Ratownik rzucił się na pacjenta
30835 wyświetleń 21 lutego 2023 (394 opinie)Ratownik medyczny rzucający się z krzesłem na pacjenta i szamotanina - nagranie z takimi scenami zostało opublikowane w mediach społecznościowych. Do zdarzenia miało dojść jeszcze w ubiegłym roku w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku. Nagranie opublikowano 31.07.2022 r. Sprawę wyjaśniają władze Szpitala Psychiatrycznego.
Więcej na ten temat
Opinie (394) ponad 50 zablokowanych
-
2023-02-21 15:14
Opinia wyróżniona
Cokolwiek stało się przed rozpoczęciem nagrania (27)
Nie powinno usprawiedliwiać takiego zachowania ratownika medycznego. Osoby, która powinna cieszyć się zaufaniem pacjentów. Jak po czymś takim zaufać temu panu?
- 371 181
-
2023-02-25 13:36
Do Prezydenta Adamowicza podbiegł też "normalnie" wyglądający pacjent??!!
- 0 1
-
2023-02-24 17:58
Cokolwiek...
Stało sie przed wydaniem wyroku przez sąd nie powinno usprawiedliwiać wydania takiego wyroku..... Zparafrazowalem twój bełkot. To co sie stało przed rozpoczęciem nagrywania ma kluczowe znaczenie! Całe nagranie wygląda jak prowokacja która zdecydowanie wymaga wyjaśnień.
- 2 0
-
2023-02-22 17:56
Jakbym zobaczył jak radzi sobie z niebezpiecznym pacjentem
to miałbym do niego więcej zaufania, niż do typa, który by nie interweniował, bo bardziej by się bał o swoje cztery litery niż ludzi postronnych, którym ów pacjent zagrażał.
- 5 0
-
2023-02-22 15:02
Dlaczego w zakladzie psychiatrycznym mozna siedziec i nagrywac, drugi raz cos takiego widze. Tam powinni sie ludzie odcinac i wyciszac. Wspolczuje ratownikowi. Zyjemy w wiecznym swiecie paranoji, dzieciom sie mowi, ze maja sie wykrzyczec i wyplakac a pozniej w magiczny sposob maja stac sie doroslymi o stalowych nerwach bez prawa do emocji. Gwiazda z telefonem nie wiadomo kto i co robil .
- 5 3
-
2023-02-21 19:03
(2)
Nie zgadzam się z Toba! Świat nie jest czarno biały. Może to kierowca pijany który rozjechał 5 latka i nie udało się go uratować. A ten jeszcze prowokowal i wyśmiewał. Sam bym go je**ął krzeslem. Ty pewnie skierowała ze spokojem do leczenia? Nie wszystko da się wytłumaczyć.
- 8 15
-
2023-02-21 22:44
(1)
Coś mi się widzi, że ratownik medyczny nie jest od wydawania wyroków i powinien wykazać się profesjonalizmem. W razie zagrożenia życia pomóc i 5 latkowi i pijanemu jeśli by tego potrzebował odnosząc się do podanego przykładu. Taką profesję wybrał to musi się liczyć, że nie zawsze będzie łatwo.
- 9 7
-
2023-02-22 10:48
Ratownik jest od ratowania życia i to jest jego praca. Nie jest twoja zabawką na która możesz pluć ! Nie zrozumiałeś wpisu powyżej nawet. Nie gryzie się reki ofiarującej pomoc. To nie jest praca z klientem korpo szczurze !
- 2 4
-
2023-02-21 18:36
No to teraz pracownik na miejsce pacjenta (1)
Jak jedni niezrównoważeni mogą pracować z drugimi to ja nie mam pojęcia.
Wychodzi nawet że pacjent bardziej "ogarnięty"- 11 6
-
2023-02-21 21:09
Może porozmawiajmy też o przemocy pacjentów do medyków??
O tym cicho jest. Pacjentowi można..
- 21 6
-
2023-02-21 16:47
Głupi jesteś. A jak facet kogoś dźgnął nożem? (1)
- 20 13
-
2023-02-21 16:51
kogo?dźgnięty to ten kolo z pogotowia jest chyba jakieś dragi były używane że taki pobudzony
- 15 25
-
2023-02-21 16:39
Dobrze zrobił jeśli...
Jeśli to był tylko zamach w celu odwrócenia uwagi aby można go było obezwładnić jeżeli stwarzał zagrożenie i nie było czasu aby czekać na służby
- 37 15
-
2023-02-21 16:30
To nawet nie jest obsługa szpitala ale ratownik, ratownicy sa z zewnątrz (5)
to jakiś kompletny skandal
- 26 12
-
2023-02-21 21:26
spod klosza wyskoczyłeś? (4)
A wiesz czy nożem nie groził wcześniej? Nie dyskutuj dopóki nie poznasz faktów. Bo jak był nóż to ratownik raczej kozak kurka nie?
- 17 9
-
2023-02-21 23:37
(2)
Jeśli groził nożem lub próbował zrobić komuś krzywdę to gdzie jest policja? Nagle ratownicy zapomnieli, że można wezwać wsparcie? Agresja agresją ale rzucenie się na typa z krzesłem? W szpitalu psychiatrycznym? Naprawdę nie było innych form przymusu?
Tych pytań mam znacznie więcej, aż dziw bierze, że można bronić takiej formy "obezwładnienia" pacjenta.- 12 6
-
2023-02-25 13:32
Krzesło jest bardzo dobrym narzędziem obezwładnienia agresywnego przeciwnika !uczą tego na kursach samoobrony!
- 3 0
-
2023-02-22 16:41
Skąd wiesz ze nagrywający nie groził też innym pacjentom,albo samemu sobie?
- 6 1
-
2023-02-21 22:40
Gość w szpitalnym kitlu z nożem? Przestań bronić tego zwyrola. Widać, że nie powinien pracować z ludźmi, tym bardziej chorymi skoro nie panuje nad nerwami. Pomachał by jakaś łopatą to może by mu ciśnienie zeszło. Oby nie w obecności ludzi ;)
- 10 17
-
2023-02-21 16:14
(4)
serio ufasz tym zwyrolom?W czasie kowida mieli płacone za jeżdżenie w kółko pamiętam jak w 2021 karetki jeździły morską wieczorami częściej niż komunikacja miejska rundka do Rumi i powrót na bazę i pensyjki po 20-25 tysięcy zero szacunku do łowców skór
- 50 75
-
2023-02-22 08:37
I jeździli tak bez sensu bo sami chcieli? I jeszcze sami sobie za to płacili?
- 7 3
-
2023-02-21 22:49
Jedyni co skorzystali na kowidzie to siedzą w rządzie i sprzedają wam takie kłamstwa.
- 9 4
-
2023-02-21 17:18
to co piszesz jest kłamstwem
- 3 7
-
2023-02-21 16:15
ty z tego szpitala piszesz?
- 59 14
-
2023-02-21 16:11
(3)
Prokurator i koniec z gościem, bo najwidoczniej jego miejsce powinno być pod drugiej stronie barykady
- 52 35
-
2023-02-21 16:21
Idź sam tam pracować i użerać się z psychicznymi. (2)
- 62 80
-
2023-02-22 13:09
zaraz, a co to za argument? jak typ nie chce użerać się z pacjentami to niech idzie na budowę, wózki widłowe albo tira.
- 11 3
-
2023-02-21 16:23
Przecież chyba na siłę go tam nie wcielili do pracy.
- 81 29
-
2023-02-22 18:24
To przestępca
Ilu pracuje jako ratowników czy to honor bić
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2023-02-21 14:17
Jestem za tym żeby leczyli nas znachorzy (6)
Bo to co się dzieje to przeraża mnie
- 59 38
-
2023-02-21 14:20
Super filmik wszystko jasne ratownik zły człowiek
- 8 9
-
2023-02-21 15:35
Ja natomiast jestem za tym żeby dzielnice, osiedla itp. projektował prezydent lub jego zaufani ludzie, a nie prywatne firmy. Tak jak jest w normalnych krajach.
- 6 1
-
2023-02-21 16:12
Póki co jednak leczą lekarze, a nie ratownicy medyczni.
- 3 1
-
2023-02-21 16:16
Niestety agresja ratowników wobec pacjentów to nie rzadkość. (1)
Jeśli ktoś wzywa karetkę do bliskiego w domu radzę nagrywać przynajmniej dyktafonem cały przebieg wizyty. Nagranie może się potem przydać. Ci ludzie pracują w ogromnym stresie, pracodawca niechętnie oferuje jakąkolwiek pomoc aby ten stres zredukować - no i jest jak jest.
Inną sprawą jest to, ze nie masz lepszych lekarzy nad ratowników... każdy zna się wybitnie na medycynie i każdą diagnozę, nawet najlepszego lekarza praktyka potrafi roznieść w pył...- 13 2
-
2023-02-21 16:22
Potwierdzam
Zarozumiałe typy bez empatii i kultury, nie wszyscy, nie zawsze, ale zdarzyło się. To samo na sor na Zaspie.
Ci ludzie powinni przechodzić regularnie superwizje.- 10 2
-
2023-02-22 04:54
znachor z nfz
Cały NFZ to znachorstwo. Co drugi to lepszy
- 2 0
-
2023-02-21 14:19
(3)
"został odsunięty od wykonywania obowiązków służbowych"
a nie powinien raczej zostać na oddziale na obserwację?- 107 27
-
2023-02-21 16:44
(1)
tak jak z pasami jak kogoś zatłuką dają im wolne i ukrywają na tyłach
- 4 4
-
2023-02-21 16:54
Chyba z psami
Z drugiej strony mogli by ich ubrać w "kaftany dla niepalących" i zostawić na kilka dni razem w jednym pomieszczeniu xX
- 1 4
-
2023-02-23 06:32
do aresztu, z grypsem co zrobił, tego mu życzę
- 0 0
-
2023-02-21 14:20
w tym szpitalu tak to właśnie wygląda (6)
agresja wobec pacjenta. nieodpowiednie leczenie. zapinanie w pasy bez powodu.
ludzie zamiast poczuć się tam lepiej czują się jeszcze gorzej.
współczuję wszystkim pacjentom- 113 45
-
2023-02-21 16:45
(4)
przecież te świnie nie są po to by cię tam wyleczyć a raczej poniżyć tak żebyś sam z sobą skończył stąd tyle samobójstw ludzi i ich problemy które dopadają ich zazwyczaj nie z ich winy to towarzystwo ma gdzieś a to wina człowieka że ma depresję że się załamał po śmierci kogoś bliskiego zawodzie miłosnym itd?
- 13 10
-
2023-02-21 17:23
(3)
Połowa pseudo psychicznych na Srebrzysku , to notoryczni konfabulanci i ćpuny , którzy chcą przezimować i dostać leki !!!
- 13 16
-
2023-02-21 18:09
Nic nie wiesz o tym a piszesz bzdury
- 11 5
-
2023-02-21 22:56
Tak to prawda , odwiedzałam tam znajomą. Słyszałam jak ten ćpun opowiadał, że kłamie pani doktor
- 6 2
-
2023-02-23 06:35
potrzebujesz porady psychiatrycznej zjedie !
- 0 0
-
2023-02-23 06:33
szczera smutna prawda, personel jest bardzo nie miły, ratownicy agresywni, jak naćpani
- 2 1
-
2023-02-21 14:30
Kilka pytań (26)
Co zrobił pacjent przed nagraniem. Ewidentnie czymś wyprowadził faceta z równowagi i czekał aby uwiecznić zajście. Co zrobił szpital przed otrzymaniem sygnałów z przestrzeni medialnej. Takie zdarzenie powinno zostać odnotowane, ktoś tam niedopełnił obowiązków. I nie mam na myśli ratownika.
- 270 67
-
2023-02-21 14:52
(7)
Na 100% czyms go wyprowadzil z rownowagi. Pamietajmy jednak, ze to szpital psychiatryczny i pacjenci moga sie w rozny sposob zachowywac. Bicie chorego psychicznie, bo zrobil lub powiedzial cos nieakceptowalnego jest absurdalne. To jakby pielegniarz pobil czlowieka z chorym pecherzem, bo ten zasikal lozko.
- 90 8
-
2023-02-21 15:27
dokładnie tak, to nie usprawiedliwia agresji wobec pacjenta
To nie była obrona konieczna tylko atak. I teraz sprawy będą dwie jeśli pacjent znieważył ratownika. Jeśli, bo przecież tego nie wiemy. Słyszymy tylko że każe mu wyp***lać. Druga sprawa to atak ratownika. I tyle jeśli chodzi o możliwe sprawy karne. Z punktu widzenia szpitala natomiast dyscyplinarka dla ratownika.
- 40 3
-
2023-02-21 15:30
tak naprawdę nie widzimy co poza komórką trzyma pacjent. Bo jasno widać, że na coś się szykował i najważniejsze pytanie z jakiego powodu był temu pacjentem, bo wygląda jasno, że obaj Panowie dobrze się znali.
- 27 6
-
2023-02-21 16:15
(3)
tak id..to tzw policjantów jak się wyprowadza z równowagi krzywym spojrzeniem to rzucą uklękną na krtani poczekają aż umrzesz a łapiduchy powiedzą że byłeś po narkotykach kółko wzajemnej bandyckiej adoracji
- 6 15
-
2023-02-21 16:28
no nieźle (2)
teraz bronimy ćpunów
- 13 15
-
2023-02-21 16:42
"Ćpun" jak to określasz - czyli narkoman - to człowiek chory. Tak, uzależnienia to choroby. (1)
- 8 11
-
2023-02-22 11:16
Pedofil, zboczeniec, morderca, to tez są ludzie chorzy! Tutaj twoja tolerancja ma inne zastosowanie ;))))
- 4 1
-
2023-02-21 16:57
Sprawa dla prokuratury i to na CITO.
- 6 4
-
2023-02-21 15:39
(11)
Dokładnie. Może oprócz telefonu miał jeszcze ostre narzędzie. Wtedy wszystko jest usprawiedliwione.
- 22 13
-
2023-02-21 16:15
(2)
Nawet jeśli to jasne, super profesjonalna akcja obezwładnienia kogoś z ostrym narzędziem, rzucenie w niego krzesłem z marszu. Krzesło okej, ale nie do rzucania, tylko np. do przyparcia do ściany i nie od razu jak tu bez żadnego dialogu, bez żadnej próby deeskalacji.
- 16 7
-
2023-02-21 16:26
To ratownicy medyczni mają teraz być przeszkoleni w środkach przymusu? (1)
Poza tym audio nagrania celowo zmanipulowane. Typowa podpucha aby kogoś uwalić.
- 19 8
-
2023-02-21 16:44
Muzykę to pewnie dodał portal
Jak wzeykle dodają świetna ścieżkę dźwiękową
- 4 2
-
2023-02-21 16:15
Nooo, faktycznie - zachowanie ratownika pełna profeska. A pacjent to chyba wg ciebie powinien się cieszyć, że w ogóle przeżył. (5)
- 15 7
-
2023-02-21 16:20
A kto mu kazał zwariować i iść do szpitala? Mógł w domu siedzieć. (4)
- 6 16
-
2023-02-21 16:23
(2)
temu ratowniczynie też żyć nikt nie każe zawsze można ten błąd naprawić ciekawe czy na solo bez pomarańczowego gajerka i ochrony wrony w koronie też byłby taki hop
- 9 2
-
2023-02-21 16:45
Podejrzewam że nie byłby. A tak to co innego - on ratownik (funkcjonariusz publiczny) a z drugiej strony pacjent, czyli nikt (1)
- 9 1
-
2023-02-22 11:24
Patrząc na wpisy, to taktycznie masz racje. Jestescie nikim w dzisiejszym świecie. Takie pasożyty niszczące wszystko co dobre.
- 0 0
-
2023-02-23 06:39
czlowieku , komentuj wtedy, jesli sie w koncu troche rozwiniesz intelektualnie
- 0 0
-
2023-02-21 17:15
Mógł mieć nawet zdjęte gacie, a to nie usprawiedliwia ataku. Chory to chory. Lekarz decyduje co zaaplikować na uspokojenie. Ale teraz mamy taką służbę zdrowia, że ratownik ocenia jak szybko wyleczyć pacjentów. Może za rok będzie pusty szpital i ratownik zostanie bez pracy.
- 5 5
-
2023-02-23 06:38
biadolisz, przed wejsciem na oddział wchodzisz ,, pusty,, ratownik to kawał mendy skonczonej
- 0 1
-
2023-02-21 16:40
No i co z tego. Sprowokował, czy nie, ratownik ma być opanowany. (1)
I tyle.
- 15 5
-
2023-02-23 06:40
to moze pseudo ratownik powinien rowy kopać..
- 1 1
-
2023-02-21 16:43
Czy to, że ktoś kogoś wyprowadza z równowagi
Usprawiedliwia atak krzesłem? Tym bardziej osoby, która niewątpliwie jest służbą medyczną i niejedno już widziała? I atak na kogoś kto ma problemy psychiczne? No brawo. Tok myślenia godny pożałowania. Ci co mają pomagać tworzą w tych ludziach jeszcze większe traumy. Szok
- 13 3
-
2023-02-22 11:21
(1)
1. pacjent przed nagraniem musial niezle narozrabiac, ze pracownicy tego oddziału musieli wezwać panów z interwencji (ci w pomarańczowym to nie są medycy)
2. pacjent nie bez powodu trafil tez do szpitala psychiatrycznego (przeciez szpital psychiatryczn to nie sanatorium: lądują tam zwykle: ludzie w ciężkich psychozach, schizofrenicy, narkomani, osoby mocno zaburzone)- 4 3
-
2023-02-23 06:41
byłes tam ? więc nie pyskuj! ratownicy są na miejscu, a że są agresywni, nacpani to wszyscy pacjenci wiedza
- 0 2
-
2023-02-23 06:36
nie broń agresora ratownika, byłes tam ?
- 0 2
-
2023-02-21 14:40
Odsiać cwaniaków od prawdziwych pacjentów (6)
70% pacjentów w szpitalach psychiatrycznych nie powinno tam być. To są cwaniaki z problemami lokalowymi. Najeść, wyspać, napić naćpać i jeszcze obrzucić błotem pielegniarke, Specyficzny szpital to i zachowanie personelu adekwatne. Dlaczego ten pan czekal z wlączonym telefonem i co zbroił ??
- 176 35
-
2023-02-21 15:12
(2)
a i to jest normalne zachowanie z krzesłem na człowieka ? a byłeś pacjentem tego szpitala ? najwiecej maja ci do powiedzenia ktorzy w du**e byli stolec widzieli....
- 18 17
-
2023-02-21 15:14
(1)
Pacjentem nie byłem, ale jako Napoleon zostałem poproszony o wizytację
- 33 4
-
2023-02-21 15:33
aha..........
- 8 2
-
2023-02-21 15:27
Zapraszamy do Odsiewania Waszmość ordynatorze
Może Kaszëbszcie zwyczajooöm przestaniesz Farmazonić Kocopoły i na sajm Przód Haltzgnoyje wypastujesz tak, by słoma z onuc przestała u Luft'myszy wystawać...
- 2 12
-
2023-02-21 16:16
Może wcześniej była podobna akcja. Słyszał że wracają to się przygotował.
- 11 4
-
2023-02-21 22:56
Tak to prawda
- 0 0
-
2023-02-21 14:43
mieli maski tak jak na prawdziwych bandziorow przystalo
- 21 41
-
2023-02-21 14:59
Co to za głupia nagonka na ratownika. Szpital specyficzny i prócz ludzi chorych,potrzebujących pomocy trafiaja sie tam rożnego (3)
rodzaju popaprańcy,ćpuny itp.
- 153 41
-
2023-02-21 16:19
Jurku drogi, "ćpun" to też człowiek chory. Jeśli prezentujesz taki poziom (tak określasz ludzi), to powinieneś udać się tam na (2)
- 15 18
-
2023-02-21 16:20
.... leczenie.
- 8 6
-
2023-02-22 11:13
Do domu
To do domu tego ćpuna wiesz. Nie masz pojęcia jak to wyglada, Ci ludzie wracają tam po 30-40 razy w swoim życiu. Wyprowadzeni na prosta wracają do swojej miłości i dalej walą nosy.
- 6 2
-
2023-02-21 15:04
Zwyczajne puściły nerwy.. (6)
- 38 57
-
2023-02-21 16:16
No to może jednak inny zawód. (3)
- 16 3
-
2023-02-21 16:21
Raczej nie może a koniecznie.
- 14 2
-
2023-02-22 08:04
(1)
Ciekawe czy tobie w domu czasami nie puszczją nerwy, i co inna rodzina?
- 1 1
-
2023-02-22 14:39
Rozumiem, że Tobie jak puszczają nerwy to się rzucasz z krzesłem np. na żonę?
- 2 1
-
2023-02-22 07:06
(1)
puściły nerwy? kobiety też bijesz ?
- 4 1
-
2023-02-22 07:12
Przecież to od razu widać że nie dotykają człowieka tylko jakiś margines społeczny... Wszystko jest ok.
- 1 1
-
2023-02-21 15:05
No tak, bo ratownicy nie mają co robić tylko się zastanawiają (2)
komu przywalić...
- 89 28
-
2023-02-21 16:22
Ten z filmu się nawet nie zastanawiał mocno. (1)
- 17 5
-
2023-02-21 16:43
Widać, że więcej osób chciało spacyfikować okularnika.
Może myślał, że burdy można robić bo mama w domu na wszystko pozwalała.
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.