Protest przeciwko likwidacji Pałacu Młodzieży
6740 wyświetleń 31 stycznia 2015 (463 opinie)Ok. 1000 osób wzięło udział w proteście przeciwko likwidacji Pałacu Młodzieży. Uczestnicy przeszli ulicami głównego miasta Gdańska.
Więcej na ten temat
Opinie (463) 5 zablokowanych
-
2015-02-01 11:22
Inny punkt widzenia (15)
Jeszcze wiele lat edukacji będzie trzeba, żeby niektórzy zrozumieli, że zmiana formy zatrudnienia to nie likwidacja, a pieniądze nie biorą się z kosmosu.
Wolność słowa i prawo do wyrażania swoich poglądów w pewnej grupie osób sprowadza się do pomawiania ludzi o różne rzeczy bez zastanowienia się, że przecież za pomawianie grożą prawne konsekwencje. W Internecie nikt nie jest anonimowy, nie ważne jak bardzo by chciał.- 39 64
-
2015-02-01 12:56
No w Gdańsku pieniądze są z kosmosu, (13)
jak podejmowali decyzje o ECS, Teatrze szekspirowskim, to głosów mieszkańców nie brano pod uwagę, tylko tajemnicze przesłanie z innej galaktyki...
- 24 4
-
2015-02-01 15:11
Nie dyskutuj z lemingiem bo Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... (6)
To może leming nam wytłumaczy z skąd pochodziły i pochodzą pieniądze na stadion?Bo Narodowy wmawiano ze juz na siebie zarabia ale jednak sie okazało ze nic nie zarabia a cały czas przynosi minimum 5 mln straty rocznie!
- 10 3
-
2015-02-01 18:28
Co ma stadion do tego? (4)
- 2 6
-
2015-02-02 06:58
Stadion to przykład. (3)
Umiem czytać, a nie rozumiem tekstu. Pani/Panie K - to się nazywa analfabetyzm wtórny.
- 1 0
-
2015-02-02 08:14
Widzę, że nie rozumiesz, ale dobrze, że chociaż o tym wiesz (2)
- 1 2
-
2015-02-02 14:23
Ja to zrozumiałem, (1)
a Ty na dal masz z tym problem.
- 1 0
-
2015-02-02 14:56
Oczywiście :)
- 0 2
-
2015-02-01 21:52
5 mln? to jest tylko roczny budżet instytucji powołanej 3 lata temu do rozliczenia budowy SN
jest to 5 albo 6 osób... i ciągle rozliczyć nie mogą. to są właśnie rządy PO
- 4 1
-
2015-02-01 13:34
Budżet na kulturę (5)
Polecam dowiedzieć się skąd te pieniądze pochodziły na prawdę. To akurat jest transparentne i nie ma w tym żadnej tajemnicy :)
- 4 14
-
2015-02-01 13:52
a pieniądze w budżecie to skąd się biorą? (4)
Trzeba je tylko z głową wydawać. Jak masz mało kasy w domowym, to szarpiesz się na obiady w lokalach czy gotujesz w domu ?
- 17 0
-
2015-02-01 14:29
To wybierasz 40 godzin zamiast 20 (3)
Proste!
- 4 8
-
2015-02-01 19:44
Jasne, wybierzesz dwa razy więcej godzin pracy, za tę samą gażę. (2)
Gratuluję głowy do interesów.
- 7 1
-
2015-02-02 09:47
A teraz postaw się na miejscu pracodawcy (1)
bo to on myśli o "interesach", czyli o budżecie całej firmy. pracownik ma wykonywać swoje zadania.
- 3 1
-
2015-02-02 11:40
W ten sposób myśląc to pracodawca powinien zażądać wprowadzenia niewolnictwa
Wtedy to dopiero by oszczędził.
Jestem całkowicie za zniesieniem wszelkich przywilejów, w tym tego 20-godzinnego tygodnia pracy nauczycieli, ale oczekiwanie, że ludzie z pokorą przyjmą dwa razy dłuższą pracę za te same pieniądze to idiotyzm, który najwyraźniej cechuje naszych urzędników miejskich. Sądzę, że wystarczyłoby aby się skonsultowali z najbardziej zainteresowanymi, czyli nauczycielami z PM, i zorientowali za jaką podwyżkę byliby skłonni przyjąć etat 40-godzinny i gdyby doszli do porozumienia to sama kadra tej instytucji byłaby za zmianami.- 3 0
-
2015-02-01 15:00
a propos wolności słowa
N ie strasz bo się zes@rasz.
- 3 0
-
2015-02-01 11:45
To nieprawda (6)
To nie prawda, że tym samym budżetem obsłużymy dwa razy więcej. Nikt nie jest w stanie pracować co dziennie w wymiarze 40 godzin tygodniowo od godz. 15 do 23.00 (większośc zajęć zaczyna się właśnie po 15.00). Do tego dochodzą godziny dodatkowe - trzeba uszyć lub zakupic stroje, pojechać z dziećmi na konkurs, w sobotę i niedzielę przygotować dzieciaki na występ. W PM nie jest jak w szkole - tu w ferie się pracuje! Dzieciaki mają normalne zajęcia - a nawet więcej niż poza feriami. I jeszcze jedno - w szkole nikt nie ma wpływu na kompetencje nauczyciela - jeżeli jest do bani trzeba zacisnąć zęby. W PM pracują najlepsi - jeżeli brakowałoby im kompetencji i zaangażowania oraz mądrości żaden dzieciak nie chciałby do nich przychodzić. I to właśnie chcemy obronić.
- 50 6
-
2015-02-01 13:12
nie wiem jak ma to wyglądać (5)
zwiększą im liczbę godzin 20 na 40 płacąc tyle samo? Przecież w takim wypadku muszą odejść, nie wyobrażam sobie, że ktokolwiek zostanie, kadra się tam prawie kompletnie zmieni.
- 4 0
-
2015-02-01 13:15
A czemu muszą odejść? (4)
W szkole na kokoszkach nauczyciele pracują 40 godzin i jakoś nie odchodzą?
- 5 9
-
2015-02-01 13:19
jakby mi nagle powiedzieli, że będą płacić 2 razy mniej (3)
albo mam pracować 80h w tygodniu za tyle samo, to bym zmienił robotę. Przecież to jest coś co kompletnie życie zmienia. Zresztą podobno część tych wychowawców tam ma drugi etat w szkołach, chyba oczywiste co wybiorą.
- 5 2
-
2015-02-01 13:30
A teraz popatrz z perspektywy pracodawcy oraz usługobiorcy (2)
Masz kwotę X. Możesz ją wydać na 20 godzin zajęć. Albo na 40. Którą opcje wybierzesz by gospodarnie zarządzać finansami? Która opcja jest lepsza dla klientów?
- 5 10
-
2015-02-01 13:38
to się okaże (1)
jakby u mnie w robocie obcięli płace o 50%, to firma by na tym na pewno nie zyskała w perspektywie dłuższej niż parę miesięcy. Jak będzie z pałacem młodzieży nie wiem. Ale nierealne wydaje mi się zakładać, że ktokolwiek będzie chciał tam zostać na tych nowych warunkach.
- 6 1
-
2015-02-02 14:55
nie obcięli płacę
po prostu powiedzieli ci "słuchaj, wszyscy za taką kasę pracują dwa razy więcej, więc sorry - ty też musisz zakasać rękawy, bo płacąc ci pensję marnujemy kasę firmy".
- 4 0
-
2015-02-01 10:18
Bronimy szacunku do obywatela. (15)
Precz z urzędniczą samowolką i prywatnym interesem, oraz traktowaniem obywateli jak g*wno!!
- 186 59
-
2015-02-01 12:48
Obywateli czy nauczycieli? (14)
Obywatel ma w założeniu dostać dwa razy więcej zajęć dla dziecka.
- 20 10
-
2015-02-01 13:24
(13)
To tylko na papierze.
czy to jest realne że nauczyciel z tą samą jakością pracy będzie prowadził 2 razy więcej godzin zajęć?- 17 12
-
2015-02-02 03:53
Dziwne, że w normalnych cywilizowanych krajach nauczyciele pracują tyle co inni (4)
tylko w Polsce biedaki mają wydolność 50%.
- 7 7
-
2015-02-02 11:27
jasne, kamieniem w nauczycieli (2)
Ciekawe, skąd tyle nienawiści i zazdrości wobec nauczycieli? Może niedocenieni w szkole to piszą? Przekleństwo "obyś cudze dzieci uczył" mówi wiele o tym, dlaczego nauczyciel NIE POWINIEN pracować w wymiarze 40 godzin kontaktu z uczniami. Wasze wypowiedzi też pokazują, że część społeczeństwa nauczycielom zarzuca to, co właściwie zostało im dane przez Rząd, Ustawy, kiedyś podparte zapewne konsultacjami naukowymi. Nauczyciel musi się wciąż doskonalić, dokształcać, obrabiać papierowa robotę, spotkania z rodzicami na żywo, e-mailowe, telefoniczne, spotykać się z pedagogiem, psychologiem szkolnym w sprawie uczniów. Powinien dbać o swój rozwój kulturalny, żeby być na czasie i być dobrym wzorem dla uczniów. W tym wszystkim 18 godzin pracy z klasami, 2 darmowe "hallówki" w pracy z klasami. W pozostałym czasie są przerwy między lekcyjne, w tym z dyżurami w hałasie korytarzy (ok. 55 - 60 min. dziennie)
- 7 4
-
2015-02-02 14:42
ale my mówimy o "nauczycielach" z pałacu młodzieży
oni też muszą "obrabiać papierowa robotę, spotkania z rodzicami na żywo, e-mailowe, telefoniczne, spotykać się z pedagogiem, psychologiem szkolnym w sprawie uczniów"?
też bym chciał żyć na czasie i dbać o rozwój kulturalny, ale niestety - pozostają mi na to jedynie weekendy- 5 1
-
2015-02-02 11:40
nauczyciele w cywilizowanym kraju
Skoro ktoś się wyzłośliwia nad przywilejami nauczycieli, niech zauważy, że w innych cywilizowanych krajach zarabiają więcej, mają szacunek społeczny i ochronę państwową. Nawet mją w szkołach wsparcie ochroniarza, gdyby jakiś uczeń czy rodzic był agresywny. Żeby dobrze uczyć, trzeba mieć warunki. Nauczyciel zaszczuty, przyparty do muru, źle opłacany, umęczony obowiązkami - nie nauczy dzieci patriotyzmu, nie pokaże godności człowieka ani tego, czym jest indywidualne traktowanie człowieka. Czy niepełnosprawnego, czy wybitnie zdolnego, czy starego, czy nauczyciela np. Nie bądźcie krótkowzroczni. Zawiść to zły doradca.
- 10 3
-
2015-02-02 09:42
ale za to mają ETOS
- 0 0
-
2015-02-01 13:46
Już teraz tak robi (7)
Jeden etacik w szkole, drugi w pałacu. Nic dziwnego że protestują.
- 22 13
-
2015-02-01 13:56
to teraz będzie tylko etacik w szkole (6)
a do pałacu młodzieży będą musieli znaleźć nową kadrę
- 16 7
-
2015-02-01 18:02
no to znajdą (2)
zdolnych, wykształconych i chętnych do pracy nie brak
- 11 6
-
2015-02-01 20:06
raczej zdesperowanych by tyrać za grosze (1)
- 11 7
-
2015-02-02 14:39
a może prawdziwych pasjonatów
a nie ściemniaczy ? :)
- 3 3
-
2015-02-01 15:32
A tyle krzyczeli że robią wszystko (2)
Dla dzieci
- 9 8
-
2015-02-01 20:09
nie ma cudów kolego, każdy chce jakoś żyć (1)
tych co się kompletnie dla innych poświęcają szukaj wśród misjonarzy itp. Lekarze np też jakoś za darmo nie robią. W ogóle to jest myśl, ciekawe co by lekarze powiedzieli jak by im kazali 2 razy więcej siedzieć za tą samą stawkę.
- 10 6
-
2015-02-02 09:41
siedzieliby
zresztą już siedzą. to się nazywało "reforma służby zdrowia".
- 2 0
-
2015-02-02 13:52
pałac (1)
naprawde niemozna powstrzymać tej rozpierduchy ,co ma służyć społeczeństwu to nie tykalne .Władza nas ograbi z wszystkiego bo działki w centrum mają swoją cene .Nie ijeszcze raz nie dla niszczenia dobra społecznego-DOŚĆ lekcjewarzenia mieszkańców.
- 6 2
-
2015-02-02 14:37
co lepiej służy społeczeństwu
wydawanie tej samej kwoty na 20 godzin zajęć, czy na 40 godzin?
- 3 1
-
2015-02-02 14:33
Pełna zgoda
Pani Joanno w pełni sie zgadzam z Pani zdaniem. Z ust mi Pani wyjęła ...
- 5 6
-
2015-02-02 09:40
Ile zarabia nauczyciel na karcie? Wszystko jest w przepisach! (4)
Sprawdziłam co ta karta nauczyciela tak naprawdę daje tym "biednym" nauczycielom. Chciałam dowiedzieć się czy ten temat jest tylko napędzony przez zazdrośników, czy też tkwi w tym wszystkim jakieś ziarno prawdy. To co wyczytałam zwaliło mnie z nóg! Nie mogę nadal uwierzyć, że w tak demokratycznym kraju tak beszczelnie dzieli się ludzi na tych równych i równiejszych.
I tak: przeciętny nauczyciel zarabia średnio 2000 zł wynagrodzenia zasadniczego + dodatki, premie, trzynastkę i CZTERNASTKĘ. Pracuje tygodniowo 20 godz. ( w przypadku PM), a nauczyciele w szkołach po 18 godz. tygodniowo, przez mniej więcej 30 tygodni w roku - tyle ile Twoje dziecko jest w szkole. Płatne mają 24 miesiące w roku, czy pracują, czy są na urlopie. Mogą wziąć roczny urlop dla poratowania zdrowia kilka razy w swojej "karierze" - oczywiście płatny. Mistrzostwem świata jest możliwość przeniesienia nauczyciela w stan nieczynny - niby likwidacja jego etaty, ale dostaje kasę podwójnie: za swój zlikwidowany etat i za etat który dostał na pół roku - takie przechodzenie w stan nieczynny. Te wszystkie przywileje gwarantuje Karta Nauczyciela. Traktowani są jak nadludzie. Dlaczego oni mają, a ja do osiemdziesiątki muszę zaiwaniać po 40 godz tygodniowo przez 52 tyg w roku z 26 dniami urlopu (5 tygodni i to bez możliwości wykorzystania ich pod rząd). Dla niedowiarków - wygooglajcie w przepisach: Rozporządzenie MEN z dn. 18.06.2014 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 922) oraz ustawa Karta Nauczyciela (Dz.U. 2014 poz. 191) i ustawa o Systemie Oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425)
To dopiero jest hańba! Nauczyciele powinni wstydzić się, że podnoszą głos i wszystkich buntują przy tak ogromnych profitach jakie otrzymują. Weźcie się w końcu do roboty, bo jak na razie to pracować Wam sie nie chce!- 11 14
-
2015-02-02 10:26
Do rozżalonej (2)
Nie ma jak wybiórczo przedstawić zapisy!!!
Stan nieczynny może wybrać nauczyciel, który nie chce odprawy w przypadku likwidacji placówki. Stan nieczynny może trwać jedynie przez 6 m-cy.
Nie ma takiego czegoś jak 14-tka.
Nauczyciele przy tablicy mają 18 godzin, prosze doliczyć jeszcze kwestie sprawdzania prac klasowych, zebrań, pisania konspektow i zadań zleconych przez dyrektora.
Oprocz nauczycieli przy tablicy są też inni nauczyciele jak wychowawcy internatow czy burs, wychowawcy osob niepełnosprawnych,ktorzy pracują ponad 20 godzin.
Z chęcia się z Panią zamienię na pracę - bo ja pracuję w placówce oświatowej; dyzury mam w soboty i niedziele, także w nocy. Z chęcia wracać bym chciał o 17 do domu.
Mam drugi etat - w handlu, gdyz nie starcza mojej rodzinie do pierwszego (moja zona nie ma pracy i mam małe dziecko). W wakacje tyram jak wół by mieć na chleb. Nie leze plackiem tak jak wiele osob nauczycielom zarzuca.- 4 5
-
2015-02-02 10:46
(1)
proszę nie zrównywać wychowawców osób niepełnosprawnych do nauczycieli w szkołach, zupełnie niepotrzebne odwoływania i granie na emocjach
jak Pan piszesz, pracujesz oprócz szkoły w handlu, dodatkowo w wakacje (w które pobierasz również pensje za bycie nauczycielem), a co mają powiedzieć ci, którzy pracują tylko w handlu (np. za 1200 na miesiąc) albo tylko na budowie, może chcesz się zamienić faktycznie, właśnie trzeba wykonać zbrojenie i szalowanie w wykopie (nie ważne jaka temp za oknem Twojej szkoły), a połowa brygady dla jasności to panowie co najmniej ze średnim no i nawet kilak osób po wyższym (ale ci bez znajomości to co, rodzinę muszą utrzymać więc pracują)- 4 2
-
2015-02-02 14:07
mar masz 100% racji
nauczycielom sie wydaje ze ci za oknem na mrozie sa od nich głupsi i gardza nimi, prawda jest taka ze dzisiaj nauczyciele to zaden cud malina, czesto ponizej przecietnej, studia łatwiutkie, klepanie tego samego w kółko, zero innowacyjnosci, kasa na talerzu podana.
Karta nauczyciela to złowieszczy relikt komuny, ktory jak najszybciej trzeba zlikwidowac albo - Karta nauczyciela dla wszystkich pracujących w Pl!!!!!! :-)- 4 3
-
2015-02-02 10:26
takie działanie nazwywa się trolowaniem
Nauczyciele nie mają premii ani czternastki.
Proszę wykonać sprostowanie.
Karta nauczyciela jest obowiązującym prawem i wszelkie działania pozaprawne powinny być piętnowane i nie ma na to zgody.- 3 4
-
2015-02-01 22:16
Proponuje kompromis (1)
placówka zostanie tam gdzie jest a nauczyciele zrzekną się Karty N i beda zatrudnieni wg umowy o prace jak prawie cała reszta pracujacego na nich spoleczenstwa. Karta nauczyciela to relikt komuny.
Powinnismy zlikwidowac absolutnie wszystkie przywileje w kazdym zawodzie a za to podniesc kwota wolna od podatku.
Inaczej spoleczenstwo bedzie zawsze skłócone na czym najbardziej zależy wpierniczającym ośmiorniczki politykierom.
Administracje publiczną zdziesiątkowac.- 8 7
-
2015-02-02 13:55
Zgoda, tylko wtedy nauczyciel powinien dostawać jakieś 50 zł za godzinę pracy.
- 1 3
-
2015-02-02 08:20
Już dawno to samo pisałem. (2)
Pani Joanna ma rację. Wystarczy spojrzeć na budżet Pałacu Młodzieży. 3,5 mln z czego 3,0 mln na pensje. A pożyteczni idioci zawsze się znajdą. Tylko wykorzystywanych dzieci szkoda.
- 5 12
-
2015-02-02 13:52
W szpitalach jest podobnie. To norma w rozwiniętych krajach.
- 0 0
-
2015-02-02 08:23
byłem w komisji finansowej szkoły prywatnej. Zawsze ponad 80 % wydatkow szło na wypłaty
- 4 2
-
2015-01-31 18:30
Prawda ... (2)
Jak sie pisze prawde to sie dostaje minusy ,jak sie pisze nieprawde to sie dostaje plusy nawet jak sie KLAMSTWA pisze ,ze Gdansk jest najbardziej zadluzony w Polsce to daja plusy a nie jest nawet w TOP 10 jesli chodzi o zadluzenie .No ,ale najlepiej bezmyslnie wszystko krytykowac i nie przyjmowac argumentow innych.
- 1 15
-
2015-02-02 13:28
Danielu,
poczytaj sobie o długu ukrytym w spółkach miejskich: http://www.trojmiasto.pl i dopiero wtedy wypowiadaj się o liście TOP. Poza tym w 2014 Gdańsk był na 13 pozycji według zadłużenia podawanego przez urzędników budynia. Jak dodasz dług ukryty to już nie będzie tak różowo. Uważasz, że jest to powód do dumy? Za zachcianki budynia będą płacić jeszcze nasze wnuki. Nie mam nic przeciwko inwestowaniu pod warunkiem, że daje to nowe miejsca pracy, ale nie opłacane z naszych podatków. Niestety w Gdańsku rośnie armia ludzi utrzymywanych przez podatników.
- 1 0
-
2015-01-31 20:02
bezmyślna krytyka?
Daniel, a może to, co powiedziałeś odnosi się raczej do Ciebie?! - To raczej Ty bezmyślnie krytykujesz działania obrońców Pałacu Młodzieży bez zapoznania się z ich argumentami! Żal mi Ciebie, szczerze! Nie masz wartości, których mógłbyś bronić, walczyć o nie, poświęcić się. Ślepo, interesownie popierasz władze miasta. A Pałać Młodzieży jest po to, by dzieciaki zyskiwały pasje..i nimi się zajmowały. Widać, że tam nie chodziłeś..
- 7 3
-
2015-01-31 15:56
Daniel przydupasie i lizusie ! (4)
- 30 5
-
2015-01-31 16:54
??? (3)
Pisanie prawdy jest lizaniem d*py?
- 2 9
-
2015-01-31 21:39
(2)
Napisałam Ci prawdę jeden komentarz wyżej :-)
- 5 1
-
2015-01-31 22:10
??? (1)
Coz powazniejszych argumentow nie mialas.
- 0 5
-
2015-02-02 13:17
Prawda jest taka,
że Twój ulubiony prezydent już nieraz pokazał co znaczą jego obietnice. Choćby po referendum w sprawie naliczania opłat za wywóz śmieci.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.