Rower Mevo oficjalnie wystartował. Jak go wypożyczyć?
18759 wyświetleń 26 marca 2019 (1426 opinii)14 pomorskich gmin, 660 stacji, 1200 rowerów wspomaganych elektrycznie (docelowo 4080). We wtorek 26 marca oficjalnie wystartował System Roweru Metropolitalnego Mevo. Do Trójmiasta trafiło 900 sztuk.
Więcej na ten temat
Opinie (1426) ponad 50 zablokowanych
-
2019-03-26 18:00
Braki w cenniku (25)
Brakuje tutaj informacji ile to bedzie kosztowało mieszkańca, który nigdy nie skorzysta z usługi.
- 125 56
-
2019-03-26 19:01
Jeszcze na tym zarobi, (1)
mniej będzie wydatków na leczenie chorób serca i otyłości
- 22 23
-
2019-03-28 13:05
takie rzeczy leczy się na NFZ a nie w szpitalu powiatowym, samorząd to tam nie dokłada za wiele
- 0 0
-
2019-03-26 19:30
(14)
-rowery nie smrodzą
-rowery nie hałasują
-rowery nie powodują wypadków na masowa skale
-rowery zajmują niewiele przestrzeni
-rowery nie potrzebują ogromnych kwot na budowę i utrzymanie infrastruktury.
-rowery nie niszczą infrastruktury miejskiej np. chodnikow
mieszkaniec jak i miasto tylko na tym zarobi.- 55 29
-
2019-03-26 22:50
rozumiem ideę ale dałem minusa, bo wiekszość punktów jest kłamstwem (9)
hałasują
powodują wypadki na masowa skalę (częściej niż samochody)
potrzebują ogromnych kwot na infrastrukturę
niszczą infrastrukturę miejską (a po chodnikach jeździć NIE wolno)
co nie oznacza, ze systemu rowerów miejskich nie ma być - inna sprawa czy powinien być taki drogi, tak niedopracowany i bez wyjątku z rowerami elektrycznymi- 28 29
-
2019-03-27 06:59
podaj zrodlo skor twierdzisz ze powoduja wypadki ;) z raportow policji wynika zupelnie co innego.
te ogromne kwoty to ile? 2-3mln rocznie na taki gdansk? to duzo? przypomne ze na kierowcow idzie prawie 500mln rocznie na komunikacje publiczną prawie 400mln rocznie- 15 12
-
2019-03-27 08:33
Grube kłamstwa milordzie, to Twoje
- Roweru praktycznie nie słychać, szczególnie w miejskim zgiełku.
- Wypadków, raz że jest mniej, to i ofiar w takim pojedynczym wypadku jest mniej, bo ginie co najwyżej rowerzysta, a nie 5 osób w aucie plus czterech pieszych, w których wjechało auto.
- Koszty infrastruktur są symboliczne w porównaniu do infry drogowej, na oko to stosunek 1 mln na rowery : 100 mln na auta spalinowe.
- niszczą chodniki? Jeśli rower 30 kg niszczy chodnik, to czemu zezwala się 2 tonowemu autu parkować na chodnikach?!- 21 5
-
2019-03-27 08:55
(2)
Po chodnikach można jeździć, zapraszam do lektury prawa drogowego. Chodnik musi mieć odpowiednią szerokość, nie mniej jednak można.
Pozdrawiam- 5 8
-
2019-03-27 09:14
otóż nie wolno - radzę czytać ze zrozumieniem (1)
sa tylko bodaj 2 dopuszczalne sytuacje - jesli jesteś dzieckim (lub towarzyszysz dziecku) lub gdy podczas deszczu nie ma części wyznaczonej dla rowerów
do lektury a nie pisać bzdury trollu- 5 5
-
2019-03-27 15:48
Czyli można
- 4 2
-
2019-03-27 09:30
Kłamstwem i to perfidnym jest to, że rowerzyści powodują wypadki na masową skalę. (1)
I jeszcze więcej niż samochody! Skąd masz taką statystykę, z Korei Północnej?! Ogromnych kwot na infrastrukturę? Za cenę Trasy Słowackiego można by wybudować z 5000km dróg rowerowych, a już nie wspomnę o koszcie wybudowania tunelu za 1 mld pln!
- 7 5
-
2019-03-27 09:32
Można by?
Tylko po co, skoro ruch rowerowy to drobny ułamek całości?
- 2 4
-
2019-03-27 10:10
Dlaczego idioci maja potrzebe chwalenia sie głupotą!? (1)
Rower hałasuje ??? hahah i**oto podjadę co ciebie i się zorientujesz dopiero jak mnie zobaczysz gdy cię wyprzedzę!
- 2 3
-
2019-03-27 12:07
Albo jak zarobisz kopa i sie wywalisz z tym ustrojstwem..
- 1 2
-
2019-03-26 22:57
Może sam rower nie smrodzi (3)
ale już jego użytkownik po przejechaniu kilku km zdecydowanie pachnie jak sala gimnastyczna w szkole średniej.
- 21 7
-
2019-03-26 23:06
Ale za to jaki dumny (1)
Że przypedałował do biura!
- 15 6
-
2019-03-27 12:08
Przypedalil...
- 4 3
-
2019-03-27 07:00
moze i tak ale raczej wdychanie tego nie jest szkodliwe dla zdrowia jak w przypadku spalin
- 5 4
-
2019-03-26 22:40
ta informacja już jest (3)
40 mln zł na start do podziału - potem rok rocznie dodatkowe koszty - naprade warto.
- 5 5
-
2019-03-27 07:02
(2)
40mln minus dofinansowanie 17mln to wychodzi 26mln na 14 gmin. Za to są rowery i ich utrzymanie na 6.5roku i to jest koszt całkowity po stronie samorzadow
- 1 0
-
2019-03-27 09:14
(1)
ale to jest nie do utrzymania przez 6.5 roku... będą próby zmiany warunków bo koszty zjedzą operatora
- 2 2
-
2019-03-27 15:37
będą próby zmiany warunków
ale nie dlatego, że koszty zjedzą operatora tylko że operator musi swoje zarobić i
- 1 0
-
2019-03-27 00:20
Parkingi
Będzie go skosztować brakiem miejsc parkingowych lub drożeją komunikacją miejską lub czymś jeszcze innym
- 6 2
-
2019-03-28 07:34
Bradziej problematyczne jest ograniczenie dostępu (1)
Osoby nie posiadające smartfona (lub np. ze starszym systemem) , czy też wyłączoną funkcją płatności zbliżeniowych na karcie z systemu skorzystać nie mogą.
I to ma być inwestycja publiczna?- 1 1
-
2019-03-28 20:15
Żelazna logika.
Rozumiem, że zgodnie z tą samą logiką, to ulic też nie powinno się budować, bo są ludzie którzy nie mają samochodu?
- 0 0
-
2019-03-29 20:01
Gnom
I to jest dobre pytanie, niestety sporo... ale żyjesz w Polsce i tu legalnie wolno okradać obywateli, sponsorujes już LBGT, sympozja feministek, areopagi, remonty kościołów, darmowe samochody i parkingi dla urzędników, więc chyba rower nie wiele zmieni?
- 1 0
-
2019-03-26 18:01
Jak zwykle info na trojmiasto.pl z opóźnieniem
- 37 15
-
2019-03-26 18:01
A po co im pesel? (6)
Do przychodni można się rejestrować mając pesel i nazwisko więc można te dane źle wykorzystać.
- 114 13
-
2019-03-26 18:11
By cię złapać jak ukradniesz (4)
- 8 5
-
2019-03-26 18:22
(3)
Nikt peselu nie weryfikuje, wiec to fikcja
- 4 0
-
2019-03-26 18:28
(2)
mysle ze weryfikują
- 5 2
-
2019-03-26 18:36
a ja mysle ze jezeli to robia to trzeba im zalozyc sprawe o kradziez danych bo wedle prawa nie maja dostepu do bazy peseli wiec na podstawie czego niby weryfikuja?
- 21 5
-
2019-03-26 20:12
Nie weryfikują. Jedyna weryfikacja to przelew bankowy i dane które można z tego tytułu uzyskać - czyli imię, nazwisko, adres. Pesel służy im tylko do weryfikacji wieku użytkownika.
- 3 2
-
2019-03-27 08:54
Pesel
A po co Traficarowi lub MiiMove pesel? A no po to że jak zniszczysz lub ukradniesz rower mogli Cie szybko namierzyć wraz z policją..
- 1 1
-
2019-03-26 18:01
(13)
Ponoć system "nie widz", że parkuje się na stacji i zawsze dolicza karę 3zl.
- 66 27
-
2019-03-26 18:06
Dementuje (3)
Przynajmniej mi dobrze policzył
- 13 5
-
2019-03-26 18:12
(1)
Także dementuje. Ale czego się spodziewać po kims kto wypowiedź zaczyna od "ponoć". Czyli nic nie wie, ale coś tam słyszał.
- 16 6
-
2019-03-26 19:14
zgłoszenia tego są w komentarzach pod apką ot choćby w google play, mi też naliczły poprawnie
- 7 1
-
2019-03-27 12:09
Masz demencje, że dementujesz?
- 2 0
-
2019-03-26 19:03
Dzisiaj użyłem 2 razy
Za każdym razem było bez problemu.
- 4 1
-
2019-03-26 19:22
Potwierdzam
Wypożyczałem 3 razy, z czego 2 było OK, a za trzecim naliczyło 3zł
- 10 2
-
2019-03-26 19:31
Mi też naliczylo niesłusznie
- 9 1
-
2019-03-26 20:38
Brak problemu
Dziwne ja odstawilem rower ktory stal poza stacja zaparkowalem na niej i dostalem 2 zl
- 5 1
-
2019-03-27 07:43
Minusujący dla zasady klikając? Z tymi oplatami to prawda. Po interwencji telefonicznej zwrócili mi na konto niesłusznie pobraną opłatą...
- 7 1
-
2019-03-27 10:57
No niestety nie jest tak różowo. Dzisiaj odstawiłem na stacje przy PKM Kawiny obok innych rowerów i naliczył mi 3 PLN. Na szczęście telefon do BOK z reklamacją i mi anulowano opłatę. coś chyba GPS nie działa zbyt dobrze.
- 4 0
-
2019-03-27 13:35
Ponoć każdy pijak to złodziej.
- 4 0
-
2019-03-27 20:52
Poprawka
Nieprawda, dzisiaj jeździłem 1. raz, wszystko grało, trochę tylko szukania blokady przy oddawaniu roweru.
- 1 1
-
2019-03-27 21:11
Działa w dwie strony. Zawsze, powtarzam zawsze brałem rower ze stacji i oddawałem na stacji. Raz policzono mi 3 zł za nie odstawienie i raz dodano 2 zł za doprowadzenie na stację. Jednym słowem GPS działa nieprecyzyjnie i będą problemy.
- 1 0
-
2019-03-26 18:01
Zawiodłem się mocno (5)
To ma być wspomaganie elektryczne? To jeździ jak zwykły rower. Nie żebym miał za ciężki tyłek, ale wolałbym wtedy więcej rowerów niż superdrogi silnik z baterią, który w sumie nic nie daje.
- 77 24
-
2019-03-26 18:15
a ja się nie zawiodłem bo mam własny rower, umiesz liczyć licz na siebie
- 12 1
-
2019-03-26 18:33
Nie oszukuj się
Masz za cięzką d*pę po prostu
- 17 6
-
2019-03-26 18:55
Bo jest tak ciezki, ze wspomaganie ledwo niweluje roznice w wadze roweru. Na swoim rowerze jedzie mi sie tak samo lekko
- 19 1
-
2019-03-26 19:24
Słabo pedałujesz
Ja dzisiaj miałem okazję wypożyczyć egzemplarz ze zdechłą baterią. Jak przesiadłem się na sprawny, to różnica była naprawdę odczuwalna. Chyba że też trafił ci się zdechnięty. Zwróciłeś uwagę na kolor lampki na bagażniku po zakończeniu jazdy?
- 12 0
-
2019-03-26 20:51
a na co ty liczyłeś? ze sam będzie jechał?
wspomaganie czuć głównie na wniesieniach ... i po to jest
- 3 5
-
2019-03-26 18:03
Opinia wyróżniona
Przyznam, że jedzie się bardzo przyjemnie. Nawet Gdyńską ul. Wolności w góre jedzie się ok.
- 29 9
-
2019-03-26 18:04
(17)
kradzież, utrata lub zniszczenie roweru 12 tys. zł.
jak ktoś mi odbierze rower siłą to ja mam do płacenia 1200pln?- 107 5
-
2019-03-26 18:13
(8)
Nie. Tylko musisz powiadomić o tym NBTricity i zawiadomić policję.
- 16 4
-
2019-03-26 18:15
(4)
kradzież, utrata lub zniszczenie roweru - a jakaś definicja tych zdarzeń - czy tylko sąd?
- 22 1
-
2019-03-26 18:18
(3)
Wystarczy umyślność.
Kradzież - Przywłaszczyłeś sobie rower.
Utrata - Wrzuciłeś go do zbiornika wodnego
Zniszczenie - Umyślnie wrzuciłeś go pod pociąg.- 19 10
-
2019-03-26 18:39
(1)
a wrzucenie do wody to nie zniszczenie - kiepskie przykłady
- 8 9
-
2019-03-26 19:09
czas pokaze kto ma racje
- 2 1
-
2019-03-26 19:07
no i jeszcze opłata od PKP za zniszczenie pociągu ;-)
- 6 0
-
2019-03-27 00:01
chyba ziomuś czytać nie umiesz ze zrozumieniem (regulaminu) (1)
- 3 0
-
2019-03-27 12:11
Nie muszę, w kiju mam regulaminy..
- 0 0
-
2019-03-27 11:24
Jak nie, jak tak
Zgodnie z naszym prawem jak Ci ukradną wypożyczony sprzęt to na tobie leży obowiązek udowodnienia, że go należycie zabezpieczyłeś. Ciekawej jak przy rozboju to udowodnisz.
- 5 0
-
2019-03-26 18:48
Jak wypożyczysz rower (1)
To można dopisać do swojego konta dowolną kartę RFID. Ale w czasie jazdy jak złodziej przytknie swoją kartę i się dopisze. To wynajmie sobie kolejny rowerek a ciebie odwiedzi komornik?
- 8 0
-
2019-03-26 19:07
Zupełnie niemożliwe.
- 2 3
-
2019-03-26 19:22
(1)
wtedy masz do płacenia 12 000 tys pln :)
- 10 1
-
2019-03-27 06:17
12 mln ???
- 12 0
-
2019-03-26 19:59
(1)
Nie 1200 ale 12 000 jak tego nie rozróżniasz to słusznie, powinieneś zapłacić 120 000
- 6 7
-
2019-03-26 20:41
nie licze na odpowiedz od ciebie
- 2 2
-
2019-03-26 20:47
na to wygląda według regulaminu - totalny odlot
- 11 1
-
2019-03-26 21:26
a dlaczego myślisz że dostaniesz 90% rabatu ?
- 4 3
-
2019-03-26 18:05
w życiu na ten badziew nie wsiądę (9)
- 65 72
-
2019-03-26 18:12
A kto cię zmusza?
- 18 9
-
2019-03-26 18:36
Nie wsiądziesz?
To koniec. Spółka może się zwijać.
- 30 3
-
2019-03-26 18:55
no mnie tym uspokoiłeś
- 21 2
-
2019-03-26 19:17
I dobrze
Bo to nie dla Ciebie malkontencie ;)
- 9 7
-
2019-03-26 20:51
Ja tez
Elo ziom
- 1 6
-
2019-03-26 21:07
Wolny kraj
- 4 0
-
2019-03-26 22:36
użytkownicy będą bardzo smutni z tego powodu.
- 5 2
-
2019-03-26 22:44
Typowy pisokatol - nie posmakuje,nie zobaczy
nie przeczyta- ale swój osąd już ma.
- 5 6
-
2019-03-27 06:18
Nie poddawaj się, trochę schudniesz to dasz radę.
- 3 2
-
2019-03-26 18:06
A turyści? (5)
Też mają ściągać aplikacje i zakładać konto?
- 45 9
-
2019-03-26 18:15
Każdy (1)
- 2 3
-
2019-03-26 21:12
Jesr napisane
Jest napisane że możesz wypożyczyć bez zakładania konta przy użyciu karty kredytowej.
- 5 1
-
2019-03-26 18:27
I płacić kaucje 400zł
- 9 2
-
2019-03-28 17:30
Szanowny Panie Macieju (1)
Rejestracja konta jest jedynym sposobem jaki sprawdza sie na całym świecie we wszystkich usługach. Aplikacja powoduje że jest to łatwe i przystępne dla każdego.
Myśle, ze turyści sobie poradzą.- 0 0
-
2019-03-28 20:16
z tym że turysta musi zapłacić kaucje 500PLN
jest też 'oferta' dla turystów - 50PLN za 2 dni.... przy czym także tu obowiązuje ograniczenie do 12 godzin
- 0 0
-
2019-03-26 18:06
A dal tych którzy nie mają smartfona? (29)
Czyli ten rower nie jest dostepny dla wszystkich mieszkaców a tylko dla tych którzy mają smartfony i korzystają z usług bankowości internetowej.
Czy innowacyjnośc musi oznaczać nową apkę na smartfona? Niech jakiś tak modny start-up zrobi coś nie dla smartfonów.- 127 33
-
2019-03-26 18:09
Spróbuj ławek w Parku Oliwskim, podobno można kwadrans bez rejestracji posiedzieć. (4)
Też nie jestem upychania apek-sr*pek wszędzie gdzie się da, ale to się nazywa postęp i świat idzie do przodu czy chcesz czy nie.
- 22 27
-
2019-03-26 18:17
(3)
Odpowiedź nie jest adekwatna do zadanego pytania.
W pytaniu chodziło o prostą rzecz - jak wypożyczyć rower bez posługiwania się smartfonem? Być może jest taka opcja a my jej nie znamy. Jeśli nie przewidziano takiego rozwiązania to uważam że mamy grubą niedoróbkę.- 40 7
-
2019-03-26 19:09
Poczytaj na rowermevo.pl (2)
Mozesz wypozyczac bez smartfona, np. kartą mieszkańca albo płatniczą, albo telefonicznie przez BOK
- 24 1
-
2019-03-28 07:39
Kartą mieszkańca?
Nie znalazłem o niej słowa w regulaminach....
- 2 0
-
2019-03-28 13:08
to bez sens, w Londynie podchodzisz do stacji, płacisz kartą w automacie, bierzesz rower, potem go odkładasz i tyle, podać nr kredytówki na BOK? może od razu wypłacić kilkaset złotych i rozrzucić po ulicy?
- 3 0
-
2019-03-26 18:10
(6)
Smartfon to już tak jakby standard. Lepiej zostań w swoich latach 90.
- 11 42
-
2019-03-26 18:38
Lata 90-te (4)
Obecnie też są produkowane nie-smartfony więc lata 90-te nie mają nic do rzeczy. Po drugie nie wszyscy mają wogóle telefony komórkowe. Nie ma takiego wymogu. A przecież za infrastrukturę rowerową zapłacili wszyscy bez wzgledu na posiadanie lub nie komórkowca.
Przeciez moża by zastoswać jakąś kartę przedpłaconą albo coś w tym stylu.- 41 3
-
2019-03-26 19:11
Słusznie
Mozesz wypozyczac bez smartfona, np. kartą mieszkańca albo płatniczą, albo telefonicznie przez BOK, poczytaj na rowermevo.pl
- 19 0
-
2019-03-27 07:15
Oczywiście, że nie ma wymogu (2)
Oczywiście, że każdy może nie mieć telefonu, komputera itp ale cała cywilizacja nie zatrzyma się dlatego, że ktoś nie lubi elektroniki. Moim zdaniem taka osoba sama się wyklucza się z cyfrowego społeczeństwa.
- 4 13
-
2019-03-27 12:14
A jak ja nie chce należeć do cyfrowego społeczeństwa?
- 7 1
-
2019-03-27 15:23
banda d**ili tak się zakochała w elektronice że stała się pokoleniem i**otów o iq szczurka z laboratorium cyfrowe społeczeństwo a co to za bzdety?Fejsbuczek to ta cyfrowość?
- 8 2
-
2019-03-28 13:08
ja bez smartfona jestem mądrzejszy niż Ty z 10 tabletami
- 4 0
-
2019-03-26 18:11
jest to usługa mobilna, chcesz usługę stacjonarną to idź do jakiegoś klubu fitness i kręć w miejscu
- 8 23
-
2019-03-26 18:12
(1)
tak, możesz to zrobić karta miejska
- 15 0
-
2019-03-26 18:25
Bilet metropolitarny tez działa, wystarczy dodac na stronie
- 4 0
-
2019-03-26 19:07
wystarczy Walkman (3)
ważne żeby miał kasetę 90 min. i sprawne paluszki
- 9 9
-
2019-03-26 19:12
A szpulowy da radę?
- 7 2
-
2019-03-26 21:10
(1)
ROTFL
- 1 5
-
2019-03-27 12:14
Że co? Kartofl?
- 5 0
-
2019-03-26 19:20
można wyrobić kartę mieszkańca i wypożyczać, a doładowuje się w internecie.
- 4 1
-
2019-03-26 21:18
można bez ale nie radzę (niestety ja też nie chcę jeździć ze smartfonem - zwłaszcza w lecie)
bo w razie problemów masz sie 'komunikować' z obsługa - nawet doradzają by mieć przy sobie telefon
a jak wczytasz się w opisy i regulamin, to problemów może być niestety sporo- 5 0
-
2019-03-27 08:19
Czytaj (1)
Czytaj ze zrozumieniem--możesz zarejestrować w domu z PC kartę zbliżeniową więc smartfon nie jest potrzebny. Na żetony i monety bylby za ciężki....
- 1 0
-
2019-03-28 13:09
a jak jesteś turystą, jesteś tu przejazdem 1 dzień? warto się rejestrować? moim zdaniem nie
- 0 0
-
2019-03-27 09:50
Tak samo to działa we Francji (1)
Gdańsk nie jest odludkiem bardzo podobne rozwiązania są we francuskich miastach Canes, Marseilie itd. i też trzeba appke i turusta też musi sobie ja ściągnąć.
- 0 3
-
2019-03-27 12:15
To tam nie jadę..
- 3 0
-
2019-03-27 15:35
NIE
Trzeba zarejestrować na stronie i wystarczy dodać kartę płatniczą, która ma opcję płatności zbliżeniowych. Potem by wypożyczyć przykładamy kartę by wypożyczyć ii po zakończeniu jazdy zamknąć blokadę. Aplikacja i telefon nie są wymagane.
- 0 0
-
2019-03-28 08:41
A co to jest za problem mieć tego smartfona? Koniecznie chcesz udowodnić, że można żyć bez niego? Można, ale co to da?
- 0 4
-
2019-03-28 11:39
I tak, i nie. ;)
- 0 0
-
2019-03-29 20:03
dyskryminacja Prezesa
no to jak przyjedzie do Gdańska Prezes to sobie nie pojeździ!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.