Rower z przyczepką w Tunelu pod Martwą Wisłą
28913 wyświetleń 17 czerwca 2020 (546 opinii)W dniu 16.06.2020 o godzinie 11:08 wjechał na rowerze do tunelu od strony stadionu turysta z Wrocławia z przyczepką, w której siedziało jego dziecko. W momencie gdy dyspozytorzy włączyli komunikat głosowy „Zakaz ruchu rowerów. Proszę opuścić tunel” wrocławianin nie był już w stanie zawrócić i przejechał na drugą stronę tunelu. Gdy znalazł się na drugiej stronie tunelu postanowił wrócić pod prąd chodnikiem ewakuacyjnym. Dyspozytorzy wydali mu jasne instrukcje aby pozostał na miejscu i udali się do niego. Rowerzystę i przestraszone dziecko odprowadzili na przystanek autobusowy skąd bezpiecznie przejechał autobusem pod Stadion.
Więcej na ten temat
Opinie (546) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-17 10:47
Cymbal po prostu (19)
- 466 24
-
2020-06-17 10:49
(5)
Cymbał z Wrocławia !
- 18 11
-
2020-06-17 13:01
Dziecko siedzi z tyłu - tak powiedział (3)
a gdyby tu wasza córka w przyszłości jechała rowerem z dzieckiem w ciaży w przyszłości... (sprawdzić czy nie ksiądz)
- 10 4
-
2020-06-17 13:28
Taka starsza, bo ma córkę w ciąży.
- 2 2
-
2020-06-17 17:06
(1)
A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
- 7 3
-
2020-06-19 00:18
widzę, że sporo ludzi nie kuma najlepszej polskiej komedii wszechczasów i cytatów z niej
- 2 1
-
2020-06-19 00:22
zmieszcisz się, śmiało....a potem Antek 10 lat wciska kit ciemnocie o sztucznej mgle
i helu w mankietach
- 0 0
-
2020-06-17 10:57
sam nim jestes a innych wyzywasz? (2)
- 9 37
-
2020-06-17 11:12
Sam nim jesteś...a innych wyzywasz:)
Przyznam, że to ci się udało:)
- 13 4
-
2020-06-17 11:17
Przyznaję ci rację - to nie jest cymbał
To i**ota roku !
- 19 6
-
2020-06-17 11:14
Przykładny obywatel. (5)
Młody, wykształcony (?) i z wielkiego miasta.
- 26 3
-
2020-06-17 12:53
akurat (4)
jakoś tak jest że - ci z Pruszcza na pytanie "skąd jesteś?" - odpowiadają, że "z Gdańska" ;))))
- 6 6
-
2020-06-17 13:00
Nie widzę związku (1)
Ten akurat był z Wrocławia
- 8 3
-
2020-06-17 17:00
To znaczy że jest z Niemiec,a korzenie gdzieś z pod Lwowa.
- 4 3
-
2020-06-17 14:05
Oj, kompleksy, kompleksy, będą Ci się tu równać z Twoim największym życiowym osiągnięciem :) (1)
Poza tym, Pruszcz jest bardziej w Gdańsku, niż na przykład Osowa :)
- 9 5
-
2020-06-18 04:57
Tak jak Rumunia i wiejezrowa z Gdyni
- 1 3
-
2020-06-17 11:15
rowerzysta po prostu (1)
- 23 13
-
2020-06-17 14:09
Kierowca na rowerze w wakacje
- 7 4
-
2020-06-18 15:16
Niech namalują napis zakaz wjazdu rowerem (1)
- 0 1
-
2020-06-19 00:19
nic nie da, na drogach rowerowych jest jak byk NAKAZ jazdy rowerem, a i tak ludzie pieszo
zapylają. Niektórzy nawet rysunków nie potrafią zrozumieć.
- 0 4
-
2020-06-17 10:47
Czy tylko ja odnosze wrażenie (26)
, że społeczeństwo staje się coraz mniej inteligentne? Czy zawsze tak było, tylko w dobie internetu widzimy to wszystko?
- 663 20
-
2020-06-17 10:58
ty jestes własnie tego przykładem chwalac sie głupotą (5)
- 5 129
-
2020-06-17 11:10
Dobra. (3)
To chyba przez internet. Dzięki, że potwierdziłeś moje przypuszczenie.:)
- 86 4
-
2020-06-17 12:03
Rozumiem, że ty korzystając z interentu i dziesiątki osób, które ci zaplusowało (2)
są takimi i**otami?
- 1 49
-
2020-06-17 13:07
Nie
zupełnie nie ogarniasz co się dzieje i jaki jest sens wypowiedzi. Nawet nie potrafisz wychwycić ironii z powyższych komentarzy.
- 33 4
-
2020-06-17 14:06
Kiedyś wystarczyło nie zapuszczać się w pewne dzielnice
I nie widziałeś całej tej patologii. Teraz mają taki sam głos, jak ludzie z IQ powyżej raszponki...
- 14 2
-
2020-06-17 11:13
Bardziej to drugie
Ludzie zawsze robili i**otyzmy, tylko wcześniej wiedzieli o tym jedynie świadkowie.
Obecnie za pomocą dwóch gestów jednym palcem może się o tym z łatwością dowiedzieć cały świat - dosłownie.- 43 7
-
2020-06-17 11:11
Działam w turystyce (1)
i większość tzw. klientów nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań
Zatem faktycznie nieciekawie.- 48 2
-
2020-06-17 13:16
Mam to samo z moimi klientami- branża usługowa.
- 10 1
-
2020-06-17 11:13
coś w tym jest - dzisiejszy inżynier umywa sie do PRLowskiego technika (9)
w PRLu już w Technikum Elektrycznym wymagano obliczeń na całkach i macierzach.
o dzisiejszych magistrach vs maturzystach z PRLu to nawet nie ma porównania.
wtedy Matura wymagała biegłej znajomości kilkudziesięciu lektur i ogarnięcia tematu Wypracowania na co najmniej 4str. papieru kancelaryjnego.
dziś MAtura to jest matołTEST na poziomie przedszkolaka - "zaznacz kółkiem 5 różnic"- 59 3
-
2020-06-17 11:36
To niestety prawda (6)
Coraz mniej wymaga się od uczniów. Ja zdawałem maturę w 2008 roku i tak uważam, że to co było 10 lat wstecz to był dużo wyższy poziom niż to co ja miałem na maturze. Nauczyciele nie przykładali się juz wtedy za bardzo. Nawet nie chcę wiedzieć co jest teraz.
- 33 1
-
2020-06-17 12:07
(5)
moja koleżanka na pocz. lat 90tych wyjechała z dwiema córkami do RFN
dzieci w Polsce na poziomie absolutna większość ocen na świadectwie 4 - a w Niemczech w gazetach o nich jako o 'genialnych uczennicach' pisano! i obydwie dostały też stypendium szkolne od landu!- 21 5
-
2020-06-17 12:17
A Helmut Kohl wstał i klaskał. (3)
W rytm Mazurka Dąbrowskiego.
- 23 10
-
2020-06-17 14:07
Akurat bardzo możliwe (1)
Polski system edukacji dalej jest o rząd wielkości bardziej wymagający, niż gdziekolwiek na zachodzie.
Szkoda tylko, że potem na studiach uczysz się tego, co było 50 lat temu i cały ten potencjał idzie do śmietnika..- 13 2
-
2020-06-17 21:42
a jeszcze bardziej szkoda, że po studiach wypełniasz tabelki w excelu
lub klepiesz przysłowiowe paley "u prywaciarza".
Lub zbierasz profesorowi materiały do kolejnego gniota, który nic nie znaczy oprócz uczelnianego "dorobku". Prawda jest taka, że nasza odtwórcza i zbiurokratyzowana oraz oplątana rodzinnymi koneksjami gospodarka nie potrzebuje ludzi wykształconych, umiejętnych i, po prostu, mądrych.- 8 1
-
2020-06-18 09:23
Sugestywna opinia
Baaaaa.... Więcej... Spiewal go
- 1 0
-
2020-06-17 13:10
Moja
Ciocia w UK egzaminowała licealistów z matematyki jakieś 15, 20 lat temu. Oni tam nie ogarniali pola kwadratu, czy trójkąta. :D Teraz to chyba się tam w liceach rysować uczą...
- 11 1
-
2020-06-17 13:13
Niestety to prawda (1)
Ale to nie jest tylko nasza specjalność - to trend światowy i prawdę mówiąc u nas ten proces zaczął się później i jeszcze nie rozkręcił się tak jak na zachodzie. Patrząc na to co się dzieje choćby w USA to cieszę się, że mamy zapóźnienia w tej sprawie.
- 15 1
-
2020-06-17 13:19
Dlatego do wszystkiego muszą być tablice informatyczne i instrukcje - świat przyjazny i**otom.
Np. instrukcja mycia rąk, uwaga stopień, uwaga gorące...
- 11 1
-
2020-06-17 11:43
Zaczęła się idiokracja
- 22 2
-
2020-06-17 12:05
to nie wrażenie, to są fakty (3)
ludzie dosłownie głupieja!
naukowcy już to zauważyli!
a przykład tego pana jest dobitny!- 22 3
-
2020-06-17 18:20
(2)
dobitny przykład, to zakaz.
Ostatnio jeździłem we Włoszech w okolicy mnóstwo tuneli dłuższych od tego i nie ma problemów. Zakaz jest jak jak tunele są za wąskie z wahadłowym ruchem i rzeczywiście niebezpieczne, a tutaj jest to krótki przejazd tak naprawdę.
Polska, to chory kraj naprawdę i jeszcze wiele musi się zmienić, a zwłaszcza zarządcy i ich mentalność. Jak ludzie nie zaczną traktować innych, jak siebie samych, to nie będzie dobrze.- 4 13
-
2020-06-17 21:34
bez wydzielonego/oddzielonego pasa to w tunelu duże ryzyko (1)
mijał cię kieduś tir? Tak jak oni lubią, dokładnie z przepisami, na 1m? Nie licz na to, że potraktują cię "jak siebie".
Powietrze potrafi przewrócić i skotłować. Szczególnie w zamkniętych przestrzeniach...
Co roku są przejazdy rowerzystów przez ten tunel i nie było przypadku, aby ktoś się nie wywrócił. A wyjazd z tego tunelu przerasta możliwości wielu rowerzystów.- 5 3
-
2020-06-18 23:35
to trzeba było szerszy wydrążyć było jasne że za jakis czas problem będzie
- 0 0
-
2020-06-17 13:38
Nie, to zakazy robią się coraz bardzeij bezsensowne
- 3 7
-
2020-06-17 15:08
Zawsze tak było
Komentarze w takich miejscach jak to tylko potwierdzają.
- 3 1
-
2020-06-17 21:14
zawsze było, tylko nie w takich ilosciach
od czasów wielkiej reformy edukacyjnej nijakiej Suchockiej tak sie porobiło, w szkołach coraz mniej sie wymaga, wytwarza sie na potęgę cymbałow bez rozsadku, bez instynktu samozachowawczego. na biologii nie mówili, ze czerwone mrówki moga dotkliwie pokąsac, wiec ładuje reke w mrowisko w lesie, tutaj nikt mu nie powiedział, ze i**ota plus tunel równa sie smierc, wiec wlazł do tunelu i jeszcze dziecku pochwalił sie brakiem instynktu samozachowawczego. co wyrosnie z takiego dzieciaka, skoro rodzice mają takie deficyty?
- 4 2
-
2020-06-17 10:48
Przecież mógł zginąć (18)
Szkoda że nie otrzymał mandatu np. w wysokości 30 000 zł. Do końca życia może zwracałby na znaki drogowe i przestrzegał przepisy o ruchu drogowym.
- 333 54
-
2020-06-17 10:59
Ty buraczki gdybys miał płacic mandaty za nieprzestrzeganie przepisów zapłacił bys wiecej.
- 15 40
-
2020-06-17 11:17
mamy sejmowe przyzwolenie na nieoPiSaną głupotę
natenprzykład nasz sąsiad Czech:
dwie wysokości punktów karnych: 4 za lekkie wykroczenia, 6 za groźne.
Po otrzymaniu 12 punktów kierowca traci prawo jazdy!!!- 9 6
-
2020-06-17 11:19
I do tego pręgierz na Targu Węglowym. Jak za dawnych czasów (3)
- 10 2
-
2020-06-17 12:11
od lat apeluje o tym (2)
20-30 batów przez plery, publicznie na gł. placu miejskim - dla złodziejaszków, chuliganów-wandali i tych od przemocy w rodzinie - załatwiło by sprawę Karną - szybko i skutecznie.
- 9 3
-
2020-06-17 23:09
i sprzeniewierców
urzędniczych... ;)
- 4 1
-
2020-06-18 07:44
Wyglądasz mi na sadystę z żółtymi zębami, małymi, czerwonymi przekrwionymi oczkami i rudymi, tłustym włosami...
- 2 1
-
2020-06-17 11:29
Ano zgadza się, i**ota (1)
Niemniej zakładam, że konsekwentnie jesteś za takimi samymi karami dla każdego zmotoryzowanego, którzy np. wjeżdżają przez przejście dla pieszych celem ominięcia słupka i nielegalnego zaparkowania w głębi chodnika. W końcu łamią więcej przepisów niż ten osobnik.
- 21 2
-
2020-06-17 16:36
słabe prównanie
idąc tym tropem każde przewinienie będzie traktowane tak samo, więc może kara śmierci za każde przewinienie? morderstwo - kara śmierci, kradzież cukierka - kara śmierci...
- 2 9
-
2020-06-17 11:30
Za rozjechanie śmiertelnie po pijaku na pasach starszą panią samochodem jest umorzenie
a ty chcesz 30tys? To ile by musiał kierowca zapłacić za wyprzedzanie na przejściu?
To sto razy bardziej niebezpieczny manewr, a obecnie 200zł się dostaje mandatu za to- 14 2
-
2020-06-17 11:57
(2)
A jest taki mandat w taryfikatorze?
- 3 1
-
2020-06-17 12:08
(1)
zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach od 200 do 500 zł
- 4 2
-
2020-06-17 13:57
Ale to nie 30 tys
- 1 1
-
2020-06-17 12:12
Id..ta to ten co by chciał karać Polaków po 30000
Widać że wyborca Pisu, partii która tylko zaostrza kary, a najlepiej to by za wszystko wlepiali dożywocie
- 6 5
-
2020-06-17 13:12
ty bys mu matke zgwałcil a potem wszystkich rozstrzelał jeszcze. 30 tys to niektórzy poł zycia spłacaja. Skad ta chęc pastwienia sie na innymi ?
- 4 4
-
2020-06-17 13:35
Ja bym mu zabral wszystko co ma i rozdal PiSowskiej patologii stojacej w kolejce pod MOPSem. Bo im sie nalezy, a jemu nie.
- 4 2
-
2020-06-17 14:43
a właśnie
dlaczego nie dostał mandatu
- 4 2
-
2020-06-17 17:11
wreszcie ktoś mógł zginąć jak mężczyzna! a nie na koronawirusa! statystyki by dygnęły! ehh, nam tu się cywilizacja wali w gruzy a wam tylko jedno w głowach!
- 2 1
-
2020-06-17 22:38
Wystarczyłoby mu 2 x pensja, lub 90% od przychodu firmy x 2
- 0 2
-
2020-06-17 10:48
Wyjątkową niefrasobliwością wykazał się magistrat Gdańska (101)
budując tunel bez chodnika i ścieżki dla rowerów, tak jak to było w pierwotnych planach
- 440 358
-
2020-06-17 11:05
(42)
Fantazję masz. Rowerzyści nie potrafią jezdzić bezpiecznie po mieście, a co dopiero w tunelu. Wymuszają pierwszeństwo na jezdni, nie stosują się do przepisów-nieśmiertelni. Wypadki zablokowałyby ten tunel.Najpierw powinno się uregulować prawnie status rowerów, bo przez brak OC i jakiejś formy rejestracji rowerzysci czują się bezkarni wobec kodeksu drogowego.
- 126 70
-
2020-06-17 11:13
Wystarczyłaby dodatkowa nitka (14)
A teraz mamy tunel na 2 pasy, który i tak jest blokowany przez rondo
- 21 45
-
2020-06-17 11:27
i zwiększenie kosztów budowy o jedną trzecią ? (13)
dziękuję bardzo
- 45 22
-
2020-06-17 12:00
Ej tam. Tunel miał być ze ścieżką, budowany w innej technologii z 3 ma pasami, za mniejsze pieniądze, ale ... (3)
Prawdziwie pieniądze robi się na wielkich słomianych inwestycjach. Musiało być drogie, musiał być jeden możliwy wykonawca.
- 38 32
-
2020-06-17 12:51
Ale wiesz, że tunelu nie budowało miasto? (2)
- 6 18
-
2020-06-17 13:46
A rząd nie robi tak samo?
- 4 3
-
2020-06-17 14:21
A kto ?
Miasto Gdańsk było inwestorem
- 18 1
-
2020-06-17 12:45
wystarczyłoby nieznacznie zwęzić pasy do jazdy samochodem (8)
- 9 39
-
2020-06-17 13:49
twój tępy umysł rowerzysty jest już wystarczająco wąski! (7)
- 29 20
-
2020-06-17 14:03
Ło, standardowy należymisię kierowca :D (6)
VATu od nowego samochodu nie zapłaci, ale tunel za 2 miliardy to mu zbuduj :D
- 15 16
-
2020-06-17 15:28
Ło, standardowy należymisię rowerzysta (5)
Chce być równoprawnym uczestnikiem ruchu, ale do żadnych przepisów się nie stosuje.
- 27 10
-
2020-06-17 17:54
(3)
Nie ma żadnego powodu, żeby ruch rowerowy tam nie miał miejsca. W Tunelach wymagane jest samodzielne oświetlenie i nic poza tym.
- 11 11
-
2020-06-17 21:58
Raczej bezpieczeństwo (2)
Bez dobrej wentylacji nie ma szans na ruch pieszy i rowerowy.
- 6 3
-
2020-06-18 14:14
ten tunel jest b. dobrze wentylowany
- 1 2
-
2020-06-22 18:37
czy to twoja broszka, czy rowerzysty i pieszego?
- 0 0
-
2020-06-18 00:29
Sorry, ale rowerzyści nawet jakby chcieli, nigdy nie dogonią łamianiem przepisów kierowców.
Zepchnął Cię kiedyś z drogi rower, bo śmiałeś wyprzedzać TIRa, jadąc przepisowe 120/140?
- 8 8
-
2020-06-17 11:15
(3)
Tak, tak, wszystkiemu jest winne brak OC i brak tablic. No popatrz, a ja codziennie spotykam i**otów w autach, którzy zastawiają chodniki i niszczą zieleń.
- 46 20
-
2020-06-17 11:19
Czy przez to stają się niebezpieczni? (2)
- 18 15
-
2020-06-17 12:46
tak, powodują zagrożenie
oczywiście większe zagrożenie powodują kierowcy lekceważący limity prędkości
- 20 5
-
2020-06-17 13:39
Bardzo niebezpieczni
Zmuszają pieszych do zejścia z zastawionego przez gamoniow chodnika na jezdnie.
- 13 2
-
2020-06-17 11:22
O 3m ty mówisz? (2)
Wypadki powodują obecnie kierowcy i to w nadmiarze. Na tym odcinku jest odbieranych najwięcej praw jazdy w całym trójmieście. Ponadto tunel jest blokowany przez niekończące się usterki i remonty. Nie wiem jak wydzielona ścieżka mogłaby spowodować wypadki samochodowe.
- 30 27
-
2020-06-17 15:38
Frustrację związaną z oblaniem egzaminu na prawo jazdy warto przepracować (1)
u psychologa, zamiast pisać zmyślone informacje.
- 9 13
-
2020-06-17 17:48
Jestem kierowcą od wielu lat ale ...
- nie mam żadnych punktów karnych
- szanuję rowerzystów
A informacje są sprawdzone i do odnalezienia nawet w linkach do tego artykułu. Może jednak ty leczysz jakieś swoje za krótkie kompleksy?- 15 1
-
2020-06-17 11:50
no tak bo kierowcy jeżdżą przepisowo :D. wyprzedzanie na przejściu, nagminne przekraczanie prędkości, wyprzedzanie na ciągłej... co tylko wyjeżdżam na miasto to kierowcy jak banda dzikusów i jeszcze trąbią na ciebie jak jedziesz przepisowo
- 21 6
-
2020-06-17 12:16
Ale brednie: rejestracja rowerów. Buhaha.. (1)
Biurokrata od siedmiu boleści....
- 13 8
-
2020-06-18 05:20
Skoro porusza się po drodze
Powinien być traktowany jak każdy inny pojazd. Tak tak. Tablice rejestracyjne i OC. Większość rowerzystów nie patrzy na nikogo. A jak jeżdżą po chodnikach to powinni bardziej zwracać uwagę na pieszych!
- 8 4
-
2020-06-17 12:23
Zbudowany za miliony ciąg komunikacyjny jest zablokowany dla pieszych i rowerzystów~! (2)
W Norwegii w większości tunelów podmorskich można jezdźić rowerem i przechodzić. Często są one w gorszym stanie bez chodnika i jakoś nie słyhać o wypadkach. Aktualnie ciąg komunikacyjny jest zablokowany, pracownicy dojeżadzający mają problem z przewiezieniem rowerów bo wielu kierowców nie pozwala przewozić rowerów (obawiając się spraw sądowych z powodu braku OC).
- 10 11
-
2020-06-17 14:35
Rozumiem że śledzisz norweskie media?
Telewizje,gazety i pomtym stwierdzasz że nie słychać o wypadkach? To takie pitolenie o Chopinie, gdzieś coś wyczytałes, raz byłeś w Norwegii w Oslo i już znawca wielki jak tonu innych jest. Jak czytam takie kocopoly to mi się niedobrze robi.
- 9 11
-
2020-06-17 20:20
Większość nie znaczy że wszystkie
- 1 2
-
2020-06-17 12:44
chore wyobrażenie o rzeczywistości masz balo
wielu kierowców nie potrafi jeździć bezpiecznie (nie powodując wypadków ani zagrożenia innych kierowców i innych użytkowników dróg) po mieście i poza miastem. Wymuszają pierwszeństwo na jezdni, lekceważą nagminnie limity prędkości, nie stosują się do przepisów dotyczących parkowania. Wypadki z udziałem kierowców często blokują ten tunel i inne drogi pseudoszybkiego ruchu. Mimo prawie uregulowanego obowiązku wykupienia OC i rejestracji wielu z nich nie przestrzega tego wymogu i generalnie czują się bezkarni wobec zasad bezpieczeństwa ruchu, nie mówiąc już o prostych postanowieniach prawa o ruchu drogowym. To oni sprawiają zagrożenie, rowerzysta narażał się na ryzyko wypadku, ale zagrożenie dla innych, które stwarzał, było pomijalnie małe. Obejrzyj film o mistrzu kierownicy z Podhala, który zepchnął legalnie jadących rowerzystów do rowu i zastanów się nad treścią swoich wywodów.
- 13 7
-
2020-06-17 14:20
"balo" - piszesz bzdury. Bo myślisz, że ja jadąc rowerem złamię znak drogowy np. B-21
czyli "zakaz skrętu w lewo", gdzie po tym manewrze zatrzyma mnie policja.
Na moją sugestię, że nie mam karty rowerowej, brak OC i tablicy rejestracyjnej, policjant wobec tego puści mnie wolno ?
Nic bardziej mylnego - wlepi mi mandat, bo to, że nie miałem kursu i egzaminu na kartę nie zwalnia mnie ze znajomości przepisów RD adresowanych do rowerzystów (gdzie muszą oni m. in. znać znaki drogowe).- 10 4
-
2020-06-17 14:45
Piesi tez sa uczestnikami (5)
ruchu, dlaczego nie postulujesz, by i oni mieli wykupione OC?
- 6 5
-
2020-06-17 15:40
Bo nie rozpędzą się tak, by stwarzać zagrożenie i nie uciekają z miejsca
wypadku, który spowodowali, tak notorycznie jak rowerzyści.
- 9 8
-
2020-06-17 17:11
(2)
Skoro piesi są uczestnikami ruchu to mogą chodzić środkiem ulicy?
- 3 5
-
2020-06-17 17:54
Mogą chodzić, choć nie środkiem
jak nie ma chodnika
- 3 2
-
2020-06-17 21:49
mogą
a w szczególnych przypadkach, nawet środkiem.
- 2 2
-
2020-06-17 21:48
dlatego, że nie stanowią bezpośredniego zagrożenia
i nie są w stanie spowodować zagrożeń powodujących odpowiedzialność.
- 1 1
-
2020-06-17 17:44
taaak
bo dzieki OC i rejestracji to kierowcy puszek jezdza przepisowo i nikt nie przekracza dozwolonej predkosci......
- 7 2
-
2020-06-18 05:44
OC na rower... ciebie chyba totalnie pogięło... (2)
- 3 5
-
2020-06-19 16:11
To czy kogoś pogięło czy nie to ważne? (1)
Ważne, źe jak rower wymusi pierwszeństwo i zniszczy komuś mienie, to jedynie możesz dochodzić swoich praw z powództwa cywilnego. Wyobraź sobie, że jedzie rowerzysta i nagle wpada Tobie na maskę samochodu, bije Ci szybę i niszczy maskę przejeżdżając na czerwonym np. Na jakiej podstawie uzyskasz pieniądze od niego? Jak człowiek z honorem to zapłaci, ale w dzisiejszych czasach jest wielu bez honoru i pieniędzy by nie zobaczył...
- 1 0
-
2020-06-22 18:36
wiesz, nikt cię nie zmusza do bycia niewolnikiem swojego samochodu
wolno ci nie ryzykować jego "zdrowia" i nie wyprowadzać z garażu go wcale- 0 0
-
2020-06-18 07:31
Coraz mniej bezpiecznie jest dla pieszych na chodnikach,rowerzyści i Ci na hulajnogach niepodzielnie rządzą,wydano miliony na ścieżki rowerowe Ale jeśli ścieżka jest TYLKO z jednej strony wybierają chodnik
- 1 2
-
2020-06-18 14:53
Oddać miasto ludziom! Samochody na przedmieścia!
- 2 2
-
2020-06-17 11:09
Nie pierwszy raz (12)
To samo na moście wantowym : brak kładki dla pieszych i rowerzystów żenada.
- 22 12
-
2020-06-17 12:00
To samo na autostradzie - brak chodnika i ścieżki rowerowej! (10)
- 22 19
-
2020-06-17 12:46
(4)
To samo na pasach startowych. Mało miejsca? Rowerzysta spokojnie zmieści się pod skrzydłami.
- 17 6
-
2020-06-17 15:53
no i co tym chcesz... (3)
...wykazać?
- 6 5
-
2020-06-17 19:00
Bezsens twojej dedukcji (2)
- 4 2
-
2020-06-17 21:52
indukcji, jeśli już
a jesli są błędne założenia, to nie nalezy spodziewać się poprawnych wyników.
- 1 1
-
2020-06-18 23:40
a budowa mostu w środku miasta d**ilu na dziesięciolecia bez chodnika była mądra ja wiem że łapówy i któreś tam dzieste mieszkanie dla tego zmarłego frajera było ważniejsze
- 2 0
-
2020-06-17 12:47
suchar nie warty polemiki
- 5 1
-
2020-06-17 12:51
akurat id***oto (3)
ten tunel miał przede wszystkim służyć mieszkańcom po 2giej stronie Wisły.
a w naszej Polsce nie każdego stać na autko - ba nawet na bilet autobusowy nie każdego stać.... taka rencistka z 800zł czynsz+leki i po rencie...., a na jedzenie już nie!- 7 7
-
2020-06-17 13:54
akurat ona może jeździć komunikacją za darmo (1)
ale lepiej bić pianę niż wiedzieć...nie mówiąc o wyzywaniu ludzi...
- 9 7
-
2020-06-17 14:10
A co z normalnym, pracującym 40-letnim człowiekiem
Którego stać na samochód, ale pod blokiem na Stogach nie ma możliwości kupienia sobie dla niego miejsca?
Ma zejść do poziomu Janusza i stawać gdzie popadnie?
Bo w tej chwili takie zachowania są promowane.- 7 3
-
2020-06-17 17:03
Przecież w każdej dyskusji masz tłumaczone, że jeżdżą rowerami droższymi niż stary passat
- 2 2
-
2020-06-17 12:48
GM
Najlepsze jest to że po obu stronach mostu wantowego jest rozbudowana sieć rowerowa. Dobudowanie ścieżki pieszo rowerowej na moście jest wykonalne i nie musi być drogie.
- 11 5
-
2020-06-17 11:20
Fakt - do tej pory się zastanawiam, co to za i**ota nie przewidział, (4)
że po drugiej stronie Wisły też mieszkają ludzie biedni - których nie stać na posiadanie samochodu!
ale i tak nic nie przebije warszawskiego tunelu dla Tirów - pod który nigdy żaden TiR nie wjedzie ;))))- 15 14
-
2020-06-17 12:48
jeśli samochód to najbardziej wartościowy składnik twojego majątku to tylko współczuć
- 13 4
-
2020-06-17 15:30
Wcale nie ludzie biedni rozbijają się rowerami w niedozwolonych miejscach.
- 3 2
-
2020-06-17 18:04
(1)
ja biedny nie jestem, a jeżdżę rowerem regularnie, a nie jadę tamtędy, bo z mojego punktu widzenia jest to jakaś pomyłka.
Człowiek z Polski wyjeżdża i może tunelami jeździć, ale ten kraj jest zarządzany przez ułomów ograniczających ludzkie prawa, tworzącyvj jakiś urojony porządek regionalnych kacyków pretendujących do roli prezesików, jak ten PiSowski, co wie najlepiej, jak żyć.- 5 5
-
2020-06-18 08:53
Kij z tunelem bogaczu wytłumacz mi jak to jest że wszędzie się domagacie ścieżek itp a żaden rowerzysta z nich nie korzysta i jedzie środkiem ulicy. Najbardziej widoczne na obrzeżach miasta. Najbardzej lubię te peletony 3 rowery ubrani jak na tour de france i zajmują 2 pasy. A w domu piwo chipsy i pasztet z białym chlebem :D
- 3 2
-
2020-06-17 11:30
(2)
Jaka ścieżka?, tylko osobny tunel dla rowerów, skuterów...
- 7 4
-
2020-06-17 12:14
wystarczyłoby tylko przewidzieć taką możliwość rozbudowy tego tunelu.
ale pieniądze publiczne - można trwonić do woli ... bo kary nijakiej nie ma
- 8 5
-
2020-06-17 12:17
Dwa osobne, jednokierunkowe tunele
Inaczej się pozabijają.
- 4 4
-
2020-06-17 11:44
To samo podejście do przejść przez obwodnicę - Spacerowa i Owczarnia (4)
Tylko niewymiarowe chodniki, do celów technicznych. Dzisiaj widać, że to fatalny błąd projektów, bo poruszają się po niech i piesi i rowerzyści, często z małymi dziećmi. Choć głównie przez węzeł Owczarnia bo Spacerowa to raczej dla totalnych desperatów.
Mijają lata a jedyną alternatywą dla tych przejść jest bieg przez płotki przez obwodnicę.- 20 5
-
2020-06-17 12:01
Miała być dodatkowa kładka tuż obok, ale mieszkańcy Osowy się nie zgodzili. (3)
Takim nigdy nie dogodzisz!
- 6 6
-
2020-06-17 13:10
Winni mieszkańcy, i cykliści oczywiście (2)
Jakby mieszkańcy Osowej to inny gatunek. Trochę krzykaczy było wymówką dla urzędników do nic nierobienia.
Czy przez niezadowolnych mieszkańców wyburzonych ostatnio domów przy Wielkopolskiej w Gdyni odstąpiono od budowy trasy Kaszubskiej?
Kwestia determinacji włodarzy do inwestycji.- 8 3
-
2020-06-17 14:12
Tu jest lekka różnica. (1)
Jeżeli ma powstać droga krajowa, a parę osób się sprzeciwia, to nie można dać się terroryzować.
Ale jeżeli ci sami mieszkańcy jednocześnie czegoś chcą i nie chcą, to co masz zrobić?
Zbierzcie radę dzielnicy, zróbcie jakieś referendum, ustalcie jedną wersję, a dopiero potem marudzić ;p- 3 3
-
2020-06-18 11:14
Mieszkańcy Osowej tak długo protestowali, że GDDKiA odstąpiła od włączenia Trasy Kaszubskiej w węzeł Wysoka i dlatego włączają w Gdyni. Także jak widzisz można dać się terroryzować. Przynajmniej mieszkańcom Osowej :-)
- 1 0
-
2020-06-17 11:50
(4)
Czytaj ze zrozumieniem. Rowerzyści mogą przejechać autobusem!!!
- 9 11
-
2020-06-17 11:58
Kierowcy też mogliby przejechać autobusem (1)
Takom mam koncepcjem
- 13 7
-
2020-06-17 12:24
Od koncepcji to tu jestem ja!
- 6 2
-
2020-06-17 17:47
(1)
chyba ze panu z ZKM sie nie spodoba....
- 6 1
-
2020-06-22 21:14
bo nie. wolno mu. o.
czy ukarali jakoś tego primadonnę, który ostatnio odmówił jazdy autobusem, bo siedział w nim dziadek z rowerem, ściągnął do niego policję, zresztą w hełmach i pancerzach, zmusił firmę do podstawienia drugiego autobusu dla wszystkich pasażerów?- 0 0
-
2020-06-17 12:43
ta ścieżkę zdrowia a nie chodnik
- 0 1
-
2020-06-17 12:44
(3)
No jo! Tylko tam zrobić ścieżkę rowerową! Zaraz by były dzieci na rowerkach, deskorolki , hulajnogi i wrotki. Nie znacie tego ze ścieżek rowerowych?
- 3 2
-
2020-06-17 13:24
No i co z tego? (2)
Zwolnisz, ominiesz i pojedziesz dalej.
- 3 9
-
2020-06-17 13:48
Jak masz gdzie. (1)
Szerokość ścieżki rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu rowerów oraz wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m gdy jest ona jednokierunkowa;
2) 2,0 m gdy jest ona dwukierunkowa.
Widziałeś gdzieś taką ścieżkę poza pasem nadmorskim?- 3 2
-
2020-06-22 19:14
Chodnik techniczny w tunelu ma ok. metr z obu stron i b. wysoki krawężnik.
Wystarczyło by zabrać każdemu pasowi jezdni samochodów jedynie 25 cm (dwadzieścia pięć centymetrów, niektórzy Murzyni mają większego ptaszka)
by ten chodnik techniczny miał jakże legalne 1,5m szerokości, by zrobić tam ddrip. Nawet niepotrzebne żadne barierki, wystarczył by tylko ten wysoki krawężnik.- 0 1
-
2020-06-17 14:25
wszystko i na temat - Tunel z bajek, kolorowy od lampeczek
- 3 1
-
2020-06-17 15:06
I uwalając tramwaj wodny
- 2 1
-
2020-06-17 15:33
Po co ścieżka dla rowerów? Przecież rowerzyści z zasady z niej nie korzystają. (1)
Polemizujących zapraszam do Oliwy na ulicę Opata Rybińskiego w celu dokonania obserwacji.
- 5 7
-
2020-06-17 19:03
Lub na Spacerową
- 2 1
-
2020-06-17 17:10
(8)
Na Obwodnicy też nie ma chodnika i ścieżki rowerowej
- 3 4
-
2020-06-17 18:07
(2)
ale obwodnica jest ponoć drogą ekspresową, gdyby była krajową, to można by było jeździć tam rowerem
- 4 1
-
2020-06-17 19:03
Jeśliby znaki nie stanowiły inaczej.
- 2 1
-
2020-06-17 20:24
To ciekawe że na terenie Gdyni nie można jechać tyle co na ekspresowej drodze. Po za tym jaki problem korzystać z pasa awaryjnego?
- 0 1
-
2020-06-17 19:13
żaden argument (2)
nie ma potrzeby jazdy Obwodnicą rowerem.
A tunelem i owszem - na plażę na Stogach jak znalazł.
Stracona szansa, podobnie jak i brak torów dla tramwaju.- 10 2
-
2020-06-17 20:27
(1)
Jak to nie ma skoro możesz szybcej dojechać z Gdyni do Gdańska z pominięciem Sopotu?
- 1 3
-
2020-06-17 21:46
to najpierw dojedź do obwodnicy
poza tym, z Gdańska do Gdyni są znacznie ciekawsze i przyjazne rowerzystom trasy niż obwodnica. A nawet krótsze. Nawet gdyby się dało, to bym tam nie jeździł.
- 1 1
-
2020-06-18 08:55
(1)
hahaha a i tam są samozwańczy królowie 2 pedałów :D
- 1 1
-
2020-06-18 10:52
Masz na myśli mistrzów kierownicy w automacie?
- 1 0
-
2020-06-17 20:28
A po co
Chodnik i ścieżka rowerowa w tunelu dla samochodów?
- 3 5
-
2020-06-17 20:36
Lecz się.
- 1 1
-
2020-06-18 00:23
XD? (4)
Gdzie Ty byś chciał jechać tym rowerem przez tunel czy iść pieszo? Przeprawa tym tunelem pieszo czy rowerem spowolniła by ruch samochodów, kolejna sprawa jest taka, że możesz na spokojnie przecież przejechać tunel autobusoem, który rzadko jest w tym miejscu zatłoczony i dojechać w strone Westerplatte bez żadnego problemu, droga nr 89 i tunel ma służyć do poluzowania ruchu samochodów by te mogły ominąć centrum i główne drogi miejskie, tak by ludzie mogli szybciej wracać z pracy do domu czy z domu do pracy. Ta droga od zawsze była planowna jako droga do poluźnienia ruchu w centrum, a nie by pieszy czy rowerzysta mógł sobie przejechac, jak już pisałem istnieje coś takiego jak autobus, który może pomóc w przeprawie rowerzystom czy pieszym i jest bezpieczniejszy niz spacerek przy dużym natężeniu ruchu samochodów plus w razie jakiejkolwiek kolizji czy pożaru to właśnie pieszy czy rowerzysta jest tym, który może zostać najbardziej poszkodowany gdyż nie jest w żaden sposób chroniony przed dużą ilością dwutlenku węgla i nie siedzi w "klatce", która może uchronić jego życie. Nie wspominając, że spacer obok samochodów byłby bardzo zdrowy dla organizmu w zamkniętej przestrzeni, no spalinami się raczyć w takiej ilości to aż przyjemność...
- 3 2
-
2020-06-18 12:38
Miełmu panu odpiszę (3)
To nie jest widzimisie, bo taki tunel był w planach i został ubity w magistracie. Rowerzysta i pieszy oddychaliby dokładnie tym samym co kierowcy w samochodach. Tunele sa tak wentylowane, że nawet jak będą stały w korku to nie powinni się kierowcy potruć. Ewakuacja czy to pieszych czy pasażerów jest takim samym zagadnieniem. Pieszy ma więcej szans na wydostanie się niż pasażerowie samochodów. A co do autobusu, to takie usprawnienie jak z pakowaniem samochodu na lawetę. Nie zawsze autobusy są, i nie zawsze są wystarczająco puste. Z promem nie było takich problemów. Z punktu widzenia rowerzysty, tunel pogorszył komunikację a nie polepszył i ja to rozumiem - jako kierowca.
- 6 0
-
2020-06-18 13:50
(2)
Do Pamiętliwego - napisałeś: "pieszy ma więcej szans na wydostanie się niż pasażerowie". Gdy pasażer wysiądzie z auta to kim jest? Oczywiście że pieszym. Z innymi twoimi dyrdymałami nie chce mi się dyskutować.
- 2 0