Ratunkowy dron stworzony w Gdyni
7725 wyświetleń 9 lipca 2019 (85 opinii)Dron gdyńskiej firmy Pelixar służy do poszukiwań i ratowania ludzi na wodzie i lądzie. Urządzenie potrafi również holować tonącego. Na razie nie jest jednak na wyposażeniu trójmiejskich woprowców.
Więcej na ten temat
Opinie (85) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-25 08:26
Opinia wyróżniona
Wszystko ok ale jednak mam watpliwosci (19)
Wystarczy utrata sterowania nad dronem i koniecznosc wyladowania helikoptera LPR. Zamkna przestrzen powietrzna i co dalej?
Lepsze raczej sa szybkie skutery. Taki sprzet przyda sie np w tatrach zeby robic rozpoznanie, dostarczyc jakies srodki medyczne, jedzenie w czasie oczekiwania na duze smiglo.- 13 78
-
2019-07-25 22:22
I masz racje, że masz wątpliwości. (1)
Co prawda ten model (i nie jedyny na świecie tylko jeden z niezliczonych setek) waży realnie około 6kg (same baterie to ponad 3kg) jest w stanie udźwignąć max 20-25kg czyli skuteczny udźwig to max 70% maxa przy krótkich lotach technicznych jak ten. Rekreacyjnie nie powinno się przekraczać 50% wagi udźwigu (model + dodatkowy ciężar). Z tym, że
Co prawda ten model (i nie jedyny na świecie tylko jeden z niezliczonych setek) waży realnie około 6kg (same baterie to ponad 3kg) jest w stanie udźwignąć max 20-25kg czyli skuteczny udźwig to max 70% maxa przy krótkich lotach technicznych jak ten. Rekreacyjnie nie powinno się przekraczać 50% wagi udźwigu (model + dodatkowy ciężar). Z tym, że podstawowa funkcja tego modelu to holownik a kto jest związany z takimi technologiami lub modelarstwem wie że taki model (octa w układzie X) jest w stanie pociągnąć np. człowieka na wodzie, przez krótki odcinek o ile sam swobodnie unosi się na powierzchni. Co by jednak nie pisać to jest to tylko próba polskich modelarzy na zaistnienie i sprzedanie bezwartościowego towaru za duże pieniążki. Cena wszystkich części do tego modelu nie przekroczy 5tyś zł. Przy czym to baterie są najdroższe z części (jedna sztuka 6s 10000mAh to około 1tyś zł a musi mieć 2szt). Dodatkowym kosztem będą atesty no i oczywiście trzeba na nim zarobić. Z pkt widzenia modelarza śmieszą mnie takie artykuły i bajeczki. Od strony komercyjnej to może być dobry biznes na chwilę jeśli uda się wkręcić w te bzdury służby ratownicze. MON już ma kilka modeli bezzałogowych statków latających za kilkaset tyś złotych i ubranych w szare barwy za, które słono zapłacili...nawet 1000x więcej niż są warte na wolnym rynku. Chwalą się przy tym niesamowitymi technologiami. Po prostu cyrk :)
- 2 0
-
2019-07-25 22:46
I komu tu wierzyć? Kaczka dziennikarska?
- 0 0
-
2019-07-25 13:11
Wiedza rozwiewa wątpliwości (1)
Jaka utrata kontroli? Miałeś kiedyś drogiego drona w rękach? Wiesz ile systemów zabezpiecza możliwość utraty kontroli? Nawet gdyby operator wyparował wraz ze sterowaniem, dron znów opierając się na kilku systemach lokalizacji wróci tam skąd wyleciał i to na zadanej wcześniej wysokości samemu omijając przeszkody. Nawet gdyby operator wyparował,
Jaka utrata kontroli? Miałeś kiedyś drogiego drona w rękach? Wiesz ile systemów zabezpiecza możliwość utraty kontroli? Nawet gdyby operator wyparował wraz ze sterowaniem, dron znów opierając się na kilku systemach lokalizacji wróci tam skąd wyleciał i to na zadanej wcześniej wysokości samemu omijając przeszkody. Nawet gdyby operator wyparował, kontroler wpadł do wody a satelity gps rozbiły sie na orbicie dron wróci po zdjęciach które sam robi kiedy lata. To nie jest zabawka z biedry! A co do trudnych warunków: latałem dronami w silnym wietrze, między linami wysokiego napięcia, obok nadajnika stacji radiowych w śnieżycy i temperaturze -17 stopni. Jedyny problem był ewentualnie z zapisem wideo w 4K bo karta zamarzała. Full hd nagrywało bez problemu.
- 5 0
-
2019-07-26 11:09
Oho sam dyrektor się odezwał. Brawo Seba.
- 0 0
-
2019-07-25 12:13
serio?
Żeby dojechać skuterem, ratownik musi najpierw zobaczyć tonącego i zareagować, a to już cenne sekundy.
Dron może robić patrol i zabezpieczyć ofiarę, aż ratownik dojedzie, holując ją powoli do brzegu, żeby było szybciej.
Nie wszystko się dzieje tuż od brzegu, co z ludźmi, których fale wyciągnęły na pełne morze?- 4 0
-
2019-07-25 09:22
wpis typowiego aparatczyga z urzedu miasta, wyborcy PO (2)
- 3 9
-
2019-07-25 21:19
słabe odwracanie alika ogonem
- 0 0
-
2019-07-25 09:37
Szczegolnie aparatczyG jest mocny.
Jak masz wade wymowy, idz do lekarza:-)- 5 1
-
2019-07-25 08:56
(10)
Masz chopie leb, nie ma Co :-)
A portal podlapal i wyroznil opinie niemoty.- 23 4
-
2019-07-25 21:16
dron mnie bije
chlip chlip
- 0 0
-
2019-07-25 09:16
akurat ja się z nim zgadzam (8)
dron może ciągnąć tonącego... to dopiero są bzdury!!!
gdzie tonący w panice da się ciągnąć? prędzej szarpnie raz drugi i dron zwali do wody ... tym bardziej że nie wygląda to, to na takie, co 1/5 tony da radę z wody wyciągnąć! i co najwyżej płotkę albo karpia może to wyłowić- 3 21
-
2019-07-25 09:40
(4)
Oj Misiu Misiu, zaspałeś na rozwój technologii. Wiesz, że przedmioty cięższe od powietrza już potrafią się wznosić? Serio! Nawet, o zgrozo, z człowiekiem w środku! Pojmujesz? To teraz uwaga: drony mają coraz większy udźwig. Ale niech to zostanie między nami, nie mów nikomu. Druga sprawa: jak dostarczysz tonącemu asekuracje to często wystarcza, by
Oj Misiu Misiu, zaspałeś na rozwój technologii. Wiesz, że przedmioty cięższe od powietrza już potrafią się wznosić? Serio! Nawet, o zgrozo, z człowiekiem w środku! Pojmujesz? To teraz uwaga: drony mają coraz większy udźwig. Ale niech to zostanie między nami, nie mów nikomu. Druga sprawa: jak dostarczysz tonącemu asekuracje to często wystarcza, by się uspokoił. Też tajemnica! A tu trzecia: obok drona idzie też asekuracja w postaci ratownika. Czy coś przegapiłem? Ale to wszystko tylko teoria spiskowa, wszystko co pisałem to kłamstwo. nie zawracaj sobie tym głowy.
- 21 0
-
2019-07-25 10:18
a nie ZDziWiŁO cię - że to taki jedyny dron na caaaaaałym Świecie? (3)
Dron napchany BaJERaMI na resorach... użyteczny jedynie do ratowania bajek z mchu i paproci ;))))))))))))))
- 1 12
-
2019-07-25 11:04
(2)
Wiemy wszyscy, że jesteś samozwańczym internetowym ekspertem od spraw wszelakich.
- 5 0
-
2019-07-25 13:59
Gdyby coś takiego mogło być użyteczne -już by to dawno japończycy zaprojektowali a amerykańce używali (1)
a chińczycy skopiowali ;)))
- 2 6
-
2019-07-25 21:18
wszyscy tego używają
tylko ty jesteś poinformowany o świecie przez pasek TVPutin
- 0 1
-
2019-07-25 09:32
(2)
Nastepny... :-)
- 11 3
-
2019-07-25 11:30
(1)
no czasem lepiej nic nie mówić niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości ;D
- 4 0
-
2019-07-25 21:17
głupi mądrze robi milcząc
mądry głupio robi nic nie mówiąc
- 1 0
-
2019-07-25 07:43
Opinia wyróżniona
świetne zastosowanie technologii w pomoc drugie osobie (1)
brawo!
powinno być conajmniej kilka takich dronow na naszych plażach.- 80 5
-
2019-07-25 09:20
a każdy z paralizatorem
latać wzdłuż plaży... tak by tych januszków+ i ich grażynki+ powstrzymywać przed ich własna głupotą... elektrowstrząsami :)))))))
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2020-02-14 08:12
Czytam: "Nasze rozwiązanie umożliwia podanie bojki lub PSA ratowniczego"
Niezły udźwig te drony teraz mają, nie ma co!
- 0 0
-
2019-07-25 07:52
(3)
Cena mimo wszystko z kosmosu i to polskiej firmy!? Dobry majsterkowicz na podzespołach z Chin zrobi taką maszynę za 10 tysięcy! Kamera termowizyjna chyba nie jest potrzebna w czasie dni. Video fullhd to maja już drony za 400 złotych!
- 10 21
-
2019-07-27 18:17
Może i zrobi...
Zajmie mu to 2 lata. Więc, robocizna fachowca jakieś min 200tys PLN brutto. Do tego promocja, podatki, badania, wynajem lokalu: następne 300tys PLN. Powiedzmy 10tys PLN części. To za ile ma sprzedawać? Za 12tys? To na bieżące koszty nie zarobi a co dopiero mówiąc o odzyskaniu włożonej kasy. P.S. Polacy to taki dziwny naród, wszystko im za drogo i nie potrafią zrozumieć że dany produkt też wymaga czasu a czas kosztuje.
- 0 0
-
2019-07-25 07:55
Zartujesz czy piszesz to z wlasnej nieprzymuszonej glupoty (1)
- 6 1
-
2019-07-25 08:55
Moim skromnym zdaniem On tak naprawdę myśli.
Należy do tej grupy ludzi, których tak bardzo boli myślenie, że kalkulację kosztów robią na palcach oraz bardzo chętnie określają czyjś zysk na podstawie własnych zarobków i zasady: przecież wystarczy.- 4 0
-
2019-07-26 18:37
Drony to przyszłość
"Pelixar" wymiata !!!
Takich fachowców i wdrożeniowców nowych technologii ze świecą szukać.- 0 0
-
2019-07-25 16:53
Tonący są spanikowani. (1)
Życzę powodzenia projektowi ale realnie tonący prędzej wciągnie drona pod wodę niż podda się akcji holowania.
- 0 0
-
2019-07-26 15:36
Na filmie spanikowany rekin wciągną pod wodę helikopter!
a przecież człowiek jest groźniejszy od rekina
- 0 0
-
2019-07-26 15:34
Po co holuje? Po 85 tys.
Czy nie wystarczy, że zrzuci dmuchane koło, a linkę rozwinie do brzegu lub do pontonu z ratownikiem? Wtedy by kosztował maks. 10 tys. zł
- 0 0
-
2019-07-25 08:26
Opinia wyróżniona
Wszystko ok ale jednak mam watpliwosci (19)
Wystarczy utrata sterowania nad dronem i koniecznosc wyladowania helikoptera LPR. Zamkna przestrzen powietrzna i co dalej?
Lepsze raczej sa szybkie skutery. Taki sprzet przyda sie np w tatrach zeby robic rozpoznanie, dostarczyc jakies srodki medyczne, jedzenie w czasie oczekiwania na duze smiglo.- 13 78
-
2019-07-25 13:11
Wiedza rozwiewa wątpliwości (1)
Jaka utrata kontroli? Miałeś kiedyś drogiego drona w rękach? Wiesz ile systemów zabezpiecza możliwość utraty kontroli? Nawet gdyby operator wyparował wraz ze sterowaniem, dron znów opierając się na kilku systemach lokalizacji wróci tam skąd wyleciał i to na zadanej wcześniej wysokości samemu omijając przeszkody. Nawet gdyby operator wyparował, kontroler wpadł do wody a satelity gps rozbiły sie na orbicie dron wróci po zdjęciach które sam robi kiedy lata. To nie jest zabawka z biedry! A co do trudnych warunków: latałem dronami w silnym wietrze, między linami wysokiego napięcia, obok nadajnika stacji radiowych w śnieżycy i temperaturze -17 stopni. Jedyny problem był ewentualnie z zapisem wideo w 4K bo karta zamarzała. Full hd nagrywało bez problemu.
- 5 0
-
2019-07-26 11:09
Oho sam dyrektor się odezwał. Brawo Seba.
- 0 0
-
2019-07-25 22:22
I masz racje, że masz wątpliwości. (1)
Co prawda ten model (i nie jedyny na świecie tylko jeden z niezliczonych setek) waży realnie około 6kg (same baterie to ponad 3kg) jest w stanie udźwignąć max 20-25kg czyli skuteczny udźwig to max 70% maxa przy krótkich lotach technicznych jak ten. Rekreacyjnie nie powinno się przekraczać 50% wagi udźwigu (model + dodatkowy ciężar). Z tym, że podstawowa funkcja tego modelu to holownik a kto jest związany z takimi technologiami lub modelarstwem wie że taki model (octa w układzie X) jest w stanie pociągnąć np. człowieka na wodzie, przez krótki odcinek o ile sam swobodnie unosi się na powierzchni. Co by jednak nie pisać to jest to tylko próba polskich modelarzy na zaistnienie i sprzedanie bezwartościowego towaru za duże pieniążki. Cena wszystkich części do tego modelu nie przekroczy 5tyś zł. Przy czym to baterie są najdroższe z części (jedna sztuka 6s 10000mAh to około 1tyś zł a musi mieć 2szt). Dodatkowym kosztem będą atesty no i oczywiście trzeba na nim zarobić. Z pkt widzenia modelarza śmieszą mnie takie artykuły i bajeczki. Od strony komercyjnej to może być dobry biznes na chwilę jeśli uda się wkręcić w te bzdury służby ratownicze. MON już ma kilka modeli bezzałogowych statków latających za kilkaset tyś złotych i ubranych w szare barwy za, które słono zapłacili...nawet 1000x więcej niż są warte na wolnym rynku. Chwalą się przy tym niesamowitymi technologiami. Po prostu cyrk :)
- 2 0
-
2019-07-25 22:46
I komu tu wierzyć? Kaczka dziennikarska?
- 0 0
-
2019-07-25 09:22
wpis typowiego aparatczyga z urzedu miasta, wyborcy PO (2)
- 3 9
-
2019-07-25 21:19
słabe odwracanie alika ogonem
- 0 0
-
2019-07-25 09:37
Szczegolnie aparatczyG jest mocny.
Jak masz wade wymowy, idz do lekarza:-)- 5 1
-
2019-07-25 08:56
(10)
Masz chopie leb, nie ma Co :-)
A portal podlapal i wyroznil opinie niemoty.- 23 4
-
2019-07-25 09:16
akurat ja się z nim zgadzam (8)
dron może ciągnąć tonącego... to dopiero są bzdury!!!
gdzie tonący w panice da się ciągnąć? prędzej szarpnie raz drugi i dron zwali do wody ... tym bardziej że nie wygląda to, to na takie, co 1/5 tony da radę z wody wyciągnąć! i co najwyżej płotkę albo karpia może to wyłowić- 3 21
-
2019-07-25 09:40
(4)
Oj Misiu Misiu, zaspałeś na rozwój technologii. Wiesz, że przedmioty cięższe od powietrza już potrafią się wznosić? Serio! Nawet, o zgrozo, z człowiekiem w środku! Pojmujesz? To teraz uwaga: drony mają coraz większy udźwig. Ale niech to zostanie między nami, nie mów nikomu. Druga sprawa: jak dostarczysz tonącemu asekuracje to często wystarcza, by się uspokoił. Też tajemnica! A tu trzecia: obok drona idzie też asekuracja w postaci ratownika. Czy coś przegapiłem? Ale to wszystko tylko teoria spiskowa, wszystko co pisałem to kłamstwo. nie zawracaj sobie tym głowy.
- 21 0
-
2019-07-25 10:18
a nie ZDziWiŁO cię - że to taki jedyny dron na caaaaaałym Świecie? (3)
Dron napchany BaJERaMI na resorach... użyteczny jedynie do ratowania bajek z mchu i paproci ;))))))))))))))
- 1 12
-
2019-07-25 11:04
(2)
Wiemy wszyscy, że jesteś samozwańczym internetowym ekspertem od spraw wszelakich.
- 5 0
-
2019-07-25 13:59
Gdyby coś takiego mogło być użyteczne -już by to dawno japończycy zaprojektowali a amerykańce używali (1)
a chińczycy skopiowali ;)))
- 2 6
-
2019-07-25 21:18
wszyscy tego używają
tylko ty jesteś poinformowany o świecie przez pasek TVPutin
- 0 1
-
2019-07-25 09:32
(2)
Nastepny... :-)
- 11 3
-
2019-07-25 11:30
(1)
no czasem lepiej nic nie mówić niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości ;D
- 4 0
-
2019-07-25 21:17
głupi mądrze robi milcząc
mądry głupio robi nic nie mówiąc
- 1 0
-
2019-07-25 21:16
dron mnie bije
chlip chlip
- 0 0
-
2019-07-25 12:13
serio?
Żeby dojechać skuterem, ratownik musi najpierw zobaczyć tonącego i zareagować, a to już cenne sekundy.
Dron może robić patrol i zabezpieczyć ofiarę, aż ratownik dojedzie, holując ją powoli do brzegu, żeby było szybciej.
Nie wszystko się dzieje tuż od brzegu, co z ludźmi, których fale wyciągnęły na pełne morze?- 4 0
-
2019-07-26 00:53
Pomysl moze i inowacyjny
Ale juz widze jak to woprowcy beda ogarniac. Przeciez to jest sprzet soecjalistyczny, a ratownicy nie wiedza gdzie jest polnoc na mapie. Poza tym start drona trwa dobrych cennych pare minut i kolejna rzecz duzo zalezy od pogody. Dron jako dodatek spoko, ale nie w polsce i z polskimi specjalistami
- 0 0
-
2019-07-25 23:30
Drony ratownicze
Skoro tak wielki i bogaty kraj jak Niemcy kupił zaledwie 17 dronów to dobitnie świadczy, że ich cena jest mocno wygórowana.
- 0 0
-
2019-07-25 07:11
Gdynia na drona nie stać. A na co stać Gdynie ? Kiedy coś sie ruszy z drogami w północnych dzielnicach ? (11)
- 67 10
-
2019-07-25 20:42
W gdyni nie da się! (1)
UM Gdynia to stan umysłu!
- 0 2
-
2019-07-25 21:21
kwik zazdrości
dodam, że bezsilny
- 1 1
-
2019-07-25 09:34
Nie ruszy (5)
Jak nie rozumiesz komunikatu od władz (zresztą dokładnie takiego samego jak na całym cywilizowanym świecie), że indywidualna komunikacja samochodowa jest szkodliwa dla miasta i od tej pory będą tylko inwestycje w transport zbiorowy, towarowy do portów, rowerowy i pieszy - to już nie zrozumiesz. Jest wysyłany od dobrej dekady, w Gdańsku i Sopocie już też.
- 4 4
-
2019-07-25 16:02
Wojtek już dojechałeś na to swoje Chwarzno, że już piszesz komentarze ? A No tak wyjechałeś z urzędu o 12.00. (2)
- 1 4
-
2019-07-25 20:44
Szczur to grabarz miasta. (1)
Kuglarz i cyrkowiec. Taki openairowiec!
- 0 2
-
2019-07-25 21:20
tak Jarosławie
wszyscy jadą autostradą pod prąd a białe jest czarne, wiemy
- 1 0
-
2019-07-25 11:12
(1)
Zara zara. Ja Janusz i moja Grażyna z naszymi dziećmi Dżeską i Brajanem mamy osobne samochody i wracając po robocie, zmęczeni wszyscy stoimy w korkach, żeby dojechać do naszego apartamentu na obłużu. Jesteśmy wszyscy tym bardzo sfrustrowani. Dżesika nic od tygodnia nie je, a Brajan zamyka się w pokoju i nie rozmawia z nami. Jak mamy żyć pytam się?
- 6 1
-
2019-07-25 17:01
Po Bożemu ;)
- 0 0
-
2019-07-25 09:40
Przecież Gdyni nie stać.
- 4 3
-
2019-07-25 07:36
Na hamaki uliczne
- 7 2
-
2019-07-25 07:20
Tam już był wałek
więc na razie nic tam nie ruszy.
- 6 5
-
2019-07-25 07:05
Gdyni nie stać, lepiej wydać 5 milionów na pomniki albo 3 miliony na air show (2)
- 100 10
-
2019-07-25 21:19
oj Kaczyński
ty wielki strategu
- 0 1
-
2019-07-25 11:15
Prosiliśmy, żeby zmienić tekst, bo tak jak było ustalone nie zapłacimy panu za te wpisy.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.