Prace rozbiórkowe na terenach po MTG
6743 wyświetlenia 24 grudnia 2014 (104 opinie)W sierpniu tereny zajmowane dotychczas przez Międzynarodowe Targi Gdańskie przy ul. Beniowskiego zostały zakupione przez Euro Styl. Deweloper planuje tutaj realizację osiedla mieszkaniowego, a obecnie stopniowo burzy istniejące zabudowania.
Więcej na ten temat
Opinie (104) 7 zablokowanych
-
2014-08-14 17:59
(5)
Eurostyl i brat Vice pr....
- 53 8
-
2018-04-19 23:51
Brat wiceprezydenta Bojanowskiego. Ta kanalia chce również zniszczyć Zaspę na Burzyńskiego. A dla Robyga likwidują zajezdnię na Hallera. Nie ma co wstydizć się podawać personaliów kanalii tworzących układ gdański
- 0 0
-
2014-08-15 15:14
ciesz się że nie inpro (1)
- 1 9
-
2014-08-15 16:51
A co takiego złego jest w INPRO ? Ładne osiedla budują...
- 7 5
-
2014-08-14 22:01
może jaśniej - czyj brat?
- 8 3
-
2014-08-14 19:02
komplet zgrany..... :-) ida po calosci
- 19 2
-
2015-03-07 12:28
Już niedługo będę szczęśliwym mieszkańcem kameralnego budynku w Gdyni ,budowanego przez Euro Styl ! Trochę mnie martwi nieporządek w pobliżu ,ale liczę ,że się to zmieni do kwietnia ! Pozdrowionko i na pohybel malkontentom .
- 0 1
-
2015-02-04 19:16
"Dla mieszkańców bedzie lepiej czy gorzej"
Jestem ciekawa czy ta budowa i nowe bloki nie utrudni jeszcze bardziej życia mieszkańcom. Z nimi się nikt nie liczy jeśli wybudują nowe bloki mieszkalne i do tego jakiś plac zabaw dal dzieci, oraz
miejsce gdzie będzie można pójść usiąść latem . To super :). Bo jak na razie udało im się zlikwidować pasy przejścia, oczywiście o tym ze chodniki są po to ze by po nich chodzić a nie parkować trzeba zapomnieć. Czekam tylko na wypadek bo mieszkają tu dzieci które chodzą do szkoły nie daleko, nie ma przejść i nie ma chodników.- 1 0
-
2015-01-21 19:12
Zamknięte osiedle lepiej :)
Zamknięte osiedle lepiej :)
- 1 1
-
2014-08-14 17:22
Developery i callcentery... (12)
I pewnie jakiś cymbał będzie mi wmawiał, że to się nazywa "rozwój".
Kocham Gdańsk, ale coraz mniej mi się podobają zmiany jakie tu następują.- 56 26
-
2015-01-19 19:22
To się wyprowadź do Gdyni
- 0 1
-
2014-08-17 14:50
Jasne, kiedyś było lepiej : kombinat buduje...
- 4 1
-
2014-08-14 17:31
przeciez nikt nie kaze pracowac komukolwiek w call center (9)
A tam mialaby powstac fabryka? Kto mialby ja zbudowac?
- 13 5
-
2014-08-14 18:07
Tak, nikt nie każe pracować w callcenter. (8)
Tylko, że callcentery nie przyczyniają się do bogacenia się społeczeństwa. Tylko przemysł i produkcja tworzą dochód, a nie usługi. Chiny rozwinęły się gospodarczo i ekonomicznie nie dzięki usługom tylko dzięki przemysłowi i produkcji.
Callcentery służą tylko i wyłącznie PRZESUWANIU kasy z kieszeni do kieszeni pobierając za to stosowne honorarium. Panienki wydzwaniają proponując jakieś zmiany taryf albo inne bzdety które większość ludzi olewa. Zleceniodawca np. operator komórkowy płaci za tę usługę jednocześnie wliczając jej koszt w cenę usługi świadczonej przez siebie. Czyli w cenie połączenia telefonicznego zawarty jest koszt tego, że ktoś do nas wydzwania i zawraca nam 4 litery.- 15 19
-
2014-08-14 20:18
Kolejny ekonom po podstawówce (2)
Do bogacenia społeczeństwa przyczynia się tylko ciężka praca ludzi, dodatni bilans handlowy, i dobre prawo które to wspiera, oraz wydobycie surowców (-> Norwegia).
A produkcja nie służy przesuwaniu kasy z kieszeni do kieszeni? Produkcja to nic innego jak usługa. Płacisz górnikowi za usługę przekopania paru metrów, płacisz za usługę transportu wyrobku, płacisz hucie za usługę przetopienia wyrobku, płacisz pracownikom za usługę złożenia towaru...- 13 4
-
2014-08-15 08:08
(1)
A to ten dodatni bilans handlowy to czym sie tworzy, chyba nie biurami uslug wspolnych, bo to jest zwykly dumping cenowy pracy na tle pierwszego swiata.
- 2 6
-
2014-08-15 11:25
Nie marudź malkontencie
Sektor BPO w Polsce zatrudnia 200 tysięcy osób, nie sposób stworzyć tyle miejsc pracy w sektorze produkcyjnym, nie jesteśmy przecież Chinami. Zauważ także że ci ludzie pracują w biurach, rynek nieruchomości biurowych jest również napędzany przez BPO, a budownictwo generuje dużo miejsc pracy.
- 7 0
-
2014-08-14 18:30
Usługi również tworzą dochód, wystarczy spojrzeć jaki procent PKB wytwarza właśnie sektor usług w krajach rozwiniętych jak USA, (4)
oraz Europa Zachodnia.Jeżeli chodzi o nowe fabryki to nigdy nie będziemy bardziej konkurencyjni od Chin i Dalekiego Wschodu. Wiele fabryk mieliśmy w PRL, co one wytwarzały każdy z nas pamięta, na tle sąsiadów nie wyglądamy najgorzej, Polska jest największym producentem dużego AGD oraz mebli w Europie, sektor motoryzacyjny ulokował się w Czechach, Słowacji i na Węgrzech, ale nie można przecież mieć wszystkiego...
- 14 6
-
2014-08-14 19:30
(3)
1-"Usługi również tworzą dochód, wystarczy spojrzeć jaki procent PKB wytwarza właśnie sektor usług w krajach rozwiniętych jak USA, " Teoretycznie tak, wskazywały by na to dane statystyczne i struktura pkb usa. Jednak usługi redystrybuują tylko dochód wytworzony przez produkcję. Tzw. "azjatyckie tygrysy" nie zostały tygrysami dzięki usługom tylko dzięki produkcji.
2-"Wiele fabryk mieliśmy w PRL..." Pod koniec lat 80' byliśmy 10-tą godpodarką świata, obecnie jesteśmy 20-tą albo i dalszą.
3-"na tle sąsiadów nie wyglądamy najgorzej". Może i nie wyglądamy. Tylko nie oglądajmy się na gorszych od nas. Patrzmy na tych którzy są od nas lepsi i starajmy się ich dogonić.
4-"Polska jest największym producentem dużego AGD". To, że coś jest u nas składane nie znaczy, że jesteśmy producentem. A poza tym ile firm w branży AGD należy do polskich właścicieli? Ile z zysku tych firm pozostaje w naszym kraju?- 17 10
-
2014-08-14 19:50
Wszystko ładnie, pięknie, tylko dlaczego narzekasz ??? (2)
Ad. 1 : rozwinięty sektor usług jest domeną gospodarki postindustrialnej, do której aspirujemy
Ad. 2 : bajki o dziesiątej gospodarce świata odłóż na półkę, w epoce Gierka gdy wszystko budowane było na kredytach z Zachodu propaganda głosiła właśnie takie rzeczy, jak się skończyło każdy pamięta,na szczęście została Rafineria Gdańska ( Lotos ) i Port Północny
Ad.3 : jasne, porównujmy się z Niemcami i Francją,u których nie było 40 lat komuny...
Ad.4 : może nie masz pojęcia jak się to odbywa, ale akurat w produkcji AGD stosuje się wiele komponentów wytwarzanych na miejscu : cięcie i tłoczenie blach , wykrawanie laserowe, zgrzewanie półek z drutu, chromowanie, malowanie, montaż, wiem bo pracuję w tej branży ( produkcyjnej ). To że większość jest firm światowych znaczy tylko tyle że jesteśmy wciąż konkurencyjni w stosunku do Dalekiego Wschodu, zauważ też że płace i podatki od nich pozostają w kraju,o zwolnieniach podatkowych i sztuczkach księgowych w celu uniknięcia opodatkowania zysku nie będę się wypowiadał, bo to temat na dłuższą metę...- 9 6
-
2014-08-14 22:18
(1)
Ad1 Struktura PKB USA rolnictwo 1,2%, przemysł 22,1%, usługi 76,7% (2011). Dane statystyczne świadczyłyby o tym, że Masz rację. Ale, "PKB opisuje zagregowaną wartość dóbr i usług finalnych wytworzonych na terenie danego kraju w określonej jednostce czasu. Kryterium geograficzne jest jedyne i rozstrzygające. Nie ma znaczenia pochodzenie kapitału, własność przedsiębiorstw itp." Ogromna część produkcji firmy z USA przeniosły za granicę, i dla tego mają w PKB taki stosunek produkcji do usług. Dla tego produkcja prowadzona za granicą nie jest wliczana do PKB USA. Jednak zysk ze sprzedaży produkcji płynie do stanów i stąd pochodzą środki na usługi. Produkować można gdziekolwiek na świecie i sprzedawać gdziekolwiek na świecie a zysk i tak płynie do stanów.
Ad2. Bajki czy nie, można dyskutować. Została Rafineria i Port Północny. Ale za to zniknęły, zostały zlikwidowane Unimor, Dagoma, Zakłady mięsne, Elmor, Polifarb Oliva, Hydroster, i wiele innych.
Ad3. A co ma do rzeczy 40 lat komunizmu? Technologie można kupić, skopiować lub ukraść. Tak robili Chińczycy i Japończycy kiedy budowali i rozwijali swoje gospodarki.
Ad4. a)"wiele komponentów wytwarzanych na miejscu". "...zauważ też że płace i podatki od nich pozostają w kraju", co dowodzi, że mam rację. Stąd właśnie, z produkcji pochodzą środki na zakup usług. I byłoby tych środków jeszcze więcej, gdyby zysk ze sprzedaży tej produkcji zostawał w naszym kraju.- 7 9
-
2014-08-15 10:01
A Ty swoje ciągle wypisujesz...
- kto zabroni bogatym amerykanom otwierać fabryki w miejscach gdzie się to bardziej opłaca ? Dobrobyt zbudowali dziesiątkami lat ciężkiej pracy, teraz mogą konsumować więcej niż inne kraje, sposobu na zarabianie możemy jedynie się od nich uczyć, nic w tym złego że każdy dąży do maksymalizacji zysków
- zniknął Unimor i inne badziewia epoki PRL ? I bardzo dobrze, nie pasowały do ówczesnych czasów i przegrały z konkurencją. Mamy teraz u siebie wiele fabryk ( montowni jak chcesz ) telewizorów i ich produkcja wielokrotnie przewyższa tą z czasów PRL. Płaczesz po Zakładach Mięsnych i Dagomie, produkujemy obecnie tyle mięsa i przetworów że od dawna mamy nadwyżkę handlową w handlu zagranicznym tymi wyrobami
- co ma do rzeczy 40 lat komunizmu ? No comment
- nie mamy tyle kapitału oraz technologii żeby budować nowoczesne fabryki renomowanych wyrobów, nie dziw się więc że robią to u nas tuzy światowej gospodarki i mają prawo czerpać z tego zyski- 5 4
-
2014-08-14 17:36
(6)
a może coś ktoś wybuduje na ul. Małomiejskiej/Podmiejskiej? Chmielnej/Żabi Kruk/Łąkowej? Biskupiej/Na Stoku
- 36 8
-
2015-01-09 10:43
wybuduje cmentarz
- 0 1
-
2014-12-28 16:58
Budki dla kotów postawią i bedziesz mogla je karmić do woli
- 0 1
-
2014-08-15 20:42
Nie martw się, od dawna mysla jak opchnąć te tereny , zwłaszcza na Biskupiej.
Dom po domu wyburzają, mieszkańcy idą na miejskie mieszkania a teren sprzeda się na stole i pod stołem.
- 6 4
-
2014-08-15 18:49
Dokładnie, kto by tam chciał mieszkać! Niekwestionowane zagłębia żulii i wszelkiego autoramentu co siedział, siedzi lub będzie siedzieć.
- 3 17
-
2014-08-14 18:41
a kto by tam chciał mieszkać??
- 9 18
-
2014-08-14 18:05
ja z chęcią, piękne miejsca...
tylko nie mam kasy niestety
- 18 0
-
2014-08-15 23:19
Dawniej, na 4,2 ha działce między ul. Beniowskiego i Droszyńskiego była taka firma (2)
co się nazywała Zakłady Mechaniki Precyzyjnej "UNITRA MAGMOR", a powstała na podwalinach firmy Z.M.P. "Mera-Wag". To było dawniej.....
- 10 1
-
2014-12-27 11:42
Magnetofony. (1)
Stołówka zakładowa tez była i ładne dziewczyny( pracownice.)
- 2 0
-
2014-12-30 22:03
Na montażu najładniejsze były i do wzięcia
A w ogóle naj naj była pewna niewiasta z wtryskarek tworzyw sztucznych. Kolega Marian W. coś na ten temat zapewne pamięta :)
- 1 0
-
2014-12-30 14:16
Osiedle przy Strazy Pożarnej,co za pomysl!
Trzeba być kretynem zeby wywalic tak cięzkie pieniadze za mieszkanie przy Straży Pożarnej ! Po drugiej stronie ulicy juz wybudowali osiedle. Ludzie teraz mogą sobie strażakom w okna pozagladać i odwrotnie.,a na dodatek pretensje mają bo teraz im straż przeszkadza.
Szanowni mieszkańcy,straz była w tym miejscu i będzie dalej,więc nie liczcie na spokojne nocki tylko przyzwyczajajcie sie do syren alarmowych.- 1 0
-
2014-12-28 17:02
Kolekcjoner mieszkań działa
- 0 0
-
2014-08-14 16:19
(3)
pewnie, wszystko zabetonujmy
a zieleni to w ogóle nie będzie- 57 35
-
2014-12-28 16:53
Zaorajmy miasto posadzmy lasy a w lasach postawmy bloki i bedzie ok
- 1 1
-
2014-08-14 17:28
Proponuję abyś kupił działkę za jakiś milion zł, i posadził tam zieleń dla dobra ludzkości
no co, teraz już taki mądry nie jesteś?
- 25 6
-
2014-08-14 16:23
Pewnie, posadźmy las za 50 mln, a ze zbierania grzybów i jagód to się zwróci.
A tak na poważnie - procent zieleni dla danego terenu określa Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego - nie bój się, zieleni nie zabraknie- 27 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.