać od pieszych, DDRów natomiast w Gdyni prawie nie ma.
Jeśli nawet są, zobacz ilu jest ludzi którzy tamtędy idą spacerkiem, na rolkach lub co najgorsze z pieskami na długich smyczach (patrz bulwar na przykład).
Wkurzam się? No pewnie, ale czy przecinam smycz rowerem bo przecież tu nie jest jego miejsce? Nigdy! I tu jest różnica między moim zachowaniem a zachowaniem tego pana kierowcy z autobusu.- 2 1
-
2016-10-20 16:46
a debile z sejmu chcą nakazać rolkarzom hulajnogarzom itp wynalazkom jazdę po "śmieszkach rowerowych" dopiero będą jaja wtedy, ludzie którzy chcą trochę sprawniej jechać na rowerze będą się zabijać przez matołów robiących ze śmieszki rowerowej tor do jazdy na rolkach, teraz jeszcze się trochę krępują bo wiedzą że łamią przepisy ale jak dostaną podstawę do jazdy razem z rowerzystami?
- 0 0
-
2016-10-18 17:50
lecz mózg kretynie (1)
- 1 2
-
2016-10-18 18:53
Cytujesz co ci lekarz powiedział? ;)
- 1 2
-
2016-10-18 13:46
Zapomniałeś użyć słowa suweren.
- 2 1
-
2016-10-18 14:04
(3)
a jak jedzie polewaczka 10 km/h to nie blokuje autobusu?Są inne pasy więc jaki problem jest zmienić pas wcześniej?Czy autobusy mają zakaz zmiany pasa?O przepisach chcecie barany rozmawiać?OK pogadamy kiedy autobusowi panowie nie będą np wjeżdżać na obwodnicę z pasa do jazdy na wprost czy w inny sposób łamać dla swojej wygody przepisy jeszcze im ustępować niby z jakiego powodu?
- 3 0
-
2016-10-18 14:15
Polewaczka jedzie o 23-ej czy w okolicach! (2)
O czym ty gadasz w ogóle?!
- 1 3
-
2016-10-18 18:40
Inna sprawa estakada kwiatkowskiego między morską a hutniczą autobusy jadą sobie po powierzchniach wyłączonych wpieprzają się na skrajny lewy pas zajeżdżając drogę samochodom jadącym główną nitką estakady od obłuża widziałem tam fajną sytuację jak w nowego solarisa omal nie wpadł jadący całkiem szybko tir bo kierowca autobusu sobie omijał korek wyjeżdżając na pałę z wysepki na skrajny lewy pas
- 2 0
-
2016-10-18 18:40
a czy o 9 rano ruch w stronę centrum jest tak ogromny że nie można roweru innym pasem wyprzedzić?
- 3 1
-
2016-10-20 17:10
Puknij się w łeb....
- 0 0
-
2016-10-18 06:15
Rowerzysta (22)
Moim zdaniem najpierw powinno się wziąć za rowerzystów bo mają gdzieś przepisy ruchu drogowego! I jest to aż 96/rowerzystów którzy nieprzestrzegaja przepisu wzięte.
Nie widzę winy u kierowcy autobusu miejskiego zdecydowanie Pan na rowerze powinien oddać koszty jakie poniósł kierowca autobusu związane potrąceniem premii!- 502 146
-
2016-10-18 06:19
Najpierw, czyli zanim sie ukaże tego kierowcę za złamanie przepisów?
- 18 10
-
2016-10-18 07:39
Sprawiedliwość (11)
100% racji
Trzeba również dodać, że w odległości 2 metrów od rowerzysty, tzntna chodniku, jest wyznaczona droga rowerowa.
Szanowny Panie Rowerzysto.
Skoro Pan doniósł na kierowcę ZKM który stracił premię, My donosimy na Pana do Policji za wykroczenie. *
*Pan rowerzysta - w tym przypadku głąb Społeczny- 52 47
-
2016-10-18 07:54
polecam zapoznać się z przepisami ruchu drogowego
- 31 6
-
2016-10-18 08:21
Czyli problemy z czytaniem...
Masz, bo w artykule WSZYSTKO jest wyjaśnione.... Dajesz radę tylko przeczytać tekst długości SMSa, prawda?
- 25 7
-
2016-10-18 08:24
(5)
haha a nie widzisz idioto że za kilka metrów tej twojej "drogi rowerowej" nie ma?Poza tym matole do znaków drogowych droga rowerowa oznakowana jest znakiem C13 i musi spełniać określone normy np odseparowanie konstrukcją lub urządzeniami bezpieczeństwa od innych użytkowników.Na tym krzywym 50 letnim chodniku masz coś takiego?Z tego co wiem to jeżdżą po nim samochody piesi chodzą jak chcą ponieważ pomazana X lat temu biała kreska jest słabo widoczna itd itd itd
- 16 16
-
2016-10-18 18:37
A to co zrobił pedalarz na przejściu dle pieszych (2)
na wysokości ul. Bpa. Okoniewskiego, to jest w porządku? A idiotę, to poszukaj w swoim otoczeniu.
- 3 3
-
2016-10-18 18:43
(1)
przecież nie jechał po zebrach palancie nie przejechał przez ulicę tylko zjechał za pasami na jezdnię po niskim krawężniku
- 2 2
-
2016-10-18 21:00
Nie odpowiadaj "mongolii", bo uwierzy, że można z nim dyskutować
gdyż reprezentuje jakiś poziom.
- 0 0
-
2016-10-18 21:17
Sam się prosił a ścieżka jest wydzielona i powinien z niej korzystać jak by miało trochę rozumu (1)
Jest jaka jest, trudno. Jest bezpieczniejsza niż jazda po jezdni. Jeżdżę rowerem także tamtędy do/z pracy i nigdy bym nie wpadł na taki pomysł. Mógł wyjechać 5 min. wcześniej a nie kozaczyć, bo to są zwykłe popisy. Ja rezerwuje sobie odp. czas na przejazd i jadę możliwie najbezpieczniejszą drogą i tak by nie utrudniać zbytnio ruchu. Sam jeżdżę też samochodem. Taki kraj i takie drogi. Trzeba się dostosować, także do mentalności tępych kierowców, której nie zmienisz takim kozaczeniem.
- 2 2
-
2016-10-18 23:37
Rozumiem, że skoro jeździsz tamta drogą, dojeżdżasz pseudo-DDR-em do Warszawskiej a chcesz skręcić dalej w lewo w ulicę Podjazd. Schodzisz z roweru (bo po chodniku poruszać się naturalnie nie wolno), przechodzisz przez przejście dla pieszych na Warszawskiej i dalej włączasz się do ruchu? W którym miejscu? Pomożesz?
- 0 0
-
2016-10-18 10:08
Kretyn
- 7 2
-
2016-10-18 21:03
rowerzysta łamie przepisy, ale to nie znaczy, że kierowca ma spychać rowerzystę z drogi (1)
Czyż nie tak Polaku katoliku? Ty też byś go spychał? Niedawno na Chylonii zginął 22-letni chłopak, którego prawd. zepchnął z drogi taki sam szeryf, instruktor nauki jazdy, zajeżdżając mu drogę. Po czym jak szczur uciekł. Wiesz, że po tym chłopaku płakał cały kościół? Jakby byli odważni świadkowie i by dorwali tego śmiecia, to nie wiem co by było.
- 2 2
-
2016-10-18 21:39
ale auto było poświęcone
- 1 2
-
2016-10-18 13:50
w przpadku kierowców jest to 99,9 % łamiących przepisy. Nie znam kierowcy, który każdego dnia nie łamie przepisów przekraczająć dozwoloną prędkość. Więc przyganiał kociół garnkowi :)
- 10 5
-
2016-10-18 13:51
(5)
Dokładnie, autobus wiezie wiele ludzi i uważam, że to na autobus powinno się zwracać głównie uwagę i nie stwarzać mu sytuacji gdzie musi podejmować jakieś skomplikowane manerwy (mam tu na myśli wyprzedzanie w godzinnach porannych przy dużym ruchu na głównej ulicy). Większosć rowerzystów to egoiści, którzy myślą tylko o siebie i robią z siebie ofiary i wielkie afery wokół siebie, żenada. Współczuje temu Panu Adamowi, że nie ma lepszych rzeczy w życiu od uprzykrzania życia innym ludziom.
- 12 7
-
2016-10-18 14:06
(3)
a jakież to są skomplikowane manewry?Widać chyba że zbliża się do rowerzysty z kilkudziesięciu metrów rozumiem jest to bardzo trudna praca umysłowa spojrzeć w lewe lusterko włączyć lewy kierunek zmienić pas i wyprzedzić jest to tak trudny manewr że jest nie do ogarnięcia
- 7 6
-
2016-10-18 14:14
(2)
jasne, nie chce się z Panem bądź Panią kłócić, jednak wciąż przystaje przy swoim zdaniu, dla mnie ważniejsze jest bezpieczeństwo tych 30-40 osób w autobusie niż rowerzysty, który pcha się na główne arterie w godzinach szczytu. Sama korzystam z roweru bardzo często i planuje trasy tak, aby przemieszczać się po drogach rowerowych (po coś one w końcu są! - tylko większość "rowerzystów-kolarzy" z przerośniętym ego nie pojedzie drogą rowerową - jakby to była jakaś hańba co najmniej)
- 6 5
-
2016-10-18 17:01
Obyś trafił jadąc na rowerze na tego kierowcę, który ma przerosniete ego i uważa że wszystko mu wolno. Zobaczymy jak będziesz śpiewał
- 3 6
-
2016-10-18 18:49
takie myślenie jest oznaką idiotyzmu oznacza to że wiozący np paliwo cysterną wozak może rozwalić małe auto w którym jedzie 5 osób bo mu się hamować nie chce czy zepchnąć takie auto z drogi bo jedzie wg niego zbyt wolno co tu mogło zaskoczyć kierowcę autobusu?Rowerzysta wjechał sobie na ulicę kiedy autobus stał przed przejściem dla pieszych na czerwonym świetle widział więc doskonale rowerzystę przed sobą widział też że się do niego zbliża ja osobiście dodałbym mocniej gazu uprzednio zmieniając pas ruchu po czym wrócił na swój pas i wjechał na przystanek.Kierowca musi być zdecydowany i pewny tego co robi to brak zdecydowania tego gościa narobił mu problemów bo rowerzysta w obrębie skrzyżowania mógł już jechać takim pasem jak chce
- 3 0
-
2016-10-18 20:56
czyli idąc twoim idiotycznym tokiem rozumowania należy także wyciąć wszystkie drzewa
przy drogach, bo przecież jak biedne niezdarne puchate autobusiunio uderzy w drzewo, to zginą pasażerowie, może nawet 30 albo 40. a rowery należy skonfiskować, stopić w piecach martenowskich, rowerzystów zamordować a z dętek zrobić gumki do włosów. Bądź mądrzejsza osobo. Weź sobie na youtubie włącz film o rowerowej Kopenhadze i pooglądaj, to ci się rozjaśni.
- 2 2
-
2016-10-18 20:43
Jak to nie widzisz? Był za blisko rowerzysty, nie widzisz tego na przedstawionym materiale? Mógł rowerzyście wyrządzić krzywdę i doprowadzić do kalectwa.
- 3 2
-
2016-10-18 20:47
ty też powinieneś stracić prawo jazdy razem z tym kierowcą autobusu
i wszyscy mandżurscy potomkowie, którzy ci przyklaskują
- 2 2
-
2016-10-18 06:16
wazne (7)
Wg.mnie słuszna kara ale należy PAMIĘTAĆ ze rowerzyści bardzo często za pewnie czuja sie na ulicach !!! Jaka kara spotka rowerzystę który jedzie ulica i nagle przed światłami na chodnik wjeżdża lub odwrotnie z chodnika na ulicę ? Bądźmy konsekwentni
- 270 39
-
2016-10-18 06:21
(1)
A jak czeka kierowców przekraczających prędkość albo jadących na czerwonym świetle? Mandat raz na tysiąc przypadków?
To raz na tysiąc rowerzystom tez sie zdarzy mandat.- 25 19
-
2022-10-18 00:51
Za to rowerzyści chyba nigdy mandatu nie widzieli
- 0 0
-
2016-10-18 06:43
jaka kara ma spotkać rowerzystę, który skręca na drogę dla rowerów?
pewnie taka, jaka powinna czekać skręcającego w poprzeczną drogę kierowcę
- 15 4
-
2016-10-18 09:20
Czują się za pewnie? A więc powinni drżeć o swoje życie, tak? (2)
A co powiesz o kierowcach, którzy czują się tak pewnie jak ten kierowca autobusu? Albo o tych co jeżdżą "szybko ale bezpiecznie", a potem rozjeżdżają pieszych na przejściach?
- 13 5
-
2016-10-18 13:49
Widzisz, według jhh, jeżeli 90% ludzi będzie chodziło po ulicach z nożami,
on będzie pisał, że 10% pozostałych czuje się zbyt pewnie i w razie bójki to ich wina, że zginą.
- 5 1
-
2022-10-18 00:50
Tak by było racjonalnie
- 0 0
-
2016-10-22 09:39
a zobaczcie jak rowerzysta wjeżdża na z przejscia dla pieszych na ulicę
- 0 0
-
2016-10-18 06:18
war (5)
A ktory z nich , zna przepisy ruchu drogowego ? Robia i jezdza jak chca , nie patrzac na nikogo !!!
- 117 20
-
2016-10-18 08:06
to w więkoszości również kierowcy tyle że mądrzejsi, po co tłuc się w korkach jak można szybciej na rowerze (4)
oczywiście wszystko przeliczane indywidualnie, jak komu wygodnie więc piep...e że nie znają przepisów jest lekko nie na miejscu ale trzeba sobie popisać
- 11 2
-
2016-10-18 12:20
może ty się tłuczesz w korkach "rowerzysto z przymusu" (3)
może nie masz wyjścia
i to cię tak zżera :) rowerowy gałganie,
zazdrośniku,
wdychasz spaliny, potem marnujesz czas, żeby się przebrać
i kto tu jest głupi?- 2 4
-
2016-10-18 13:51
Zazdrośniku haha. Przespałeś jakieś 20-lat. Dzisiaj byle menel ma samochód, bo szroty tanie jak woda.
To nie te czasy, żeby się autem nobilitować. No chyba, że u was na wsi jest jeszcze postaremu, jak kiedyś z koniem.
- 3 2
-
2016-10-18 13:54
właśnie debilu ty!!!
- 1 2
-
2016-10-18 14:08
głupi ludku złoma do jeżdżenia kupisz za 1500 to jest cena naprawdę niskiej klasy nowego roweru
- 2 2
-
2016-10-18 06:20
Rowerzyści=Terroryści (nie wszyscy) (14)
Często zachwują się jakby szosa była ich.
Np.: Długie Ogrody w Gdańsku - jest ścieżka rowerowa, często jednak jeżdżą jezdnią spowalniając ruch. Dalej: ul. Jana z Kolna: jest ścieżka/chodnik, a ci często jada jezdnią stwarzając niebezpieczeństwo, szczególnie po zmroku.
Gdzie jest policja ???- 245 47
-
2016-10-18 06:33
Brak ścieżki.
Na Długich Ogrodach nie ma ścieżki rowerowej. Jest wydzielony pas na jezdni. A co do Jana z Kolna - spróbuj się przejechać tym ścieżko/chodnikiem.
Stan tragiczny - ale jest sposób - można jeździć wzdłuż Aleii.- 17 20
-
2016-10-18 06:44
na Długich Ogrodach nie ma ścieżki!
zdjęte oznakowanie pionowe!
- 16 4
-
2016-10-18 06:57
Tak jak tu piszą, na Długich Ogrodach nie ma ścieżki...
...jest wydzielony pas dla rowerzystów. Więc to Ty musisz zwrócić uwagę, czy uważnie obserwujesz oznaczenia. Bo wygląda na to, że Ty tu należysz do tej grupy złych kierowców.
- 16 6
-
2016-10-18 07:12
(4)
Czy ty wiesz co to terrorysta?
- 10 2
-
2016-10-18 08:49
Jasne, że nie wie, ale po co miałby wiedzieć?
To takie modne słowo ostatnio, więc go używa.
- 4 2
-
2016-10-18 08:53
(2)
Tak wiem, to właśnie ten spocony debil co jest na filmiku.
- 4 4
-
2016-10-18 10:13
Typowy blachosmrodziarz, pan i władca szos,
jeżdżący szybko ale bezpiecznie, migacze są dla c*ot, zielona strzałka w prawo to nie znak "stop" etc, etc.
- 3 4
-
2016-10-18 11:57
bierz pol.
- 0 1
-
2016-10-18 08:11
gdzie jest policja jak samochody zastawiają chodniki, trawniki i ścieżki rowerowe?
nauczcie się żyć najpierw w mieście ( co niektórzy) potem w społeczeństwie. jak się patrzy ilu mamy w obecnych czasach przygłupoow to aż głowa boli. co jeden to lepszy w wymyślaniu własnych przepisów. a będzie jeszcze gorzej, tumany płodzą tumany
- 12 5
-
2016-10-18 09:27
Na Długich Ogrodach rowery powinny jeździć jezdnią
Drodzy kierowcy, patrzcie na znaki!
Tam nie ma ani ścieżki, ani pasa dla rowerów. W kierunku od Stągiewnej do Elbląskiej nie ma żadnego rowerowego oznakowania. W kierunku od Elbląskiej do Stągiewnej najpierw jest powycierane oznakowanie dawnej ścieżki, a od kościoła nie ma żadnego oznakowania.
Za to jest tam strefa 30, szeroka jezdnia i skrzyżowania równorzędne. Rowery tam niczego nie spowalniają.- 10 1
-
2016-10-18 09:46
Długie Ogrody?
Rowerzysta na spacerowej bezczelnie jadący sobie środkiem pasa to jest dopiero terror
- 4 4
-
2016-10-18 10:30
Przypominam, że na Długich Ogrodach obowiązuje strefa tempo30. (1)
Który inteligent w samochodzie tam tyle jedzie? Poza "L" wszyscy jeżdżą nie mniej jak 50-60 km/h.
- 6 1
-
2016-10-18 13:16
Przypominam
Że na długich ogrodach od przynajmniej 3 lat nie ma drogi rowerowej ani pasa ruchu dla rowerów.
- 2 1
-
2016-10-18 11:24
hahah
na Długich Ogrocha spowalniają ruch? Tam są skrzyżowania równorzędne i strefa tempo 30 a i tak ludzie potrafią zap r d lać 60 i więcej.
A ta droga rowerowa to kpina. Farbą namalowane coś tam na krzywym chodniku. Z resztą i tak od dawna niewidoczne. S trafach tempo 30 robić osobne DDR to w ogóle bzdura.- 2 0
-
2016-10-18 06:22
Gdyby miastu chciało się zadbać o drogi rowerów... (9)
Są ważniejsze sprawy... Mogli by zbudować pomnik Jezusa szybciej to by uratował tego biednego mężczyznę który się zabił przez stary krzywy chodnik. W Gdyni jest za mało ścieżek!!!!!
- 92 19
-
2016-10-18 07:40
A w Gdańsku masz ścieżki, a pedalarze i tak na ulicy. (3)
Więc po co ścieżki?
- 6 11
-
2016-10-18 09:18
taaa całe 117km na cały gdańsk to tyle co nic
- 0 6
-
2016-10-18 13:34
naprawdę tak Cię to boli (1)
że nie urodziłeś się w Pakistanie?
- 2 3
-
2016-10-19 16:41
nawet nie wiesz jaką potęgą jest Pakistan
produkują żywność dla całej Europy,
są jednym z największych dostawców ryżu na świecie,
produkują własną markę telewizorór LED
a to tylko wierzchołek góry lodowej,
200mln ludzi,
ty i ja mamy geny pakistańskie, stamtąd się przyczłapaliśmy 8 tysiecy lat temu
i skrzyżowaliśmy z neandertalczykiem i skóra nam wyblakła,
ot taka ciekawostka- 1 0
-
2016-10-18 08:59
Po co ścieżki dla rowerzystów? (3)
I tak jeżdżą z rowerami w PKM
- 3 7
-
2016-10-18 16:13
(1)
No i co?
- 2 1
-
2016-10-18 18:13
No i zabierają miejsce pasażerom, którzy muszą stać, bo rowerzysta musi powiesić swój wehikuł. Dziwne, że nie wsiądzie na rower i nie pojedzie, zamiast powodować tłok i zagrożenie w PKM.
- 1 3
-
2016-10-19 20:09
Ja z rowerem jeżdżę nawet samochodem!
Po co więc jezdnie?
- 0 0
-
2016-10-18 09:01
my nie potrzebujemy pomnika Jezusa, mamy cesarza i to jemu powinniśmy stawiać pomniki i ołtarze.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.