Protest przed sesją rady miasta ws. dofinansowania in vitro
960 wyświetleń 23 lutego 2017 (438 opinii)Nawet 15 tys. zł ma osiągnąć dofinansowanie zabiegów in vitro dla każdej z gdańskich par. Tak miasto zamierza wspierać mieszkańców mających problem z płodnością. Rocznie chce na 200 takich procedur chce przeznaczyć 1,1 mln zł. W czwartek projekt uchwały trafił na sesję rady miasta.
Więcej na ten temat
Opinie (438) 8 zablokowanych
-
2017-02-23 11:32
Brawo (70)
Brawo gdańsk !!!!
- 249 122
-
2017-02-23 11:35
Why (63)
Dlaczego brawo. Odpowiedź uzasadnij.
- 20 47
-
2017-02-23 11:44
. (51)
bo dla niektórych jest to jedyna opcja, a dofinansowanie pozwoli większej grupie spełnić marzenie o dziecku. Zaraz pojawi się pewnie fala nienawiści, dlaczego to z naszych pieniędzy, niech sobie sami płacą- niestety niepłodność to choroba, a większość społeczeństwa podchodzi do tego jak do czyjejś fanaberii. Skoro finansujemy leczenie otyłych czy palaczy, którzy sami nie szanują swojego zdrowia, to czemu nie pomóc ludziom niepłodnym, którzy niczym nie zawinili?
- 63 21
-
2017-02-23 11:50
(21)
No bo pojawia się pytanie dlaczego mamy pomagać spełniać te marzenie. Są różne marzenia. Nie każdy musi mieć dziecko.
- 22 61
-
2017-02-23 11:55
Spoko :) (1)
To zlikwidujmy też stypendia, wsparcie młodych przedsiębiorców etc., przecież nie każdy musi mieć wykształcenie i swoją firmę, nie? :D
- 55 10
-
2017-02-23 16:19
No i spoko, przynajmniej jakas sprawiedliwość będzie, darmozjady
- 4 12
-
2017-02-23 11:56
(10)
a jak ktoś ma nowotwór i ma marzenie być zdrowym to nie pomożemy? choroba to choroba. Tylko ciągle nie ma w świadomości, że niepłodność jest chorobą.
- 47 12
-
2017-02-23 12:11
(5)
Tylko, że my nie leczymy tej choroby.
- 9 24
-
2017-02-23 13:00
(3)
Raka też nie leczymy, wycinamy i robimy chemię żeby nie wrócił.
- 25 3
-
2017-02-23 15:37
(2)
Raka nie leczymy bo koncernom to pasuje a lekarstwa na jego uleczenie są licencjonowane i dawno poblokowane ... musisz wykupić licencję na ich produkcję a cena jest taka że nikogo nie stać ... specjalnie . Gdyby nie TPP nie było by problemu z rakiem i innymi chorobami ... już dawno.
- 1 20
-
2017-02-23 15:45
Jeszcze coś o płaskiej Ziemi napisz. (1)
- 23 2
-
2017-02-24 08:24
to poczytaj o umowie TTP i wracaj do szeregu lemingu
- 1 2
-
2017-02-23 16:00
Gadanie o nieleczeniu to czysta demagogia
Wiele współczesnych chorób nie jest leczonych - insulina nie leczy cukrzycy, inhalatory astmy a chemia raka a jednak jakoś nikt nie polemizuje w tym względzie. Niech katolikicy w końcu zrozumieją, że ich ideologia nie jest jedyną słuszną na świecie i pozwolą innym żyć według swoich norm etycznych i moralnych.
- 21 0
-
2017-02-23 16:21
(2)
Leczenie nieplodnosci nie polega na pominieciu naturalnych mechanizmów lecz na poprawie ich funkcjonowania. In vitro nie jest leczeniem, tylko zabiegiem obchodzacym naturalne zaplodnienie.
- 10 3
-
2017-02-23 17:54
jak zapłodnić naturalnie (1)
przy niedrożnych nasieniowodach?
- 16 2
-
2017-02-24 06:24
Strzykawką
- 1 0
-
2017-02-23 18:07
Tylko od niepłodności się nie umiera.
- 3 17
-
2017-02-23 14:10
Szkoda, że twoim rodzicom tego nie powiedziano, że "nie każdy musi mieć dziecko". (1)
A może sam się poświecisz i nie będziesz miał dzieci.
- 26 6
-
2017-02-23 14:29
No tutaj to mieszasz różne porządki. Ja się nie chce poświęcać, ale jak nie będę mógł to to zaakceptuję.
- 4 11
-
2017-02-23 14:26
Niektórzy nie mogą mieć dzieci ze względu na chorobę, dysfunkcję jajników, słabe nasienie, endometriozę i 100 innych powodów. (2)
I powiem ci, że oni nie życzyli sobie albo nie mieli marzenia, żeby mieć te przypadłości, tylko chcieli posiadać dzieci. Czy to, że mają takie przeszkody, oznacza, że muszą rezygnować z dziecka, bo twój światopogląd na pewne sprawy jest inny od tych, którzy są niepłodni.
- 16 7
-
2017-02-23 16:24
(1)
Ok. Idąc twoim tropem myślenia zalozmy sobie ze istnieje ktoś bardzo malo inteligentny. I co? Mamy mu zapewnić prace w korpo na odpowiedzialnym stanowisku czy na sile zrobić z niego lekarza/prawnika, bo to jego marzenie? To nie jego wina ze jest głupi i nigdy nie będzie w stanie się czegos sensownego nauczyć.
- 6 14
-
2017-02-23 17:58
co za kretyńskie porównanie!!!!
idąc tym tokiem rozumiwania - jak ktoś dostanie raka to też nie powinno się go ratować bo przecież co na to poradzić. tak widać mu było pisane.
cała medycyna do śmietnika- 14 1
-
2017-02-23 18:37
dlaczego ?
cel jest ten sam co w 500+, na które rozdajemy 23 miliardy rocznie - przyszłe pokolenia które będą pracowały na nasze emerytury i spłacały nasze długi
- 12 2
-
2017-02-23 18:46
Nie każdy musi mieć dziecko.
Jednoznacznie widać po tym bełkocie,że nie każdy musi mieć sprawny mózg.
- 11 0
-
2017-02-24 06:18
Zgadzam, ja ze względu na chorobę mowotworową wolałabym, zeby pieniądze zostaly przeznavzone np na fundacje, ktore pomagają. Tzn chodzi mi o dietetyków, psychologów, może jakieś zajęcia itd. W ostatnich latach dotacje zostały mocno ograniczone. Dlaczego przy tak ciężkiej chorobie za wszystko muszę płacić z własnej kieszeni?
- 0 0
-
2017-02-23 11:55
(10)
Ja chcę Dodga Chargera R/T z 1969 r., czy miasto pomoże spełnić mi to marzenie?
- 10 34
-
2017-02-23 11:58
Są od tego osobne portale
i jeśli masz dobrą gadkę, i przekonasz ludzi, to zbierzesz nawet więcej kasy. Powodzenia!
- 20 4
-
2017-02-23 14:27
nie każdy musi mieć Dodga!!! Zrezygnuj i odpuść sobie. (6)
- 6 2
-
2017-02-23 14:43
(5)
Nie każdy musi mieć dziecko. Zrezygnuj i odpuść sobie.
- 7 15
-
2017-02-23 16:05
I kto tu jest skrzywiony moralnie i etycznie (4)
skoro porównujecie dziecko do samochodu??? Najwyraźniej uważacie, że to taki sam przedmiot do pożądania skoro stawiacie znak równości pomiędzy tymi zachciankami. Czy to taki nowy model chrześcijaństwa???
- 18 3
-
2017-02-23 16:28
(3)
A nie uważasz ze jak dziunka chce dziecko za wszelka cenę gardząc adopcja to sama sprowadza dziecko do poziomu rzeczy ktora chce miec tu i teraz, byleby oczka miało po mamusi? Bo co? Bo instynkt macierzyński? Wbrew pozorom to tylko szereg procesów chemicznych takich jak przy popędzie seksualnym, a jednak karamy gwalcicieli.
- 4 15
-
2017-02-23 17:18
Kolejne świetne porównanie
Popęd macierzyński zaspakajany poprzez in vitro kontra popęd seksualny zaspokajany przez gwałt!!!
Tak, to niby tylko "chemia" ale skoro człowiek wymyślił jak ten popęd zaspokoić to dlaczego tego nie robić?- 3 5
-
2017-02-23 17:45
karamy
Aż oczy krwawią jak się czyta takich ynteligentów.
- 6 0
-
2017-02-23 18:00
pierwsze dziecko mam dzięki in vitro
a drugie z adopcji
oba kocham równie mocno
jakim prawem nazywasz mnie "dzunią"?- 12 1
-
2017-02-23 15:45
zamiast dodga powinieneś chcieć mieć rozum (1)
taka kolejność.. narazie umiesz pisac i czytac.. to za malo na jazde takim pieknym autem..
- 11 0
-
2017-02-23 19:37
Każdy woli dodga niż dzieciaka
Tańszy w obsłudze
- 0 2
-
2017-02-23 12:53
Niby masz rację, ale in vitro to zabijanie dzieci nienarodzonych. (12)
Pytam o Twoją wiedzę i moralność?
- 9 25
-
2017-02-23 14:13
A jakie jest pytanie do mojej moralności?? Chętnie odpowiem. (6)
- 6 2
-
2017-02-23 14:22
Czy Twoja moralność dopuszcza zabjanie takich małych dzieci? (5)
Prościej nie umiem.
- 6 15
-
2017-02-23 14:24
hahhaahaha :D (2)
Ale jaja! Rozumiem, że masturbacja to wręcz ludobójstwo, co?
- 21 3
-
2017-02-23 15:33
Biologię w gimnazjum też skasowali?
- 7 4
-
2017-02-23 15:39
a łykanie to kanibalizm
- 15 1
-
2017-02-23 14:28
Ale kto zabija dzieci? Wskaż konkretną osobę i przy jakiej czynności w jakim momencie zabija dzieci??
- 9 5
-
2017-02-23 14:39
Oj Ziutek, i tak właśnie zapędziłem cię w kozi róg trzema prostymi pytaniami (kto, kiedy i w jaki sposób zabija dzieci).
Cokolwiek teraz napiszesz, będzie poruszał się po manowcach swojej niewiedzy, swoich uprzedzeń i własnego światopoglądu. A potwierdzeniem tego jest to, że na komentarze odpisujesz chętnie, często i szybko. W tym przypadku jednak tak nie było.
- 10 3
-
2017-02-23 14:59
a kto zabija?
Pan zabija? z powyzszych tekstow wynika ze nie. Dlaczego wiec sie przejmuje Pan ze inni to robia? Kazdy ma swoje sumienie i niech sie swoim martwi.
- 8 1
-
2017-02-23 15:49
skad ty takie newsy bierzesz czlowieku
zabijanie dzieci? w ktorym momencie - doprecyzuj, jak? lekarz, pielegniarka, a moze 1 z dwojga rodzicow biora karabin i strzelaja pod mikroskopem?? ogarnij sie!!
chciałbym aby moje dziecko, którego jestem szczesliwym ojcem wynalazlo lek na raka i tym wszystkim ktorzy sa przeciw in vitro dalo na niego bana..
tempe kije jestescie a nie ludzie.. a moze jak PiS - pany chamy..- 15 2
-
2017-02-23 17:06
Każde naturalne poczęcie
to też ryzyko niezagnieżdżenia się komórki jajowej w macicy i po prostu zniszczenia zarodka przez organizm matki. To nie tylko anatomia ale też i fizjologia a więc może być zależna od stanu psychicznego potencjalnej matki. Różnica między nami jest taka, że Ty uważasz, że tylko natura (Bóg) może "decydować" a ja, że po to mamy rozum, aby móc wziąć tę decyzję na siebie. Nie chcesz korzystać z tej możliwości to nie korzystaj ale nie zabraniaj tego innym.
- 13 2
-
2017-02-23 18:02
to najgłupsze kłamstwo
decydując się na zabieg in vitro równie dobrze możesz zadeklarować żeby lekarz pobrał jedno jajeczko, dzięki czemu nie ma wielu zarodków.
nie wierzysz? zadzwoń do kliniki i zapytaj- 8 1
-
2017-02-23 18:40
in vitro to życie
celem są narodziny dziecka, a nie zabijanie go
- 12 2
-
2017-02-23 16:51
Stwardnienie rozsiane to barrdzo groźna choroba, (2)
w dodatku zagrażająca życiu. Dofinansowują zakup drogich leków? Nie! Bo PR nie ten.
- 3 7
-
2017-02-23 17:23
Jakich leków? (1)
Przecież według definicji przeciwników in vitro nie ma leku na SM a tylko substancje łagodzące objawy i zwalniające postęp choroby. Tak samo jak przy cukrzycy, astmie, mukowiscydozie, udarze mózgu itp. itd.
- 10 1
-
2017-02-24 06:20
A to mało?
- 0 1
-
2017-02-23 22:22
Tylko, że in vitro nie leczy bezpłodności. Czy po sztucznym zapłodnieniu kobieta jest w stanie naturalnie zajść w ciążę i ją donosić? Raczej nie, tylko znowu stosuje in vitro. Zatem ta metoda nie leczy, tylko doraźnie rozwiązuje problem.
- 2 5
-
2017-02-24 08:35
In vitro nie leczy tylko spełnia marzenia, dlaczego jedni mają realizować swoje marzenia sami za własne pieniądze a inni mają dostać dofinansowanie do spełnienia swoich marzeń.
- 1 1
-
2017-02-23 11:46
Im więcej chcianych dzieci, tym lepiej (10)
brawo, brawo.
- 38 6
-
2017-02-23 11:57
(9)
Ale czy nie zbyt dużym kosztem i czy nie jest to zbytnia ingerencja w naturę. Przecież istnieje bardzo dużo wątpliwości etycznych - produkcja ludzi, wybieranie najlepszych itd.
- 5 31
-
2017-02-23 12:00
Nie mam czasu opisywać jak działa invitro (6)
ale zdecydowanie nie "produkuje" się tam ludzi. Żeby krytykować trzeba mieć trochę więcej wiedzy.
- 32 6
-
2017-02-23 12:04
(5)
Ale mi chodzi o takie przypadki jakie są póki co poza granicami Polski. Od wyboru koloru oczu, przez wzrost, po potencjalne predyspozycje. Czy to już nie jest eugenika...
- 4 18
-
2017-02-23 12:07
(2)
Dla transhumanistów (nic wspólnego z genderem!) to jest właśnie przyszłość gatunku. Tak będzie i być musi.
- 2 5
-
2017-02-23 12:13
(1)
Czyli uważasz, ze to oki?
- 1 3
-
2017-02-23 12:18
Na takim poziomie - oczywiście, że tak. Ludzkości zostało tak naprawdę niewiele czasu na TEJ Ziemi.
- 0 5
-
2017-02-23 14:16
Przecież Gdańsk nie zamierza finansować takich przypadków jak podajesz z wyborem koloru oczu, wzrostu itp.
Przecież to są konkretne pary (chłop i baba) z tymi cechami jakie mają. Innej możliwości nie ma, jak przekazanie cech tych dwojga ludzi.
- 10 0
-
2017-02-23 18:04
nie słyszałem żeby procedura in vitro
pozwalała choćby płeć wybrać a co dopiero kolor oczu czy inne cechy
- 8 0
-
2017-02-23 15:49
(1)
ingerencją w naturę jest już same branie aspiryny, a jak z Twoją apteczką?
- 10 0
-
2017-02-23 15:54
krucyfiks i woda z lichenia
- 11 0
-
2017-02-23 12:51
Hańba Gdańsk! (3)
- 12 29
-
2017-02-23 12:57
Chyba "Lechia Gdańsk" (2)
Bo o twoim klubie nie słyszałem.
- 14 2
-
2017-02-23 13:12
(1)
że co ?
- 2 2
-
2017-02-23 13:13
Nie ma żadnego klubu piłki kopanej "Hańba Gdańsk", w żadnej lidze. Sprawdziłem.
- 13 1
-
2017-02-23 13:06
bo jest glupi -albo ma tą klinikę która dostanie 1mln
- 3 3
-
2017-02-24 00:08
brawo ty
- 0 0
-
2017-02-23 11:37
(23)
Jeżeli kogoś nie stać opłacić in vitro z własnej kieszeni, albo wziąć pod to kredyt to nie będzie stać go na dziecko... Tym samym miasto pomoże urodzić kolejne dziecko, na które będą pobierane zasiłki...
- 83 201
-
2017-02-23 12:29
nie masz pojęcia o czym mówisz... (8)
Nas nie było stać na in vitro, bo to jest ogromny jednorazowy koszt i nie zawsze udaje się za pierwszym razem. Na szczęście udało mi się skorzystać z programu rządowego po 8 latach prób i kilku poronieniach. Naprotechnologia nie pomogła... Udało się po drugim zabiegu in vitro. Mam cudowną córeczkę, której niczego nie brakuje choć nie dostajemy na nią żadnego zasiłku...... Nie życzę Tobie ani nikomu z Twojej rodziny takich problemów i tyle cierpienia........ ktoś kto tego nie przeżył może się mądrzyć tak ja Ty...
- 76 8
-
2017-02-23 15:16
(2)
wie tyle o dzieciach co Pawłowicz i Jarosław K
- 28 0
-
2017-02-23 17:29
Zastanawiające jest to (1)
że najwięcej do powiedzenia o posiadaniu dzieci i często o ich wychowaniu mają starzy kawalerowie lub stare panny oraz osoby żyjące w celibacie.
- 22 0
-
2017-02-24 08:28
a najśmieszniejsze jest to , że ksiądz Cię uczy jak robić dzieci ... hahahhaha paradoks wszechczasów - faktycznie znawca tematu od podszewki
- 4 0
-
2017-02-23 15:49
(4)
Po 8 latach prób?? Myślę że już po roku-dwóch, można było się zorientować że albo przyczyna leży zupełnie gdzie indziej ale jej nie szukacie, albo natura broni się sama. Pogratulujcie sobie przekazania felernych genów. Ciekawe co będzie za rok-dwa-10 z waszym dzieckiem (chodzi o zdrowie). Oczywiście życzę jak najlepiej, ale niestety natury się nie da oszukać.
- 7 41
-
2017-02-23 16:49
my szukamy pomocy od 3 lat, wyniki mamy obydwoje dobre, a zapłodnienia brak od 7lat niestety nawet po kilku inseminacjach. Samo przejście początkowych badan to spory wydatek, teraz w nowej klinice, wydatek 3tyś na początkowe badania nie związane jeszcze z in vitro... jak koleżanka napisała są to wydatki jedno razowe nie sądzę ze ktoś na dziecko wydaje 15 tyś miesięcznie, że ma powody naśmiewania się z innych, których nie stać żeby tyle na raz wyłożyć i nie mieć nadal gwarancji... będziemy próbować do skutku nawet kosztem, domu za którego i tak płaci się nie mały kredyt...
- 14 0
-
2017-02-23 18:07
mam dziecko 10 letnie
właśnie dzięki in vitro
zdrowe, radosne
a twój wpis pokazuje że niestety natura nie broni się sama bo nie selekcjonuje i nie eliminuje głupoty. tu masz trochę szczęścia i się ciesz- 18 1
-
2017-02-24 20:46
Twierdzenia "natura broni się sama"
świadczą o nieuctwie i zabobonie. "Felerne geny" są tylko jedną z wielu przyczyn poronień. Aby tak się stało, muszą to być bardzo poważne wady, skoro zarodek umiera w pierwszych tygodniach ciąży. A więc dziecko poczęte z in vitro też miałoby bardzo poważne wady wrodzone, a tak jak widać w tym przypadku nie jest.
- 3 0
-
2017-03-31 13:12
Jesli jak piszesz, natura broni sie sama i eliminuje obciążonych genetycznie,
to powinieneś zacząć się bać
- 0 0
-
2017-02-23 14:20
Śmieszne to. To samo pisałeś w przypadku rządowego programu Mieszkanie Plus. (5)
Że jak kogoś nie stać na kredyt na mieszkanie, to lepiej niech nie bierze na wynajem mieszkania rządowego, bo będzie się patologia szerzyła.
- 26 1
-
2017-02-23 14:43
(4)
Nie ja to napisałem, ale podpisuję się pod tą tezą.
Państwo nie powinno zajmować się szeroko pojętą "opieką", bo prowadzi ona do patologii.
Państwo jedynie powinno zapewnić ład i porządek prawny oraz bezpieczeństwo.- 6 7
-
2017-02-23 15:42
(3)
to idąc dalej skoro poseł czy minister musi mieć rzeszę doradców to znaczy że sam jest głupi jak but i na niczym się nie zna i nie powinien się pchać na te stanowisko , mądry człowiek sam wie co i jak , głupek potrzebuje doradców
- 11 2
-
2017-02-23 18:41
Co ty pleciesz (2)
Minister infrastruktury nie musi znać się na budowaniu dróg, tylko na.zarządzaniu pieniędzmi z budżetu i odpowiednim doborem właśnie takich osób które się na tym znają
Kiedy w Polsce w końcu ludzie zrozumieją, że minister zdrowia nie musi być lekarzem ani minister sportu sportowcem tylko dobrym zarządca.. Pozdrawiam ludzi wolności, stop socjalizmowi.- 4 6
-
2017-02-23 18:47
Ps (1)
Do pani która opowiedziała swoją tragiczna historie- a kto ustala tragizm konkretnego przypadku? Państwo nie finansuje np protez ludziom pozbawionym kończyn, tez można powiedzieć że nikt nie zrozumie kto jest w pełno sprawny. Mu się mniej należy? Jestem za invitro ale żadnego finansowania z budżetu. Ograniczenie świadczeń i ograniczenie podatków to jedyny sposób na wyjście z obecnej parowej sytuacji patologii w NFZ i powszechnych kradzieży przez polityków i ich ziomkow z kasy chorych
Ponownie stop.socjalizmowi!- 2 6
-
2017-02-24 08:44
Aby nie było durnowatych kłótni wystarczyło by zminimalizować podatki, każdego było by stać z własnej kieszeni żeby wyłożyć PAŃSTWO zabiera 30% naszego wynagrodzenia logika prosta zarabiając. 3tys brutto 1tys można by przeznaczyć na swoje potrzeby.
My jesteśmy również podstawieni pod ścianą skorzystania z in vitro, chociaż na program się nie załapiemy POPIERAMY GO.
Nie korzystamy z NFS mimo że za niego płacimy, żeby co kol wiek w tym durnym kraju załatwić w porę trzeba i tak chodzić w prywatnie.
Nie wspominając, o tym że sponsorujecie polityków, leczenie alkoholików narkomanów, a nawet dla nich RENTY się sponsoruje. Przecież to ich wybór, że się staczają a żałuje się dzieci, ludziom którzy nie mają innego wyboru.- 2 0
-
2017-02-23 14:33
Bo te co sie rodza normalnie to zasiklkow nie pobieraja (1)
Zart
- 23 1
-
2017-02-23 14:53
To nie żart, koleś pewnie sądzi, że są zasiłki dla "naturalnie" poczętych i zasiłki dla "wyprodukowanych".
I że to jeszcze pewnie w jakiejś ustawie jest zapisane.
- 13 1
-
2017-02-23 15:24
(3)
Jak żury robią sobie po dziesięcioro dzieci, dla 500 +, nie chodzą do pracy, mieszkają w zagrzybionych chatach z zasiłku na zasiłek to jest ok. Bo Zenek całe życie robił na czarnucha na budowie a jego konkubina dostawała węgiel z zapomogi. Bleeeeeeeee
- 21 2
-
2017-02-23 15:51
(2)
Ty lepiej się ciesz, że urodziłeś/aś się w lepszym domu i nie jesteś "żurem", zamiast pluć na nich. To tacy sami ludzie jak ty, ale mniej szczęścia mieli.
- 1 11
-
2017-02-23 18:59
mniej szczęścia mieli. (1)
,Większych bredni dawno nie widziałem, pewnie mieli wygrać 6 w lotto, bo co tam nauka i praca.
- 10 0
-
2017-02-24 08:33
prawda - każdy jest kowalem własnego losu , jak se pościelesz tak się wyśpisz , patrząc na aktualne ambicje młodzierzy i luzackie podejście do życia , meneli będziemy mieli na pęczki, teraz siedzą po galeriach potem po ławeczkach z buzonem w reklamówce
- 2 0
-
2017-02-23 18:27
byle co jesz i byle co piszesz
i sam w to wierzysz
- 0 2
-
2017-03-31 10:41
Tak, to w takim razie skoro nie mam mieć dofinansowania na in vitro... to patola lecząca się z naszych podatków również powinna zostać pominięta w systemie.
- 0 0
-
2017-02-23 11:37
"Naprotechnologia" (15)
Kocham politykę, jak się ma
- kłamstwo lustracyjne do kłamstwa?
- sprawiedliwość społeczna do sprawiedliwości?
- naprotechnologia do technologii?
Odpowiedż: podobnie jak ma się
- krzesło elektyczne do krzesła :)
Proponuję nowy kierunek na studiach medycznych: naprotechnologia xD- 118 37
-
2017-02-23 11:50
"W założeniu naprotechnologia pozwala na wyznaczenie czasu najkorzystniejszego dla zapłodnienia" (9)
Czyli de facto cała ta skomplikowana procedura oznacza określenie dni płodnych :D
- 41 7
-
2017-02-23 13:44
Ciekawe że mówi się o tym ale nie dochodzi (5)
Naprotechnologia to nic innego jak pierwszy, wstępny etap in vitro wykluczający kolejne etapy gdy ten pierwszy zawiedzie. Często ten etap jest jak najbardziej wystarczający również w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego, często jednak on nie pomaga i po to są te następne. Nie rozumiem braku kumacji u co niektórych. Myślę że barierą jest znowu uwsteczniająca ten kraj od wieków rola kościoła w polityce i w zniewoleniu umysłowym dużej części społeczeństwa. Zawsze byliśmy i jeszcze długo będziemy niewolnikami tego pasożytnictwa.
- 23 7
-
2017-02-23 17:36
Nie szerz głupot (4)
Naprotechnologii nie jest żadnym pierwszym etapem in vitro. Osoby niepłodne są najpierw badane na wszystkie możliwe przyczyny takiego stanu ale wykorzystuje się w tym celu naukę i prawdizwą technologię (usg, badanie poziomu hormonów itp.). Natomiast naprotechnologia to metoda OBSERWACJI organizmu bez udziału jakiejkolwiek technologii poza ołówkiem i notesem.
- 10 2
-
2017-02-23 17:39
więc tymbardziej mam rację
ale sorki za wprowadzanie w błąd
- 3 0
-
2017-02-23 18:10
no to super metoda (1)
ile za te miliony można nakupować ołówków i notesów? pewnie dla połowy Polski by starczyło!
- 7 2
-
2017-02-23 19:01
nakupować ołówków i notesów?
Do kapowania wrogów dobrej zmiany.
- 3 0
-
2017-02-23 20:11
Co za głupoty wypisujesz?! Przecież napro polega na pełnej diagnostyce, łącznie z ingerencją chirurgiczną, gdy taka może pomóc w przywróceniu płodności. Pomaga w tym metoda objawowa, ale tylko na etapie diagnostyki.
- 0 7
-
2017-02-23 21:48
Naprotechnologia to metoda (2)
"diagnozowania i leczenia niepłodności polegającą na prowadzeniu dokładnych obserwacji kobiecego organizmu i tworzeniu na tej podstawie indywidualnych wytycznych dla każdej pary". Nie ma ona nic wspólnego z leczeniem niepłodności. Jeśli kobieta ma problem z zajściem w ciążę, to naprotechnologia nic nie pomoże. To takie wróżenie z fusów. Porównywanie jej do in viro to nieporozumienie. Nie rozumiem protestujących, bo nikt nikogo nie zmusza do korzystania z in vitro. To jedna z wielu możliwości.
- 10 0
-
2017-02-23 22:26
(1)
Nikt nikogo nie zmusza do stosowania zapłodnienie in vitro, ale do finansowania jej już niestety w Gdańsku tak....
- 0 8
-
2017-02-25 00:48
A ja nie chce finansowac 500+ i co, musze. Nie chce finansowac leczenia alkoholikow i narkomanow i tez musze. Czemu bezplodna kobieta jest gorsza od alkoholika czy narkomana? Dziecko przynajmniej bedzie placic podatki
- 4 0
-
2017-02-23 15:11
Dlaczego moje pieniądze idą na 500+ to jest nie zgodne z moim sumieniem. (1)
Jestem za daniem wędki zamiast ryby
- 15 1
-
2017-02-23 15:47
Nie myśl za dużo, bo przestaniesz pasować do tutejszego społeczeństwa.
- 6 2
-
2017-02-23 15:47
(2)
Popieram aborcję z powodu uszkodzeń płodu i tak samo bardzo jestem przeciwko in-vitro. Czy jestem katolikką oszołomką?
- 0 12
-
2017-02-23 17:38
Jeżeli próbujesz do tego zmusić innych to jak najbardziej jesteś (1)
Nikt Ci nie zabrania mieć swoich poglądów i ideologii i się do nich stosować ale daj innym żyć według ich własnych.
- 11 0
-
2017-02-24 08:35
mamy taką inną religię co odmienny tok rozumowania uważa za pogańskie myślenie któe trzeba wyeliminować ... to co ty jestes jak oni ?
- 0 0
-
2017-02-23 11:46
Dlaczego za moje pieniądze? (61)
Ponieważ metoda in vitro jest sprzeczna z moim sumieniem to dlaczego ja mam się zgadzać na finansowanie jej z moich podatków?
- 128 186
-
2017-02-23 11:47
Weź podaj nr konta
to ci przeleję te "twoje" pisiont groszy, które pójdzie na program invitro i zamknij paszczę już.
- 88 24
-
2017-02-23 12:05
ech (10)
Za twoje pieniądze leczy się narkomanów, alkoholików, daje zasiłki tym, którym się nie chce pracować, leczy chorych na płuca co palili 50 lat i wiedzieli, że tak mogą zachorować. Jeśli z twoich pieniędzy powstanie nowe życie - bardzo chciane i wyczekiwane- to chyba nie tak źle co?
- 92 16
-
2017-02-23 13:30
(9)
A przy okazji zabijesz inne swoje dzieci - tylko że na szkiełku w labolatorium. Jak się czujesz z tym?
- 12 53
-
2017-02-23 13:36
to nie są dzieci (1)
ale wierz w co chcesz
- 37 13
-
2017-02-24 00:37
A to ciekawe
A kiedy niby,wg Ciebie, to już dziecko?
- 2 2
-
2017-02-23 14:04
tylko że na szkiełku w labolatorium
Widzę, że jesteś dzieckiem specjalnej troski, chociaż opanowałeś pisanie to nie bardzo wiesz co czynisz.
- 20 6
-
2017-02-23 14:36
Hahahahahaha co zabijasz...
- 12 5
-
2017-02-23 14:53
a to jej problem chyba, prawda?
wiec sie nie interesuj!
- 7 3
-
2017-02-23 14:56
Kto, w którym momencie i podczas jakiej czynności zabija dzieci?? Napisz, oświeć nas.
- 27 5
-
2017-02-23 15:18
(2)
Skoro to na szkiełku to dziecko to ja poproszę 500+ od momentu poczęcia a nie od momentu urodzenia ... co to za wybiórczość w traktowaniu ?
- 32 7
-
2017-02-23 16:18
(1)
Pewnie dostajesz niezla rentę na chory umysl
- 2 12
-
2017-02-24 08:37
jeżeli ktos przetacza logiczne wnioski i ma jakieś sensowne argumenty to znaczy że jest mądry a nie chory a ty jak nie rozumiesz to znaczy że jesteś głupi ... czy może chory ? czy może z pisiu
- 2 1
-
2017-02-23 12:06
(7)
a dlaczego z moich pieniędzy finansowany jest kościół skoro jest sprzeczny z moim sumieniem?
- 83 9
-
2017-02-23 15:21
(6)
jestem Buddystą a też muszę łożyć na tych grzeszników , co innego modlą się w niedziele w kościele albo głoszą z ambony a potem co innego robią na codzień - co to za hipokryci i obłudnicy ? dziwna religia godzinę tygodniowo regułki odklepią i już wielcy święci tylko na codzień tego nie widać ... no i jeszcze ci pedofile , i ja ten cyrk utrzymuje , jakieś 7 grzechów głównych których należy się wyrzekać a księża zrobili sobie z tego dekalog do postępowania na codzień, ojciec rydzek ... najbogartszy Polak... paranoja ... przecież jego bogactwo to stan duchowy a nie stan kąta ! Czytałem Biblię i tam nauka jest zgoła odmienna od tego postępowania większości katolikików ... co oni nie rozumieją , wyznają a nie znają co wyznają ?
- 26 5
-
2017-02-23 15:33
(3)
Mijasz się z prawdą. Ojciec Rydzyk żyje skromnie. Darowane pieniądze idą na różne dzieła: szkołę, filmy, fundację itp..
- 2 19
-
2017-02-23 17:42
To tylko kwestia definicji skromności
- 13 0
-
2017-02-23 18:53
Skromnie (1)
Skromnie sunie nowym Maybachem z wyraźną nutą skruchy na delikatnej twarzy.
- 18 3
-
2017-02-23 19:05
Skromnie sunie nowym Maybachem
A potem sunie ......... niech się każdy domyśli kogo.
- 9 3
-
2017-02-23 22:29
(1)
Cztery kąty i piec piąty ;) Radziłabym pozgłębiać lepiej polską ortografię i gramatykę panie buddysta,
- 4 2
-
2017-02-24 08:16
Efekt reformy edukacji - nie nauczyli mnie
- 2 1
-
2017-02-23 12:24
(15)
z moich podatków płaci sie klechom za deprawowanie dzieci w szkołąch pod przykrywką lekcji religii. Dlaczego mam się zgadzać ?
- 61 11
-
2017-02-23 12:29
(14)
Religia nie jest deprawacją, lecz dobrem. Proszę nie odwracać pojęć. W polskiej kulturze używamy zwrotu ksiądz, a nie klecha.
- 11 51
-
2017-02-23 12:35
Haha, dobre! (5)
Może tysiąc lat temu, dzisiaj jest tylko zawadą.
- 21 9
-
2017-02-23 12:37
(4)
Zawadą do czego. Do upadku ludzkośći?
- 7 15
-
2017-02-23 12:45
Do rozwoju (2)
Komuniści próbowali udowodnić, że z marchwi da się zrobić arbuza, katolikicy próbują udowodnić, że kawałek andruta to ciało ich boga, a islamiści, że jak się wysadzisz to pójdziesz do jakiegoś raju. Chore.
- 23 9
-
2017-02-23 13:16
(1)
religia - opium dla ludu. proste.
- 20 5
-
2017-02-23 14:07
Marszałek Piłsudski :
Tam gdzie zaczyna się religia tam kończy się rozum.
- 22 2
-
2017-02-23 15:42
przestań mieszać zdrowy rozsądek z religią
twój papież każe przyjmować uchodźców, parafie robiły swego czasu ciekawą inwentaryzację zasobów, więc nie kłam, że zdrowy rozsądek i wola Polaków ma coś z tą patologią wspólnego. PiS wygrał nie dlatego, że jest katolikicki, a dlatego, że Polacy nie chcą wyjących muezinów na wieżach.
- 2 6
-
2017-02-23 13:17
"Religia nie jest deprawacją, lecz dobrem."
powiedz to ofiarom pedofilów w czarnych sukienkach hahaha- 21 5
-
2017-02-23 14:05
a nie klecha.
To niech będzie katabas.
- 11 2
-
2017-02-23 15:10
w polskim języku istnieją różne określenia na osobę duchowną
ksiądz jest najpopularniejsze, bo obiektywne
wielebny - z konotacją pozytywną
klecha - z konotacją negatywną
To tylko polszczyzna, ale dzięki niej każdy może wyrazić swoje uczucia- 10 3
-
2017-02-23 15:15
(2)
A na zaygotę mówimy "zygota, na "płód" mówimy "płód", a nie "dziecko". I to jest nawet poparte naukowo. Zatkao?
- 13 2
-
2017-02-23 18:14
Ale z tej zygoty kot nie powstanie tylko człowiek. (1)
- 2 8
-
2017-02-23 19:09
zaraza
no tak można tylko współczuć.
- 2 0
-
2017-02-23 16:34
No no
Ksiądz batman czarownik wielbiciel dzieci co to za różnica?? Wiadomo o co chodzi klecha
- 7 1
-
2017-02-23 19:07
a nie klecha
To niech będzie katabas.
- 2 0
-
2017-02-23 13:14
Miliony na czarną mafię tez są sprzeczne z moim sumieniem!!!
Albo reprezentujesz jej członków albo jesteś po prostu ignorantem.
- 17 6
-
2017-02-23 13:35
Kościól jest sprzeczny z moim sumieniem (4)
Wiara w boga jest sprzeczna z moim sumieniem to dlaczego do jasnej ch.. mam wspierać finansowo kościoły katolikickie w tym kraju i Watykan?
- 24 5
-
2017-02-23 14:40
(2)
Odpowiedź jest prosta. Bo jesteś Polakiem. katolikicyzm i Polskość są wpisane w naszą tożsamość.
- 4 24
-
2017-02-23 14:49
Chyba twoją
Polak to Polak, nie operuj stereotypami. To, że jeszcze dużo ludzi jest wierząca nie opisuje całego narodu. Daj se na luz.
- 21 2
-
2017-02-23 19:14
Jesteś wolakiem nie Polakiem.
- 4 1
-
2017-02-23 14:41
w ogóle wiara w boga jest sprzeczna z rozumem. a ci którzy mimo to wierzą niech się pomodla do swojego boga i zapytaja dlaczego są bezpłodni ?
- 12 4
-
2017-02-23 13:35
tutaj akurat nie program jest problemem
tylko twoje sumienie
- 7 1
-
2017-02-23 14:34
A dlaczego moje na kosciol?!
- 13 1
-
2017-02-23 14:55
A dlaczego Kwaśniewski wysłał wojska do Iraku za moje pieniądze sprzecznie z moim sumieniem?
- 11 5
-
2017-02-23 15:24
(1)
a dlaczego ja muszę finansować kościół katolikicki z moich podatków choć jestem niewieżąca? jak mam wybrać to wolę zeby poszło na invitro
- 16 2
-
2017-02-23 18:56
Mam pomysl
Ograniczmy podatki tak żeby nie szło ani na to ani na to, a pieniążki zostaną w kieszeni
Jak ktoś będzie chciał invitro to sam zapłaci. Tak i na kościół.- 8 0
-
2017-02-23 15:30
Ja sie nie godze na inne rzeczy i co to.kogo.obchodzi
A dlaczego ja mam sie godzic na finansowanie z moich podatkow ksiezy pedofili i rent dla alkoholikow ktorzy zrujnowali zycie sobie i swoim.dzieciom?w zyciu raki nie peacowal i za to ze chla ma poeniadze..
- 7 1
-
2017-02-23 15:40
+500 (1)
Takie samo pytanie możemy zadać co do 500+ Idzie z naszych podatków w większości na alkohol.
- 14 3
-
2017-02-23 15:48
miały być bony ... no ale księża z bonami w sklepie ...
- 8 1
-
2017-02-23 15:52
Quźwa
a dlaczego za moje pieniądze dofinansowany jest KK,że nie wspomnę o pis dzielskich mediach.Sprzeczne z twoim sumieniem? to nie stosuj tego i odpitol sie....
- 12 1
-
2017-02-23 17:20