Protest pracowników Lotos Kolej
1658 wyświetleń 17 lutego 2017 (310 opinii)Drugi dzień protestów pracowników spółki Lotos Kolej w Gdańsku. Reprezentanci wszystkich związków zawodowych z wyjątkiem "Solidarności", protestują przeciwko odwołaniu wieloletniego dyrektora firmy i domagają się odwołania powołanego w ubiegłym roku wiceprezesa.
Więcej na ten temat
Opinie (310) ponad 50 zablokowanych
-
2017-02-17 14:16
NIE MA LUDZI NIEZASTĄPIONYCH to są słowa dyrektora Łosińskiego. (15)
Prawda po części jest taka że ludzie którzy są już długo w spółkach nie mają wykształcenia wyższego na kierowniczych stanowiskach Dyrektorskich, gdzie tu logika??
Pan Makurat ma studia i dodatkowo obejmując stanowisko może zrobić roszady na stanowiskach jakie chcę.
PS. NIE MA LUDZI NIEZASTĄPIONYCH to są słowa dyrektora Łosińskiego.- 10 45
-
2017-02-17 14:45
szkolony uczony a głąb , taki ma byc prezes popychany przez tatusia i jego mocodawców? (9)
- 8 0
-
2017-02-17 14:55
Powodzenia (8)
Proszę o przedstawienie swoich osiągnięć zawodowych i wykształcenia?
Wiem , że każda zmiana jest trudna do przyswojenia , ale trzeba pójść do przodu- 3 6
-
2017-02-20 10:38
(7)
Tak, alleluja i do przodu! - jak mawia pewien pewien biznesmen w sutannie, zapewne twój idol. Przedstaw może najpierw swoje osiągnięcia, które dają Ci prawo pouczania innych.
- 0 0
-
2017-02-20 23:31
Know How (6)
Nie chcę ciebie zdołować także pominę mojego UG i PG i cztery Podyplomowe, a przede wszystkim moje doświadczenie zawodowe, w tym kolejowe. Może się do was wybiorę?
- 0 0
-
2017-02-21 10:46
(5)
Mamy jedno wolne miejsce dla konserwatora powierzchni płaskich. Pytanie - czy sprostasz?
- 0 0
-
2017-02-21 12:15
Menedżerskie raczej (4)
Raczej wyżej, gdyż mam doświadczenie- nie będę robił tobie konkurencji na tym poziomie.
- 0 0
-
2017-02-21 12:53
(3)
OK. Nie ma problemu. Mamy też powierzchnie płaskie na pierwszym piętrze.
- 0 0
-
2017-02-21 14:10
Trzymaj poziom ... (2)
Daje tobie dyplomatycznie do zrozumienia, że nie ten poziom dyskusji !!!
- 0 0
-
2017-02-21 14:32
(1)
A ja, równie dyplomatycznie, sobie z Ciebie pokpiwam. Widocznie nie masz Podyplomowego z Dyplomacji. Jak zrobisz, to wrócimy do dyskusji.
- 0 0
-
2017-02-21 16:33
Medali...itp
Miłego dnia życzę, awansów , medali i pieniędzy.
- 0 0
-
2017-02-17 14:19
prawda (1)
To prawda że nie ma ludzi niezastąpionych, tylko po co zastępować tych dobrze wykonujących swoją prace i mających poparcie i zaufanie załogi ?
- 18 0
-
2017-02-20 09:50
prawda
Z logicznego punktu widzenia dajemy szansę młodemu prezesowi ale po kierunku wykształcenia.
Dochodzi do absurdów z PRL-u kiedy geolog piastował stanowisko dyrektora czy prezesa fabryki tramwajów lub huty.
Takie mianowanie nie mieści się w głowie.- 2 0
-
2017-02-17 15:10
(1)
Ja też jestem po studiach humanistycznych. Czy to znaczy, że mogę konstruować samoloty bądź nimi pilotować? A to, że jestem dyrektorem nie daje mi prawa do zwalniania ludzi (zwłaszcza dobrych fachowców) 'dla kaprysu".
- 12 0
-
2017-02-18 17:53
Powinieneś jeszcze z pół roku staniki sprzedawać i wtedy możesz.
- 2 0
-
2017-02-17 17:30
Idioto z ulicy zatrudnisz i wdrożysz w rytm pracy. To nie zamiatanie, a ten gnojek tylko do tego się nadaje.
- 4 0
-
2017-02-21 12:17
Lotos Family Tours- nie ma to jak więzy rodzinne (4)
Masz racje firma rodzinna . ,, Nie dzięki skrzydłom lecisz ,lecz plecom ''
I jeszcze jedno ta Pani Dyrektor to jestem przekonany , że te słowa powiedziała Pani G.Szymańska.
Teraz na Pana Dyrektora M.Łosińskiego mówią Napoleon - bo takie parcie ma :)
Słowa Dyrektora (usunięte przez administratora) pozyskaliśmy najlepszych pracowników z rynku kolejowego.Po dyspozytorni w Czechowicach widać tych fachowców. Nominacje rodzinne..
Jeśli masz tam jakieś koneksje, to będziesz żył jak pączek w maśle. Bez znajomości, irytować Cię będzie fakt, iż ludzie współpracujący z Tobą, a mający o wiele mniejsze pojęcie o sprawie, będą pięli się w górę, tylko i wyłącznie dzięki układom. Lotos to spółka rodzinna - żeby uniknąć podejrzeń, częstą praktyką jest obsadzanie swojej rodziny poza LK - np. w Lotos Paliwa, ażeby uniknąć podejrzeń o zbieżność nazwisk :)- 1 8
-
2017-02-21 14:14
Ewelina? (2)
Ewelina ty masz chyba jakieś rozdwojenie jażni bo piszesz ,że jesteś przekonany?
Szkalować to łatwo ale podpisać się własnym nazwiskiem to już niekoniecznie.
Nie wiem gdzie pracujesz ale na pewno nie w Lotos Kolej.Właśnie w tej firmie docenia i ocenia się pracownika przez pryzmat jego pracy i umiejętności.
Mój mąż został przyjęty do L.K, tak jak i trzech jego kolegów z poprzedniego zakładu pracy poprzez rozmowę kwalifikacyjną.Pracuje na kolei ponad 30 lat i nigdy nie był tak zadowolony ze swojego miejsca pracy.On kocha swój zawód i jest szczęśliwy ,że może go wykonywać w firmie która go szanuje,docenia i dba o jego bezpieczeństwo podczas pracy.
Ponad 700 osób podpisało list w obronie dyrektora...czyżby miał taką dużą rodzinę?W pewnym sensie masz rację, jesteśmy rodziną ,tylko nie chodzi tu o więzy krwi ale o " braterstwo " które łączy pracownika z firmą.Spoiwem jest między innymi P.Łosiński ale nie tylko.Cały pion kierowniczy dba abyś wychodząc do pracy miał świadomość,że stoją za tobą ludzie którzy po prostu znają się na swojej robocie.Dlatego spółka osiąga takie sukcesy i zamiast być dumnym to niektórych to strasznie boli i uwiera.
Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei.- 6 1
-
2017-02-21 15:57
(1)
Cały pion kierowniczy dba o "zwykłego" pracownika - dobre.
- 0 0
-
2017-02-21 16:23
A wyobraż sobie że dobre i to bardzo.
Polecam spróbować tylko jaka porządna firma zatrudni takiego pesymistycznego frustrata?- 0 0
-
2017-02-21 13:36
Ewelina a gdzie nie ma zatrudnianych krewnych. Wszędzie : w firmach prywatnych ,państwowych, urzędach. Więc walcz, walcz kobieto z nepotyzmem - tylko wszędzie i oby się to wszystko przeciwko tobie obróciło :)
- 4 1
-
2017-02-17 11:39
Wzywam do strajku w całej Grupie Lotos (16)
Od czterech lat bez podwyżek!!! Zyski gigantyczne, ludzie ciężko pracują na ten sukces, a zarząd niczym się nie dzieli!!! Także jeśli załoga całej Grupy Lotos nie otrzyma tych 8% podwyżki o co wnioskują związki zawodowe to w na początku marca wzywam do strajku!!! A remont postojowy nie sobie zarząd Grupy Lotos sam własnymi łapami robi. Pan Jastrzębski jeśli jest godzien swojego stanowiska to niech pokaże że ma odwagę dać ludziom to na co zasługują.
- 61 5
-
2017-02-21 14:47
I z tobą bym się napił ;)
- 0 0
-
2017-02-20 19:44
Jak ci sie.niepodoba bezmozgu to wynocha .Zmien prace .Jest wystarczajaco innych ,mlodych ludzi ,marzacych o pracy .
- 0 4
-
2017-02-17 22:25
Wam to już odbiło chyba w tym Lotos Kolej (3)
Przygłupy! Po pierwsze to nie wasza spółka tylko państwowa. Jak kupicie ją z własnej kieszeni to będziecie decydować ile macie zarabiać. Na razie zatrudniają was do sprzątania a jak się praca nie podoba to poszukajcie sobie innej lub jedźcie do W. Brytani. Po drugie. Remont będzie bo do sprzedaży np. Orlenowi trzeba podnieść wartość. Po trzecie. A kto powiedział że paliwo będzie sprzedawane i to wy będziecie robić! Brak towaru na rynku np. paliwa podnosi jego cenę. A po czwarte to w moim byłym zakładzie branży energetycznej też nie podobał się prezes. W końcu warszawa go odwołała a zaraz po nim wszystkich dyrektorów. I musieli wybierać z pośród siebie kto będzie pierwszy.
Pozostali aktywni protestacze w ramach restrukturyzacji dostali propozycję pracy w Tczewie czy Kwidzyniu i po sprawie. Ja zainkasowałem 110 i przeszłem na emeryturę i sobie chwalę. Ci co zostali przejęli obowiązki po tych co odeszli bo nowych przyjęć nie ma i płaczą i pracują. Ja podwyżkę miałem 6 lat przed odejściem na emeryturę w wys. 5zł. Ale to tak jest w spółkach państwowych. Opinie o Lotos Kolej są bardzo niepochlebne i jeśli właściciel czyli państwo nic z tym nie zrobi to zaczną mówićże to ludzie prezesa Kaczyńskiego więc mogą prowadzić zwycięskie strajki. Po za tym czytając wasze komentarze zauważyłem że dołączyliście już do "totalnej opozycji" używając jej języka a władza wam tego nie zapomni.- 0 15
-
2017-02-19 07:45
Poszłem??? Weź tu lepiej już nic nie pisz.
- 0 0
-
2017-02-18 19:57
Mały człowiek nie będzie rządził wiecznie to nie Rosja!!!!!!!!!!!!
W końcu będą wybory i my też nie zapomnimy.
To Gdańsk - tu ludzie umieją walczyć !!!!!!!!!
Koniec z ośmieszaniem Polski I Polaków !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nam zostało jeszcze wiele lat do emerytury i będziemy walczyć do końca- 3 0
-
2017-02-18 07:44
Zdecyuj
- 0 0
-
2017-02-17 16:45
POPIERAM CAŁYM SERCEM !!!!!!!!!!!!! (6)
Jestem pracownikiem Grupy Kapitałowej Lotos, weźmy w końcu sprawy w swoje ręce! Nie ma co liczyć na śmieszne związki zawodowe, które i tak siedzą w kieszeni tych na górze, jeśli w Lotos Kolej potrafią się przeciwstawić rządzącym to My też powinniśmy mieć jaja i pójść pod biurowiec i rozpocząć strajk!!! Wiadomo, że na starszych pracowników nie ma co liczyć, oni mają dobre wypłaty i ciepłe posady i chcą przetrwać po cichu do emerytury, ale my młodzi nie mamy nic do stracenia, przecież podobne pieniądze dostaniemy w Lidlu bez ryzyka że życie stracimy, nie to co w Lotosie, gdzie co dzień można na instalacji stracić zdrowie bądź nawet życie. Przecież to w naszym interesie jest wywalczyć podwyżki (minimum 8%) i wszelkie ekwiwalenty, które nam się należą za ciężką pracę i wielkie zyski!!! Zróbmy to w końcu, nie dajmy się wiecznie zastraszać! Dlaczego górnicy mają nawet 14-stki, bo w kupie jest siła, dlatego wzywam do ogłoszenia strajku 1.03.2017 jeśli nie otrzymamy na piśmie o podwyżkach i zagwarantowanych 13-tkach za rok 2016 !!!
- 23 0
-
2017-02-18 07:45
Zdecyduj się czy mówisz o Lotos Kolej czy o Grupie Lotos (3)
Bo to ogromna różnica. Po twoim wpisie stwierdzam że nie jesteś zbyt inteligentny i lepiej daj se spokój.
- 0 4
-
2017-02-18 08:28
Durniu... (2)
...naucz się czytać, grupa kapitałowa to wszystkie spółki, czyli również kolej, lab, serwis itd. Jak już nad robisz zaległy materiał z podstawówki to daj znać!
- 2 2
-
2017-02-18 09:44
Odpowiedziałem na inny komentarz ale wrzuciło go tutaj (1)
- 0 0
-
2017-02-18 09:45
Komentarz autora Etylina98
- 0 0
-
2017-02-17 22:52
hehe
1 marca br to jesli bedziesz jeszcze pracować to raczej możesz walczyć o utrzymanie pracy jakiejkolwiek.....Ty narawdę nie widzisz co sie dzieje???
- 1 1
-
2017-02-17 17:39
Popieram
- 9 0
-
2017-02-18 05:12
Zyski muszą iść na 500+ nie dla nas
- 1 1
-
2017-02-17 11:56
popieram
Pan Jastrzębski zrobi co mu prezes każe. Cały obecny zarząd oprócz jednej osoby to pajacyki na sznurkach.
- 23 0
-
2017-02-17 11:44
Popieram !!!!
- 24 0
-
2017-02-21 09:12
(3)
Nie jest tajemnicą, że co wtorek (bez tygodni sejmowych) Janusz Śniadek (szef lokalnego PiS-u) spotyka się z prof. dr. hab. Franciszkiem Makuratem ojcem Pawła Makurata. Spotkania te odbywają się na Uniwersytecie Gdańskim w siedzibie NSZZ 'Solidarność', której szefem na uczelni jest właśnie Franciszek Makurat
Franciszek Makurat był członkiem komitetu poparcia Jarosława Kaczyńskiego i kandydatem PiS w wyborach w 2005 r. W poniedziałek na antenie Radia Gdańsk Janusz Śniadek mówił, że w styczniu spotkał się z grupą pracowników Lotosu Kolej. Po krótkiej rozmowie nie miałem cienia wątpliwości, że chodzi tu o konflikt personalny, że naruszono tu czyjeś interesy. Odesłałem ich, bo to kwestia kwalifikująca się do rozmów na poziomie zakładu pracy między związkami a zarządem firmy. Następnie skontaktowałem się z kolegą z 'Solidarności', który utwierdził mnie, że to konflikt natury personalnej, w którym do tamtego momentu nie uczestniczyły związki zawodowe ocenił Śniadek, były przewodniczący Solidarności.
Jak dla mnie związek Solidarności - NIE ISTNIEJE . Mój dziadek (działacz starej solidarności) Panie Śniadek w grobie się przewraca. Pan jest gorszy niż TW Bolek.- 6 1
-
2017-02-21 12:20
Napoleon !!! (2)
Teraz na Pana Dyrektora M.Łosińskiego mówią Napoleon - bo takie parcie ma :)
- 1 1
-
2017-02-21 12:35
a jak mówią na Ciebie Ewelino? (1)
- 1 1
-
2017-02-21 13:33
A co ma " Napoleon" do tego co zostało napisane do Ewy K - co teraz nazywa się Ewelina.
Nie pracuje w Grupie Lotos ale jak się rozmawia z szeregowymi pracownikami to bardzo dyrektora Łosińskiego cenią.
Ewelino Pan Śniadek ci coś obiecał ? Już komuchów nie ścigasz.
Wiem zazdrościsz kompetencji Dyrektorowi.....- 4 1
-
2017-02-21 01:09
Żal na to patrzeć
Wszystko co ma w tym kraju jeszcze jakąś wartość wytną w pień wmawiając nam przy tym ,że to zmiany na lepsze.
- 5 0
-
2017-02-20 08:48
No to odciąć LK od cycka Lotosu to zobaczymy ile umiejo.. (4)
Łatwo żerować na firmie matce.
- 7 7
-
2017-02-20 11:00
W barana nie zmieni się owca, z durnia nie zrobisz fachowca (1)
Tyle umiejo, że wypracowujo duże zyski, głównie z przewozów spoza Grupy, a z Ciebie taka Fachowca, że nawet pisać nie umiesz!
- 4 0
-
2017-02-21 00:58
Hahaha!Dobre
- 2 0
-
2017-02-20 22:39
Gdyby tak się stało to dopiero zobaczył byś potęgę
Niby 1000 pracowników ale efekty mówią same za siebie. Dla Lotos Kolej udziały własnościowe w GL to olbrzymie obciążenie. Oby kiedyś nastał ten dzień, w który LK nie będzie od nikogo zależne
- 1 0
-
2017-02-20 09:18
Umieją, umieją.
Obyś się nie zdziwił. Trzynaste pensję to w głównej mierze ciągły, powiększający się zysk w Lotos Kolej, który wchłania mama czyli grupa LOTOS
- 7 2
-
2017-02-20 14:12
(3)
Dlatego trzeba przymknąć oko na nepotyzm i kumoterstwo? Nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.
- 2 8
-
2017-02-20 23:18
Jeśli "lepiej" oznacza zastąpienie fachowców panami na M. to my podziękujemy.Wystarczy nam jak jest dobrze.
- 2 1
-
2017-02-20 18:34
Przysłowia mądrością narodu, a jedno z nich mówi, że lepsze jest wrogiem dobrego
- 3 0
-
2017-02-20 15:03
Jaaasne my już znamy to wasze lepiej.
- 3 1
-
2017-02-20 18:00
Ewa K.
Tak obrażasz ludzi twierdząc, że to komuchy .Pan profesor Franciszek Makurat to chyba ojciec Pawła. Nie wiem czy znana ci jest kwestia przyjęcia przez profesora w 2003 roku odznaczenia od Ministerstwa Edukacji. W tedy chyba rządziło SLD. Nie rozumiem nie mógł odmówić. Wiem teraz jest bardziej prawicowy -Toruń itd.Jak nie utrzymywać kontaktów z jednym z najbogatszych Polaków, do którego zjeżdża obecna śmietanka polityczna.No patrz i tu tatuś załatwił stanowisko.
- 8 1
-
2017-02-20 11:16
Idioci z PiS pchają swoich na siłę. (2)
takie czasy, że pracownicy muszą bronić firmy. Przecież oni od środka doskonale wiedzą co się dzieje i widzą tę amatorkę. Żenada. Oby do wyborów...
- 10 1
-
2017-02-20 12:22
(1)
Niestety ale obawiam się że wybory nic nie zmienią. Trzon elektoratu pis to prostactwo mające gdzieś gospodarkę i rozwalanie firm. Ważne żeby 500+ nie zabrali i było za co chlać. A takich niestety w tym kraju jest większość. Realna szansa żeby coś sie zmieniło byłaby tylko wtedy gdyby opozycja się zjednoczyła a na to się nie zanosi.
- 8 0
-
2017-02-20 17:09
Piana na ustach bolszewii
Lecz się na nogi, bo na głowę za późno!!!
- 0 5
-
2017-02-20 15:36
To z nepotyzmu i kumoterstwa spółka osiąga takie świetne wyniki?Jeśli tak, to źyczyłbym aby w kaźdej firmie tak się działo.Ludzie mają rację,że walczą o swoje.Tak trzymać panowie i panie.
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.