Przemarsz rezydentów ulicami Gdańska
5303 wyświetlenia 13 października 2017 (1579 opinii)Rezydenci, studenci, lekarze - około 200 osób przeszło ulicami Gdańska w ramach poparcia protestu, który od kilkunastu dni prowadzą młodzi lekarze w całym kraju. Rozmowy z rządem nie przyniosły żadnego skutku, więc zgodnie z zapowiedzią ich protest przybiera na sile. Rezydenci czują się wykorzystywani i powoli tracą cierpliwość. Chcą poprawić nie tylko swoją sytuację - domagają się gruntownych zmian w całej służbie zdrowia.
Więcej na ten temat
Opinie (1579) ponad 50 zablokowanych
-
2017-10-13 18:09
Na weekend zawieszenie głodówki... (9)
W weekend pizza, wódeczka a od poniedziałku głodówka do 20 i znów zawieszamy...
- 128 72
-
2017-10-13 19:20
(5)
Oba zawieszenia głodówki zostały spowodowane naleganiami ze strony rządu. I w obu przypadkach rezydenci zostali przez Panią Premier oszukani. Nie zrzucajmy winy na ludzi którzy podjęli najcięższą formę protestu aby dla nas wszystkich wywalczyć zmiany na lepsze
- 15 14
-
2017-10-13 20:42
Mniej TVN-u i GW Michnika, do roboty jazda
- 14 6
-
2017-10-13 21:08
(3)
Te piękne hasła... walczą dla nas wszystkich, niczym żołnierze na wojnie. Kogo wy chcecie nabrać. Walczą głównie o to aby mniej pracować a więcej zarabiać. Ale tutaj miejcie raczej pretensje do swoich starszych kolegów co ten chory układ pielęgnują od lat
- 13 5
-
2017-10-13 22:33
(2)
Pieniądze przeznaczane na ochronę zdrowia to nie tylko fundusze na wynagrodzenia. Szpitale trzeba wyposażać, remontować (powtarzające się awarie wind są kulą u nogi wielu szpitali i dezorganizują ich funkcjonowanie), pieniądze są potrzebne do wprowadzania systemów komputerowych które ograniczają papierologię.
Każdy kto kiedykolwiek był w szpitalu wie, że dieta pacjentów mocno odbiega od tego czego potrzebuje chory człowiek do regeneracji.
To tylko kilka przykładów na co potrzebne są zwiększone nakłady finansowe. Nie upraszczajmy całej dyskusji do wynagrodzeń.- 6 4
-
2017-10-15 01:42
(1)
To dlaczego tylko strajkują rezydenci a ich starsi koledzy co zarabiają 5 razy tyle siedzą cicho? Nie wierzę, że tak nagle młodym lekarzom zależy na pacjentach a do pracy na kilka etatów nikt ich nie zmusza
- 4 1
-
2017-10-15 16:05
Bo starsi koledzy są już nasiąknięci beznadziejnością systemu i jak tylko mogą to uciekaja za granicę lub do prywatnych gabinetów.
rezydenci są jeszcze pełni ideałów i werwy. Dlatego też zgnojmy ich! Niech płaca za studia! Kij z konstytucyjnym dostępem do edukacji! Zgnoić gnoi bo wałczą z byle jakością!- 1 0
-
2017-10-13 20:45
(1)
Bardzo prymitywne myślenie. Nie dla każdego pizza i wódeczka to spełnienie marzeń i szczyt relaksu, nie mierz innych swoją miarą. Lekarzom rezydentom chodzi o idee, walczą również o to, żebyś mógł leczyć w godnych warunkach swoje ostre zapalenie trzustki po pizzy i wódeczce.
- 14 10
-
2017-10-14 01:54
Idee.....szczególnie jak kooperują z firmami farmaceutycznymi.......szkoda słów
- 5 3
-
2017-10-13 23:43
Strajk rotacyjny, część zostaje, część na Maderę a za tydzień na odwrót
- 10 4
-
2017-10-13 18:10
System opieki zdrowotnej powinien opierać się na modlitwie. (2)
A poważnie, skoro Morawiecki chwali się świetnymi wynikami budżetowymi to czemu nie przeznaczą na opiekę zdrowotną! Jest wręcz odwrotnie, ubywa łóżek szpitalnych, wyklucza się kolejne działy opieki zdrowotnej z dofinansowania!
- 92 45
-
2017-10-13 20:02
Bo podwyzka dla leszczy niczego nie zmieni
Po studiach to oni sa teoretykami. Potrafia pomylic zwichniecie ze skreceniem.... Teoria ksiazkowa i dlatego zarabiaja jak magaxynier a nie jak koordynator....!
- 9 5
-
2017-10-13 20:48
Popieram
Tylko modlitwa...
A poważnie. Gdyby Bóg istniał to by choroby tworzył?????- 3 2
-
2017-10-13 18:11
(1)
Większość z was to „nie znam się, ale się wypowiem”.
- 63 31
-
2017-10-13 18:14
Ty nam opowiedz na czym sie znasz miszczu xD
- 12 12
-
2017-10-13 18:12
(6)
dlaczego nie wyszli na ulice za rządów PO tak od razu im się pogorszyło a może wszystkie grupy zawodowe przede wszystkim te najmiej opłacane też zaczną strajkować
- 131 58
-
2017-10-13 18:22
dlatego, że to rząd pisu rozdaje na lewo i prawo (2)
- 22 12
-
2017-10-13 19:17
Za PO przez 8 lat nie dostali ani złtówki podwyżki ale cicho siedziały szczeniaki, teraz ujadają (1)
Chociaż to dopiero teraz dostaną podwyżki - hipokryzja, totalna ściema i politykierstwo peowskie!
- 14 13
-
2017-10-13 19:50
Strajki były rowniez za rządów PO. Wtedy Radziwiłł popierał postulaty. PIS w kampanii wyborczej je przedstawiał. Wielu z nas właśnie dlatego na PIS głosowało. Słowo złamano i stąd protesty. Jakie podwyżki? Podwyżki są planowane dla niewielkiej grupy specjalizacji i to tylko do tych, którzy zaczną w tym roku. W skali kraju jest to kilkadziesiąt osób. Jest to jednak tylko projekt. Żadna obietnica.
- 14 5
-
2017-10-13 18:28
A pier..... śląskie nygusy nie wychodziły?
Gdzie teraz są.
Kasą pis sypnął na nierobów to siedzą cicho.
Znalazło się dla nich to znajdzie się dla lekarzy, podobno jest tyle kasy jak nigdy. Tak twierdzi Morawiecki.- 20 3
-
2017-10-13 19:09
Bo byliśmy w liceum :)
- 12 4
-
2017-10-13 19:58
Bo wychodzili nieroby z Solidarności. Teraz znikli za pisowskimi sztandarami.
- 6 1
-
2017-10-13 18:14
W życiu bym im nie dał takiej podwyżki! (11)
Jak im się nie podoba to niech wyjadą do Unii jeśli ktoś ich w ogóle weźmie bez doświadczenia, to jest numer zdobywając doświadczenie chcą zarabiać takie pieniądze gdzie w innym zawodzie najlepsi fachowcy nigdy tyle nie dostaną!
- 129 80
-
2017-10-13 18:15
(3)
Tylko potem nie płacz, że czekasz kilkanaście godzin na sorze
- 33 11
-
2017-10-13 18:46
(2)
przecież już teraz się tyle czeka, a pacjent nie dający wziątek jest traktowany jak powietrze
- 11 11
-
2017-10-13 18:54
No to będziesz czekał kilka dni:-) (1)
- 16 5
-
2017-10-14 00:32
Zwisa mi to i lata koło ch.a,tu właśnie wyłazi wasze chamstwo.Nie zgodzę się byś zarabiał na start milion zł to zdychaj.
- 6 2
-
2017-10-13 19:55
(6)
W UE ceni się lekarza. Zatrudnią nas wszystkich, też bez doświadczenia, bo mamy wiedzę, ogromną wiedzę. Wolimy zostać, ale po takich wpisach aż chcę się kupić bilet. Tylko później bez jęków w szpitalu bez pielęgniarek, ratowników i lekarzy.
- 20 6
-
2017-10-13 21:25
to wyjeżdzaj (3)
w *** mam waszą pomoc i jakąś łaskę pańską, masz jaja???
to pakuj waliche i wyjeżdzaj zobaczymy jaki twardy jestes, tylko tam za swoje błędy odpowiesz przed sądem.- 6 9
-
2017-10-13 22:02
W porządku.Jakby coś ci dolegało,kulturalny człowieczku, to polecam do pieca na 10 zdrowasiek ;)
- 6 2
-
2017-10-14 00:28
(1)
A ja proszę kolegi dane i wszystkich komentujących o niewybrednym języku. Proszę mieć odwagę skoro rzuca się takie zarzuty.
A młodym lekarzom proponuję stworzyć czarną listę i pamietac o tych pieknych komplementach.
Młodzi, zdolni ruszajcie w świat za szczęściem, nikomu się nie tłumaczcie. Róbcie to co kochacie.
Polski Janusz musi przezyc jeszcze niejedna reforme zeby zrozumial.- 5 4
-
2017-10-14 01:17
Buda Burku.
- 2 2
-
2017-10-14 02:00
Zapraszam.
Szybko stamtąd wrócisz, zapewniam. Tam lekarz zasuwa tak jak pielęgniarki i musi bardzo dobrze traktować chorych, szanować inne wyznania, burak bez zębów mówi ci na ty etc.etc. I nie kieruj się literackim angielskim, bo co miasto to inna naleciałości językowa. Szlify że łzami się zdobywa.
- 4 4
-
2017-10-15 15:29
Tylko oddaj kasę za studia zanim wyjedziesz.
A potem szerokiej drogi....
- 0 0
-
2017-10-13 18:14
(4)
#popieramprotestmedyków !!!!
- 84 112
-
2017-10-13 19:19
Co PO-wska banda zrobiła przez 8 lat dla medyków ???? NIC !!!! (2)
Teraz taki ******* Arłukowicz tylko szczekać potrafi
- 8 9
-
2017-10-13 19:56
(1)
Nic. PIS też nic nie robi. PO=PIS=banda.
- 5 2
-
2017-10-13 20:44
PIS już zaplanowało podwyżki o 2 tys. zł do 2021 roku + 1,2 tys. w 20 specjalizacjach
- 3 2
-
2017-10-14 10:19
#dejpodwyzkejestemmedykiem
- 1 1
-
2017-10-13 18:16
Dojna zmiana (1)
Musieliby zmiejszyc pensje Misiewiczowi. A na to sie nie zanosi. Trzymajcie sie młodzi lekarze!!!
- 75 96
-
2017-10-13 18:39
Twoje komentarze każdego dnia świadczą o nieograniczonym, wolnym czasie..
- 6 7
-
2017-10-13 18:16
Potępiam, nie popieram! (12)
Najpierw niech poznają tajniki zawodu w praktyce i nie żądają horrendalnej podwyżki pensji. To bezczelność. Prawnik po studiach płaci za aplikację do Izby przez trzy lata i często terminuje za darmo lub za grosze w kancelarii. Oni też, ci nieopierzeni rezydenci powinni co najmniej trzy lata rzetelnie popracować a nie domagać się podwyżek. Potępiam ten strajk. A najbardziej śmieszy mnie popierający ich Arłukowicz i PO. Co oni zrobili dla rezydentów, służby zdrowia????
- 182 90
-
2017-10-13 18:39
(8)
Lekarz rezydent zarabia około 2.5 tysiąca złotych, za tą kwotę musi się utrzymać i opłacić szkolenia, gdzie chociażby szkolenia z zakresu obsługi i diagnostyki aparatem usg kosztuje 3.5 tysiąca złotych, a bez tych szkoleń rezydent na rynku pracy jest tyle samo warty co byle filolog..
- 24 19
-
2017-10-13 18:59
(5)
....Co byle filolog...i to napisał przyszły lekarz??? Jeszcze nie masz pieczątki lekarskiej a już traktujesz ludzi z góry i nimi pomiatasz??
- 28 15
-
2017-10-13 20:04
(4)
Głównym postulatem jest zwiększenie finansowania opieki zdrowotnej, żebyś nie musiał siedzieć pierdyliarda godzin w kolejce. Niech mi nie płacą więcej, ale teraz muszę siedzieć w pracy DARMOWE nadgodziny.Tu chodzi o nas wszystkich, a nie tylko rezydentów. Wiesz, że magazynier z Lidla zarabia więcej ode mnie i nie musi robić nadgodzin. Czas zmienić pracę i patrzeć jak ludzie umierają na ulicy? No chyba nie.
Rezydent ma pieczątkę. Jakoś musi wziąć odpowiedzialność za lek ratujący życie Twojej rodzinie.- 8 13
-
2017-10-13 21:22
(2)
A od kiedy wam lekarzom tak zależy na zmniejszeniu kolejek. Przecież zapisujecie tyle osób na dany dzień do badania i cześć. Gdyby ludzie was nie znali to by to łykneli ale większość społeczeństwa miała z wami styczność i wie, że najbardziej zależy wam... na pieniądzach
- 16 7
-
2017-10-14 00:34
Płatne POmyje będą jeszcze długo jątrzyć.
- 8 0
-
2017-10-15 16:08
Ta, bo to od lekarza zależy ilość zabiegów.
Lekarz powinien pracować za darmo, nie wychodzić z przychodni i szpitala oraz ew. wyjść do toalety jak minimum 60% osób w kolejce wyrazi poracie.- 0 0
-
2017-10-15 15:23
Z tymi ludźmi umierającymi na ulicach to lekka przesada.
- 0 0
-
2017-10-13 21:01
Jak ciebie nie stać na szkolenia to weź sobie kredyt w niemieckim banku, w końcu jesteśmy w uni europejskiej :p
- 10 5
-
2017-10-14 02:04
Firmy farm pomogą, dają po cichu na kursy. Tylko trzeba współpracować a nie mówić o ideach.
- 3 2
-
2017-10-13 22:38
Lekarz rezydent (w trakcie specjalizacji) jest już lekarzem z pełnym prawem wykonywania zawodu i ma już za sobą 13-miesięczny staż podczas którego uczył się umiejętności praktycznych.
- 6 0
-
2017-10-14 10:27
Komu przeszkadza protest?
Uprzejmie zwracam uwagę, że miesiąc do miesiąca wysokość pensji etatu niewykwalifikowanego magazyniera w Biedronce zbliża się do etatu lekarza rezydenta.
Zanim fani "dobrej zmiany" zaczną narzekać na protest lekarzy, niech odpowiedzą: w czym wam przeszkadza? Głodówka was drażni?- 3 2
-
2017-10-14 16:03
zgadzam się popieram w 100%
- 2 0
-
2017-10-13 18:17
Sporo tych lekarzy (1)
Skierujcie ich w strone SORu bo tam brakuje lekarzy.
- 123 49
-
2017-10-13 18:59
Karyny zaczną płakać
Po co? Jak przestaną brać nadgodziny i częściej wyjdą na spacer, to nikogo na SORze nie będzie :-)
- 6 0
-
2017-10-13 18:17
(9)
Przemecza sie chwile a potem juz jak ich starsi koledzy: 150zl do reki za minutowa konsultacje, fajne autoz dom i kasy jak lodu.
- 123 50
-
2017-10-13 19:24
(2)
Przypominam że głównym postulatem porozumienia jest zwiększenie wydatków na ochronę zdrowia, a nie zwiększenie wynagrodzeń jak to bezczelnie upraszczają media
- 12 12
-
2017-10-13 21:01
pic na wodę (1)
- 12 6
-
2017-10-13 22:42
Czy naprawdę tak ciężko jest zrozumieć że fundusze przeznaczane na ochronę zdrowia to nie są tylko pieniądze na wynagrodzenia?
Szpitale trzeba remontować, wyposażać. W tej chwili żeby jakoś zbilansować budżet, oszczędza się na wszystkim, nawet papierze toaletowym. Narzekamy na dietę pacjentów w szpitalach i słusznie - bez zwiększenia nakładów sytuacja się nie poprawi.
Nie sprowadzajmy dyskusji na tak niski poziom- 8 4
-
2017-10-13 23:04
(5)
moja mama jest lekarzem, jest na emeryturze, poswiecila 25 lat na ordynature prowadzac swietny oddzial tworzac super zgrany zespol lekarzy , mozna powiedziec ze z misja. nie znam nikogo u nas w miescie kto jej nie zna i zawsze mowia w samych superlatywach. ma 3 specjalizacje, uczyla sie i szkolila do emerytury. uwierz ze nigdy nie wziela od pacjenta 150 za minute, ani nawet za pol godzinna wizyte. a wiele razy pomagala bezinteresownie traktujac pacjentow jak rodzine. a teraz sie skup, ma 17letnie auto za pare tys, mieszkanie 2 pokoje i przecietna emeryture... nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. i powiedz czemu nie zostales lekarzem....
- 10 2
-
2017-10-14 02:07
Twoja mama jest rzadkim okazem w tej profesji. Należy jej się szacunek.
- 8 1
-
2017-10-14 11:14
to teraz uważaj (1)
Moja koleżanka była rezydentem i zarabiała psie pieniądze tak jak Ci roszczeniowi głodówkowicze. Rok po skończeniu rezydentury ma takieg dochody, że jej zdolność kredytowa ( jeśli brałeś kiedyś kredyt to wiesz ile trzeba zarabiać, aby taką zdolność osiągnąć) pozwoliła jej kupić mieszkanie warte 350tys i nową Toyotę. Jest singielką i żyje niebiednie- wycieczki, imprezy itp.
- 10 0
-
2017-10-14 11:18
jakieś bzdury wymyślasz
:))))))))))))))))
- 1 3
-
2017-10-14 12:33
a ile kasy na koncie zapomniałeś napisać (1)
moja teściowa nie jeździ 17 letnim autem tylko komunikacją i biega na promocje do Auchan. A jak zobaczyłem ile kasy ma na koncie to mi oczy z orbit wyszły!!
Z kolei jej mama była tylko pielęgniarką i ma 2600 emrytury.
Wniosek jest taki że albo nic nie wiesz o finansach swojej mamy albo pier.... głupoty- 1 1
-
2017-10-16 00:08
no tak co ja wiem, przecież Ty wiesz lepiej ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.